[iCloud Foto's] RAW foto's niet de volledige resolutie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Topicstarter
Ik kom iets vreemds tegen met iCloud photo's en RAW foto's gemaakt op een iPad of iPhone met IOS11.
Heb geen idee of dit een Photo app issue is of IOS11.
Ik gebruik ProCam voor het maken van RAW foto's. Dat werkt prima en de foto's staan op het apparaat waarmee ik de foto maak, in het juiste formaat in mijn foto bibliotheek.
Echter wanneer ik nu in mijn foto bibliotheek op mijn Mac of iCloud kijk, dan hebben de foto's dezelfde grote maar is plots de resolutie flink afgenomen. Een foto van 3024 × 4032 zie ik in iCloud of op mijn MacBook als 640 × 852.
Exporteer ik ze op het apparaat vanuit de foto bibliotheek naar iCloud drive, dan behouden ze de originele resolutie.
Kortom er lijkt iets fout te gaan op het moment dat RAW foto's. gesynchroniseerd worden naar iCloud Photo's.
Ik heb ook al een andere foto App gebruikt, maar krijg exact hetzelfde resultaat.

Op mijn Macbook staat " download origineel" aan.
Meer mensen die hier last van hebben? Bug of zie ik iets over het hoofd?

Edit: Hier mag een slotje op, dit is gewoon een iCloud photo issue.
Na wat teksten zie ik dat iCloud Photo een foto met lage resolutie laat zien, echter als ik in finder naar deze foto in de foto bibliotheek ga, dan vindt ik daar een RAW foto met de juiste resolutie. Ook als ik de foto vanuit Apple Photo's in bijvoorbeeld Afinity bewerk, zie ik de juiste resolutie, als ik hem dan save wordt hij wel juist weergegeven. Het lijkt er dus op dat er een thumbnail jpg versie wordt gemaakt voor het weergeven van de foto en hierin gaat wat mis. Is alleen een issue wanneer je RAW schiet op een IOS device. RAW importeren van een flashcard geeft niet dit probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door OkselFris op 27-10-2017 13:51 ]

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab