Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn probleem is bijna opgelost, het verkeer wat zichtbaar was op de switchpoorten was tagged vlan4 multicasts. Nadat snooping daar enabled was zag ik helemaal geen verkeer meer op mn switched netwerk. De IGMP proxy werkte wel correct, echter was de firewall van de USG de boosdoener.

Ik heb de volgende ranges gewhitelist in de firewall op de WAN_IN
10.10.48.0/21
185.6.48.0/26
en als laatste: 213.75.167.0/24

Die laatste weet ik niet of dat wel de gehele range is, hier kan ik verder geen informatie over vinden. Maar van dit adres komen de daadwerkelijke multicast streams. Mocht iemand daar de gehele range van weten dan hoor ik dat graag!

Maar het probleem wat ik nu nog heb is dat de stream na 5 minuten stopt, ff zappen en dan doet die t weer. Ik zie dat dit wel vaker voorkomt. Ik heb geprobeerd igmp snooping uit te zetten maar dat heeft ook geen baat.

[ Voor 14% gewijzigd door marco282 op 11-08-2018 21:38 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-01-2021
Beste tweakers,

Ik heb een netgear nighthawk r9000 en ik heb sinds afgelopen week internet van Tweak! 1000Mbit

Internet werkt prima maar om dat tv geneuzel aan de praat te krijgen vlan 4 weet iemand de info voor deventer/overijssel

Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee ik kan je in deze alleen maar verwijzen naar hier omdat ik zelf nog nooit met zo'n apparaat gewerkt heb.
en daar staat uit uit gelegd dat het niet alleen vlan 4 is weet niet of jouw netgear ook 802.1q kan.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
Pff geen idee ben er naar opzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://community.netgear...ting-support/td-p/1276806

zo lijkt het erop dat hij het niet heeft maar echt duidelijk kan ik het niet zo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
Heb nu dd-wrt software erin gezet iemand enig ervaring .... ( wat een gezeik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je zou eerst moeten achterhalen of deze 802.1q kan anders kan je meteen stoppen met dit apparaat
blijft wel consumentenspullen (niet negatief bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Iets positiever mag ook wel ;)

Wat zijn de problemen met de geleverde FRITZ!Box? Kun je de Netgear niet net zo goed in bridged mode zetten en samen met de FRITZ! gebruiken?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
nescafe schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:02:
[...]

[...]

[...]

Iets positiever mag ook wel ;)

Wat zijn de problemen met de geleverde FRITZ!Box? Kun je de Netgear niet net zo goed in bridged mode zetten en samen met de FRITZ! gebruiken?
Ken de gedachte niet van dbbdark1990 maar Fritz heeft het probleem dat je zelf niet de vlans kan inrichten. Als je bv zelf nog losse APs heb voor thuis en 3 aparte netwerken wilt
Vlan 101 = voor jezelf
Vlan 102 = voor kinderen
Vlan 103 = voor bezoek/fam

Met Ziggo modem/router in bridge mode en dan je Netgear router eraan en klaar dan ben je vrij om alles in te stellen omdat tv en tel los van de vlans zitten.

Ik kom uit Ziggo gebied. Vanaf 26 oktober heb ik ook Tweak ben zeer benieuwd. Fritzbox kun je in soort van bridge zetten. Hoe dat in praktijk werkt moet ik nog gaan zien.
u kunt uw eigen router achter onze router gebruiken.
- U laat de Fritzbox werken op het interne netwerkadres op 192.168.2.x
- De R7000 blijft werken op 192.168.1.x
- Forward alle poorten van de Fritzbox naar het ip adres naar van de R7000
- zet de wifi uit van de fritzbox
op deze manier heb je de Fritzbox het meest dichtbij een bridgemode.

[ Voor 26% gewijzigd door RobbyTown op 12-08-2018 16:13 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
ik wil dat ding er niet tussen hebben eigenlijk ;) positief .... telfort was id's toevoegen klaar heb nu deze router maar krijg het maar niet werkend internet prima! maar tv krijg niet aan de praat. met dd-wrt krijg ik niet eens internet voor elkaar ( gebrek aan kennis van mij zelf )

Niemand van jullie heeft helaas ervaring met eigen router zonder fritsie er tussen ? of met een swtich voor de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb eerst een switch er tussen om het eea te verdelen maar TV wordt in de router zelf gedaan, maar ook dat is een Fritzbox wel een heel ander type dan Tweak levert.
en dat werkt heel stabiel en een hele goede wifi dekking weliswaar met een extender erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
Ik ga morgen eens een TP-LINK Acher C5400 proberen op youtube filmpjes lijkt het erop dat deze de functies ondersteund voor wat ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

dbbdark1990 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:23:
Internet werkt prima maar om dat tv geneuzel aan de praat te krijgen vlan 4 weet iemand de info voor deventer/overijssel
1) Je moet een interface maken aan de WAN kant voor beide VLAN's (34 en 4)
2) Uitgaand verkeer gaat default over VLAN 34
3) Voor een bepaalde IP range (185.6.48.0/26) moet uitgaand verkeer over VLAN 4
4) Je moet inkomend multicast verkeer van VLAN 4 accepteren
5) Je router moet een IGMP proxy draaien tussen je LAN en VLAN 4. (mcproxy werkt goed voor mij)
6) Voor pauzeren en on-demand e.d. zal je een RTSP connection tracking helper moeten gebruiken

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Is het ook mogelijk om de Sparql box over wifi te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
Ik zou het graag eerste bekabeld werkend willen krijge hahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GrooV schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:29:
Is het ook mogelijk om de Sparql box over wifi te laten werken?
Als 't ding geen wifi heeft, dan kun je er bijv. een pricewatch: TP-Link TL-WR702N of iets vergelijkbaars achter hangen, m.b.v. die maakt mijn (DVB-C) STB verbinding met het netwerk.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
Aaargh! schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

1) Je moet een interface maken aan de WAN kant voor beide VLAN's (34 en 4)
2) Uitgaand verkeer gaat default over VLAN 34
3) Voor een bepaalde IP range (185.6.48.0/26) moet uitgaand verkeer over VLAN 4
4) Je moet inkomend multicast verkeer van VLAN 4 accepteren
5) Je router moet een IGMP proxy draaien tussen je LAN en VLAN 4. (mcproxy werkt goed voor mij)
6) Voor pauzeren en on-demand e.d. zal je een RTSP connection tracking helper moeten gebruiken
Deze info had ik inderdaad maar goed toch doe ik wat vekeerd dat het niet werkt ... iemand die doormiddel van een CHAT mij verder kan/wil helpen ? inpaats van forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
https://www.darkonline.nl/tweak.jpg

