Dan ga ik even uitzoeken welke van de twee ik dan zou willen, want ik ben best bereid om €10 tot €15 bij te leggen.Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:29:
[...]
als je geen vertrouwen hebt, en 10-15,- kunt bijleggen is de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W een goede aankoop. hecht je veel waarde aan langer(e) garantieperiode dan kun je de eerder benoemde Fractal iON 560w kiezen.
Dat is geen PSU review. en zie al gelijk 1e build dat alles van Corsair is. RAM,koeler en ook de PSU.Dietaahhhpro schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:36:
[...]
Als ik bijvoorbeeld kijk op de buyer's guide van guru3d, kom ik geen be quiet! tegen:
https://www.guru3d.com/ar...020_pc_buyer_guide,5.html
Bij kitguru hetzelfde:
https://www.kitguru.net/d...s-pc-buying-guide-2020/5/
Op de forums van techpowerup, wordt be quiet vrijwel nooit aanbevolen in systeembuilds:
https://www.techpowerup.c...ystem-builders-advice.61/
Ik heb deze drie sites gekozen omdat dit toch wel de bekende en gerenommeerde voedingreviewsites zijn. Als ze daar al niet be quiet! boven corsair rmx zetten (die trouwens wel regelmatig wordt aanbevolen in systemen), waarom zou be quiet! dan toch beter zijn? Ik vind het op zijn minst gezegd dan toch wel vreemd dat hier wordt gezegd dat de voeding BQ SP 11 beter is dan de corsair rmx (550w versie) als je dat dus vrijwel nergens anders op het internet ziet verschijnen, integendeel dus.
ander stukje zit een Seasonic FOCUS Plus Platinum 850W in
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Guru3D is natuurlijk sowieso geen gerenommeerde voedingsreviewsite. Bij hun is een goede voeding één die er leuk uitziet en werkt. Wat betreft de adviezen, die zijn natuurlijk niet bepaald van een hoog niveau en worden ook niet gemaakt door iemand met verstand van voedingen. Je moet ook niet raar opkijken dat er gesponsorde onderdelen in komen.Dietaahhhpro schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:36:
[...]
Als ik bijvoorbeeld kijk op de buyer's guide van guru3d, kom ik geen be quiet! tegen:
https://www.guru3d.com/ar...020_pc_buyer_guide,5.html
Bij kitguru hetzelfde:
https://www.kitguru.net/d...s-pc-buying-guide-2020/5/
Op de forums van techpowerup, wordt be quiet vrijwel nooit aanbevolen in systeembuilds:
https://www.techpowerup.c...ystem-builders-advice.61/
Ik heb deze drie sites gekozen omdat dit toch wel de bekende en gerenommeerde voedingreviewsites zijn. Als ze daar al niet be quiet! boven corsair rmx zetten (die trouwens wel regelmatig wordt aanbevolen in systemen), waarom zou be quiet! dan toch beter zijn? Ik vind het op zijn minst gezegd dan toch wel vreemd dat hier wordt gezegd dat de voeding BQ SP 11 beter is dan de corsair rmx (550w versie) als je dat dus vrijwel nergens anders op het internet ziet verschijnen, integendeel dus.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ok, mee eens, maar wat is dan een site met adviezen die wel van een hoog niveau zijn buiten Tnet (maw een site waarbij mensen voedingen wél aanraden obv kennis van zaken)? Ik heb bijvoorbeeld ook even op andere forums gekeken (LTT, OC3D, ...) en ook daar komt BQ! SP11 zelden voor en is het eerder de bekendere voedingen van de grote namen zoals fractal, corsair, cooler master.-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:14:
[...]
Guru3D is natuurlijk sowieso geen gerenommeerde voedingsreviewsite. Bij hun is een goede voeding één die er leuk uitziet en werkt. Wat betreft de adviezen, die zijn natuurlijk niet bepaald van een hoog niveau en worden ook niet gemaakt door iemand met verstand van voedingen. Je moet ook niet raar opkijken dat er gesponsorde onderdelen in komen.
Ligt ook aan de verkrijgbaarheid van een voeding in het betreffende land. be quiet is hier goed verkrijgbaar, in andere landen is dat anders of zelfs helemaal niet. Corsair is algemeen goed verkrijgbaar, Cooler master ook.Dietaahhhpro schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:19:
[...]
Ok, mee eens, maar wat is dan een site met adviezen die wel van een hoog niveau zijn buiten Tnet (maw een site waarbij mensen voedingen wél aanraden obv kennis van zaken)? Ik heb bijvoorbeeld ook even op andere forums gekeken (LTT, OC3D, ...) en ook daar komt BQ! SP11 zelden voor en is het eerder de bekendere voedingen van de grote namen zoals fractal, corsair, cooler master.
Er zijn weinig sites die een degelijk advies geven. Zelfs op TPU en Tomshardware wordt nog regelmatig een Seasonic S12II geadviseerd

Het is beter, maar in het geval van deze voeding is het voordeel zeer beperkt. Het wordt pas echt nuttig bij hoge vermogens en goede implementaties. Een Corsair AX1600i bijvoorbeeld, daar kun je het triggerpoint van de rail ook nog instellen naar eigen hand.Jotyjo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:45:
[...]
Ik heb €95,05 betaald voor de Corsair RM550x dus ik verwacht dat ik dat terug krijg van Azerty. De Fractal Design ION+ 560W Platinum is momenteel €105,05 dus dan zou ik €10 bij moeten betalen. En de be quiet! Straight Power 11 550W is momenteel €103,05.
Ik zag trouwens dat de be quiet! Straight Power 11 550W quad rail is. Is dat beter dan single rail?
Voordeel van de Straight Power 11 550W is vooral de beste fan die je in een voeding kunt krijgen. Geen enkele bijgeluiden van het lager of de motor en een zeer lage minimale draaisnelheid van ~220RPM maakt de voeding het stilste onderdeel met bewegende delen van de PC. Daarnaast is er beter over de kabels nagedacht dan bij Corsair. Dus geen vervelende condensators aan het uiteinde van de kabels welke de kabels nogal dik en niet buigbaar maken. En ook geen twee PEG stroomconnectors voor de videokaart aan één kabel. Hierdoor heb je beter werkbare kabels die er ook beter uitzien en is de stroom per draad lager. Wat weer zorgt voor minder kans op falen en minder stroomverlies en dus hoger rendement.
Voordeel van de ION+ 560W is dat die ook een betere fan heeft dan de Corsair, wel minder dan de be quiet!, maar wel heeft die nog veel soepelere kabels. En net als de Corsair 10 jaar garantie, terwijl de be quiet! "maar" 5 jaar heeft.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor je heldere en uitgebreide uitleg, @-The_Mask- ! Goed om te weten dat quad rail niet uitmaakt voor de Straight Power 11 550W. Ik ga sowieso één van de twee kiezen. Ik denk dat het niet veel uitmaakt dat de Straight Power 11 550W 'maar' vijf jaar garantie heeft.-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:12:
[...]
Het is beter, maar in het geval van deze voeding is het voordeel zeer beperkt. Het wordt pas echt nuttig bij hoge vermogens en goede implementaties. Een Corsair AX1600i bijvoorbeeld, daar kun je het triggerpoint van de rail ook nog instellen naar eigen hand.
Voordeel van de Straight Power 11 550W is vooral de beste fan die je in een voeding kunt krijgen. Geen enkele bijgeluiden van het lager of de motor en een zeer lage minimale draaisnelheid van ~220RPM maakt de voeding het stilste onderdeel met bewegende delen van de PC. Daarnaast is er beter over de kabels nagedacht dan bij Corsair. Dus geen vervelende condensators aan het uiteinde van de kabels welke de kabels nogal dik en niet buigbaar maken. En ook geen twee PEG stroomconnectors voor de videokaart aan één kabel. Hierdoor heb je beter werkbare kabels die er ook beter uitzien en is de stroom per draad lager. Wat weer zorgt voor minder kans op falen en minder stroomverlies en dus hoger rendement.
Voordeel van de ION+ 560W is dat die ook een betere fan heeft dan de Corsair, wel minder dan de be quiet!, maar wel heeft die nog veel soepelere kabels. En net als de Corsair 10 jaar garantie, terwijl de be quiet! "maar" 5 jaar heeft.
Ik vond de condensators van de Corsair zeker vervelend. Vooral dat het de kabels onnodig dik maakt en het onmogelijk maakt om de 8-pin connectie van de CPU fatsoenlijk aan te sluiten.
Heeft de ION+ 560W net als de Straight Power 11 550W een aparte kabel voor de PEG stroomconnectors voor de videokaart? (niet zoals de Corsair RM550x twee PEG stroomconnectors voor de videokaart aan één kabel)
De ION+ 560W heeft wel twee losse kabels maar elke kabel heeft ook twee connectors. Als je echter gewoon de eerste connector gebruikt en niet het laatste deel dan heb je er ook niet last van en zie je het ook niet. Kwestie van het laatste deel gewoon weer terug laten lopen met de kabel en een zwart tie-wrapje er omheen doen zodat die op zijn plaats blijft.Jotyjo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:29:
[...]
Heeft de ION+ 560W net als de Straight Power 11 550W een aparte kabel voor de PEG stroomconnectors voor de videokaart? (niet zoals de Corsair RM550x twee PEG stroomconnectors voor de videokaart aan één kabel)
AMD Nieuwsdiscussie
Be Quiet Straight Power 11 550W : https://www.bequiet.com/a...3a15476@be-quiet.net&.jpgJotyjo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:29:
Fractal Design ION+ 560W Platinum : https://www.fractal-desig...s/2019/06/IonP-manual.pdf (Pagina 7)
Be Quiet moet echt eens hun rare kabel keuzes fixen... Molex en SATA op 1 kabel is echt Middeleeuws vandaag de dag!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor de meeste mensen is het de handigste keuze, daarom doen ze dat. Het is immers niet meer dan een keuze, als ze willen kunnen ze gewoon elke dag de beslissing nemen om de SATA aan één kabel te doen en de molex aan een andere.nero355 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:37:
[...]
Be Quiet moet echt eens hun rare kabel keuzes fixen... Molex en SATA op 1 kabel is echt Middeleeuws vandaag de dag!
Waarom zie jij het als een nadeel of een slechte keuze? Ik zie alleen maar voordelen namelijk. Als je bijvoorbeeld maximaal twee SATA apparaten gebruikt (HDD en SSD bijv.) en max twee molex connectors (fan of fan controller om maar iets te noemen). Zou het kunnen dat je maar één kabel nodig hebt. Anders heb je er twee nodig. Heb je drie of meerdere SATA apparaten dan kun je gewoon de SATA kabel met vier connectors pakken. Heb je alleen maar één of twee molex connectors nodig omdat je SSD van het NVMe type is dan pak je de combi kabel.
In welke situatie zie jij het dus als een nadeel? Ik zie alleen maar dat be quiet! er over na heeft gedacht en de meest logische keuze heeft gemaakt.
AMD Nieuwsdiscussie
Misschien toen we allemaal een DVD brander hadden en SATA HDD's maar nu is het echt geen handige combinatie voor de meesten!-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:59:
Voor de meeste mensen is het de handigste keuze, daarom doen ze dat.
Als men al iets in de PC heeft dat SATA connectoren heeft dan zijn het één of twee HDD's of simpelweg een cheapo SATA SSD
Dat zouden ze dan ook moeten doen IMHOHet is immers niet meer dan een keuze, als ze willen kunnen ze gewoon elke dag de beslissing nemen om de SATA aan één kabel te doen en de molex aan een andere.
