Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

WhatsappHack schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 01:13:
@Verwijderd Jij was het toch met wie ik over het probleem met de harde tik bij de flitser heb gesproken?

Zo ja, moet je voor de lol eens her-testen in redelijke tot goede licht omstandigheden (flits forceren). Als de exposure tijd slechts 1/50 is hoor je hier het geluid niet. Maar op een foto met 1/527 exposuretijd, waarbij de flitser dus ook veel langer aanstaat of wellicht pakt ie dan een andere kleur flits, hoor je het geluid wel.

Vond dat persoonlijk een nogal boeiende ontwikkeling en hopelijk helpt dit engineering weer bij het vinden van het probleem.
Gisteren avond erachter gekomen dat ik dit probleem ook heb. Een hard plop op de live foto's.
Mijn vriendin met de iPhone 8 heeft precies dezelfde plop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:24:
[...]

Settings > General > Accessibility > Reduce motion :>
Heb ik al af :| toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:54:
[...]

Gisteren avond erachter gekomen dat ik dit probleem ook heb. Een hard plop op de live foto's.
Mijn vriendin met de iPhone 8 heeft precies dezelfde plop.
Heb je er ook last van in fel licht als je de flis forceert? Hier dan niet namelijk, enkel in wat donkere omgevingen met lange sluiterttijd (flits lang aan, mede voor herfocus) is het raak. En hij vindt al snel dat het slecht licht is :P ‘s avonds standaard.

Zou je misschien het serienummer (niet IMEI) van die toestellen willen delen met mij? (Ff priveberichtje) Of in ieder geval de eerste en laatste 3 tekens? Zou tof zijn.

Ik ben volop in gesprek met de afdeling engineering over dit probleem en zijn op het moment aan het onderhandelen over een capture van de toestellen; hopelijk kunnen ze t dan uitvogelen. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

WhatsappHack schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Heb je er ook last van in fel licht als je de flis forceert? Hier dan niet namelijk, enkel in wat donkere omgevingen met lange sluiterttijd (flits lang aan, mede voor herfocus) is het raak. En hij vindt al snel dat het slecht licht is :P ‘s avonds standaard.

Zou je misschien het serienummer (niet IMEI) van die toestellen willen delen met mij? (Ff priveberichtje) Of in ieder geval de eerste en laatste 3 tekens? Zou tof zijn.

Ik ben volop in gesprek met de afdeling engineering over dit probleem en zijn op het moment aan het onderhandelen over een capture van de toestellen; hopelijk kunnen ze t dan uitvogelen. :)
Mijn 8 plus doet het altijd als de flits aan staat.
Heb geen fel zonlicht kunnen testen, want die scheen vandaag niet :(

Ik zal je de serie nummers zo sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:51
Hoi allemaal,

Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de iphone 8 plus en de Iphone X.
Het prijsverschil en de soms wat negatieve reacties over met name het batterijgebruik van de X doen me sterk twijfelen. Ik kom af van een Iphone 6S, prima toestel maar de batterij hiervan is toch wel wat slecht aan het worden.

Kan iemand mij vertellen waarom ik nu juist voor een Iphone 8 plus moet gaan of toch voor de X.
Zelf vind ik het design van de X echt mooi maar de 8 is natuurlijk ook een pracht toestel. Zeker met de plus ga ik al een flinke stap maken t.o.v. de 6S die ik nu heb.

(het gaat om een verlenging van een abonnement van 2 jaar)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
martin484 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:25:
Hoi allemaal,

Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de iphone 8 plus en de Iphone X.
Het prijsverschil en de soms wat negatieve reacties over met name het batterijgebruik van de X doen me sterk twijfelen. Ik kom af van een Iphone 6S, prima toestel maar de batterij hiervan is toch wel wat slecht aan het worden.

Kan iemand mij vertellen waarom ik nu juist voor een Iphone 8 plus moet gaan of toch voor de X.
Zelf vind ik het design van de X echt mooi maar de 8 is natuurlijk ook een pracht toestel. Zeker met de plus ga ik al een flinke stap maken t.o.v. de 6S die ik nu heb.

(het gaat om een verlenging van een abonnement van 2 jaar)
Tip, bestel ze gewoon allebei online bij bv Apple.nl. Kan je ze 2 weken beide uitproberen, bevalt de ene niet stuur je die terug. Apple zelf doet daar niet moeilijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
alwaysleft schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Tip, bestel ze gewoon allebei online bij bv Apple.nl. Kan je ze 2 weken beide uitproberen, bevalt de ene niet stuur je die terug. Apple zelf doet daar niet moeilijk over ;)
Haha mooie oplossing maar dat gaat hem niet worden. Ik wil bij T-mobile gaan verlengen (in de winkel) en ze niet helemaal los kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
martin484 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Haha mooie oplossing maar dat gaat hem niet worden. Ik wil bij T-mobile gaan verlengen (in de winkel) en ze niet helemaal los kopen.
Dan zou je wel dit kunnen doen om te achterhalen welk toestel je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
alwaysleft schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Dan zou je wel dit kunnen doen om te achterhalen welk toestel je wilt :)
Op zich zou dat wel kunnen maar ik hoor eigenlijk liever hier waarom ik juist wel wel voor 8 plus moet gaan of juist niet en dan voor X moet gaan. Qua design ken ik de 8 natuurlijk omdat deze hetzelfde is als de 6S, enkel betere specs. De X is natuurlijk wat aparter,andere techniek qua scherm, gezichtsscanner etc. etc. maar kan ook kinderziektes hebben omdat het de eerste is van deze lijn/serie. Ik heb tot nu toe eigenlijk ook altijd een S serie gehad, dit was meestal de verbeterde versie.

