• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
Ligt het aan mij of is in de i8 gewoon een mindere accu gebruikt?
Is in november een jaar oud, en ligt netjes aan de normale lader bij het bereiken van 10~20%
Toch springt mijn accu zojuist ineens al naar 90% gezondheid.
Mijn vorige SE haalde dat pas na 2 jaar. Gebruik is sindsdien hetzelfde.
Meer mensen last van?
Ik weet dat je je er niet teveel op blind moet staren, maar het valt wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Banshee schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:50:
Is in november een jaar oud, en ligt netjes aan de normale lader bij het bereiken van 10~20%
Meer mensen last van?
Maximumcapasiteit 95% (nov 2j oud)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Banshee
Hackus schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Maximumcapasiteit 95% (nov 2j oud)
Oh dan ga ik wel erg snel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Banshee op 22-08-2019 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Geen Beta op de 8, (beta)SE van Jr staat op 83% (april 2017)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Meer mensen last van?
Hier ook op 95%, 8 oktober is hij twee jaar.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 07:18
Hier is de iPhone 8 85%. December 2jaar oud. Inmiddels vervangen voor een XR.
Wel even wennen qua formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35
Iphone 8+ 98%, feb. 2 jaar

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard1989
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 09:57
Hier 92% na twee jaar, zou me er niet te druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35
Richard1989 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:27:
Hier 92% na twee jaar, zou me er niet te druk om maken.
Zal ik ook zeker niet doen!! Zolang ik het eind van de dag met gemak haal!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 07:29
Meer mensen last van?
Die van mij is ook 83% maar goed ik gebruik hem dan ook best intensief (haal meestal niet de volle lading op 1 dag).(september is ie 2 jaar oud).

Overigens ga ik denk ik daarom voor een XR, heeft een fors hogere accu capaciteit en gaat ook langer mee. Maar goed even afwachten wat ik ga doen kan net zo goed zijn dat ik met deze doorga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Een forsere accu bevordert dus ook de levensduur. Hangt minder vaak aan de lader, wordt dus ook minder warm, dus ook minder slijtage.
Ergo: upgraden naar een toestel met een langere adem. Mijn volgende toestel wordt dan denk ik ook een XR. Eerst maar eens wachten wat er straks aan gaat komen.
Anderzijds vind ik het ook wel zonde om een i8 af te schieten na een jaar 😀

• paraiso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 19:11
Is het nog een goed idee om voor een iPhone 8 te kiezen? Heb nu een Samsung s7 en het formaat + home button bevallen er goed. Daarnaast is de prijs nog redelijk, wil niet meer dan 600 betalen. Zit nu te twijfelen tussen de I8 en S10e.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:48
paraiso schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:38:
Is het nog een goed idee om voor een iPhone 8 te kiezen? Heb nu een Samsung s7 en het formaat + home button bevallen er goed. Daarnaast is de prijs nog redelijk, wil niet meer dan 600 betalen. Zit nu te twijfelen tussen de I8 en S10e.
De meesten kiezen de iPhone 8 voor formaat en prijs. Persoonlijk zou ik nooit willen terugkeren naar een home button smartphone, maar dat is voor iedereen zijn/haar keuze.

S10e is een veel recenter toestel dan de ondertussen 3 jaar oude iPhone 8. Als je bij iOS wilt blijven kies je best voor de XR.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
RigolleM schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:23:
[...]

De meesten kiezen de iPhone 8 voor formaat en prijs. Persoonlijk zou ik nooit willen terugkeren naar een home button smartphone, maar dat is voor iedereen zijn/haar keuze.

S10e is een veel recenter toestel dan de ondertussen 3 jaar oude iPhone 8. Als je bij iOS wilt blijven kies je best voor de XR.
Niet overdrijven de iPhone 8 is uit september 2017
Wikipedia: iPhone 8

Dus 2 jaar oud

De S10e is van maart dit jaar. De iPhone 8 is dus maar 1,5 jaar ouder.

[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 25-09-2019 09:30 ]

• RigolleM
pacificocean schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:28:
[...]

Niet overdrijven de iPhone 8 is uit september 2017
Wikipedia: iPhone 8

Dus 2 jaar oud

De S10e is van maart dit jaar. De iPhone 8 is dus maar 1,5 jaar ouder.
Puur op datum heb je gelijk, maar de iPhone 8 is ondertussen 2 generaties oud. Heeft weliswaar de specs van de iPhone X, dus daarom niet een slecht toestel, maar hij oogt gewoon verouderd! Is ook meer een kleine update tov de iPhone 7 (draadloos laden was de belangrijkste feature). Qua ondersteuning zal de iPhone 8 nog 3 jaar updates krijgen.

• pacificocean
RigolleM schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:37:
[...]

Puur op datum heb je gelijk, maar de iPhone 8 is ondertussen 2 generaties oud. Heeft weliswaar de specs van de iPhone X, dus daarom niet een slecht toestel, maar hij oogt gewoon verouderd! Is ook meer een kleine update tov de iPhone 7 (draadloos laden was de belangrijkste feature). Qua ondersteuning zal de iPhone 8 nog 3 jaar updates krijgen.
Apple heeft nog nooit de ondersteuning van telefoon gestopt omdat er een bepaalde tijdsperiode is verstreken. De enige reden waarom de ondersteuning van telefoon stopt is, omdat de hardware niet meer voldoet om die versie van iOS te kunnen draaien.

• RigolleM
pacificocean schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:02:
[...]

Apple heeft nog nooit de ondersteuning van telefoon gestopt omdat er een bepaalde tijdsperiode is verstreken. De enige reden waarom de ondersteuning van telefoon stopt is, omdat de hardware niet meer voldoet om die versie van iOS te kunnen draaien.
Waar lees jij dat ik het over stoppen van ondersteuning spreek?
De iPhone 8 krijgt nog 3x een iOS upgrade en daarna niet meer. Qua updates is het zeer uitzonderlijk dat je hierna nog iets ontvangt.

