Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mart33
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-12 09:41
Tweak even gebeld en ze kunnen de Zyxel/TP-Link oplossing neerzetten waarbij de media converter en router gescheiden zijn. Ik ga dus voor die optie. Nu maar hopen dat ik DD WRT draaiende krijg er mee.
Ja dit wordt in de Fritzbox gedaan maar de fritz is capabel genoeg om alles te regelen hoor je hebt eigenlijk niets anders nodig en genoeg voip instellingen om meerdere carriers te gebruiken en regels aan te maken hiervoor.
Mart33 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:59:
@eymey Betekent dat dat de media coversion (glas naar RJ45/Ethernet in de Fritz gedaan wordt en ik dus een extra media converter nodig heb?

sneller usenet? tips en tricks

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Ik woon in Ridderkerk, gisteren een informatieve avond over glasvezel hier. Tweak zou als provider ook een stand hebben. Helaas waren ze er niet. Voorlopig ben ik nog niet om.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• arjan.n
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07-12 18:58
Helaas geen gratis ziggosport bij Tweak dit weekend. Welke bij heel veel andere providers wel openstaan.

• BitAndre
  • Laatst online: 07-12 22:39
Inderdaad geen Ziggo supersportweekend bij Sparql. Hoewel Cambrium wel staat in het lijstje "Deelnemende providers". Canal Digitaal (CD), die Sparql, overneemt doet wel mee. Dus wel Ziggo sport via live tv van CD, die als twee druppels water lijkt op de live tv van Sparql...

Overigens kijk ik liever Formule 1 via Channel 4 HD (gratis via de schotel) -- het commentaar van (o.a.) David Coulthard vind ik echt beter dan die van Olav Mol.

Dat we straks BBC kwijt zijn bij CD is jammer maar daar keek ik de laatste tijd toch al vrij weinig naar. En ook free-to-air te ontvangen via de schotel (dus alle BBC zenders, ook regionale zenders, "red button", enz.).

• arjan.n
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07-12 18:58
Gewoon weer vergeten vrij te geven, dit is niet de eerste keer dat het mis gaat.

• BitAndre
In OP post onder de kop "Tweaks voor usenet" staat: "bij Tweak glasvezel krijg je gratis een usenetpakket waarmee je ongeveer tussen de 400 a 800 Mbit kan downloaden. Om 1000 Mbit te halen raad ik je aan om op z'n minst nog een betaalde provider erbij te nemen."

Volgens mij die tekst gedateerd. Ik haal regelmatig 960+ Mbps met alleen TweakNews.

Mijn configuratie:
  • Software: SABnzbd
  • De tijdelijke download map is op een SSD schijf
  • Bedraad netwerk (CAT5e)
  • In SABnzbd is de "Maximum line speed" ingesteld op 140 MiB/sec. Hoewel bij 1 Gbps (bruto) het theoretisch maximum 112 MiB/sec (netto) is over IPv4
  • In de virusscanner is het scannen van nieuwsgroepberichten uitgeschakeld
Dat laatste is misschien iets wat snel over het hoofd wordt gezien. Ik kwam erachter omdat de CPU de bottleneck bleek te zijn en niet de disk I/O.
De "nieuwsgroepberichten (NNTP) scanner" zit bij sommige virusscanners verstopt onder de email settings.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:14

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Ik kan niet vinden of Tweak nu vandaag de dag (september 2018) standaard IPV6 ondersteund/levert net zoals Xs4all. We gaan hopelijk binnenkort over naar glasvezel (regio Noord-Limburg). Wie kan hier uit eigen ervaring iets over zeggen? Heb via Twitter ook de vraag ingestuurd.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@NielsTn Tweak maakt dacht ik gebruik van 6rd, ik gebruik al een jaar of 8 een tunnel van Hurricane Electric en die doet meerdere providers verder nog steeds prima :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BitAndre
NielsTn schreef op zondag 16 september 2018 @ 02:21:
Ik kan niet vinden of Tweak nu vandaag de dag (september 2018) standaard IPV6 ondersteund/levert net zoals Xs4all. We gaan hopelijk binnenkort over naar glasvezel (regio Noord-Limburg). Wie kan hier uit eigen ervaring iets over zeggen? Heb via Twitter ook de vraag ingestuurd.
Via Tweak kan je IPv6 gebruiken door middel van 6RD tunnel. Als je daar gebruik van wilt maken moet je even een mailtje sturen aan de service desk met het MAC adres van de momenteel aangesloten router. Je krijgt dan een vast IPv4 adres en de gegevens om je router te configureren.
Geen formele ondersteuning van IPv6 dus voor zover ik kan nagaan.

Het grote voordeel van 6RD is dat zowel de apparatuur op de lokale LAN als de servers op internet "native IPv6" praten, alleen het stukje van je provider (router - gateway) is getunneld.

Echter de MTU binnen die tunnel is wel 20 bytes kleiner vanwege de extra IPv4 header. Dan kan problemen opleveren aangezien IPv6 geen fragmentatie toestaat.
Stel je zet een https verbinding op naar een website dan zal de gateway een ICMP "packet too big" terugsturen naar de website als deze zijn certificaat verstuurd (eerste volle pakket). Het duurt even voordat de webserver hierop reageert met het opnieuw sturen in kleinere pakketten zodat het aan jouw kant lijkt alsof de server traag is.
Dat kan je voorkomen door lokaal de MTU te verkleinen.