Is het prijsverschil het waard, en met het oog op de toekomst (lees 2 jaar) te gaan voor de X of kan ik nu beter gaan voor een 8 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
martin484 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:25:
Los van het feit dat de verschillen voor iedereen weer anders wegen, wil ik toch mijn motivatie delen. Kwam ook van een iPhone 6S af en heb niet gekozen voor de iPhone X maar een 8+ om de volgende redenen:

8+ heeft een groter scherm (16:9 filmpjes)
Accu van de 8+ gaat veel langer mee.
Vind voorlopig touch ID fijner werken (in het donker etc.)
Prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan-sv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 12:56
connos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Los van het feit dat de verschillen voor iedereen weer anders wegen, wil ik toch mijn motivatie delen. Kwam ook van een iPhone 6S af en heb niet gekozen voor de iPhone X maar een 8+ om de volgende redenen:

Prijs
Hoe is je ervaring met het formaat? Je kwam immers van een kleinere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

johan-sv schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Ik heb nu een se en die is aardig aan vervanging toe, mijn vriendin heeft de 7+ en heb hiervoor een normale 6 gehad. En de 6 was kwa formaat prima (toen al heel groot vond ik na me 4s) maar vond ik persoonlijk niet fijn kwa design heel erg glad in me hand altijd het gevoel dat hij uit je hand glijd.. nu pak ik regelmatig de 7+ van me vriendin en moet zeggen dat het een heel fijn en comfortabel formaat is, alleen best lastig in je broekzak met zitten enz.

Kortom in twijfel ook gruwelijk welk formaat de volgende gadget wordt 7,7+ of 8 het formaat se vind ik tegenwoordig te klein naar wel erg handzaam en fijn design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
connos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Prijs
Thans voor je antwoord. De accu vind ik wel erg belangrijk, gaat deze van de 8 plus echt veel langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27
martin484 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Thans voor je antwoord. De accu vind ik wel erg belangrijk, gaat deze van de 8 plus echt veel langer mee?
Ja, en ook dan de X. (Persoonlijke ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Wouter Lucassen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Ja, en ook dan de X. (Persoonlijke ervaring)
Thanks, dat bedoelde ik ook, of van de 8 plus de batterij langer meegaat dan de X. Is dat verschil groot?

Ik ben nog steeds niet erover uit wat ik moet doen. Of de 8 plus of de X. Moeilijk, moeilijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27
martin484 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:31:
[...]

Thanks, dat bedoelde ik ook, of van de 8 plus de batterij langer meegaat dan de X. Is dat verschil groot?

Ik ben nog steeds niet erover uit wat ik moet doen. Of de 8 plus of de X. Moeilijk, moeilijk :o
In mijn beleving knap behoorlijk langer ja. Ik ben zelf gedowngrade van de x naar de plus en ben persoonlijk meer te spreken over de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:21
martin484 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Yup! In mijn ervaring zeer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Wouter Lucassen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:34:
[...]

In mijn beleving knap behoorlijk langer ja. Ik ben zelf gedowngrade van de x naar de plus en ben persoonlijk meer te spreken over de plus.
Ik neig ook meer naar de plus om eerlijk te zijn. Ik vind de X erg duur en als ik gebruikerservaringen lees dan zijn de meesten wel tevreden maar niet de WoW die ik wel verwacht had. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Je moet die juist aanzetten om de animaties uit te zetten 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
johan-sv schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:45:
[...]
Was ik in een paar dagen aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lp77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-07 20:23
Ok voor de 1000e keer de vraag Iphone 8 vs Iphone 8. Krijg beide toestellen aangeboden met extra 192 euro korting op verlengprijs.

Wilde eigenlijk opvolger kopen van Iphone 8, ik verwacht nl dat deze randloos scherm heeft. En Iphone X vond ik nog ff te duur en kinderziektes......

Sta nu voor de keuze om Iphone 8 64Gb te kunnen kopen voor 456 euro. Niet verkeer toch? Een no brainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:40
lp77 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:01:
Ok voor de 1000e keer de vraag Iphone 8 vs Iphone 8. Krijg beide toestellen aangeboden met extra 192 euro korting op verlengprijs.

Wilde eigenlijk opvolger kopen van Iphone 8, ik verwacht nl dat deze randloos scherm heeft. En Iphone X vond ik nog ff te duur en kinderziektes......

Sta nu voor de keuze om Iphone 8 64Gb te kunnen kopen voor 456 euro. Niet verkeer toch? Een no brainer?
Doen :)
Je weet nooit wat er pas in Sep komt!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

lp77 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:01:

Iphone 8 vs Iphone 8?

Dan zou ik de iPhone 8 kiezen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lp77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-07 20:23
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Iphone 8 vs Iphone 8?

Dan zou ik de iPhone 8 kiezen. :9
Oh ships. bedoel uiteraard de X, maar dat wordt in het verhaal wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Ook ik zit nog steeds te twijfelen, iphone 8 plus of de X. De X vind ik qua design echt mooi maar zoals hierboven ook al stond, de kinderziektes...en de soms negatieve reacties over de batterij van de X doen me erg twijfelen.
En hoe zit het met apps die je nu met een vingerafdruk kan openen? Hoe gaat dat met de X...

Ik wil vanmiddag de knoop doorhakken en naar de winkel gaan om te verlengen en dan of de 8 plus nemen of de X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin484
edit : twijfel opgelost. Ik ga voor de X.

[ Voor 85% gewijzigd door martin484 op 02-02-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spinozo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 04:31:
[...]

Je moet die juist aanzetten om de animaties uit te zetten 🙃
Ik doelde op de animaties die ik af had :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex1307
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 09:10
Heb vandaag m’n 8plus ontvangen nadat ik m’n 7 heb laten stuiteren :( Is er ook een mogelijkheid om een backup te maken maar dan zonder alle foto’s & video’s mee te nemen? Heb MacBook met 256 GB SSD en kan daar dus echt nooit m’n backup op kwijt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alex1307 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:52:
Heb vandaag m’n 8plus ontvangen nadat ik m’n 7 heb laten stuiteren :( Is er ook een mogelijkheid om een backup te maken maar dan zonder alle foto’s & video’s mee te nemen? Heb MacBook met 256 GB SSD en kan daar dus echt nooit m’n backup op kwijt...
Ja via iCloud zitten de foto’s alleen in de back-up als iCloud foto’s uit staat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Update voor de mensen die last hebben van die *tik* bij Live Photo's met flits:
ten eerste hartelijk dank voor alle mensen die informatie ingestuurd hebben, top! :)

Ten tweede heb ik met engineering heen en weer zitten kletsen. (Helaas zit er een senior tussen, en die van mij bleek opeens ontslag genomen te hebben dus heb ik lange tijd niets gehoord)
Ik heb ze nog meer data captures gestuurd en video's om het probleem te veroorzaken, plus een reeks aan observaties (adhv EXIF-data en behaviour van de telefoon).

