Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
HereIsTom schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:11:
[...]

Ik heb ook de iPhone 8 Plus en ben er zeer blij mee, collega van mij had de 8 maar heeft hem toch nog snel om kunnen ruilen voor de 8 Plus omdat het scherm gewoon heel erg fijn werkt!
En hij past makkelijk in je broekzak, borstzak of jaszak.
En van 5.2 naar 4.7 gaat je zeker tegenvallen!
Ik vond de prijs van de X net iets te veel, maar de prijs van de 8 Plus t.o.v. 8 vond ik het meer dan waard.
De 8 Plus heeft dus een mooier scherm, maar ook een betere camera en een iets betere batterij!
Hmm,dan klinkt de iPhone 8 plus wel inderdaad een stuk aantrekkelijker als ik het zo lees. En inderdaad, ik ga niet voor de X omdat dat simpelweg over de top is qua prijs. De iPhone 8 plus was toch echt de prijs grens voor mij :P.
De dubbele camera setup van de iPhone 8 plus maakt het wel wat aantrekkelijker vind ik, aangezien je toch wat coolere kiekjes kan schieten. Wellicht dat de 3GB RAM in de iPhone 8 plus ook wat meer future-proof is.
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:59:
[...]

Geen X vanwege de prijs ?
Maar de 8 plus is echt een mooi formaat !!
Inderdaad geen X omdat ik dat simpelweg te duur vind worden :P.

Ik denk dat ik door het lezen van de comments meer richting de iPhone 8 plus ga :D. Voordat dit natuurlijk definitief word zal ik wel de komende dagen een telefoon shop bezoeken en zelf even beiden vasthouden. Ik houd jullie op de hoogte ;).

Dank allen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:59
DennusB schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:38:
Herkent iemand dit vage microstutter probleem wat ik heb op mijn iPhone 8 256GB?

[video]

Al meerdere keren contact gehad met Apple. Op hun advies al 3x een compleet herstel gedaan van de telefoon, met backup terugzetten, zonder backup etc etc. Maar probleem blijft bestaan en Apple lijkt niet echt te willen helpen...
Maar t probleem is echt bloed irritant (en niet alleen bij typen).

Voor degene die t niet ziet, hij hapert bij het begin van het woordje "dat", "hapert" en "zelfs"
Ik heb het zelfde probleem maar dan met iPhone 6+
Apple wil mij ook niet echt helpen :( :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

[...]

Dit kan ik toch ontkrachten. Kom zelf van een 5.5 inch toestel, en vind de iPhone 8 echt een verbetering qua formaat. Gebruiksvriendelijker (1 hand is altijd genoeg om het hele scherm te bedienen, waarbij 4,7 inch niet als te klein aanvoelt) en het formaat is veel (!) beter om in de broekzak te dragen dan het 5,5 inch toestel welke ik voorheen had. Denk hierbij aan situaties als fietsen, zitten, schoenen aantrekken etc. waarbij het verschil een verademing is gebleken voor mij. Dit alles is uiteraard persoonlijk, en daardoor dus subjectief.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:20:
[...]

Dit kan ik toch ontkrachten. Kom zelf van een 5.5 inch toestel, en vind de iPhone 8 echt een verbetering qua formaat. Gebruiksvriendelijker (1 hand is altijd genoeg om het hele scherm te bedienen, waarbij 4,7 inch niet als te klein aanvoelt) en het formaat is veel (!) beter om in de broekzak te dragen dan het 5,5 inch toestel welke ik voorheen had. Denk hierbij aan situaties als fietsen, zitten, schoenen aantrekken etc. waarbij het verschil een verademing is gebleken voor mij. Dit alles is uiteraard persoonlijk, en daardoor dus subjectief.

Just my 2 cents :)
Collega’s van mij vonden het toch echt tegenvallen met de 8 en vinden het scherm van de 8 Plus beter!
En het lukt mij ook om de 8 Plus met 1 hand te bedienen en zit ook prima in mijn broekzak!
Neem daarbij de veel betere batterij, betere camera, hogere resolutie van het scherm en 3GB RAM, was mijn keuze voor de 8 Plus niet zo moeilijk ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

HereIsTom schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:02:
[...]

Collega’s van mij vonden het toch echt tegenvallen met de 8 en vinden het scherm van de 8 Plus beter!
En het lukt mij ook om de 8 Plus met 1 hand te bedienen en zit ook prima in mijn broekzak!
Neem daarbij de veel betere batterij, betere camera, hogere resolutie van het scherm en 3GB RAM, was mijn keuze voor de 8 Plus niet zo moeilijk ;)
Voor wat betreft specs heb ik geen vergelijking kunnen maken, simpelweg doordat ik slechts de 8 in mijn bezit heb. Ben dan ook niet met die insteek mijn mini-betoog gaan schrijven :+
Je gaf het volgende aan
[...]
wat ik in mijn situatie (zeer subjectief) anders ervaren heb. Puur het gebruiksgemak van de grootte van de toestellen dus, waar jouw statement ook betrekking op heeft.

Door de extra's welke de plus variant biedt in overweging te nemen kun je inderdaad andere conclusies trekken, maar dat is op een ander gebied dan alleen de omvang. Hier houd ik me graag buiten gezien het ontbreken van vergelijkingsmateriaal in de praktijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:56
Ik kom ook van een 5,5" (S7 Edge) naar een iPhone 8 en het 4,7" valt echt niet tegen.

Past misschien wel in uw broek, maar steekt toch altijd uit, terwijl de i8 mooi weg zit.
Ik kan nu terug met 1 hand het toestel bedienen.
Heb de i8+ en i8 beiden getest en de i8+ was veel te groot en teveel bezels en te weinig scherm imho.

Batterij gaat ook 2 dagen mee, en de camera is voor een smartphone meer dan ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:49:
Ik kom ook van een 5,5" (S7 Edge) naar een iPhone 8 en het 4,7" valt echt niet tegen.

Past misschien wel in uw broek, maar steekt toch altijd uit, terwijl de i8 mooi weg zit.
Heb de i8+ en i8 beiden getest en de i8+ was veel te groot en teveel bezels en te weinig scherm imho.

Batterij gaat ook 2 dagen mee, en de camera is voor een smartphone meer dan ideaal.
--
--

Dat verschil is nihil.
Beide hebben zo goed als gelijke body to screen ratio.
8 plus te weinig scherm ten opzichte van de gewone 8 ??
Wellicht nog eens opnieuw kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:07:
[...]

--
--

Dat verschil is nihil.
Beide hebben zo goed als gelijke body to screen ratio.
8 plus te weinig scherm ten opzichte van de gewone 8 ??
Wellicht nog eens opnieuw kijken ;)
Ik heb de i8+ naast mijn S7e gelegd en die had een groter scherm (de laatste) en toestel was kleiner, daarmee dat ik concludeerde dat je veel toestel krijgt maar weinig scherm. Ik had het niet over de gewone iPhone 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:33:
[...]

Ik heb de i8+ naast mijn S7e gelegd en die had een groter scherm (de laatste) en toestel was kleiner, daarmee dat ik concludeerde dat je veel toestel krijgt maar weinig scherm. Ik had het niet over de gewone iPhone 8!
Oke duidelijk..
De volgende tekst heeft mij dan op het verkeerde been gezet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Gisteren ook de 8+ 256G besteld nu mijn 6+ 64G bijna 3 jaar oud is. Twijfelde enorm tussen de 8+ of de X maar na het lezen van diverse reviews en natuurlijk ook het prijsverschil voor de 256G versie heb ik toch besloten dat ik de X oversla.

Nu op zoek naar een mooie case die mijn toestel gaat beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Goedemiddag,

Ik zit even ergens aan te denken en kan het exacte antwoord niet vinden. Ik heb een wireless lader, van Zens, gevonden die 10 watt kan opladen. Er zit een USB kabel bij, die vast ook 10 watt (of is het volt?) kan opladen, maar ik gebruik nog mijn 5V Apple adapter. Ik laad dus nog traag draadloos.

Nu ben ik aan het kijken naar een adapter die fast charging ondersteunt en waar ik de USB kabel kan aansluiten om draadloos sneller op te laden. Die moet dus minimaal 10 watt zijn.

Nu zie ik dat ik een Apple adapter kan kopen voor 29€ die 12 watt laadt, die eigenlijk voor een iPad is. Dan kan ik gewoon mijn lightning kabel gebruiken en dan zou ik al sneller moeten opladen.

Of ik koop een 29 watt USBc lader (49€) voor een MacBook en koop daar een USB naar USBc kabel (29€) bij. Dan zou het laden dus nog sneller gaan?!