Dit is wat ik nu heb ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waar haal je vlan 7 vandaan??
en waarom alleen op lan 4 iptv ?
als je alles goed instelt dan maakt het niet uit in welke lan kabel je wat steekt alles moet dan goed werken
als wij je via een chat zouden helpen dan heeft een andere lezer er niets aan
maar als je alles door had gespit heeft volgens mij niemand een netgear of tp link router als complete setup hangen dus wij kunnen je alleen een richting in duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbbdark1990
Dat snap ik dr oplossing kan je dan toch posten.. 7 heb ik ingevuld omdat ik het moet invullen om vlan4 pagina te mogen opslaan als ik alles heb door gespit ik ben al 2 dagen bezig.... dus ja heb echt wel doorgespit ik zie mensen met een Asus met robocfg hier krijg ik geen beeld mee kom in het menu maar geen beeld op kort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

dbbdark1990 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:24:
Dat snap ik dr oplossing kan je dan toch posten..
Wat jij wil kan niet met die router, die ondersteunt de configuratie die Tweak nodig heeft voor IPTV niet.

Zoals je het nu hebt ingesteld word poort LAN4 gekoppeld aan VLAN4, (d.w.z. poort LAN4 kan alleen maar communiceren met VLAN4 aan de buitenkan) maar dat is niet wat je nodig hebt.

De settings die je nodig hebt voor Tweak + IPTV zijn simpelweg niet mogelijk op die router, en op vrijwel geen enkele consumenten router.

Het mooiste is gewoon een PC met Linux als router, want dan heb je vrijwel geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
dbbdark1990 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:24:
Dat snap ik dr oplossing kan je dan toch posten.. 7 heb ik ingevuld omdat ik het moet invullen om vlan4 pagina te mogen opslaan als ik alles heb door gespit ik ben al 2 dagen bezig.... dus ja heb echt wel doorgespit ik zie mensen met een Asus met robocfg hier krijg ik geen beeld mee kom in het menu maar geen beeld op kort
De Archer lijkt geen routed iptv te ondersteunen vanuit z'n firmware en dat is wel wat je nodig hebt, je zou kunnen kijken naar alternatieve firmware die het misschien wel kan. Echter begrijp ik dat je die Archer een paar dagen terug gekocht hebt, als ik jou was zou ik hem terug in de doos doen en terugsturen. Voor hetzelfde geld heb je dan een Edgerouter Lite en een Unifi AP AC Lite waar je veel meer mee kunt en een kant en klare config voor in dit topic te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
Aaargh! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Wat jij wil kan niet met die router, die ondersteunt de configuratie die Tweak nodig heeft voor IPTV niet.

Zoals je het nu hebt ingesteld word poort LAN4 gekoppeld aan VLAN4, (d.w.z. poort LAN4 kan alleen maar communiceren met VLAN4 aan de buitenkan) maar dat is niet wat je nodig hebt.

De settings die je nodig hebt voor Tweak + IPTV zijn simpelweg niet mogelijk op die router, en op vrijwel geen enkele consumenten router.

Het mooiste is gewoon een PC met Linux als router, want dan heb je vrijwel geen beperkingen.
Dit is inderdaad erg mooi, alleen zit je vaak dan wel met een significant hoger energie verbruik. Helemaal omdat voor hogere doorvoer snelheden je het van een CPU moet hebben omdat je geen offloading hebt. Dus je zult ook een vrij beefy cpu er nog in moeten hebben. Natuurlijk als het allemaal voor hobby is dan is dat bijzaak.

Maar ik zou toch sterk een edgerouter aanraden. Dit heef wellicht geen wifi maar je kan je eigen router er nog als accesspoint aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

marco282 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:06:
[...]
Helemaal omdat voor hogere doorvoer snelheden je het van een CPU moet hebben omdat je geen offloading hebt. Dus je zult ook een vrij beefy cpu er nog in moeten hebben.
Ik gebruik in mijn router een Intel Celeron G1840. Letterlijk de op een na goedkoopste CPU die in m’n mobo pastte. Verder een mobo met twee intel i210 NIC’s onboard en een klein SSDtje om vanaf te booten. Een beetje netwerk pakketjes rondslingeren is triviaal; zelf met gbit gaat het maar om 125MB/s. Zelfs als ik m’n verbinding flink belast (speedtest, torrents met veel connecties) is de CPU load te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Merk sinds gisteravond laat op dat mn TV streams op mn amino box bevriezen na ongeveer 15 minuten. Als ik even van kanaal wissel dan werkt de stream weer. Amino box een powercycle gegeven, maar merk geen verbetering. Omgeving Leeuwarden.

Ik krijg geen foutmelding o.i.d.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
I_stealth_I schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:40:
Merk sinds gisteravond laat op dat mn TV streams op mn amino box bevriezen na ongeveer 15 minuten. Als ik even van kanaal wissel dan werkt de stream weer. Amino box een powercycle gegeven, maar merk geen verbetering. Omgeving Leeuwarden.

Ook regelmatig gehad (niet gisteren dan).
Wat voor mij hielp was álles te herstarten (Amo box uit, router + FTU uit, en inversed order weer aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
I_stealth_I schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:40:

Gebruik je eigen apparatuur? Ik heb dit probleem ook gehad, t leek bij mijn configuratie aan de firewall te liggen. De box moet tijdens een tv stream namenlijk membership report qeuries doen. Houdt basically in dat die de IPTV server laat weten dat die nog steeds aan het luisteren is. Als deze niet aankomen dan zal er gestopt worden met sturen van de iptv stream.

ff zappen zorgt er voor dat er opnieuw een "join/watch" request wordt verstuurd en ontvang je dus weer wat.

Mocht je gewoon de modem van tweak hebben, probeer die ook even een power cycle te geven. Die moet er voor zorgen dat de pakketjes van de amino box namenlijk bij het iptv netwerk aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

marco282 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:49:
[...]