Ik dénk dat ik het probleem eigenlijk al heb gevonden:
Als de iPhone de flitser aanzet om te focussen (zie eerdere post m.b.t. exposure-tijden), dan zodra deze gefocust is zet hij de flitser uit en *direct* weer aan. Op precies dat moment klinkt die harde klap door je opname heen. Je kan er omheen proberen te werken in condities waar je nog licht hebt, als volgt:
Forceer je flitser aan, zorg dat je focus goed is en hou dan je vinger even op het scherm zodat de focus *vergrendelt*. (Er verschijnt "AE/AF-vergrendeling" in beeld.) Schiet nu je plaatje. De iPhone zal (9 van de 10 keer) niet opnieuw focussen met de flitser aan maar schiet *direct* het plaatje. De flitser wordt dus niet "aan/uit/aan" getoggled maar enkel "aan/uit" om de foto te maken. Er zit geen tussenstap meer in.

Hier heb je geen reet aan als het echt heel slecht licht is/geheel donker want dan kan je de focus niet vergrendelen (ja kan wel, maar dan gaat ie doodleuk alsnog focussen ;)); maar wellicht dat het af en toe helpt en voor nu voor sommige van jullie foto's een work-around is. :)

Het goede nieuws: dat betekent dat het mogelijk op te lossen valt met een software patch.
Als ze de iPhone laten focussen en dan de flitser *aan* laten staan *OF* ze laten hem focussen en laten dan iets langere tijd zitten tussen flitser uit + trigger: dan verdwijnt het probleem waarschijnlijk.
Of ze dit ook gaan doen is een tweede en of ze het met me eens zijn is een derde, en misschien heb ik het helemaal fout en slaat dit nergens op; dat is een vierde mogelijkheid. Maar gezien alles wat ik heb gezien en geprobeerd, gok ik dat de kans heel groot is dat dit klopt en dat het dus softwarematig op te lossen moet zijn! :)

Dit is allemaal ook naar engineering gegaan inclusief tientallen MB's aan verzamelde data, dus fingers crossed en ik hoop dat jullie en ik er allemaal snel van verlost zijn. :P

Noot: dit probleem doet zich helaas ook voor op de X.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:27
Jackssonss schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:56:
Heeft hier iemand ervaring met ti84shop.nl, en in het bijzonder met het kopen van een iPhone daar?

Dit zal wel een EU-model zijn, maar is dat een probleem?
Zelf goede ervaring mee!

Zocht een 8 Plus, zie toevallig dat ze deze week aanbieding hebben. 64GB zilver voor 799 is een mooie prijs! (en gekocht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Zijn de problemen icm T-mobile inmiddels al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Eindelijk een iPhone 8! Ik heb bijna 6 telefoons aan historie in Mn iCloud staan. Is t slim om een keer als ‘schone’ iPhone te beginnen? Maar kan je dan wel alleen WhatsApp terug zetten vanuit de icloud? En Mn notities?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:03

Trouble

Everything is awesome

beccie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:52:
Zijn de problemen icm T-mobile inmiddels al opgelost?
Niet bij mij.

Ik heb nu een iPhone 5 in gebruik om te kijken of het bellen dan wel goed gaat, dan kan ik in elk geval uitsluiten dat het aan de sim ligt (ik weet 99% zeker dat het niet aan de sim ligt, maar goed).

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Flipm0de schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:14:
Eindelijk een iPhone 8! Ik heb bijna 6 telefoons aan historie in Mn iCloud staan. Is t slim om een keer als ‘schone’ iPhone te beginnen? Maar kan je dan wel alleen WhatsApp terug zetten vanuit de icloud? En Mn notities?
Doe ik elke keer als ik een nieuwe iPhone koop. in WhatsApp op je oude telefoon kun je een backup in de cloud laten plaatsen (let op: IN de WhatsApp app, niet in de Apple iCloud backup!).

Dan op nieuwe telefoon GEEN ICLOUD BACKUP TERUGZETTEN, iCloud aanzetten, dan komen o.a. je notities gewoon weer terug. Daarna WhatsApp downloaden en configureren. WhatsApp zal je dan vragen of je een backup terug wilt zetten. Let op: zeg ja! Zeg je nee, dan kun je die nooit meer terugzetten! (bizar maar waar)

Op die manier heb je een schone, nieuwe iPhone met je WhatsApp en notities zoals ie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik draai al met backups vanaf de 3GS. Waarom zou je dat willen? De X loopt als een malle. (3GS, 4, 4S, 5, 5S, 6, 7, 8+, X)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Trouble schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:15:
[...]

Niet bij mij.

Ik heb nu een iPhone 5 in gebruik om te kijken of het bellen dan wel goed gaat, dan kan ik in elk geval uitsluiten dat het aan de sim ligt (ik weet 99% zeker dat het niet aan de sim ligt, maar goed).
Hmm, dank voor de reactie. Ik ben vorige maand net overgestapt van vodafone, naar T-mobile. Dan wacht ik op de nieuwe SE, kijken of dat wel fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:31:
Ik draai al met backups vanaf de 3GS. Waarom zou je dat willen? De X loopt als een malle. (3GS, 4, 4S, 5, 5S, 6, 7, 8+, X)
Heb die suggesties ook nooit zo goed begrepen. Merk nul komma nul performance verschil bij een “schone” iPhone, maar t kost wel weer uren en uren aan tijd en moeite om alles terug te krijgen zoals je gewend bent. Gewoon die backup herstellen is veel makkelijker.

