Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Melodic Metal schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:45:
Ik krijg heel vaak met de melding: Kan deze titel op dit moment niet afspelen, probeer het later nog eens. (op de native samsung tv app) Kan dit op een of andere manier aan Tweak liggen of is dit 100% een probleem bij netflix?
Aaargh! schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:27:
[...]

Wat zegt Fast.com (dit is een speed test die gebruik maakt van de servers van Netflix).

sneller usenet? tips en tricks

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16-10 13:14
Volgens Netflix zit ik via een proxy te gluren, zowel onder iOS als de Samsung app op mijn televisie. Klantenservice kijkt het op dit moment na, maar ik was niet de eerste met dit probleem.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:39
Hier hetzelfde

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Toevallig heb ik ook net iemand aan de telefoon gehad. Begon me al aan de netflix chat te ergeren die volhielden dat het aan mijn provider zou moeten liggen.
Ik ging ervanuit dat ze doorhadden dat mijn moeder vanuit Frankrijk via mijn thuis gehoste VPN gebruik maakt van netflix :P
Blijkbaar hadden ze het toch goed ;)

Update: Net weer contact gehad met Tweak, en het komt er op neer dat Netflix de ipadressen van Tweak onterecht heeft geblokkeerd.

fm77 wijzigde deze reactie 03-10-2018 17:33 (17%)

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-10 00:38
Yep hier ook problemen met Netflix en de proxy melding.

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:12

Dwazer

PSN ID: Dwazer

Topicstarter
Ping83 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:30:
Yep hier ook problemen met Netflix en de proxy melding.
Hier ook...

Goffeldomme :')
Moet ikweer wachten met La Casa de Papel :')

• lolwuz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-10 03:40
Ik had al even gebeld. Ze zijn er bij tweak al van op de hoogte.

lolwuz wijzigde deze reactie 03-10-2018 17:37 (11%)

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-10 00:38
lolwuz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:37:
Ik had al even gebeld. Ze zijn er van op de hoogte.
Klopt, tweet is ook al verstuurd vanuit Tweak

Tweet Netflix Tweak

• fany88
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 21:09
Ik heb ook last van wat nu??

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
De afwas doen :P

Gewoon afwachten dus.

• lolwuz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-10 03:40
fm77 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

De afwas doen :P

Gewoon afwachten dus.
Haha ik ben letterlijk de afwas gaan doen.
Maar toch wel vervelend want Tweak is niet een hele grote ISP dus de vraag is hoe snel Netflix dit oppakt. Lijkt erop dat door een fout van Netflix (of Tweak) al onze IP's op de blacklist staan.

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:42

mickjuh

Wubalubadubdub!

Netflix is momenteel telefonisch onbereikbaar. Net een paar keer geprobeerd. Via de chat kwam ik er wel door. Ze zeiden al dat ze het druk hadden met klanten van Tweak. Was een bekend probleem en zijn er mee bezig.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

mickjuh schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:59:
Netflix is momenteel telefonisch onbereikbaar. Net een paar keer geprobeerd. Via de chat kwam ik er wel door. Ze zeiden al dat ze het druk hadden met klanten van Tweak. Was een bekend probleem en zijn er mee bezig.
Tweak kleine ISP en Netflix is druk met klanten van Tweak 8)7

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:31

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Hij doet het weer :D

Appeltaart is lekker!

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:42

mickjuh

Wubalubadubdub!

Mr-D. schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:28:
[...]

Tweak kleine ISP en Netflix is druk met klanten van Tweak 8)7
Vond ik ook bijzonder. Maar las nergens over storingen bij Netflix. Misschien is Tweak niet de enige provider die ze hadden geblokt?
Yes! Hier ook weer :-)

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

Ah, dus ik was gelukkig niet de enige @Netflix.

Misery loves company :+

Mn dochtertje maar peppa pig via youtube laten zien :D

eymey wijzigde deze reactie 03-10-2018 23:49 (27%)

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:31
Het vreemde is, het Netflix buffer probleem dat ik heb lijkt vooral in de nacht te zijn.

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:49:
Mn dochtertje maar peppa pig via youtube laten zien :D
offtopic:
Waarom niet iets a la YouTube: Rabbit Seasoning - Pronoun Problem _O- , de cartoons van vroeger zijn zoveel leuker dan wat er nu is....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

@Raven haha geweeeeeldig! Looney toons blijft gewoon de eindbaas aller cartoons :).

offtopic:
Maar m'n dochtertje is 18 maanden (daarmee wellicht ook nog wat te jong voor Peppa Pig zelfs). Maar dat heeft ook nog een zeker educatief element en is denk ik goed voor haar taalontwikkeling.

Looney toons zal ook zeker deel uit maken van haar opvoeding (net als lezen). Don't worry :D

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-10 09:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Is het mogelijk het toekomstige CD kastje in een kast te zetten, en dan alsnog te kunnen bedienen? Dus zonder zicht op dat kastje?
sander817 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:42:
Is het mogelijk het toekomstige CD kastje in een kast te zetten, en dan alsnog te kunnen bedienen? Dus zonder zicht op dat kastje?
je houd hetzelfde kastje dus helaas niet
ik heb het opgelost door donker glas in dat deurtje te zetten werkt ook

• sander817

sander817

Krijgen toekomstige klanten wel een ander kastje?
Ik kan waarschijnlijk half 2019 ergens overstappen op glasvezel

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:47
sander817 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:40:
Krijgen toekomstige klanten wel een ander kastje?
Ik kan waarschijnlijk half 2019 ergens overstappen op glasvezel
denk je dat wij dat kunnen beantwoorden??

lijkt me dat tweak de enige is die het kan beantwoorden.

FS17 server info http://des-clan.nl

Inderdaad. Gewoon aan Tweak vragen.