Voor Microsoft Windows, alleen(!) IPv6 verkeer te aanpassen:
netsh interface ipv6 set subinterface "12" mtu=1480 store=persistent
Waar "12" de naam van de interface is
Controle: netsh interface ipv6 show interfaces
Voor Apple Mac OS X:
networksetup -setMTU en0 1480
Waar "en0" de naam van de interface is
Controle: networksetup -getMTU en0
Met deze site kan je checken of alles goed ingesteld is: http://ipv6-test.com/

Overigens kan de provider dit soort problemen voorkomen door hetzij de MTU te vergroten op het tunnel-pad hetzij door MSS-clamping toe te passen op de gateway.

• trainz2009
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:06
De lijn is dood in Almere Buiten 😐

• Supersymmetry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:18
Hier in Leeuwarden ook geen internet meer, tv gedeelte werkt vreemd genoeg nog wel.
Klopt h. :) Maandag rond 00:00 zou het internet er even uit liggen omdat een groot gedeelte van de klanten een nieuw IP adres zou krijgen. Ik heb ook een andere nu. Het is bij mij hooguit 5 minuten offline geweest. En ik had 'm misschien wel eerder kunnen herstarten want ik wist wat er gaande was. Maar ik was benieuwd of de Zyxel uit zichzelf weer online zou komen bij mij in Leeuwarden. En dat deed ie ook nog! 8)

Net op tijd trouwens, (y) want ik was al wel net ingelogd op de router. >:)

https://www.tweak.nl/storing.html
Nieuwe IP-adressen
Op maandag 17 september om ongeveer 00:00 uur krijgt een groot aantal klanten een nieuw IP-adres toegewezen. Je hoeft daar niets voor te doen. Het is helaas niet mogelijk je oude IP-adres te behouden. Onze excuses voor eventueel ongemak.

Mocht je internetverbinding op maandagochtend onverhoopt toch niet meer werken, herstart dan eerst je modem of router. Dit zal in de meeste gevallen een oplossing bieden.
p.s.: Ik had eerst een IP adres in de 84.245.*.* reeks, en nu in de 82.197.*.* reeks.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 18-09-2018 20:14 (49%)

• Supersymmetry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:18
Ah ok, wist ik niet :-)

• Csotranme
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-12 16:03
Hier inderdaad ook even (1336). Alleen mij hebben ze niet laten weten dat ik een ander statisch IP zou krijgen.
Zo snel dat ik ff kon zien heb ik nog steeds hetzelfde IP

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-10 00:31
Geen internet Amsterdam ook niet na een reboot van router. Heb wel een nieuwe IP gekregen. Gebruik een eigen router met de laatste versie van OpenWRT erop.

Gateway kan ik wel bereiken en de hop daarna 217.19.x.x.

Update: Officile router (Zyxel) ook geprobeerd. Dat werkte helaas ook niet.

deorder wijzigde deze reactie 17-09-2018 01:39 (31%)

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

• TurboTon1973
  • Laatst online: 10-12 18:27
jeroenmuzikant schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:19:
Klopt h. :) Maandag rond 00:00 zou het internet er even uit liggen omdat een groot gedeelte van de klanten een nieuw IP adres zou krijgen. Ik heb ook een andere nu. Het is bij mij hooguit 5 minuten offline geweest. En ik had 'm misschien wel eerder kunnen herstarten want ik wist wat er gaande was. Maar ik was benieuwd of de Zyxel uit zichzelf weer online zou komen bij mij in Leeuwarden. En dat deed ie ook nog! 8)

[...]
Helaas heb ik minder geluk. Nu een uur later nog geen internet na het verkrijgen van nieuwe ip adres. Router al herstart.
TurboTon1973 schreef op maandag 17 september 2018 @ 01:00:
...Nu een uur later nog geen internet na het verkrijgen van nieuwe ip adres. Router al herstart.
Mmm, da's minder....
Bij de combinatie Zyxel en Genexis (of TP-Link) wil het nog wel eens helpen om de router van de stroom te halen. Dan eerst de genexis (of TP-Link) ook even van de stroom en er weer in. Als die weer klaar is, duurt maar een paar seconden, dan pas de Zyxel opnieuw opstarten.

Als dat ook niet helpt? Dan moet je helaas tot morgen wachten en contact met Tweak zoeken.
Of hopen dat het tegen die tijd in ieder geval weer werkt.
Goeie nacht verder. :)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 17-09-2018 01:45 (27%)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10-12 20:21
Hier in Brabant(5463) geen internet en televisie, Fritzbox reboot heeft niet geholpen.

• paal zeventien
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-09 09:10
Dordrecht geen internet. Reboot geen resultaat.

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07:55
Hier klappert internet de hele tijd, Enschede 7532

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:19

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier gemerkt dat tussen 00:00 en 00:05 even zonder zaten, nieuw ipadres gekregen. Voor de rest werkte alles weer hierna. Ook geen klapperende verbinding, zoals hierboven. Ik zit ook in Enschede.

I am the great Cornholio!

• kmichael
Ik denk dat ik een ip conflict heb, ze hebben mij vorige week een nieuwe ip toegewezen aan nic 1 maar tweak heeft nic 2 gewijzigd...

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:01

SilencerNL

No remorse

Hier in Zeewolde geen Internet en tv, ook na reboot van de USG...

Edit: ik krijg wel een IP adres (82.197 range). Een andere dan ik had, maar geen Internet...

SilencerNL wijzigde deze reactie 17-09-2018 08:21 (42%)

Don't dream your life, live your dreams!

• thomas479
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-12 19:14
Ook in Ruinerwold geen internet en telefonie. Vreemde is dat ik mijn server wel via 4G kan bereiken...

