Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MyUtd4Life
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-08 21:39

Algemene informatie

Op 27 september verschijnt het nieuwste deel uit de bekende FIFA-serie, namelijk FIFA 18.
Bekijk hiernaast ook de topics voor [Multi] FIFA 18 Ultimate Team en [Multi] FIFA 18 Pro Clubs.

FIFA 18 Demo

Dinsdag 12 september kan je aan de slag met de demo van FIFA 18, op zowel PC, PlayStation 4 als Xbox One. Naast de normale kick-off wedstrijden kan je alvast een eerste indruk op doen van het tweede seizoen van The Journey.

De demo bevat twaalf teams: Atlético de Madrid, Bayern München, Boca Juniors, Guadalajara, Juventus, LA Galaxy, Manchester City, Manchester United, Paris Saint-Germain, Real Madrid, Toronto FC en Vissel Kobe. Er is te spelen in vier stadions namelijk: Santiago Bernabéu, Stubhub Center, King Fahd Stadium en La Bombonera.

Nieuwsbronnen

Officiële pagina's:
EA (Twitter - Facebook)
Nederlandstalige EA website (Twitter - Facebook)

Officiële community's:
FIFA Benelux (Twitter - Facebook)
Futhead News (Twitter)
FIFA Infinity (Twitter)

In ontwikkeling...

TS is nog verre van af, deze zal later worden aangevuld.

FIFA Benelux Administrator

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23-08 09:48
Even bookmarken,

Ben benieuwd naar de Demo, nog steeds niks?

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:53
19.00 vanavond pas.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:34

DirtyBird

Praktiserend denker

quote:
Kon ik deze post maar een -1 geven, geen leuk nieuws :p

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Maichel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-08 11:13
quote:
Purehz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:47:
Even bookmarken,

Ben benieuwd naar de Demo, nog steeds niks?
Nee, 19:00

(stiekem ook even bookmarken :P )

PSN: Maichel

• MyUtd4Life
Waarschijnlijk is de demo wel een (pre)-Gamescom build, waardoor bepaalde aspecten nog niet gefinetuned zullen zijn. Op Gamescom vond ik (t.o.v de "full version" die ik daar ook getest hebt) dat voornamelijk de passing en aannames nog wat werk aan de winkel hadden.

Benieuwd of we inderdaad dus die versie voorgeschoteld krijgen vanavond.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:58

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
MyUtd4Life schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:55:
Waarschijnlijk is de demo wel een (pre)-Gamescom build, waardoor bepaalde aspecten nog niet gefinetuned zullen zijn. Op Gamescom vond ik (t.o.v de "full version" die ik daar ook getest hebt) dat voornamelijk de passing en aannames nog wat werk aan de winkel hadden.

Laat het ons maar zo snel mogelijk weten dan :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MyUtd4Life
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:00:
[...]

Laat het ons maar zo snel mogelijk weten dan :D
Maar dan zou ik vergelijken met de "full version" van dat moment, die op dit moment of bij de release (of na day one patch) weer heel anders kan zijn. Probeerde juist te zeggen dat deze demo mogelijk best aanzienlijk verschil kan hebben (in negatieve zin) dan de game die je over twee weken kan spelen. Ik vind dat op basis van een demo of beta vaak te snelle conclusies worden getrokken over uiteindelijke game.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
MyUtd4Life schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:05:
[...]

Maar dan zou ik vergelijken met de "full version" van dat moment, die op dit moment of bij de release (of na day one patch) weer heel anders kan zijn. Probeerde juist te zeggen dat deze demo mogelijk best aanzienlijk verschil kan hebben (in negatieve zin) dan de game die je over twee weken kan spelen. Ik vind dat op basis van een demo of beta vaak te snelle conclusies worden getrokken over uiteindelijke game.
Maar precies dat wil ik van je weten! Hoeveel verschil er is tussen wat je gespeeld hebt en de demo :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MyUtd4Life
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:13:
[...]

Maar precies dat wil ik van je weten! Hoeveel verschil er is tussen wat je gespeeld hebt en de demo :)
In dat geval zal ik m'n best doen om een vergelijking te maken ;)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
MyUtd4Life schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:55:

Dat horen we ook al sinds fifa 12, maar buiten fifa 14 (shotpower bij finesse) is er nooit nog veel 'groots' gesleuteld aan de game, al helemaal niet bij de non-premium spelers of bij pro clubs/carrier

Lees nu 19.00 UK time, dus kan nog 20.00 worden.

SinergyX wijzigde deze reactie 12-09-2017 17:51 (3%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-08 12:45
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:28:
[...]

Dat horen we ook al sinds fifa 12, maar buiten fifa 14 (shotpower bij finesse) is er nooit nog veel 'groots' gesleuteld aan de game, al helemaal niet bij de non-premium spelers of bij pro clubs/carrier

Lees nu 19.00 UK time, dus kan nog 20.00 worden.
Hmmm ik hoop voordat de CL losbarst vanavond toch even nog een potje te kunnen spelen! Fingers crossed

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:46
PC versie had ik ergens 21:00 gelezen. Ik begrijp die tijden niet echt.

rejer wijzigde deze reactie 12-09-2017 19:29 (4%)

quote:
Steven030 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:11:
[...]

Hmmm ik hoop voordat de CL losbarst vanavond toch even nog een potje te kunnen spelen! Fingers crossed
Ik ben ook nog wel benieuwd wat EA tussen de demo en de release nog gaat aanpassen. Laten we hopen dat geintjes zoals makkelijk gegeven penalty's etc ons bespaard blijven.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
In de US PSN store staat ie al onder demos. Maar als je er op klikt: This content cannot be selected at this time. :(

SR8 wijzigde deze reactie 12-09-2017 18:33 (3%)

• dutchgio
Wordt ook nog een drama om m massaal te downloaden als ie eenmaal live is.
Zul je zien dat het uiteindelijk pas morgen spelen wordt...

