Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MyUtd4Life
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-09 21:30

Algemene informatie

Op 27 september verschijnt het nieuwste deel uit de bekende FIFA-serie, namelijk FIFA 18.
Bekijk hiernaast ook de topics voor [Multi] FIFA 18 Ultimate Team en [Multi] FIFA 18 Pro Clubs.

FIFA 18 Demo

Dinsdag 12 september kan je aan de slag met de demo van FIFA 18, op zowel PC, PlayStation 4 als Xbox One. Naast de normale kick-off wedstrijden kan je alvast een eerste indruk op doen van het tweede seizoen van The Journey.

De demo bevat twaalf teams: Atlético de Madrid, Bayern München, Boca Juniors, Guadalajara, Juventus, LA Galaxy, Manchester City, Manchester United, Paris Saint-Germain, Real Madrid, Toronto FC en Vissel Kobe. Er is te spelen in vier stadions namelijk: Santiago Bernabéu, Stubhub Center, King Fahd Stadium en La Bombonera.

Nieuwsbronnen

Officiële pagina's:
EA (Twitter - Facebook)
Nederlandstalige EA website (Twitter - Facebook)

Officiële community's:
FIFA Benelux (Twitter - Facebook)
Futhead News (Twitter)
FIFA Infinity (Twitter)

In ontwikkeling...

TS is nog verre van af, deze zal later worden aangevuld.

FIFA Benelux Administrator

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

Review van de Demo van FIFA18

Oh wat duurt de zomer toch lang als je klaar bent met de oude FIFA en allerlei nieuwtjes van de nieuwe FIFA worden gereleased.
Gelukkig was EA ook ongeduldig en brachten ze op 12 september om 19:00 uur de demo van de nieuwste FIFA.
FIFA 18 Demo de download was meer dan 7 gb (7,8 volgens mij) en dat duurde dan ook even voor deze was gedownload, het eerste dat opviel was dat het icoontje veranderd is. het geel van vorig jaar is ingeruild voor paars dit oogt wat mij betreft wat frisser.

Het startscherm:
Waar we vorig jaar nog Marco Reus in ons startscherm zagen is er dit jaar gekozen voor een thema Ronaldo in het startscherm zien we Cristiano Ronaldo. Het is voor Ronaldo te hopen dat hij een beter seizoen doormaakt dan Reus vorig jaar en dat dit niet te relateren is aan een startscherm.
Ronaldo in het startscherm uiteraard een logische keuze, haat hem vind hem goed maar het blijft op dit moment 1 van de beste spelers ter wereld.

Het menu:
Er is wederom gebruik gemaakt van de windows tiles achtige look die we ook al kennen uit FIFA 17.
De keuzes die we in deze demo krijgen zijn Kick off en The Journey:

The Journey
Hierin volgen we het verhaal van Alex Hunter, voor diegene die FIFA 17 hebben gespeeld weten wie dit is en gaat het verhaal verder met de bekende personen.
Als je FIFA17 hebt laten liggen en je stapt bij FIFA 18 in laat deze demo niet zien of er een mogelijk is opnieuw te starten en hoe dit werkt.
De demo start gewoon ergens in het verhaal waar Alex een keuze maakt en daar de consequentie van krijgt te verwerken. Tip voor diegene die FIFA 17 hebben maar the journey nog niet hebben gedaan en wel intresse hebben in 18 te spelen, speel deze alsnog uit.
Iedereen die in gaan stappen bij FIFA 18 lijkt het me misschien verstandig ergens FIFA 17 goedkoop te vinden om dit verhaal alsnog te spelen.
Persoonlijk kan ik niet wachten tot ik weer verder kan met het verhaal van Alex, ik hoop dan ook dat er meer keuze vrijheid komt en dat beslissingen die je maakt ook meer effect hebben op het verhaal. helaas heb ik dit in de demo niet terug gevonden.

Kickoff
Deze modus is al zo oud als dat FIFA bestaat en logisch dat hij in een demo zit.
klassiek 1 tegen 1, persoon tegen persoon of tegen computer.
Er kan gekozen worden uit maar liefst 12 teams die up to date zijn qua transfers (lees je mee konami)
•Manchester United
•Manchester City
•Real Madrid CF
•Atlético de Madrid
•Juventus F.C.
•FC Bayern Munich
•Paris Saint-Germain F.C.
•LA Galaxy
•Toronto FC
•Boca Juniors
•C.D. Guadalajara
•Vissel Kobe

Er zijn 4 stadions waarin kan worden gespeeld
•Santiago Bernabéu
•La Bombonera
•StubHub Center
•King Fahd Stadium

De gamemodus heeft verschillende moeilijksheids graden in zich die van amateur tot legendarisch lopen.
aanpassingen van commentaar etc is voornamelijk uitgezet maar verwacht in de full game dat daar ook nog behoorlijke aanpassingen zijn te maken.
Teammanagent ziet er in eerste instantie het zelfde uit als FIFA17 maar bij het openen van het scherm laat EA een nieuwe feature zien het snell wisselen. er kan nu voor een wedstrijd een speler worden gekozen die je als snelle wissel voor een basis speler kan inzetten. in de praktijk werkt dit prima tijdens een doodspelmoment is er een optie die zichtbaar in scherm word om via R2 ingedrukt een snelle wissel toe te passen dit scheelt tijd en onnodig pauzeren van het spel.