Gebruik je eigen apparatuur? Ik heb dit probleem ook gehad, t leek bij mijn configuratie aan de firewall te liggen. De box moet tijdens een tv stream namenlijk membership report qeuries doen. Houdt basically in dat die de IPTV server laat weten dat die nog steeds aan het luisteren is. Als deze niet aankomen dan zal er gestopt worden met sturen van de iptv stream.
Aha! Ik heb inderdaad aan de firewall zitten sleutelen van het VLAN waarin de decoder zit. Wellicht dat pakketjes richting de IGMP-proxy op m'n EdgeRouter gedropt worden. :)

Opgelost. Ik had een extra VLAN aangemaakt. Vanuit dit VLAN werd er gebabbeld met de IGMP-proxy, dit resulteerde in errors. Ik heb de VIF in de igmp proxy de role 'disabled' gegeven, nu gaat het goed. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 16-08-2018 21:45 . Reden: oplossing ]

/dev/null

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

De laatste tijd klapt het internet er hier ongeveer elk half uur eruit.

Ik gebruik pfSense als router en heb gemerkt dat er iets niet goed gaat met het renewen van de DHCP-lease op de WAN-interface. De leasetime daarvan is ook precies een half uur (1800 s).

Als ik handmatig het IP-adres renew krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# dhclient vmx0_vlan34
DHCPREQUEST on vmx0_vlan34 to 255.255.255.255 port 67
DHCPDISCOVER on vmx0_vlan34 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
DHCPOFFER from 217.19.17.85
DHCPACK from 217.19.17.85
bound to 84.245.30.184 -- renewal in 1800 seconds.

Die eerste twee DHCPREQUESTs falen, wat volgens mij niet hoort. Na die DHCPDISCOVER krijg ik meteen een adres aangeboden (wat overigens het oude vertrouwde adres is - geen nieuwe).

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 16-08-2018 19:22 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Compizfox Ik hoop niet dat dat gerelateerd is aan een oude bug waar ik tegenaan ben gelopen toen ik jaren terug pfSense nog op de router-pc had staan, toen sloot Telfort de verbinding af wegens 10k DHCP requests in een half uur tijd :| Meest opvallende was nog dat ze bij Telfort heel snel aangaven wat er aan de hand was, Ziggo (waar ik ooit ook internet van had) had zoiets nooit weten te achterhalen :P (Buiten dat de 1e lijns waarschijnlijk niet eens weet wat een DHCP-request is :+ )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Hebben jullie naast de kant-en-klare config voor Edgerouter eigenlijk ook een variant voor Unifi USG (Pro)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco282
JW020 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:19:
Hebben jullie naast de kant-en-klare config voor Edgerouter eigenlijk ook een variant voor Unifi USG (Pro)?
Ik heb wel een werkende config voor je, maar nog niet helemaal 100% tevreden mee. Ik gebruik beide wan poorten, een voor de internet en de 2e voor de iptv. Dit wil ik nog ff omzetten naar gewoon 1 wan poort met een extra VIF zodat ik de 2e WAN poort kan gebruiken voor mn ziggo verbinding als backup.

Mijn huidige config.json
https://pastebin.com/9Tc5YydS

LAN1 = lan
LAN2 = ongebruikt
WAN1 = internet, gewoon op een switch waar de FTU op zit. Geen vlan config op de switch.
WAN2 = iptv, "idem"

[ Voor 11% gewijzigd door marco282 op 19-08-2018 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:05

SilencerNL

No remorse

Ik heb een werkende config voor de pro. Gewoon via 1 wan poort. Alles werkend! Ik ben alleen nu niet thuis, dus later vanavond kan ik pas wat regelen voor je.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 19-08-2018 20:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Hieronder een werkende json voor de USG Pro voor Tweak Fiber. Paar opmerkingen:
  1. mac adressen heb ik overgenomen van de bijgeleverde router (in mijn geval de Zyxel)
  2. De next-hop IP adres op regel 109 (hier 10.10.12.1), is verschillend per locatie. Ik had die van mij ook uit de Zyxel gehaald.
  3. Het stukje VPN heb ik erin gelaten, maar is natuurlijk niet nodig voor een werkende config.
  4. Om 'restart TV' e.d. te gebruiken, moet er nog even via SSH de volgende commando's uitgevoerd te worden:
    code:
    1

modprobe nf_nat_rtsp

Deze moet na elke reboot opnieuw uitgevoerd worden. Dit kan je ook laden bij boot: https://community.ubnt.co...ding-at-boot/td-p/1400797
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
{
    "firewall":{
        "source-validation":"disable"
    },
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {
                "description": "LAN",
                "address": [
                    "192.168.1.1/24"
                ],
                "firewall": {
                    "in": {
                        "ipv6-name": "LANv6_IN",
                        "name": "LAN_IN"
                    },
                    "local": {
                        "ipv6-name": "LANv6_LOCAL",
                        "name": "LAN_LOCAL"
                    },
                    "out": {
                        "ipv6-name": "LANv6_OUT",
                        "name": "LAN_OUT"
                    }
                }
            },
            "eth2": {
                "description": "WAN",
                "vif": {
                    "34": {
                        "description": "Internet",
                            "dhcp"
                        ],
                        "dhcp-options": {
                            "default-route": "update",
                            "default-route-distance": "1",
                            "name-server": "no-update"
                        },
                                "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                "name": "WAN_IN"
                            },
                                "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                "name": "WAN_LOCAL"
                            },
                                "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                                "name": "WAN_OUT"
                            }
                        },
                        "mac": "AA:BB:CC:DD:EE:FF"
                    },
                    "4": {
                        "description": "IPTV",
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route": "no-update",
                            "default-route-distance": "220",
                            "name-server": "update"
                        },
                            "dhcp"
                        ],
                    }
                }
            }
        },
        "loopback": {
            "lo": "''"
        }
    },
    "protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                    "alt-subnet": [
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "downstream",
                    "threshold": "1"
                },
                "eth2.4": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                }
            }
        },
        "static": {
            "interface-route": {
                "0.0.0.0/0": {
                    "next-hop-interface": {
                        "eth2.34": "''"
                    }
                }
            },
            "route": {
                "185.6.48.0/26": {
                    "next-hop": {
                        "10.10.12.1": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "hairpin-nat": "enable",
        "lan-interface": [
            "eth0"
        ],
        "wan-interface": "eth2.34"
    },
    "service": {
        "nat": {
            "rule": {
                "5001": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth2.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "6001": {
                        "description": "MASQ corporate_network to WAN",
                        "outbound-interface": "eth2.34",
                        "source": {
                                "group": {
                                        "network-group": "corporate_network"
                                }
                        },
                },
                "6002": {
                        "description": "MASQ remote_user_vpn_network to WAN",
                                        "network-group": "remote_user_vpn_network"
                                }
                        },
                },
                "6003": {
                        "description": "MASQ guest_network to WAN",
                                        "network-group": "guest_network"
                                }
                        },
                }
            }
        }
    },
    "vpn": {
        "ipsec": {
            "ipsec-interfaces": {
                "interface": [
                    "eth2.34"
                ]
            },
            "nat-networks": {
                "allowed-network": {
                    "0.0.0.0/0": "''"
                }
            },
            "nat-traversal": "enable"
        },
        "l2tp": {
            "remote-access": {
                "authentication": {
                    "mode": "radius",
                    "radius-server": {
                        "192.168.1.1": {
                            "key": "******",
                            "port": "1812"
                        }
                    }
                },
                "client-ip-pool": {
                    "start": "192.168.100.1",
                    "stop": "192.168.100.6"
                },
                "dhcp-interface": "eth2.34",
                "dns-servers": {
                    "server-1": "192.168.1.1"
                },
                "ipsec-settings": {
                        "mode": "pre-shared-secret",
                        "pre-shared-secret": "******"
                    },
                    "ike-lifetime": "3600"
                }
            }
        }
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
SilencerNL schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:44:
[...]

