Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zo zie je maar weer hoe ervaringen kunnen verschillen.

Ik ken meerdere mensen met KPN, en zeker met die Arcadyan boxen hebben deze mensen eigenlijk nooit problemen. Werkt altijd, snappy, etc. dus perfect.

En bv onze gastouder heeft T-mobile Thuis (glas, Almere dus eigen apparatuur) en die is er ook dik tevreden over. TV kijken ze bijna nooit, maar over internet en de service van T-mobile zijn ze uiterst tevreden.

@yorroy Zelf probeer ik bij TV-aanbieders een belans te vinden tussen kosten, hoe veel kan ik zelf naar m'n hand zetten en kwaliteit/gebruiksvriendelijkheid. Helaas bestaat er op dit moment geen partij die me die balans kan bieden.

Sparql had mooi kunnen zijn met een box die voor mij an sich snel genoeg was, maar de overgang naar Solocoo en de daarmee gepaard gaande onderbrekingen, plus de interface die je overal confronteert met functionaliteit waar je nieteens op bent geabonneerd maakten dat ik verder ging zoeken.

Ziggo biedt dan weer heel veel vrijheid met het standaard (ongecodeerde) dvb-c pakket en mogelijkheid om dat via een eigen tvheadend server verder te gebruiken, maar ik vind slechts 4 HD-zenders voor 19 euro per maand dan gewoon eigenlijk weer belachelijk, in deze tijd. Zeker als dan vervolgens de Go app expres bepaalde functionaliteit voor Chromecast blokkeert omdat Ziggo denkt dat mensen echt zitten te wachten op 34 euro per maand betalen voor een matige stroomslurpende Horizon box om replay functionaliteit te verkrijgen.

Op dit moment gebruik ik een combi van YoufoneTV (OTT, tv only) voor het live TV kijken, en NLZiet voor live TV op andere apparaten plus tot een jaar terugkijken. Samen kosten ze ongeveer 22 euro per maand. In principe zou alleen NLZiet voldoende zijn, als ze eindelijk eens met een AndroidTV app zouden komen. Want iedere avond, alleen om gewoon ff lekker TV te kijken, te moeten casten vind ik dan toch weer gebruiksonvriendelijk. YoufoneTV biedt overigens een aardig goede beeldkwaliteit (minder dan KPN of Sparql, beter dan NLZiet), maar helaas is hun box een drama (veel slechter dan de Sparql box). Maar er valt iig wat te zappen zonder al te veel lastig gevallen te worden met onnodige opsmuk en het werkt verder eigenlijk storingsvrij, op het soms niet uit standby komen van de box na.

Jonaz zou voor mij eigenlijk DE perfecte combi kunnen bieden: Tot 1 Gbit/s, TV via DVB-C, op de fZiggo manier (dus met een irdeto smartcard en dus softcam mogelijkheden icm tvheadend). Maar helaas, ik durf er niet heen te gaan, gezien de ervaringen in hun topic .Als het allemaal werkt is het prima, maar als je facturen wil (voor de administratie) of je hebt hun service nodig: Die is niet-bestaand.

Dus tsja.... voorlopig modderen we nog maar even aan.

Maar KPN en T-mobile zouden hier, als hun kostenplaatjes echt voordelig uit zouden vallen, serieuze kandidaten zijn. Maar, zelfs met prijsverhoging, blijft internet only bij Tweak onverslaanbaar :P

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 03-09-2018 17:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Rubman schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:51:
@yorroy
Ik denk dat het is omdat alle andere IPTV aanbieders een net zo'n dramatische settop box hebben en met dezelfde issues kampen.
Alle STB's van alle providers zijn ruk. Probleem met die dingen is dat de hardware niets mag kosten en de software al helemaal niet.

Ik geloof dat er in het buitenland een aantal providers zijn die nu voor IPTV een AppleTV app hebben, dan heb je iig fatsoenlijke hardware en een goeie SDK om een nette app te maken ipv. het HTML gehobby wat de meest STB's nu ondersteunen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

eymey schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:01:
En zo zie je maar weer hoe ervaringen kunnen verschillen.

Ik ken meerdere mensen met KPN, en zeker met die Arcadyan boxen hebben deze mensen eigenlijk nooit problemen. Werkt altijd, snappy, etc. dus perfect.
Die Arcadyan, welke is dat dan want voor zover ik weet is dat het nieuwe modem.
En bv onze gastouder heeft T-mobile Thuis (glas, Almere dus eigen apparatuur) en die is er ook dik tevreden over. TV kijken ze bijna nooit, maar over internet en de service van T-mobile zijn ze uiterst tevreden.
Dan is er toch geen vergelijking te maken? Het gaat juist om de prut die settopboxen heet.
Sparql had mooi kunnen zijn met een box die voor mij an sich snel genoeg was, maar de overgang naar Solocoo en de daarmee gepaard gaande onderbrekingen, plus de interface die je overal confronteert met functionaliteit waar je nieteens op bent geabonneerd maakten dat ik verder ging zoeken.
Dit is gewoon een doodzonde geweest dan, ik ga het vanaf volgende week merken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:54:
[...]

Die Arcadyan, welke is dat dan want voor zover ik weet is dat het nieuwe modem.
Ik bedoel de Arcadyan hmb2260 STB of Arris 2952.

Vooral die laatste werkt, voor wat ik ervan heb gezien en zelf bij mensen mee heb mogen spelen, gewoon vlotjes en soepel. In ieder geval stukken beter dan de Sparql STB of bv. mijn YoufoneTV box.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn moeder zit bij KPN glas met alles erop en eraan en hoor haar ook nooit klagen.
Alles werkt altijd zoals het hoort mocht het een keer niet werken blijft de klantenservice net zo lang aan de lijn totdat het wel werkt. En mijn moeder is echt niet handig en zij verbaasd zich soms hoeveel engelengeduld KPN heeft
Om later er achter te komen dat ze met op ruimen een stekker oid er uit heeft getrokken :) nee die klantenservice is echt top.

Bij mij thuis op dit moment staat mijn TV aan maar niks mis mee hoor, moet er wel bij zeggen dat gisteren mijn TV niet aan geweest is, moet zeggen dat het bij mij erg stabiel is volgens de vrouw geen blokjes te zien.

Nee ik ben wel tevreden nu bij Tweak.

En ze leveren ook nog eens gratis extra diensten die de concurrent niet heeft zoals een semi vast IP en PTR voor mij wel erg belangrijk

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Nu is het gewoon weer goed! Super vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik wil een SFP module gaan aanschaffen voor in mijn Unifi apparatuur. Ik heb al even rondgekeken in dit topic maar weet niet welke kabel ik moet bestellen om met de SFP module te kunnen connecten. Het lijkt afhankelijk van het kastje waar de glasvezelverbinding binnen komt.

