Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Limpem
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 20:15
nero355 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:20:
[...]

Lees effe dit verhaal terug en kijk of er wat bruikbaars tussen zit : EXX in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" ;)
Bedankt voor het leesvoer. :) Ze komen tot dezelfde conclusie: dat het 5V vermogen belangrijk is voor dit systeem. Alleen de oplossing van een bijpassende ATX voeding met voldoende vermogen op 5V is bij mij geen oplossing door het gebrek aan ruimte in de behuizing. De huidige voeding is een SFX voeding met de volgende afmetingen: 125x100x50 terwijl de huidige SFX voedingen 125x100x63 zijn.
Ik zoek dus een compacte voeding die minimaal 10A op 5V kan leveren (zelfde als de huidige voeding) al zou ik het ook niet erg vinden als er wat extra power beschikbaar is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja maar die hoeven niet op 3 losse kabels, op 3 losse ingangen van je PSU.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Hackus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:54:
[...]

Ja maar die hoeven niet op 3 losse kabels, op 3 losse ingangen van je PSU.
Kijk nog eens goed naar de voeding en bijgeleverde kabels.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:55:
[...]

Kijk nog eens goed naar de voeding en bijgeleverde kabels.
Dacht dat je algemeen bedoelde. Met de PSU van Joran krijg je twee kabels met elk 6+2,op PCIe 1 en 2 dat weet ik. Ik heb vier PCIe ingangen op de Dark Power 11 550w. met 2 kabels (2x 6-2) en 1x 6-pin)

Daarom is het ook van belang te weten welke GPU je koopt, en dus welke aansluitingen gewenst zijn.
Verder kan Joran ook een kabel aanschaffen CP-6620 met 2x 6+2 pin. de twee VGA Rials zijn 20A elk.

edit: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC is ook OC versie, en heeft twee keer (6+2)

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 24-09-2020 19:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
Nu zeg je exact hetzelfde als ik in mijn eerste post richting jorank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ik wil graag een 3080 gaan kopen, en ik ben benieuwd of mijn voeding voldoende gaat zijn. Ik heb het idee van wel, maar toch even voor de zekerheid:

Huidige systeem
- i7 7700K@Stock clocks (silicon lottery zodanig verloren dat elke milde OC al instabiel is, of ik doe iets verkeerd wellicht :P )

- 16GB DDR4 (2x8GB@3200)
- EVGA ACX3.0 GTX1070
- Corsair RM550x (2017)
- Allerhande fans (stuk of 4-5 totaal ex GPU)
- ASRock Z270 Extreme 4

Denk dat een 3080 nog wel mogelijk moet zijn toch? Zat te denken om wederom een EVGA model te nemen wanneer ie beschikbaar komt, gewoon het standaardmodel, niks overklokt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:41
WCA schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:11:
Ik wil graag een 3080 gaan kopen, en ik ben benieuwd of mijn voeding voldoende gaat zijn. Ik heb het idee van wel, maar toch even voor de zekerheid:

Huidige systeem
- i7 7700K@Stock clocks (silicon lottery zodanig verloren dat elke milde OC al instabiel is, of ik doe iets verkeerd wellicht :P )

- 16GB DDR4 (2x8GB@3200)
- EVGA ACX3.0 GTX1070
- Corsair RM550x (2017)
- Allerhande fans (stuk of 4-5 totaal ex GPU)
- ASRock Z270 Extreme 4

Denk dat een 3080 nog wel mogelijk moet zijn toch? Zat te denken om wederom een EVGA model te nemen wanneer ie beschikbaar komt, gewoon het standaardmodel, niks overklokt.
3080 moet je aansluiten met 2 aparte PEG kabels en die heeft en kan met jouw voeding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Uszka schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:22:
[...]

3080 moet je aansluiten met 2 aparte PEG kabels en die heeft en kan met jouw voeding niet.
Ah, kak. Toch altijd wel zuur want qua vermogen lijkt het me prima kunnen toch?

Maar eens kijken naar iets anders.

Wil eigenlijk iets met platte kabels

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WCA schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:37:
[...]

Ah, kak. Toch altijd wel zuur want qua vermogen lijkt het me prima kunnen toch?

Maar eens kijken naar iets anders.

Wil eigenlijk iets met platte kabels
Fractal Ion+ 560W of 660W. zolang je een voeding hebt waar geen twee PCIe ingangen opzitten, kun je geen twee losse kabels aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Hackus schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:50:
[...]

Fractal Ion+ 560W of 660W. zolang je een voeding hebt waar geen twee PCIe ingangen opzitten, kun je geen twee losse kabels aansluiten.
Hmm, dat is wel een duur ding zeg, zal wel door de beschikbaarheid komen. Op zich niet iets om enorm over te struikelen maar dit geintje gaat wel even pijn doen :+

Alternatief is een nieuwe Corsair RMx te kopen die wel voldoende aansluitingen heeft, dan kunnen de kabels blijven zitten die er nu al overal inhangen :P

Nog even over nadenken, maar bedankt voor de suggestie!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WCA schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:31:
[...]

Hmm, dat is wel een duur ding zeg, zal wel door de beschikbaarheid komen. Op zich niet iets om enorm over te struikelen maar dit geintje gaat wel even pijn doen :+

Alternatief is een nieuwe Corsair RMx te kopen die wel voldoende aansluitingen heeft, dan kunnen de kabels blijven zitten die er nu al overal inhangen :P

pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt

pricewatch: Corsair RM650 (2019)
zijn ook opties

alleen is de RM de iets mindere serie van Corsair tov RM-X(2018)

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 25-09-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

oeh, bedankt, die ga ik even bekijken. Stukje goedkoper zo te zien.

Edit: ben voor de Bitfenix gegaan, puur gevoelsmatig omdat die al veel vaker is aangeraden hier. Ik zag dat die enermax hetzelfde platform had, maar die had ook een kortere garantie volgens mij, dus dan is dit ideaal

[ Voor 18% gewijzigd door WCA op 25-09-2020 14:40 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
WCA schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:31:
[...]