Het lijkt er op dat IPv6 wel wat doet. Hij op de Fritz wat instellingen daarover aangezet en kan met een handmatig ingevoerd IPv6 adres Google bereiken.
Kan Google ook bereiken op Safari met IPv6 uit.

thomas479 wijzigde deze reactie 17-09-2018 08:35 (57%)
Reden: IPv6 verhaal

• thelightning
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10-12 09:03
Nieuw IP adres in de 82.197.19x.x range. Kan de gateway pingen maar geen internet.
Bv Google DNS niet pingbaar.

Traceroute is dood na 1 hop (217.19.17.85)

thelightning wijzigde deze reactie 17-09-2018 08:35 (17%)

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-10 00:31
thelightning schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:28:
Nieuw IP adres in de 82.197.19x.x range. Kan de gateway pingen maar geen internet.

Bij mij precies hetzelfde. Zelfde range ook.
Ik ga via KPN, dus kan IPv6 niet testen.

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:01

SilencerNL

No remorse

thelightning schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:28:

Yup, precies hoe het hier nu ook is. 1 hop naar 217.19.17.85 en dan niks meer.

Don't dream your life, live your dreams!

• joey2
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:19
net geprobeerd maar uiteraard geen contact via de telefoon mogelijk ze hebben het veeeel te druk dus bel later nog maar eens :(
hier geen enkel probleem ipv6 weer aan gezet want die had ik vorige week wel uitgezet en alles doet het wat het moet doen

• kmichael
82.197.214

Ik heb 2 ips in die range 1 werkt niet en die andere klappert..

• Xenir
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 10-12 10:28
SilencerNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:51:
[...]

Yup, precies hoe het hier nu ook is. 1 hop naar 217.19.17.85 en dan niks meer.
Hier ook. Postcode 7491. Helpdesk geprobeerd maar kreeg een bandje dat men het te druk heeft.

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:43
thomas479 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:18:
Ook in Ruinerwold geen internet en telefonie. Vreemde is dat ik mijn server wel via 4G kan bereiken...

Het lijkt er op dat IPv6 wel wat doet. Hij op de Fritz wat instellingen daarover aangezet en kan met een handmatig ingevoerd IPv6 adres Google bereiken.
Kan Google ook bereiken op Safari met IPv6 uit.
hier in koekange werkt alles normaal nog niets geks gemerkt (alleen een ander ip) maar veder lijkt het goed.

edit:
heb zelf helemaal niets gedaan sinds ik vanmorgen de pc aan heb staan werkt alles al gewoon

hjvg wijzigde deze reactie 17-09-2018 09:30 (8%)

FS19 server info http://des-clan.nl

• Xenir
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 10-12 10:28
Xenir schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:28:
[...]

Hier ook. Postcode 7491. Helpdesk geprobeerd maar kreeg een bandje dat men het te druk heeft.
Hier werkt het weer 😀

• joey2
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:19
opgelost het werkt hier weer

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jeroenmuzikant schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:19:

[...]
Gelukkig hier hetzelfde gebleven, scheelt IPv6-tunnel opnieuw instellen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TurboTon1973
jeroenmuzikant schreef op maandag 17 september 2018 @ 01:12:
[...]

Mmm, da's minder....
Bij de combinatie Zyxel en Genexis (of TP-Link) wil het nog wel eens helpen om de router van de stroom te halen. Dan eerst de genexis (of TP-Link) ook even van de stroom en er weer in. Als die weer klaar is, duurt maar een paar seconden, dan pas de Zyxel opnieuw opstarten.

Als dat ook niet helpt? Dan moet je helaas tot morgen wachten en contact met Tweak zoeken.
Of hopen dat het tegen die tijd in ieder geval weer werkt.
Goeie nacht verder. :)
Hoi dank je :*) . Mijn vrouw en dochter gelijk van ochtend op mijn nek toen ik uit bed kwam. Had weer internet na 9:30. :( maaar goed hopelijk blijft het nu weer een tijdje stabiel. Want de laatste weken niet echt blij met tweak. Ik heb trouwens een fritzbox. Gisteren tikte ik op mijn telefoon en daar ben ik niet echt handig mee

TurboTon1973 wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:16 (5%)

bij werkte het meteen zonder enige reboot oid merkt hierdoor wel een probleem in de Fritzbox (moet ik maar geen beta gebruiken) ipv6 routering wilt net meer werken

maar zoals in de mail is belooft werkt alles ook PTR ik zeg +1 voor Tweak.

• TurboTon1973
Mr-D. schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:16:
bij werkte het meteen zonder enige reboot oid merkt hierdoor wel een probleem in de Fritzbox (moet ik maar geen beta gebruiken) ipv6 routering wilt net meer werken

maar zoals in de mail is belooft werkt alles ook PTR ik zeg +1 voor Tweak.
Als ik de ipv6 inschakel dan heb ik zo traag internet. Ik moet dan meerdere keren een pagina herladen. Sommige programma's of websites werken helemaal niet meer. Ik heb ipv6 maar uitgeschakeld voordat ik hier een riot krijg 8)7 >:)
TurboTon1973 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:18:
[...]

Als ik de ipv6 inschakel dan heb ik zo traag internet. Ik moet dan meerdere keren een pagina herladen. Sommige programma's of websites werken helemaal niet meer. Ik heb ipv6 maar uitgeschakeld voordat ik hier een riot krijg 8)7 >:)
hoe staat je MTU ??
want ik merk er nu erg weinig van

• TurboTon1973
Mr-D. schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:19:
[...]

hoe staat je MTU ??
want ik merk er nu erg weinig van
1280 zoals deze standaard is ingesteld. misschien dat ik met nieuwe ip-adres een nieuwe poging waag. Als de rust is weder gekeerd. :)
TurboTon1973 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:22:
[...]