Misschien vind jij het een geweldig merk of heb je toevallig een PC die eraan voldoet, maar ik zie echt totaal geen doelgroep voor die voeding, terwijl ze met een andere keuze qua SATA en Molex kabels een veel breeder publiek zouden aanspreken :Waarom zie jij het als een nadeel of een slechte keuze? Ik zie alleen maar voordelen namelijk. Als je bijvoorbeeld maximaal twee SATA apparaten gebruikt (HDD en SSD bijv.) en max twee molex connectors (fan of fan controller om maar iets te noemen). Zou het kunnen dat je maar één kabel nodig hebt. Anders heb je er twee nodig. Heb je drie of meerdere SATA apparaten dan kun je gewoon de SATA kabel met vier connectors pakken. Heb je alleen maar één of twee molex connectors nodig omdat je SSD van het NVMe type is dan pak je de combi kabel.
In welke situatie zie jij het dus als een nadeel? Ik zie alleen maar dat be quiet! er over na heeft gedacht en de meest logische keuze heeft gemaakt.
- 2x SATA voor de M.2 liefhebbers die puur wat cheapass storage ernaast hebben.
- 4x of zelfs 6x SATA voor de DIY NAS of simpelweg uitgebreide Storage liefhebbers.
- Molex connectoren op een aparte kabel voor als het echt niet anders kan, want zelfs mijn fancontroller heeft een SATA aansluiting of gewoon een of andere doorverbind optie vanaf het moederbord via 3-pin connectoren!
Fractal Design heeft in dit geval gewoon de betere keuze gemaakt wat mij betreft en heeft inderdaad ook nog eens de soepelere kabels wat soms ook niet verkeerd is om te hebben!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb je de connectors wel goed bekeken op de foto waar jezelf naar linkte. Want deze voorbeelden kunnen dus perfect uit de voeten met de kabels die bij de voeding zitten.nero355 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:22:
[...]
Misschien vind jij het een geweldig merk of heb je toevallig een PC die eraan voldoet, maar ik zie echt totaal geen doelgroep voor die voeding, terwijl ze met een andere keuze qua SATA en Molex kabels een veel breeder publiek zouden aanspreken :
- 2x SATA voor de M.2 liefhebbers die puur wat cheapass storage ernaast hebben.
- 4x of zelfs 6x SATA voor de DIY NAS of simpelweg uitgebreide Storage liefhebbers.
- Molex connectoren op een aparte kabel voor als het echt niet anders kan, want zelfs mijn fancontroller heeft een SATA aansluiting of gewoon een of andere doorverbind optie vanaf het moederbord via 3-pin connectoren!
Voorbeeld 1 die je gaf kan elke kabel pakken.
Voorbeeld 2 pakt de SATA kabel en een gecombineerde kabel.
Je hebt bij beide gevallen dus twee kabels nodig en er is geen voeding op de markt waarbij je met één kabel toe kunt. Jouw voorbeelden geven dus perfect weer dat het geen slechte keuze is voor ver weg de meeste mensen.
AMD Nieuwsdiscussie
Jij vindt het dus leuk om loshangende connectoren te hebben die je niet gaat gebruiken-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:37:
Heb je de connectors wel goed bekeken op de foto waar jezelf naar linkte. Want deze voorbeelden kunnen dus perfect uit de voeten met de kabels die bij de voeding zitten.
Voorbeeld 1 die je gaf kan elke kabel pakken.
Voorbeeld 2 pakt de SATA kabel en een gecombineerde kabel.
Je hebt bij beide gevallen dus twee kabels nodig en er is geen voeding op de markt waarbij je met één kabel toe kunt. Jouw voorbeelden geven dus perfect weer dat het geen slechte keuze is voor ver weg de meeste mensen.
Dan is het wel een hele leuke voeding inderdaad!
Hang er nog effe die floppy omvormer aan voor een volledige puinhoop!

Maar ze hangen dus niet los in een moderne behuizing en zelf in een niet moderne behuizing. Ik plaats de kabels altijd ergens achter uit het zicht. Soms boven de voeding als de voeding bovenin zit, soms boven de DVD speler als de voeding bovenin zit of er onder. Of in het geval van een moderne behuizing gewoon achter de mobo tray. Daarnaast wat voor verschil maakt het of de niet gebruikte connector een sata connector is of een molex connector?nero355 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:45:
[...]
Jij vindt het dus leuk om loshangende connectoren te hebben die je niet gaat gebruiken
Dan is het wel een hele leuke voeding inderdaad!
Hang er nog effe die floppy omvormer aan voor een volledige puinhoop!
Ik snap wel dat er voorbeelden te bedenken zijn waarbij dit niet de meest ideale situatie is, maar omdat het dus tot nu toe nog steeds de beste keuze is, blijft be quiet! het doen. Zelf jij geeft hier nu voorbeelden weer waarbij het dus niks uitmaakt. Geeft maar weer voor hoe weinig mensen het een nadeel is als je niet eens met een goed voorbeeld kunt komen.
Het is immers pas een nadeel vanaf meer dan 7 SATA apparaten en er zijn heel weinig mensen met meer dan 7 SATA apparaten. Er zijn veel meer mensen die nog één of twee molex connector nodig hebben. Sterker nog als je het vergelijkt met een Corsair RM550x dan zie je dat die maar 6 SATA connectors heeft. De be quiet! heeft dus gewoon een stapje voor bij mensen met 7 SATA apparaten.
[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 29-05-2020 16:59 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Je begrijpt toch ook wel dat het dan onnodig in de weg zit-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:51:
Maar ze hangen dus niet los in een moderne behuizing en zelf in een niet moderne behuizing. Ik plaats de kabels altijd ergens achter uit het zicht. Soms boven de voeding als de voeding bovenin zit, soms boven de DVD speler als de voeding bovenin zit of er onder. Of in het geval van een moderne behuizing gewoon achter de mobo tray. Daarnaast wat voor verschil maakt het of de niet gebruikte connector een sata connector is of een molex connector?
Kom op hey... doe niet zo raar man!

Je zal best wel veel kennis over voedingen hebben, maar dit begint echt een "Ik moet en zal mijn gelijk krijgen discussie" te worden op deze manier en dat vind ik best wel dus ik zal het maar hierbij laten...Ik snap wel dat er voorbeelden te bedenken zijn waarbij dit niet de meest ideale situatie is, maar omdat het dus tot nu toe nog steeds de beste keuze is, blijft be quiet! het doen. Zelf jij geeft hier nu voorbeelden weer waarbij het dus niks uitmaakt. Geeft maar weer voor hoe weinig mensen het een nadeel is als je niet eens met een goed voorbeeld kunt komen.
Doet me denken aan programmeurs die een GUI ontwerpen : Dat gaat zelden goed, want geen inbeeldingsvermogen om als een gebruiker te denken!
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zit zonder op de man te spelen of programmeurs te gaan beledigen natuurlijk. Als je wel vindt dat je gelijk hebt kom dan met een voorbeeld die je gelijk bewijst en niet een met voorbeelden die mijn gelijk bewijzen.
[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 29-05-2020 17:06 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nu ik moet eerlijk toegeven dat ik persoonlijk een bloedhekel heb aan molexconnectoren. Om één of andere reden trek ik altijd die pinnetjes in de connector los bij het loskoppelen van de connector. Ik zou dus gewoon liever hebben dat de apparaten die molex ondersteunen in de doofpot worden gestoken. Bij sata kan je daar veel minder verkeerd bij doen. (kuch kuch connector buigen is toch al eens bij mij voorgekomen...
).

Nooit aan de draden trekken, altijd aan de connector zelf. Geld bij elke stekker van de stofzuiger tot de USB lader. Want je trekt de draden gewoon stuk. Schade hoeft ook niet direct zichtbaar te zijn. Een soepele draad bestaat namelijk uit allemaal kleine koperen draadjes. Als je daar continue aan trekt gaan ze één voor één stuk. Hierdoor wordt de kabel op die plek zeer zwak en gevaarlijk, zo kan er brand ontstaan.
Wat betreft de connector zelf. De molex is meer robuust dan de SATA connector. De pinnetjes in de SATA connector zijn niet al te stevig en de hoeveelheid stroom welke ze aan kunnen is ook lager dan bij molex. De SATA connector is gekomen door 3,3V, maar die wordt maar heel zelden gebruikt. Molex connector zit ook een stuk steviger vast, maar dat is ook gelijk zijn nadeel omdat zoals jezelf al hebt ondervonden die niet altijd even gemakkelijk is los te halen. Al zijn er connectors die daar een oplossing voor hebben. In zo'n connector kun je dan knijpen en dan komt die half los.
Wat betreft de connector zelf. De molex is meer robuust dan de SATA connector. De pinnetjes in de SATA connector zijn niet al te stevig en de hoeveelheid stroom welke ze aan kunnen is ook lager dan bij molex. De SATA connector is gekomen door 3,3V, maar die wordt maar heel zelden gebruikt. Molex connector zit ook een stuk steviger vast, maar dat is ook gelijk zijn nadeel omdat zoals jezelf al hebt ondervonden die niet altijd even gemakkelijk is los te halen. Al zijn er connectors die daar een oplossing voor hebben. In zo'n connector kun je dan knijpen en dan komt die half los.
[ Voor 97% gewijzigd door -The_Mask- op 29-05-2020 19:43 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat zijn inderdaad de semi-interessante molexconnectoren die dit oplossen-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:47:
Al zijn er connectors die daar een oplossing voor hebben. In zo'n connector kun je dan knijpen en dan komt die half los.
PS; mijn vorige ledstrip van nzxt was molex en wegens dat gepruts heb ik nu eentje met een 4-pin en sata-aansluiting van cablemod

Goed om te weten dat de ION+ ook twee losse kabels heeft! En bedankt voor de handige tip ^^.-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:40:
[...]
De ION+ 560W heeft wel twee losse kabels maar elke kabel heeft ook twee connectors. Als je echter gewoon de eerste connector gebruikt en niet het laatste deel dan heb je er ook niet last van en zie je het ook niet. Kwestie van het laatste deel gewoon weer terug laten lopen met de kabel en een zwart tie-wrapje er omheen doen zodat die op zijn plaats blijft.
Bedankt, @nero355! Dan kan ik goed vergelijken welke kabels ik bij de desbetreffende voeding krijgnero355 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:37:
[...]
Be Quiet Straight Power 11 550W : https://www.bequiet.com/a...3a15476@be-quiet.net&.jpg
Fractal Design ION+ 560W Platinum : https://www.fractal-desig...s/2019/06/IonP-manual.pdf (Pagina 7)
@-The_Mask- Wat denk je van een FX 8120 en RX 570 4GB op die VS450?
[ Voor 87% gewijzigd door chim0 op 30-05-2020 06:37 ]
Dat het geen onderdelen zijn die ik zou halen. Maar het zou moeten kunnen zonder overklokken.chim0 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 05:51:
@-The_Mask- Wat denk je van een FX 8120 en RX 570 4GB op die VS450?
AMD Nieuwsdiscussie
Nee weet ik, maar die FX 8120 heb ik gratis gekregen en die RX 570 kan ik voor een mooie prijs krijgen vandaar. Gaat niet meer door.-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:24:
[...]
Dat het geen onderdelen zijn die ik zou halen. Maar het zou moeten kunnen zonder overklokken.
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 31-05-2020 17:09 ]
Techpowerup Best Power Supply Buying Guide (Jun 2020) By CRMaris : https://www.techpowerup.c...-supply-psu-buying-guide/
Ja Aris zijn slechtste artikel ooit helaas.Gipsy King schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:57:
Techpowerup Best Power Supply Buying Guide (Jun 2020) By CRMaris : https://www.techpowerup.c...-supply-psu-buying-guide/
AMD Nieuwsdiscussie
Hhm, ik heb je meermaals zien aangeven dat Aris de enige of in ieder geval één van de weinige is die behoorlijk een voeding kan testen. Wat nu? Waar kunnen we nu nog heen voor goede reviews?-The_Mask- schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:59:
[...]