En anders misschien een Logitech Harmony product oid overwegen. Bij Harmony producten met een hub, krijg je bij de hub ook IR blasters meegeleverd, die je precies kan gebruiken om IR apparaten in een kastje ook te kunnen bedienen :)

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik ben echt zo blij als een kleinkind sinds gisteren, overgestapt van KPN naar Tweak

Heb echt met alle liefde die kl*te experiabox richting postkantoor gebracht.

Mijn hele pfsense server opnieuw geïnstalleerd en configureert gewoon omdat het kan, mijn meterkast ziet er weer fatsoenlijk uit zonder witte kastje, en mensen de ogen uitgestoken dat ik maar 39,- euro betaal :D

Als je naar mijn test history kijkt, ben gisteren ook bezig geweest pfsense/openwrt te testen in vm omgeving dat liep niet echt lekker dit schijnt nog al verschillende resultaten te geven met verschillende NIC's. (en vastlopers in VM maar de webconfig is dan wel te benaderen supervaag)
http://www.speedtest.net/result/7690598971

42dpi wijzigde deze reactie 05-10-2018 12:32 (25%)

Si vis pacem, para bellum

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:06

Nicap

Tsssk....

Tja, kwam tweak maar naar Meppel. :(

Mag van mij morgen beschikbaar zijn. Abo op NLziet erbij voor de vrouw en klaar.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:02
Gisteren definitief overgestapt naar Tmobile.
Deze topic blijf ik zeker volgen omdat ik erg nieuwsgierig ben hoe het verder allemaal gaat met het tv platform.
Ondanks de tv perikelen van de afgelopen jaren ben ik over het internet erg tevreden geweest.
Tv was soms een drama dus vandaar dat ik de stap naar Tmobile heb gewaagd
Veel succes bij T-mobile! :).

En als je wil, laat me eens weten welke box je nu precies als nieuwe klant bij T-mobile hebt gekregen en hoe je ervaring daar is met de GUI, zappen, etc. :)

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of we nog gaan overstappen of niet. TV vind ik op zich best belangrijk en beeldkwaliteit ook (en dat zit in ODF gebieden bij T-mobile wel goed).

Echter, per saldo is T-mobile op 750 Mbit/s niet echt voordeliger dan Tweak Gigabit met TV via een andere provider. NLZiet is nu met een AndroidTV pilot bezig waar ik aan mee doe. Als dat zich goed ontwikkelt, dan zou het nog best eens kunnen dat we ondanks een iets mindere beeldkwaliteit bij Tweak blijven en dan TV via NLZiet doen op onze NVidia Shield :D

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:02
eymey schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:08:
Veel succes bij T-mobile! :).

En als je wil, laat me eens weten welke box je nu precies als nieuwe klant bij T-mobile hebt gekregen en hoe je ervaring daar is met de GUI, zappen, etc. :)

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of we nog gaan overstappen of niet. TV vind ik op zich best belangrijk en beeldkwaliteit ook (en dat zit in ODF gebieden bij T-mobile wel goed).

Echter, per saldo is T-mobile op 750 Mbit/s niet echt voordeliger dan Tweak Gigabit met TV via een andere provider. NLZiet is nu met een AndroidTV pilot bezig waar ik aan mee doe. Als dat zich goed ontwikkelt, dan zou het nog best eens kunnen dat we ondanks een iets mindere beeldkwaliteit bij Tweak blijven en dan TV via NLZiet doen op onze NVidia Shield :D
Ik ben nu goedkoper uit dan bij tweak.
Dit komt ook omdat ik er mobiele abonnementen heb lopen.

Ik heb nu 750/750 voor de prijs van 200/200.
Ik krijg ¤7.50 die ik vrij kan besteden voor 1 van de tv pakketten.
De eerste en tweede box krijg ik gratis.
En ik krijg nu op alle telefoon abonnementen meer gigs.

Het beeld is net zo goed als bij tweak.
Het zappen is te vergelijken bij tweak (animo box).
Begin gemist werkte zonder haperingen.
Bij tweak kon ik nooit het einde zien omdat hij dan weer op het laatst naar live tv ging.
Terug kijken kan via de box alleen bij de npo zenders en de sbs zenders.
Rtl gemist is niet mogelijk.

Echter via de app tv anyware is dit wel mogelijk.
Ik stream dan naar mijn chromecast zodat ik wel via mijn tv kan kijken.

Aan de gui moet ik wel ff wennen.
Dat vond ik tot nu toe bij tweak beter.
Echter een groot voordeel bij tmobile is, is dat je alleen de zenders ziet waar je een abbo op hebt.
Dat was een ergenispunt bij tweak.
Daar zag je zenders die ik helemaal niet had maar waar je wel overheen moest zappen.

Al met al ziet het er erg goed uit.
Thanks! Klinkt goed. Ja, in een combi met mobiele abonnementen bij T-mobile heb je inderdaad wel weer wat voordelen. Nadeel vind ik alleen dat je uit die 7,50 bonus volgens mij niet voor opnemen kan kiezen (maar ja, dan schijn je sowieso nog een oudere, tragere, box met lokale hdd te krijgen).

Plus dat ik dan ook nog de mobiele abbo's naar T-mobile moet switchen voor de voordelen en Spotify weer los moet gaan afnemen (heb nu voor 20 euro per maand 3,5Gig, 100 min. bellen en Spotify Premium bij KPN ).

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:08
goldvinger schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:15:
Gisteren definitief overgestapt naar Tmobile.
Deze topic blijf ik zeker volgen omdat ik erg nieuwsgierig ben hoe het verder allemaal gaat met het tv platform.
Ondanks de tv perikelen van de afgelopen jaren ben ik over het internet erg tevreden geweest.
Tv was soms een drama dus vandaar dat ik de stap naar Tmobile heb gewaagd
Succes bij T-mobile mede-Danswijker. Fijn dat je dit topic blijft volgen. Ik kijk ‘de kat uit de boom’ met Canal Digitaal straks als tv-provider. Ik zal mijn ervaringen volgende maand zeker delen.
T-Mobile gaat het helaas niet worden voor mij.
Mocht canal Digital niets worden
Moet ik toch gaan kijken waar ik dan mijn TV vandaan moet halen, maar ik ga er eerst met open vizier in en BBC keken we toch al niet.

