Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
HereIsTom schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:01:
Je contacten staan bij Gmail? Staat dan bij Instellingen > Contacten > Standaardaccount ook Gmail?
Nee, het zijn Outlook contacten. M'n Outlook account is aangemaakt met een Gmail account. Onder water is er een mailbox met een <GUID>@outlook.com die me niets interesseert. Outlook staat ook als standaardaccount bij Contacts (andere optie is iCloud, die ik niet gebruik). Zover ik kan zien kloppen alle instellingen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zarhrezz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:04:
[...]

M'n Outlook account heeft <mijn_email>@gmail.com als hoofd-alias, daarmee is het outlook account aangemaakt. Account toevoegen gaat dan direct naar de gmail login pagina (account.gmail...), wat dus niet de bedoeling is. Cancel -> optie om zelf account type te kiezen. Outlook gekozen...error. Pas na het toevoegen van een extra alias aan m'n Outlook account heb ik het account kunnen toevoegen. Toch echt een iOS probleem
Vreemd. Ik heb net precies hetzelfde gedaan.
Via accounts een Outlook.com account toegevoegd met als enige alias [naam]@gmail.com

Ik kreeg gewoon het MS inlogscherm, en inloggen lukte zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:58
Gisteren deze QI lader van Belkin (https://www.pdashop.nl/pr...raadloze-oplader-pad.html) geprobeerd en hij kan gelijk weer terug. Reden; de designers van belkin hebben het klaarblijkelijk mooi gevonden om een knipperend led lichtje aan de zijkant van het plateau te verwerken. Dit lichtje knippert dus doodleuk RECHT in mijn ogen als ik lig te slapen en je kunt het niet afdekken met je iPhone :(

Wat een supergoed ontwerp en vooral ook zo functioneel |:( want NIEMAND legt natuurlijk een QI lader langs zn bed. Zucht, soms snap ik designers niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 03-01-2018 18:47 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51
Spam schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:46:
Gisteren deze QI lader van Belkin (https://www.pdashop.nl/pr...raadloze-oplader-pad.html) geprobeerd en hij kan gelijk weer terug. Reden; de designers van belkin hebben het klaarblijkelijk mooi gevonden om een knipperend led lichtje aan de zijkant van het plateau te verwerken. Dit lichtje knippert dus doodleuk RECHT in mijn ogen als ik lig te slapen en je kunt het niet afdekken met je iPhone :(

Wat een supergoed ontwerp en vooral ook zo functioneel |:( want NIEMAND legt natuurlijk een QI lader langs zn bed. Zucht, soms snap ik designers niet :?
Waarom ook die? Ik lees hele wisselende reviews over die QI lader.
Ik ben zelf voor een Anker gegaan (gekocht via Amazon.de) daar staat duidelijk bij wat de ledjes doen.

Die van mij knippert 10 seconden en gaat dan op zwart.
https://www.amazon.de/Ank...ahtlose-Induktive-Ladegerät/dp/B01KJL4XNY/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1515001901&sr=8-1-spell&keywords=anker+qo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:01
Anker is goed spul! :) echt aanrader

Heb er nu 3 op me bureau , op me werk bureau en 1 naast me bed!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Deze iTian A8 10W draadloze lader heb ik, geen knippert lampje en werkt goed.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:30
Anker is ook mijn favoriete merk voor dat soort zaken;

https://www.amazon.de/Ank...fRID=N7CEZEFQKYEADYDX7DHY

Vorige week aangeschaft, 2 iPhones lekker snel opladen!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:05:
1: Wat betreft meerdere betekenissen mbt woord "design" ben ik het met je eens. Wel bedoelt degene, die in deze als eerste woordkeus "design" gebruikte, enkel het uiterlijk.
Dat is een aanname ;)
2: De verschillen zijn er en deze verschillen kunnen voor de een klein en voor de ander juist groot zijn. Ik vind dan ook je stelling niet correct. Het is voor een ieder in wat voor mate deze verschillen klein of juist groot zijn en dat is meetbaar voor diegene in een verscheidenheid aan toepassingen cq momenten in wat voor hoedanigheid deze verschillen, tijdens gebruik, in positieve zin tot uiting komen.
Dan heb je niet begrepen wat er staat want je zegt feitelijk hetzelfde als in mijn reactie staat. Het aantal verschillen is niet bijster groot maar daar gaat het ook niet echt om. Het is de impact die dat soort dingen hebben. Vooral Face ID heeft een groot impact bij mensen waardoor het vele extra geld dat neergelegd moet worden dan ook geen enkel probleem voor die groep is. Dat geldt echter niet voor iedereen. Feit blijft dat de 8 en X voor ruim 90% hetzelfde ding zijn qua hardware, qua software en qua functionaliteit.
3: Je stelt eerst dat de meerprijs door een ieder zelf bepaalt moet worden en later zeg je dat het niet een goede koop is tov de 8. Ik vind dit nogal erg tegenstrijdig en mijn advies zal ook zijn: je eerste stelling klopte..laat het aan degene zelf over of de meerprijs het voor de X waard is.
Beide stellingen kloppen maar dan moet je het wel begrijpen want: feit blijft dat de 8 en X voor ruim 90% hetzelfde ding zijn qua hardware, qua software en qua functionaliteit. Je betaalt dus veel meer maar krijgt qua functionaliteit niet veel meer. Dat betekent dat het kleine beetje functionaliteit wel dermate goed moet zijn en dat is het voor heel veel mensen niet. Je schiet met Face ID niet veel meer op tov Touch ID. Het OLED scherm heeft ook een enorm nadeel: het inbranden en het is maar de vraag hoe correct de beeldweergave is. En het scherm is alleen langer, die van de 8 plus is breder. Voor wie meer tekst op een regel wil hebben omdat het makkelijker leest, is de 8 plus een betere keus dan de X.
Daarnaast klopt je stelling ook niet dat de X alleen maar voor de fans zijn. Als ik om me heen kijk zijn het veel reguliere smartphone gebruikers die het hebben aangeschaft. Een forum als deze wil niet zeggen dat dit heel NL, EU, Wereld vertegenwoordigt waar nogal inderdaad fans aanwezig zijn.
Het ding is als zodanig gehyped maar nogmaals, als je het vergelijkt met de 8 betaal je meer voor maar een paar extra dingetjes. Als ik om me heen kijk zie ik weinig iPhones en vooral smartphones uit het lagere segment omdat die dingen betaalbaar zijn. De kritiek rondom (zowel op dit forum als daarbuiten maar ook in het echte leven) is vooral gespitst op de prijs. Veruit de meeste mensen vinden de prijs belachelijk. En laat dat nou ook terug te vinden zijn in de verkoopcijfers (van overigens zowel de 8 als de X).

Ergo: je moet wel fan zijn (van smartphones, niet specifiek Apple of de iPhone) om dit ding te kopen en daar is ook helemaal niks mis mee. Plezier hebben van iets valt namelijk niet in geld uit te drukken. In correct Nederlands heet dat een hebbeding welke naar het Engels vertaald een gadget is.
Ook is een smartphone tegenwoordig voor veel mensen meer dan alleen maar een gadget. Sommige bedrijven draaien daar zelfs een groot deel van hun business mee.
Die mensen kopen dan ook geen X maar een goedkoper model waarmee ze hetzelfde kunnen. Kwestie van geld vs functionaliteit. Niet voor niets doen Android telefoons het qua marktaandeel beter dan de iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
bas-r schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:25:
Vreemd. Ik heb net precies hetzelfde gedaan.
Via accounts een Outlook.com account toegevoegd met als enige alias [naam]@gmail.com

Ik kreeg gewoon het MS inlogscherm, en inloggen lukte zonder problemen.
Het gmail issue was bij toevoegen van dat Outlook account aan mail. Werd direct redirected naar account.google.com en dan terug, zelf kiezen -> Outlook account -> error.

Wat betreft contacts is het een zooitje...de Apple Contacts ziet een net in Outlook aangemaakt contact niet, maar een op de PC verwijderde contact is wel in zowel Outlook als Apple Contacts verdwenen. Je zou zeggen dat dat anno 2018 geen probleem meer mag zijn, maar het lijkt erop dat zowel Microsoft als Apple hier steken laten vallen. Nou ja, misschien een goed moment om de hele lijst maar eens op te schonen en het helemaal opnieuw te doen.

Wat betreft laders, ik heb een Nokia wireless charging stand staan maar helaas doet die het alleen als de iPhone niet in z'n case zit (Otterbox Strada...zou wireless charge compatible moeten zijn, maar kennelijk wordt de afstand te groot). On the bright side, de USB-C op m'n Anker PowerPort+ 5 Ports USB-C kan ik nu niets mee (m'n Acer 2-on-1 kan laden via USB-C, maar alleen met een verouderd profiel dat door geen lader ondersteund wordt) maar hij kan straks wel de iPhones snel opladen...de (way overprices) Apple USB-C naar Lightning kabel is onderweg. Voor mij is Anker ook het merk voor chargers / power banks / cables.

[ Voor 27% gewijzigd door Zarhrezz op 03-01-2018 22:29 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:39
ppl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Dat is een aanname ;)

[...]

Dan heb je niet begrepen wat er staat want je zegt feitelijk hetzelfde als in mijn reactie staat. Het aantal verschillen is niet bijster groot maar daar gaat het ook niet echt om. Het is de impact die dat soort dingen hebben. Vooral Face ID heeft een groot impact bij mensen waardoor het vele extra geld dat neergelegd moet worden dan ook geen enkel probleem voor die groep is. Dat geldt echter niet voor iedereen. Feit blijft dat de 8 en X voor ruim 90% hetzelfde ding zijn qua hardware, qua software en qua functionaliteit.