Of ik koop gewoon een 24 watt adapter van een ander merk zoals Anker (10€) waardoor ik met de kabel die bij de Zens zit alsnog sneller zou kunnen opladen, of niet? Die heeft gelukkig gewoon USB en geen USBc dus heb ik de andere kabel nog niet nodig.

Zit ik zo goed met mijn gedachten en heeft het nut? Wat raden jullie aan? Zit er verschil tussen de Apple 12 watt of de 29 watt qua laadtijd?
En wat is het slimst voor de toekomst? Verwarrend al die kabels, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Volgens de berichten die ik lees werk draadloos snelladen alleen met de laders die Apple zelf verkoopt.
Ik heb ook een 10W draadloze lader met kabel en 10W USB stekker, maar gaat niet sneller dan met 5W.
Ik heb ook een iPad lader van 12W en met de standaard kabel bij de iPhone 8 Plus gaat dat wel sneller 2,5 uur van 0 naar 100%.
En de winst met de 29W lader met USBc kabel is maar heel klein, maar wel dure investering!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
HereIsTom schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:21:
Volgens de berichten die ik lees werk draadloos snelladen alleen met de laders die Apple zelf verkoopt.
Ik heb ook een 10W draadloze lader met kabel en 10W USB stekker, maar gaat niet sneller dan met 5W.
Ik heb ook een iPad lader van 12W en met de standaard kabel bij de iPhone 8 Plus gaat dat wel sneller 2,5 uur van 0 naar 100%.
En de winst met de 29W lader met USBc kabel is maar heel klein, maar wel dure investering!
Dank voor de reactie. Dan lees ik uit jouw reactie vooral dat de 29W lader niet aan te raden is en dat ik het beste voor de 12W lader kan gaan. Alleen het eerste gedeelte moet toch eigenlijk niet kloppen? Draadloos snelladen moet toch werken met een draadloze lader? Anders zou het toch met een Samsung lader ook niet werken? Dat moet toch liggen aan de adapter icm de draadloos lader? Anders zou een Galaxy op een Samsung lader ook niet snel laden, toch? Als Apple dit tegen houdt op de iPhone 8 en X dan zou het in de software moeten zitten en dus niet in de lader. Dan zou ik een 29W adapter op een draadloos lader kunnen aansluiten en dan zou ik nog maar 5W hebben terwijl de draadloos lader 10W of 15W is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:16
Goedenmiddag,
heb een vraagje over applecare +,Ik heb de iPhone x los gekocht via belsimpel
als ik applecare neem moet ik dan bij schade of software problemen eerst via belsimpel of kan ik dan gelijk via apple gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
opa_paul schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:02:
[...]

Dank voor de reactie. Dan lees ik uit jouw reactie vooral dat de 29W lader niet aan te raden is en dat ik het beste voor de 12W lader kan gaan. Alleen het eerste gedeelte moet toch eigenlijk niet kloppen? Draadloos snelladen moet toch werken met een draadloze lader? Anders zou het toch met een Samsung lader ook niet werken? Dat moet toch liggen aan de adapter icm de draadloos lader? Anders zou een Galaxy op een Samsung lader ook niet snel laden, toch? Als Apple dit tegen houdt op de iPhone 8 en X dan zou het in de software moeten zitten en dus niet in de lader. Dan zou ik een 29W adapter op een draadloos lader kunnen aansluiten en dan zou ik nog maar 5W hebben terwijl de draadloos lader 10W of 15W is :|
Zowel hier op Tweakers als elders op Internet schrijft men dat draadloos alleen werkt op de Apple gecertificeerde laders, dus ik denk dat ze dat in de software dan doen of er zit iets van extra hardware in de iPhone, want Qi is toch een standaard zou je zeggen.
Ik vind het de prijs van een 29W lader en USBc kabel niet waard om maar 30 minuten sneller te zijn van 0 naar 100%.
Mijn iPhone 8 Plus laad nu met de 12W iPad lader in 2 uur vol van 0 naar 100% en met de draadloze lader in 3 uur!
Als je geen iPad lader hebt zou je eerst nog eens een andere USBstekker van 12W of meer kunnen proberen met het originele iPhone kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
tippie62 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:36:
Goedenmiddag,
heb een vraagje over applecare +,Ik heb de iPhone x los gekocht via belsimpel
als ik applecare neem moet ik dan bij schade of software problemen eerst via belsimpel of kan ik dan gelijk via apple gaan
AppleCare loopt altijd gelijk via Apple zelf. Daar zit Belsimpel niet meer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
HereIsTom schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:36:
[...]

Zowel hier op Tweakers als elders op Internet schrijft men dat draadloos alleen werkt op de Apple gecertificeerde laders, dus ik denk dat ze dat in de software dan doen of er zit iets van extra hardware in de iPhone, want Qi is toch een standaard zou je zeggen.
Ik vind het de prijs van een 29W lader en USBc kabel niet waard om maar 30 minuten sneller te zijn van 0 naar 100%.
Mijn iPhone 8 Plus laad nu met de 12W iPad lader in 2 uur vol van 0 naar 100% en met de draadloze lader in 3 uur!
Als je geen iPad lader hebt zou je eerst nog eens een andere USBstekker van 12W of meer kunnen proberen met het originele iPhone kabeltje.
Ok dank. Je hebt ook gelijk. De upgrade van 29W i.p.v. 12W is het geld niet waard. Zeker omdat je dan ook weer USB-C nodig hebt.

Ik zag ook deze ‘goedkope’ lader. Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?
https://www.amazon.com/gp...smid=A294P4X9EWVXLJ&psc=1

Eventueel met deze kabel.
https://www.amazon.com/gp...smid=A294P4X9EWVXLJ&psc=1

13€ voor een adapter en nogmaals 13€ voor kabel is wel te doen toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet dat Blitzwolf goed spul heeft!

Met deze lader; https://www.amazon.com/Qu...r=1-11&keywords=blitzwolf

Let wel op dat je met de juiste stekker besteld en ik weet dus niet zeker of het veel sneller laadt dan met de iPad lader.

En deze kabel: https://www.amazon.com/Br...sr=1-2&keywords=blitzwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
RigolleM schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:49:

Hoe vond je de stap van s7 edge naar iphone 8? Zit hier zelf ook aan te denken, mijn s7 edge is echt niet normaal sloom geworden en zowat alles zit vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
BSOD baby schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:02:
[...]

Hoe vond je de stap van s7 edge naar iphone 8? Zit hier zelf ook aan te denken, mijn s7 edge is echt niet normaal sloom geworden en zowat alles zit vast.
Ik vraag mij toch echt af waardat door komt.

Ik zou je telefoon een reset geven en misschien zelfs via Odin opnieuw flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Berlinetta schreef op maandag 18 december 2017 @ 01:10:
[...]

Ik vraag mij toch echt af waardat door komt.

Ik zou je telefoon een reset geven en misschien zelfs via Odin opnieuw flashen.
En dit hoef je telkens te doen na één of andere update... daarom de keuze om terug te keren naar iPhone.

@BSOD baby: Ik heb hier voor gekozen omdat de iPhone 8 Plus echt veel te groot is, tov S7E en op de iPhone X ga ik een generatie wachten.

Het scherm is een pak kleiner van de iPhone 8, maar de totale grootte staat mij meer aan dan die grote + 5" toestellen, want je hebt niet altijd kleren aan waar je zo'n groot toetsel in kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
RigolleM schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:54:
[...]

En dit hoef je telkens te doen na één of andere update... daarom de keuze om terug te keren naar iPhone.

@BSOD baby: Ik heb hier voor gekozen omdat de iPhone 8 Plus echt veel te groot is, tov S7E en op de iPhone X ga ik een generatie wachten.

Het scherm is een pak kleiner van de iPhone 8, maar de totale grootte staat mij meer aan dan die grote + 5" toestellen, want je hebt niet altijd kleren aan waar je zo'n groot toetsel in kwijt kunt.
En wat vind je van het scherm van de iPhone 8 vergeleken met die van de s7 edge? Wat ik meer probeer te zeggen is of je er snel aan went want de s7 edge had dacht ik wel een hogere resolutie en is een ander type paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wat ik meer probeer te zeggen is of je er snel aan went want de s7 edge had dacht ik wel een hogere resolutie en is een ander type paneel.
Ja dat was ik vrij snel gewoon, en ik ben geen video of game maniak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:44
Gegroet,

Voor de feestdagen zoek ik misschien nog een nieuwe iPhone maar na alle vergelijkingen kom ik er niet aan uit of de 7 dan wel de 8 de meest verstandige aankoop betreft.

