Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

Die stond al in het lijstje ;) Maar die gaat het niet worden i.v.m. het minimale prijsverschil.

Ik ga toch voor de be quiet! System Power 9 400W. Zou voldoende moeten zijn. Dank voor de reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 10-05-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:17

YES

Moderator General Chat
Goedemorgen!

Momenteel heb ik het volgende systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 159,95€ 159,95
1MoederbordenAsus Prime B350-Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,05€ 444,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 600 Zwart€ 76,59€ 76,59
1MonitorenAOC I2381FH Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M4C3000C15€ 177,05€ 177,05
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 105,59€ 105,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.013,18

(Er zitten ook nog 3 SSD's in (1x M.2 en 2x SATA)

De Radeon heb ik onlangs overgenomen van een medetweaker die er 0,0 problemen mee had. Ik heb er ook nauwelijks problemen, echter wil mijn PC sinds ik hem heb nog wel eens volledig crashen bij het spelen van Cities Skylines. Nou weet ik dat er veel problemen zijn of waren met drivers van de recente AMD GPU's en ik probeer nog uit te zoeken of ik hier nou ook last van heb, maar ik begin toch te denken dat het wat anders is.

Ik heb al een hele reeks drivers uitgeprobeerd, het probleem blijft. Heel mijn Windows opnieuw geïnstalleerd en weer met verschillende drivers geprobeerd, het probleem blijft.
Met Furmark kan ik de videokaart probleemloos tot het randje duwen, de pc blijft gewoon werken. Het is echt alleen met Cities Skylines problematisch.

Nou zat ik eens te denken, dat is ook meteen zo'n beetje het enige spel wat zowel mijn CPU, GPU als geheugen tot de max belasting stuwt (ik speel het spel met heel veel custom assets en mods). Daarnaast las her en der bij mensen die problemen hadden met 5700 (XT) kaarten dat de oplossing het upgraden van de voeding bleek te zijn. Hun powersupply bleek op sommige piekmomenten net niet toereikend en dat draaide uiteraard de hele pc de nek om op die momenten.
Zojuist vulde ik een calculator in, waaruit kwam dat mijn load wattage maar net onder de 550 die ik heb blijft, de aanbeveling was dan ook om boven de 550 te gaan zitten, aangezien de load wattage niet het absolute maximum is.

Ik zit er om bovenstaande redenen aan te denken om toch een wat stevigere power supply te kopen.

Mijn vraag is dus nu:
Welke voeding van 600 watt (of meer) zouden jullie aanbevelen, mocht ik een upgrade gaan doen? Ik denk in de toekomst wel vaker onderdelen te upgraden dus een beetje toekomst bestendig zou wel fijn zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hebt nu helemaal geen voeding? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YES Welke voeding gebruik je nu, en wat is je budget ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ah shit, ik had de voeding er uit gehaald blijkbaar. Ik heb mijn post direct even aangepast en nu staat hij er weer :+
@mitsumark en @Hackus ik heb een Corsair RM550x (2018).

In principe lijkt het een prima voeding voor dit systeem zou ik denken en als ik de meeste desktop adviezen lees wordt hij ook vaak zat aangeraden. Maar zou het kunnen dat ik mijn systeem af en toe toch over het randje duw met een compleet modded Cities Skylines?

[ Voor 8% gewijzigd door YES op 14-05-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee bij lange na niet. En als dat wel gebeurt dan valt het systeem helemaal uit, alsof je de stekker eruit trekt.

Enige mogelijkheid zou een defecte voeding kunnen zijn, maar een ander probleem is veel waarschijnlijker.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
-The_Mask- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:50:
Nee bij lange na niet. En als dat wel gebeurt dan valt het systeem helemaal uit, alsof je de stekker eruit trekt.

Enige mogelijkheid zou een defecte voeding kunnen zijn, maar een ander probleem is veel waarschijnlijker.
Thanks voor je reactie! Van die calculators op internet zijn dus sowieso vrij onbetrouwbaar? En de RM550x is dus prima geschikt voor mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

YES schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:46:
Ah shit, ik had de voeding er uit gehaald blijkbaar. Ik heb mijn post direct even aangepast en nu staat hij er weer :+
@mitsumark en @Hackus ik heb een Corsair RM550x (2018).

In principe lijkt het een prima voeding voor dit systeem zou ik denken en als ik de meeste desktop adviezen lees wordt hij ook vaak zat aangeraden. Maar zou het kunnen dat ik mijn systeem af en toe toch over het randje duw met een compleet modded Cities Skylines?
Niks mis met deze voeding, die is voldoende voor je systeem. Wat veel zeggen van 650w moet je niet veel op uit doen.XT pulse vraagt misschien eens 260w, dus heb je zat over voor de rest

@YES ivm je ervaringen kun je ook een apart topic aanmaken.=> Videokaarten & Beeldschermen Dit topic is voor voedingen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 14-05-2020 15:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hackus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Niks mis met deze voeding, die is voldoende voor je systeem. Wat veel zeggen van 650w moet je niet veel op uit doen.XT pulse vraagt misschien eens 260w, dus heb je zat over voor de rest
Top. Bedankt.
Dan moet ik verder met uitzoeken waar het probleem in zit. Wordt er al een beetje gek van aangezien C:S mijn favoriete game is :'(
Heb ook al een case bij AMD aangemaakt, hopelijk kunnen zij me wat goede adviezen geven over het bepalen van de oorzaak van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nieuwste UEFI geïnstalleerd? Welke heb je nu geïnstalleerd?

[ Voor 35% gewijzigd door -The_Mask- op 14-05-2020 14:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
-The_Mask- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:09:
Nieuwste UEFI geïnstalleerd? Welke heb je nu geïnstalleerd?
Twee weken geleden geüpdatet, in het kader van mogelijke issues wegnemen ;)
Heb de PC voor de zekerheid net even een reboot gegeven en BIOS gecheckt. Versie 5407 heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53
@YES geheugen op stock geprobeerd? (xmp uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
thomas_n schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:18:
@YES geheugen op stock geprobeerd? (xmp uit)
Wat is dat? 8)7
Sorry ik weet er wel wat van, maar dit zegt me niets. Is dit iets wat ik snel gevonden heb in de BIOS? Of bedoel je gewoon geheugen onberoerd laten in de bios? Deze is nu namelijk wel iets getweaked aangezien hij niet zulke hoge snelheden haalde zonder die tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
YES schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Wat is dat? 8)7
Sorry ik weet er wel wat van, maar dit zegt me niets. Is dit iets wat ik snel gevonden heb in de BIOS? Of bedoel je gewoon geheugen onberoerd laten in de bios? Deze is nu namelijk wel iets getweaked aangezien hij niet zulke hoge snelheden haalde zonder die tweaks.
Precies. Laat hem eens een tijdje op de snelheid draaien die hij haalde zonder hem in de bios te tweaken en kijk of het probleem dan ook optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
thomas_n schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:24:
[...]

Precies. Laat hem eens een tijdje op de snelheid draaien die hij haalde zonder hem in de bios te tweaken en kijk of het probleem dan ook optreedt.
Dat is wel een goede om uit te proberen.
Zou wel balen zijn als dat het is want dat scheelde wel zo'n 50% snelheid van het geheugen.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
@YES Als dat het is, zou je eventueel daarna kunnen kijken naar ander geheugen. Als je je oude setje doorverkoopt (het is immers op zich prima werkend geheugen) kan je dan voor een vrij kleine investering weer terug zijn op je oude niveau, maar zonder crashes. Sowieso goed om te weten of dat het is, natuurlijk.

We raken wel een beetje off-topic nu, als je meer hulp nodig hebt bij het analyseren van de crashes kan je daar misschien beter een apart topic in het juiste forum voor aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
thomas_n schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:31:
@YES Als dat het is, zou je eventueel daarna kunnen kijken naar ander geheugen. Als je je oude setje doorverkoopt (het is immers op zich prima werkend geheugen) kan je dan voor een vrij kleine investering weer terug zijn op je oude niveau, maar zonder crashes. Sowieso goed om te weten of dat het is, natuurlijk.