[...]

Beide stellingen kloppen maar dan moet je het wel begrijpen want: feit blijft dat de 8 en X voor ruim 90% hetzelfde ding zijn qua hardware, qua software en qua functionaliteit. Je betaalt dus veel meer maar krijgt qua functionaliteit niet veel meer. Dat betekent dat het kleine beetje functionaliteit wel dermate goed moet zijn en dat is het voor heel veel mensen niet. Je schiet met Face ID niet veel meer op tov Touch ID. Het OLED scherm heeft ook een enorm nadeel: het inbranden en het is maar de vraag hoe correct de beeldweergave is. En het scherm is alleen langer, die van de 8 plus is breder. Voor wie meer tekst op een regel wil hebben omdat het makkelijker leest, is de 8 plus een betere keus dan de X.

[...]

Het ding is als zodanig gehyped maar nogmaals, als je het vergelijkt met de 8 betaal je meer voor maar een paar extra dingetjes. Als ik om me heen kijk zie ik weinig iPhones en vooral smartphones uit het lagere segment omdat die dingen betaalbaar zijn. De kritiek rondom (zowel op dit forum als daarbuiten maar ook in het echte leven) is vooral gespitst op de prijs. Veruit de meeste mensen vinden de prijs belachelijk. En laat dat nou ook terug te vinden zijn in de verkoopcijfers (van overigens zowel de 8 als de X).

Ergo: je moet wel fan zijn (van smartphones, niet specifiek Apple of de iPhone) om dit ding te kopen en daar is ook helemaal niks mis mee. Plezier hebben van iets valt namelijk niet in geld uit te drukken. In correct Nederlands heet dat een hebbeding welke naar het Engels vertaald een gadget is.

[...]

Die mensen kopen dan ook geen X maar een goedkoper model waarmee ze hetzelfde kunnen. Kwestie van geld vs functionaliteit. Niet voor niets doen Android telefoons het qua marktaandeel beter dan de iPhones.
Dank voor je opmerkingen. Ben het minimaal met je eens en grotendeels in deze niet.
Daarnaast blijf ik o.a. bij mijn standpunt: Meerwaarde van de X , voor een gebruiker, zit m voornamelijk in de beleving en niet zozeer in technische componenten. Wel zorgen deze componenten uiteindelijk voor hun totaal beleving en dat is niet altijd in geld uit te drukken. Ook ik vind dat het bedrag te hoog is maar ben het absoluut niet met je eens dat het verschil voor een ieder minimaal is tov de 8 want voor mij zijn die verschillen best wel groot, zowel technisch als in beleving.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
Niet voor niets doen Android telefoons het qua marktaandeel beter dan de iPhones.
Klopt, maar dit komt deels door de kostprijs voor een Android. Een low budget Android heb je al voor €100, terwijl een iPhone SE €349 is, dat is een grote kloof van € 250...

Anderzijds is het martkaandeel van de iPhone wel op de 2dehandsmarkt wel enorm groot, want vaak is een Android na 3 jaar al ten dode opgeschreven, terwijl de iPhone nog gerust een 2-tal jaar langer verder kan. Ik zie toch vaak nog iPhone 4 en 4s'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
RigolleM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Klopt, maar dit komt deels door de kostprijs voor een Android. Een low budget Android heb je al voor €100, terwijl een iPhone SE €349 is, dat is een grote kloof van € 250...

Anderzijds is het martkaandeel van de iPhone wel op de 2dehandsmarkt wel enorm groot, want vaak is een Android na 3 jaar al ten dode opgeschreven, terwijl de iPhone nog gerust een 2-tal jaar langer verder kan. Ik zie toch vaak nog iPhone 4 en 4s'en.
jij hebt het over Android (OS) vs Iphone (Device)?

ik denk dat de iPhone toch een van best verkopende mobiel is, dus iphone 8 vs galaxy S8, LG V30 etc etc.

maar ga die discussie niet aanwakkeren :)

Na lang bedenken of ik een iphone 8 of X wil (ja, kan beide betalen, maar is het verschil ook zoveel waard in geld).
Besloten om voor de 8 te gaan (als vervanging van mijn 6s). De X is mooi, maar geen 350 euro meer waarde voor wat ik ermee doen (vooral bellen, whatsapp, imessage, agenda en mail lezen). Doe weinig games, en doe geen facebook enzo. Af en toe iets opzoeken in safari.

Dus besloten dat de 8 voldoende is voor mij. Gaat mij 6s eerst naar Apple voor accu vervangen (ik heb een faulty accu en recht op vervanging, wat paar weken duurt) en dan gaat ie marktplaats op voor een nieuwe eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
badnews.nl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:38:
[...]

ik denk dat de iPhone toch een van best verkopende mobiel is, dus iphone 8 vs galaxy S8, LG V30 etc etc.

maar ga die discussie niet aanwakkeren :)

Na lang bedenken of ik een iphone 8 of X wil (ja, kan beide betalen, maar is het verschil ook zoveel waard in geld).
Besloten om voor de 8 te gaan (als vervanging van mijn 6s). De X is mooi, maar geen 350 euro meer waarde voor wat ik ermee doen (vooral bellen, whatsapp, imessage, agenda en mail lezen). Doe weinig games, en doe geen facebook enzo. Af en toe iets opzoeken in safari.

Dus besloten dat de 8 voldoende is voor mij. Gaat mij 6s eerst naar Apple voor accu vervangen (ik heb een faulty accu en recht op vervanging, wat paar weken duurt) en dan gaat ie marktplaats op voor een nieuwe eigenaar.
Ik heb dezelfde keuze gemaakt. Een iPhone 8 64 GB heb je al voor 729 euro. Dat ligt wel heel ver van de compleet achterlijke 1136 euro die Apple voor de iPhone X durft te vragen. Ik heb een flinke tijd met de X zitten spelen en het volgende bevonden:
  1. FaceID werkt maar matig & best wel vervelend (bewust kijken & swipen) tov TouchID
  2. Portrait mode snijdt te onnatuurlijk uit en werkt vaak niet.
  3. Het OLED scherm ziet er m.i. matig veel beter uit dan LCD. Okee het zwart is echt zwart maar onder kleine hoek al snel erg blauw.
Het voelt voor mij teveel aan als een 1.0 product. Zo heb ik me al een keer eerder laten verleiden tot de Apple Watch series 0 en daar had ik later flinke spijt van.

iPhone 8 bevindingen:
  1. zeer goede batterij, ik haal bijna 2 dagen!
  2. bloedsnel
  3. erg goede primaire camera
  4. draadloos opladen is relaxed
  5. AR werkt naar behoren (weinig batterij drain)

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 04-01-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
badnews.nl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:38:

Dat is de high end markt. Heel veel mensen zitten niet in die markt omdat ze zoveel geld voor een smartphone niet willen of kunnen uitgeven. Deze mensen zitten in een markt waar Apple dan weer niet in zit dus die mensen zullen al helemaal geen iPhone X gaan aanschaffen. Daar ging het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ppl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Dat is de high end markt. Heel veel mensen zitten niet in die markt omdat ze zoveel geld voor een smartphone niet willen of kunnen uitgeven. Deze mensen zitten in een markt waar Apple dan weer niet in zit dus die mensen zullen al helemaal geen iPhone X gaan aanschaffen. Daar ging het om.
Klopt, ik had het niet over Android vs iOS, maar over €'s en heb bezitten van een smartphone. Zoals @ppl aangaf, zit Apple in een andere categorie qua prijs. Ik ken een legio personen die geen € 250 willen spenderen aan een smartphone, laat staan € 350 voor een iPhone SE en al zeker geen € 729 voor een iPhone 8. Met een Android van € 150 kan je ook surfen, whatsappen en een fotootje maken en doorsturen... en dat is wet telt voor velen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spam
RigolleM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Ik durf wel te beweren dat een Android telefoon van 100 euro waarschijnlijk na 2 jaar waarschijnlijk wel rijp is voor de sloop. Als je alles bij elkaar optelt moet je je nog wel eens afvragen wie er echt goedkoper uit is. Bovendien is een 100 euro Android ook niet te vergelijken met een iPhone SE. Alleen de camera al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Spam schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Ik durf wel te beweren dat een Android telefoon van 100 euro waarschijnlijk na 2 jaar waarschijnlijk wel rijp is voor de sloop. Als je alles bij elkaar optelt moet je je nog wel eens afvragen wie er echt goedkoper uit is. Bovendien is een 100 euro Android ook niet te vergelijken met een iPhone SE. Alleen de camera al...
Ik heb twee jaar eentje van 300 euro gehad en was één bak ellende, camere stelde inderdaad niks voor, leuk voor snapshots en ook de batterij was snel leeg, verkoopwaarde na twee jaar was dus 0.

Nu wel heel blij met de iPhone 8 Plus, kost iets meer, maar dan heb je ook iets meer ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
HereIsTom schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:12:
[...]

kost iets meer, maar dan heb je ook iets meer ;)
Ben het een keer met je eens d:)b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:32
*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 10-01-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik was benieuwd naar mensen die overgestapt zijn van de iPhone SE naar iPhone 8 Plus. Verschil in grote is natuurlijk gigantisch.
Iemand die zijn ervaringen hierover wilt delen?

Wil graag deze overstap doen, maar het is wel ineens een wat groter apparaat in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:36:
Ik was benieuwd naar mensen die overgestapt zijn van de iPhone SE naar iPhone 8 Plus. Verschil in grote is natuurlijk gigantisch.