• pacificocean
RigolleM schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:27:
[...]

Waar lees jij dat ik het over stoppen van ondersteuning spreek?
Qua ondersteuning zal de iPhone 8 nog 3 jaar updates krijgen.
Dan stopt de ondersteuning volgens jou toch na 3 jaar? En ja ik weet dat er een GPS repair actie is geweest van Apple.
De iPhone 8 krijgt nog 3x een iOS upgrade en daarna niet meer.
Dat is jouw aanname en nergens op gebaseerd. En dus zeer goed mogelijk zelfs onjuist.
Qua updates is het zeer uitzonderlijk dat je hierna nog iets ontvangt.
Eigenlijk nooit er is alleen laatst een GPS repair update geweest. Om de oorspronkelijke functionaliteit van die toestellen te herstellen.
https://support.apple.com/en-us/HT210239

• RigolleM
pacificocean schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:49:
[...]

[...]

Dan stopt de ondersteuning volgens jou toch na 3 jaar? En ja ik weet dat er een GPS repair actie is geweest van Apple.

[...]

Dat is jouw aanname en nergens op gebaseerd. En dus zeer goed mogelijk zelfs onjuist.

[...]

Eigenlijk nooit er is alleen laatst een GPS repair update geweest. Om de oorspronkelijke functionaliteit van die toestellen te herstellen.
https://support.apple.com/en-us/HT210239
Man, je hebt gelijk...

• HereIsTom
Na twee jaar ben ik nog steeds zeer tevreden met de iPhone 8 en zou nu met de huidige prijs nog steeds voor de iPhone 8 kiezen;

https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-8

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:22
De iPhone 8 is nog steeds een zeer vlot en degelijk toestel na bijna 2 jaar gebruik. Dit is mijn eerste iPhone na jaren van Android toestellen. De Android toestellen waren na 2 jaar gewoon op, zowel qua beschadigingen als dat de software traag werd. Maar vooral was de batterij echt op na 2 jaar gebruik, de iPhone 8 gaat bij mij nog steeds meer dan een dag mee. Android toestellen zullen inmiddels ook wel beter zijn geworden, maar ik ben heel erg tevreden met de kwaliteit en degelijkheid van de iPhone 8 na 2 jaar.

Alleen op het gebied van camera's is er in 2 jaar tijd weer een enorme vooruitgang gemaakt. De camera op de iPhone 8 is gewoon goed, maar die van de nieuwe iPhone lijkt wel echt fantastisch met de drie lenzen. Ook een modernere Android telefoon zal een wat betere camera hebben denk ik.

Alle andere nieuwe features vind ik niet meer dan gimmicks. Face ID, AR etc. Homeknop met vingerafdruk scanner werkt prima en robuust.

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
Op twee maanden na de iPhone 8 plus twee jaar in bezit en intensief in gebruik!

Het toestel zat gedurende de twee jaar figuurlijk aan mn handen geplakt en wordt intensief gebruikt. Zat even met het idee te flirten een 11 pro max aan te schaffen maar na de update naar 13.1 wacht ik er nog een jaar mee. Toestel werkt nog perfect, ook voor de update naar 13.1 overigens, en kan makkelijk nog 2 jaar mee. Batterijconditie nu 85% en is met een maand of 3 aan vervanging toe. Verder nog steeds erg blij mee.

Mensen die ervaring hebben met het vervangen van de batterij bij Apple? Hoor daar toch wel negatieve verhalen over voor wat betreft waterdichtheid, missende schroefjes e.d. na vervangen batterij.

Kortom, nog steeds een tevreden 8 plus gebruiker!

[ Voor 3% gewijzigd door Furrr op 25-09-2019 21:42 ]

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 15:49
Ik ga (helaas) ook overstappen van mijn SE naar een 8. Krijg deze van mijn werk en vind het daarom zonde om een 11 Pro te halen. Denk wel dat het een mooie overstap is van mijn huidige iPhone.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• HereIsTom
Furrr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:03:

Het toestel zat gedurende de twee jaar figuurlijk aan mn handen geplakt en wordt intensief gebruikt. Zat even met het idee te flirten een 11 pro max aan te schaffen maar na de update naar 13.1 wacht ik er nog een jaar mee. Toestel werkt nog perfect, ook voor de update naar 13.1 overigens, en kan makkelijk nog 2 jaar mee. Batterijconditie nu 85% en is met een maand of 3 aan vervanging toe. Verder nog steeds erg blij mee.

Mensen die ervaring hebben met het vervangen van de batterij bij Apple? Hoor daar toch wel negatieve verhalen over voor wat betreft waterdichtheid, missende schroefjes e.d. na vervangen batterij.

Waarom een nieuwe batterij? 85% is toch nog prima na twee jaar intensief gebruik.

• Furrr
HereIsTom schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:24:
[...]

Waarom een nieuwe batterij? 85% is toch nog prima na twee jaar intensief gebruik.
Nou, een hele dag op pad red mn telefoon niet meer, loop nu met powerbanks te knutselen onderweg en wil graag weer zonder powerbank op pad. Merkbaar sneller leeg dus.
En verder ben ik het met je eens, na 2 jaar intensief gebruik een batterijconditie van 85% hebben is prima, maar wel snel leeg nu.