Via onze aanbieder kan ik de beste prijzen krijgen, en dit is respectievelijk 549 - voor de iPhone 7 128Gb / 709 - voor de iPhone 8 64 Gb. Oftewel een prijsverschil van 160 EUR.

Op zich lijkt een 7 me nog prima, maar de A11, batterijduur en camera doen me twijfelen of de 8 op lange termijn zijn meerprijs wel eens terug kan verdienen?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
Darks schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:22:
Gegroet,

Voor de feestdagen zoek ik misschien nog een nieuwe iPhone maar na alle vergelijkingen kom ik er niet aan uit of de 7 dan wel de 8 de meest verstandige aankoop betreft.

Via onze aanbieder kan ik de beste prijzen krijgen, en dit is respectievelijk 549 - voor de iPhone 7 128Gb / 709 - voor de iPhone 8 64 Gb. Oftewel een prijsverschil van 160 EUR.

Op zich lijkt een 7 me nog prima, maar de A11, batterijduur en camera doen me twijfelen of de 8 op lange termijn zijn meerprijs wel eens terug kan verdienen?
Wil je de iPhone minimaal 2 a 3 jaar gebruiken, dan zou ik zeggen ga voor de 8
Wil je het 1 a 2 jaar max gebruiken, dan volstaat de 7. De technische verschillen tussen de 7 en 8 is naar mijn inziens geen 160,- meer waard (dan heb ik het niet over gevoel)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
Afgelopen weekend probeerde ik een hard reset uit te voeren maar lukte mij dit niet.
volume up, volume down en de powerknop ingedrukt houden. Een maand of 2 terug lukte mij dit wel.
Is er iets veranderd aan het proces of doe ik iets anders verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
dimocash schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:33:
Afgelopen weekend probeerde ik een hard reset uit te voeren maar lukte mij dit niet.
volume up, volume down en de powerknop ingedrukt houden. Een maand of 2 terug lukte mij dit wel.
Volume-Down + Powertoets ingedrukt houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
dafmay schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:42:
[...]

Volume-Down + Powertoets ingedrukt houden...
Wanneer ik dat probeer krijg ik de melding "zet toestel uit" en een SOS melding die aftelt van 5 naar 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dimocash schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:20:
[...]
Wanneer ik dat probeer krijg ik de melding "zet toestel uit" en een SOS melding die aftelt van 5 naar 0
Hmm dat van SMS aftellen ken ik zelf niet. Maar ik geloof dat je beide knoppen ingedrukt kunt houden en dan herstart toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
dimocash schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:33:
Werkt nog steeds hetzelfde, volume up, volume down en dan de powerknop net zolang ingedrukt houden totdat je het Apple logo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dimocash schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:20:
[...]

Dus wat je moet doen is :

Volume Up...dan meteen Volume Down...daarna Powertoets ingedrukt houden totdat scherm op zwart gaat en je het Apple logo ziet...

That's it.

Edit : Ninja-d by Tom 😀

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 19-12-2017 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
Jaymone schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:35:
[...]

Wil je de iPhone minimaal 2 a 3 jaar gebruiken, dan zou ik zeggen ga voor de 8
Wil je het 1 a 2 jaar max gebruiken, dan volstaat de 7. De technische verschillen tussen de 7 en 8 is naar mijn inziens geen 160,- meer waard (dan heb ik het niet over gevoel)
Bedankt,

Het is dan toch de 8 geworden. Ik geef mijn goed verzorgde iPhone meestal door aan mijn vriendin of een ander familielid, en dan geeft de A11 met zijn absurde resultaten inderdaad meer vertrouwen om na zijn 2e levensjaar ook nog deftig te presteren.

Ervaring volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Zaterdag ook eigenaar geworden van de 8 64gb.
De 7 128gb mooi aan het vrouwtje gegeven was die ook weer gelukkig ( ze had een SE 16gb )

Vooralsnog merk ik niet veel verschil in het dagelijks gebruik behalve dat ik het gevoel dat ie toch iets sneller reageert.

Op laden draadloos is natuurlijk wel weer relaxed dit had ik altijd al gehad met de WP nokia's phone's, en ik heb nog een aantal DT901 draadloze laders liggen en die werken prima icm met de 8 voor op te laden.
Deze zullen niet zeer snel laden maar dat maakt me niks uit omdat dit toch savonds/snachts gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
dafmay schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:04:
[...]

Dus wat je moet doen is :

Volume Up...dan meteen Volume Down...daarna Powertoets ingedrukt houden totdat scherm op zwart gaat en je het Apple logo ziet...

That's it.

Edit : Ninja-d by Tom 😀
aha, dus al krijg je de melding van "zet uit" gewoon ingedrukt blijven houden tot je het apple logo ziet?
Bedankt :Y :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
Deze voormiddag mijn iPhone 8 in ontvangst mogen nemen;

Na een Android avontuur met de Galaxy s7 en s8+ voelt het als thuis komen. Ondanks dat de s8+ een prachtig en revolutionair toestel is, kon ik er niet meer mee om in mijn dagelijks gebruik. Te groot, te fragiel, te onvoorspelbaar.. Toen ik de iPhone 8 te handen nam voelde het direct als een smartphone die ik altijd en overal kan gebruiken. Zelfs met een stevige hoes eromheen nog prima hanteerbaar en broekzakpassend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 23:13
Na een iPhone 5c te hebben gehad mag ik van de baas een nieuwe iPhone uitzoeken (naja uitzoeken.. met +- 325 euro contributie/subsidie van mijn werkgever). De keuze is:

- iPhone SE 32gb geen eigen bijdrage (128gb +100)
-iPhone 6s 32gb met 100 euro e.b. (128 gb +100)
-iPhone 7 32gb met 200 euro e.b. (128 gb +100)
-iPhone 8 64gb met 400 euro e.b.

Ik ben een beetje lost om een goed vergelijk te kunnen maken. Met m'n 5c zat ik met 8 gb om de drie maanden m'n foto's op te ruimen voor wat adem. Dus wat meer ruimte is wel fijn. SE en 6s merk ik weinig performance verschil in de reviews. De 7 had tot voor kort mijn voorkeur, ware het niet dat ik las over de issue met slecht te verstaan zijn bij bellen. De 8 lijkt mij ook nog een optie maar stevige meerprijs en gezien ik m'n telefoon wel eens laat vallen, zit ik met de 8 misschien wel vaak bij de Carglass (de plastic body van de 5c was zo gek nog niet). Nu ben ik wel van plan voortaan een hoesje te gebruiken, dus dan beperkt de huiver misschien wat. De plus varianten laat ik links liggen 4,7inch vind ik de max, groter hoeft van mij niet. Hebben jullie suggesties die mij zowel rationeel als emotioneel een kant op kunnen duwen? Mijn gebruik is niet super intensief maar uiteindelijk moet hij wel 3 jaar mee gaan.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Thinlanet schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:34:
Na een iPhone 5c te hebben gehad mag ik van de baas een nieuwe iPhone uitzoeken (naja uitzoeken.. met +- 325 euro contributie/subsidie van mijn werkgever). De keuze is:

Ik ben een beetje lost om een goed vergelijk te kunnen maken. Met m'n 5c zat ik met 8 gb om de drie maanden m'n foto's op te ruimen voor wat adem. Dus wat meer ruimte is wel fijn. SE en 6s merk ik weinig performance verschil in de reviews. De 7 had tot voor kort mijn voorkeur, ware het niet dat ik las over de issue met slecht te verstaan zijn bij bellen. De 8 lijkt mij ook nog een optie maar stevige meerprijs en gezien ik m'n telefoon wel eens laat vallen, zit ik met de 8 misschien wel vaak bij de Carglass (de plastic body van de 5c was zo gek nog niet). Nu ben ik wel van plan voortaan een hoesje te gebruiken, dus dan beperkt de huiver misschien wat. De plus varianten laat ik links liggen 4,7inch vind ik de max, groter hoeft van mij niet. Hebben jullie suggesties die mij zowel rationeel als emotioneel een kant op kunnen duwen? Mijn gebruik is niet super intensief maar uiteindelijk moet hij wel 3 jaar mee gaan.
Als je tevreden bent met de 5C qua formaat is een SE 128GB zo gek nog niet:
- flink sneller dan de 5C
- betere foto's (camera van de 6S)
- ruim voldoende snel (processor van de 6S met "lage" resolutie scherm)
- met 128GB forse opslagruimte
- relatief stevig
- erg goede gebruiksduur
- voor maar 100 euro :)

Kun je bij niet super intensief gebruik makkelijk een paar jaar vooruit.

