Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-10 07:19

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tweak - de Gigabit provider
Bekijk de e-mail in de browser

Jouw korting op televisie van Canal Digitaal
Beste Haterframe

Je ontvangt op dit moment ¤10 korting per maand op Sparql Basic. Die korting bestaat uit een component 'Sparql Basic voor de prijs van Light', en een compensatie voor het verdwijnen van HBO begin 2017. De korting op Sparql komt door de komst van Canal Digitaal te vervallen, maar je krijgt nog 12 maanden compensatie voor het verdwijnen van HBO.

Oud tarief: Sparql Basic ¤21,95 - ¤10 korting = ¤11,95 p/mnd
Tot 1 nov 2019: Canal Digitaal Basis HD ¤15,95 - ¤4 korting = ¤11,95 p/mnd
Vanaf 1 nov 2019: Canal Digitaal Basis HD ¤15,95 p/mnd
Onlangs brachten wij je op de hoogte van onze samenwerking met Canal Digitaal. Door de overstap op een nieuwe televisieprovider komen kortingen op Sparql te vervallen. Voor de meeste klanten heeft dit geen invloed op het totaalbedrag van hun abonnement, want Canal Digitaal Basis HD is standaard al goedkoper dan dat Sparql Basic was.

Op jouw maandtarief heeft het echter wel invloed. Dat komt omdat je nog ¤10 korting per maand ontvangt als compensatie voor het verdwijnen van HBO begin 2017. Deze korting kunnen wij in de samenwerking met Canal Digitaal niet langer waarborgen.

We zijn erg blij dat je al zo lang klant van ons bent, en dankbaar dat je ons door dik en dun bent blijven steunen. Daarom hebben we besloten je korting nog 12 maanden voort te zetten. Je compensatie voor het verdwijnen van HBO loopt dus af op 1 november 2019.

Om je maandelijkse kosten nog een jaar lang gelijk te houden ontvang je ook na de overstap op Canal Digitaal nog twaalf maanden een korting van vier euro per maand. Deze korting ontvang je niet van Canal Digitaal, maar van Tweak. We hopen je zo op een nette manier tegemoet te komen.

Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).
Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel Directeur

Facebook
Twitter
Tweak.nl

Tweak | Postbus 60270,1320 AH Almere | info@tweak.nl | 0900 89 32 543
Best netjes...

I am the great Cornholio!

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:47
yup zelfde mail ontvangen gewoon een nette oplossing.
uiteindelijk konden hun er ook al niet veel aan doen dat hbo stopte met uitzenden in nederland maar toen gaven ze een korting nu meer dan een jaar later is de korting er nog. wat al netjes is. en nu nog 12 maanden een beetje korting vanuit tweak

FS17 server info http://des-clan.nl

• Dogaer
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-09 12:18
Maar krijgen we nu dan ook een ander kastje of wordt dat 1 op 1 overgezet?
Beetje vraag dat je daar geen info over krijgt in dat mailtje.
Dogaer schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:05:
Maar krijgen we nu dan ook een ander kastje of wordt dat 1 op 1 overgezet?
Beetje vaag dat je daar geen info over krijgt in dat mailtje.
Dat komt vast omdat dat eerder al op de site stond. :)
https://www.tweak.nl/nieuws/samenwerking-canal-digitaal.html
Daar staat onder andere:
...Doordat de abonnementen van Sparql door Canal Digitaal worden overgenomen kunnen klanten gewoon TV blijven kijken zoals ze gewend zijn. De dienst ‘interactieve TV via internet’ van Canal Digitaal blijft gewoon werken via dezelfde netwerken en met dezelfde televie-ontvangers als je nu al gewend bent. Je hoeft dus niets te doen, en blijft vanaf 1 oktober net zo TV-kijken als dat je bij Sparql al gewend was....
Is alleen vanaf begin november dat we worden overgezet en niet 'vanaf 1 oktober' zoals hier boven staat. :)
Ik heb dat mailtje trouwens niet gehad. We zullen wel zien. Anders zal ik ze maar effe mailen.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 20-09-2018 19:13 (33%)

• BitAndre
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-10 19:31
HielkeJ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:39:
Ik probeer ook weer eens IPv6 in te stellen op mijn Zyxel modem.

Ik heb bij Broadband -> ETHWAN de volgende zaken aangepast:

code:
1
2
3
4
5
Enable 6RD: Enable
6RD Type: Static
IPv4 Mask Length: 19
6RD Border Relay Server IP: 217.19.16.17
6RD IPv6 Prefix: 6RD prefix::/43

En bij Home Networking:

code:
1
2
LAN IPv6 Address Setup
    Delegate prefix from WAN: ETHWAN

Ik heb een vast IPv4 adres.

Het vreemde is dat het na het instellen een paar minuten goed werkt. Ik kan dan zonder problemen websites ophalen via IPv6.

Helaas stopt de hele verbinding een paar minuten later met werken en kan ik zelf het modem niet meer pingen. Weer een paar minuten later lijkt het modem opnieuw op te starten en kan ik weer verder. Helaas herhaalt dit zich om de paar minuten. Ik krijg bijna het idee dat het modem het te zwaar krijgt met IPv6. Zijn hier ook anderen met dit probleem?
Ik heb in mijn ZyXEL VMG8324-B10A router dezelfde configuratie. Dat gaat al jaren goed.
Ik heb tijdens de laatste hittegolf ontdekt waarom de ZyXEL soms spontaan reboot of hangt zonder ook maar een zinnige melding in de logging (ik laat de log doorsturen naar mijn NAS via Syslog): hij wordt te warm.
Kleine ventilator erop en nooit meer last :).

PS: aan de WAN zijde zit een Ethernet kabel, er valt dus niets te MOduleren / DEModuleren...

• BitAndre
jeroenmuzikant schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:11:
[...]

Ik heb dat mailtje trouwens niet gehad. We zullen wel zien. Anders zal ik ze maar effe mailen.
Ik neem aan dat de mail alleen gestuurd is naar de abonnees die anders meer zouden gaan betalen. In mijn mail staat:
Op jouw maandtarief heeft het echter wel invloed. Dat komt omdat je nog ¤10 korting per maand ontvangt als compensatie ...
Ja die korting heb ik ook. :) Twee trouwens. Een van 10 euro en een van 5 euro.
Ik ga 5 euro meer betalen zoals het er nu uitziet. Plus dat internet eerder al 2 euro duurder werd.