Lijkt me een goed idee. Had je geen 10 minuten geduld?
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

mitsumark schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:56:
[...]
Lijkt me een goed idee. Had je geen 10 minuten geduld?
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
Mwoah, dat was meer omdat die fractal wel erg duur was. Die whisper is goed betaalbaar en heeft platte kabels, en nu kan ik die RM550x verkopen met alle kabels er netjes bij. 't is allemaal niet zo'n ramp.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Anders had je je oude kunnen verkopen met nieuwe kabels, een ramp is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

mitsumark schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:03:
Anders had je je oude kunnen verkopen met nieuwe kabels, een ramp is het zeker niet.
Had gekund, maar nu heb ik dus ook platten kabels. Schijnt overigens dat deze hetzelfde zijn als die van mijn corsair qua pinout, maar dat vind ik toch spannend om zomaar even uit te proberen :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
WCA schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:31:
[...]

oeh, bedankt, die ga ik even bekijken. Stukje goedkoper zo te zien.

Edit: ben voor de Bitfenix gegaan, puur gevoelsmatig omdat die al veel vaker is aangeraden hier. Ik zag dat die enermax hetzelfde platform had, maar die had ook een kortere garantie volgens mij, dus dan is dit ideaal
Nadeel van deze Bitfenix is dat die absoluut niet stil is, beetje luidruchtig zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Uszka schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:02:
[...]

Nadeel van deze Bitfenix is dat die absoluut niet stil is, beetje luidruchtig zelfs.
Hmm, waar moet ik een beetje aan denken dan? Voor mij is het belangrijk dat ie in idle gewoon stil is, onder load mag ie van mij gerust wat geluid maken.

Ik lees in de meeste reviews dat ie juist mooi stil is, dus ben wel benieuwd wie er dan gelijk heeft.

Ik heb overigens de 750w versie genomen omdat ie net zo duur was als de 650w versie (nouja, het scheelde een paar losse euro's)

[ Voor 12% gewijzigd door WCA op 25-09-2020 16:07 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
WCA schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:04:
[...]

Hmm, waar moet ik een beetje aan denken dan? Voor mij is het belangrijk dat ie in idle gewoon stil is, onder load mag ie van mij gerust wat geluid maken.

Ik lees in de meeste reviews dat ie juist mooi stil is, dus ben wel benieuwd wie er dan gelijk heeft.

Ik heb overigens de 750w versie genomen omdat ie net zo duur was als de 650w versie (nouja, het scheelde een paar losse euro's)
De 750w maakt nog meer geluid. Volgens de buren komt er bij de 650w bij 100w belasting al 34dB af. Corsair RM650x, Enermax Revolution D.F., be quiet Straight Power 11 en Fractal Design ION+ zijn wat geluid betreft veel betere keuzes. Vallen over een paar tientjes verschil voor een voeding als je 800 stuk gaat slaan op een videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Uszka schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:20:
[...]

De 750w maakt nog meer geluid. Volgens de buren komt er bij de 650w bij 100w belasting al 34dB af. Corsair RM650x, Enermax Revolution D.F., be quiet Straight Power 11 en Fractal Design ION+ zijn wat geluid betreft veel betere keuzes. Vallen over een paar tientjes verschil voor een voeding als je 800 stuk gaat slaan op een videokaart...
Thanks, je hebt helemaal gelijk. ik heb m geannuleerd. Ik kijk wel even verder. Ik ben een beetje te impulsief geweest wellicht.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:20:
[...]

kijk hier even
https://www.hardwareinsid...m-750-watt-im-test-26685/

of de 650w(ook in het Duits)
Von der Geräuschentwicklung her macht das Whisper M 650W einen sehr leisen Eindruck und nur in direkter Nähe ist ein noch relativ schwaches Laufgeräusch wahrnehmbar. Bei Volllast erreichte unser Sample des Whisper M 650W dann knapp 1.000 U/min, bei denen der Geräuscheindruck dann ebenfalls noch als angenehm leise zu beschreiben ist. Das Laufgeräusch des Lüfters ist hier wahrnehmbar, aber noch nicht auffällig. Insgesamt arbeitet das BitFenix Whisper M 650W angenehm leise, wenngleich es auch keine Konkurrenz für gewisse Konkurrenzmodelle darstellt.

bron

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 25-09-2020 19:01 . Reden: meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA09lneoMNIvKpli1-uWduILsX4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eDIA1OV01dAzYdNl6LlAUNA1.png?f=user_large

Wordt best luid op hogere load zo te zien. Zelfs op dezelfde lagere load luider dan de 550/450W versie.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Visgek82 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:05:
Ik ben op zoek naar een goede 750 watt voeding voor mijn PC . Met het oog op een toekomstige (zwaardere) videokaart. Ik twijfel tussen de Be Quiet! Straight power 11 750 watt of de Corsair RM750 (2019) , Hoewel ik wel gezocht heb heb ik eigenlijk weinig directe vergelijkingen tussen die twee kunnen vinden. Welke is in de opinie van de experts hier de betere keuze?

Ik zie bijvoorbeeld dat de Be Quiet! maar liefst 4 12 volt rails heeft en de corsair maar 1 . Nu weet ik van vroeger dat 1 rail altijd prefereerbaar was, maar hoe is dat tegenwoordig?
Kan iemand hier nog wat nuttigs over zeggen? :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:48
@Visgek82 De SP 11 is de betere van de twee. Ook de fractal design Ion+ 760w is een goed alternatief alsook de corsair rm750x 2018.

• Uszka
Visgek82 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:15:
[...]

Dat de be quiet kwalitatief beter is en stiller. Het multirail design maakt het veiliger voor de onderdelen mocht er een kortsluiting ontstaan.

• mitsumark
Daarnaast is multirail veiliger, zie de topicstart.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Visgek82 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:15:
[...]

