Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• killswitch
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-12 12:58

killswitch

killswitch+switch= death switc

Gisteren een nieuwe Videokaart gekocht.

pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Aangezien mijn oude voeding ook alweer 5 jaar oud, is deze ook meteen maar vervangen door onderstaande.

pricewatch: Seasonic Prime Ultra 550W Gold

Volgens de specs heeft deze voeding 2 x 6+2 PCI-e. Maar dat blijkt dus 1 kabel te zijn met 8 aders en 2 stekkers. (Voeding heeft wel meerdere aansluitingen voor PCI-e maar maar 1 kabel)
Nu adviseert seasonic om videokaarten met vermogens vanaf 225W met 2 losse kabels aan te sluiten, en vraagt mijn videokaart onder load (volgens review van hwinfo) 227W.

En dan nu mijn vraag, gaat dit stabiel werken of moet ik ergens een 2e kabel vandaan toveren? En zo ja, waar koop je die?

[Edit] even vlug gegoogelt. PCI-e poort op mobo leverde max 75W, PCI-e 8pins leverd 150, en PCI-e 6pins leverd 75W. Kabel zou dus maar minimaal overbelast worden (75W mobo + 150W PCI-e 8pin + 2 W PCI-e 6pin = 227W waarvan 152 door de kabel gaat).

killswitch wijzigde deze reactie 26-10-2019 11:15 (11%)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:41
killswitch schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:01:
Gisteren een nieuwe Videokaart gekocht.

pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Aangezien mijn oude voeding ook alweer 5 jaar oud, is deze ook meteen maar vervangen door onderstaande.

pricewatch: Seasonic Prime Ultra 550W Gold

Volgens de specs heeft deze voeding 2 x 6+2 PCI-e. Maar dat blijkt dus 1 kabel te zijn met 8 aders en 2 stekkers. (Voeding heeft wel meerdere aansluitingen voor PCI-e maar maar 1 kabel)
Nu adviseert seasonic om videokaarten met vermogens vanaf 225W met 2 losse kabels aan te sluiten, en vraagt mijn videokaart onder load (volgens review van hwinfo) 227W.

En dan nu mijn vraag, gaat dit stabiel werken of moet ik ergens een 2e kabel vandaan toveren? En zo ja, waar koop je die?
Je hebt met die voeding een vrij slechte koop gedaan omdat deze dezelfde issues heeft als de Focus Plus Gold, problemen met sommige videokaarten en een rippleprobleem bij hoge load. De Prime Ultra 550w Gold heeft hetzelfde platform als de Focus Plus Gold. Maar waarom deze voeding gekocht en niet de opvolger (die al na twee jaar het levenslicht zag) product: Seasonic Focus PX of product: Seasonic Focus GX waarbij de problemen opgelost zouden moeten zijn.

Seasonic adviseert twee aparte kabels omdat ze blijkbaar nogal brakke connectors gebruiken waar niet meer dan 150w verantwoord doorheen kan. Een 2e kabel kan je aanvragen bij de klantenservice van Seasonic waarna deze gratis wordt toegestuurd echter lost dit het rippleprobleem niet op.
killswitch schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:01:

[Edit] even vlug gegoogelt. PCI-e poort op mobo leverde max 75W, PCI-e 8pins leverd 150, en PCI-e 6pins leverd 75W. Kabel zou dus maar minimaal overbelast worden (75W mobo + 150W PCI-e 8pin + 2 W PCI-e 6pin = 227W waarvan 152 door de kabel gaat).
Volgens HWI wordt er 44w uit het PCI-e slot gehaald.

Uszka wijzigde deze reactie 26-10-2019 11:23 (12%)

• killswitch
  • Laatst online: 13-12 12:58

killswitch

killswitch+switch= death switc

Uszka schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Je hebt met die voeding een vrij slechte koop gedaan omdat deze dezelfde issues heeft als de Focus Plus Gold, problemen met sommige videokaarten en een rippleprobleem bij hoge load. De Prime Ultra 550w Gold heeft hetzelfde platform als de Focus Plus Gold. Maar waarom deze voeding gekocht en niet de opvolger (die al na twee jaar het levenslicht zag) product: Seasonic Focus PX of product: Seasonic Focus GX waarbij de problemen opgelost zouden moeten zijn.
Deze gekocht omdat hij wel binnen mijn budget paste en de door jou genoemde voedingen niet. En omdat ik na een snel Google rondje geen negatieve reviews tegen kwam.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:33
@-The_Mask- Dit zijn de moederborden die ik hier heb liggen;

Asus CUV4X Rev. 1.03 (s370)
DFI 915GM-MIGF (s479)
Asus P2L97-S Rev. 2.01 (Slot1)
Abit BE6 (slot1)
Epox 8K3A+ (s462/A)
Asus TUSL2 Rev. 1.03 (s370)
Asus P4P800-E Rev 1.02 (s478)
Aopen AX59 Pro Rev 1.32 (ss7)

En daarbij gaat het mij vooral om de P4P800-E, 8K3A+ en AX59 Pro

Mijn blog; Floating Points

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:43:

En daarbij gaat het mij vooral om de P4P800-E, 8K3A+ en AX59 Pro
ATX 2.x, ATX 1.x en ATX 1.x, gemakkelijk te herkennen aan het missen van de ATX12V connector bij de laatste twee moederborden. De Asus P4P800-E is dus niet zwaar voor de 5V, de andere twee kan wel, maar dat is afhankelijk van het verbruik van alle componenten.

Voor de P4P800E moet elke fatsoenlijke ATX 2.x voeding prima zijn en als je genoeg molex connectors wil dan kan bijvoorbeeld een pricewatch: FSP Hydro 600W

Voor de ATX 1.x moederborden is een ATX 2.4 voeding met DC-DC wel verstandig. Doordat deze moederborden veel van de 5V vragen en weinig van de 12V komt het neer op een zware crossload en een voeding met groep regulatie kan hier niet goed mee omgaan. pricewatch: Corsair CX450 bijvoorbeeld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• NitroX infinity
@-The_Mask- Een Cooler Master GM G450M/G550M/G650M is dat wat voor ATX 1.x? Heeft volgens de site van Cooler Master een "Custom DC-DC module design offers higher efficiency and voltage stability"

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:57:
@-The_Mask- Een Cooler Master GM G450M/G550M/G650M is dat wat voor ATX 1.x? Heeft volgens de site van Cooler Master een "Custom DC-DC module design offers higher efficiency and voltage stability"
Ja die voldoet ook, dus als je die nog hebt liggen of veel goedkoper kunt krijgen dan de Corsair CX450 is het ook een prima optie.

AMD Nieuwsdiscussie

• NitroX infinity
@-The_Mask- Fantastisch, dan ga ik op zoek naar een tweedehandsje waarschijnlijk.
Hartstikke bedankt d:)b

• BioBlade
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-12 16:46
millman schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:33:
@-The_Mask- Er zijn meerdere tweakers die hier veel voeding advies geven, wellicht kunnen zij alvast hun steentje bijdragen om in elk van de categorieën hun top 5 te posten?
  • Voedingen met een laag vermogen
  • Voedingen met een gemiddeld vermogen
  • Voedingen met een hoog vermogen
  • SFX voedingen
@Hackus @BioBlade @Uszka ?
Bedankt voor de uitnodiging om een advies te geven , ik pas.

Simpele reden , ik heb niet alle merken / voedingen ter beschikking en of getest , tevens heb ik ook niet bij alle merken contacten tot in de bron (Seasonic & Cooler Master heb ik contacten tot in de kern , mensen kunnen hun ook direct contacten op dit forum @Seasonic @Cooler Master ) , waardoor ik ook mijn informatie moeten gaan halen uit reviews van derden, Hierdoor is mijn gevoel dat ik geen çorrecte/eerlijke top5 kan maken omdat het dan een persoonlijk lijstje gaat worden in mijn ogen. Ik vind
dat ik niet kan en mag oordelen over iets wat ik niet daadwerkelijk zelf getest heb.

