Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
frelam schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:55:
Nu zijn de storingen in het beeld hier nooit helemaal weggeweest maar op het moment is het wel heel erg:

https://streamable.com/fwacs (excuses voor de audio, die is wel ok)

Meer mensen hier last van?

edit: gbit enschede
edit2: na fluitsignaal stuk minder storingen, is het gek om te vermoeden dat het concept overboeking aan het herleven is bij iptv?
Hier in Deventer ook een grote zooi.
TV is niet naar te kijken maandag avond de tv maar gewoon uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
frelam schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:55:
Nu zijn de storingen in het beeld hier nooit helemaal weggeweest maar op het moment is het wel heel erg:

https://streamable.com/fwacs (excuses voor de audio, die is wel ok)

Meer mensen hier last van?

edit: gbit enschede
edit2: na fluitsignaal stuk minder storingen, is het gek om te vermoeden dat het concept overboeking aan het herleven is bij iptv?
koekange (de wolden) volgens mij was bij mij het beeld de hele wedstrijd gewoon goed zeker niet zo slecht als bij jou. zou kunnen dat ik 1 of 2x een hele kleine hik heb gehad maar kan ik mij niet herinneren
Mr-D. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:08:
meer mensen met problemen met het bereiken van Tweakers.net??
tweakers heeft last van een kleuter die aan het spelen is met ddos Storing gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

TV is hier de laatste dagen ook doffe ellende, continue blokjes. Lijkt wel alsof de streams last hebben van flinke packet-loss.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Ik ben blij dat ik sinds kort de overstap heb gemaakt naar T-Mobile. Daar ook een Animo kastje (610x), maar de software en streams lopen als een zonnetje. Nog geen storing of wat dan ook gehad. Het Sparql drama was ook de reden dat ik ben overgestapt. Het internet was natuurlijk verder prima.

Net het Sparql kastje in een doos gepleurd samen met de router. Je kunt het niet retour sturen naar een andtwoordnummer. Verzendkosten moet je dus zelf betalen. Weer zo'n goeie service van Tweak.

[ Voor 43% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-07-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
WhySoSerious? schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:35:
Ik ben blij dat ik sinds kort de overstap heb gemaakt naar T-Mobile. Daar ook een Animo kastje (610x), maar de software en streams lopen als een zonnetje. Nog geen storing of wat dan ook gehad. Het Sparql drama was ook de reden dat ik ben overgestapt. Het internet was natuurlijk verder prima.

Net het Sparql kastje in een doos gepleurd samen met de router. Je kunt het niet retour sturen naar een andtwoordnummer. De verzendkosten moet je zelf betalen. Weer zo'n goeie service van Tweak.
Hoe is het beeld kwaliteit tov. Sparql?
Is het net zo scherp, of is het kpn kwaliteit?

Mijn zus heeft kpn en dat beeld is echt een stuk minder dan Sparql.
Helaas kan ik niemand met een tmobile abonnement zodat ik het zelf niet kan vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:50
Aaargh! schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:56:
TV is hier de laatste dagen ook doffe ellende, continue blokjes. Lijkt wel alsof de streams last hebben van flinke packet-loss.
Hier in 1326 Almere totaal geen last van blokjes oid bij het TV kijken, gewoon strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
frelam schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:24:
[...]

Dat wordt nog leuk bij de finale dan :/

Trouwens wat betreft features die ik nooit ga gebruiken: youtube lijkt het hier te doen via de cast knop in de youtube app op m'n telefoon, weet het niet zeker maar volgens mij stond de amino er voor de update ook al wel bij als cast target maar werkte het niet. De audio klinkt niet helemaal 100%.
In het Sparql menu zie ik nu ook de YouTube knop staan. De knop doet zijn werk maar of ik deze nu echt ga gebruiken? Invoer bij zoeken blijft omslachtig met de AB van de Animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Mr-D. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 06:56:
probeer hem eens opnieuw op te starten
en in je eigen setup geen uitgaande firewall op poort 5060??
Rebooten meerdere malen geprobeerd.
In mn EdgeRouter poort 5060 open gezet in de firewall, zowel udp als tcp, voor inkomend verkeer. Voor uitgaand geen rules opgenomen.
nescafe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:41:
Geen idee hoe bridge mode werkt, maar heeft de ZyXEL zelf wel een IP gekregen van je Ubiquiti? Zijn de diagnostics tools beschikbaar (werkt ping?). Kun je een packet trace (tcpdump) op de Ubiquiti uitvoeren?

Hier een FRITZ! in client mode met dezelfde settings (31xxxxxxxxx@sip.tweakphone.nl), werkt probleemloos.
Zeker, static ip gegeven en daar bereik ik de webconfig ook op. Pingen naar sip.tweakphone.nl is ook geen enkel probleem, wanneer ik een laptop direct achter de Zyxel hang middels een kabel:

code:
1
2
3
4
5
6
$ ping sip.tweakphone.nl
PING sip.tweakphone.nl (82.197.223.41) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 82.197.223.41 (82.197.223.41): icmp_seq=1 ttl=61 time=3.71 ms
64 bytes from 82.197.223.41 (82.197.223.41): icmp_seq=2 ttl=61 time=3.94 ms
64 bytes from 82.197.223.41 (82.197.223.41): icmp_seq=3 ttl=61 time=3.95 ms
64 bytes from 82.197.223.41 (82.197.223.41): icmp_seq=4 ttl=61 time=3.81 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10
Kun je niet pingen vanaf de ZyXEL zelf? Gateway wel ingevuld?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
nescafe schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:47:
Kun je niet pingen vanaf de ZyXEL zelf? Gateway wel ingevuld?
Dankje! Daar lijkt het aan te liggen:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/UX26n8Tl.png

Heb zo'n vermoeden dat dns niet goed staat ingesteld op de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Momenteel weer continue blokjes... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Aaargh! schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:01:
Niet te harden inderdaad: https://streamable.com/j8rsk
Supportmail is net de deur uit, ben benieuwd.
edit: filmpje is nog kinderspel bij het beeld nu :)

