Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Arunia schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:37:
@-The_Mask- Ah, helder. Dan ga ik eens kijken naar je aangereikte geheugen. Dank!
Je kunt het hier ook nakijken welk RAM er geschikt is. https://eu.crucial.com/

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:50
pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart

Speel ik safe als ik deze voeding aanschaf voor een nieuwe upgrade?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 204,95€ 204,95
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 93,90€ 93,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 70,90€ 70,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,75

Nu nog met GTX1060 6GB, volgende maand waarschijnlijk upgrade naar een 2070.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Gummiebeer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:38:
pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart

Speel ik safe als ik deze voeding aanschaf voor een nieuwe upgrade?

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 204,95€ 204,95
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 93,90€ 93,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 70,90€ 70,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,75

Nu nog met GTX1060 6GB, volgende maand waarschijnlijk upgrade naar een 2070.
Met GTX 1060 neemt het systeem niet meer dan 250W onder load en met de RTX 2070 is dat iets van 350W. Die voeding is dus niet bepaald interessant voor jouw, dan moet je twee van die videokaarten gaan gebruiken.

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is veel interessanter voor jou.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:50
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:57:
[...]

Met GTX 1060 neemt het systeem niet meer dan 250W onder load en met de RTX 2070 is dat iets van 350W. Die voeding is dus niet bepaald interessant voor jouw, dan moet je twee van die videokaarten gaan gebruiken.

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is veel interessanter voor jou.
Bedankt! Ik dacht al iets van overkill. Maar als de RM550x voldoende is bestel ik die, ik ben niet van plan om 2 GPU's te draaien. :)

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Ik heb deze pc samengesteld. De meeste onderdelen zijn ook besteld of binnen, binnenkort dus bouwen! Toch ben ik nog benieuwd hoeveel ruimte ik nog heb met de gekozen voeding om (licht) te kunnen overclocken? Als ik dat ooit eens ga doen is het vooral RAM en / of de videokaart denk ik. Maar vooralsnog niet

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 99,99€ 99,99
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G€ 587,-€ 587,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 3TB€ 77,90€ 77,90
1BehuizingenFractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 86,-€ 86,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 75,-€ 75,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 71,-€ 71,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.313,89

XBO: FlyingDutchie1

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@JeyJey Prima voeding voor deze set. hou je ruim over qua W verbruik.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:59
HWi geeft de Seasonic GX-550 de prijs: beste all-round voeding

Komt zomaar uit de lucht vallen ofso. Er is geen review van, zowel op HWi zelf als het internet (van wat ik kon vinden), en er is uberhaupt toch amper iets bekend over deze voeding. Hoe werkt dit...

https://nl.hardware.info/...it-moment---december-2019

Randleman wijzigde deze reactie 03-12-2019 09:05 (14%)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:32

WCA

Voorheen: GreNade

Randleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:04:

Komt zomaar uit de lucht vallen ofso. Er is geen review van, zowel op HWi zelf als het internet (van wat ik kon vinden), en er is uberhaupt toch amper iets bekend over deze voeding. Hoe werkt dit...

Geschreven door een van de stagiairs daar. Die maken wel vaker twijfelachtige artikelen.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:04:

Zelfde reden als de vorige keer denk ik, toen het artikel met de problemen van de Focus serie snel werd verwijderd. Geld...
WCA schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:30:
[...]

Geschreven door een van de stagiairs daar. Die maken wel vaker twijfelachtige artikelen.
Geen stagiair, @TomasH heeft het geschreven. Mocht hij niet reageren op de mentiontag dan is de reden duidelijk lijkt mij.

AMD Nieuwsdiscussie

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:32

WCA

Voorheen: GreNade

-The_Mask- schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:34:
[...]

Zelfde reden als de vorige keer denk ik, toen het artikel met de problemen van de Focus serie snel werd verwijderd. Geld...
[...]

Geen stagiair, @TomasH heeft het geschreven. Mocht hij niet reageren op de mentiontag dan is de reden duidelijk lijkt mij.
Dan vergis ik me met een andere redacteurnaam denk ik.

Maar goed, ik lees op HWi regelmatig artikelen met zeer twijfelachtige conclusies, artikelen waarvan niet duidelijk is in hoeverre een product gesponsord wordt/beschikbaar gesteld, testmethodes niet duidelijk zijn, claims van fabrikanten 1:1 overgenomen worden als waarheid etc.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• -The_Mask-
  • Niet online
WCA schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:37:
[...]

Dan vergis ik me met een andere redacteurnaam denk ik.
Stagiaires doen normaalgesproken de tests bij HWI. Daarom zie je ook regelmatig wel eens metingen ertussen welke er wel eens naast zitten. Komt ook omdat de redacteuren geen kennis hebben waardoor die dat gewoon missen.
Maar goed, ik lees op HWi regelmatig artikelen met zeer twijfelachtige conclusies, artikelen waarvan niet duidelijk is in hoeverre een product gesponsord wordt/beschikbaar gesteld, testmethodes niet duidelijk zijn, claims van fabrikanten 1:1 overgenomen worden als waarheid etc.
Dat is eigenlijk altijd zo geweest zover ik mij kan herinneren.

AMD Nieuwsdiscussie

• Randleman
[...]

[...]
Heel vreemd was dat ja. Anyway, wellicht reageren ze nog op mijn comment onder het artikel :)

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:25
Vraagje waar @-The_Mask- of een ander hopelijk antwoord op kan geven.

Ik heb eind 2017 een PC gebouwd met een Ryzen 1600 en RX580. In die tijd de Seasonic Focus Plus Gold 550W in gezet, aangezien deze zeer goed uit de reviews kwam. Even later werden enkele problemen met deze voeding bekend, maar hij heeft het voor mij tot nu toe altijd prima gedaan, echter ben ik van plan om binnenkort mogelijk mijn GPU en/of CPU te upgraden. Wat is het risico dat de voeding dit niet trekt? Is een nieuwe aan te raden of kan ik het best even afwachten of het werkt of niet?

Als ik me niet vergis zijn het geen defecten die andere hardware kunnen slopen, maar kom ik hooguit in een bootloop/random crashes als de voeding het niet trekt. Zou dus betekenen dat ik het eerst kan proberen?

• Randleman
kgd92 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:50:
Vraagje waar @-The_Mask- of een ander hopelijk antwoord op kan geven.

Ik heb eind 2017 een PC gebouwd met een Ryzen 1600 en RX580. In die tijd de Seasonic Focus Plus Gold 550W in gezet, aangezien deze zeer goed uit de reviews kwam. Even later werden enkele problemen met deze voeding bekend, maar hij heeft het voor mij tot nu toe altijd prima gedaan, echter ben ik van plan om binnenkort mogelijk mijn GPU en/of CPU te upgraden. Wat is het risico dat de voeding dit niet trekt? Is een nieuwe aan te raden of kan ik het best even afwachten of het werkt of niet?

Als ik me niet vergis zijn het geen defecten die andere hardware kunnen slopen, maar kom ik hooguit in een bootloop/random crashes als de voeding het niet trekt. Zou dus betekenen dat ik het eerst kan proberen?
Welke GPU gaat het worden denk je?

• Randleman
[...]

[...]
We hebben reactie :)

De Seasonic GX-550 heeft de "beste all-round voeding" prijs gekregen omdat....
De RM550x is gemiddeld een tientje duurder dan de GX-550 en presteert in onze tests zeer vergelijkbaar, vandaar dat we de GX-550 tot beste koop benoemen.
En met "onze tests" bedoelt hij trouwens efficientie, ripple en geluidsproductie. ik vind het een zeer summiere basis om deze voeding boven de RM550x te prefereren puur omdat hij €10,- goedkoper is.

Sorry dubbel comment..

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:25
Randleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:24:
[...]

Welke GPU gaat het worden denk je?
Ik ben een beetje aan het kijken richting de 5700(XT) of de 2070, wil uiteindelijk richting 1440p. Qua CPU komt er misschien op termijn een 3600/3700x of beter in, maar voor nu voldoet de 1600 nog prima.

• Randleman
kgd92 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:45:
[...]

Ik ben een beetje aan het kijken richting de 5700(XT) of de 2070, wil uiteindelijk richting 1440p. Qua CPU komt er misschien op termijn een 3600/3700x of beter in, maar voor nu voldoet de 1600 nog prima.
Lijkt mij geen probleem ik zie niet echt een risico.. Zen 2 en de 2070/5700(xt) zijn mooi efficiënt. Wellicht dat @-The_Mask- hier iets zinnigs over kan zeggen.