Gebruikers kunnen prima voeding reviews terug vinden op o.a :

- https://www.tomshardware.com/topics/power-supplies/reviews
- https://www.techpowerup.c...acturer=&pp=25&order=date
- https://www.kitguru.net/r...egory_name=power-supplies
- https://www.jonnyguru.com/ (laatste tijd beetje innactive ?)

Voor uitgebreide raportages kun je ook hier wat info ophalen : https://www.cybenetics.com/index.php?option=power-supplies

Dit zijn allemaal websites waar o.a. CMaris zijn review sporen achterlaat.

Denk dat als mensen graag willen weten of een voeding ''ok'' is ze prima daar terecht kunnen en zo een optelsom kunnen maken over model, merk , budget , persoonlijke wensen om het model te vinden wat ze bij hun Build vinden passen. Lezen = Weten. We moeten erdan ook vanuit gaan dat deze gerenomeerde tester's en website een eerlijk oordeel online plaatsen.

Mochten de andere heren wel een lijstje willen presenteren is ze dat natuurlijk goed recht. Technisch weten zij wellicht hun keuze beter te onderbouwen. Ze doen uiteraard ook veel meer in dit forum. ;)

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-12 05:05

millman

6708Mhz @ -185c

@BioBlade ik snap wat je zegt dat je niet 'unbiased bent' als het op voedingkeuze aankomt. Echter vind ik t een beetje een zwaktebod om mensen extern te verwijzen. Tweakers dient een compleet forum te zijn, valt me tegen dat er ontzettend veel vragen zijn met elke keer dezelfde adviezen, maar dat het blijkbaar moeite kost om dat te documenteren.

Het lijstje in de TS Is enkele jaren oud en hierdoor als naslagwerk zinloos. Ik kan er geen enkele voeding uit aanraden. Het zou uiteindelijk het beste zijn als er weer een complete lijst anno 2020 zou komen om ook als niet-voeding-expert iemand van goed advies te voorzien. Als ik zelf de expertise Had, dan was er al een nieuw topic.

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:45

WCA

Voorheen: GreNade

millman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:47:
@BioBlade ik snap wat je zegt dat je niet 'unbiased bent' als het op voedingkeuze aankomt. Echter vind ik t een beetje een zwaktebod om mensen extern te verwijzen. Tweakers dient een compleet forum te zijn, valt me tegen dat er ontzettend veel vragen zijn met elke keer dezelfde adviezen, maar dat het blijkbaar moeite kost om dat te documenteren.

Het lijstje in de TS Is enkele jaren oud en hierdoor als naslagwerk zinloos. Ik kan er geen enkele voeding uit aanraden. Het zou uiteindelijk het beste zijn als er weer een complete lijst anno 2020 zou komen om ook als niet-voeding-expert iemand van goed advies te voorzien. Als ik zelf de expertise Had, dan was er al een nieuw topic.
Nou zeg, iemand geeft aan dat ie het niet wil doen. Tweakers is een forum dat gevuld wordt met gebruikersinput, deze mensen krijgen daar niet voor betaald...

Hij vindt zichzelf niet geschikt om een oordeel te geven, nou prima toch? Je kan dat niet zo van iemand eisen...

It's easier to try, than to prove it can't be done

• BioBlade
millman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:47:

Ik denk dat @-The_Mask- hier op de achtergrond al een tijd druk mee bezig is ?

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-12 05:05

millman

6708Mhz @ -185c

WCA schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Nou zeg, iemand geeft aan dat ie het niet wil doen. Tweakers is een forum dat gevuld wordt met gebruikersinput, deze mensen krijgen daar niet voor betaald...

Hij vindt zichzelf niet geschikt om een oordeel te geven, nou prima toch? Je kan dat niet zo van iemand eisen...
Ik bedoelde algemeen dat het een zwaktebod zou zijn om mensen extern te verwijzen terwijl we op tweakers zitten. Ik respecteer dat @BioBlade zichzelf niet geschikt vindt voor het geven van lijstjes. Ik ben mij er overigens volledig van bewust dat @-The_Mask- hiermee op de achtergrond bezig Is, echter dacht ik jullie aan te schieten om hem bij te staan, die kerel Is druk. ;)

Ik zal t laten rusten en wacht rustig af. Ik besef me dat ik soms ontzettend ongeduldig ben.. sorry!

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:25:
[...]

ATX 2.x, ATX 1.x en ATX 1.x, gemakkelijk te herkennen aan het missen van de ATX12V connector bij de laatste twee moederborden. De Asus P4P800-E is dus niet zwaar voor de 5V, de andere twee kan wel, maar dat is afhankelijk van het verbruik van alle componenten.

Voor de P4P800E moet elke fatsoenlijke ATX 2.x voeding prima zijn en als je genoeg molex connectors wil dan kan bijvoorbeeld een pricewatch: FSP Hydro 600W

Voor de ATX 1.x moederborden is een ATX 2.4 voeding met DC-DC wel verstandig. Doordat deze moederborden veel van de 5V vragen en weinig van de 12V komt het neer op een zware crossload en een voeding met groep regulatie kan hier niet goed mee omgaan. pricewatch: Corsair CX450 bijvoorbeeld.
Inmiddels de CX450 gekocht maar in tegenstelling tot z'n modulaire broer (neef?) heeft deze geen stroomkabel voor de floppydrive. Niet erg, kan wel een molex naar floppy verloopje gebruiken. Dat anderen het even weten die op zoek zijn naar een PSU voor een retrosysteem.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
Hmm, wat zou dit zijn? Eigen platform of Seasonic zoals de oudere NEO producten?

https://www.techpowerup.c...-gold-power-supply-series

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:57:
Hmm, wat zou dit zijn? Eigen platform of Seasonic zoals de oudere NEO producten?

https://www.techpowerup.c...-gold-power-supply-series
Andyson, te herkennen aan de letters en cijfers op de transformator die Antec op de site heeft staan.

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:48
Alweer een tijdje geleden dat Antec wat uitbracht. Ben benieuwd of het wat zijn deze voedingen.

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:26:
Alweer een tijdje geleden dat Antec wat uitbracht. Ben benieuwd of het wat zijn deze voedingen.
Antec is over, ze hebben sinds bijna 2 jaar nu geen mensen meer aan het werk die verstand hebben van voedingen. Zijn nu marketingmensen zonder kennis van voedingen die nu alles regelen. Daar hoef je geen interessante voeding meer van te verwachten.

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:48
-The_Mask- schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:13:
[...]

Antec is over, ze hebben sinds bijna 2 jaar nu geen mensen meer aan het werk die verstand hebben van voedingen. Zijn nu marketingmensen zonder kennis van voedingen die nu alles regelen. Daar hoef je geen interessante voeding meer van te verwachten.
Zonde want ze hadden vroeger wel goeie voedingen geloof ik. Stond ook wel bekend als een A-merk.

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:08:
[...]

Zonde want ze hadden vroeger wel goeie voedingen geloof ik. Stond ook wel bekend als een A-merk.
Ja jammer. Ze hebben genoeg goede series gehad inderdaad.

AMD Nieuwsdiscussie

• antorie
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22-11 15:25
Achtergrond:
Op het moment bezit ik een https://tweakers.net/pric.../seasonic-m12ii-520w.html. Deze voeding heb ik gekocht in 2013, echter maakt die sinds een tijdje een tikkend geluid. Dit geluid is niet alleen erg vervelend, maar ik vind het ook geen veilig gevoel voor mijn computer. Vandaar dat ik er dus aan zit te denken om mijn voeding te vervangen.

Mijn huidige set-up:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5 3350P Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenClub 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenAerocool Vs-3 Advance€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II 520W€ 88,96€ 88,96
2Solid state drivesSamsung 840 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 88,96

Met nog een HDD van 1 TB (Ben het model vergeten).

Vraag:
Mijn kennis omtrent voedingen is niet geweldig, dus vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van de juiste keuze. Ik het mijn wattage verbruik berekend middels de handleiding in de topicstart. Zo kom ik uit op +- 270W. Vandaar dat mij 400W genoeg lijkt? Ik ben opzoek naar een best bang for bucks voeding. Hoeft niet persé de allerstilste of zuinigste (zit toch altijd met koptelefoon achter de pc ;) ). Wel een die een klein beetje future-proof is, aangezien ik misschien op korte termijn mijn videokaart wil vervangen. Echter zag ik dat de klasse videokaart waar ik naar kijk, niet veel meer verbuikt dan mijn huidige videokaart en over het algemeen 2x 6 of 2x 6+2 pins aansluiting vraagt.