Als je meer 12V Rails hebt op voldoende Ampère, is de aangesloten hardware daar veilig. mocht er was mis zijn gaat die rail 'er uit', net als stop in je meterkast thuis. als je 760w over 12V rail hebt(63.3A), en je verbruik ligt stuk lager is er ook weinig 'loos'.

Waar heb je 750w voor nodig btw, 450w van RTX 3090 ?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:46:
[...]

Als je meer 12V Rails hebt op voldoende Ampère, is de aangesloten hardware daar veilig. mocht er was mis zijn gaat die rail 'er uit', net als stop in je meterkast thuis. als je 760w over 12V rail hebt(63.3A), en je verbruik ligt stuk lager is er ook weinig 'loos'.

Waar heb je 750w voor nodig btw, 450w van RTX 3090 ?
Nah, Ik zat aan een 3080 , of aan de nieuwe AMD kaarten (icm de rest van mijn hardware, zie sig) en wil zeker weten dat ik goed zit . Nvidia raadt een 750 watt aan, maar ik weet dat hun uitgaan van de mindere goden op de PSU markt. Toch wil ik een voeding die 750 levert en ook van kwaliteit is , mocht ik later nog een CPU upgrade doen of als er meer hardware aangesloten dient te worden.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Visgek82 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:29:
[...]

Nah, Ik zat aan een 3080 , of aan de nieuwe AMD kaarten (icm de rest van mijn hardware, zie sig) en wil zeker weten dat ik goed zit . Nvidia raadt een 750 watt aan, maar ik weet dat hun uitgaan van de mindere goden op de PSU markt. Toch wil ik een voeding die 750 levert en ook van kwaliteit is , mocht ik later nog een CPU upgrade doen of als er meer hardware aangesloten dient te worden.
Dat is altijd een globaal advies. zo verbruikt een i9-9900k meer dan je Ryzen 3600, en een RTX3080 Trio X, meer dan Nvidia FE. van belang is dat je twee losse PCIe kabels hebt, die je op aparte ingang kunt aansluiten.
en één van de twee kabels twee connectors heeft.(voor als je drie ingangen op je GPU hebt) maar met je Ryzen 3600 en 650W zit je safe. weet nog niet wat nieuwe AMD gaat doen qua verbruik. hier wat meer info
https://videocardz.com/ne...40-cus-and-navi-23-32-cus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Kennis belt net dat PC niet meer opstart. Hij hoort alleen de fans draaien, dus ik vermoed de voeding. Het is een pricewatch: be quiet! System Power 7 400W dus al aardig oud en niet de beste kwaliteit, maar ja het moest zo goedkoop mogelijk.

Ik ga er vanmiddag naartoe om te kijken. Helaas heb ik geen losse voeding (alles weggepleurd laatst) en neem mijn eigen PC mee. Zelf heeft ie ook nog een andere PC met een pricewatch: In Win Z638 (Zwart) kastje + voeding. Ook niet de beste, maar doet het in ieder geval wel, dus die ga ik als eerste proberen want dat is makkelijker met kabels evt. loshalen. Die van mij is alles met kabelmanagement en niet echt zin om los te halen. In het ergste geval de twee kasten naast elkaar zetten en alleen de broodnodige kabels doortrekken.

Mocht die voeding defect zijn en hij is bereid hem te vervangen, welke zouden jullie adviseren? Het zal waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk moeten want het is een oude PC.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4460 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock B85M Pro4€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenAntec ASK3000B-U3€ 33,-€ 33,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesLG GH24NSC0 Zwart€ 20,-€ 20,-
1Voedingenbe quiet! System Power 7 400W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
1GeheugenkaartlezersAkasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 22,55€ 22,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 75,55

Ik zat zelf te denken aan de pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 of pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 Bronze is 5 euro duurder. Zal voor die mensen niet uitmaken. White is toch ook prima voor die PC?
---
Nou, het is niet de voeding. Twee andere voedingen geprobeerd, zwart scherm. Ander geheugen geprobeerd, zwart scherm. Oude voeding in andere PC geprobeerd, werkt. Denk dat het moederbord kaduuk is. Dus ik ga proberen ergens een bordje te scoren en kijken of dat het is en anders wordt het een nieuwe PC.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 27-09-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

chim0 schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:49:
Kennis belt net dat PC niet meer opstart. Hij hoort alleen de fans draaien, dus ik vermoed de voeding.

---
Nou, het is niet de voeding. Twee andere voedingen geprobeerd, zwart scherm. Ander geheugen geprobeerd, zwart scherm. Oude voeding in andere PC geprobeerd, werkt. Denk dat het moederbord kaduuk is. Dus ik ga proberen ergens een bordje te scoren en kijken of dat het is en anders wordt het een nieuwe PC.
Ik had laatst zoiets dankzij de CMOS batterij! :X 8)7 _O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
nero355 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:23:
[...]

Ik had laatst zoiets dankzij de CMOS batterij! :X 8)7 _O-
Ook al vervangen voor een nieuwe, was het ook niet.

Gisteren tweedehands bordje weten te scoren. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

12VO demo bij Aris aan zijn oude apparatuur.

YouTube: World's First ATX 12VO Power Supply Test

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Corsair CX RGB series zijn uit.
CX550F RGB
CX650F RGB
CX750F RGB
Intel C6/C7 Power State Support
Bronze gecertificeerd modulair met 120mm RGB Rifle bearing Fan.
In zwart en wit leverbaar, waar wit witte kabels meekrijgt.

https://www.corsair.com/u...-Supplies/p/CP-9020225-NA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Benieuwd of de FSP Hydro PTM PRO serie wat gaat zijn:

https://www.fsplifestyle.com/en/product/HydroPTMPRO750W.html

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat wordt wel dure PSU, en dat met goede concurrentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Zeker. Vind het er qua uiterlijk wel vrij goed uit zien. Ook de connectoren zijn overzichtelijk geplaatst met duidelijke op/bijschriften, iets wat ik altijd prettig vind.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De claim van meer dan ≥92% efficiëntie is misleidend omdat dit geldt bij 50% belasting (375W). Waarschijnlijk draaien weinig moderne thuiscomputers noemenswaardige tijd op die belasting. De efficientie is waarschijnlijk ook niet optimaal bij lage belasting omdat de daling al bij een relatief hoge belasting inzet. Als je computer idle draait bij 25W en lang aanstaat, dan is dat van belang. Dan zijn er betere alternatieven, zoals ≤650W titanium voedingen of ATX 2.52 10W genormeerde voedingen met goede 240V prestaties.