• HereIsTom
Ik kan het percentage niet meer vinden in iOS13 maar bij mij gaat hij na twee jaar nog makkelijk de hele dag mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Batterijconditie moet in iOS13 te vinden zijn onder:

Instellingen
Batterij
Batterijconditie

Dan staat er een percentage achter “maximumcapaciteit”

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 17:25
Furrr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:35:
[...]
Nou, een hele dag op pad red mn telefoon niet meer, loop nu met powerbanks te knutselen onderweg en wil graag weer zonder powerbank op pad. Merkbaar sneller leeg dus.
En verder ben ik het met je eens, na 2 jaar intensief gebruik een batterijconditie van 85% hebben is prima, maar wel snel leeg nu.
Mijn iphone 8 Plus heeft ook 85% met 2 jaar. De laatste tijd ging het heel hard met de batterij, en wat bleek, IOS13 update had mijn GPS weer standaard aan gezet.Gelijk weer uit gezet en de batterij gaat weer een stuk langer mee. Heb je dat bij jou nog gecheckt?

• HereIsTom
Furrr schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:52:
Batterijconditie moet in iOS13 te vinden zijn onder:

Instellingen
Batterij
Batterijconditie

Dan staat er een percentage achter “maximumcapaciteit”
Waarschijnlijk is dat bij iPadOS 13.1 eruit gehaald want ik kan het daar niet vinden?
Op mijn iPhone staat hij op 94% na twee jaar.

@bsmpower Kijk dan gelijk even bij Bluetooth die staat nu ook standaard Aan.

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 26-09-2019 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Furrr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:03:

Ik zou die pas richting de 78% vervangen (kosten zijn net verlaagd naar €55,- alles onder de X)

• Furrr
@Hackus Ik kijk het even aan in de komende 2 a 3 maanden...
overigens zijn de kosten dacht ik wel wat gestegen, maar dan hebben we het over 1 of 2 tientjes.. But don’t quote me on that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Furrr schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:30:
@Hackus Ik kijk het even aan in de komende 2 a 3 maanden...
overigens zijn de kosten dacht ik wel wat gestegen, maar dan hebben we het over 1 of 2 tientjes.. But don’t quote me on that.
T/M dec 2018 was er een zgn actie van €29,95. normaal was het €59,- voor de 8. van X en nieuwer is het van €89,- gezakt tot €75,- nu. https://support.apple.com...air/service/battery-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeger90
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 10:03
Wellicht een iets wat open deur; maar is het nog verstandig om een iphone8 aan te schaffen?

Op dit moment heb ik een iphone SE (2,5jaar inmiddels), merk toch wel wat vertragingen en een slechte accu. Uiterlijk is ook geen 100% meer. Dus echt tijd voor iets nieuws.
Iphone XR en 11 vind ik simpelweg gewoon veel te groot en lomp, daarnaast vind ik dan weer XS te duur.. Dus dan blijft eigenlijk 'alleen' de iphone 8 over.. is het nog steeds een goede aanschaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
jeger90 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:51:
Wellicht een iets wat open deur; maar is het nog verstandig om een iphone8 aan te schaffen?

Op dit moment heb ik een iphone SE (2,5jaar inmiddels), merk toch wel wat vertragingen en een slechte accu. Uiterlijk is ook geen 100% meer. Dus echt tijd voor iets nieuws.
Iphone XR en 11 vind ik simpelweg gewoon veel te groot en lomp, daarnaast vind ik dan weer XS te duur.. Dus dan blijft eigenlijk 'alleen' de iphone 8 over.. is het nog steeds een goede aanschaf?
@jeger90 De iPhone 8 is een aardige upgrade vanaf de iPhone SE. Hij is even snel als de iPhone X had ik begrepen. Je zou ook voor een tweedehands iPhone X kunnen gaan, maar de iPhone 8 is ook nog steeds prima!

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 27-09-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Ter aanvulling van mn post hierboven:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/J3WtW4H/D5-DB2208-8830-4030-8-BBA-29-AC7308-BB70.jpg

Prima uitgehouden dus na 850 laadcycli. 👍🏽
En altijd met een 12 watt iPad lader opgeladen.

[ Voor 47% gewijzigd door Furrr op 27-09-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Ik ben zelf ge-upgrade van een SE naar een 8, zo'n twee jaar geleden. Dat vond ik toen een aanmerkelijke upgrade. De SE heb ik altijd in een laatje gehouden als reserve.

Mijn 8 is een maand geleden overleden, nieuwe gekregen onder garantie van Apple, maar omdat de garantie nog maar een maandje liep heb ik die nieuwe 8 verkocht en gebruik nu tijdelijk de SE (nieuwe batterij erin voor bruikbaarheid).

Ik kan nu weer mijn abonnement verlengen, en ga weer voor een 8 (die dan weer garantie heeft ;) ), want die vind ik wel echt superieur aan de SE. Ik moet me vaak in chats verontschuldigen voor rare spelling door het kleine scherm en ik mis de waterdichtheid ook wel (veel buitensport).

Aan de andere kant hoef ik ook niet zo'n grote XR/11, en vind ik de Pro te duur, vandaar de 8 die compact is maar prima nog een paar jaartjes mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Dat was net besproken hierboven met paraiso ;)

Maar het is zeker de aankoop waard, ook op iOS 13.1 draait de 8 super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Korte vraag: kan je de iphone 8 snel opladen met een 2.1a poort met gewone usb poort? Dus geen usb c? Of moet je per se usb c naar lightning hebben om snel te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Ik krijg gewoon geen WiFi komt dit door het slechte weer van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ligt waarschijnlijk aan je WiFi, want hier doet hij het goed.
Roflmao schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:49:
Korte vraag: kan je de iphone 8 snel opladen met een 2.1a poort met gewone usb poort? Dus geen usb c? Of moet je per se usb c naar lightning hebben om snel te kunnen laden?
Wat bedoel je precies? De stekker in de iPhone moet een lightning zijn.
Ik laad hem soms op met de lader van de iPad van 12W en dan is hij heel snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:28
HereIsTom schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:58:

[...]