We raken wel een beetje off-topic nu, als je meer hulp nodig hebt bij het analyseren van de crashes kan je daar misschien beter een apart topic in het juiste forum voor aanmaken.
Dat is waar. Ik heb het net allemaal weer standaard gezet. Zal het gaan testen en indien het toch problematisch blijft maak ik er inderdaad wel even een apart topic voor aan.

Thanks voor de hulp tot zover allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb nu een Corsair TX550M V2 in mijn systeem zitten, m'n hele systeem is muiststil, maar die voeding hoor ik in idle op de achtergrond, dit irriteert me mateloos.

Welke voeding met 0rpm mode raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jackson6 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:42:
Ik heb nu een Corsair TX550M V2 in mijn systeem zitten, m'n hele systeem is muiststil, maar die voeding hoor ik in idle op de achtergrond, dit irriteert me mateloos.

Welke voeding met 0rpm mode raden jullie me aan?
Weet je zeker dat je dat wil en niet gewoon een extreem stille voeding? Want er zijn semi-passief gekoelde voedingen welke veel meer zullen irriteren. Omdat ze steeds wisselen tussen fan aan en uit, waarbij de fan aan duidelijk hoorbaar is. Terwijl er ook zeer stille voedingen zijn waarbij de fan altijd draait, maar welke je nooit hoort.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Weet je zeker dat je dat wil en niet gewoon een extreem stille voeding? Want er zijn semi-passief gekoelde voedingen welke veel meer zullen irriteren. Omdat ze steeds wisselen tussen fan aan en uit, waarbij de fan aan duidelijk hoorbaar is. Terwijl er ook zeer stille voedingen zijn waarbij de fan altijd draait, maar welke je nooit hoort.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W bijvoorbeeld.
Thanks voor je reply, het gaat mij er om dat ik tijdens het thuiswerken absolute stilte heb, ik werk gewoon via een Citrix sessie dus tijdens het werk is de load minimaal. Dan zou de fan altijd uit moeten blijven toch? Tijdens load (gamen) maakt mij het niet zoveel uit, omdat mijn videokaart dan al een zeer zachte fan noise heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jackson6 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Thanks voor je reply, het gaat mij er om dat ik tijdens het thuiswerken absolute stilte heb, ik werk gewoon via een Citrix sessie dus tijdens het werk is de load minimaal. Dan zou de fan altijd uit moeten blijven toch?
Nee dat licht aan het verbruik en de voeding zelf. Verschilt heel erg per exemplaar. Het hele idee van semi-passief is gewoon niet meer dan een kostenbesparing. Je hoeft namelijk geen goede fan en fancontroller te gebruiken om de voeding bij lichte belasting stil te krijgen. Hoe goed de implementatie van semi-passief is verschilt echter heel erg per voeding.

Bij een voeding met een high-end fan zoals de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W heeft het echter geen enkele meerwaarde. De fan die daarin zit kun je al niet meer horen op ~10 cm afstand, doordat de motor en het lager geen bijgeluiden maken en de fan maar draait op iets van 220 RPM tijdens lichte belasting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ullie22
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 11:42
Beste allemaal,

Sinds net (lees 2 uur geleden) kom ik er achter dat mijn PC niet meer aanstaat en niet meer aangaat via de aan knop. Heb meerdere malen geprobeerd hem weer aan te krijgen maar geen resultaat. Heb er vanmiddag nog mee gegamed.

Wat achtergrond informatie, de voeding, moederbord en processor zijn uit 2013 en alles draait tot op vanavond goed. Ik denk dat de voeding het heeft begeven want als ik op de aan knop druk dan gaat mijn Scythe Mugen 4 wel heel even draaien, dus het moederbord krijgt prik maar niet genoeg lijkt het. Iemand anders die dit eerder heeft ervaren en herkent?

Nu speel ik de volgende games:

- Fortnite
- CoD Warzone

Als ik deze games speel draait mijn CPU vaak maximaal en heeft dit samen met het aanstaan 24/7 misschien zijn tol geeist van de PSU.

Zie hieronder mijn huidige build.

1 Intel Core i5-4670K Boxed
1. Scythe Mugen 4 PCHG Edition
1 Gigabyte GA-Z87-HD3
1 MSI Aero 1070 GTX
1 Seagate Barracuda, 2TB
1 Seagate Barracuda, 2TB
1 Seagate Barracuda, 3TB
1 Fractal Design Define R4 Titanium Grey
2 Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU
1 Cooler Master V Series V550
1 Samsung 860 EVO 500GB

Graag hoor ik van jullie of ik mogelijk gelijk heb en welke voeding ik dien te halen als vervanging. Met in het achter hoofd houden dat ik binnenkort wil upgraden naar een nieuwe build in dezelfde kast:

- Ryzen 5 3600
- B550 moederbord
- DDR4 16GB
- Scythe mugen 5 PC
- mogelijk nvme SSD erbij

Ik zelf dacht aan de volgende voedingen:

- be quiet! Straight Power 11 550W
- Corsair RM550x (2018) Zwart
- Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular
- Seasonic Focus GX-550

Ik wil graag een volwaardige vervanger van mijn Coolermaster V550 series en zou willen weten welke PSU nu het beste is.

Hoor het graag van jullie, alvast dank voor moeite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ullie22 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:24:

Wat achtergrond informatie, de voeding, moederbord en processor zijn uit 2013 en alles draait tot op vanavond goed. Ik denk dat de voeding het heeft begeven want als ik op de aan knop druk dan gaat mijn Scythe Mugen 4 wel heel even draaien, dus het moederbord krijgt prik maar niet genoeg lijkt het. Iemand anders die dit eerder heeft ervaren en herkent?
In de meeste gevallen gaat het hier om kortsluiting, waarbij de kortsluitbeveiliging van de voeding direct ingrijpt om veel erger te voorkomen. Wat je kunt doen is de voeding uit de PC halen alle kabels los halen en de (groene) PS_ON draad in de 24 pins ATX stekker verbinden met een ground. Gaat de voeding dan wel aan dan heb je waarschijnlijk ergens kortsluiting in de PC. Hier kom je achter door zo kaal mogelijk te testen, dus eerst met alleen een moederbord en voeding en zo sluit je alles één voor één weer aan totdat de PC niet meer aan wil en dan heb je het onderdeel gevonden wat de kortsluiting veroorzaakt.

Afbeeldingslocatie: https://www.bit-tech.net/media/image/2017/9/dde40555-1b01-4945-88e9-a6aa8f7e9b27.jpg

De (groene) PS_ON draad is nummer vier en een ground zit aan beide zijden er naast.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ullie22
-The_Mask- schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:35:
[...]

In de meeste gevallen gaat het hier om kortsluiting, waarbij de kortsluitbeveiliging van de voeding direct ingrijpt om veel erger te voorkomen. Wat je kunt doen is de voeding uit de PC halen alle kabels los halen en de (groene) PS_ON draad in de 24 pins ATX stekker verbinden met een ground. Gaat de voeding dan wel aan dan heb je waarschijnlijk ergens kortsluiting in de PC. Hier kom je achter door zo kaal mogelijk te testen, dus eerst met alleen een moederbord en voeding en zo sluit je alles één voor één weer aan totdat de PC niet meer aan wil en dan heb je het onderdeel gevonden wat de kortsluiting veroorzaakt.

[Afbeelding]

De (groene) PS_ON draad is nummer vier en een ground zit aan beide zijden er naast.
Allereerst bedankt voor je snelle reactie The Mask!

Heb geprobeerd om de voeding te checken, met zowel linker of de rechter ground mogelijkheid maar de voeding gaat niet aan. "kleine toevoeging, ik heb het nogmaals getest, was even vergeten dat de voeding zo stil is dat je die niet hoort. Nu ging de ventilator van de voeding kort even aan en direct weer uit." Zie hieronder de illustratie van hoe ik het heb getest. Uiteraard met alle kabels los.

Mag ik nu nog steeds concluderen dat de voeding defect is?
Zo ja welke raad je mij dan aan voor vervanging ervan.

Bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mpDL_UNGo0urWgl-iBEn4xvUv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEAsGNa9r0kBSqEhlO4Tc7lh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ullie22 op 17-05-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ullie22 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:39:
[...]
Nu ging de ventilator van de voeding kort even aan en direct weer uit." Zie hieronder de illustratie van hoe ik het heb getest. Uiteraard met alle kabels los.

Mag ik nu nog steeds concluderen dat de voeding defect is?
Ja als de voeding nergens mee verbonden is en zo niet aangaat of eigenlijk binnen een fractie van een seconde weer uit gaat, dan is de voeding defect.
Zo ja welke raad je mij dan aan voor vervanging ervan.
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W is bijvoorbeeld een echt goede high-end voeding voor een nette prijs. Genoeg nog voor een Ryzen 7 3700X en RTX 2080 Ti zonder overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ullie22 Vergeet je niet dat je 7j garantie hebt op de V550 PSU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:06:
@Ullie22 Vergeet je niet dat je 7j garantie hebt op de V550 PSU ?
Er zit 5 jaar garantie op zijn voeding en omdat zijn voeding van 2013 is, zit er geen garantie meer op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Er zit 5 jaar garantie op zijn voeding en omdat zijn voeding van 2013 is, zit er geen garantie meer op.
1ProcessorsIntel Core i5-4670K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte GA-Z87-HD3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenClub 3D Radeon HD 7970 '13Series€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 37,61€ 37,61
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 59,12€ 59,12
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 3TB€ 96,45€ 96,45
1BehuizingenFractal Design Define R4 Titanium Grey€ 0,-€ 0,-
2Geheugen internCrucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master V Series V550€ 123,38€ 123,38
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 316,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ullie22
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Ja als de voeding nergens mee verbonden is en zo niet aangaat of eigenlijk binnen een fractie van een seconde weer uit gaat, dan is de voeding defect.

[...]

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W is bijvoorbeeld een echt goede high-end voeding voor een nette prijs. Genoeg nog voor een Ryzen 7 3700X en RTX 2080 Ti zonder overklokken.
Fijn om dat uit te kunnen sluiten nu.
Ik zal voor de zekerheid de 550W variant van de Be Quiet halen
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Bedankt voor je hulp The_Mask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 07:47
Ullie22 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:58:
[...]

Je kunt evt je serie nummer hier checken : https://account.coolermaster.com/WarrantyCheck.aspx
Stel je voor je hebt toch nog een paar dagen garantie , claimen :D ! De distributeur en Cooler Master zullen het dan gewoon afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Je kunt evt je serie nummer hier checken : https://account.coolermaster.com/WarrantyCheck.aspx
Stel je voor je hebt toch nog een paar dagen garantie , claimen :D ! De distributeur en Cooler Master zullen het dan gewoon afhandelen.
Kun je uitleggen hoe een voeding die gekocht is in 2013 met 5 jaar garantie in 2020 nog enkele dagen garantie zou kunnen hebben?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:54:
[...]

Kun je uitleggen hoe een voeding die gekocht is in 2013 met 5 jaar garantie in 2020 nog enkele dagen garantie zou kunnen hebben?
RS550-AMAAG1-EU = 5 jaar garantie
RS550-AFBAG1-EU = 7 jaar garantie
MPY-5501-AFAAGV-EU = 10 jaar garantie.

Ik had alleen even op de Build geklikt die hackus poste , daarom ging ik uit van 7 jaar , alsnog is die warranty check link die meest makkelijke link voor warranty discussies, Klik vul in en tadaa. Klaar, je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En zoals je kunt zien op de foto en aan de aanschaf datum heeft hij dus degene met 5 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik ben een (zuinige) esx server aan het samenstellen, ik twijfel alleen nog over de voeding.
Ik ben tot nu toe tot onderstaande build gekomen:

1ProcessorsIntel Core i3-9100 Boxed€ 114,20€ 114,20
1MoederbordenFujitsu D3643-H€ 100,06€ 100,06
2Interne harde schijvenWD Red (256MB cache), 4TB€ 113,90€ 227,80
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 75,-€ 75,-
1Geheugen internCrucial CT2K16G4DFD8266€ 131,95€ 131,95
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 300W€ 45,90€ 45,90
1VoedingenMini-box picoPSU PicoPSU-160-XT€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 126,07€ 126,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 820,98

De 3,5" schijven zijn bedoeld voor een NAS vm die ik wil hosten op deze machine ter vervanging van een oude qnap. Ik weet nu alleen niet of het loont om een picopsu te gebruiken of toch maar te kijken naar een reguliere atx voeding. Als het niet veel scheelt kies ik liever voor een normale atx voeding. Iemand suggesties? Ik zou wel graag de optie open willen houden om nog een extra 3,5" sata schijf erbij te kunnen prikken, en af en toe een usb stick/disk aan te kunnen sluiten ivm extra backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Pauwl Je zou een pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 kunnen pakken die is flink efficient door burst mode van de LLC resonant converter. Deze voeding is compatibel met de ATX 2.52 specificatie waardoor die een efficientie van minimaal 70% moet halen bij 2% belasting, dus 9W in het geval van deze 450W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
@-The_Mask- bedankt, ik heb ook eve gekeken bij test resultaten van HWI waar ze voedingen testen op 22,5w load. Daar komen de meeste 300w voedingen op rond de 70-75% uit.
Deze voeding lijkt op 22,5w niet erg efficient als ik kijk naar https://nl.hardware.info/...50w.531561#testresultaten
of mis ik dan iets?
bv de be quiet 11 350 haalt op 22,5w een efficientie van 75,5% https://nl.hardware.info/...50w.496943#testresultaten

Ik verwacht (hoop) zelf tussen de 20 en 30w op idle uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Pauwl De tests van HWI zijn bagger, ze weten niet waar ze mee bezig zijn en hierdoor zitten hun reviews vol fouten.

Zie: ftp://members.cybenetics....orts/d/cybenetics_yfy.pdf
Daar zie je op pagina 14 een rendement van 80,5% bij iets minder dan 20W.

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2020 15:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pauwl schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:59:
Ik ben een (zuinige) esx server aan het samenstellen, ik twijfel alleen nog over de voeding.
Ik ben tot nu toe tot onderstaande build gekomen:

1ProcessorsIntel Core i3-9100 Boxed€ 114,20€ 114,20
1MoederbordenFujitsu D3643-H€ 100,06€ 100,06
2Interne harde schijvenWD Red (256MB cache), 4TB€ 113,90€ 227,80
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 75,-€ 75,-
1Geheugen internCrucial CT2K16G4DFD8266€ 131,95€ 131,95
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 300W€ 45,90€ 45,90
1VoedingenMini-box picoPSU PicoPSU-160-XT€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 126,07€ 126,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 820,98

De 3,5" schijven zijn bedoeld voor een NAS vm die ik wil hosten op deze machine ter vervanging van een oude qnap. Ik weet nu alleen niet of het loont om een picopsu te gebruiken of toch maar te kijken naar een reguliere atx voeding. Als het niet veel scheelt kies ik liever voor een normale atx voeding. Iemand suggesties? Ik zou wel graag de optie open willen houden om nog een extra 3,5" sata schijf erbij te kunnen prikken, en af en toe een usb stick/disk aan te kunnen sluiten ivm extra backups.
Je weet dat er regelmatig 8TB HDD's voor ongeveer € 135 tekoop zijn :?

Zijn dan wel Externe WD modellen, maar ook weer wel gelijk uit de Red reeks en gewoon CMR/PMR :)
Het enige nadeel is dan dat je met het 3,3 Volt Pin verhaal zit, maar daar zijn wel wat omwegen voor die je makkelijk kan toepassen.

En omdat ik daar dus meteen aan moest denken vroeg ik me ook meteen af of er ondertussen voedingen op de markt zijn verschenen die dit probleem toevallig niet hebben :?
DIY NAS/Server Voedingen als het ware...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ullie22 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:58:
[...]