Hieronder een werkende json voor de USG Pro voor Tweak Fiber. Paar opmerkingen:
  1. mac adressen heb ik overgenomen van de bijgeleverde router (in mijn geval de Zyxel)
  2. De next-hop IP adres op regel 109 (hier 10.10.12.1), is verschillend per locatie. Ik had die van mij ook uit de Zyxel gehaald.
  3. Het stukje VPN heb ik erin gelaten, maar is natuurlijk niet nodig voor een werkende config.
  4. Om 'restart TV' e.d. te gebruiken, moet er nog even via SSH de volgende commando's uitgevoerd te worden:
    code:
    1

modprobe nf_nat_rtsp

Deze moet na elke reboot opnieuw uitgevoerd worden. Dit kan je ook laden bij boot: https://community.ubnt.co...ding-at-boot/td-p/1400797
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
{
    "firewall":{
        "source-validation":"disable"
    },
    "interfaces": {
        "ethernet": {
                "description": "LAN",
                    "192.168.1.1/24"
                ],
                        "ipv6-name": "LANv6_IN",
                        "name": "LAN_IN"
                    },
                        "ipv6-name": "LANv6_LOCAL",
                        "name": "LAN_LOCAL"
                    },
                        "ipv6-name": "LANv6_OUT",
                        "name": "LAN_OUT"
                    }
                }
            },
            "eth2": {
                "description": "WAN",
                "vif": {
                    "34": {
                        "description": "Internet",
                            "dhcp"
                        ],
                            "default-route": "update",
                            "default-route-distance": "1",
                            "name-server": "no-update"
                        },
                                "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                "name": "WAN_IN"
                            },
                                "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                "name": "WAN_LOCAL"
                            },
                                "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                                "name": "WAN_OUT"
                            }
                        },
                    },
                    "4": {
                        "description": "IPTV",
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route": "no-update",
                            "default-route-distance": "220",
                            "name-server": "update"
                        },
                            "dhcp"
                        ],
                    }
                }
            }
        },
        "loopback": {
            "lo": "''"
        }
    },
    "protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "downstream",
                },
                "eth2.4": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                }
            }
        },
        "static": {
            "interface-route": {
                "0.0.0.0/0": {
                    "next-hop-interface": {
                        "eth2.34": "''"
                    }
                }
            },
            "route": {
                "185.6.48.0/26": {
                    "next-hop": {
                        "10.10.12.1": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "hairpin-nat": "enable",
        "lan-interface": [
            "eth0"
        ],
        "wan-interface": "eth2.34"
    },
    "service": {
        "nat": {
            "rule": {
                "5001": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "outbound-interface": "eth2.4",
                },
                "6001": {
                        "description": "MASQ corporate_network to WAN",
                                        "network-group": "corporate_network"
                                }
                        },
                },
                "6002": {
                        "description": "MASQ remote_user_vpn_network to WAN",
                                        "network-group": "remote_user_vpn_network"
                                }
                        },
                },
                "6003": {
                        "description": "MASQ guest_network to WAN",
                                        "network-group": "guest_network"
                                }
                        },
                }
            }
        }
    },
    "vpn": {
        "ipsec": {
            "ipsec-interfaces": {
                "interface": [
                    "eth2.34"
                ]
            },
            "nat-networks": {
                "allowed-network": {
                    "0.0.0.0/0": "''"
                }
            },
            "nat-traversal": "enable"
        },
        "l2tp": {
            "remote-access": {
                    "mode": "radius",
                    "radius-server": {
                        "192.168.1.1": {
                            "key": "******",
                            "port": "1812"
                        }
                    }
                },
                "client-ip-pool": {
                    "start": "192.168.100.1",
                    "stop": "192.168.100.6"
                },
                "dhcp-interface": "eth2.34",
                "dns-servers": {
                    "server-1": "192.168.1.1"
                },
                "ipsec-settings": {
                        "mode": "pre-shared-secret",
                        "pre-shared-secret": "******"
                    },
                    "ike-lifetime": "3600"
                }
            }
        }
    }
}
Heb jij hier de door voer snelheid enzo wel werkend? Bij mij werkt het niet helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5GcRB56H9s4poqCh8Fvf7233/thumb.png

Dit begon nadat ik mijn 2e wan poort ging gebruiken voor mijn ziggo "backup" verbinding en de 1e wan volledig voor tweak heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

marco282 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

Heb jij hier de door voer snelheid enzo wel werkend? Bij mij werkt het niet helaas.
Ja, dat werkt wel bij mij. Ik heb wel maar 1 wan poort in gebruik, wellicht dat het daar aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:23:
@Compizfox Ik hoop niet dat dat gerelateerd is aan een oude bug waar ik tegenaan ben gelopen toen ik jaren terug pfSense nog op de router-pc had staan, toen sloot Telfort de verbinding af wegens 10k DHCP requests in een half uur tijd :| Meest opvallende was nog dat ze bij Telfort heel snel aangaven wat er aan de hand was, Ziggo (waar ik ooit ook internet van had) had zoiets nooit weten te achterhalen :P (Buiten dat de 1e lijns waarschijnlijk niet eens weet wat een DHCP-request is :+ )
Hier heb ik een tijd geleden nog een supportvraag aangemaakt bij ze:

Even een nerdvraagje: Als ik naar de syslog output van mijn Zyxel router kijk, zie ik om de seconde de melding:

syslog: category "DHCP_client"
detail: "Send DHCP discovery to WAN"

De bron is 192.168.1.1, wat het IP van de router is. Is dit wel okee? Alles werkt verder naar behoren, het externe IP-adres is al eeuwen hetzelfde en alle machines in het netwerk kijken naar de router voor DHCP

Het nuttige antwoord ;)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom de Zyxel dit controleert. Het lijkt erop dat hij controleert of hij nog wel verbinding heeft. Helaas kunnen wij hier niet met zekerheid een antwoord op geven.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Andere mensen hier ook weer last van blokjes ? (Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1109427

Deventer exact dezelfde ellende, alweer. Morgen maar weer eens bellen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Hier in Leeuwarden niks aan de hand.
Is het bij een bepaalde zender, of bij alle zenders?

