Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@govie niet icm 3900X en 1080Ti. dan zit je krap. welke gpu heb je nu, of welke 1080Ti als je die nu al hebt.
voor dit soort gear zou ik pricewatch: Corsair RM650 (2019) kiezen als prijsgunstige voeding. duurder en beter kan ook.

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 14-09-2019 19:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Thx! Dus een kwalitatieve voeding van 650 watt moet ik erin stoppen. Wat ik ook ga doen van een A-merk.

Er zit een Nvidia 960 2gb in welke nog steeds voldoet. Ik denk meer inbandbreedtes: dus de gpu tussen 960 en 1080ti gedurende de levensduur. Qua processor maximaal het dubbele aantal cores en treads tov een Rizen 3600. Daar heb ook het moederbord ook op geselecteerd (mits de positieve reviews over de vrm kloppen, zelfs die buildzoid overklokker is positief over dit mobo).

Edit: ik heb de bequiet straight power 11 650 watt gekozen. Excellent bij de buren en heel stil, wat belangrijk is bij een silent case. Als het een klote voeding is, dan lees ik het wel vanzelf.

[ Voor 24% gewijzigd door govie op 14-09-2019 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:33
govie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:30:
Edit: ik heb de bequiet straight power 11 650 watt gekozen. Excellent bij de buren en heel stil, wat belangrijk is bij een silent case. Als het een klote voeding is, dan lees ik het wel vanzelf.
Nee hoor, is een van de betere voedingen :)

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

Vraagje: ik heb een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart besteld en ontvangen. Hoe weet ik nu zeker of het 2018 model heb? Op de doos en de voeding zelf zie ik nergens "2018". Op de doos staat wel ergens (c) 2017.

Kan ik ergens bevestigen dat dit het 2018 model is? En moet ik me daar überhaupt druk over maken?

Typeplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x3WVf7gJT0TI5sqS8GXNRxsk/thumb.jpg

Detail van de doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zlny7M6TdNRmpG897xohlE2H/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aap schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:51:
Vraagje: ik heb een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart besteld en ontvangen. Hoe weet ik nu zeker of het 2018 model heb? Op de doos en de voeding zelf zie ik nergens "2018". Op de doos staat wel ergens (c) 2017.

Kan ik ergens bevestigen dat dit het 2018 model is? En moet ik me daar überhaupt druk over maken?

Typeplaatje:
[Afbeelding]

Detail van de doos:
[Afbeelding]
SKU: CP-9020177(EU) 2018, CP-9020090-(EU) non 2018

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

Hackus schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:04:
[...]

SKU: CP-9020177(EU) 2018, CP-9020090-(EU) non 2018
Bedankt voor het snelle antwoord! _/-\o_

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:19
Een iets andere vraag dan normaal: ik heb nog een aantal oudere voedingen liggen en wil graag weten welke nog bruikbaar zijn / ik het beste kan bewaren als backup voeding.

het gaat om:
pricewatch: Antec Neopower 550
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rrob schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:29:
Een iets andere vraag dan normaal: ik heb nog een aantal oudere voedingen liggen en wil graag weten welke nog bruikbaar zijn / ik het beste kan bewaren als backup voeding.

het gaat om:
pricewatch: Antec Neopower 550
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Antec is al 13j oud -> milieustraat
BQ PP kan nog voor ouder systeem, maar je vermeld niet waarvoor je wilt gebruiken(zelfde voor M12ll)

wil je nieuwere systemen gaan gebruiken/bouwen is een nieuwe voeding aan te raden.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:19
@Hackus gaan niet meer permanent gebruikt worden maar is altijd handig als in de familie een voeding kapot gaat (lichte 1150 systemen dus ca 5 jaar oud), en dan alleen om de tijd te overbruggen van de garantieperiode paar weken max dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rrob schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:19:
@Hackus gaan niet meer permanent gebruikt worden maar is altijd handig als in de familie een voeding kapot gaat (lichte 1150 systemen dus ca 5 jaar oud), en dan alleen om de tijd te overbruggen van de garantieperiode paar weken max dus.
De Antec sowieso niet dus, be quiet! wordt ook aardig oud, condensators kunnen daarvan ook onbetrouwbaar worden. Dus eigenlijk alleen de Seasonic.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Laatst online: 03-09 12:36
Hey allemaal,

ik heb een TX750m Corsair voeding in mijn systeem uit 2013. Ik heb een Z87 Sabertooth MoBo en een i4670k met een HD7950 GraKa.

Zo af en toe zie ik gekke dingen, zoals flikkering in het scherm als ik op mijn toetsenbord de volume scroller gebruik. Dit is alleen in-game zichtbaar.. Ik heb het vermoeden dat het aan mijn PSU kan liggen, maar het kan ook de GraKa zijn.

Een nieuwe PSU is niet zo gek duur, dus dat wil ik overwegen te vervangen. Echter wil ik rekening houden met een upgrade naar een GTX1080 of vergelijkbaar.

Zouden jullie dan een RM550x of een RM750x aanraden? Of geheel iets anders..?

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
fungho schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:24:
Hey allemaal,

ik heb een TX750m Corsair voeding in mijn systeem uit 2013. Ik heb een Z87 Sabertooth MoBo en een i4670k met een HD7950 GraKa.

Zo af en toe zie ik gekke dingen, zoals flikkering in het scherm als ik op mijn toetsenbord de volume scroller gebruik. Dit is alleen in-game zichtbaar.. Ik heb het vermoeden dat het aan mijn PSU kan liggen, maar het kan ook de GraKa zijn.

Een nieuwe PSU is niet zo gek duur, dus dat wil ik overwegen te vervangen. Echter wil ik rekening houden met een upgrade naar een GTX1080 of vergelijkbaar.

Zouden jullie dan een RM550x of een RM750x aanraden? Of geheel iets anders..?
Ik durf niet te zeggen of het aan je voeding ligt maar als je een nieuwe gaat kopen dan zou ik persoonlijk de RM550x nemen.

Het is toch zonde om geld uit te geven aan iets wat je niet gebruikt. 550w is meer dan voldoende voor zo'n beetje elke single-gpu setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
fungho schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:24:

Kan niet de voeding zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 14:05
Ben momenteel bezig een silent PC te bouwen, gebruik nu de herrie-makende Corsair Builder CX450M PSU en wil over naar een 650 Watt of meer. Ik kom hier de Corsair RM650 en de Bequiet Straight Power 11 650 tegen, welke van de twee is stiller/beter? Andere aanraders?

Overige specs:
Ryzen 5 3600
Sapphire RX570 8GB
Gigabyte B450M
2x4GB 2666Mhz RAM (binnenkort 2x8GB 3200Mhz)
3x 250GB SSD (binnenkort 1x 1TB M.2)
NZXT H500 White

Na het swappen van de Ryzen 3 2200G i.c.m. de Nvidia GTX960 4GB naar bovenstaande is de voeding veel meer herrie gaan maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
rkrijgsman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:15:
Ben momenteel bezig een silent PC te bouwen, gebruik nu de herrie-makende Corsair Builder CX450M PSU en wil over naar een 650 Watt of meer. Ik kom hier de Corsair RM650 en de Bequiet Straight Power 11 650 tegen, welke van de twee is stiller/beter? Andere aanraders?