(volgende keer de juiste voeding in je lijstje zetten ;) pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular)

SP 11 550w is een prima voeding, maar nu koop je weer een voeding met 5j garantie.
7j garantie: pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

10j garantie:
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Ik heb op dit moment dit systeem:
1ProcessorsIntel Core i7-4770 Tray€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI H97M-G43€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport BLS4C4G3D169DS3BEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair VS450 (80Plus)€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 750 EVO (retail) 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 59,12

Ik wil later de videokaart upgraden met een RX580/RX Vega/RX 5000/Big Navi videokaart. Is deze voeding nog voldoende of beter niet aan te raden? Welke voeding raden jullie mij aan?
Ik ben op zoek naar iets met minimaal 80 Plus Bronze rating. Mij leken daarnaast de Seasonic Core Gold 500W of Focus GX-550 voedingen interessant. Als het kan wil ik zo'n max €80 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F T schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:12:
Ik heb op dit moment dit systeem:
1ProcessorsIntel Core i7-4770 Tray€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI H97M-G43€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport BLS4C4G3D169DS3BEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair VS450 (80Plus)€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 750 EVO (retail) 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 59,12

Ik wil later de videokaart upgraden met een RX580/RX Vega/RX 5000/Big Navi videokaart. Is deze voeding nog voldoende of beter niet aan te raden? Welke voeding raden jullie mij aan?
Ik ben op zoek naar iets met minimaal 80 Plus Bronze rating. Mij leken daarnaast de Seasonic Core Gold 500W of Focus GX-550 voedingen interessant. Als het kan wil ik zo'n max €80 uitgeven.
Zou Seasonic laten liggen in de schappen. veel is oud platform van Focus, en nogal slechte fan-kwaliteit.
(je krijgt wel ruime garantie) maar er zijn betere opties oa pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M maar hoe oud is je huidige voeding ? RX580 kan daar nog wel op. maar misschien is het beter je hele systeem te gaan upgraden als je een krachtiger GPU gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

Hackus schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Zou Seasonic laten liggen in de schappen. veel is oud platform van Focus, en nogal slechte fan-kwaliteit.
(je krijgt wel ruime garantie) maar er zijn betere opties oa pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M maar hoe oud is je huidige voeding ? RX580 kan daar nog wel op. maar misschien is het beter je hele systeem te gaan upgraden als je een krachtiger GPU gaat kopen.
Dat wist ik niet eens over Seasonic. De voeding is uit 2017. Ik vroeg me eerder af of ik ook meer Watt nodig heb. Stel ik neem een RX Vega56, dan kom ik uit op 525W volgens de calculator.
Upgraden van het hele systeem doe ik nog liever niet en gaat niet lukken met het huidige budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F T schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Dat wist ik niet eens over Seasonic. De voeding is uit 2017. Ik vroeg me eerder af of ik ook meer Watt nodig heb. Stel ik neem een RX Vega56, dan kom ik uit op 525W volgens de calculator.
Upgraden van het hele systeem doe ik nog liever niet en gaat niet lukken met het huidige budget.
Vega 56 is het aankopen niet waard.en verbruik daarvan ligt rond de 240w, zonder OC of Vega 64 bios.
Kijk eerst welke GPU je gaat kopen, voor je je voeding gaat vervangen. hier kun je een topic aanmaken voor GPU advies Componenten Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

Hackus schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Vega 56 is het aankopen niet waard.en verbruik daarvan ligt rond de 240w, zonder OC of Vega 64 bios.
Kijk eerst welke GPU je gaat kopen, voor je je voeding gaat vervangen. hier kun je een topic aanmaken voor GPU advies Componenten Aankoopadvies
Dankje. Ik denk dat de kans groot is dat het een tweedehandse RX 580 8GB wordt, die heb ik al een tijdje op het oog. De Vega56 of Vega64 valt hierbij af. Investeren in een nieuwe RX5500XT/RX5600XT zie ik nog niet zitten op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
F T schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Dankje. Ik denk dat de kans groot is dat het een tweedehandse RX 580 8GB wordt, die heb ik al een tijdje op het oog. De Vega56 of Vega64 valt hierbij af. Investeren in een nieuwe RX5500XT/RX5600XT zie ik nog niet zitten op dit moment.
Dan moet zo'n RX 580 wel goedkoop zijn. Zo is een GTX 1650 Super voor 175 euro nieuw iets sneller en verbruikt deze ongeveer de helft van een RX 580. Zeker met jouw niet al te beste voeding is een RX 580 dan niet echt een slimme keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

-The_Mask- schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Dan moet zo'n RX 580 wel goedkoop zijn. Zo is een GTX 1650 Super voor 175 euro nieuw iets sneller en verbruikt deze ongeveer de helft van een RX 580. Zeker met jouw niet al te beste voeding is een RX 580 dan niet echt een slimme keuze.
Dat is zo, ik wil alleen een RX580 mits de prijs goed is. Ik kan inderdaad ook naar Nvidia gaan en de 1650 Super kopen. Wat bij de RX580 en 5500XT/5600XT interessant is voor mij zijn vooral de 8GB VRAM tegenover 4GB van de Nvidia kaarten.
Ik durf het niet aan met de voeding die ik heb, vandaar dat ik me afvroeg welke voeding ik nodig zou hebben en het wattage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F T schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Dat is zo, ik wil alleen een RX580 mits de prijs goed is. Ik kan inderdaad ook naar Nvidia gaan en de 1650 Super kopen. Wat bij de RX580 en 5500XT/5600XT interessant is voor mij zijn vooral de 8GB VRAM tegenover 4GB van de Nvidia kaarten.
Ik durf het niet aan met de voeding die ik heb, vandaar dat ik me afvroeg welke voeding ik nodig zou hebben en het wattage.
Dat zegt vaak niets over de prestatie,komt vaak alleen ten goede bij 2160p(4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 17:15

KoffieNT

banaan

Dit is mijn huidige setup:

1ProcessorsIntel Core i7-4770 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAcer Predator XB241H Rood, Zwart€ 253,19€ 253,19
1ProcessorkoelingThermalright Ultra-120 eXtreme Rev.C€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair HX850€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 253,19

Ik ben op zoek naar een vervanger voor de Corsair HX850 aangezien mijn pc zojuist uitviel en bij het opstarten kreeg ik een 'Surge, possible bad PSU' melding van het moederbord.
De voeding is ook al wel wat ouder (ergens tussen de 7 en 9 jaar) en ik had het afgelopen week nog over het vervangen van de voeding. Sterk werk dus!

In de eerste instantie viel mijn keuze op de Thermaltake Toughpower GF1 ARGB 750W Gold - TT Premium Edition, maar na wat rondneuzen kwam ik toch uit op wat meerdere voedingen: Dit is mijn huidig keuzelijstje.

Wat ik zoek in een voeding:
  • Stabiliteit (prioriteit 1)
  • Stil (prioriteit 2)
  • Hij kan, net als de huidige, lekker lang mee (dus ook in toekomstige nieuwe setups).
  • Ik geef niet per se iets om RGB en dat soort zaken. Bovenstaande 3 dingen zijn veruit het meest belangrijk
  • 750W+, voor wat overhead in de toekomst
  • Lange garantie. In het lijstje hebben ze bijna allen 10 jaar garantie. Mooi!
Mijn budget ligt ergens tussen de 150 en 200 euro.

Uit de reviews die ik heb gelezen van de voedingen kom ik niet direct op een winnaar uit. Efficientie, Single/Dual/Quad 12V rails, Ripples e.d.
Bestaat er, wat jullie betreft, een duidelijke winnaar uit het lijstje? Of is er een andere voeding die veel beter aansluit op mijn eisen, dan hoor ik het graag!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
KoffieNT schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:22:
Dit is mijn huidige setup:

1ProcessorsIntel Core i7-4770 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAcer Predator XB241H Rood, Zwart€ 253,19€ 253,19
1ProcessorkoelingThermalright Ultra-120 eXtreme Rev.C€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair HX850€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 253,19

Ik ben op zoek naar een vervanger voor de Corsair HX850 aangezien mijn pc zojuist uitviel en bij het opstarten kreeg ik een 'Surge, possible bad PSU' melding van het moederbord.
De voeding is ook al wel wat ouder (ergens tussen de 7 en 9 jaar) en ik had het afgelopen week nog over het vervangen van de voeding. Sterk werk dus!