Spelervaring:
Maar hoe speelt het nu, is het te vergelijken met FIFA 17 wat zijn de verschillen?
Laat ik beginnen met moeilijkheid, er lijkt iets met de AI van de demo te zijn.
alle spelmodi behalve legendary voelde als gemakkelijk aan en het gebeurde meer dan eens dat de computer mij gewoon op goal liet doorlopen. Legendary daar in tegen bood wel degelijk weerstand en je beslissing tijd word door het jagen van de computer op de bal behoorlijk op de proef genomen.
Toch lijkt het erop dat EA bewust de AI wat laag heeft ingestoken en verwacht ik dat wanneer de full game uit komt een stand als wereldklasse beter aanvoelt dan dat het nu doet.
Qua Tempo oogt FIFA 18 wat langzamer dan FIFA 17 en lijk je meer de tijd te krijgen oplossingen te vinden in je verschillende pass opties.
Het passen lijkt wat meer de richting te krijgen die jij aangeeft mede door de indicator om de speler is het nu snel te zien waar je met de controller naar toe wees op moment van spelen, ook dit is een verbetering ten opzichte van FIFA17.
In FIFA 17 was het afschermen van de bal erg belangrijk en in FIFA 18 werkt dit ook nog steeds, wat wel beter lijkt te werken is het wegdraaien bij het moment van aanname en inspelen en dit voelt vloeiender dan dat dit deed.
De goalkeepers voelen de laatste jaren in FIFA alsof ze een figuranten rol vervullen ze staan er maar doen amper wat ook worden ze niet tot nauwelijks door mensen betrokken in het spel.
in FIFA 18 is dit niet anders de keepers voelen niet best aan nergens heb je het gevoel controle over ze te hebben en ze maken of een enorme redding die bijna onmogelijk lijkt of de duiken over de simpelste bal heen. helaas krijgt EA het maar niet voor elkaar hier wat van te maken.

Dan nog even over de graphics:
De replays en startscenes zijn fantastisch mooi en strak.
De ingame graphics lijken wat donker of juist bij zonnig weer overbelicht en komen niet helemaal goed uit. Het veld is mooi en de slijtage op het veld is duidelijk zichtbaar. ook het publiek lijkt wat meer te bewegen en mooier vormgegeven dan in FIFA 17, maar ach wie kijkt daar nou naar!

Conclusie:
Heb je FIFA 17 niet maar wil je genieten van een jongensdroom verhaal in the Journey, aarzel niet koop FIFA 17 om nog even vlak voor de start van FIFA 18 het verhaal te kunnen volgen.
Zo het er nu uitziet zijn er weer kleine stappen gemaakt waarmee ik komend seizoen met plezier FIFA 18 ga spelen en heb ik genoeg gezien om goed gevoel te hebben bij mijn pre-order.

• NLoldebroek
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-09 21:35
Goedemiddag,

Zojuist de PC versie gedownload en geïnstalleerd.

Krijg hem niet speelbaar, zie screenshot.

Weet iemand, met welke instelling, dit te maken kan hebben?

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-09 12:50

Falastine

Think about my signature...

quote:
7 min werk😉

Dit is echt zo waar hè.

[img]https://tweakers.net/ext/f/koYPbqiNkxzQjHi97s9feykt/full.png

Falastine wijzigde deze reactie 16-09-2017 21:07 (10%)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
De prijs bij de Mediamarkt wordt €57.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Voor de standaard editie is er inderdaad wel een pre-order bonus.

Dus Pykow, voordat je begint te schreeuwen, zelf eens wat beter inlezen.

SR8 wijzigde deze reactie 26-09-2017 08:09 (35%)

• Capsaicin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 23:33

Best aardig team, al zeg ik het zelf. Ik ben vooral een fan van N'Zonzi die als een spin op het middenveld bizar veel onderschept. Gezien de moeilijkheid van verdedigen in Fifa 18 is dat wel lekker. Hij is ook nog eens lang. Zijn enige minpunt is zijn snelheid, vandaar de shadow-chem. Asensio en Semedo moet ik nog uitproberen, maar ik ben door mijn 10-urige early acces heen en ik vind het toch wel een beetje zonde om 31 euro extra te betalen voor 3 dagen eerdere toegang en wat pakjes.