Ik laad hem soms op met de lader van de iPad van 12W en dan is hij heel snel vol.
Ik heb de 8+ en die laadt nog sneller op als ik hem met lightning-usbC aan mijn laptop hang. Verder altijd opgeladen met de 12W oplader van de iPads en dat gaat ook sneller dan de standaard 5W lader van de iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
HereIsTom schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:58:

[...]

loeberce schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb de 8+ en die laadt nog sneller op als ik hem met lightning-usbC aan mijn laptop hang. Verder altijd opgeladen met de 12W oplader van de iPads en dat gaat ook sneller dan de standaard 5W lader van de iPhones.
Snelle en duidelijke antwoorden.

Ik heb een no name lader van de Action maar ik heb niet echt het gevoel dat hij met de 2.1 poort snel laad. Ik denk dat het aan de kabel/lader combi ligt. Even alles origineel proberen (ipad lader plus originele kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Roflmao schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

[...]

Ik heb een no name lader van de Action maar ik heb niet echt het gevoel dat hij met de 2.1 poort snel laad. Ik denk dat het aan de kabel/lader combi ligt. Even alles origineel proberen (ipad lader plus originele kabel).
Je moet naar de output kijken, die van de iPad is bijv. 2,4A x 5,2V = 12W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Roflmao schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

[...]

Kabel van de Action ? zou wel kijken of die MFI gecertificeerd is, en geen goedkope meuk.
https://www.action.com/nl...fi-data--en-oplaadkabel-/

het gaat ook om de uitgang van USB waar je aansluit, hoeveel de afgifte is. USB-poort geeft maar weinig W af, dus duurt laden langer via PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 13:18
Zit nu op een SE.

Hoe zijn de real life resultaten qua batterij prestaties tussen de 8 en de plus?

Gaat de plus echt langer mee op een lading bij gelijk gebruik of ligt het zo dicht bij elkaar dat het niet zo uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
toro schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:23:
Zit nu op een SE.

Hoe zijn de real life resultaten qua batterij prestaties tussen de 8 en de plus?

Gaat de plus echt langer mee op een lading bij gelijk gebruik of ligt het zo dicht bij elkaar dat het niet zo uitmaakt?
Zou dan geen 8 plus maar XR kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Merken jullie ook een groot verschil in hoelang de batterij meegaat sinds io13? Ik merk dat mijn iPhone 8 plus aanzienlijk sneller leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Maart1992 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:12:
Merken jullie ook een groot verschil in hoelang de batterij meegaat sinds io13? Ik merk dat mijn iPhone 8 plus aanzienlijk sneller leeg is.
De eerste week na de updates kan de batterij wel sneller leeg gaan doordat er nog allerlei dingen op de achtergrond gebeuren.
Maar nu lijkt het zelfs dat de batterij langer meegaat dan voor iOS13, in de nacht maar 2% en bij normaal gebruik doe ik er ruim twee dagen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 10:42
Batterij gaat sinds 13.1.x zeker sneller leeg. Ik zet nu location services gewoon helemaal uit (alleen tijdens navigatie nodig en dat is misschien 2 x per maand) en ga kijken of dat gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Nee, ben dik tevreden over batterijverbruik ( 8 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 11:09
De zus van de buurvrouw van mijn aangetrouwde zwager z'n oom heeft sinds een half jaar een iPhone 8, gekocht bij belsimpel. Leren hoesje eromheen, prima ding!
Alleen lijkt nu de achterkant aan 1 kant wat omhoog te komen. Hij heeft mij dat toestel laten zien, als ik met mijn vinger langs de zijkant strijk, dan voelt de glasrand aan de ene kant scherper dan aan de andere kant.
De glasplaat aan de achter lijkt dus aan 1 kant omhoog te komen. Het ligt er niet meer vlak in, aan 1 kant.

Ik weet niet of dit een bekend probleem van dit toestel is. Ik weet ook niet wat hij met dit probleem moet doen. Moet hij ermee naar belsimpel? Moet hij hiermee contact opnemen met Apple?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Thx! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
deBennie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:10:
De zus van de buurvrouw van mijn aangetrouwde zwager z'n oom heeft sinds een half jaar een iPhone 8, gekocht bij belsimpel. Leren hoesje eromheen, prima ding!
Alleen lijkt nu de achterkant aan 1 kant wat omhoog te komen. Hij heeft mij dat toestel laten zien, als ik met mijn vinger langs de zijkant strijk, dan voelt de glasrand aan de ene kant scherper dan aan de andere kant.
De glasplaat aan de achter lijkt dus aan 1 kant omhoog te komen. Het ligt er niet meer vlak in, aan 1 kant.
Ik weet niet of dit een bekend probleem van dit toestel is. Ik weet ook niet wat hij met dit probleem moet doen. Moet hij ermee naar belsimpel? Moet hij hiermee contact opnemen met Apple?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Thx! :)
:+

Ja

• deBennie
Ok, de telefoon is inmiddels via Belsimpel (zie verhaal hierboven) naar Apple (luxemburg) gestuurd en is inmiddels terug. Netjes gerepareerd.

Wat ik me nu afvraag, zowel het imei nummer als het serienummer zijn nieuw. Betekent dit dat er een nieuw toestel is teruggestuurd? Of is dit toch een gerepareerd toestel?

Waarom een nieuw imei- en serienummer?

• Hackus
  • Niet online
@deBennie
Lijkt er op dat je een re-manufactured toestel hebt gekregen. maar zonder seriemodelnummer is dat speculeren.

N als 1e letter is re-man.
M = new
F= refurb.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 21-11-2019 12:01 ]

• deBennie
Hackus schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:07:
@deBennie
Lijkt er op dat je een re-manufactured toestel hebt gekregen. maar zonder serienummer is dat speculeren.

N als 1e letter is re-man.
M = new
F= refurb.
Ah thx. Het serienummer van het toestel wat nu terug is begint met een G
GGLZN*******

Enig idee wat dit aangeeft?