Ja Aris zijn slechtste artikel ooit helaas.
Een best buy guide is wat anders dan een goede test of review.TriominosDE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:57:
[...]
Hhm, ik heb je meermaals zien aangeven dat Aris de enige of in ieder geval één van de weinige is die behoorlijk een voeding kan testen. Wat nu? Waar kunnen we nu nog heen voor goede reviews?
Maar is het dan niet frappant dat Aris hier de hemel in wordt geprezen om z'n reviews maar zodra z'n advies (best-buy guide) niet strookt met de mening(en) alhier het ineens z'n "slechtste artikel ooit" is?Uszka schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:03:
[...]
Een best buy guide is wat anders dan een goede test of review.
Nee hoor, zijn review op THW mbt Fractal iON is ook niet super, en BQ SP11 PL net zo.. verder valt dat wel mee met wat jij schrijft. het blijft mogelijk dat iemand een slecht artikel schrijft.daar hoef je niemand over aan te vallen mbt een mening.TriominosDE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:20:
[...]
Maar is het dan niet frappant dat Aris hier de hemel in wordt geprezen om z'n reviews maar zodra z'n advies (best-buy guide) niet strookt met de mening(en) alhier het ineens z'n "slechtste artikel ooit" is?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het is zijn zijn slechtste artikel omdat het zijn slechtste is wat mij betreft. Als jij een slechtere weet mag je het zeggen. Ik heb zo goed als alles van Aris gelezen vanaf ~2008/2009 toen nog in het Grieks via Google Translate op TheLab.gr, daarna TechPowerUp, Tomshardware en KitGuru.TriominosDE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:20:
[...]
Maar is het dan niet frappant dat Aris hier de hemel in wordt geprezen om z'n reviews maar zodra z'n advies (best-buy guide) niet strookt met de mening(en) alhier het ineens z'n "slechtste artikel ooit" is?
Dat wil echter niet zeggen dat als hij een slecht artikel schrijft ik ga ontkennen dat die slecht is. Ik ben geen fanboy die alleen maar het goede verspreid en het slechte ontkent of de waarheid gaat verdraaien om zijn favoriete merk of in dit geval reviewer er beter uit te laten komen.
Of ben jij van mening dat het beter is om niet meer kritisch te zijn op het moment dat je favoriete fabrikant of reviewer iets baggers produceert?
@TriominosDE en ook @nero355 en @Dietaahhhpro
Begrijp ik het nu goed dat jullie allemaal vinden dat je niet kritisch mag zijn naar je favoriete merk of reviewer, ook niet als die iets slechtst produceren?
[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2020 18:31 ]
AMD Nieuwsdiscussie
@-The_Mask- absoluut niet, integendeel, het is juist belangrijk kritisch te zijn. Zowel naar merk, forum als auteur. Maar waarom zou Ares op dezelfde site waar hij dus uitstekende voedingreviews produceert ook voedingen aanraden die totaal niet matchen met wat er in zijn goede reviews te vinden zijn? Daarin ben ik het dus zeker eens met de twee andere heren dat Ares op dat vlak een hoek van 180° heeft gemaakt. Vreemd.
Het enige antwoord dat ik 123 kan bedenken op deze vraag is dat die best buy voedingen guide puur een gesponsord artikel is. Als je kijkt naar het aantal voedingen gebaseerd op het seasonic prime platform, zijn dat er erg veel...
Het enige antwoord dat ik 123 kan bedenken op deze vraag is dat die best buy voedingen guide puur een gesponsord artikel is. Als je kijkt naar het aantal voedingen gebaseerd op het seasonic prime platform, zijn dat er erg veel...
De andere twee heren zeggen/vinden precies het omgekeerde wat jij nu zegt. Die vinden dus dat je niet kritisch mag zijn omdat ik meermaals gezegd heb dat Aris de beste reviews schrijft. Hierdoor moet ik vervolgens ook deze slechte best buy guide van Aris goed vinden. Maar dat is dus precies wat een fanboy zou doen, het slechte negeren of anderszins downplayen. En daar bedank ik voor.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik vind het gewoon jammer dat jij een hoop kritiek hebt op heel wat websites, terwijl je totaal niet aangeeft waarom precies en zelfs een website waarop je zelf actief bent niet eens wilt helpen om het beter te doen!-The_Mask- schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:48:
Begrijp ik het nu goed dat jullie allemaal vinden dat je niet kritisch mag zijn naar je favoriete merk of reviewer, ook niet als die iets slechtst produceren?
Sinds ik dit topic volg zie ik ook alleen maar adviezen die gebaseerd zijn op puur de meetresultaten van een voeding maar dingen als bekabeling of wel/niet stil en dergelijke worden helemaal niet in het advies meegenomen dus als iemand dan iets dergelijks wel probeert samen te stellen met de (beperkte) resources die hij/zij heeft dan kan ik het diegene moeilijk kwalijk nemen als het misschien niet de meest ideale lijst is
Zat websites "out there" dus lees ze allemaal eens door voor zover je er een aantal nuttig vindt en trek je eigen conclusies zou ik zeggen!
Dat doe ik altijd en als ik dat niet doe dan is het meestal overduidelijk, zoals in dit geval. Mocht iemand willen weten dan zal die het ongetwijfeld vragen, maar aangezien niemand er naar vroeg lijkt het mij duidelijk genoeg.nero355 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:38:
[...]
Ik vind het gewoon jammer dat jij een hoop kritiek hebt op heel wat websites, terwijl je totaal niet aangeeft waarom precies
Dat is natuurlijk totale onzin. Ik heb alle mogelijke hulp aangeboden die je maar kunt bedenken. Noem maar eens iets wat ik nog niet heb gedaan? En allemaal volledig voor nop overigens.en zelfs een website waarop je zelf actief bent niet eens wilt helpen om het beter te doen!
Dan heb je dus nog geen één advies gelezen. Er is nog nooit één advies gegeven op puur meetresultaten. Sterker nog het is niet eens zo interessant, vandaar dat ik dat amper laat meetellen. De prestaties moeten goed zijn. Maar het is totaal nutteloos om perfecte spanningsstabiliteit te hebben bij een statische load.Sinds ik dit topic volg zie ik ook alleen maar adviezen die gebaseerd zijn op puur de meetresultaten van een voeding maar dingen als bekabeling of wel/niet stil en dergelijke worden helemaal niet in het advies meegenomen
Als je nu het advies van Aris had gelezen dan had je gezien dat zijn adviezen juist puur en alleen daarop gebaseerd zijn en dat is dan ook één van de redenen waarom dat zo'n slecht stuk is.
Dat wordt altijd gedaan.Zat websites "out there" dus lees ze allemaal eens door voor zover je er een aantal nuttig vindt en trek je eigen conclusies zou ik zeggen!
Ik zou zeggen roep wat minder onzin en probeer niet steeds mensen op het verkeerde been te zetten door onzin te verspreiden.
AMD Nieuwsdiscussie
Er zou ook nog het een en ander over zijn gebleven en daar heb ik nog niks over gezien of gelezen ?!-The_Mask- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:44:
Dat is natuurlijk totale onzin. Ik heb alle mogelijke hulp aangeboden die je maar kunt bedenken. Noem maar eens iets wat ik nog niet heb gedaan? En allemaal volledig voor nop overigens.
Nee, ik lees dit topic echt totaal niet de afgelopen weken... LOL!Dan heb je dus nog geen één advies gelezen. Er is nog nooit één advies gegeven op puur meetresultaten. Sterker nog het is niet eens zo interessant, vandaar dat ik dat amper laat meetellen.

Ja, leuk, maar leg dan eens uit wat daar zo slecht aan isAls je nu het advies van Aris had gelezen dan had je gezien dat zijn adviezen juist puur en alleen daarop gebaseerd zijn en dat is dan ook één van de redenen waarom dat zo'n slecht stuk is.
Wat kan er anders ? Wat moet er beter ?!
Dat doe ik dan ook niet, want op een enkele post na hier en daar lees ik vooral mee, maar wat ik vooral lees is :Ik zou zeggen roep wat minder onzin en probeer niet steeds mensen op het verkeerde been te zetten door onzin te verspreiden.
- Dat iemand voor de 100ste keer vraagt welke voeding hij/zij moet kopen, terwijl er een paar posts terug advies is gegeven over een vrijwel gelijk systeem dat amper ervan afwijkt.
- Dat een voeding technisch goed is, maar men andere factoren niet in het geheel meeneemt.
- Welke websites wel of niet goede Reviews maken, maar waar iets slecht is wordt er vaak niet verteld/uitgelegd.
Maar goed...
Misschien moet ik maar eens dit topic uit mijn Bookmarks halen en elders mijn informatie gaan opzoeken
Geen idee wat je bedoelt. Ik heb meer dan mijn best gedaan. Volgens mij heb je al weer je conclusie klaar zonder ook maar enig idee te hebben hoe het eigenlijk zit.nero355 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:57:
[...]
Er zou ook nog het een en ander over zijn gebleven en daar heb ik nog niks over gezien of gelezen ?!
Aan je uitspraken te zien niet nee, of je begrijpt het niet.Nee, ik lees dit topic echt totaal niet de afgelopen weken... LOL!
Immers als je gewoon het laatste advies erbij pakt dan zie je dus er totaal niet gekeken is naar prestaties, maar juist naar wat degene belangrijk vond.
Degene vond de kabels van de Corsair RM550x wat te stug en dus worden twee goede alternatieven genoemd die precies aan de wensen voldoen die hij heeft. Als je ook alle laatste 10 jaar door zou spitten dan zou je zien dat er extreem veel verschillende voedingen zijn aangeraden van ook zo goed als elk fatsoenlijk merk. Bijna het volledige alfabet is wel geweest, zo uit mijn hoofd heb ik alleen geen merk geadviseerd met de volgende begin letters: J, Q, U, V, W en Y. Heel veel merken hebben overigens dezelfde voorletter en van elk merk zijn meestal ook meerdere series en vermogen geadviseerd. Dus beweren dat er weinig afwisseling tussen zit en dat het altijd hetzelfde advies is is gewoon de reinste onzin. Dat het advies vergelijkbaar is bij vergelijkbare wensen en systeem lijkt mij niet meer dan logisch, als dat niet zo zou zijn dan klopt er iets niet aan het advies.-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:12:
[...]
Het is beter, maar in het geval van deze voeding is het voordeel zeer beperkt. Het wordt pas echt nuttig bij hoge vermogens en goede implementaties. Een Corsair AX1600i bijvoorbeeld, daar kun je het triggerpoint van de rail ook nog instellen naar eigen hand.
Dat gaf ik al aan. Het is helemaal niet interessant om perfecte spanningsregulatie te hebben met een statische load. Daar heb je werkelijk helemaal niks aan. De PC is namelijk geen statische load maar een dynamische. Aris zijn adviezen gaan alleen maar daar over en helemaal niet over al het andere. En daarnaast lijkt het er ook op dat die maar uit een heel klein deel kiest en het over grote deel van de markt sowieso al afschiet. Maar je kunt natuurlijk geen advies geven over welke voeding de beste keuze is als je 99% van de markt negeert ongeacht of die goed is of niet en alleen de besten gaat kiezen uit 1% van de markt.Ja, leuk, maar leg dan eens uit wat daar zo slecht aan is
Het probleem is hier vooral dat het antwoord je niet bevalt volgens mij. Ik heb zo'n idee dat we hier jouw favoriete merk moeten promoten anders blijft het altijd slecht in jouw ogen. Als je daarna opzoek bent dan zou ik inderdaad ergens anders gaan kijken. Ook bij voedingen zijn er genoeg fanboys, zoek het juiste forum en je ziet alleen nog maar je favoriete merk.Dat doe ik dan ook niet, want op een enkele post na hier en daar lees ik vooral mee, maar wat ik vooral lees is :
- Dat iemand voor de 100ste keer vraagt welke voeding hij/zij moet kopen, terwijl er een paar posts terug advies is gegeven over een vrijwel gelijk systeem dat amper ervan afwijkt.