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

quote:
dutchgio schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:41:
Wordt ook nog een drama om m massaal te downloaden als ie eenmaal live is.
Zul je zien dat het uiteindelijk pas morgen spelen wordt...
Ik mag aannemen dat EA wel wat geleerd heeft van vorig jaar toen het ook zware drama was.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:38
quote:
Bean77 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:44:
[...]

Ik mag aannemen dat EA wel wat geleerd heeft van vorig jaar toen het ook zware drama was.
Ik ben bang dat het via de servers van Sony loopt en dat die het niet boeit dat wij hem morgen pas kunnen spelen :(

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

quote:
Bean77 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:44:
[...]

Het is de demo maar, if anything verdienen ze meer aan een congestion doordat er weer een extra nieuwsartikel op elke gamessite komt over de 'immense populariteit' van de nieuwe fifa release.

quote:
DirtyBird schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:47:
[...]

Het is de demo maar, if anything verdienen ze meer aan een congestion doordat er weer een extra nieuwsartikel op elke gamessite komt over de 'immense populariteit' van de nieuwe fifa release.
True, maar vervolgens mogen velen ook de game downloaden wat meestal net zo brak gaat. Dus het is in ieder geval een goede test wat ons verder te wachten staat.

• Steven030
Yes hij is er in de xbox store!

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-08 09:16
kleine 10 minuutjes aan download tijd

psn: taker-mart

• ruudbekkerst
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-09-2017
kreeg telkens een error bij het downloaden van de demo, maar naar tig keer proberen download hij hem nu :)

• trummel
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12:22
Bij de PS4 verschijnt de download button maar niet. Al 10 minuten aan het spammen.

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-08 09:16
quote:
trummel schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:05:
Bij de PS4 verschijnt de download button maar niet. Al 10 minuten aan het spammen.
ik was gelijk om 19:00 in de demo menu van de ps4 store en kon hem toen gelijk downloaden .

psn: taker-mart

• dutchgio
Ik kon via de web store de download aanzetten:
https://store.playstation...08354_00-FIFA2018DEMOGAME

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xbox versie
https://www.microsoft.com/nl-NL/store/p/FIFA-18-demo

eeen, die een foutmelding geeft bij downloaden :P

SinergyX wijzigde deze reactie 12-09-2017 19:35 (28%)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Steven030
Eerste potje erop zitten! Speelt heerlijk en ziet er super uit! En dat zelfs al op een normale xbox One. Ik was bijna overtuigd door de sterke PES demo, maar dit is toch echt meer mijn spel. Alleen al hoe vloeiend alles is, zonder ook maar enige hapering of laadtijd.
Alleen vliegen de goals er vooralsnog wel heel makkelijk in, maar ik had een hoger niveau dan de standaard moeten kiezen. Nu gelijk 5-0 met PSG tegen Real.
En waar de facial graphics van PES er misschien iets beter uitzien (die van FIFA ook supermooi) ziet hier de afstandview er juist mooier en realistischer uit naar mijn mening

Steven030 wijzigde deze reactie 12-09-2017 19:48 (26%)

• Bakkertje_01
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:04
Ik klikte net eerst op de hub en toen op installeren, toen begon hij in één keer met downloaden.

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-08 18:08
Mwah... Mijn eerste indruk. Het is voor mij gevoel geen flinke stap vooruit. Of mis ik iets?

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

quote:
Steven030 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:42:
Eerste potje erop zitten! Speelt heerlijk en ziet er super uit! En dat zelfs al op een normale xbox One. Ik was bijna overtuigd door de sterke PES demo, maar dit is toch echt meer mijn spel. Alleen al hoe vloeiend alles is, zonder ook maar enige hapering of laadtijd.
Alleen vliegen de goals er vooralsnog wel heel makkelijk in, maar ik had een hoger niveau dan de standaard moeten kiezen. Nu gelijk 5-0 met PSG tegen Real.
En waar de facial graphics van PES er misschien iets beter uitzien (die van FIFA ook supermooi) ziet hier de afstandview er juist mooier en realistischer uit naar mijn mening
Ik speel op pc en kan me helaas totaal niet vinden in jouw ervaring. Het spel is iets logger, wat ik positief vind, maar verder ziet het er nagenoeg hetzelfde uit. De animaties van de spelers in cutscenes zijn identiek! Op het veld zijn wat nieuwe animaties te zien, maar niet per se beter naar mijn idee. Het voelt wat mij betreft, meer dan andere jaren, als een update van het vorige deel. Ik kijk ernaar uit om met een nieuwe career mode aan de slag te gaan, maar ik moet nog even zien hoeveel geld me dat waard is.

• dutchgio
quote:
tiswat schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:07:
Mwah... Mijn eerste indruk. Het is voor mij gevoel geen flinke stap vooruit. Of mis ik iets?
Dat is elk jaar zo, EA maalt het zich makkelijk door elk jaar kleine stapjes vooruit te doen.

Demo is nog niet heel veelzeggend ook. Je speelt maar erg korte potjes en dan ligt het tempo veel hoger.

• Maichel
quote:
tiswat schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:07:
Dit ja. Normaal merk ik altijd wel kleine dingetjes bij een nieuwe FIFA maar nu echt niks...(1 potje gespeeld pas, dat wel...)

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:27
Zonet even potje 18 en daarna 17 gespeeld. Vind 17 toch een behoorlijk stuk fijner spelen. Veel sneller en vloeiender, 18 voelt erg stroperig aan naar mijn idee. Had ik niet verwacht.
De graphics zijn wel wel veel en veel beter dan in 17 overigens.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Obsidian 750D | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind de graphics niet echt beter. Het veld is wat grover en het hele spel oogt wat donkerder, maar wat is er verder beter? beter textures? betere gezichten/huid? betere animaties? Wat mij betreft allemaal een nee.