Behalve de 10-urige early acces heb ik ook geen FIFA-punten of iets dergelijks gekocht. Ik heb nu 15K aan munten, een berg spelers en 61 gouden contracten (+28) die ik later met winst hoop door te verkopen.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:16
Na veel frustratie (natuurlijk want FIFA :P), met een keer blijven hangen in divisie 6, in een keer naar divisie 1. Pfff. Wat een spel blijft het toch.

Ik heb altijd het idee dat ik veel meer werk moet doen om een goal te maken dan de tegenstander. Niet omdat ik slecht verdedig. Maar omdat je dan bijvoorbeeld van die goals tegen krijgt waar een spits van de tegenstander op de rand van de 16 de bal krijgt, met de rug naar het doel. En dan zonder om te draaien op goal schiet (in het schieten draait ie dan wel om) en net zo makkelijk schiet als wanneer hij met zijn gezicht naar het doel staat. Hoe dan :X

Of van die voorzetten waar je met je verdediger tegen de tegenstander aan staat, net zo hoog springt, maar hij wel de bal kan koppen. Naar de grond zelfs. Maar jouw verdediger de bal dan zogenaamd niet eens kan schampen. Terwijl ie tegen de tegenstander aan staat 8)7 :?

Ach. Ik moet natuurlijk wel zeggen dat ik ook soms onzin goals maak. Wel andere soorten. Zoals dat ik op 25 meter van het doel sta met Van Ginkel. Ik neem de bal aan. En hij ligt de bal stil met gezicht naar het doel. En dan...
Buitenkantje recht uit stilstand (!) keihard in de kruising :')

• Fleximex
Hahahahahaha. Wat lach ik me toch kapot...

...als een boer met kiespijn. Ik was weer lekker op dreef en promoveerde weer naar divisie 1 en op weg om kampioen te worden. Maar nee.

Eerst nog een gast die een mutual exit wil doen. Minuut 6, dus ik denk sure. Misschien moet ie ergens heen ofzo. Gewoon sociaal. Hij doet het toch niet. De game gaat verder tot een corner en hij doet weer pauze. Maar wat gebeurt. Jawel: de timer van 30 seconden loopt af en er gebeurt niks meer. Dus ik paar minuten gewacht. En toen maar alt+f4. Telt als een verloren match. Net alsof die tegenstander een manier heeft gevonden om een verlies bij de tegenstander af te dwingen via een glitch (het zal wel niet, maar je zou het bijna denken). Nou dat doe ik dus ook niet meer....

Daarna tegen het altijd prachtige Spartak Moskou en Nice. Beide teams met veel betere spelers voorin dan ik met PSV. Hoeft geen probleem te zijn. Ik kan wel aardig verdedigen. Nou dan komt het. Ze komen er niet door. Ik sta met mijn verdediger steeds tussen zijn man en de goal. Dus wat doen ze? Bal aannemen en meteen schieten buiten de 16. Leuk man die Balotelli, maar waarom de fuck kom ik tegen zo'n speler? Elk schot buiten de 16 is raak. Super gameplay. Applaus voor EA https://i.imgur.com/kESI6kl.gif

Je wordt in dit spel zo NIET beloond voor goed verdedigen. Of ten minste proberen te verdedigen. Ook heb je vaak dat je AI verdediger bij een spits staat en de middenvelder van de tegenstander heeft de bal. Die speelt een diepte pass. Je verdediger reageert niet of super laat en de spits staat vrij voor goal voordat je die speler bent.

Je moet soms die replays in slow motion bekijken. Dan zie je gewoon dat een speler al beweegt voordat de diepte pass gegeven is. Dit spel blijft zo scripted als hell. Ik heb ook al een paar keer gehad dat een tegenstander duidelijk buitenspel staat. Duidelijk als in 10cm. Maar dit is Fifa. Er is geen interpretatie of een game mechanic dat de scheids het niet goed ziet. Verder moeten veel gele kaart gewoon rood zijn. Of veel niet gegeven gele kaart wel geel zijn.
Ook animaties die onmogelijk zijn. Je verdediger staat bijvoorbeeld voor de man en toch weet zijn speler te schieten doordat een voet half door jouw speler gaat.
En ja de AI. Vorige Fifa was verdedigen blijkbaar OP, dus is het nu dramatisch. Het kan nooit eens in balans zijn.

Verder kom ik soms echt tegen mensen te spelen die duidelijk minder zijn in de basis dingen als vooruit denken, combineren en kansen afdwingen. En dan kijk je bij je laatste wedstrijden en dan blijken ze divisie 1 te zijn. Dat zegt genoeg. Om daarna met 4-0 te verliezen van iemand in divisie 4 die met Leicester speelt. Want die spelers zijn helemaal niet OP ofzo.

