Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 13:55
quote:
Pykow schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:13:
[...]

ik denk dat de game echt niet goedkoper van €39 euro gaat worden.
Black friday zijn juist de deals voor de kerstperiode.
[...]
Ik hou het al jaren in de gaten en lager dan 35 gaat het vaak niet

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Sn3gG3l
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:16
quote:
Catch22 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:25:
[...]

Ik hou het al jaren in de gaten en lager dan 35 gaat het vaak niet
Vorig jaar Fifa 17 anders nog in de Origin store gekocht voor 30 euro. Wacht zelf ook nog even met Fifa 18 kopen.

Steam: Sneggel

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:19

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
Sn3gG3l schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:56:
[...]

Vorig jaar Fifa 17 anders nog in de Origin store gekocht voor 30 euro. Wacht zelf ook nog even met Fifa 18 kopen.
Vraag het voor kerst aan je vrienden/familie.
Heb na de laatste update wel weer wat leuke potjes gehad. Vandaag is het weer donderdag en moest ik mn youtube serie weer even uploaden en editten. Deze keer was het wat leuker om te doen.
Leuke momenten.
Waarschijnlijk komt dat door de laatste update van fifa 18.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Zitilites
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 15:52
Ik lees hier verschillende klachten over de gameplay. Zelf was ik deze versie juist zeer te spreken hierover. De eerste potjes gingen heerlijk: mooi vlot vanuit het middenveld combineren om zo uiteindelijk een aanvaller in de 16 vrij te spelen. Zelfs het dribbelen werd een wapen. Ook het verdedigen was verbeterd door een goede timing kon je echt een block zetten op inkomende (snelle) aanvallers. Het deed zelfs wat denken aan de oude oude PES6 dagen.

Hoe anders is dat nu...het lijkt weer enorm stroperig met spelers die eerst de bal goed moeten leggen, verkeerde man aanspelen, constant "in de duels" komen en schoten die constant geblokt worden. Natuurlijk is de weerstand ook wat groter als je promoveert maar dit kan niet de enige reden zijn. Is de gameplay echt aangepast of ligt dit aan mij?

• yep123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:40
hoi

Ik heb een ps4 bundel gekocht , daar zit Fifa 18 ook bij. Dit spel spelen we niet en eigenlijk wil ik het op marktplaats verkopen.
Nu staat er op het doosje met een gele sticker " Not to be sold separately" Betekend dit dat je dit spel alleen op de bijbehorende console kunt afspelen? of kun je het spel gewoon verkopen. er is niet mee gespeeld.

Gr

• Catch22
quote:
yep123 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:26:
hoi

Ik heb een ps4 bundel gekocht , daar zit Fifa 18 ook bij. Dit spel spelen we niet en eigenlijk wil ik het op marktplaats verkopen.
Nu staat er op het doosje met een gele sticker " Not to be sold separately" Betekend dit dat je dit spel alleen op de bijbehorende console kunt afspelen? of kun je het spel gewoon verkopen. er is niet mee gespeeld.

Gr
Werkt gewoon hoor. Is alleen zodat winkels hem niet los doorverkopen

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-09 14:15
Ik zit te twijfelen om het spel te halen, voor Carriere modus. Echter, hoor ik dat de computer 0,0 uitdaging biedt. Is dat ook echt zo?

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-09 15:13
Gebeurd het jullie ook vaak dat een korte corner niet lukt, je moet 2x snel L2 indrukken, maar vaak gebeurd er dan nog niks.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 20:16
quote:
Pykow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:24:
[...]

Vraag het voor kerst aan je vrienden/familie.
Heb na de laatste update wel weer wat leuke potjes gehad. Vandaag is het weer donderdag en moest ik mn youtube serie weer even uploaden en editten. Deze keer was het wat leuker om te doen.
Leuke momenten.
Waarschijnlijk komt dat door de laatste update van fifa 18.
Ik ben een Nederlander en geen Amerikaan, wij doen dus niet aan kerstcadeau's. Belangrijkste reden om de game (nog) niet te kopen is dat ik co-op seasons het leukste vind. Mijn gamebuddies spelen alleen allemaal geen fifa meer dus heb geen mega haast :)

Steam: Sneggel

• Exterminator
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:38
"Probleempje" waar ik tegenaan loop...

Wanneer ik seasons speel speel ik met custom tactics/teamrollen etc, deze worden ook netjes gesaved voor een volgende keer.

Echter wanneer ik een online friendly speel tegen iemand uit mijn PS4 vriendenlijst zijn deze settings weg en moet ik ze iedere keer opnieuw wijzigen, wat ik 8/10 niet red binnen de 1minuut die je hier voor krijgt. Zijn deze settings ook te saven op de een of andere manier?

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

[quote]Sn3gG3l schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 01:39:
[...]

offtopic:
Ik ben een Nederlander en geen Amerikaan, wij doen dus niet aan kerstcadeau's. Belangrijkste reden om de game (nog) niet te kopen is dat ik co-op seasons het leukste vind. Mijn gamebuddies spelen alleen allemaal geen fifa meer dus heb geen mega haast :)
[/quote]

Dan ben je één van de weinige die niet aan kerstcadeau's doet haha, maar ieder zijn eigen keuze.
Vroeger toen ik jonger was en vrijgezel, gaf ik niks om de kerstdagen.
Nu ik ouder ben geworden (27 jaar) en een vriendin heb, vindt ik kerst een stuk leuker geworden.
Heerlijk eten, familie, vrienden en geliefde verblijen met een cadeautje.
en 2 dagen vrij van je werk is ook heerlijk. In het najaar heb ik het namelijk altijd erg druk en stressvol op het werk.

• FUTcommunity
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-12-2017
Spam

Grotman wijzigde deze reactie 19-12-2017 17:40 (97%)

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:43
Na veel frustratie (natuurlijk want FIFA :P), met een keer blijven hangen in divisie 6, in een keer naar divisie 1. Pfff. Wat een spel blijft het toch.

Ik heb altijd het idee dat ik veel meer werk moet doen om een goal te maken dan de tegenstander. Niet omdat ik slecht verdedig. Maar omdat je dan bijvoorbeeld van die goals tegen krijgt waar een spits van de tegenstander op de rand van de 16 de bal krijgt, met de rug naar het doel. En dan zonder om te draaien op goal schiet (in het schieten draait ie dan wel om) en net zo makkelijk schiet als wanneer hij met zijn gezicht naar het doel staat. Hoe dan :X

Of van die voorzetten waar je met je verdediger tegen de tegenstander aan staat, net zo hoog springt, maar hij wel de bal kan koppen. Naar de grond zelfs. Maar jouw verdediger de bal dan zogenaamd niet eens kan schampen. Terwijl ie tegen de tegenstander aan staat 8)7 :?

Ach. Ik moet natuurlijk wel zeggen dat ik ook soms onzin goals maak. Wel andere soorten. Zoals dat ik op 25 meter van het doel sta met Van Ginkel. Ik neem de bal aan. En hij ligt de bal stil met gezicht naar het doel. En dan...
Buitenkantje recht uit stilstand (!) keihard in de kruising :')

• Thijs2012
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:39
Goedenavond allen,

Ik heb een vraag sinds een paar maanden ben ik van Pro weer over gestapt naar FIFA.
Ik mis echter wel een functie en ik hoop dat ik gewoon niet goed zoek en er dus wel in zit.

Bij Pro heb je de functie in carrière dat spelers terugkeren in het spel.
Als voorbeeld: Zlatan is op leeftijd, gaat met pensioen, 1 seizoen is hij niet te vinden, volgend seizoen kun je hem scouts en weer een seizoen later is hij te koop als 16 jarig talent

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Thijs

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:28
Zover ik weet heeft Fifa dat niet: spelers worden gedurende je carrière ouder, stoppen ermee en zijn dan niet meer beschikbaar. Die kun je niet weer terughalen.
Als 16 jarig talent 'herboren' is realisme ook ver te zoeken.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• SinergyX
  • Laatst online: 01:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
dutchgio schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:00:
Zover ik weet heeft Fifa dat niet: spelers worden gedurende je carrière ouder, stoppen ermee en zijn dan niet meer beschikbaar. Die kun je niet weer terughalen.
Als 16 jarig talent 'herboren' is realisme ook ver te zoeken.
In de oude fifa's zat wel zo'n soort functie, als je dacht na 7 of 8 seizoenen bij sommige clubs keek, waren er spelers gereset naar hun originele leeftijd, Ronaldo was weer 29 ofzo (fifa 12 ofzo?) en kon je die weer krijgen.

Nu heb je in fifa moment dat er geen enkele 'echte' speler meer bestaat, maar enkel die generated ventjes en de evt jeugd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fleximex
Ik ben weer in staat 10.000 woorden te gaan ranten over Fifa. Maar ik zal het hierbij laten:

Wat een ongelofelijk oneerlijk kut spel. Morgen speel ik het waarschijnlijk weer.

• Groningerr
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16-01-2018
Hallo, ik zoek voor coop season nog een partner, heb je interesse? PS4: Groningerr, liefst wel divisie 1.

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:42
quote:
Fleximex schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:04:
Ik ben weer in staat 10.000 woorden te gaan ranten over Fifa. Maar ik zal het hierbij laten:

Wat een ongelofelijk oneerlijk kut spel. Morgen speel ik het waarschijnlijk weer.
Haha heerlijk he. Ik heb de game inmiddels 3x verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Nog nooit een spel gespeeld die je op het ene moment onaantastbaar laat voelen, en het andere moment je op alle manieren tegen probeert te werken. Deze week naar Div1 gegaan in Seasons, vreesde het ergste, maar ik won de eerste 5 potten met redelijk gemak en goede cijfers. Elk willekeurig schot ging zowat in de kruising.
Ik wist natuurlijk dat het moment moest komen dat ik geen knikker meer mocht raken en dat was dus vanavond, 1 gelijkspel en 3x verloren. Spelers lopen niet meer, passes zijn te zacht, alles voelt als stroop, alsof de plaatselijke amateurs tegen Ajax spelen. Maar morgen inderdaad gewoon weer verder! Volgende controller slopen.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• RenoD87
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 18:07

RenoD87

Arnhem

Heerlijk die frustratie berichten te lezen en het te herkennen.
De ene avond jezelf afvragen waarom je geen e-sporter bent, en de volgende avond het halve huis verbouwen omdat de hele wereld tegen je is.
Prachtig dat contract, alleen mijn vriendin vindt het minder leuk.