1280 zoals deze standaard is ingesteld. misschien dat ik met nieuwe ip-adres een nieuwe poging waag. Als de rust is weder gekeerd. :)
ik heb hem op 1480 staan.

Ik ben thuis op een gegeven moment ook gestopt met IPv6. Zowel met de 6RD oplossing van Tweak als met de 6in4/SIT tunnel van HE.NET had ik richting sommige sites problemen die waarschijnlijk ook MTU gerelateerd waren.

Kern van het probleem is dat je altijd een lagere MTU hebt dan de MTU voor IPv4, omdat je dus IPv6 pakketen moet encapsulaten in IPv4 pakketten.

En de Fritz!box breekt helaas (volgens mij nog steeds) "Path MTU Discovery" via ICMPv6. En dat is iets wat me ook erg is tegengevallen van een merk dat juist wel als 1 van de eerste met IPv6 ondersteuning is gekomen maar dit nog steeds niet voor elkaar heeft. In IPv4 land is het gebruikelijk geworden om eigenlijk ALLE ICMP verkeer te droppen (in sommige gevallen ook niet handig, maar je kwam er meestal wel mee weg). Maar IPv6 KAN gewoon niet goed werken zonder ICMP, waaronder het ICMPv6 type dat bedoeld is voor path mtu discovery.

Dit is trouwens een versimpelde uitleg, waarschijnlijk zitten er in het IPv6 topic hier op het forum mensen die het completer/duidelijker kunnen uitleggen.

Je kan dit trouwens ook zien als je naar ipv6-test.com gaat :). Met een Fritz!box staat er dan "filtered" bij ICMP.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:42
Blij dat ik vorige week al gemaild had. Vannacht om 00:05 even mijn router herstart en ik had gewoon weer internet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

eymey schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:59:

Je kan dit trouwens ook zien als je naar ipv6-test.com gaat :). Met een Fritz!box staat er dan "filtered" bij ICMP.
ik ben het met je eens dat het voorheen niet echt lekker werkte.

ikzelf zit op een betaversie met de fritz en de "veranderde"tunnel van Tweak en heb nergens last van
ohja met mijn MTU in de fritz op 1480

en wat zie ik op ipv6-test.com

dus werkt nu wel beter :)

• gerritjan
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08-12 00:03
Mart33 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:16:
Tweak even gebeld en ze kunnen de Zyxel/TP-Link oplossing neerzetten waarbij de media converter en router gescheiden zijn. Ik ga dus voor die optie. Nu maar hopen dat ik DD WRT draaiende krijg er mee.
Ik wil ook het liefst een losse media-converter en Zyxel maar dat kan alleen als je internet-only bestelt (39 euro/maand)
Als je ook bellen en/of TV wilt dan krijg je een Zyxel 5490 en die heeft geen WAN-poort, alleen fiber-in.
gerritjan schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:25:
[...]

Ik wil ook het liefst een losse media-converter en Zyxel maar dat kan alleen als je internet-only bestelt (39 euro/maand)
Als je ook bellen en/of TV wilt dan krijg je een Zyxel 5490 en die heeft geen WAN-poort, alleen fiber-in.
je kan ook zelf zo'n converter kopen staat genoeg over in dit topic

• Bastiaan23
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-12 22:19
gerritjan schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:25:
[...]

Voor zover ik weet kan LAN1 op de Fritz werken als een WAN.

Zie ook pricewatch: AVM FRITZ!Box 5490
Bijzonderheden - WAN kan ook via LAN1
fout van mij
Bastiaan23 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:36:
[...]

[...]

Mr-D. wijzigde deze reactie 17-09-2018 12:41 (14%)

Mr-D. schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:06:
[...]

ikzelf zit op een betaversie met de fritz en de "veranderde"tunnel van Tweak en heb nergens last van

[Afbeelding]
Dan hebben ze het wellicht ---eindelijk---- gefixed :) _/-\o_
Bastiaan23 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:36:
[...]

[...]
Dat kan, maar ik denk dat je er dan nog steeds alsnog geen losse mediaconverter bij krijgt :)

eymey wijzigde deze reactie 17-09-2018 13:39 (39%)

• TurboTon1973
[...]

[Afbeelding]
Ik zal eens kijken naar de beta van de firmware. En de MTU op 1480 zetten. Dank voor de tip
Maar om imcp "aan " te zetten volgens ipv6-test.com heb ik bij de portforwarding de ping op aan moeten zetten.
Dus dat zou ik eerst proberen voordat je die beta erop zet want ik mis nu wel een paar opties en een beetje buggy

Even over de beta versie,de normale versie 7 is voor mij nog niet beschikbaar ik zit nog op 6.98.xxx

Mr-D. wijzigde deze reactie 17-09-2018 15:06 (25%)

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-12 14:46

mickjuh

Wubalubadubdub!

Ik had een vast 82.x adres en heb nu een 217.x adres. Klopt het dat die 217 adressen tijdelijk zijn en geen vaste?

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

Ik heb een vast adres en die begint met 82.

Mr-D. schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:04:
Maar om imcp "aan " te zetten volgens ipv6-test.com heb ik bij de portforwarding de ping op aan moeten zetten.
Dus dat zou ik eerst proberen voordat je die beta erop zet want ik mis nu wel een paar opties en een beetje buggy

Even over de beta versie,de normale versie 7 is voor mij nog niet beschikbaar ik zit nog op 6.98.xxx
Aaah.... dt verklaart het dus :). Met die truc kon ik het inderdaad ook 'beter' krijgen. Maar alleen te handhaven als je op je PC geen IPv6 privacy adressen aan had staan en dus een 'statisch' adres hebt.
eymey schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:25:
[...]

