Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 08:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Bushie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:40:
2 euro per maand er bij, bij jaar vooruit betalen krijg je een boete van €6,00 of zoiets?
(12x €2,00 is toch 24 euro?)
Ja dat viel mij ook op. Je maandbedrag wordt dan 32.92. Dat is volgens mij nog steeds veel goedkoper dan wat de concurrentie vraagt voor 1Gbit internet. Wat dat betreft kunnen ze het wel maken en ik denk niet dat mensen die een dergelijk abo hebben (zoals ik) het om deze reden op zullen zeggen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Laatste jaren geen verhoging van Tweak gehad.
Ik vind het dan ook wel logisch.
En Tweak blijft nog steeds 1 van de goedkoopste.

En de andere providers voeren ook een prijsverhoging door.
Dus ik zag dit al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 10:35

Zorian

What the fox?

De prijsverhoging heeft mij doen besluiten om op te zeggen, wat ik zojuist de deur uit heb gestuurd. Niet alleen de verhoging maar ook de beroerde klantenservice en lage kwaliteit van TV heeft me erg teleurgesteld.
Het internet is wel gewoon goed, maar dat heeft wel inzet van eigen apparatuur vereist voordat dit zover was.

Voor mij is het :w Tweak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik heb hier (vreemde rekensom) een mailtje gestuurd. Benieuwd of en welke reactie er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Als ze de kwaliteit nu is veranderen en de klachten serieus nemen 🙄

[ Voor 4% gewijzigd door Pimperklaas op 23-07-2018 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DirtyBird schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:51:
[...]

Ja dat viel mij ook op. Je maandbedrag wordt dan 32.92. Dat is volgens mij nog steeds veel goedkoper dan wat de concurrentie vraagt voor 1Gbit internet. Wat dat betreft kunnen ze het wel maken en ik denk niet dat mensen die een dergelijk abo hebben (zoals ik) het om deze reden op zullen zeggen.
Welke concurrentie met 1Gb internet? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2kNLsander
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 18:50
Hier in Almere heb je sinds enige tijd 1Gb van Jonaz: https://www.jonaz.nl/

Geen idee wat de kwaliteit is, maar de folder viel een paar weken geleden in een groot deel van Almere op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52

HomeServ

Linux only?

p2kNLsander schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:00:

Geen idee wat de kwaliteit is, maar de folder viel een paar weken geleden in een groot deel van Almere op de mat.
Helaas valt Almere Poort nog buiten de boot. Nog even afwachten en een jaartje Tweak erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ook bij Jonaz zal ik een apart abo nodig hebben voor TV want volgens hun site leveren zij alleen een gecodeerd signaal. Daarnaast zijn ze beduidend duurder (voor Internet) dan Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zolang die niet in de rest van NL (of i.i.g. op de plekken waar Tweak Gb aanbied) beschikbaar is, is er geen concurrentie :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 23-07-2018 18:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2 euro per maand er bij, bij jaar vooruit betalen krijg je een boete van €6,00 of zoiets?
Afronden noemen we dat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:03
Nee de korting is gewoon wat minder. Misschien was juist de 1 jaar optie gewoon te goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Mr-D. schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:39:
kon je geen internet only nemen??
maar dan heb je helaas wel een andere handtekening nodig ;)

[...]
Nee, dan zit ik met tv. Ja dat zal ik later nog veranderen. Ik ben trouwens nog blijer geworden met de overstap ;)

https://www.tweak.nl/nieuws/prijsverhoging-2018.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach..... bijna iedere partij voert prijsverhogingen door.

Volgend jaar ben jij bij je nieuwe provider ook weer aan de beurt en moet je ook weer óf overstappen naar een ander voor 'nieuwe klanten korting', of hopen dat je iets kan regelen :)

TonVH schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:19:
Ook bij Jonaz zal ik een apart abo nodig hebben voor TV want volgens hun site leveren zij alleen een gecodeerd signaal. Daarnaast zijn ze beduidend duurder (voor Internet) dan Tweak.
Jonaz levert weliswaar een gecodeerd TV-signaal, maar op de fZiggo manier, dus via IRDETO. Dus prima bruikbaar met TVHeadend (heb ik ook al werkende setups van gezien).

Voordeel van Jonaz is verder dus wel dat je gewoon de ingebouwde tuner van je TV kan gebruiken en dat alle signalen onveranderd van de sateliet of uit Hilversum komen. Kwaliteit is dus beter dan Sparql en je hebt meer HD-zenders dan op het ongecodeerde signaal van Ziggo.

Er is een grote 'maar' (die mij heeft doen besluiten de overstap naar Jonaz nog niet te maken): De communicatie en administratie zijn er nóg slechter dan bij Tweak (ja, dat kan). Waar je bij Tweak nog wel iemand aan de lijn krijgt die vaak ook nog wel wat kan, is dat bij Jonaz dus niet het geval.... nooit. Je krijgt ongeacht het tijdstip een callcenter aan de lijn dat niets anders kan dan je klacht in een ticketsysteem zetten en doormailen . Op mail wordt al helemáál niet gereageerd en als je geluk hebt en veel zeurt op Facebook kan je een stapeltje facturen ontvangen als je die nodig hebt, of een kapotte NT van ZTE vervangen krijgen.

Áls het werkt, dan werkt het netals bij Tweak verder ook prima, maar heb je service nodig, dan ben je de sjaak.

[ Voor 80% gewijzigd door eymey op 24-07-2018 10:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

The_Worst

Unox

Ik ben voorlopig nog niet van plan om over te stappen want ik heb sowieso al tot januari betaald. Heb alleen internet en dat werkt zeer goed. Ik moet alleen de Zyxel-router eenmaal per maand herstarten vanwege rare bugs (interne ip-adressen niet bereikbaar via Wifi maar wel via kabel) maar daar kan ik wel mee leven.

De twee keer dat ik de klantenservice nodig had ben ik zeer snel geholpen. Betrof wijziging van het rekeningnummer en het aanvragen van een vast ip-adres. Tenzij ik verhuis naar een niet-Tweak-gebied blijf ik nog wel even hier.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:02
The_Worst schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:59:
Ik ben voorlopig nog niet van plan om over te stappen want ik heb sowieso al tot januari betaald. Heb alleen internet en dat werkt zeer goed. Ik moet alleen de Zyxel-router eenmaal per maand herstarten vanwege rare bugs (interne ip-adressen niet bereikbaar via Wifi maar wel via kabel) maar daar kan ik wel mee leven.
r.
die bug heb ik ook !
heb wel TV erbij maar daar denken wij wel over na om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Overstappen (Internet) voor de kosten? Jonaz is (op jaarbasis) 480 euro tegen 395 voor Tweak. Dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alleen internet hoef je idd niet over te stappen naar Jonaz. Hooguit de manier van TV ontvangen kan dus interessanter zijn.