• Darks

Een SE zou ik nu precies even mee wachten, toestel is al ruime tijd beschikbaar en een nieuwe variant zit er aan te komen. De 6s zou ik ook laten varen, kan nog wel mee maar over 1-2 jaar is dat echt wel een oud toestel.

Ik weet niet wat je telefoongebruik is, maar 4.7 inch is wel wat leuker om dingen op af te lezen dan 4 inch, en blijft nog hanteerbaar. Als je zuinig bent op de opslag lijkt de 7 met 32 Gb mij wel de beste prijs / performance deal. Maar dan moet je wel zeker niet massa's muziek en applicaties gaan downloaden en verwachten dat je 2 jaar geen foto's moet verwijderen.

Zelf heb ik dus pas de 8 gekocht omdat dit beestje vooral onder de motorkap uitgerust is om nog jaren mee te kunnen. Maar dat ligt puur aan het budget dat je wenst te besteden, een 7 is ook nog prima. Ivm valschade, ik zou geen van beiden zonder hoesje gebruiken tenzij je een zeer voorzichtig bureaumens bent ;)

• HereIsTom

Als je het geld hebt zou ik de iPhone 8 (Plus) kiezen, deze heeft de beste perfomance en camera en gaat ook het langst mee kwa updates.
En dat glas van de 8 valt reuze mee, zeker als je er een hoesje om heen doet, ik heb de mijne al eens laten valllen en mankeert nog niks!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Darks schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:22:
Gegroet,

Voor de camera hoef je het echt niet te doen!
Mijn vrouw heeft een 6 en ik een 8, maar het verschil is klein. 8 is wel beter, maar ik had veel grotere verschillen verwacht.

Ja, de 8 is snel, maar ik weet niet of de 7 nu echt trager is.

Batterijduur valt tegen bij mij. Ik gebruik hem wel ook zakelijk, maar een dag gaat hij niet mee.

Tja restwaarde dan nog. Hij zal wat meer opleveren als je hem verkoopt.

Achteraf twijfel ik wel of ik niet beter voor de 7 had kunnen gaan...

Youtube: DashcamNL

• Darks
dfrenner schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
[...]

Mijn vrouw heeft een 6 en ik een 8, maar het verschil is klein. 8 is wel beter, maar ik had veel grotere verschillen verwacht.

Batterijduur valt tegen bij mij. Ik gebruik hem wel ook zakelijk, maar een dag gaat hij niet mee.

Met alle respect voor je mening maar mijn ervaring is net andersom.

Camera van de 8 is merkbaar beter dan zelfs de 7 van mijn vriendin.

En ik heb de grootste moeite om de batterij op een dag leeg te krijgen, maar dat is erg subjectief natuurlijk.

Grootste pluspunt van de 8 zit diep verborgen, de A11 soc is enorm snel, vergelijk de benchmarks maar eens. En neen, als je vandaag een 7 naast een 8 legt ben je daar niets mee. Maar binnen 1-2 jaar ga je dat wel merken.

• dafmay
Darks schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:54:
[...]
Grootste pluspunt van de 8 zit diep verborgen, de A11 soc is enorm snel, vergelijk de benchmarks maar eens.
...en vergeet niet...tegelijkertijd zeer zuinig. En zoals je zegt, dit is merkbaar in de batterijduur...die is op de 8/8+ nog beter dan op de 7/7+ (obv iOs 11...)

• HereIsTom
dfrenner schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
[...]

Je hebt volgens mij echt een maandagmorgen model, want mijn ervaringen met de iPhone 8 zijn echt heel anders!
De camera van de 8 is echt wel veel beter dan van de 6 of 7 en de iPhone 8 is echt wel een stuk sneller dan de 7.
En de batterij van mijn iPhone 8 gaat bij intensief gebruik makkelijk 2 dagen mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Dat van die batterij herken ik ook totaal niet. Ik moet serieus mijn best doen om mijn 8 plus onder de 60% te krijgen met een hele dag vrij intensief gebruik!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 23:13
Dank voor de reacties, allemaal! Ik neig nu naar de 8 te buigen gezien de "toekomstbestendigheid". Dit mede omdat mogelijk 32gb wat aan de krappe kant is en 64gb voldoende adem voor mijn gebruik biedt. Als ik de andere threads zo lees, ontstaan er her en der issues met oudere modellen icm nieuwe iOS (freezes danwel battery drain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Zelf heb ik gisteren de iPhone 8 Plus 256G gekocht omdat mijn 6 plus na 3 jaar traag was geworden en de batterij ook niet meer optimaal was.

Heb even getwijfeld of ik voor een 7 plus 128G zou gaan maar uiteindelijk toch voor de 8 gekozen omdat ik wel van plan ben om de telefoon weer 3 jaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Thinlanet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:39:
Dank voor de reacties, allemaal! Ik neig nu naar de 8 te buigen gezien de "toekomstbestendigheid". Dit mede omdat mogelijk 32gb wat aan de krappe kant is en 64gb voldoende adem voor mijn gebruik biedt. Als ik de andere threads zo lees, ontstaan er her en der issues met oudere modellen icm nieuwe iOS (freezes danwel battery drain).
Bestel gewoon bij Coolblue of Bol.com. Kan je altijd nog 30 dagen nadenken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Inmiddels ben ik ook een trotse bezitter van een iPhone 8 plus! Na een size comparison tussen de plus en mn vorige toestel, bleek het verschil niet groot (5.2 inch vs 5.5 inch). Wat ben ik blij dat ik voor de plus gegaan ben :). Toestel is heeeeerlijk. Ook bleek alles out-of-the-box al goed, dus geen dode pixel of fabrieksfoutjes. Kortom top! Mijn eerste iphone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mediamarkt.nl heeft de 256GB iPhone 8 plus nu voor 864 euro. Prijsfout, maar toch maar besteld. https://www.mediamarkt.nl...-256gb-grijs-1537125.html

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 25-12-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:39

Hupske

AFCA

Prijs fout valt nog wel mee. Prijs zit nog boven de inkoop prijs.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hupske schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:23:
Prijs fout valt nog wel mee. Prijs zit nog boven de inkoop prijs.
Je krijgt de 256GB voor de prijs van 64GB, zeker weten een prijsfout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
alwaysleft schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:35:
Mediamarkt.nl heeft de 256GB iPhone 8 plus nu voor 864 euro. Prijsfout, maar toch maar besteld. https://www.mediamarkt.nl...-256gb-grijs-1537125.html
Dit product is niet meer verkrijgbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
__REMCO__ schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:04:
[...]

Dit product is niet meer verkrijgbaar ;)
2 uur lang wel, voor 864 euro de 256 GB 8 plus :9~ :P

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 25-12-2017 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Darks schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:54:
[...]

Met alle respect voor je mening maar mijn ervaring is net andersom.

Knip

Grootste pluspunt van de 8 zit diep verborgen, de A11 soc is enorm snel, vergelijk de benchmarks maar eens. En neen, als je vandaag een 7 naast een 8 legt ben je daar niets mee. Maar binnen 1-2 jaar ga je dat wel merken.
Ja omdat Apple de CPU snelheid dan verlaagd. Klinkt als echt een goede reden om de 8 te nemen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
aex351 schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:07:
Ja omdat Apple de CPU snelheid dan verlaagd. Klinkt als echt een goede reden om de 8 te nemen.
Heb je een bron over waarom Apple de snelheid zal gaan verlagen om een design fout die in de 6S zat te ondervangen?

Ik ga deze week over op een iPhone 8, mede wegens de performance van de SoC. Echt bizar hoe groot de verschillen met de Android high-end zijn. Alleen videoduur is niet goed, maar ik kijk toch geen video op m'n telefoon dus voor mij niet van belang.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Zarhrezz schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:54:
[...]

Heb je een bron over waarom Apple de snelheid zal gaan verlagen om een design fout die in de 6S zat te ondervangen?

Ik ga deze week over op een iPhone 8, mede wegens de performance van de SoC. Echt bizar hoe groot de verschillen met de Android high-end zijn. Alleen videoduur is niet goed, maar ik kijk toch geen video op m'n telefoon dus voor mij niet van belang.
Design fout in de s6? Heb je een bron die dit aangeeft. Volgens mij heeft dit te maken met de type accu en hoe Apple omgaat met degradatie. Apple gebruikt dit type accu in volgens mij al hun telefoons.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zarhrezz
aex351 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:10:
Design fout in de s6? Heb je een bron die dit aangeeft. Volgens mij heeft dit te maken met de type accu en hoe Apple omgaat met degradatie. Apple gebruikt dit type accu in volgens mij al hun telefoons.
Alles en iedereen gebruikt dit type accu (lithium-ion). De Galaxy Note 7 bijvoorbeeld ook. Overigens zit dit soort accu ook in laptops etc.