Ik heb FSP voedingen in de vorm van 12V adapters. Die zijn efficiënt bij lage belasting, en die heeft met een DC-DC ATX front end een goede efficiëntie. Niet bedoeld voor hoge belastingen. De ripple ligt bij adapters typisch hoger dan bij die van de High Power ATX12VO voeding in het filmpje. Jammer dat daar de efficiëntie niet is getest bij lage belasting. ATX12VO biedt potentieel grote voordelen, mits moederbord fabrikanten het DC-DC deel goed weten te implementeren.

• Gebruiker2018
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-11-2020
Ik heb helemaal geen ervaring met de voedingen voor PC's, vandaar dat ik de volgende vragen stel:
- Kan iemand met 100% zekerheid zeggen dat de MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X (die ik morgen verwacht compatibel is met deze Corsair RM850x, zonder adapters en dergelijke?
- De Corsair RM850X kost zo'n 164 EUR bij bol.com, zijn er eventueel andere merken die geadviseerd worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yQ54pPk0gr2ZvMPsUha_nOGVSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/buoqi0t9Bx5WdV8uAVmsBNgb.png?f=user_large

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja is 100% zeker compatibel.

Waarom bol :? Kan goedkoper als je perse deze wilt: pricewatch: Corsair RM850x (2018) Zwart

Overigens, afhankelijk van de rest van je componenten zal 650 of 750W normaal gesproken ook ruim voldoende zijn wat weer een stukje goedkoper is.

[ Voor 100% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2020 18:35 ]

PC Specs

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Gebruiker2018 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:09:
Ik heb helemaal geen ervaring met de voedingen voor PC's, vandaar dat ik de volgende vragen stel:
- Kan iemand met 100% zekerheid zeggen dat de MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X (die ik morgen verwacht compatibel is met deze Corsair RM850x, zonder adapters en dergelijke?
- De Corsair RM850X kost zo'n 164 EUR bij bol.com, zijn er eventueel andere merken die geadviseerd worden?
[Afbeelding]
De voedingen van be quiet! en Fractal Design worden vaak aangeraden:

1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 850W€ 141,95€ 141,95
1VoedingenFractal Design ION+ 860W Platinum€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 277,95

• Gebruiker2018
Help!!!! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:12:
^
Ja is 100% zeker compatibel.

Waarom bol :? Kan goedkoper als je perse deze wilt: pricewatch: Corsair RM850x (2018) Zwart

Overigens, afhankelijk van de rest van je componenten zal 650 of 750W normaal gesproken ook rui m voldoende zijn wat weer een stukje goedkoper is.
Bedankt voor jullie advies. Ik heb het via bol.com besteld omdat ik het wou kopen samen niet-elektronica. Ik ben ervan bewust dat 750W op zich voldoende is, maar ik wou het een toekomstbestendige investering maken voor (hopelijk) tien jaar. 650W, hetgeen wat ik nu heb - bleek te weinig voor het totaalpakket.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gebruiker2018 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:05:
[...]

Bedankt voor jullie advies. Ik heb het via bol.com besteld omdat ik het wou kopen samen niet-elektronica. Ik ben ervan bewust dat 750W op zich voldoende is, maar ik wou het een toekomstbestendige investering maken voor (hopelijk) tien jaar. 650W, hetgeen wat ik nu heb - bleek te weinig voor het totaalpakket.
Het gaat om voeding van goede kwaliteit, niet 700-800w alleen.
De RTX ventus 3090 zal onder de 450w zijn, dus met goede voeding van 650w heb je 200w over voor de rest. Weet niet wat je hardware is, maar 650 w constant verbruik heb je niet zomaar uit een heel systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
Mochten mensen het interessant vinden, BeQuiet heeft aangegeven via hun site (webformulier), met ongeveer een week tijd 12-pin kabels voor de nieuwe NVIDIA kaarten beschikbaar te stellen.

(Mijn vraag richting BeQuiet ging over de Straight Power 11 serie.)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Even het formatje van aankoopadvies gekopieerd ;)

Ik zoek een?
Mijn oude vertrouwde 450W Gold Seasonic voeding heeft het begeven. Ik ben dan ook op zoek naar een vervanger. Echter heb ik hier een vraag over, zie het gedeelte over mijn systeem

Wat is je budget?
Tussen de 60-90 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige eis die ik eigenlijk heb is dat de voeding Gold gecertificeerd moet zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hier mijn huidige systeem:
1MoederbordenGigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 103,33€ 103,33
1BehuizingenCorsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 79,86€ 79,86
1MonitorenIiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenSamsung Syncmaster 226CW Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G502 Proteus Spectrum€ 105,27€ 105,27
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,46

Zoals jullie kunnen zien, een gedateerd systeempje uit 2015. Omdat mijn voeding kapot is wil ik natuurlijk wel z.s.m. mijn PC weer kunnen gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook een keer mijn PC een upgrade geven. Ik wil hier alleen nog even mee wachten i.v.m. financiën + de aankomende nieuwe generatie AMD CPU's. Misschien zit hier namelijk wel iets veel interessanter tussen, of dalen de prijzen van de huidige Ryzen's. Ik ben voor nu dus opzoek naar een voeding die voor nu genoeg power levert, maar ook een beetje 'upgrade-proof' is. Mijn upgradeplan was om een 3600 te kopen, wanneer deze (hopelijk) in prijs is gedaald door de nieuwe generatie CPU's. Daarnaast wil ik mijn MSI 970 4G graag houden omdat deze voor mij nog prima meegaat. Voor de rest komt er dan een nieuw moederbord bij + 16GB RAM. Voor de rest blijft mijn build zoals die is!