Want als je internet+TV bij Jonaz tegenover Internet bij Tweak + "Free To Cable" bij Ziggo zet, dan komt Jonaz er wel gunstiger uit met veel meer HD.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 10:40
mrBrainY schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:57:
[...]

die bug heb ik ook !
Daar heb ik helaas wel vaker last van.. als het ééns per maand was zou ik tevreden zijn.
Maar ik heb op Sparql en die Amino box moet minimaal eens per twee dagen opnieuw opgestart worden.
Nog één week en dan ben ik verlost van het drama dat Sparql heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:09
The_Worst schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:59:

De twee keer dat ik de klantenservice nodig had ben ik zeer snel geholpen. Betrof wijziging van het rekeningnummer en het aanvragen van een vast ip-adres. Tenzij ik verhuis naar een niet-Tweak-gebied blijf ik nog wel even hier.
mrBrainY schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:57:
[...]

die bug heb ik ook !
Misschien overstappen naar de Fritzbox, dan hoef je niet meer te herstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Arjantje72 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:14:
[...]

[...]

Misschien overstappen naar de Fritzbox, dan hoef je niet meer te herstarten :)
Dat is inderdaad een oplossing!
Alleen werkt Tweak hier niet aan mee.. tenzij je opzegt en opnieuw als klant aanmeld.. dan krijg je namelijk wel nieuwe apparatuur.

De service van Tweak was al belabberd, maar is het afgelopen jaar heel hard achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 22:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

prothello schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:58:
[...]
Alleen werkt Tweak hier niet aan mee.. tenzij je opzegt en opnieuw als klant aanmeld.. dan krijg je namelijk wel nieuwe apparatuur.
Tja, ik zie de meegeleverde apparatuur als alleen voor het overbruggen van de periode tussen het opleveren van de verbinding en het moment dat je een 'echte' router hebt ingericht. Daar voldoet het prima voor, maar van zo'n goedkoop consumentenprul hoef je geen wonderen te verwachten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
[...]

De service van Tweak was al belabberd, maar is het afgelopen jaar heel hard achteruit gegaan.
De Fritzbox regeling is niet anders € 75,00 en je krijgt er één, dit komt omdat ze ook een monteur moeten aansturen die de glasvezel via een patch direct op je modem zet. In de meeste gevallen wil je dat echt niet zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Je kan gewoon (tegen vergoeding) een Fritz!box aanvragen. En dat is alles behalve een goedkoop consumentenprul maar gewoon een heel capabele router, ook onder zwaardere belasting, ook bij veel TCP connecties door bv. torrentverkeer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:09
[...]

Zoals hierboven, voor €75 heb je er een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:54:
Je kan gewoon (tegen vergoeding) een Fritz!box aanvragen. En dat is alles behalve een goedkoop consumentenprul maar gewoon een heel capabele router,
Really ? Ik heb even in de pricewatch gekeken maar ik zie dat AVM niet 1 model Fritz!box verkoopt die rackmountable is.. consumentenprul dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LOL, blijft lachen met jou @Aaargh! ;)

Wel mooi om te zien welke criteria jij hanteert om te zien of iets 'professioneel' is of niet. En dat bij een CONSUMENTEN provider ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:36:
Wel mooi om te zien welke criteria jij hanteert om te zien of iets 'professioneel' is of niet.
Ok, dan kijken we naar features. Kunnen 2 van die Fritz!boxen hun connection tracking tabel in sync houden zodat ik een naadloze failover kan doen ?
En dat bij een CONSUMENTEN provider ;)
Een provider die zich specifiek richt op TWEAKERS, daar zijn ze zelfs naar vernoemd. Ik zeg niet dat ik professionele features nodig heb, maar als TWEAKer wil je hier voor de hobby toch wel mee kunnen spelen. Een 'router' met zijwieltjes is gewoon een rare keuze voor een provider als Tweak.

[ Voor 17% gewijzigd door Aaargh! op 25-07-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Aaargh! schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Tja, ik zie de meegeleverde apparatuur als alleen voor het overbruggen van de periode tussen het opleveren van de verbinding en het moment dat je een 'echte' router hebt ingericht. Daar voldoet het prima voor, maar van zo'n goedkoop consumentenprul hoef je geen wonderen te verwachten.
Ik verwacht ook geen wonderen van dat goedkope consumentenprul, ik verwacht gewoon dat het op z'n minst werkt met de diensten die geleverd worden, meer niet.
Centurius schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:47:
[...]De Fritzbox regeling is niet anders € 75,00 en je krijgt er één, dit komt omdat ze ook een monteur moeten aansturen die de glasvezel via een patch direct op je modem zet. In de meeste gevallen wil je dat echt niet zelf doen.
Zie hierboven, als klant verwacht ik dat de geleverde apparatuur overweg kan met de afgenomen diensten, de Zyxel kan dit inderdaad niet en Tweak zou deze dan naar mijn mening moeten vervangen voor apparatuur die het wél doet.

Even opsommen, ik ga verhuizen volgende week en zou dus 90+75 euro kwijt zijn aan verhuiskosten en nieuwe apparatuur, ondanks dat de monteur maar één keer hoeft te komen. Die €165 ben ik nu kwijt voor de eerste 4 maanden 750/750 via T-Mobile.
Als Tweak helpdesk zelf aangeeft dat het verstandiger is op te zeggen en opnieuw aan te melden dan zegt dit heel veel over Tweak en haar processen. Je zou van een kleine partij als Tweak verwachten op z'n minst iets flexibeler te zijn.

Nog even een PSA voor diegenen die het gemist hebben en vanavond met het warme weer liever binnen zitten:
https://sparql.nl/gratis-ajax-in-de-champions-league.html

[ Voor 4% gewijzigd door prothello op 25-07-2018 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
Aaargh! schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Really ? Ik heb even in de pricewatch gekeken maar ik zie dat AVM niet 1 model Fritz!box verkoopt die rackmountable is.. consumentenprul dus.
Zijn er dan providers die wel (in jouw ogen) professionele apparatuur gratis meeleveren? En zo ja, wat kost dat wel niet per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

prothello schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:11:
[...]
Ik verwacht ook geen wonderen van dat goedkope consumentenprul, ik verwacht gewoon dat het op z'n minst werkt met de diensten die geleverd worden, meer niet.
Het werkt toch ook zover je van een consumentenprul wat helemaal niets mag kosten kan verwachten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TonVH schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Zijn er dan providers die wel (in jouw ogen) professionele apparatuur gratis meeleveren? En zo ja, wat kost dat wel niet per maand?
Ik ben van mening dat de ISP helemaal niets moet meeleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonVH
Aaargh! schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:10:
[...]