Aaah.... dt verklaart het dus :). Met die truc kon ik het inderdaad ook 'beter' krijgen. Maar alleen te handhaven als je op je PC geen IPv6 privacy adressen aan had staan en dus een 'statisch' adres hebt.
Ik heb een win2016 server draaien en ipv6 gewoon op dhcp staan werkt goed en alleen de juisten poorten staan "open" rest wordt netjes gefilterd.
Maar door een bug in de fritz werkt het maar 10 minuten (de poort routerering) maar nog geen zin om terug te gaan ivm de mesh

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:25:
[...]

Elk apparaat heeft toch een vast adres, naast de privacy adressen? Al is die vaste dacht ik alleen voor intern gebruik. In Windows is dat met ipconfig te zien, ik krijg dan o.a.
IPv6 Address ..... *IPv6-adresdatnooitverandert*
Temporary IPv6 Adress .... *privacy-IPv6-adres*
eymey schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:59:
Ik ben thuis op een gegeven moment ook gestopt met IPv6. Zowel met de 6RD oplossing van Tweak als met de 6in4/SIT tunnel van HE.NET had ik richting sommige sites problemen die waarschijnlijk ook MTU gerelateerd waren.
MTU-problemen heb ik volgens mij nog nooit gehad bij HE, wel dat sommige BOFH's ICMPv6 blokkeren...

Oscar Wilde

• Mart33
Mr-D. schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:29:
[...]

je kan ook zelf zo'n converter kopen staat genoeg over in dit topic
Dat is denk ik nog een betere optie: Gewoon de fritzbox eerst laten installeren en dan zelf de mediaconverter installeren. Nu heb ik in het topic zitten lezen maar kom er nog niet helemaal uit wat ik nodig heb. Ik heb begrepen dat ik i.i.g. nodig heb:

1. MC220L TP-Link media converter
2. SFP module met:
TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

In het topic wordt er een genoemd met LC connector. Nu begrijp ik dat in de Fritzbox een SC/UPC connector geprikt wordt. Er is dus iets van een patch kabel nodig om van de SC/UPC (male) naar de LC connector in de SFP module te gaan. Weet iemand welke patch kabel ik exact nodig heb zodat ik de SC connector van de fritz box kan gebruiken?

Mart33 wijzigde deze reactie 17-09-2018 18:39 (41%)

• bundit
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-12 18:19
[...]

Mag ik vragen waar je deze betaversie gevonden hebt n welk versienummer dit betreft? Ik ben namelijk ook op zoek naar een versie die wel goed werkt met IPv6 en hopelijk nog een paar andere kleine problemen verhelpt.
Gewoon via avm.de/labour

Ik draai nu op 6.98-56435 BETA maar ik heb een 7490 misschien is hij er niet voor een andermodel

Als je zoekt in dit topic op Lc connector krijg je naar mijn idee voldoende info en een link naar fs daar heb je goedkope kabels
Mart33 schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:36:
[...]

Dat is denk ik nog een betere optie: Gewoon de fritzbox eerst laten installeren en dan zelf de mediaconverter installeren. Nu heb ik in het topic zitten lezen maar kom er nog niet helemaal uit wat ik nodig heb. Ik heb begrepen dat ik i.i.g. nodig heb:

2. SFP module met:
TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

In het topic wordt er een genoemd met LC connector. Nu begrijp ik dat in de Fritzbox een SC/UPC connector geprikt wordt. Er is dus iets van een patch kabel nodig om van de SC/UPC (male) naar de LC connector in de SFP module te gaan. Weet iemand welke patch kabel ik exact nodig heb zodat ik de SC connector van de fritz box kan gebruiken?

• Mart33
Mr-D. schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:14:
Als je zoekt in dit topic op Lc connector krijg je naar mijn idee voldoende info en een link naar fs daar heb je goedkope kabels

[...]
Net gedaan maar ik kom helaas niet een directe verwijzing tegen naar de juiste kabel die converteert van de SC/PC connector die je krijgt naar de LC connector die in die SFP module komt. Kom er wel vragen over tegen.
Heb je wel op de link van SF geklikt en even naar beneden gescrolt??

Raven schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:10:
[...]

Elk apparaat heeft toch een vast adres, naast de privacy adressen? Al is die vaste dacht ik alleen voor intern gebruik. In Windows is dat met ipconfig te zien, ik krijg dan o.a.
IPv6 Address ..... *IPv6-adresdatnooitverandert*
Temporary IPv6 Adress .... *privacy-IPv6-adres*

[...]

MTU-problemen heb ik volgens mij nog nooit gehad bij HE, wel dat sommige BOFH's ICMPv6 blokkeren...
Het zal ook niet zo zeer aan HE liggen, maar dus wel aan fabrikanten (zoals dus ook AVM die de mtu discovery stuk maken, of idd wat jij zegt

• BitAndre
eymey schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:39:
[...]
Het zal ook niet zo zeer aan HE liggen, maar dus wel aan fabrikanten (zoals dus ook AVM die de mtu discovery stuk maken, of idd wat jij zegt
Een kenmerk van een tunnel (of VPN) is dat de MTU binnen de tunnel kleiner is dan de MTU van het pad waar de tunnel overheen loopt. Dat geldt voor alle tunnels, dus ook die van Hurricane Electric (6in4).