- Dat een voeding technisch goed is, maar men andere factoren niet in het geheel meeneemt.
- Welke websites wel of niet goede Reviews maken, maar waar iets slecht is wordt er vaak niet verteld/uitgelegd.
Maar goed...
Misschien moet ik maar eens dit topic uit mijn Bookmarks halen en elders mijn informatie gaan opzoeken
AMD Nieuwsdiscussie
Oja, zeker wel. Maar normaal ben je laaiend enthousiast over Aris, heb je hem veelvuldig geroemt om z'n kundigheid en al meermaals het statement hebt gemaakt dat hij in jouw ogen de enige/een van de weinige is die nog fatsoenlijk een voeding kan testen. Dan vind ik het frappant dat een review met een conclusie die redelijk haaks staat op de mening die je hier regelmatig ventileert toevallig samenvalt met zijn slechtste artikel ooit.-The_Mask- schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:48:
[...]
[ Voor 47% gewijzigd door TriominosDE op 03-06-2020 20:42 ]
Je kunt ook gewoon zelf onderzoek doen natuurlijk. Het kost je een klein beetje van je tijd maar het bespaart anderen heel veel tijd omdat ze dan niet op zulke onzin hoeven te reageren. Als je hier alleen maar komt om zulke onzin te verspreiden kun je beter wegblijven. Dus ga aub zelf de volgende keer even op onderzoek uit. En kom met iets serieus. Dus niet "Deze best buy guide moet je goed vinden omdat je de reviews ook goed vind". Al helemaal niet als ik voorbeelden geef waarom dat niet zo is.
[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2020 22:38 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Mja, in feit is dat over het algemeen ook wel een beetje zo :-The_Mask- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:37:
Dat gaf ik al aan. Het is helemaal niet interessant om perfecte spanningsregulatie te hebben met een statische load. Daar heb je werkelijk helemaal niks aan. De PC is namelijk geen statische load maar een dynamische. Aris zijn adviezen gaan alleen maar daar over en helemaal niet over al het andere.
- Of je PC zit een beetje aan de IDLE kant te klooien terwijl je zit te internetten.
- Of je PC zit voluit te stampen tijdens het renderen/gamen/enz.
Dus op een aantal vaste waardes testen vind ik dan niet eens een gek idee eigenlijk
Ik kan me best wel voorstellen dat een website bepaalde modellen niet eens toegestuurd krijgt of de fabrikant in de laatste x aantal maanden geen review model beschikaar had.En daarnaast lijkt het er ook op dat die maar uit een heel klein deel kiest en het over grote deel van de markt sowieso al afschiet. Maar je kunt natuurlijk geen advies geven over welke voeding de beste keuze is als je 99% van de markt negeert ongeacht of die goed is of niet en alleen de besten gaat kiezen uit 1% van de markt.
Dan kan je die ook niet aanraden...
Ja en Nee : Ik mis vaak wat meer technische uitleg over het een en ander, maar ook een wat completer advies waarbij het hele pakket wordt meegenomen zeg maar.Het probleem is hier vooral dat het antwoord je niet bevalt volgens mij.
Nee, dat maakt me niet uit, want door de jaren heen heb ik van alle merken wel wat gehad zo'n beetje en ik heb ook vaak genoeg de gok genomen om iets te kopen van een relatief nieuw merkIk heb zo'n idee dat we hier jouw favoriete merk moeten promoten anders blijft het altijd slecht in jouw ogen. Als je daarna opzoek bent dan zou ik inderdaad ergens anders gaan kijken. Ook bij voedingen zijn er genoeg fanboys, zoek het juiste forum en je ziet alleen nog maar je favoriete merk.
Ik doe het heel soms, maar dat wordt eigenlijk nooit begrepen omdat het dus een nogal technische uitleg is, dus dan kun je het blijven doen, maar het kost tijd en het wordt toch niet begrepen dus voegt het weinig toe.nero355 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:20:
[...]
Ja en Nee : Ik mis vaak wat meer technische uitleg over het een en ander, maar ook een wat completer advies waarbij het hele pakket wordt meegenomen zeg maar.
Om een willekeurige post te pakken:
Begrijp je de hiervan de uitleg? Het was advies aan @chim0. En ik had zo het idee dat die het niet begreep. Zijn keuze viel uiteindelijk ook op double forward + groep regulatie. Het slechtste wat je tegenwoordig kunt kiezen.-The_Mask- schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:13:
[...]
Puur op basis van wat te zien is op de plaatjes zou ik de MWE V2 en MWE Bronze V2, welke beide hetzelfde platform gebruiken, plaatsen op het niveau van de product: Corsair CX series (2016) Deze serie staat net boven de product: Corsair CX Modular (2016) qua prestaties.
Dit omdat de Corsair CX en Cooler Master MWE (Bronze) V2 alle drie gebruik maken van LLC resonant + SR + DC-DC. De Corsair CXM serie maakt gebruik van double forward + DC-DC. Corsair VS is helemaal een stap terug met double forward + groep regulatie.
be quiet! Pure Power 11 gebruikt ACRF + SR + DC-DC qua prestaties is dit meer te vergelijken met double forward met DC+DC zoals de Corsair CXM. Maar het voordeel is dat dit design hoog rendement heeft zonder dat het duurder is om te maken als double forward + DC-DC. De reden dat FSP hier zoveel gebruik van maakt. Goedkoop te produceren maar wel een hoog rendement.
Maar dat is dus geen statische load maar een dynamische load, welke extreem snel wisselt. Als de videokaart bijvoorbeeld 200 watt verbruikt is dit eigenlijk een extreem snel wisselende belasting tussen bijvoorbeeld 100W en 300W. En dit gaat dan in de milliseconden. Niet meetbaar met DC meters, maar alleen met een oscilloscoop.nero355 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:20:
[...]
Mja, in feit is dat over het algemeen ook wel een beetje zo :
- Of je PC zit een beetje aan de IDLE kant te klooien terwijl je zit te internetten.
- Of je PC zit voluit te stampen tijdens het renderen/gamen/enz.
[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2020 23:35 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Daar kwam ik dus hier eigenlijk wel voor...-The_Mask- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:32:
Ik doe het heel soms, maar dat wordt eigenlijk nooit begrepen omdat het dus een nogal technische uitleg is, dus dan kun je het blijven doen, maar het kost tijd en het wordt toch niet begrepen dus voegt het weinig toe.
Verkeerde verwachtingen aan mijn kant zullen we maar zeggen dan ?!
Half : Ik weet dat Double Forward bagger is en dat het sinds de Haswell generatie een achterhaald concept is vanwege de C states.Om een willekeurige post te pakken:
[...]
Begrijp je de hiervan de uitleg? Het was advies aan @chim0. En ik had zo het idee dat die het niet begreep. Zijn keuze viel uiteindelijk ook op double forward + groep regulatie. Het slechtste wat je tegenwoordig kunt kiezen.
De rest zoek ik wel op en leer ik weer van : Voor dat soort dingen kom ik op GoT tenslotte
Het moest een goedkope voeding zijn voor een oude PC (X4 965 + HD6870) dus zo slecht was die keuze toch niet? Heb tot nu toe nergens last van.-The_Mask- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:32:
[...]
Begrijp je de hiervan de uitleg? Het was advies aan @chim0. En ik had zo het idee dat die het niet begreep. Zijn keuze viel uiteindelijk ook op double forward + groep regulatie. Het slechtste wat je tegenwoordig kunt kiezen.
Een moderne stabiele voeding koste evenveel, dat werd een post later nog gezegd. Maar ik gebruikte jouw post gewoon als voorbeeld. Dat het meestal weinig nut heeft om met technische uitleg te komen, als het toch niet begrepen wordt. Jij bent dan ook nog iemand die het topic regelmatig leest en volgt. Iemand die dat niet doet zal er nog minder van snappen.chim0 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 05:48:
[...]
Het moest een goedkope voeding zijn voor een oude PC (X4 965 + HD6870) dus zo slecht was die keuze toch niet? Heb tot nu toe nergens last van.
Ik post de diepgang in de post ook regelmatig aan de persoon aan. Als de persoon zo weinig van een voeding weet dat die niet eens kan vertellen wat die belangrijk vindt aan de voeding en wat minder belangrijk. Dan heeft het echt geen nut om een zeer diepgaande uitleg over een voeding te geven. Dan geef je zo'n persoon een paar goede voeding opties en leg je de verschillen uit welke de persoon zelf merkt. Waar die op moet letten en wat wel en niet belangrijk is.nero355 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:36:
[...]
Daar kwam ik dus hier eigenlijk wel voor...
Verkeerde verwachtingen aan mijn kant zullen we maar zeggen dan ?!
[ Voor 70% gewijzigd door -The_Mask- op 04-06-2020 09:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat zeg ik niet en/of je begrijpt me verkeerd. Je "moet" deze best buy guide niet goed vinden omdat je normaal wel een hoge pet op hebt van Aris. Ik vraag me alleen openlijk af of Aris z'n best buy guide echt -slecht- is, of enkel een mening bevat waar jij je niet in kunt vinden. Allebei kan, allebei mag, maar bij de bewering dat het een slecht artikel is hoort wat mij betreft wat meer feitelijke onderbouwing. Als je simpelweg zou stellen dat je het er niet mee eens bent om subjectieve redenen is er verder geen onderbouwing nodig, maar je zou het dan wel als zodanig uit kunnen spreken ter bevordering van de transparantie in het topic.-The_Mask- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:08:
Je kunt ook gewoon zelf onderzoek doen natuurlijk. Het kost je een klein beetje van je tijd maar het bespaart anderen heel veel tijd omdat ze dan niet op zulke onzin hoeven te reageren. Als je hier alleen maar komt om zulke onzin te verspreiden kun je beter wegblijven. Dus ga aub zelf de volgende keer even op onderzoek uit. En kom met iets serieus. Dus niet "Deze best buy guide moet je goed vinden omdat je de reviews ook goed vind". Al helemaal niet als ik voorbeelden geef waarom dat niet zo is.
Door het gebrek aan feitelijke onderbouwing kan ik het nu in alle eerlijkheid niet anders lezen dan; "het is een slecht artikel want ik ben het er niet mee eens" en dan zou ik me af kunnen gaan vragen hoe objectief je adviezen zijn. Dat willen we niet, toch?
En daarom staat er een onderbouwing, maar dat negeer je natuurlijk. Ik ga je posts met onzin daarom ook maar negeren dat lijkt mij het beste, aangezien je met dit account alleen maar trol posts maakt. Pas als je een fatsoenlijke kloppende reactie kan schrijven kan je één terug verwachten.
[ Voor 60% gewijzigd door dion_b op 04-06-2020 15:41 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Vanaf jouw post dat het een slecht artikel is (-The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34") alles nu 3x gelezen en wat ik terug vind is:
Daarnaast wordt het wat semantisch zo, maar wel treffend dat je op een post waarin ik uitleg dat je een andere mening dan die van jezelf niet zonder meer af kunt doen als onzin, reageert door een mening af te doen als onzin.
En tussen de regels door (waarbij ik als je naar de plus- en minpunten die Aris aangeeft kijkt de feitelijkheid durf te betwijfelen);-The_Mask- schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:48:
Het is zijn zijn slechtste artikel omdat het zijn slechtste is wat mij betreft.