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

• Fleximex
Waarom staat mijn verdediging met de instelling één tikje naar links ('defending') op de middenlijn als ik 0-1 voor sta. Geef de game designers die het principe momentum hebben bedacht een nekschot graag :X

• RenoD87
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 18:07

RenoD87

Arnhem

quote:
Fleximex schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:42:
Waarom staat mijn verdediging met de instelling één tikje naar links ('defending') op de middenlijn als ik 0-1 voor sta. Geef de game designers die het principe momentum hebben bedacht een nekschot graag :X
Of 1op1 achterin bij een corner van jezelf bij een voorsprong met (ultra) defensive...

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
RenoD87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:32:
Heerlijk die frustratie berichten te lezen en het te herkennen.
De ene avond jezelf afvragen waarom je geen e-sporter bent, en de volgende avond het halve huis verbouwen omdat de hele wereld tegen je is.
Prachtig dat contract, alleen mijn vriendin vindt het minder leuk.
Gewoon af en toe een flinke break toepassen doet soms wonderen.
Ik heb vanaf de feestdagen geen Fifa 18 meer gespeeld en ben er nu weer rustig mee aan begonnen.
YouTube: SPELER CARRIÈRE Episode 12 - FIFA 18

Alleen helaas was mijn nieuwe setup nog niet geoptimaliseerd ;)

• he3763
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Een beetje vreemde vraag waarschijnlijk voor hier en misschien moet hij in een ander topic, maar ik probeer het even. Mijn zoontje van 9 heeft voor kerst FIFA18 voor de PC gevraagd aan oma en deze gekregen. Hij heeft zelf een WII-U en heeft daar oudere fifa's op, maar hij zag dat er geen FIFA18 was voor WII-U en daarom had hij hem gevraagd voor de PC. Hij helemaal blij, oma had hem besteld bij BOL in een doosje met een installatiecode. Ik ben zelf geen gamer en ik heb er geen moment bij stilgestaan dat hij dit nooit op een pc bij ons thuis zou kunnen draaien 8)7. De zwaarste pc is mijn werk-laptop met i7 en 8Gb en SSD maar zonder grafische kaart. Ik had hem daarop geinstalleerd maar dat deed dus helemaal niets. Omdat het een bestelling in een doosje is en ik hem op zijn naam geactiveerd heb kunnen we er ook niets meer mee qua terugsturen enzo. Mijn vraag aan jullie is nu wat de goedkoopste manier is om deze FIFA18 uberhaupt te kunnen spelen (met lage instellingen is prima, hij is ook geen echte gamer maar meer een voetballer :-). Ik dacht zelf dat een tweedehands pc dan een optie zou zijn, maar de vraag is wat ik dan echt minimaal nodig heb en in welke prijscategorie dit dan momenteel zit. Een knap scherm heb ik wel staan bij mijn laptop.

• Fleximex
quote:
he3763 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:12:
Een beetje vreemde vraag waarschijnlijk voor hier en misschien moet hij in een ander topic, maar ik probeer het even. Mijn zoontje van 9 heeft voor kerst FIFA18 voor de PC gevraagd aan oma en deze gekregen. Hij heeft zelf een WII-U en heeft daar oudere fifa's op, maar hij zag dat er geen FIFA18 was voor WII-U en daarom had hij hem gevraagd voor de PC. Hij helemaal blij, oma had hem besteld bij BOL in een doosje met een installatiecode. Ik ben zelf geen gamer en ik heb er geen moment bij stilgestaan dat hij dit nooit op een pc bij ons thuis zou kunnen draaien 8)7. De zwaarste pc is mijn werk-laptop met i7 en 8Gb en SSD maar zonder grafische kaart. Ik had hem daarop geinstalleerd maar dat deed dus helemaal niets. Omdat het een bestelling in een doosje is en ik hem op zijn naam geactiveerd heb kunnen we er ook niets meer mee qua terugsturen enzo. Mijn vraag aan jullie is nu wat de goedkoopste manier is om deze FIFA18 uberhaupt te kunnen spelen (met lage instellingen is prima, hij is ook geen echte gamer maar meer een voetballer :-). Ik dacht zelf dat een tweedehands pc dan een optie zou zijn, maar de vraag is wat ik dan echt minimaal nodig heb en in welke prijscategorie dit dan momenteel zit. Een knap scherm heb ik wel staan bij mijn laptop.
'Werk PC' klinkt als zo'n PC waar je niet effe een videokaart bij prikt. Als het wel kan dan moet je zoiets nemen als een pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5 (11268-16) Een Nvidia GT1030 is ook prima.
Dit is een één slots kaart (niet heel groot) zonder en je hoeft de voeding er niet op aan te sluiten. Deze zou Fifa prima moeten kunnen draaien.

Tweede hands moet je ook al wel denken aan 250 euro, want dan moet je een moederbord, processor, geheugen, kast, voeding en een ssd/hdd hebben. Plus dan nog een videokaart.

Ik zou misschien eerder voor een Xbox One S of PS4 slim of Nintendo Switch gaan als bovenstaande geen opties zijn.
Maar dan praat je wel meteen over 300-400 euro (console + game). Hoewel een Xbox One S of PS4 slim tweede hands goed verkrijgbaar is of beide nog wel eens flink in de aanbieding zijn.

Alleen dan zit je wel met die PC game :P

Fleximex wijzigde deze reactie 21-01-2018 18:04 (5%)

• he3763
  • Niet online
quote:
Fleximex schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:44:
[...]

'Werk PC' klinkt als zo'n PC waar je niet effe een videokaart bij prikt. Als het wel kan dan moet je zoiets nemen als een pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5 (11268-16) Een Nvidia GT1030 is ook prima.
Dit is een één slots kaart (niet heel groot) zonder en je hoeft de voeding er niet op aan te sluiten. Deze zou Fifa prima moeten kunnen draaien.

Tweede hands moet je ook al wel denken aan 250 euro, want dan moet je een moederbord, processor, geheugen, kast, voeding en een ssd/hdd hebben. Plus dan nog een videokaart.

Ik zou misschien eerder voor een Xbox One S of PS4 slim of Nintendo Switch gaan als bovenstaande geen opties zijn.
Maar dan praat je wel meteen over 300-400 euro (console + game). Hoewel een Xbox One S of PS4 slim tweede hands goed verkrijgbaar is of beide nog wel eens flink in de aanbieding zijn.

Alleen dan zit je wel met die PC game :P
Werk pc is een laptop met dockingstation inderdaad, dus daar kan ik verder niets mee. Een andere console zou inderdaaad het doel hier voorbij schieten. Vroeg mij een beetje af of de game op een pc zoals deze in de V&A V&A aangeboden: Medion Akoya Medion Akoya P5312F uberhaupt zou kunnen draaien/opstarten

• Fleximex
quote:
he3763 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Werk pc is een laptop met dockingstation inderdaad, dus daar kan ik verder niets mee. Een andere console zou inderdaaad het doel hier voorbij schieten. Vroeg mij een beetje af of de game op een pc zoals deze in de V&A V&A aangeboden: Medion Akoya Medion Akoya P5312F uberhaupt zou kunnen draaien/opstarten
Daar zou je Fifa 18 prima mee moet kunnen draaien. Wel low of medium natuurlijk.

• Stringer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-09 11:21

Stringer

Casual Sim liefhebber.

quote:
RenoD87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:11:
[...]

Of 1op1 achterin bij een corner van jezelf bij een voorsprong met (ultra) defensive...
Dit spel is zo'n enorme shitshow haha. Altijd al geweest, zal ook nooit veranderen totdat ze de engine wellicht helemaal opnieuw opbouwen. Maar ik denk dat het gewoon niet kan, een realistische footie game.

i5 3570k @ 4.3 | MSI Z77A-G45 | 24 GB RAM | GTX 1060 6GB |

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Stringer schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Dit spel is zo'n enorme shitshow haha. Altijd al geweest, zal ook nooit veranderen totdat ze de engine wellicht helemaal opnieuw opbouwen. Maar ik denk dat het gewoon niet kan, een realistische footie game.
Engine heeft weinig te maken met set-pieces, het is altijd zo geweest dat bij corners alles behalve 2 spelers in de 16 gaan staan, hetzelfde bij vrije trappen waar je hele team voor de bal komt te staan.

Dit was in Fifa14 anders, daar gingen er maar 3 de box in bij defensive, de rest stond erbuiten.

Ander goed nieuws, patchnotes laten zien dat ze de 99 players aanpakken. Gisteren met 4 man tegen een 4 man team gespeeld met 4 99 spelers (2x St, 1x cam en keeper), gewoon 2-0 winnen :z

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Engine heeft weinig te maken met set-pieces, het is altijd zo geweest dat bij corners alles behalve 2 spelers in de 16 gaan staan, hetzelfde bij vrije trappen waar je hele team voor de bal komt te staan.

Dit was in Fifa14 anders, daar gingen er maar 3 de box in bij defensive, de rest stond erbuiten.

Ander goed nieuws, patchnotes laten zien dat ze de 99 players aanpakken. Gisteren met 4 man tegen een 4 man team gespeeld met 4 99 spelers (2x St, 1x cam en keeper), gewoon 2-0 winnen :z
Er zijn zoveel meer trieste dingen mis. Het enorme aantal ballen gescoord uit de rebound, idem dito qua aftrapboost. Het is belachelijk.

• Fleximex
Hahahahahaha. Wat lach ik me toch kapot...

...als een boer met kiespijn. Ik was weer lekker op dreef en promoveerde weer naar divisie 1 en op weg om kampioen te worden. Maar nee.