Dus in korte tijd 7 euro er bij, en ik krijg er niks extra voor. Sterker nog, er verdwijnen
ook nog tv zenders. Oké het merendeel keek ik niet naar maar daar gaat het niet om. :D

Discovery Science zie ik ook niet meer terug, dus maar even afwachten of die ook verdwijnt....

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 20-09-2018 13:21 (58%)

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15-10 16:20
hele mail van tweak:
---------------
Je ontvangt op dit moment ¤10 korting per maand op Sparql Basic. Die korting bestaat uit een component 'Sparql Basic voor de prijs van Light', en een compensatie voor het verdwijnen van HBO begin 2017. De korting op Sparql komt door de komst van Canal Digitaal te vervallen, maar je krijgt nog 12 maanden compensatie voor het verdwijnen van HBO.

Oud tarief: Sparql Basic ¤21,95 - ¤10 korting = ¤11,95 p/mnd
Tot 1 nov 2019: Canal Digitaal Basis HD ¤15,95 - ¤4 korting = ¤11,95 p/mnd
Vanaf 1 nov 2019: Canal Digitaal Basis HD ¤15,95 p/mnd
etc...
--------------
Ooh, diezelfde mail is hier nu toch ook binnengekomen. Netjes van Tweak. (y)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 20-09-2018 17:53 (24%)

• Tuxwielder
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Jawel, inderdaad netjes.

_Maar_ :) een definitief zenderoverzicht heb ik nog steeds niet gezien (en "geen BBC" betekent voor mij toch echt "geen TV via Tweak" :( ).

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-10 10:22
Die mail is ook lekker vaag...

Ik heb Sparql Premium, en ga dus naar CD Entertainment.

Ik betaal nu:
21,95 Sparql Basic
10,00 Sparql Premium
-10,00 Korting

Ik ga betalen:
21,95 CD Entertainment...

Dus waarom krijg ik die mail precies?

Oh, 5 euro per maand extra voor Fox Sports International is wel een naaistreek. Die gaat er dus uit.
Mooie is dat Sparql geen Ziggo Sport Totaal Go account gaf bij een abo op Ziggo Sport Totaal op de TV, en CD doet dat wel. Mijn Go abo gaat er dus ook uit. Scheelt weer 9,95. Daar komt dan Ziggo Sport Totaal voor terug a 13,95. Dus betaal ik nog steeds iets minder.

• hjvg
TagForce schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:54:

Mooie is dat Sparql geen Ziggo Sport Totaal Go account gaf bij een abo op Ziggo Sport Totaal op de TV, en CD doet dat wel.
weet je dat zeker dat het ook zo is bij iptv? en dan ook bij tweak? (want volgens mij kwamen de zenders die tweak toont ook niet 1 op1 over met wat op andere website stond)

ik weet dat ze het bij de schotel deden omdat je maar 3 van de 6 kanalen kon bekijken via de tv vandaar dat ze ook toegang tot een go account gaven zodat je wel alle 6 kanalen kon zien

hjvg wijzigde deze reactie 20-09-2018 20:33 (11%)

• TagForce
  • Laatst online: 16-10 10:22
hjvg schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:32:
[...]

weet je dat zeker dat het ook zo is bij iptv? en dan ook bij tweak? (want volgens mij kwamen de zenders die tweak toont ook niet 1 op1 over met wat op andere website stond)

ik weet dat ze het bij de schotel deden omdat je maar 3 van de 6 kanalen kon bekijken via de tv vandaar dat ze ook toegang tot een go account gaven zodat je wel alle 6 kanalen kon zien
Is het beleid van Ziggo. In principe krijg je een Ziggo Sport Totaal Go account gratis als je het TV abo afsluit. Tweak, zoals wel vaker, valt hierbij buiten de boot, om onduidelijke redenen. Ik weet dat Tweak (als Sparql) een tijd geleden wel bezig is geweest om dit mogelijk te maken. CD staat wel in het lijstje, en het enige wat je nodig hebt om in te loggen is een mijnCD account (met natuurlijk het ZST abo). Aangezien CD geen verschil maakt tussen het ZST abo voor Sat en IPTV, en er op de pagina van dat abo bij CD gewoon staat: op al je schermen, ga ik er vanuit dat dit inderdaad gewoon het geval is.

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Tuxwielder schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:14:
(en "geen BBC" betekent voor mij toch echt "geen TV via Tweak" :( ).
Idem. TV via Tweak dus opgezegd en vanmiddag komt Ziggo de boel aansluiten.

Voelt wel alsof je 20 jaar terug gaat in de tijd, een joekel van een STB (voelt alsof ie vooral gevuld is met lucht) en geklooi met dikke, stugge coax kabels.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:02
Aaargh! schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:28:
[...]

Idem. TV via Tweak dus opgezegd en vanmiddag komt Ziggo de boel aansluiten.

Voelt wel alsof je 20 jaar terug gaat in de tijd, een joekel van een STB (voelt alsof ie vooral gevuld is met lucht) en geklooi met dikke, stugge coax kabels.
Ik ben benieuwd hoe jij het beeld van Ziggo vervaard.
Ik lees en hoor hier ook veel klachten over

• Aaargh!
goldvinger schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:39:
[...]

Ik ben benieuwd hoe jij het beeld van Ziggo vervaard.
Ik lees en hoor hier ook veel klachten over
Eerste wat me opvalt is hoe traag die mediabox is. Holy crap.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:34
Je moet die STB ook niet gebruiken maar rechtstreeks met je TV de kanalen afstemmen. Evt.met een CI+ kaart.

• LittleTycoon
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:15
Ik heb nieuw probleem. Zet even usenet aan, download wat met 50mb/sec (niets bijzonder), begint tv opeens sterk te storen, niet te kijken. Zet download stil, storing weg, start download opnieuw storing. Dit is voor het eerst, normaal geen centje pijn , ook niet bij 100mb/sec download. Tv signaal loopt ook niet via switch, maar rechtstreeks utp vanaf de fritz.