Bij ieder ander spel zouden kleine verbeteringen worden doorgevoerd middels patches en updates, bij fifa moet je een jaar wachten :s

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:50
FIFA 17.5

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:27
quote:
DirtyBird schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:32:
Ik vind de graphics niet echt beter. Het veld is wat grover en het hele spel oogt wat donkerder, maar wat is er verder beter? beter textures? betere gezichten/huid? betere animaties? Wat mij betreft allemaal een nee.

Bij ieder ander spel zouden kleine verbeteringen worden doorgevoerd middels patches en updates, bij fifa moet je een jaar wachten :s
Het publiek, stadions, de doelen, spelers.

Fifa 17 ziet er iets meer cartoony uit naar mijn idee maar verder heb je helemaal gelijk. Het donkere moet er sowieso uit.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Obsidian 750D | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:51
Ik vind PES lekkerder spelen dan FIFA, gaat wat vloeiender

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Het is overigens niet dat ik vind dat ze enorme veranderingen moet doorvoeren, het is al een goed spel. Kleine aanpassingen en geupdate spelers zijn ook prima. De volle mep vragen is alleen niet op zn plaats.
Misschien als de source een keer gekraakt wordt kunnen hobbyisten player updates uitbrengen :)

• Jikan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-07 21:09
Demo aan het downloaden. Verwachtingen zijn erg laag dus het kan alleen maar meevallen (PES fanboy)

• Steven030
quote:
Tom. C schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:34:
[...]

Het publiek, stadions, de doelen, spelers.

Fifa 17 ziet er iets meer cartoony uit naar mijn idee maar verder heb je helemaal gelijk. Het donkere moet er sowieso uit.
Ik vind het donkere juist wel mooi en realistisch

• dutchgio
quote:
hotymoty schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:35:
Ik vind PES lekkerder spelen dan FIFA, gaat wat vloeiender
Ik heb de demo van PES ook gespeeld maar daar is de presentatie qua menu's en herhalingen etc. Zo gedateerd dat het ook afdoet aan de spelbeleving.

Dat heeft Fifa wel veel beter voor elkaar.

• hotymoty
quote:
dutchgio schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:53:
[...]

Ik heb de demo van PES ook gespeeld maar daar is de presentatie qua menu's en herhalingen etc. Zo gedateerd dat het ook afdoet aan de spelbeleving.

Dat heeft Fifa wel veel beter voor elkaar.
Klopt wel ja, alleen vind ik het spelletje zelf het belangrijkst!

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:03
Paar potjes gespeeld. Merk weinig verschil, enige verschil wat ik merk is dat je iets soepeler een rondje kan draaien. Verder vind ik het een stuk trager, helemaal als je met een slechter team speelt is het niet vooruit te branden, na 2 minuten erger ik mij aan de traagheid van het team. Snap dat er een verschil moet zitten tussen diverse teams, maar op deze manier is het niet leuk om met een slechter team te spelen. Zelfde fouten zitten weer in de game, dus ze hebben letterlijk fifa 17 wat opgepoetst. Graphics zijn wat beter geworden, maar dit is mij zeker geen 65 euro waard. Daarna de PES demo gespeeld, qua graphics is het wat minder en menu's zijn wel wat wennen. Maar qua gameplay is het veel soepeler en minder frustrerend. Speel een voetbalgame vooral om de lol, paar potjes spelen als ik niks te doen heb. Merk dat ik dit jaar PES beter vindt dan Fifa, terwijl ik al Fifa speel zolang ik het ken.... EA vind ik meer op een activision gaan lijken, luie developer die snel wil cashen door zo min mogelijk te investeren. Pre-order heb ik inmiddels gecanceld. Zit nu nog te twijfelen of ik PES 2018 ga kopen.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-08 15:54
Ik vind deze FIFA juist meer op PES lijken dan voorheen. Het bestuurt soepeler, je input ijlt niet zo na en spelers doen sneller wat je wil. Vond het best lekker spelen, al was semi-pro wel erg makkelijk.

PSN: Sluuz

• FIFAspeler
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-06 17:20
Wacht eens, ik heb FIFA in de store gekocht. Kan ik het dan wel gewoon spelen op meerdere accounts?

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Dit inderdaad, 16 naar 17 merkte je echt, nu heb ik weinig "nieuw" gevoel erbij. En de dansjes bij PES zijn leuker :+

• hotymoty
Wat vinden jullie van de AI van de computer? Nog steeds zo scripted?

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
hotymoty schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:45:
Wat vinden jullie van de AI van de computer? Nog steeds zo scripted?
Weinig nog over te zeggen nu, dit zijn 'premium' clubs, AI komt pas echt langs als je random teams pakt.

• The Jackel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:46
Het geen waar ik erg aan moet wennen is het verdedigen (bal afpakken van een tegenstander). Voor de rest speelt het prima al zal de volledige versie vermoedelijk toch net iets anders zijn (was met fifa 17 ook zo).

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Heb ook een 17.5 gevoel, maar naja ik ga 'm toch wel kopen. Voor de updates in FUT. Helaas maar waar.

Vind de demo juist lekker spelen. Ik vind het wel fijn dat de pace wat minder is. Het spel is in mijn ogen nog steeds snel genoeg.

Je spelers bewegen soepeler heb ik het idee alleen is het afmaken wel erg makkelijk lijkt het. Long shots vliegen er vanuit alle standen in.

Ik had hem al gepreorderd (alleen om pro clubs zou ik dit al doen) maar ik heb er echt weer zin in!

• hmr
  • Laatst online: 24-08 07:38
Ik heb het idee dat pasen allemaal wat vloeiender gaat! Ook het nieuwe dribbelen vind ik een verbetering. Het spel ziet er werkelijk waar prachtig uit mijn 4K HDR televisie met ren xbox one S!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Als je een totaal ander spel had verwacht t.o.v 17 dan heb je de afgelopen jaren ook niet echt opgelet :')

Anyway, demo speelt prima, al is dit natuurlijk een build van maanden geleden, het uiteindelijke spel zal toch net weer anders spelen online en wordt halverwege het jaar weer verpest met een patch

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-08 12:07
In FIFA 17 hebben ze veel geïnvesteerd met de overgang naar de Frostbite game engine. FIFA 18 is meer een minor update.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Joel22
  • Laatst online: 20:12
Ik vind het spel erg snel. Laatste dagen veel PES gespeeld, misschienkomt het daardoor. Alleen ik snap mijn eigen ervaring niet helemaal. Tijdje terug zag ik een gameplayvideo van Fifa 18 en toen vond ik hem trager dan fifa 17. Nu vind ik hem sneller. Wat vinden jullie van de speelsnelheid?