• Kavaa
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:58
Mr-D. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:38:
T-Mobile gaat het helaas niet worden voor mij.
Mocht canal Digital niets worden
Moet ik toch gaan kijken waar ik dan mijn TV vandaan moet halen, maar ik ga er eerst met open vizier in en BBC keken we toch al niet.
Een klant van ons gaat nu Youfone proberen.
Is IPTV van KPN en gewoon los af te nemen. Ben benieuwd.

Ze zitten nu ook bij Tweak en hebben toch wel wat klachten over de TV qua internet verder prima.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

hier zit al iemand met Youfone ( @eymey ) maar die is er volgens mij niet helemaal blij mee dus dat is dan ook geen optie .
Kavaa schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:23:
[...]

Een klant van ons gaat nu Youfone proberen.
Is IPTV van KPN en gewoon los af te nemen. Ben benieuwd.

Ze zitten nu ook bij Tweak en hebben toch wel wat klachten over de TV qua internet verder prima.

• Kavaa
Mr-D. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:39:
hier zit al iemand met Youfone ( @eymey ) maar die is er volgens mij niet helemaal blij mee dus dat is dan ook geen optie .

[...]
@eymey Wat zijn jou ervaringen ben wel benieuwd.
Het schijt het zelfde platform te zijn als KPN en de zusters (XS4ALL, Telfort etc.) Nu is dat ook niet alles, maar toch... Wel het "mooie" IPTV platform van KPN? :X

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

je mist ergens een n wat waarschijnlijk een voorbode van het product is O-) :+
Kavaa schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:40:
[...]

Het schijt het zelfde platform te zijn als KPN en de zusters (XS4ALL, Telfort etc.) Nu is dat ook niet alles, maar toch... Wel het "mooie" IPTV platform van KPN? :X

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik kom er net achter dat mijn VoIP verbinding met Tweak eruit ligt, meer mensen hier last van? Zyxell resetten heeft niet geholpen helaas.
Kavaa schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:40:
[...]

Uhm, weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar het is verre van het platform van KPN.

YoufoneTV is een zgn. "Over The Top" dienst, wat inhoudt dat het over het internet gaat ipv een dedicated multicast VLAN naast het VLAN voor internet wat je bij de meeste providers ziet. Voordeel daarvan is dat je een heerlijk eenvoudige 'no frills' netwerksetup thuis kan hebben, dus geen gedoe met VLAN's of IGMP snooping of proxy'ing.

Nadeel is dat er altijd wat meer buffer moet zijn (dus minder 'realtime') en dat de bitrate sowieso niet zo hoog ligt, wat je ook zeker terugziet in de beeldkwaliteit. Aan de andere kant: Het beeld is gewoon HD en zeker beter dan bv. NLZiet of de live streams van de NPO. Maar dus wel slechter dan Ziggo of KPN.

Wat betreft mijn verdere ervaring: In de basis werkt de dienst nog best OK. Gewoon lineair TV kijken gaat zelfs prima. Bijna nooit haperingen of tussendoor bufferen, gewoon vloeiend. Echter, diensten zoals begin gemist of op pauze zetten willen nog wel eens de soep in lopen (ineens terug springen naar live TV of een heel stuk overslaan).

Echter, grootste punt waardoor ik toch niet tevreden ben is de meegeleverde box. Dat is een typische chinese 'Franken-android" box (uitgeklede eigenlijk voor smartphones en tablets bedoelde box) die nogaleens problemen geeft bij uit 'standby' komen (geen beeld over HDMI) en in het algemeen erg traag reageert. Ook is de afstandsbediening heel summier (ongeveer dezelfde knoppen bij een AndroidTV box zoals de NVidia Shield, maar dan niet met de snappy reactiesnelheid van bv. die box). Iig dus geen knoppen om direct de EPG te benaderen of direct naar een zender te gaan via nummer.

Als ze dezelfde interface nou ook voor AndroidTV zouden uitbrengen in de vorm van een goede AndroidTV app, bv. voor op mijn NVidia Shield, dan zou de ervaring al een heel stuk soepeler zijn dan nu via de door hun meegeleverde box. Maar sterker nog, er is geen AndroidTV app (zoals bij bijna geen enkele provider) en de gewone Android app is heel summier, met nieteens ondersteuning voor Chromecast.

Oftewel, leuk idee dat YoufoneTV en voor 15 euro heb je een best uitgebreid zenderpakket. Maar hun box waar bijna geen ontwikkeling in zit en de rest eromheen verpest het wel een beetje.
Mr-D. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:45:
je mist ergens een n wat waarschijnlijk een voorbode van het product is O-) :+
[...]
_O-

• rodebaron
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10 13:20
Ik ben sinds maandag over naar t-mobile (750), en heb dezelfde ervaringen als hier boven al vermeld. Ik ben uitermate tevreden. Door de kortingen goedkoper, meer bandbreedte op onze mobiele (+2Gb). Tv beeld is perfect, beide settopbox en werken goed en snel (amino en ? met HDD).