Eerst nog een gast die een mutual exit wil doen. Minuut 6, dus ik denk sure. Misschien moet ie ergens heen ofzo. Gewoon sociaal. Hij doet het toch niet. De game gaat verder tot een corner en hij doet weer pauze. Maar wat gebeurt. Jawel: de timer van 30 seconden loopt af en er gebeurt niks meer. Dus ik paar minuten gewacht. En toen maar alt+f4. Telt als een verloren match. Net alsof die tegenstander een manier heeft gevonden om een verlies bij de tegenstander af te dwingen via een glitch (het zal wel niet, maar je zou het bijna denken). Nou dat doe ik dus ook niet meer....

Daarna tegen het altijd prachtige Spartak Moskou en Nice. Beide teams met veel betere spelers voorin dan ik met PSV. Hoeft geen probleem te zijn. Ik kan wel aardig verdedigen. Nou dan komt het. Ze komen er niet door. Ik sta met mijn verdediger steeds tussen zijn man en de goal. Dus wat doen ze? Bal aannemen en meteen schieten buiten de 16. Leuk man die Balotelli, maar waarom de fuck kom ik tegen zo'n speler? Elk schot buiten de 16 is raak. Super gameplay. Applaus voor EA https://i.imgur.com/kESI6kl.gif

Je wordt in dit spel zo NIET beloond voor goed verdedigen. Of ten minste proberen te verdedigen. Ook heb je vaak dat je AI verdediger bij een spits staat en de middenvelder van de tegenstander heeft de bal. Die speelt een diepte pass. Je verdediger reageert niet of super laat en de spits staat vrij voor goal voordat je die speler bent.

Je moet soms die replays in slow motion bekijken. Dan zie je gewoon dat een speler al beweegt voordat de diepte pass gegeven is. Dit spel blijft zo scripted als hell. Ik heb ook al een paar keer gehad dat een tegenstander duidelijk buitenspel staat. Duidelijk als in 10cm. Maar dit is Fifa. Er is geen interpretatie of een game mechanic dat de scheids het niet goed ziet. Verder moeten veel gele kaart gewoon rood zijn. Of veel niet gegeven gele kaart wel geel zijn.
Ook animaties die onmogelijk zijn. Je verdediger staat bijvoorbeeld voor de man en toch weet zijn speler te schieten doordat een voet half door jouw speler gaat.
En ja de AI. Vorige Fifa was verdedigen blijkbaar OP, dus is het nu dramatisch. Het kan nooit eens in balans zijn.

Verder kom ik soms echt tegen mensen te spelen die duidelijk minder zijn in de basis dingen als vooruit denken, combineren en kansen afdwingen. En dan kijk je bij je laatste wedstrijden en dan blijken ze divisie 1 te zijn. Dat zegt genoeg. Om daarna met 4-0 te verliezen van iemand in divisie 4 die met Leicester speelt. Want die spelers zijn helemaal niet OP ofzo.

Je wordt ook totaal niet beloond voor goed 'echt' spel. Het wegtrappen van de bal als je verdedigt is dom, want elke verdediger kan de bal zo goed rondspelen als een speler van Barca in het echt. Als je 1-0 achter komt zet je of druk, en dan wordt je genaaid doordat je ruimte maakt voor de tegenstander en zijn verdedigers nooit een foute pass versturen of aanname hebben. Of je zet geen druk en dan krijg je nooit meer de bal.

Kut spel :@

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-09 18:29
Zijn er nog tweakers die spelen met de volgende configuratie:

Heb Fifa 18 aangeschaft op PC.
Via mijn NVIDIA Shield TV stream ik het spel naar de TV.
Verder heb ik in mijn PC een GTX 1060 6gb.

Ben nu van divisie 10 naar divisie 5 gegaan. (Relatief vlot)
Nu zit ik in divisie 5 en heb ik precies moeilijkheden.

Het lijkt nu alsof mijn spelers trager reageren nu het niveau een beetje omhoog is. Ook heb ik nu regelmatig te maken met lag.
Bijna 1 spelletje op 2 verloopt niet echt vlot.

Kan het aan het feit liggen met de extra link tussen het streamen en rechtstreeks op pc spelen?

Heb gisteren fifa 17 bij een vriend gespeeld op xbox en daar lijkt het veel sneller en soepeler te draaien.

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

quote:
frye schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:53:
Zijn er nog tweakers die spelen met de volgende configuratie:

Heb Fifa 18 aangeschaft op PC.
Via mijn NVIDIA Shield TV stream ik het spel naar de TV.
Verder heb ik in mijn PC een GTX 1060 6gb.

Ben nu van divisie 10 naar divisie 5 gegaan. (Relatief vlot)
Nu zit ik in divisie 5 en heb ik precies moeilijkheden.

Het lijkt nu alsof mijn spelers trager reageren nu het niveau een beetje omhoog is. Ook heb ik nu regelmatig te maken met lag.
Bijna 1 spelletje op 2 verloopt niet echt vlot.

Kan het aan het feit liggen met de extra link tussen het streamen en rechtstreeks op pc spelen?

Heb gisteren fifa 17 bij een vriend gespeeld op xbox en daar lijkt het veel sneller en soepeler te draaien.
Om het e.a. snel uit te sluiten kan je gewoon even je tv verplaatsen en met een HDMI aansluiten (tenzij deze aan de muur hangt, dan pc even verplaatsen ;) )

Het lijkt me in ieder geval wel dat mensen met een snelle internetverbinding zonder dergelijke streamingmethodes zoals jij minder button lag zullen hebben.

• Frituurbaas
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-05 15:40
Ik heb de game pas enkele dagen in bezit, gekocht via een mede tweaker, maar ik vind het nog knap lastig om met een middelmatig team uit bijv de NL competitie op een makkelijke manier te scoren. Er zullen veel uurtjes in moeten gaan voordat het op een aanvaardbaar niveau komt denk ik.

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
Ik vind fifa een goede game met een erg goede gameplay, enige nadeel is dat mijn spelers soms fouten maken terwijl je er zelf niks aan kan doen en dat irriteert me mateloos. gelukkig kan ik in de instellingen de fouten uitzetten, dan is het mogelijk om winnen op legendarisch niveau. Enige nadeel, ik kan er dus niet online mee spelen want dan komen die fouten weer. en ik kan dus ook niet aan officiele competities deelnemen.

Is er een mogelijkheid om de fouten te vermijden? hoe doen de internationale pro's het? want ik begrijp er geen snars van.

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:42
quote:
Fleximex schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:03:
Hahahahahaha. Wat lach ik me toch kapot...

...als een boer met kiespijn. Ik was weer lekker op dreef en promoveerde weer naar divisie 1 en op weg om kampioen te worden. Maar nee.

Eerst nog een gast die een mutual exit wil doen. Minuut 6, dus ik denk sure. Misschien moet ie ergens heen ofzo. Gewoon sociaal. Hij doet het toch niet. De game gaat verder tot een corner en hij doet weer pauze. Maar wat gebeurt. Jawel: de timer van 30 seconden loopt af en er gebeurt niks meer. Dus ik paar minuten gewacht. En toen maar alt+f4. Telt als een verloren match. Net alsof die tegenstander een manier heeft gevonden om een verlies bij de tegenstander af te dwingen via een glitch (het zal wel niet, maar je zou het bijna denken). Nou dat doe ik dus ook niet meer....

Daarna tegen het altijd prachtige Spartak Moskou en Nice. Beide teams met veel betere spelers voorin dan ik met PSV. Hoeft geen probleem te zijn. Ik kan wel aardig verdedigen. Nou dan komt het. Ze komen er niet door. Ik sta met mijn verdediger steeds tussen zijn man en de goal. Dus wat doen ze? Bal aannemen en meteen schieten buiten de 16. Leuk man die Balotelli, maar waarom de fuck kom ik tegen zo'n speler? Elk schot buiten de 16 is raak. Super gameplay. Applaus voor EA [afbeelding]

Je wordt in dit spel zo NIET beloond voor goed verdedigen. Of ten minste proberen te verdedigen. Ook heb je vaak dat je AI verdediger bij een spits staat en de middenvelder van de tegenstander heeft de bal. Die speelt een diepte pass. Je verdediger reageert niet of super laat en de spits staat vrij voor goal voordat je die speler bent.

Je moet soms die replays in slow motion bekijken. Dan zie je gewoon dat een speler al beweegt voordat de diepte pass gegeven is. Dit spel blijft zo scripted als hell. Ik heb ook al een paar keer gehad dat een tegenstander duidelijk buitenspel staat. Duidelijk als in 10cm. Maar dit is Fifa. Er is geen interpretatie of een game mechanic dat de scheids het niet goed ziet. Verder moeten veel gele kaart gewoon rood zijn. Of veel niet gegeven gele kaart wel geel zijn.
Ook animaties die onmogelijk zijn. Je verdediger staat bijvoorbeeld voor de man en toch weet zijn speler te schieten doordat een voet half door jouw speler gaat.
En ja de AI. Vorige Fifa was verdedigen blijkbaar OP, dus is het nu dramatisch. Het kan nooit eens in balans zijn.

Verder kom ik soms echt tegen mensen te spelen die duidelijk minder zijn in de basis dingen als vooruit denken, combineren en kansen afdwingen. En dan kijk je bij je laatste wedstrijden en dan blijken ze divisie 1 te zijn. Dat zegt genoeg. Om daarna met 4-0 te verliezen van iemand in divisie 4 die met Leicester speelt. Want die spelers zijn helemaal niet OP ofzo.

Je wordt ook totaal niet beloond voor goed 'echt' spel. Het wegtrappen van de bal als je verdedigt is dom, want elke verdediger kan de bal zo goed rondspelen als een speler van Barca in het echt. Als je 1-0 achter komt zet je of druk, en dan wordt je genaaid doordat je ruimte maakt voor de tegenstander en zijn verdedigers nooit een foute pass versturen of aanname hebben. Of je zet geen druk en dan krijg je nooit meer de bal.