• hjvg
LittleTycoon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:18:
Ik heb nieuw probleem. Zet even usenet aan, download wat met 50mb/sec (niets bijzonder), begint tv opeens sterk te storen, niet te kijken. Zet download stil, storing weg, start download opnieuw storing. Dit is voor het eerst, normaal geen centje pijn , ook niet bij 100mb/sec download. Tv signaal loopt ook niet via switch, maar rechtstreeks utp vanaf de fritz.
ik heb al veel langer het idee hier dat netwerk verkeer van pc`s invloed heeft op de tv. als ik pc op start te wijl ik tv aan kijken heb en hij is net in windows heb ik altijd even blokjes op tv. sowieso heb ik afgelopen week veel meer problemen met tv dan hier voor.
maar goed wacht wel even tot we over zijn naar cd als het er dan nog is maar weer eens mailen.

nu kijk ik bijna nooit tv terwijl ik achter de pc zit dus dat scheelt

hjvg wijzigde deze reactie 22-09-2018 19:10 (4%)

Tijd geleden hadden we hier ook last van toen sparql nog "echt" sparql was toen hebben ze wat aangepast en toen was het over kan alleen niet meer op die term komen ik dacht dat het re-transmissie was
Weet wel dat we toen met vlc van udp naar rtp moesten om te kunnen kijken.

Mr-D. wijzigde deze reactie 22-09-2018 20:12 (1%)
Reden: een hele slechte typo

sneller usenet? tips en tricks

• pvcholten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-10 01:46
LittleTycoon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:18:
Klinkt Alsof ze QOS niet voor elkaar hebben. Heb zelf geen TV van Tweak, maar je zou kunnen proberen in de Fritzbox je tv-ontvanger voorrang te geven boven de rest van het verkeer.

https://nl.avm.de/service...ssingen-prioriteit-geven/
Daar heb ik zelfs met de Zyxel nooit last van. :)
Geen blokje of stottering te zien op de 2 Amino's die ik heb, als ze tegelijk aan staan op 2 verschillende netten. Ook niet met downloads van uTorrent + 2e computer ook effe een paar uTorrent downloads+ telefoon op wifi die speedtesten aan het doen als test. (y)

De hele rommel al eens herstart als test? Eerst de Fritzbox en dan de Amino('s).

Nou zullen er misschien wel mensen over elkaar heen vallen om me te vertellen dan dat bij de Fritzbox niet nodig is. >:) Nah ja, ik ken dat ding niet. Weet alleen dat alle hardware wel eens opnieuw opgestart moet worden om een of andere vage fout. Baat het niet, dan schaadt het niet...zeg ik dan maar. 8)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 23-09-2018 14:57 (40%)

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-10 09:30
Ik heb hetzelfde probleem ook af en toe. Ik zit overigens bij T-Mobile Thuis en dus niet bij Tweak, maar gebruik wel een FB 5490.

Mijn contactpersoon bij AVM weet hiervan en heeft gezegd te proberen om in de volgende update (Fritz!OS 7) tv meer prioriteit te geven.

Nu weet ik niet of dit een algemeen probleem is of specifiek voor mijn T-Mobile Thuis configuratie. Aan jullie reacties te lezen is het misschien wel een iets bredere kwestie.

Klantexpert T-Mobile Thuis

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik heb heb hem nog niet gehad. Zal eens contact met ze opnemen.
wimpien schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:22:
Ik heb hetzelfde probleem ook af en toe. Ik zit overigens bij T-Mobile Thuis en dus niet bij Tweak, maar gebruik wel een FB 5490.

Mijn contactpersoon bij AVM weet hiervan en heeft gezegd te proberen om in de volgende update (Fritz!OS 7) tv meer prioriteit te geven.

Nu weet ik niet of dit een algemeen probleem is of specifiek voor mijn T-Mobile Thuis configuratie. Aan jullie reacties te lezen is het misschien wel een iets bredere kwestie.
Toch werkt, voor zo ver ik weet uit de discussies over Tweak resp. T-mobile Thuis, TV bij beide providers nog wel een beetje anders.

Bij Tweak hangt, netals bij KPN tegenwoordig, de tv-box gewoon in je eigen LAN en worden de multicast tv-streams vanaf het aparte VLAN met een "igmp proxy" op aanvraag naar je eigen LAN gestuurd. Voor zo ver ik weet heb je in de standaardconfiguratie bij T-mobile nog altijd dedicated poorten op de router voor je STB's, en hangen je STB's zodoende ook direct bridged met het IPTV-VLAN.

In de "igmp proxy" situatie kan ik me best voorstellen dat, om wat voor reden dan ook, je een router het dusdanig druk heeft met cpu-intensieve taken dat de performance van IGMP Proxy in het gedrang komt. Maar in het geval van een Fritz!box moet je dan volgens mij wel heel hard te keer gaan.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:57

Dxue

PSN:EvilDrunk

jeroenmuzikant schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:21:
Daar heb ik zelfs met de Zyxel nooit last van. :)
Geen blokje of stottering te zien op de 2 Amino's die ik heb, als ze tegelijk aan staan op 2 verschillende netten. Ook niet met downloads van uTorrent + 2e computer ook effe een paar uTorrent downloads+ telefoon op wifi die speedtesten aan het doen als test. (y)

De hele rommel al eens herstart als test? Eerst de Fritzbox en dan de Amino('s).

Nou zullen er misschien wel mensen over elkaar heen vallen om me te vertellen dan dat bij de Fritzbox niet nodig is. >:) Nah ja, ik ken dat ding niet. Weet alleen dat alle hardware wel eens opnieuw opgestart moet worden om een of andere vage fout. Baat het niet, dan schaadt het niet...zeg ik dan maar. 8)
Sinds zaterdagavond ben ik het niet eens met het baat het niet, dan schaadt het niet...
mijn fritzbox heeft al een aantal maanden de kuren dat het super traag de pagina's laadt en zaterdag moest ik een apparaat een fixed ip geven, maar ik kon met geen mogelijkheid verder dan het apparaat zien met huidige ip adres. Het 'pennetje' dat je kan klikken om naar de eigenschappen te gaan laadt weer gewoon de pagina met alle apparaten na ruim een minuut wachten.