Overige specs:
Ryzen 5 3600
Sapphire RX570 8GB
Gigabyte B450M
NZXT H500 White

Na het swappen van de Ryzen 3 2200G i.c.m. de Nvidia GTX960 4GB naar bovenstaande is de voeding veel meer herrie gaan maken :S
Is er alleen herrie als je bijvoorbeeld een game speelt en niet als de computer niets doet?

Wat voor herrie is het precies? Een slijpend geluid, een geluid van onstabiele fan (rrrrrr...), of het geluid van het hard draaiende ventilator?

De nieuwe grafische kaart verbruikt meer (heeft althans een hoger maximum verbruik), waardoor meer koeling nodig is in/van de voeding. Als de ventilator in de voeding versleten is kun je die vervangen door een betere, maar wel een met minstens hetzelfde koelvermogen. Er is verschil in kwaliteit van fans. De meeste voedingen reguleren de snelheid van de fan, bij lage belasting is die laag of staat hij uit, bij hoge belasting is het duidelijk te horen. Bij Corsair begint dat vooral vanaf een bepaald punt van belasting.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:21
rkrijgsman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:15:

Overige specs:
Ryzen 5 3600
Sapphire RX570 8GB
Gigabyte B450M
NZXT H500 White

650w slaat natuurlijk nergens op voor een systeem dat hooguit eens een keer 250w verbruikt. Neem een onhoorbare 450w als pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

• fungho
  • Laatst online: 03-09 12:36
Oké, bedankt voor je reactie. Enig vermoeden of hints voor wat het wel zou kunnen zijn?

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
100% dat het niet kan of hoogst onwaarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
fungho schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:55:
[...]

Oké, bedankt voor je reactie. Enig vermoeden of hints voor wat het wel zou kunnen zijn?
Als het alleen bij de volume veranderen is, dan is een software probleem het meest logische.
Randleman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:59:
[...]

100% dat het niet kan of hoogst onwaarschijnlijk?
We hebben het hier wel over een voeding hè. Zo'n ding levert stroom, geen beeld. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
-The_Mask- schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:57:
[...]

[...]

We hebben het hier wel over een voeding hè. Zo'n ding levert stroom, geen beeld. ;)
Joh.. maar 100% dat het dus ook geen reactie kan zijn op een brakke voeding of iets in die richting?

Ik snap dat het heel onwaarschijnlijk is maar toch..

[ Voor 8% gewijzigd door Randleman op 29-09-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
mrmrmr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:56:
[...]

Is er alleen herrie als je bijvoorbeeld een game speelt en niet als de computer niets doet?

Wat voor herrie is het precies? Een slijpend geluid, een geluid van onstabiele fan (rrrrrr...), of het geluid van het hard draaiende ventilator?

De nieuwe grafische kaart verbruikt meer (heeft althans een hoger maximum verbruik), waardoor meer koeling nodig is in/van de voeding. Als de ventilator in de voeding versleten is kun je die vervangen door een betere, maar wel een met minstens hetzelfde koelvermogen. Er is verschil in kwaliteit van fans. De meeste voedingen reguleren de snelheid van de fan, bij lage belasting is die laag of staat hij uit, bij hoge belasting is het duidelijk te horen. Bij Corsair begint dat vooral vanaf een bepaald punt van belasting.
Er is constant herrie te horen, vanaf het moment dat de PC aan gaat. Fan maakt een licht ratelend geluid en iets anders in de PSU maakt een irritant en hoog piep geluid. Ik ga mogelijk upgraden naar een VEGA GPU, deze gebruikt veel meer stroom dus wil safe zitten met 650 watt.

De voeding is in maart (nieuw) aangeschaft en zit sindsdien in m'n PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
Uszka schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 00:24:
[...]

650w slaat natuurlijk nergens op voor een systeem dat hooguit eens een keer 250w verbruikt. Neem een onhoorbare 450w als pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W
Ik weet niet hoe accuraat dit is, maar ik kom op 341 load wattage uit.
https://outervision.com/power-supply-calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rkrijgsman schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:49:
[...]

Er is constant herrie te horen, vanaf het moment dat de PC aan gaat. Fan maakt een licht ratelend geluid en iets anders in de PSU maakt een irritant en hoog piep geluid. Ik ga mogelijk upgraden naar een VEGA GPU, deze gebruikt veel meer stroom dus wil safe zitten met 650 watt.

De voeding is in maart (nieuw) aangeschaft en zit sindsdien in m'n PC.
Je hebt dus nog garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor risico's brengt een oude voeding met zich mee? Ik heb een Cooler Master Real Power M520 (ooit tweedehands gekocht, is al sinds 2012 niet meer op de markt) en die doet het verder nog gewoon. Als zo'n voeding kapot gaat, wat kan je verwachten? Gewoon *poef* en alles blijft zwart of dikke steekvlammen en mijn huis brand af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
engessa schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:51:
Wat voor risico's brengt een oude voeding met zich mee? Ik heb een Cooler Master Real Power M520 (ooit tweedehands gekocht, is al sinds 2012 niet meer op de markt) en die doet het verder nog gewoon. Als zo'n voeding kapot gaat, wat kan je verwachten? Gewoon *poef* en alles blijft zwart of dikke steekvlammen en mijn huis brand af?
Beide scenario's zijn mogelijk, (en tussenwegen ook waarbij je geen brand krijgt maar wel al je pc onderdelen kapot zijn), ik zou het risico niet nemen.

Oud is trouwens behoorlijk relatief, een MS-tech voeding (or worse) is op dag 1 al niet best, terwijl een kwalitatief goede voeding na 10 jaar nog prima kan zijn (beter dan sommige nieuwe).

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 01-10-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe voeding en alle reviews aan het lezen en testresultaten aan het door spitten. Hoe meer ik lees hoe meer vragen ik krijg, sommige heel simpel.

Hoe snel gaat een kwaliteits PSU achteruit met name qua efficiëntie en stabiliteit?

Klopt het dat een zwaardere voeding langer mee gaat, omdat die relatief minder belast wordt?

Is >12.1 volt op de 12 voltlijn beter dan 12 volt of is ongeveer 12 volt beter?

Het valt me op dat de meest efficiënte systemen de zwakste 3.3 en 5 voltlijnen hebben, tot wel 3% minder op de 3.3V, moet ik me daar zorgen over maken, zijn minder efficiënte voedingen stiekem beter?

Hoe warm worden ze, waar vind ik dat op een rijtje?

Welke reviews zijn relevanter, die van HWI of Tom's hardware?
(Op Tom's hardware zijn bv die 3.3 en 5 volt veel stabieler, ze testen wel op 115V)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Bubbleblower1 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:46:
Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe voeding en alle reviews aan het lezen en testresultaten aan het door spitten. Hoe meer ik lees hoe meer vragen ik krijg, sommige heel simpel.