Kut spel :@
Ik kan er eigenlijk niks aan toevoegen, het is duidelijk dat EA zijn playerbase wil behouden, ook slechte spelers moeten kunnen winnen. Hoe meer ik de game speel, des te duidelijk je de scripting ook gaat herkennen. Veeg je iemand van de mat in de eerste helft? Bijna gegarandeerd dat je de tweede helft je borst nat kan maken. Ik stond vanavond met 3-1 voor, 70 procent balbezit en speelde mijn tegenstander volledig van de mat. Tweede helft uiteraard al mijn spelers als stroop, tegenstander mag de 3-2 en 3-3 maken uit willekeurige schoten waarbij al mijn spelers opeens niet meer weten wat voetbal is.

Andersom geldt natuurlijk ook, als ik de eerste helft van de mat geveegd word, weet ik zeker dat ik de tweede helft nog terug mag komen van de game, en warempel, soms lukt dit.

Dan heb je nog de games waarbij 100% kansen niet te scoren zijn, aanvallen waarbij je een spits alleen voor de keeper zet en deze op knullige wijze naast schiet, of al je schoten gaan op de lat, het wordt zo vreselijk obvious allemaal.

Fifa is de enige game waarbij ook mijn eigen overwinningen niet fair voelen, soms heb ik gewoon medelijden met de tegenstander want ik weet dat het niet perse betekent dat ik beter ben, ik mag winnen van de game.

Morgen start ik 'm toch weer op...

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:04

Leoon.

waka waka hey hey

quote:

Haha zo mooi, zelf m'n vriendin herkent dit als het weer eens bij mij gebeurt. Kunnen er allebei om lachen nu :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Fleximex
Twee keer in divisie 1 gebleven met hangen en wurgen. Maarja nu sta ik er met 1 winst, 1 gelijk en 3 verliezen wel slecht voor. Super leuk man die wedstrijden waar je tegenstander nog geen kans creëert maar dan wel effe van buiten de 16 scoort. En dan in de tweede helft opeens wel heel veel kansen krijgt. Ik ben echt niet van speelstijl veranderd hoor.

Ik wordt zo niet goed van het negatieve beloningssysteem in dit spel. Of anders gezegd: het is er niet. Goed spel is in je nadeel want dan weet je dat in de tweede helft alles lukt bij je tegenstander. Het is toch idioot dat ik eigenlijk nog nooit een simpele 3-0 heb gehad waar ik de hele wedstrijd gedomineerd heb. Ik zit verdomme wel in divisie 1. Wel een aantal keer gehad dat ik makkelijk op 4-0 ofzo kom. Maar dan krijg je van Fifa het momentum mee en merk je dat ook alles bij je lukt. Dat schaar ik niet onder het eerdergenoemde omdat de game je helpt en minimaal 2 van je goals waarschijnlijk bullshit waren.

Ook Rapid Wien is blijkbaar zo'n team waar letterlijk alle spelers sneller zijn. Het is volslagen idioot dat ik met Lozano vaak niemand er uit kan rennen. Zelfs centrale verdedigers niet. Maar elke spits van mijn tegenstander wel mijn verdedigers. Als ik in een situatie kom waar mijn verdediger op één lijn staat met de spits van de tegenstander dan haal ik 'm vaak niet eens meer in. Of ik beuk heb weg maar dan valt nota bene mijn verdediger op de grond en gaat zijn spits zonder problemen één op één met de spits door op de keeper. Waar komen dan die 70-75 stats voor mijn verdedigers vandaan. Ze verliezen kopduels, ze zijn soms niet sterk en zijn erg traag. Ze zullen wel goed zijn in vage dingen als tackelen en mandekking. Iets waar je geen flikker aan hebt in Fifa omdat het tackelen heel inconsequent is en mandekking of aan jezelf of de AI is overgeleverd.
Het lijkt net alsof ik 30 stats verdedigers heb.

Ik ben pas afgestudeerd in Game Design en ik schaam me bijna dat ik Fifa speel. De game mechanics zijn inconsequent. Het lijkt wel Hearthstone qua randomness. En er is simpelweg geen beloning voor de speler. Het is dat ik voetbal te leuk vind om het spel permanent links te laten liggen. Maar anders was ik al lang gestopt met deze automutilatie :P

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Het zegt al genoeg dat FIFA drie keer per jaar een patch ontvangt waarbij de gameplay volledig veranderd. Totaal ongeloofwaardig.

Prima dat de mechanics waardeloos zijn, wellicht momentum of expres buttonlag whatever. Maar deze gasten hebben gewoon géén visie op voetbal.

Stringer wijzigde deze reactie 08-02-2018 23:26 (35%)

• MadMoody
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:49
Het doet me enerzijds goed om te lezen dat ik niet de enige ben die het spel regelmatig vervloekt! Daarentegen is het eigenlijk triest dat EA ons dit voorschotelt. Want er wordt toch grof geld betaald voor de game. Een van mijn ergernissen betreft overigens dat het voetbal meer en meer lijkt op zaalvoetbal (of wat veel mensen ook wel zeggen Fifa Street). Bij een volgende versie mogen ze van mij meer dan de helft van al die onmogelijke trucjes weglaten.

• Freshnezz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 20:24

Freshnezz

Why so serious?

Ik speel al 15 jaar ofzo voetbalgames, maar deze kl*te k*t FIFA 18 laat me voelen alsof ik een idioot ben die voor het eerst een spelcomputer aanraakt. Ongelooflijk, speel seasons, heb met pijn en moeite divisie 2 gehaald maar heb gewoon van de laatste 20 potjes er maar 1 gewonnen.

Ben aardig aan het zakken nu, maar wat een kutspel is dit zeg. Het heeft gewoon totaal niet met skills te maken het is allemaal random. Dan komt geeneen pass aan en wordt alles onderschept, dan schiet je alles op de paal, dan word je door elke slome verdediger ingehaald, dan lijkt het alsof je een inputlag hebt van 100000ms of dan speel je weer tegen een debiel die met een 33k3 inbelmodem speelt.

Random...

Freshnezz wijzigde deze reactie 11-02-2018 02:26 (3%)

• Fleximex
Jezus wat lekker. Een keer een cup gedaan. Als je bij de finale komt moet je wel lang wachten op de match making omdat je ook echt tegen iemand moet komen die ook in de finale zit.

Maar eerste 2 matches weinig problemen. Derde match al wat lastig, maar stond wel steeds voor. Vierde match kom ik 1-0 achter. En dit is ook duidelijk zo'n tegenstander die ik vaker tegen kom in divisie 1 bij seasons. Maar goed wat een match was dat. Eigenlijk maar één kans in de eerste helft. Een snelle counter na een corner en 1-1. Tweede helft weer een counter Lozano 1-2. Beide keer echt vrij voor goal.
Daarna nog 1-3 gescoord en toen leavde hij. Heel lame, want je ziet dan geen filmpje of "congratulations!". Anticlimactic :P

Maar ik vertel niet het hele verhaal, want tussendoor hij hij zoveel kansen. Ook een paar reddingen van Zoet gezien, of ik moet zeggen animaties, die je niet altijd ziet. Echt een wonder dat ik die gewonnen heb, want 95% van de keer dat ik tegen zo'n tegenstander kom win ik niet. Beter team en een tegenstander die heel geduldig is en wacht op fouten.

Ik verdedig veel met de AI omdat ik me eigen 'tactical defending' skills niet vertrouw. Als je zelf het verdedigen doet loopt de tegenstander je soms voorbij. Niet dat de AI zo betrouwbaar is met druk zetten, verre van zelfs, maar een fout is makkelijker op te vangen op deze manier omdat je al een stap vooruit kan denken met de speler die je wel bestuurt. Echter hapt de AI zelden en de tegenstander wacht rustig af, dus dan heb ik heel veel moeite om de bal te veroveren.

Echt een tip voor mensen die seasons spelen en in divisie +/- 3 of hoger zitten. Speel cup matches. De eerste twee potjes moet je waarschijnlijk tegen iemand die minder goed is dan jij. En zelfs met alle Fifa gekkigheid is het kwaliteitsniveau zo groot dat je je eerste potjes makkelijk wint. Zo kan je op zeker een potje even winnen om weer in de flow te komen. Ook goed voor je gemoedstoestand ;)

Fleximex wijzigde deze reactie 16-02-2018 23:19 (5%)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:02
Dit is denk ik volledig offtopic, maar zijn er veel mensen hier die Fifa Mobile spelen en is het de moeite waard om er een apart topic voor te openen?

• Fleximex
Kill me right now :')

Laatste minuut goal tegen waar de helft van de bal door de hak van mijn speler gaat. Cause fuck collision. Zo'n zacht rollertje ook nog. Sorry Fleximex, maar het is 3-3. And I can't let you do that. Dus 4-3 it is. Kut spel :*)

Fleximex wijzigde deze reactie 18-03-2018 12:44 (4%)

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
Freshnezz schreef op zondag 11 februari 2018 @ 02:25:
Ik speel al 15 jaar ofzo voetbalgames, maar deze kl*te k*t FIFA 18 laat me voelen alsof ik een idioot ben die voor het eerst een spelcomputer aanraakt. Ongelooflijk, speel seasons, heb met pijn en moeite divisie 2 gehaald maar heb gewoon van de laatste 20 potjes er maar 1 gewonnen.

Ben aardig aan het zakken nu, maar wat een kutspel is dit zeg. Het heeft gewoon totaal niet met skills te maken het is allemaal random. Dan komt geeneen pass aan en wordt alles onderschept, dan schiet je alles op de paal, dan word je door elke slome verdediger ingehaald, dan lijkt het alsof je een inputlag hebt van 100000ms of dan speel je weer tegen een debiel die met een 33k3 inbelmodem speelt.

Random...
Hoezo random
Ik win tegen de CPU met 6 -0 en potje daarna tegen een zwakkere team heb ik de meest bizare wedstrijd ever.
krijg een strafschop mee terwijl er NIETS gebeurd.
Krijg 2 tegendoelpunten omdat de bal van richting wordt veranderd door een CPU die er random voor springt.

druk op de schiet toets en hij schiet 10x harder dan wat hij normaal doet.