Lees ik dan ergens overheen (of negeer ik iets onbewust)?-The_Mask- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:44:
Als je nu het advies van Aris had gelezen dan had je gezien dat zijn adviezen juist puur en alleen daarop (meetresultaten -red.) gebaseerd zijn en dat is dan ook één van de redenen waarom dat zo'n slecht stuk is.
Daarnaast wordt het wat semantisch zo, maar wel treffend dat je op een post waarin ik uitleg dat je een andere mening dan die van jezelf niet zonder meer af kunt doen als onzin, reageert door een mening af te doen als onzin.
[ Voor 17% gewijzigd door TriominosDE op 04-06-2020 13:46 ]
Daar ben ik het deels mee eens. Deels mee eens omdat je advies geeft op basis van het niveau van je publiek. Het is nutteloos om een moeilijke uitleg te geven als er toch niets van wordt gesnapt. Voor wie ben je dan bezig, voor je publiek of voor jezelf?-The_Mask- schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:28:
Dat het meestal weinig nut heeft om met technische uitleg te komen, als het toch niet begrepen wordt.
Ik post de diepgang in de post ook regelmatig aan de persoon aan. Als de persoon zo weinig van een voeding weet dat die niet eens kan vertellen wat die belangrijk vindt aan de voeding en wat minder belangrijk. Dan heeft het echt geen nut om een zeer diepgaande uitleg over een voeding te geven. Dan geef je zo'n persoon een paar goede voeding opties en leg je de verschillen uit welke de persoon zelf merkt. Waar die op moet letten en wat wel en niet belangrijk is.
Het is een feit dat je wellicht degene bent met het meeste kennis van de werking van voedingen op dit hele forum, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee ook de enige bent die 'correct' advies kan geven en een monopolie op dit topic plaatst. Anders kunnen we het evengoed @-The_Mask- adviestopic voor voedingen noemen. Zijn we hier niet allemaal om te leren en uit interesse voor voedingen? Een reactie als 'je hebt het fout' of 'dit is onzin, zoals gewoonlijk van jou' is een volledig andere aanpak dan iemand objectief te wijzen op wat jij denkt dat er fout aan zijn bewering is, zo leert degene in kwestie ook weer wat bij. Op de man spelend werkt altijd averechts en is gewoon niet productief. De reden dat er nu een hele pagina aan tegenreacties komen is omdat je juist op de man hebt gespeeld. Je geloofwaardigheid is groter bij een objectieve aanpak dan op de man spelend en juist dat eerste is de reden dat dit topic zo populair is.
Ik ben het er deels niet mee eens omdat een leek natuurlijk niet weet wat belangrijk is in een voeding. Zolang die veilig en betrouwbaar is, is deze voor de leek vaak voldoende. Richtvragen zijn daarom altijd belangrijk om te kijken welke voeding bij hem/haar past.
En dat gebeurt ook niet. Zie de laatste maanden maar, het meeste advies komt niet van mij maar van anderen. En diezelfde mensen geven ook aan dat het een slecht stuk van Aris is.Dietaahhhpro schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:55:
Het is een feit dat je wellicht degene bent met het meeste kennis van de werking van voedingen op dit hele forum, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee ook de enige bent die 'correct' advies kan geven en een monopolie op dit topic plaatst. Anders kunnen we het evengoed @-The_Mask- adviestopic voor voedingen noemen.
AMD Nieuwsdiscussie
Terugroepactie vanuit Corsair mbt SF voedingen met serienummers tussen 194448xx to 201148x
productiedatum van sept 2019 t/m mrt 2020. hier aan te melden Dit is ontstaan vanwege hoger RMA aanvraag dan verwacht, en gebleken problemen daaruit. Het probleem zit in het AC-conversiegedeelte van de PSU, niet in het DC-onderdeel. Corsair wijst erop dat alle componenten veilig zijn, zelfs als de PSU faalt.
productiedatum van sept 2019 t/m mrt 2020. hier aan te melden Dit is ontstaan vanwege hoger RMA aanvraag dan verwacht, en gebleken problemen daaruit. Het probleem zit in het AC-conversiegedeelte van de PSU, niet in het DC-onderdeel. Corsair wijst erop dat alle componenten veilig zijn, zelfs als de PSU faalt.
Extra info :Hackus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:28:
Terugroepactie vanuit Corsair mbt SF voedingen met serienummers tussen 194448xx to 201148x
https://www.tomshardware....sus-over-failure-concerns
https://www.techpowerup.c...s-due-to-failure-concerns
https://www.guru3d.com/ne...eries-power-supplies.html
https://nl.hardware.info/...blemen-met-hitte-en-vocht
[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 09-06-2020 07:55 . Reden: extra informatie. ]
Even een inhoudelijke vraag van mijn kant:
Ik ben veel bezig met retrocomputing, dus oude zooi draaiend te krijgen. Echt oud spul is een verhaal apart, maar vanaf eind jaren '90 is ATX standaard en zou je dus in theorie een moderne voeding kunnen gebruiken (tenzij je ISA kaarten hebt die -5V willen). Maar... de eerste generaties ATX borden haalden het vermogen voor de CPU uit de 5V-lijn. Pas met de introductie van de P4 kwam er een aparte ATX12V connector en werd de grootste draw van de 12V-lijn gerealiseerd. Met jaren '90 CPUs is dat nauwelijks een probleem gezien hun lage verbruik, maar bij de laatste "5V" ontwerpen, vooral de Athlon Thunderbird, XP en (dual!) MP was dat anders. Zij trokken tot 80W (single CPU) of 2x60W van de 5V lijn.
Dat heeft twee gevolgen:
1) de 5V lijn moet veel kunnen levren. 80W is 16A netto door moederbord VRM af te leveren. Ik weet niet wat de typische efficiency de VRMs van een SoA bord is, maar er zal in ieder geval meer van de PSU getrokken worden dan die 16A. Bovendien worden PCI kaarten en een deel van AGP gevoed vanuit diezelfde 5V lijn.
2) omdat 12V niet voor CPU gebruikt wordt en slechts gedeeltelijk door AGP, bestaat de belasting voor het grootste deel uit de motoren van een paar HDDs, wat verhoudingsgewijs erg weinig is.
Simpelste oplossing is om een PSU uit ~2002 te gebruiken die 30-50A op 5V kan bieden. Maar dan zit je oud schroot te gebruiken dat mogelijk niet stabiel is (en sowieso minder efficient is dan een moderne PSU). Plus die dingen zijn niet altijd makkelijk te vinden. Dus veel mensen gebruiken een moderne PSU.
Waar een moderne PSU allicht gebouwd is op twee keer zoveel stroom (en dus vijf keer zoveel vermogen!) over de 12V lijn te sturen als over de 5V lijn, zal een systeem als dit al snel meer dan drie of vier keer zoveel stroom over 5W trekken als over de overige lijnen. Dat is een heel ander balans. Komt bij dat je vaak een zeer hoge spec PSU moet vinden om zoveel stroom over de 5V lijn te kunnen leveren - voor 30A op 5V moet je richting 700W, waar het anno 2002 door een doorsnee 300W PSU geleverd zou worden.
Tot zover mijn kennis. Wat ik me nu afvraag:
- zal een PSU die ontworpen is om meeste vermogen op 12V te leveren goede, stabiele voltages kunnen leveren op 5V als die zwaar belast wordt terwijl 12V grotendeels ontlast wordt?
- wat is gevolg voor de efficiency van een ~700W PSU in te zetten voor een load van hooguit 200W, en dat voor het grootste deel over de 5V lijn? Ik vermoed dat mooie 80+ / 90+ cijfers niet gehaald gaan worden, maar klopt dat?
Ik ben veel bezig met retrocomputing, dus oude zooi draaiend te krijgen. Echt oud spul is een verhaal apart, maar vanaf eind jaren '90 is ATX standaard en zou je dus in theorie een moderne voeding kunnen gebruiken (tenzij je ISA kaarten hebt die -5V willen). Maar... de eerste generaties ATX borden haalden het vermogen voor de CPU uit de 5V-lijn. Pas met de introductie van de P4 kwam er een aparte ATX12V connector en werd de grootste draw van de 12V-lijn gerealiseerd. Met jaren '90 CPUs is dat nauwelijks een probleem gezien hun lage verbruik, maar bij de laatste "5V" ontwerpen, vooral de Athlon Thunderbird, XP en (dual!) MP was dat anders. Zij trokken tot 80W (single CPU) of 2x60W van de 5V lijn.
Dat heeft twee gevolgen:
1) de 5V lijn moet veel kunnen levren. 80W is 16A netto door moederbord VRM af te leveren. Ik weet niet wat de typische efficiency de VRMs van een SoA bord is, maar er zal in ieder geval meer van de PSU getrokken worden dan die 16A. Bovendien worden PCI kaarten en een deel van AGP gevoed vanuit diezelfde 5V lijn.
2) omdat 12V niet voor CPU gebruikt wordt en slechts gedeeltelijk door AGP, bestaat de belasting voor het grootste deel uit de motoren van een paar HDDs, wat verhoudingsgewijs erg weinig is.
Simpelste oplossing is om een PSU uit ~2002 te gebruiken die 30-50A op 5V kan bieden. Maar dan zit je oud schroot te gebruiken dat mogelijk niet stabiel is (en sowieso minder efficient is dan een moderne PSU). Plus die dingen zijn niet altijd makkelijk te vinden. Dus veel mensen gebruiken een moderne PSU.
Waar een moderne PSU allicht gebouwd is op twee keer zoveel stroom (en dus vijf keer zoveel vermogen!) over de 12V lijn te sturen als over de 5V lijn, zal een systeem als dit al snel meer dan drie of vier keer zoveel stroom over 5W trekken als over de overige lijnen. Dat is een heel ander balans. Komt bij dat je vaak een zeer hoge spec PSU moet vinden om zoveel stroom over de 5V lijn te kunnen leveren - voor 30A op 5V moet je richting 700W, waar het anno 2002 door een doorsnee 300W PSU geleverd zou worden.
- zal een PSU die ontworpen is om meeste vermogen op 12V te leveren goede, stabiele voltages kunnen leveren op 5V als die zwaar belast wordt terwijl 12V grotendeels ontlast wordt?
- wat is gevolg voor de efficiency van een ~700W PSU in te zetten voor een load van hooguit 200W, en dat voor het grootste deel over de 5V lijn? Ik vermoed dat mooie 80+ / 90+ cijfers niet gehaald gaan worden, maar klopt dat?
Oslik blyat! Oslik!
Weet niet of dit hier moet of dat ik een eigen topic moet openen in componenten aankoopadvies.
Ik ga een Pc bouwen voor 1080p,60fps en heb nu al wat onderdelen bij elkaar.
Nu zit ik volgens een PSU calculator rond de 350-370W Load en recommend die een PSU van 400W aan,
graag zou ik liever iets hoger willen gaan zodat ik de toekomst nog wat kan upgraden. (dus rond de 450W-550W)
Wat zijn op dit moment goede/beste PSU's rond de 450W-550W?
Of kan ik gewoon 1 van de BBG kiezen? bijv. de
be quiet! System Power 9 400W
be quiet! System Power 9 500W
Cooler Master MWE 450 White 230V - V2
Cooler Master MWE 550 White 230V - V2
Cooler Master MWE Bronze 450W V2
Cooler Master MWE Bronze 550W V2
Edit: hier topic geopend.
Ik ga een Pc bouwen voor 1080p,60fps en heb nu al wat onderdelen bij elkaar.
Nu zit ik volgens een PSU calculator rond de 350-370W Load en recommend die een PSU van 400W aan,
graag zou ik liever iets hoger willen gaan zodat ik de toekomst nog wat kan upgraden. (dus rond de 450W-550W)
Wat zijn op dit moment goede/beste PSU's rond de 450W-550W?