Je wordt ook totaal niet beloond voor goed 'echt' spel. Het wegtrappen van de bal als je verdedigt is dom, want elke verdediger kan de bal zo goed rondspelen als een speler van Barca in het echt. Als je 1-0 achter komt zet je of druk, en dan wordt je genaaid doordat je ruimte maakt voor de tegenstander en zijn verdedigers nooit een foute pass versturen of aanname hebben. Of je zet geen druk en dan krijg je nooit meer de bal.

Kut spel :@

• Fleximex
Jezus wat lekker. Een keer een cup gedaan. Als je bij de finale komt moet je wel lang wachten op de match making omdat je ook echt tegen iemand moet komen die ook in de finale zit.

Maar eerste 2 matches weinig problemen. Derde match al wat lastig, maar stond wel steeds voor. Vierde match kom ik 1-0 achter. En dit is ook duidelijk zo'n tegenstander die ik vaker tegen kom in divisie 1 bij seasons. Maar goed wat een match was dat. Eigenlijk maar één kans in de eerste helft. Een snelle counter na een corner en 1-1. Tweede helft weer een counter Lozano 1-2. Beide keer echt vrij voor goal.
Daarna nog 1-3 gescoord en toen leavde hij. Heel lame, want je ziet dan geen filmpje of "congratulations!". Anticlimactic :P

Maar ik vertel niet het hele verhaal, want tussendoor hij hij zoveel kansen. Ook een paar reddingen van Zoet gezien, of ik moet zeggen animaties, die je niet altijd ziet. Echt een wonder dat ik die gewonnen heb, want 95% van de keer dat ik tegen zo'n tegenstander kom win ik niet. Beter team en een tegenstander die heel geduldig is en wacht op fouten.

Ik verdedig veel met de AI omdat ik me eigen 'tactical defending' skills niet vertrouw. Als je zelf het verdedigen doet loopt de tegenstander je soms voorbij. Niet dat de AI zo betrouwbaar is met druk zetten, verre van zelfs, maar een fout is makkelijker op te vangen op deze manier omdat je al een stap vooruit kan denken met de speler die je wel bestuurt. Echter hapt de AI zelden en de tegenstander wacht rustig af, dus dan heb ik heel veel moeite om de bal te veroveren.

Echt een tip voor mensen die seasons spelen en in divisie +/- 3 of hoger zitten. Speel cup matches. De eerste twee potjes moet je waarschijnlijk tegen iemand die minder goed is dan jij. En zelfs met alle Fifa gekkigheid is het kwaliteitsniveau zo groot dat je je eerste potjes makkelijk wint. Zo kan je op zeker een potje even winnen om weer in de flow te komen. Ook goed voor je gemoedstoestand ;)

Fleximex wijzigde deze reactie 16-02-2018 23:19 (5%)

• Fleximex
Mijn vorige post ging over seizoen 63 en nu ook in seizoen 64 kampioen van divisie 1 *O*

Weet niet of het komt omdat de betere spelers al bij Fifa 19 zitten, maar het gaat belachelijk goed nu. Zit nu al lang in een goede flow. Helaas tijd om er weer uitgerukt te worden door Fifa 19 binnenkort eens te kopen _O-

Edit: en weer 2x kampioen divisie 1. En 1 keer misgelopen op één punt. Laatste kampioenschap net glansrijk:

Edit 2:
Weer meerdere keren kampioen geworden. Maar nu het laatste seizoen voor het eerst in 30 seizoenen ofzo gedegradeerd. Terwijl ik gewoon best goed speel. Ik heb toch 10 seizoenen lang een run gehad met echt maar enkele verliezen of gelijke spelen. Alleen maar overwinningen voor de rest. Maar nu toch zo'n tien keer verloren in relatief korte tijd.
Ik ben er weer even helemaal klaar mee. Vooral omdat ik in geen één van die het idee had dat de tegenstander beter was. Maar ik krijg weer veel van de bananen voorzetten die zo gescript zijn dat de jouw verdediger niet kopt ook al sta je voor je man. En je keeper niet van zijn lijn komt.
Ook de AI van de verdediging laat het soms weer afweten. Ach. Binnenkort Fifa 19 eens proberen.

Het meest idiote is nog dat ik in de leaderboards van die mensen zie staan die 2000 overwinningen hebben en minder dan 200 verlies partijen en dus ruim voor elke 10 overwinningen één keer verliezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb nog nooit te zijn tegen gekomen. Ook niet waarvan ik nu verlies. Want hun tactiek is niet viable om zo'n hoge winning rate te hebben.

Fleximex wijzigde deze reactie 11-11-2018 21:25 (74%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True