In de eerste instantie viel mijn keuze op de Thermaltake Toughpower GF1 ARGB 750W Gold - TT Premium Edition, maar na wat rondneuzen kwam ik toch uit op wat meerdere voedingen: Dit is mijn huidig keuzelijstje.

Wat ik zoek in een voeding:
  • Stabiliteit (prioriteit 1)
  • Stil (prioriteit 2)
  • Hij kan, net als de huidige, lekker lang mee (dus ook in toekomstige nieuwe setups).
  • Ik geef niet per se iets om RGB en dat soort zaken, bovenstaande 3 dingen zijn veruit het meest belangrijk
  • 750W+, voor wat overhead in de toekomst
  • Lange garantie. In het lijstje hebben ze bijna allen 10 jaar garantie. Mooi!
Mijn budget ligt ergens tussen de 150 en 200 euro.

Uit de reviews die ik heb gelezen van de voedingen kom ik niet direct op een winnaar uit. Efficientie, Single/Dual/Quad 12V rails, Ripples e.d.
Bestaat er, wat jullie betreft, een duidelijke winnaar uit het lijstje? Of is er een andere voeding die veel beter aansluit op mijn eisen, dan hoor ik het graag!
550w kan je alles mee draaien. Je huidige systeem zal het probleemloos doen met een goede 400w. De be quiet Straight Power 11 550w zou een prima voeding voor je zijn. Alternatief is de Fractal Design ION+ 560w.
Enermax Revolution D.F 650w bij SiComputers is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@KoffieNT 850W gebruik je normaal gesproken voor bijvoorbeeld drie GTX 1080 Ti's en een i7 4770K flink overgeklokt. Om maar wat te noemen. Kun je anders aangeven aan wat voor systeem je in de toekomst denkt?

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 22-05-2020 19:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@Uszka en @-The_Mask- I see. Ik zie toch dat er qua recommended specs voor bijvoorbeeld een enkele 2080ti een 650W voeding geadviseerd wordt en dat in combinatie met inderdaad een geoverclockte cpu (9900K, ik noem maar wat), zijn jullie dan toch van mening dat (een goede) <600W-voeding kan volstaan?

Qua toekomst zou een enkele 3070(ti) en een overgeclockte 9900K (of te zijner tijd equivalant) een mogelijkheid zijn.

Wat ik ook zie is dat er 5 jaar garantie op de Be Quiets zit, evenals de Enermax. 10 jaar garantie is me toch ook wel weer wat waard.
Ik heb de Fractal in m'n nieuwe lijstje staan.
De Fractal 860W scheelt 40euro t.o.v. de 560W. Dat is niet niks, maar verspreid over de tijd dat ik hem wil gaan gebruiken, vind ik het meerbedrag geen punt en het biedt me wat zekerheid, mocht m'n toekomstige setup wat meer wattage vereisen.

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 22-05-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@KoffieNT nog een optie, 7j garantie 😉
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@Hackus Die krijgt inderdaad ook prima reviews qua stabiliteit, al zie ik wel 'The fan can be noisy under tough conditions'.

Ik kwam ook nog de pricewatch: Seasonic Prime GX-750 tegen. 12 jaar garantie, 120.000u meantime between failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
KoffieNT schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:57:

Ik kwam ook nog de pricewatch: Seasonic Prime GX-750 tegen. 12 jaar garantie, 120.000u meantime between failures.
Daar zit een Focus platform in waarvoor je een premium betaalt voor 2 jaar extra garantie. Niet interessant als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Uszka schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Daar zit een Focus platform in waarvoor je een premium betaalt voor 2 jaar extra garantie. Niet interessant als je het mij vraagt.
Ah, good to know! Thanks

Mijn lijstje is nu wat kleiner geworden.

Fractal Design: Op aanraden van @Uszka, platinum certificering, 100.000u meantime between failures
Seasonic: Gold certificering, 150.000u meantime between failures
Thermaltake: Gold certificering, 120.000u meantime between failures

Alle drie in ieder geval 10 jaar garantie en morgen (zaterdag) al leverbaar. In dit geval wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
KoffieNT schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Ah, good to know! Thanks

Mijn lijstje is nu wat kleiner geworden.

Fractal Design: Op aanraden van @Uszka, platinum certificering, 100.000u meantime between failures
Seasonic: Gold certificering, 150.000u meantime between failures
Thermaltake: Gold certificering, 120.000u meantime between failures

Alle drie in ieder geval 10 jaar garantie en morgen (zaterdag) al leverbaar. In dit geval wel fijn.
De TT GF1 is er ook zonder RGB pricewatch: Thermaltake Toughpower GF1 650 watt maar ook die zijn eigenlijk te duur. Ondanks de 5 jaar garantie is een be quiet Straight Poiwer 11 de beste keuze, daarna de Fractal ION+ gevolgd door Corsair RMx 2018 maar ook die laatste is 2 a 3 tientjes te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dan ga ik denk ik toch je advies opvolgen @Uszka. Voor 20euro meer heb je de platinum editie van de Be Quiet! Meerprijs waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
KoffieNT schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:45:
Dan ga ik denk ik toch je advies opvolgen @Uszka. Voor 20euro meer heb je de platinum editie van de Be Quiet! Meerprijs waard?
Nee, zit een naar het schijnt iets minder goed platform in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@Uszka Got it. Dan wordt het de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

Thanks voor de adviezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Uszka schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:51:
[...]

Nee, zit een naar het schijnt iets minder goed platform in.
Maar wel met verbeteringen.
The FSP platform that be quiet! used in the new Straight Power 11 Platinum line bears many changes compared to the previous, Gold-rated, platform.
En https://www.guru3d.com/ar...0-watt)-psu-review,1.html
Its predecessor, Pure Power 10, introduced DC-to-DC technology to the “essential” range of power supplies by be quiet!, improving crossload performance, and voltage regulation on the minor rails. Pure Power 11 keeps this proven topology, but upgrading a lot of passive and active components enables higher efficiency up to 92% with 80PLUS Gold certification. Higher efficiency leads to less heat generation and quieter operation. Compared to the predecessor, be quiet! also added an additional heatsink and removed the caps at the end of the 24-pin cable.
Alleen helaas niet goed genoeg om mee te kunnen met toppers als Corsair en Seasonic. Maar dan nog zou ik deze voeding wel durven kopen voor een game PC. Ze zijn wel super stil, dus wat dat betreft doen ze hun naam wel eer aan.

Overigens vind ik Tomshardware een verschrikkelijke site. Inhoudelijk wellicht goed, maar qua uiterlijk verschrikkelijk. Ik moet me op elke pagina eerst een uur door de advertenties graven om de review te vinden. :X

@-The_Mask- Wat vind je van de https://tweakers.net/voed...old_p1025906/vergelijken/ serie? Heb een paar reviews gelezen, lijkt op het eerste gezicht een beetje op de SP 11 Platinum alleen ze zijn niet verkrijgbaar. Zit een soortgelijke fan in dus superstil. Techpowerup vind het soldeerwerk matig terwijl Kitguru het prima vindt.
Maar dan de verbeterde pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W toch?

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 23-05-2020 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
chim0 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 05:28:
[...]

Maar wel met verbeteringen.

[...]
Waar lees jij verbeteringen en welke verbeteringen? Ik lees wijzigingen en een wijziging hoeft nog geen verbetering te zijn.
En https://www.guru3d.com/ar...0-watt)-psu-review,1.html

[...]