[ Voor 9% gewijzigd door frelam op 11-07-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Aaargh! schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:01:
Hier (Enschede) hetzelfde, toch triest dat je beter op npo.nl een stream kan starten dan je TV aanzetten, waar betalen we eigenlijk voor :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Marijn_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Hier (Enschede) hetzelfde, toch triest dat je beter op npo.nl een stream kan starten dan je TV aanzetten, waar betalen we eigenlijk voor :-S
Hier ook Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Enschede hier ook tv drama alle zenders bagger. HD melde dat ik een fabriek reset moest doen. Zelfde drama. Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Ik kijk ook via de NPO stream.. Sparql gaat er bij mij uit, ik heb het lang genoeg getolereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Via de app gaat kijken prima. Maar goed tweak heeft het voor elkaar de tv staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:17
Almere regelmatig blokken. Is voor het eerst sinds tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier in Almere Danswijk 2x last gehad van blokjes.
Echter dat duurde heel kort.
Verder geen last gehad. (Keek ook naar npo 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Hier in Enschede was het gisteravond tijdens het kijken naar het voetbal ook doffe ellende. Begon nog goed, alleen bij de tweede helft werd het een partij blokkerig... Ik dacht, misschien alleen Ned1, maar helaas ook op Ned2. Nu kijk ik niet echt vaak TV maar stoorde me er gisteravond wel aan. Ah, ik had dus via de app moeten kijken lees ik net :)

Gisteravond maar meteen een mail gestuurd na zowel een reset van de Amino als de router.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
(gbit enschede)

N.a.v. de matige tv experience heb ik voor het eerst sinds een jaartje ofzo ook weer eens wat speedtest.net gedaan

Download: ruim 500mbit, soms wel 750 ofzo maar nooit de 800-900 die het was en zeker niet zo stabiel.
Upload: ruim 100mbit, soms wel richting 200, nooit de ruim 900 die het was

Uiteraard meerdere servers geprobeerd waarvan ik meerdere herken van goede resultaten in het verleden.
Dit zit niet in de buurt van de 1gbit symmetrisch, wat is hier gaande? Jullie vergelijkbare resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53
frelam schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:46:
Kreeg zojuist onderstaande melding, hierna is de build version van 56446 naar 59767 gegaan. Mijn probleem met de output mode lijkt onveranderd helaas.

[afbeelding]
Heb je dat probleem nog steeds? Ik heb namelijk precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Hmm ik heb net een abonnement afgesloten, wel pas voor volgend jaar juni maar ik word niet bepaald enthousiast van al deze berichtgeving.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53
Vaenir schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:49:
Hmm ik heb net een abonnement afgesloten, wel pas voor volgend jaar juni maar ik word niet bepaald enthousiast van al deze berichtgeving.. :+
Blokjes heb ik totaal geen last van. Opnemen en pauzeren gebruik ik niet.
Dus voor mij werkt het goed. Maar zoals je leest hebben veel mensen er wel last van.
Internet is gewoon goed. Daar zullen de meesten het er wel over eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
Ik heb alleen blokjes bij begin gemist .
verder zie ik ze nooit.
(wel aparte kabel vanuit de zyxel naar de box gebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Arjantje72 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:46:
[...]

Heb je dat probleem nog steeds? Ik heb namelijk precies hetzelfde.
Helaas wel, dag lang lopen klooien met factory resets en in verschillende fases aan 2 verschillende schermen gehangen en nu lijkt ie iig op 720p te sturen maar of het zo blijft.. Ik zie de servicedesk reply met de geweldige suggestie om het blokkendrama op te lossen met een factory resetje al bijna staan in mn inbox.. :/

Begin tweak aardig zat te worden eerlijk gezegd, amateurisme en kleine club en blablabla het zal allemaal wel, ik kan er allemaal begrip voor opbrengen maar dan verwacht ik wel een stijgende lijn en het blijft gewoon altijd aankutten en eerder verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Het lijkt er toch wel een beetje op dat dit probleem zich in bepaalde gebieden meer voor doet dan op anderen gisteren en vandaag zie ik veel Almere en Enschede staan waar mensen klagen over problemen tijdens het voetbal.

ik heb beide dagen bij het voetbal geen last gehad van blokjes en beelden die ik hier boven heb gezien heb ik nog nooit gezien ook niet met het oude kastje. ik woon in koekange (de wolden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
hjvg schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:18:
Het lijkt er toch wel een beetje op dat dit probleem zich in bepaalde gebieden meer voor doet dan op anderen gisteren en vandaag zie ik veel Almere en Enschede staan waar mensen klagen over problemen tijdens het voetbal.

ik heb beide dagen bij het voetbal geen last gehad van blokjes en beelden die ik hier boven heb gezien heb ik nog nooit gezien ook niet met het oude kastje. ik woon in koekange (de wolden)
Mijn stiekeme vermoeden is dat omdat Enschede al voor tweak begon met fiber overal glas had en er als eerste bij zat dat het aantal abonnees per wijkcentrale hier een stuk hoger ligt en de apparatuur niet meer voldoet bij steeds kleinere piekmomenten. De Wolden zal hier minder snel mee te maken hebben met minder marktpenetratie en als 10gbit paradepaardje, heb ook 1 melding uit deventer gezien en idd almere waar dit wellicht ook speelt.

Maar hey, misschien heeft er gewoon iets een zetje nodig, je weet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frelam schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:18:
(gbit enschede)

N.a.v. de matige tv experience heb ik voor het eerst sinds een jaartje ofzo ook weer eens wat speedtest.net gedaan

Download: ruim 500mbit, soms wel 750 ofzo maar nooit de 800-900 die het was en zeker niet zo stabiel.
Upload: ruim 100mbit, soms wel richting 200, nooit de ruim 900 die het was

Uiteraard meerdere servers geprobeerd waarvan ik meerdere herken van goede resultaten in het verleden.
Dit zit niet in de buurt van de 1gbit symmetrisch, wat is hier gaande? Jullie vergelijkbare resultaten?
blokjes tja zie meer balken waar blokjes inzitten heel irritant,lijkt wel erger geworden dan voorheen, maar internet gaat bij mij wel redelijk hoor.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7464399894.png

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Mr-D. schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:28:
[...]

blokjes tja zie meer balken waar blokjes inzitten heel irritant,lijkt wel erger geworden dan voorheen, maar internet gaat bij mij wel redelijk hoor.
[afbeelding]
Bedankt, heb nu even een paar nieuwe tests gedaan en up en down zitten rond de 800 nu, acceptabel lijkt me, in de tussentijd met hele andere dingen bezig geweest, hier is niks veranderd, dus wellicht wordt er aan iets gerommeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Bericht van Tweak KS n.a.v. de problemen met TV in Enschede:

Bedankt voor de mail. Wat vervelend dat u problemen ervaart, dat is natuurlijk niet de bedoeling! We zien problemen op een verbinding naar Enschede, het verkeer is gerouteerd over een andere verbinding. Kunt u aangeven of u na een reboot (stroom even kort van de Aminobox halen) verbetering ervaart?