Hoe snel gaat een kwaliteits PSU achteruit met name qua efficiëntie en stabiliteit?
De eerste 10 jaar nauwelijks
Klopt het dat een zwaardere voeding langer mee gaat, omdat die relatief minder belast wordt?
Nee
Ligt eraan hoe stabiel die lijn is en hoeveel ripple er afgegeven wordt. Beter 11,9v die van lage tot hoge load stabiel blijft dan 12,1v die inkakt tot 11,5v. En hoe lager de ripple hoe beter.
Het valt me op dat de meest efficiënte systemen de zwakste 3.3 en 5 voltlijnen hebben, tot wel 3% minder op de 3.3V, moet ik me daar zorgen over maken, zijn minder efficiënte voedingen stiekem beter?
Nee, 3,3v en5v worden nauwelijks gebruikt. Beter kijk je naar de crossloads test en hoe stabiel de 5v en 12v lijnen daarin blijven.
In reviews op Tom's Hardware en Techpowerup staat de in- en outtake temperatuur.
(Op Tom's hardware zijn bv die 3.3 en 5 volt veel stabieler, ze testen wel op 115V)
De reviews van HWI zijn heel erg basic. De revies op Tom's Hardware en Techpowerup worden gedaan door Aris die veruit de beste voedingreviewer op deze aardkloot is. Aris is de founder van Cybenetics en doet ook voedingtests op 230v. Je kunt van elke geteste voeding een PDF met de testresultaten downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbleblower1 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:46:

De efficiëntie zal weinig afnemen naar mate een voeding ouder wordt. Wanneer de stabiliteit afneemt ligt aan de gebruikte onderdelen. Een echte kwaliteitsvoeding kan prima meer dan 10 jaar mee gaan.
Nee dat klopt niet. Ook hier zijn de gebruikte onderdelen van belang. De onderdelen die gebruikt worden in een goede voeding kunnen vaak veel meer hebben dan het aantal vermogen waarvoor een voeding is gespecificeerd. Vaak is het ook zo dat van een bepaalde serie bijvoorbeeld de 550 watt uitvoering bijna helemaal uit dezelfde interne onderdelen bestaat als bijvoorbeeld de 750 watt uitvoering.

Hoe dichter bij de 12 volt hoe beter, maar 12.1 volt is niets om je zorgen over te maken en helemaal prima. Van 11.40v tot 12.60v valt binnen de ATX specificatie. Alles wat daarbuiten valt wil je dus eigenlijk sowieso niet, al heb je 11.41v of 12.59v natuurlijk ook liever niet.

Een minder efficiënte voeding kan inderdaad beter zijn (als in stabielere spanningen leveren) dan een efficiëntere voeding. Dat heeft echter niets te maken met de efficiëntie, maar meer aan het gebruikte platform en onderdelen.
Is voor zover ik weet niet echt een lijst van o.i.d., maar zal natuurlijk sowieso ook afhangen van de omgevingstemperatuur, airflow in de behuizing, hoe de voeding in de behuizing geplaatst is etc.
Die van Tom's Hardware zijn nauwkeuriger en uitgebreider.

Het is ook aan te raden om de topic start eens door te lezen, daarin staan ook antwoorden op een aantal van bovenstaande punten en ook andere interessante dingen :).

Ah @Uszka had ook net gereageerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Laatst online: 16-09 20:41
Heeft iemand ervaring met de https://tweakers.net/pricewatch/532661/gigabyte-g750h.html? Bijna alle reviews zijn bots of mensen die betaald zijn om een review te plaatsen (1 post op tweakers). Ik heb een 750W voeding nodig en de lage prijs spreekt mij natuurlijk aan, maar vertrouw het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GIBSS schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:35:
Heeft iemand ervaring met de https://tweakers.net/pricewatch/532661/gigabyte-g750h.html? Bijna alle reviews zijn bots of mensen die betaald zijn om een review te plaatsen (1 post op tweakers). Ik heb een 750W voeding nodig en de lage prijs spreekt mij natuurlijk aan, maar vertrouw het niet helemaal.
Prima voeding. gebruikers reviews hoef je geen waarde aan te hechten, deze voeding is hier al vaker besproken in dit topic. wat is je gebruik. 750w nodig is best veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voor die prijs is het een redelijke voeding maar het is en blijft een budget Gold voeding.
Waarom heb je 750w nodig. Als je dat nodig hebt dan heb je een high-end systeem en zou een high-end voeding die een paar tientjes duurder en beter is geen probleem hoeven zijn. Hoe ziet je systeem eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
i9 9900k 2080S 32GB ram, ik wil namelijk gaan overclocken. Wat voor consequenties zou het kunnen hebben als ik dan 'bespaar' en voor een budget Gold ga? Het lijkt me niet totale rotzooi deze voeding. Zou ik het bijvoorbeeld bij het overclocken kunnen merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een tijdje terug was deze voeding een lange tijd zo'n 60 euro en dat was een prima prijs. Nu zit die boven de 80 euro en is die nog maar weinig interessant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
-The_Mask- schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Een tijdje terug was deze voeding een lange tijd zo'n 60 euro en dat was een prima prijs. Nu zit die boven de 80 euro en is die nog maar weinig interessant.
KIopt, ik wilde hem kopen, maar heb gewacht omdat de rest van mijn build er nog niet was :( . Maar dit is de goedkoopste 750W voeding die gold certificated is op dit moment. Als ik een paar tientjes kan besparen, doe ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Wat is nou een paar tientjes voor een systeem die over de 2 ruggen gaat. Lekker de pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GIBSS schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

KIopt, ik wilde hem kopen, maar heb gewacht omdat de rest van mijn build er nog niet was :( . Maar dit is de goedkoopste 750W voeding die gold certificated is op dit moment. Als ik een paar tientjes kan besparen, doe ik dat natuurlijk graag.
Had je dan niet beter een RTX 2070 Super kunnen nemen, die zit heel dicht bij een RTX 2080 in de buurt, vandaar dat die EOL is gegaan. Of als CPU een Ryzen 7 3700X bijvoorbeeld. Geeft ook veel meer waar voor zijn geld.

De pricewatch: Gigabyte G750H is nu gewoon te duur iig.

pricewatch: Corsair TX650M V2 is bijvoorbeeld een prima voeding, alleen niet de allerstilste. pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart is dan wel weer een hele stille voeding. (650W versie is duurder op dit moment).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GIBSS schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:39:
i9 9900k 2080S 32GB ram, ik wil namelijk gaan overclocken. Wat voor consequenties zou het kunnen hebben als ik dan 'bespaar' en voor een budget Gold ga? Het lijkt me niet totale rotzooi deze voeding. Zou ik het bijvoorbeeld bij het overclocken kunnen merken?
maak ff een topic aan voor 'meer' advies. besparen op een voeding met 9900k OC ?
(heb je wenslijst gezien en daar kan sowieso wat beter. maar ben benieuwd waarom een 9900k en geen AMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
@Uszka Misschien heb je gelijk, ik dacht ik vraag hier even wat de nadelen zijn van het besparen van een paar tientjes
@-The_Mask- Nee, de i9 en 2080S is voor mijn doelen de perfecte match + ik heb beide voor 100 eu per product minder kunnen aanschaffen
@Hackus Misschien moet ik een toppic aanmaken, maar heb tijd geleden al een toppic aangemaakt, wil niet gaan bumpen, aangezien alles daar al is besproken. Ik denk dat ik genoeg weet en een 'duurdere' voeding aanschaf.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1936300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeSolidNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 15:01
NAS configuratie:
Supermicro A2SDi-12C-HLN4F
Chenbro SR30169T3

Ik ben opzoek naar een betrouwbare SFX voeding i.v.m. cable management en airflow.
Na zoeken en reviews te hebben gelezen op hardware.info zijn dit degene waar ik een keuze uit probeer te maken.
Corsair SF450
Corsair SF450 (2018)
Seasonic Focus SGX Gold 450

» Review Corsair
» Review Seasonic

Wat zou hier de beste keuze zijn ? De Seasonic die zeer betrouwbaar is met 10 jaar garantie, of de Corsair met iets betere performance maar een kortere garantie van 7 jaar en niet de kwaliteit van een Seasonic voeding.