Alleen helaas niet goed genoeg om mee te kunnen met toppers als Corsair en Seasonic.
HX V2 en Prime Platinum kosten significant meer dan de SP 11 Platinum.
Maar dan nog zou ik deze voeding wel durven kopen voor een game PC.
Ik ook wel, daar gaat het niet om, maar waarom? Het is geen verbetering tov de iets goedkopere SP11 Gold.
Overigens vind ik Tomshardware een verschrikkelijke site. Inhoudelijk wellicht goed, maar qua uiterlijk verschrikkelijk. Ik moet me op elke pagina eerst een uur door de advertenties graven om de review te vinden. :X

@-The_Mask- Wat vind je van de https://tweakers.net/voed...old_p1025906/vergelijken/ serie? Heb een paar reviews gelezen, lijkt op het eerste gezicht een beetje op de SP 11 Platinum alleen ze zijn niet verkrijgbaar. Zit een soortgelijke fan in dus superstil. Techpowerup vind het soldeerwerk matig terwijl Kitguru het prima vindt.
Aris vondt het toen een prima voeding voor die prijs alleen zijn ze nu veel te duur. Heb mijn 550w versie voor nog geen €80 gekocht bij SiComputers. De 650w was rond de 90 en de 750w ongeveer 100.
De gewijzigde bedoel je dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
We hebben de volgende game-pc bij elkaar gezocht.

Is de voeding die we erbij geselecteerd hebben krachtig genoeg (er zal waarschijnlijk niet overclockt worden) en is hij van goede kwaliteit?

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1BehuizingenSharkoon TG5 Glass Green€ 59,90€ 59,90
1MonitorenDell S3220DGF Zwart€ 383,57€ 383,57
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C17D-32GTZKW€ 168,04€ 168,04
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 77,42€ 77,42
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 111,93€ 111,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.513,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Uszka Gewijzigd dan, maar met als resultaat dat het verbeterd is. En je weet zelf dat een certificering niets zegt. De SP 11 Platinum is minder dan de RMx Gold bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Misschien eens meer reviews bekijken dan alleen THW.

be quiet! Straight Power 11 Platinum 650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
chim0 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 03:40:
@Uszka Gewijzigd dan, maar met als resultaat dat het verbeterd is.
Wat is er dan verbeterd?
En je weet zelf dat een certificering niets zegt.
Klopt, maar dat suggereer ik ook niet. Ik noem alleen de termen Gold en Platinum om de 2 voedingen te benoemen.
De SP 11 Platinum is minder dan de RMx Gold bijvoorbeeld.
Dat snap ik dan weer niet. De Straight Power 11 Gold is wat beter dan RMx, dat is een feit. De Straight Power Platinum is volgens jouw verbeterd tov de Gold maar toch is de Platinum minder dan de RMx. Moet je toch eens uitleggen hoe dat zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ullie22
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:57:
[...]

[...]

He The Mask, nog bedankt voor je hulp! Met de nieuwe Be Quiet 550W voeding werkt mijn PC weer helemaal goed. Gelukkig is er niets anders kapot gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Wat is er dan verbeterd?
In vergelijking met de Gold-versie biedt de Straight Power 11 Platinum in wezen een iets hogere efficiëntie en een iets stillere werking. De rest, evenals de goede apparatuur en het algemene ontwerp heeft be quiet! onveranderd gelaten.
Volgens de link van @Hackus
[...]

Dat snap ik dan weer niet. De Straight Power 11 Gold is wat beter dan RMx, dat is een feit. De Straight Power Platinum is volgens jouw verbeterd tov de Gold maar toch is de Platinum minder dan de RMx. Moet je toch eens uitleggen hoe dat zit!
Volgens je eigen link.
Although the RM650x has a lower efficiency rating in the 80 PLUS scheme, still its overall performance is notably higher than the E11-PT-650, and the same goes, of course, for the Seasonic model.

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 24-05-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Onderstaand is (of was) mijn set-up:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 161,05€ 161,05
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 110,11€ 110,11
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define C€ 77,90€ 77,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,50€ 49,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 103,93€ 103,93
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 124,63€ 124,63
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,02

Afgelopen zondag wilde ik even snel mijn pc verplaatsen. Bij het aansluiten (heel dom) mijn voeding aan laten staan en de kabel eerst in het stopcontact en daarna in de voeding gestoken met wat geknisper als gevolg. Toen ik 'm daarna wel op de juiste manier aansloot knisperde de voeding weer, hierna deed mijn pc niets meer, geen knisper, geen lampje, niets.

Om de laatste onzekerheid weg te nemen heb ik gisteravond de voeding paperclip test gedaan, met wederom geknisper en zelfs een lichte brandlucht als gevolg, voeding is dus definitief afgeschreven.

Deze Seasonic Focus GX-550 komt vanmiddag binnen. Welke stappen kan ik nu het beste ondernemen om te controleren of mijn oude voeding niet meer componenten heeft meegesleept? Kan ik zonder meer de nieuwe voeding aansluiten zonder dat er opnieuw iets stuk gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

TTLCrazy

Listen to Frankie

Robertdj schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:44:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,02

Afgelopen zondag wilde ik even snel mijn pc verplaatsen. Bij het aansluiten (heel dom) mijn voeding aan laten staan en de kabel eerst in het stopcontact en daarna in de voeding gestoken met wat geknisper als gevolg. Toen ik 'm daarna wel op de juiste manier aansloot knisperde de voeding weer, hierna deed mijn pc niets meer, geen knisper, geen lampje, niets.

Om de laatste onzekerheid weg te nemen heb ik gisteravond de voeding paperclip test gedaan, met wederom geknisper en zelfs een lichte brandlucht als gevolg, voeding is dus definitief afgeschreven.

Deze Seasonic Focus GX-550 komt vanmiddag binnen. Welke stappen kan ik nu het beste ondernemen om te controleren of mijn oude voeding niet meer componenten heeft meegesleept? Kan ik zonder meer de nieuwe voeding aansluiten zonder dat er opnieuw iets stuk gaat?
Het is wellicht niet het beste om de voeding aan te laten staan, maar hier mag hij niet van kapot gaan. Blijkbaar was er al wat stuk of was hij aan het stuk gaan.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
TTLCrazy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Het is wellicht niet het beste om de voeding aan te laten staan, maar hier mag hij niet van kapot gaan. Blijkbaar was er al wat stuk of was hij aan het stuk gaan.
Hij was net 2 jaar oud, had ik dan een verkeerde te pakken of kan er iets anders zijn wat de levensduur heeft verkort?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gipsy King
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,02

Voor je defecte Seasonic neem even contact op met m.dee@seasonic.com / rma@jpfcomputing.nl , de Nederlandse distributeur kan hem bekijken / omruilen. Gaat sneller als via de reseller het RMA traject invaren.

@Seasonic can u help this costumer.

Verdere informatie vind je hier

[ Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 26-05-2020 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Robertdj Geen garantie doen via wat @Gipsy King aangeeft. Dan ben je namelijk de garantie via de webshop kwijt. Mocht er iets mis gaan dan heb je geen poot om op te staan omdat die partijen niks te maken hebben met jouw aankoop. Winkels en webshops geven garantie, pas als die verlopen is kun je kijken naar andere opties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancez
  • Laatst online: 27-06-2020
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 286,-€ 286,-
1MoederbordenASRock B450 Pro4€ 89,-€ 89,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 271,05€ 271,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 69,49€ 69,49
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 37,99€ 37,99
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 173,50€ 173,50
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 66,02€ 66,02
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 56,-€ 56,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,03€ 129,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.178,08

Dag allen,

Een klein vraagje is de allom aangeraden BitFenix Formula Gold 450W voeding voldoende voor alles? ook als ik de toekomst kleine updates wil doen?
of moet ik toch gaan voor die 550W die wellicht van iets mindere kwaliteit is?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Lancez schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:11:
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 286,-€ 286,-
1MoederbordenASRock B450 Pro4€ 89,-€ 89,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 271,05€ 271,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 69,49€ 69,49
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 37,99€ 37,99
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 173,50€ 173,50
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 66,02€ 66,02
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 56,-€ 56,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,03€ 129,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.178,08

Dag allen,

Een klein vraagje is de allom aangeraden BitFenix Formula Gold 450W voeding voldoende voor alles? ook als ik de toekomst kleine updates wil doen?
of moet ik toch gaan voor die 550W die wellicht van iets mindere kwaliteit is?

Thx
Systeem dat er nu staat verbruikt hooguit 220w. Ruimte zat voor upgrades dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Zojuist de nieuwe voeding geïnstalleerd en een schietgebedje gedaan. Alles werkt weer naar behoren! Het lijkt er dus op dat mijn oude voeding geen andere componenten heeft meegesleurd.