[ Voor 5% gewijzigd door SynergY op 12-07-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Hier een zelfde bericht, fijn dat de speculatie waarschijnlijk deels onterecht was, de werkelijkheid blijft gissen natuurlijk :)

Heb het geval een bootje gegeven maar we zullen zondagavond pas merken of het effect heeft vermoed ik, de verandering in speedtest resultaten is hoopvol in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm wij hadden het gister ook behoorlijk. Mijn ervaring is vaak wel dat wanneer ik de Fritz en de Amino een reboot geef het een tijdje (dag of 2) minder/helemaal niet meer voor komt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:19
In Enschede heb ik nu ook bijna elke avond dat de verbinding knetter traag wordt en ik regelmatig de Zyxel moet restarten :F

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08 11:00
Tjah wat moet ik zeggen heren..........

Sinds al lange tijd ook last, al lijkt het nu wel erger te worden de laatste dagen/weken.

Zie gisteravond het mooiste beeld:
https://vimeo.com/user87204420/review/279551822/f7bf052c09

ps: excuses voor het accent/taalgebruik ;-)

Ik ben er langzamerhand wel klaar mee, Tweak weet het ook niet meer (helpdesk al meerdere malen gebeld) Amino box moest ik nog even herstarten want ze hebben iets opnieuw gerouterd.. werkt helaas ook niet dus. Vanavond ook weer gewoon idem problemen (12-07-18 / 21:21).

Kortom genieten weer.

Ik verwacht morgen een reactie vanuit Tweak nav mijn telefoontje vanavond. Zo niet dan verwacht ik dat zij het simpelweg niet meer aan kunnen + stappen wij over op Ziggo met in ieder geval t.v.

Enigste nadeel is dan, dat ik de Coax weer moet leggen/trekken.

Mvg,

Suppiedl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

In het begin had ik er weinig moeite mee, maar mijn gezin is er wel klaar mee.
Morgen maar ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 11:48
Ik denk er precies zo over. Woensdagavond viel hier (Enschede) niet met te kijken naar de tv, zoveel verstoringen. Internet is bij vlagen heel traag, problemen met de zyxel, vanochtend heeft de tv geen geluid bij het beeld.

Als ik ze mail, altijd onvolledig en het advies om een andere kabel te proberen. Bovendien duurt het anderhalve week voordat je reactie krijgt.

Wij gaan dit jaar verhuizen, dan ga ik over op glas van KPN. Tweak is er wel beschikbaar, maar zeker twintig euro duurder dan het pakket dat ik nu heb, een dan nog geen Gbit.

Wel goed om te lezen dat anderen dezelfde ervaringen hebben, dan ligt het waarschijnlijk niet aan mij :)

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

storeman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:16:
Ik denk er precies zo over. Woensdagavond viel hier (Enschede) niet met te kijken naar de tv, zoveel verstoringen. Internet is bij vlagen heel traag, problemen met de zyxel, vanochtend heeft de tv geen geluid bij het beeld.

Als ik ze mail, altijd onvolledig en het advies om een andere kabel te proberen. Bovendien duurt het anderhalve week voordat je reactie krijgt.

Wij gaan dit jaar verhuizen, dan ga ik over op glas van KPN. Tweak is er wel beschikbaar, maar zeker twintig euro duurder dan het pakket dat ik nu heb, een dan nog geen Gbit.

Wel goed om te lezen dat anderen dezelfde ervaringen hebben, dan ligt het waarschijnlijk niet aan mij :)
Kijk eens naar Tmobile thuis... Dat word mijn alternatief als dit niet vlot opgelost word. Enige kloterige is dat ik dan weer een los newsgroup abo moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Volgende week is er onderhoud bij Tweak: https://www.tweak.nl/storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Ik was even benieuwd naar wat de beste manier van aanpakken van een verhuizing is bij Tweak. Ik heb namelijk een week geleden een verhuizing aangevraagd voor eind augustus. Nou is mij al verteld dat ik binnen een week een reactie zou krijgen, nu begint het aan de telefoon al dat het volgende week gaat worden en dat dit normaal is. Ik ben uiteraard nogal huiverig hiervoor omdat ze zo'n slechte naam lijken te hebben op gebied van verhuizingen. Mensen die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben gekregen en zo ja, hoe? En hoe was de doorlooptijd?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
trouwens ik neem aan dat de filmpjes van het stotterende beelden ook naar tweak zijn gemaild toch?

zijn daar nog andere reacties op gekomen of ook gewoon het standaard antwoord van box reseten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:39
HaterFrame schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:24:
[...]

Kijk eens naar Tmobile thuis... Dat word mijn alternatief als dit niet vlot opgelost word. Enige kloterige is dat ik dan weer een los newsgroup abo moet nemen.
Ben geen expert maar begreep dat die standaard router met alleen 2.4ghz niet echt top is en je ook geen eigen apparatuur kunt aansluiten. Ongetwijfeld dat er mensen zijn die dit wel kunnen overigens...