Deze module schijnt (gelezen in dit topic) te werken met Tweak?
[Cisco 1000BASE-BX SFP (mini-GBIC) 1310nm-TX/1550nm-RX 20km | FS.COM](https://www.fs.com/products/39143.html)

Hieronder een foto van de kabel die nu tussen mijn Fritzbox en aansluitpunt zit:

https://imgur.com/a/VdBslp0

Groen = aansluitpunt
Blauw = fritzbox

Mijn vraag nu: welke kabel moet ik nu bestellen? Of past mijn huidige kabel die de Fritzbox in gaat er gewoon in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
hmm nog niemand de mail van tweak gezien ?

Goed nieuws, een beter tv product voor jou

Beste Hendrik Jan,

Vanaf november worden de televisiediensten van Sparql naadloos overgenomen door Canal Digitaal. Sparql had de ambitie om ervoor te zorgen dat je maximaal kan genieten van alles dat interactieve tv te bieden heeft. Nu Sparql is gestopt, wil Tweak voor jou als klant toch het verschil maken. Daarom is Tweak de samenwerking aangegaan met Canal Digitaal.

Voor jou als klant betekent dit dat je automatisch een vergelijkbaar of beter pakket krijgt voor evenveel of minder geld. Alle functies die je hebt al gebruikt zijn hetzelfde of zelfs uitgebreider. Je hoeft hier niets voor te doen!

Na de overstap op tv via internet van Canal Digitaal blijf je gewoon tv-kijken via je huidige televisieontvanger. Bovendien kan je overal in Europa gebruikmaken van de Canal Digitaal tv-app en kan je genieten van de laatste ontwikkelingen op het gebied van interactieve functies. Kijk voor meer informatie en een lijst met zenderwijzigingen op onze website.
Meer informatie
Sparql stopt

Omdat Sparql heeft besloten te gaan stoppen met haar diensten zal Tweak vanaf november tv leveren van Canal Digitaal. In de loop van de maand november wordt je Sparql-pakket overgezet naar een pakket van Canal Digitaal. Minimaal een week van tevoren laten we je weten wanneer dit gaat gebeuren.

Wat betekent dit voor jou?

Alle dienstverlening van Sparql wordt vanaf november overgenomen door Canal Digitaal; je krijgt dan een gelijkwaardig of beter pakket, maar dan van Canal Digitaal. Dat gaat helemaal vanzelf, dus je hoeft daar niets voor te doen. Voor de meeste klanten blijven de kosten van het abonnement gelijk of deze worden iets minder.

Daarnaast hebben we goed nieuws: om je welkom te heten bij Canal Digitaal kun je vanaf nu gratis 100 uur tv opnemen! Dit geldt voor alle abonnementen en bovendien zullen we al jullie opnames meeverhuizen naar tv via internet van Canal Digitaal. Maak je al gebruik van het Opnemen-pakket, dan komen die kosten voor jou te vervallen.

Van oud naar nieuw:
Oud abonnement Oude prijs Nieuw abonnement Nieuwe prijs
Sparql Light € 15,95 Basis HD € 15,95
Sparql Basic € 21,95 Basis HD € 15,95
Sparql Premium € 31,95 Entertainment HD € 21,95
Opnemen Pakket € 4,95 - Gratis
FOX Sports International € 4,95 FOX Sports International € 9,95
Film1 € 14,95 Film1 € 15,00
Ziggo Sport Totaal € 14,95 Ziggo Sport Totaal € 13,95
Extra Sparql box € 4,00 Extra TV-ontvanger € 4,00

Bedankt voor je vertrouwen in ons als snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).

Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel Directeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:06:
Kreeg 'm net ook binnen.

Alle BBC zenders verdwijnen, totaal onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
[knip]
Jup, hier ook ontvangen :)

Zat er al aan te denken om TV eruit te kicken.
Maar nu Canal Digital eraan komt, wellicht nog maar even blijven om te zien of het verbeteringen met zich meebrengt (iig iets goedkopere maandlasten én opnemen is "gratis" las ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Wat een bak, dat Sparql stopt, kunnen ze nu niet gewoon terug naar het oude platform tot juli vorig jaar. Daar scheen tenminste de beeldkwaliteit top te zijn in tweak gebied

[ Voor 71% gewijzigd door LittleTycoon op 04-09-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dwazer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:09:
[...]
Zat er al aan te denken om TV eruit te kicken.
Maar nu Canal Digital eraan komt, wellicht nog maar even blijven om te zien of het verbeteringen met zich meebrengt (iig iets goedkopere maandlasten én opnemen is "gratis" las ik :) )
Mijn ervaring met Canal Digitaal (via schotel) is dat de beeldkwaliteit nog VEEL slechter is dan KPN, echt niet om aan te zien. Bergen met compressie artefacts, veel te lage bandbreedte, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
[...]

Mijn ervaring met Canal Digitaal (via schotel) is dat de beeldkwaliteit nog VEEL slechter is dan KPN, echt niet om aan te zien. Bergen met compressie artefacts, veel te lage bandbreedte, etc.
ja goed maar schotel en iptv is natuurlijk nog wel een verschil.

hopelijk word de kwaliteit inderdaad niet minder maar misschien wel weer beter. endaarnaast hopen dat de haperingen dan echt verleden tijd zijn

edit: Ziggo Sport Totaal1 euro goedkoper nou heb ik daar vooral tv voor dus dat komt mooi uit :D

tot nu toe nog nooit een hapering op Ziggo sport gehad dus hopen dat het zo blijft met mischien nog iets beter kwaliteit

[ Voor 17% gewijzigd door hjvg op 04-09-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:14:
[...]
hopelijk word de kwaliteit inderdaad niet minder maar misschien wel weer beter. endaarnaast hopen dat de haperingen dan echt verleden tijd zijn
Het maakt niet uit, want CD geeft geen BBC door en aangezien dat hier 80% van de tijd aan staat betekend dit feitelijk voor mij dat Tweak geen TV meer aanbied en ik op zoek moet naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:08:
[...]

Kreeg 'm net ook binnen.

ook geen duitse zenders zie ik, geen F1 meer via RTL. Nou ik krijg wel een gevoel welke kant het opgaat als je geen Ziggo wil

[ Voor 12% gewijzigd door LittleTycoon op 04-09-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Net ook mail binnen gekregen.
Vind het jammer dat BBC verdwijnt. Niet dat ik vaak TV kijk (zelden), maar toch. Gelukkig heb ik dan wel via AndroidTV een betaalde TV abo dus dat vangt het dan wel op, daar keek ik de F1 al mee.