Voorspelbare vragen misschien maarre... Het is niet een router of Sparql box die zich verslikt?
Het helpt ook niet om die (router eerst) eens opnieuw op te starten?

[ Voor 48% gewijzigd door jeroenmuzikant op 27-08-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is bij een Zyxel misschien nodig, maar bij Fritz!boxen of x86-based zelfbouw routers zoals die van @Aaargh! heb ik nog nooit meegemaakt dat dat ook maar iets helpt. Bij een tv-box komt het wel vaker voor dat een restart (tijdelijk) helpt.

Blijft toch wel apart.... TV van Sparql komt binnen via netwerken waar Tweak (of evt KPN) de controle over de quality of service helemaal zelf in de hand heeft en dan nog hebben mensen geregeld last van blokjes.

Terwijl aan mijn "Over The Top" Youfone TV van alles mankeert (vooral aan het boxje), maar blokjes of haperingen? Werkelijk waar nooit (of er moeten echt grotere problemen in het algemeen zijn met de internetverbinding). Terwijl dat dus over het 'publieke' internet gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 27-08-2018 23:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Dat laatste verbaasd me toch niet echt, want ik kan ook een hele avond op YouTube Full HD 1080p filmpjes kijken zonder ook maar een blok of hapering te zien. :) Maar het is wel mooi natuurlijk. Zo hoort het. (y)

En apart dat Tweak dat dan met en apart VLAN voor de live tv niet voor elkaar krijgt. Misschien dat ze het hier en daar op het netwerk wat beroerd routeren of zo? Maar dat zou toch wel op te lossen moeten zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:27

HomeServ

Linux only?

Meer mensen last van een storing?
Krijg zelf (postcode 1363) geen DHCP lease aangeboden.
Storing Almere Poort
Sinds 09:30 vandaag is er een storing gaande in Almere Poort. De oorzaak is nog niet bekend. Een update volgt zodra er meer informatie is.

[ Voor 50% gewijzigd door HomeServ op 28-08-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenmuzikant schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:52:
Dat laatst verbaasd me toch niet echt, want ik kan ook een hele avond op YouTube Full HD 1080p filmpjes kijken zonder ook maar een blok of hapering te zien. :) Maar het is wel mooi natuurlijk. Zo hoort het. (y)

En apart dat Tweak dat dan met en apart VLAN voor de live tv niet voor elkaar krijgt. Misschien dat ze het hier en daar op het netwerk wat beroerd routeren of zo? Maar dat zou toch wel op te lossen moeten zijn... :?
Op zich is het natuurlijk wel te verklaren.

Mijn Youfone kastje, maar ook Youtube, Netflix, etc. zijn allemaal OTT-diensten en streamen voor zo ver ik weet allemaal gewoon over TCP. Dus je hebt ook de zekerheid dat pakketjes altijd aan komen (of iig opnieuw worden verstuurd bij packet loss). Natuurlijk is het gevolg daarvan wel dat er ook buffering nodig is, wat weer extra 'latency' geeft tov. echte Live TV.

Voor Live TV bij Tweak komt er gewoon UDP multicast traffic bij KPN vandaan. Super eenvoudig, maar dus ook gevoelig voor 'omgevallen bitjes'. Dus moet de QoS op je netwerk en alle apparatuur perfect zijn.

Overigens geen idee hoe dat zit bij de On Demand zaken van Sparql. Je zou verwachten dat dat gewoon prima over TCP kan. Dus als je daar blokjes hebt, zijn er dingen echt niet goed voor elkaar.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb juist de laatste tijd weinig tot geen last alles werkt gewoon zoals het hoort
(op eind gemist na dan)

maar als ik blokjes heb is het altijd in hetzelfde gebied als een hele balk net als die lay-over die je ziet als je zapt ook op de zelfde hoogte

nog steeds mijn eigen Fritz!box met een kabel direct vanuit de Fritz! naar een apart geconfigureerd deel van een switch waar alleen de tv over gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Ja hier werkt alles ook gewoon zoals het hoort. En dat zelfs met een Zyxel. :D Tis een wonder. ;)
Oké die moet heel soms eens een reboot hebben, maar dat zal me boeien.

Vandaag blijkbaar wel weer ergens een storinkje in het netwerk of zo?
Beide Sparql boxen wilden niet uit, dus die moesten allebei opnieuw opgestart worden.

Maar blokjes of onderbrekingen heb ik hier in Leeuwarden (Vogelbuurt) geen last van.
En het lijkt dat het beeld sinds een tijdje terug ook scherper is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ja dat idee had ik ook al een paar bladzijdes ook aangegeven

of er zijn er zoveel weggelopen bij Tweak dat er meer bandbreedte voor ons is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Aah, dat zal het zijn ja. ;)

Mwoah het lijkt er op dat er iets aan de encoder instellingen gewijzigd is. Nu dubbele pass, of in ieder geval langer. Dat duurt wel weer ietsje langer, en zo kun je bij bijvoorbeeld een goal de buren net iets eerder horen juichen. :D Zo is het meer 'near-live' dan echt helemaal live. Scheelt maar 1 of 2 seconden extra, maar toch. Maar zo kan het beeld wel een stuk scherper worden.

Misschien dat ze eerder een te goedkope dienst inkochten bij hun nieuwe live tv streams provider... :?

Allemaal theorie hoor, geen idee of het ook echt zo is. Maar zo lijkt het voor mij. :)

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-08-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja... Geen Sparql dus kan niet meer wiresharken, maar bij mijn weten komen de streams gewoon nog steeds bij KPN vandaan. Maar die zitten natuurlijk ook niet stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik kijk geen voetbal, hoor de buren wel juichen zo af en toe maar weet dan niet waarom :)

maar op dit moment heb ik geen klachten bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de levering van de Sparql box bij Tweak?
Heb een klant die over gestapt is naar Tweak.
Tweak komt vrolijk de lijn aansluiten etc. etc.
En wat blijkt nu. Hebben ze geen Sparql box meer en dat vertellen ze even niet vooraf. De installateur komt vrolijk zijn werk doen ja sorry meneer, maar we hebben geen tv kastjes meer. Kan nog maanden duren...