Zie geen enkele reden om backups niet terug te zetten maar “schoon” te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:03

Trouble

Everything is awesome

WhatsappHack schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Zie geen enkele reden om backups niet terug te zetten maar “schoon” te beginnen.
Ik vind het soms gewoon leuk om vers te beginnen. Eerst alleen de apps die ik dagelijks gebruik, kijken wat er wegvalt en wat er over blijft.

Afgelopen jaar voor de eerste keer een Whatsapp backup gedraaid en teruggezet :P

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouble schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:30:
[...]

Ik vind het soms gewoon leuk om vers te beginnen. Eerst alleen de apps die ik dagelijks gebruik, kijken wat er wegvalt en wat er over blijft.

Afgelopen jaar voor de eerste keer een Whatsapp backup gedraaid en teruggezet :P
Hehe :P Op emails na, al telt dat niet helemaal gezien dat niet echt op het toestel maar op de server staat, is WhatsApp en wat foto’s denk ik het oudste dat ik heb. WhatsApp geïmporteerd van Android naar iOS, foto’s uiteraard ook. :P

Het is niet alleen praktisch maar dient ook een zakelijk belang om alle communicatie terug te kunnen vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Zonnetje83 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:49:
[...]

Doe ik elke keer als ik een nieuwe iPhone koop. in WhatsApp op je oude telefoon kun je een backup in de cloud laten plaatsen (let op: IN de WhatsApp app, niet in de Apple iCloud backup!).

Dan op nieuwe telefoon GEEN ICLOUD BACKUP TERUGZETTEN, iCloud aanzetten, dan komen o.a. je notities gewoon weer terug. Daarna WhatsApp downloaden en configureren. WhatsApp zal je dan vragen of je een backup terug wilt zetten. Let op: zeg ja! Zeg je nee, dan kun je die nooit meer terugzetten! (bizar maar waar)

Op die manier heb je een schone, nieuwe iPhone met je WhatsApp en notities zoals ie was.
Super! Het is gelukt zo. Ik jailbreakte vroeger mn toestellen altijd en daarom een keer 'schoon' beginnen. Het enige wat ik nog mis is mn iMessage maar dat lijkt zonder gedoe met extra apps en installaties niet te doen. Pech gehad.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hier even mijn mening voor de twijfelaars tussen de 8, 8 plus en de X. Ik ben zelf net van een 6s naar een 8plus gegaan en mij bevalt hij voor geen meter. Ik vind hem veel te groot. Ik heb zelf getwijfeld aan de X maar die hoge prijs kon ik voor mijzelf echt niet verantwoorden en de 8 is alleen kwa processor een upgrade tov de 6s. Ik heb zelfs naar android gekeken maar dat zag ik helemaal niet zitten, ik ben zo gewend aan iOs (sinds de 3g) dat ik eigenlijk niks anders wilde. Als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik voor de 8 gegaan zijn vanwege het formaat, de voordelen van de 8plus wegen voor mij daar niet tegen op.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
Als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik voor de 8 gegaan zijn vanwege het formaat, de voordelen van de 8plus wegen voor mij daar niet tegen op.
Ook getwijfeld en een 8 gekozen en in oktober overstappen op de nieuwe iPhones met groot scherm, die minder bezels zullen bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
gielie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:32:
Hier even mijn mening voor de twijfelaars tussen de 8, 8 plus en de X. Ik ben zelf net van een 6s naar een 8plus gegaan en mij bevalt hij voor geen meter. Ik vind hem veel te groot. Ik heb zelf getwijfeld aan de X maar die hoge prijs kon ik voor mijzelf echt niet verantwoorden en de 8 is alleen kwa processor een upgrade tov de 6s. Ik heb zelfs naar android gekeken maar dat zag ik helemaal niet zitten, ik ben zo gewend aan iOs (sinds de 3g) dat ik eigenlijk niks anders wilde. Als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik voor de 8 gegaan zijn vanwege het formaat, de voordelen van de 8plus wegen voor mij daar niet tegen op.
Ehh iPhone 8 tegenover de 6s; betere camera front & back
Betere accu
Draadloos laden
Stereo speakers
Betere processor
Waterdicht
Je was dus een paar puntjes vergeten. Ben het wel met je eens dat the overall feel weinig verschilt!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een kleine update tussendoor voor hen die t interesseert mbt flitser tik: volgende week wordt m’n iPhone 8 opgehaald en die krijgt een enkele trip naar Ierland en vanuit daar mogelijk naar de VS. De afdeling engineering wil hem hebben voor onderzoek naar dat probleem en om zeker te zijn dat de testopstelling gaat werken.

Waarschijnlijk krijg ik er nooit meer iets van te horen tot er een fix wordt gepusht, maar de wonderen zijn de wereld niet uit en misschien communiceren ze het dit keer wél terug. :P

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste Tweakers,

Ik zal de iPhone 8 Plus ook binnenkort aanschaffen (Heb zelf de 5S nog! :P). Weet iemand waar ik een mooie transparante hoesje kan vinden? Ik ga namelijk voor de ''Space Gray'' versie en vind die nogal te mooi om te bedekken met een dikke hoes.