Bedankt voor de hulp!
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:30:
@Robertdj Geen garantie doen via wat @Gipsy King aangeeft. Dan ben je namelijk de garantie via de webshop kwijt. Mocht er iets mis gaan dan heb je geen poot om op te staan omdat die partijen niks te maken hebben met jouw aankoop. Winkels en webshops geven garantie, pas als die verlopen is kun je kijken naar andere opties.
Bedankt voor de tip! Heb mijn oude voeding bij Azerty gekocht, zal één dezer dagen contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:30:
@Robertdj heeft 10 jaar complete fabrieksgarantie, dat houd in dat de fabrikant garandeert dat het gekochte goed 10 jaar doet wat je ervan mag verwachten. Dit bij normaal gebruik. Bij een voeding kun je dus prima naar de fabrikant, want de verkoper moet conformiteit nakomen, en dat verschilt per voeding. Fabeltje dat je bij aankloppen bij fabrikant de plichten van verkoper verspeeld klopt niet. Ze zullen er eerder blij mee zijn, want zij hebben er dan geen werk en kosten aan.
( wat als verkoper failliet is, dan klop je ook bij fabrikant aan.) is de fabrieksgarantie maar 6mnd of 1j heb je daar -in deze zaak- geen belang bij, en blijft alleen de verkoper over, om conformiteit na te komen(zgn wettelijke garantie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Klopt niet wat je zegt. Een fabrikant kan wel zeggen dat ze 10 jaar garantie geven, maar dat zegt niks, ze zijn niet verplicht om zich hier aan te houden omdat je geen overeenkomst met de fabrikant bent aangegaan. Enige overeenkomst die je hebt is met degene waar je het gekocht. Garantietermijn van een webshop of winkel kan wel eens heel anders zijn. Op het moment dat die verlopen is kun je wel naar een fabrikant stappen, maar die zijn nergens toe verplicht dat is alleen maar coulance. Op het moment dat je echter stapt naar de fabrikant en er gaat iets mis kan het zijn dat bijvoorbeeld extra kosten krijgt of de voeding kwijt bent bijvoorbeeld en dan kun je bij niemand aankloppen. Gaat het wel goed dan kun je ook niet meer terug naar waar je hem gekocht hebt omdat je nu een andere voeding hebt met ander serienummer. Meeste fabrikanten hebben overigens ook geen vestiging in Nederland waardoor je hem naar het buitenland moet zenden en je extra hoge verzendkosten hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,02

Hi there,

Sorry for your issue. Just sent you a PM about your issue. Please keep us updated.
Thanks !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:37:
Klopt niet wat je zegt. Een fabrikant kan wel zeggen dat ze 10 jaar garantie geven, maar dat zegt niks, ze zijn niet verplicht om zich hier aan te houden omdat je geen overeenkomst met de fabrikant bent aangegaan. Enige overeenkomst die je hebt is met degene waar je het gekocht. Garantietermijn van een webshop of winkel kan wel eens heel anders zijn. Op het moment dat die verlopen is kun je wel naar een fabrikant stappen, maar die zijn nergens toe verplicht dat is alleen maar coulance. Op het moment dat je echter stapt naar de fabrikant en er gaat iets mis kan het zijn dat bijvoorbeeld extra kosten krijgt of de voeding kwijt bent bijvoorbeeld en dan kun je bij niemand aankloppen. Gaat het wel goed dan kun je ook niet meer terug naar waar je hem gekocht hebt omdat je nu een andere voeding hebt met ander serienummer. Meeste fabrikanten hebben overigens ook geen vestiging in Nederland waardoor je hem naar het buitenland moet zenden en je extra hoge verzendkosten hebt.
in 99 van de 100 gevallen vraagt de fabrikant om aankoopbewijs, en is de aankoop bevestigd. soms kan het handig zijn om het te melden bij de verkoper, en heel vaak stuurt die je ook door naar een fabrikant(of wie de garantie voor de fabrikant afhandelt.) verkopers-garantie is commercieel, en heb je niets aan. De wettelijke garantie in Nederland staat daar geheel boven. Let wel; Dit geldt in dit geval waar 10jaar volle fabrieksgarantie die is verkocht bij aankoop van een voeding. Dat is dus niet bij elk gekocht goed het geval.
fabrieksgarantie kan ook zgn beperkingen hebben. Seasonic levert goede garantie.

btw; Ik adviseer ook altijd om de klacht te melden bij verkopende partij. je verhaal mbt verkeerd serienummer
valt ook af, je kunt je gewoon wenden tot de fabrikant (ook met defect aan geruild goed) in deze kwestie

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 27-05-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou je adviseren beter in te lezen, op Shopping Forum wordt het ook regelmatig uitgelegd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

WCA

-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:37:
Die overeenkomst komt wel op het moment dat je een RMA aanmeldt via de fabrikant. je krijgt dan een blad met voorwaarden, en als die gunstiger zijn dan gewoon "wet op een conform product-traject" dan zie ik geen reden om het niet te doen.

Via de winkel ben je bijv. vaak langer je product kwijt, omdat zij zich op hun beurt weer gaan beroepen op de fabrieksgarantie. Dat kost best vaak gewoon 1 of 2 weken meer dan direct met de fabrikant schakelen.

Het ligt gewoon aan de situatie en wat je belangrijk vindt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
Holybuck schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:45:
We hebben de volgende game-pc bij elkaar gezocht.

Is de voeding die we erbij geselecteerd hebben krachtig genoeg (er zal waarschijnlijk niet overclockt worden) en is hij van goede kwaliteit?

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1BehuizingenSharkoon TG5 Glass Green€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C17D-32GTZKW€ 168,04€ 168,04
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 77,42€ 77,42
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 111,93€ 111,93
Totaal€ 1.513,74
Inmiddels onderdelen besteld, uiteindelijk gekozen voor een iets zwaardere 550W voeding. Dit is het uiteindelijk geworden:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 96,05€ 96,05
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 95,-€ 95,-
1KabelsClub 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz€ 13,95€ 13,95
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C17D-32GTZKW€ 164,80€ 164,80
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 550W€ 112,95€ 112,95
Totaal€ 1.469,37

Ondanks dat er niet rechtstreeks op mijn post is gereageerd, heb ik best heel veel aan dit topic gehad, heel veel pagina's doorgeworsteld en op basis van genoemde/geadviseerde voedingen reviews gelezen ;)

Dank voor alle bijdrages! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-07 19:01
Eergisteren is mijn Corsair RM550x na 7 maanden overleden. Ik heb hem gisteren terug gestuurd naar Azerty waar ik hem gekocht heb. Als uitzondering krijg ik mijn geld terug zodat ik een andere voeding kan kopen, want ik heb nu geen goede ervaring met voedingen van Corsair.

Dit is mijn setup (zonder de voeding):

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 204,05€ 204,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 123,90€ 123,90
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 88,81€ 88,81
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Digital Zwart€ 90,-€ 90,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 97,90€ 97,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 108,90€ 108,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 72,90€ 72,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.230,51

Is de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W een betere voeding dan de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart?

En is er nog veel verschil tussen quad of single rail? Is een van de twee beter of zijn ze beide goed?

Als iemand nog andere goede voedingen weet, mag je die gerust aanraden. In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal ^^!

EDIT: Hoe groot is de kans dat mijn andere componenten het begeven hebben door de kapotte voeding? IIk heb de Corsair RM550x aangesloten aan de oude HP OEM desktop die nog had liggen en hij startte niet op. Toen ik de oude 385W voeding weer aansloot, startte de oude HP OEM desktop zonder problemen op.

[ Voor 4% gewijzigd door Jotyjo op 28-05-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jotyjo oa Fractal Design ION+ 560W is ook een goede voeding, en komt met 10j garantie.
(had je de RM550x of de 2018 versie ?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

WCA

Jotyjo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:24:
Eergisteren is mijn Corsair RM550x na 7 maanden overleden. Ik heb hem gisteren terug gestuurd naar Azerty waar ik hem gekocht heb. Als uitzondering krijg ik mijn geld terug zodat ik een andere voeding kan kopen, want ik heb nu geen goede ervaring met voedingen van Corsair.

