Misschien dat iemand dit al eerder vroeg, maar ik zag dat niet dus ik vraag het alsnog.
Een kennis heeft vorig jaar oktober zijn systeem geupgrade naar een 3800X (zonder OC ), hij hield hierbij zijn GTX 1070 FE omdat hij pas met de volgende generatie kaarten nieuwe wou halen, hij wil een RTX 3080.
Alles op de GPU na was voor nieuwe onderdelen vervangen, zijn voeding is een
Seasonic Focus Plus 750 Gold
Ik zelf heb wat later mijn PC ook volledig vervangen, mijn RTX 2070 Super voldoet prima echter aangezien ik wel enige interesse heb in de RTX 3080 (al staat het nog niet vast of ik deze neem of wacht op iets anders) kan ik alvast diezelfde vraag stellen.
In mijn geval was alles vervangen, en ik draai nu momenteel een 3700X (zonder OC) met een 2070 Super (Asus Strix model) in combinatie met een
Seasonic Focus GX-750
Ik weet dat wattage technisch er niks aan de hand is, sterker nog ik weet dat wij beiden te krachtige voeding hebben voor onze huidige systemen. (al was mijn reden voor deze voeding heel anders dan de zijne)
Maar mijn probleem is meer wat ik over de Focus Plus Gold heb gelezen betreffende de RTX 2080 Ti, van wat ik vond had deze voeding issue met die kaart (waardoor systeem kon uitvallen), en ik weet dat de 3080 meer stroom nodig zal hebben dus vandaar.
In mijn geval is het anders, ik kan vrij weinig info vinden of bij mijn voeding deze issues zijn opgelost, sterker nog als ik naar reviews zoek van mijn voeding krijg ik vooral de reviews van de oudere Focus Plus.
De vragen zijn dus:
- is het slim dat hij zijn nog niet eens 1 jaar oude voeding vervangt als hij een RTX 3080 wil, gezien de issues met de 2080 Ti die ik online vond, of was dat meer een voor die kaart specifieke issue?
- En geldt hetzelfde voor mij als ik alsnog een 3080 overweeg?
- Daarnaast zijn er 3080 modellen met 3x 8 pin aansluiting, ik weet dat beide voedingen 2 kabels hebben met ieder 2x 8 pin (4x 8 pin totaal), ikzelf gebruik 2 losse kabels voor mijn 2070 Super, maar in dit geval als ik/hij een 3080 model met 3x 8 pin zou kiezen, komt dat wel goed?
Ik zie er niet tegenop als ik mijn voeding zou moeten vervangen maar ik doe dat liever niet zonder reden, maar die kennis dus wel aangezien hij er meer tegenaan kijkt als "ik heb net een nieuwe voeding gekocht"
sorry voor de lange post
[
Voor 3% gewijzigd door
Mizgala28 op 02-09-2020 15:01
]