• syltheboy
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:11:
[...]

Ah thx. Het serienummer van het toestel wat nu terug is begint met een G
GGLZN*******

Enig idee wat dit aangeeft?
Het gaat om het modelnummer, niet om het serienummer.

Ik heb zelf ook ervaring met belsimpel (iPad Pro 2018 teruggestuurd). Een paar weken later kreeg ik een andere thuisgestuurd. En ik had ook gekeken of hij nieuw was en dat was zo.

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 21-11-2019 11:11 ]

• deBennie
syltheboy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:07:
[...]

Het gaat om het modelnummer, niet om het serienummer.

Ik heb zelf ook ervaring met belsimpel (iPad Pro 2018 teruggestuurd). Een paar weken later kreeg ik een andere thuisgestuurd. En ik had ook gekeken of hij nieuw was en dat was zo.
Kan ik het modelnummer ergens achterhalen? Model is toch gewoon iPhone 8?
Gaat toch om t serienummer?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0culwJb.png

[ Voor 5% gewijzigd door deBennie op 21-11-2019 11:58 ]

• Hackus
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:54:
[...]

Kan ik het modelnummer ergens achterhalen? Model is toch gewoon iPhone 8?
Gaat toch om t serienummer?

[Afbeelding]
modelnummer, ik heb het verkeerd aangegeven.

Instellingen - Algemeen - info - modelnummer

• deBennie
Ah duidelijk, thx!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVOS82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:39
Dat is mij ook opgevallen met mijn gewone 8 sinds iOS13 update. Gaat sneller leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
NVOS82 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:45:
[...]

Dat is mij ook opgevallen met mijn gewone 8 sinds iOS13 update. Gaat sneller leeg.
Vreemd hier nog niks van gemerkt, bij mij gaat hij nog even lang mee, nu op 13.2.3, misschien paar % meer of minder, maar niet dat ik merk dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:56:
[...]

Vreemd hier nog niks van gemerkt, bij mij gaat hij nog even lang mee, nu op 13.2.3, misschien paar % meer of minder, maar niet dat ik merk dus.
Hier ook niet op 7 en 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Is de iPhone 8 eigenlijk wel geschikt om tijdens het fietsen in de regen op een smartphonehouder te gebruiken?

Volgens de specs zou hij waterdicht moeten zijn, maar wil het voor zekerheid toch even bevestigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Na 3 jaar en 1 maand is de mijn accucapaciteit nog maar 84% en geeft de batterij status het advies onderhoud te plegen. Nieuwe batterij dus. Ik overweeg het wel te doen. Ik vind mijn iPhone 8+ nog altijd erg goed, merk geen vertraging en met een nieuw accu verwacht ik er nog wel een paar jaar mee te kunnen doen.
Zijn er al meer mensen die de batterij hebben laten vervangen of een onderhoud advies hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij is ie 82%, maar hier gaat ie de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:22:
Na 3 jaar en 1 maand is de mijn accucapaciteit nog maar 84% en geeft de batterij status het advies onderhoud te plegen. Nieuwe batterij dus. Ik overweeg het wel te doen. Ik vind mijn iPhone 8+ nog altijd erg goed, merk geen vertraging en met een nieuw accu verwacht ik er nog wel een paar jaar mee te kunnen doen.
Zijn er al meer mensen die de batterij hebben laten vervangen of een onderhoud advies hebben?
Nee, alleen als je gaat merken dat de accuduur achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Gekocht met kerst na release, maximum capacity zit hier op 88%. Persoonlijk zou ik de battery wel laten vervangen als dat nodig is, toestel krijgt als ik het goed heb nog 2 OS updates, dus nog 2 jaar door.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zit er nu toch over te denken om een refurbished iPhone 8 te halen in plaats van mijn Android. Ze komen in een gebied voor een prijs wat ik er wel aan uit wil geven. Nog relatief makkelijk zelf te repareren en daarom wil ik een 8. Als het bevalt haal ik over een paar jaar wel de SE2020 :P

Alleen kan ik niet zo snel veel problemen vinden die met de iPhone 8 te maken hebben. Klopt dat? Voor de 7 vind ik nog wel wat issues die na langer gebruik naar voren komen maar de 8 lijkt die niet veel te hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik ben net zelf van de 8 naar de 12 Mini gegaan, de 8 gaat de 2016 SE van m'n vrouw vervangen. Geen enkel probleem mee, zou zomaar nog een paar jaar mee kunnen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Touchdomex schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:57:
Ik zit er nu toch over te denken om een refurbished iPhone 8 te halen in plaats van mijn Android. Ze komen in een gebied voor een prijs wat ik er wel aan uit wil geven. Nog relatief makkelijk zelf te repareren en daarom wil ik een 8. Als het bevalt haal ik over een paar jaar wel de SE2020 :P

Alleen kan ik niet zo snel veel problemen vinden die met de iPhone 8 te maken hebben. Klopt dat? Voor de 7 vind ik nog wel wat issues die na langer gebruik naar voren komen maar de 8 lijkt die niet veel te hebben.
Na 3,5 jaar nog steeds zeer tevreden met de iPhone 8, heb er ook geen problemen mee gehad.
En denk dat ik er zeker nog wel 2,5 jaar mee kan doen of misschien nog wel langer zolang er updates blijven komen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Mijn vader is van de 8 naar de XS Max gegaan, de 8 gaat de 6S van mijn zus vervangen. Die kan nog wel een paar jaar mee, met een nieuwe accu zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 18:28

jasjenl

Liab A Tymo

Hier ook nog een tevreden iPhone 8 gebruiker. Ik heb wel onlangs de batterij laten vervangen, bij een officieel reparatie punt (Coolblue), maar verder heb ik eigenlijk nooit problemen en doet de telefoon het over het algemeen nog prima en draait ie alles nog wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Zarhrezz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:01:
Ik ben net zelf van de 8 naar de 12 Mini gegaan, de 8 gaat de 2016 SE van m'n vrouw vervangen. Geen enkel probleem mee, zou zomaar nog een paar jaar mee kunnen.
Exact hetzelfde hiero. en 7 zakelijk naar SE2020.