De alarmbellen moeten afgaan als gebruikers gaan klagen over "witte schermen" of "site x/y/z is traag" of "over IPv4 doet'ie het wel".
De truc is om niet afhankelijk te zijn van Path MTU Discovery. Dat scheelt ook extra Round Trip Times (RTT).
Dat kan je realiseren door de MTU, en daarmee ook de TCP MSS, aan jouw kant gelijk te maken aan de laagste waarde in de keten, want TCP kiest altijd de laagste MSS waarde. Zie ook mijn vorige post.

• gerritjan
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08-12 00:03
Mart33 schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:36:
[...]

Ik heb vandaag Tweak fiber besteld en binnen een paar uur een uitnodiging ontvangen om een installatie-afspraak te maken. Had al eerder gebeld met het verzoek om ook een mediaconverter te ontvangen maar dat kon niet omdat de fritz 5490 geen WANpoort zou hebben. Nadat ik vertelde dat LAN1 ook als WANpoort gebruikt kon worden (bedankt voor de tip!) werd alsnog een mediaconverter aangeboden. Dus met een beetje geluk hoef ik zo'n ding niet apart aan te schaffen.... Dan heb ik straks ook de mogelijkheid om een andere router aan te sluiten.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06:45

Compizfox

I use Arch, btw

Hebben jullie sinds die adreswijziging nog het 6rd-prefix en -border gateway moeten aanpassen? Ik heb sinds gisteren geen IPv6 meer.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

Compizfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:07:
Hebben jullie sinds die adreswijziging nog het 6rd-prefix en -border gateway moeten aanpassen? Ik heb sinds gisteren geen IPv6 meer.
heb je wel een vast IP? alleen dan schijnt het te kunnen en dan moet je onderstaand invullen
https://tweak-sparql.mr-d.nl/ipv6/

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Mr-D. schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:13:
[...]

heb je wel een vast IP? alleen dan schijnt het te kunnen en dan moet je onderstaand invullen
https://tweak-sparql.mr-d.nl/ipv6/
Ik had hiervoor al 6rd. Mijn IPv4 was "vast" tot gisteren, toen Tweak alle adressen omgegooid heeft. Sindsdien werkt mijn 6rd niet meer.

Ik had het volgende:
Prefix: 2a02:58:c0::/42
Border relay: 217.19.16.16
Prefix length: 18

De instellingen uit de link die je post zijn dus up-to-date en werken na gisteren?

zie hier mijn 2 screenshots van mijn Fritzbox.
ip connected

Compizfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:19:
[...]

Ik had hiervoor al 6rd. Mijn IPv4 was "vast" tot gisteren, toen Tweak alle adressen omgegooid heeft. Sindsdien werkt mijn 6rd niet meer.

Ik had het volgende:
Prefix: 2a02:58:c0::/42
Border relay: 217.19.16.16
Prefix length: 18

De instellingen uit de link die je post zijn dus up-to-date en werken na gisteren?

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Werkt nog steeds niet, ook niet met die andere 6rd-settings.

Waar begint je IP adres mee??
Compizfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:22:

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-12 20:16
Gisterenavond de factuur van tweak ontvangen voor oktober. De kosten van het opnamepakket zijn met ingang van 1 september gecrediteerd, netjes van Tweak dat ze dit doen. Ik betaal daardoor eenmalig 2x4,95=9,90 euro minder. Nu weer afwachten wat de factuur van november gaat doen als CD ipv Sparql wordt gefactureerd.
Jan

• BitAndre
Compizfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:22:
Pak even de mail van Tweak van vorige week woensdag er even bij getiteld "Je krijgt een nieuw vast IP-adres". Daar staan de gegevens in voor 6RD, dus:
  • 6RD relay-server: 217.19.16.17
  • 6RD relay prefix: 82.197.192.0/19
  • 6RD prefix: 2a02:58:80::/43
Geen mail gehad? Neem dan even contact op met de Klantenservice.
je mist een 2 bij relay server ;)
BitAndre schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:14:
[...]

Pak even de mail van tweak van vorige week woensdag er even bij getiteld "Je krijgt een nieuw vast IP-adres". Daar staan de gegevens in voor 6RD, dus:
  • 6RD relay-server: 17.19.16.17

• BitAndre
Oeps, aangepast 8)7

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Mr-D. schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:36:
Waar begint je IP adres mee??

[...]
217.19.18.
BitAndre schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:14:
[...]

Pak even de mail van Tweak van vorige week woensdag er even bij getiteld "Je krijgt een nieuw vast IP-adres". Daar staan de gegevens in voor 6RD, dus:
  • 6RD relay-server: 217.19.16.17
Helaas werkt dit ook niet. Ik zal wel contact opnemen met Tweak dan...

• The_Worst
217.19.29 was mijn ip-adres toen die niet vast was. Mijn vaste ip zit in de 82.197 range.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

The_Worst schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:23:
217.19.29 was mijn ip-adres toen die niet vast was. Mijn vaste ip zit in de 82.197 range.
Ik weet niet precies wat jullie bedoelen. Ik had hiervoor een IP-adres in de 84.245.30. Ik heb niet op papier een vast adres, het is gewoon een normale consumentenaansluiting met een adres wat op papier dynamisch is maar in de praktijk zelden verandert.

• The_Worst
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je een vast ip-adres nodig had om van de 6RD-tunnel gebruik te kunnen maken. Contact opnemen met de Tweak-helpdesk is het beste denk ik.

Ik hoor er veel klachten over maar technische vragen hebben ze bij mij allemaal binnen 1 uur beantwoord.