• Purehz
Ik heb gisteren na Barca - Juve, 3-4 potjes gespeeld.
Het draaien en passen is sterk verbeterd, verdedigen is weer even wennen en heb toch wel t idee dat het wel een stuk stroperiger/trager is dan FIFA 17. Vooral het omschakelen bij balverlies, dan moet een speler echt op stoom komen.

Hopelijk wordt er nog het 1 en ander aangepast.
En zoals elk jaar zal ik hem toch wel kopen ivm online, hoor veel mensen klagen over volle pond betalen voor een ''update''. Dat is natuurlijk ook zo, maar voor mezelf kan ik het goed verantwoorden, goedkoopste speltijd qua prijs/speeltijd ;)

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-08 17:22

Review van de Demo van FIFA18

Oh wat duurt de zomer toch lang als je klaar bent met de oude FIFA en allerlei nieuwtjes van de nieuwe FIFA worden gereleased.
Gelukkig was EA ook ongeduldig en brachten ze op 12 september om 19:00 uur de demo van de nieuwste FIFA.
FIFA 18 Demo de download was meer dan 7 gb (7,8 volgens mij) en dat duurde dan ook even voor deze was gedownload, het eerste dat opviel was dat het icoontje veranderd is. het geel van vorig jaar is ingeruild voor paars dit oogt wat mij betreft wat frisser.

Het startscherm:
Waar we vorig jaar nog Marco Reus in ons startscherm zagen is er dit jaar gekozen voor een thema Ronaldo in het startscherm zien we Cristiano Ronaldo. Het is voor Ronaldo te hopen dat hij een beter seizoen doormaakt dan Reus vorig jaar en dat dit niet te relateren is aan een startscherm.
Ronaldo in het startscherm uiteraard een logische keuze, haat hem vind hem goed maar het blijft op dit moment 1 van de beste spelers ter wereld.

Het menu:
Er is wederom gebruik gemaakt van de windows tiles achtige look die we ook al kennen uit FIFA 17.
De keuzes die we in deze demo krijgen zijn Kick off en The Journey:

The Journey
Hierin volgen we het verhaal van Alex Hunter, voor diegene die FIFA 17 hebben gespeeld weten wie dit is en gaat het verhaal verder met de bekende personen.
Als je FIFA17 hebt laten liggen en je stapt bij FIFA 18 in laat deze demo niet zien of er een mogelijk is opnieuw te starten en hoe dit werkt.
De demo start gewoon ergens in het verhaal waar Alex een keuze maakt en daar de consequentie van krijgt te verwerken. Tip voor diegene die FIFA 17 hebben maar the journey nog niet hebben gedaan en wel intresse hebben in 18 te spelen, speel deze alsnog uit.
Iedereen die in gaan stappen bij FIFA 18 lijkt het me misschien verstandig ergens FIFA 17 goedkoop te vinden om dit verhaal alsnog te spelen.
Persoonlijk kan ik niet wachten tot ik weer verder kan met het verhaal van Alex, ik hoop dan ook dat er meer keuze vrijheid komt en dat beslissingen die je maakt ook meer effect hebben op het verhaal. helaas heb ik dit in de demo niet terug gevonden.

Kickoff
Deze modus is al zo oud als dat FIFA bestaat en logisch dat hij in een demo zit.
klassiek 1 tegen 1, persoon tegen persoon of tegen computer.
Er kan gekozen worden uit maar liefst 12 teams die up to date zijn qua transfers (lees je mee konami)
•Manchester United
•Manchester City
•Real Madrid CF
•Atlético de Madrid
•Juventus F.C.
•FC Bayern Munich
•Paris Saint-Germain F.C.
•LA Galaxy
•Toronto FC
•Boca Juniors
•C.D. Guadalajara
•Vissel Kobe

Er zijn 4 stadions waarin kan worden gespeeld
•Santiago Bernabéu
•La Bombonera
•StubHub Center
•King Fahd Stadium

De gamemodus heeft verschillende moeilijksheids graden in zich die van amateur tot legendarisch lopen.
aanpassingen van commentaar etc is voornamelijk uitgezet maar verwacht in de full game dat daar ook nog behoorlijke aanpassingen zijn te maken.
Teammanagent ziet er in eerste instantie het zelfde uit als FIFA17 maar bij het openen van het scherm laat EA een nieuwe feature zien het snell wisselen. er kan nu voor een wedstrijd een speler worden gekozen die je als snelle wissel voor een basis speler kan inzetten. in de praktijk werkt dit prima tijdens een doodspelmoment is er een optie die zichtbaar in scherm word om via R2 ingedrukt een snelle wissel toe te passen dit scheelt tijd en onnodig pauzeren van het spel.