Zit nu al 5 jaar bij Telfort, voorheen Lijbrandt, werkt op zich prima maar apparatuur is verouderd en analoge tv (keuken) geeft nu ook ruis en snelheid is max 100/100 dus ben weer aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 21:13
Speedtest (Tweak <> Solcon) van 7 juli Enschede postcode 7521
Down: 944mbps
Up: 938mbps
Ping: 5ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Bushie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:38:
Speedtest (Tweak <> Solcon) van 7 juli Enschede postcode 7521
Down: 944mbps
Up: 938mbps
Ping: 5ms
Hah, grappig zit hier ook in 7521
Zelfde Server, vandaag getest.
Down: 934
Up: 947
Ping: 4ms

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
WhySoSerious? schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:35:

Net het Sparql kastje in een doos gepleurd samen met de router. Je kunt het niet retour sturen naar een andtwoordnummer. Verzendkosten moet je dus zelf betalen. Weer zo'n goeie service van Tweak.
Ik heb ook de overstap naar T-Mobile gemaakt, maar ga pas op 1 augustus over.
Werkt de Amino vlotter dan die van Tweak? Met name zappen is bij Sparql een waar drama.
HaterFrame schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:00:
In het begin had ik er weinig moeite mee, maar mijn gezin is er wel klaar mee.
Morgen maar ff mailen.
Same here.. mijn kids zijn het ook zat om bijna elke dag zowel de Zyxel en Amino te moeten resetten. Volgens Tweak is dit de enige oplossing, apparatuur vervangen is geen optie.
Jeru schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:28:
Ik was even benieuwd naar wat de beste manier van aanpakken van een verhuizing is bij Tweak. Ik heb namelijk een week geleden een verhuizing aangevraagd voor eind augustus. Nou is mij al verteld dat ik binnen een week een reactie zou krijgen, nu begint het aan de telefoon al dat het volgende week gaat worden en dat dit normaal is. Ik ben uiteraard nogal huiverig hiervoor omdat ze zo'n slechte naam lijken te hebben op gebied van verhuizingen. Mensen die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben gekregen en zo ja, hoe? En hoe was de doorlooptijd?
Ondanks dat het 90 euro kost, lees je inderdaad veel over te late oplevering etc., ondanks dat de glasvezellijn in je nieuwe woning al vrij is.
Ik zou ze gewoon bellen en er op staan dat ze het schriftelijk bevestigen, zo niet dan is het misschien verstandiger om over te stappen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou idd wel eens goed zijn om te zien hoe snel de Amino van T-mobile zapt. Het nieuwste model dat T-mobile gebruikt is volgens mij hetzelfde als die van Tweak.

Verder: Blijft toch eeuwig zonde dat een provider als Tweak sommige dingen gewoon niet voor elkaar krijgt:

* Fatsoenlijke stabiele TV-dienst leveren (zelfs nu ze het platform uitbesteden is het nog drama... en er zijn toch meer partijen die van Solocoo gebruik maken.. ben benieuwd of het daar ook zo slecht is)

* Verhuizen voor 90 euro (belachelijk) en dan nóg het niet voor elkaar hebben.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Toch bijzonder om te lezen hoe verschillend men Sparql ervaart. Ik (1326 Almere) heb totaal geen last van blokjes oid en hoef de Zyxel (firmware 14) of de Animo ook niet telkens te herstarten. Ik heb alle drie Animo’s via cat6 kabels gekoppeld aan de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 20:09
Toch bijzonder om te lezen hoe verschillend men Sparql ervaart. Ik (1326 Almere) heb totaal geen last van blokjes oid en hoef de Zyxel (firmware 14) of de Animo ook niet telkens te herstarten. Ik heb alle drie Animo’s via cat6 kabels gekoppeld aan de Zyxel.

Idem hier 1338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Eddie Linke schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:28:

Idem hier 1338
1335 en geen last van blokjes. Wel dit ritueel, elke dag inmiddels..

https://imgur.com/va7S7e1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:25:
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
zijn daar nog andere reacties op gekomen of ook gewoon het standaard antwoord van box reseten
Geen reactie. Zelf gebeld vandaag.. overdag gaat het allemaal prima. In de avond lijkt het wel, als mensen thuis komen wordt het meer en meer drama hoe de avond vordert.

Er wordt warempel een monteur gestuurd.. niet echt een idee dat het bij ons ligt nu maar achja we zien het wel.

(sorry vrij sarcastisch, ben er wel klaar mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Tweak zou toch moeten kunnen zien in welke regio's de tv hardware overbelast raakt, of denk ik nu te makkelijk?

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
1352 hier, geen enkel issue. Ge3n blokjes, geen resets, gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier alleen blokjes
de Fritzbox blijft lekker stabiel.
geen resets maar altijd als de TV uit gaat dan gaat de box van spanning af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

wimpien schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:57:
Tweak zou toch moeten kunnen zien in welke regio's de tv hardware overbelast raakt, of denk ik nu te makkelijk?
Ik begin het idee te krijgen dat Tweak geen enkele vorm van 24/7 monitoring heeft. Of iig niet voldoende, ze wachten op iemand die klaagt via de HD om vast te stellen of er een probleem is. Zelfs kunnen ze het blijkbaar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert16
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 11:46
In Enschede postcode 7531 al meerdere dagen nu onstabiel internet. Krijg nu 60Mbit binnen van de ge-adverteerde 1000Mbit. Last van storingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Albert16 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:42:
In Enschede postcode 7531 al meerdere dagen nu onstabiel internet. Krijg nu 60Mbit binnen van de ge-adverteerde 1000Mbit. Last van storingen ofzo?
7521 geen problemen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Ik ben heel blij voor de mensen die nergens last van hebben. Harstikke leuk voor jullie.

Jammer dat Tweak niets geeft om de kleine groep geeft die wél problemen hebben.
Maar ben wel blij te lezen dat er meer mensen het opgeven en de overstap naar een andere aanbieder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan YouTube niet vinden op de Amino, maar als ik op mijn laptop een filmpje op YouTube naar de stb wil casten dan start ie Youtube wel op op de Amino. :D Hij gaat het filmpje niet draaien maar dat komt misschien omdat ik er voor koos om niet in te loggen.