Geld is hier geen bepalende factor; betrouwbaarheid, garantie, 24/7 en energie-verbruik wel.
Eventuele andere aanbevelingen zijn uiteraard ook welkom.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Waaruit maak je op dat de Seasonic betere kwaliteit is dan de Corsair?

Ondanks dat HWI matige voeding reviews maakt en je daar beter weg kunt blijven zijn ze alsnog pro Corsair in de conclusie van de Seasonic voeding...

Ik zou voor de SF450 2018 gaan, dat tientje verschil is zoals gezegd het probleem niet en dat verdien je wellicht wel terug in efficiëntie bij 24/7 gebruik en lange levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
TL;DR: op zoek naar efficiente low power voeding; 90% op 10W, piek op 200W

Voor een NAS-systeempje ben ik op zoek naar een voeding.

Ik verwacht dat het systeem idle tussen de 10- en 20W schommelt, en dat het gemiddeld maar een paar uur per dag boven de 50W uitkomt (met name bij het opspinnen van HDD's, mochten die aangesproken worden). Bij boot, als het me niet lukt de (paar) HDD's 'staggered' op te laten spinnen, verwacht ik een piekbelasting van ~200W.

Het valt me moeilijk reviews van PSU's met laag vermogen te vinden. Krachtigere systemen gebruiken misschien vijf keer zoveel stroom als 15 jaar geleden, maar het is ook goed mogelijk systemen te bouwen die vijftig keer minder stroom gebruiken dan 15 jaar geleden. Reviews kijken haast alleen maar naar de zware voedingen (waar natuurlijk het meeste winst te halen is met een efficienter ontwerp).

In de eerste instantie wilde ik een picoPSU gebruiken, maar de enkele review die ik daarvan vond wees uit dat het rendement (in 2015 of eerder) niet veel hoger was dan van een goede ATX-voeding. In dat geval was het redelijk hoge rendement te danken aan het ontbreken van circuits om de kwaliteit van de stroomvoorziening te waarborgen. Daar komt nog een 12V (laptop-)voeding bij, met onbekende efficientie, waardoor over de combinatie al helemaal weinig meer te zeggen is.

Ik overweeg nu toch een reguliere ATX/SFX-voeding in te zetten, van zo laag mogelijk vermogen. Wat zijn mijn opties? Er zijn vrij weinig 80+ silver of beter voedingen van minder dan een halve kiloWatt waar reviews over te vinden zijn. Op mijn lijstje heb ik:
* Corsair SF450
* BitFenix Formula Gold 450W
* BitFenix Whisper BWG450M
* Seasonic G-series 360
* Seasonic OEM SS-350TGM
* FSP FSP350-60EGN

Bij reviews wordt niet altijd de efficientie bij 20% load gemeten, laat staan bij 10% of lager. Het absolute verlies is vrij klein natuurlijk, als er bij een load van 15W maar 50% efficientie is, maar met 24u/d x 365d is het toch zo'n 130kW, rond de 30 Euro per jaar. Als de efficientie 75% is bij zo'n lage belasting, mag de voeding 50 Euro extra kosten om na drie jaar goedkoper uit te zijn, en de hele periode minder stroom te verbruiken. Desondanks: ik hoop voor rond 80 Euro te slagen.

Details van het systeem:
* 2x 6TB PMR 5k HDD's
* Asrock J5005
* 1x SSD, 0,5-1TB
* 2x 16 GB DDR4
* waarschijnlijk in Inter-Tech IPC SC-4004

PS: ik dacht m'n scherm ververst te hebben, zie nu vrijwel een kopie van mijn verhaal er recht boven staan. Hoor het toch graag als er voedingen van minder dan 300W te vinden zijn, met name met hoge efficientie bij minimale belasting.

[ Voor 4% gewijzigd door wankel op 06-10-2019 03:21 . Reden: dubbelpost... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@wankel

Die PMR drives, zijn dat zuinige 2.5" exemplaren? Als dat zo is kun je zonder meer vooruit met een PicoPSU-80 + 60W kit. Die is zuinig en levert ruim voldoende vermogen.

De hoge efficientie zul je niet bereiken met een ATX voeding, zelfs een relatief zuinig exemplaar kan bij lage belasting twee keer zoveel verbruiken dan een zuinige PicoPSU met adapter. Een systeem zoals die van jou zou met Windows of Debian erop zou ruim onder 10W moeten bereiken. Zonder een batterij 3.5" drives, zou je maximaal enkele tientallen Watts verbruiken.

Als het 3.5" drives zijn heb je wel meer vermogen nodig, dan is de PicoPSU-90 met een Leicke 12V 90W adapter geschikt (verkrijgbaar via amazon.de). Daarmee kun je tot 3 stuks 3.5" drives draaien. Reken op 19-24W per 3.5" disk. Dat vermogen hebben dat soort disks maximaal nodig om op te starten. Er zijn ook nog PicoPSU's met hoger vermogen, o.a. 120W, 150W en 160W.

Er is een review van de PicoPSU uit 2009 en 2015 door hardware.info. De geconstateerde efficientie is 84,6% bij 22,5W en de (inmiddels verouderde en niet 1:1 toepasbare) verdeling van de belasting. Ik vermoed dat er destijds nog niet met de zuinigere HE adapter is getest. Dus het kan nog iets beter.

Er zijn ook een oude reviews door anderen zoals Jonnyguru uit 2010 die niet de juiste conclusies trekt. De kwaliteit hangt vooral af van de 12V adapter die ervoor zit. Dat is feitelijk het belangrijkste deel van de voeding. Desondanks wordt die in reviews te hoog gewaardeerd en niet herkend als probleem en dat is een misser. De EDAC AC/DC 102W adapter zoals in de test van Jonnyguru heeft een veel te lage efficientie, dat is ook al te zien aan de aanwezigheid van een ventilatortje. Ongehoord voor een AC/DC adapter, ik begrijp dan ook niet dat het ding ooit in productie is genomen. Het is zo geen geldige efficientie test van de PicoPSU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eOLv8JEf4rMOh2y1I1gQLUbk/full.png
(Bron: hardware.info)

Verder zijn er nog een paar reviews door Silentpreview uit 2006 en pc-max.de. Ook daar speelt de foute combinatie van adapter met de DC-DC voeding op.

De 80plus classificatie is zoals je zelf al zegt niet erg geschikt om het verbruik te voorspellen bij lage belasting omdat er pas bij 20% belasting wordt gemeten, veel te hoog om voorspellende waarde te hebben bij 10W. hardware.info is een van de weinigen die metingen doen bij 22,5W, maar dat is nog te hoog voor een goede vergelijking. Ik heb zelf vergelijkende metingen gedaan met ATX voedingen waaruit bleek dat bronze voedingen het kunnen winnen van gold bij lage belasting.

TLDR; maak je geen zorgen, je kunt het beste een PicoPSU toepassen. Dat is nog steeds de meest geschikte voeding qua prijs, prestatie en zuinigheid. Veel tweakers hebben dat eerder ook gedaan, zie Het grote zuinige server topic - deel 2.