Ik heb toen maar eens de router van het stroom gehaald en weer erop na 30 seconden wachten. En hoppa, fritzbox naar de 🤯. Wifi ging niet meer aan en de router is niet meer te benaderen via ip adres. Internet werkt nog wel, maar daar is alles mee gezegd. Zondag weer verder gegaan en toen bleek dat de router het wel 2,5 minuut volhoudt om niet te rebooten. De router is nu nog de hele tijd aan het rebooten om de zoveel minuten. Ik krijg een nieuwe modem morgen met de monteur erbii, maar ik heb de fritzbox in een zaak en dan is het niet handig als een klant belt en de modem reset ineens tijdens het gesprek, voordat het is opgenomen of zelfs voordat je kan waarschuwen.

Aangezien ik ook niet meer in de fritzbox kan komen, kan ik ook geen backup maken voor de nieuwe fritzbox... Gelukkig niet heel veel instellingen, maar wel erg vervelend!

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Dxue schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:05:
[...]

Sinds zaterdagavond ben ik het niet eens met het baat het niet, dan schaadt het niet...
mijn fritzbox heeft al een aantal maanden de kuren dat het super traag de pagina's laadt en zaterdag moest ik een apparaat een fixed ip geven, maar ik kon met geen mogelijkheid verder dan het apparaat zien met huidige ip adres. Het 'pennetje' dat je kan klikken om naar de eigenschappen te gaan laadt weer gewoon de pagina met alle apparaten na ruim een minuut wachten.

Ik heb toen maar eens de router van het stroom gehaald en weer erop na 30 seconden wachten. En hoppa, fritzbox naar de 🤯. Wifi ging niet meer aan en de router is niet meer te benaderen via ip adres. Internet werkt nog wel, maar daar is alles mee gezegd....
Tjaaa, als de Fritzbox al maanden het niet goed doet dan was het al duidelijk dat ie op zijn eind liep. Dan had je eigenlijk eerder al een andere moeten hebben. En dan gaat een herstart ook niet meer helpen. :)

Ik blijf er bij: Bij de meeste vage fouten wil een herstart zeker wel helpen.
En baat het niet dan schaadt het niet. (y)
(Behalve bij apparaten die al maanden niet goed zijn.) 8)

Heb je niet toevallig nog een adapter liggen met dezelfde output als die nu aan de Fritzbox zit?
Zal iets van 12 volt met 1 ampère zijn (Maar kijk dat wel effe na). Vaak is het namelijk dat ding wat kapot gaat, misschien bij jou ook. En dan kun je op die manier nog je instellingen overnemen.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 24-09-2018 14:05 (17%)

• Dxue

Dxue

jeroenmuzikant schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:54:
[...]

Tjaaa, als de Fritzbox al maanden het niet goed doet dan was het al duidelijk dat ie op zijn eind liep. Dan had je eigenlijk eerder al een andere moeten hebben. En dan gaat een herstart ook niet meer helpen. :D

Ik blijf er bij: Bij de meeste vage fouten wil een herstart zeker wel helpen. :)
En baat het niet dan schaadt het niet. (y)
(Behalve bij apparaten die al maanden niet goed zijn.) 8)

Heb je niet toevallig nog een adapter liggen met dezelfde output als die nu aan de Fritzbox zit?
Zal iets van 12 volt met 1 ampère zijn (Maar kijk dat wel effe na). Vaak is het namelijk dat ding wat kapot gaat, misschien bij jou ook. En dan kun je op die manier nog je instellingen overnemen.
Ze komen morgen langs met een nieuwe modem, ipv alleen een nieuwe opsturen, dus dat is wel weer een pluspuntje. Heb eigenlijk nooit echt problemen met hun en dat het apparaat na een jaar problemen vertoond, kunnen zij ook weinig aan doen. We zien morgen wel wat het gaat zijn, maar het is was meer een 'als ik niks had gedaan, dan werkte nu alles gewoon zoals het moet'. Was gewoon toevallig dat ik net een situatie had wat de uitzondering op jouw zin is haha. Over het algemeen ben ik het ook wel ermee eens.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:08
Sinds de IP wijzigingen zie ik op mijn iPad en iPhone in diverse apps (waar het IP-adres wordt gekoppeld aan de plaats waar je je bevind) als woonplaats Amersfoort ipv Almere staan. IP begint met 217...Als ik mijn IP adres opzoek kom ik uit op een locatie in Utrecht 🧐 Meer mensen hier last van?

• BitAndre
Jan Driebeen schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:38:
Sinds de IP wijzigingen zie ik op mijn iPad en iPhone in diverse apps (waar het IP-adres wordt gekoppeld aan de plaats waar je je bevind) als woonplaats Amersfoort ipv Almere staan. IP begint met 217...Als ik mijn IP adres opzoek kom ik uit op een locatie in Utrecht 🧐 Meer mensen hier last van?
Last? Ik vind het helemaal niet erg als telemarketeers en adverteerders verkeerde conclusies trekken op basis van verouderde geolocatie gegevens ;) .
En apps kunnen meestal op basis van GPS bepalen waar je bent, als je dat toestaat. Daar is tenslotte GPS voor bedoeld en IP-adressen niet...

BitAndre wijzigde deze reactie 24-09-2018 19:32 (4%)

BitAndre schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:29:
Last? Ik vind het helemaal niet erg als telemarketeers en adverteerders verkeerde conclusies trekken op basis van verouderde geolocatie gegevens ;) ....
Hahaha. :D Precies. (y)
Zo woon ik in Leeuwarden, maar volgens de geolocatie gegevens was dat eerder Almere.
En sinds de IP wisseling woon ik blijkbaar in Enschede. 8)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 24-09-2018 19:46 (49%)

• Empo
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 09:03
Ik heb een vaag probleem sinds een week. Ik deel bestanden met mijn neef heen en weer. Hij heeft een telfort verbinding. zijn download snelheid van mij is maar 600 kbit, maar als hij van een andere site/server download is het de volle snelheid. Alsof de verbinding tussen tweak en kpn beperkt is ofzo..