Ik heb nog niet alle laatste pagina's van dit topic gelezen dus kweetnie of iemand dat ook al zo geprobeerd had. 8) Nou eens kijken of de app verder wel werkt. ;) *Edit: Jaaa verrek hij werkt nog ook. :)
*Edit2: Oow er was al wel een YouTube knop in het menu lees ik nu net. :D Die heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Hij speelt YouTube filmpjes verder wel goed met een uitstekende beeldkwaliteit. Wat dat betreft niks op aan te merken. :) Nou nog eens door het menu struinen. Ben een tijdje weggeweest, dus misschien moet ik 'm eerst eens opnieuw opstarten. 8) ....Oh.... Neej niet nodig. Dacht dat 1x naar links in het menu genoeg zou zijn i.p.v. zoveel keer naar rechts. Maar ik moest 2x naar links om 'm wel te zien......Of al die keren naar rechts natuurlijk. :D

En jeeej, jippie de pippie! :+ Live tv pauzeren werkt hier zowaar ook. (y)
Iedereen gaat in de studio even met de armen over elkaar zitten niksen als ik op pauze druk. O-) >:)

Ik vind het wel grappig. Ik ga even een tijdje weg, en als ik terug kom heeft de decoder meer functionaliteit. En verder doet ie het ook goed. Ook via een ander wifi netwerk tv kijken op mijn phone ging al die tijd goed. Gaat best zo. Keep it up Tweak & Sparql. d:)b

p.s.: Blokjes in beeld zijn bij mij in Leeuwarden Vogelbuurt (Muziek-, Transvaal- en Vogelwijk) zeer zeldzaam. Heeeeeel soms nog wel eens bij 1 van de eerste 10 zenders. Sinds ik thuis ben nog niet een keer trouwens...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
Ter info;

Na even wikken en wegen hebben wij hier thuis besloten om afscheid te nemen van Tweak/Sparql als internet/tv provider. Altijd veel plezier gehad van Tweak internet. Sparql is het nooit helemaal geweest en het laatste half jaar zeker veel last gehad van blokjes/artifacts. De laatste dagen enorm zelfs, wij zijn er simpelweg klaar mee.

Nooit echt een fatsoenlijk antwoord mogen ontvangen van Tweak. Telkens het scriptje, resetten, rebooten etc etc etc.

Vanmiddag dan eindelijk een degelijke reactie:
- Klopt bandbreedte in enschede + omgeving voor Sparql is niet altijd afdoende gebleken, zijn we al tijdje mee bezig lastig aan te geven of en wanneer dit verholpen is voor iedereen.

Dan maar 500/500mbit van KPN + tv etc. Jammer van Tweak maar helaas.

S6 aan de anderen gewenst :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:45
Suppiedl schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:09:
Ter info;

Na even wikken en wegen hebben wij hier thuis besloten om afscheid te nemen van Tweak/Sparql als internet/tv provider. Altijd veel plezier gehad van Tweak internet. Sparql is het nooit helemaal geweest en het laatste half jaar zeker veel last gehad van blokjes/artifacts. De laatste dagen enorm zelfs, wij zijn er simpelweg klaar mee.

Nooit echt een fatsoenlijk antwoord mogen ontvangen van Tweak. Telkens het scriptje, resetten, rebooten etc etc etc.

Vanmiddag dan eindelijk een degelijke reactie:
- Klopt bandbreedte in enschede + omgeving voor Sparql is niet altijd afdoende gebleken, zijn we al tijdje mee bezig lastig aan te geven of en wanneer dit verholpen is voor iedereen.

Dan maar 500/500mbit van KPN + tv etc. Jammer van Tweak maar helaas.

S6 aan de anderen gewenst :D
Wellicht gun je ze geen cent meer, maar waarom niet het internet wel houden en tv via ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
Dag MaxHardcore,

Op zich was ik tevreden hoor met Internet. Ik had meer zoeits van liever KPN i.v.m. geen coax kabel hoeven te trekken onder de vloer etc. Gezien deze aan de andere kant van de kamer zich bevind (in de muur). Dan moest ik weer een kabeltje trekken, gat door plavuizen, en dan onder bij de t.v. (andere kant kamer) weer naar boven.

Dacht zoeits van ach.. 1gbit heb ik nou ook weer niet nodig. Nu dus voor 500/500 gegaan. Op zich had ik ze Internet nog wel willen laten leveren, maar KPN heeft niet de mogelijkheid alleen t.v. te nemen.

Toen was de link snel gelegd om naar KPN te gaan.

Mvg,

Suppiedl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Suppiedl schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:57:
ten leveren, maar KPN heeft niet de mogelijkheid alleen t.v. te nemen
;w ;w ;w :) bye bye lang leve Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
haha s6 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Het is op zich wel lastig vergelijken, Tweak en KPN.
Als je 500/500 + 2 tv decoders wil bij KPN ben je 75 euro in de maand kwijt.

Het internet is hier (Enschede) de laatste tijd ook steeds minder stabiel/snel. Sparql heb ik vanwege de decoders nooit gehad. Voor de huidige prijsstelling (30 euro per/maand) van Tweak en 7,95 voor NLziet op 2 apple TV's ga ik voorlopig nog niet switchen. Dat is dus de helft van het geld bij KPN.
De enige die er qua internet en prijs in de buurt komt is T-mobile.

*KPN heeft natuurlijk wel veel meer zenders als NLziet

[ Voor 9% gewijzigd door yorroy op 17-07-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
Het is op zich wel lastig vergelijken, Tweak en KPN.
Als je 500/500 + 2 tv decoders wil bij KPN ben je 75 euro in de maand kwijt.

Het internet is hier (Enschede) de laatste tijd ook steeds minder stabiel/snel. Sparql heb ik vanwege de decoders nooit gehad. Voor de huidige prijsstelling (30 euro per/maand) van Tweak en 7,95 voor NLziet op 2 apple TV's ga ik voorlopig nog niet switchen. Dat is dus de helft van het geld bij KPN.
De enige die er qua internet en prijs in de buurt komt is T-mobile.

*KPN heeft natuurlijk wel veel meer zenders als NLziet
Klopt op zich wel, bij Tweak kan je € 365,00 betalen vooruit voor 1 jaar. Dan betaal je effectief 30 p/mnd. Als je daarnaast dan iets neemt als Ziggo of dergelijke ben je inderdaad goedkoper uit.

Het ging mij echter niet om het geld. Ik wil gewoon een goede service & betaal daar met plezier voor. Tweak wordt langzamerhand te groot lijkt het voor de huidige tools/services. Tweak website is al jaren niet meer geupdate (MijnTweak bijvoorbeeld) gebeurd niets meer mee. Helpdesk vind ik vrij belabberd. Uiteraard zijn dit callcenters vaak met beperkte kennis. Maar ik verwacht wel iets meer hulp in zijn algemeenheid.

Het kan trouwens altijd goedkoper. Uiteindelijk wil ik gewoon tevreden zijn met het product aan zich. Dit was en is bij Tweak niet meer het geval. Het product is dan zowel het product aan zich als het service apparaat eromheen.

