Sovieto schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:34:
Hoeveel ruimte neemt het besturingssysteem van de Iphone 8 64Gb in beslag? Dit in verband met de keuze tussen 64Gb en 256Gb. Ik ben geen grootverbruiker van ruimte, maar heb wel de ervaring dat de kleinste versie snel vol zit.
Mijn huidige Iphone 6 64 Gb doet 9,09 Gb voor het besturingssysteem (IOS 11.1). Is dit vergelijkbaar met de Iphone 8 64 Gb?
Dit blijft altijd persoonlijk.
Op mijn 7 128gb heb ik na een half jaar 21gb in gebruik en dat heb ik een overschot aan apps en aardig wat foto's en filmpjes.
Als ik na mijzelf kijk en de lijn doortrek van mijn gebruik zou ik op een jaar ergens rond de 40gb moeten zitten incl foto's. Natuurlijk is dit koffie dik kijken maar alles wat er bij nog bij komt wat ruimte kost zijn voornamelijk foto's en korte filmpjes. ( en ios updates )
een enkele keer sync ik een netflix filmpje of een sync via plex, maar dat is tijdelijk ruimte gebruik.
Ga je 4k filmen dan is 64gb te weinig, en dan is 256gb de betere keuze anders moet je zorgen dat je filmpjes iedere keer geüpload zijn.
Het is natuurlijk leuk om 256gb te hebben maar als je niet verder komt dan 50gb is het zonde geld, 128gb vond ik een betere keuze maar met 64gb heb ik meer dan genoeg.