I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Thanks. Ik zit nu in mijn verleningsaanbod te zoeken en zie dat de codes die Cheaps heeft gepost ook gewoon voor mij korting geven! Ben er heel blij mee!crunchytail schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:28:
[...]
Volgens de voorwaarden geldt de korting alleen voor nieuwe klanten.
[Afbeelding]
Maar het valt altijd te proberen.De ING-korting geeft in de praktijk ook €75 korting op 1-jarige abonnementen, terwijl dit volgens de voorwaarden 50 euro zou moeten zijn.
Ik zie dat er bij mij sinds vanmiddag andere prijzen worden gehanteerd. Geen 50% korting meer en ik krijg ook weer net een ander aantal maanden korting (7x10€). Net niet zo mooi als beschreven, maar prima ik ben een tevreden klant.crunchytail schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:25:
[...]
Klopt. Ik heb er toevallig een deal over gemaakt op Pepper.
Bestaande Sim Only klanten kunnen gebruikmaken van de Compleet-kortingcodes. Nieuwe klanten kunnen €75 cashback ontvangen via ING. Via CashbackXL kun je nog eens €22,50 cashback ontvangen.
Persoonlijk vind ik de 200 Mbit abonnementen het meest interessant. Op basis van je adresgegevens kun je 3 verschillende aanbiedingen voorgeschoteld krijgen, waarbij je een x-aantal maanden 50% korting krijgt op de standaardprijs van €42,50.
Overzicht abonnementen 200 Mbit/s:
[Afbeelding]
Aanbod 1: vooral van toepassing op KPN-klanten.
Aanbod 2: het aanbod voor de meeste postcodes.
Aanbod 3: geselecteerde postcodes ontvangen extra korting.
Vrijwel dezelfde actie als rond Black Friday. Alleen aanbod 1 is iets beter geworden bij een 2-jarig contract (toen 8 maanden korting, nu 12 maanden).
[ Voor 24% gewijzigd door arthurio op 22-01-2026 22:27 ]
Prijs blijft 16 maanden gelijk, maar na 12 maanden mag je al opzeggen.Valentino-46 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:45:
Hoe werkt dat, 16 maanden korting bij een 1-jarig abonnement?
Die is inderdaad nieuw voor me! Zal vermoedelijk alleen in het verlengingaanbod zitten. Voor nieuwe klanten zie ik vooralsnog geen wijzigingen, zou ook vreemd zijn gezien de huidige 'Magic Deal' nog 3 dagen duurt.arthurio schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:19:
[...]
Ik zie dat er bij mij sinds vanmiddag andere prijzen worden gehanteerd. Geen 50% korting meer en ik krijg ook weer net een ander aantal maanden korting (7x10€). Net niet zo mooi als beschreven, maar prima ik ben een tevreden klant.
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door crunchytail op 22-01-2026 23:59 ]
Cashbacks van Youfone worden vrijwel nooit automatisch geregistreerd (ook bij CashbackXL en Shopbuddies het geval).mister_muller schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 06:57:
Iemand bij wie de registratie via euroclix bij de actie afgelopen november/december wel geregistreerd is? Of waar een claim is toegewezen? Hier krijgen we komende week tv en internet aangesloten. De doos met installatiematerialen inmiddels ontvangen.
Bij Euroclix kun je 30 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst een claim indienen. Hiervoor kun je het contract gebruiken dat in de My Youfone App is terug te vinden (tabblad Producten > Internet).
Ik hoop wel dat ze bij CashbackXL goedgekeurd worden als je een claim indientcrunchytail schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:42:
[...]
Cashbacks van Youfone worden vrijwel nooit automatisch geregistreerd (ook bij CashbackXL en Shopbuddies het geval).
Bij Euroclix kun je 30 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst een claim indienen. Hiervoor kun je het contract gebruiken dat in de My Youfone App is terug te vinden (tabblad Producten > Internet).
Ik heb in totaal 3 claims bij ze ingediend (2x Sim Only en 1x glasvezel) en 3x goedgekeurd.Licko schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:38:
[...]