Mijn voorstellen:
https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html
https://tweakers.net/pric...!-pure-power-11-400w.html
https://tweakers.net/pric...te-450w-v2/specificaties/

Dit zijn 3 modellen die na mijn onderzoek wel goed leken en aan mijn wensen te voldoen. Echter weet ik niet zo goed wat het onderlinge verschil is, naast de prijs natuurlijk. Misschien dat jullie mij hierin kunnen aanbevelen of andere voorstellen hebben.

Alvast bedankt _/-\o_

• -The_Mask-
  • Niet online
antorie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:55:
Achtergrond:

Vraag:
Mijn kennis omtrent voedingen is niet geweldig, dus vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van de juiste keuze. Ik het mijn wattage verbruik berekend middels de handleiding in de topicstart. Zo kom ik uit op +- 270W. Vandaar dat mij 400W genoeg lijkt? Ik ben opzoek naar een best bang for bucks voeding. Hoeft niet persé de allerstilste of zuinigste (zit toch altijd met koptelefoon achter de pc ;) ). Wel een die een klein beetje future-proof is, aangezien ik misschien op korte termijn mijn videokaart wil vervangen. Echter zag ik dat de klasse videokaart waar ik naar kijk, niet veel meer verbuikt dan mijn huidige videokaart en over het algemeen 2x 6 of 2x 6+2 pins aansluiting vraagt.

Mijn voorstellen:

Dit zijn 3 modellen die na mijn onderzoek wel goed leken en aan mijn wensen te voldoen. Echter weet ik niet zo goed wat het onderlinge verschil is, naast de prijs natuurlijk. Misschien dat jullie mij hierin kunnen aanbevelen of andere voorstellen hebben.
Alle drie de voedingen zijn een prima koop. Je krijgt waarvoor je betaald hier, duurder model zijn allemaal hun geld waard.

De pricewatch: Cooler Master MWE White 450W V2 is een prima keuze ter vervanging van de huidige voeding en eventueel een andere videokaart als een RX 570 kan ook prima. Maar houdt er wel rekening mee dat de CPU ook te traag is voor moderne zware games. Dus mocht je dat van plan zijn kun je de meeste onderdelen wel vervangen. Dan zou ik een betere voeding nemen dan bovenstaande.

De pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W is een prima keuze voor een PC met Ryzen 5 en GTX 1660 Super bijvoorbeeld. Denk je bijvoorbeeld aan een Ryzen 7 3700X en RX 5700 of RTX 2060 dan is een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W daarvoor een prima keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

• antorie
-The_Mask- schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:59:
[...]

Alle drie de voedingen zijn een prima koop. Je krijgt waarvoor je betaald hier, duurder model zijn allemaal hun geld waard.

De pricewatch: Cooler Master MWE White 450W V2 is een prima keuze ter vervanging van de huidige voeding en eventueel een andere videokaart als een RX 570 kan ook prima. Maar houdt er wel rekening mee dat de CPU ook te traag is voor moderne zware games. Dus mocht je dat van plan zijn kun je de meeste onderdelen wel vervangen. Dan zou ik een betere voeding nemen dan bovenstaande.

De pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W is een prima keuze voor een PC met Ryzen 5 en GTX 1660 Super bijvoorbeeld. Denk je bijvoorbeeld aan een Ryzen 7 3700X en RX 5700 of RTX 2060 dan is een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W daarvoor een prima keuze.
Dankjewel voor je toelichting! Bij een eventuele upgrade zou dit eerder richting een Ryzen 5 en RX 580 gaan. Vandaar dat ik denk dat https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html misschien teveel van het goede is voor mijn wensen. Mijn keuze gaat dan voor https://tweakers.net/pric...!-pure-power-11-400w.html, nogmaals bedankt voor de toelichting!

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:37

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Ik heb thuis een aantal servers, eentje is een NAS met 10 disks en de ander is een heel zuinige ESXi met geen of slechts één disk.

Binnenkort zoek ik mijn NAS en ESXi nog zuiniger te maken en ga ik over op de set hieronder.

2ProcessorsIntel Core i3-9100 Boxed€ 155,05€ 310,10
2MoederbordenFujitsu D3644-B€ 151,-€ 302,-
2Geheugen internKingston KSM26ED8/16ME€ 89,36€ 178,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 790,82

Mijn NAS zoek ik eigenlijk de voeding niet te vervangen, daar zit voor wat ik begrijp een topvoeding in (Seasonic G-series 360 watt), correct?

Maar welke voeding mag ik voor mijn ESXi eventueel voorzien op termijn? Ik heb van @FireDrunk begrepen dat PicoPSU's wel "ok" zijn, maar dat die redelijk wat ripple(?) geven op de lijnen en dat dat niet zo ideaal is(?). Wat zou een zuinig en zeer duurzaam kwalitatief alternatief zijn een laag-verbruik machine'tje?

Ik apprecieer een passieve voeding wel, niet dat dat veel gaat uitmaken vrees ik langs mijn 10 disk ZFS NAS er langs :X

Vandaag even niets

• maxvermeij95
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 29-11 20:51
Hallo, ook van mijn kant een klein vraagje.

ik ben wat bezig geweest met het aanpassen van mijn build en heb meteen al het advies gekregen om een nieuwe voeding te kopen (ik heb momenteel de Corsair VS550). ik zag in dit topic ook al dat deze voeding zeker niet goed was dus ik ben erg benieuwd wat ik nodig heb. Qua verbruik kom ik op 310W (GPU en CPU samen) daarnaast heb ik nog 3 fans van 120mm en een HDD en SSD draaien.

1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 222,49€ 222,49
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Plus€ 115,49€ 115,49
1VideokaartenAsus GTX980-4GD5€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart Window€ 42,99€ 42,99
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2D2666C16€ 91,68€ 183,36
1VoedingenCorsair VS550€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 614,23

Klopt het dat ik in dit geval veel te veel heb aan deze 550W? Aan de hand van dit topic begrijp ik dat ik (gezien er ook wat nieuwere onderdelen in mijn computer zitten) beter voor een mid-high end voeding kan gaan.

Zouden dan de voedingen die @antorie voorstelt een goede vervanger kunnen zijn? (zie hier onder)

maxvermeij95 wijzigde deze reactie 05-11-2019 21:05 (66%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@maxvermeij95 wat is je budget ?
RM550X(2018) zou ik dan kopen(ook geschikt voor GPU upgrade)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• -The_Mask-
  • Niet online
maxvermeij95 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:02:

Klopt het dat ik in dit geval veel te veel heb aan deze 550W? Aan de hand van dit topic begrijp ik dat ik (gezien er ook wat nieuwere onderdelen in mijn computer zitten) beter voor een mid-high end voeding kan gaan.

Zouden dan de voedingen die @antorie voorstelt een goede vervanger kunnen zijn? (zie hier onder)
De Bitfenix is wel een mooie voeding voor zo'n PC voor nu en in de toekomst als je er nog een snellere videokaart in zet of betere CPU.

pricewatch: Corsair TX550M V2 is nog een andere goede optie voor zijn prijs.
HyperBart schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:12:
Ik heb thuis een aantal servers, eentje is een NAS met 10 disks en de ander is een heel zuinige ESXi met geen of slechts één disk.

Binnenkort zoek ik mijn NAS en ESXi nog zuiniger te maken en ga ik over op de set hieronder.