Wat ik wel mis in de tekst is of er iets gebeurd met de kortingen vanwege de combi abonnementen en de extra korting omdat ik als oud-abonnee er zit i.v.m. compensatie verhoging kosten van 2 jaar terug. Ik betaal nu €40 + €21.95 - €10 = €51.95/mnd voor 1000Mbit + Sparql Basic - Korting Sparql (Coanet).
Met de aangekondigde prijsverhoging zou dat 42 + 21.95 - 10 = €53.95 zijn. Die korting vind ik officieel ook niet meer op hun website als ik nu een berekening zou doen. Dan kom ik uit op €57.95.

Ik verwacht van niet dat die korting wegvalt, maar mocht dat wel zo zijn dan moet ik even overwegen wat ik ga doen. Wellicht kan iemand dat bevestigen?

Verder qua kwaliteit nooit veel gemerkt, de HD 1080 en throughput lijkt altijd goed te zijn, geen artifacts of wat dan ook. (Tweak's COANET, Almere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
AirtjE schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:28:

Ik verwacht van niet dat die korting wegvalt, maar mocht dat wel zo zijn dan moet ik even overwegen wat ik ga doen. Wellicht kan iemand dat bevestigen?
op de site die online staat https://www.tweak.nl/nieuws/samenwerking-canal-digitaal.html

staat dat het Sparql Basic €21,95 p/mnd word vervangen met Canal Digitaal BasisHD €15,95 p/mnd

voor hier onder
@DanielAlm lijkt inderdaad een verschil van 95 cent in te zitten zij geven eerst nog een aanbieding voor de eerste 3 maanden misschien meer klanten en dus beter deal kunnen sluiten met canaal digitaal?

[ Voor 19% gewijzigd door hjvg op 04-09-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Waarom is het hier goedkoper?

https://www.glasnet.nl/televisie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

CD heeft ook al geen Comedy Central zien ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Word stuk duurder als de extra korting vervalt voor huidige klanten. (klant uit de tijd van HBO)
Betaal nu 62,95 en gaan naar €68,95. Als ik dit bij de € 2 prijs verhoging op tel van vorige maand ben ik straks € 8,- meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

arjan.n schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:47:
Word stuk duurder als de extra korting vervalt voor huidige klanten.
Tja, de kosten interesseren me eigenlijk geen reet, als het maar goed beeld is en ik bepaalde zenders zoals BBC en alle Discovery kanalen doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:56:
[...]

Tja, de kosten interesseren me eigenlijk geen reet, als het maar goed beeld is en ik bepaalde zenders zoals BBC en alle Discovery kanalen doorkrijgt.
Als de diensten het zelfde zijn als online.nl (ook onderdeel van m7 group)
Dan staat ons nog een hoop ellende te wachten.
Ben benieuwd als Tweak verantwoordelijk blijft voor de tv (onderdeel van alles in 1)
of dat het contract naar Canaldigitaal gaat. Ik vermoed het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

arjan.n schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:04:
Ben benieuwd als Tweak verantwoordelijk blijft voor de tv (onderdeel van alles in 1)
Ik heb een contract met Tweak. niet met CD en dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
Voor jou als klant betekent dit dat je automatisch een vergelijkbaar of beter pakket krijgt voor evenveel of minder geld. Alle functies die je hebt al gebruikt zijn hetzelfde of zelfs uitgebreider. Je hoeft hier niets voor te doen!
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:08:
LittleTycoon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:25:
ook geen duitse zenders zie ik, geen F1 meer via RTL. Nou ik krijg wel een gevoel welke kant het opgaat als je geen Ziggo wil
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:45:
Mooi weer hoe ze het brengen. Iedereen mist een hoop zenders terwijl Tweak blijft volhouden dat het beter is. :F

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Zit even te kijken waar Canal Digitaal haar IPTV spullen vandaan haalt en dat blijkt de streamgroup te zijn, Laat die ook toevallig Solocoo.tv implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
hermanh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:08:
Zit even te kijken waar Canal Digitaal haar IPTV spullen vandaan haalt en dat blijkt de streamgroup te zijn, Laat die ook toevallig Solocoo.tv implementeren.
daarom kunnen ook de huidige kastjes blijven staan en gaat alles naadloos over, er verandert dus niets aan het netwerk, dus ook niet aan de kwaliteit

[ Voor 9% gewijzigd door LittleTycoon op 04-09-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
Hoe zit dat met glasnet? Dat is ook Canal Digitaal en die hebben wel de Duitse zenders, CC, alleen geen BBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
het verschil zit in basisHD vs entertainmentHD, duitse zenders zitten in het extra pakket (entertainment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
Alleen de Duitse RTL zit in Entertainment, alle anderen in basis. Wel jammer natuurlijk aangezien RTL de 'grootste jongen' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59

SilencerNL

No remorse

Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:45:
Jawel, Comedy Central zit zelfs in het Basis HD pakket d:)b

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LittleTycoon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:10:
[...]

daarom kunnen ook de huidige kastjes blijven staan en gaat alles naadloos over, er verandert dus niets aan het netwerk, dus ook niet aan de kwaliteit
Dat laatste valt te bezien.

Ik zie hier ergens "tv via internet" genoemd worden. Als het Canal Digitaal product inderdaad betekent dat ook de live streams "Over The Top" gaan, dan kan je denk ik wel een flinke teruggang in kwaliteit verwachten.

Nu gaat het nog met multicast streams van KPN via een apart VLAN. OTT is naar verwachting een heel stuk lagere bitrate.

Solocoo (streamgroup) zit inderdaad achter best wat platformen, waaronder voor een deel ook NLZiet (wat dus ook geheel OTT gaat).

Dus ook ik ben wel benieuwd of er voor Tweak met een apart multicast VLAN gewerkt blijft worden, of OTT.

Interessante ontwikkeling weer. Blijkbaar is het Cambrium (moedermaatschappij van zowel Sparql als Tweak) flink tegen gevallen hoe het is om als kleine partij tv-diensten aan te bieden. Want ookal hoefden ze het afgelopen jaar al niet meer zelf het platform te onderhouden, voor zo ver ik weet had Sparql wel nog steeds eigen "agentuur" en moesten ze dus ook nog steeds zelf onderhandelen met alle zenderhuizen en andere content aanbieders over doorgifte. Als dat echt de reden is, dan is dat wel een dieptrieste illustratie van de macht van de grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

SilencerNL schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:38:
[...]

Jawel, Comedy Central zit zelfs in het Basis HD pakket d:)b
Comedy Central Extra en Comedy Central Family verdwijnen

Zie net ook dat Discovery Workd verdwijnt.

Tering, wat een ontzettend beroerd aanbod zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
8)7 8)7 Een ding is zeker we hebben wel weer stof om te klagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
AirtjE schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:28:
Wat ik wel mis in de tekst is of er iets gebeurd met de kortingen vanwege de combi abonnementen en de extra korting omdat ik als oud-abonnee er zit i.v.m. compensatie verhoging kosten van 2 jaar terug. Ik betaal nu €40 + €21.95 - €10 = €51.95/mnd voor 1000Mbit + Sparql Basic - Korting Sparql (Coanet).
Met de aangekondigde prijsverhoging zou dat 42 + 21.95 - 10 = €53.95 zijn. Die korting vind ik officieel ook niet meer op hun website als ik nu een berekening zou doen. Dan kom ik uit op €57.95.

"Deze korting had officieel gezien al enige tijd beëindigd moeten zijn. Vanaf heden gaat u voor het Basic pakket 15,95,- betalen. Dit is toch nog 6,- korting tov het originele Sparql Basic abonnement."

Had niet anders verwacht, waarom ben ik eigenlijk uberhaupt nog klant, ohja de rest is net zo. Misschien die jaaraanbieding voor internet only maar eens overwegen, als dat nog bestaat, al weet je eigenlijk ook wel dat je dan op het einde zult moeten vechten voor je knaken als je halverwege de periode opzegt... zucht

[ Voor 10% gewijzigd door frelam op 04-09-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Hoppelijk is het blokkerige beeld dan ook afgelopen. sinds de update kan ik niet normaal TV kijken van af 20:00 uur dan start de blokken parade. (tweak advies of niet meer live te kijken)

Verwacht zoals boven dat het meer gaat kosten CD heeft niks met de korting. zoals altijd minder voor meer. maar het opname pakket is dan wel gratis.

Zet ik het af tegen ziggo opnemen en begin gemist is ook 36,95 bij ziggo. tov ~22 euro straks
Lijkt er op dat er geen goedkoper alternatief is. En er is een nieuwe 18+ zender Nee voor mij helemaal top. ;-(

Een paar weken geleden hing iedereen de vlag uit als sparql er mee ging stoppen. En je kan nu ook gratis opzeggen. er is een aanpassing in het aanbod en kosten.

Met een nieuwe aansluiting heb je wel een gratis fritz ipv 75 euro kosten - en 2 maand geen internet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
frelam schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:53:
[...]
"Deze korting had officieel gezien al enige tijd beëindigd moeten zijn. Vanaf heden gaat u voor het Basic pakket 15,95,- betalen. Dit is toch nog 6,- korting tov het originele Sparql Basic abonnement."
Dus rest nu nog steeds de vraag, wat worden nou de echte nieuwe kosten straks?
Als die korting ook weg valt, dan mogen ze dat wel van te voren melden, dat is nu niet gecommuniceerd.

Daarnaast wijzigen ze dan naast de aangekondigde prijzen, nog eens de prijzen (wegvallen korting) en het aanbod wijzigt. Dat zou me dan wel wat tegenvallen. Plus ik gebruik het zelden tot nooit. Kan zijn dat ik dan ga overwegen om TV op ga zeggen. En betaal ik eventueel internet een jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Ben wel benieuwd, ik zit vanaf het begin bij Sparql en geniet allerlei kortingen (Almere gebied etc.)
Dus ik zit voor 16,95 op Sparql Premium. Dat zou straks 21,95 moeten worden. Ik neem dus nog even aan dat de COAnet korting van 6 euro per maand gewoon doorgaat.. (maar weer gaan mailen met de helpdesk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

rob2011 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:57:
Hoppelijk is het blokkerige beeld dan ook afgelopen. sinds de update kan ik niet normaal TV kijken van af 20:00 uur dan start de blokken parade. (tweak advies of niet meer live te kijken)
Mijn ervaring met CD is dat blokjes standaard zijn, niet vanwege storing maar vanwege de lage bitrate (je ziet basically de macroblokken). Da’s iig op schotel zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 04-09-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
AirtjE schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:01:
[...]

Dus rest nu nog steeds de vraag, wat worden nou de echte nieuwe kosten straks?
Als die korting ook weg valt, dan mogen ze dat wel van te voren melden, dat is nu niet gecommuniceerd.

Daarnaast wijzigen ze dan naast de aangekondigde prijzen, nog eens de prijzen (wegvallen korting) en het aanbod wijzigt. Dat zou me dan wel wat tegenvallen. Plus ik gebruik het zelden tot nooit. Kan zijn dat ik dan ga overwegen om TV op ga zeggen. En betaal ik eventueel internet een jaar vooruit.
Die korting valt weg, die quote kwam van de helpdesk. Die jaaraanbieding dacht ik ook direct aan maar ik zie nu ook dit nieuws, internet&bellen 395 per jaar:
https://www.tweak.nl/nieuws/gigabit-internet-only.html

[ Voor 14% gewijzigd door frelam op 04-09-2018 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariek
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Persoonlijk ben ik alleen nog maar lid van Tweak vanwege de newsgroupen.
Met al deze wijzigingen en prijsverhogingen wordt een overstap naar een andere provider wel steeds aantrekkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TV gaan we sowieso opzeggen.

Is er een provider die nog wel goede kwaliteit doorgeeft met iig BBC en alle Discovery kanalen ? Ik vrees dat op het moment Ziggo het enige serieuze alternatief is, of mis ik er een ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:16:

Is er een provider die nog wel goede kwaliteit doorgeeft met iig BBC en alle Discovery kanalen ? Ik vrees dat op het moment Ziggo het enige serieuze alternatief is, of mis ik er een ?
Bij T-Mobile zit BBC first, one, two, world en Discovery in basis pakket. Ook alle 5 in HD. Discovery Science HD zit in het infotainment (themapakket), maar die kan je gratis krijgen als je het combineert met een telefoon abonnement van T-Mobile.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Ben ik de enige die hier best blij mee is? Heb nu nog apart Ziggo voor TV omdak Sparql niet over Wifi kan, straks kan dat wel met CD volgens mij en krijg ik er foxsports bij voor minder per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets nieuws

Tweak introduceert Gigabit Internet Only
Vandaag introduceren wij Gigabit Internet Only. Voor €39,- per maand een volle Gigabit en gewoon je eigen apparatuur.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
frelam schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:03:
[...]