Om het even samen te vatten:
Is het handiger om voor iets minder geld een 550W voeding te kopen, of vinden jullie dat 600-650W wel nodig is als ik deze nog voor erg lange tijd wil houden? En welke voeding zouden jullie aanraden?

Zelf ben ik deze voedingen tegengekomen:
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 600W CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker2018
Waarom in godsnaam is het zo moeilijk om de huidige 24 pin PSU-connector van mijn moederbord te verwijderen bij de vervanging van mijn voeding? (De rest is wel gelukt, mijn vingers zijn nu compleet versleten). Ik heb dat "clipje" op de connector ingedrukt gehouden, heen en weer gewiebeld... Is er een manier om die ene kabel gemakkelijker te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:48
@Gebruiker2018 Ik worstel er ook wel mee. Wat ik doe is wiebelen langs de lange eindes van de 24-pin. Als je lang genoeg wiebelt, komt die uiteindelijk wel los. Druk zetten zo weinig mogelijk, je wil niets lostrekken dat niet losgetrokken moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gebruiker2018 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:10:
Waarom in godsnaam is het zo moeilijk om de huidige 24 pin PSU-connector van mijn moederbord te verwijderen bij de vervanging van mijn voeding?

Is er een manier om die ene kabel gemakkelijker te verwijderen?
Dat vraag ik me al 25 jaar of zo af! :D Echt een K*T ding is het! _O-

Soms gaat het makkelijker...
Soms NOG moeilijker...

YMMV :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Juist kiezen, 1x in elkaar zetten en dan nooit meer aankomen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
change1001 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:51:
Even het formatje van aankoopadvies gekopieerd ;)

Ik zoek een?
Mijn oude vertrouwde 450W Gold Seasonic voeding heeft het begeven. Ik ben dan ook op zoek naar een vervanger. Echter heb ik hier een vraag over, zie het gedeelte over mijn systeem

Wat is je budget?
Tussen de 60-90 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige eis die ik eigenlijk heb is dat de voeding Gold gecertificeerd moet zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hier mijn huidige systeem:
1MoederbordenGigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 103,33€ 103,33
1BehuizingenCorsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 79,86€ 79,86
1MonitorenIiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenSamsung Syncmaster 226CW Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G502 Proteus Spectrum€ 105,27€ 105,27
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,46

Zoals jullie kunnen zien, een gedateerd systeempje uit 2015. Omdat mijn voeding kapot is wil ik natuurlijk wel z.s.m. mijn PC weer kunnen gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook een keer mijn PC een upgrade geven. Ik wil hier alleen nog even mee wachten i.v.m. financiën + de aankomende nieuwe generatie AMD CPU's. Misschien zit hier namelijk wel iets veel interessanter tussen, of dalen de prijzen van de huidige Ryzen's. Ik ben voor nu dus opzoek naar een voeding die voor nu genoeg power levert, maar ook een beetje 'upgrade-proof' is. Mijn upgradeplan was om een 3600 te kopen, wanneer deze (hopelijk) in prijs is gedaald door de nieuwe generatie CPU's. Daarnaast wil ik mijn MSI 970 4G graag houden omdat deze voor mij nog prima meegaat. Voor de rest komt er dan een nieuw moederbord bij + 16GB RAM. Voor de rest blijft mijn build zoals die is!

Om het even samen te vatten:
Is het handiger om voor iets minder geld een 550W voeding te kopen, of vinden jullie dat 600-650W wel nodig is als ik deze nog voor erg lange tijd wil houden? En welke voeding zouden jullie aanraden?

Zelf ben ik deze voedingen tegengekomen:
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 600W CM
Tja, kom ik ook hier op dezelfde adviezen die ik eerder heb gegeven. Corsair TX550M V2 en Enermax Revolution D.F. 650w bieden op dit moment het meeste waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
Uszka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Tja, kom ik ook hier op dezelfde adviezen die ik eerder heb gegeven. Corsair TX550M V2 en Enermax Revolution D.F. 650w bieden op dit moment het meeste waar voor je geld.
Iknow, maar de Enermax heeft toch echt maar 12 maanden garantie als ik de retailers moet geloven, tegenover de 5 jaar die jij beweert.

[ Voor 4% gewijzigd door change1001 op 01-10-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebruiker2018
Hij is eruit, die 24 pin kabel! Ik ben werkelijk een heel uur bezig geweest met die ene kabel. Dit wil ik nooit meer opnieuw doen!

Nu heb ik alleen nog die SATA-kabel, ik heb totaal geen idee hoe die te verwijderen?

[ Voor 25% gewijzigd door Gebruiker2018 op 01-10-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Gebruiker2018 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:14:
Hij is eruit, die 24 pin kabel! Ik ben werkelijk een heel uur bezig geweest met die ene kabel. Dit wil ik nooit meer opnieuw doen!

Nu heb ik alleen nog die SATA-kabel, ik heb totaal geen idee hoe die te verwijderen?
Op de SATA-kabel zit een clipje die je moet indrukken om de SATA-kabel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
change1001 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Iknow, maar de Enermax heeft toch echt maar 12 maanden garantie als ik de retailers moet geloven, tegenover de 5 jaar die jij beweert.
Wat retailers opgeven is de wettelijke garantie. Daarnaast is er nog de fabrieksgarantie wat bij de Enermax 5 jaar is. Dat is bij elke voeding zo geregeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Uszka op 01-10-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker2018
Jotyjo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

Op de SATA-kabel zit een clipje die je moet indrukken om de SATA-kabel te verwijderen.
Ik heb deze oorspronkelijk niet gezien, ik zal nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker2018
Nu ik een nieuwe 24pin-kabel in mijn moederbord steek; lijkt hij totaal niet stevig erin te zitten. Ik kan deze steeds weer uittrekken zonder op het clipje te drukken. Ik heb meermaals geprobeerd het weer in te steken, in de hoop dat het eens goed vast zit, zonder resultaat. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Modbreak:Dit gaat ondertussen redeijk offtopic hier, graag een eigen topic aanmaken voor dingen die voorbij keuze en info over voedingen gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 02-10-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
Uszka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Wat retailers opgeven is de wettelijke garantie. Daarnaast is er nog de fabrieksgarantie wat bij de Enermax 5 jaar is. Dat is bij elke voeding zo geregeld.
Ah oke. Wist niet dat het zo werkte. Bedankt voor de verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-09 16:11
Beste Tweakers,

Momenteel draai ik onderstaand systeem, ik ben echter aan het switchen naar 1440p gaming en ben momenteel aan het oriënteren voor een andere GPU.
Ik wacht nog even op de nieuwe lichting AMD kaarten, maar ik zit te kijken naar een rtx 3070/3080 of amd equivalent.