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:35:
[...]

En met "onze tests" bedoelt hij trouwens efficientie, ripple en geluidsproductie. ik vind het een zeer summiere basis om deze voeding boven de RM550x te prefereren puur omdat hij €10,- goedkoper is.
Als een tientje goedkoper de reden zou zijn hadden ze wel een Riotoro Enigma G2 gepakt, dat is gewoon een Seasonic Focus, maar dan goedkoper.

product: Riotoro Enigma G2

AMD Nieuwsdiscussie

• Randleman
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:51:
[...]

Als een tientje goedkoper de reden zou zijn hadden ze wel een Riotoro Enigma G2 gepakt, dat is gewoon een Seasonic Focus, maar dan goedkoper.

product: Riotoro Enigma G2
Maar dat draagt niet de Seasonic naam :9

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:53:
[...]

Maar dat draagt niet de Seasonic naam :9
Precies. Riotoro heeft geen dikke banners op HWI, dus die gaat het sowieso niet worden.

Overigens is een Corsair CX450M natuurlijk ook niet echt interessant meer, doordat het model bijna 4 jaar op de markt is en er nu betere producten zijn die gebruik maken van een meer modern platform. De Corsair CX450M is nog double forward.

En de Corsair AX850 is natuurlijk verre van de beste high-end voeding.

https://nl.hardware.info/...mber-2019#reactie-1415793
Dit is uiteraard 'slechts' een koopgids
Daarmee bedoelen ze een dus dat je moet betalen om er in te komen.

Betekenis 'koopgids'
Je hebt gezocht op het woord: koopgids
koopgids (meervoud: koopgidsen)
  1. Een gids waarvoor je je moet inkopen.
:+

-The_Mask- wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:12 (33%)

AMD Nieuwsdiscussie

• Randleman
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:03:
[...]

Precies. Riotoro heeft geen dikke banners op HWI, dus die gaat het sowieso niet worden.

Overigens is een Corsair CX450M natuurlijk ook niet echt interessant meer, doordat het model bijna 4 jaar op de markt is en er nu betere producten zijn die gebruik maken van een meer modern platform. De Corsair CX450M is nog double forward.

En de Corsair AX850 is natuurlijk verre van de beste high-end voeding.
Tja, leg jij het ze uit? Alweer? 8)

Maar die Corsair heeft een efficientie van 92,99% en de ripple is zeer laag! Dus de beste >:).
[...]

Betekenis 'koopgids'
:+ :+ :+

Wat ik mij nog wel afvraag; is de Focus GX serie echt nieuw? Zie: https://seasonic.com/oneseasonic

Of is het gewoon een rebrand zonder inline capacitors en nieuw doosje?

Randleman wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:41 (29%)

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:07:
[...]

Tja, leg jij het ze uit? Alweer? 8)
Nee bedankt.
Wat ik mij nog wel afvraag; is de Focus GX serie echt nieuw? Zie: https://seasonic.com/oneseasonic
Volgens de Seasonic Rep zijn laatste post was die werkelijk anders:
Seasonic schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Hello,

For AMD, The Mask answered your question and our PSU's are fully compatible to 2.4 and meet the required specifications of 2.52 that should be enforced during 2020.

Thanks.
ATX 2.52 compatibiliteit vergt namelijk duidelijke aanpassingen aan het design.

Maar die zijn nergens te zien:
https://www.tomshardware....-550w-power-supply-review
All AMP models are based on the second, and more recent, version of the Seasonic Focus Plus Gold line.
Pagina 1
The PWR_OK delay is out of the 100-150ms region, so according to the ATX spec, the PSU does not meet the requirements of the alternative sleep mode.
Pagina 4
Of is het gewoon een rebrand zonder inline capacitors en nieuw doosje?
Lijkt er op idd. De enige verandering welke Aris noemde in zijn review is:
This new design features a bypass relay for the NTC thermistor that suppresses high inrush currents, which enhances its functionality.
Maar dat is geen verandering want dat zat er al vanaf begin af aan in.
Zie de review van 2017: https://www.tomshardware....-750-gold-psu,5206-3.html

Aris is ook bewust van dat foutje trouwens: http://www.jonnyguru.com/...re-UK&p=160827#post160827

Voor de rest lijkt de voeding volledig identiek op idd een ander naampje na en het missen van de condensators in de kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

• doubter66
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-12-2019
Hoi ik spring ook mee op de wagen met de vraag of mijn oude PSU nog toereikend gaat zijn in een nieuwe build (sorry ik vond niet meteen hoe ik zo'n mooi lijstje maak als de andere posters) :

Huidige voeding Corsair CX500M

Nieuwe build :

Asus Prime X470-PRO
Ryzen 3700X
Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 - 32 GB
XPG SX8200 Pro 2TB

Zou ik dan bij gamen / load dan iets te dicht bij het maximum van mijn voeding komen ?
Wat zouden jullie me aanraden indien ik toch een nieuwe moet kopen ? (moet niets fancy zijn , geen RGB ea, van de CX500M ben ik wel tevreden qua noise level ea.)

Alvast bedankt!

doubter66 wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:00 (7%)

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:02

Betekenis 'koopgids'
Waar heb je die betekenis gevonden? Want ik kan niks vinden op Google.

Overigens denk ik dat hier gewoon "buy guide" wordt bedoeld, zoals wij die hier hebben, maar dan letterlijk vertaald in het Nederlands en dat het niks met inkopen nodig heeft. Oftewel gewoon advies.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:58
doubter66 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:58:

Huidige voeding Corsair CX500M

Nieuwe build :

Asus Prime X470-PRO
Ryzen 3700X
Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 - 32 GB
XPG SX8200 Pro 2TB
Zo'n oude voeding icm nieuwe hardware gebruiken is sws af te raden omdat er in de voeding een aantal voorzieningen ontbreken om goed te kunnen functioneren met nieuwe hardware. Daar ga je geen €1500 aan onderdelen aan toevertrouwen. Zou toch eens kijken naar een nieuwe voeding, pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W bijvoorbeeld.

• doubter66
Thanks voor de reply Uszka , ik ben oprecht nieuwsgierig naar welke voorzieningen u refereert ?

Want hij heeft ATX, ATX12V (2.2, 2.3, 2.01) en hij heeft 2x 6+2-pins PCI Express. (volgens Pricewatch specs)

Geen kritiek maar ik probeer het te begrijpen ?

doubter66 wijzigde deze reactie 04-12-2019 16:54 (8%)

• Uszka
Recente hardware vereist een ATX2.4 voeding. Om daaraan te kunnen voldoen dient een voeding voorzien te zijn van individuele spanningsregeling aan de secundaire kant. Een CX500M heeft dat niet.

• doubter66
Uszka schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:57:
Recente hardware vereist een ATX2.4 voeding. Om daaraan te kunnen voldoen dient een voeding voorzien te zijn van individuele spanningsregeling aan de secundaire kant. Een CX500M heeft dat niet.
Duidelijk! Thanks voor de verduidelijking.

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:44:
[...]

Waar heb je die betekenis gevonden? Want ik kan niks vinden op Google.

Overigens denk ik dat hier gewoon "buy guide" wordt bedoeld, zoals wij die hier hebben, maar dan letterlijk vertaald in het Nederlands en dat het niks met inkopen nodig heeft. Oftewel gewoon advies.
Het is een grap.

AMD Nieuwsdiscussie

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Dit is de de Voeding advies en informatie topic, niet de HWI-feedback topic of trouwens een BBG topic :o

Hou het aub een beetje on-topic over de voedingen en als je de behoefte voelt om redactioneel beleid aan de kaak te stellen, doe dat aub in de feedbacktopics aldaar.

Soittakaa Paranoid!

• -The_Mask-
  • Niet online
Iedereen hier weet wel dat HWI toch niks gaat doen met de feedback. Door het hier er iig over te hebben zijn er iig een paar mensen die niet onzin wordt wijsgemaakt.
Modbreak:Die modbreak staat er niet voor niets. Hou het on-topic hier!

dion_b wijzigde deze reactie 04-12-2019 20:26 (18%)

AMD Nieuwsdiscussie

• NO2
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Voor een vriend ben ik met losse onderdelen een pc'tje aan het samenstellen. Onderstaande lijst heb ik hier liggen, ik zoek er zo goedkoop mogelijk een voeding bij.

1ProcessorsAMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock 970 Extreme3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GV-N770OC-2GD€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 43,-€ 43,-
1Solid state drivesCrucial m4 CT128M4SSD1 Slim 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 43,-

Elke euro telt, welke voeding kom ik nog mee weg? Ik vond deze: pricewatch: be quiet! System Power 9 400W maar die kost nog €47,45 incl. verzendkosten. Een alternatief voor €10 minder zou wenselijk zijn.

Wat ik heb uitgezocht:
Moederbord gebruikt 1* 24 pins (ATX?) en 1*8 pins stroomaansluiting
Videokaart gebruikt 1*6 en 1*8(6+2) stroomaansluiting

• Snorro
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:17
Ik heb een nieuwe videokaart (Vega64) gekocht die 2 8-pins aansluitingen nodig heeft ipv de 1x 8-pins en 1x 6-pins die mijn oude videokaart (HD7970) nodig had. Mijn voeding heeft echter alleen 1x 8 en 1x 6 pins output. Dit is mijn voeding: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Ik vraag me nu af of ik het probleem kan oplossen door simpelweg een extra 8-pins kabeltje te kopen en de 6-pins kabel daarvoor in te ruilen? De voeding is modulair en de uitgaande ‘poorten’ van de 6 en 8-pins stekker op de voeding zijn gelijk, tot zover zou het kunnen.
Wellicht iemand die hier meer over weet?

Edit: @chim0 dit was een black friday / opruimactie, hij stond voor €280 te koop. Voor die prijs vond ik het wel een betere deal dan een 5700XT ;)

Snorro wijzigde deze reactie 06-12-2019 18:34 (10%)

• chim0
Snorro schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:20:

Lijkt me niet verstandig met een voeding van 11 jaar oud.

offtopic:
Waarom trouwens niet voor de 5700 XT gegaan? Lijkt me een veel betere deal. Vega was een beetje een mislukking volgens mij. Kan je de kaart nog ruilen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Het niet hebben van twee 8 pins connectors is idd niet je grootste probleem. Regelmatig werkt een 6 pins connector gewoon in een 8 pins connector. Mocht dat niet werken dan kun je het oplossen met een draadbruggetje tussen de twee overgebleven pinnen. Bijvoorbeeld door een paperclip die je ook even isoleert zodat die geen sluiting met iets anders kan maken.

Het grootste probleem is de leeftijd en het verouderde design wat hem niet geschikt maakt voor een moderne PC met hoog verbruik.

AMD Nieuwsdiscussie

• Uszka
Ik heb een nieuwe videokaart (Vega64) gekocht die 2 8-pins aansluitingen nodig heeft ipv de 1x 8-pins en 1x 6-pins die mijn oude videokaart (HD7970) nodig had. Mijn voeding heeft echter alleen 1x 8 en 1x 6 pins output. Dit is mijn voeding: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Ik vraag me nu af of ik het probleem kan oplossen door simpelweg een extra 8-pins kabeltje te kopen en de 6-pins kabel daarvoor in te ruilen? De voeding is modulair en de uitgaande ‘poorten’ van de 6 en 8-pins stekker op de voeding zijn gelijk, tot zover zou het kunnen.

Edit: @chim0 dit was een black friday / opruimactie, hij stond voor €280 te koop. Voor die prijs vond ik het wel een betere deal dan een 5700XT ;)
In het algemeen: als de benodigde aansluitingen niet aanwezig zijn bij de voeding dan is deze niet geschikt.
Specifiek jouw voeding: oud intern design die niet geschikt is voor hedendaagse hardware. Daarbij van matige kwaliteit die gezien de leeftijd niet goed meer zal functioneren.
Advies: nieuwe voeding, bijvoorbeeld pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

weet niet exact welke vega64, de rest van je build en wat je budget is, maar voor 90-95 euro heb je goede voedingen met 10j garantie. pricewatch: Corsair RM650 (2019), pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart waar de X, de betere van de twee is.

• Snorro
Dank voor jullie reacties. Dat mijn voeding überhaupt aan vervanging toe is, is ook een scenario waar ik rekening mee houd.
Maar kan ik onder het motto ‘niet geschoten is altijd mis’ wel gewoon proberen om de 6-pins (eventueel een vervangende 8-pins) aan te sluiten en kijken of de boel werkt? Of loop ik dan het risico dat componenten gesloopt worden?

Ter info, de cpu in m’n pc is een i5-4590 en verder zijn er 1 ssd en wat casefans aangesloten op de voeding. (Ik weet het, de boel is aan vervanging toe en dat gaat ook op korte termijn termijn gebeuren, maar als ik risicoloos kan proberen om de boel te draaien op mijn huidige voeding wil ik dat wel doen)

• shadvet
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 15-02 13:53
Ik wil binnenkort voor de feestdagen een nieuwe GPU kopen.

Huidig systeem:
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 188,05€ 188,05
1MoederbordenGigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue WD10EZEX, 1TB€ 37,99€ 37,99
1BehuizingenNZXT S340 Zwart€ 83,89€ 83,89
1MonitorenBenQ GW2470H Zwart€ 234,99€ 234,99
1ProcessorkoelingCryorig M9i€ 20,59€ 20,59
1VentilatorenNZXT FN V2, 140mm€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenOzone Strike Pro (Cherry MX Red)€ 115,99€ 115,99
1MuizenCM Storm Recon Zwart€ 0,-€ 0,-
1MuismattenRazer Mantis Speed€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1Gaming headsetsSteelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II Evo 520W€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 746,45

Nu heb ik momenteel in mijn systeem een Seasonic M12II Bronze Evo 520W uit Oktober 2015.
Ik vraag me af of ik deze nog langer kan gebruiken.

ik ben van plan om naar een 580/590 te stappen. Volgens mij is het qua wattage gelijk of minder, dus zou het moeten kunnen. Ik zit alleen over de leeftijd van de voeding te twijfelen.

Mocht de leeftijd niet meer kunnen wil ik graag rond de 50/60 euro weer klaar zijn. Wat kan ik het beste daarvoor kopen?
Ik dacht zelf aan pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W of pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W CM

Ik hoor het graag van jullie :)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:56
@Snorro
Een weekje kan vast geen kwaad in afwachting op je nieuwe voeding, maar langdurig wil je deze niet (meer) gebruiken.
Zie het als oude olie hergebruiken in een nieuwe auto. Ja het kan, en het zal een periode geen problemen geven, maar je wilt het niet... Je motor (videokaart) wordt langzaam gesloopt.

@shadvet Het is een verouderd ontwerp, maar met 4 jaar oud en degelijke kwaliteit kan die nog wel een paar jaar mee met alleen een nieuwe videokaart imo.
Voor een compleet nieuw systeem zou ik dat niet doen.

mitsumark wijzigde deze reactie 07-12-2019 12:31 (61%)

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-02 16:17
Misschien een stomme vraag, maar bij een quasi retro build (s775 of AM2 of iets dergelijks) kun je elke moderne voeding gewoon gebruiken toch? Of zie ik iets over het hoofd? Niks bijzonders verder, wat ventilatoren, SSD/HDD en een videokaartje tussen 5770 en r270 ofzo.

• Snorro
-The_Mask- schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:07:
Het niet hebben van twee 8 pins connectors is idd niet je grootste probleem. Regelmatig werkt een 6 pins connector gewoon in een 8 pins connector. Mocht dat niet werken dan kun je het oplossen met een draadbruggetje tussen de twee overgebleven pinnen. Bijvoorbeeld door een paperclip die je ook even isoleert zodat die geen sluiting met iets anders kan maken.

Het grootste probleem is de leeftijd en het verouderde design wat hem niet geschikt maakt voor een moderne PC met hoog verbruik.
Er zat zelfs een verloopje van 6 -> 8 pins connector bij de videokaart. Deze heb ik zojuist gebruikt om de videokaart aan te sluiten op mijn huidige voeding om te kijken of de boel überhaupt wil opstarten. De pc lijkt redelijk ’op te starten’, alle ledjes gaan aan en alle fans draaien (cpu koeler, koeler + led-logo van de videokaart en een 6-tal casefans + leds), maar de monitor krijgt geen beeld. Komt enkel een melding in beeld dat er ‘no cable connected’ is. Uiteraard heb ik gecheckt dat de HDMI-kabel goed vastzit en ik weet ook dat de kabel verder in orde is, hij zat namelijk eerst tussen mijn tv en ziggo box.

