Klopt inderdaad, de case die ik gebruik is al wat ouder en heeft geen PSU cover. Vroeger toen ik nog weinig van PC's af wist, had ik bijna een PSU met LED fan gekocht om mijn build te matchen, gelukkig dat ik dat niet had gedaan, anders zat ik met een slechte voeding. Bij mijn build probeer ik (bijna alles) van Antec/Asus onderdelen te hebben, maar realistisch is dat niet helemaal goed.-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:27:
[...]
Hoe kan een voeding precies de rest van de PC matchen? Tegenwoordig hebben ook veel behuizing een PSU cover waarbij je de voeding ook niet ziet.
[...]
Asus Strix GTX 970 is juist, maar niet specifiek RX Vega, het was een elke videokaart met een hoger verbruik. Alleen Seasonic wilde vooral de schuld bij iemand anders leggen en gaf dus de schuld aan één serie.
[...]
En andere componenten? En ook overklokken? Van een reference RTX 3070 is iig het max verbruik van 220W bekend.
[...]
Gigabyte heeft geen goed trackrecord wat betreft voedingen, dus ik zou er niet vanuit gaan dat de Gigabyte GP-P750GM wel interessant gaat zijn. Is nog niks over te vinden en ook in hun eigen marketingsmateriaal lijkt niks te duiden op een interessante keuze. De Gigabyte G750H was ook alleen interessant toen die 60 euro was, omdat die zich toen kon meten met andere budget voedingen van 450/550W. Vergelijken met andere 750W voedingen heeft weinig zin. Omdat het een budget voeding is welke niet bepaald geschikt is voor een high-end gaming PC met hoog verbruik.
[...]
Ok, vandaar. Dus het was niet 100% zeker of het hieraan lag? Is het dus hedendaags gewoon beter om elke voeding op het Focus platform te vermijden (met uitzondering van de verbeterde Focus GX)?
220W voor de 3070 alleen kan ik wel wat mee. Ik ga niet overklokken en het gaat in combinatie met een een al wat oudere Haswell i7, verder heb ik wel veel peripherals zoals fans, LED strips, controller, optische drives. Ik ben op de hoogte van bottlenecks, het platform wil ik gaan upgraden als mijn budget groter is.
Bedankt voor de info. De 5-ster reviews hier op Tweakers zeggen dus niet alles en deze zijn grotendeels gebaseerd op prijs-kwaliteit verhouding die mensen zoeken. Als de G750H vergelijkbaar was met voedingen van 450/550W toendertijd, dan lijkt mij deze nieuwe variant inderdaad niet zo geschikt.
[ Voor 37% gewijzigd door F T op 15-09-2020 13:33 ]