Wil graag deze overstap doen, maar het is wel ineens een wat groter apparaat in je broekzak.
Waarom geen normale 8 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Waarom geen normale 8 dan?
Betere camera voornamelijk en een groot scherm is fijn om op te internetten. Een groter toestel in je zak is dan wel weer een nadeel. Maar ik werk op kantoor, dus die leg je gewoon op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:05:
[...]

Betere camera voornamelijk en een groot scherm is fijn om op te internetten. Een groter toestel in je zak is dan wel weer een nadeel. Maar ik werk op kantoor, dus die leg je gewoon op je bureau.
Zal gewoon voor een normale 8 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Zal gewoon voor een normale 8 gaan :)
Kan je misschien iets meer onderbouwing geven? Ik hoor genoeg die absoluut niet terug willen van een plus naar normaal. Natuurlijk is dit voor ieder een persoonlijk ding.

Vandaar ik juist opzoek was naar personen die van een SE deze stap gemaakt hebben. Want de stap vanaf 6/7/8 is minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Kan je misschien iets meer onderbouwing geven? Ik hoor genoeg die absoluut niet terug willen van een plus naar normaal. Natuurlijk is dit voor ieder een persoonlijk ding.

Vandaar ik juist opzoek was naar personen die van een SE deze stap gemaakt hebben. Want de stap vanaf 6/7/8 is minder groot.
Ik heb zelf een Iphone 6 plus gehad en ik vond hem echt te groot & te lomp
maar is persoonlijk mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Overgestapt van een S7 Edge (5,5") naar iPhone 8 en mij nog geen seconde beklaagd qua formaat. De Plus was véél te groot (ivgm S7E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
[...]

De bezels maken de 8 Plus te groot voor wat het kwa scherm grootte kan (in verhouding tot). Weet niet of je tijd en budget gebonden bent, anders zou mijn advies zijn om te wachten en over 8-9 maanden voor de X Plus te gaan --> nog meer scherm, minder tot geen bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat geldt alleen voor de bezels aan de boven- en onderzijde van het toestel. Wat betreft de bezels aan de zijkanten is er amper verschil tussen de verschillende iPhone modellen. De Plus is fysiek het breedste model en heeft dan ook het breedste scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 17-01-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Beetjd onzin allemaal, de 8 Plus is echt niet te groot! Juist fijn zo’n groot scherm waar alles duidelijk is en lekker makkelijk typen!
Ik zou nooit meer kleiner willen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
HereIsTom schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:01:
Beetjd onzin allemaal, de 8 Plus is echt niet te groot! Juist fijn zo’n groot scherm waar alles duidelijk is en lekker makkelijk typen!
Ik zou nooit meer kleiner willen!
Og daar hebben we spuit 11 ook weer 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:44
Nick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Het is topic over de 8 en 8 Plus...en ook Tom mag zijn mening geven.

Is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Nick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Ja dat jij zo lomp bent dat je geen plus kan vasthouden kan ik niks aan doen! _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
[...]

Een beter antwoord dan die hierboven zijn genoemd is mogelijk dat wat je zelf al aangeeft: het is ontzettend persoonlijk. Ik had een iPhone 8 Plus gekocht en vond hem erg mooi, maar na vijf minuten kreeg ik al kramp in mijn hand. Resultaat: ik heb nu een iPhone 8.

Mijn advies is om beide versies bij Apple te bestellen om ze te testen met als hoofdvr(a)ag(en): wat is werkbaar en waar leg je zelf de grens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
Cache schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:45:

Een beter antwoord dan die hierboven zijn genoemd is mogelijk dat wat je zelf al aangeeft: het is ontzettend persoonlijk. Ik had een iPhone 8 Plus gekocht en vond hem erg mooi, maar na vijf minuten kreeg ik al kramp in mijn hand. Resultaat: ik heb nu een iPhone 8.

Mijn advies is om beide versies bij Apple te bestellen om ze te testen met als hoofdvr(a)ag(en): wat is werkbaar en waar leg je zelf de grens?
Dit dus. Zelf ben ik de Amac binnengelopen en ze allebei even bekeken. Voor mij was het direct duidelijk dat de 8 Plus voor mij onhandelbaar groot is en de normale 8 goed te hanteren.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Cache schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Kijk dit is iets waar ik iets mee kan. Ik heb nog niets besteld momenteel omdat ik zeker er van wil zijn dat ik echt de juiste keus maak.

Maar de lokale Amac binnen lopen is een strak plan zoals hierboven gezegd wordt. Gaan we doen dit weekend :)

Bestellen om alleen te proberen vind ik gewoon asociaal omdat de webshop hem dan niet meer kan verkopen voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Zarhrezz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Dit dus. Zelf ben ik de Amac binnengelopen en ze allebei even bekeken. Voor mij was het direct duidelijk dat de 8 Plus voor mij onhandelbaar groot is en de normale 8 goed te hanteren.
Idem ik heb er toch een aantal weken over gedubt alvorens over te gaan naar een iPhone 8(+). Verschillende keren de 8 en 8+ vast gehad, en toen ik een 8+ moest configureren voor iemand, deze toch een tijdje kunnen bijhouden en dan pas vastgesteld dat veel te groot is om overal mee te sleuren. Een X was idealiter maar ik ben geen fan meer van first gen produkten, wachtte ook altijd op de s-versie vooraleer ik overstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:18:
[...]
Bestellen om alleen te proberen vind ik gewoon asociaal omdat de webshop hem dan niet meer kan verkopen voor een normale prijs.
Ik begrijp je mening en deel hem half. Echter vind ik het bijvoorbeeld ook asociaal hoeveel geld dit soort mobieltjes moeten kosten als men de kosten van productie ernaast legt. R&D kosten moeten er inderdaad uit, maar dan nog pakken ze waarschijnlijk een dusdanig grote marge waardoor ik mij niet schuldig ga voelen als ik telefoons bestel om te testen en waarbij je in principe al wel zeker weet dat je een van de telefoons zeker koopt. De wet geeft immers aan dat het kan en mag, dus m.i. niets mis mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Je hoeft echt geen medelijden met ze te hebben hoor :)
Dit is een instrument voor de webshops waarmee ze hun doel (kapitalen) binnenhalen. Zonder dit soort mogelijkheden zullen ze juist minder verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het grote voordeel van een fysieke winkel is dat je de producten daar kunt bekijken en proberen. Dat kan op internet niet. Daar hebben ze dan ook deze regeling voor bedacht. Hij is dus NIET voor garantie maar louter alleen om een product te kunnen proberen en als het niet bevalt terug te kunnen sturen.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel zo slim om daar geen misbruik van te maken door gewoon een lading aan spullen te bestellen en daar 1 exemplaar uit te kiezen om te behouden. Dat houden webshops niet lang vol met als gevolg dat we dan steeds minder webshops hebben en/of veel duurdere producten. Hier geldt dus: meer macht betekent ook meer verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk is alleen de betere specs van de Plus al een reden om hem wel te nemen ondanks het overdreven formaat.

Nou sterker nog het 720p (in 2017/2018!) scherm in de normale 8 is al reden genoeg als je het mij zou vragen.
ppl schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:19:
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel zo slim om daar geen misbruik van te maken door gewoon een lading aan spullen te bestellen en daar 1 exemplaar uit te kiezen om te behouden. Dat houden webshops niet lang vol met als gevolg dat we dan steeds minder webshops hebben en/of veel duurdere producten. Hier geldt dus: meer macht betekent ook meer verantwoordelijkheid.
Precies, mensen die alles maar terug sturen schieten zichzelf in de voet op de lange termijn. Alleen de grote jongens blijven op die manier over en die winkels (Bol, CoolBlue, enz) verkopen doorgaans gewoon voor Adviesverkoop prijzen.

Wederom een recht bedacht voor de consument welke eigenlijk de grote winkels helpt. Zelfde geld voor de langere garantie termijn in Europa, het lijkt leuk voor ons maar drijft de prijzen alleen maar omhoog.

[ Voor 67% gewijzigd door Donstil op 19-01-2018 21:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Rare vogels die in een paar minuten kunnen zeggen dat de iPhone 8 Plus veel te groot is om vast te houden!
Tuurlijk is het persoonlijke smaak, maar te groot en onhandelbaar is echt onzin!
Ik vind die kleine 8 juist ‘onhandelbaar’ omdat het scherm te klein is om er fatsoenlijk op te kunnen werken!
Ik kan de 8 Plus makkelijk met één hand vast houden en bedienen en ook past hij makkelijk in iedere zak.
Verder is het Plus model een stuk sneller met de 1GB extra werkgeheugen en een veel beter dubbele camera, full HD scherm en een betere batterij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51
Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:36:

Ik heb de iPhone 6 Plus vanaf de launch dag gehad, daarna de 6S Plus en de 8 Plus.
Dat je kramp in je handen hebt na 5 minuten kan kloppen. Dat kan ik me ook nog goed herinneren van de eerste dagen. Daarna wen je eraan. Wat ik zelf heel fijn vond aan het Plus model: je hebt eigenlijk geen tablet meer nodig. Als je hem in landscape gebruikt, dan heb je echt een heel fijn device om mee te surfen op het web. Ook de batterij van de iPhone 8 Plus ging echt enorm lang mee. Ik kon met veel gebruik makkelijk twee dagen doen op 1 landing. In de auto als navigatie systeem was ook altijd heel fijn. Wat de meeste mensen hebben met een TV (doe mij maar een TV zonder smart gedeelte) heb ik met de auto. Omdat alles goed wordt weergegeven op zo'n groot scherm heb je eigenlijk geen ingebouwde navigatie meer nodig.