Ik zat bij tweak vanaf het eerste uur, het internet was top, het is nu afwachten of dat het zo goed is/blijft. Ik had echter een probleem met de zyxel router/modem, waardoor ik die elke week moest resetten en vaak niet bereikbaar was via telefoon. Dit werd niet serieus genomen door tweak, terwijl het heel simpel op te lossen was met een andere modem. I.p.v. hiervan onmogelijke onpraktische en niet ter zake doende verzoeken en loze beloftes met aan het eind zelfs een geval dat men zei gekeken te hebben op mijn modem, terwijl er niet eens was ingelogd. Ik ben heus ook wel eens goed geholpen door de klantenservice, met name in de begin tijd van sparql was het om de haverklap foute boel. Maar het valt mij op dat als het een wat meer technisch probleem wordt , je zelf kundig en volhardend moet zijn om ze in beweging te krijgen. Als je wireshark tracés moet maken om aan te tonen dat het bij tweak fout zit heb je te maken met een provider die niet voor iedereen geschikt is naar mijn mening. Tja en als ze dan ook nog sparql vervangen door iets wat kwa zenderaanbod je behoefte niet afdekt dan is een overstap evident.

Ik was ondanks "het gedoe" graag gebleven, maar het werd onmogelijk gemaakt. Het moet immers wel werken. Ik heb nu een prima alternatief en wie weet kom ik nog eens terug (maar alleen als die verekte zyxels vernietigd zijn).

• maartendd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:36
Woon nu in een gebied waar tweak meedoen in aanbod voor aanleg glasvezel. Nu heb ik tweak vroeger ook enige jaren gehad toen ik in Dordrecht woonde. Hierbij qua internet altijd goed geweest maar toen ze sparql invoerde ben ik overgestapt naar KPN.

Nu weer ingeschreven op tweak voor internet en bellen (jaar afname) zeer scherpe prijs. Ik wacht dus even af wat hun nieuwe tv dienst doet. Kan altijd die nog extra afnemen, anders kijken voor een andere IPTV dienst of in slechtste geval ziggo houden voor puur tv.

Tv is vooral Netflix en de basis kanalen maar liefst wel op HD of 4K mogelijkheid. (Bij aanbod)

• Kavaa
eymey schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:39:
[...]

Uhm, weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar het is verre van het platform van KPN.

YoufoneTV is een zgn. "Over The Top" dienst, wat inhoudt dat het over het internet gaat ipv een dedicated multicast VLAN naast het VLAN voor internet wat je bij de meeste providers ziet. Voordeel daarvan is dat je een heerlijk eenvoudige 'no frills' netwerksetup thuis kan hebben, dus geen gedoe met VLAN's of IGMP snooping of proxy'ing.

Nadeel is dat er altijd wat meer buffer moet zijn (dus minder 'realtime') en dat de bitrate sowieso niet zo hoog ligt, wat je ook zeker terugziet in de beeldkwaliteit. Aan de andere kant: Het beeld is gewoon HD en zeker beter dan bv. NLZiet of de live streams van de NPO. Maar dus wel slechter dan Ziggo of KPN.

Wat betreft mijn verdere ervaring: In de basis werkt de dienst nog best OK. Gewoon lineair TV kijken gaat zelfs prima. Bijna nooit haperingen of tussendoor bufferen, gewoon vloeiend. Echter, diensten zoals begin gemist of op pauze zetten willen nog wel eens de soep in lopen (ineens terug springen naar live TV of een heel stuk overslaan).

Echter, grootste punt waardoor ik toch niet tevreden ben is de meegeleverde box. Dat is een typische chinese 'Franken-android" box (uitgeklede eigenlijk voor smartphones en tablets bedoelde box) die nogaleens problemen geeft bij uit 'standby' komen (geen beeld over HDMI) en in het algemeen erg traag reageert. Ook is de afstandsbediening heel summier (ongeveer dezelfde knoppen bij een AndroidTV box zoals de NVidia Shield, maar dan niet met de snappy reactiesnelheid van bv. die box). Iig dus geen knoppen om direct de EPG te benaderen of direct naar een zender te gaan via nummer.

Als ze dezelfde interface nou ook voor AndroidTV zouden uitbrengen in de vorm van een goede AndroidTV app, bv. voor op mijn NVidia Shield, dan zou de ervaring al een heel stuk soepeler zijn dan nu via de door hun meegeleverde box. Maar sterker nog, er is geen AndroidTV app (zoals bij bijna geen enkele provider) en de gewone Android app is heel summier, met nieteens ondersteuning voor Chromecast.

Oftewel, leuk idee dat YoufoneTV en voor 15 euro heb je een best uitgebreid zenderpakket. Maar hun box waar bijna geen ontwikkeling in zit en de rest eromheen verpest het wel een beetje.

[...]

_O-
Thanks voor je uitleg jammer dat het het toch net niet is, er werd op de website aangegeven ergens dat het van KPN was, maar kan het ook niet meer vinden.
De klant heeft het al besteld, en ben benieuwd hoe het gaat bevallen ten opzichte ven Tweak.

Vindt het nog steeds bizar dat er geen goed IPTV platform is, Knipper was een goede kandidaat maar ook daar is de stekker uitgetrokken.

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 07:02
Volgende week word ik ook op het glas aangesloten, en dan zal ik snel van Ziggo af zijn (wat hier echt ruk is) _/-\o_

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik zou het Ziggo abonnement (qua TV) nog maar een tijdje aanhouden totdat je ervaring met Tweak TV hebt.

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 07:02
TonVH schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:35:
Ik zou het Ziggo abonnement (qua TV) nog maar een tijdje aanhouden totdat je ervaring met Tweak TV hebt.
Wie zegt dat ik TV kijk :+
Kavaa schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Thanks voor je uitleg jammer dat het het toch net niet is, er werd op de website aangegeven ergens dat het van KPN was, maar kan het ook niet meer vinden.
De klant heeft het al besteld, en ben benieuwd hoe het gaat bevallen ten opzichte ven Tweak.

Vindt het nog steeds bizar dat er geen goed IPTV platform is, Knipper was een goede kandidaat maar ook daar is de stekker uitgetrokken.
Tsja... diensten zoals KNIPPR, KPN Play en NLZiet vallen beetje in een 'niche markt'. Youfone kan het waarschijnlijk nog aanbieden omdat ze het in dezelfde vorm ook aanbieden bij hun eigen internettoegang.