Uhm WTF...

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Na de zoveelste irritatie bij KPN toch maar de stap gewaagd en naar Tweak over gestapt.

7-9 wordt de lijn opgeleverd.

Nu moet ik alleen nog even het enige gemakkelijke van KPN namelijk Netflix in de settopbox vervangen door twee mediaspelertjes (boven en beneden) waar ik zowel Kodi als Netflix op kan draaien.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Kavaa schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:22:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de levering van de Sparql box bij Tweak?
Heb een klant die over gestapt is naar Tweak.
Tweak komt vrolijk de lijn aansluiten etc. etc.
En wat blijkt nu. Hebben ze geen Sparql box meer en dat vertellen ze even niet vooraf. De installateur komt vrolijk zijn werk doen ja sorry meneer, maar we hebben geen tv kastjes meer. Kan nog maanden duren...

Uhm WTF...
Ik kwam deze tweet vanochtend toevallig tegen.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Rubman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:10:
Na de zoveelste irritatie bij KPN toch maar de stap gewaagd en naar Tweak over gestapt.

7-9 wordt de lijn opgeleverd.

Nu moet ik alleen nog even het enige gemakkelijke van KPN namelijk Netflix in de settopbox vervangen door twee mediaspelertjes (boven en beneden) waar ik zowel Kodi als Netflix op kan draaien.
Zie mijn reactie en die onder je eigen.
Hoop dat je een TV Kastje krijgt, ben er bang voor namelijk.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@Kavaa Ja lees het net idd, ga direct even bellen hoe het nu zit.

Geen zin om 7-9 meteen zonder tv te zitten. Al is internet de prio want met Kodi en Netflix komen we een heul eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
Rubman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:47:
@Kavaa Ja lees het net idd, ga direct even bellen hoe het nu zit.

Geen zin om 7-9 meteen zonder tv te zitten. Al is internet de prio want met Kodi en Netflix komen we een heul eind.
Klopt, maar normale TV is toch ook wel heel prettig.
En irritante is schijnbaar. Monteur geeft aan, ja dan gebruik je de mobiele App toch op de iPad.
Ja dat kan... Maar... Die kun je pas activeren als je ook een TV Box heb |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Kavaa schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Klopt, maar normale TV is toch ook wel heel prettig.
En irritante is schijnbaar. Monteur geeft aan, ja dan gebruik je de mobiele App toch op de iPad.
Ja dat kan... Maar... Die kun je pas activeren als je ook een TV Box heb |:( :F
Hahaha, ja zonder die koppelcode kom je niet ver inderdaad. 7(8)7 :P

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 12:18
eymey schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:44:
Mja... Geen Sparql dus kan niet meer wiresharken, maar bij mijn weten komen de streams gewoon nog steeds bij KPN vandaan. Maar die zitten natuurlijk ook niet stil
Ik meende dat Tweak eigen streams doorgaf in gigabit gebied. Wil dat zeggen dat alle zenders dezeflde beeldkwaliteit hebben als bij KPN of gebruikt Tweak wel gewoon voor alle HD-kanalen de 'glas-zenders'? Ik wilde juist overstappen vanwege 1000Mbit en de uitstekende beeldkwaliteit, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds Tweak op het ingekochte platform van Solocoo zit (vorige zomer), zijn de streams van KPN, ook in eigen gebied. Dwz, dat is dus tenzij dit recent weer is veranderd.

• Aaargh!

Aaargh!

RHPJS schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:16:
[...]

Ik meende dat Tweak eigen streams doorgaf in gigabit gebied. Wil dat zeggen dat alle zenders dezeflde beeldkwaliteit hebben als bij KPN of gebruikt Tweak wel gewoon voor alle HD-kanalen de 'glas-zenders'? Ik wilde juist overstappen vanwege 1000Mbit en de uitstekende beeldkwaliteit, vandaar.
Helaas is de beeldkwaliteit tegenwoordig net zo slecht als bij KPN. Het nieuwe platform is zeker geen verbetering t.o.v. het oude.

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 10:47
Is er trouwens iemand die eens een poging heeft gedaan om de Solocoo SmartTV app (op Samsung TVs) aan de praat te krijgen?
ja maar dat werkte niet met de inlog gegevens van Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Aaargh! schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:52:
[...]

Helaas is de beeldkwaliteit tegenwoordig net zo slecht als bij KPN. Het nieuwe platform is zeker geen verbetering t.o.v. het oude.
Slecht vind ik wel héél erg overdreven.
Ik vind de beeldkwaliteit goed.
Als ik wel eens bij kennissen of vrienden kom, dan vind ik ons beeld kwaliteit nog altijd beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

goldvinger schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Slecht vind ik wel héél erg overdreven.
Ik vind de beeldkwaliteit goed.
Ik vind de beeldkwaliteit om te huilen, zeker vergeleken met hoe goed het eerder was. Het ziet eruit alsof alles in soft-focus is. Doordat de stream twee keer gecomprimeerd is gaat er heel veel detail verloren.

Een plek waar je dit goed kan zien is het NOS Journaal, waar je voorheen elke oneffenheid in de huid v/d presentator kon zien ziet het er tegenwoordig uit alsof de presentator te veel make-up opheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 19:30
Zijn er meer mensen die de laatste paar dagen problemen hebben met uploadsnelheid?
Speedtest.net op Firefox en Chrome komt op verchillende servers niet boven de 150mbps uit.
Heb al gereboot, etc. Het zal wel weer aan de Zyxel liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door maie op 10-03-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

7544 ook problemen, ook niet boven de 150 zowel fritzbox als zyxel

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
7532 Enschede ik blijf ook hangen rond de 150 Mbit upload.
Backupen van bestanden vond ik afgelopen week al traag gaan.
Nu test ik het nog een keer het gaat maar met maximaal 30 Mbit in plaats 600 normaal per stream.

Helaas moet ik weg, dus ik kan nu geen uitgebreide testen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 19:30
Goed om te horen dat het niet aan mij ligt, bij mij komt een upload naar Google Drive ook niet boven de 30mbps uit inderdaad!! Het rare is wel dat als ik een test doe met Edge dat ik dan rond de 500 mbps upload haal. Nogsteeds niet hoe het hoort te zijn natuurlijk maar wel raar.