Die korting valt weg, die quote kwam van de helpdesk. Die jaaraanbieding dacht ik ook direct aan maar ik zie nu ook dit nieuws, internet&bellen 395 per jaar:
https://www.tweak.nl/nieuws/gigabit-internet-only.html
Was dit voorheen niet 360 (en zonder bellen?), anyway: 395/12=32.92
Bij ziggo betaal je 18.70 voor basic en 26.95 voor de variant erboven geeft respectievelijk 51.62 en 59.87 totaal.

En bij tweak ben je zo te zien 57,95 kwijt voor basic.

Of er monteurskosten zijn als je nu tijdens de overstap downgrade naar internet only weet ik niet zeker, staat er niet bij in het nieuwsbericht. Bij ziggo heb je 19,95 activatiekosten. Al met al: meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:20:
[...]

Bij T-Mobile zit BBC first, one, two, world en Discovery in basis pakket. Ook alle 5 in HD. Discovery Science HD zit in het infotainment (themapakket), maar die kan je gratis krijgen als je het combineert met een telefoon abonnement van T-Mobile.
Maar ik kan geen T-Mobile abbo afsluiten als ik gbit internet wil behouden via Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:16:

Ik weet niet precies wat exact het zenderaanbod is (hoewel het hierboven wel wordt genoemd), maar ik weet dat de bitrates bij T-mobile in ODF-gebieden flink hoog liggen (hoger dan bij KPN). Dus ik denk dat óf T-mobile (indien je in ODF-gebied woont) óf Ziggo idd nog je enige alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:42:
[...]

Maar ik kan geen T-Mobile abbo afsluiten als ik gbit internet wil behouden via Tweak.
Dan neem je toch 750MB internet bij T-mobile, het verschil is niet zo groot ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:46:
[...]

Dan neem je toch 750MB, het verschil is niet zo groot ;)
Daar gaat het niet om. Ik wil het snelste internet en het beste beeld, internet is wel belangrijker dan TV.

Beetje jammer dat Tweak 180 graden gedraaid is qua bedrijfsfilosofie. Waar ze eerst gewoon probeerden het beste product te leveren, lijken ze nu mee te gaan in een race-to-the-bottom waar het vooral zo goedkoop mogelijk moet en de kwaliteit er niet meer toe doet.

Hoe zit het b.v. met de uitrol van 10Gbit internet ? Na de pilot in De Wolden hoor je daar helemaal niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
dat is EUR 3,- per maand goedkoper dan het huidige abbo (als je tenminste per maand betaalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:49:
[...]

Daar gaat het niet om. Ik wil het snelste internet en het beste beeld, internet is wel belangrijker dan TV.

Beetje jammer dat Tweak 180 graden gedraaid is qua bedrijfsfilosofie. Waar ze eerst gewoon probeerden het beste product te leveren, lijken ze nu mee te gaan in een race-to-the-bottom waar het vooral zo goedkoop mogelijk moet en de kwaliteit er niet meer toe doet.

Hoe zit het b.v. met de uitrol van 10Gbit internet ? Na de pilot in De Wolden hoor je daar helemaal niets meer over.
Wat internet betreft bieden ze naar mijn mening nog steeds het beste product (én goedkoop). Hoewel het een kers op de taart zou zijn als ze ook native dualstack IPv6 zouden gaan aanbieden. De filosofie van Tweak was trouwens niet perse het allerbeste, maar wél met de meeste vrijheid.

Ik ben ervan overtuigd dat dit ze met TV ook zou zijn gelukt, als de markt niet zo verrot zou zijn en de macht van zenderhuizen en content aanbieders niet zo groot.

Het is duidelijk dat Tweak gewoon klaar is met het zelf aanbieden van TV. Dit zie je trouwens ook bij andere partijen: "TV a la carte" en "semi-cordcutting / OTT" is ook fors minder aan het worden met het stoppen van KPN Play en KNIPPR. En en ik vrees ook hoe lang NLziet nog blijft bestaan, aangezien ik daar ook scheuren in de formule zie (bv. NPO, RTL en SBS, dus alledrie, die er soms heel lang over doen voordat programma's daar te zien zijn, terwijl het op de eigen betaalde platformen wel meteen is).

Voor nu, als je het snelste internet én het beste beeld wil, rest je toch niets meer dan Internet Only bij Tweak nemen, en Ziggo TV Start (met CI+ of box) bij Ziggo

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-09-2018 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hmm hoor niemand klagen dat dusk de luxe ook verdwijnt

maar ik kijk het eerst aan voordat ik overhaaste stappen maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Mr-D. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:18:

Durft niemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eigen apparatuur kan nu toch al? Al moet het wel VLAN ondersteunen.

"Internet & Bellen naar Internet Only: monteur komt mediaconverter plaatsen en haalt huidige apparatuur op."
Wordt de huidige FTU dan vervangen door een met maar 1 aansluiting o.i.d.? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024

Je hebt gelijk ook ik wacht het eerst ook af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Geen BBC is geen optie, dus Tweak zadelt mij mooi met een probleem op. Moet nu dus een Ziggo abbo regelen, nieuwe kabels trekken, TV moet van de muur, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darchon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 16:05
Ik wilde mijn volledige abonnement opzeggen (nieuw afgesloten in juni), maar ik kreeg dit terug van de helpdesk:
Het televisiepakket is zeker te annuleren. Helaas zal het internet gedeelte blijven en is deze niet meer op te zeggen, ook niet naar aanleiding van de prijswijziging.

Kan u voor ons bevestigen dat u het televisiepakket wenst te annuleren per 4 oktober?

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Raven schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:27:
[...]

Eigen apparatuur kan nu toch al? Al moet het wel VLAN ondersteunen.
ja maar bij de huidige zit telefonie en een modem er bij in bruikleen en betaal je borg voor.

de nieuwe variant is zonder telefonie en zonder modem en ook geen borg
"Internet & Bellen naar Internet Only: monteur komt mediaconverter plaatsen en haalt huidige apparatuur op."
Wordt de huidige FTU dan vervangen door een met maar 1 aansluiting o.i.d.? :?
geen idee hoe ze dit precies willen doen lig denk ik ook aan het netwerk waar geleverd word. maar je krijgt maar 1 poort en daar moet je zelf een router aan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Darchon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:35:
Ik wilde mijn volledige abonnement opzeggen (nieuw afgesloten in juni), maar ik kreeg dit terug van de helpdesk:

[...]
Dat lijkt me onzin, als je alles-in-1 hebt afgesloten dan kan je bij een wijziging het hele contract stopzetten. Ik zou dit even via een advocaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nou ik hier dan ik ga die zender missen :)

maar als je naar sparql.nl surft moet je op nieuws klikken om te zien dat ze stoppen kan dit niet wat beter??
heb het altijd een vreemde en achterhaalde site gevonden je leest hun nieuwste dingen eerst elders en een dag later op hun eigen site

hoop voor Tweak dat CD een betere keuze is ondanks ik wel wat zenders mis
en Schlager TV heb ik al dus die is niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Keek iemand daar naar dan ? Wat moet je met zo’n zender als je een heel internet vol porno hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aaargh! ik kijk zelden BBC dus.... maar begrijp je frustratie.