Youfone maakt overigens wel deels gebruik van KPN, maar dan alleen voor de WBA Access naar het internet. Meer niet :)

"Over The Top" televisie aanbieden voor een lager bedrag dan normale televisie via een dedicated netwerk wat KPN, Ziggo en T-mobile traditioneel doen, lijkt welhaast onmogelijk te zijn.

Voor een deel zit de techniek niet mee (lagere bandbreedte en dus lagere beeldkwaliteit omdat het 'via internet' moet waar je niet altijd de QoS over de hele route naar de klant toe in de hand hebt). En ja, Netflix en Google kunnen ook 1080p en zelfs 4k aanbieden via internet, maar dan met pre-encoded content, geen lineaire TV dat realtime encoded moet worden.

Maar voor het grootste deel zit naar mijn idee "de markt" gewoon niet mee. Zenderhuizen ( de NPO's, RTL's, Talpa's en Discovery Networks van deze wereld) stellen soms bizarre eisen als je als (kleine) aanbieder zendes wil doorgeven. Dat maakt goedkope abbo's aanbieden (laat staan a la carte) gewoon lastig.

De kans lijkt groot dat we hier straks helemaal over gaan op NLZiet. Verder dan NPO en RTL komen we zelden en de AndroidTV app werkt al heel behoorlijk (alleen begin gemist zit nog vol bugs). Alleen vraag ik mezelf soms stiekem wel af hoe lang NLZiet nog zal bestaan. De Talpa zenders hebben niet echt best beeld (vooral de terug kijk content niet) en NPO en RTL geven met subtiele 'hints' aan dat ze eigenlijk liever hebben dat je betaalt voor hun eigen NPO Start en en Videoland platform.

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:40
eymey schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

...

"Over The Top" televisie aanbieden voor een lager bedrag dan normale televisie via een dedicated netwerk wat KPN, Ziggo en T-mobile traditioneel doen, lijkt welhaast onmogelijk te zijn.

Voor een deel zit de techniek niet mee (lagere bandbreedte en dus lagere beeldkwaliteit omdat het 'via internet' moet waar je niet altijd de QoS over de hele route naar de klant toe in de hand hebt). En ja, Netflix en Google kunnen ook 1080p en zelfs 4k aanbieden via internet, maar dan met pre-encoded content, geen lineaire TV dat realtime encoded moet worden.

Maar voor het grootste deel zit naar mijn idee "de markt" gewoon niet mee. Zenderhuizen ( de NPO's, RTL's, Talpa's en Discovery Networks van deze wereld) stellen soms bizarre eisen als je als (kleine) aanbieder zendes wil doorgeven. Dat maakt goedkope abbo's aanbieden (laat staan a la carte) gewoon lastig.

De kans lijkt groot dat we hier straks helemaal over gaan op NLZiet. Verder dan NPO en RTL komen we zelden en de AndroidTV app werkt al heel behoorlijk (alleen begin gemist zit nog vol bugs). Alleen vraag ik mezelf soms stiekem wel af hoe lang NLZiet nog zal bestaan. De Talpa zenders hebben niet echt best beeld (vooral de terug kijk content niet) en NPO en RTL geven met subtiele 'hints' aan dat ze eigenlijk liever hebben dat je betaalt voor hun eigen NPO Start en en Videoland platform.
Als OTT tv net zou duur is als direct by KPN/Ziggo/Tweak, zou ik nog steeds voor OTT kiezen, zelfs als de beeldkwaliteit (iets) minder is. Het voordeel van je eigen apparatuur (appleTV/androidTV) en het niet gebonden zijn aan een bepaalde internet provider vind ik erg belangrijk.

Nu kijk ik sinds wij (eerst KNIPPR en nu) NLZiet hebben bijna geen lineaire tv meer. Dus als ze de ondemand streams qua kwaliteit nog iets opvoeren, zou dat super zijn.

Ik denk zelf dat we de komende jaren naar een aantal verschillende apps krijgen (NPO, Rtl, Talpa) met elk hun eigen abonnement. Alhoewel ik het wel prettiger zou vinden als NLZiet in de lucht blijft.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Mja... OTT betekent niet automatisch dat je ook AppleTV / AndroidTV krijgt he. Sterker nog, NLZiet is pas recent bezig met een AndroidTV pilot. En AppleTV is er ook nog niet zo lang.

Overigens ga ik wel, als in Flevoland de DVB-T zenders naar DVB-T2 worden omgebouwd, nog even kijken wat de kwaliteit is van NPO via DVB-T2. Als dat beter is dan NLZiet (of vergelijkbaar met Youfone), dan ga ik gewoon NLZiet aanvullen met tvheadend live channels voor de NPO :)

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:38
M7 (de partij achter Canal digitaal) introduceert in Belgie sinds vandaag een Native Samsung TV app voor hybride satelliet and IP-TV. Is nog niet helemaal wat ik zou willen, maar het gaat de juiste kant op.. :)

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15-10 16:20
ik zou helemaal blij zijn als Canal+ een android tv app heeft voor mijn shield.

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:38
Jan Driebeen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Succes bij T-mobile mede-Danswijker. Fijn dat je dit topic blijft volgen. Ik kijk ‘de kat uit de boom’ met Canal Digitaal straks als tv-provider. Ik zal mijn ervaringen volgende maand zeker delen.
Leuk dat Danswijk uit Almere zo 'sterk' vertegenwoordigd is.. :)

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:54
Ben benieuwd hoe de Android app draait op mijn Android TV box en of het aanbod voldoende is. De bediening van de ziggo app is niet echt geweldig. Heb geen zin om naast de Android box nog een extra kastje per tv te hebben liggen.