Mijn NAS zoek ik eigenlijk de voeding niet te vervangen, daar zit voor wat ik begrijp een topvoeding in (Seasonic G-series 360 watt), correct?
Dat is idd een voeding van goede kwaliteit.
Maar welke voeding mag ik voor mijn ESXi eventueel voorzien op termijn? Ik heb van @FireDrunk begrepen dat PicoPSU's wel "ok" zijn, maar dat die redelijk wat ripple(?) geven op de lijnen en dat dat niet zo ideaal is(?). Wat zou een zuinig en zeer duurzaam kwalitatief alternatief zijn een laag-verbruik machine'tje?
Kwaliteit en zeker ook de prestaties van een PicoPSU zijn niet hoog en de PicoPSU look a likes zijn vaak helemaal slecht. Een PicoPSU neem je alleen bij een 10W machine en daarnaast moet je een laag verbruik ook het belangrijkste vinden.
Ik apprecieer een passieve voeding wel, niet dat dat veel gaat uitmaken vrees ik langs mijn 10 disk ZFS NAS er langs :X
Is er ook een vergelijkbaar moederbord met DC ingang? Anders zijn de PicoPSU's met universele ingang het beste, die kun je combineren met bijvoorbeeld een goede 19V adapter.

AMD Nieuwsdiscussie

• maxvermeij95
Hackus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:54:
@maxvermeij95 wat is je budget ?
RM550X(2018) zou ik dan kopen(ook geschikt voor GPU upgrade)
Ik Probeer rond de €70 te zitten. Dan is het voorstel van @-The_Mask- beter voor €65, en alsnog semi modulair. pricewatch: Corsair TX550M V2

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

maxvermeij95 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:32:
[...]

Ik Probeer rond de €70 te zitten. Dan is het voorstel van @-The_Mask- beter voor €65, en alsnog semi modulair. pricewatch: Corsair TX550M V2
kan ook ja, als dat +- je budget is. maar is niet in NL voor dat geld

pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W

pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W full modulair €86,- incl vzk

Hackus wijzigde deze reactie 05-11-2019 22:39 (35%)

• maxvermeij95
Hackus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:33:
[...]

kan ook ja, als dat +- je budget is. maar is niet in NL voor dat geld

pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W

pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W full modulair €86,- incl vzk
Klopt, maar inderdaad Amazon verzend gratis naar Nederland. Heb in de afgelopen week twee keer besteld bij Amazon en ben zeer tevreden.

Hoe dan ook erg bedankt voor het mee denken :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

maxvermeij95 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:58:
[...]

Klopt, maar inderdaad Amazon verzend gratis naar Nederland. Heb in de afgelopen week twee keer besteld bij Amazon en ben zeer tevreden.

Hoe dan ook erg bedankt voor het mee denken :)
Dan is het goed. niet iedereen heeft een account daar of wil buiten NL kopen

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-12 14:17
Binnenkort zet ik nog een eigen topic op met een voorstel voor mijn komende pc build. Maar daarop voorsorterend de vraag hier welke voeding en vermogen ik het beste kan kiezen, met de volgende onderdelen:

- Ryzen 3600 (met mogelijk iets overclocken in de toekomst)
- MSI B450 Tomahawk
- GTX 1660 Super
- aftermarket luchtkoeler (nog niet zeker welke)
- 2x 8gb Corsair vengeance 3200mhz geheugen
- 1x NVME ssd, 1x m2 sata ssd, 1 of 2x 2TB hdd 5400rpm

Opties voor voeding welke ik heb gevonden:
- Bitfenix formula Gold 450w / 550w
- Bitfenix whisper 550w

Volstaat 450w of is 550w aan te raden?

XBO: FlyingDutchie1

• Uszka
JeyJey schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
Binnenkort zet ik nog een eigen topic op met een voorstel voor mijn komende pc build. Maar daarop voorsorterend de vraag hier wat voor voeding (vermogen) ik het beste kan kiezen, met de volgende onderdelen:

- Ryzen 3600 (met mogelijk iets overclocken in de toekomst)
- MSI B450 Tomahawk
- GTX 1660 Super
- aftermarket luchtkoeler (nog niet zeker welke)
- 2x 8gb Corsair vengeance 3200mhz geheugen
- 1x NVME ssd, 1x m2 sata ssd, 1 of 2x 2TB hdd 5400rpm

Opties voor voeding welke ik heb gevonden:
- Bitfenix formula Gold 450w / 550w
- Bitfenix whisper 550w

Volstaat 450w of is 550w aan te raden?
Systeemverbruik zit rond max 200w zodat zelfs een kwalitatief goede 300w met de juiste connectors voor de videokaart prima zal functioneren alleen bestaan die niet (meer). Het begint tegenwoordig bij 400w pas met voedingen die de moeite waard zijn zoals de be quiet! Pure Power 11 400w. Met 450w zit je al behoorlijk overkill en safe voor een flinke videokaartupgrade in de toekomst.

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-12 22:44

pino85

Im just a Bird in the Sky

millman schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 03:29:
Mag de TS een keer geupdated worden? De helft van de voedingen in de TS zijn niet meer te verkrijgen. Een makkelijk naslag lijstje van de huidige voedingen die er toe doen zou fijn zijn.
Dat zal vast een keer gebeuren, ben het met je eens dat veel producten niet of zeer slecht te krijgen zijn.
Eens per jaar moet wel te doen zijn denk ik als we het lief vragen aan @-The_Mask- 😘

pino85 wijzigde deze reactie 11-11-2019 23:28 (22%)

• Lepiem
  • Laatst online: 02-12 22:52
Hee Tweakers!

Ik heb de volgende build op het oog:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 132,50€ 132,50
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 592,50€ 592,50
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 67,-€ 67,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB520 RGB€ 62,-€ 62,-
1MonitorenAcer Predator Z35P Zwart€ 699,-€ 699,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 69,99€ 69,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.096,86

Is hierbij de beschreven pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart voldoende, of zouden jullie me aanraden om toch voor de 650W te gaan? Ook met het oog op eventuele toekomstige upgrades in CPU/GPU.

• -The_Mask-
  • Niet online
@Lepiem Ben je van plan (flink) te overklokken? Dan kun je wel naar 650W of misschien zelfs 750W bij extreem overklokken kijken. Anders is deze prima.

Kun je trouwens niet beter een ander scherm nemen? Gsync is eigenlijk dood, maar het kost wel veel meer. Met Adaptive Sync kun je hetzelfde voor honderden euro's minder meestal. En dan werkt dat ook nog eens op zowel nVidia als AMD i.p.v. alleen nVidia.

AMD Nieuwsdiscussie

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Lepiem Dat is ruim voldoende. GPU's worden zuiniger, dus geen reden om 650w te kiezen.

• Lepiem
  • Laatst online: 02-12 22:52
Merci voor het snelle antwoord. @-The_Mask- ik ga misschien me ooit nog eens verdiepen in overclocken, maar voorlopig niet. Dus dan houden we het lekker bij de 550W.

Qua monitor twijfel ik nog. Gsync was inderdaad de voornaamste reden om voor die Predator te kiezen. Heb ook de pricewatch: MSI Optix MAG341CQ Zwart op het oog... Heeft geen Gsync maar Freesync 1, werkt dat net zo goed?
Beetje off-topic, excuus, maar het is dat je er zelf over begint ;).

Lepiem wijzigde deze reactie 12-11-2019 19:26 (4%)

• -The_Mask-
  • Niet online
Lepiem schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:26:

Qua monitor twijfel ik nog. Gsync was inderdaad de voornaamste reden om voor die Predator te kiezen. Heb ook de pricewatch: MSI Optix MAG341CQ Zwart op het oog... Heeft geen Gsync maar Freesync 1, werkt dat net zo goed?
Beetje off-topic, excuus, maar het is dat je er zelf over begint ;).
Opzoeken op internet als het werkt en ik zou het scherm ook kopen bij een goede webshop die niet moeilijk doet dat je het product terug stuurt mocht het niet perfect werken.

-The_Mask- wijzigde deze reactie 12-11-2019 22:39 (11%)

AMD Nieuwsdiscussie

• Kalis
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09-12 05:02
Hoi,

Ik heb een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W gecombineerd met het volgende setje:
i7-6700K
Asus ROG Impact
2x8GB DDR4
2x 256GB 850 Pro

en wil nu een videokaart erbij prikken. Het is een ASUS reference RX 5700 geflashed naar XT bios.

Kan ik dan (zonder CPU overklok alleen XMP) een zware game spelen zonder problemen? Battlefield V, COD MW en dat soort spellen of kan ik beter een andere voeding nemen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Kalis
Het is beter om pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W te gebruiken, met VGA op 30.0A 12V Rail.

