Vraagje over het draadloos opladen van een iPhone 8: ik heb sinds kort een nieuwe auto (Hyundai Tucson) waarin en draadloze oplader voor telefoons zit. Nu weet ik dat het draadloos opladen niet zo snel gaat als met een kabeltje, alleen vind ik de snelheid waarmee het in mijn auto gaat wel tegenvallen: vaak is er na zo'n 40 minuten nog geen 20% bij. Is dit wat je mag verwachten van draadloos opladen? Of zou dit eigenlijk wel sneller moeten kunnen? Ik weet niet wat de specs van de oplader in mijn auto zijn, het kan natuurlijk ook daar aan liggen..
Klopt wel redelijk met mijn beeld van mijn iPhone 8 Plus en Kia Niro.jasjenl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
Vraagje over het draadloos opladen van een iPhone 8: ik heb sinds kort een nieuwe auto (Hyundai Tucson) waarin en draadloze oplader voor telefoons zit. Nu weet ik dat het draadloos opladen niet zo snel gaat als met een kabeltje, alleen vind ik de snelheid waarmee het in mijn auto gaat wel tegenvallen: vaak is er na zo'n 40 minuten nog geen 20% bij. Is dit wat je mag verwachten van draadloos opladen? Of zou dit eigenlijk wel sneller moeten kunnen? Ik weet niet wat de specs van de oplader in mijn auto zijn, het kan natuurlijk ook daar aan liggen..
Ik zal ook nog eens kijken wat mijn telefoon ‘s nachts op de draadloze lader doet, wellicht is die wat sneller, maar snelladen zal die daar denk ik ook niet op doen
Hm, ok. Ik had in mijn vorige auto gewoon een oplader met draadje in de auto en was gewend dat, als mijn telefoon redelijk leeg was bij vertrek naar mijn werk, hij bij aankomst wel redelijk vol was (is een ritje van zo'n 40 minuten). Maar met draadloos opladen gaat me dat dan niet lukken.
Zo uit mijn hoofd is draadloos laden ook maar Max 5watt , wil je meer moet je een iPhone met MagSafe kopen, of iets anders als een iPhone wellicht.jasjenl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:30:
Hm, ok. Ik had in mijn vorige auto gewoon een oplader met draadje in de auto en was gewend dat, als mijn telefoon redelijk leeg was bij vertrek naar mijn werk, hij bij aankomst wel redelijk vol was (is een ritje van zo'n 40 minuten). Maar met draadloos opladen gaat me dat dan niet lukken.
Ik zal zeker wel weer een keer een nieuwere iPhone aanschaffen, maar wilde daar sowieso mee wachten tot ze met een model komen met usb-c, om zoveel mogelijk future proof te zijn. Vooralsnog voldoet mijn iPhone 8 verder namelijk nog primaPeaceNlove schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:33:
[...]
Zo uit mijn hoofd is draadloos laden ook maar Max 5watt , wil je meer moet je een iPhone met MagSafe kopen, of iets anders als een iPhone wellicht.

Ook precies waar ik op wacht. Het enige wat me nog kan overhalen om toch nog een versie met Lightning te nemen is wanneer CarPlay bedraad niet blijkt te werken met de USB-a poort van mijn autojasjenl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:42:
[...]
Ik zal zeker wel weer een keer een nieuwere iPhone aanschaffen, maar wilde daar sowieso mee wachten tot ze met een model komen met usb-c, om zoveel mogelijk future proof te zijn. Vooralsnog voldoet mijn iPhone 8 verder namelijk nog prima
iOS 16 staat er op bij mij. Bijna 5 jaar oud inmiddels, maar in veel gevallen nog steeds een prima telefoon. Laatst wel een Teams overleg gedaan, dat was wat te veel van het goede. Telefoon was bloedheet en ik had een flink legere accu. Maar afgezien daarvan kan ik er mooi nog weer een jaar tegenaan 

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.