@Touchdomex Kijk wel uit waar je gaat kopen, en skip Telefoondiscounter.
oa bij Forza zelf zit je prima, ook met garantie. zij vervangen de batterij als die onder de 85% zit, en geven ook 2j garantie op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hackus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Exact hetzelfde hiero. en 7 zakelijk naar SE2020.

@Touchdomex Kijk wel uit waar je gaat kopen, en skip Telefoondiscounter.
oa bij Forza zelf zit je prima, ook met garantie. zij vervangen de batterij als die onder de 85% zit, en geven ook 2j garantie op de batterij.
Ik zat te kijken bij Refurbished. Die geeft ook garantie op de website. Zijn wel veel verschillende partijen dat maakt het niet makkelijk :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Ik zat te kijken bij Refurbished. Die geeft ook garantie op de website. Zijn wel veel verschillende partijen dat maakt het niet makkelijk :')
Dit is Refurb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nee letterlijk de website heet refurbished :+

https://www.refurbished.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Nee letterlijk de website heet refurbished :+

https://www.refurbished.nl/
Merk Forza-Refurbished ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hackus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Merk Forza-Refurbished ;)
Ohw ze zijn gewoon een voorportaal voor dat soort websites :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Pa heeft een iPhone 8 van bijna 2 jaar oud. Gebruikt zijn telefoon dagelijks, maar totale duur vind ik persoonlijk wel meevallen. Laatste 10 dagen Gem. Scherm aan 1 uur 56min en Gem. Scherm uit 2 uur. Heeft een week vakantie gehad en iets meer dan gemiddeld gefietst waarbij de telefoon iets vaker gebruikt wordt voor navigatie onderweg.

Nu klaagt hij over zijn batterij. Die gaat geen dag meer mee, moet tegen de avond weer aan de draad. Voorheen alleen in de nacht. Maximumcapaciteit is nog 87%, dus daar is hij wel wat verloren. Wat mij verbaast is dat over de laatste 10 dagen de Blootstellingsmeldingen van iPhone zelf liefst 27% van het batterijverbruik voor hun rekening nemen.

Ik heb op mijn iPhone 12 Pro gecheckt waarbij ik scherm aan 7 uur en scherm uit 6 uur heb, en mijn Blootstellingsmeldingen zijn slechts 2% van het totaal. Zelfs als ik dat x3 doe omdat de verhouding groter wordt als ik mijn telefoon nog maar 1/3e van de tijd gebruik (om ongeveer op mijn pa's gebruik uit te komen), dan zit ik pas op 6%.

Concreet:
- Staat deze maximumcapaciteit na iets minder dan 2 jaar in verhouding met het gebruik?
- Ik laat 'm een paar dagen de Coronameldingen uitzetten, hij heeft dit weekend geen visite gepland. Dan kan hij eens vergelijken. Maar iemand een idee hoe het verbruik zo hoog kan zijn en of dat te reduceren is zonder het uit te zetten?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Die blootstelling en navigatie vreet verbruik, Daar ontkom je niet aan.
Wat je kunt doen in geforceerd herstarten.

Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de powerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.

Je kunt dit aan org, dan wel MFI laadkabel doen aan de lader, en nacht over laten laden. (batterij kalibratie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@coelho Hier is de iPhone 8 bijna 4 jaar is de batterij op 86% en gaat bij normaal gebruik makkelijk 2 dagen mee.
Maar toen ik de Corona app met blootstellingen nog erop had staan haalde hij ook nog niet een dag, dus die heb ik eraf gegooid en nu gaat hij weer makkelijk 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:48

Flipm0de

geen

Ik heb ook een refurbished iPhone 8 gekocht als backup telefoon Bij Leapp. Zo goed als nieuw model. Batterij heeft volgens iOS 100% maximumcapaciteit. Dat is toch het enige wat ik kan checken? Lijkt me goed dan? Ik ben door alle verhalen een beetje huiverig, naar m’n idee mis ik iets ofzo waar ik dan over 2 weken spijt van heb als ik m niet meer kan retourneren 🙃.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Flipm0de schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:44:
Ik heb ook een refurbished iPhone 8 gekocht als backup telefoon Bij Leapp. Zo goed als nieuw model. Batterij heeft volgens iOS 100% maximumcapaciteit. Dat is toch het enige wat ik kan checken? Lijkt me goed dan? Ik ben door alle verhalen een beetje huiverig, naar m’n idee mis ik iets ofzo waar ik dan over 2 weken spijt van heb als ik m niet meer kan retourneren 🙃.
Ja, of aan Macbook met CoconutBattery, of met 3u Tools op Windows PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Flipm0de schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:44:
Als hij bij Instellingen bij Battery, Batterijconditie, Maximumcapaciteit 100% zegt, dan is hij als nieuw.
Even kijken, als hij helmaal vol geladen is, hoe lang hij mee gaat, als dat bij normaal gebruik een paar dagen is, dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 10:02

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben al sinds gisteren avond in de weer met het Factory resetten van mijn iPhone. Het is een grote nachtmerrie, een aaneenschakeling van frustratie.
Het betreft een iPhone 8 die ik als zakelijke telefoon heb overgenomen.
Bij het instellen van de iPhone heb ik een pin ingevoerd. Letterlijk na het vaststellen van de simpele toegangscode wilde in mijn iPhone ontgrendelen en ja hoor, hij pakt de toegangscode niet. Vreemd.
Dus ik wil een factory reset doen. Wat - een - drama.

