Goedemiddag Forum Gebruikers,
Ik ben mij lichtelijk aan het oriënteren als ik mijn pc wil gaan aanpassen.
Kort gezegd ik upgrade door de jaren heen onderdelen. Dat betekend voor nu dat ik van mening ben dat mijn kast en daarbij mijn voeding toe zijn aan vervanging.
De kast met fans zijn nu 7+ jaar oud. En de voeding is bijna 5 jaar oud.
Na het lezen van verschillende sites. Inclusief de PSU tier list op Linus Tech Tips. Ben ik erachter gekomen dat mijn voeding die ik nu gebruik niet hoog staat aan geschreven. Heb zowel in een server en mijn game pc de Cooler Master B600 V2 zitten. Na het hiervan lezen, ben ik van mening om even door te sparen en ook de server van een nieuwe voeding te voorzien.
Game PC
De Cooler Master B600 V2 levert op moment deze stroom aan één AMD Ryzen 7 3700x & GTX 1070 combo. Daarnaast 2x NVME SSD + 1 HDD.
Na wat onderzoek en wat ik eraan uit wil geven ben ik op de
Corsair TX550M V2 uit gekomen. Wat ik zoek is een voeding waar ik weer 5-7 jaar mee vooruit kan. Met het oog dat mijn systeem niet krachtiger wordt dan dit. Daarnaast werk ik nu ook veel achter de pc, dus betrouwbaarheid is een must.
Server
Voor de server welke op moment een voeding(zelfde 600w voeding) heeft welke overkill is. Destijds zat er een AMD R9 285 videokaart in. Maar deze is er vrij snel uitgegaan. De server bevat een AMD 1600x, 3x Sata 5400-7200RPM HDD, 1x Sata SSD(Op een molex splitter), 1x NVME, 2x Netwerk kaart.
Hiervoor dacht ik aan een
Be Quiet Pure Power 11 400W
Misschien kan ik met een nog lager wattage uit, dit omdat er geen videokaart in de server zit. En zover ik heb gelezen is GOLD leuk, maar als de belasting erg laag wordt heb je er ook niet heel veel aan.
Mijn vraag is zit ik een beetje goed met deze voedingen voor mijn doelen of zijn er betere geprijsde voedingen die ook van goede kwaliteit zijn op de markt?
Ik lees graag jullie reactie