Ik ben van mening dat de ISP helemaal niets moet meeleveren.
Je bent (in elk geval bij Tweak) niet verplicht hun router te gebruiken. Dus valt er op dat punt niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een fritzbox valt overigens ook totaal niet in de categorie "prul dat niets mag kosten". Sterker nog, met retail prijzen van meer dan 200 euro zal menig consument toch voor Sitecom of Sweex kiezen. Een routingtabel in sync houden met een ander exemplaar is wellicht wat veel gevraagd maar zoals @TonVH ook zegt: niemand houdt jou tegen om een router aan TweK te hangen die dat wel kan.

Feit is en blijft dat ik in10 jaar Fritz!box gebruik werkelijk nog geen enkele keer het ding heb hoeven powercyclen of anderzins prutsen om iets werkende te krijgen, ook niet bij meerderer dagen sustained tig tcp connecties tracken. Naast stabiele wifi bieden en dect base spelen.

Overigens gebruik ik inmiddels ook ander spul (ubiquiti) maar niet omdat ik Fritz niet vond werken, maar gewoon omdat ook meer wil kunnen 'spelen'. Maar dat doet niets af aan het feit dat AVM spullen gewoon het beste zijn wat je bij een gewone consument neer kan zetten, zowel qua stabiliteit als performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
prothello schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:11:
[...]

[...]
Zie hierboven, als klant verwacht ik dat de geleverde apparatuur overweg kan met de afgenomen diensten, de Zyxel kan dit inderdaad niet en Tweak zou deze dan naar mijn mening moeten vervangen voor apparatuur die het wél doet.

Even opsommen, ik ga verhuizen volgende week en zou dus 90+75 euro kwijt zijn aan verhuiskosten en nieuwe apparatuur, ondanks dat de monteur maar één keer hoeft te komen. Die €165 ben ik nu kwijt voor de eerste 4 maanden 750/750 via T-Mobile.
Als Tweak helpdesk zelf aangeeft dat het verstandiger is op te zeggen en opnieuw aan te melden dan zegt dit heel veel over Tweak en haar processen. Je zou van een kleine partij als Tweak verwachten op z'n minst iets flexibeler te zijn.

Nog even een PSA voor diegenen die het gemist hebben en vanavond met het warme weer liever binnen zitten:
https://sparql.nl/gratis-ajax-in-de-champions-league.html
Een erg grote groep mensen gebruikt de Zyxell ook zonder problemen, heb je al eens gevraagd om een vervangende router na de reguliere stappen doorgelopen te hebben? Bij een verhuizing ben je in alle gevallen beter af met een nieuwe aanvraag, vooral als het om glasvezel gaat. Dat is namelijk wat een provider alsnog doet. Ze zeggen de lijn op je huidige adres op en voeren een nieuwe abonnement in op je nieuwe adres. T-Mobile Thuis bijvoorbeeld doet dit ook zo. Het bijkomende effect is dan meteen dat je die Fritzbox meteen geleverd krijgt. Het enige verschil tussen de diverse providers is dat Tweak een bedrag in rekening brengt als je je abonnement "verhuisd".

Qua apparatuur hoef je ook niet bij T-Mobile Thuis te zijn, je krijgt net zo goed opnieuw een router met 2.4 Ghz en op basis van eerdere wijzigingen in apparatuur (Vigor 2130 naar 2142 en de 510's naar 610's voor tv) krijg je ook wanneer ze nieuwe apparatuur inkopen geen vervanging. In tegenstelling tot Tweak zelfs niet tegen betaling dus mag je daar je hele abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen voor vervangende apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaletax
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 16:11
Helaas blijft er na betaling van €75,00 voor een Fritzbox de vraag "is die dan van mij" NEE deze blijft eigendom van Tweak en je krijgt deze in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
kaletax schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 01:53:
Helaas blijft er na betaling van €75,00 voor een Fritzbox de vraag "is die dan van mij" NEE deze blijft eigendom van Tweak en je krijgt deze in bruikleen.
Je betaalt dan ook niet voor de Fritzbox maar voor de monteur die hem komt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TonVH schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Je bent (in elk geval bij Tweak) niet verplicht hun router te gebruiken. Dus valt er op dat punt niets te klagen.
Nee, maar ik ben wel verplicht hun router af te nemen en borg voor te betalen. Ik heb dus nu een doosje liggen dag ik jarenlang moet bewaren en dan hopen dat ik ‘t in al die tijd niet kwijtraak.

Daarnaast is het gewoon gevaarlijk als een ISP routers meelevert. Je hebt nu een monocultuur van identieke routers met identieke firmware op een voorspelbare IP-range. Heb jij vertrouwen in de beveiliging van een router die vooral zo goedkoop mogelijk moet ? 1 foutje in de firmware en een kwaadwillende persoon neemt zo alle routers van Tweak over. Zeker i.c.m. de niet al te competente helpdesk (“zet even het remote admin user/ pass op admin/1234”) en het is vragen om problemen.

Beter dat iedereen z’n eigen router regelt, dan is er iig een grote variatie van modellen en firmware versies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonVH
Aaargh! schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 04:58:
[...]

Nee, maar ik ben wel verplicht hun router af te nemen en borg voor te betalen. Ik heb dus nu een doosje liggen dag ik jarenlang moet bewaren en dan hopen dat ik ‘t in al die tijd niet kwijtraak.

[... rest geklaag weggelaten ...]
Nogmaals, je loopt te klagen over iets waar niets over te klagen valt. Komt op mij over als een beroepsklager. En als jij dozen (geen doosje) van het formaat waarin de Fritz geleverd wordt kan kwijtraken dan heb je een heel ander probleem?

Trouwens, heb je al Tweak gevraagd om hem te mogen retourneren? Vast niet want je enige doel is klagen en niet oplossen.

Bovendien, alles wat jij noemt is ook van toepassing op rackrouters. Beide soorten kun en moet je zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TonVH schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:46:
[...]

Trouwens, heb je al Tweak gevraagd om hem te mogen retourneren? Vast niet want je enige doel is klagen en niet oplossen.
Ja, heb ze gevraagd het ding helemaal niet op te sturen, maar dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach bij mij ligt de zyxel ook gewoon in de doos in de meterkast bij de grondplaat en de oude media converter van lijbrandt.

ligt niet in de weg en die kast zit toch meestal dicht

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 19:34
Wellicht dat het hier wel al ergens staat in het Topic. Maar heeft iemand de settings voor Tweak als je je eigen Router wilt gebruiken denk hierbij aan de VLAN's etc.
Dus dat de router direct op de glasvezel / NTU komt.

We hebben een klant die een abonnement aangevraagd heeft bij Tweak en die wordt in aug. opgeleverd en willen hier een Edgerouter inzetten om alles af te handelen zowel internet als TV. Telefonie wordt niet gebruikt.