Kunnen deze symptomen erop duiden dat de voeding tekort schiet, of zou ik dan andere symptomen moeten zien?

Kleine edit: ik was een beetje dom en was vergeten de input van de monitor te wijzigen van dvi naar HDMI (oude videokaart was via dvi aangesloten). Helaas lost dit het probleem niet op, de error melding is nu alleen veranderd naar ‘HDMI no signal’ en de monitor schakelt daarna naar stand-by.

Snorro wijzigde deze reactie 08-12-2019 19:16 (9%)

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Dit is mijn build:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 134,90€ 134,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G€ 183,95€ 183,95
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 71,70€ 71,70
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 86,42€ 86,42
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 135,52€ 135,52
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 63,81€ 63,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.000,15

(Er komt binnen een bepaalde tijd een amd 5700 serie videokaart aan.)

Ik heb problemen met de voeding, deze is al 1 keer vervangen maar nog steeds de zelfde probleem helaas )op tweakers heeft ook iemand met deze voeding (wattage versie) precies hetzelfde probleem.

Bij de winkel waar ik hem heb gekocht werd mij geadviseerd voor een hogere wattage te gaan de rm750x
productreview: Corsair RM750x (2018) Zwart review door stargamer112, maar daar geeft de reviewer @stargamer112 aan dat hij hier ook last/ervaring van heeft.

Nu weet ik het dus helemaal niet meer welke voeding ik moet aanschaffen die geen problemen/issues heeft..

Hopelijk kan ik hier wel de juiste advies krijgen! :)
Modulaire voeding is wel een pre.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@dutchnltweaker pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
Geen problemen mee. stille goede voeding van zeer goede kwaliteit. en prima voor 5700XT mee te voeden met je set-up

• dutchnltweaker
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:20:
@dutchnltweaker pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
Geen problemen mee. stille goede voeding van zeer goede kwaliteit. en prima voor 5700XT mee te voeden met je set-up
Is 550 genoeg? De webwinkel adviseerde mij juist meer te nemen met de komst van de 5700 serie AMD,de 550 zou dan geen speling meer hebben.

Heb jij zelf ook deze voeding? Zo ja in welke combi?

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 09-12-2019 14:05 (3%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

dutchnltweaker schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:03:
[...]

Is 550 genoeg? De webwinkel adviseerde mij juist meer te nemen met de komst van de 5700 serie AMD,de 550 zou dan geen speling meer hebben.

Heb jij zelf ook deze voeding? Zo ja in welke combi?
Ik heb pas de 450w versie gebruikt met RTX 2070S/R3600. De 550w versie met 2700X en Vega64, en met 8086K en GTX1080. 550w is voldoende voor 65w 3700X die max load geen 100w haalt, en de RX5700 geen 400w. (i5-9600K OC icm RX5700 blijft rond de 400w met verbruik)
550w is constant vermogen, geen piekvermogen. Maar als je het niet vertrouwt koop je zwaarder/meer wattage.

• chim0
@dutchnltweaker Nu ben ik toch wel benieuwd welke problemen je precies ondervindt met die voeding, en blijkbaar velen met jou, want deze voeding wordt als één van de beste bestempeld. Zie ook het stukje erover in de topicstart en dat is nog het oude model.

Overigens is rond de 500W voor jou voldoende. 750 is zwaar overdreven.

• dutchnltweaker
  • Nu online
chim0 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:45:
@dutchnltweaker Nu ben ik toch wel benieuwd welke problemen je precies ondervindt met die voeding, en blijkbaar velen met jou, want deze voeding wordt als één van de beste bestempeld. Zie ook het stukje erover in de topicstart en dat is nog het oude model.

Overigens is rond de 500W voor jou voldoende. 750 is zwaar overdreven.
De problemen die ik heb zijn dat in standby of uit stand er geluid uit de voeding komt, zoem geluid die je continue dus hoort..

Eerste keer dat ik meemaak, zelf met mijn crapy seasonic voeding en crapy build had ik dit niet eens.

• dutchnltweaker
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:21:
[...]

Ik heb pas de 450w versie gebruikt met RTX 2070S/R3600. De 550w versie met 2700X en Vega64, en met 8086K en GTX1080. 550w is voldoende voor 65w 3700X die max load geen 100w haalt, en de RX5700 geen 400w. (i5-9600K OC icm RX5700 blijft rond de 400w met verbruik)
550w is constant vermogen, geen piekvermogen. Maar als je het niet vertrouwt koop je zwaarder/meer wattage.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, maar eerder werd me deze voeding dus aanbevolen (de 550 versie) en tot nu toe 2 gehad en daar problemen mee gehad.. En dit zou dus een gold certificaat hebben en dus staan voor kwaliteit.. Dat dus.

• -The_Mask-
  • Niet online
mitsumark schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:27:
@Snorro
Een weekje kan vast geen kwaad in afwachting op je nieuwe voeding, maar langdurig wil je deze niet (meer) gebruiken.
Zie het als oude olie hergebruiken in een nieuwe auto. Ja het kan, en het zal een periode geen problemen geven, maar je wilt het niet... Je motor (videokaart) wordt langzaam gesloopt.
Mooie vergelijking. :p
@shadvet Het is een verouderd ontwerp, maar met 4 jaar oud en degelijke kwaliteit kan die nog wel een paar jaar mee met alleen een nieuwe videokaart imo.
Voor een compleet nieuw systeem zou ik dat niet doen.
Het geld voor @shadvet echter even goed. Zijn voeding is dan qua leeftijd minder oud. Het interne design is beide double forward met groep regulatie. Beide hebben serieuze problemen met een moderne PC. Vanaf de Haswell generatie in 2013 wil je eigenlijk DC-DC in een beetje game PC. En de laatste jaren wil je eigenlijk ook geen double forward meer want ook die hebben moeite met moderne game PC's met een flinke videokaart.

@shadvet Houd je er ook rekening mee dat de CPU voor veel moderne games te traag is. Veel moderne games ga je al niet meer soepel kunnen draaien met deze CPU ongeacht de videokaart of de instellingen. De videokaart is trouwens volgens mij nog wel voldoende voor elke game al moeten de instellingen soms wel op gemiddeld of zelfs een enkele keer naar laag.
Dagion schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:58:
Misschien een stomme vraag, maar bij een quasi retro build (s775 of AM2 of iets dergelijks) kun je elke moderne voeding gewoon gebruiken toch? Of zie ik iets over het hoofd? Niks bijzonders verder, wat ventilatoren, SSD/HDD en een videokaartje tussen 5770 en r270 ofzo.
Zolang het een fatsoenlijke voeding is met de juiste connectors kan het idd allemaal.
Snorro schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:33:
[...]

Kunnen deze symptomen erop duiden dat de voeding tekort schiet, of zou ik dan andere symptomen moeten zien?
Dit is idd niet een symptoom van een voeding die niet genoeg kan leveren, dan heb je andere problemen.
dutchnltweaker schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:40:
[...]

Het is niet dat ik het niet vertrouw, maar eerder werd me deze voeding dus aanbevolen (de 550 versie) en tot nu toe 2 gehad en daar problemen mee gehad.. En dit zou dus een gold certificaat hebben en dus staan voor kwaliteit.. Dat dus.
Coil whine staat los van kwaliteit. Al doet een goede fabrikant wel altijd moeite om de kans op coil whine zo klein mogelijk te houden. Echter is regelmatig de voeding zelf ook niet de reden van coil whine dat kan ook prima aan een ander onderdeel in de PC of zelfs buiten de PC liggen.

80PLUS heeft trouwens helemaal niks met kwaliteit te maken. Een 80PLUS Gold voeding kan prima een verschrikkelijk slechte voeding zijn. Terwijl een voeding zonder 80PLUS certificaat prima één van de beste voedingen zijn die er bestaat. 80PLUS is niet meer dan een slechte weergave van de efficiëntie van een voeding, niet eens een goede dus. ;)

Je huidige PC verbruikt trouwens ongeveer 175W onder maximale belasting en met RX5700 zal dat rond de 300W zijn. Zelfs een high-end 450W is dus prima voor jouw PC.

AMD Nieuwsdiscussie

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-02 16:17
Thanks voor het antwoord @-The_Mask- , moet nog even kijken hoe of wat ik ga doen met mijn modernere build; die in een case als de Fractal Design Node onder het bureau en de retro variant op het bureau of juist andersom. Gaat wel lukken dan, de SFX Corsair is alvast aangeschaft :)

• dutchnltweaker
  • Nu online
@-The_Mask- tnx voor de info!, welke voeding jij dan aanraden?