Spelervaring:
Maar hoe speelt het nu, is het te vergelijken met FIFA 17 wat zijn de verschillen?
Laat ik beginnen met moeilijkheid, er lijkt iets met de AI van de demo te zijn.
alle spelmodi behalve legendary voelde als gemakkelijk aan en het gebeurde meer dan eens dat de computer mij gewoon op goal liet doorlopen. Legendary daar in tegen bood wel degelijk weerstand en je beslissing tijd word door het jagen van de computer op de bal behoorlijk op de proef genomen.
Toch lijkt het erop dat EA bewust de AI wat laag heeft ingestoken en verwacht ik dat wanneer de full game uit komt een stand als wereldklasse beter aanvoelt dan dat het nu doet.
Qua Tempo oogt FIFA 18 wat langzamer dan FIFA 17 en lijk je meer de tijd te krijgen oplossingen te vinden in je verschillende pass opties.
Het passen lijkt wat meer de richting te krijgen die jij aangeeft mede door de indicator om de speler is het nu snel te zien waar je met de controller naar toe wees op moment van spelen, ook dit is een verbetering ten opzichte van FIFA17.
In FIFA 17 was het afschermen van de bal erg belangrijk en in FIFA 18 werkt dit ook nog steeds, wat wel beter lijkt te werken is het wegdraaien bij het moment van aanname en inspelen en dit voelt vloeiender dan dat dit deed.
De goalkeepers voelen de laatste jaren in FIFA alsof ze een figuranten rol vervullen ze staan er maar doen amper wat ook worden ze niet tot nauwelijks door mensen betrokken in het spel.
in FIFA 18 is dit niet anders de keepers voelen niet best aan nergens heb je het gevoel controle over ze te hebben en ze maken of een enorme redding die bijna onmogelijk lijkt of de duiken over de simpelste bal heen. helaas krijgt EA het maar niet voor elkaar hier wat van te maken.

Dan nog even over de graphics:
De replays en startscenes zijn fantastisch mooi en strak.
De ingame graphics lijken wat donker of juist bij zonnig weer overbelicht en komen niet helemaal goed uit. Het veld is mooi en de slijtage op het veld is duidelijk zichtbaar. ook het publiek lijkt wat meer te bewegen en mooier vormgegeven dan in FIFA 17, maar ach wie kijkt daar nou naar!

Conclusie:
Heb je FIFA 17 niet maar wil je genieten van een jongensdroom verhaal in the Journey, aarzel niet koop FIFA 17 om nog even vlak voor de start van FIFA 18 het verhaal te kunnen volgen.
Zo het er nu uitziet zijn er weer kleine stappen gemaakt waarmee ik komend seizoen met plezier FIFA 18 ga spelen en heb ik genoeg gezien om goed gevoel te hebben bij mijn pre-order.
De nieuwe aftrap is positief. Lijkt mij minder gevoelig voor de aftrapglitch. Verdedigen is echt moeilijk geworden en vereist een compleet andere aanpak. Het pasen, steekballen en loopacties zijn daar en tegen briljant.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Vissert schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
De nieuwe aftrap is positief. Lijkt mij minder gevoelig voor de aftrapglitch. Verdedigen is echt moeilijk geworden en vereist een compleet andere aanpak. Het pasen, steekballen en loopacties zijn daar en tegen briljant.
Je kunt l2 indrukken en dan heb je een normale aftrap. Alsnog..

• Purehz
quote:
Leoon. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:04:
[...]

Ja maar je kunt hem ook al spelen als die speler nog naar je toe komt lopen.
Aftrap is dus diverser genomen en minder voorspelbaar dan de standaardsituatie bij FIFA 17
quote:
Leoon. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:04:
[...]

Dat is dan weer jammer..

• Maichel
quote:
hmr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:53:
Ik heb het idee dat Pasen allemaal wat vloeiender gaat! Ook het nieuwe dribbelen vind ik een verbetering. Het spel ziet er werkelijk waar prachtig uit mijn 4K HDR televisie met ren xbox one S!
Nou vloeiender....nog 200 dagen hoor tot 1 april 2018 :P

• trummel
  • Laatst online: 12:22
quote:
snefkens schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:15:
Paar potjes gespeeld. Merk weinig verschil, enige verschil wat ik merk is dat je iets soepeler een rondje kan draaien. Verder vind ik het een stuk trager, helemaal als je met een slechter team speelt is het niet vooruit te branden, na 2 minuten erger ik mij aan de traagheid van het team. Snap dat er een verschil moet zitten tussen diverse teams, maar op deze manier is het niet leuk om met een slechter team te spelen. Zelfde fouten zitten weer in de game, dus ze hebben letterlijk fifa 17 wat opgepoetst. Graphics zijn wat beter geworden, maar dit is mij zeker geen 65 euro waard. Daarna de PES demo gespeeld, qua graphics is het wat minder en menu's zijn wel wat wennen. Maar qua gameplay is het veel soepeler en minder frustrerend. Speel een voetbalgame vooral om de lol, paar potjes spelen als ik niks te doen heb. Merk dat ik dit jaar PES beter vindt dan Fifa, terwijl ik al Fifa speel zolang ik het ken.... EA vind ik meer op een activision gaan lijken, luie developer die snel wil cashen door zo min mogelijk te investeren. Pre-order heb ik inmiddels gecanceld. Zit nu nog te twijfelen of ik PES 2018 ga kopen.
De traagheid komt door de instelling. Hij staat op 'normaal' terwijl iedereen in Fifa verder op 'Snel' speelt. Dit is in de demo helaas niet aan te passen. Vond ook dat het erg veel op Fifa17 leek qua speelstijl. Kan weer corners 1e paal binnen werken. En de corners tegen worden weer net zo belabberd uitverdedigd.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:50
Gisterenavond een handjevol wedstrijden gespeeld en ik vond dat het weselijk anders speelt/aanvoelde dan fifa 17. Ik vind het niet fijn spelen. De spelers vond ik houterig, traag en alles behalve soepel. Het lijkt inderdaad veel wat gameplay betreft op de PES 2018 demo die ik gespeeld heb. Geen van beiden een succes dus.
quote:
homernt schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:18:
Gisterenavond een handjevol wedstrijden gespeeld en ik vond dat het weselijk anders speelt/aanvoelde dan fifa 17. Ik vind het niet fijn spelen. De spelers vond ik houterig, traag en alles behalve soepel. Het lijkt inderdaad veel wat gameplay betreft op de PES 2018 demo die ik gespeeld heb. Geen van beiden een succes dus.
Anders dan Fifa 17 of Fut17?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• sirkeith
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22-08 10:46
Ik heb 3 potjes gespeeld, maar merkte wel dat de spelers zich een stuk beter vrijlopen. Het zag er zeker goed uit dus ik ga hem zeker halen (voor zover ik daar nog over twijfelde).