De +3 uit dit draadje legt het goed uit, daarna nog een berg +2's met goede informatie. Het gaat om de cicuits eromheen in combinatie met de specifieke accu en de aansturing daarvan (software en firmware). Dat dit mis gaat met de 6S is dus een toestel-specifiek probleem omdat de gehele combinatie in andere iPhones niet identiek zijn. Suggereren dat dit probleem dus ook gaat optreden bij de iPhone 8 is dus pure speculatie van jou kant.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit principe is eentje die al sinds jaar en dag wordt toegepast bij diverse producten zoals notebooks, (led) zaklampen, modelbouw circuits. Het is batterij optimalisatie door er zoveel mogelijk performance uit te persen op een veilige manier. Met name bij li-ion/lipo is dat laatste zeer belangrijk. Daarom hebben al die li-ion/lipo accu's ook al die elektronica eromheen. Puur en alleen bedoeld ter regulatie van de accu zodat deze bij laden en ontladen niet teveel belast wordt want dat kan tot onveilige situaties leiden (brand en ontploffing). De staat van de accu heeft dan ook een behoorlijke invloed op wat er aan performance en accuduur mogelijk is.

Aangezien dit een eigenschap van de gebruikte accu is kan dit net zo goed optreden bij de iPhone 8 en hoger zolang deze dezelfde materialen blijven gebruiken. Er is dan ook geen enkele sprake van speculatie.

De post waar je naar linkt lijkt de gebruikte materialen en diens eigenschappen totaal niet mee te nemen in z'n verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 26-12-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na geklooi met een S8 en een OP5T dan toch maar dit weekend de 8+ gehaald.
Voelt als thuiskomen :) Mijn laatste iPhone was een 6 zoveel jaar geleden, heel tevreden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:24:
Na geklooi met een S8 en een OP5T dan toch maar dit weekend de 8+ gehaald.
Wat was er precies aan de hand?
Ik heb mijn S7e omgewisseld voor een 8. Ik was het een beetje moe dat er plots iets niet werkte (na één of andere update), en telkens te moeten factory resetten om het terug in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
ppl schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:08:
Aangezien dit een eigenschap van de gebruikte accu is kan dit net zo goed optreden bij de iPhone 8 en hoger zolang deze dezelfde materialen blijven gebruiken. Er is dan ook geen enkele sprake van speculatie.

De post waar je naar linkt lijkt de gebruikte materialen en diens eigenschappen totaal niet mee te nemen in z'n verhaal.
Dat het precieze ontwerp (dus elektronica + materialen + afmetingen, etc.) van invloed is waar. Dat exact dezelfde accu die in de 6S gebruik is ook in de 8 zit is natuurlijk onzin. De capaciteit komt niet eens overeen. Daarnaast zou, als er geen sprake van speculatie zou zijn, dit exacte probleem bij alle 7's ook op moeten treden.

En dan ga je nog even voorbij aan het feit dat de accu's waarschijnlijk door een partij gemaakt worden die ook accu's maakt voor andere telefoonboeren.

Wederom, er vanuit gaan dat de iPhone 8 ook na enige tijd last gaat hebben van throttling wegens een degraderende accu is pure speculatie.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:17:
[...]

Wat was er precies aan de hand?
Ik heb mijn S7e omgewisseld voor een 8. Ik was het een beetje moe dat er plots iets niet werkte (na één of andere update), en telkens te moeten factory resetten om het terug in orde te krijgen.
Camera focus die vast zat, tijdelijke oplossingen gebruikt en dan weer hetzelfde.
Dan erger je u aan de samsung software, fingerscan op een irritante plaats.

De OP5T was naar mijn normen goed maar ik had connectivity issues, iets wat ik met de samsung en iphone niet heb.

Ik moest gewoon direct een iPhone gehaald hebben :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zarhrezz schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:25:
Dat het precieze ontwerp (dus elektronica + materialen + afmetingen, etc.) van invloed is waar. Dat exact dezelfde accu die in de 6S gebruik is ook in de 8 zit is natuurlijk onzin. De capaciteit komt niet eens overeen.
Het gaat niet om capaciteit, het gaat om de chemie in de accu. Het is juist die chemie die al die elektronica random de accu noodzakelijk maakt. Bij iets als NiMH heb je dat allemaal niet. Li-ion/lipo is dermate gevaarlijk dat je daar alles aan wil doen om te zorgen dat de cellen niet teveel worden belast.
Daarnaast zou, als er geen sprake van speculatie zou zijn, dit exacte probleem bij alle 7's ook op moeten treden.
Precies, er is dus geen sprake van speculatie aangezien dit exacte probleem zich voordoet bij de 6, 6S, SE en 7. Dat heeft Apple nota bene zelf in haar persbericht aangegeven!
Last year we released a feature for iPhone 6, iPhone 6s and iPhone SE to smooth out the instantaneous peaks only when needed to prevent the device from unexpectedly shutting down during these conditions. We've now extended that feature to iPhone 7 with iOS 11.2, and plan to add support for other products in the future."
De reden hiervoor is echt de eigenschappen die bij li-ion/lipo technologie om de hoek komen kijken. De genoemde modellen maken daar gebruik van, net als de 8 en de X. Dat uitsmeren van die pieken is exact dat wat ik eerder al aangaf: zorgen dat de boel niet teveel wordt belast. Het enige wat je hier wellicht kunt stellen is dat ze het reeds bestaande mechanisme (=een overbelastingsbeveiliging, iets wat er al sinds het begin in zit) hebben getweakt zodat het nu niet zo snel zorgt dat de telefoon uitvalt waardoor deze langer bruikbaar is om bijv. te kunnen communiceren. Ik heb zelf vooral het idee dat dit is ingegeven door consumentenwetgeving aangezien een telefoon die zomaar uitvalt al snel aangemerkt zal worden als "defect". Ze hebben een aantal rechtszaken gehad waarbij dat soort dingen nadelige gevolgen voor ze heeft gehad. Een simpel gevalletje van jezelf indekken.

Het was overigens mooier geweest als de gebruiker naast het in werking treden van dit mechanisme ook een bericht kreeg dat er iets met de accu is en dat ze dit bij Apple moeten laten checken. Zoiets doen ze in macOS namelijk ook.
En dan ga je nog even voorbij aan het feit dat de accu's waarschijnlijk door een partij gemaakt worden die ook accu's maakt voor andere telefoonboeren.
Nee, jij denkt niet verder dan je neus lang is. Als ik aangeef dat het door de gebruikte accu technologie komt dan had je je ook wel kunnen bedenken dat het dan voor iedereen en alles die daar gebruik van maakt opgaat. M.a.w. dit geldt dus ook voor andere telefoonboeren. Daarom is hetgeen Apple doet ook helemaal niet zo uniek als sommigen denken/menen. En ook niet bepaald nieuw, we kennen deze problematiek al veel langer en er zijn al diverse manieren bedacht om pieken tegen te gaan.
Wederom, er vanuit gaan dat de iPhone 8 ook na enige tijd last gaat hebben van throttling wegens een degraderende accu is pure speculatie.
Nope, het is onoverkomelijk vanwege de techniek maar vooral vanwege wet- en regelgeving die steeds strenger aan het worden is. Buiten dat blijkt uit het persbericht van Apple dat ze wel degelijk dit zullen gaan inzetten in de toekomst. Het is geen eenmalige zet. Ook zij hebben veilige telefoons af te leveren die niet zomaar uitvallen en dat weten ze daar maar al te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Ik zie dat je de post waar ik als laatste op reageerde hebt uitgebreid. Prima aanvulling, maar daardoor verander je de scope van mijn reactie wel.

Dat terzijde ben ik het wel met je eens; het besef moet hier zijn dat vrijwel elke smartphone hier mee te maken krijgt.

aex351 bracht dit issue echter in dit draadje als Apple-only issue en dan heeft het toch veel van het Apple bashing van de laatste dagen...geheel onterecht natuurlijk, omdat dit bij elke smartphone (en tablet, laptop, etc.) op kan gaan treden (het uitvallen bij pieken). Dit opvoeren als reden om niet voor de iPhone 8 te gaan slaat dan ook nergens op.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit euvel in de toekomst gaan aanpakken. Ik heb er niet zoveel moeite mee dat Apple terugklokt om de stabiliteit van een oudere accu te garanderen. Maar de communicatie had wel veel eerlijker gemogen.