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:28
Empo schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:13:
Ik heb een vaag probleem sinds een week. Ik deel bestanden met mijn neef heen en weer. Hij heeft een telfort verbinding. zijn download snelheid van mij is maar 600 kbit, maar als hij van een andere site/server download is het de volle snelheid. Alsof de verbinding tussen tweak en kpn beperkt is ofzo..
Welk protocol gebruik je?
FTP, torrent, webdav, ....

Verschillende protocollen getest?

10101001110111110010111000011101011110010111100101110011101110110111011001011110100 111001011011001111010100001

• Empo
http en ftp getest.

• mrBrainY
en als jij vanuit werk download oid ? of 4g

de nas/server waar ie het van trekt kan de issue zijn, kwa cpu.

• Dxue

Dxue

update van mijn kant, vandaag is de nieuwe modem geplaatst en de wifi naam is van 5490 vc naar 5490 ix gegaan. geen idee of dit ook betekent dat er intern een update is geweest of niet.

verder zijn mijn oude problemen dat de telefoon verbonden via dect niet de telefoonnummers kon terugbellen ook voorbij. even kijken of de problemen met de alarm verbinding ook weg is of niet.

Dus tip voor iedereen met telefoon problemen, het kan best aan de fritzbox liggen (ik had het niet kunnen terugbellen probleem al vanaf het afleveren van de modem)

• TurboTon1973
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-10 23:52
TonVH schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:00:
Je moet die STB ook niet gebruiken maar rechtstreeks met je TV de kanalen afstemmen. Evt.met een CI+ kaart.
Dat is nog trager als mij. Humax 5200. Bij ziggo was/is analoog zappen het snelst

• Empo
mrBrainY schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:57:
en als jij vanuit werk download oid ? of 4g

de nas/server waar ie het van trekt kan de issue zijn, kwa cpu.
4g of een ander netwerk trekt wel hef maximale kwa download. Alleen kpn en telfort heeft issues. Vandaag gaat het wel weer goed trouwens...

• Aaargh!
Hier ligt Tweak er uit (internet). Meer mensen last van ?

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:10
Yups, Enschede ook.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En na een paar minuten al weer terug :)
(Enschede)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• arjan.n
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:48
Hier ook even router reset en hij doet het weer wel nieuw IP-adres gekregen.

• Aaargh!
Hier is ie ook weer terug.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:13
Hier ook een hick-up in Enschede en volgens mij ook een nieuw IP adres. Kan ik in Azure weer alle firewall regels aanpassen :-(

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BugBoy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:51:
Hier ook een hick-up in Enschede en volgens mij ook een nieuw IP adres. Kan ik in Azure weer alle firewall regels aanpassen :-(
Hier gelukkig nog steeds dezelfde 82.197.*.* als die wat ik jaren terug kreeg toen ik bij Tweak kwam.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:10
BugBoy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:51:
Vast ip-adres aanvragen wellicht? ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

met de nieuwste firmware (7.01 op de Fritz!box werkt IPv6 toch niet zo lekker als de beta
voor nu IPv6 maar uitgezet

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik ben nu een opname van gisteravond aan het kijken en het is weer ouderwets beroert.
Het oude fenomeen blokjes steekt de kop weer op. 😠
En het beeld staat af en toe stil.
Oude tijden herrijzen weer.

Zijn er meer Sparql gebruikers die hiervan last hebben van het bekijken van opnames en of replay tv?

goldvinger wijzigde deze reactie 26-09-2018 21:02 (11%)

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:17
goldvinger schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:38:
.....

Zijn er meer Sparql gebruikers die hiervan last hebben van het bekijken van opnames en of replay tv?
Sinds nieuwe platform eigenlijk nooit meer last van....

• stefxx
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-10 20:47
Compizfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:07:
Hebben jullie sinds die adreswijziging nog het 6rd-prefix en -border gateway moeten aanpassen? Ik heb sinds gisteren geen IPv6 meer.
Los van alles wat al gezegd is, op de FritzBox heb ik tegenwoordig onder "IPv6 Connectivity" simpelweg "Use native IPv4 connection" geselecteerd. Meer is niet nodig, IPv6 werkt gewoon goed en ik krijg het vaste IPv6 adres wat is toegewezen door Tweak.
Klopt. Met precies die instelling pakt de Fritz!box de bordergateway en prefix uit de DHCPv4 offer. Zo werkt 6rd.

Als dat op een eigen ander apparaat niet zo is, dan wordt 6rd niet goed geïmplementeerd door dat apparaat

• sander817
  • Laatst online: 16-10 09:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Tweak heeft geen enkele mogelijkheid om tv via dvb-c te kijken? Enkel via stb?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sander817 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:07:
Tweak heeft geen enkele mogelijkheid om tv via dvb-c te kijken? Enkel via stb?
Voor zover ik weet is DVB-C alleen nog beschikbaar via de coax-kabel.

Oscar Wilde

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:38
Raven schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:34:
[...]

Voor zover ik weet is DVB-C alleen nog beschikbaar via de coax-kabel.
Via glasvezel alleen nog via Jonaz en Trined. Afhankelijk van waar iemand woont zijn deze providers beschikbaar (beiden ook met eigen apparatuur in de PoP).

• TonVH
Ziggo levert ongecodeerd DVB-C voor het basispakket. Jonaz levert alles alleen gecodeerd dus je moet je in bochten wringen om te kunnen ontvangen.

• Barre73
TonVH schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:01:
Ziggo levert ongecodeerd DVB-C voor het basispakket. Jonaz levert alles alleen gecodeerd dus je moet je in bochten wringen om te kunnen ontvangen.
Bochten? Een beetje TV bevat gewoon een slot voor een CI module. En anders is een decoder zo gevonden hoor.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Barre73 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:46:
[...]

Via glasvezel alleen nog via Jonaz en Trined. Afhankelijk van waar iemand woont zijn deze providers beschikbaar (beiden ook met eigen apparatuur in de PoP).
Oh ja, maar die zijn maar op een handjevol plekken beschikbaar toch?