• MadMoody
WAT EEN KUTSPEL! Sorry, de frustratie moest er even uit. Na weer een aantal verliespartijen waarin ik veel en veel sterker was raak je knap gefrustreerd. Ik ben gek op voetbalgames en koop ze ieder jaar. Maar ik twijfel ernstig of ik wel aan FIFA 19 ga beginnen als er niet veel, heel veel verbeterd wordt!

• Vdp_stijn
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12-09 10:15
Dit spel is echt fucked up hoor... zit totaal geen realisme meer in.
Slechte passen, afstandschoten die gewoon binnen waaien, vanaf ik op O duw om te tackelen is het meteen fout, terwijl andersom amper voor fout wordt gefloten... fifa is diep gezakt met de jaren...
Wordt tijd om het spel een paar jaar niet meer te kopen en even pro evolution soccer uit te testen en wie weet klik het daarmee beter.

• Fleximex
Ik sta 2-1 voor tegen een gast die heel verdedigend speelt. Niet qua speelstijl, maar gewoon zijn hele team staat terug. Alleen de spits zet druk. De rest zet pas druk als een middenvelder op de helft van zijn helft de bal heeft. Volgens had hij dat in de opstelling zo gezet. Want zelf met ultra defending zetten mijn speler nog wel druk op middenvelders.

Maar goed. Een counter ploeg dus en ik sta 2-1 voor. Ik verlies de bal voorin in de 90ste minuut en speel defending (één tikje naar links). En wat denk je. Opeens sta ik achterin 1 tegen 4. Ja je leest het goed: 1 TEGEN 4. Heel mijn team was bij een aanval in de 90ste minuut dus over de middenlijn gekropen. Ik handmatig de spelers terug laten rennen, want de ai laat ze met een slakkengangetje terug rennen.
Met een beetje geluk een goal kunnen afwenden. Maar wat een onzin :(

Door die overwinning, na een kort uitstapje in divisie 2, weer terug in divisie 1.

• MadMoody
De 45e minuut en de 90e minuut zijn gevaarlijk in Fifa 18. Zelf probeer ik dan rond die tijd ook nog wat te doen, wat regelmatig goals oplevert. Zeker vlak voor rust. De 45e minuut dus. Dat zit gewoon in het spel ingeprogrammeerd volgens mij. Wat eigenlijk niet goed is naar mijn mening. Maar ja Fifa 18 he? Scripted as hell!

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:18

DirtyBird

Praktiserend denker

Grappig om al die rants hier te lezen. Ik heb dit jaar voor het eerst PES gekocht omdat ik FIFA he-le-maal zat was. De wittebroodsweken waren na een paar dagen al afgelopen. Ik zat er aan te denken om alsnog fifa te kopen :/
Ik slinger mario smash football maar weer aan...

@Vdp_stijn, niet aan PES beginnen dus. Minstens zo kut.

DirtyBird wijzigde deze reactie 25-03-2018 12:13 (9%)

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Fleximex
Ik haat ook teams als Nice, Leicester, Spartak Moskou. Allemaal teams met spelers die op papier goed zijn (ook fysiek vooral, beter dan mijn PSV spelers), maar in het echte voetbal vaker niet dan wel thuis geven en dus eigenlijk helemaal niet zo goed zijn als in Fifa. Waarom zet de matchmaking mij tegen zulke teams?

Dat is alsof je een potje 1 vs 1 Starcraft speelt. Maar dan heeft je tegenstander 50% meer dmg op al zijn units.

Het is nooit leuk om tegen zulke teams te spelen. Elke keer denderen ze over je heen. Heel saai een 1 2 passje en maar naar mijn goal blijven rennen, want je verdedigers staan steeds vast en voordat ze op gang zijn om op volle sprintsnelheid te zitten is de bal al lang ergens anders. Ik moet zoveel meer moeite doen om kansen af te dwingen met mijn team. Want een middenveld met Hendrix, Van Ginkel, Ramselaar of Pereiro is gewoon zoveel trager en gewoon overall minder dan spelers van de genoemde team.

Ik weet ook zeker dat die spelers niet beter zijn in Fifa dan mij. Ik denk zelfs divisie 3/4 niveau. Ze zouden seasons moeten doen dat je je team kiest en 50% kans hebt dat het een mirror match wordt met jouw team of die van de tegenstander. Of gewoon betere matchmaking :P

Fleximex wijzigde deze reactie 25-03-2018 12:17 (12%)

• Vdp_stijn
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12-09 10:15
Fifa gaat toch enkel maar de foute rixhting uit... vooralsnog kan fifa 17 en 18 niet tippen aan fifa 16.

Ze maken spelers zo hoog met skillz dat de fun ervanaf is...
Net een potje gespeeld. Een speler komt 3x tot schieten op doel, tuurlijk allemaal binnen, waaronder 1 kopbal, 1 goal doordat de keepzr de bal in de voeten duwt (heb ik iedere match voor) en dan nog een onmogelijk afstandschot die gewoon simpelweg binnenwaait...
Zover is fifa gekomen dat je van 35 meter kunt trappen en het 8 op 10x goal is...

Ook die kl*te verdedigers die qua niveau belachlijk hoog zijn, ze lopen zelf ronaldo en bale eraf --> logica, uhum...

In zie elke maand een update van fifa hier ennog daar, maar aan hun spelmodus veranderen ze geen ballen. In tegendeel wordt het alsmaar slechter en slechter vind ik.
Nuja het is vandaag nogmaals bewezen dat het spelbeter niet deugd dus voor mij hoef ik geen enkel fifa game meer en verkoop ik alles van fifa:)

Heb lang genoeg sponsortje gespeeld om uiteindelijk een hoop rommel voor in de plaats te krijgen

• Fleximex
Nou hehe. In mijn 39ste en net nog mijn 42ste seizoen eindelijk kampioen geworden van Divisie 1. Ik heb van mijn laatste 17 wedstrijden er 2 verloren en 2 gelijk en de rest gewonnen. Van die 17 wedstrijden heb ik ook in 16 wedstrijden 3 of meer goals gemaakt.

Ik begin eindelijk het spelletje in de vingers te krijgen. Of anders gezegd. Ik weet de invloed van Fifa randomness en scripting te beperken ;)

Edit: En hoppakee. Seizoen 43 ook kampioen divisie 1. Wat een leuk spel is Fifa 18 toch :+
quote:
Fleximex schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:19:
[...]
Het kan nooit eens in balans zijn kut spel :'(
quote:

quote:
Fleximex schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:43:
Kill me right now :')

Laatste minuut goal tegen waar de helft van de bal door de hak van mijn speler gaat. Cause fuck collision. Zo'n zacht rollertje ook nog. Sorry Fleximex, maar het is 3-3. And I can't let you do that. Dus 4-3 it is. Kut spel :*)
Edit:
Seizoen 51 en 54 nu ook gelukt om kampioen te worden. Sinds misschien al wel 20 seizoenen niet meer naar divisie 2 gedegradeerd. Tussen seizoen 42 en 51 misschien maar één keer dicht bij nog een kampioenschap geweest in divisie 1. Frustratie was er wel veel :P

Andere spelers maken soms goals die ik gewoon niet kan maken. Als ik een hoge voorzet geef mag ik geluk hebben dat ik een speler vind. Een tegenstander net kon echter een voorzet geven en dan de bal aannemen ondanks dat er een meerdere van mijn spelers omheen stonden. Het was niet eens zo'n snel dalende voorzet. Ik snap daar soms niks van.

Wellicht dat de auto, semi en manual instellingen daar nog een verschil in brengen. En dan als je je voorzetten op auto of semi hebt staan er gewoon sommige dingen niet mogelijk zijn omdat het spel gescript is. Zo ook soms bij diepte passes.
Ik haat het ook dat tegenstanders in het keepersgebied (!) nog een diepte pass op een andere speler kunnen geven. Dat is zo onrealistisch. De keeper grijpt dan ook niet in. Je voelt je dan soms zo machteloos.

Verder nog slidings van achter die eerst de man raken en soms ook nog de bal daarna (soms ook helemaal niet) zijn in het strafschopgebied geen penalty. Ik krijg soms juist penalty's tegen als ik de AI laat verdedigen en die niet eens een tackel maakt maar een tegenstander tegen hem aanloopt :F

Maar het aller kutste blijft dat verdedigers gewoon heel goed kunnen voetballen. Wanneer zorgt EA er nou eens voor dat een verdediger vol onder druk 50% van de passes die hij geeft niet aankomen. Dat is realistisch en zorgt ook nog eens voor spektakel (wat voor EA op één lijkt te staan, ten koste van realisme, consistente gameplay, etc).
Je kan nog steeds lamen door bij 1-0 voor een beetje driehoekjes te maken met je achterste 4 en je keeper zonder ook maar een enkele consequentie. Gelukkig doet nog geen 10% van de spelers dat.
Maar ik merk dat ik dat, als ik me bewust ben van de tijd, ook doe in de laatste 5-10 minuten bij een 1 of 2 doelpunten verschil voorsprong. Het is dat, of je zelf overgeven aan de 'match intensity' scripting van EA.

Edit 2: En ja hoor. Het seizoen nadat ik kampioen geworden ben weer 2 verliezen 2 gelijk. Zal moeilijk zijn om er in te blijven weer. Wat een onzin goals krijg ik toch weer tegen. Mijn centrale verdedigers lopen opeens in de modder. Heb nu best wat goals tegen uit gewoon diepe balletjes waar ik met mijn verdediger een voorsprong heb maar er compleet uitgelopen wordt (iets wat aan de andere kant met Lozano (zowat de snelste speler in het spel niet lukt, want de tegenstanders hebben blijkbaar wel snelle verdedigers). De laatste kreeg ik zulke goals eigenlijk niet tegen.

Maar ook 2x een 3-2 voorsprong laatste 5 minuten alsnog 3-3. Wat een frustratie weer. Ook leuk dat ik bij een van die 3-2 voorsprongen gewoon 2 vrije schietkansen in de 16 heb. Als ik op de rand van de 16 op precies dezelfde manier schiet zijn het 100% doelpunten. Maar nu in de 16 opeens niet. Bal gaat onbegrijpelijk naast en eentje red de keeper onwaarschijnlijk. Zo'n bal waar mijn keeper een animatie zou starten dat hij een hoek (lees: de verkeerde hoek) kiest. Zo flauw hoe de game mij weer tegen werkt.