@Darchon ehh naar mijn weten mag je na een eenzijdige verandering dus ook verhoging je contract beëindigen maar wat hjvg zegt even info bij een advocaat inwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik wacht eigenlijk oop een provider die gewoon alles stream en dat je dat dan per zender af kan nemen of zelfs on demand. Ik heb nu het idee dat ik de mensen aan het sponsoren ben die wel 24/7 televisie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:40:
[...]

Keek iemand daar naar dan ? Wat moet je met zo’n zender als je een heel internet vol porno hebt ?
op de tv na vind je in onze slaapkamer geen multimedia-device/phone :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 16:59
Hmm waarom ga ik met SParql Basic over naar CD Basis HD?
Ik zou dan liever entertainment HD krijgen (zelfde prijs 21,95) + natuurlijk de korting omdat ik in Almere woon.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darchon
@Mr-D. @Aaargh! Advocaat? als ik een rechtsbijstandsverzekering zou hebben dan zouden die het resterende abonnementskosten uitkeren, is goedkoper.

Ik zal eerst wel duidelijk maken dat er nergens staat dat mijn dienst gesplitst is, en dat er dus een wijziging heeft plaatsgevonden in de volledige dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:41:
@Aaargh! ik kijk zelden BBC dus.... maar begrijp je frustratie.
Effectief kondigt Tweak hiermee aan dat ze stoppen met TV. Beetje jammer. En dan ook nog de keuze voor Canal Digitaal, wat zo’n beetje de slechtste TV aanbieder van het moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hjvg schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:35:
[...]

ja maar bij de huidige zit telefonie en een modem er bij in bruikleen en betaal je borg voor.

de nieuwe variant is zonder telefonie en zonder modem en ook geen borg

[...]

geen idee hoe ze dit precies willen doen lig denk ik ook aan het netwerk waar geleverd word. maar je krijgt maar 1 poort en daar moet je zelf een router aan hangen
Het is toch geen modem wat hier hangt? Het enige dat het ding doet is het signaal dat op de vezel staat omzetten naar iets dat over UTP kan (en andersom), meer niet. Dan verandert er op dat punt denk ik niets merkbaars.

Doel je echter op de meegeleverde router, ik zou niet eens meer weten waar ik die heb neergelegd :X , ergens op zolder, maar waar...

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 04-09-2018 15:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darchon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:
@Mr-D. @Aaargh! Advocaat? als ik een rechtsbijstandsverzekering zou hebben dan zouden die het resterende abonnementskosten uitkeren, is goedkoper.

Ik zal eerst wel duidelijk maken dat er nergens staat dat mijn dienst gesplitst is, en dat er dus een wijziging heeft plaatsgevonden in de volledige dienstverlening.
zou er niet op gokken lees hier eens goed door de topics en dan zie je dat hun administratie niet een van de beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

I
Mr-D. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:
[...]

In mijn slaapkamer vind je juist geen TV. Bed is voor slapen en eeh.. andere horizontale activiteiten. TV kijken in bed schijnt erg slecht te zijn voor je nachtrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Darchon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:
Gaat natuurlijk niet om de kosten maar om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mijn vrouw ligt helaas heel veel in bed dus vond ik het wel handig .
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:47:
I
[...]

In mijn slaapkamer vind je juist geen TV. Bed is voor slapen en eeh.. andere horizontale activiteiten. TV kijken in bed schijnt erg slecht te zijn voor je nachtrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Raven schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:45:
[...]

Het is toch geen modem wat hier hangt? Het enige dat het ding doet is het signaal dat op de vezel staat omzetten naar iets dat over UTP kan (en andersom), meer niet. Dan verandert er op dat punt denk ik niets merkbaars.

Doel je echter op de meegeleverde router, ik zou niet eens meer weten waar ik die heb neergelegd :X , ergens op zolder, maar waar...
dit staat op de tweak site:
Omdat wij bij een ‘Internet Only’ abonnement geen aanvullende diensten leveren hoef je geen aanvullende instellingen door te voeren. Aangesloten apparatuur krijgt direct een extern IP-adres toegewezen en zal direct werken. Let wel op dat je om meerdere apparaten tegelijk te gebruiken een router nodig hebt, een switch is dan niet voldoende. Deze router sluit je aan met de WAN-poort.
bron: https://www.tweak.nl/nieuws/gigabit-internet-only.html

daar wort over een router gesproken het woord modem komt er niet in voor

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 04-09-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hmm volgens mijn berekeningen ben ik nu 5 euro duurder uit.

Voor de meeste klanten blijven de kosten van het abonnement gelijk of deze worden iets minder

ik ben blijkbaar niet de meeste :|

dus in korte tijd 7 euro duurder Tweak aan de telefoon gehad en die bevestigen dit hoewel ze het zelf ook niet snappen :?

wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Zou wel jammer zijn dat de extra korting er afgaat.

nu 40 euro internet + Tv basic 21,95 -10 + opnemen 4,95 + extra ontvanger 4 = 60,90
Dit wordt 57,95 + Ontvanger 4 euro = 61,95 Dus voor 1 euro extra Hoef ik niet meer langs al die regionale zenders en de BBC te zappen.

vraag me wel af of die zyxel wordt vervangen door de fritz. Staat er wel "Apparatuur: Fritz!box + TV-ontvanger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Mr-D. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:10:

Voor de meeste klanten blijven de kosten van het abonnement gelijk of deze worden iets minder

dus in korte tijd 7 euro duurder Tweak aan de telefoon gehad en die bevestigen dit hoewel ze het zelf ook niet snappen :?

wordt vervolgd
Nee maar dat is al snel bij elke vraag. Ticket nummer aan maken dat kunnen ze goed. maar daar na,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:40:
[...]

Samen, zij in een bepaalde houding, vloer, bank, salontafel, hell yeah >:)
Want dat kun je op de achtergrond laten draaien, terwijl je veelal online...
Euh, ik dwaal af, sorry :X
Mr-D. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:
[...]

Dit dus :)

Ik wacht het nog even af hoe het uitpakt.
Was toevallig al met de SD aan het mailen gegaan voor een abo aanpassing (van 100 --> 50). Wilde weten wat de kosten zouden zijn, dus nog niets te veranderen aan het bestaande gedeelte/abo.