Let me know.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
Kavaa schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:55:
Wellicht dat het hier wel al ergens staat in het Topic. Maar heeft iemand de settings voor Tweak als je je eigen Router wilt gebruiken denk hierbij aan de VLAN's etc.
Dus dat de router direct op de glasvezel / NTU komt.

We hebben een klant die een abonnement aangevraagd heeft bij Tweak en die wordt in aug. opgeleverd en willen hier een Edgerouter inzetten om alles af te handelen zowel internet als TV. Telefonie wordt niet gebruikt.

Let me know.
VLAN configuratie bij gebruik eigen apparatuur, een zoekopdracht doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Centurius schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:42:
[...]Een erg grote groep mensen gebruikt de Zyxell ook zonder problemen, heb je al eens gevraagd om een vervangende router na de reguliere stappen doorgelopen te hebben?
Ja zeker, ik heb in mei bij Tweak een nieuwe Zyxel opgehaald en dat heeft niks uitgehaald. Toen ik dat liet weten gaven ze eigenlijk gelijk aan dat het ophoud, tenzij ik voor een Fritzbox wil betalen. Mij is niet specifiek verteld dat het voor de monteur is en niet de apparatuur.
Het is voor mij vrij simpel, Tweak levert apparaat 1, apparaat 1 werkt niet. Ik krijg een vervangend apparaat 1, en ook dat exemplaar van apparaat 1 werkt niet. Tweak heeft ook een apparaat 2 dat ze aan nieuwe klanten verstrekt, Tweak vraagt mij om 75 euro voor apparaat 2 te betalen omdat apparaat 1 dus niet werkt.
Sorry maar daar houd het voor mij - puur principieel - op.
Centurius schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:42:
Qua apparatuur hoef je ook niet bij T-Mobile Thuis te zijn, je krijgt net zo goed opnieuw een router met 2.4 Ghz en op basis van eerdere wijzigingen in apparatuur
Ik heb twee eigen routers die ik meeneem en straks op de Draytek aansluit, dus daar zal ik niet zo veel last van hebben, mits de Draytek/Amino combinatie niet elke dag om één of meerdere powercycles vraagt.

Ik denk dat ik na afloop van m'n T-Mobile contract zal overwegen weer terug te gaan naar Tweak, tenzij het nog verder bergafwaarts gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door prothello op 26-07-2018 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:14

Sm0k3r

cough...cough...

Mr-D. schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:21:
ach bij mij ligt de zyxel ook gewoon in de doos in de meterkast bij de grondplaat en de oude media converter van lijbrandt.

ligt niet in de weg en die kast zit toch meestal dicht
Same here, maar ik herken aarrghh met zijn verhaal, ik zit in de IT en mijn maten noemen iets profi als het geen GUI heeft, dan is het zijn geld waard en beter dan de rest, heeft het een interface dan kijken ze erop neer.

Dan als ondernemer, wil je geld verdienen, maak iets wat iedereen kan besturen/ configureren, vraag het Ubiquiti.

edit: Fritzbox is profi, duits en hardware technisch goed, enkel uiterlijk is crappy na al die jaren (volgens mij kost het teveel geld om een designer in te huren).

[ Voor 11% gewijzigd door Sm0k3r op 26-07-2018 23:55 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Sm0k3r schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:39:
[...]

Same here, maar ik herken aarrghh met zijn verhaal, ik zit in de IT en mijn maten noemen iets profi als het geen GUI heeft, dan is het zijn geld waard en beter dan de rest, heeft het een interface dan kijken ze erop neer.
Wel of geen GUI maakt niet zo veel uit, het gaat meer om de geboden features en dat is bij dat soort consumentendingen gewoon erg schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heeft iemand advies of het de moeite is om een Netgear R6800 achter de als-het-goed-is-straks-geleverde FRITZ!Box 5490 te hangen, of schiet mijn zusje daar straks niks mee op?
Ze heeft alleen indernet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1098527

*knip*. Spam.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 27-07-2018 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dragon2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:34:
Heeft iemand advies of het de moeite is om een Netgear R6800 achter de als-het-goed-is-straks-geleverde FRITZ!Box 5490 te hangen, of schiet mijn zusje daar straks niks mee op?
Ik zou zeggen: Heeft geen nut. Tenzij die R6800 echt heel veel betere WIFI heeft dan de 5490.

Verder lijkt het mij totaal geen toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

dragon2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:34:
Hangt ervan af of het direct erachter in de meterkast ligt, of ergens anders in het huis. Ook hangt het af van het type huis. Een goed geïsoleerde huis kan een 2e wifi punt goed gebruiken, terwijl een klein apartement er waarschijnlijk weinig baat bij heeft.

(een goed geïsoleerde huis komt het wifi signaal slechter door de muren en kan een extra wifi punt veel ergernis voorkomen)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Dxue schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Hangt ervan af of het direct erachter in de meterkast ligt, of ergens anders in het huis. Ook hangt het af van het type huis. Een goed geïsoleerde huis kan een 2e wifi punt goed gebruiken, terwijl een klein apartement er waarschijnlijk weinig baat bij heeft.

(een goed geïsoleerde huis komt het wifi signaal slechter door de muren en kan een extra wifi punt veel ergernis voorkomen)
Aansluitpunt zit in de woonkamer. (Erg) oud huis, beroerd geisoleerd. Nu ook goed genoeg wifi bereik met alleen ziggo router, dus 2e wifi punt lijkt me niet zo zinvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

dragon2 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:40:
[...]

Aansluitpunt zit in de woonkamer. (Erg) oud huis, beroerd geisoleerd. Nu ook goed genoeg wifi bereik met alleen ziggo router, dus 2e wifi punt lijkt me niet zo zinvol.
Mijn ervaring met de fritzbox is dat het een erg goed wifi heeft. Ik zou het gewoon eerst uitproberen en je kan altijd een extra erachter doen als het niet goed genoeg is. Alleen de interface is bij mij nu tergend traag, maar ik weet nog niet wat de reden daarvoor is

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wifi is van de Fritzbox niet echt slecht maar ik heb er toch een extender bij gezet een 1750E versie
en met mesh ondersteuning
nu heb ik vanaf de voortuin tot achter in de schuur een goede tot redelijke dekking en in het huis zelf is het gewoon goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 18:23
Na 4 jaar klant geweest te zijn bij Tweak ben ik overgestapt naar NLE. De klantenservice van Tweak is zeer belabberd en niet persoonlijk. De ZyXEL router is alles behalve stabiel! Door de slechte apparatuur en waardeloze ondersteuning van Tweak heb ik met regelmaat dagen lang zonder telefonie gezeten. Door de klantenservice medewerkers worden beloftes gedaan maar deze komen ze meestal niet na. Groot nadeel is ook dat de router van Tweak enkel de verouderde 2.4ghz techniek ondersteund. Na vele malen telefonisch contact en diverse e-mails om een oplossing te vinden voor een stabiele lijn heb ik de knoop doorgehakt en het contract beëindigd.