Nu heb ik de iPhone X (buitenkans via mijn werk, anders was ik niet van telefoon gewisseld) en soms merk ik echt dat niet alles zo wordt weergegeven als op mijn iPhone 8 Plus. Er ontbreekt simpelweg wat informatie.
Wat ik nu vaak (niet) merk: heb ik mijn telefoon wel bij me? Ja je merkt bij de Plus wel dat je iets in je broekzak hebt zitten. Niet dat het storend is, maar wel meer aanwezig. Daarnaast kun je een iPhone Plus model nauwelijks met 1 hand gebruiken. Ook al zijn er wel slimme trucjes ingebakken: Reachability en je kunt met iOS 11 ook kiezen om het toetsenbord links of rechts in beeld te krijgen, zodat je alsnog met één hand kan typen. Maar het blijft een een grote telefoon. Helemaal met een hoesje. Als je op de fiets zit kun je niet even snel je telefoon erbij pakken. Daarvoor moest ik altijd stoppen (zoals het hoort :+ ).

Ik kan geen keuze voor je maken, maar ik zou altijd het Plus model kiezen voor het 'reguliere' model. En als het echt kan qua budget.. X.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-01-2018 22:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zarhrezz
Donstil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:44:
Eigenlijk is alleen de betere specs van de Plus al een reden om hem wel te nemen ondanks het overdreven formaat.
Betere specs wil niet altijd merkbaar zijn in gebruik. De SoC is gelijk en daarmee is al veel gezegd. De camera is op papier beter, maar ga je daar echt iets van merken? Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Voor je fotootjes tussendoor voor op Facebook / WhatsApp / etc. in ieder geval niet. Ben je echt serieus met fotografie bezig dan zijn beide camera's onvoldoende.
Nou sterker nog het 720p (in 2017/2018!) scherm in de normale 8 is al reden genoeg als je het mij zou vragen.
Ik weet niet precies hoe jij een telefoon precies gebruikt, maar tenzij je met je neus tegen het scherm zit en met een vergrootglas aan het kijken bent, ga je toch echt geen pixels zien op het 720p scherm van de reguliere 8. Meer pixels is dan simpelweg minder accuduur zonder dat daar enig voordeel tegenover staat, tenzij een hoger getalletje op de spec sheet tegenwoordig als voordeel telt.
HereIsTom schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:52:
Rare vogels die in een paar minuten kunnen zeggen dat de iPhone 8 Plus veel te groot is om vast te houden!
Tuurlijk is het persoonlijke smaak, maar te groot en onhandelbaar is echt onzin!
Rare vogels die voor anderen kunnen besluiten of iets te groot en onhandelbaar is terwijl er geen verdere informatie over de handgrootte van de betreffende persoon bekend is.
Ik vind die kleine 8 juist ‘onhandelbaar’ omdat het scherm te klein is om er fatsoenlijk op te kunnen werken!
Aangezien de Galaxy Note nog geen 7,5 jaar geleden op de markt kwam (de eerste commercieel succesvolle smartphone met scherm groter dan 5"), zegt die uitspraak iets over je leeftijd of over je geheugen.
Ik kan de 8 Plus makkelijk met één hand vast houden en bedienen en ook past hij makkelijk in iedere zak.
Ok, dus jij hebt bovengemiddelde grote handen. Maar dat het ding in jou broekzakken past, betekent niet dat zo'n telefoon ook in de broekzak van de skinny jeans van een dun tienermeisje past.
Verder is het Plus model een stuk sneller met de 1GB extra werkgeheugen en een veel beter dubbele camera, full HD scherm en een betere batterij!
De snelheid is gelijk, zie alle benchmarks (sterker nog, de 8 scoort vaak hoger dan de 8 Plus...logisch, want minder pixels om te renderen). Die extra GB is nodig voor dingen als VR / AR omdat het scherm een hogere resolutie heeft. Buiten dat soort werk en games, ga je het verschil niet merken.

Het scherm is groter met een hogere pixel density, dus in principe scherper. Ga je het verschil zien / merken? Waarschijnlijk niet. De afweging is dus hoofdzakelijk grootte...heb je liever 4.7" of 5.5"?

De accuduur is wel wat beter en dat zou afhankelijk van hoeveel je het ding gebruikt merkbaar kunnen zijn...als je het ding intensief gebruikt kan het het verschil zijn tussen net wel / net niet de 2 dagen halen.

Wat mij betreft zijn de 2 grootste factoren in de keuze 8 of 8 Plus de grootte en de prijs. Voor een hoop mensen is de Plus gewoon te groot en is het een simpele keus. Maar wat ook best een afweging is de 20% die de Plus duurder is...op de 64 GB versie is het zomaar een €150 euro verschil. Lang niet iedereen zal dat extra willen betalen voor een groter scherm en een wat betere accuduur...want de verdere verschillen zullen voor de meeste mensen niet merkbaar zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:57:
Ik weet niet precies hoe jij een telefoon precies gebruikt, maar tenzij je met je neus tegen het scherm zit en met een vergrootglas aan het kijken bent, ga je toch echt geen pixels zien op het 720p scherm van de reguliere 8. Meer pixels is dan simpelweg minder accuduur zonder dat daar enig voordeel tegenover staat, tenzij een hoger getalletje op de spec sheet tegenwoordig als voordeel telt.
Dit is onzin, op een gangbare smartphone afstand zie je met normale ogen prima dat de 8+ en X scherper zijn dan de 4,7” modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Zarhrezz Wat jij schrijf is natuurlijk niet de waarheid. Wel degelijk merk je het verschil in snelheid en de kwaliteit van de camera en ook van het scherm!
En wat heeft mijn leeftijd er mee te maken? Schermen onder de 5” zijn gewoon te klein om lekker op te werken!
En dat de Plus iets duurder is dan de standaard 8 is dus logisch omdat de Plus veel beter is en bijna een dag langer doen met de accu vind ik zeker de prijs wel waard! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hier toch ook maar de 7 ingeruild voor een 8. De 6S van de vrouw er weer uit zoals we eigenlijk ieder jaar doen. Vanaf de 4 alle iPhones meegemaakt (geen Plus variant).

Qua formaat geen verschillen dus maar ik zou toch graag een full spec “iPhone 5 formaat” willen. Dat gezegd hebbende had ik niet gedacht dat ik de kleine verschillen met de 7 wel weer kan waarderen. Love de glazen achterkant. Bij de 4 en 4S ook gehad en was/is gewoon veel mooier IMHO. Ook het truetone is prettig tot nu toe en de speakers klinken weer beter.

Geen X hier. Voor mij nog te veel prototype dus ik wacht liever af tot een opvolger. Daarbij kan ik het (nog) niet goed praten voor mezelf om 1299 uit te gaan geven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
HereIsTom schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:13:
@Zarhrezz Wat jij schrijf is natuurlijk niet de waarheid. Wel degelijk merk je het verschil in snelheid en de kwaliteit van de camera en ook van het scherm!
Allemaal buikgevoel waar jij je op baseert, je wilt het maar niet snappen dat die zwaardere processor nodig is voor het grotere scherm. De benchmarks bewijzen dat het verschil minimaal is tussen 8 & 8+ en dan nog in het voordeel van de 8.
Er wordt ook serieus overdreven als het over de camera gaat, het is en blijft een smartphone image sensor van 5.16 mm x 6.25 mm (32.3 mm² oppervlakte), vergeleken met mijn APC-C sensor in de Fujifilm van 23.6mm x 15.6mm (368.16 mm²), 11,3x groter dus, nog maar te zwijgen over het onnozel lensje op een iPhone. Neh, smartphones blijven snapshots maken...
En wat heeft mijn leeftijd er mee te maken? Schermen onder de 5” zijn gewoon te klein om lekker op te werken!
Je wilt het niet snappen, het gaat niet over ermee werken... maar er mee kunnen omgaan in het dagelijks leven. Ik ga niet met een handtas gaan rondlopen om mijn smartphone te kunnen opbergen. De S7e paste nog net maar die 8+ is gewoon te hoog voor 'maar' een 5,5" scherm.
En dat de Plus iets duurder is dan de standaard 8 is dus logisch omdat de Plus veel beter is en bijna een dag langer doen met de accu vind ik zeker de prijs wel waard! 👍
We zullen het nuanceren naar iets beter... overdrijven is ook een kunst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@RigolleM Ik snap het best dat je graag de 8 Plus afkraakt, maar jullie hebben geen eens echt ervaring met de 8 Plus, alleen maar gebasseert op paar minuten vast houden.
Ik heb beide een tijdje gehad en dan merk/zie je wel degelijk het verschil!
Het is echt onzin dat je een handtas nodig hebt, de 8 Plus past makkelijk in al mijn zakken!
*knip*

Dat is niet hoe we met elkaar omgaan op GoT.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Het is echt onzin dat je een handtas nodig hebt, de 8 Plus past makkelijk in al mijn zakken!
*knip*
Afbeeldingslocatie: https://media.gq.com/photos/55828ceee52bc4b477a982dc/master/w_800/blogs-the-feed-iphone-6-plus-back-pocket-02.jpeg

Past prima in de zakken! Zo zie ik hem vaak uitsteken bij velen die een Plus hebben.
Ik snap het best dat je graag de 8 Plus afkraakt, maar jullie hebben geen eens echt ervaring met de 8 Plus, alleen maar gebasseert op paar minuten vast houden.
Ik heb beide een tijdje gehad en dan merk/zie je wel degelijk het verschil!
Ik heb de 8+ iets meer dan een dag bij mij gehad, dus terug een veronderstelling die je maakt die niet klopt, zoals veel insinuaties die je hier maakt die geen steek houden. Ik kon mijn S7e ook niet met één hand bedienen en die heeft kleinere bezels dan de 8+ en ik heb normale mannenhanden voor iemand van 1m80.
Er zijn inderdaad verschillen en die ontken ik ook niet, maar erbij vertellen dat hij zoveel beter is dan de gewone 8 dat is sterk overdreven: 720p vs 1080p = zie je niet met het blote oog, sneller = benchmarkreviews in het voordeel voor de 8, camera = smartphone-kwaliteit = nihil vershil, blijft nog over groter en duurder... en dat zie je inderdaad, zelfs na 1 seconde.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
*knip*

Niet zo op de man spelen.

