Kennis belt net dat PC niet meer opstart. Hij hoort alleen de fans draaien, dus ik vermoed de voeding. Het is een
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W dus al aardig oud en niet de beste kwaliteit, maar ja het moest zo goedkoop mogelijk.
Ik ga er vanmiddag naartoe om te kijken. Helaas heb ik geen losse voeding (alles weggepleurd laatst) en neem mijn eigen PC mee. Zelf heeft ie ook nog een andere PC met een
pricewatch: In Win Z638 (Zwart) kastje + voeding. Ook niet de beste, maar doet het in ieder geval wel, dus die ga ik als eerste proberen want dat is makkelijker met kabels evt. loshalen. Die van mij is alles met kabelmanagement en niet echt zin om los te halen. In het ergste geval de twee kasten naast elkaar zetten en alleen de broodnodige kabels doortrekken.
Mocht die voeding defect zijn en hij is bereid hem te vervangen, welke zouden jullie adviseren? Het zal waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk moeten want het is een oude PC.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock B85M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Antec ASK3000B-U3 | € 33,- | € 33,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | LG GH24NSC0 Zwart | € 20,- | € 20,- |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 7 400W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugenkaartlezers | Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader | € 22,55 | € 22,55 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 75,55 |
Ik zat zelf te denken aan de
pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 of
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 Bronze is 5 euro duurder. Zal voor die mensen niet uitmaken. White is toch ook prima voor die PC?
---
Nou, het is niet de voeding. Twee andere voedingen geprobeerd, zwart scherm. Ander geheugen geprobeerd, zwart scherm. Oude voeding in andere PC geprobeerd, werkt. Denk dat het moederbord kaduuk is. Dus ik ga proberen ergens een bordje te scoren en kijken of dat het is en anders wordt het een nieuwe PC.
[
Voor 3% gewijzigd door
chim0 op 27-09-2020 16:53
]