Ik hoop wel dat ze bij CashbackXL goedgekeurd worden als je een claim indient
Afgelopen vrijdag nog de claim aangemaakt. Gisteren de melding ontvangen dat de claim nu in behandeling wordt genomen omdat alle benodigde informatie er is. Ik ben benieuwd.mister_muller schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 06:57:
Iemand bij wie de registratie via euroclix bij de actie afgelopen november/december wel geregistreerd is? Of waar een claim is toegewezen? Hier krijgen we komende week tv en internet aangesloten. De doos met installatiematerialen inmiddels ontvangen.
Vanaf dinsdag zowel internet als TV via Youfone. Door alle berichten was ik wat huiverig, hierbij de ervaringen:
- - Voor zekerheid een monteur (gratis) langs laten komen. Die was er al om 8u. Zijn conclusie na 5 min was, "geen licht, KPN moet hier bijkomen". Uiteindelijk niets gehoord, kreeg alleen die dag om 12u mail dat ik was overgezet. En zowaar alles deed het
!
- - Internet en TV werken prima eerlijk gezegd. Schakelen gaat inderdaad iets langzamer dan me vorige provider (Odido), maar is echt niet heel erg storend. Beeldkwaliteit ook prima, zie geen verschil met Odido. Ook het terugkijken is tot nog toe goed bevallen, start prima op bij start van het programma.
Eind november 2025 heb ik meerdere keren geprobeerd een bestelling te plaatsen met de overstapservice. In eerste instantie ging dat goed (e-mail ontvangen van KPN met bericht dat ze het jammer vonden dat ik weg ging etc.) maar na 20 minuten kwam er van KPN een bericht "Wat fijn dat je toch bij ons blijft" en leek de overstap geannuleerd te zijn. Contact opgenomen met Youfone klantenservice die mij vertelden dat KPN de overstap had geannuleerd (KPN lijn was al geruime tijd contractvrij). Met KPN klantenservice contact opgenomen en die vertelden dat de annulering vanuit Youfone kwam, niet bij KPN werd veroorzaakt. Ze wijzen dus naar elkaar. Klantenservice Youfone moest mijn bestelling annuleren zodat ik na 48 uur opnieuw kon bestellen. Dit hele proces heb ik ongeveer 3x geprobeerd, en elke keer hetzelfde resultaat. Toen heb ik besloten zónder overstapservice te bestellen. KPN zelf opgezegd, einddatum 29-01-2026 en ingangsdatum Youfone 30-01-2026 gekozen.
Op 29-01-2026 ging mijn KPN glasvezel verbinding in de ochtend offline. Voor de zekerheid contact opgenomen met Youfone om te checken of 30-01-2026 geactiveerd zou gaan worden. Installatiepakket had ik de week ervoor al ontvangen. Youfone WhatsApp klantenservice vertelde mij dat de activatiedatum 02-02-2026 zou zijn, maar dat ik op 30-01-2026 de apparatuur kon aansluiten en de klantenservice telefonisch moest benaderen om te kijken wat er mogelijk was. Dat gedaan, en toen kwam de klantenservice er niet helemaal uit, en werd een interne case gemaakt, ik zou per e-mail meer horen over de activatiedatum. Vervolgens krijg ik dit bericht per mail:
"Heel erg bedankt voor je geduld.
Ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen van onze interne afdeling. Er is uitgekomen dat je bestelling niet verder is verwerkt, omdat er veel bestellingen waren met hetzelfde IBAN-rekeningnummer. Ik begrijp dat dit ontzettend vervelend voor je is, zeker omdat er hierover geen bericht is gegeven. Mijn oprechte excuses hiervoor. Het is ook vreemd dat je het installatiepakket al hebt ontvangen terwijl de bestelling zelf niet is doorgegaan. Om dit goed op te lossen, wordt geadviseerd om een nieuwe bestelling te plaatsen. Ik begrijp dat dit extra gedoe voor je is en dat het frustrerend moet zijn. Ik zou precies hetzelfde voelen als ik in jouw situatie zat. Als je wilt, kan ik je huidige bestelling annuleren, zodat je over 48 uur een nieuwe bestelling kunt plaatsen met een ander iban nummer zonder problemen. Laat me weten of ik dit voor je in orde mag maken. Ik hoor graag van je als ik de bestelling kan doorzetten voor annulering."
Conclusie: mijn bestelling is nooit volledig doorgezet door een issue met meerdere bestellingen op hetzelfde IBAN nummer (no shit, dat kwam door een onmogelijk bestelproces) maar ik ben daar nooit over geïnformeerd. Ik heb een installatiepakket ontvangen waar zij niets van weten, en de oplossing is de bestelling annuleren zodat ik na 48 uur weer kan aanmelden (note: wel met een ander IBAN nummer) maar dan als ik opnieuw ga bestellen is de eerst mogelijke activatiedatum pas over ca. 2 weken.
Afgelopen week zijn wel 3 mobiele nummers correct geporteerd van KPN naar Youfone, maar ik overweeg serieus om die binnen 14 dagen na activatie te annuleren en het hele pakket elders onder te brengen, het niveau van de Youfone klantenservice is echt bedroevend en ik zit voorlopig zonder internet door het totale gebrek aan communicatie van Youfone, en geen enkele poging om dit voor mij correct op te lossen.
[ Voor 3% gewijzigd door Munki op 03-02-2026 09:15 ]
Je moet het glasvezelkastje van Youfone gaan gebruiken.Munki schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:14:
Morgen gaat mijn glasvezel verbinding starten. Ik zit nu nog bij Odido en zij hebben, toen ik overstapte van KPN, het glasvezelkastje in de meterkast vervangen. Waarom is mij een raadsel. Kan ik dit glasvezelkastje laten hangen, of moet ik 'm nu weer (zelf) vervangen met die van Youfone/KPN. Iemand enig idee? Ik heb het dus niet over het modem.
Om het wat duidelijker te maken: Dat kastje in de meterkast bestaat uit twee delen. Het plastic kastje waar de oranje (of soms witte) kabel ingaat die van buitenaf komt. Daar zit alleen de glasvezel in opgerold en die afgewerkt op een connector. Volledig passief dus.Munki schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:14:
Morgen gaat mijn glasvezel verbinding starten. Ik zit nu nog bij Odido en zij hebben, toen ik overstapte van KPN, het glasvezelkastje in de meterkast vervangen. Waarom is mij een raadsel. Kan ik dit glasvezelkastje laten hangen, of moet ik 'm nu weer (zelf) vervangen met die van Youfone/KPN. Iemand enig idee? Ik heb het dus niet over het modem.
Daarop kan een actief kastje worden geschoven/geklikt dat stroom nodig heeft en die daadwerkelijk het licht uit de glasvezel omzet in een ethernetsignaal dat via een UTP kabel naar je router gaat (modem is hier het verkeerde woord).
Het eerste kastje blijft altijd hangen (of je moet er eentje hebben van 20 jaar oud of zo) maar dat tweede kastje kan nog wel eens veranderen, afhankelijk van welke provider je neemt. Dat is een kwestie van eraf schuiven en een andere weer op schuiven.
En het komt ook nog wel veel voor (vooral bij Odido trouwens) dat dat tweede kastje er niet op geschoven wordt maar er los naast komt te hangen. Het wordt dan met dat eerste kastje verbonden middels een dun geel glasvezelkabeltje.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De operator KPN WBA bericht alle betreffende providers in het getroffen gebied tegelijk met hetzelfde nieuws. Het is aan de providers zelf om dat nieuws door te zetten op hun website of andere media.davegriffejoen schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:00:
@Bart1983 ja dat klopt, de internetverbinding van Youfone is hetzelfde, maar bijvoorbeeld de klantenservice niet.
Dank voor de uitleg!Barre73 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 23:31:
[...]
Om het wat duidelijker te maken: Dat kastje in de meterkast bestaat uit twee delen. Het plastic kastje waar de oranje (of soms witte) kabel ingaat die van buitenaf komt. Daar zit alleen de glasvezel in opgerold en die afgewerkt op een connector. Volledig passief dus.
Daarop kan een actief kastje worden geschoven/geklikt dat stroom nodig heeft en die daadwerkelijk het licht uit de glasvezel omzet in een ethernetsignaal dat via een UTP kabel naar je router gaat (modem is hier het verkeerde woord).
Het eerste kastje blijft altijd hangen (of je moet er eentje hebben van 20 jaar oud of zo) maar dat tweede kastje kan nog wel eens veranderen, afhankelijk van welke provider je neemt. Dat is een kwestie van eraf schuiven en een andere weer op schuiven.
En het komt ook nog wel veel voor (vooral bij Odido trouwens) dat dat tweede kastje er niet op geschoven wordt maar er los naast komt te hangen. Het wordt dan met dat eerste kastje verbonden middels een dun geel glasvezelkabeltje.
Klopt inderdaad wat je aangeeft. Ik heb een glasvezelkastje aan de muur hangen, waar de glasvezelkabel van buitenaf direct in gaat. Toen ik bij KPN zat, was daar een zwart kastje van KPN op "geklikt". Dat zwarte kastje had Odido eraf gehaald en een apart kastje naast gehangen, waar weer apart een glasvezelkabeltje aan verbonden was.
Van Youfone heb ik een volledig nieuw glasvezelkastje ontvangen, maar heb ik niet nodig. Ik heb namelijk het zwarte kastje/"kapje" van KPN terug aan de muur geklikt (die had ik nog liggen) en de "WAN" kabel direct op de router aangesloten. Dit werkt. Die van Youfone kan ik niet direct op het kastje aan de muur klikken (zoals dat wel kan bij die van KPN). Dat zou betekenen dat die er ergens naast moet hangen.. niet mijn voorkeur. Prima zo toch?
Die van Youfone moet dezelfde zijn als die van KPN was. Daarom werkt het nu ook met die van KPN. Misschien dat je een jaar later een nieuwer modelletje krijgt maar die moet toch ook echt gewoon op jouw "kastje aan de muur"(de FTU heet dat trouwens) geschoven kunnen worden.Munki schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:57:
[...]
Dank voor de uitleg!
Klopt inderdaad wat je aangeeft. Ik heb een glasvezelkastje aan de muur hangen, waar de glasvezelkabel van buitenaf direct in gaat. Toen ik bij KPN zat, was daar een zwart kastje van KPN op "geklikt". Dat zwarte kastje had Odido eraf gehaald en een apart kastje naast gehangen, waar weer apart een glasvezelkabeltje aan verbonden was.
Van Youfone heb ik een volledig nieuw glasvezelkastje ontvangen, maar heb ik niet nodig. Ik heb namelijk het zwarte kastje/"kapje" van KPN terug aan de muur geklikt (die had ik nog liggen) en de "WAN" kabel direct op de router aangesloten. Dit werkt. Die van Youfone kan ik niet direct op het kastje aan de muur klikken (zoals dat wel kan bij die van KPN). Dat zou betekenen dat die er ergens naast moet hangen.. niet mijn voorkeur. Prima zo toch?
Tenzij ze per ongeluk een verkeerde hebben gestuurd...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dit klopt natuurlijk niet. Je basisbedrag mag wellicht stijgen wegens inflatiecorrectie (ik ken de AV van Youfone niet uit mijn hoofd) maar dan hou je nog steeds recht op de korting die je had voor 8 maanden. Dus in jouw geval nog 4 maanden.timmie1 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 23:15:
Ik heb bij aanvang van een Youfone abonnement een contract gekregen met 8 maanden 50% korting met een verplichte termijn van 12 maanden. Op de vierde maandfactuur steeg het maandbedrag opeens met 1 euro vijftig en de vijfde factuur is opeens het gehele maandbedrag zonder korting. De telefonische klantenservice geeft aan dat dit normaal is vanwege inflatiecorrectie, dan gaat de korting eraf en betaal je de volledige abonnementsprijs. Mevrouw neemt aan de telefoon geen klacht aan want ik "heb ongelijk". Ze kan mij enkel 24 maanden verlengen voor een maandbedrag van tweendertig vijftig met 100Mbit. Is er bij jullie nog een andere manier bekend voor het oplossen van dit probleem, afgezien van een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor?
Er staat ook niets over in de AV maar dit staat er wel:
Bezwaren tegen in rekening gebrachte bedragen moeten binnen veertien dagen na de datum
van de factuur schriftelijk kenbaar worden gemaakt aan Youfone, afdeling Klantenservice,
Postbus 23441, 3001 KK Rotterdam
Dus dat zou ik sowieso doen, wat er ook gebeurt.