Of kan ik gewoon 1 van de BBG kiezen? bijv. de
be quiet! System Power 9 400W
be quiet! System Power 9 500W
Cooler Master MWE 450 White 230V - V2
Cooler Master MWE 550 White 230V - V2
Cooler Master MWE Bronze 450W V2
Cooler Master MWE Bronze 550W V2
Edit: hier topic geopend.
[ Voor 3% gewijzigd door Yushi op 13-06-2020 16:05 ]
@Yushi : Lees gewoon effe het Topic een aantal posts terug en maak een keuze, want er zijn al flink wat soortgelijke systemen gepost dat je IMHO makkelijk een keuze daaruit kan maken!
Ik ben uiteindelijk voor de Fractal Design ION+ 560W gegaan. De soepele kabels maakte de cable management een stuk gemakkelijker en nu ziet mijn pc er van binnen netjes uit. Ik wil @-The_Mask- en @Hackus heel erg bedanken voor het advies! En bedankt @nero355 voor het posten welke kabels je bij welke voeding je krijgt!
Hier nog iemand. Ik heb nog een oude tower met daarin een Asus P2B mobo, voorzien van 640 MB RAM en een Tualatin Celeron 1.3 GHz.dion_b schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:23:
Even een inhoudelijke vraag van mijn kant:
Dat heeft twee gevolgen:
Verder zitten er 2 HDDs, 2 optische drives, een 3.5" en 5.25" FDD, en een interne USB hub in.
Gfx kaart is een Matrox G550.
Onlangs overleed de voeding (een FSP 250W). De reserve voeding (een FSP 235W) bleek ook al overleden. Voedingen uit die tijd sterven momenteel als de vliegen. Ik heb al overwogen om gewoon alle elco's te vervangen in een kapot exemplaar in de hoop deze weer aan de praat te krijgen.
Een ander probleem is dat huidige voedingen nauwelijks nog molex aansluitingen hebben, waardoor je met verloopkabels aan de gang moet.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Hoeveel heb je er nodigEXX schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:07:
Een ander probleem is dat huidige voedingen nauwelijks nog molex aansluitingen hebben, waardoor je met verloopkabels aan de gang moet.
De eerder genoemde Fractal heeft er 4 op een enkele kabel geloof ik en de afmetingen staan erbij vermeld.
Daarnaast : Het is Molex en die kan je makkelijk (tot aan een bepaalde grens) uitbreiden via Y kabels
Dat soort situatie dus - al valt een Tualatin nog mee, dat is maar iets van 36W ofzo, de helft van een zware Athlon(XP), en die G550 is ook niet zo'n slurper.EXX schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:07:
[...]
Hier nog iemand. Ik heb nog een oude tower met daarin een Asus P2B mobo, voorzien van 640 MB RAM en een Tualatin Celeron 1.3 GHz.
Verder zitten er 2 HDDs, 2 optische drives, een 3.5" en 5.25" FDD, en een interne USB hub in.
Gfx kaart is een Matrox G550.
Ben redelijk fan van FSP voedingen, en inderdaad, enige wat mis gaat zijn die grote caps. Als mijn FSP 350W monster mocht bezwijken ga ik dat wel degelijk doenOnlangs overleed de voeding (een FSP 250W). De reserve voeding (een FSP 235W) bleek ook al overleden. Voedingen uit die tijd sterven momenteel als de vliegen. Ik heb al overwogen om gewoon alle elco's te vervangen in een kapot exemplaar in de hoop deze weer aan de praat te krijgen.
Dat is dus weer een 560W voeding voor een systeem dat bij piekbelasting waarschijnlijk onder de 150W blijft. Ik denk dat EXX het heeft over voedingen die wat bescheidener gedimensioneerd zijn en tegenwoordig dus in de ultra-low-end zitten met inderdaad weinig Molex.nero355 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:35:
[...]
Hoeveel heb je er nodig
De eerder genoemde Fractal heeft er 4 op een enkele kabel geloof ik en de afmetingen staan erbij vermeld.
Daarnaast : Het is Molex en die kan je makkelijk (tot aan een bepaalde grens) uitbreiden via Y kabels
Komen we weer uit bij mijn vraag: wat doet het met efficiency en stabiliteit als de belasting van zo'n zware voeding A) laag en B ) vrijwel uitsluitend op 5V is?
Oslik blyat! Oslik!
Even tellen: 2 HDDs, 2 Optische drives, 1 5.25" FDD en de interne USB hub. Dat zijn 6 standaard molex connectors. Verder nog zo een kleine molex voor de 3.5" FDD.
Edit: oorspronkelijke zat er een GForce 4 Ti4200 in. Die heb ik vervangen door de Matrox G550 omdat die inderdaad een stuk zuiniger is, en de PC toch niet meer voor gaming gebruikt wordt.
Edit: oorspronkelijke zat er een GForce 4 Ti4200 in. Die heb ik vervangen door de Matrox G550 omdat die inderdaad een stuk zuiniger is, en de PC toch niet meer voor gaming gebruikt wordt.
[ Voor 37% gewijzigd door EXX op 14-06-2020 17:44 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
@EXX Ik heb nog een AOpen en HP voeding voor je. Mag je allebei van mij hebben voor een pakje shag. 
Werken beiden voor zover ik weet nog prima. De AOpen heeft 5x molex en 1x FDD en de HP 3x molex, maar wellicht kun je met een verloopkabeltje aan je zesde molex komen? Zo te horen heb je het meest aan de AOpen. De HP komt uit een oude Pentium 4 bak.
Verder zitten er nog wat SATA en PEG verloopkabeltjes bij, maar daar heb je waarschijnlijk niks aan. Ik nog minder, dus die krijg je er ook bij, en een stroomkabel had ik ook nog liggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vNdkvkJhXJuxUZxoTWbyoKDY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KZBqNbadyLxEfYkrHcVmSMiC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NkWSuvQz6v0zSsTY3JeUTTov.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wHu5Z4X3ZxxaRZbqS88yx0Lh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iyZgdE8sPuqqE3Tk27uUpw7n.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0JyhmXTBnOp87M5zmuKZAEDu.jpg?f=user_large)
Werken beiden voor zover ik weet nog prima. De AOpen heeft 5x molex en 1x FDD en de HP 3x molex, maar wellicht kun je met een verloopkabeltje aan je zesde molex komen? Zo te horen heb je het meest aan de AOpen. De HP komt uit een oude Pentium 4 bak.
Verder zitten er nog wat SATA en PEG verloopkabeltjes bij, maar daar heb je waarschijnlijk niks aan. Ik nog minder, dus die krijg je er ook bij, en een stroomkabel had ik ook nog liggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vNdkvkJhXJuxUZxoTWbyoKDY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KZBqNbadyLxEfYkrHcVmSMiC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NkWSuvQz6v0zSsTY3JeUTTov.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wHu5Z4X3ZxxaRZbqS88yx0Lh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iyZgdE8sPuqqE3Tk27uUpw7n.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0JyhmXTBnOp87M5zmuKZAEDu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JnsHxFogjPuB4AR0JFdpVCGz.jpg?f=user_large)
Probleem is de 5V lijnen - dit zijn beide P4-era of latere voedingen waar 12V meeste vermogen levert en er op 5V resp 19A en 20A aanwezig is, wat met een P3 misschien wel lukt als je geen indrukwekkende PCI-kaarten hebt, maar met een Athlon problematisch zal zijn.chim0 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 05:45:
@EXX Ik heb nog een AOpen en HP voeding voor je. Mag je allebei van mij hebben voor een pakje shag.
Oslik blyat! Oslik!
Hij heeft een Celeron (Tualatin). Misschien werkt het daar wel mee? Geen idee, dit soort meuk is te lang geleden voor mij.dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:20:
[...]
Probleem is de 5V lijnen - dit zijn beide P4-era of latere voedingen waar 12V meeste vermogen levert en er op 5V resp 19A en 20A aanwezig is, wat met een P3 misschien wel lukt als je geen indrukwekkende PCI-kaarten hebt, maar met een Athlon problematisch zal zijn.
Hallo,
ik heb ook even een vraag over voedingen, ik heb momenteel een coolermaster m520 uit 2009 en die begint kuren te vertonen, en daarom wil ik hem gaan vervangen ( ook omdat ik mijn grafische kaart ga upgraden naar een model dat peg6+peg8 nodig heeft).
Ik ben van plan om een Corsair RM550x te kopen,
allebei zijn ze modulair, mijn vraag is dan ook moet ik alle kabels vervangen of zijn de aansluitingen aan voeding zelf ook gestandaardiseerd zodat ik de rest van de kabels kan uitpluggen en er in de nieuwe voeding weer instoppen? of is dit wishful thinking?
bvd voor antwoord
ik heb ook even een vraag over voedingen, ik heb momenteel een coolermaster m520 uit 2009 en die begint kuren te vertonen, en daarom wil ik hem gaan vervangen ( ook omdat ik mijn grafische kaart ga upgraden naar een model dat peg6+peg8 nodig heeft).
allebei zijn ze modulair, mijn vraag is dan ook moet ik alle kabels vervangen of zijn de aansluitingen aan voeding zelf ook gestandaardiseerd zodat ik de rest van de kabels kan uitpluggen en er in de nieuwe voeding weer instoppen? of is dit wishful thinking?
bvd voor antwoord
@dehansv Wishful thinking, ieder merk en zelfs verschillende types gebruiken verschillende kabels.
De RMX is momenteel vrij duur en vanwege stugge kabels lastiger in te bouwen, goede alternatieven: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1130239;1442126/
De RMX is momenteel vrij duur en vanwege stugge kabels lastiger in te bouwen, goede alternatieven: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1130239;1442126/
[ Voor 44% gewijzigd door mitsumark op 18-06-2020 11:04 ]
Je krijgt kabels bij aankoop van nieuwe voeding. de oude kabels en PSU inleveren bij milieustraat.dehansv schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:22:
Hallo,
bvd voor antwoord
Je kunt vooraf wat foto's maken, als je niet exact weet wat waar hoort. Koop je een 2e hands voeding zonder kabels, kijk dan in een online store voor geschikte kabels voor deze voeding.
Dank voor antwoorden,
dan ga ik voor de be quiet! Straight Power 11 550W vanwege de flexibelere kabels. Inbouwen is op zich geen probleem na mijn Sony Hitbit75
altijd zelf mijn computers gebouwd/geupgraded maar hoopte op dat fabrikanten inmiddels, sinds mijn vorige psu uit 2009, misschien iets gedaan hadden aan uniformiteit van de kabels aan de psu kant.
dan ga ik voor de be quiet! Straight Power 11 550W vanwege de flexibelere kabels. Inbouwen is op zich geen probleem na mijn Sony Hitbit75
Ik ben een upgrade aan het overwegen en ben in bezit van de: Corsair CX-M Series CX450M - 2015 Edition. De voeding is van okt 2018.
Draai nu B450 Ryzen 2600 GTX1070ti, 2 casefans en 2 ssd.
Is de voeding afdoende voor B550 / ryzen 3x 105 tdp, GTX1070ti, 2 casefans en 2 ssd?
Obv de vuistregels die hier rond gaan (proc + gpu + 30w *1.25) zou het passen.
Draai nu B450 Ryzen 2600 GTX1070ti, 2 casefans en 2 ssd.
Is de voeding afdoende voor B550 / ryzen 3x 105 tdp, GTX1070ti, 2 casefans en 2 ssd?
Obv de vuistregels die hier rond gaan (proc + gpu + 30w *1.25) zou het passen.
Feyenoord!