Duurt nog even voor mijn internetverbinding opgeleverd gaat worden, maar zodra dat geregeld is gaan we het uitproberen. Bevalt het niet wellicht toch terug naar Ziggo voor TV, al dan niet via de android app. Wel jammer dat ze ID uit het basis pakket hebben gehaald, dat is toch een populaire zender bij ons thuis.
@Ep Woody heb je het nou over "AndroidTV" (als in, het officiele voor TV bedoelde besturingssysteem voor Android) of zo'n chinees boxje waar (vaak) een gekreupelde versie van Android op draait?

Ik gok dat je het laatste bedoelt, want voor zo ver ik weet is er voor "AndroidTV" nog geen Ziggo app publiekelijk beschikbaar.

'Gewone' Android apps zoals die van Ziggo, zeker als daar ook streaming bij komt kijken, heb ik zelden echt heel goed zien werken op boxjes waar een sterk verbouwde versie van het 'gewone' Android op is gezet. Is er ook helemaal niet voor gemaakt, dus ook logisch dat de bediening dan niet zo heel lekker is.

• Ep Woody
@eymey Ik heb het over een chinees boxje waar atvxperience op draait. Android TV is niet alleen voor TV's maar ook voor settop boxen.

Het gaat mij over de Canal Digitaal app op deze android boxen, maar ik zag al dat ik dan waarschijnlijk een hoop zenders ga missen. Dat is wel spijtig.

De Ziggo app werkt overigens wel gewoon op mijn W95 met ATVxperience, dus als fallback is dat nog een prima optie, maar hoop dat de Canal Digitaal app beter is of dat er een goede app is/komt van Tweak.
Ik weet dat AndroidTV niet alleen voor TV's is maar ook op settopboxen draait, maar volgens mij begrijp je m'n punt niet.

Als ik het over AndroidTV heb, dan heb ik het over AndroidTV zoals Google het gemaakt heeft. Wat naast Philips, Sony en sommige andere TV's ook bv. op de NVidia Shield of MI Box draait en waar een ontwikkelaar z'n Android app dus ook specifiek voor moet aanpassen en geschikt moet maken.

Ook waar jij het over hebt is "gewoon een andere Android ROM voor op boxjes". Misschien een hele goeie en mooie, ongetwijfeld, maar het is géén "Android TV" OS zoals Google het bedoeld heeft.

Als jij het dus over "Android TV" hebt dan zaai je verwarring, want jouw boxje zal 'gewone' Android apps draaien en waarschijnlijk geen AndroidTV apps waarbij de appmaker specifiek met bediening voor TV heeft rekening gehouden. Overigens zal dat voor de ene 'gewone' Android app beter werken dan voor de andere, maar er zijn ook genoeg Android apps die op zo'n box op een TV gewoon niet lekker werken.

• Ep Woody
Voor zover mij bekend draait deze rom daadwerkelijk AndroidTV en niet een fancy opgemaakte Android versie met een home screen die aardig werkt op een TV, zoals bij de meeste boxen / roms, maar laten we de discussie hier verder laten rusten, dat heeft voor dit onderwerp weinig toegevoegde waarde.

Mijn belangrijkste punt is, dat het erg mooi zou zijn als Canal Digitaal met een Android / AppleTV app uitkomt die goed werkt vanaf de tv, zodat we niet per se gebruik hoeven te maken van extra settopboxen. Lineaire TV is toch steeds meer bijzaak dan een hoofdzaak met diensten als Netflix en Videoland en alles in een apparaat scheelt dan toch weer in stroomverbruik, waf factor, etc.
Dat zou zeker mooi zijn, want dan zou ik het eventueel ook afnemen.

NLZiet is nu bezig met een beta test voor AndroidTV en dat is echt een verademing op m'n NVidia Shield, los van de bugs die nog geplet moeten worden en dat de streams nog wel wat omhoog zouden mogen in bitrate.

Ik vind het echt een gemiste kans dat een aanbieder als Youfone de interface die ze op hun eigen box leveren niet ook gewoon uit brengen als app voor de NVidia Shield, Mi Box of smart TV, maar dat ze dat op een crappy boxje zetten als 'gewone' side-loaded android app.

Overigens, als jouw atvxperience een Play store heeft dan zou je eens kunnen checken of apps zoals NPO Start, Ziggo Go e.d. beschikbaar zijn. Als die beschikbaar zijn, dan is ook de "atvxperienice" ROM gewoon een fancy opgemaakte Android versie, want voor native AndroidTV zijn die apps niet beschikbaar.

• Ep Woody
Het is jammer dat het aanbod van NLZiet nogal beperkt is. Anders was dat zeker een goede optie. We wachten de ontwikkelingen de komende tijd af. Zeker als de AndroidTV app die Ziggo aan het testen/ontwikkelen is goed werkt.

Ziggo Go en NPO Start heb ik inderdaad moeten sideloaden ipv uit de Play store te installeren.
Persoonlijk hebben weij 99% van de tijd voldoende aan NLZiet :). We komen sowieso zelden verder dan de NPO en RTL, zowel qua lineair kijken als andere content .Alleen de bitrate had nog wel wat omhoog gemogen.

Maar mocht Ziggo echt met een mooie AndroidTV app komen, waar geen opzettelijke beperkingen in zitten omdat ze je graag aan een duur abbo met Horizon box willen hebben, dan neem ik mss wel weer het basis DKTV abbo van ze :).

Anders wordt het dus wrs NLZiet in combinatie met eventueel NPO 1, 2 en 3 in HD via DVB-T2.

eymey wijzigde deze reactie 12-10-2018 13:58 (44%)

• Ep Woody
De discovery zenders zijn hier in huis nogal populair, dat maakt de keuze wat beperkt helaas, maar mocht Ziggo met een mooie AndroidTV app komen dan is dat inderdaad een goede optie, of het TV app abonnement van Canal Digitaal. Die is qua zenderaanbod in ieder geval erg compleet, maar dan is een goede AndroidTV app eigenlijk wel onmisbaar.