Ben jij klaar voor:
Een onstabiele lijn;
Waardeloze klantenservice;
Te hoge prijzen;
Onpersoonlijke klantenservice.

Dan is Tweak misschien wel wat voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 22:32
@psycho-realm misischien dat je ergens anders je frustaties moet gaan uiten. Misschien even lekker naar het strand gaan of iets dergelijks in ieder geval sterkte gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:04
Okay, hopen dat NLE jou de service geeft die je zoekt.

Doei :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

psycho-realm schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 05:38:

Ben jij klaar voor:
Een onstabiele lijn;
Waardeloze klantenservice;
Te hoge prijzen;
Onpersoonlijke klantenservice.

Dan is Tweak misschien wel wat voor jou.
Ik heb op 2 locaties internet van tweak, maar
1)Onstabiele lijn- geen last van, vergeleken met ziggo
2)Waardeloze klantenservice- daar ben ik het aardig mee eens
3)Te hoge prijzen- absoluut niet mee eens, gezien hun goedkoopste optie van 365 euro per jaar (of nouja nu iets duurder)
4)onpersoonlijke klantenservice - valt gewoon onder 2 en is niet echt een punt extra in mijn ogen.

Tweak is allesbehalve de beste provider die je kan hebben, maar ik heb net zoveel problemen met tweak als met ziggo en beide klantenservice hebben hun ups en downs. Al heb ik meer storingen met ziggo gehad dan met tweak (puur over internet, heb geen tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 06-06 17:30
Wat ik wel interessant vindt is of NLE daadwerkelijk een beter product (incl. service) kan leveren als energie maatschappij zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:04
eniux schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:10:
Wat ik wel interessant vindt is of NLE daadwerkelijk een beter product (incl. service) kan leveren als energie maatschappij zijnde.
Ik heb even snel dit topic doorgelezen [NLE] Ervaringen & discussie - Deel 1 en het doet een 'nuff said oproepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik denk dat NLE uitsluitend als factuur verstuurder fungeert en dus elke technische kennis ontbeert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Haha hoefde eigenlijk alleen de laatste bladzijde te lezen om te weten dat het gras hier gewoon een andere kleur groen heeft.
Ook met de prijsverhoging zit ik hier best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 17:54
Ik zit eraan te denken de FritzBox 5490 er tussenuit te halen en te vervangen voor een Ubiquiti EdgeRouter X SFP. Dit omdat ik mijn netwerk graag zo schoon/simpel mogelijk wil houden en er dus van baal dat er geen bridge modus mogelijk is.

Denken jullie dat dit goed te doen is of is het simpelweg de moeite / het geld niet waard? Ik zou dan de Fritzbox kunnen lozen en mijn huidige router, die nu achter de Fritz hangt.

[ Voor 11% gewijzigd door DennisZ88 op 01-08-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DennisZ88 Het is al vaker gezegd hier (dus wellicht even terugzoeken), Maar de EdgeRouter X is niet bepaald de krachtigste edgerouter die je kan krijgen. Voor een snelle Gigabit verbinding dus niet zo sterk.....

En verder wat NLE hierboven betreft: Het is gewoon een White Label KPNWholesale schuiver. Dus wat @TonVH zegt dekt de lading denk ik wel aardig :)

Ook voor mij geldt dat Tweak allesbehalve de beste provider is (hadden ze wel kunnen zijn als Sparql gewoon fatsoenlijk werkte, klantenservice wat beter zou zijn en ze bv ook eens native DualStack IPv6 gingen aanbieden).

Maar dat het instabiel zou zijn en te duur herken ik totaaaaal niet.

Dus misschien zit @psycho-realm op een crappy koperlijntje (en dus niet in een glasvezelgebied met Tweak's eigen Coanet). Maar in dat geval gaat iedere provider wrs een crappy lijn leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 17:54
Ah sorry, dan ga ik dat even doen @eymey, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

@eymey aangezien jij karma keizer van de fritzbox 5490 bent, weet jij toevallig hoe het zit met de lan poorten op de fritzbox? ik heb nu ineens dat mijn computers op een andere interne netwerk zitten zonder dat ik gastnetwerk aan heb staan. alleen poort 2 geeft nu lan 2 aan, terwijl de andere apparaten een lege veld hebben staan. ik heb gegoogled, maar er is verdomd weinig te vinden hierover online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Dxue Haha oh oh, die druk :o

Nou heb ik wel aardig wat ervaring met Fritz!boxen (niet specifiek de 5490 alleen, maar de software is op allemaal behoorlijk gelijk). Maar expert ben ik zeker niet. Dat karmakoning/karmakeizer systeem heb ik nog nooit helemaal doorgrond :D

Zitten je apparaten ook echt daadwerkelijk op een ander netwerk? (als in hebben ze feitelijk een ander IP adres gekregen in een andere range?). Of is het alleen de weergave in de GUI van de Fritz!box. Ik vond dat de 5490 bij mij recentelijk soms ook nukken vertoonde qua weergave van dingen in de GUI. Alsof de laatste firmware een beetje buggy was ofzo.

Gebruik zelf op dit moment overigens helemaal geen Fritz!box meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

eymey schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:55:
@Dxue Haha oh oh, die druk :o

Nou heb ik wel aardig wat ervaring met Fritz!boxen (niet specifiek de 5490 alleen, maar de software is op allemaal behoorlijk gelijk). Maar expert ben ik zeker niet. Dat karmakoning/karmakeizer systeem heb ik nog nooit helemaal doorgrond :D

Zitten je apparaten ook echt daadwerkelijk op een ander netwerk? (als in hebben ze feitelijk een ander IP adres gekregen in een andere range?). Of is het alleen de weergave in de GUI van de Fritz!box. Ik vond dat de 5490 bij mij recentelijk soms ook nukken vertoonde qua weergave van dingen in de GUI. Alsof de laatste firmware een beetje buggy was ofzo.

Gebruik zelf op dit moment overigens helemaal geen Fritz!box meer.
Het zit op hetzelfde lan netwerk. De pc op netwerk lan 2 ziet wel de rest, maar de rest niet de pc. Ook is het apart dat soms bepaalde apparaten verdwijnt en na een refresh ineens weer terug is. Nouja, zolang je niet teveel eisen stelt is het een ok modem. Maar bedenkend dat het normaal 100+ euro kost, valt die wel tegen eigenlijk hoeveel informatie er is en het gemak van instellen. (vpn moet je een specifieke programma op Windows downloaden om te kunnen verbinden)

Edit: ik snap ook de ballen van het systeem, op de 1 of andere reden heb ik een titel gekregen, al sla je me dood, ik snap niet waarom ik dat heb gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dxue op 02-08-2018 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
Dxue schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 00:21:
[...]