Alvast bedankt! :D

• RigolleM
Ik zal de iPhone 8 Plus ook binnenkort aanschaffen (Heb zelf de 5S nog! :P). Weet iemand waar ik een mooie transparante hoesje kan vinden? Ik ga namelijk voor de ''Space Gray'' versie en vind die nogal te mooi om te bedekken met een dikke hoes.
Ik heb de Caudabe Lucid Clear iPhone 8 na enkele tussenstations (oa Moshi iGlaze XT) en deze zit niet enkel perfect maar bied ook wat meer bescherming. Besteld bij Appelhoes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
RigolleM schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ik heb de Caudabe Lucid Clear iPhone 8 na enkele tussenstations (oa Moshi iGlaze XT) en deze zit niet enkel perfect maar bied ook wat meer bescherming. Besteld bij Appelhoes!
Ah yes, dit is precies wat ik zoek. Dank u wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Provin915 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Ah yes, dit is precies wat ik zoek. Dank u wel! ;)
Kijk ook even op hun eigen site, volgens mij goedkoper dan appelhoes. Alleen moet je even geduld hebben, want verzenden is niet heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loeberce schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Kijk ook even op hun eigen site, volgens mij goedkoper dan appelhoes. Alleen moet je even geduld hebben, want verzenden is niet heel snel.
Denk 't niet hoor.
Kost omgerekend ongeveer €21,50 en daar komen dan nog verzendkosten bovenop. Appelhoes vraagt €24,90 inclusief de verzendkosten. Dus het gaat even duur of duurder zijn, maar niet goedkoper. En al was het een euro verschil, voor die euro ga je toch niet 2 weken wachten terwijl je hem morgen kan hebben lijkt me. :P

Maar goed, dat gezegd hebbende; hier is een Appelhoes kortingscode voor 5%:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
:P
@Provin915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Denk 't niet hoor.
Kost omgerekend ongeveer €21,50 en daar komen dan nog verzendkosten bovenop. Appelhoes vraagt €24,90 inclusief de verzendkosten. Dus het gaat even duur of duurder zijn, maar niet goedkoper. En al was het een euro verschil, voor die euro ga je toch niet 2 weken wachten terwijl je hem morgen kan hebben lijkt me. :P

***members only***
@Provin915
Was even vergeten dat ik een kortingscode van hen van 25% had. Dan was het wel weer interessant, zeker omdat ik geen haast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Denk 't niet hoor.

***members only***
@Provin915
Oh nou zeg wat aardig. Ik dank u beste meneer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:40
Volgende maand de IPhone 8 kopen. Kom van een SE af. ☺, en zo te lezen bestel ik hem maar niet.. Want soms komt hij niet aan lees ik iets terug.. Buiten de features die ik niet op de SE heb (3D touch, grote,bijv), zal ik enige verschil merken volgende maand?

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Milan1NL Veel sneller, langere accuduur, veel betere camera, waterdicht, ander type homeknop, veel beter geluid, draadloos laden, glas ipv aluminium (iets dat ik persoonlijk erg jammer vind :P Liever aluminium dan draadloos laden - of nog beter: allebei!). Om maar alvast een paar dingen te noemen. :P

Ik snap je opmerking over "hij komt niet aan" niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Milan1NL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:30:
Volgende maand de IPhone 8 kopen. Kom van een SE af. ☺, en zo te lezen bestel ik hem maar niet.. Want soms komt hij niet aan lees ik iets terug.. Buiten de features die ik niet op de SE heb (3D touch, grote,bijv), zal ik enige verschil merken volgende maand?
Wat bedoel je met hij komt niet aan?
Ik had ‘m de volgende dag in huis.
En de iPhone 8 is echt wel veel beter dan de SE, dus je zult zeer zeker wel verschil merken!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
WhatsappHack schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:57:
@Milan1NL Veel sneller, langere accuduur, veel betere camera, waterdicht, ander type homeknop, veel beter geluid, draadloos laden, glas ipv aluminium (iets dat ik persoonlijk erg jammer vind :P Liever aluminium dan draadloos laden - of nog beter: allebei!). Om maar alvast een paar dingen te noemen. :P

Ik snap je opmerking over "hij komt niet aan" niet.
Oh, met die bezorgers als je hem online bestelt. Dat ze bijv je telefoon jatten, inplaats van je telefoon leveren. Dat bedoelde ik ☺. Maar ja, dus haal ik hem gewoon bij de mediamarkt. Iemand die weet of ze nog op voorraad zijn in Zwolle?

Zal wel ff wennen zijn die 4,7 formaat. Maar aan de andere kant.. Me duimen worden iets groter de laatste tijd. 😜, dus merk ook dat dit iets te klein wordt.

Heb me SE 64 GB vanaf juni 2016. Waar ik toen €610 voor betaalde bij de mediamarkt.. En nu voor de helft ☺. En daarvoor een 4S. Dus ook toen een wereld van verschil, en volgende maand ook weer wat verschilletjes. 😃

En nu ik iOS 11.3 beta draai en die batterij functie: Maximumcapaciteit = 84%,

En daaronder: piekpresaties. Vind ik nog redelijk.

Maar thanks voor de “nieuwtjes”.

[ Voor 4% gewijzigd door Milan1NL op 26-02-2018 23:27 ]

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Milan1NL Doe jezelf een lol. Koop hem online bij de MediaMarkt en kies dan voor afhalen. Anders heb je geen WKOA.

Ik heb trouwens echt nog nooit een probleem gehad met telefoons laten ophalen of bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Milan1NL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:24:
[...]

Oh, met die bezorgers als je hem online bestelt. Dat ze bijv je telefoon jatten, inplaats van je telefoon leveren. Dat bedoelde ik ☺. Maar ja, dus haal ik hem gewoon bij de mediamarkt. Iemand die weet of ze nog op voorraad zijn in Zwolle?
Maak wel de verpakking in de winkel open met de verkoper erbij. Je zal niet de eerste zijn die een gesealde lege doos aanschaft, daar schijnt een aardige (criminele) handel in te zijn. Die retourneren deze bij een winkel, vervolgens wordt de lege doos ter goede trouw weer verkocht. Als je er thuis pas achter komt heb je toch een erg lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Provin915 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:30:
Beste Tweakers,

Alvast bedankt! :D
Dat is een heel verschil,sowieso qua afmeting.
Hier heb je een goed hoesje voor een leuke prijs https://www.gsmpunt.nl/ho...iphone-8-plus-transparant