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
*knip*

Niet happen, gewoon een TR aanmaken.

[ Voor 108% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
Donstil schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:05:
Dit is onzin, op een gangbare smartphone afstand zie je met normale ogen prima dat de 8+ en X scherper zijn dan de 4,7” modellen.
Dat is geen onzin, dat is wat je wil zien. "In most cases, 300ppi or so exceeds what the human eye is able to distinguish at a normal viewing distance (which is what Apple’s “Retina” is supposed to refer to)."
https://lifehacker.com/do...-my-smartphone-1450793273
De 8 zit op 326ppi, de Plus iets boven de 400ppi. Beide zitten boven de 300ppi dus tenzij jij speciale ogen hebt, ga jij het verschil er niet uithalen in een dubbel-blind test.

[ Voor 24% gewijzigd door Zarhrezz op 20-01-2018 13:58 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Dat is geen onzin, dat is wat je wil zien. "In most cases, 300ppi or so exceeds what the human eye is able to distinguish at a normal viewing distance (which is what Apple’s “Retina” is supposed to refer to)."
https://lifehacker.com/do...-my-smartphone-1450793273
De 8 zit op 326ppi, de Plus iets boven de 400ppi. Beide zitten boven de 300ppi dus tenzij jij speciale ogen hebt, ga jij het verschil er niet uithalen in een dubbel-blind test.
De 300ppi per oog mythe is inmiddels al wel even ontkracht (je link is ook al bijna 5 jaar oud).

Maar goed of ik het wil zien of daadwerkelijk zie (ik denk het laatste) maakt niet zoveel uit. Heeft dezelfde uitwerking :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22
Graag niet nog meer olie op het vuur gooien :)

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
Donstil schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:15:
De 300ppi per oog mythe is inmiddels al wel even ontkracht (je link is ook al bijna 5 jaar oud).
Ok, fair enough...maar dat er iets op de claim is af te dingen, betekent in dit geval nog niet dat je in de praktijk een verschil gaat zien. Uit dit 'debunked' artikel een stukje:
"Whether you can see a difference between your current smartphone and a smartphone with a true retina display depends on what you are viewing. Low-quality videos like the ones we watch on YouTube, will continue to look bad. In fact, they will even look worse, because you’ll see the compression artifacts more clearly. Small text is one area where you are likely to notice a difference. Text will be razor sharp. You can really see the difference between a 300 PPI display and 550 PPI display when things like pen-drawn Kanji characters are displayed."

Wat je bekijkt is dus een hele grote factor. Websites met Latin character sets...onwaarschijnlijk dat je het verschil gaat zien. Wat er ook bij komt; de 300ppi is gebaseerd op 20/20 vision...wat niemand in de praktijk heeft. Een paar procent van de mensheid heeft meer, de rest zit er onder. Daarnaast is 20/20 gebaseerd op een andere afstand dan waar we met smartphones over praten. Zodra je iets afwijking in je ogen hebt, wordt de kans groter dat je het verschil gewoon niet kan zien.
Maar goed of ik het wil zien of daadwerkelijk zie (ik denk het laatste) maakt niet zoveel uit. Heeft dezelfde uitwerking :)
True enough. Laten we afspreken dat we op dit vlak (schermresolutie, fotokwaliteit, audiokwaliteit) ons beperken tot statements als "in theorie is het meer / beter / etc. maar of jij er iets van gaat merken hangt zodanig van jou fysieke gestel af dat wij er geen zinnig uitspraak over kunnen doen" :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:45
Gezellig hier.

Hier bewust voor een 8 plus gegaan. 3GS, 4, 5, 5s, en 6s waren de voorgangers. En dit is by far de fijnste.
Ik heb grote handen. Alleen de linkerbovenhoek komt ik niet bij met één hand gebruik. Broekzakken is geen enkel probleem. Ook strakke jeans en dergelijke. Alleen als de zakken wat ondiep zijn is het een beetje opletten geblazen. Maar daar heb ik in ieder geval geen last van.

Ik had mij met een gewone 8 ook prima kunnen redden waarschijnlijk. Maar het grote scherm en accuduur zijn echt heel fijn in dagelijks gebruik. En geeft voor mij net iets extra's ten opzichte van de voorgangers.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:13

Hupske

AFCA

Nou ik zal ook eens even reageren. Je word irritant.
Jou waarheid is niet iemand anders zijn waarheid.

Zelf heb ik de 8 Plus en mijn vader heeft de 8.
Daarnaast werk ik bij Amac dus heb daardoor de verschillende toestellen vaak in de handen.

Snelheid verschil is er niet tussen beide toestellen. Batterijduur is echt om hem even.
Qua kleurweergave wint de 8 het. Qua resolutie wint de plus het. Ook al is dat erg moeilijk waar te nemen.

Wat betreft handzaamheid. De 8 plus is soms echt wel vervelend om vast te houden. Zeker met 1 hand. Krijg het niet voor elkaar om een bericht te sturen met 1 hand. Puur omdat het toestel dan telkens uit mijn hand kan vallen.
De 8 vind ik daarin een stuk prettiger om te hebben.
Daarnaast wint de 8 het voor mij om hem in de broekzak te hebben. Met een iets strakkere broek gaan de plus al snel knellen en dan zit je een hele verjaardag met je mobiel in de hand.

Waarom heb ik dan toch de plus:
Ik maak er minder typefouten mee, omdat het toetsenbord breder is.
Met internetten heb je meer informatie in t beeld staan en zelfde geld voor berichten en mails.
Daarnaast brengt die extra camera met zich mee dat je wat mooiere foto’s kan maken.

Ik snap dus heel goed dat mensen de Plus niet nemen vanwege de grote. Je moet alleen voor je zelf afwegen of je er tegen kan dat je net iets minder informatie in beeld hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 21:05 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Modbreak:Graag ontopic blijven. Een aantal reacties zijn vanwege het trollen naar de prullenbak verplaatst. Graag hier niet verder op reageren, maar gewoon een TR aanmaken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2018 21:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Gisteren ben ik even langs geweest bij de Amac en ben er nu wel vrij zeker van dat ik toch voor de plus ga.
Het enige nadeel wat ik zie is het formaat in m'n broekzak. Maar verder voelt hij prima handelbaar.

Tevens heb ik al jaren een iPad en die kan ik ook altijd prima vasthouden, dan moet een plus zeker geen issue zijn. Die iPad wordt overigens wel overbodig denk ik als ik een plus heb.

Dus even wachten op pay-day en dan gaan we die gewoon bestellen :)

Nadeel trouwens van het bezoek van de Amac, vriendinlief kwam er dus achter dat de iPhone 8 goud dus eigenlijk rosegoud is en heeft nu spijt dat ze een witte iPhone 8 heeft gekozen. :/
Maarja had ze maar beter onderzoek moeten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Psycho_Mantis schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:34:
Gisteren ben ik even langs geweest bij de Amac en ben er nu wel vrij zeker van dat ik toch voor de plus ga.
Het enige nadeel wat ik zie is het formaat in m'n broekzak. Maar verder voelt hij prima handelbaar.

Tevens heb ik al jaren een iPad en die kan ik ook altijd prima vasthouden, dan moet een plus zeker geen issue zijn. Die iPad wordt overigens wel overbodig denk ik als ik een plus heb.

Dus even wachten op pay-day en dan gaan we die gewoon bestellen :)

Nadeel trouwens van het bezoek van de Amac, vriendinlief kwam er dus achter dat de iPhone 8 goud dus eigenlijk rosegoud is en heeft nu spijt dat ze een witte iPhone 8 heeft gekozen. :/
Maarja had ze maar beter onderzoek moeten doen :+
Tip, bestel hem bij Coolblue. Mocht je je nog bedenken heb je 30 dagen om te retourneren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

alwaysleft schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Tip, bestel hem bij Coolblue. Mocht je je nog bedenken heb je 30 dagen om te retourneren ;)
Helaas doet Coolblue geen abonnementen meer, dus dat gaat hem helaas niet worden. Het wordt waarschijnlijk Belsimpel, heb ik tenslotte ook goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Heeft hier iemand ervaring met ti84shop.nl, en in het bijzonder met het kopen van een iPhone daar?

Dit zal wel een EU-model zijn, maar is dat een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nu 2 dagen trotse eigenaar van Iphone8. Kom van 3 jaar oude iPhone6.
Alles overzetten was zo gedaan, en wat een verschil in snelheid, vooral TouchID.
* VonFoX happy :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Jackssonss schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:56:
Heeft hier iemand ervaring met ti84shop.nl, en in het bijzonder met het kopen van een iPhone daar?

Dit zal wel een EU-model zijn, maar is dat een probleem?
levering en afhandeling is erg snel.