• Kalis
Bedankt voor je suggestie, ik heb de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W met dual 12Vrails (12V1 rail 24A + 12V2 rail 20A) en ben erg benieuwd of ik zonder problemen mijn GPU kan belasten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Kalis schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:46:
[...]

Bedankt voor je suggestie, ik heb de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W met dual 12Vrails (12V1 rail 24A + 12V2 rail 20A) en ben erg benieuwd of ik zonder problemen mijn GPU kan belasten.
Dat is te krap aan wattage totaal.(denk ook aan stroompieken)

• Kalis
Hackus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:54:
[...]

Dat is te krap aan wattage totaal.(denk ook aan stroompieken)
Bedankt voor je antwoord ik ga nu een andere PSU installeren uit een ander systeempricewatch: EVGA 650 GQ
Dit systeem heeft een i7-5820K en R7 260X 1GB en een hele berg HDD's. Ik ben van plan de 400W daar in te installeren dat moet toch kunnen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Kalis schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord ik ga nu een andere PSU installeren uit een ander systeempricewatch: EVGA 650 GQ
Dit systeem heeft een i7-5820K en R7 260X 1GB en een hele berg HDD's. Ik ben van plan de 400W daar in te installeren dat moet toch kunnen?
Dat is een verstandige ruil.

AMD Nieuwsdiscussie

• Kalis
Hoi the-Mask, hoe zit het nou eigenlijk? de BeQuiet voeding twee 12V rails. Een is 20A, de ander is 24A. Kan ik dat dan bij elkaar optellen als 44A? Of is het maximaal 24A voor de GPU? Hoe moet ik dat zien? De Bitfenix 550W heeft er zelfs 3 (25,25,30), en de EGVA 650 die ik nu ga gebruiken heeft een enkele 12V rails met 54A.

Hoe bepaal je of je (laag wattage 400-550W) multi rail voeding voldoende Ampère heeft op de 12V lijn (voor een bepaalde GPU)?

• LA-384
  • Laatst online: 16:43
Iemand hier al iets meer gelezen over de nieuwere Seasonic Focus GX voedingen? Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe en aangezien ik nu ook Seasonic heb, leek me dat een goede keuze. De voorganger (Focus Plus) kwam goed uit diverse tests, maar is nog maar moeilijk leverbaar.

Volgens HWI is de opgegeven efficiëntie wel wat lager (88% tov 92%), maar kijk ik naar de testresultaten dan ontlopen ze elkaar niet veel en is het verschil (muv de 400w test) slechts 10-en van procenten.

550w lijkt me voor deze hardware meer dan voldoende;
- Core i5 6600k
- AMD R9 380 gaming
- 2x hdd
- 3x ssd

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Uszka
LA-384 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:03:
Iemand hier al iets meer gelezen over de nieuwere Seasonic Focus GX voedingen? Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe en aangezien ik nu ook Seasonic heb, leek me dat een goede keuze. De voorganger (Focus Plus) kwam goed uit diverse tests, maar is nog maar moeilijk leverbaar.

Volgens HWI is de opgegeven efficiëntie wel wat lager (88% tov 92%), maar kijk ik naar de testresultaten dan ontlopen ze elkaar niet veel en is het verschil (muv de 400w test) slechts 10-en van procenten.

550w lijkt me voor deze hardware meer dan voldoende;
- Core i5 6600k
- AMD R9 380 gaming
- 2x hdd
- 3x ssd
De Focus Plus was helemaal niet goed want had diverse problemen. Niet voor niets is die na 2 jaar al EOL en opgevolgd door de GX. Volgens Seasonic zijn de problemen opgelost echter is er nog geen fatsoenlijke review van die voeding. Nadeel van de Seasonic voedingen is en blijft de fan. De Hong Hua's zijn van niet al te beste kwaliteit en ronduit luidruchtig bij hogere belasting. Er zijn uitstekende alternatieven voor de Seasonic die zelfs beter zijn. Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11 en Bitfenix Whisper om er maar een paar te noemen.

• antorie
-The_Mask- schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:59:
[...]

Ik zou graag nog 1x van je advies gebruik willen maken. Uiteindelijk heb ik nu een RX 580 liggen om in mijn huidige systeem te zetten. Met misschien in de toekomst een CPU upgrade naar een Ryzen 5.

Nu heb ik een aantal dagen geleden de volgende voeding bestelt: https://tweakers.net/pric...!-pure-power-11-400w.html. Echter vraag ik me toch af of het genoeg Watt gaat zijn voor de nieuwe videokaart en de eventuele Ryzen 5, misschien dat je mij daarin kan adviseren? (nu kan ik hem namelijk nog retourneren en een andere bestellen)

Alvast bedankt!

• -The_Mask-
  • Niet online
antorie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:18:
[...]

Ik zou graag nog 1x van je advies gebruik willen maken. Uiteindelijk heb ik nu een RX 580 liggen om in mijn huidige systeem te zetten. Met misschien in de toekomst een CPU upgrade naar een Ryzen 5.
Welke RX 580 is dat? De ene verbruikt aardig meer dan de andere namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• antorie
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:35:
[...]

Welke RX 580 is dat? De ene verbruikt aardig meer dan de andere namelijk.
Het betreft deze: https://tweakers.net/pric...(11265-09)/specificaties/

• uberdraakje
  • Laatst online: 24-11 09:25
Beste tweakers,

Een simpele vraag (met waarschijnlijk een uitgebreid antwoord). Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor een eenvoudige game pc (in de categorie 'mainstreamgamesysteem' van de BBG's). Dus dat betekent een 450W voeding. Nu zie ik vaak de Bitfenix voorbij komen, wat ongetwijfeld een goede voeding is. Maar na jarenlang een Be quiet! voeding gewend te zijn (die daadwerkelijk fluisterstil was) ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars qua geluidsniveau (zonder al te veel in te hoeven leveren op de rest). De voeding moet daarnaast ook nog eens modulair zijn. Mijn oog is gevallen op de be quiet! Straight Power 11 450W (pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W Doe ik daar een slecht koop mee?

Alvast bedankt.

• Uszka
uberdraakje schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:00:
Mijn oog is gevallen op de be quiet! Straight Power 11 450W (pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W Doe ik daar een slecht koop mee?
Is zo'n beetje de beste 450w die verkrijgbaar is en onhoorbaar bij elke belasting.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

uberdraakje schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:00:
Beste tweakers,

Een simpele vraag (met waarschijnlijk een uitgebreid antwoord). Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor een eenvoudige game pc (in de categorie 'mainstreamgamesysteem' van de BBG's). Dus dat betekent een 450W voeding. Nu zie ik vaak de Bitfenix voorbij komen, wat ongetwijfeld een goede voeding is. Maar na jarenlang een Be quiet! voeding gewend te zijn (die daadwerkelijk fluisterstil was) ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars qua geluidsniveau (zonder al te veel in te hoeven leveren op de rest). De voeding moet daarnaast ook nog eens modulair zijn. Mijn oog is gevallen op de be quiet! Straight Power 11 450W (pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W Doe ik daar een slecht koop mee?

Alvast bedankt.
Voor deze build ?
Nieuwe, stille, allround pc voor ~1300EUR

• uberdraakje
  • Laatst online: 24-11 09:25
Inderdaad die build. Verschillende werden mij geadviseerd, maar was gewoon even benieuwd naar de be quiet variant. Buiten dark power pro gerekend, die super goed is maar ook met een flink prijskaartje komt.

• antorie
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:48:
[...]

Moet wel kunnen ook met Ryzen 5, zolang niet je overklokt.
Dankjewel voor je advies!

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

-The_Mask- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:23:

Dat is idd een voeding van goede kwaliteit.
Wat zou je dan aanraden als ik NIET voor de PicoPSU wil gaan voor de ESXi-server die ik eerder postte? Ik zoek iets te nemen wat echt JAREN meegaat voor 24/7. Gevoelsmatig en op basis van mijn ervaringen met de G360 zou ik voor een van de Seasonic exemplaren kiezen, zoiets pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold ? Maar het verleden is geen garantie voor de toekomst en ik lees op reddit ook dat Seasonic niet altijd zelf voedingen maakt maar ze uitbesteedt aan andere fabrikanten en dat dus de kwaliteit per model wel eens kan verschillen.