Ik zal wel een mailtje sturen naar Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Blijkbaar dan in de regio rondom Enschede en Almelo of zo? :?
Hier in Leeuwarden in ieder geval nergens last van. :)
Upload van nu net is 936,66 Mbps. (y)

[ Voor 41% gewijzigd door jeroenmuzikant op 01-09-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier in Almere ook geen probleem

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7599313787.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
kmichael schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:59:
7532 Enschede ik blijf ook hangen rond de 150 Mbit upload.
Backupen van bestanden vond ik afgelopen week al traag gaan.
Nu test ik het nog een keer het gaat maar met maximaal 30 Mbit in plaats 600 normaal per stream.

Helaas moet ik weg, dus ik kan nu geen uitgebreide testen uitvoeren.
Ik maak trouwens gebruik van een router pc.
1000/1000 haalt die makkelijk.
Intern tot aan de router haal ik 6000 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:31
Hier in Enschede (7511), zondag ochtend 08:15. Download 800Mbit, Upload 160Mbit.
Down- en up-load lagen 'vroeger' tegen de 1000Mbit. Niet dat het niet snel genoeg is. Maar op het moment is het hier zeker geen 1000/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere (1325), zondagmiddag om 13:30, gewoon nog steeds rond de 900/900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53
Almere 1326, zondagavond: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/d/62784077.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:11

Step

step@tweakers.net#

Enschede 7531 op zondagavond:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7602475250.png

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Beeld is vanavond weer bedroevend 😢 ik kijk meer naar blokjes dan naar scherp beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Pimperklaas schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:45:
Beeld is vanavond weer bedroevend 😢 ik kijk meer naar blokjes dan naar scherp beeld
Hier idem. Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022

Hier in Deventer ook.
Ben er langzamerhand helemaal klaar mee.
Wat een gepruts sinds dat het solocoo verhaal is het om de haverklap problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door arjan.n op 02-09-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Het gekke is, via de app werkt het wel goed! Het kasje is gewoon ruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Volgens Tweak een capaciteitsprobleem.
Maar inmiddels zijn we maanden verder en er komt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TV bij Ziggo en internet bij Tweak, heb je volgens mijn vroegere ervaring het beste van 2 werelden, CI+ voor je TV (Geen extra kastje jeej) en supersnel symmetrisch glasvezelinternet.

Als hier in Brabant ook eens glasvezel aangelegd wordt in mijn gebied zal ik toch hetzelfde doen, ik vindt zo'n extra kastje maar niets. (Toen ik in Almere woonde had ik ook eerst Tweak voor alles, maar dat TV blijft gewoon het net niet)

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 02-09-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:53:
TV bij Ziggo en internet bij Tweak, heb je volgens mijn vroegere ervaring het beste van 2 werelden, CI+ voor je TV (Geen extra kastje jeej) en supersnel symmetrisch glasvezelinternet.

Als hier in Brabant ook eens glasvezel aangelegd wordt in mijn gebied zal ik toch hetzelfde doen, ik vindt zo'n extra kastje maar niets. (Toen ik in Almere woonde had ik ook eerst Tweak voor alles, maar dat TV blijft gewoon het net niet)
Ziggo levert geen smartcards meer maar alleen nog decoders. Zonder smartcard alleen het basispakket met drie HD zenders is me te weinig. Dus jouw oplossing is het ook niet...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:31
KlaasKlaas schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:18:
Hier in Enschede (7511), zondag ochtend 08:15. Download 800Mbit, Upload 160Mbit.
Nu, maandag ochtend 7:40: Download 840 Mbit,upload 930 Mbit. Blijkbaar ergens wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Klopt hier ook weer op volle snelheid, ik heb de helpdesk overgeslagen en iemand gesproken via een andere kanaal. Er was iets met een knooppunt, hij heeft het verkeer nu omgeleid en hij weet waar het probleem zit. Wat Tweak er verder mee doet weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vorkie schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:53:
En je kan zonder gezeur a la nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren tv kijken (ook met smartcard) op andere apparaten :) * Raven heeft Tvheadend die zenders streamd naar alle apparaten met een fatsoenlijke mediaplayer. Scheelt smartcard wisselen tussen apparaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-09-2018 09:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, wat heeft nieuwsbericht over DRM te maken met Ziggo, al dan niet met CI+ ?

TVHeadend werkt bij nieuwe Ziggo abonnementen (ook in fZiggo gebied) alleen nog maar op op het ongecodeerde pakket (dus met 4 HD zenders, rest SD).

Overigens Ziggo met CI+ naast m'n Tweak abbo vind ik hier geen optie. De eerste 'upgrade' vanaf het standaard €19 per maand om meer HD-zenders te krijgen (met mediabox danwel CI+) vind ik echt ontzettend veel te duur voor alleen maar wat meer HD-zenders 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben het geauwehoer met TV ook zat - lees: de rest van het gezin - en ben aan het kijken naar alternatieven... Nu lijkt tmobile thuis glas wel wat. Iemand nog andere ideeen?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 10:47
HaterFrame schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:33:
Ik ben het geauwehoer met TV ook zat - lees: de rest van het gezin - en ben aan het kijken naar alternatieven... Nu lijkt tmobile thuis glas wel wat. Iemand nog andere ideeen?
Ik zit eigenlijk een beetje te denken aan CanalDigitaal. Die hebben sinds een paar maanden een OTT TV dienst voor 'weinig'.. Ze hebben ook een App voor mijn Samsung TV.
Wacht nog een beetje op de eerste reacties van mensen die deze dienst al gebruiken.

En dan internet nog steeds via Tweak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hermanh schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:23:
[...]

Ik zit eigenlijk een beetje te denken aan CanalDigitaal. Die hebben sinds een paar maanden een OTT TV dienst voor 'weinig'..
Als de beeldkwaliteit daar net zo slecht is als via de schotel zou ik er ver uit de buurt blijven. Mijn ouders hebben CD via de schotel en zelfs op hun mini-TVtje (40") ziet 't er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
Hmm, wat heeft nieuwsbericht over DRM te maken met Ziggo, al dan niet met CI+ ?
IPTV op andere apparaten dan door ISP geleverde STB's kijken mag niet omdat je dan door het kraken van de beveiliging toegang hebt tot alle zenders, ook die buiten je pakket. Bij Ziggo krijg je ook op andere (niet door Ziggo geleverde) apparaten alleen toegang tot de zenders waar je smartcard toegang tot bied, dus niet die waar je niet voor betaald. Daarom heb je bij Ziggo (of DVB-C in het algemeen) dus geen problemen zoals uit dat nieuwsbericht en bij IPTV wel. (Wilde dat als pluspunt voor Ziggo-tv melden ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-09-2018 13:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:37:
[...]