Mvg,

Suppiedl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap wat je zegt, @Suppiedl .

Het is dat internet bij Tweak, iig in Almere, zeer stabiel is en altijd super werkt. Zelden downtime. Dus die 365 euro per jaar voor internet betaal ik voorlopig met plezier.

Voor TV hebben we YoufoneTV (15 euro per maand) en alhoewel de box nog brakker is dan bij Sparql, werkt lineair TV kijken en "begin gemist" vrijwel storingsvrij. Terugkijken doen we met NLZiet. Overigens nog steeds wel de intentie om Youfone er aan het einde van het jaar weer uit te gooien (en hopen dat tegen die tijd NLZiet ook een AndroidTV app heeft)

Maar als internet ook nog regelmatig problematisch zou zijn, in combinatie met de hooguit matige klantenservice, dan was ik ook naar T-mobile of KPN gegaan want ik vind het verder prima als ik de klantenservice weinig nodig heb, maar als je ze wel nodig hebt en je hebt eigenlijk niks aan ze, dan is het echt vervelend. Je kan van reuzen als T-mobile of KPN zeggen wat je wilt, maar juist omdat ze zo groot zijn hebben ze ook wel een groter incentive (risico op meer klanten die pissed zijn) om gewoon de boel voor elkaar te hebben .

Jonaz laat ik voorlopig helaas ook in de ijskast staan. Met name het idee van hoe bij hen TV werkt spreekt me zeer aan, maar in tegenstelling tot bij Tweak, lees ik bij Jonaz toch nog te veel problemen juist met inernet. ZTE CPE lijkt nogal storingsgevoelig te zijn en ook het GPON systeem wil nogaleens hikken of zelfs in elkaar donderen. En bij Jonaz is (hoe is het mogelijk) de klantenservice nog veel slechter dan bij Tweak / bijna niet bestaand.

Wel jammer hoor... ik zou graag willen kunnen zeggen dat ik met een soort van trots klant ben bij een kleine partij en niet bij een grote reus. En dat er af en toe een (klein) probleempje is of een verstorinkje kan ik accepteren, MITS ik wel het gevoel heb dat er dan ook hard aan die problemen wordt gewerkt en je gewoon iemand met verstand van zaken te spreken krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 17-07-2018 10:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
Wel jammer hoor... ik zou graag willen kunnen zeggen dat ik met een soort van trots klant ben bij een kleine partij en niet bij een grote reus
Sluit ik mij volledig bij aan hoor. Ik was en ben altijd blij Tweak internet klant geweest. Ik heb geen ondersteuning nodig al er iets is in mijn thuis opstelling. Maar wel zodra het buiten mijn thuis setup ligt. En als je dan niet gehoord wordt. Maar telkens oplossingen krijgt aangedragen (welke niet werken uiteraard).

Dan wordt het allemaal een beetje moedeloos... en Sparql tjah het werkt gewoon niet goed in Enschede. Als de kids niet aan het klagen waren (en moeders) was ik gewoon bij Tweak gebleven gezien de goede internetverbinding. T.v. kijken doe ik zelf haast niet (tenzij WK) verder meer netflix etc.

Afijn het is wat het is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
eymey schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:32:
Zou idd wel eens goed zijn om te zien hoe snel de Amino van T-mobile zapt. Het nieuwste model dat T-mobile gebruikt is volgens mij hetzelfde als die van Tweak.

Verder: Blijft toch eeuwig zonde dat een provider als Tweak sommige dingen gewoon niet voor elkaar krijgt:

* Fatsoenlijke stabiele TV-dienst leveren (zelfs nu ze het platform uitbesteden is het nog drama... en er zijn toch meer partijen die van Solocoo gebruik maken.. ben benieuwd of het daar ook zo slecht is)

* Verhuizen voor 90 euro (belachelijk) en dan nóg het niet voor elkaar hebben.
* Geen antwoordnummer voor retouren apparatuur. Ze hebben wel een andwoordnummer voor andere dingen... :?
Dit kun je doen door de apparatuur als pakket aan te bieden bij een PostNL kantoor bij jou in de buurt. Je kunt de apparatuur versturen naar:

Tweak afdeling Retouren
Postbus 60270
1320 AH Almere

Retourzendingen naar ons antwoordnummer zijn niet toegestaan. Indien wij jouw retourzending via ons antwoordnummer binnenkrijgen zullen wij deze op de reguliere wijze verwerken en brengen wij eenmalig € 25,- administratiekosten in rekening.

[ Voor 56% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-07-2018 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, nu kan ik YouTube kijken op beide decoders. Dat werkt prima.👍Maar de live tv van Sparql doet op het moment niks op beide decoders. Apart weer. Zal vast die Zyxel weer moeten resetten. Nah morgen maar hoor. Zolang YouTube blijft werken vind ik het voor nu wel best. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
hmm tv doet niet echt veel hier vandaag.

heb de amino al een keer van de stroom gehaald ging hij updaten maar daarna zwart beeld maar ik kan wel zappen maar geen beeld en geluid.

fritzbox ook een keer geherstart niets geholpen heb dit ook nog nooit eerder hoeven doen

(7958 de wolden)

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 18-07-2018 08:31 . Reden: postcode toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Tv 8921 doet niks zooitje daar bij spaql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 21:29
Vreemd. Live TV doet niks, programma terug kijken is geen probleem.

Mooi dat YT nu ook werkt! Maar nu mis ik wel dat toetsenbordje op de oude AB.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@lightemup @pd5lwd
dit heeft glasvezel de wolden net op facebook geplaatst op de tweak en sparql site staat nog niets.
Wij krijgen op dit moment meldingen dat tv van Tweak een storing heeft. Tweak heeft dit inmiddels bevestigd en werkt aan een oplossing.
https://www.facebook.com/...en/posts/2082062645380460

edit: en tv werkt hier weer

[ Voor 7% gewijzigd door hjvg op 18-07-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Het was gisteravond weer reuze gezellig met de Zyxel en Amino box.. Not!
Na zes (!) resets eindelijk de boel aan de praat gekregen.
Inmiddels begin van de uitzendinggemist, maar geen paniek,
Begin Gemist to the rescue.. of toch niet.. zucht..

Nog 2 weken en dan ben ik verlost van deze amateuristische toko.

Edit: En natuurlijk, na zo'n 12 uur "gewerkt" te hebben ligt de boel er weer uit Bah..

Edit 2: en daar is het appje van m'n zoontje dat de tv het niet doet..

[ Voor 20% gewijzigd door prothello op 18-07-2018 14:12 . Reden: Status update vandaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjvg schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:01:
hmm tv doet niet echt veel hier vandaag....

...(7958 de wolden)
pd5lwd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:27:
Tv 8921 doet niks zooitje daar bij spaql
lightemup schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:54:
Vreemd. Live TV doet niks, programma terug kijken is geen probleem.

Mooi dat YT nu ook werkt! Maar nu mis ik wel dat toetsenbordje op de oude AB.... :)
Ja ik ook. Was een goed idee geweest. Al was de rest van die a.b. ook niet veel. ;)
En heeft dat toetsenbord ook nooit gewerkt toen...Toch?
hjvg schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:58:
@lightemup @pd5lwd
dit heeft glasvezel de wolden net op facebook geplaatst op de tweak en sparql site staat nog niets.

quote:
Wij krijgen op dit moment meldingen dat tv van Tweak een storing heeft. Tweak heeft dit inmiddels bevestigd en werkt aan een oplossing.

https://www.facebook.com/...en/posts/2082062645380460

edit: en tv werkt hier weer
Tjonge zeg, live tv werkte al vanaf vannacht 3 uur ongeveer niet meer. *Nog eerder lees ik net. Maar merkte het zelf pas op die tijd.* (Menu/ Tv gids deden het wel. Alleen de live streams liepen niet.) En vanmorgen om 9 uur pas weer beeld? :? Mooi op tijd dan.

Verder trouwens niet heel veel van gemerkt. Maar effe YouTube gekeken via de decoder en toen gaan pitten. :) Tegen de tijd dat ik wakker werd deed de live tv het al lang weer. (y) 8)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm.... Ik heb beide Amino's alweer eens opnieuw moeten opstarten. Blijkbaar werkt de YouTube app in combinatie met de Auto-Off functie van de decoder niet lekker of zo? Als ik dan de volgende dag de decoder weer aan doe heb ik alleen een stuk of 7x vaag door elkaar staand storend beeld. Kan wel op menu drukken om naar live tv te gaan. Maar het beeld wordt pas normaal als ie opnieuw opgestart is. Of werkt de Auto-Off functie sowieso beroerd? Heb Auto-Off nu maar uitgezet op beide Amino's....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2018 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik heb de youtube app een keer getest of het werkt ja het werkt
maar laat dit liever over aan mijn mediaspeler of chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, in de woonkamer liet ik dat gewoonlijk aan mijn laptop over met mijn tv als tweede scherm. :) (Doe ik nog voor films.) En mijn Playstation3 kan dat ook wel maar om 'm nou alleen voor YouTube aan te zetten als ik niet aan het gamen ben. :D

En voor de slaapkamer wilde ik een chromecast gaan kopen juist voor YouTube. En nog wat streaming uitprobeersels. Maar dat hoeft nu niet meer. Voor mij wel een leuke aanvulling dus. (y)

En die andere streaming dingen en zo doe ik dan toch maar met mijn Playstation in de woonkamer en anders met een lange HDMI kabel naar de slaapkamer. Playstation controller werkt best op die afstand vanuit mijn bed. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Het standaard email van tweak gehad.
Het ligt nooit aan tweak maar altijd aan ons flauwekul mail TWEAK!!!

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb even het één en ander bekeken voor u. In het systeem staat alles goed ingesteld. Toch kan het zo zijn dat u hinder ervaart tijdens het kijken van televisie. Dit kan komen door een commmunicatiefout tussen het modem en de Amino-box. Het modem is een apparaat wat 24/7 aan staat en heeft zo nu en dan even een kleine beurt nodig. Ik wil u daarom vragen om het volgende uit te voeren:

1. Ga naar https://www.tweak.nl/support/firmware.html
2. Download hieronder de gewenste configuratie.
3. Ga in de internetbrowser naar het adres http://192.168.1.1
4. Log in op de router: standaard zijn de gebruikersnaam ‘admin’ en het wachtwoord ‘1234’
5. Navigeer naar Maintenance > Configuration
6. Kies ‘Choose File’ en navigeer naar het gedownloade bestand
7. De configuratie wordt ingeladen en de ZyXEL zal herstarten (dit duurt ongeveer 5 minuten)

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pd5lwd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:38:
Het standaard email van tweak gehad.
Het ligt nooit aan tweak maar altijd aan ons flauwekul mail TWEAK!!!.....
Lijkt me toch eerder dat ze met deze reactie juist zeggen dat het wel aan hun ligt. 8)

Aan de door hun geleverde Zyxel of ingeladen software in ieder geval. En jaa, dat wil
echt wel eens helpen. Als je dat al niet geprobeerd had in ieder geval. :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pd5lwd
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Lijkt me toch eerder dat ze met deze reactie juist wel zeggen dat het wel aan hun ligt. 8)
Aan de door hun geleverde Zyxel of ingeladen software in ieder geval. En jaa, dat wil echt wel eens helpen. Als je dat al niet geprobeerd had in ieder geval. :D
Ja Jeroenmuzikant deze procedure doe haast elke maand 8)7
Maar ik wil alleen me zeggen dat er vorige keer een storing was bij spaql dus de schuld vraag bij de klant neer liggen en zelf niet de boetekleed aan trekken.
Daar ging het om en als ik nu nog een leeuwarder zou zijn kon ik het nog begrijpen het is niks het wurt niks en het zal nooit wat wurde ;) ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pd5lwd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:25:
....en als ik nu nog een leeuwarder zou zijn kon ik het nog begrijpen
het is niks het wurt niks en het zal nooit wat wurde ;) ;) ;)
Dat is de Liwwadder instelling ja. Seker wete juh. ;) ;)
Maar voor Tweak & Sparql hoop ik toch wel op iets beters dan dat. 8)