Fuck het niet bestaande beloningssysteem in de gameplay van Fifa. Iets wat in zowat elke game de basis is. Actie, reactie. Doe je iets goed dan wordt je beloond. Maar niet in Fifa, want dan moet je rekening houden met parameters als 'je staat met slecht één goal verschil voor' en dan gaan normale ballen er niet in of komt een tegenstander met een aanval die je normaal makkelijk tegenhoudt er opeens frottend doorheen en maken je verdedigers een gedaanteverwisseling door met een andere speler waarbij elke stat opeens 40 lager is.

Fleximex wijzigde deze reactie 24-05-2018 23:59 (128%)

• Granaatappel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:34
Iemand die mij kan helpen?

Speel altijd met een vriend Coop online, nooit problemen. Nou wilde ik online dat WK doen en telkens geeft hij aan dat mijn selectiebestand beschadigd is of niet overeenkomt. Ik heb mijn online selectiebestand verwijderd maar dit mocht niet baten. Als ik een normale vriendschappelijke wedstrijd start zonder het WK gedoe eromheen, doet ie het wel gewoon.. iemand?

• timano
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-09 09:41
Hoe hebben ze in Fifa 18 world cup sommige spelers wel een face update zoals lozano en als je hem bij Psv ziet heeft hij geen face update. Hoe komt dat ?

• dannbla
  • Laatst online: 00:25
Ik speel al vanaf 08. FIFA laat ik al lange tijd links liggen omdat, naar mijn mening door de jaren heen alles steeds makkelijker is geworden. De game assisteerd je echt met alles. Nu met de WC update maar weer even geinstalleerd en na 2 potjes direct weer eraf gegooid.

Je voelt gewoon aan alles dat de game het spel bepaald, dan mag jij weer aanvallen en dan mag je tegenstander weer aanvallen. Op enig moment maakte ik 4 goeie tackles op de beste man en hij kreeg 4x de bal terug totdat hij een schot kon lossen, dan voel je de momentum weer naar mijn kant vallen.

Dit is gewoon puur gecode om "de spanning" erin te houden. Zo heeft hij het idee dat ie nog goed bezig is en krijg ik, ongeacht dat ik beter ben en zijn spel lees, het alsnog moeilijk.

Er is totaal geen skillgap meer, met je gehele achterlinie kan je hoge snelheid tiki taka spel spelen, alles is zo assisted dat het netzogoed een mobile game had kunnen zijn.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
dannbla schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:55:
Ik speel al vanaf 08. FIFA laat ik al lange tijd links liggen omdat, naar mijn mening door de jaren heen alles steeds makkelijker is geworden. De game assisteerd je echt met alles. Nu met de WC update maar weer even geinstalleerd en na 2 potjes direct weer eraf gegooid.

Je voelt gewoon aan alles dat de game het spel bepaald, dan mag jij weer aanvallen en dan mag je tegenstander weer aanvallen. Op enig moment maakte ik 4 goeie tackles op de beste man en hij kreeg 4x de bal terug totdat hij een schot kon lossen, dan voel je de momentum weer naar mijn kant vallen.

Dit is gewoon puur gecode om "de spanning" erin te houden. Zo heeft hij het idee dat ie nog goed bezig is en krijg ik, ongeacht dat ik beter ben en zijn spel lees, het alsnog moeilijk.

Er is totaal geen skillgap meer, met je gehele achterlinie kan je hoge snelheid tiki taka spel spelen, alles is zo assisted dat het netzogoed een mobile game had kunnen zijn.
Ik speel fifa al sinds 98 en het spel is echt wel moeilijker geworden. Als je alleen al ziet hoeveel buttons je kunt/moet gebruiken en bepaalde technieken je jezelf aan moet leren.

Natuurlijk zit er een soort van scripting in en lijkt het oneerlijk, maar ik merk ook dat veel mensen in hun formatie blijven spelen en deze nooit aanpassen. Ik loop ook wel eens (vaak zat ) stuk op een tegenstander en wissel van formatie, of gooi er een paar andere / snelle spelers in. Soms overloop je daarna een tegenstander compleet die hier niet op inspeelt.

Dat je met je achterhoede goed speelt komt ook door TOTS spelers. Natuurlijk zijn die nu overpowered en speelt je team opeens veel beter (En die van je tegenstander net zo) Maar vaak kun je hier zelf op anticiperen.

Skillgap daarentegen vind ik zeker wel aanwezig. Natuurlijk kun je onterecht verliezen (of winnen) maar als je goed genoeg bent win je 9 van de 10 keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik maakte vanavond een lekker goaltje in Seizoenen, maar dat was deels geluk. Ik deed namelijk een trucje waarvan ik de naam niet weet en ook niet weet hoe ik dat deed. Je ziet het op 0:06 in het filmpje van die goal:

YouTube: FIFA 18_20180603010638

Iemand enig idee? Vond het wel lekker om zo ruimte te creëren voor Son.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

quote:
timano schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:27:
Hoe hebben ze in Fifa 18 world cup sommige spelers wel een face update zoals lozano en als je hem bij Psv ziet heeft hij geen face update. Hoe komt dat ?
Viel mij ook op ja bij Lozano. Blijkbaar gebruikt de WK update een aparte database voor gezichten :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:34
quote:
Freshnezz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:13:
[...]

Viel mij ook op ja bij Lozano. Blijkbaar gebruikt de WK update een aparte database voor gezichten :?
Zelfde geldt geloof ik voor tenues

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fleximex
Meh. World Cup toernooi is ook niet echt leuk. Speel je Mexico. Mooi gebalanceerd team van allemaal rond de 80, maar dan kom je tegen betere landen zoals Brazilië en Portugal met Ronaldo. Tegen Brazilië nog kunnen winnen van iemand, maar tegen Portugal was het klaar. Twee keer kreeg hij een nog geen halve kans met Ronaldo op rand 16. Beide keren binnen kant paal. GAAAP.
Voor de rest was ie niet dreigend. Kon net zo goed iemand uit Divisie 4/5 zijn. Maar ik als divisie 1 speler kan daar dan simpelweg niet van winnen en moet elke wedstrijd minimaal 3 keer scoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebasgrif
  • Laatst online: 21-09 00:59
Is het nog de moeite om FIFA aan te schaffen? De World Cup mode ziet er toch wel erg geinig uit.
Mijn belangrijkste twijfelpunt is: Hoe dood is FUT zodra fifa 19 uitkomt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:15
quote:
sebasgrif schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:58:
Is het nog de moeite om FIFA aan te schaffen? De World Cup mode ziet er toch wel erg geinig uit.
Mijn belangrijkste twijfelpunt is: Hoe dood is FUT zodra fifa 19 uitkomt?
3 weken geleden nog gekocht. Ben er blij mee. Nu geloof ik 25 euro hier en daar, dus valt mee. Tot en met september kun je nog flink fifa 18 doen, goede 4 maanden nog, 6 euro per maand dus :-P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:28
FUT zal flink afnemen, zelfs voordat Fifa19 er is. Maar helemaal dood verwacht ik niet.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fleximex
Duitsland: verslagen, Brazilië: verslagen, nog een keer Duitsland: verslagen, Argentinië: verloren in finale.

Ik zit steeds met zweethandjes te spelen. Creëer minimaal twee keer zoveel kansen als de tegenstanders maar het scheelt nogal als een 80 hoog/ 90 speler schiet of een 80 speler. Zo maak je de World Cup toch niet toegankelijk. Je moet een 5 sterren land kiezen. Doe je dat niet dan moet je zo ontzettend veel moeite doen en voelt een verlies zuur omdat je bij zowat elke goal die je tegen krijgt weet dat je tegenstander die niet had gemaakt met een minder team.

Finale een strafschop tegen in de laatste minuut omdat de AI (niet een speler die ik bestuurde!) een hele normale schouderduw gaf. Want dat is natuurlijk een strafschop waard. En al die harde slidings, waar soms zelfs eerst je man geraakt wordt, zijn natuurlijk wel reglementair :')

• Fifaflaws
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21-09 15:07
Gameplay is echt weer om te huilen. Was heel leuk voor één dag na de wc update. Klote EA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fleximex
Verdomme. Ik heb nu weer 3x in de finale gestaan vandaag en alle 3 verloren. Simpelweg omdat de persoon in de finale het spelletje enigszins snapt en als je dan met Mexico speelt ben je kansloos. Maakt niet uit dat de teams 'maar' een halve ster uit elkaar schelen. Het verschil tussen een speler van 80 en een speler van hoog in de 80 of in de 90 is gewoon gigantisch.

Ook goals tegen vanaf plekken dat je niet een kans kan noemen. De tegenstander dwingt het ook totaal niet af ofzo. Of ja. Eigenlijk wel door vooraf een 5 sterren team te kiezen.

Hoe kan Giroud elke luchtduel uit een doeltrap winnen. Zo sterk is hij nou ook weer niet. Totaal niet realistisch.

En tegen een aanval met Dyballa, Aguero, Di Maria en Messi is ook maar weinig te doen. Hoewel ik me goed staande houd. Maar elke keer als je een bal veroverd komen hun meteen uit hun animatie, kunnen instant 180 graden de andere kant op rennen terwijl ze vol aan het sprinten waren en rennen ze naar de bal terwijl jouw speler 2 seconden in een tackelanimatie blijft hangen.

Meh.