Dit is mijn setup (zonder de voeding):

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 204,05€ 204,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 123,90€ 123,90
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 88,81€ 88,81
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Digital Zwart€ 90,-€ 90,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 97,90€ 97,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 108,90€ 108,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 72,90€ 72,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.230,51

Is de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W een betere voeding dan de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart?

En is er nog veel verschil tussen quad of single rail? Is een van de twee beter of zijn ze beide goed?

Als iemand nog andere goede voedingen weet, mag je die gerust aanraden. In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal ^^!

EDIT: Hoe groot is de kans dat mijn andere componenten het begeven hebben door de kapotte voeding? IIk heb de Corsair RM550x aangesloten aan de oude HP OEM desktop die nog had liggen en hij startte niet op. Toen ik de oude 385W voeding weer aansloot, startte de oude HP OEM desktop zonder problemen op.
Je hebt 1 voeding met een fabrieksfout gehad en dan is het merk direct afgeschreven? Beetje gek toch? :P

Ik zou gewoon dezelfde weer terugkopen eerlijk gezegd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Jotyjo Dan is er geen geschikte voeding te koop. Elke voeding kan stuk, elk stukje elektronica gaat zelf een keer stuk. Beter helemaal geen elektronica meer kopen dus, kun je ook niks meer stuk hebben. :p

Maar geld terug is een slecht idee. Toen je het kocht waren de prijzen lager dan nu, nu is alles net wat duurder door het Coronavirus en de daaropvolgende schaarste. Dus niet geld kiezen maar een vervangende voeding, anders moet je bijbetalen of je krijgt iets minders.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 16:44
Dat snap ik dan weer niet. De Straight Power 11 Gold is wat beter dan RMx, dat is een feit.
En dit snap ik dan weer niet van jou, want als je naar enig welke (review/test)site gaat, wordt de corsair RMx altijd boven de be quiet! SP 11 gepositioneerd. Hoe komt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dietaahhhpro schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:15:
[...]

En dit snap ik dan weer niet van jou, want als je naar enig welke (review/test)site gaat, wordt de corsair RMx altijd boven de be quiet! SP 11 gepositioneerd. Hoe komt dat dan?
Dat heb je het alleen maar over de prestaties van tests van Cybenetics/Aris. Als je ook andere dingen meeneemt komt een Straight Power 11 wel boven een RMx. Zo is de fan in de be quiet! bijvoorbeeld superieur aan die van de Corsair, meerderde OCP's op de 12V zorgen voor een betere beveiliging en ook de kabels zijn beter. Voor de gemiddelde consument zal de be quiet! dus de betere voeding zijn. Tenzij je die extra garantie heel belangrijk vind. Maar voedingen gaan zelden stuk, daarom kunnen fabrikanten ook zo'n lange garantie geven. Daarom lijkt mij dat minder belangrijk dan de andere dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2020 17:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
[...]

Heb je een link naar zo'n review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

qua garantieperiode, dat is ook alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:37:
@Jotyjo oa Fractal Design ION+ 560W is ook een goede voeding, en komt met 10j garantie.
(had je de RM550x of de 2018 versie ?)
Bedankt voor de aanbeveling, @Hackus ! Ik had de 2018 versie van de Corsair RM550x, want die werd mij toen aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
WCA schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Je hebt 1 voeding met een fabrieksfout gehad en dan is het merk direct afgeschreven? Beetje gek toch? :P

Ik zou gewoon dezelfde weer terugkopen eerlijk gezegd.
Daar heb je gelijk in. Het was een voeding met een fabrieksfout en het betekent niet per se dat voedingen van Corsair slecht zijn. Ik heb nog geen geld terug gekregen van de webshop dus ik ga vragen of ik een vervangende Corsair RM550x kan krijgen. Al vond ik de stugge kabels van de Corsair RM550x niet fijn qua cable management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jotyjo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Bedankt voor de aanbeveling, @Hackus ! Ik had de 2018 versie van de Corsair RM550x, want die werd mij toen aangeraden.
Dan zou ik dezelfde voeding terug vragen, vervangen dus ipv je aankoopbedrag retour. Dit is verder een prima voeding en waarschijnlijk moet je nu bijbetalen om een soortgelijke te kunnen kopen. aangezien de prijs rond de 90,- lag een tijdje geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:45:
@Jotyjo Dan is er geen geschikte voeding te koop. Elke voeding kan stuk, elk stukje elektronica gaat zelf een keer stuk. Beter helemaal geen elektronica meer kopen dus, kun je ook niks meer stuk hebben. :p

Maar geld terug is een slecht idee. Toen je het kocht waren de prijzen lager dan nu, nu is alles net wat duurder door het Coronavirus en de daaropvolgende schaarste. Dus niet geld kiezen maar een vervangende voeding, anders moet je bijbetalen of je krijgt iets minders.
Dat is ook weer waar. Het kan gebeuren dat je onderdeel met een fabrieksfout krijgt. Het komt misschien ook, omdat dit de eerste keer was dat ik een computer zelf in elkaar heb gezet.

Ik ga proberen of ik toch een vervangende Corsair RM550x kan krijgen in plaats van geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Dan zou ik dezelfde voeding terug vragen, vervangen dus ipv je aankoopbedrag retour. Dit is verder een prima voeding en waarschijnlijk moet je nu bijbetalen om een soortgelijke te kunnen kopen. aangezien de prijs rond de 90,- lag een tijdje geleden
Dat ga ik zeker proberen. Ik heb toen €95 voor de Corsair RM550x betaalt en de prijzen voor voedingen zijn inderdaad gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jotyjo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Al vond ik de stugge kabels van de Corsair RM550x niet fijn qua cable management.
Dan zou je kunnen vragen naar hoeveel een pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum extra zou kosten. Deze heeft zeer soepele kabels. Of een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W voor kabels die tussen beide zitten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jotyjo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:24:
[...]

Dat ga ik zeker proberen. Ik heb toen €95 voor de Corsair RM550x betaalt en de prijzen voor voedingen zijn inderdaad gestegen.
als je geen vertrouwen hebt, en 10-15,- kunt bijleggen is de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W een goede aankoop. hecht je veel waarde aan langer(e) garantieperiode dan kun je de eerder benoemde Fractal iON 560w kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 16:44
Uszka schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Heb je een link naar zo'n review?
Als ik bijvoorbeeld kijk op de buyer's guide van guru3d, kom ik geen be quiet! tegen:
https://www.guru3d.com/ar...020_pc_buyer_guide,5.html

Bij kitguru hetzelfde:
https://www.kitguru.net/d...s-pc-buying-guide-2020/5/

Op de forums van techpowerup, wordt be quiet vrijwel nooit aanbevolen in systeembuilds:
https://www.techpowerup.c...ystem-builders-advice.61/

Ik heb deze drie sites gekozen omdat dit toch wel de bekende en gerenommeerde voedingreviewsites zijn. Als ze daar al niet be quiet! boven corsair rmx zetten (die trouwens wel regelmatig wordt aanbevolen in systemen), waarom zou be quiet! dan toch beter zijn? Ik vind het op zijn minst gezegd dan toch wel vreemd dat hier wordt gezegd dat de voeding BQ SP 11 beter is dan de corsair rmx (550w versie) als je dat dus vrijwel nergens anders op het internet ziet verschijnen, integendeel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:28:
[...]

Dan zou je kunnen vragen naar hoeveel een pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum extra zou kosten. Deze heeft zeer soepele kabels. Of een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W voor kabels die tussen beide zitten.
Ik heb €95,05 betaald voor de Corsair RM550x dus ik verwacht dat ik dat terug krijg van Azerty. De Fractal Design ION+ 560W Platinum is momenteel €105,05 dus dan zou ik €10 bij moeten betalen. En de be quiet! Straight Power 11 550W is momenteel €103,05.

Ik zag trouwens dat de be quiet! Straight Power 11 550W quad rail is. Is dat beter dan single rail?
Pagina: 1 ... 32 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.