[ Voor 33% gewijzigd door mrmrmr op 06-10-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@wankel Zou die laatste drie oudere voedingen van je lijstje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
@mrmrmr , bedankt voor je antwoord en uitgebreide toelichting. Debian inderdaad.

De belangrijkste taak van een picoPSU lijkt me DC-DC conversie van 12V naar 3,3V/5V; daar kun je weinig fout doen gezien het lage vermogen dat op die lijnen gevraagd wordt. De last van AC-DC conversie, zoals je al aangeeft, ligt bij de 12V adapter.

In de zuinige-server-thread die je aanhaalt, zie ik dat je er verder op in gaat, maar ook dat er weinig neutrale tests van 12V adapters te vinden zijn. Is dat nog steeds zo?

In Duitsland wordt er vaak geklaagd dat Amazon (market) direct uit China levert, met in het gunstigste geval minimale controle. Heb je (via via) ervaring met picoPSU's direct uit China (AliExpress etc.)?

De schijven zijn 3,5", ik moet dus rekening houden met een wat hogere belasting bij opspinnen. Een beetje voeding moet een bescheiden piek boven het nominale vermogen kunnen opvangen, dus met een wat zwaardere picoPSU met 12V voeding van 75-90W zou ik uit moeten komen.

@Hackus , bedankt voor je suggestie. PicoPSU's zijn weer in de race ;-)

Omdat ik zo slecht reviews kan vinden van dergelijke voedingen: is je suggestie gebaseerd op de ouderdom van de voedingen, of test-/reviewresultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
De PicoPSU en Leicke worden uit Duitsland geleverd, Leicke is een Duits bedrijf. Adapters zijn een ondergeschoven kindje, voor testers kennelijk niet erg interessant. Als ze getest worden zijn ze vaak gekoppeld aan de "verkeerde" DC-DC voedingen (bijvoorbeeld modellen voor auto's, wide input (WI) of voedingen van bedenkelijke kwaliteit).

Daarom heb ik zelf tests gedaan. Kijk even onderaan het gelinkte bericht voor details.

DC-DC voedingen uit China zijn typisch minderwaardig aan de originele PicoPSU van het Amerikaanse bedrijf Mini-Box. Zie mijn test van een "200" exemplaar vergeleken met de PicoPSU-160-XT.

Voor een Mini-Box PicoPSU-90 zou ik een 90W 12V Leicke adapter kiezen. Daar heb ik geen efficientie informatie over, dus dat gaat over de reputatie van de fabrikant en berichten van gebruikers op het forum van hardwareluxx.de.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Vraagje, ben bezig met een nieuwe pc te bouwen en vraag me af of deze psu goed is of overkill?
Ik kreeg al te horen dat dit al genoeg zou zijn? pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart graag jullie advies! :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 100,50€ 100,50
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 359,90€ 359,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 84,-€ 84,-
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 104,-€ 104,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 65,36€ 65,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
dutchnltweaker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:12:
Vraagje, ben bezig met een nieuwe pc te bouwen en vraag me af of deze psu goed is of overkill?
Ik kreeg al te horen dat dit al genoeg zou zijn? pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart graag jullie advies! :)
750w is overkill. Zelfs een goede 450w is al ruim genoeg dus de RM550x voldoet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dutchnltweaker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:12:

1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 100,50€ 100,50
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 359,90€ 359,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 84,-€ 84,-
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 104,-€ 104,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 65,36€ 65,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,71
pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 met de RM550X(2018) en een kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
En waarom niet die 750 die toch evenveel kost? dacht als de prijs hetzelfde is en de zelfde fabrikant (allebei gold standaard) je beter die 750 kan nemen ivm future proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kwaliteit is minder en meer is niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Uszka schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:55:
Kwaliteit is minder en meer is niet altijd beter.
Kwaliteit is wat is minder? het is allebei gold standaard of moet ik dat niet zo zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
dutchnltweaker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Kwaliteit is wat is minder? het is allebei gold standaard of moet ik dat niet zo zien?
Gold zegt iets over de efficiëntie, heeft niks met kwaliteit te maken.
Waar blijft die gedachtegang toch steeds vandaan komen? Waar heb jij dat geleerd?

Kleine nuance: het is natuurlijk zo dat een erg slechte voeding waarschijnlijk ook geen Gold certificaat gaat verkrijgen, en erg goede voedingen blijven waarschijnlijk niet steken op een Bronze certificaat.

[ Voor 95% gewijzigd door mitsumark op 07-10-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dutchnltweaker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:46:
[...]

En waarom niet die 750 die toch evenveel kost? dacht als de prijs hetzelfde is en de zelfde fabrikant (allebei gold standaard) je beter die 750 kan nemen ivm future proof?
Waarom 750w als je systeem mooi onder de 400w blijft. alles wordt zuiniger en 750w is erg veel.
(maar het is je eigen keuze of je koopt of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
dutchnltweaker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Kwaliteit is minder ja, mindere kwaliteit condensators en ventilator oa. Daarbij maakt een zware singlerail voeding het er niet veiliger op. Een kortsluiting zou als hoog verbruik kunnen worden gezien zodat de beveiliging niet ingrijpt en onderdelen kunnen daardoor defect raken. Wil je een 750w voeding dan kan je beter een multirail als pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W, pricewatch: Corsair RM750i of pricewatch: Corsair HX750 V2 nemen. Elke rail heeft zijn eigen kortsluitbeveiliging die eerder ingrijpt dan bij een 550w met een enkele 12v rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05
Ik zoek een mid range voeding voor volgend systeem:

i7 2600
16GB ram
micro atx mobo
1050TI
3x 2,5inch SSD
2x 2.5inch HDD

Wil waarschijnlijk volgend jaar naar iets als een Ryzen 3600 met micro atx bordje en een AMD 580 of Nivida 1660.

Had zelf deze 2 op het oog:

pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
en
pricewatch: Corsair CX550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
engessa schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:51:
Anecdote: zojuist heeft mijn oude Corsair HX750 na 10+ jaar (~123 maanden, factuur 17 juli 2009) trouwe dienst dan toch eindelijk de geest gegeven. Dus gewoon met een droge doch luide *poef* de groep eruit geknald. Geen vlammen, wel die typische brandlucht.

(Sinds een maand trouwens een nieuw systeem met een RM650x (2018) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DJ-Promo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:24:
Ik zoek een mid range voeding voor volgend systeem:

i7 2600
16GB ram
micro atx mobo
1050TI
3x 2,5inch SSD
2x 2.5inch HDD

Wil waarschijnlijk volgend jaar naar iets als een Ryzen 3600 met micro atx bordje en een AMD 580 of Nivida 1660.

Had zelf deze 2 op het oog:

pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
en
pricewatch: Corsair CX550
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W voldoet prima voor je wensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Thanks! De 6euro extra voor de 550watt is het niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DJ-Promo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Thanks! De 6euro extra voor de 550watt is het niet waard?
met de 450w zit je ruim met je aangegeven gear. Wil je een RX5700(xt) dan kun je wel 550w nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Hackus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

met de 450w zit je ruim met je aangegeven gear. Wil je een RX5700(xt) dan kun je wel 550w nemen.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 20:12
Ik heb een vraag.