Als ik hierboven mag geloven ;) dan is een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W ook niet slecht. Hoe verhoudt zich dat tegen de G360 of de Focus Plus 550 dan?

Wat is dan beter in dit geval en wat maakte die G360 die ik in mijn 10 disk NAS heb zitten dan zo goed in vergelijking? Ik had indertijd een BeQuiet L7 300W maar die is met een "poof" naar de eeuwige jachtvelden vertrokken :X . Qua gevoel zit ik daar dus wat minder lekker maar mijn steekproef is met 2 merken en 2 types van voedingen dus redelijk beperkt zoals je kan zien...
Is er ook een vergelijkbaar moederbord met DC ingang? Anders zijn de PicoPSU's met universele ingang het beste, die kun je combineren met bijvoorbeeld een goede 19V adapter.
Helaas, neen. Anders wel een goed idee!

HyperBart wijzigde deze reactie 18-11-2019 12:39 (57%)

Vandaag even niets

• -The_Mask-
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:16:
Wat zou je dan aanraden als ik NIET voor de PicoPSU wil gaan voor de ESXi-server die ik eerder postte? Ik zoek iets te nemen wat echt JAREN meegaat voor 24/7. Gevoelsmatig en op basis van mijn ervaringen met de G360 zou ik voor een van de Seasonic exemplaren kiezen, zoiets pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold ? Maar het verleden is geen garantie voor de toekomst en ik lees op reddit ook dat Seasonic niet altijd zelf voedingen maakt maar ze uitbesteedt aan andere fabrikanten en dat dus de kwaliteit per model wel eens kan verschillen.
De Seasonic Focus serie kent allerhande problemen, dus die zou ik niet aanraden. Voor hetzelfde bedrag kun je ook gewoon voedingen halen zonder problemen en die ook gewoon beter zijn. De Straight Power 11 is zo'n voeding die eigenlijk in bijna elk opzicht wel beter is. Garantie is alleen korter, maar kwaliteit is dan weer hoger. Vooral de fan, die van de Seasonic is matig, terwijl be quiet! de beste fan heeft die je in een voeding zult vinden op dit moment.
Wat is dan beter in dit geval en wat maakte die G360 die ik in mijn 10 disk NAS heb zitten dan zo goed in vergelijking? Ik had indertijd een BeQuiet L7 300W maar die is met een "poof" naar de eeuwige jachtvelden vertrokken :X . Qua gevoel zit ik daar dus wat minder lekker maar mijn steekproef is met 2 merken en 2 types van voedingen dus redelijk beperkt zoals je kan zien...
pricewatch: Cooler Master V Series V550 zou bijvoorbeeld een goede optie kunnen zijn. Zeer hoog rendement bij lage belasting, goede kwaliteit en je kunt omdat het een modulaire voeding is extra sata kabels kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Uszka
-The_Mask- schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:17:

pricewatch: Cooler Master V Series V550 zou bijvoorbeeld een goede optie kunnen zijn. Zeer hoog rendement bij lage belasting, goede kwaliteit en je kunt omdat het een modulaire voeding is extra sata kabels kopen.
Controleer goed welke V550 je krijgt. Vorige week exact deze bestelt bij All in One Systems maar kreeg pricewatch: Cooler Master V550 Gold thuisgestuurd. Na een mailtje waarom ik juist die voeding wilde kon ik het verkeerde product kosteloos retour sturen en de volgende dag werd het juiste model afgeleverd.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Da's een fijne tip! Die winkel heb ik specifiek nu nog niet gebruikt om te bestellen, vond het nog wat te twijfelachtig qua opgebouwde reputatie.

Order is net buiten bij een andere winkel en ze hebben effectief in hun winkel ook die twee types. Maar ik hou het ook bij deze order nog even in de gaten. Nog eens bedankt voor de tip!

HyperBart wijzigde deze reactie 18-11-2019 14:59 (3%)

Vandaag even niets

• BioBlade
Uszka schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:15:
[...]

Controleer goed welke V550 je krijgt. Vorige week exact deze bestelt bij All in One Systems maar kreeg pricewatch: Cooler Master V550 Gold thuisgestuurd. Na een mailtje waarom ik juist die voeding wilde kon ik het verkeerde product kosteloos retour sturen en de volgende dag werd het juiste model afgeleverd.
Idd vreemd, de SKU's zuin duidelijk anders MPY-5501-AFAAGV-EU (Nieuwe model) RS550-AFBAG1-EU (oude Model) Wellicht had een belgische distri (2By2) nog oude Cooler Master voorraad of had AIO Systems een fout gemaakt met inboeken / koppeling naar tweakers ?

@Cooler Master
De RS550-AFBAG1-EU word toch niet meer aangeleverd ?! ik kom ze in onze lijsten in ieder geval niet meer tegen ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

BioBlade schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:35:
[...]

Idd vreemd, de SKU's zuin duidelijk anders MPY-5501-AFAAGV-EU (Nieuwe model) RS550-AFBAG1-EU (oude Model) Wellicht had een belgische distri (2By2) nog oude Cooler Master voorraad of had AIO Systems een fout gemaakt met inboeken / koppeling naar tweakers ?

De RS550-AFBAG1-EU word toch niet meer aangeleverd ?! ik kom ze in onze lijsten in ieder geval niet meer tegen ;)
oude shopvoorraad ?
;)

• BioBlade
Zou kunnen, maar dan listen ze toch verkeerd door op tweakers :) , Ean en SKU zijn uniek. Als je A besteld en je krijgt B thuis, dan klopt er toch iets niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

BioBlade schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:43:
[...]

Zou kunnen, maar dan listen ze toch verkeerd door op tweakers :) , Ean en SKU zijn uniek. Als je A besteld en je krijgt B thuis, dan klopt er toch iets niet.
V550 en V550 kan zo eens mis gaan in het magazijn. link vanuit PW is niet verkeerd

Hackus wijzigde deze reactie 18-11-2019 16:46 (4%)

• Uszka
BioBlade schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:35:
[...]

@Cooler Master
BioBlade schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:43:
[...]

Ze hadden bij AiOS hetzelfde artikelnummer, vandaar.

• Zdevam
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 14:39
Hoi!

Heeft iemand ervaringen met de pure power 11 series? Ik zie dat de Bitfenix Formule Gold vaak aangeraden wordt maar de 450w variant daarvan lijkt uitverkocht.

Het grootste verschil wat ik zie is dat de rails van de pure power niet symmetrisch qua ampère zijn.

Ik zoek een voeding voor een systeem met een ryzen 2700 (niet oc) en een 1660. Het lijkt me dat een pure power 11 400w dan genoeg moet zijn?

Dank voor enig inzicht.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Zdevam schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:31:
Hoi!

Heeft iemand ervaringen met de pure power 11 series? Ik zie dat de Bitfenix Formule Gold vaak aangeraden wordt maar de 450w variant daarvan lijkt uitverkocht.

Het grootste verschil wat ik zie is dat de rails van de pure power niet symmetrisch qua ampère zijn.

Ik zoek een voeding voor een systeem met een ryzen 2700 (niet oc) en een 1660. Het lijkt me dat een pure power 11 400w dan genoeg moet zijn?

Dank voor enig inzicht.
Ja, is prima die voeding met hardware die jij aangeeft.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Uszka schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:15:
[...]

't Is de juiste *O* . Ik heb de RS-550-AFBA-G1 ontvangen, klopt dus netjes.

Vandaag even niets

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb een XFX PRO 550W Core Edition Full wired (XPS-550W-SEW) van onbekend bouwjaar. Is deze voeding nog voldoende voor het onderstaande systeem?

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 204,90€ 204,90
1VideokaartenSapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Ninja 5€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 142,01€ 142,01
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,76

Naast deze lijst heb ik twee 3,5" hardeschijven en 4 losse 120/140mm fans.