Ik kan mij herinneren dat ik anno 2013(?) op de hoogte werd gebracht dat de accu van mijn iPhone 5 vermoedelijk tot een slechte serie behoorde, en deze kosteloos kon laten vervangen via elke officiële Apple verdeler. Ik was toen erg tevreden van deze aanpak.

• Zarhrezz
Darks schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:46:
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit euvel in de toekomst gaan aanpakken. Ik heb er niet zoveel moeite mee dat Apple terugklokt om de stabiliteit van een oudere accu te garanderen. Maar de communicatie had wel veel eerlijker gemogen.

Ik kan mij herinneren dat ik anno 2013(?) op de hoogte werd gebracht dat de accu van mijn iPhone 5 vermoedelijk tot een slechte serie behoorde, en deze kosteloos kon laten vervangen via elke officiële Apple verdeler. Ik was toen erg tevreden van deze aanpak.
De communicatie van deze feature had inderdaad beter gemogen / gemoeten, maar toegeven dat iets niet 100% perfect is, is niet des Apples ("you're holding it wrong").

Dat gezegd hebbende, vermoedt ik dat als je met je iPhone die door een niet meer goed presterende accu niet meer 100% presteert (mocht je dit merken...dat zal lang niet voor iedereen het geval zijn) en je hiermee naar een Apple store gaat en hier over klaagt, de kans best groot is dat die accu vervangen wordt en binnen de eerste 3 jaar na aankoop waarschijnlijk nog wel onder garantie ook. Zeker bij de echte Apple stores doen ze niet heel moeilijk over garantieverlening als het duidelijk geen geval van schade door eigen fout is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Rudios schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:53:
Dat van die batterij herken ik ook totaal niet. Ik moet serieus mijn best doen om mijn 8 plus onder de 60% te krijgen met een hele dag vrij intensief gebruik!
Hier hetzelfde en dat is echt veel doen op de telefoon. Maar goed het toestel is dan ook nog niet zo oud. 4/5 maanden ongeveer in mijn geval. Maar erg tevreden over de accuduur tot nu toe.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 22:58

swv

ppl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:39:
[...]
Het was overigens mooier geweest als de gebruiker naast het in werking treden van dit mechanisme ook een bericht kreeg dat er iets met de accu is en dat ze dit bij Apple moeten laten checken. Zoiets doen ze in macOS namelijk ook.
[...]
Mooie uiteenzetting waar ik mij wel in kan vinden, maar dit stukje sprong er voor mij uit. Apple heeft namelijk wel degelijk een melding ingeprogrammeerd parallel met het terugklokmechanisme in iOS 10.2.1. Zie daarvoor dit artikel https://support.apple.com/nl-nl/HT207453. Nou zie je onderaan publicatiedatum 26 dec 2017 staan, maar de pagina is al zeker sinds 27 februari 2017 live. Diverse nieuwssites maakten daar toen al melding van (neem iCulture bijvoorbeeld).

Nou is de vraag:
1) Is de locatie van die melding afdoende? Oftewel worden gebruikers er voldoende op geattendeerd?
2) Vanaf welke degradatiegrens wordt de melding getoond? Oftewel hebben alle gebruikers die tot op heden de accu hebben laten vervangen of een nieuwe iPhone hebben gekocht naar aanleiding van de prestatieproblemen die melding hebben gehad? Ik hoop/neem aan dat wanneer de prestaties worden teruggeklokt die melding verschijnt voor transparante communicatie.

Naar mijn idee is in de hele discussie van de afgelopen weken bovenstaande niet genoemd. Nou moet ik zeggen dat ik het nieuws de afgelopen tijd niet intensief heb gevolgd, maar onder andere ook nu weer in het frontpage artikel en de reacties daarop wordt er geen aandacht aan besteed. Ik denk dat als Apple mijn beide vragen wat beter aangepakt had er helemaal geen probleem was geweest en deze damage control van goedkoper accu vervangen niet nodig was geweest. Verder vind ik dat er ook weer heel makkelijk met vingertjes gewezen worden. Al heeft die houding er wel voor gezorgd dat Apple eindelijk eens wat duidelijk verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
En zie daar ook meteen waarom die melding eigenlijk geen melding is: je moet diep in de settings duiken om ten eerste de melding naar boven te halen en ten tweede ook nog eens een artikel lezen wat de melding nou precies inhoudt. In macOS is dit heel anders want daar is de melding wat explicieter weergegeven bij het batterij icoontje en is de melding ook duidelijk in wat de gebruiker moet doen. Dat heeft Apple nu ook door, ze gaan het veranderen in een komende iOS update.

Overigens is je antwoord op vraag 2 al beantwoord door Apple op hun pagina's over de batterij. Normaliter moet een accu bij 300 laadcycli (dus van x % naar 100%) nog op 80% van z'n capaciteit zitten.

Wat ik dan weer niet zie in de hele discussie is het feit dat onderzoek na onderzoek na onderzoek heeft aangetoond dat zaken die traag maar wel stabiel zijn een veel hogere acceptatiegraad hebben dan zaken die snel maar instabiel zijn. Kennelijk heeft Apple uit die onderzoeken leering getrokken en ook dat mee laten spelen bij het instellen van deze beperking.

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 29-12-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Gelukkig heeft de iPhone 8 (Plus) geen last van problemen met de batterij, deze presteert juist ontzettend goed.
Ben nog steeds ontzettend blij met mijn keuze voor de iPhone 8 Plus en dat ik me niet heb laten verleiden om een veel te dure X te kopen :Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:50
HereIsTom schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:26:
Gelukkig heeft de iPhone 8 (Plus) geen last van problemen met de batterij, deze presteert juist ontzettend goed.
Ben nog steeds ontzettend blij met mijn keuze voor de iPhone 8 Plus en dat ik me niet heb laten verleiden om een veel te dure X te kopen :Y
Gast kap eens met elke keer te vertellen dat jou iphone 8 plus geweldig is!
En dat JIJ de x te duur vind kan best maar voor andere niet op de x topic heb je ook al flink de wind van voren gehad ;)

Ohja vertel ook ff hoe geweldig je hoesje is en die oplader van je!

:)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Nick25 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:29:
[...]

Gast kap eens met elke keer te vertellen dat jou iphone 8 plus geweldig is!
En dat JIJ de x te duur vind kan best maar voor andere niet op de x topic heb je ook al flink de wind van voren gehad ;)

Ohja vertel ook ff hoe geweldig je hoesje is en die oplader van je!

:)
Mag ik zelf mijn mening bepalen of baal je dat zoveel geld hebt uitgegeven aan je X dat je er niet tegen kan!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dafmay
HereIsTom schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:31:
[...]

Mag ik zelf mijn mening bepalen of baal je dat zoveel geld hebt uitgegeven aan je X dat je er niet tegen kan!
Eerlijk is eerlijk...het begint zolangzamerhand behoorlijk vermoeiend te worden inderdaad. Doe aub een beetje normaal mee en beperk je tot zaken die er toe doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:23
Ik heb na 1,5 jaar mijn trouwe Huawei P9 vervangen voor een iphone 8 64GB space grey :)
Een waar gevoel van thuis komen na 1,5 jaar geen iphone. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:48:
Ik heb na 1,5 jaar mijn trouwe Huawei P9 vervangen voor een iphone 8 64GB space grey :)
Goed bezig ;)

Ps mijn duimpjes & van @dafmay liegen er ook niet om ;)
Mja dafmay is weer naar een x gegaan :p

[ Voor 14% gewijzigd door Nick25 op 30-12-2017 23:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
Nick25 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:24:
[...]

Goed bezig ;)

Ps mijn duimpjes & van @dafmay liegen er ook niet om ;)
Mja dafmay is weer naar een x gegaan :p
;) Kon de verleiding idd niet weerstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
dafmay schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:35:
[...]

;) Kon de verleiding idd niet weerstaan.
Twijfel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
De keuze is niet zo moeilijk, de 8 en X hebben dezelfde prestaties, alleen het design is anders, als je dat de veel hogere prijs waard vind kies je daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
HereIsTom schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:29:
De keuze is niet zo moeilijk, de 8 en X hebben dezelfde prestaties, alleen het design is anders, als je dat de veel hogere prijs waard vind kies je daarvoor.
Nou Tom, ik zal je een geheimpje vertellen, je bovenstaande informatie is niet geheel waar.
Er zijn meerdere verschillen dan alleen het design.