Heb gelezen dat hier meer mensen last van hebben, dus zal meer aan de voeding liggen denk ik.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 10-12-2019 07:49 (43%)

• shadvet
@-The_Mask- dankjewel voor je antwoord.

Ik weet dat een i5-6400 niet meer de nieuwste is. Wanneer ik deze vervang zal ik ook de voeding mee vervangen. (ik hoop q2 2020)

Loop nu echter tegen wat texture loading issues aan in Path of Exile en ik denk dat dat een gebrek aan vram is. Vandaar een upgrade naar de 580

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:16:
Het geld voor @shadvet echter even goed. Zijn voeding is dan qua leeftijd minder oud. Het interne design is beide double forward met groep regulatie. Beide hebben serieuze problemen met een moderne PC. Vanaf de Haswell generatie in 2013 wil je eigenlijk DC-DC in een beetje game PC. En de laatste jaren wil je eigenlijk ook geen double forward meer want ook die hebben moeite met moderne game PC's met een flinke videokaart.
Weet jij misschien wat voor design een Corsair AX760 heeft?

Heb deze sinds januari 2013 en werd destijds gezien als een kwaliteitsvoeding en ben er erg tevreden over. Neem aan/mag hopen dat deze nog wel even mee kan ook met moderne flinke videokaarten ?

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:53:
[...]

Weet jij misschien wat voor design een Corsair AX760 heeft?
Zelfde als de meeste andere moderne (high-end) voedingen LLC+SR+DC-DC. Enige wat je gaat missen is de ondersteuning voor modern standby wat volgend jaar komt met Comet Lake op socket 1200.
shadvet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:07:
@-The_Mask- dankjewel voor je antwoord.

Ik weet dat een i5-6400 niet meer de nieuwste is. Wanneer ik deze vervang zal ik ook de voeding mee vervangen. (ik hoop q2 2020)

Loop nu echter tegen wat texture loading issues aan in Path of Exile en ik denk dat dat een gebrek aan vram is. Vandaar een upgrade naar de 580
Zou kunnen idd. Houd er wel rekening mee dat de prijs/prestatie van een RX580 niet meer echt heel goed is. 200 euro is bijvoorbeeld al te veel, GTX 1650 Super is al een klein beetje sneller, GTX 1660 is nog wat sneller en een GTX 1660 Super is iets van 30% sneller vanaf zo'n 250 euro. Al deze drie videokaarten zijn qua prestatie/watt ook dubbel zo goed. Kijkend naar jouw voeding is dit zeker ook een belangrijk iets.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:49:
@-The_Mask- tnx voor de info!, welke voeding jij dan aanraden?

Heb gelezen dat hier meer mensen last van hebben, dus zal meer aan de voeding liggen denk ik.
Tja de RM550x is die je nu hebt is al een uitstekende voeding. Er zal ook geen andere voeding bestaan waarbij de kans op coil whine 0% in standby. Die kans is namelijk altijd wel aanwezig. Maar mocht je iets anders willen proberen, de eerder genoemde pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W is ook een uitstekende keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

• shadvet
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:34:

[...]

Zou kunnen idd. Houd er wel rekening mee dat de prijs/prestatie van een RX580 niet meer echt heel goed is. 200 euro is bijvoorbeeld al te veel, GTX 1650 Super is al een klein beetje sneller, GTX 1660 is nog wat sneller en een GTX 1660 Super is iets van 30% sneller vanaf zo'n 250 euro. Al deze drie videokaarten zijn qua prestatie/watt ook dubbel zo goed. Kijkend naar jouw voeding is dit zeker ook een belangrijk iets.
Daar ben ik me van bewust, ik wil alleen erg graag een AMD kaart. Ben aan het zoeken voor een tweedehands 580 8gb.

• dutchnltweaker
  • Nu online
@-The_Mask- het gaat niet om de standby modus, maar ook als de computer "uitstaat". Dan houd ik dit geluid dus ook.

Ik heb al eens getest om de voeding aan te zetten zonder dat die aangesloten was aan de componenten, toen had ik it geluid dus niet. Maarja dan staat er überhaupt geen belasting op.

• -The_Mask-
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:41:
@-The_Mask- het gaat niet om de standby modus, maar ook als de computer "uitstaat". Dan houd ik dit geluid dus ook.
Dat had ik door. Ik doelde op de 5Vstandby van de voeding, niet dat de PC in zijn geheel op standby zou staan.

AMD Nieuwsdiscussie

• dutchnltweaker
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:47:
[...]

Dat had ik door. Ik doelde op de 5Vstandby van de voeding, niet dat de PC in zijn geheel op standby zou staan.
Ahzo duidelijk, toch vreemd dat onder load hier bijna tot geen last van ervaar en als de pc uitstaat wel.. of is dit iets wat vaker voor komt?

• -The_Mask-
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:50:
[...]

Ahzo duidelijk, toch vreemd dat onder load hier bijna tot geen last van ervaar en als de pc uitstaat wel.. of is dit iets wat vaker voor komt?
Dat is zeker iets wat veel vaker voorkomt. Vandaar dat ik ook aangaf dat er niet een voeding is waarbij het niet kan voorkomen. Dat je er geen last van hebt als de PC aanstaat is ook logisch, als de PC uit is is alleen het 5Vsb circuit van de voeding actief. Als de PC aanstaat is de rest van voeding actief.

AMD Nieuwsdiscussie

• dutchnltweaker
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:54:
[...]

Dat is zeker iets wat veel vaker voorkomt. Vandaar dat ik ook aangaf dat er niet een voeding is waarbij het niet kan voorkomen. Dat je er geen last van hebt als de PC aanstaat is ook logisch, als de PC uit is is alleen het 5Vsb circuit van de voeding actief. Als de PC aanstaat is de rest van voeding actief.
Mhmm, bij mijn vorige build nooit gehad (en dat was echt een crappy build met een cheap voeding van seasonic).

Maar dat is dus voeding afhankelijk hoe die met die 5vsb omgaat of?

• -The_Mask-
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:22:
[...]

Mhmm, bij mijn vorige build nooit gehad (en dat was echt een crappy build met een cheap voeding van seasonic).

Maar dat is dus voeding afhankelijk hoe die met die 5vsb omgaat of?
In veel meer dan 9 van de 10 gevallen heb je er ook geen last van met een Corsair RMx, daarom zijn er ook amper mensen te vinden die er wel last van hebben. De eerste en tweede generatie RMx zijn waarschijnlijk wel veel meer dan een miljoen keer verkocht. Hoeveel mensen heb jij kunnen vinden die dit specifieke probleem ondervonden?

AMD Nieuwsdiscussie

• dutchnltweaker
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:31:
[...]

In veel meer dan 9 van de 10 gevallen heb je er ook geen last van met een Corsair RMx, daarom zijn er ook amper mensen te vinden die er wel last van hebben. De eerste en tweede generatie RMx zijn waarschijnlijk wel veel meer dan een miljoen keer verkocht. Hoeveel mensen heb jij kunnen vinden die dit specifieke probleem ondervonden?
Hier op tweaker bij reviews kwam dit voorbij zetten en op internet ook een enkele.
Maar niet super veel ofzo.

Zelf ben ik ook meer van de corsair. Maar een andere variant dan die ik nu heb is er volgens mij niet van corsair (ja mindere kwaliteit).

• -The_Mask-
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:40:
[...]

Hier op tweaker bij reviews kwam dit voorbij zetten en op internet ook een enkele.
Maar niet super veel ofzo.
Precies niet meer dan dat je bij een andere veel verkochte voeding zult vinden.
Zelf ben ik ook meer van de corsair. Maar een andere variant dan die ik nu heb is er volgens mij niet van corsair (ja mindere kwaliteit).
Wat bedoel je? Namaak Corsair? Dat zie je hier niet in de Nederlandse winkels, daarvoor moet je echt opzoek naar obscure Aziatische winkeltjes of webshops.

Of als je bedoeld dat Corsair de voeding niet zelf maakt, dat geld voor elk product van Corsair. Corsair is (zoals de meeste fabrikanten van computer(s/onderdelen) die je kent) een ontwerp bedrijf. Niet een productiebedrijf.