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 21:33
Op de switch, moet ik iedere keer delen dat ik m'n gegevens opgeef aan EA. Hebben meer dit? Wanneer ik inlog op m'n Nintendo-account staat dat ik dit gewoon al doe:
Gedeelde informatie: Basisprofiel / (Delen altijd toegestaan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMoody
Ongelooflijk. Het idee om Fifa 19 NIET te kopen neemt alleen maar toe. Net ook nog weer zo'n potje: 21 schoten op doel van mijn kant, mijn tegenstander slechts 3 schoten op doel en dan toch 4-3 verliezen... Hoe is dat überhaupt mogelijk als mijn tegenstander maar 3 schoten op doel heeft? deze uitingen zijn nergens voor nodigSorry voor mijn frustratie overigens, maar dit soort dingen gebeuren net te vaak met dit spel. Het heeft me al 1 controller gekost uit pure frustratie omdat Fifa 18 zo onrechtvaardig is. :( :( :( :( :(

Gropah wijzigde deze reactie 26-06-2018 10:46 (5%)

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:51
quote:
MadMoody schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:35:
Ongelooflijk. Het idee om Fifa 19 NIET te kopen neemt alleen maar toe. Net ook nog weer zo'n potje: 21 schoten op doel van mijn kant, mijn tegenstander slechts 3 schoten op doel en dan toch 4-3 verliezen... Hoe is dat überhaupt mogelijk als mijn tegenstander maar 3 schoten op doel heeft? deze uitingen zijn nergens voor nodigSorry voor mijn frustratie overigens, maar dit soort dingen gebeuren net te vaak met dit spel. Het heeft me al 1 controller gekost uit pure frustratie omdat Fifa 18 zo onrechtvaardig is. :( :( :( :( :(
haha ik herken het. Ik ben verrassend weer op 18 wins uitgekomen deze WL. Elk weekend hetzelfde riedeltje, maakt niet uit welke formatie ik pak.

Gropah wijzigde deze reactie 26-06-2018 10:46 (3%)

• MadMoody
Het irritante is: Je weet het, maar toch laat je je frustreren!

• soldier wolf
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 08-12-2018
Klopt. Of je nou met een bronzen, gouden, full icon, of tots team speelt EA weet het zo te scripten dat je iedere week op hetzelfde resultaat uit komt. Soms 2 meer winst of verlies maar meer niet. Als je paar x te veel op rij wint verlies je er daarna net zo veel. Verlies je er 7 op rij win je er daarna 7 op rij en hoe dan ook de 8e verlies. Nee voor mij nooit meer fifa
quote:
harrybeuker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:15:
[...]

haha ik herken het. Ik ben verrassend weer op 18 wins uitgekomen deze WL. Elk weekend hetzelfde riedeltje, maakt niet uit welke formatie ik pak.

• harrybeuker
quote:
soldier wolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:53:
Klopt. Of je nou met een bronzen, gouden, full icon, of tots team speelt EA weet het zo te scripten dat je iedere week op hetzelfde resultaat uit komt. Soms 2 meer winst of verlies maar meer niet. Als je paar x te veel op rij wint verlies je er daarna net zo veel. Verlies je er 7 op rij win je er daarna 7 op rij en hoe dan ook de 8e verlies. Nee voor mij nooit meer fifa

[...]
wat doen wij anders dan die gasten die 37 tot 40 wins hebben? Zijn die dan zo gruwelijk goed dat ze elke game kunnen omzetten? Juiste tijdstippen spelen? Er zijn mensen die janken er op zondag 40 potten door heen omdat dan de "mindere" tegenstanders spelen

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-09 00:11
Edit

Cis wijzigde deze reactie 26-06-2018 22:02 (98%)

• Jaafke
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-05 12:48
TOTS Ilicic is echt een GOAT hoor.
Longshots, finesse shots alles is een goal

4-3-1-2 met Prime Crespo en Tots Gomez op ST, Lord Ilicic op Cam
Laatste 25 wedstrijden er maar 1 verloren.

• MadMoody
quote:
harrybeuker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:16:
[...]

wat doen wij anders dan die gasten die 37 tot 40 wins hebben? Zijn die dan zo gruwelijk goed dat ze elke game kunnen omzetten? Juiste tijdstippen spelen? Er zijn mensen die janken er op zondag 40 potten door heen omdat dan de "mindere" tegenstanders spelen
Ja dat vraag ik mij ook af. Wat misschien jullie ook bekend voorkomt: Soms win je zo 10 potjes achter elkaar en de andere dag win je er niet 1, terwijl je precies hetzelfde speelt!

• Wesleyhassing
  • Laatst online: 20-09 13:23
quote:
harrybeuker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:16:
[...]

De meeste van die gasten zijn zo ontzettend slim. Ze weten precies wanneer ze moeten schieten om te scoren en hoe. Ze kunnen heel goed hun trucjes timen. Ze blijven altijd super rustig. En al die factoren bij elkaar maakt zon speler.

• Wesleyhassing
  • Laatst online: 20-09 13:23
quote:
soldier wolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:53:

[...]
Heeft niks met scripting te maken. Je matchmaking wordt op je rankvoorspelling gebasseerd. Vandaar dat je na 10 goede potten sterkere tegenstanders tegen kan komen. En na 10 mindere potten slechtere tegenstanders.
quote:
Wesleyhassing schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:33:
[...]

Heeft niks met scripting te maken. Je matchmaking wordt op je rankvoorspelling gebasseerd. Vandaar dat je na 10 goede potten sterkere tegenstanders tegen kan komen. En na 10 mindere potten slechtere tegenstanders.
Misschien is het bias, maar ik heb het gevoel dat hetzelfde gebeurt in Squad Battles aan de hand van je ranking. Alles tot elite is easy en daarna worden de potjes steeds lastiger vooral als je tegen het volgende level aan loopt te tikken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-09 17:19
quote:
Bossie schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Misschien is het bias, maar ik heb het gevoel dat hetzelfde gebeurt in Squad Battles aan de hand van je ranking. Alles tot elite is easy en daarna worden de potjes steeds lastiger vooral als je tegen het volgende level aan loopt te tikken.
Ik heb daar het gevoeld toch dat het ad random is. Zo begon ik maandag met een verlies tegen een bronzen team waarna ik een full TOTS team wegspeelde....

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Wesleyhassing schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:33:
[...]

FIFA doet helemaal niets met 'voorspelling', die match enkel op basis van je total result (w-l-d) en je streak (laatste 5), meer niet. En dat is enkel en alleen tegen wie je mag gaan spelen, we hebben het hier ook over ingame scripting.

• harrybeuker
quote:
Jaafke schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:22:
TOTS Ilicic is echt een GOAT hoor.
Longshots, finesse shots alles is een goal

4-3-1-2 met Prime Crespo en Tots Gomez op ST, Lord Ilicic op Cam
Laatste 25 wedstrijden er maar 1 verloren.
welke custom tactics?
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Ik heb daar het gevoeld toch dat het ad random is. Zo begon ik maandag met een verlies tegen een bronzen team waarna ik een full TOTS team wegspeelde....
Misschien, maar in squad battles is de rating van een team echt niet relevant, alles is toch geboost waardoor het voornamelijk gaat om formatie/tactiek.

Sowieso, als de AI besluit niet high pressure/aggression te spelen dan is het een free-win.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Online is deze game echt zo gaar met al die exploid sukkeltjes... Allemaal 6 man achterin, 2 snelle mannen voorin en dan die steekbal 3x doen. Is sowieso 2x een goal dan...

EA maakt de game zo voorspelbaar en dom op deze manier...

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 16:05
Is het uberhaupt alweer mogelijk in deze versie of in komende versies om je eigen muziek op PS4 te importeren? Hoe vet zou het zijn om dit als muziek of entrance scene te hebben :)

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:18

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik maak keer op keer de fout in FUT dat ik probeer te voetballen en daarmee wordt het me ook steeds duidelijker wat er precies mis is met het spel, namelijk dat voetballen en opbouwend spelen niet loont. Je kunt ongelimiteerd sprinten en je spelers spelen een pot makkelijk uit. Daar komt bij dat tijdens een confrontatie de speler die sprint in het voordeel is. Natuurlijk zitten er allemaal gare bugs in waar je van gaat fronsen (inworpen en corners ogenschijnlijk verkeerd toegewezen, bizarre overtredingen waar niet voor gefloten wordt, etc), maar ik denk dat ze het met een vrij kleine ingreep een veel beter spel zouden kunnen maken.
- Sprinten zwaarder bestraffen mbt stamina van de spelers
- grotere error op afstandsschoten

Nu loont het om achterin op de kluts te spelen en te loeren op een counter en vol te sprinten. Dat levert box-to-box wedstrijden op die eigenlijk vrij saai zijn en, zoals @Jedi Geub al zegt, voorspelbaar.

Het zou wel het tempo uit het spel halen waarmee ze waarschijnlijk een groot deel van de grote groep casuals verliezen.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• harrybeuker
https://sportnieuws.nl/es...sschien-eindelijk-winnen/

Speel jij FIFA met je vrienden, maar is het voor jou geen uitdaging meer om van ze te winnen? Dan heeft ontwikkelaar EA dé spelmodus voor jou gemaakt. In FIFA 19 kun je namelijk ook spelen met 'house rules'.

Dit zijn eigenlijk een soort handicaps die je jezelf of een ander kunt opleggen om het spel wat uitdagender te maken. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je hele team al met een gele kaart begint of dat je spelers vanaf het begin geen energie hebben. Ook je scoringsmogelijkheden kun je flink beperken: zo kun je ervoor zorgen dat alleen afstandsschoten of volleys en kopballen als goals tellen.

Survival
Daarnaast gaat het gerucht dat ook de survival-regel een onderdeel zal zijn van de house rules van FIFA 19. Die regel zorgt ervoor dat je een speler verliest bij elk doelpunt dat je maakt. Voor je tegenstander geldt hetzelfde. Meer officiële aankondigingen kunnen we waarschijnlijk verwachten op de gamebeurs Gamescom, die van 21 tot 25 augustus wordt gehouden.

harrybeuker wijzigde deze reactie 31-07-2018 14:21 (83%)

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:53
Heb tijdens het WK FIFA 18 gekocht (België wereldkampioen weet je wel ;)) Mijn vorige fifa was 2003. Kan ik het spel gewoon blijven spelen als fifa 19 uitkomt of gaat EA er alles aan doen om mij opnieuw te doen betalen? Ik speel geen FUT of online. Enkel carreer en de WK mode.