Nu is mijn vraag of mijn huidige voeding gaat voldoen met zo een videokaart of dat ik beter kan upgraden.

Ben benieuwd naar jullie mening.

screenshot svp aanpassen naar tabel. Zie Handleiding Pricewatch

[ Voor 33% gewijzigd door Bolletje op 02-10-2020 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Stokje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:28:

Nu is mijn vraag of mijn huidige voeding gaat voldoen met zo een videokaart.
3070 ja, 3080 nee. 3080 moet door het hoge verbruik aangesloten worden met 2 aparte PEG kabels en dat is met de RM550x niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-09 16:11
Uszka schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:33:
[...]

3070 ja, 3080 nee. 3080 moet door het hoge verbruik aangesloten worden met 2 aparte PEG kabels en dat is met de RM550x niet mogelijk.
Ok, bedankt voor het snelle antwoord hierop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Dat is verkopergarantie, Dus geen wettelijke garantie !

Aan verkopers - en fabrieksgarantie mogen eigen beperkingen/eisen aan gegeven worden omdat het niet wettelijk verplicht is. Alleen als een fabrikant volle garantie geeft, mag je ervan uit gaan dat de fabrikant daarmee aangeeft dat de voeding, volgens hen tenminste die termijn volledig zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
Frank!in schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:41:
Hi allen,

Op dit moment maak ik gebruik van het volgende systeem:

1ProcessorsIntel Core i5 3570 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASRock Phantom Gaming D Radeon RX570 8G OC€ 148,-€ 148,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 61,05€ 61,05
2Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 37,30€ 74,60
1VoedingenXFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 27,79€ 27,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,44

Nu wil ik langzaam met tweedehands spullen upgraden en ik dacht eraan om te beginnen met de power supply.

Hoe denken jullie een tweedehands PSU?
Ik heb de volgende 3 gevonden op V&A

- Seasonic Focus plus 550 Gold
- Corsair RM550x (heeft de voorkeur om dat het eventueel op te halen is)
- BitFenix Whispere 450w

Zit hier wat tussen? Of beter gewoon een nieuwe kopen, maar dan welke?

Overclocken ga ik niet doen en ik had in gedachten om te upgraden naar de volgende onderdelen: voor de cpu een 1600, 1700 of 2600 van amd en videokaart op lange termijn een 1080 of een 2070. Hangt van de prijzen af.
Daar ben ik weer! Ik was helaas te laat met het kopen van de voeding dus moet op zoek naar een andere. Ik kwam nu de 650i tegen op V&A. Een jaartje oud inclusief factuur. Wat denken jullie is dat wat voor mijn toekomstige build? Voor mij gevoel wel een beetje overkill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Frank!in schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Daar ben ik weer! Ik was helaas te laat met het kopen van de voeding dus moet op zoek naar een andere. Ik kwam nu de 650i tegen op V&A. Een jaartje oud inclusief factuur. Wat denken jullie is dat wat voor mijn toekomstige build? Voor mij gevoel wel een beetje overkill?
Voor €75 ga je niets beters kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmits_
  • Laatst online: 15-05-2023
Hi allemaal,

Ik heb even een overzicht gemaakt van mijn componenten en het verbruik hiervan. Zal niet tot op de watt precies kloppen aangezien ik niet van alles exact het wattage kon vinden.

Momenteel heb ik een RM750x met een Nvidia 3080 FE die onderweg is. Er is natuurlijk nog weinig bekend over ZEN3.. maar uitgaande van 300 watt moet ik toch aardig safe zitten? Zie ik nu iets over het hoofd of zijn al die posts over "PSU Upgraden voor 3080" onnodig en moet ik het gewoon halen op mijn voeding zonder overclock en met de nieuwe Zen 3?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX7mTl5-armCDIDryaYTNPKOqc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vw9AByuiG8zs8AOvujxqpBSS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
msmits_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:21:
Hi allemaal,

Ik heb even een overzicht gemaakt van mijn componenten en het verbruik hiervan. Zal niet tot op de watt precies kloppen aangezien ik niet van alles exact het wattage kon vinden.

Momenteel heb ik een RM750x met een Nvidia 3080 FE die onderweg is. Er is natuurlijk nog weinig bekend over ZEN3.. maar uitgaande van 300 watt moet ik toch aardig safe zitten? Zie ik nu iets over het hoofd of zijn al die posts over "PSU Upgraden voor 3080" onnodig en moet ik het gewoon halen op mijn voeding zonder overclock en met de nieuwe Zen 3?[Afbeelding]
Een 5900x gaat geen 300w trekken, eerder de helft. Je voeding is daarom zwaar zat. Wel de videokaart aansluiten met 2 aparte PEG kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 10:51
Nu is wel mijn vraag m.b.t. futureproofing, ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn huidige voeding doorschuiven naar een side project en heb dus een nieuwe voeding nodig. Nu kan ik uiteraard opnieuw voor een 650W gaan maar kijkend dat ik waarschijnlijk volgend jaar ergens een RTX3080 of vergelijkbaar van AMD wil gaan halen, is het slim om dan bijvoorbeeld te zeggen van ik ga nu naar een 850W?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
MelleJ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:36:
Nu is wel mijn vraag m.b.t. futureproofing, ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn huidige voeding doorschuiven naar een side project en heb dus een nieuwe voeding nodig. Nu kan ik uiteraard opnieuw voor een 650W gaan maar kijkend dat ik waarschijnlijk volgend jaar ergens een RTX3080 of vergelijkbaar van AMD wil gaan halen, is het slim om dan bijvoorbeeld te zeggen van ik ga nu naar een 850W?
750w is in bijna alle gevallen meer dan genoeg. Welke cpu heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
Uszka schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:38:
[...]