IPTV op andere apparaten dan door ISP geleverde STB's kijken mag niet omdat je dan door het kraken van de beveiliging toegang hebt tot alle zenders, ook die buiten je pakket.
Dat is niet inherent aan IPTV en ligt aan de brakke implementatie van KPN (verbazing alom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:01
Barre73 schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:58:
[...]

Ziggo levert geen smartcards meer maar alleen nog decoders. Zonder smartcard alleen het basispakket met drie HD zenders is me te weinig. Dus jouw oplossing is het ook niet...
Ziggo levert nog gewoon de CI+ modules hoor...
Bij het afnemen van een pakket kan je kiezen of je de CI+ module wil of een decoder.
Het middelste pakket (TV Complete) is alleen altijd met een Mediabox XL...

Wil je een CI+ dan kan dat dus wel gewoon!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
HaterFrame schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:33:
geen idee maar volgens mij hebben die nog al eens storingen met alles weet nu niet als je daar blij van word.https://tweakers.net/nieuws/142905/t-mobile-thuis-heeft-landelijke-storing-met-internet-bellen-en-tv.html

volgens mij is dit toch al de 2de keer met een landelijke storing. tweak heb ik nog nooit problemen gehad met internet en tv ja ik kan er mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

hjvg schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:35:
[...]

geen idee maar volgens mij hebben die nog al eens storingen met alles weet nu niet als je daar blij van word.https://tweakers.net/nieuws/142905/t-mobile-thuis-heeft-landelijke-storing-met-internet-bellen-en-tv.html

volgens mij is dit toch al de 2de keer met een landelijke storing. tweak heb ik nog nooit problemen gehad met internet en tv ja ik kan er mee leven
Nou dat is dus precies een beetje het punt. Tweak internet bevalt prima. de TV dienst is de laatste week weer om te huilen. Mij maakt dat niet zo veel uit (kijk nauwlijks TV) maar mijn gezin is er verder wel een beetje klaar mee... Maar ik houd alles graag bij 1 aanbieder... Prijs technisch kan je gewoon niet om tweak heen want die zijn verreweg t goedkoopst.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
HaterFrame schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:43:
[...]

Nou dat is dus precies een beetje het punt. Tweak internet bevalt prima. de TV dienst is de laatste week weer om te huilen. Mij maakt dat niet zo veel uit (kijk nauwlijks TV) maar mijn gezin is er verder wel een beetje klaar mee... Maar ik houd alles graag bij 1 aanbieder... Prijs technisch kan je gewoon niet om tweak heen want die zijn verreweg t goedkoopst.
klopt. (hier is T-Mobile ook niet beschikbaar)

maar als je mij vraagt stabiel internet of tv dan zeker internet want in veel gevallen is geen internet ook geen tv. ik zie de laatste week ook wat meer haperingen maar nu is het enige wat ik echt op tv volg F1 op ziggosport select. en op die zender heb ik nog nooit een hapering gezien.

tuurlijk ik kijk door de weeks ook wel wat tv maar danan ik met een kleine hapering wel leven (bij zijn haperingen eigenlijk ook nooit langer dan een seconde) en hoog uti 1 of 2 per uur eigenlijk in ieder geval das mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 20:04
Wat is de reden voor jullie om niet massaal af te stappen van Sparql? Het lijkt me ondertussen een gebed zonder eind..
Een los DVB-C abbo bij Ziggo of digitaal via NLziet geeft niet voldoende zenders?

Ik moet zeggen dat ik in Enschede ook lang niet meer de 900mbit haal, maar merk het gelukkig nog niet in Netflix en NLziet.
Enige waar ik het in merk is mijn usenet download snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 03-09-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:20:
[...]

Dat is niet inherent aan IPTV en ligt aan de brakke implementatie van KPN (verbazing alom).
Ah :P , maar is dat trouwens dan ook de reden dat er nog geen tv's lijken te bestaan die zonder STB IPTV weer kunnen geven? Dus rechtstreeks netwerkkabel in de tv en kijken maar.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@yorroy
Ik denk dat het is omdat alle andere IPTV aanbieders een net zo'n dramatische settop box hebben en met dezelfde issues kampen.

Ik ga juist weg bij KPN en probeer het eens bij Tweak met Sparql, horendol van KPN met continu vastlopende boxen en willekeurige reboots etc.

Het enige positieve is dat Netflix in de settop box is ingebakken, maar that's it.
Hiervoor Vodafone/T-Mobile en die boxen zijn de traagste die ik ooit heb meegemaakt.
Daarvoor de eerste lichting Horizon box van UPC en die was ook (zelfs na volledig nieuwe bekabeling binnen aangelegd door UPC) drama met elke week meermaals moeten resetten etc.

Er is met elke aanbieder iets mis in meer of mindere mate 9/10 keer heeft het te maken met de box die bij IPTV geleverd wordt die gewoon niet krachtig genoeg is of allerlei andere mankementen heeft.

Het wordt eigenlijk tijd dat er een aanbieder van die boxen opstaat die wel een krachtig apparaat weet neer te zetten of de mogelijkheid geeft de streams via een eigen box binnen te halen en decoderen oid.
Denk echter dat het bij dromen blijft en we gewoon vast zitten aan die boxen die nu eenmaal goedkoop moeten zijn en dus niet kunnen geven wat de aanbieder en wij er van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
yorroy schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:40:
Ik moet zeggen dat ik in Enschede ook lang niet meer de 900mbit haal, maar merk het gelukkig nog niet in Netflix en NLziet.
Enige waar ik het in merk is mijn usenet download snelheid.
Ik haal altijd tegen de 1000 Mbit aan via usenet, Ik heb internet only dus bandbreedte voor TV gaat bij mijn internet snelheid op (als dit zo werkt net als vroeger).
Ik heb wel 3 usenet accounts :)
TweakNews (gratis)
Newsdeamon (aanbieding)
Supernews (aanbieding)

Torrents haal ik ook makkelijk 980 Mbit en via speedtest rond de 930 a 960 (als er geen HOP stuk is...)

[ Voor 8% gewijzigd door kmichael op 03-09-2018 17:00 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.