AMD Nieuwsdiscussie

• dutchnltweaker
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:47:
[...]

Precies niet meer dan dat je bij een andere veel verkochte voeding zult vinden.

[...]

Wat bedoel je? Namaak Corsair? Dat zie je hier niet in de Nederlandse winkels, daarvoor moet je echt opzoek naar obscure Aziatische winkeltjes of webshops.

Of als je bedoeld dat Corsair de voeding niet zelf maakt, dat geld voor elk product van Corsair. Corsair is (zoals de meeste fabrikanten van computer(s/onderdelen) die je kent) een ontwerp bedrijf. Niet een productiebedrijf.
Nee bedoelde een andere serie van een 550 voeding van corsair, die ene die ik nu heb zou de beste zijn in hun serie. Maar is er geen betere?

• -The_Mask-
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:21:
[...]

Nee bedoelde een andere serie van een 550 voeding van corsair, die ene die ik nu heb zou de beste zijn in hun serie. Maar is er geen betere?
Niet in 550W vorm. Er is een RMi serie die begint met 650W die heeft een kwalitatief betere fan, Corsair Link ondersteuning en meerdere OCP's op de 12V. Dan is er een HXi serie die begint vanaf 750W. Deze serie is bijna hetzelfde alleen heeft deze een 80PLUS Platinum certificaat en heeft die geen condensators in de kabels. HX is dan bijna weer een HXi maar dan zonder Corsair Link ondersteuning en met condensators in de kabels.

AX en AXi zijn dan weer twee hele andere series, maar deze zijn niet bepaald interessant voor jouw. AX bied bijzonder weinig voor zijn hoge prijs en AXi begint ondertussen oud te worden, tenminste de lage vermogens, niet de AX1600i.

Maar wat betreft dus de andere Corsair voedingen. Als je niks aan aan deze verschillen denkt te hebben, dan zijn ze dus niet interessant voor jou.

AMD Nieuwsdiscussie

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

dutchnltweaker schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:40:
[...]

Ik heb het gehad met de RM650X -CW- (nog niet de 2018) Ik kreeg direct een nieuwe voeding(wel de 2018 versie die net uit was) Die na maand of twee gebruikt in build met GTX1080Ti, en daar draait ie nog steeds naar behoren in. Dat is mijn enige eigen ervaring met Corsair RM..x versie. Voordeel voor veel consumenten is ook de goede garantie (10j). (verder in je topic)

@Help!!!! [high-end design]Seasonic, en de AX760i Flextronics. aangezien videokaart steeds zuiniger worden kun je met je huidige build nog wel naar RTX2080Ti mocht je je 1080Ti willen vervangen.

Hackus wijzigde deze reactie 10-12-2019 18:24 (11%)

• Snorro
-The_Mask- schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:16:
[...]

Dit is idd niet een symptoom van een voeding die niet genoeg kan leveren, dan heb je andere problemen.
Het bleek (gelukkig) ergens anders aan te liggen:
Recentelijk is mijn HDD overleden. Windows probeert tijdens het opstarten deze schijf wel te benaderen en kan er niet echt lekker mee omgaan dat er geen antwoord gegeven wordt, daardoor duurt opstarten gigantisch lang (het eerste gedeelte is een aanname/verklaring mijnerzijds, het tweede is een feitelijke constatering :P). Toen mijn vorige videokaart nog geïnstalleerd was, bleef het opstarten voornamelijk hangen op het laadscherm van Windows, met een melding dat er een diskcheck uitgevoerd werd.
Bij het aansluiten van mijn nieuwe videokaart was mijn plan om ook de defecte HDD te ontkoppelen, maar dit is er compleet bij ingeschoten. Bij opstarten bleef het beeld nu gewoon zwart ipv. hangen op Windows laadscherm + diskcheck melding, vandaar dat ik er ook niet instant op getriggerd werd. Later bedacht ik het me echter alsnog en na ontkoppelen van de HDD startte de PC zonder problemen op gelukkig!

Op basis van de reacties in dit topic had ik echter sowieso al besloten om een nieuwe voeding aan te schaffen, dat is de pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart geworden. Van het weekend mee aan de gang om die aan te sluiten :*)

Als laatste nog een vraag puur uit interesse: Als reactie op mijn vraag aangaande mijn oude voeding werd meerdere keren gerefereerd naar verouderd intern design. Ik heb mezelf door de jaren heen redelijk op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in voornamelijk cpu & gpu land. Een voeding heb ik eigenlijk altijd beschouwd als een vrij simpel onderdeel van mijn pc: zolang hij het maximaal benodigde wattage kan leveren hoef ik er niet naar om te kijken. Wat zijn dan de interne specificaties en designchanges die er voor zorgen dat een 10 jaar oude voeding niet meer geschikt maken voor het voeden van moderne componenten, ook al kan hij nog wel een degelijk wattage leveren?

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:06
Omdat ik mij ondertussen begin te irriteren aan het dagelijks thuis gebruiken van een laptop ben ik voornemens om een Ryzen desktop te gaan bouwen.
De desktop komt in de woonkamer dus "zo stil mogelijk" is wel een dingetje.

Verder wil ik ook wel eens een spelletje kunnen spelen dus ik verwacht ook wel een 3d kaart te gaan gebruiken.
Niet geheel onbelangrijk is dat ik verwacht dat ik er over een paar jaar, als de processoren 2e hands betaalbaar worden er uiteindelijk wel een keer een "dikke" processor als upgrade in komt.

Is een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W dan een goede keus als voeding om bovenstaande hardware fatsoenlijk van stroom te kunnen voorzien?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

jbhc schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:07:
Omdat ik mij ondertussen begin te irriteren aan het dagelijks thuis gebruiken van een laptop ben ik voornemens om een Ryzen desktop te gaan bouwen.
De desktop komt in de woonkamer dus "zo stil mogelijk" is wel een dingetje.

Verder wil ik ook wel eens een spelletje kunnen spelen dus ik verwacht ook wel een 3d kaart te gaan gebruiken.
Niet geheel onbelangrijk is dat ik verwacht dat ik er over een paar jaar, als de processoren 2e hands betaalbaar worden er uiteindelijk wel een keer een "dikke" processor als upgrade in komt.

Is een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W dan een goede keus als voeding om bovenstaande hardware fatsoenlijk van stroom te kunnen voorzien?
Ja, dat is een goede stille voeding

• dutchnltweaker
  • Nu online
@-The_Mask- @Hackus voor de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W gegaan.
Deze vandaag binnen gekregen, heb hem buiten de kast aangesloten om te testen.
Als de pc uitstaat of standby staat hoor ik hem nauwelijks tot niet dus dat is zeker een pluspunt! Geen gebrom enzo.

Maar als hij aanstaat hoor je hem een klein beetje omdat de ventilator aanstaat, maar wat ik wel vreemd vind is als ik ga gamen de voeding luider wordt en dan wel luider is dan corsair? is dit mogelijk?
Of ik heb een gehoor van een vleermuis.. :+

Ik ga het nog eens testen als ik hem ingebouwd heb.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 12-12-2019 20:15 (3%)

• Randleman
dutchnltweaker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:09:
@-The_Mask- @Hackus voor de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W gegaan.
Deze vandaag binnen gekregen, heb hem buiten de kast aangesloten om te testen.
Als de pc uitstaat of standby staat hoor ik hem nauwelijks tot niet dus dat is zeker een pluspunt! Geen gebrom enzo.

Maar als hij aanstaat hoor je hem een klein beetje omdat de ventilator aanstaat, maar wat ik wel vreemd vind is als ik ga gamen de voeding luider wordt en dan wel luider is dan corsair? is dit mogelijk?
Of ik heb een gehoor van een vleermuis.. :+

Ik ga het nog eens testen als ik hem ingebouwd heb.
Dat is wel vreemd. In alle reviews die ik ken waar de Corsair RMx tegenover de Straight Power 11 staat is de SP11 echt stukken stiller.

Nog een mooie aanbieding!

Cooler Master V550 voor €71,-

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Randleman wijzigde deze reactie 13-12-2019 13:55 (8%)

• dutchnltweaker
  • Nu online
Update:

Alles in de behuizing geplaatst en getest met de opstelling waar hij komt te staan.
Nergens meer last van!

Tnx voor de adviezen hier.