750w is in bijna alle gevallen meer dan genoeg. Welke cpu heb je?
750W is inderdaad ook nog een optie, maar een Intel i7-8700K.

En is het dan slim om een voeding te nemen met bijv. een titanium rating? Of is dit te verwaarlozen en is gold bijv. ook goed genoeg? Beetje onbekend op dit gebied :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@msmits_
Reken maar op 400w bij een rtx3080, en voeding met twee VGA/ PCIe aansluitingen, en dus twee losse kabels met minimaal 1x (6+2-pin) per kabel.

Met 300w van cpu zit je extreem hoog, dat is de rest nog niet bij elkaar.

Let wel op dat een goede voeding constant 650 W kan leveren als dat nodig is.
Maar dat haal je misschien in pieken, en dan milliseconden.

Foutje, verkeerd lid gequoot ;)
Nu dus wel aan juist 😂

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 04-10-2020 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
MelleJ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

750W is inderdaad ook nog een optie, maar een Intel i7-8700K.

En is het dan slim om een voeding te nemen met bijv. een titanium rating? Of is dit te verwaarlozen en is gold bijv. ook goed genoeg? Beetje onbekend op dit gebied :+
Met een 8700K heb je zat aan 750w. Dit zijn goede voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
Alright, duidelijk! Ga ik eens even kijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MelleJ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:49:
Alright, duidelijk! Ga ik eens even kijken, bedankt.
RM750X heb je gekocht, die is prima en hoef je niet om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hoe kom je daarbij want ik haal het niet uit
MelleJ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Hoe kom je daarbij want ik haal het niet uit

[...]
momenteel heb ik een RM750x.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

momenteel heb ik een RM750x.......
Dat is niet dezelfde
msmits_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:21:
Hi allemaal,

Momenteel heb ik een RM750x met een Nvidia 3080 FE die onderweg is. Er is natuurlijk nog weinig bekend over ZEN3.. maar uitgaande van 300 watt moet ik toch aardig safe zitten? Zie ik nu iets over het hoofd of zijn al die posts over "PSU Upgraden voor 3080" onnodig en moet ik het gewoon halen op mijn voeding zonder overclock en met de nieuwe Zen 3?[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Dat is niet dezelfde

[...]
RM750x = RM750x, die kan hij gewoon behouden, en voor zijn side-project een gepaste psu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

RM750x = RM750x, die kan hij gewoon behouden, en voor zijn side-project een gepaste psu kopen.
Een andere tweaker bedoel ik. Wel goed lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Whahahaha 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
Ah, ik heb nu een RM650x overigens. Zie dat mijn vraag wel beetje doorging op de vorige Tweaker, was ook lekker mee aan het lezen dus mogelijk vandaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MelleJ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:07:
Ah, ik heb nu een RM650x overigens. Zie dat mijn vraag wel beetje doorging op de vorige Tweaker, was ook lekker mee aan het lezen dus mogelijk vandaar 8)7
Lol, dan geldt voor jou nog steeds hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmits_
  • Laatst online: 15-05-2023
Wow, ik volg hem even niet meer haha.
Met mijn RM750X icm 3080 en zen 3 dus voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
msmits_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:05:
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

msmits_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:05:
Ja, dacht het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
Hackus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

Lol, dan geldt voor jou nog steeds hetzelfde
Maar hoe zit het dan m.b.t. de power? Want zoals ik het begreep trekt de RTX3080 dus minimaal zo'n 400W~, al zie ik nu met het typen van dit bericht dat de 300W van CPU niet aan mij gericht was dus mogelijk dat het idee wat ik nu wilde gaan typen niet helemaal ging kloppen :+

Als ik het even snel goed zie zou de i7 8700K max. 100W gebruiken, de RTX3080 400W en de rest van mijn components ook richting de 100W (denk ik...), dus dan zit ik op 600W dus dan zou het inderdaad moeten kunnen? Op mijn profiel staat als het goed is een kloppend inventaris met alles wat ik heb, maar zoals ik het begrijp zijn de overige components qua wattage bijna te verwaarlozen als je 100W/150W ruimte houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MelleJ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Maar hoe zit het dan m.b.t. de power? Want zoals ik het begreep trekt de RTX3080 dus minimaal zo'n 400W~, al zie ik nu met het typen van dit bericht dat de 300W van CPU niet aan mij gericht was dus mogelijk dat het idee wat ik nu wilde gaan typen niet helemaal ging kloppen :+

Als ik het even snel goed zie zou de i7 8700K max. 100W gebruiken, de RTX3080 400W en de rest van mijn components ook richting de 100W (denk ik...), dus dan zit ik op 600W dus dan zou het inderdaad moeten kunnen? Op mijn profiel staat als het goed is een kloppend inventaris met alles wat ik heb, maar zoals ik het begrijp zijn de overige components qua wattage bijna te verwaarlozen als je 100W/150W ruimte houdt.
Niet minimaal 400W, en de CPU van 300w is overdreven. OC 8700K ?

8700K kan pieken van 125W vragen, dus 200w voor moederbord, CPU, SSD en de hele reut.

Dus zit je met 650W goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenflame
Goldenflame schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:04:
Mochten mensen het interessant vinden, BeQuiet heeft aangegeven via hun site (webformulier), met ongeveer een week tijd 12-pin kabels voor de nieuwe NVIDIA kaarten beschikbaar te stellen.

(Mijn vraag richting BeQuiet ging over de Straight Power 11 serie.)
Ze hebben het verzoekformulier online gezet voor de 12 pin connector.

https://www.bequiet.com/en/contact/spareparts

Enjoy!