Ik heb dit systeem:

1ProcessorsIntel Core i7-8700K Boxed€ 367,45€ 367,45
1MoederbordenMSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 245,63€ 245,63
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 4GD5T OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 49,50€ 49,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internKingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16€ 164,-€ 164,-
1VoedingenCorsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 99,95€ 99,95
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 138,48€ 138,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.195,91

Ik wil de GTX 970 vervangen voor een rtx 2070 super:
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming Advanced

Ik zit alleen te twijfelen over de voeding, is deze voldoende als ik deze videokaart ga plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CryRaven Yep, voldoet prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMark
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:51
Hallo,

Binnenkort wil ik een nieuwe gpu aanschaffen.
Het zal de pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse of de pricewatch: MSI Radeon RX 5700 Gaming X gaan worden, daar ben ik niet helemaal over uit.

Mijn systeem bestaat voor de rest uit een ryzen 5 2600, 2x SSD en 1 hdd. En natuurlijk nog een mobo en ram.
Mijn huidige voeding is de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W.

Mijn vraag is of het mogelijk is om een rx5700 te gebruiken icm deze voeding en de rest van het systeem?
En een andere vraag is of dit kan met een enkele kabel met daarop 2x 6+2 pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RMark schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:02:
Hallo,

Het zal de pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse of de pricewatch: MSI Radeon RX 5700 Gaming X gaan worden, daar ben ik niet helemaal over uit.

Mijn systeem bestaat voor de rest uit een ryzen 5 2600, 2x SSD en 1 hdd. En natuurlijk nog een mobo en ram.

Mijn vraag is of het mogelijk is om een rx5700 te gebruiken icm deze voeding en de rest van het systeem?
Nee, dat wordt krap. zeker met de XT.

niet-modulair €75,- pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
semi-modulair €75,- pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W CM
Modulair en 10j garantie a €92,- pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
budget PSU a €55,- : pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vraagje aan de experts hier: Heb nog een pricewatch: Seasonic X-660 80+ Gold liggen die ik mogelijk weer wil gaan gebruiken in mijn huidige PC. Heb nu een G4560 + Gigabyte B250M-D3H + Be Quiet Pure Power 10 400w CM. Ik zit er aan te denken om die config door te schuiven naar een serverbuild en dan de Seasonic weer af te stoffen en te gebruiken met een Ryzen cpu + B450 moederbord.

Maar de voeding is al op leeftijd, dus ik vraag mij af of dit nog is aan te raden?

Gekocht in 2012.
3 jaar in Game PC
2 jaar in dezelfde PC, maar enkel huis tuin en keuken gebruik
2 jaar ongebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMark
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:51
Hackus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Nee, dat wordt krap. zeker met de XT.

niet-modulair €75,- pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
semi-modulair €75,- pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W CM
Modulair en 10j garantie a €92,- pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
budget PSU a €55,- : pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2
Bedankt voor je reactie.

Met een 5700xt is het inderdaad wel krap.
Als ik wat reviews kijk van de gaming x (5700) komt hierin naar voren dat die kaart tijdens gamen ongeveer 165w verbruikt. De top van de CPU is 65. Samen is dit dus 230w. Verbruikt de rest van mijn systeem dan echt zo veel dat het niet verstandig is met deze voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RMark schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:02:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Met een 5700xt is het inderdaad wel krap.
Als ik wat reviews kijk van de gaming x (5700) komt hierin naar voren dat die kaart tijdens gamen ongeveer 165w verbruikt. De top van de CPU is 65. Samen is dit dus 230w. Verbruikt de rest van mijn systeem dan echt zo veel dat het niet verstandig is met deze voeding?
Je moet ook rekening houden met pieken in verbruik. (165w is erg weinig btw) maar je kunt het uitproberen. het blijft een advies wat wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Freakster86 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:43:
Vraagje aan de experts hier: Heb nog een pricewatch: Seasonic X-660 80+ Gold liggen die ik mogelijk weer wil gaan gebruiken in mijn huidige PC. Heb nu een G4560 + Gigabyte B250M-D3H + Be Quiet Pure Power 10 400w CM. Ik zit er aan te denken om die config door te schuiven naar een serverbuild en dan de Seasonic weer af te stoffen en te gebruiken met een Ryzen cpu + B450 moederbord.

Maar de voeding is al op leeftijd, dus ik vraag mij af of dit nog is aan te raden?

Gekocht in 2012.
3 jaar in Game PC
2 jaar in dezelfde PC, maar enkel huis tuin en keuken gebruik
2 jaar ongebruikt
Nee, je kunt beter de PP CM 400w gebruiken dan de oude SS(ook is dat design al ouder dan 9j)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

Nee, je kunt beter de PP CM 400w gebruiken dan de oude SS(ook is dat design al ouder dan 9j)
Het gaat mij om de vraag of het nog kan c.q. verstandig is?

Als de Seasonic niet bruikbaar is, dan heb ik twee keuzes. Nieuwe PSU voor de server of een nieuwe PSU aanschaffen voor de Ryzen. Maar dacht zelf dat de Seasonic gebruiken wel kon. Die is nooit veel belast. Goed merk, goede testscores op HWI en er zitten volgens mij voldoende beveiligingen in een PSU om de rest van het systeem te beschermen (mocht hij het toch begeven), toch? Beetje zonde om hem dan weg te gooien en weer geld uit te geven aan een nieuwe dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RMark schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:02:
Hallo,

Moet prima gaan zolang je geen RX 5700 hebt met een heel hoog verbruik en je niet gaat overklokken.
Freakster86 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:43:

Moet prima gaan.
Hackus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

Goede moderne voedingen maken nog steeds gebruik van een LLC+SR+DC-DC design. Beetje raar om dat dus te zeggen, want dan kun je dat bij elke moderne goede voeding zeggen en kun je niks kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Freakster86 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:23:
[...]

Het gaat mij om de vraag of het nog kan c.q. verstandig is?

Als de Seasonic niet bruikbaar is, dan heb ik twee keuzes. Nieuwe PSU voor de server of een nieuwe PSU aanschaffen voor de Ryzen. Maar dacht zelf dat de Seasonic gebruiken wel kon. Die is nooit veel belast. Goed merk, goede testscores op HWI en er zitten volgens mij voldoende beveiligingen in een PSU om de rest van het systeem te beschermen (mocht hij het toch begeven), toch? Beetje zonde om hem dan weg te gooien en weer geld uit te geven aan een nieuwe dacht ik zo.
nmvt. ik haal wat types door elkaar

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 18-10-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24
Cooler master TEP newspost over de toekomstige XG Series : https://landing.coolermaster.com/pages/tep/

Ben benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer77
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Goedemorgen,

Sta op het punt een systeem te bestellen met een Sapphire nitro+ RX 5700 XT, en als voeding een Corsair RM550x
Nu kan ik alleen niet duidelijk vinden of deze voeding deze kaart ondersteund (kabels gezien).
Op de website van azerty staat: 2 x 8 pins-PCI Express-voeding met afneembaar 2 pins-deel
Maar 1 hier van gaat toch naar het moederboard/cpu? of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jelmer77 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:05:
Goedemorgen,

Sta op het punt een systeem te bestellen met een Sapphire nitro+ RX 5700 XT, en als voeding een Corsair RM550x
Nu kan ik alleen niet duidelijk vinden of deze voeding deze kaart ondersteund (kabels gezien).
Op de website van azerty staat: 2 x 8 pins-PCI Express-voeding met afneembaar 2 pins-deel
Maar 1 hier van gaat toch naar het moederboard/cpu? of zie ik dat verkeerd.
https://www.corsair.com/c...ntent/RMx_2018_Manual.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Mag de TS een keer geupdated worden? De helft van de voedingen in de TS zijn niet meer te verkrijgen. Een makkelijk naslag lijstje van de huidige voedingen die er toe doen zou fijn zijn.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouwevdS
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik ben van plan om het volgende systeem te kopen.