Op het moment ben ik naar budgetvoedingen aan het kijken voor een iGPU Ryzen PC.
Het is misschien een "longshot", maar is er iemand die toevallig enige ervaring heeft met bepaalde Aerocool voedingen? Ik zag deze toevallig op Amazon.
550W Non-80 Plus €27: https://www.amazon.de/Aer...eil&qid=1592997503&sr=8-1
550W 80 Plus Bronze €36: https://www.amazon.de/Aer...il&qid=1592997503&sr=8-15
RGB 550W 80 Plus Bronze €50: https://www.amazon.de/Aer...eil&qid=1592997503&sr=8-3
Deze laatste lijkt mij vergelijkbaar met https://tweakers.net/pric...urg-pro-rgb-550-watt.html.
Zijn deze wat of eerder beschouwd als troep? Ik weet niet of ik Amazon reviews moet geloven in dit geval.
Wat is anders een goede simpele 500-600W budgetvoeding voor max €50?
Het is misschien een "longshot", maar is er iemand die toevallig enige ervaring heeft met bepaalde Aerocool voedingen? Ik zag deze toevallig op Amazon.
550W Non-80 Plus €27: https://www.amazon.de/Aer...eil&qid=1592997503&sr=8-1
550W 80 Plus Bronze €36: https://www.amazon.de/Aer...il&qid=1592997503&sr=8-15
RGB 550W 80 Plus Bronze €50: https://www.amazon.de/Aer...eil&qid=1592997503&sr=8-3
Deze laatste lijkt mij vergelijkbaar met https://tweakers.net/pric...urg-pro-rgb-550-watt.html.
Zijn deze wat of eerder beschouwd als troep? Ik weet niet of ik Amazon reviews moet geloven in dit geval.
Wat is anders een goede simpele 500-600W budgetvoeding voor max €50?
Aerocool kun je over het algemeen als troep beschouwen (ook de gelinkt thermaltake is niet best).
Reviews" op Amazon zijn vrij nutteloos, als de voeding werkt en hij maakt (iets) minder lawaai dan de oude versleten voeding krijgt ie vaak al 4-5 sterren. Er wordt door de gebruikers absoluut niet gekeken naar kwaliteit.
Waarom zoek je 500-600W voor een PC die maar100W verbruikt?
Goede budget opties: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1423542;1432456/
Reviews" op Amazon zijn vrij nutteloos, als de voeding werkt en hij maakt (iets) minder lawaai dan de oude versleten voeding krijgt ie vaak al 4-5 sterren. Er wordt door de gebruikers absoluut niet gekeken naar kwaliteit.
@Outl@w Dat moet nog wel gaan mits je geen rare dingen gaat doen zoals overklokken en stresstests draaien.
Bedankt voor je advies, dat zijn goede opties. Zijn er toevallig ook nog meer opties voor <450W budgetvoedingen?mitsumark schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:36:
Aerocool kun je over het algemeen als troep beschouwen (ook de gelinkt thermaltake is niet best).
Ik zocht eigenlijk een 500-600W voeding omdat ik hem misschien eventueel tijdelijk voor een andere PC wil gebruiken die wel een losse CPU en videokaart heeft voor ik de iGPU build af heb, maar dit is nog niet zeker.
Lijkt me sterk dat die dan 500+ nodig heeft, of het moet een high end videokaart zijn, wat zit erin?
https://tweakers.net/pric.../1432458;1432446;1112041/
Die laatste is wat duurder (en niet heel goed verkrijgbaar) maar ook een heel stuk beter.
Die laatste is wat duurder (en niet heel goed verkrijgbaar) maar ook een heel stuk beter.
Het kan inderdaad niet kloppen. De PC voor deze voeding heeft een i7 4770, 16GB DDR3 RAM, RX 460 4GB, SSD+HDD (niet meer betreft de Ryzen iGPU PC dus). Later willen we upgraden naar een RX 5xxx of nieuwe Big Navi kaart. Met een calculator kwam ik op ~500W uit, vandaar 500-600W, maar het kan ook overkill zijn.mitsumark schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:09:
Lijkt me sterk dat die dan 500+ nodig heeft, of het moet een high end videokaart zijn, wat zit erin?
Goedenavond allen,
Ik heb een vraag m.b.t. hergebruiken van mijn huidige voeding in een nieuwe build. De voeding heb ik in 2015 aangeschaft en heeft sindsdien een i5 6500 en r9 390 van stroom voorzien.
In het algemeen is 550 watt meer dan voldoende om de onderstaande lijst te voeden. Enige waar ik over twijfel is of 5 jaar niet te oud is om weer een vijftal jaar mee te kunnen gaan.
Ik heb een vraag m.b.t. hergebruiken van mijn huidige voeding in een nieuwe build. De voeding heb ik in 2015 aangeschaft en heeft sindsdien een i5 6500 en r9 390 van stroom voorzien.
In het algemeen is 550 watt meer dan voldoende om de onderstaande lijst te voeden. Enige waar ik over twijfel is of 5 jaar niet te oud is om weer een vijftal jaar mee te kunnen gaan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | ASRock B450 Pro4 | € 86,05 | € 86,05 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 426,60 | € 426,60 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 86,- | € 86,- |
1 | Voedingen | Cooler Master GM G550M | € 112,53 | € 112,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 902,13 |
Nog eens 5 jaar is erg optimistisch voor die voeding. De kwaliteit is nogal laag namelijk. Heb er genoeg uit die serie defect gezien die 4 - 5 jaar oud waren.Gamedj schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:33:
Goedenavond allen,
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 3600 Boxed € 165,- € 165,- 1 Moederborden ASRock B450 Pro4 € 86,05 € 86,05 1 Videokaarten Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse € 426,60 € 426,60 1 Processorkoeling Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B € 25,95 € 25,95 1 Geheugen intern Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK € 86,- € 86,- 1 Voedingen Cooler Master GM G550M € 112,53 € 112,53 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 902,13
Dat had ik al wel verwacht. Wat zou een eventuele vervanging kunnen zijn?Uszka schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:46:
[...]
Nog eens 5 jaar is erg optimistisch voor die voeding. De kwaliteit is nogal laag namelijk. Heb er genoeg uit die serie defect gezien die 4 - 5 jaar oud waren.
Mijn voorkeur gaat uit naar het niet vervangen van de voeding. Kan het moederbord, of een ander onderdeel, kapot gaan als de voeding het begeeft?
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,05 | € 98,05 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 66,15 | € 66,15 |
1 | Voedingen | Corsair CX550 | € 71,22 | € 71,22 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 84,25 | € 84,25 |
1 | Voedingen | Seasonic S12III 650W | € 55,90 | € 55,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 375,57 |
@Gamedj Straight Power 11 is de beste (op erg korte afstand gevolgd door de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum Wil je wat besparen dan is de Bitfenix een goede keuze voor een prima prijs bij Azerty en Si.
De CX550 is te duur, de Seasonic S12III totaal niet interessant en de GX-550 gebruikt het platform van de vorige Focus en daar mankeerde nogal wat aan.
De CX550 is te duur, de Seasonic S12III totaal niet interessant en de GX-550 gebruikt het platform van de vorige Focus en daar mankeerde nogal wat aan.
Top, bedankt voor je suggesties! Ik ga voor de Bitfenix dan.Uszka schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:15:
@Gamedj Straight Power 11 is de beste (op erg korte afstand gevolgd door de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum Wil je wat besparen dan is de Bitfenix een goede keuze voor een prima prijs bij Azerty en Si.
ben momenteel een systeem aan het samenstellen,
twijfel alleen nog over de videokaart en de voeding.
twijfel een beetje tussen deze voedingen:
Be quiet! PURE POWER 11 600W € 79
Be quiet! STRAIGHT POWER 11 550W € 100
BitFenix Whisper BWG550M € 90
is het verschil tussen de pure power en straight power die 20 euro waard?
en hoe verhoud de bitfenix zich tegenover deze 2 van be quiet
twijfel alleen nog over de videokaart en de voeding.
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 408,- | € 408,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,86 | € 64,86 |
1 | Monitoren | Samsung C27JG56QQU Zwart | € 278,51 | € 278,51 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16S-16GIS | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 78,19 | € 78,19 |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 512GB | € 78,90 | € 78,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.213,86 |
twijfel een beetje tussen deze voedingen:
Be quiet! PURE POWER 11 600W € 79
Be quiet! STRAIGHT POWER 11 550W € 100
BitFenix Whisper BWG550M € 90
is het verschil tussen de pure power en straight power die 20 euro waard?
en hoe verhoud de bitfenix zich tegenover deze 2 van be quiet
@Beatle85 De PP 11 is van veel lagere kwaliteit dan de SP 11, heeft een heel ander platform met een andere topologie. Presteert daarom ook minder. Die 8 tientjes is daarom ook te duur voor een 600w PP11. Van de PP11 is alleen de 400w een beetje interessant. Voor de hogere vermogens zijn er betere alternatieven.
Van je shortlist is de SP 11 veruit de beste, gevolgd door de Whisper alleen is die nergens verkrijgbaar in NL. Alternatief is de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum die kwalitatief op heel korte afstand zit van de SP 11.
Van je shortlist is de SP 11 veruit de beste, gevolgd door de Whisper alleen is die nergens verkrijgbaar in NL. Alternatief is de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum die kwalitatief op heel korte afstand zit van de SP 11.
Een vraag over pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Deze heb ik sinds december '19 in mijn pc icm Ryzen 3600X en Powercolor 5700XT.
Al in het begin geeft de voeding een klik geluid, als in relais geluid, met opstarten en afsluiten.
Toevallig gisteren ook een ctd, in event log geregistreerd als Kernel power 41 event.
Mijn vraag is of het klik geluid normaal is bij Corsair en of dit te maken kan hebben met de kernel power 41 melding. Zoniet, dan gaat die voor garantie retour.
Al in het begin geeft de voeding een klik geluid, als in relais geluid, met opstarten en afsluiten.
Toevallig gisteren ook een ctd, in event log geregistreerd als Kernel power 41 event.
Mijn vraag is of het klik geluid normaal is bij Corsair en of dit te maken kan hebben met de kernel power 41 melding. Zoniet, dan gaat die voor garantie retour.
Beste,
Ik wil komende week mijn PC gaan upgraden en ben benieuwd of ik een nieuwe voeding nodig heb.
Momenteel:
i5-6400
16gb ram
Sapphire Nitro RX480 8G
1x sata ssd
1x sata hdd
geplande upgrade:
i5-6400 -> AMD 3600
en natuurlijk bijbehorend moederbord
voeding betreft een Corsair CX450M, leeftijd is mij niet geheel bekend, maar het betreft het reviewexemplaar van @-The_Mask-. Die review is nu 4 jaar oud.
Wanneer een nieuwe voeding benodigd is, neig ik naar de Bitfenix Whisper van 550 Watt.
Ik hoor graag van jullie.
Ik wil komende week mijn PC gaan upgraden en ben benieuwd of ik een nieuwe voeding nodig heb.
Momenteel:
i5-6400
16gb ram
Sapphire Nitro RX480 8G
1x sata ssd
1x sata hdd
geplande upgrade:
i5-6400 -> AMD 3600
en natuurlijk bijbehorend moederbord
voeding betreft een Corsair CX450M, leeftijd is mij niet geheel bekend, maar het betreft het reviewexemplaar van @-The_Mask-. Die review is nu 4 jaar oud.
Wanneer een nieuwe voeding benodigd is, neig ik naar de Bitfenix Whisper van 550 Watt.
Ik hoor graag van jullie.