Retourrecht deed hij een beetje vaag over destijds. Uiteindelijk wel uit gekomen met ze.

Was gewoon NL toestel trouwens, geen rare stekkertjes o.i.d. :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cache
Psycho_Mantis schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:34:
Goede keuze, net zoals iedereen die hier of een normale of een plus versie kiest, en tevens veel plezier ermee binnenkort! Er is al genoeg oorlog in de digitale wereld tussen android en iOS, dus laten we allemaal gewoon blij zijn dat we niet bij het als eerst genoemde kamp horen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 14-08 21:41
EDIT : laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door mike30 op 23-01-2018 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Cache schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Goede keuze, net zoals iedereen die hier of een normale of een plus versie kiest, en tevens veel plezier ermee binnenkort! Er is al genoeg oorlog in de digitale wereld tussen android en iOS, dus laten we allemaal gewoon blij zijn dat we niet bij het als eerst genoemde kamp horen. :+
Ik zit dus met het zelfde, ik heb op het moment wen iphone se, hiervoor een iphone6 maar die weggedaan omdat hij zo ontzettend glad was.
Nu is de iphone se aan vervanging toe. En me meiske heeft de 7 plus. En ja hij is een hele fijne formaat en zeker goed handelbaar alleen het formaat in je broekzak. Daar zit ik dus ook mee als twijfel. De 8 of de 8 plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Deze toch even hier; ik heb eigenlijk de neiging om voor een SE of 8 te gaan, puur omdat iOS zo lekker werkt en het naar mijn idee bijzonder energiezuinig is. Ik probeer omdat ik de batterij toch vrij belangrijk vind een gefundeerde keuze te maken, waarbij ik toch nog twijfel tussen de 8 en de Oneplus 5T.

Helaas is YouTube overspoeld met (mogelijk) gesponsorde filmpjes en in de meeste vergelijkingen worden een aantal telefoons op een rijtje gelegd en worden een aantal uren spelletjes gespeeld, een aantal uren filmpjes gespeeld en verder nog een paar random testen gedaan. :+ Dit is voor mij volstrekt irrelevant aangezien ik de telefoon voornamelijk praktisch gebruik:

- Af en toe een keer de telefoon unlocken om wat appjes te beantwoorden; ik maak wel gebruik van WhatsApp Web het grootste deel van de tijd
- Keer een mailtje bekijken
- Paar keer per dag even door FB/Instagram/Snapchat heen scrollen om te zien of er nog wat boeiends is
- Af en toe muziek luisteren via bluetooth headset, maar zeker niet constant. Liefst doe ik dat op mijn laptop.

Ik heb wel vaak bluetooth + gps standaard aan. Fijnste is natuurlijk als de telefoon niet constant aan de lader hoeft, hoewel dit opzich wel kan thuis of op het werk.

Het kan zijn dat ik zo nu en dan mijn telefoon inzet als hotspot maar dan zal deze meestal voorzien zijn van stroom. Situaties waarin ik navigeer/flitsmeister gebruik zijn iets minder relevant omdat ik dan gewoon external power heb.

Kan iemand die real life ervaring hiermee heeft hier iets over zeggen? Voor mij is het voornaamste dat ik er (meer dan) een dag mee door kom, liefst zonder te laden :P Ik kan me voorstellen dat wat mee "idle" gebruik hele andere resultaten oplevert dan on-screen time, wat bij mij waarschijnlijk heel wat mindder zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 23-01-2018 09:01 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
Steephh schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:50:
Deze toch even hier; ik heb eigenlijk de neiging om voor een SE of 8 te gaan, puur omdat iOS zo lekker werkt en het naar mijn idee bijzonder energiezuinig is. Ik probeer omdat ik de batterij toch vrij belangrijk vind een gefundeerde keuze te maken, waarbij ik toch nog twijfel tussen de 8 en de Oneplus 5T.

Helaas is YouTube overspoeld met (mogelijk) gesponsorde filmpjes en in de meeste vergelijkingen worden een aantal telefoons op een rijtje gelegd en worden een aantal uren spelletjes gespeeld, een aantal uren filmpjes gespeeld en verder nog een paar random testen gedaan. :+ Dit is voor mij volstrekt irrelevant aangezien ik de telefoon voornamelijk praktisch gebruik:

- Af en toe een keer de telefoon unlocken om wat appjes te beantwoorden; ik maak wel gebruik van WhatsApp Web het grootste deel van de tijd
- Paar keer per dag even door FB/Instagram/Snapchat heen scrollen om te zien of er nog wat boeiends is
- Af en toe muziek luisteren via bluetooth headset, maar zeker niet constant. Liefst doe ik dat op mijn laptop.

Ik heb wel vaak bluetooth + gps standaard aan. Fijnste is natuurlijk als de telefoon niet constant aan de lader hoeft, hoewel dit opzich wel kan thuis of op het werk.

Het kan zijn dat ik zo nu en dan mijn telefoon inzet als hotspot maar dan zal deze meestal voorzien zijn van stroom. Situaties waarin ik navigeer/flitsmeister gebruik zijn iets minder relevant omdat ik dan gewoon external power heb.

Kan iemand die real life ervaring hiermee heeft hier iets over zeggen? Voor mij is het voornaamste dat ik er (meer dan) een dag mee door kom, liefst zonder te laden :P Ik kan me voorstellen dat wat mee "idle" gebruik hele andere resultaten oplevert dan on-screen time, wat bij mij waarschijnlijk heel wat mindder zal zijn.
Weet niet hoe de 5T is,maar ik zou de iphone 8 pakken. Een monster kwa power,future proof dus.

Had de pixel 2 hier voor dus best veel ervaring met android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Steephh schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:50:

Ik heb een 8 en vergelijkbaar gebruik; mail, agenda, paar WhatsApp per dag, af en toe browser en Here WeGo en een app voor automatische urenregistratie op werk (GPS / geofencing) op de widgets. Geen muziek, maar Bluetooth verbruikt nauwelijks iets, dus ik verwacht daar geen impact.

Nu een paar weken in gebruik en ik laad zo'n twee keer per week op. Hij gaat dan aan de USB-C PD port van een Anker multi-port lader en dan zit je na een half uurtje tot een uurtje al wel op 90%+ (vanaf 20-30%).

Gezien jou verbruik zou het me verbazen als je de 2-3 dagen niet zou halen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik heb een 8 en vergelijkbaar gebruik; mail, agenda, paar WhatsApp per dag, af en toe browser en Here WeGo en een app voor automatische urenregistratie op werk (GPS / geofencing) op de widgets. Geen muziek, maar Bluetooth verbruikt nauwelijks iets, dus ik verwacht daar geen impact.
HERE WeGo gebruik je die op de batterij of zit hij op de lader in de wagen? GPS is één van de grote stroomvreters op een smartphone.

2 à 3 dagen is echt wel subliem, dat haal ik niet met mijn iPhone 8. 's Morgens 100% en 's avonds nog zo'n 30 à 40% over, dus laad ik hem terug op tijdens het slapen. Hij wordt wel goed gebruikt tijdens de dag, maar geen games of navigatie apps.

Ik heb ff een OP3T gehad, Oneplus toestellen zijn toch het beste waar Android op draait.
Was niet compatible met de bedrijfssoftware (wegens gewijzigde bootloader) anders had ik hem véél langer gehad. Overgestapt naar een S7e en nu terug thuis met een iPhone 8.

Eén van mijn beweegredenen om terug te keren naar iPhone vooral omdat mijn vrouw is overgeschakeld naar iPhone. We delen onze agenda, foto's, docs,... via de iCloud en is toch een groot voordeel.

[ Voor 25% gewijzigd door RigolleM op 23-01-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
RigolleM schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:12:
HERE WeGo gebruik je die op de batterij of zit hij op de lader in de wagen? GPS is één van de grote stroomvreters op een smartphone.
Ik gebruik 'em niet echt...niet nodig op de 10 km die ik naar werk heen en weer ga. Maar de widget geeft wel altijd de afstand naar huis aan als ik naar links swipe...het zal dus achtergrond update zijn. Nog geen lange ritten met navigatie aan gedaan, max een half uurtje. Daar heb ik het verbruik niet echt van gemerkt.
2 à 3 dagen is echt wel subliem, dat haal ik niet met mijn iPhone 8. 's Morgens 100% en 's avonds nog zo'n 30 à 40% over, dus laad ik hem terug op tijdens het slapen. Hij wordt wel goed gebruikt tijdens de dag, maar geen games of navigatie apps.
Uiteindelijk is denk ik de tijd dat het scherm aan staat de grote factor...background van GPS en dergelijke doet weinig.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Groot verschil zal natuurlijk wel zijn in hoe de GPS positie wordt bepaald. Naar mijn mening schakelt iOS daar veel beter in dan Android. Bij Android moet je vaak zelf switchen tussen Battery Saving / High Accuracy.

Klinkt goed iig verder, belangrijkste is voor mij iig dat je de dag ermee door komt en liefst nog een tweede dag als het er in zit.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog ff over die harde tik bij de flitser:
Engineering zei dat ze m’n toestel heel graag wilde hebben. Vervolgens wilden ze alleen pas ná ontvangst toestel gaan babbelen over vervanging. Dan ben je dus rustig 1 a 2 weken verder, dus nee gezegd. Reageerden ze dat t toch echt zo moet.
Dus geweigerd en gewoon weer een express replacement aangevraagd en dan zien we wel. :+ Zoeken ze t zelf maar uit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Laatst online: 12:09

Kevinr1989

I am the danger

SInds gisteravond eindelijk na een kleine 4 weken wachten mijn iPhone 8 Plus in ontvangst mogen nemen namens Vodafone :) Natuurlijk zo blij als een kind (kom af van een normale 7) maar moet zeggen dat het zeker even wennen is aan het formaat. Had na verloop van tijd serieus wat kramp in mijn hand van het vasthouden, je merkt ook veel verschil in het materiaalgebruik waardoor hij een stukje zwaarder is.

