Windows 10 4k HDR Dolby Atmos

Pagina: 1
Acties:

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:00
Huidig systeem
Windows 10 Home
I7 4770K
GTX 980 Gigabyte
Asus Sabertooth Z87
Kingston KHX2400C11D3 4 Gigabyte x 4 (16gb in totaal)
Samsung 850 pro 250gb
Crucial BX100 500gb
Kraken X61
Sharkoon WPM600

Schermen
LG 29WK500  Op GTX 980 met HDMI naar Displayport adapter
Oude Dell VGA Monitor  op moederbord met VGA naar HDMI adapter
Samsung NU8000 55 inch TV  Op Samsung HW-N950 aangesloten met HDMI Kabel
Allemaal aangesloten met high speed ethernet HDMI kabels van Amazon (1,8 meter) m.u.v. de oude Dell VGA monitor

Audio
2.1 Logitech setje met 3,5mm jack aangesloten op het LG Scherm
Samsung HW-N950  Hierop zit de GTX 980 aangesloten met HDMI kabel (7,5 meter)

Het probleem?
Ik wil graag 10 bit 4k HDR Dolby Atmos films kijken. En dit lukt niet. Als ik dit probeer zoals hierboven beschreven krijg ik geen beeld. Zet ik HDMI UHD Color uit op mijn TV werkt het wel maar dan heb ik geen 10 bit en HDR.
Ik heb al veel geprobeerd maar elke keer als ik HDMI UHD Color aanzet krijg ik geen beeld meer. Wel hoor ik geluidjes dat het scherm elke keer opnieuw wordt gedetecteerd.

Wat heb ik al geprobeerd en werkt niet
- Alle HDMI kabels vervangen
- Kortere kabel tussen PC en soundbar gebruikt (1,8 meter)
- Direct op TV aangesloten
- Schone Windows 10 installatie
- Verschillende HDMI poorten gebruikt op Soundbar.
- HDMI versterker toegevoegd aan PC kant met extra 1,8m HDMI kabel
- HDMI versterker toegevoegd met 2x 1,8 meter hdmi kabel
-

Ik heb heel veel geprobeerd. Ik ben vast en zeker iets vergeten op te noemen.

Wat verwacht ik van jullie
Naar mijn weten heb ik zowat alles uitgesloten wat het mogelijk kan zijn. Nu heb ik vaker gelezen dat slechte voedingen voor rare problemen kunnen zorgen. Ik heb nu het idee om de voeding te vervangen van de pc.

Nu zou ik graag van jullie willen weten of ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:59
Hey man, ben je er achter gekomen wat het probleem was? Ik zit met een soortgelijke issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:00
@Fuku-San Ik heb je reactie over het hoofd gezien.

Ik heb uiteindelijk de voeding van mijn PC vervangen (hij was ook wel aan vervanging toe). Helaas lost dit het probleem niet op.

Aangezien mijn PC toch aan vervanging toe is ga ik de komende periode stapsgewijs componenten vervangen. Ik denk dat het wellicht toch ligt aan de ouderdom van de CPU/GPU ondanks overal staat vermeld dat het wel zou moeten werken.

In de tussentijd een Xbox One S aangeschaft om als mediaspeler te gebruiken. Als ik die aansluit en in de instellingen kijk werkt alles wel naar behoren. Helaas was dit toch een miskoop. De console ondersteund alleen 4k HDR Dolby Atmos 10 Bit als dit vanaf een blu ray disk wordt afgespeeld.

Naast het upgrade van mijn PC ben ik van plan om een Nvidia Shield Pro aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar is. Of een Intel NUC van de laatste generatie.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Mocht je ondertussen tips voor mij hebben hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:59
Ik heb een 2080ti,dus de voeding is het hij mij sowieso niet. Ik gok dat mijn hdmi kabel van 5m net de bandbreedte niet aankan ofzo. Het is aleen lastig testen, omdat ik niet zomaar even elders een andere hdmi 2.0 kabel van 5m heb liggen. Wel kan ik je vertellen dat goeie kabels wel van essentieel belang zijn. Ik ga deze week een andere kabel kopen, en die testen. Als dat het niet fixt gaat ie retour, maar ik vermoed dat dat bij mij de culprit is..