• rows
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-02 16:00
Ik heb momenteel een Seasonic x760 uit 2011, waar ik overigens heel tevreden mee ben, maar ik ga in januari een nieuwe pc bouwen met daarin de volgende componenten:
3 x SSD
Ryzen 7 3800X, die ik wel ga overklokken voor 24/7
AMD RX5700 XT of een 2070 super
x570 mobo
de rest is standaard.

Ik doe blijkbaar erg lang met mijn pc, want ik draai nu nog op een i5 2500K. Videokaart is een GTX1060 6G, dus die verang ik nog wel tussendoor ivm gaming.

mijn vraag: Kan mijn voeding nog mee of moet ik naar een andere kijken? Zo ja welke?

• -Cn-
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-02 15:18
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe PC en zoek een nieuwe voeding welke max 140mm lang mag zijn en waarvan de stekkeraansluiting op een specifieke manier zit. Ik wilde eerst voor de pricewatch: Corsair TX550M V2 gaan maar deze past dus niet goed vanwege de stekkeraansluiting en mijn specifieke ITX kast. Toen na wat verder zoeken kwam ik uit op de pricewatch: Seasonic Core Gold GM 500 en zijn zwaardere broer de pricewatch: Seasonic Core Gold GM 650

Echter na wat google kan ik niet echt iets vinden over de kwaliteit ervan. Mensen zeggen dat de basis lijkt op die van de Focus series maar ik kan nergens een duidelijke review vinden. Iemand hier verstand van of dit een goeie keuze gaat zijn?

• Uszka
-Cn- schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:40:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe PC en zoek een nieuwe voeding welke max 140mm lang mag zijn en waarvan de stekkeraansluiting op een specifieke manier zit. Ik wilde eerst voor de pricewatch: Corsair TX550M V2 gaan maar deze past dus niet goed vanwege de stekkeraansluiting en mijn specifieke ITX kast. Toen na wat verder zoeken kwam ik uit op de pricewatch: Seasonic Core Gold GM 500 en zijn zwaardere broer de pricewatch: Seasonic Core Gold GM 650

Echter na wat google kan ik niet echt iets vinden over de kwaliteit ervan. Mensen zeggen dat de basis lijkt op die van de Focus series maar ik kan nergens een duidelijke review vinden. Iemand hier verstand van of dit een goeie keuze gaat zijn?
Welke behuizing ga je gebruiken en welke cpu en gpu?

• -Cn-
Uszka schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 06:43:
[...]

Welke behuizing ga je gebruiken en welke cpu en gpu?
pricewatch: Cougar QBX met een 5700 flashed naar 5700 XT en een 3700x met AIO erop zodat ik de mogelijkheid heb er nog meer uit te persen.

• Uszka
-Cn- schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:47:
[...]

pricewatch: Cougar QBX met een 5700 flashed naar 5700 XT en een 3700x met AIO erop zodat ik de mogelijkheid heb er nog meer uit te persen.
Kan je beter een SFX voeding in gebruiken. Corsair SF450/600 Platinum bijvoorbeeld. Kortere kabels en veel kortere voeding.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@cn neem niet een te kleine kast als je gaat overclocken.denk aan koeling

• -Cn-
Uszka schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:07:
[...]

Kan je beter een SFX voeding in gebruiken. Corsair SF450/600 Platinum bijvoorbeeld. Kortere kabels en veel kortere voeding.
Er is in principe genoeg ruimte om een 140mm ATX voeding erin te plaatsen zelfs voor een non modulaire voeding kan je de kabels prima kwijt als je geen xxl videokaart hebt. Als ik dan voor een Seasonic al snel ~€30 minder betaal en ik het voordeel heb van een aanzienlijk grotere fan waardoor de voeding potentieel stiller is vind ik het lastig om een SFX keuze te overwegen. Zelfs in het geval van de niet platinum heb je het over een prijsverschil van circa €10 wat ik lastig vind te verantwoorden.

Ik kan echter alleen geen goed oordeel vinden over de kwaliteit van de voeding gezien dit een nieuw model is en vroeg ik mij dus af of iemand hier er enig idee van heeft of het een goede voeding is. pricewatch: Seasonic Core Gold GM 500

• chim0
Lang niks gehoord van Enermax, maar nu hebben ze een nieuwe serie White voedingen uitgebracht. De specificaties zien er goed uit. Ben benieuwd naar de prijs en prestaties.

Enermax Intros MAXPRO II, 80PLUS 230V EU White Certified Power Supply Series

Enermax MAXPRO II series

• Uszka
-Cn- schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:23:
[...]

Er is in principe genoeg ruimte om een 140mm ATX voeding erin te plaatsen zelfs voor een non modulaire voeding kan je de kabels prima kwijt als je geen xxl videokaart hebt. Als ik dan voor een Seasonic al snel ~€30 minder betaal en ik het voordeel heb van een aanzienlijk grotere fan waardoor de voeding potentieel stiller is vind ik het lastig om een SFX keuze te overwegen. Zelfs in het geval van de niet platinum heb je het over een prijsverschil van circa €10 wat ik lastig vind te verantwoorden.

Ik kan echter alleen geen goed oordeel vinden over de kwaliteit van de voeding gezien dit een nieuw model is en vroeg ik mij dus af of iemand hier er enig idee van heeft of het een goede voeding is. pricewatch: Seasonic Core Gold GM 500
Gezien de rest van de onderdelen die je wil gebruiken (moederbord zal ook niet het goedkoopste modelletje zijn als je gaat overklokken) zouden die paar tientjes niet uit hoeven maken op dat budget. Met de Corsair SF krijg je gewoon een high-end voeding waar je bij Seasonic een budget Gold krijgt die een fan met glijlager (SB) heeft. Zelfs in budget voedingen zijn BB of FDB fans al de standaard aan het worden dus opmerkelijk dat SS voor een SB kiest.
Revolution D.F. gemist? Deze serie maakt gebruik van hetzelfde platform als de Bitfenix Whiper M. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt heeft een prima prijs/prestatie.
maar nu hebben ze een nieuwe serie White voedingen uitgebracht. De specificaties zien er goed uit. Ben benieuwd naar de prijs en prestaties.

Enermax MAXPRO II series
Als ik het vermogen op 12v zie verwacht ik een voeding met groepsregulatie en dat is verre van interessant.

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 05:21:
Lang niks gehoord van Enermax, maar nu hebben ze een nieuwe serie White voedingen uitgebracht. De specificaties zien er goed uit. Ben benieuwd naar de prijs en prestaties.

Enermax MAXPRO II series
In de specificaties staat ATX versie 2.3, moderne PC's zitten allemaal op ATX 2.4 en volgend jaar komt ATX 2.52. De MAXPRO II is dan ook voor PC's van voor de Intel Haswell generatie en dat is toch echt al mooi wat jaren geleden. Heel oninteressant om nog zo'n oud design vandaag de dag uit te brengen.

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
Nou ja, voor oudere PC's dan misschien mits de prijs laag is. Maar ja, dan hebben we nog altijd de Coolermaster White serie. Is misschien beter?
Uszka schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:01:
[...]

Revolution D.F. gemist? Deze serie maakt gebruik van hetzelfde platform als de Bitfenix Whiper M. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt heeft een prima prijs/prestatie.
Voor hetzelfde geld heb je de pricewatch: Corsair RM650 (2019) Is die niet beter?

chim0 wijzigde deze reactie 21-12-2019 09:56 (65%)

• Uszka

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:02
Randleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:53:
[...]

Dat is wel vreemd. In alle reviews die ik ken waar de Corsair RMx tegenover de Straight Power 11 staat is de SP11 echt stukken stiller.

Nog een mooie aanbieding!

Cooler Master V550 voor €71,-

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
Zit er aan te denken om deze psu te kopen om de mogelijk nogal dodgy psu uit mijn Lenovo prebuilt te vervangen. Zit nu een ACBel 450 w in met 80plus bronze rating. Reden dat ik de psu wil vervangen is omdat ten eerste de pc er al weer even staat, gekocht eind 2016 -en toen al een uitloop model was- en de psu slechts 2 6pins peg connectors heeft waardoor een gpu upgrade wat lastig wordt. Daarbij lees ik over AcBel nogal wisselende ervaringen met betrouwbaarheid en zo. Huidige setup:

Core i7 6700 (non-k)
Obscuur Lenovo mobo..
Gtx 970 reference
Stuk of 3 sata hdds op 7200rpm
2 sata ssd's
2x 8gb dual channel ram
Paar usb peripherals als een rgb tobo, muis, controller, usbhubje..
.. en 4tal casefans

Wil tzt de gtx970 swappen voor een 1600 super, of eventueel rx5700 non xt op termijn. Volgens mij zit ik dan met die cooler master psu van 550w wel ok?