Al met al tevreden, alles via een backup overgezet, werkt toch zó makkelijk :P Nu nog een goed hoesje scoren en screenprotector, iemand suggesties hiervoor?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De iPhone 8 Plus is besteld en komt vanmiddag binnen *O*

Die Airpower mat en de Airpods met Qi, komen die ooit nog eens? De Homepod komt nu, maar van de rest hoor je niks meer van.
Wil graag nog de Airpods erbij kopen, maar heb geen zin om ze dan nu te kopen en dat er een maand later een nieuwe revisie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Kevinr1989 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:08:
SInds gisteravond eindelijk na een kleine 4 weken wachten mijn iPhone 8 Plus in ontvangst mogen nemen namens Vodafone :)
Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt? Ik heb uiteindelijk mijn bestelling (nieuwe abbo zonder nummerbehoud + iPhone 8 Plus 64GB) maar geanuleerd en diezelfde bestelling bij mobiel.nl gedaan, omdat ik het wachten zat was. Dat toestel (besteld op doordeweekse dag om 18:00 ofzo) had ik gewoon de volgende dag in huis.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

ralpje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt? Ik heb uiteindelijk mijn bestelling (nieuwe abbo zonder nummerbehoud + iPhone 8 Plus 64GB) maar geanuleerd en diezelfde bestelling bij mobiel.nl gedaan, omdat ik het wachten zat was. Dat toestel (besteld op doordeweekse dag om 18:00 ofzo) had ik gewoon de volgende dag in huis.
Tuurlijk, vragen staat vrij! :9 Ik heb op 28-12 mijn huidige abonnement verlengd maar ik kreeg op 3-1 pas een terugkoppeling met bestelnummer. Uiteindelijk na heel veel bellen, mailen en zelfs een klacht ingediend te hebben is hij gister bezorgd. Voordat ik iedereen op mijn dak krijg, ten tijde van mijn bestelling stond er op de website van Vodafone dat de telefoon voorradig was..... Al met al niet echt tevreden over de service... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Kevinr1989 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Tuurlijk, vragen staat vrij! :9 Ik heb op 28-12 mijn huidige abonnement verlengd maar ik kreeg op 3-1 pas een terugkoppeling met bestelnummer. Uiteindelijk na heel veel bellen, mailen en zelfs een klacht ingediend te hebben is hij gister bezorgd. Voordat ik iedereen op mijn dak krijg, ten tijde van mijn bestelling stond er op de website van Vodafone dat de telefoon voorradig was..... Al met al niet echt tevreden over de service... :X
Ah. Mijn bestelling op 29-12 gedaan via de site, maar geen bevestigingsmail gekregen. Telefonisch navragen leered dat er iets niet goed gegaan was. Order geanuleerd en op 30-12 maar even langs de winkel gelopen om het daar te regelen. Toen werd gezegd dat levertijd zo'n twee weken zou zijn.
Uiteindelijk na veel navragen en langslopen en forumberichten bij Vodafone vorige week donderdag maar besloten die hele order te annuleren en elders te bestellen. Wel ook gelijke en andere provider gekozen, want de service van Vodafone was inderdaad om te huilen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Kevinr1989 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:40:
Voordat ik iedereen op mijn dak krijg, ten tijde van mijn bestelling stond er op de website van Vodafone dat de telefoon voorradig was..... Al met al niet echt tevreden over de service... :X
Telecom providers en service :') De laatste keer dat ik van provider wilde wisselen eens gezocht op klanttevredenheid m.b.t. de klantenservice / klachtafhandeling. Op een 1 tot 5 sterren kwam er geen eentje verder dan 1.5 sterren. Zodra je maar geen service nodig hebt gaat het wel goed...
Nu nog een goed hoesje scoren en screenprotector, iemand suggesties hiervoor?
Op de SE van m'n vrouw hebben we in de Amac winkel een screen protector laagje laten zetten...ze hebben daar een apparaat voor zodat er geen luchtbellen tussen komen.

Zelf op m'n 8 heb ik geen protector zitten, ik gebruik een folio case zodat m'n scherm op die manier beschermd is, dat is deze:
Otterbox Strada
Nu een paar weken in gebruik en ik vind het wel een erg prettige case. Buttons zijn bereikbaar maar niet makkelijk per ongeluk in te drukken (volume-buttons zitten achter de fold als de folio gesloten is). Als je veel volume up / down wil doen is dat wel iets om rekening mee te houden. De DnD switch zit ook afgeschermd, dus daarvoor moet je de folio openen. Verder erg prettige materialen en de magnetische sluiting voelt ook goed...niet te slap, niet te vast.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40
SInds gisteravond eindelijk na een kleine 4 weken wachten mijn iPhone 8 Plus in ontvangst mogen nemen namens Vodafone :) Natuurlijk zo blij als een kind (kom af van een normale 7) maar moet zeggen dat het zeker even wennen is aan het formaat. Had na verloop van tijd serieus wat kramp in mijn hand van het vasthouden, je merkt ook veel verschil in het materiaalgebruik waardoor hij een stukje zwaarder is.

Al met al tevreden, alles via een backup overgezet, werkt toch zó makkelijk :P Nu nog een goed hoesje scoren en screenprotector, iemand suggesties hiervoor?
Hoesje: Caudabe The Sheath
Screen: Amac - Belkin InvisiGlass Ultra

Al jaren voor mij de beste combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:03

Trouble

Everything is awesome

ik ben ook bij de amac gewest voor de screenprotector :Y bevalt goed. Als hoesje heb ik de zwart/grijze met canvas van native union :9

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Zarhrezz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Telecom providers en service :') De laatste keer dat ik van provider wilde wisselen eens gezocht op klanttevredenheid m.b.t. de klantenservice / klachtafhandeling. Op een 1 tot 5 sterren kwam er geen eentje verder dan 1.5 sterren. Zodra je maar geen service nodig hebt gaat het wel goed...

[...]

Op de SE van m'n vrouw hebben we in de Amac winkel een screen protector laagje laten zetten...ze hebben daar een apparaat voor zodat er geen luchtbellen tussen komen.

Zelf op m'n 8 heb ik geen protector zitten, ik gebruik een folio case zodat m'n scherm op die manier beschermd is, dat is deze:
Otterbox Strada
Nu een paar weken in gebruik en ik vind het wel een erg prettige case. Buttons zijn bereikbaar maar niet makkelijk per ongeluk in te drukken (volume-buttons zitten achter de fold als de folio gesloten is). Als je veel volume up / down wil doen is dat wel iets om rekening mee te houden. De DnD switch zit ook afgeschermd, dus daarvoor moet je de folio openen. Verder erg prettige materialen en de magnetische sluiting voelt ook goed...niet te slap, niet te vast.
Tsja, heb thuis Ziggo en wilde niet overstappen, dus bij Vodafone besteld daardoor. Ik moet zeggen, hiervoor geen 'problemen' gehad hoor, maar dit vond ik echt wel een flater. En als ik het forum daar las was/ben ik echt niet de enige 8)7

Maar, bij mijn verlengen kreeg ik een 50 euro voucher voor accesoires, hiervan heb ik een Tech21 Pure Clear hoesje gekocht:
https://www.tech21.com/en_us/pure-clear-iphone-7-8-clear

De pasvorm is uitstekend en het voelt goed aan, alleen aan de onderkant bij de lightning port vind ik het materiaal te dun en flexible. Heb ook nog een 20 euro voucher van bol.com liggen en heb zitten kijken voor een leren Apple hoesje, die krengen zijn echt wel duur... :P

Wat betreft de screenprotector, ik heb het 1 keer bij Amac laten doen maar die zat er echt heel scheef op. Daarbij had ik het gevoel dat de zijkanten van het scherm net niet volledig gedekt waren door die protector... Geld terug gekregen en zelf een protector gekocht en aangebracht, zat er echt strak op! :)

Die screenprotector gaat er zeker komen, over het hoesje zit ik nog te twijfelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Trouble schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:26:
ik ben ook bij de amac gewest voor de screenprotector :Y bevalt goed. Als hoesje heb ik de zwart/grijze met canvas van native union :9
helpen ze je daar ook aan een screenprotector als je je telefoon elders hebt gekocht?

kan je met hun screenprotector makkelijk zonder op een scherpe rand te schrapen naar je quick settings menu? daar hem ik bij mijn huidige screen protector last van. vervelend gevoel.

Zit de screenprotector totaan de rand van de telefoon of net over het beeld? ik heb nu last van een vergrootglas effect op de buitenste rij pixels. mijn screenprotector had breder moeten zijn.

als laatste: hoe groot waren de kosten? ;)

veel vragen, alvast bedankt voor de moeite.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:13

Hupske

AFCA

@jmk Ja, je kan gewoon een screenprotector laten zetten als je je toestel elders hebt gekocht.

Ze hebben bij Amac meerdere varianten. 1 protector is vrij dik en het goedkoopste en kost 24,95(nagenoeg nooit voorradig, want Belkin levert ze niet meer). Dan hebben ze nog een screenprotector voor 34,95 welke iets dunner is en ook nog eens het beste bestand is tegen krassen.
Tegenwoordig hebben ze ook een protector voor 44,95 en deze zit over de gehele voorkant van het toestel.