[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 10-02-2026 09:16 ]
Contract erbij pakken waarin staat dat je 8 maanden 50% korting had. En die maar uitprinten.timmie1 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 23:15:
Ik heb bij aanvang van een Youfone abonnement een contract gekregen met 8 maanden 50% korting met een verplichte termijn van 12 maanden. Op de vierde maandfactuur steeg het maandbedrag opeens met 1 euro vijftig en de vijfde factuur is opeens het gehele maandbedrag zonder korting. De telefonische klantenservice geeft aan dat dit normaal is vanwege inflatiecorrectie, dan gaat de korting eraf en betaal je de volledige abonnementsprijs. Mevrouw neemt aan de telefoon geen klacht aan want ik "heb ongelijk". Ze kan mij enkel 24 maanden verlengen voor een maandbedrag van tweendertig vijftig met 100Mbit. Is er bij jullie nog een andere manier bekend voor het oplossen van dit probleem, afgezien van een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor?
Ook de huidige factuur uitprinten. En dan met brief opsturen.
Of nogmaals bellen en hopen dat je nu iemand anders te spreken krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 10-02-2026 20:16 ]
Nu moet ik zelf het glasvezel kastje aansluiten, maar mijn situatie lijkt anders dan wat ik in de handleiding aantref.
Volgens mij heb ik de TY01 als aansluitpunt en dan geeft de handleiding aan dat het rechterkastje moet blijven zitten. Alleen lijkt het rechter kastje al op het glasvezelkastje welke ik aan de linkerkant moet ophangen, maar dan in het wit. En uit het linkerkastje hangt een glasvezelkabel welke in het glasvezelkastje van ODIDO gaat.
Zie onderstaand foto.
:strip_exif()/f/image/M6A5LlTdwNRT4Or7RX3JunLA.jpg?f=fotoalbum_large)
Is bij mij de situatie omgedraaid?
Bij jou is het kapje van de rechterzijde reeds gebruikt om Odido aan te sluiten (volgens deze foto dan).Ruben0s schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:19:
Aanstaande vrijdag ga ik over naar youfone internet.
Nu moet ik zelf het glasvezel kastje aansluiten, maar mijn situatie lijkt anders dan wat ik in de handleiding aantref.
Volgens mij heb ik de TY01 als aansluitpunt en dan geeft de handleiding aan dat het rechterkastje moet blijven zitten. Alleen lijkt het rechter kastje al op het glasvezelkastje welke ik aan de linkerkant moet ophangen, maar dan in het wit. En uit het linkerkastje hangt een glasvezelkabel welke in het glasvezelkastje van ODIDO gaat.
Zie onderstaand foto.
[Afbeelding]
Je kunt nu de linkerkant eraf halen en de nieuwe toegestuurde kastje erop zetten. Rechter kun je laten zitten en is zeer waarschijnlijk van dezelfde type NT als wat je nu hebt gekregen.
Bewaar voor de zekerheid wel de linker, loze, kap. Is altijd handig om te hebben voor hergebruik.
Hierbij ook een filmpje die KPN heeft gemaakt. Scroll naar 3:30 voor de TY-01. YouTube: Gemakkelijk je glasvezelkastje aansluiten op je modem! | KPN
[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 11-02-2026 09:20 ]
It ain't stupid if it works!
Het rechterkastje is momenteel niet aan gesloten. Zitten geen kabels in en branden geen lampjes.vr6-only schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:18:
[...]
Bij jou is het kapje van de rechterzijde reeds gebruikt om Odido aan te sluiten (volgens deze foto dan).
Je kunt nu de linkerkant eraf halen en de nieuwe toegestuurde kastje erop zetten. Rechter kun je laten zitten en is zeer waarschijnlijk van dezelfde type NT als wat je nu hebt gekregen.
Bewaar voor de zekerheid wel de linker, loze, kap. Is altijd handig om te hebben voor hergebruik.
Hierbij ook een filmpje die KPN heeft gemaakt. Scroll naar 3:30 voor de TY-01. YouTube: Gemakkelijk je glasvezelkastje aansluiten op je modem! | KPN
Het kastje van ODIDO zit eronder. Vanuit het linkerkastje loopt een glasvezel kabel naar het kastje van ODIDO.