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49
Vraagje, ik heb nu een Iphone 7+, eerste iphone ooit, maar ik hoor constant van andere mensen waar ik mee bel, dat het geluid tijdens een gesprek bagger is. Ik ben deze klacht meer tegen gekomen op het grote www, maar zonder echt een remedie. Nu zit ik te kijken voor de 8, maar heeft deze het zelfde "probleem"?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Rhodan schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:25:
Vraagje, ik heb nu een Iphone 7+, eerste iphone ooit, maar ik hoor constant van andere mensen waar ik mee bel, dat het geluid tijdens een gesprek bagger is. Ik ben deze klacht meer tegen gekomen op het grote www, maar zonder echt een remedie. Nu zit ik te kijken voor de 8, maar heeft deze het zelfde "probleem"?
Bij welke provider zit je? M'n vrouw heeft sinds december een SE en zij krijgt regelmatig te horen dat ze slecht te verstaan is. In de winkel getest, geen probleem. Ook onderling nooit issues. Ik vraag me af of het niet in de combinatie telefoon / provider / zendmasten of iets dergelijks zit.

Overigens was de vraag van de medewerker in de winkel om, als mensen aangeven dat het geluid slecht / zacht is even naar hands-free te schakelen. Er wordt dan een andere microfoon gebruikt en zodoende kun je slechte microfoons vaststellen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49
Zarhrezz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:44:
[...]

Bij welke provider zit je? M'n vrouw heeft sinds december een SE en zij krijgt regelmatig te horen dat ze slecht te verstaan is. In de winkel getest, geen probleem. Ook onderling nooit issues. Ik vraag me af of het niet in de combinatie telefoon / provider / zendmasten of iets dergelijks zit.

Overigens was de vraag van de medewerker in de winkel om, als mensen aangeven dat het geluid slecht / zacht is even naar hands-free te schakelen. Er wordt dan een andere microfoon gebruikt en zodoende kun je slechte microfoons vaststellen.
Eerst bij T-mobile, nu bij Tele2, zonder verschil.
Dat handsfree zal ik nog eens proberen, maar volgens mij had ik die al eens geprobeerd, txs.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@Rhodan Dit al gelezen ? = > iPhone 7, slecht te verstaan

Je zit nu in iPhone 8 topic btw :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

RigolleM schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Mag ik nog even bedanken voor deze tip? Heb hem ook besteld en inmiddels binnen. Fijne case!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:15
Ik heb de iphone 8 gekocht,

Ik heb nieuwsberichten uitgeschakeld omdat ik me irriteer aan zoveel telegraaf berichten waar ik niet op zit te wachten.

Telefoon gereset, hij blijft gwn nog steeds nieuwsberichten tonen.

Wie kan mij hierbij helpen? Wie weet een manier om dat helemaal uit te schakelen zodat je niets meer ziet van die “news” app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
William92 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:47:
Ik heb de iphone 8 gekocht,

Ik heb nieuwsberichten uitgeschakeld omdat ik me irriteer aan zoveel telegraaf berichten waar ik niet op zit te wachten.

Telefoon gereset, hij blijft gwn nog steeds nieuwsberichten tonen.

Wie kan mij hierbij helpen? Wie weet een manier om dat helemaal uit te schakelen zodat je niets meer ziet van die “news” app?
als je swipped en op news komt kun je helemaal onderaan alles aanpassen. 'wijzig' Beetje vaag te zien echt helemaal onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:15
Hackus schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:53:
[...]

als je swipped en op news komt kun je helemaal onderaan alles aanpassen. 'wijzig' Beetje vaag te zien echt helemaal onderaan
Hey bedankt!

Ik heb het nu in ieder geval helemaal weg van het scherm. Alhoewel ik betwijfel of het echt is uitgeschakeld, misschien is dit een bug ofzo, maar nu hoef ik tenminste niet meer die nieuwsberichten te zien! 👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Ik ben in dubio, mijn iPhone 6 begint wat kuren te krijgen dus ik ben aan het rondkijken voor wat nieuws. Van de huidige telefoons zou ik kiezen voor de 8, ware het niet dat T-mobile mijn aanbieder is en ik niet weet of de problemen al zijn opgelost.
Deze maand zou als het goed is de opvolger van de SE uitkomen, een goede 2e. Ligt een beetje aan de specs natuurlijk en de prijs.

Maar komt die wel? Ik weet dat ik gewoon deze maand even moet afwachten, maar ben geloof ik wat ongeduldig. En bang dat mijn 6 in panne gaat vallen. Redt nu net geen hele dag meer met een volle batterij en mijn home knop is lam.

Wat is wijsheid nu he? Zeg maar gewoon wachten, moet gewoon niet zeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@beccie Bij Apple kun je voor €29,- je batterij laten vervangen[als de org. er nu nog in zit]
Je zult versteld staan hoeveel beter je toestel ineens presteert. bij Amac kost het €39,-. Mochte je toch beslissen om een 8 te kopen, is de volgende bezitter er blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand met een screenprotector op de 8 die netjes over t gehele scherm valt en geen randjes scherm open laat? :)

8 van vriendin laten doen met dat Belkin apparaat, maar de screenprotector lijkt niet echt geheel te passen; er blijven aan weerszijden randjes scherm over. Volgens die sjaak van de winkel is dat normaal omdat ze er dezelfde screenprotectors opzetten als voor de 6/7. Mijn stelling was dat wij er maling aan hebben wat zij er opzetten en acceptabel vinden; ding moet gewoon geheel beschermd zijn en geen gaps open laten, dus gewoon een screenprotector speciaal voor de 8 er op - zeker voor die prijs. Hun stelling is dat die onbeschermde randen niet uitmaken (:+) en dat álle screenprotectors voor de 8 dat probleem hebben.

Die laatste stelling lijkt me nogal stug, maar ik dacht ik vraag t hier eens; just in case it’s true. :P
Ik geloof best dat er zat zijn die 6/7/8 protectors verkopen waarvan sommigen brak zijn, maar t zal toch niet zo zijn dat er geen protectors zijn die wél geheel passen en écht ‘t hele scherm bedekken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:45
Ik gebruik deze:
http://s.aliexpress.com/bEvQB36B

Werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Net een bezoekje gebracht aan een T-mobile winkel, volgens de dames daar waren de problemen met bellen opgelost...
Ik durf het eigenlijk nog niet zo goed aan.
De gouden versie is trouwens wel erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Heb de 5D onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

JSchut

.....