• BitAndre
Compizfox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:35:
Ik weet niet precies wat jullie bedoelen. Ik had hiervoor een IP-adres in de 84.245.30. Ik heb niet op papier een vast adres, het is gewoon een normale consumentenaansluiting met een adres wat op papier dynamisch is maar in de praktijk zelden verandert.
Je router krijgt bij Tweak op basis van DHCP een (WAN/publiek) IP-adres. Aangezien je router normaliter permanent aan staat zal deze bij het vernieuwen van de lease steeds hetzelfde IP-adres krijgen (er zijn enkele uitzonderingen). Effectief 'vast' dus.

Als je ooit van Tweak een vast IP-adres hebt gekregen dan is in Tweak's DHCP server het MAC adres van jouw router gekoppeld aan je vaste IP-adres en zal je router gegarandeerd hetzelfde IP-adres krijgen -- ook als deze b.v. een lange tijd heeft uitgestaan.
Compizfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:57:
[...]

217.19.18.

[...]

Helaas werkt dit ook niet. Ik zal wel contact opnemen met Tweak dan...
Ja dat is een dynamisch adres waarbij IPv6 niet meer mogelijk is, even bellen met Tweak voor een vast ip adres
Dan kan je weer verder met de IPv6.

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

Mr-D. schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:44:
[...]

Ja dat is een dynamisch adres waarbij IPv6 niet meer mogelijk is, even bellen met Tweak voor een vast ip adres
Dan kan je weer verder met de IPv6.
Ik had (en mijn ouders hadden) een IP adres dat begon met 82.x. Ik heb (en mijn ouders hebben) nu een IP adres dat begint met 217.x. Ik begreep inderdaad dat het 217.x IP adres geen vast IP adres is.

Heb router al paar keer herstart, van stroom afgehaald. Via Fritz! webgui meerdere malen geklikt op reconnect (schijnt soort release/renew te zijn). Maar ik blijf het 217.x adres houden.

Telefonisch krijg ik ze niet te pakken en op mijn mail reageren ze nog niet :'(

mickjuh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:56:
[...]

Ik had (en mijn ouders hadden) een IP adres dat begon met 82.x. Ik heb (en mijn ouders hebben) nu een IP adres dat begint met 217.x. Ik begreep inderdaad dat het 217.x IP adres geen vast IP adres is.

Heb router al paar keer herstart, van stroom afgehaald. Via Fritz! webgui meerdere malen geklikt op reconnect (schijnt soort release/renew te zijn). Maar ik blijf het 217.x adres houden.

Telefonisch krijg ik ze niet te pakken en op mijn mail reageren ze nog niet :'(
eigenlijk hed je dit kunnen weten als je dit topic actief volgt maar helaas niet via Tweak, volgens mij hebben alleen degene die een vast IP hadden een mail gehad.

maar ik denk dat de weinige die bij Tweak werken het erg druk hebben gok ik zo probeer het later dan nogmaals, het is niet dat je verbinding niet meer werkt gok ik zo.

• BitAndre
The_Worst schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:43:
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je een vast ip-adres nodig had om van de 6RD-tunnel gebruik te kunnen maken.
Voor 6RD maakt het niet uit hoe je aan je IPv4 adres komt zolang het maar valt in de range(s) die door je provider is bepaald.
In het geval van Tweak is de range 82.197.192.0/19 (de '6RD relay prefix') oftewel tussen 82.197.192.0 en 82.197.223.255.

Dat komt omdat een deel van je IPv4 adres "verstopt" wordt in je IPv6 adres zodat als een netwerk pakket vanaf internet bij de gateway aankomt dit "verstopte" deel samengevoegd wordt met de '6RD relay prefix' om te bepalen waar het naar toe gestuurd moet worden. Als je IPv4 adres buiten die range valt kan het dus niet bij jou aankomen en werkt het dus niet. Door deze methode werkt de gateway stateless en kan daardoor in principe zeer hoge volumes aan.

Om te garanderen dat je IPv4 adres in deze range valt zet Tweak deze vast in de DHCP server als je hier om vraagt. Dat is beheersmatig het makkelijkst, lijkt mij. (Maar met een DHCP scope had het ook gekund.)

PS: Als je wilt weten hoe dat "verstoppen" werkt kijk dan op de site van Cisco, figuur 3.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

@The_Worst @BitAndre @Mr-D. Ik heb nooit "op papier" een vast IP-adres gehad. Kun je dat gratis aanvragen?

Mijn vorige IP was in de 84.245.30. range, en daarmee werkte 6rd gewoon.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Tweak.

• The_Worst
@Compizfox Ja hoor. Mailtje sturen naar de helpdesk met het MAC-adres en dan zetten ze het vandaag voor je vast. Gratis.

• BitAndre
Compizfox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:16:
@The_Worst @BitAndre @Mr-D. Ik heb nooit "op papier" een vast IP-adres gehad. Kun je dat gratis aanvragen?

Inderdaad gratis aanvragen door een mail te sturen met de vraag dat je gebruik wilt gaan maken van 6RD.
Compizfox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:16:

yup kost je allen wat moeite :)
en uiteraard je MAC-adres maar volgens mij kunnen ze die ook gewoon zelf uitlezen .

dus ff mailtje sturen en afwachten.