Ik moet alleen heel af en toe de Zyxel eens opnieuw opstarten en nog af en toe-er (een van) de decoder(s).
Vind ik persoonlijk niet zo'n ramp. Al bij een hoop verschillende providers gezien dat dat daar ook wel eens moet. En mijn computer moet ik ook wel eens opnieuw opstarten. Dus tja, dat neem ik maar op de koop toe. :)
(En zo voor een paar vrienden ook al een aantal keer een verstoring opgelost. :D)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou mijn eigen apparatuur gaat alleen offline als er nieuwe firmware is anders niet. De managed switch die de inkomende verbinding regelt is een keer opnieuw opgestart en dat op de dag van configureren.
Daarin tegen gaan de animo's wel altijd van spanning af als er geen tv wordt gekeken.
Dus het zegt idd meer over de Zyxel.
En op blokjes na heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ik heb hier gewoon de fritzbox van tweak zelf en de aminobox rechtstreeks daar op aangesloten.

in de hele periode dat we de aminobox nu hebben 3x van de stroom gehaald omdat hij niet aan wou en meestal was dat als er een nieuwe update was. modem hoef ik nooit te rebooten (in iedergeval niet voor tv)

en zoals ik al eerder heb gemeld eigenlijk bijna geen last van blokjes en als ze er wel zijn is het maar 1 seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Tweak heeft er hier weer zin in.. postcode 7545. Maar weer een mailtje achteraan gedaan 8)7

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
LED-Maniak schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:40:
Tweak heeft er hier weer zin in.. postcode 7545. Maar weer een mailtje achteraan gedaan 8)7
Ik zit ook in 7545, maar had rond dat tijdstip nergens last van. Of heb je het over Sparql?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Na dat onderhoud lijken alle problemen hier met de blokjes opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Tv blijft een drama. Na elke update is er weer ellende. Kreeg het advies van tweak om niet live te kijken maar eerst pauze te gebruiken.
Hier ook enschede :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Handig als je een voetbal wedstrijd kijkt.
Nu als ik live kijk hoor ik de buren al eerder juichen voordat ik het zie.
Wordt met dat advies alleen maar erger
Maar ik zie het echt als een voordeel dat het niet goed werkt tv staat meer uit en breng hierdoor meer tijd door met vrienden enzo dus ik ben eigenlijk best wel blij met dit product :)
rob2011 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:23:
Tv blijft een drama. Na elke update is er weer ellende. Kreeg het advies van tweak om niet live te kijken maar eerst pauze te gebruiken.
Hier ook enschede :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

Update over de dubbele factuur van een paar maanden terug:

Sinds 31 mei radiostilte. Ik heb ze dus even de tijd gegeven om ze de zaken op orde te zetten, maar blijkbaar is er geen intentie aanwezig om het op te lossen.
Zojuist een laatste verzoek ingediend om het recht te trekken.
Mochten ze nou weer gaan lopen afschuiven met het excuus "nog geen terugkoppeling gehad, ga er achteraan" dan ben ik definitief pleite.

Nou was ik zelf de laatste tijd ook druk dus geen zin/tijd gehad om al eventueel over te stappen.

//En precies wanneer ik dit type krijg ik een mail terug met dat het is doorgestuurd naar de betreffende afdeling. :')

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 22-07-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
yorroy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 06:55:
[...]

Ik zit ook in 7545, maar had rond dat tijdstip nergens last van. Of heb je het over Sparql?
Ik heb bijna elke dag dat de verbinding 's avonds in de soep loopt. Dan helpt het resetten van router+FTU heel even maar soms kan ik niet eens websites bereiken.

Stuur ik een mail naar tweak dat ik regelmatig uberhaupt geen internet heb, krijg ik een mailtje terug met een blogpost dat ze geen 1000Mbit garanderen.. Slaat de plank even mis 8)7

Probleem is alleen dat het alleen op bepaalde momenten van de dag is. Ze willen een monteur langssturen als ik niets met de blogposts kan maar dan is de kans natuurlijk groot dat er dan niets aan de hand is 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 22-07-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer gewoon eens een andere dns server kijken wat dat brengt.
LED-Maniak schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Ik heb bijna elke dag dat de verbinding 's avonds in de soep loopt. Dan helpt het resetten van router+FTU heel even maar soms kan ik niet eens websites bereiken.

Stuur ik een mail naar tweak dat ik regelmatig uberhaupt geen internet heb, krijg ik een mailtje terug met een blogpost dat ze geen 1000Mbit garanderen.. Slaat de plank even mis 8)7

Probleem is alleen dat het alleen op bepaalde momenten van de dag is. Ze willen een monteur langssturen als ik niets met de blogposts kan maar dan is de kans natuurlijk groot dat er dan niets aan de hand is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Paar weken later na het opsturen van het apparatuur hoor je weer niks, dus net maar weer contact opgenomen. Ook best raar dat ze een 0900 nummer hebben wat weer geld kost. Meeste providers hebben wel een een gratis 0800 nummer.

Ondanks het 1000Mbit internet ben ik wel blij dat ik er nu weg ben. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kon je geen internet only nemen??
maar dan heb je helaas wel een andere handtekening nodig ;)
WhySoSerious? schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:24:
Paar weken later na het opsturen van het apparatuur hoor je weer niks, dus net maar weer contact opgenomen. Ook best raar dat ze een 0900 nummer hebben wat weer geld kost. Meeste providers hebben wel een een gratis 0800 nummer.

Ondanks het 1000Mbit internet ben ik wel blij dat ik er nu weg ben. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er komt hier net een mail over een prijsverhoging binnen, bij het Gb-abo komt er €2p/m bij op, bij het per jaar betalen komt er €30 bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 23-07-2018 16:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
Ja zullen we weer allemaal gaan schrijven dat we de mail hebben ontvangen en wat we er van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja laten we dat doen. ;) Ik heb 'm ook net.
Zet me wel een beetje aan het nadenken. Maar ik blijf nu nog wel even denk ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 21:13
2 euro per maand er bij, bij jaar vooruit betalen krijg je een boete van €6,00 of zoiets?
(12x €2,00 is toch 24 euro?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:36:
Ja laten we dat doen. ;) Ik heb 'm ook net.
Zet me wel een beetje aan het nadenken. Maar ik blijf nu nog wel even denk ik. :)
'k heb nog geen goedkoper alternatief gevonden dus ze kunnen het prima doen :P

Pagina: 1 ... 17 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.