We gaan het beleven wat de ontwikkelingen bij de diverse aanbieders gaan zijn. Het duurt nog 2 maanden voor we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis en in die tijd kan er nog veel gebeuren.

• dewaal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:18
we zijn niet ver weg dat we straks IPTV zonder decoder krijgen.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:34
Als dat waar zou zijn. Eindelijk keuze naast Ziggo.
dewaal schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:13:
we zijn niet ver weg dat we straks IPTV zonder decoder krijgen.
Dat is er eigenlijk al want (is de enige info die ik nu heb) zit er een soloco app op mijn tv. hee daar hebben we nu ook iptv van via tweak 😃
Alleen de inlog gegevens werken niet

Mr-D. wijzigde deze reactie 12-10-2018 21:39 (0%)
Reden: nederlands van gemaakt

• dewaal
Voorlopig is de markt volop in ontwikkeling om van die onhandige boxen af te komen. Ook in het kader van energiebesparing.

• sander817

sander817

Dan moet je wel een andere tv kopen met geschikte apps. Op mijn lg van 2015 ben ik afhankelijk van lg. Vooralsnog werken de bekende apps nog, maar voor hoelang
Rtlxl, NPO, kijk.

Maar een Canalplus app installeren zal niet gaan

• Ep Woody
Zolang het bij een box blijft die voldoende vrijheid geeft heb ik geen bezwaar tegen een losse box. Liever een losse box dan een slimme tv die na 4 jaar niet meer te updaten is en geen nieuwe apps voor komen.

Vandaar dat ik er blij zou zijn als Android tv goede apps voor televisiediensten krijgt. Dan kunnen de settopboxen van de tv dienst aanbieders weer retour afzender.

• dewaal
Hier is dus het wachten op. Gelukkig ligt de markt niet stil.

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:19
Ander IP adres? Erg onrustig allemaal. Kreeg vanochtend na een korte onderbreking plots een ander IP adres.

DanielAlm wijzigde deze reactie 15-10-2018 11:49 (47%)

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:10
Hier is alles stabiel en gewoon het standaard ip-adres.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:19
Net gebeld. Blijkt dat wanneer je niet opnieuw om vast ip adres vraagt na de laatste aangekondige wissel, het niet meer “vast” is. Dus krijg opnieuw een nieuw nummer en ditmaal voor min of meer vast...

• Tuxwielder
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Bah, zojuist maar een TV-abbo afgesloten bij Ziggo. Wel met CI+ kaart (niet interactief, zit daarvoor in het verkeerde gebied). Mij benieuwen wat ik er zometeen mee kan.

Voelt wel op de een of andere manier "smerig", maar BBC is belangrijk voor mij. :( Over een paar dagen de TV bij Tweak maar opzeggen...

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Ep Woody schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:16:
Zolang het bij een box blijft die voldoende vrijheid geeft heb ik geen bezwaar tegen een losse box. Liever een losse box dan een slimme tv die na 4 jaar niet meer te updaten is en geen nieuwe apps voor komen.
Probleem met die losse kastjes is dat die inbegrepen zijn bij je abonnement, en je provider bepaald dus welk kastje je krijgt. Ik zit nu dus bij Ziggo voor TV, en mijn god wat is die kast traaaaag. Je provider moet duizenden van die kastjes uitleveren dus die gaan voor het goedkoopst mogelijke model, in plaats van het best mogelijke model.

Ik heb liever een los kastje (beter elke 1/2 jaar een nieuw kastje dan duizenden euro's uitgeven aan een nieuwe TV) maar dan wel een fatsoenlijk kastje die ik zelf kan uitkiezen en kopen. Mag best een paar honderd euro kosten als dat betekent dat het een lekker snel ding is, met een goed ontworpen UI, etc. Laat ze iig een aantal opties bieden (van budget tot ultra-high-end) zodat de klant zelf kan kiezen welke ze willen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Ep Woody
Op zich heeft Ziggo het wel goed geprobeerd door een box te leveren welke ook de mogelijkheid geeft voor Netflix en Videoland. Dat de snelheid van de interface erg tegenvalt en de box erg gevoelig is voor een slechte kabel verbinding is spijtig, maar de originele sparql box was ook niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig werkt de Humax 5300c nog altijd goed en soepel in de bediening, dus ik blijf daar nog even bij.

Maar ik ben helemaal voor het afschaffen van het gratis weggeven van de boxjes of in ieder geval een beter alternatief dan de standaard boxjes aanbieden.

Als er meer aanbieders komen met een Android TV app dan gaat dat ook al veel vrijheid geven en wellicht wat steentjes in de vijver gooien bij de verschillende aanbieders.

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Ep Woody schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:15:
Op zich heeft Ziggo het wel goed geprobeerd door een box te leveren welke ook de mogelijkheid geeft voor Netflix en Videoland. Dat de snelheid van de interface erg tegenvalt en de box erg gevoelig is voor een slechte kabel verbinding is spijtig, maar de originele sparql box was ook niet om over naar huis te schrijven.
Nee, maar die Sparql box heeft last van hetzelfde probleem. Daar zit een of ander goedkopie MediaTek chipje in en een ethernet controller en dan houdt 't wel op. Had er iets meer aan uitgegeven zodat er een wat rappere CPU in zat en bouw de UI niet in effing HTML, dat zou al enorm schelen.

Lijkt me toch niet te veel gevraagd om een UI te verwachten die gewoon netjes 60fps draait zonder haperingen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Ep Woody
An sich is de sparql box prima, mits er dan ook een beter alternatief was geweest, zoals bijvoorbeeld een android tv app. Dan geef je iedereen een gratis sparql box voor basis tv, want Tweak neem je niet omdat TV de hoogste prioriteit heeft. Wil je een betere tv ontvanger installeer je de tv app op je Android tv box of tv met Android tv.