Eerst een ticket dat het aangemeld is en verwerkt zou worden (want handmatige aanpassing :? ).
Toen een mail dat ik bij een aanpassing een nieuw jaarcontract aan zou gaan en of ik een akkoord wilde geven op het nieuwe contract 8)7
Wacht, ik vroeg toch eerst iets? Geef daar eerst eens antwoord op? :/

Misschien zijn ze druk met de overgang en heeft ie eroverheen gelezen...
Wacht het wel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Laten we hopen dat het los loopt maar M7 /Canaldigitaal belooft natuurlijk niet veel goeds.
Voorlopig is het zenderpakket en de prijs een flinke achteruit gang.

[ Voor 94% gewijzigd door arjan.n op 04-09-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Aaargh! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:36:
[...]

Dat lijkt me onzin, als je alles-in-1 hebt afgesloten dan kan je bij een wijziging het hele contract stopzetten. Ik zou dit even via een advocaat spelen.
Fundamenteel verandert er in het basisproduct vrij weinig. Onder de oude propositie kreeg je internet en telefonie van Tweak, en tv van Sparql (een apart bedrijf). In de toekomst ga je internet en telefonie van Tweak, en tv van Canaal Digitaal krijgen. Dus je behoudt een alles-in-1 dienst waarbij een externe partij gebruikt wordt voor tv. Dat beschikbare zenders wijzigen wordt over het algemeen niet beschouwd als zo'n drastische wijziging dat een heel contract opgezegd mag worden.

Het enige waar iemand zich misschien op kan beroepen is een stijging in abonnementskosten, maar dan moet het totaalpakket wel echt duurder worden dan wat iemand voorheen betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Centurius schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:11:
[...]

Fundamenteel verandert er in het basisproduct vrij weinig. Onder de oude propositie kreeg je internet en telefonie van Tweak, en tv van Sparql (een apart bedrijf). In de toekomst ga je internet en telefonie van Tweak, en tv van Canaal Digitaal krijgen. Dus je behoudt een alles-in-1 dienst waarbij een externe partij gebruikt wordt voor tv. Dat beschikbare zenders wijzigen wordt over het algemeen niet beschouwd als zo'n drastische wijziging dat een heel contract opgezegd mag worden.
De zenderwijziging is dusdanig drastisch dat het TV aanbod waardeloos is geworden. Niet het hele abbo op zeggen beperkt je in de keuzemogelijkheden voor een andere TV provider, je bent dan min of meer verplicht over te stappen naar Ziggo want elke andere provider kan geen TV aanbieden zolang Tweak de glasvezel lijn bezet houdt.

En volgens mij maakt het ook niet uit hoe groot de wijziging is, je kan niet eenzijdig een contract wijzigen dus elke wijziging, hoe klein ook, is reden tot kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27

wordt vervolgd
Volgens mijn berekening ga ik ook meer betalen...
Heb Sparql Premium dus ga naar Entertainment HD.

Ik betaal nu het volgende voor TV (ex btw)
Sparql Basic 18,14
Sparql Premium 8,26
Korting op Sparql Basic -8,26
Extra korting op Sparql -4,13

Komt dus neer op 14,01 * 21% BTW = 16,95 p/maand voor alleen TV volgens mijn laatste factuur.
Krijg er tevens een lading minder zenders voor (niet dat ik ze kijk maar betaal ervoor dus wil ze ook hebben/houden).

Ik ga het even bekijken allemaal... Anders mogen ze dat hele TV van me houden.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
Kun je naar Poetin propaganda kijken.

Artikeltje zegt trouwens dat het schotel only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LittleTycoon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:50:
[...]

Kun je naar Poetin propaganda kijken.

Artikeltje zegt trouwens dat het schotel only is.
klopt maar dart was ff het enige wat is zo snel kon vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47

wordt vervolgd
Idem, heb ze ook gemaild. Ik vind het raar dat oude klanten nu het hardst getroffen worden door eigen gestuntel. Het zou fair zijn dat het gelijk zou blijven. Ze trekken nu gewoon alles gelijk, lekker makkelijk :?

Ik ga denk ik naar het abonnement van 395 per jaar + 15.95, kom ik uit op 48,90 :D

[ Voor 5% gewijzigd door Pimperklaas op 04-09-2018 20:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Pimperklaas schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:39:
[...]

Idem, heb ze ook gemaild. Ik vind het raar dat oude klanten nu het hardst getroffen worden door eigen gestuntel. Het zou fair zijn dat het gelijk zou blijven. Ze trekken nu gewoon alles gelijk, lekker makelijk :?

Ik ga denk ik naar het abonnement van 395 per jaar + 15.95, kom ik uit op 48,90 :D
Dit gaat Tweak mogelijk heel veel klanten kosten.
Ik ken Canaldigitaal nog uit de tijd van de schotel.
De reden dat veel zenders er niet zijn komt gewoon omdat ze geen overeenkomst kunnen bereiken.
over de hoogte van de prijs van doorgifte. Ieder jaar zijn en grote wijzigingen in de pakketten bij deze organisatie.

Kijk maar eens goed naar het pakket wat ze nu gaan aanbieden een hele hoop goedkope prut zenders.

Deze maand is net de prijs verhoogd bij Tweak met 2 euro van internet en straks komt er 5 euro bij voor de tv. Tel daar boven op een veel mindere zender pakket en je kunt afvragen hoeveel klanten zullen blijven. Omdat tv nergens anders niet los is te krijgen gaan ze mogelijk ook internet klanten verliezen.

[ Voor 4% gewijzigd door arjan.n op 04-09-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juni vast abbo aangevraagd, eind word het opgeleverd (ben nog aan het verbouwen)

365 pj internet word 395 pj
Tv 32 pm word 22 om + opnemen gratis
Onder aan de streep dus goedkoper uit dan waar ik hem voor afgesloten heb / op heb berekend.

Ja ik raak zenders kwijt en er komen bij maar geen 1 keek ik er van.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
bijzonder jammer dat T-mobile niet los verkrijgbaar is. Ik zit nog tig maanden vast aan internet bij Tweak, moet dan toch echt wachten tot die tijd.

Ik kan me niet voorstellen dat ze met deze wijziging veel klanten gaan behouden..... Inderdaad een hoop prutzenders waar nooit een hond naar kijkt, maar geen BBC? Dat kan echt niet...

En dan nog zeggen in de aanhef dat er goed nieuws is..... Fake news??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Je kunt je abonnement gewoon opzeggen.
https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Weet ik niet, jaarabbo staat los van sparql. Hebben ze slim gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
In dit geval word je benadeeld omdat je bijna nergens anders terecht kunt voor alleen tv.
En je dus onnodig hoge kosten moet maken bij een ander Provider.