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Goldenflame schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Ze hebben het verzoekformulier online gezet voor de 12 pin connector.

https://www.bequiet.com/en/contact/spareparts

Enjoy!
Nice.
Ik merk dat Be Quiet minder strict is dan Seasonic met de aanvraag. Bij Seasonic moet je precies kunnen aantonen dat je een RTX 3080/3090 hebt besteld, inclusief een voeding bezitten van de minimum aanbevolen 750W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenflame
F T schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Nice.
Ik merk dat Be Quiet minder strict is dan Seasonic met de aanvraag. Bij Seasonic moet je precies kunnen aantonen dat je een RTX 3080/3090 hebt besteld, inclusief een voeding bezotten van de minimum aanbevolen 750W.
Oh, je moet ook een proof of purchase aanleveren bij BeQuiet, dat zullen ze per mail verzoeken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F T schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Nice.
Ik merk dat Be Quiet minder strict is dan Seasonic met de aanvraag. Bij Seasonic moet je precies kunnen aantonen dat je een RTX 3080/3090 hebt besteld, inclusief een voeding bezotten van de minimum aanbevolen 750W.
Je moet welke een BQ voeding hebben, want je moet het serienummer doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerCleric
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-10-2020
Wat is een goede voeding voor een budget build (Ryzen 1600 AF en RX 570)

Heb zelf ook al even gezocht, volgens calculator heb ik:
Load Wattage: 336 W
Recommended PSU Wattage: 386 W

Seasonic S12III 500W

Cooler Master MWE Bronze 450W V2

be quiet! System Power 9 500W

be quiet! System Power 9 400W CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PowerCleric schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:14:
Wat is een goede voeding voor een budget build (Ryzen 1600 AF en RX 570)

Heb zelf ook al even gezocht, volgens calculator heb ik:
Load Wattage: 336 W
Recommended PSU Wattage: 386 W

Seasonic S12III 500W

Cooler Master MWE Bronze 450W V2

be quiet! System Power 9 500W

be quiet! System Power 9 400W CM
De CoolerMaster V2
Of pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 06-10-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerCleric
  • Laatst online: 10-10-2020
Welke van de 2 is beter?
En is 400W gold beter dan 450W bronze?

Edit: Full Build
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 111,39€ 111,39
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 56,43€ 56,43
1BehuizingenAerocool Aero One Mini Zwart€ 44,-€ 44,-
1ProcessorkoelingDeepCool Gammaxx GTE V2 Zwart€ 23,46€ 23,46
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4W€ 62,48€ 62,48
1Solid state drivesLC-Power Phenom Pro 512GB€ 62,13€ 62,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,89

[ Voor 76% gewijzigd door PowerCleric op 06-10-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PowerCleric schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Welke van de 2 is beter?
En is 400W gold beter dan 450W bronze?

Edit: Full Build
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 111,39€ 111,39
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 56,43€ 56,43
1BehuizingenAerocool Aero One Mini Zwart€ 44,-€ 44,-
1ProcessorkoelingDeepCool Gammaxx GTE V2 Zwart€ 23,46€ 23,46
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4W€ 62,48€ 62,48
1Solid state drivesLC-Power Phenom Pro 512GB€ 62,13€ 62,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,89
Die is beter en duurder, net wat je wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WandererOfDis
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo allemaal, mijn eerste post hier omdat het mij na lang zoeken allemaal niet meer duidelijk is.

Heel lang verhaal kort:
Ik wil een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio. Volgens hun site heeft deze 8-pin x 3 nodig.
Ik heb een Cooler Master Silent Pro M2 1000W (pricewatch: Cooler Master Silent Pro M2 1000W).

Gaat dit werken of moet ik toch de Corsair RM850X aanschaffen die ik zag?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WandererOfDis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:28:
Hallo allemaal, mijn eerste post hier omdat het mij na lang zoeken allemaal niet meer duidelijk is.

Heel lang verhaal kort:
Ik wil een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio. Volgens hun site heeft deze 8-pin x 3 nodig.
Ik heb een Cooler Master Silent Pro M2 1000W (pricewatch: Cooler Master Silent Pro M2 1000W).

Gaat dit werken of moet ik toch de Corsair RM850X aanschaffen die ik zag?

Alvast bedankt
CM voldoet prima, als je alle kabels hebt bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WandererOfDis
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

CM voldoet prima, als je alle kabels hebt bewaard.
Dank je wel. Even voor de duidelijkheid, volgens mij kloppen de specificaties hier op tweakers niet, de foto's wel. Het heeft 3 x 6+2, misschien een stomme vraag maar dat is dus hetzelfde als 3 x 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WandererOfDis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Dank je wel. Even voor de duidelijkheid, volgens mij kloppen de specificaties hier op tweakers niet, de foto's wel. Het heeft 3 x 6+2, misschien een stomme vraag maar dat is dus hetzelfde als 3 x 8?
Ja, kan zijn dat er los 2-pin langs hangt. die kun je in het blokje van 6 schuiven. VGA/PCIe/PEg kan er op staan

vergis je niet met 8-pin EPS !

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 07-10-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker2018
Ik heb de mijn toenmalige CORSAIR RM650W veranderd in een Corsair RM850x, Ik ga ervan uit dat ik de AC power cord van de RM650W niet mag gebruiken bij mijn RM850X om kortsluiting te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gebruiker2018 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:03:
Ik heb de mijn toenmalige CORSAIR RM650W veranderd in een Corsair RM850x, Ik ga ervan uit dat ik de AC power cord van de RM650W niet mag gebruiken bij mijn RM850X om kortsluiting te vermijden?
Gewoon de bijgeleverde kabels gebruiken van nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WandererOfDis
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Ja, kan zijn dat er los 2-pin langs hangt. die kun je in het blokje van 6 schuiven. VGA/PCIe/PEg kan er op staan

vergis je niet met 8-pin EPS !
Bedankt! Dat scheelt weer, het is allemaal al duur genoeg.
Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.