Mocht de XFX PRO550W niet voldoende zijn. Welke voeding (en wattage) raden jullie dan aan? Ik zou graag een toekomstgerichte voeding willen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Deels modulair is ook wel een wens. Stilte waaardeer ik ook. Ik verwacht volgend jaar met een m.2 SSD en volgend jaar een nieuwe videokaart die een beetje 4K resolutie kan spelen (geen topmodel).

• -The_Mask-
  • Niet online
tdn135 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:05:
Ik heb een XFX PRO 550W Core Edition Full wired (XPS-550W-SEW) van onbekend bouwjaar. Is deze voeding nog voldoende voor het onderstaande systeem?
Is wel verstandig om de voeding te vervangen. Het is ondertussen een 10 jaar oud design welke niet bedoeld en geschikt is voor een moderne PC.
Welke voeding (en wattage) raden jullie dan aan? Ik zou graag een toekomstgerichte voeding willen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Deels modulair is ook wel een wens. Stilte waaardeer ik ook. Ik verwacht volgend jaar met een m.2 SSD en volgend jaar een nieuwe videokaart die een beetje 4K resolutie kan spelen (geen topmodel).
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
Zijn drie hele stille goede voedingen die een tijd mee moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

• BioBlade
Zdevam schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:31:
Hoi!

Dank voor enig inzicht.
Mocht je nog op zoek zijn...

https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Zie hier wat black friday acties. 27% discount.

Kwam er nog een tegen :

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

BioBlade wijzigde deze reactie 25-11-2019 16:37 (7%)

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic heeft hier in dit topic aangegeven dat o.a. die voeding nog alle problemen heeft die de Focus serie heeft gekend. Ze hebben bij dit exemplaar dus niks opgelost en daarmee is het niet een echt goede deal wat mij betreft.
Die is gewoon ronduit duur. Dat is een 30 euro voeding die concurreert met andere 30 euro voedingen.

pricewatch: be quiet! System Power 9 400W is bijvoorbeeld al weer een stap beter en nog flink goedkoper ook. Deze voeding is nog geschikt voor een budget tot goedkope mainstream game PC dat is de Gigabyte al niet eens door zijn zeer verouderd design.

AMD Nieuwsdiscussie

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:46
-The_Mask- schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:28:
[...]
Seasonic heeft hier in dit topic aangegeven dat o.a. die voeding nog alle problemen heeft die de Focus serie heeft gekend. Ze hebben bij dit exemplaar dus niks opgelost en daarmee is het niet een echt goede deal wat mij betreft.
Lijkt me toch een goede concurrent nu voor systemen met midrange videokaarten (niet voorkaarten met 300W pieken en hoger).
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1263247;1117319/

mitsumark wijzigde deze reactie 25-11-2019 19:52 (4%)

• Uszka
Was een probleem met pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB uit het VB forum wat ik later met eenzelfde videokaart eenvoudig kon reproduceren met mijn eigen FPG 550w voedingen.

• BioBlade
mitsumark schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:48:
[...]

Lijkt me toch een goede concurrent nu voor systemen met midrange videokaarten (niet voorkaarten met 300W pieken en hoger).
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1263247;1117319/
De 450W is nooit refreshed geweest (waren enkel de 550/650/750/850) en had ook geen ripple issues. Heeft ook al 2 keer eerder in een BB Guide editie gezeten. Verder geen RMA issues gemeld op de 450W. Lijkt een vrij probleemloos model , zeker voor een mainstream pctje.

Of er problemen zijn met een 300W+ vga kaart icbm deze PSU geen idee , echter koop je deze PSU dan ook niet.

Het topic wat Uszka aanhaalde was een 550W , en Was dat niet een PCI-E kabeltje verhaal ? Kan me zoiets herrineren.

BioBlade wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:47 (10%)

• Uszka
BioBlade schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:30:
Het topic wat Uszka aanhaalde was een 550W , en Was dat niet een PCI-E kabeltje verhaal ? Kan me zoiets herrineren.
PCI-e kabel helpt om een Asus 970 Strix werkend te krijgen, doet niets icm RX 580/Vega 56 etc.

• BioBlade
Inmiddels gooit Cdromland er nog een black-friday dealtje in met 16% korting : pricewatch: be quiet! System Power 9 600W
Nu ook voor 49Eur.

BioBlade wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:53 (4%)

• Uszka
BioBlade schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:53:
Inmiddels gooit Cdromland er nog een black-friday dealtje in met 16% korting : pricewatch: be quiet! System Power 9 600W
Nu ook voor 49Eur.
Een prijsverlaging maakt nog niet dat het een goede koop is. pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2 wordt voor rond hetzelfde bedrag aangeboden en die heeft een beter platform en betere fan.

• -The_Mask-
  • Niet online
BioBlade schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:53:
Nu ook voor 49Eur.
Budget voedingen van hoog vermogen kun je niks mee. Het is niet dat je zo'n voeding wil gebruiken voor een high-end gaming machine van 1500 euro of meer. Daar zijn ze echt niet geschikt voor. Deze voeding bied dan ook niks meer dan de 400 watt versie. Beide kun je gebruiken voor een budget gaming PC, enige verschil is dat de 600W versie duurder is.

AMD Nieuwsdiscussie

• BioBlade
Uszka schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:59:
[...]

Een prijsverlaging maakt nog niet dat het een goede koop is. pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2 wordt voor rond hetzelfde bedrag aangeboden en die heeft een beter platform en betere fan.
@Uska
Je had gelijk , ik had je reply verkeerd gezien. ;) Link verwijderd, niet relevant.

BioBlade wijzigde deze reactie 26-11-2019 12:14 (12%)

• -The_Mask-
  • Niet online
BioBlade schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:30:
[...]

De 450W is nooit refreshed geweest (waren enkel de 550/650/750/850) en had ook geen ripple issues.
Waar baseer je dat op? Het zijn allemaal Focus voedingen.
Heeft ook al 2 keer eerder in een BB Guide editie gezeten.
Ja zo maar uit het niets idd, ook zonder enige onderbouwing waarom gekozen was voor deze voeding. Men kon ook niet aangeven waarom die voeding erin stond, leek wel gekocht, net als bij HWI een tijdje geleden.
Wat wil je daar mee zeggen? Dat HWI niet snapt wat ze doen?

-The_Mask- wijzigde deze reactie 26-11-2019 12:07 (18%)

AMD Nieuwsdiscussie

• Uszka

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Gaan we weer de Focus discussie houden ?

De 450w versie is niets mis mee, en kan goed in systeem t/m GTX1660Ti. In de budget range.
Als de voeding onder 'zware' belasting komt ga je hem horen door de gekozen Fan. maar dit hebben meer budget PSU's. BitFenix Whisper en Formula gold zijn dan betere keuze, maar ook duurder als modulair en niet-modulair. dan komt be quiet Straight Power 11 450W als duurdere(dit in de 450w range)

be quiet! Pure Power 11 400W(cm) kan ook prima. Het zal een keuze van de koper zelf zijn. (ook ivm fabrieksgarantietermijn) zie het nut niet om een PP 9 600w te adviseren of te kopen. als je een 600w voeding nodig bent zou ik wat beters voor mijn hardware kopen. maar dat blijft net zo een keuze voor de koper. Er worden zat 'zware' voedingen verkocht/gekocht voor 300w systeem

• BioBlade
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:06:
[...]

Waar baseer je dat op? Het zijn allemaal Focus voedingen.

[...]

Ja zo maar uit het niets idd, ook zonder enige onderbouwing waarom gekozen was voor deze voeding. Men kon ook niet aangeven waarom die voeding erin stond, leek wel gekocht, net als bij HWI een tijdje geleden.

[...]