1. Je moet het via iTunes doen
2. Heb je dat gedownload en ingeregeld, dan moet je je iPhone via een debiele toetsencombinatie in recovery modus krijgen, waar je online wisselende combinaties van ziet. De officiële uitleg van Apple heeft bij mij niet gewerkt om het toestel in recovery modus te krijgen, moest het via een youtube filmpje doen

3. Eindelijk in recovery modus, bijwerken en herstellen gedaan, en nu zit de iPhone vast in het herstelmodus :( :( iTunes zegt iPhone-firmware bijwerken en het balkje is al een uur niet bewogen op mijn iPhone.

Gebruiksgemak mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:41:
Ik ben al sinds gisteren avond in de weer met het Factory resetten van mijn iPhone. Het is een grote nachtmerrie, een aaneenschakeling van frustratie.
Het betreft een iPhone 8 die ik als zakelijke telefoon heb overgenomen.
Bij het instellen van de iPhone heb ik een pin ingevoerd. Letterlijk na het vaststellen van de simpele toegangscode wilde in mijn iPhone ontgrendelen en ja hoor, hij pakt de toegangscode niet. Vreemd.
Dus ik wil een factory reset doen. Wat - een - drama.

1. Je moet het via iTunes doen
2. Heb je dat gedownload en ingeregeld, dan moet je je iPhone via een debiele toetsencombinatie in recovery modus krijgen, waar je online wisselende combinaties van ziet. De officiële uitleg van Apple heeft bij mij niet gewerkt om het toestel in recovery modus te krijgen, moest het via een youtube filmpje doen

3. Eindelijk in recovery modus, bijwerken en herstellen gedaan, en nu zit de iPhone vast in het herstelmodus :( :( iTunes zegt iPhone-firmware bijwerken en het balkje is al een uur niet bewogen op mijn iPhone.

Gebruiksgemak mensen!
En je vraag is?

Probeer eens je iPhone in DFU modes te krijgen, Dat haalt namelijk het hele OS van de telefoon af en installeert het weer vanaf een clean instal.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb iets meer dan een jaar geleden (april 2021) de batterij van mijn iPhone 8 laten vervangen bij een officiëel reparatie punt (Coolblue). Inmiddels geeft ie bij batterijconditie aan dat de maximumcapaciteit 89% is. Ik heb het idee dat de originele batterij destijds veel langzamer achteruit ging. Is dit als 'normaal' te beschouwen of zou de vervangende batterij toch van mindere kwaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 10-05 17:49
jasjenl schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:19:
Ik heb iets meer dan een jaar geleden (april 2021) de batterij van mijn iPhone 8 laten vervangen bij een officiëel reparatie punt (Coolblue). Inmiddels geeft ie bij batterijconditie aan dat de maximumcapaciteit 89% is. Ik heb het idee dat de originele batterij destijds veel langzamer achteruit ging. Is dit als 'normaal' te beschouwen of zou de vervangende batterij toch van mindere kwaliteit zijn?
Moeilijk te zeggen, volgens mij. Ik herinner me dan weer dat mijn oorspronkelijke batterij relatief snel achteruit ging het eerste jaar, maar dat het daarna veel trager ging. Ik heb er nu anderhalve maand een nieuwe in zitten (ook vervangen bij Coolblue) en die staat nog op 100%, maar dat zegt volgens mij niets.

Ik zou niet te vaak naar dat cijfertje kijken (het kijken zelf kost ook batterij ;) ) en als het je echt zorgen baart, in de eerste plaats kijken of je iets aan je “laadgedrag” kan doen (er zijn allerlei wijsneuzen die tips hebben over hoe je je batterij kan sparen door slimmer te laden, ik heb er mij nog nooit aan gehouden omdat ik geen zin heb om er over na te denken, maar misschien werkt het wel bij jou). Ik denk dat je moeilijk zal kunnen “aantonen” dat je nieuwe batterij van slechte kwaliteit is.

Ik heb gewoon mijn batterij vervangen wanneer ze onder de 80% dook (en dat was na ruim 4 jaar uiteindelijk, terwijl ik na een jaar dacht “oei, die gaat misschien niet meer dan 2 jaar meegaan”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mja, missschien moet ik er maar niet teveel op letten inderdaad. Net nog wel even wat na zitten gaan: in januari 2021 was de conditie van mijn oude batterij 82%. Toen had ik m denk ik ruim 3 jaar. Maar hoe het verloop daarvoor precies is gegaan weet ik ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik snap even niet wat er mis is met een batterij capaciteit van 82%, ik heb mijn 8 Plus nu vijf jaar en heeft nog 83% en kan er gerust enkele dagen mee doen.
Geoptimaliseerd laden staat hier wel aan, als hij rondt de 20% zit leg ik ‘m een nacht aan de originele lader.

[ Voor 26% gewijzigd door HereIsTom op 08-06-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

HereIsTom schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:25:
Ik snap even niet wat er mis is met een batterij capaciteit van 82%, ik heb mijn 8 Plus nu vijf jaar en heeft nog 83% en kan er gerust enkele dagen mee doen.
Geoptimaliseerd laden staat hier wel aan, als hij rondt de 20% zit leg ik ‘m een nacht aan de originele lader.
Toen ik de batterij liet vervangen (april vorig jaar, dus 3 maanden na dat moment dat ik hierboven noemde waarop het nog 82% was) had ik echt merkbaar rare problemen met mijn accu. Zo ging het niveau soms razendsnel naar beneden om vervolgens bij het opladen soms weer met hele rare sprongen omhoog te gaan. De accu functioneerde toen dus echt niet meer goed, vandaar dat ik m toen heb laten vervangen. Ik weet niet meer precies waar deze qua capaciteit toen op stond, maar er staat me bij dat het in die 3 maanden nog een stuk onder die 82% was gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

jasjenl schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Toen ik de batterij liet vervangen (april vorig jaar, dus 3 maanden na dat moment dat ik hierboven noemde waarop het nog 82% was) had ik echt merkbaar rare problemen met mijn accu. Zo ging het niveau soms razendsnel naar beneden om vervolgens bij het opladen soms weer met hele rare sprongen omhoog te gaan. De accu functioneerde toen dus echt niet meer goed, vandaar dat ik m toen heb laten vervangen. Ik weet niet meer precies waar deze qua capaciteit toen op stond, maar er staat me bij dat het in die 3 maanden nog een stuk onder die 82% was gezakt.
Ik sta op 81% het gaat hier nog wel redelijk, maar bijvoorbeeld op 30% opgeladen een FaceTime gesprek starten is met mijn accu een onverstandig plan. De accu vliegt dan omlaag en ik struikel dan tijdens het gesprek naar een lightning kabel toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
PeaceNlove schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:23:
[...]