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000
Ik heb ook de Corsair RM550x 2018 (ook sinds december 2019) gehad en die maakte ook een klik geluid bij het opstarten. Dat was voor mij het einde van de voeding. Ik heb toen nog een filmpje gemaakt met het klik geluid: YouTube: Video geluid voedingGummiebeer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:30:
Duidelijk. Dat wordt een garantie dingetje dus. Eerst maar een nieuwe bestellen en dan gaat de Corsair retour. Dank voor de bevestiging!Jotyjo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:34:
[...]
Ik heb ook de Corsair RM550x 2018 (ook sinds december 2019) gehad en die maakte ook een klik geluid bij het opstarten. Dat was voor mij het einde van de voeding. Ik heb toen nog een filmpje gemaakt met het klik geluid: YouTube: Video geluid voeding
Graag gedaan, @Gummiebeer ^^! Ik heb de Corsair RM550x (2018) teruggestuurd naar Azerty. Maakt jouw Corsair RM550x (2018) trouwens hetzelfde geluid?Gummiebeer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:46:
[...]
Duidelijk. Dat wordt een garantie dingetje dus. Eerst maar een nieuwe bestellen en dan gaat de Corsair retour. Dank voor de bevestiging!
Ja, min of meer. Echt een klik met aanzetten en uitzetten. Alsof je de richtingaanwijzer hoort klikken in een auto. Daarbij misschien ook de verklaarbaar coilwhine terwijl ik mijn 5700XT daarvan als verdachte aanwees.Jotyjo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:23:
[...]
Graag gedaan, @Gummiebeer ^^! Ik heb de Corsair RM550x (2018) teruggestuurd naar Azerty. Maakt jouw Corsair RM550x (2018) trouwens hetzelfde geluid?
Al sinds december 2019 regelmatig kritische kernel power 41foutmelding in event viewer en alleen deze maand juni al 9 meldingen
Deze is retour gemeld en heb nu een Seasonic Focus GX750 besteld.
Ik heb met mijn Corsair RM550x (2018) geen kernel power 41 foutmeldingen in de event viewer gehad. Ik had ineens een klik met het aanzetten van ik mijn pc aandeed en de dag daarna deed de voeding het geheel niet meer. Ik ben nu een Fractal Design ION+ 560W. Niet per se omdat ik Corsair niet meer vertrouw, maar omdat ik de stugge kabels van de Corsair RM550x (2018) niet fijn vond.Gummiebeer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Ja, min of meer. Echt een klik met aanzetten en uitzetten. Alsof je de richtingaanwijzer hoort klikken in een auto. Daarbij misschien ook de verklaarbaar coilwhine terwijl ik mijn 5700XT daarvan als verdachte aanwees.
Al sinds december 2019 regelmatig kritische kernel power 41foutmelding in event viewer en alleen deze maand juni al 9 meldingen
Deze is retour gemeld en heb nu een Seasonic Focus GX750 besteld.
Inderdaad ook stugge kabels, daardoor kreeg ik m'n kabels niet helemaal lekker weg.Jotyjo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:40:
[...]
Ik heb met mijn Corsair RM550x (2018) geen kernel power 41 foutmeldingen in de event viewer gehad. Ik had ineens een klik met het aanzetten van ik mijn pc aandeed en de dag daarna deed de voeding het geheel niet meer. Ik ben nu een Fractal Design ION+ 560W. Niet per se omdat ik Corsair niet meer vertrouw, maar omdat ik de stugge kabels van de Corsair RM550x (2018) niet fijn vond.
Nu Seasonic en de kabels zijn soepeler, scheelde mij 9 tiewraps en de backpanel kan weer fatsoenlijk dicht!
Het scheelt natuurlijk ook dat Seasonic iets kleiner is tov Corsair.
De coilwhine kwam ook van de Corsair blijkt nu. RMA is ingediend en gaat direct via Corsair zelf ipv megekko.
Hallo.
Ik zocht een voeding/oplader voor mijn Dell Precision M6600 (240w)
Via een Duits site verkochten ze die erg goedkoop voor maar liefst 33 euro met gratis verzending.
Heb ook meteen extra gekocht voor een Sony Vaio laptop ook voor maar 18 euro.
Echter is het merk van Green Cell en kan er niet veel over vinden.
Mijn vraag is of dat merk goede en betrouwbare adapters maakt.
Via een Duits site verkochten ze die erg goedkoop voor maar liefst 33 euro met gratis verzending.
@Signex Is zo te zien gewoon een universele adapter dus er kan niet heel veel misgaan. Alleen is het misschien wel tijd voor een nieuwe laptop.
https://viadennis.nl/prem...2ETgQmEAQYASABEgK-T_D_BwESignex schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:48:
Hallo.
De originele
Ik heb hier een oude MSI laptop met een Green Cell accu en die is opzich wel prima, maar zou ik niet weer kopen, want er zijn betere 3rd party merkenSignex schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:48:
Hallo.
Een adapter moet echter geen probleem zijn!
Zonde van het geld als de laptop het verder prima doet!chim0 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:19:
@Signex Is zo te zien gewoon een universele adapter dus er kan niet heel veel misgaan. Alleen is het misschien wel tijd voor een nieuwe laptop.
Is een vrij vlotte laptop hoor, en gebruik hem voor lichte games zoals MMORPG's.chim0 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:19:
Sommige moderne games zijn ook goed te spelen met een 30fps scanline sync via RTSS.
Bij zwaardere games heb ik Shadow en GeForce Now.
Ik lees hier veel over desktop/upgrade advies en zie vaak dat voedingen oud, slecht, zwak of niet modern genoemd worden. Er staat echter bijna nooit waarom. Wat gebruiken jullie precies om te bepalen waarom en wanneer een voeding vervangen zou moeten worden?
Voeding moet nog prima in staat zijn om nog een tijd mee te kunnen.shadvet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:53:
Jotyjo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:34:
[...]
Ik heb ook de Corsair RM550x 2018 (ook sinds december 2019) gehad en die maakte ook een klik geluid bij het opstarten. Dat was voor mij het einde van de voeding. Ik heb toen nog een filmpje gemaakt met het klik geluid: YouTube: Video geluid voeding
Het klinkt als een relais omdat een moderne voeding een relais heeft. Die gebruikt die om NTC Thermistor buiten het circuit te zetten om het rendement van de voeding een klein beetje te verhogen. Zelfs als die kapot zou gaan heeft het geen invloed op de werking van de voeding, rendement zal een heel beetje lager zijn, maar hier merk je absoluut niks van.Gummiebeer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:30:
Over adapters is eigenlijk nooit wat te vinden. Maar kijkend naar de buitenkant en de certificeringen zien de producten van Green Cell er niet uit als kwaliteitsspul.Signex schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:48:
Hallo.
Er staat als merk "Premium". Originele adapters van Dell komen van Delta, AcBel, Chicony en vergelijkbare kwaliteitsfabrikanten.
https://www.topmedia.nl/g...-0mm-ordl195123d74ou.html is een originele alleen een tweedehands exemplaar. Maar daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan één van Green Cell.
Je moet alles meenemen. Er is niet één ding specifiek waar je op moet letten.Tk55 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:40:
Ik lees hier veel over desktop/upgrade advies en zie vaak dat voedingen oud, slecht, zwak of niet modern genoemd worden. Er staat echter bijna nooit waarom. Wat gebruiken jullie precies om te bepalen waarom en wanneer een voeding vervangen zou moeten worden?
AMD Nieuwsdiscussie
Voedingen... iets waar ik me nooit in verdiept heb helaas (als het werkt werkt het, verder boeide het me nooit zo..) tot onlangs een pc er steeds onder belasting mee stopte. Een PSU calculator (https://outervision.com/power-supply-calculator) kwam tot de conclusie dat mijn voeding aan de krappe kant is en dus zit ik met de vraag welke opties heb ik (ja, er zijn genoeg opties, maar... het moet ook een beetje betaalbaar zijn EN even mee kunnen). Systeem waar het om gaat heeft nu de volgende onderdelen:
AMD Ryzen 5 2600 met boxed cooler
Asrock AB350M Pro4
Gskill TridentZ RGB 2 x 8 GB 3600
Gigabyte RTX 1660 Super
Samsung PM961 Nvme SSD
Seagate 2 TB HDD
2 x 120 mm fans waarvan 1 met RGB
Huidige voeding is een MS-Tech, komt uit een Micro ATX kastje, is dus een SFF model-achtig iets en hangt derhalve al een paar jaar scheef (niet goed voor de ventilator, ik weet het, maakt ook herrie bij tijd en wijle). Zou 400 W zijn, op de 12 V lijnen 14A en 10A kunnen leveren, op de 3,3 V 16 A en op de 5V 10 A, maar valt met regelmaat uit tijdens gamen.
AMD Ryzen 5 2600 met boxed cooler
Asrock AB350M Pro4
Gskill TridentZ RGB 2 x 8 GB 3600
Gigabyte RTX 1660 Super
Samsung PM961 Nvme SSD
Seagate 2 TB HDD
2 x 120 mm fans waarvan 1 met RGB
Huidige voeding is een MS-Tech, komt uit een Micro ATX kastje, is dus een SFF model-achtig iets en hangt derhalve al een paar jaar scheef (niet goed voor de ventilator, ik weet het, maakt ook herrie bij tijd en wijle). Zou 400 W zijn, op de 12 V lijnen 14A en 10A kunnen leveren, op de 3,3 V 16 A en op de 5V 10 A, maar valt met regelmaat uit tijdens gamen.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
@lameeuw Een gemiddelde MS-Tech voeding is een PC sloper van slechte kwaliteit, die vaak ongeveer de helft van de het vermogen kan leveren dan wordt vermeld op het label. Dus een zogenaamde 400W MS-Tech voeding is meestal een hele slechte 200W voeding met een 400W sticker erop. Daarnaast zijn ze altijd ook veel te duur voor wat je krijgt. Het is dus een merk waar je met een grote boog omheen moet lopen.
Het verbruik van de bovenstaande PC is overigens vrij laag, rond de 225W maximaal.
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W is bijvoorbeeld een goede stille voeding voor een PC zoals je nu hebt.
Het verbruik van de bovenstaande PC is overigens vrij laag, rond de 225W maximaal.
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W is bijvoorbeeld een goede stille voeding voor een PC zoals je nu hebt.
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens de PSU vergelijker die ik aanhaalde komt het bij full load om en nabij de 300W, maar goed, daar zullen ook wel weer hiaten in kunnen zitten (de GTX 1660 Super staat niet in de lijst, dus de TI versie genomen) ga ik dan maar vanuit, en hoe vaak ik dat ding volledig belast valt ook wel mee. De MS-Tech voeding heeft het hier toch een goede 8 a 9 jaar uitgehouden in diverse setups, maar begint het nu moeilijk te krijgen en uitgaande van jou verhaal is dat niet heel gek dus.-The_Mask- schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:23:
@lameeuw Een gemiddelde MS-Tech voeding is een PC sloper van slechte kwaliteit, die vaak ongeveer de helft van de het vermogen kan leveren dan wordt vermeld op het label. Dus een zogenaamde 400W MS-Tech voeding is meestal een hele slechte 200W voeding met een 400W sticker erop. Daarnaast zijn ze altijd ook veel te duur voor wat je krijgt. Het is dus een merk waar je met een grote boog omheen moet lopen.
Ik zal eens kijken naar de aangeraden voeding, dank voor het advies !
Heeft in 8 - 9 jaar diverse setups gesloopt zal je bedoelen?lameeuw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:12:
De MS-Tech voeding heeft het hier toch een goede 8 a 9 jaar uitgehouden in diverse setups
All setups waar deze voeding in gewerkt heeft zijn succesvol doorverkocht in de loop der jaren wegens upgrades, dus... nee.Uszka schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:16:
[...]
Heeft in 8 - 9 jaar diverse setups gesloopt zal je bedoelen?
Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.
Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.
Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.