Wat wil je daar mee zeggen? Dat HWI niet snapt wat ze doen?
Uit de gegevens die wij als distributeur hebben van Seasonic is de 450W nooit ''refreshed''. De paar voedingen met issues welke in benelux bekend zijn destijds vervangen (vega 64 meldingen) buiten dat zijn er nooit meer terug gekomen op die klachten. De melding die toen gedaan werd was dat (Focus+ V1 550/650/750/850 een user een nieuwe PSU voor kon krijgen) Inmiddels is de V1 al zeker vanaf Mei niet meer door ons uitgeleverd en word sinds Juni Focus GX(product: Seasonic Focus GX) verkocht , hier heb ik verder nog geen review of resultaten van gezien.
Modbreak:Jij hebt geen bedrijfsaccount, post dan ook niet uit hoofde van je bedrijf. Wil je dat wel? Regel een bedrijfsaccount. Wil je geen bedrijfsaccount? Gedraag je dan als normale user.

Verschil tussen Focus + en de Focus FM (waar deze 450W Black friday deal) onder valt is niet groot,
of het hetzelfde Platform intern is durf ik niet te zeggen.

Linkje met verschillen tussen Focus + en Focus FM (specs) ,staat niet over de PCB :
https://pcpartpicker.com/...us-vs-seasonic-focus-plus

Over de BBG denk ik niet dat er uberhaupt een merk invloed heeft op de plaatsing van een product, zover ik weet beslist Tweakers dit zelf samen met de gebruikers in de desbetreffende fora. Had de moderator van de BBG daar geen reactie op ? hij maakt toch de final keuze ? Correct me if im wrong.

Over HWI, je hebt idd al meerdere malen aangegeven het niet eens te zijn met hun testwerk , wellicht omdat ze nu ook samen werken met tweakers zou je eens kunnen langsgaan en samen met tweakers / HWI een beter plan maken... als jij denkt dat er verbeteringen mogelijk zijn, deel het dan met ze ?

dion_b wijzigde deze reactie 28-11-2019 08:25 (27%)

• BioBlade
Hackus schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:28:
Gaan we weer de Focus discussie houden ?

De 450w versie is niets mis mee, en kan goed in systeem t/m GTX1660Ti. In de budget range.
Als de voeding onder 'zware' belasting komt ga je hem horen door de gekozen Fan. maar dit hebben meer budget PSU's. BitFenix Whisper en Formula gold zijn dan betere keuze, maar ook duurder als modulair en niet-modulair. dan komt be quiet Straight Power 11 450W als duurdere(dit in de 450w range)

be quiet! Pure Power 11 400W(cm) kan ook prima. Het zal een keuze van de koper zelf zijn. (ook ivm fabrieksgarantietermijn) zie het nut niet om een PP 9 600w te adviseren of te kopen. als je een 600w voeding nodig bent zou ik wat beters voor mijn hardware kopen. maar dat blijft net zo een keuze voor de koper. Er worden zat 'zware' voedingen verkocht/gekocht voor 300w systeem
ik gaf alleen maar de BF Deals door die ik spotte , verder niks. Wat mensen er over denken en mee willen mogen ze uiteraard voor zichzelf bepalen. Wat voor de ene geen deal is is voor de andere wellicht wel een goede deal.

Zeker geen Focus discussie. ;)

• Balgehakt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-12 14:52
Hoi,

Ik heb nu het volgende systeem maar zit eraan te denken de videokaart te upgraden naar een RTX 2070 Super of RTX 2080 Super. Is de voeding dan nog toereikend of heb ik dan toch een iets zwaardere nodig?

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1VideokaartenGigabyte GTX 1070 Ti 8GB Aorus€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 79,90€ 79,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 69,50€ 69,50
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,99€ 67,99
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,24

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Balgehakt Dat kan prima qua Wattage,ook met 2080S. Verbruik zal onder de 450w liggen

• NakedDutchy
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10-12 15:44
Dag mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gpu. Het word een 1080 ti of een 2070 super. Nu is de vraag of ik een betere voeding nodig heb. Ik heb wat calculators gebruikt en die zijn allemaal best verschillend. Huidige voeding is uit dec 2014

1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 222,49€ 222,49
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 194,-€ 194,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 106,99€ 106,99
1BehuizingenCM Storm Enforcer€ 47,88€ 47,88
1ProcessorkoelingZalman CNPS9900 MAX (Red led)€ 0,-€ 0,-
1VentilatorenCooler Master Megaflow Red, 200mm€ 19,95€ 19,95
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 128,99€ 128,99
1VoedingenCooler Master V550 Semi-Modular€ 128,19€ 128,19
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,39

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@NakedDutchy Die voldoet prima. ligt er aan welke 1080Ti en of je gaat overclocken.(GPU)

• dieselross
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:51
Voor een nog te bouwen systeem ben ik op zoek naar een voeding van rond de 50-70 euro.

Geplande configuratie:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 37,99€ 37,99
1BehuizingenCM Storm Enforcer€ 47,88€ 47,88
1NetwerkadaptersTP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E€ 34,05€ 34,05
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 139,-€ 139,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 63,81€ 63,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 672,68

Graag zou ik willen weten of de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W een goede keuze voor het bovenstaande systeem. Het is de bedoeling dat de voeding in ieder geval 5 tot 7 jaren mee moet gaan.

Alvast bedankt!

• NakedDutchy
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10-12 15:44
Hackus schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:15:
@NakedDutchy Die voldoet prima. ligt er aan welke 1080Ti en of je gaat overclocken.(GPU)
Waarschijnlijk de msi gtx 1080 ti gaming x. Overclocken ga ik niet doen. Bedankt voor je reactie!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@dieselross Ik zou een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W halen, die heeft aparte VGA Rail op 25A. kan goed de power en pieken van je 970 ACX verwerken.

@NakedDutchy Oké, die komt af en toe op 300w, waardoor je nog genoeg hebt voor de rest van je systeem.

• Arunia
  • Laatst online: 17:29
Op dit moment heb ik voor mijn huidige pc de volgende voeding:
pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular
Volgens de bon komt deze uit juli 2014.
De huidige pc is een i7 3770K (nooit overclocked) en een R9 290x. Een 1TB SATA SSD en 16GB aan ram. Veel is het niet, dus ook niet heel zwaar belast buiten gamen.

Nu wil ik van deze pc op dit moment CPU, MOBO en RAM vervangen voor:
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16W€ 139,45€ 139,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 606,35

Hierbij wordt later volgend jaar de GPU vervangen voor waarschijnlijk de 5700XT.

Is het nodig de PSU te vervangen? En zo ja, wat is een goede aanschaf hiervoor? De kans dat ik ga overclocken blijft nihil, maar vind het niet erg om iets ruimer bemeten te zijn en wellicht volledig modulair. Scheelt een boel kabels.
Voedingen zijn voor mij echt nog steeds een onbekend gebied.
Ga nog wel even rustig kijken naar voedingen en wat van mijn keuzes plaatsen. Ook middels dit topic.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• -The_Mask-
  • Niet online
@Arunia
De voeding moet nog prima zijn, voor de komende jaren.

Houd er wel rekening mee dat het mobo de CPU waarschijnlijk niet ondersteund out-of-the-box.

Als geheugen heb je met pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESC Micron E-die wat goed werkt met Ryzen en goed en simpel overklokbaar is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Arunia
@-The_Mask- Dank voor de reactie. Dan gebruik ik deze voeding voorlopig nog wel even.

Heb een aanpassing gedaan aan de pc keuze in de tussentijd. Dan valt het ondersteunen wel mee:
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 339,-€ 339,-
1MoederbordenASRock X570 Steel Legend€ 175,-€ 175,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16W€ 139,45€ 139,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 653,45

Geheugen ga ik eens naar kijken. Dit geheugen valt in de QVL, vandaar die keuze.
Oh wacht, ik heb het moederbord natuurlijk ook gewijzigd... Back to the drawingboard! :+

Ga hem meenemen in de keuze! dank!

Arunia wijzigde deze reactie 29-11-2019 10:35 (3%)

• -The_Mask-
  • Niet online
QVL is totaal niet interessant. Je kunt trouwens ook niet zeggen of dat geheugen in de QVL staat of niet, aangezien Corsair met versies werkt en je van te voren niet weet welke versie jij koopt. Die kan totaal andere geheugenchips gebruiken dan degene die op de QVL staat.

AMD Nieuwsdiscussie

• Arunia
@-The_Mask- Ah, helder. Dan ga ik eens kijken naar je aangereikte geheugen. Dank!

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True