• Fifaflaws
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21-09 15:07
XD FIFA. Ik ga echt nooit meer geld uitgeven aan de serie. HE-LE-MAAL KLAAR MEE

• Fleximex
Afgelopen week weer wat potjes gespeeld. Het blijft zuur dat verdedigers zo goed de bal kunnen rondspelen en dat het enige wat je met druk zetten bereikt is dat je ruimtes weggeeft en spelers van de tegenstanders vrij laat staan. Maar het alternatief, niet druk zetten, is geen alternatief als je achter staat...

Verder blijft Fifa nog steeds dat spel van de magische knopcombinaties. Tegenstanders weten altijd met voorzetten het hoofd van een medespeler te vinden waarbij ook nog eens die speler naar de bal toe springt en jouw speler als een zoutzak omhoog gaat of helemaal niet springt.

Wat heeft mijn tegenstander dan gedaan om een goal te verdienen? Ook heb je soms voorzetten tegen waarbij de spelers van de tegenstander gewoon in de dekking staan en niet richting de plaats rennen waar de bal gaat komen. Maar op het moment dat de voorzet gegeven is opeens die kant op sprinten. Let wel. Je tegenstander bestuurt die speler helemaal niet. Dat is de AI die dat doet. En jouw verdediger blijft natuurlijk staan. Nogmaals: waaraan verdient mijn tegenstander dan een goal als hij enkel en alleen een voorzet geeft?

Ik heb ook altijd het idee dat ik zoveel meer moeite moet doen om een goal te maken dan mijn tegenstanders. Het voelt als een shooter waarbij ik 10 keer moet schieten om iemand dood te krijgen, terwijl andere spelers 3 keer hoeven te schieten. En dat met hetzelfde wapen...

Het beloningssysteem wat bij eigenlijk elke game aanwezig is (doe iets goed en krijg een beloning) is er in Fifa niet. Geef 10 geweldige passes, maar pass 11 komt net niet aan waardoor een aanval stuk loopt. Tegenstander krijgt per toeval de bal op de flank geeft 1 voorzet en raak.
Wat klopt hier niet EA? En natuurlijk is voetbal niet zo simpel dat je een bepaalde vooraf bepaalde set aan dingen moet doen om een goal te scoren (a.k.a. verdienen), maar het werk dat je nu moet verzetten om een goal te maken is zo inconsistent en zo niet gebalanceerd dat je gaat twijfelen of Fifa wel een game is. Een simulatie is het ook niet want daarvoor staat het te ver van echt voetbal af.

Wie het weet mag het mij vertellen.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

quote:
Fleximex schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:51:

Wat heeft mijn tegenstander dan gedaan om een goal te verdienen? Ook heb je soms voorzetten tegen waarbij de spelers van de tegenstander gewoon in de dekking staan en niet richting de plaats rennen waar de bal gaat komen. Maar op het moment dat de voorzet gegeven is opeens die kant op sprinten. Let wel. Je tegenstander bestuurt die speler helemaal niet. Dat is de AI die dat doet. En jouw verdediger blijft natuurlijk staan. Nogmaals: waaraan verdient mijn tegenstander dan een goal als hij enkel en alleen een voorzet geeft?

Ik heb ook altijd het idee dat ik zoveel meer moeite moet doen om een goal te maken dan mijn tegenstanders. Het voelt als een shooter waarbij ik 10 keer moet schieten om iemand dood te krijgen, terwijl andere spelers 3 keer hoeven te schieten. En dat met hetzelfde wapen...

Het beloningssysteem wat bij eigenlijk elke game aanwezig is (doe iets goed en krijg een beloning) is er in Fifa niet. Geef 10 geweldige passes, maar pass 11 komt net niet aan waardoor een aanval stuk loopt. Tegenstander krijgt per toeval de bal op de flank geeft 1 voorzet en raak.
Wat klopt hier niet EA? En natuurlijk is voetbal niet zo simpel dat je een bepaalde vooraf bepaalde set aan dingen moet doen om een goal te scoren (a.k.a. verdienen), maar het werk dat je nu moet verzetten om een goal te maken is zo inconsistent en zo niet gebalanceerd dat je gaat twijfelen of Fifa wel een game is. Een simulatie is het ook niet want daarvoor staat het te ver van echt voetbal af.

Wie het weet mag het mij vertellen.
Precies dit dus.. dit spel slaat helemaal nergens op, je hebt gewoon totaal geen controle. Het ligt aan de AI of de kans groter is dat je wint, niet eens of je beter bent dan je tegenstander of niet.

Je gaat mij niet vertellen dat het door de tegenstander komt dat elke paas van mij stronttraag is, dat mijn spelers de simpelste ballen niet kunnen aannemen, dat er voor open goal op de paal geschoten wordt, dat letterlijk alles onderschept wordt, dat de tweede bal altijd bij je tegenstander terecht komt, dat je snelste speler door de traagste verdediger wordt ingehaald, dat je getackeld wordt, die speler weer van de grond op staat, je inhaalt en de bal weer kan afpakken voordat jouw speler die hele bal nog niet onder controle heeft etc. etc. etc. etc..

Met pijn en moeite divisie 1 gehaald met seizoenen, en sindsdien alleen maar verloren en inmiddels achter elkaar gezakt naar divisie 6. Denk dat ik van de afgelopen 40 wedstrijden er maar 4 ofzo gewonnen heb (wtf |:( ). Soms denk ik echt dat ik gewoon een hersenbeschadiging heb en dat ik gewoon echt niet meer weet hoe ik dit spel moet spelen niet normaal. Ik speel misschien wel meer dan 20 jaar voetbal games maar dit k*tspel slaat echt alles.

Pluspunt is wel dat mijn controller nog heel is #angermanagement

• Catch22
I feel you bro. Ik twijfelde soms zelfs of mijn controllers wel goed zijn.

Volgende maand maar kijken hoe het met fifa19 is

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

quote:
Catch22 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:33:
I feel you bro. Ik twijfelde soms zelfs of mijn controllers wel goed zijn.

Volgende maand maar kijken hoe het met fifa19 is
Ja of toch weer terug naar PES gaan... ik ben in ieder geval hard aan het twijfelen

• Catch22
Freshnezz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:21:
[...]

Ja of toch weer terug naar PES gaan... ik ben in ieder geval hard aan het twijfelen
Heb de demo net een paar potjes gespeeld, maar het voelt wel erg fijn.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Catch22 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:46:
[...]

Heb de demo net een paar potjes gespeeld, maar het voelt wel erg fijn.
Tsja, kvind t ook wel iets beter spelen, maar helaas zegt een demo niet zoveel 8)7

• Fleximex
Toch maar weer eens in divisie 1 kampioen geworden. Ik moet zeggen dat ik ondanks mijn gezeik op dit spel ik nog steeds per 6 wedstrijden er 4 win, 1 gelijk en 1 verlies. En dat in divisie 1. En bij het winnen is het vaak ook nog eens overtuigend.

Maar die wedstrijden die ik verlies zijn zo moeilijk te pruimen. Vaak tegen van die Franse teams met hele technische en fysiek sterk + snelle spelers. Dan kan je soms niks doen. Je tegenstander spamt de pass knop en hobbelt er doorheen. Het meest frustrerende is dat je spelers met verdedigende acties heel snel in een lange animatie blijven hangen en dan eigenlijk stunned zijn (dus gewoon 1-2 seconden niet bestuurbaar zijn).
Het moet gewoon niet kunnen dat je in het strafschop gebied nog dieptepasjes of korte passjes kan geven. Gewoon niet realistisch en weinig tegen te doen. Dat voelt zo goedkoop aan als je dan een goal tegen krijgt.
Ik herhaal het nogmaals. Ik moet vaak veel meer moeite doen om een goal te maken.

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:01
Vrijdag staat FIFA 19 digitaal op mijn Xbox One X te wachten.

In PES speel ik altijd solo Master League.

Is er in FIFA 19 ook zoiets en hoe heet dat?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Mis ik iets, of is er geen algemeen FIFA 19 topic?

• Catch22
JBS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:30:
Mis ik iets, of is er geen algemeen FIFA 19 topic?
Klopt. Ik ben op vakantie dus kan het even niet doen. Heb derhalve ook nog niet gespeeld dus heb ook niets te melden.

• Fleximex
Mijn vorige post ging over seizoen 63 en nu ook in seizoen 64 kampioen van divisie 1 *O*

Weet niet of het komt omdat de betere spelers al bij Fifa 19 zitten, maar het gaat belachelijk goed nu. Zit nu al lang in een goede flow. Helaas tijd om er weer uitgerukt te worden door Fifa 19 binnenkort eens te kopen _O-

Edit: en weer 2x kampioen divisie 1. En 1 keer misgelopen op één punt. Laatste kampioenschap net glansrijk:

Edit 2:
Weer meerdere keren kampioen geworden. Maar nu het laatste seizoen voor het eerst in 30 seizoenen ofzo gedegradeerd. Terwijl ik gewoon best goed speel. Ik heb toch 10 seizoenen lang een run gehad met echt maar enkele verliezen of gelijke spelen. Alleen maar overwinningen voor de rest. Maar nu toch zo'n tien keer verloren in relatief korte tijd.
Ik ben er weer even helemaal klaar mee. Vooral omdat ik in geen één van die het idee had dat de tegenstander beter was. Maar ik krijg weer veel van de bananen voorzetten die zo gescript zijn dat de jouw verdediger niet kopt ook al sta je voor je man. En je keeper niet van zijn lijn komt.
Ook de AI van de verdediging laat het soms weer afweten. Ach. Binnenkort Fifa 19 eens proberen.

Het meest idiote is nog dat ik in de leaderboards van die mensen zie staan die 2000 overwinningen hebben en minder dan 200 verlies partijen en dus ruim voor elke 10 overwinningen één keer verliezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb nog nooit te zijn tegen gekomen. Ook niet waarvan ik nu verlies. Want hun tactiek is niet viable om zo'n hoge winning rate te hebben.

Fleximex wijzigde deze reactie 11-11-2018 21:25 (74%)

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True