Volgende maand een nieuwe tel kopen. Ik twijfel heel erg tussen een iPhone 7 128/256gb en een iPhone 8 64gb. (Buiten een S9)

Qua prijs is het verschil:
iPhone 8 - 64 gb - € 816
iPhone 7 - 256 gb - € 600 (helaas voor deze prijs niet verkrijgbaar in mat zwart.)
iPhone 7 - 128 gb - € 576

De iPhone 7 vind ik persoonlijk mooier qua design.
Momenteel heb ik 2 jaar een S7 Edge (96gb opslag waarvan ik +/- 45gb in gebruik heb zonder iets te verwijderen)

In principe zou ik dus aan 64 gb genoeg hebben vermoed ik. Helemaal als ik af en toe een beetje opruim. Maar het prijsverschil is best pittig. 35% meer voor de iPhone 8.

Is de iPhone 8 zoveel beter dan de iPhone 7? De ene review zegt van wel en de andere weer van niet. Hier zitten vast meer mensen met echte ervaringen :)

Doel is wel om de telefoon minimaal 2 jaar en als het lukt misschien wel 3 of 4 jaar te gebruiken.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
JSchut schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:39:
Volgende maand een nieuwe tel kopen. Ik twijfel heel erg tussen een iPhone 7 128/256gb en een iPhone 8 64gb. (Buiten een S9)

iPhone 8 - 64 gb - € 816
iPhone 7 - 256 gb - € 600 (helaas voor deze prijs niet verkrijgbaar in mat zwart.)

Momenteel heb ik 2 jaar een S7 Edge (96gb opslag waarvan ik +/- 45gb in gebruik heb zonder iets te verwijderen)

In principe zou ik dus aan 64 gb genoeg hebben vermoed ik. Helemaal als ik af en toe een beetje opruim. Maar het prijsverschil is best pittig. 35% meer voor de iPhone 8.

Is de iPhone 8 zoveel beter dan de iPhone 7? De ene review zegt van wel en de andere weer van niet. Hier zitten vast meer mensen met echte ervaringen :)

Doel is wel om de telefoon minimaal 2 jaar en als het lukt misschien wel 3 of 4 jaar te gebruiken.
Ik denk als je het liefst zo lang mogelijk ermee wilt doen. Dat je dan idd de nieuwe serie kan doen. De 8. Eind deze maand haal ik hem ook. En probeer ik er ook zo lang mogelijk mee te doen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie

iPhone 8 - 64 gb - € 816
Als je kijkt om de prijs watch hier, dan ligt de prijs van een iPhone nu rond de €725 ipv €816.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Als je kijkt om de prijs watch hier, dan ligt de prijs van een iPhone nu rond de €725 ipv €816.
Officieel (in België) is € 809 en de eerste betrouwbare store is € 769.

Ik heb ook getwijfeld tussen iPhone 7 128Gb of iPhone 8 64Gb en het is toch de iPhone 8 geworden, wegens draadloos laden, was ik toch gewoon geraakt van de S7E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Waarom zou je als upgrade van een Galaxy s7 aan de iPhone 7 denken, terwijl de 8 recent uit is. btw als Galaxy gebruiker zou ik de s9 halen ipv iPhone. Wat is de reden om een iPhone te gaan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hackus schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:46:
Waarom zou je als upgrade van een Galaxy s7 aan de iPhone 7 denken, terwijl de 8 recent uit is. btw als Galaxy gebruiker zou ik de s9 halen ipv iPhone. Wat is de reden om een iPhone te gaan gebruiken ?
Voorheen wilde ik altijd het nieuwste van het nieuwste. Dat is wat minder aanwezig nu.

Ik wil graag ook een kleinere telefoon die met 1 hand te bedienen is. De s7edge is eigenlijk al te groot qua scherm.

Voorheen goede ervaringen met iphones gehad. 3gs 4 4s 5c. En qua grote ideaal. Ik ging over naar de s7 edge om android weer eens te proberen en de opslag was groter / uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

iPhone 8 - 64 gb - € 816

Waar zie jij deze prijzen van de iPhone 7?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

DaveD1109 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:03:
[...]

Waar zie jij deze prijzen van de iPhone 7?
Ik dacht belsimpel. Dit is de toestelprijs bij verlenging. (KPN 10gb (x2 compleet))

Echter zie ik nu dat de prijs van de iPhone 8 niet klopt. Dat was de prijs van de iPhone 8 Plus |:( Dit is het goede lijstje. Maakt het verschil meteen een stuk kleiner.

iPhone 8 - € 672,-
IPhone 7 128 - € 576,-
IPhone 7 256 - € 600,-

[ Voor 32% gewijzigd door JSchut op 16-03-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
JSchut schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Ik dacht belsimpel. Dit is de toestelprijs bij verlenging. (KPN 10gb (x2 compleet))

Echter zie ik nu dat de prijs van de iPhone 8 niet klopt. Dat was de prijs van de iPhone 8 Plus |:( Dit is het goede lijstje. Maakt het verschil meteen een stuk kleiner.

iPhone 8 - € 672,-
IPhone 7 128 - € 576,-
IPhone 7 256 - € 600,-
Waarom kijk je niet voor een nieuwe Iphone 8 op Marktplaats met bon?
Kan een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nick25 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:00:
[...]

Waarom kijk je niet voor een nieuwe Iphone 8 op Marktplaats met bon?
Kan een hoop schelen.
Als ik iets verdacht vind, is dat het wel.

Waarom zou je een iPhone gloednieuw gesealed verkopen?
En ja er zijn mensen die een iPhone nemen bij een abonnement en die direct verkopen, maar ik zou nooit zo'n iPhone willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Als ik iets verdacht vind, is dat het wel wel.