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-08 15:39
Wat mij opvalt, steekpasses komen meer aan, kan je meer in de diepte leggen. Spel is niet trager, lage voorzetten werken niet meer

Vraag over de FUT App, las overal dat het de 20e al online gaat, kan ik dan ook al punten er in zetten zodat ik na de release via de app pakjes kan openen?

Ben tijdens de release niet in staat om fifa te spelen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• FIFAspeler
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-06 17:20
Scoren is heel makkelijk, de low drivens lijken slechter (minder in de hoek) maar gaan er alsnog in. Steekpasses zijn flink verbeterd en dat is leuk, al is het ook heel lastig te verdedigen.
quote:
Mars18 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:34:
Wat mij opvalt, steekpasses komen meer aan, kan je meer in de diepte leggen. Spel is niet trager, lage voorzetten werken niet meer

Vraag over de FUT App, las overal dat het de 20e al online gaat, kan ik dan ook al punten er in zetten zodat ik na de release via de app pakjes kan openen?

Ben tijdens de release niet in staat om fifa te spelen.
Nee, FP kan je alleen kopen in de echte game.

• dannbla
Ik stoor mij sinds FIFA 17 (en dat is in de demo van 18 niet anders.) gigantisch aan het hoge assistentie gehalte in het passen (iets wat EA heef ingebracht sinds FIFA17.) Daar waar je in FIFA 16 een doorsteekpass (Y of vierkantje) nog redelijk kon sturen (aan welke zijde van de verdediger bijvoorbeeld.) Lijkt het in FIFA 17 en 18 allemaal op een rails te zitten.

Met een simpele a (of X) pass lijkt het minder te zijn, al vind ik deze ook veel strakker afgesteld dan de voorgaande jaren.

Ja ik ben mij bewust van het feit dat er iets bestaat als 'semi-assistence' maar dat is niet de oplossing. Auto staat gewoon veelste strak afgesteld, een bewuste keuze van EA gezien het feit dat er destijds steen en been werd geklaagd op de EA forums over het 'moeilijke' passen van FIFA 16.

• Maichel
Merkt iemand iets van die nieuwe speciale voorzetten?

• Purehz
quote:
Maichel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:16:
Merkt iemand iets van die nieuwe speciale voorzetten?

[video]
Merk wel dat voorzetten makkelijker/effectiever zijn dan in FIFA 17. Maar om nou duidelijk verschil te zien welke het was? Na paar keer het filmpje van jou te kijken denk ik whipped crosses en dangerous crosses waaruit ik gisteren in de eerste potjes scoorde.

Handig zou zijn als er uitleg bij stond in het filmpje hoe je precies de verschillende voorzetten uitvoerd.

Purehz wijzigde deze reactie 13-09-2017 10:24 (10%)

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:14
quote:
dannbla schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
Ik stoor mij sinds FIFA 17 (en dat is in de demo van 18 niet anders.) gigantisch aan het hoge assistentie gehalte in het passen (iets wat EA heef ingebracht sinds FIFA17.) Daar waar je in FIFA 16 een doorsteekpass (Y of vierkantje) nog redelijk kon sturen (aan welke zijde van de verdediger bijvoorbeeld.) Lijkt het in FIFA 17 en 18 allemaal op een rails te zitten.

Met een simpele a (of X) pass lijkt het minder te zijn, al vind ik deze ook veel strakker afgesteld dan de voorgaande jaren.

Ja ik ben mij bewust van het feit dat er iets bestaat als 'semi-assistence' maar dat is niet de oplossing. Auto staat gewoon veelste strak afgesteld, een bewuste keuze van EA gezien het feit dat er destijds steen en been werd geklaagd op de EA forums over het 'moeilijke' passen van FIFA 16.
Inderdaad, zonde dat dit niet is aangepast. Aangezien je nu online ook weer mensen krijgt die snel A spammen en de bal komt toch wel aan. Hopelijk is het dwars door de man heen passen en schieten wel aangepast, daar kan je nog wel een hoop mee voorkomen.

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:01
Ben niet echt onder de indruk van de graphics. Heb Fifa 17 al een tijdje niet meer gespeeld, maar het lijkt me qua spelers op het veld geen stap vooruit. Misschien vond ik het eerst nog wel duidelijker om te zien wie wie is bij het aannemen van de bal.

Verder lijkt het spel mij wat makkelijk? In ieder geval het aanvallen. Je tikt er redelijk snel doorheen, een voorzet komt al vaak gevaarlijk aan en schoten kunnen van veel verschillende hoeken zo de goal in vliegen. Heb op wereldklasse gespeeld maar versloeg 3 verschillende topteams met steeds 4 doelpunten verschil. Trust me, dat lag niet (alleen) aan mijn kwaliteiten.

Waar ik bang voor ben is dat aanvallen zo makkelijk is, dat het online straks een kwestie wordt van wie het meeste gaat scoren. Uitslagen als 5-5 ofzo. Ben benieuwd of hier nog iets aan gedaan wordt, of dat blijkt dat ik helemaal geen gelijk heb.

Heb hem wel gepreordered, Fifa is toch een standaard aankoop.

PSN/Steam: Xamsix

• dannbla
quote:
Amelandbor schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:30:
[...]

Inderdaad, zonde dat dit niet is aangepast. Aangezien je nu online ook weer mensen krijgt die snel A spammen en de bal komt toch wel aan. Hopelijk is het dwars door de man heen passen en schieten wel aangepast, daar kan je nog wel een hoop mee voorkomen.
Dan maar niet te spreken over de, ik noem het de '360 no-scope' passes die sinds FIFA 17 ook mogelijk zijn. Daarmee bedoel ik de passes die worden gegeven uit een 180 graden draai. De speler verstuikt letterlijk zijn rubberen enkels, maar de pass komt gewoon perfect aan.