Het zit op hetzelfde lan netwerk. De pc op netwerk lan 2 ziet wel de rest, maar de rest niet de pc. Ook is het apart dat soms bepaalde apparaten verdwijnt en na een refresh ineens weer terug is. Nouja, zolang je niet teveel eisen stelt is het een ok modem. Maar bedenkend dat het normaal 100+ euro kost, valt die wel tegen eigenlijk hoeveel informatie er is en het gemak van instellen. (vpn moet je een specifieke programma op Windows downloaden om te kunnen verbinden)

Edit: ik snap ook de ballen van het systeem, op de 1 of andere reden heb ik een titel gekregen, al sla je me dood, ik snap niet waarom ik dat heb gekregen.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar staan op alle pc`s het netwerk op prive? bij windows 10 check je dat door rechtermuisknop op het netwerk icoontje links onderaan te klikken. dan op netwerk en internet instellingen openen daarna op verbindingseigenschappen wijzigen. hier zou privé moeten zijn geselecteerd.

waar zie je netwerk namen staan ook in windows neem ik aan toch ? want windows nummert elk unieke netwerk met een nieuw nummer dus ben je met de pc eerst op een ander netwerk geconnect geweest dan is dat netwerk 1 connect je als 2de met je fritzbox is dat netwerk 2 voor windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dxue Net als hjvg, komt ook op mij je omschrijving nog steeds een beetje vaag over.

Want wat hjvg zegt zou ook goed kunnen: Als jouw PC de andere apparaten in het netwerk wel kan zien: Dan ligt het dus niet aan de Fritz!box. Die acteert verder gewoon als een 'gewone' Layer 2 switch, dus als jouw pc andere apparaten wel kan zien, dan is er met de Layer 2 verbinding niets mis.

Maar als je net bent overgestapt en dus pas net de Fritz!box gebruikt, dan kan het idd heel goed zijn dat jouw pc dat als een 'nieuw' netwerk ziet en dat je de instellingen goed moet zetten.

De Fritz!box is verder gewoon een prima apparaat en z'n geld dubbel en dwars waard (op enkele GUI quirks na, zo af en toe). Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik 10 jaar lang Fritz!boxen gehad en zelfs met flink wag WIFI activiteit, VOIP gesprekken via ingebouwde DECT base én torrent sessie met flink wat tcp-verbindingen gaven ze geen krimp.

Any how: Probeer eens hjvg z'n suggestie. En kom anders eens met een duidelijke omschrijving van hoe je alles hebt aangesloten en op wélk apparaat in wélke GUI je nou precies verwacht dingen te zien die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ben nu onderweg en kan geen screenshot plaatsen, maar het netwerk 'lan 2' wordt in de fritzbox achter mijn pc gezet op poort 2 en de andere apparaten op poort 1, 2 & 4 hebben geen naam. Dit zie je in de fritzbox onder home network en dan de 1e optie (kan even niet op de naam komen) waar je alle verbonden apparaten aan de fritzbox terug kan vinden.

Daar verdwijnt soms ook apparaten en komen ze dus ook weer terug als je de pagina opnieuw laadt (een poe switch bijvoorbeeld die ik ertussen heb, het ip adres is om het via de browser te configureren). Als die verdwijnt uit de lijst van de fritzbox is de switch nog wel gewoon beschikbaar.

Op dit moment nog niet zo erg, omdat ik een nieuwe switch heb gehaald waardoor ik de meeste apparaten achter 1 switch kan aansluiten en zal dan kijken of het dan wel werkt, want dan heb ik vergelijkingsmateriaal.

Alvast bedankt voor alle reacties die jullie hebben gemaakt en misschien nog zullen maken. Zal zelf vanavond pas weer forum kunnen checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Sinds dinsdag zit ik op tweak. Reden: ziggo signaal is niet stabiel te krijgen in m'n nieuwe huisje.
Ik had vanwege kostenbesparing 20/2 abbo bij ziggo, zou naar 200/20 gaan ivm vele huisautomatisering enz. Met de korting die ik kreeg was dat nog steeds wel duurder dan tweak, maar ziggo beviel al jaaaren prima.

Na 3 monteurs in nieuwe huis nog niet stabiel dus ziggo maar opgegeven... :'(

Nou valt tweak wel tegen zeg: signaal is stabiel maar heb maar 500Mbit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
dragon2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:58:

Nou valt tweak wel tegen zeg: signaal is stabiel maar heb maar 500Mbit >:)
500Mbit krijg je als je op een kpn netwerk zit. daar kunnen ze niet sneller leveren,

als je wel op tweak eigen netwerk zit dan zou je 1000Mbit moeten hebben weet soms kan een andere server om speedtest op uit te voeren helpen voor betere resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
hjvg schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

500Mbit krijg je als je op een kpn netwerk zit. daar kunnen ze niet sneller leveren,

als je wel op tweak eigen netwerk zit dan zou je 1000Mbit moeten hebben weet soms kan een andere server om speedtest op uit te voeren helpen voor betere resultaten
Ik zit in Deventer, dat is eigen netwerk toch? I.i.g. heb ik een jaarbetaling van 365 euro gedaan.

Wat willekeurige servers:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/typpt8x43qvewni/speedtest.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
dragon2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Ik zit in Deventer, dat is eigen netwerk toch? I.i.g. heb ik een jaarbetaling van 365 euro gedaan.

Wat willekeurige servers:
[afbeelding]
ja volgens mij is dat eigen netwerk maar weet ik niet 100% zeker zijn hier vast mensen die dat kunnen bevestigen.

heb je de pc met een kabel rechtstreeks aangesloten op de fritzbox of heb je er nog apparatuur tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ziet er idd wel opvallend 'op een bepaalde snelheid vastgepind' uit. Maar idd, als je de mogelijkheid kreeg om een jaarbetaling te doen, dan zou je idd ook gewoon hoger dan 500 Mbit/s moeten halen.

Wellicht ten overvloede: Je werkt neem ik aan bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 06-06 17:30
deventer is tweak gebied staat op hun website. Ik heb dit overigens bij speedtest altijd. heb daar zelden de maximum snelheid.

Download eens een van deze bestanden:

http://speedtest.tweak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
hjvg schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:02:
[...]

ja volgens mij is dat eigen netwerk maar weet ik niet 100% zeker zijn hier vast mensen die dat kunnen bevestigen.

heb je de pc met een kabel rechtstreeks aangesloten op de fritzbox of heb je er nog apparatuur tussen zitten?
Cat 5e FTP kabel, met 1 switch ertussen of direct aan fritzbox maakt niet veel uit.
eymey schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:22:
Het ziet er idd wel opvallend 'op een bepaalde snelheid vastgepind' uit. Maar idd, als je de mogelijkheid kreeg om een jaarbetaling te doen, dan zou je idd ook gewoon hoger dan 500 Mbit/s moeten halen.