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:20
Ik ben nu aan het kijken voor een alles in 1 pakket in Ede. Lijkt erop dat ik alleen Ziggo kan kiezen als ik 200Mbit of meer wil. Toch lees ik hier ook verhalen over 1Gigabit verbindingen.

Iemand die mij tips kan geven? Mijn postcode in Ede wordt: 6713 NR

Alle tips etc zijn welkom, mijn verbinding moet goed genoeg zijn voor streaming, online video games, downloaden van games via een acceptabele snelheid van Steam etc
MetalSonic schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:28:
Ik ben nu aan het kijken voor een alles in 1 pakket in Ede. Lijkt erop dat ik alleen Ziggo kan kiezen als ik 200Mbit of meer wil. Toch lees ik hier ook verhalen over 1Gigabit verbindingen.

Iemand die mij tips kan geven? Mijn postcode in Ede wordt: 6713 NR

Alle tips etc zijn welkom, mijn verbinding moet goed genoeg zijn voor streaming, online video games, downloaden van games via een acceptabele snelheid van Steam etc
als je de postcode check op tweak doet dan zie je dat je niet in het eigen tweak gebied zit dus geen gigbit aansluiting alleen dsl

• MetalSonic
Mr-D. schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:21:
[...]

als je de postcode check op tweak doet dan zie je dat je niet in het eigen tweak gebied zit dus geen gigbit aansluiting alleen dsl
snelste wat ik volgens mij kanhalen nu is 400 mbit :'(

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:38
Op die postcode is geen glasvezel dus kan je buiten Ziggo alleen op DSL.
Ik zie daar wel voor enkele huisnummers 200 Mbit beschikbaar (bij KPN bijvoorbeeld).

Wil je meer, dan alleen Ziggo. Sorry...

• MetalSonic
Barre73 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:08:
Op die postcode is geen glasvezel dus kan je buiten Ziggo alleen op DSL.
Ik zie daar wel voor enkele huisnummers 200 Mbit beschikbaar (bij KPN bijvoorbeeld).

Wil je meer, dan alleen Ziggo. Sorry...
Bedankt voor het mee kijken ;)

Ik zal mij erbij neer moeten leggen dat ik voor beetje huishouden dan of 200Mbit of 400Mbit kies.

Ik denk nu dat ik begin met 200Mbit, als dat toch te langzaam is kan ik altijd nog naar upgraden in de toekomst

• Ep Woody
Als ik het goed zag krijgen jullie toch glasvezel via glasvezelbuitenaf? Dan kun je via Kliksafe ook een 300Mbit pakket afnemen.

• MetalSonic
Ep Woody schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:09:
Als ik het goed zag krijgen jullie toch glasvezel via glasvezelbuitenaf? Dan kun je via Kliksafe ook een 300Mbit pakket afnemen.
Waar heb je dat gelezen? :9

edit: ik heb de glasvezel check gedaan in mijn wijk maar daar kreeg ik de melding dat er nu geen aansluiting voor glasvezel is ;)

MetalSonic wijzigde deze reactie 16-10-2018 12:38 (19%)

• Ep Woody
Excuses @MetalSonic, de site van glasvezelbuitenaf.nl deed vermoeden dat Ede onder het aansluitgebied viel, maar een inspectie van de planning doet inderdaad vermeoden dat jullie helaas, voor alsnog, geen glasvezel krijgen. Spijtig.

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:17
Hier in enschede is de download snelheid amper 100mbps up is 980mbps storing ? of heb ik alleen dit ;-(

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:47
rob2011 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:11:
Hier in enschede is de download snelheid amper 100mbps up is 980mbps storing ? of heb ik alleen dit ;-(
hier in koekange net een speedtest.net test gedaan richting de solcon drachten server

800 down 907 up dus niets aan de hand hier in iedergeval

FS17 server info http://des-clan.nl

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:17
Zyxel een schop gegeven en het is weer OK,

• MetalSonic
Ep Woody schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:04:
Excuses @MetalSonic, de site van glasvezelbuitenaf.nl deed vermoeden dat Ede onder het aansluitgebied viel, maar een inspectie van de planning doet inderdaad vermeoden dat jullie helaas, voor alsnog, geen glasvezel krijgen. Spijtig.
No problemo ;)

Zojuist maar een abbo afgesloten zat enorm te twijfelen tussen 200Mbit en 400Mbit maar ik denk dat 200Mbit snel genoeg is en zo niet kan ik 't altijd later nog verhogen naar 400Mbit.

Tja geen Glasvezel ben niet heel erg verbaasd dit is dan één van de nadelen van de Randstad uitgaan :+ Ik ben benieuwd hoe Ziggo is, krijgt veel goede recensies o.a van Tweakers. We gaan 't mee maken 8)

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:38
MetalSonic schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:28:
[...]

No problemo ;)

Zojuist maar een abbo afgesloten zat enorm te twijfelen tussen 200Mbit en 400Mbit maar ik denk dat 200Mbit snel genoeg is en zo niet kan ik 't altijd later nog verhogen naar 400Mbit.

Tja geen Glasvezel ben niet heel erg verbaasd dit is dan één van de nadelen van de Randstad uitgaan :+ Ik ben benieuwd hoe Ziggo is, krijgt veel goede recensies o.a van Tweakers. We gaan 't mee maken 8)
Eerlijk gezegd heb je in de Randstad minder kans op glasvezel in een woning dan daarbuiten (nieuwbouw even buiten beschouwing laten). Andere kernen in jouw nieuwe gemeente hebben het bijvoorbeeld wel. Lunteren, Bennekom..
Sowieso heel veel dorpen en andere plaatsen in Gelderland en Overijssel.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True