Net een potje met LA Galaxy gespeeld, ook met dat team kun je gewoon tiki taka voetbal spelen op een hoog Barca tempo, want de passes komen toch wel aan.

Echt mijn grootste hekelpunt en een dealbreaker voor mij, je hoeft gewoon amper na te denken met deze game.Ja de max snelheid van spelers ligt misschien een tikje lager, maar daarmee is het tempo van het hele spel nog niet terug gebracht. Dit tempo haal je eruit door mensen te verplichten na te denken over een pass, ipv gewoon domweg op een paar knoppen te drukken.

FIFA is helaas puur gericht op actie, middenveld wordt vaak compleet overgeslagen, het spel moet zo snel mogelijk van het ene doel naar het andere plaatsvinden om daar in rap tempo zoveel mogelijk schoten op doel af te vuren.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Het jammere is. Zet de controls op manual en het is direct anders.
FIFA en PES op manual controls groeien ieder jaar dichter naar elkaar toe, de overstap dit jaar is nog nooit zo klein geweest.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:44

Falastine

Think about my signature...

Of je probeert een keer PES18 en ziet dat het een heel stuk beter speelt en alles heeft wat jij mist.

Ik ben vorig jaar over gestapt geen minuut spijt gehad.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Amelandbor
Trouwens net de pre-order gedaan op de Xbox, maar hij is al aan het downloaden.

• Falastine

Falastine

Geprobeerd maar nu ik de demo van pes gespeeld heb ga ik toch voor pes18 dit jaar. Daar heb ik wel het gevoel dat de speler doet wat ik wil.

• bartburg
quote:
Falastine schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:01:
Of je probeert een keer PES18 en ziet dat het een heel stuk beter speelt en alles heeft wat jij mist.

Elk jaar probeer ik PES weer als demo en elk jaar weer bekruipt me het gevoel van net niet.
Het gevoel dat FIFA mij geeft mis ik bij PES en ik kan me ontzettend storen aan kleine dingen als neymar die nog bij Barcelona zit.
dit is natuurlijk erg persoonlijk als je dat niet erg vind kan het zijn dat je PES een betere game vind.
Ook het ontbreken van een soort Journey modes in PES is een reden. door de Journey ervaar ik toch een soort jongensboeken ervaring in een voetbal spel en dat beviel me vorig jaar prima ondanks dat er nog veel aan kan worden getweaked.

maar zoals ik al zei de ene vind PES prettiger de ander FIFA ik zelf ben meer van de FIFA.

• Falastine

Falastine

Ik heb fifa tot 16 grijs gespeeld ik keek niet eens om naar pes. Puur doordat er geen licenties waren. En ik FUT miste. Maar op een gegeven moment gewoon de knoop doorgehakt en geprobeerd. Ik heb op de ps4 toen een Option file gedownload en dat loste probleem 1 al op. Daarna moet ik zeggen aan de masterleague online begonnen en direct verkocht geraakt. Het speelt naar mijn idee zo veel lekkerder en ik heb ook echt het gevoel van jaaaaaaaa die goal heb ik goed uitgespeeld. terwijl ik dat gevoel bij fifa niet heb vaak was het zo dat ik op een gegeven moment wel wist waar ik moest staan en schieten en dan zat die wel in 9 van de 10x. Maar idd als je iets al meer dan 10 jaar speelt in mijn geval dus fifa is omswitchen echt heel heel lastig. Maar ben wel blij dat ik door gezet heb. PES was jarenlang ruk en geen alternatief maar nu heb ik wel het idee dat het een echt goed alternatief is.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Hoe lang duurt het doorgaans voor de file met echte spelersnamen beschikbaar is na release?

• Falastine

Falastine

Ow de eerste week vaak al. Maar de echt goede pas na een maandje zo waarbij complete leagues zijn nagemaakt en badges.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Falastine schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:01:

PES heeft geen pro clubs, zal voor mij nooit een optie zijn, zolang ze dat niet hebben.

Nee, FIFA 18 nu is meer een 17.5, probleem is dat de demo uitsluitend 'premium' spelers zijn en weinig te zeggen is voor generieke spelers met random stats (lagere leagues, jeugdspelers in carriere), zeker dus straks ook voor pro clubs.

Waar 17 (tov 16) een aardige verandering was, bleek dit achteraf enkel voor de 'grote namen'. Generieke keepers die werkelijk geen bal kunnen tegenhouden, verdedigers die at random de bal de zijlijn inknallen, 50-55 stats spelers die laatste 10 minuten van de wedstrijd Ronaldo doelpunten maken.

FIFA is een beetje Mario kart, de 'rubberband' correctie wordt steeds sterker aanwezig en geforceerde 'foutjes' vallen steeds meer op. Wel blij dat ze 'iets' hebben gedaan voor pro clubs, als er maar genoeg nieuws in zit om tot volgend jaar zomer te halen, precies genoeg om weer te wachten op fifa19.

• Falastine

Falastine

quote:
SinergyX schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:26:
[...]

PES heeft geen pro clubs, zal voor mij nooit een optie zijn, zolang ze dat niet hebben.

Nee, FIFA 18 nu is meer een 17.5, probleem is dat de demo uitsluitend 'premium' spelers zijn en weinig te zeggen is voor generieke spelers met random stats (lagere leagues, jeugdspelers in carriere), zeker dus straks ook voor pro clubs.

Waar 17 (tov 16) een aardige verandering was, bleek dit achteraf enkel voor de 'grote namen'. Generieke keepers die werkelijk geen bal kunnen tegenhouden, verdedigers die at random de bal de zijlijn inknallen, 50-55 stats spelers die laatste 10 minuten van de wedstrijd Ronaldo doelpunten maken.

FIFA is een beetje Mario kart, de 'rubberband' correctie wordt steeds sterker aanwezig en geforceerde 'foutjes' vallen steeds meer op. Wel blij dat ze 'iets' hebben gedaan voor pro clubs, als er maar genoeg nieuws in zit om tot volgend jaar zomer te halen, precies genoeg om weer te wachten op fifa19.
Is dit niet dat B.A.L become a legend van PES waar je 1 speler bestuurde .