Wellicht jezelf iets beter ergens in verdiepen voordat je zo'n uitspraak doet.
En al je posts beginnen wel erg het zelfde te worden laatste tijd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 31-12-2017 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zarhrezz
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:48:
Ik heb gisteren ook een 8 in gebruik genomen, komende van een Lumia 830. Vooralsnog geen gevoel van thuiskomen moet ik zeggen. Er wordt altijd zo hoog van de toren geblazen als het om Apple en usability gaat, maar als ik m'n eerste dagje met het toestel zo even beschouw is de hardware inderdaad prima, maar kunnen ze bij Apple nog een hoop leren van Microsoft op gebied van software usability.

Dat het onmogelijk bleek om een Outlook account dat een gmail adres als login heeft toe te voegen is nog tot daar aan toe, maar dat het vervolgens een nacht duurt voordat de contacten binnengehaald worden...da's niet echt van dit decennium.

Verder mis ik het Microsoft keyboard...pas als je iets anders gaat gebruiken merk je pas hoe goed dat swipe keyboard is. Ook de indeling van de Settings is Microsoft Apple en Google voorbijgestreefd. Ik heb nu SwiftKey erop gezet maar daar zou ik graag de punt-toets door een komma-toets vervangen (omdat punt al via double-tap space kan). Weet iemand toevallig of dat mogelijk is?

Verder zou ik graag de 4 enorme app shortcuts onderin wat kleiner zien (of die hele balk verbergen)...ik mis het nut van die balk een beetje. Er is een Control Center, er zijn widgets en zoveel app-schermen als je wil, al dan niet met folders. Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Unlock met fingerprint is wel erg handig en hard-switch voor silent is ook wel leuk. Verder is het verschil in app-kwaliteit t.o.v. W10M wel groot...dit was voor mij uiteindelijk de reden voor de overstap. Wel valt het me op dat de Outlook Calendar op iOS toch wat functionaliteit mist t.o.v. W10M...maar wellicht komt dat nog. Op m'n Lumia gebruikte ik Chronos Calendar+, een enorm uitgebreide en customizable kalender. Kan iemand op dat vlak nog een bepaalde calendar app aanraden?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Zarhrezz
Ik heb nu SwiftKey erop gezet maar daar zou ik graag de punt-toets door een komma-toets vervangen (omdat punt al via double-tap space kan). Weet iemand toevallig of dat mogelijk is?
Punt-toets ingedrukt houden en dan komma kiezen...

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 31-12-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HereIsTom schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:29:
Er is natuurlijk wel wat meer anders aan de X dan alleen het design. Voor het gemak laat je dat maar weg zie ik 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:44
Om maar even ontopic te blijven.

Accu prestaties blijven nog steeds dik in orde, 20% over hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4q146c7p0.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
dafmay schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:43:
@Zarhrezz

Punt-toets ingedrukt houden en dan komma kiezen...
Ja...maar dat schiet dus net niet op als ik een komma wil typen. Microsoft keyboard heeft komma links van space, punt rechts ervan...zoiets zou een stuk fijner zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Zarhrezz schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:37:
[...]
Ik heb gisteren ook een 8 in gebruik genomen, komende van een Lumia 830. Vooralsnog geen gevoel van thuiskomen moet ik zeggen. Er wordt altijd zo hoog van de toren geblazen als het om Apple en usability gaat, maar als ik m'n eerste dagje met het toestel zo even beschouw is de hardware inderdaad prima, maar kunnen ze bij Apple nog een hoop leren van Microsoft op gebied van software usability.
Ik dacht en nu gaan we het eens horen... maar neen een komma en een balkje...

Ooit eens 'als test' overgestapt naar een Lumia, man man man.. na 2 dagen lag hem al in mijn schuif. Iedere app die ik gewoon was op iOS of Android was onbestaande... Als je uw dagelijkse apps niet kunt gebruiken dan is software usability voor mij één grote nul!

In mijn phone teksten gebruik ik zelden een komma, en als ik hem nodig heb, dan is het gewoon ff op de punt blijven duwen... daar is Apple en Google ook achter gekomen en hebben ze de ruimte voor de komma-button nuttig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Tja, smaken verschillen en type-stijlen kennelijk ook. Voor zakelijke mails is de komma nuttiger dan emoji's.

Verder moet ik zeggen dat de aanpasbaarheid wel minimaal is, zeker op notification tones. Exit herkenbare WhatsApp notifications.

Daarna zit ik veel meer in de Settings dan me lief is. Mis ik iets of moet je echt de Settings in om een WiFi netwerk te joinen? En als het in de Settings moet, kun je dan in ieder geval een shortcut maken?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Je kan middels 3D-Touch op het Settings icoon snel naar het Wi-Fi menu gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds kort een iPhone 8 (64GB). Al snel viel het me op dat de USB sigarettenaansteker geen voldoende ampere afgeeft. Gek genoeg laat ie wel als ik er eerst een oudere iPhone op zet. Hoe dan ook moet er een nieuwe komen. Weten jullie toevallig wat het minimale ampere is wat de iPhone 8 nodig heeft? Die belkin op de Apple website geeft 2.4 ampere: https://www.apple.com/nl/...rger%26fh%3D458e%252B45d4

Het liefst zoek ik er ook eentje die gebruik maakt van de fastcharge optie van de iPhone 8?

[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 02-01-2018 16:21 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Spam schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:18:
Ik heb sinds kort een iPhone 8 (64GB). Al snel viel het me op dat de USB sigarettenaansteker geen voldoende ampere afgeeft. Gek genoeg laat ie wel als ik er eerst een oudere iPhone op zet. Hoe dan ook moet er een nieuwe komen. Weten jullie toevallig wat het minimale ampere is wat de iPhone 8 nodig heeft? Die belkin op de Apple website geeft 2.4 ampere: https://www.apple.com/nl/...rger%26fh%3D458e%252B45d4

Het liefst zoek ik er ook eentje die gebruik maakt van de fastcharge optie van de iPhone 8?
Bij de Action 2,4A voor weinig;

https://www.action.com/nl...usb-autolader-universeel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@HereIsTom Zeg maar dag tegen je iPhone als je dat ding gaat gebruiken.

@Spam Die Belkin zal voldoende zijn. Geeft tot maximaal 12W door, dus je kan hem ook gebruiken voor je iPad. En zal iig sneller opladen dan de 5w adapter bij iPhone zelf.

Anders moet je deze nemen:
https://www.apple.com/nl/...-usb‑c-autolader?fnode=97

Heb je alleen nog een USB C to lightning kabel nodig. Dan maak je pas echt gebruik van de fastcharge.

[ Voor 40% gewijzigd door Hupske op 02-01-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Hupske schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:53:

@Spam Die Belkin zal voldoende zijn. Geeft tot maximaal 12W door, dus je kan hem ook gebruiken voor je iPad. En je kan dus fastcharge gebruiken van je iPhone
Jup goed merk voor dit kopen belkin word zelf door Apple aanbevolen.
Opladers en dat werk never kopen bij action als je een premium telefoon hebt dan ook premium spul gebruiken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:39:
Nou Tom, ik zal je een geheimpje vertellen, je bovenstaande informatie is niet geheel waar.
Er zijn meerdere verschillen dan alleen het design.
Net als dat er meerdere betekenissen van het woord "design" zijn. Design is beslist geen ander woord voor "uiterlijk" zoals hier nu wordt gesuggereerd. Er zijn dus meer mensen die zich eens in dingen moeten gaan verdiepen ;)

We moeten de verschillen tussen de 8 en de X ook niet gaan overdrijven want zo groot zijn die niet. Er zijn er welgeteld 3: Face ID, het langere (maar niet bredere) OLED scherm en OIS voor beide camera's op de achterzijde. Het verschil in prestaties is er niet (de gemeten verschillen vallen onder de foutmarge) omdat ze beiden dezelfde SoC gebruiken; zou er een andere uitkomst zijn dan is er iets goed mis aan het design op dit vlak. Qua functionaliteit is er ook al amper verschil en het verschil dat er is wordt alleen maar verklaart door de aanwezigheid van Face ID. Of dat ook de meerprijs voor de X het waard maakt zal iemand voor zichzelf moeten bepalen maar echt een goede koop is die X niet als je 'm vergelijkt met de 8. Dit is vooral iets voor de fans en mensen die wel heel erg graag dat Face ID willen hebben. Een smartphone anno 2017/2018 blijft dan ook nog steeds een gadget :)
RnB schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:48:
Je kan middels 3D-Touch op het Settings icoon snel naar het Wi-Fi menu gaan.
Het is jammer dat je niet een 3D-touch op het wifi knopje in dat control center kunt doen om op die wijze de wifi echt uit te schakelen ipv een disconnect van het netwerk waarmee je op dat moment verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:37:
[...]