1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 110,-€ 110,-
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 493,87€ 493,87
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,-€ 89,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,99€ 74,99
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,90€ 122,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,71

Hierbij was ik van plan om een Bitfenix formula gold 550W te kopen (pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W).
Echter is deze in de afgelopen week met €10,- in prijs toegenomen en is de voeding nog maar leverbaar bij 2 bedrijven. Hierdoor ben ik een beetje verder gaan kijken naar wat andere voedingen en ik kwam uit op de volgende voedingen:
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 63,96€ 63,96
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 65,99€ 65,99
1VoedingenEnermax Revolution X't II 550W€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 199,85

Mijn vraag is: zijn dit ook goede voedingen die ik zou kunnen gebruiken (of andere voedingen natuurlijk), of is de Bitfenix formula gold de €10,- extra het waard. (of is de kans groot dat de Bitfenix binnenkort weer naar de oude prijs zakt? Ik vind het niet erg om hier even op te wachten)

Alvast bedankt voor de moeite!

Edit: Ik zie net dat bij SiComputers de Bitfenix voor €67,50 te krijgen is, maar dat dit niet in de pricewatch staat (of is dit een ander model?).
https://www.sicomputers.n...-atx-zwart-id-498714.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DouwevdS Je kunt gewoon de voeding van SiCo.. kopen, dat is de Formula Gold. https://www.bitfenix.com/products/power/formula-gold/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dan zou ik voor €5 meer de Enermax adviseren. Die heeft volgens mij hetzelfde platform, 100w extra en semi-modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:19:
[...]

Dan zou ik voor €5 meer de Enermax adviseren. Die heeft volgens mij hetzelfde platform, 100w extra en semi-modulair.
zijn beide 550w, maar mij leek de vraag of het de formula gold is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:43:
[...]

zijn beide 550w, maar mij leek de vraag of het de formula gold is of niet
Dacht dat de 450w gelinkt was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouwevdS
Dus er zit niet heel veel verschil tussen de Enermax 550w en de Bitfenix 550w, behalve dat de Enermax semi modulair is (en €2,40 duurder is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W is niet te koop bij SiComputers, daarom staat die niet in de Pricewatch.
De pricewatch: Corsair TX550M V2 is kwalitatief de beste voeding voor het geld, alleen niet de stilste, maar luidruchtig is die zeker ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 22-10-2019 22:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben op zoek naar een compacte high-end voeding (650w-ish). Gezien ik al jaren tevreden ben over Seasonic in mijn eigen en andermans systemen is dit ook de fabrikant waar ik nu als eerste aan denk.
Ik sta zeker open voor andere merken

Eisen:
  • Compact-ish: i.v.m case =<150mm lang/diep
  • Plus Platinum of Titanium: i.v.m. geluid- en warmteproductie in ITX case
  • Zo stil mogelijk, maar niet volledig passief: Warmte moet uit de kast gedumpt worden door PSU zelf
  • €<200,00
Wensen:
  • korte kabels: i.v.m. kabelmanagement wel handig, eventueel bij te bestellen als dat binnen budget kan met originele kabels
  • =>84 maanden top garantie (moet wel een beetje oke zijn qua RMA proces)
  • 650 watt? Het boeit me eigelijk niet hoeveel watt. 750w kan ook als dat efficienter is op een <500w load systeen. 550w kan ook als die juist weer stiller zijn.
Betreft onderstaande wenslijstje:
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 388,97€ 388,97
1MoederbordenAsus ROG Strix Z390-I Gaming€ 199,90€ 199,90
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 75,05€ 75,05
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 84,91€ 84,91
2VentilatorenNoctua NF-A9 PWM, 92mm€ 17,25€ 34,50
1VentilatorenNoctua NF-A15 PWM, 140mm€ 18,22€ 18,22
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 129,90€ 129,90
1Solid state drivesCorsair Force MP510 1,92TB€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.220,45
  • De pc zal mogelijk met een intel i7 10xxxK worden uitgerust afhankelijk van de releasedatum daarvan, ook met een top-end Asus itx bord gezien de specs.
  • De bedoeling is er een capabele 4K kaart met HDMI 2.1 in te leggen. (rtx3080/ti)
Longlist:4 platinum 650 watt PSU's in bovenstaande list en het technische verschil is met niet duidelijk buiten dat er 1 wit is, voor de 3 titaniums hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@eL_Jay SF600.(2018 versie heeft ATX bracket)

Met een SFX voeding heb je mooi de ruimte voor kabels en gpu om over de hele lengte te plaatsten.
Qua cpu koeler zit je ook erg krap met je keuze. hier pricewatch: Noctua NH-U14S heb je meer ruimte mee, en de exhaust fan heeft ruimte to het koelblok

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 23-10-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Hackus schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:56:
@eL_Jay SF600.(2018 versie heeft ATX bracket)

Met een SFX voeding heb je mooi de ruimte voor kabels en gpu om over de hele lengte te plaatsten.
Qua cpu koeler zit je ook erg krap met je keuze. hier pricewatch: Noctua NH-U14S heb je meer ruimte mee, en de exhaust fan heeft ruimte to het koelblok
Volgens mij moet dat met de genoemde voedingen ook lukken. Ik heb nog verschillende seasonic G-series in in een Node304 gezet met gpu en dat paste ook(net, dankzij het semi-modulaire karakter 8) ). Deze zijn volgens mij allemaal 10mm korter.

Ik had de SF600 2018 versie idd al geselecteerd maar daar komt helaas coil-whine bij voor. Dus die heb ik er uitgehaald en vandaar mijn vraag. Daarnaast is een 120mm fan stiller verwacht ik.

ND-D15 zou moeten passen met lichte modificaties. De dwarsligger van de case kan eruit geschroefd worden. De 2de fan gaat als exhaust erachter en waarschijnlijk kan er nog een derde fan voor als de PSU cage eruit gaat. Zoals in onderstaande foto.
n304,nhd15
https://pcpartpicker.com/b/bBpbt6#
Aangezien ik geen 5,25"-3,5"-2,5" drives gebruik wordt mijn build wat cleaner.

Ik twijfel idd nog wel over de CPU-koeler want ik denk dat de integrated IO's op high-end mobo's een probleem vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
eL_Jay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:11:
[...]

Ik had de SF600 2018 versie idd al geselecteerd maar daar komt helaas coil-whine bij voor. Dus die heb ik er uitgehaald en vandaar mijn vraag. Daarnaast is een 120mm fan stiller verwacht ik.
Coil whine kan bij elke voeding voorkomen. De Corsair SF serie staat iig niet bekend om coil whine.

Maar als je zorgen maakt over coil whine zou ik mij nog meer zorgen maken over de kwaliteit van de fans in de huidige Seasonic voedingen, die is vrij matig en bijgeluiden is een veel voorkomend probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
-The_Mask- schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:55:
[...]

Coil whine kan bij elke voeding voorkomen. De Corsair SF serie staat iig niet bekend om coil whine.