Wellicht ten overvloede: Je werkt neem ik aan bedraad?
Ja ;)
Wifi is 300Mbit, ook niet verkeerd.
eniux schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:24:
deventer is tweak gebied staat op hun website. Ik heb dit overigens bij speedtest altijd. heb daar zelden de maximum snelheid.

Download eens een van deze bestanden:

http://speedtest.tweak.nl/
Max 50MB/s bij de 1000MB file, als je dat bedoelt (?)

[ Voor 49% gewijzigd door dragon2 op 03-08-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
dragon2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Cat 5e FTP kabel, met 1 switch ertussen of direct aan fritzbox maakt niet veel uit.
je hebt hem dus ook zonder de switch er tussen geprobeerd of begrijp ik dat verkeerd? maar resultaat was nog steeds rond 500
[...]

als ik dat bestand download geeft hij tussen de 60 en 70MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 10:27
http://speedtest.tweak.nl/ is zowel via IPv4 als IPv6 bereikbaar, ik kan me voorstellen dat de snelheid via 6rd lager is dan rechtstreeks via IPv4. Bij mijn router (MikroTik) is dat in ieder geval zo, die doet geen fasttrack via IPv6.

$ wget -O /dev/null http://speedtest.tweak.nl/500mb.bin
2018-08-03 11:46:20 (29.2 MB/s) - '/dev/null' saved [524288000/524288000]

$ wget -O /dev/null -4 http://speedtest.tweak.nl/500mb.bin
2018-08-03 11:47:10 (64.8 MB/s) - '/dev/null' saved [524288000/524288000]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
hjvg schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

je hebt hem dus ook zonder de switch er tussen geprobeerd of begrijp ik dat verkeerd? maar resultaat was nog steeds rond 500

[...]

als ik dat bestand download geeft hij tussen de 60 en 70MB/s
Ja idd beide geprobeerd.
Andere kabel en andere laptop ga ik later nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
nescafe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:50:
http://speedtest.tweak.nl/ is zowel via IPv4 als IPv6 bereikbaar, ik kan me voorstellen dat de snelheid via 6rd lager is dan rechtstreeks via IPv4. Bij mijn router (MikroTik) is dat in ieder geval zo, die doet geen fasttrack via IPv6.

$ wget -O /dev/null http://speedtest.tweak.nl/500mb.bin
2018-08-03 11:46:20 (29.2 MB/s) - '/dev/null' saved [524288000/524288000]

$ wget -O /dev/null -4 http://speedtest.tweak.nl/500mb.bin
2018-08-03 11:47:10 (64.8 MB/s) - '/dev/null' saved [524288000/524288000]
zover ik weet word de fritzbox standaard geleverd met ipv6 uit dus zou hij standaard de ipv4 website moeten pakken.

@dragon2 goed idee om ook nog even met een andere laptop/pc te proberen inderdaad mocht je dan weer het zelfde resultaat hebben even mailtje richting tweak doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Hier heb ik 2 bestanden tegelijk moeten downloaden om enigszins bij de 1Gbps/125MBps in de buurt te komen en om snelheid/traagheid van opslagapparaten uit te sluiten heb ik het onder Linux gedaan met /dev/null (de eeuwige jachtvelden) als bestemming.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad zaak heel zeker te weten dat er niet toch stiekem een bottleneck zit in het systeem waarvandaan je de speedtest runt.

Thuis heb ik meerdere systemen, maar alleen op het meest krachtige systeem haal ik bij een speedtest.net of wget snelheden die tegen de Gigabit aan liggen. Heef veel hangt af van hoe veel werk je netwerkkaart kan offloaden of anders hoe snel je CPU is. Met meerdere TCP sessies parallel kan je de snelheid vaak ook makkelijker halen dan via 1 TCP sessie. Speedtest.net probeert meerdere connecties parallel maar ook dan moet je hele systeem mee werken om echt van die hoge snelheden te profiteren.

Vergeet ook niet dat Gigabit snelheden nog niet zo heel lang geleden voorbehouden waren aan netwerken in datacenters en zo. Bij mijn (grote) werkgever is de theoretische snelheid tussen servers 10 Gigabit/s, maar als de segmenten echt meerdere routers (hops) bij elkaar vandaan liggen (maar op zich nog steeds wel allemaal met snelle links, dus geen WAN verbindingen e.d. ertussen), dan kan het nog evengoed zijn dat een transfer op een gegeven moment de Gigabit nieteens haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:13:
Heef veel hangt af van hoe veel werk je netwerkkaart kan offloaden of anders hoe snel je CPU is.
Dat was hier ten tijde van het testen heel erg goed te merken. Systeem met onboard Realtek NIC en A8-3870K dat tijdens zo'n snelheidstest onder Windows met RAM-disk als bestemming zeer traag werd en een single core Atom N270 met twee onboard Intel 82574's (a.k.a. de router-pc) die bijna 900Mbps met 2 vingers in de neus deed:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/speedtest.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Tijdens de installatie door Tweak zou de monteur niet mogen vertrekken voordat hij minimaal 900 aantikt via de down- of upload via speedtest.net. Ik weet dat de eerste server plaatje iig 1 gbit aankan (haalt in enschede gewoon 900+ bij deze nieuwe provider op speedtest vorige week). Ik mocht iig niet zelf mijn installatie doen en de monteur bleef net zolang checken totdat zijn laptop 900 upload aangaf. Zijn laptop kon voor een vreemde reden geen 900 down krijgen, bleef altijd rond de 600 steken. Het zou raar zijn als jouw monteur niet dezelfde instructies heeft (of heeft regio enschede betere monteurs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Almere was dat ook zo :). De laptop van de monteur haalde ten tijde van de installatie op de speedtest.net mirror van Solcon >=900 Mbit/s up en down met 2 vingers in z'n neus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Normaal haal ik met Speedtest (app op een Mac) tegen de 1000/1000 maar op dit moment kom ik op geen enkele server verder dan 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, hier (1325) minstens 293/241 op een Sony Xperia Z3-compact tablet :)

Redhosting Almere

En vanavond op een Intel Haswel based Linux systeem nog 1000 bij een Wget van de Tweak speedtest server.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 03-08-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Dxue schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:10:
Tijdens de installatie door Tweak zou de monteur niet mogen vertrekken voordat hij minimaal 900 aantikt via de down- of upload via speedtest.net. Ik weet dat de eerste server plaatje iig 1 gbit aankan (haalt in enschede gewoon 900+ bij deze nieuwe provider op speedtest vorige week). Ik mocht iig niet zelf mijn installatie doen en de monteur bleef net zolang checken totdat zijn laptop 900 upload aangaf. Zijn laptop kon voor een vreemde reden geen 900 down krijgen, bleef altijd rond de 600 steken. Het zou raar zijn als jouw monteur niet dezelfde instructies heeft (of heeft regio enschede betere monteurs?)
Ik heb zelf mijn laptop even snel gechecked of ik internet had en of ik in de fritzbox kon. Dan was het. Monteur wilde al weg. Had er zelf niet bij nagedacht speedtest te doen. Zijn eigen laptop of snelheid heeft hij niets over gezegd. Ging alemaal best snel, monteur was snel weer vertrokken - nog geen kwartier binnen geweest geloof ik.