Dat het onmogelijk bleek om een Outlook account dat een gmail adres als login heeft toe te voegen is nog tot daar aan toe, maar dat het vervolgens een nacht duurt voordat de contacten binnengehaald worden...da's niet echt van dit decennium.

Verder mis ik het Microsoft keyboard...pas als je iets anders gaat gebruiken merk je pas hoe goed dat swipe keyboard is. Ook de indeling van de Settings is Microsoft Apple en Google voorbijgestreefd. Ik heb nu SwiftKey erop gezet maar daar zou ik graag de punt-toets door een komma-toets vervangen (omdat punt al via double-tap space kan). Weet iemand toevallig of dat mogelijk is?

Verder zou ik graag de 4 enorme app shortcuts onderin wat kleiner zien (of die hele balk verbergen)...ik mis het nut van die balk een beetje. Er is een Control Center, er zijn widgets en zoveel app-schermen als je wil, al dan niet met folders. Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Unlock met fingerprint is wel erg handig en hard-switch voor silent is ook wel leuk. Verder is het verschil in app-kwaliteit t.o.v. W10M wel groot...dit was voor mij uiteindelijk de reden voor de overstap. Wel valt het me op dat de Outlook Calendar op iOS toch wat functionaliteit mist t.o.v. W10M...maar wellicht komt dat nog. Op m'n Lumia gebruikte ik Chronos Calendar+, een enorm uitgebreide en customizable kalender. Kan iemand op dat vlak nog een bepaalde calendar app aanraden?
Ik kom zelf van de Lumia 1520. Het probleem met de mail is natuurlijk Outlook zelf.
Als je een Outlook account toevoegd. Dan krijg je eerst een aparte of je de standaard mail wilt gebruiken.
Over de contacten ben ik sceptisch.

Ik gebruikte eerst ook Swiftkey, maar ben toch weer terug gegaan naar het standaard toetsenbord. Aangezien ik snel wachtwoorden, formulieren en andere dingen sneller kan doen met het toetsenbord. Met de iPhone lukt het mij om supersnel verhalen te kunnen typen. (Zoals deze...) Vergeet force touch niet.

Geen idee wat je met het control center precies wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
@ppl Voor jou een gadget, maar voor mij is een extensie en houdt hij mijn Agenda, Reminders en andere dingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hupske schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:53:
Wat is er mis mee dan? Ik gebruik ze al jaren en doen het net zo goed als die dure dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
ppl schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:54:
[...]

1: Net als dat er meerdere betekenissen van het woord "design" zijn. Design is beslist geen ander woord voor "uiterlijk" zoals hier nu wordt gesuggereerd. Er zijn dus meer mensen die zich eens in dingen moeten gaan verdiepen ;)

2: We moeten de verschillen tussen de 8 en de X ook niet gaan overdrijven want zo groot zijn die niet.

3: Of dat ook de meerprijs voor de X het waard maakt zal iemand voor zichzelf moeten bepalen maar echt een goede koop is die X niet als je 'm vergelijkt met de 8. Dit is vooral iets voor de fans en mensen die wel heel erg graag dat Face ID willen hebben. Een smartphone anno 2017/2018 blijft dan ook nog steeds een gadget :)

[...]
1: Wat betreft meerdere betekenissen mbt woord "design" ben ik het met je eens. Wel bedoelt degene, die in deze als eerste woordkeus "design" gebruikte, enkel het uiterlijk.

2: De verschillen zijn er en deze verschillen kunnen voor de een klein en voor de ander juist groot zijn. Ik vind dan ook je stelling niet correct. Het is voor een ieder in wat voor mate deze verschillen klein of juist groot zijn en dat is meetbaar voor diegene in een verscheidenheid aan toepassingen cq momenten in wat voor hoedanigheid deze verschillen, tijdens gebruik, in positieve zin tot uiting komen.

3: Je stelt eerst dat de meerprijs door een ieder zelf bepaalt moet worden en later zeg je dat het niet een goede koop is tov de 8. Ik vind dit nogal erg tegenstrijdig en mijn advies zal ook zijn: je eerste stelling klopte..laat het aan degene zelf over of de meerprijs het voor de X waard is. Daarnaast klopt je stelling ook niet dat de X alleen maar voor de fans zijn. Als ik om me heen kijk zijn het veel reguliere smartphone gebruikers die het hebben aangeschaft. Een forum als deze wil niet zeggen dat dit heel NL, EU, Wereld vertegenwoordigt waar nogal inderdaad fans aanwezig zijn. Ook is een smartphone tegenwoordig voor veel mensen meer dan alleen maar een gadget. Sommige bedrijven draaien daar zelfs een groot deel van hun business mee.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@HereIsTom Schroef ze maar eens open :) autoladers zijn niks anders dan de opladers in de muur. Dusja blijf jij ze maar gebruiken. Ik ga het er niet op gokken en neem liever een lader die fatsoenlijk in elkaar zit en beschikt over beveiligingscircuits.

[ Voor 44% gewijzigd door Hupske op 02-01-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Berlinetta schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:43:
Ik kom zelf van de Lumia 1520. Het probleem met de mail is natuurlijk Outlook zelf.
Als je een Outlook account toevoegd. Dan krijg je eerst een aparte of je de standaard mail wilt gebruiken.
M'n Outlook account heeft <mijn_email>@gmail.com als hoofd-alias, daarmee is het outlook account aangemaakt. Account toevoegen gaat dan direct naar de gmail login pagina (account.gmail...), wat dus niet de bedoeling is. Cancel -> optie om zelf account type te kiezen. Outlook gekozen...error. Pas na het toevoegen van een extra alias aan m'n Outlook account heb ik het account kunnen toevoegen. Toch echt een iOS probleem hoor.
Over de contacten ben ik sceptisch.
Ik vond het ook raar, omdat mail en kalenders wel direct binnenkwamen. Maar ja, bij m'n vrouw precies hetzelfde probleem, maar dat is na 2 dagen niet vanzelf goedgekomen. Ook account reset deed niets. Dit zou gewoon moeten werken, want kalenders en mails lukken wel.

Edit:
Na een nachtelijke App was ik vanmorgen op zoek naar het alternatief voor Quiet Hours. Dat had ik eigenlijk binnen Bedtime verwacht, maar na wat Google zag ik dat het onder Do not disturb valt. Ziet er netjes uit moet ik zeggen, vergelijkbare functionaliteit met Quiet Hours. Dat ze driving mode er ook onder laten vallen snap ik wel. Ik ben benieuwd of ze nog verder gaan integreren met Bedtime.

[ Voor 16% gewijzigd door Zarhrezz op 03-01-2018 08:55 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Zarhrezz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:04:
Ik vond het ook raar, omdat mail en kalenders wel direct binnenkwamen. Maar ja, bij m'n vrouw precies hetzelfde probleem, maar dat is na 2 dagen niet vanzelf goedgekomen. Ook account reset deed niets. Dit zou gewoon moeten werken, want kalenders en mails lukken wel.
Je contacten staan bij Gmail? Staat dan bij Instellingen > Contacten > Standaardaccount ook Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
Ben ook terug naar een iphone 8 gold na 2 jaar samsung(s7 en s8),en ben er tevreden mee. Iemand wilde op marktplaats head to head ruilen met mijn s8 en die kans kon ik niet laten. Alhoewel de s8 op vele vlakken beter is,zijn er ook heel veel punten waar de iPhone 8 weer beter is.

Ik had last van mijn ogen met de s7 en s8,aangezien ik nogal op mijn smartphone bezig ben.

Met de lcd is dit stukken minder,en ik vind de lcd van de iPhone zelfs scherper ogen(ik weet dat dat fysiek onmogelijk is,aangezien de s7 en s8 een 2K scherm hebben. De icoontjes zien er “solieder” uit zal ik maar zeggen.

De snellaad functie van de Samsungs waren onmisbaar voor mij,maar aangezien de iPhone 8 zeer snel oplaadt met de iPad charger is er geen gemis tov samsung.

Zeer tevreden,en mocht de s9 beter zijn,kan ik mijn iPhone 8 nog voor een redelijk hoge prijs weer door verkopen en die halen.
Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.