En ja er zijn mensen die een iPhone nemen bij een abonnement en die direct verkopen, maar ik zou nooit zo'n iPhone willen hebben.
Zijn genoeg mensen die dan denken ik verleng hem en hou me 6 of 6s en verkoop deze 8.
Niks verdachts aan je komt er snel genoeg achter hoe die persoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
[...]

Ik begrijp dat ook niet. je moet vanaf €630,- betalen bij verlengen voor een 8, of dat in een deel op afbetaling gaat.. Mensen die ineens € 600,- nodig hebben en alles afbetalen, komt mij altijd raar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nick25 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:05:
[...]

Zijn genoeg mensen die dan denken ik verleng hem en hou me 6 of 6s en verkoop deze 8.
Niks verdachts aan je komt er snel genoeg achter hoe die persoon is.
Dat is toch gewoon niet logisch om een lening af te sluiten voor een product wat je niet wilt?
Dan neem je een sim only o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:53:
[...]

Dat is toch gewoon niet logisch om een lening af te sluiten voor een product wat je niet wilt?
Dan neem je een sim only o.i.d.
sommige mensen denken niet aan die lening klinkt raar.. :+

Ik zou dat persoonlijk ook niet doen hoor maar er zijn overal mensen voor te vinden.....

Ik heb maand geleden mijn 8 geruild tegen een nieuwe X met bon persoon vond hem te groot.. was een prima persoon voor je het weet praat je met elkaar en ben je zo 2 uur verder :P

Mja was maar een suggestie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Een toestelkrediet is een renteloze lening. Abbo verlengen met toestel en daarna het toestel verkopen is dus een makkelijke manier om in één keer cash geld te vangen (voor het verkochte toestel) en dat vervolgens in termijnen af te lossen (toestelkrediet).
Het is dus gewoon een soort microkrediet tegen 0% rente.

Voor sommige mensen, althans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik zou in dit geval ook de v&a sectie bekijken!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb er net een gesealed verkocht.
Was een vervanging van Apple voor m’n 8 die naar engineering is gegaan en ik heb intussen een X 256 die ik gesealed heb gekocht voor een zeer vriendelijke prijs op MP :P Scheelde meer dan €300. Heb ook een gesealede 8 gekocht op MP voor m’n vriendin, scheelde ook een paar honderd euro. Allemaal prima.

Het intereseert mij niet waarom men het verkoopt eigenlijk. Al is het om quick cash, moeten ze zelf weten. Tele2 had hele goede aanbiedingen, daardoor werden er even heel veel aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
WhatsappHack schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Ik heb er net een gesealed verkocht.
Was een vervanging van Apple voor m’n 8 die naar engineering is gegaan en ik heb intussen een X 256 die ik gesealed heb gekocht voor een zeer vriendelijke prijs op MP :P Scheelde meer dan €300. Heb ook een gesealede 8 gekocht op MP voor m’n vriendin, scheelde ook een paar honderd euro. Allemaal prima.

Het intereseert mij niet waarom men het verkoopt eigenlijk. Al is het om quick cash, moeten ze zelf weten. Tele2 had hele goede aanbiedingen, daardoor werden er even heel veel aangeboden.
Dit dus :) d:)b

@WhatsappHack wat is de X O+ :9~ heh

[ Voor 3% gewijzigd door Nick25 op 16-03-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
ralpje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:02:
Een toestelkrediet is een renteloze lening. Abbo verlengen met toestel en daarna het toestel verkopen is dus een makkelijke manier om in één keer cash geld te vangen (voor het verkochte toestel) en dat vervolgens in termijnen af te lossen (toestelkrediet).
Het is dus gewoon een soort microkrediet tegen 0% rente.

Voor sommige mensen, althans :)
Ik heb er geen ervaring mee, maar krijgt iedereen wel volle krediet ?
Hoor vaak dat er gekozen is om €10,- p/mnd af te betalen ivm kredietregistratie. dan moet je zelf toch ineens +- €400,- betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Dan wel, inderdaad. Ik geloof dat alles boven de 200 euro geregistreerd wordt bij BKR. Dat is dan nog geen negatieve notering natuurlijk, dus heeft hooguit invloed op je maximum hypotheekbedrag ofzo.
Maar goed, ik vermoed niet dat mensen die op deze manier redeneren zich heel druk maken om het BKR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Mijn vrouw had even bij het naar de instellingen gaan, dat je links een lijn van boven tot onder krijgt vanaf een cm van de rand ongeveer.
Na de tekst grootte aan te passen was het weg, maar nu bij weer verhogen is het eigenlijk nog weg.
Geen idee wat het was, maar iemand hier dat al voorbij zien komen?

En schijnbaar moet je scherm onlucked zijn om hem als externe schijf te zien. Kan nu eindelijk de foto's van de telefoon halen voor mijn vrouw.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 18-03-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn vrouw heeft een iPhone 8. Deze gaf eerst het probleem dat er bij het gaan naar "instellingen" een lijntje op kwam en weer verdween. Dit is volgens mij verdwenen door een aanpassing in de grote van iconen etc.
Echter nu heeft ze af en toe dat het scherm zwart wordt en hij hangt.
Gaat lekker zo.
Iemand anders die dit soort dingen mee maakt?
wat wel zo is, is dat ze eigenlijk constant bij een nieuwe telefoon een backup maakt van de oude en daarmee de nieuwe laat installeren (is een optie blijkbaar). Wellicht dat het nog kan zijn. Dus dat maar even testen, anders is er iets mis met haar iPhone 8.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 23-03-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@Arunia Waar heb je het over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Hackus _O- Tijdens het posten is een deel van de tekst verdwenen. Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Als je bijv van SE komt naar 8 en reservekopie gebruikt, krijg je een soort van lijntje vanwege andere beeld verdeling/instelling bij een 8. vaak is dit onder de 2e rij van de Apps. Waarom ze zwart beeld en hangende beeld krijgt weet ik niet.

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.