Ik sta op 81% het gaat hier nog wel redelijk, maar bijvoorbeeld op 30% opgeladen een FaceTime gesprek starten is met mijn accu een onverstandig plan. De accu vliegt dan omlaag en ik struikel dan tijdens het gesprek naar een lightning kabel toe
Ik neem aan dat je al eens een reset heb geprobeerd?

Sluit de iPhone of iPad aan op het stopcontact als de batterij <20% is met de originele usb-lader (liever geen onofficiële kabels).
Voer een harde reset uit (zie hieronder) totdat het Apple-logo verschijnt. De batterij wordt nu gekalibreerd.
Laad de batterij op tot 100%. Bij de laatste procenten gaat het opladen veel langzamer.
Als de batterij op 100% staat laat je de iPhone of iPad nog 60 tot 90 minuten aan de lader hangen.
Je zult zien dat de batterijweergave van de iPhone of iPad nu veel nauwkeuriger is geworden.

Een harde reset werkt als volgt op een iPhone 8 of nieuwer:

Druk kort op de volume omhoog-knop.
Druk daarna snel kort op de volume omlaag-knop.
Hou daarna de zijknop ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Vraagje over het draadloos opladen van een iPhone 8: ik heb sinds kort een nieuwe auto (Hyundai Tucson) waarin en draadloze oplader voor telefoons zit. Nu weet ik dat het draadloos opladen niet zo snel gaat als met een kabeltje, alleen vind ik de snelheid waarmee het in mijn auto gaat wel tegenvallen: vaak is er na zo'n 40 minuten nog geen 20% bij. Is dit wat je mag verwachten van draadloos opladen? Of zou dit eigenlijk wel sneller moeten kunnen? Ik weet niet wat de specs van de oplader in mijn auto zijn, het kan natuurlijk ook daar aan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

jasjenl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
Vraagje over het draadloos opladen van een iPhone 8: ik heb sinds kort een nieuwe auto (Hyundai Tucson) waarin en draadloze oplader voor telefoons zit. Nu weet ik dat het draadloos opladen niet zo snel gaat als met een kabeltje, alleen vind ik de snelheid waarmee het in mijn auto gaat wel tegenvallen: vaak is er na zo'n 40 minuten nog geen 20% bij. Is dit wat je mag verwachten van draadloos opladen? Of zou dit eigenlijk wel sneller moeten kunnen? Ik weet niet wat de specs van de oplader in mijn auto zijn, het kan natuurlijk ook daar aan liggen..
Klopt wel redelijk met mijn beeld van mijn iPhone 8 Plus en Kia Niro.
Ik zal ook nog eens kijken wat mijn telefoon ‘s nachts op de draadloze lader doet, wellicht is die wat sneller, maar snelladen zal die daar denk ik ook niet op doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, ok. Ik had in mijn vorige auto gewoon een oplader met draadje in de auto en was gewend dat, als mijn telefoon redelijk leeg was bij vertrek naar mijn werk, hij bij aankomst wel redelijk vol was (is een ritje van zo'n 40 minuten). Maar met draadloos opladen gaat me dat dan niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

jasjenl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:30:
Hm, ok. Ik had in mijn vorige auto gewoon een oplader met draadje in de auto en was gewend dat, als mijn telefoon redelijk leeg was bij vertrek naar mijn werk, hij bij aankomst wel redelijk vol was (is een ritje van zo'n 40 minuten). Maar met draadloos opladen gaat me dat dan niet lukken.
Zo uit mijn hoofd is draadloos laden ook maar Max 5watt , wil je meer moet je een iPhone met MagSafe kopen, of iets anders als een iPhone wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

PeaceNlove schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Zo uit mijn hoofd is draadloos laden ook maar Max 5watt , wil je meer moet je een iPhone met MagSafe kopen, of iets anders als een iPhone wellicht.
Ik zal zeker wel weer een keer een nieuwere iPhone aanschaffen, maar wilde daar sowieso mee wachten tot ze met een model komen met usb-c, om zoveel mogelijk future proof te zijn. Vooralsnog voldoet mijn iPhone 8 verder namelijk nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

jasjenl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Ik zal zeker wel weer een keer een nieuwere iPhone aanschaffen, maar wilde daar sowieso mee wachten tot ze met een model komen met usb-c, om zoveel mogelijk future proof te zijn. Vooralsnog voldoet mijn iPhone 8 verder namelijk nog prima :)
Ook precies waar ik op wacht. Het enige wat me nog kan overhalen om toch nog een versie met Lightning te nemen is wanneer CarPlay bedraad niet blijkt te werken met de USB-a poort van mijn auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

iOS 16 staat er op bij mij. Bijna 5 jaar oud inmiddels, maar in veel gevallen nog steeds een prima telefoon. Laatst wel een Teams overleg gedaan, dat was wat te veel van het goede. Telefoon was bloedheet en ik had een flink legere accu. Maar afgezien daarvan kan ik er mooi nog weer een jaar tegenaan _/-\o_
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.