Die van 25,- en 35,- euro bedekken alleen de voorkant tot de afboeking van het scherm. Echter geven de randen van de protector niet het vergrootglas effect.
Je quick settings menu heb je geen last van, aangezien de protector doorloopt tot onder de homeknop.

Ik heb zelf nu een nieuwe Bluetooth koptelefoon binnen. Ding werkt perfect alleen heb ik een zeer irritante bug met dat ding.
Wanneer ik hem uit wil zetten en hem net niet lang genoeg ingedrukt houd, gaat mijn telefoon telkens mijn meest recent gebelde persoon bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hupske op 27-01-2018 08:38 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Super! Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan ook gewoon voor 10 euro een screenprotector halen bij de kruitvat. (Incl gratis case!)
Zijn nog zeer mooi ook met afrondende hoeken.

En heeft mijn iPhone al weer gered overigens, vond het al nodig om hem te laten vallen :+
Mis nu rechtsbovenaan een hoekje van de screenpotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:03

Trouble

Everything is awesome

jmk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:34:
[...]

helpen ze je daar ook aan een screenprotector als je je telefoon elders hebt gekocht?

kan je met hun screenprotector makkelijk zonder op een scherpe rand te schrapen naar je quick settings menu? daar hem ik bij mijn huidige screen protector last van. vervelend gevoel.

Zit de screenprotector totaan de rand van de telefoon of net over het beeld? ik heb nu last van een vergrootglas effect op de buitenste rij pixels. mijn screenprotector had breder moeten zijn.

als laatste: hoe groot waren de kosten? ;)

veel vragen, alvast bedankt voor de moeite.
Beetje aanvullend: ik heb de duurste screenprotector erop laten zetten die Amac verkoopt. Twee dingen die ik er een beetje irritant aan vind: met touchID vind ik de rand wat scherp en gevoelsmatig veel dieper dan zonder protector. Verder zit er bovenaan een lichter stuk waar stof wat achter verzameld. Verder dan dat 0 klachten, scherm werkt nog net zo goed als eerst.
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:10:
Je kan ook gewoon voor 10 euro een screenprotector halen bij de kruitvat. (Incl gratis case!)
Zijn nog zeer mooi ook met afrondende hoeken.

En heeft mijn iPhone al weer gered overigens, vond het al nodig om hem te laten vallen :+
Mis nu rechtsbovenaan een hoekje van de screenpotector.
Ik ben gestopt met zelf protectors zetten, want ik kreeg dat echt nooit goed. Altijd wel luchtbelletjes of stofjes eronder.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22
Trouble schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:27:
[...]

Beetje aanvullend: ik heb de duurste screenprotector erop laten zetten die Amac verkoopt. Twee dingen die ik er een beetje irritant aan vind: met touchID vind ik de rand wat scherp en gevoelsmatig veel dieper dan zonder protector. Verder zit er bovenaan een lichter stuk waar stof wat achter verzameld. Verder dan dat 0 klachten, scherm werkt nog net zo goed als eerst.

[...]

Ik ben gestopt met zelf protectors zetten, want ik kreeg dat echt nooit goed. Altijd wel luchtbelletjes of stofjes eronder.
10 euro bij de plaatselijke markt telefoon Turk incl montage. Perfect geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
ik overweeg mijn iphone 7 te wisselen voor een 8 plus. Nu gebruik ik altijd hoesjes van Vaultskin. Zij hebben echter alleen hoesjes voor de 7 Plus.

Weet iemand of de hoesjes voor de 7 Plus ook op de 8 Plus passen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
bing69 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:07:
ik overweeg mijn iphone 7 te wisselen voor een 8 plus. Nu gebruik ik altijd hoesjes van Vaultskin. Zij hebben echter alleen hoesjes voor de 7 Plus.

Weet iemand of de hoesjes voor de 7 Plus ook op de 8 Plus passen??
In de meeste gevallen wel. Het verschil in grootte is heel klein, maar het is er wel. Als de 'inner case' van siliconen is past het wel, als het echt hard plastic of metaal is, zal het net niet passen. Doorgaans zijn de 8 / 8+ hoesjes gewoon de 7 / 7+ hoesjes met een extra stickertje op de verpakking, maar navragen is bij twijfel wel aan te raden. Op de site van Vaultskin zijn de menu's in ieder geval aangepast naar iPhone 7/8 als je naar de iPhone 7 cases gaat. De website is dus nog niet helemaal up-to-date, maar het zou wel compatible moeten zijn. Gezien de materialen geloof ik dat ook wel.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Zarhrezz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:44:
[...]

In de meeste gevallen wel. Het verschil in grootte is heel klein, maar het is er wel. Als de 'inner case' van siliconen is past het wel, als het echt hard plastic of metaal is, zal het net niet passen. Doorgaans zijn de 8 / 8+ hoesjes gewoon de 7 / 7+ hoesjes met een extra stickertje op de verpakking, maar navragen is bij twijfel wel aan te raden. Op de site van Vaultskin zijn de menu's in ieder geval aangepast naar iPhone 7/8 als je naar de iPhone 7 cases gaat. De website is dus nog niet helemaal up-to-date, maar het zou wel compatible moeten zijn. Gezien de materialen geloof ik dat ook wel.
Thanks, heb ze nog maar een keer een mailtje gestuurd of ze het niet even willen passen......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:57
Hoi!

Als ik bluetooth op mijn Iphone 8 aanzet om in mijn auto te bellen, gaat deze tijdens contact maken ineens automatisch muziek afspelen. Weten jullie hoe ik dat kan stopzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Rene44 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:04:
Hoi!

Als ik bluetooth op mijn Iphone 8 aanzet om in mijn auto te bellen, gaat deze tijdens contact maken ineens automatisch muziek afspelen. Weten jullie hoe ik dat kan stopzetten?
Hoi!

Lijkt me eerder aan je auto(radio) te liggen. Hier begint alleen de muziek te spelen via de connected telefoon als ik de autoradio op "standje bluetooth" heb staan ipv DAB/FM/cd/...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb de iPhone 8 Plus nu enkele dagen, ben er erg tevreden mee. Het grote formaat is prima handelbaar.

Echter heb ik wel iets vreemds, na elk telefoongesprek krijg ik dit scherm te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9V3H55DPhvhty1nyFNxixL47/thumb.jpg

Ik gebruik al jaren een iPhone, maar heb dit nog nooit gezien. Nu vraag ik mij af: Waar heeft hij een bericht heen gestuurd en naar wie? En hoe krijg ik dit weg?
Hij stuurt in ieder geval geen bericht naar de persoon waar ik naartoe bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:55:
Ik heb de iPhone 8 Plus nu enkele dagen, ben er erg tevreden mee. Het grote formaat is prima handelbaar.

Echter heb ik wel iets vreemds, na elk telefoongesprek krijg ik dit scherm te zien:
[afbeelding]

Ik gebruik al jaren een iPhone, maar heb dit nog nooit gezien. Nu vraag ik mij af: Waar heeft hij een bericht heen gestuurd en naar wie? En hoe krijg ik dit weg?
Hij stuurt in ieder geval geen bericht naar de persoon waar ik naartoe bel.
Kijk eens of er misschien een carrierupdate beschikbaar is. Je zou dan een melding moeten krijgen als je naar Instellingen -> Algemeen -> Info gaat. Als er geen update beschikbaar is zou je nog kunnen proberen om je netwerkinstellingen te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MelvinW schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Kijk eens of er misschien een carrierupdate beschikbaar is. Je zou dan een melding moeten krijgen als je naar Instellingen -> Algemeen -> Info gaat. Als er geen update beschikbaar is zou je nog kunnen proberen om je netwerkinstellingen te resetten.
Ah ok, gaat om de carrier update dus.
Heb de iPhone is even herstart, en het lijkt nu al opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu ook meer dan een maand de 8+ en zeer tevreden. Al heb ik het gevoel dat die vensteranimaties toch sneller kunnen, stoor me er soms aan.
Kan ook liggen aan het feit ik altijd op mijn android deze animatie op 0 zet. Zou hier graag een keuze in krijgen bij iOS.

Wireless charging heb ik nooit gebruikt, dus die feature valt al weg voor mij. Idem voor AR, snap niet wat ik er nu mee kan :X Heb er blijkbaar geen behoefte aan.

Over de camera kan ik zeker niet klagen en ik moet pas om de 3 dagen laden :+
Kon ik waarschijnlijk een 7+ gekocht hebben maar laatste iPhone was al van de 6 geleden dus meteen de nieuwste dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:05:
Hier nu ook meer dan een maand de 8+ en zeer tevreden. Al heb ik het gevoel dat die vensteranimaties toch sneller kunnen, stoor me er soms aan.
Kan ook liggen aan het feit ik altijd op mijn android deze animatie op 0 zet. Zou hier graag een keuze in krijgen bij iOS.
Settings > General > Accessibility > Reduce motion :>

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Jij was het toch met wie ik over het probleem met de harde tik bij de flitser heb gesproken?

Zo ja, moet je voor de lol eens her-testen in redelijke tot goede licht omstandigheden (flits forceren). Als de exposure tijd slechts 1/50 is hoor je hier het geluid niet. Maar op een foto met 1/527 exposuretijd, waarbij de flitser dus ook veel langer aanstaat of wellicht pakt ie dan een andere kleur flits, hoor je het geluid wel.

Vond dat persoonlijk een nogal boeiende ontwikkeling en hopelijk helpt dit engineering weer bij het vinden van het probleem.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.