Maar als je zorgen maakt over coil whine zou ik mij nog meer zorgen maken over de kwaliteit van de fans in de huidige Seasonic voedingen, die is vrij matig en bijgeluiden is een veel voorkomend probleem.
Heb je modellen van andere fabriekanten die je wel zou aanraden voor mijn use-case?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat Seasonic (en af en toe een Silverstone) de enige fabrikanten waren van high-end voedingen. Bijv titanium plus e.d.

Ik neem aan dat Seasonic binnen de garantie de fan vervangt als die bijgeluiden produceert? (niet ideaal maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:27
Even een vraagje aan de experts hier, ik heb een build met een Ryzen 5 2600 en een Gigabyte RX Vega 64 8GB. Volgens tweakers heeft de CPU een TDP van 65 Watt en de GPU 295 Watt. Ik heb een voeding van 450 Watt besteld, namelijk de Corsair CX450M. Toch lees ik hier en daar dat dit niet voldoende zal zijn. Ik ben niet van plan over te klokken. Is het verstandiger om toch een 550 Watt voeding te gebruiken? Of zelfs een 650 Watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
eL_Jay schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Heb je modellen van andere fabriekanten die je wel zou aanraden voor mijn use-case?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat Seasonic (en af en toe een Silverstone) de enige fabrikanten waren van high-end voedingen. Bijv titanium plus e.d.

Ik neem aan dat Seasonic binnen de garantie de fan vervangt als die bijgeluiden produceert? (niet ideaal maar toch)
Als dat al zo is zullen ze daar zeker niet moeilijk over doen. En dat kun je dan gewoon melden bij je Reseller of @Seasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
eL_Jay schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Ik zou zeggen Corsair SF600 Platinum omdat die vrij klein is, korte kabels heeft, van hoge kwaliteit is en zeer stil.
80PLUS is geen maatstaf van kwaliteit, het heeft er zelfs niks mee te maken.

Wat betreft Silverstone, de laatste voedingen daarvan aangeraden is toch al een tijd geleden. Ze zijn de laatste jaren niet echt interessant meer. Ze richten zich op vermogen per liter/cm3. Zeer vreemde keuze omdat zo goed als niemand daar iets aan heeft. Jij zelf hebt bijvoorbeeld ook een kleine voeding nodig, maar een voeding vanaf zo'n 500W is al genoeg. Silverstone richt echter hun marketing op dat ze ook een 800W SFX-L voeding hebben, maar ja wie zit daar op te wachten?

Seasonic is de laatste jaren ook niet zo goed bezig overigens. De Focus serie kende veel problemen en de Prime was best wel aan de dure kant voor wat je er voor terug kreeg. De generatie ervoor was een stuk beter, de G-series en de S12G series zijn hier ook veel vaker aangeraden daarom. En ook de X-series was beter. High-end serie, waar ook een high-end fan in zat bijvoorbeeld en geen budget Hong Hua fan.
Zeker, of dan de hele voeding waarschijnlijk. Maar persoonlijk zou ik eerder gewoon een betere voeding halen, vooral als die beter bij je build past en ook nog eens goedkoper is in sommige gevallen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Fractal Design heeft ook nieuwe SFX voedingen uitgebracht > New Ion series PSUs from Fractal Design bring UltraFlex to SFX

Weet alleen niet of ze al verkrijgbaar zijn in Nederland en of de prijs redelijk is. Wel Gold, flexibele kabels en 10 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze komen wel naar Nederland, maar waarschijnlijk pas in december. Scan.co.uk heeft ze beschikbaar staan op 6 december. https://www.scan.co.uk/pr...rail-41a-120mm-fan-sfx-ps

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
chim0 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:42:
Fractal Design heeft ook nieuwe SFX voedingen uitgebracht > New Ion series PSUs from Fractal Design bring UltraFlex to SFX

Weet alleen niet of ze al verkrijgbaar zijn in Nederland en of de prijs redelijk is. Wel Gold, flexibele kabels en 10 jaar garantie.
Review : https://www.tomshardware....-design-ion-sfx-gold-650w

De voedingen worden in NL gedaan door Copaco , officiele Fractal disributeur. Ik sprak Graham van Fractal die vertelde dat ze gewoon beschikbaar zullen komen in Nederland. Het is aan Copaco om daar een beetje vaart in te brengen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Gipsy King op 25-10-2019 14:15 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouwevdS
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:31:
De pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W is niet te koop bij SiComputers, daarom staat die niet in de Pricewatch.
De pricewatch: Corsair TX550M V2 is kwalitatief de beste voeding voor het geld, alleen niet de stilste, maar luidruchtig is die zeker ook niet.
Ik heb SIComputers gemaild en de BitFenix 550w wordt (waarschijnlijk) op 30-10 weer geleverd door de leverancier. Is het de moeite waard om hierop te wachten (is de BitFenix een kwalitatief betere voeding), of is de pricewatch: Corsair TX550M V2 van een gelijke kwaliteit (alleen iets minder stil en semi-modulair)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DouwevdS schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:41:
[...]

Ik heb SIComputers gemaild en de BitFenix 550w wordt (waarschijnlijk) op 30-10 weer geleverd door de leverancier. Is het de moeite waard om hierop te wachten (is de BitFenix een kwalitatief betere voeding), of is de pricewatch: Corsair TX550M V2 van een gelijke kwaliteit (alleen iets minder stil en semi-modulair)?
Kwaliteit en prestatieverschil is idd maar klein, het voordeel van de Bitfenix was altijd dat die zo'n 15 euro goedkoper was en stiller. Maar dat prijsverschil is tegenwoordig wel wat weg, de Bitfenix is iets duurder geworden en de Corsair goedkoper. Meestal werd trouwens ook voor de 450W versie van Bitfenix gekozen, weinig mensen hebben namelijk meer dan 450W nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 25-10-2019 17:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik heb hier thuis nog een boel retro spul rondliggen en wil al geruime tijd een leuk retro-pc'tje inelkaar flansen en zoek daarvoor een geschikte voeding.

De voeding moet aan de volgende eisen voldoen;

- 2 Floppy connectors. (1 voor floppydrive, 1 extra voor eventueel videokaart)
- 4 Molex connectors.
- Liefst hoge ampere op de +5V lijn omdat men vroeger de +12V lijn minder belastte (pre-Pentium 4 tijdperk).
- Liefst minder dan €50.

Ik heb al meerdere keren door de pricewatch gebladerd en iedere keer kom ik weer terug bij de pricewatch: FSP Hydro 500W

Is dit een acceptabele voeding? Is er een voeding die meer amperes op de +5V lijn heeft?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@-The_Mask- Ik zal t nogeens vragen.. mag alsjeblieft de TS geüpdatet worden zodat er een makkelijk naslaglijstje komt van top 10 voedingen ofzo? De helft in de TS Is niet meer te krijgen. Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@NitroX infinity
Wat heb je liggen? ATX 1.x of ATX 2.x tijdperk of zelfs AT tijdperk.

@millman
Dat is het idee als ik er tijd voor heb.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@-The_Mask- Er zijn meerdere tweakers die hier veel voeding advies geven, wellicht kunnen zij alvast hun steentje bijdragen om in elk van de categorieën hun top 5 te posten?
  • Voedingen met een laag vermogen
  • Voedingen met een gemiddeld vermogen
  • Voedingen met een hoog vermogen
  • SFX voedingen
@Hackus @Gipsy King @Uszka ?

Pagina: 1 ... 25 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.