Mijn oude pc (i7920 die 3 switches en een hoop utp kabel vanaf de fritzbox zit) wisselt heel erg in snelheid, maar solcon haalt wel hoog genoeg.
Dan ligt die ~500 Gbit toch aan mijn laptop, typisch. Is een HP EliteBook 820 G3 met 2 SSDs erin.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/gc88grl1jgv3ba7/speedtest_pc.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb net ook even getest op een I3 met een intel netwerkkaart
solcn

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7525076548.png

redhosting
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7525080631.png

upload blijft wel achter maar dat komt door mijn sync server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Error (404)
We can't find the page you're looking for. ;)
Dxue schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:10:
Hier heeft ie netjes gechecked of de snelheid werd gehaald, daarna heb ik heel gauw mijn router-pc in plaats van de router aangesloten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

dragon2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:01:
[...]

Ik heb zelf mijn laptop even snel gechecked of ik internet had en of ik in de fritzbox kon. Dan was het. Monteur wilde al weg. Had er zelf niet bij nagedacht speedtest te doen. Zijn eigen laptop of snelheid heeft hij niets over gezegd. Ging alemaal best snel, monteur was snel weer vertrokken - nog geen kwartier binnen geweest geloof ik.

Mijn oude pc (i7920 die 3 switches en een hoop utp kabel vanaf de fritzbox zit) wisselt heel erg in snelheid, maar solcon haalt wel hoog genoeg.
Dan ligt die ~500 Gbit toch aan mijn laptop, typisch. Is een HP EliteBook 820 G3 met 2 SSDs erin.

[afbeelding]
Je kan een klacht indienen bij de helpdesk van tweak, maar ik zal niet teveel hoop hebben dat er heel veel wordt gedaan, zeker nu je weet dat de snelheid wel gehaald kan worden, zal de monteur straks binnen 5 min weg zijn (kabel erin, testen, kabel eruit en hop door), maar lijkt me wel belangrijk om te horen of de monteur een speedtest had moeten dorn of niet (voor de grap moet je gewoon aangeven dat je niet boven de 500 komt, ben benieuwd naar hun reactie. Bellen naar tweak helpdesk met hun eigen 0900 telefoonlijn zou gratis moeten zijn, ondanks wat er aan de lijn wordt verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dragon2 als solcon het wel haalt, dan is er dus niets mis met je verbinding of router. Als dat wel zo was, dan zou het op Solcon niet zo snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Kan het zijn dat er iets mis is met de Tweakverbinding? Normaal zit ik altijd rond de 900/900 en hooguit incidenteel beduidend lager.

De laatste dagen kom ik niet meer hoger dan zo'n 60/80 terwijl ik niets heb veranderd. Uiteraard verschillende servers geprobeerd maar geen wezenlijk verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d8b0blAHDXsJlUxXnNclVMzb/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonVH
Dom, dom, dom.

Blijkt dat de iMac via Wifi verbonden was. Uitgezet en nu haal ik weer mijn normale snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5Fg39Bh7O765jk0KJakdXkfm/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Sinds kort ben ik verhuist van amersfoort naar dronten en ben ik ook overgestapt van KPN naar Tweak ivm gigabit. Ik gebruik mijn eigen hardware, namenlijk de unifi security gateway pro alsmede unifi switches / access points.

Het is allemaal beetje overkill, maar goed, hobby zeggen we dan maar.

Unifi Omgeving

Helaas krijg ik de live TV niet aan de gang op de Amino boxjes van tweak.
De IPTV box start succesvol op, krijgt alle tv programma's en dergelijke gewoon binnen. Ook kan ik replay gebruiken en youtube e.d. Echter de live tv zelf werkt niet.

Als ik de IGMP proxy bekijk zie ik dat als ik de iptv box uit doe, er geen data over de proxy gaat, maar dat als ik naar live tv ga, hier wel degelijk data overheen komt. zo'n 15mbit. Toen ben ik maar eens gaan kijken naar de data op de poort van de iptv en het lijkt erop dat die ook gewoon het verkeer ontvangt. Zet ik de decoder uit dan verdwijnt de data verkeer ook weer.

Alles lijkt er dus op dat het gewoon moet werken, het joinen van een multicast group lukt, multicast verkeer wordt terug gestuurd en geproxied naar het normale LAN waarna het ook nog eens bij de decoder terecht komt.

Is er wellicht iemand die misschien zegt "hee dat klinkt alsof je ..... vergeten bent" ? Ik heb t forum ook al beetje doorgezocht en zie wel meer mensen "klooien" met de IPTV maar t lijkt niet helemaal 1 op 1 te staan met mijn issue.

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 18:42

SilencerNL

No remorse

marco282 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:06:
Is er wellicht iemand die misschien zegt "hee dat klinkt alsof je ..... vergeten bent" ? Ik heb t forum ook al beetje doorgezocht en zie wel meer mensen "klooien" met de IPTV maar t lijkt niet helemaal 1 op 1 te staan met mijn issue.
Zou je je json eens kunnen plaatsen hier? Mijn IPTV streams werken namelijk wel, alleen de replay functie niet. wellicht kunnen we elkaar helpen :)

[ Voor 182% gewijzigd door SilencerNL op 08-08-2018 16:03 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
SilencerNL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Zou je je json eens kunnen plaatsen hier? Mijn IPTV streams werken namelijk wel, alleen de replay functie niet. wellicht kunnen we elkaar helpen :)
Hier is de gehele config:
https://pastebin.com/DXgwTzkR

De replay werkte eigenlijk direct nadat ik de policy based routing had toegevoegd:
set protocols static table 1 route 0.0.0.0/0 next-hop 10.10.48.1
set firewall modify LOAD_BALANCE rule 3000 action modify
set firewall modify LOAD_BALANCE rule 3000 modify table 1
set firewall modify LOAD_BALANCE rule 3000 destination address 185.6.48.0/26
set firewall modify LOAD_BALANCE rule 3000 protocol all

Ik gebruik wel de WAN2 voor IPTV ipv een VIF op WAN1, wellicht dat dit ook anders is van jou config.

Kan je jou config ook doorsturen?

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Pagina: 1 ... 18 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.