Oscar Wilde

• Barre73
Raven schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:59:
[...]

Oh ja, maar die zijn maar op een handjevol plekken beschikbaar toch?
Jonaz wel. Trined breidt snel uit maar dan alleen in Brabant.
Maar goed, als je toevallig in een dergelijke plaats woont is het toch fijne info. Als je prijs stelt op de DVB-C. En daar ging dit over.

• TonVH
Barre73 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:20:
[...]

Bochten? Een beetje TV bevat gewoon een slot voor een CI module. En anders is een decoder zo gevonden hoor.
Jet gaat mij niet om TV maar zelf opnemen. En dan is niet altijd de optie van een CI module aanwezig. Vandaar dat ik Ziggo heb want de enige die ongecodeerde TV levert.
TonVH schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:39:
[...]

Jet gaat mij niet om TV maar zelf opnemen. En dan is niet altijd de optie van een CI module aanwezig. Vandaar dat ik Ziggo heb want de enige die ongecodeerde TV levert.
Dat "in bochten wringen" om zelf dingen op te nemen valt bij Jonaz heel erg mee.

En het grote voordeel is dat je dan direct een flink aantal HD-zenders óók kan opnemen, terwijl je bij Ziggo DKTV maar 4 zenders in HD hebt.

Maar goed, een veel groter issue met Jonaz is dat het bedrijf aan alle kanten rammelt danwel op instorten staat (dat laatste geheel speculatief van mijn kant), als je het Jonaz topic zo leest en de klachten op Facebook.

• TonVH
Met opnemen bedoel ik uiteraard "opnemen in eigen beheer" dus niet via een STB. Dan heb je ongecodeerd DVB-C nodig want anders moet je met Foscam en dergelijke aan de slag en daar werkt weer niet alle software hoed in mee.
Ja, ik bedoelde ook "opnemen in eigen beheer" :). Oscam methode werkt met heel veel software prima (volgens mij heeft zelfs het gebruiksvriendelijke TVMosaic er support voor). En er zijn ook wel meer dvb-c boxen te vinden met irdeto cam support die opnames kunnen saven naar netwerk of een opslagapparaat. Los van de opnamemogelijkheden die veel tv's tegenwoordig ook hebben.

Maar goed, opnemen in eigen beheer vind ik op dit moment sowieso, met alle terugkijkmogelijkheden en NLZiet e.d. steeds minder interessant. Of iig niet meer belangrijk genoeg om 19 euro per maand te gaan betalen voor een schamele 4 HD-zenders.

Maar zo zie je maar hoe verschillend dat is voor iedereen.

• TonVH
Voor mij is SD/HD irrelevant. Wel van belang vind ik het onbeperkt automatisch kunnen opnemen op basis van een stel selectiecriteria en dan zelf bepalen wat ik daarna met die opname doe. Dus ook kunnen kopiëren.

Allemaal zaken die met STB/Cloud oplossingen hooguit beperkt mogelijk zijn en waar je dan afhankelijk van een derde bent hoe en of je later nog kunt kijken.

• dewaal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:18
Helaas is niet overal de 1 gig versie beschikbaar.
Ik ben inmiddels overgestapt van mijn Draytek naar een FRITZ!Box 7590. Wederom een router achter een router config (althans voorlopig).

Telefonie lijkt te werken zelfs zonder portforwarding, al doet de Zyxel nog steeds dienst als "telefooncentrale"

Zou iemand met een 5490 eens onderstaande instellingen kunnen vergelijken voor wat betreft telefonie, Dit omdat ik niet alle instellingen (met name default) begrijp.

Onder het kopje "Telephony" Telephone Numbers heb ik het volgende ingesteld:

Authentication Data

Use internet telephone number: Angevinkt
Telephony provider sip.tweakphone.nl*
Telephone Number for Registration* 3136xxxxxxx
Internal Telephone Number in the FRITZ!Box* xxxxxxx
Display name "leeg"

Account Information
User name: 3136xxxxxxx
Password ****
Registrar sip.tweakphone.nl
Proxy server sip.tweakphone.nl
STUN server "leeg"

Telephone Number Format
Country code None
Area code Without prefix (36)

Relay outgoing emergency calls without prefixes "aangevinkt"
Relay special rate numbers without prefixes "aangevinkt"
Telephony provider with North American number plan (NANP) "Niet aangevinkt"
Relay local telephone number in international telephone number format "Niet aangevinkt"
Suffix for internet telephone numbers "leeg"

Additional Settings
DTMF transmission Automatic
Suppress outgoing Caller ID CLIR via display name
Caller ID Disabled
Use telephone number for registration "Niet aangevinkt"
Provider supports call-back on busy (CCBS) in accordance with RFC 4235 "Niet aangevinkt"
Packet size in milliseconds in send direction "20"
Always register via an internet connection "Niet aangevinkt"
Provider supports MWI (RFC 3842) "Niet aangevinkt"
Provider does not support REGISTER-fetch "Niet aangevinkt"
[b]Hans_18T schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:09

Zou iemand met een 5490 eens onderstaande instellingen kunnen vergelijken voor wat betreft telefonie, Dit omdat ik niet alle instellingen (met name default) begrijp.
ik heb dan een 7490 en heb dit

• TonVH
Mr-D. schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:30:
[...]
ik heb dan een 7490 en heb dit
Waar is die info te vinden in de Fritz Box?
TonVH schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:21:
[...]

ja en nee staat uiteraard in de Fritz!box maar dat heb ik erin gezet

• TonVH
Mr-D. schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:29:
[...]
ja en nee staat uiteraard in de Fritz!box maar dat heb ik erin gezet
Je verwacht zeker een bedankje voor dit antwoord?

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:06

Nicap

Tsssk....

Breid Tweak trouwens nog wel uit naar andere plekken? Hoor er weinig over eigenlijk.
Website zelf zegt ook niet veel.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

TonVH schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:21:
[...]