Denk dat 1 briefje van een rechtsbijstand wel voldoende is.
Maar we mogen hopen dat Tweak gewoon coulant zal zijn voor zijn klanten en dit netjes gaat oplossen voor mensen die weg willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darchon
Ik heb even mijn contract er bij gepakt, en daar ben ik met 1 handtekening inderdaad akkoord gaan met het aangaan met een overeenkomst met Tweak, als met het aangaan met een overeenkomst met Sparql. Twee zustermaatschappijen, maar alsnog op zichzelf staande rechtspersonen.
EDIT: het blijk dus 1 B.V. te zijn, zie het einde van deze post.

Punt is nu artikel 1.5 van de algemene voorwaarden van Tweak:
1.5 Dienst(en): de producten en diensten die door Tweak op enig moment worden aangeboden;
En artikel 1.6 en 1.7 van de algemen voorwaarden van Sparql
1.6 Diensten. Alle Diensten die geleverd worden door een Dealer, aan een Eindgebruiker, namens Sparql.
1.7 Dealer. Een door Sparql gerechtigde instantie of bedrijf die namens Sparql een Overeenkomst sluit met een Eindgebruiker. Deze Overeenkomst wordt gesloten door de Eindgebruiker met Sparql en de Dealer is hierin slechts uitvoerend.
En dan artikel 10.6 en 10.7 van de algemene voorwaarden van Tweak:
10.6 Tweak heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden, tenzij anders vermeldt, ook voor de bestaande Overeenkomsten. Tweak zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking 30 dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Tweak, of op een andere datum zoals genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking, worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig kennis te nemen van de berichten in zijn of haar E-mailbox.
10.7 Indien de Klant een wijziging, zoals bedoeld in het voorgaande lid, niet wenst te accepteren, heeft hij het recht de Overeenkomst kosteloos binnen 30 (dertig) dagen na bekendmaking op te zeggen tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Opzegging is echter alleen toegestaan indien de betreffende wijziging(en) betrekking heeft op de Dienst zoals afgenomen door de Klant én deze voor hem of haar nadelige gevolgen hebben.
Het punt is nu dus dat Tweak niet haar diensten wijzigt: zoals in de voorwaarden van Sparql staat, is Tweak slechts een doorgeefluik. En het is Sparql die haar diensten wijzigt, en daar kan is dus mijn abbonement bij opzeggen. De diensten van tweak, zoals bedoelt in artikel 1.5 en 10.6, worden niet gewijzigd, dus zou ik geen recht hebben om mijn overeenkomst met Tweak op te zeggen volgens artikel 10.7.

In eerste instantie lijkt de Tweak/Sparql combo dus "gewonnen" te hebben. Maar ik ga wel even navragen bij ConsuWijzer hoe het zit met een koppelverkoop als die van Tweak/Sparql, en of ik bij dit soort constructies extra consumentenbescherming geniet: dus dat wijziging van diensten bij de aanbieder A, mij naast het recht om mijn overeenkomst met A op te zeggen ook de "gekoppelde" overeenkomst met B op te zeggen.

Echter ga ik er vanuit dat ik geen extra bescherming geniet, danwel dat dit niet zal worden aangemerkt als gekoppeld. Bij deze raad ik dus eigenlijk aan alle triple play aanbieders aan om hun producten over meerdere rechtspersonen te scheiden, zodat wijzigingen van 1 product niet direct lijden tot de mogelijkheid tot opzegging van alle producten /sarcasm

EDIT: Zoals staat op https://sparql.nl/privacyverklaring.html zijn Tweak en Sparql handelsnamen van dezelfde rechtspersoon: Cambrium B.V. Het is dus hetzelfde bedrijf welk met mij 2 overeenkomsten heeft gesloten, en die ene rechtspersoon wijzigt nu hun diensten. Ik ga toch echt contact opnemen met ConsuWijzer om te vragen hoe de wet hier mee om gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Darchon op 05-09-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Darchon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:49:[/

Ik ga toch echt contact opnemen met ConsuWijzer om te vragen hoe de wet hier mee om gaat.
En als je die uitslag hier wilt delen zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp jullie niet.

Als Sparql niet bevalt dan stap je voor het TV gedeelte toch over naar Ziggo. TV kijken vanaf 18,75. Lekker ongecodeerd zodat je zonder gemier met STB's kunt kijken. Wil je meer dan basic dan stop je een CI+ kaart in je TV en je kunt alles ongelimiteerd bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
Ik begrijp jullie niet.

Als Sparql niet bevalt dan stap je voor het TV gedeelte toch over naar Ziggo. TV kijken vanaf 18,75. Lekker ongecodeerd zodat je zonder gemier met STB's kunt kijken. Wil je meer dan basic dan stop je een CI+ kaart in je TV en je kunt alles ongelimiteerd bekijken.
En hoe kom je aan een CI+ kaart als ziggo geen kaarten meer verkoopt en activeert..? (Ik heb er hier zat van in een la liggen ergens, werken niet meer). Dan zit je vast aan hun STB's, en dat is NIET zonder gemier helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragon2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:14:
[...]

En hoe kom je aan een CI+ kaart als ziggo geen kaarten meer verkoopt en activeert..? (Ik heb er hier zat van in een la liggen ergens, werken niet meer). Dan zit je vast aan hun STB's, en dat is NIET zonder gemier helaas...
Waar haal je dit vandaan?

Ziggo werkt gewoon nog met CI+ kaarten hoor, die je ipv de simpele mediabox (bij bv. TV Start) kan nemen. En als jij een TV hebt die Ziggo (of fUPC) gecertificeerd is, dan kan je dus gewoon zonder gemier zonder extra kastje TV kijken.

Niet dat ik daar 27 euro per maand voor over heb.... maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
Ik begrijp jullie niet.

En je moet in het gebied van ziggo zitten.
Wij kunnen hier alleen met een lokale stichting tv afnemen.
Daar werden we ook niet direct vrolijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darchon
@Mr-D. Het was inderdaad mijn bedoeling om hier de uitslag van ConsuWijzer te delen

@Verwijderd Mijn TV, de Panasonic TH-42PZ85 heeft geen DVB-C en/of CI(+) slot, dus dat 18.75 ziggo abonnement is voor mijn geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
In heel mijn huis ligt geen enkele coax kabel. Dus overstappen naar Ziggo geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dragon2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:14:
[...]

Ze worden nog wel geleverd, maar dan te huur aangeboden i.p.v. te koop.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 20 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.