• Randleman
xxxneoxxx schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:28:
[...]

Zit er aan te denken om deze psu te kopen om de mogelijk nogal dodgy psu uit mijn Lenovo prebuilt te vervangen. Zit nu een ACBel 450 w in met 80plus bronze rating. Reden dat ik de psu wil vervangen is omdat ten eerste de pc er al weer even staat, gekocht eind 2016 -en toen al een uitloop model was- en de psu slechts 2 6pins peg connectors heeft waardoor een gpu upgrade wat lastig wordt. Daarbij lees ik over AcBel nogal wisselende ervaringen met betrouwbaarheid en zo. Huidige setup:

Core i7 6700 (non-k)
Obscuur Lenovo mobo..
Gtx 970 reference
2 sata ssd's
2x 8gb dual channel ram
.. en 4tal casefans

Wil tzt de gtx970 swappen voor een 1600 super, of eventueel rx5700 non xt op termijn. Volgens mij zit ik dan met die cooler master psu van 550w wel ok?
Meer dan okey :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Daarbij lees ik over AcBel nogal wisselende ervaringen met betrouwbaarheid en zo.
Dat klopt ook, AcBel maakt high-end tot low-end voedingen, maar dit geld eigenlijk voor elke grote fabrikant.
Kan er wel een normale ATX voeding in? Gebruikt je moederbord gewoon een 24 pins ATX stekker met een 8 pins EPS connector?

AMD Nieuwsdiscussie

• xxxneoxxx
Thanks, verwachtte ik al maar even bevestigd heben is toch prettig.
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:37:
[...]

Dat klopt ook, AcBel maakt high-end tot low-end voedingen, maar dit geld eigenlijk voor elke grote fabrikant.

[...]

Kan er wel een normale ATX voeding in? Gebruikt je moederbord gewoon een 24 pins ATX stekker met een 8 pins EPS connector?
Is gewoon een ATX case dus ik verwacht van wel. Stekkers zal ik sowieso nog even moeten checken. 24 pins ATX is iig wel aanwezig. Had ook al ff de Lenovo support fora bekeken maar ook daar geen concreet antwoord kunnen vinden.
Edit: mobo heeft dus 24 pins ATX, maar gebruikt slechts een 4 pins EPS kabel zo te zien.

xxxneoxxx wijzigde deze reactie 22-12-2019 12:40 (5%)

• Randleman
xxxneoxxx schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:46:

Edit: mobo heeft dus 24 pins ATX, maar gebruikt slechts een 4 pins EPS kabel zo te zien.
Dat is geen probleem bij die Cooler Master voeding. De meeste voedingen hebben 4+4 Pin EPS kabels.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

xxxneoxxx schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:46:
[...]

Thanks, verwachtte ik al maar even bevestigd heben is toch prettig.

[...]

Is gewoon een ATX case dus ik verwacht van wel. Stekkers zal ik sowieso nog even moeten checken. 24 pins ATX is iig wel aanwezig. Had ook al ff de Lenovo support fora bekeken maar ook daar geen concreet antwoord kunnen vinden.
Vaak zijn ze zo los, of los te 'koppelen'

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
[...]

Core i7 6700 (non-k)
Obscuur Lenovo mobo..
Gtx 970 reference
2 sata ssd's
2x 8gb dual channel ram
.. en 4tal casefans

Als je een goed advies wilt moet je er wel bijvermelden wat je moederbord is ("obscuur" is niet erg precies). Eigenlijk is geen enkele Lenovo obscuur, want alle onderdelen kun je terugvinden op onderdeelnummer.

De voeding heeft ook een (Lenovo) typenummer. Zonder dat nummer en/of het type moederbord kan niemand zeggen of die voeding wel een normale ATX voeding is. De kans is aanwezig dat het niet zo is. Merken zoals HP, Dell, Fujitsu en Lenovo gebruiken vaak speciale voedingen zonder 3.3V en 5V spanningslijnen. Soms gebruiken ze ook nog een rare standbyspanning zoals 11V. Zoiets zal dus niet werken met een ATX type voeding.

• xxxneoxxx
mrmrmr schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:41:
[...]

Als je een goed advies wilt moet je er wel bijvermelden wat je moederbord is ("obscuur" is niet erg precies). Eigenlijk is geen enkele Lenovo obscuur, want alle onderdelen kun je terugvinden op onderdeelnummer.

De voeding heeft ook een (Lenovo) typenummer. Zonder dat nummer en/of het type moederbord kan niemand zeggen of die voeding wel een normale ATX voeding is. De kans is aanwezig dat het niet zo is. Merken zoals HP, Dell, Fujitsu en Lenovo gebruiken vaak speciale voedingen zonder 3.3V en 5V spanningslijnen. Soms gebruiken ze ook nog een rare standbyspanning zoals 11V. Zoiets zal dus niet werken met een ATX type voeding.
Zal thuis nog even kijken of er specifiek een typenummer/modelnummer op het bord zelf staat. 3rd party tooltjes geven iig aan dat het een Lenovo Skybay mobo is, waar je niet zo veel mee kan als je er op googled bijvoorbeeld. Dat bedoelde ik met enigzins obscuur. 😂 Lenovo forums geven ook geen duidelijkheid dus heb ni een beetje zoiets van: we gaan het gewoon proberen.
Heb er overigens wel eens aan gedacht om mobo zelf ook te swappen, maar voor dat je het weet ben je alles in een prebuilt aan omwisselen en kan je onderhand beter een nieuw (Ryzen) mobo + processor + case kopen. Originele processor is al eens vervangen van een i5 tot het maximale wat het mobo aan kon, een i7 6700. Doel voor nu is iig weer een beetje kunnen gamen op meer dan 60 fps met nieuwere games op ultra en daar lijkt de gtx 970 meer moeite mee te krijgen bij nieuwere titels. Nieuwe videokaarten hebben iig niet zoveel aan 2 x 6 pins peg connectors dus zou toch wat moeten voor een gpu upgrade.

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:41:
[...]

Hij gaf hierboven al aan dat het een 24 pins ATX connector is en dan is het altijd de normale ATX pinout.

AMD Nieuwsdiscussie

• MR.Harok
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:43
Hoi allemaal, de afgelopen tijd heb ik wat vreemde problemen met mijn computer. Ik heb zowat alles uitgesloten wat het mogelijk kan zijn. Het laatste wat het kan zijn is de voeding. Deze wil ik dus graag vervangen. Ook als het niet aan de voeding ligt wil ik deze alsnog vervangen aangezien de huidige voeding nogal slecht is en meer geluid begint te maken (vandaar ook mijn vermoeden dat het aan de voeding ligt).

Mijn desktop heeft de volgende specs:
I7 4770K
GTX 980 Gigabyte
Asus Sabertooth Z87
Kingston KHX2400C11D3 4 Gigabyte x 4 (16gb in totaal)
Samsung 850 pro 250gb
Crucial BX100 500gb
Kraken X61
Sharkoon WPM600

De komende tijd wil ik stap voor stap mijn componenten gaan vernieuwen te beginnen nu met de voeding. De volgende voeding heb ik op het oog: https://tweakers.net/pricewatch/1154613/corsair-rm850x-(2018)-zwart/specificaties/

Ik heb een iets wat zwaardere voeding genomen zodat ik in te toekomst voldoende ruimte heb om te upgraden naar Ryzen 7 3700 en RTX 2080.

Nu is het bijna 5 jaar geleden dat ik alles heb aangeschaft en gebouwd en weet ik niet of deze nieuwe voeding volledig comptatibel is met mijn huidige systeem. Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden of op moet letten?

Nintendo Switch Friendcode: SW-5915-9627-5679

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@MR.Harok de 650w versie voldoet prima, 850w is nergens voor nodig. zelfs 550w zal voldoen

• MR.Harok
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:43
Hackus schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:36:
@MR.Harok de 650w versie voldoet prima, 850w is nergens voor nodig. zelfs 550w zal voldoen
Dank voor de tip! Zojuist ook een aantal PSU calculators ingevuld en die zeiden precies hetzelfde. Zijn er ook alternatieve betrouwbare voedingen naast de Corsair die je zou aanbevelen?

Nintendo Switch Friendcode: SW-5915-9627-5679

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True