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:50
quote:
Bossie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:31:
[...]

Anders dan Fifa 17 of Fut17?
Ik weet Fut zal sneller spelen maar het zal voor de rest niet veel anders zijn. Ik had het gevoel dat ik nu nog minder controle heb over wat ik doe, kan en mag. Het zou minder moeten zijn omdat de AI niet meer voor je verdelegd maar ik had idee dat ik niet in de buurt van de tegenstander kon komen. Het zorgde voor grote uitslagen dus veel doelpunten aan beide kanten.

• bartburg
quote:
SinergyX schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:26:
[...]

Generieke keepers die werkelijk geen bal kunnen tegenhouden,
Helemaal mee eens als dit de uiteindelijke ai van de ingame keepers is zoals in de Demo, dan is dit wederom een probleem.
In mijn review heb ik dit ook al aangegeven dat ze dit al jaren niet goed krijgen.

bartburg wijzigde deze reactie 13-09-2017 12:49 (15%)

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:38
quote:
FIFAspeler schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:37:
Wacht eens, ik heb FIFA in de store gekocht. Kan ik het dan wel gewoon spelen op meerdere accounts?
Uiteraard :)

Op de Playstation had ik de US versie vorig jaar met een US account. Die versie speelde ik zelfs gewoon met mijn EU account, alleen kan je dan geen fifa points kopen in de EU store. Dat is uiteraard wel normaal als je de EU versie hebt.

• xeple
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 31-07 16:11
Ik ga dit jaar weer vol voor PES (afgelopen 4 jaar altijd FIFA). Ik zal FIFA18 wellicht lenen van een collega voor the journey omdat ik dat wel geinig vond in FIFA17. Ik vraag me wel af hoe ze bij EA werken aan FIFA. Ik denk dat ze met een team van 5 devs FIFA18 hebben kunnen maken en nu flink kunnen cashen vanwege de licentie investering.

• bartburg
quote:
xeple schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:31:
Ik ga dit jaar weer vol voor PES (afgelopen 4 jaar altijd FIFA). Ik zal FIFA18 wellicht lenen van een collega voor the journey omdat ik dat wel geinig vond in FIFA17. Ik vraag me wel af hoe ze bij EA werken aan FIFA. Ik denk dat ze met een team van 5 devs FIFA18 hebben kunnen maken en nu flink kunnen cashen vanwege de licentie investering.
Ik zou ook wel eens de financiele gegevens van EA ten opzichte van FIFA willen zien.
vermoed dat ze toch veel verdienen met hun FUT handel.
Ook bij Blizzard in de hoogtij dagen leek me dat intressant om te zien hoe de server/abbonement verhoudingen lagen.

• xeple
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 31-07 16:11
quote:
bartburg schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:33:
[...]

Ik zou ook wel eens de financiele gegevens van EA ten opzichte van FIFA willen zien.
Ook bij Blizzard in de hoogtij dagen leek me dat intressant om te zien hoe de server/abbonement verhoudingen lagen.
Bij Blizz hebben ze voor WoW in ieder geval het grootste team dan ze ooit hebben gehad. In Legion is dat goed te merken aan de bakken content die ze daar maken. Nieuwe zones, instances, quests, live events, allemaal content via patches.

In FIFA is het toch meer het updaten van kits en teams en voegen wat nieuwe animaties toe. Vervolgens tweaken we nummers in de game qua handelingsnelheid, speelsnelheid etc en voila, FIFA18.

• Granaatappel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:23
Ligt het aan mij of is het grafisch achteruit gegaan? Ziet er echt minder uit met die donkere gloed over het spel heen..

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
bartburg schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:33:
[...]

Die zijn bekend, was afaik 2016 dat ze al 2x zoveel verdienen met fut dan met verkoop van fifia zelf.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Wat een top review binnen 24uur, hulde.

Waar ik me al jaren over verbaas is hoe het toch kan dat de AI in Fifa zo bizar onrealistisch speelt terwijl ze een enorme bak aan "echter spelers" data hebben opgebouwd over de afglopen 25 jaar.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb een beetje naast de pot gepist in het pes 2018 forum hier en ik ga dit jaar ook pes kopen. Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. Voorgaande jaren altijd even de demo of een illegale versie gepakt en dan snel weer weggelegd voor fifa omdat dat vertrouwd is. Nooit een echte kans gegeven dus. Dit keer gewoon balls to the wall kopen en het een echte kans geven.
Ik gun het EA ook gewoon niet echt om zoveel geld te vragen voor een sumiere update.

• Muheed10
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-06 09:44
quote:
Granaatappel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:39:
Ligt het aan mij of is het grafisch achteruit gegaan? Ziet er echt minder uit met die donkere gloed over het spel heen..
Op wat voor een TV speel je de game? Op de PS4 Pro draait die blijkbaar in (upscaled) 4K, HDR, ik vind hem daar prima uitzien.

Wel last van wat dirty screen effect .. of vertical banding, maar dat heeft meer met de tv en kijkafstand te maken denk ik.

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:53
Waarom zit iedereen te haten op FIFA en vinden PES helemaal de bom. Houd dat dan lekker op het PES forum.

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:53
quote:
Amelandbor schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:03:
Trouwens net de pre-order gedaan op de Xbox, maar hij is al aan het downloaden.
Pre download is dat waarschijnlijk. Heb je de Ronaldo editie gekocht kun je wel al 3 dagen eerder spelen.

• Amelandbor
quote:
Wolliebolly schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:18:
[...]

Pre download is dat waarschijnlijk. Heb je de Ronaldo editie gekocht kun je wel al 3 dagen eerder spelen.
Idd, had alleen niet verwacht dat die nu al te downloaden zou zijn. Ook de Ronaldo edition gekocht in de US Store, en EA Access voor 1 maand genomen. Dus vanaf de 21e al spelen en voor slechts 60 euro de Ronaldo editie.
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True