Telephony - phone numbers - eigenschappen van een sip account (uit mn hoofd)

• DaveFlash
  • Laatst online: 15-10 20:24

DaveFlash

Here's to the crazy ones

lees hier boven dat we nog steeds 6rd moeten toepassen voor iPv6 bij tweak, is er al iets bekend of en zo ja wanneer tweak native full stack IPv6 aanbied of zal gaan aanbieden?

• sander817

sander817

Nicap schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:56:
Breid Tweak trouwens nog wel uit naar andere plekken? Hoor er weinig over eigenlijk.
Website zelf zegt ook niet veel.
In gemeente Gennep zijn ze 1 van de isp's. Ze komen echter niet opdagen op de presentatieavonden. Ik heb daarom mijn aanvraag geannuleerd

• TonVH
eymey schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:17:
[...]

Telephony - phone numbers - eigenschappen van een sip account (uit mn hoofd)
Mijn dank. Had alle menu's doorgelopen maar duidelijk niet elke link.
TonVH schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:22:
[...]

Mijn dank. Had alle menu's doorgelopen maar duidelijk niet elke link.
Aha dan had ik jouw niet goed begrepen
Sorry.

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:28
sander817 schreef op zondag 30 september 2018 @ 07:55:
[...]

In gemeente Gennep zijn ze 1 van de isp's. Ze komen echter niet opdagen op de presentatieavonden. Ik heb daarom mijn aanvraag geannuleerd
Staat ook niet dat ze dat doen.
Een informatieavond duurt circa anderhalf uur. Het begint met een algemene presentatie over wat glasvezel is, wat u ermee kunt doen en waarom het zo belangrijk is voor de leefbaarheid in de gemeente. Daarna kunt u vragen stellen. Ook zijn de meeste ambassadeurs en providers aanwezig. Na de presentatie kunt u hen al uw vragen stellen of informatie inwinnen over de pakketten die zij aanbieden.
Als er nu stond Alle providers zijn aanwezig en komen niet dan is het een ander verhaal.

Mocht je vragen hebben kunt Tweak gewoon bellen zijn ook al je vragen beantwoord. Vraag mij wel af waarom er via gennepglasvezel.nl niet het jaar abbo erop staat. Scheelt je toch aardig wat geld.

10101001110111110010111000011101011110010111100101110011101110110111011001011110100 111001011011001111010100001

• Dxue

Dxue

ze worden steeds slimmer die advertenties, zelfs de pagina lijkt erg goed ;)
of heb ik nu een prijs laten verlopen? |:(

Heeft iemand eigenlijk al Canaal Digitaal op zijn box zitten ??

• mrBrainY
is pas vanaf november,
Dxue schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 00:02:
[Afbeelding: tweak advertentie]

ze worden steeds slimmer die advertenties, zelfs de pagina lijkt erg goed ;)
of heb ik nu een prijs laten verlopen? |:(
Zit leuk in elkaar. Maar het is onzin. Let ook op de link waar niet cambrium in staat maar cabrium.
En je bent een 'Gerespecteerd Tweak klant', daar mist nog een e. 8)

Ik ben ook al zoveel prijzen misgelopen als ik ze allemaal mag geloven. Wat ik maar niet doe. ;)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 01-10-2018 16:02 (90%)

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:01

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

DaveFlash schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:19:
lees hier boven dat we nog steeds 6rd moeten toepassen voor iPv6 bij tweak, is er al iets bekend of en zo ja wanneer tweak native full stack IPv6 aanbied of zal gaan aanbieden?
heb hier ook navraag bij Tweak over gedaan. Antwoord; wellicht in de nabije toekomst, maar nu nog geen concreet tijdsbestek....

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:01

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

sander817 schreef op zondag 30 september 2018 @ 07:55:
[...]

jammer,
al heb ik de indruk dat Tweak wel wat meer ervaren is dan de anderen. Dat ze niet op komen dagen, soit, maar reacties op mail en telefoon is weer wel goed te noemen. Mijn voor-inschrijving loopt dus vooralsnog door, al is het maar om in elk geval kosteloos de woning te laten voorzien van glasvezel
NielsTn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:58:
jammer,
al heb ik de indruk dat Tweak wel wat meer ervaren is dan de anderen. Dat ze niet op komen dagen, soit, maar reacties op mail en telefoon is weer wel goed te noemen. Mijn voor-inschrijving loopt dus vooralsnog door, al is het maar om in elk geval kosteloos de woning te laten voorzien van glasvezel
Zou ik ook doen als ik jou was. En er was ook nergens gezegd dat alle providers aanwezig zouden zijn. En voor het standaard verhaal 'waarom glasvezel' en hoe het werkt en zo zijn ze ook niet echt nodig. Dus een beetje suffe reden om zijn aanvraag te annuleren. 8)

Nou, als je eenmaal gebruik maakt van de glasvezel dan wil je niet meer terug hoor. (y)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 01-10-2018 19:54 (66%)

dan zal het wel weer fout op hun site staan

https://www.tweak.nl/nieuws/samenwerking-canal-digitaal.html

maar idd mail even bij gepakt en staat in de loop van november.

Mr-D. wijzigde deze reactie 01-10-2018 16:13 (10%)

Klopt, daar had ik eerder ook al eens op gewezen. :)
'Je hoeft dus niets te doen, en blijft vanaf 1 oktober net zo TV-kijken als dat je bij Sparql al gewend was....'
Is alleen vanaf begin november dat we worden overgezet en niet 'vanaf 1 oktober' zoals hier boven staat. :)
Dus ook niet op 1 november maar 'in de loop van'. Dus volgende maand op de 1e
hoeven we niet meteen te beginnen met dat we nog niet zijn overgezet. 8)

Trouwens, bovenaan die pagina wordt het wel verschillende keren goed gezegd.
En daar staat ook al dat 'in de loop van november' verhaal.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 02-10-2018 01:42 (41%)

• Dxue

Dxue

Vandaag nog even zitten klooien met de telefoon instellingen en een analoge alarmlijn.

De dtmf type moet op incall staan en dan werkt het systeem perfect. Laat je het op een andere optie staan, dan komen de signalen niet goed over. Heb er lang mee zitten klooien, dus voor mensen die nog een analoge alarm systeem hebben met een meldkamer erachter, het kan wel

Nog wat anders. :)
Was me niet opgevallen toen het Gigabit aanbod zonder apparatuur er bij kwam. Maar op die site https://www.tweak.nl/nieuws/gigabit-internet-only.html staat onder andere:
'De meeste providers verkopen nog Megabits, maar bij Tweak kun je alleen nog kiezen voor een Gigabit. Wij noemen onszelf voortaan de Gigabit provider en schrappen het abonnement van 50 Megabit.'

Okeej? Zal wel niet veel gebruikt zijn. Ik zat het nog te overwegen omdat ik alles ietsje goedkoper wil.
Maar dat kan dus niet eens meer. Zat ook nog te kijken of een andere provider wat zou zijn. Maar als ik wil hebben wat ik nu heb, met wat minder snelheid dan, dan ben ik bij alle providers duurder uit dan bij Tweak.
Nou ja, dan blijf ik nog maar even....Een jaartje of zo. Zo lang loopt die extra korting van Tweak in ieder geval. Daarna zie ik wel weer of het nog goedkoper kan of niet. :) ....En dat zal wel niet, want ik lees net:
De belangrijkste aanbieders van zogenaamde triple play-abonnementen Ziggo en KPN zijn tevens de duurste voor het leveren van een abonnementsvorm waarbij televisie, internet en telefonie wordt geleverd.
Dus over een jaar zal het, ook bij andere aanbieders, vast niet goedkoper zijn....
Blijkbaar blijf ik nog wel wat langer dan een jaar bij Tweak. Nu toch ook al weer 3 jaar.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 02-10-2018 19:04 (22%)

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:31
Anderen ook problemen met Netflix? Ik zit op het KPN-netwerk van Tweak met 100mbit. Tijdens het streamen (met 720p) moet er regelmatig worden ge-buffered. Netflix kijken is zo niet te doen. Bij een speedtest haal ik gewoon ~100mbit up/down en 3ms, geen packet loss etc.

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:52
deorder schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 04:41:
Anderen ook problemen met Netflix? Ik zit op het KPN-netwerk van Tweak met 100mbit. Tijdens het streamen (met 720p) moet er regelmatig worden ge-buffered. Netflix kijken is zo niet te doen. Bij een speedtest haal ik gewoon ~100mbit up/down en 3ms, geen packet loss etc.
Hier niet heb gisteravond nog Netflix gekeken(KPN netwerk) kijk jij bekabeld?

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:31
Arjantje72 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:47:
[...]

Hier niet heb gisteravond nog Netflix gekeken(KPN netwerk) kijk jij bekabeld?
Bekabeld. Ik heb dit probleem sinds ik Netflix heb. 2 a 3 maanden ong. Dus Netflix heeft bij mij nooit goed gewerkt.

deorder wijzigde deze reactie 02-10-2018 15:13 (7%)

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

• Aaargh!
Bij een speedtest haal ik gewoon ~100mbit up/down en 3ms, geen packet loss etc.
Is dit op dezelfde machine als waar je Netflix op kijkt ? Wat zegt Fast.com (dit is een speed test die gebruik maakt van de servers van Netflix).

• HomeServ
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:55

HomeServ

Linux only?

deorder schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Bekabeld. Ik heb dit probleem sinds ik Netflix heb. 2 a 3 maanden ong. Dus Netflix heeft bij mij nooit goed gewerkt.
Ik had er van het weekend ook last van. Dan wel op het eigen glasvezelnetwerk van Tweak.
Overigens bekabeld afgespeeld op een Apple TV.
Ook op een bekabelde computer merkte ik dat de kwaliteit terug geschroefd werd totdat ik de pagina vernieuwde.

• DaveFlash
  • Laatst online: 15-10 20:24

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@NielsTn jammer, had gehoopt dat ze een beetje voorop zouden lopen net als XS4ALL,
wellicht met de recente prijsverhoging van tweak misschien toch eens kijken of ik moet overstappen,
alleen is tweak nu nog goedkoper dan XS4ALL voor de zelfde snelheid....

@deorder hmm, nooit problemen met netflix icm met tweak glasvezel, ik kijk netflx in 1080p op de computer,
en het speelt moeiteloos af, mits ik niet te veel andere tabbladen met intensieve toepassingen open heb in de browser... Als tip kun je in elke browser, ongeacht het besturingssysteem, als het goed is, de volgende twee toetsenbord commando's gebruiken:

CTRL+ALT+SHIFT+D voor de nerdy afspeelstatistieken.
en
CTRL+ALT+SHIFT+S voor speed/bitrate/server selectie menu.

Als er in dit menu de keuze is voor een bitrate hoger dan ~4000 kbps voor video,
dan kun je die selecteren om in 1080p kijken. daaronder is het sowieso 720p.

Hoop dat dat je helpt

• sander817

sander817

jeroenmuzikant schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:02:
[...]
Zou ik ook doen als ik jou was. En er was ook nergens gezegd dat alle providers aanwezig zouden zijn. En voor het standaard verhaal 'waarom glasvezel' en hoe het werkt en zo zijn ze ook niet echt nodig. Dus een beetje suffe reden om zijn aanvraag te annuleren. 8)

Nou, als je eenmaal gebruik maakt van de glasvezel dan wil je niet meer terug hoor. (y)
Dat was ook niet de hoofdreden om te annuleren, ik wil niet overstappen op iptv, met extra kastjes overal.
Trined is de enige met dvb-c.

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:38
Heb sinds een paar weken ook zo nu en dan last. (Eigen netwerk van tweak en kijk bekabeld)
Buffer blijft bij mij dan hangen op 25% en start niet door. Als ik daarna diagnostiek van de netflix app start dan geeft ie alles groen, maar nog steeds hangt het buffer.
Dit alles op een smart tv van samsung. (native app) nog niets gemerkt op een chromecast. (die wordt minder vaak gebruikt)

• Melodic Metal
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-10 09:04
Ik krijg heel vaak met de melding: Kan deze titel op dit moment niet afspelen, probeer het later nog eens. (op de native samsung tv app) Kan dit op een of andere manier aan Tweak liggen of is dit 100% een probleem bij netflix?
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True