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

Mr-D. schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:02:
[...]

eigenlijk hed je dit kunnen weten als je dit topic actief volgt maar helaas niet via Tweak, volgens mij hebben alleen degene die een vast IP hadden een mail gehad.

maar ik denk dat de weinige die bij Tweak werken het erg druk hebben gok ik zo probeer het later dan nogmaals, het is niet dat je verbinding niet meer werkt gok ik zo.
Ik volgde dit topic inderdaad niet. Ik had een vast IP adres maar heb geen mail gehad. Idem voor mijn ouders. Het is dat sinds vorige week mijn Synology sync naar mijn ouders niet meer werkte. Ik kwam er achter dat mijn ouders al een 217.x IP adres hadden gekregen. Daarover heb ik gebeld en zij gaven aan dat ze zien dat de router inderdaad een ander niet-vast IP adres had gekregen maar konden niet verklaren waarom. Toen gaf diezelfde medewerker aan dat afgelopen maandag alle vaste IP adressen een nader vast IP adres zouden krijgen. Ik gaf aan dat ik daar geen mail van had gezien.

• The_Worst
Heb je wel een vast ip-adres aangevraagd ooit? Want zoals hier terecht werd opgemerkt veranderde het adres sowieso bijna nooit. Je hebt bij Tweak geen vast adres tenzij aangevraagd.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

BitAndre schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:19:
[...]

Inderdaad gratis aanvragen door een mail te sturen met de vraag dat je gebruik wilt gaan maken van 6RD.
De grap is dus dat ik dit nooit gedaan heb, maar met mijn oude IPv4-adres wel altijd zonder problemen gebruik maakte van 6rd...

dat komt omdat er voorheen geen echte vaste Ip adressen waren maar het adres werd alleen aan je mac gekoppeld dus een vast dynamisch adres, snap je het nog??
dit was ook duidelijk te zien in de Duhl lijst.
maar nu hebben ze het een en ander veranderd op hun platform zodat je nu een echt fixed IP krijgt
ook dit is te zien in die zelfde duhl lijst.
maar ik denk dat ze dit hebben gedaan ivm hun zakelijke markt.
want hun zijn nl bv ook de provider voor ons ziekenhuis in Almere (zelf gezien toen ik hun IP adres controleerde op hun wifinet)

en nu kan het blijkbaar alleen nog met een vast IP

• BitAndre
Compizfox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:50:
[...]

De grap is dus dat ik dit nooit gedaan heb, maar met mijn oude IPv4-adres wel altijd zonder problemen gebruik maakte van 6rd...
Dan had je blijkbaar mazzel dat het oude adres wel in de juiste range viel. En na de adreswijziging van afgelopen maandag niet meer. Maar goed, mailtje gestuurd, dus het komt goed.
Ik zit al ruim 10 jaar bij Tweak(DSL) en dit is de eerste keer dat ik zo'n merkbare wijziging meemaak.

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:19
Borg uitbetalen zijn ze zo traag in en je moet er steeds achteraan. Ik ga Tweak missen als kiespijn ;w

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 19-09-2018 12:14 (26%)

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-12 14:46
Mr-D. schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:56:
dat komt omdat er voorheen geen echte vaste Ip adressen waren maar het adres werd alleen aan je mac gekoppeld dus een vast dynamisch adres, snap je het nog??
dit was ook duidelijk te zien in de Duhl lijst.
maar nu hebben ze het een en ander veranderd op hun platform zodat je nu een echt fixed IP krijgt
ook dit is te zien in die zelfde duhl lijst.
maar ik denk dat ze dit hebben gedaan ivm hun zakelijke markt.
want hun zijn nl bv ook de provider voor ons ziekenhuis in Almere (zelf gezien toen ik hun IP adres controleerde op hun wifinet)

en nu kan het blijkbaar alleen nog met een vast IP
Flevo is al een tijdje over naar Ziggo hoor ik hier net van de baas... :) :)
rjhilbrink schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:26:
[...]

Flevo is al een tijdje over naar Ziggo hoor ik hier net van de baas... :) :)
Hmm dat was een week of 6 geleden dat ik dit zag maar zou kunnen ik ga niet tegen de baas in :)

• HielkeJ
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik probeer ook weer eens IPv6 in te stellen op mijn Zyxel modem.

Ik heb bij Broadband -> ETHWAN de volgende zaken aangepast:

code:
1
2
3
4
5
Enable 6RD: Enable
6RD Type: Static
IPv4 Mask Length: 19
6RD Border Relay Server IP: 217.19.16.17
6RD IPv6 Prefix: 6RD prefix::/43

En bij Home Networking:

code:
1
2
LAN IPv6 Address Setup
    Delegate prefix from WAN: ETHWAN

Ik heb een vast IPv4 adres.

Het vreemde is dat het na het instellen een paar minuten goed werkt. Ik kan dan zonder problemen websites ophalen via IPv6.

Helaas stopt de hele verbinding een paar minuten later met werken en kan ik zelf het modem niet meer pingen. Weer een paar minuten later lijkt het modem opnieuw op te starten en kan ik weer verder. Helaas herhaalt dit zich om de paar minuten. Ik krijg bijna het idee dat het modem het te zwaar krijgt met IPv6. Zijn hier ook anderen met dit probleem?

• Mart33
gerritjan schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:55:
[...]

Dus met een beetje geluk hoef ik zo'n ding niet apart aan te schaffen.... Dan heb ik straks ook de mogelijkheid om een andere router aan te sluiten.
Ik heb op FS uiteindelijk een media converter, een SFP, een patch kabel SC-LC en een SC koppelstuk gekocht. Totaal zo'n 41 EUR. Ik laat Tweak lekker hun standaard config met Fritzbox plaatsen zodat het gewoon werkend geleverd wordt met een Fritzbox en hoop dan met dit setje later op mijn gemak te kunnen gaan spelen met dit setje en mijn DD WRT router.
Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True