Wat zie je achter die oranje kap?
Odido gebruikt een eigen FTU ('glasvezel kastje') die niet op het aansluitpunt schuift zoals het KPN/YouFone kastje dat doet. Dat is het kastje onder je aansluitpunt waar de gele glasvezel heen gaat. Die glasvezel (en het Odido kastje) moet je weghalen, let op dat er waarschijnlijk een koppelblokje tussen het aansluitpunt en de glasvezel zit die ook weg moet. Het YouFone kastje moet dan op de linker aansluiting waar nu de oranje kap zit. Het kastje over de rechter aansluiting kan eventueel weg, en daar kun je de oranje kap over doen.Ruben0s schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:19:
Zie onderstaand foto.
[Afbeelding]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Klopt, Odido maakt inderdaad gebruik van een geimproviseerde opstelling, ook al kun je betere oplossingen vinden. Zoals een NT die je direct erop schuiftDrNizeGuy schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:49:
Ik vind het gek dat je glasvezelkabel linksboven bij de oranje kap eruit komt. Is dit geïmproviseerd (hoekje van de kap afgebroken oid?) want volgens mij hoort dit aan de onderkant eruit te komen.
Wat zie je achter die oranje kap?
Ze maken het kapje open, zetten er een koppelstuk in en een patchkabel om vervolgens een losse NT of ONT aan te kunnen sluiten. Het eindresultaat werkt prima, maar dat ziet er zo uit dus.
En bij een nieuwere type FTU doen ze het ook nog steeds. Koppelstuk erop en een patchkabel. Zoals hier:
[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 11-02-2026 12:06 ]
It ain't stupid if it works!
Nee, Odido heeft 1 oplossing die ze bij alle aansluitingen gebruiken. Dat is niet geïmproviseerd maar juist voor beheer en ondersteuning vele malen eenvoudiger dan per netwerk een andere setup.vr6-only schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:05:
[...]
Klopt, Odido maakt inderdaad gebruik van een geimproviseerde opstelling
Waarom heb je bij de aanvraag niet de gratis monteur erbij besteld? Scheelt je een hoop zorgen. Nu moet je straks alsnog een monteur laten komen en die moet je betalen.Ruben0s schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:19:
Bij mij werd automatisch een zelfinstallatiepakket gestuurd, zonder optie in het bestelproces voor een gratis monteur.Askjeeves schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:28:
[...]
Waarom heb je bij de aanvraag niet de gratis monteur erbij besteld? Scheelt je een hoop zorgen. Nu moet je straks alsnog een monteur laten komen en die moet je betalen.
Bij mij ook, maar na in te loggen op youfone kon ik de gratis monteur aanvragencrunchytail schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:56:
[...]
Bij mij werd automatisch een zelfinstallatiepakket gestuurd, zonder optie in het bestelproces voor een gratis monteur.
Hier was de zelfinstallatie gelukkig een fluitje van een cent.mister_muller schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:58:
[...]
Bij mij ook, maar na in te loggen op youfone kon ik de gratis monteur aanvragen
Er wordt verder niet gerept over kosten. Zou ook vreemd zijn: volgens de website is een monteur bij een glasvezelinstallatie altijd gratis.
[ Voor 31% gewijzigd door crunchytail op 11-02-2026 18:14 ]
https://www.youfone.nl/kl...-vraag-ik-een-monteur-aan
De oplossing is inderdaad eenduidig maar monteurs hebben echt wel lopen improviseren hoor. De ene keer pakken ze een oude NT, slopen het binnenwerk eruit om als patchkap te gebruiken. De andere keer pakken ze de blindkap en maken daar gaten in. En tegenwoordig gelukkig bijna altijd een daarvoor bedoelde patchcover (voor TY01 en TK01).jongetje schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:25:
[...]
Nee, Odido heeft 1 oplossing die ze bij alle aansluitingen gebruiken. Dat is niet geïmproviseerd maar juist voor beheer en ondersteuning vele malen eenvoudiger dan per netwerk een andere setup.
Maar bij de oudere Genexis FTU heb ik wel wat creatieve oplossingen gezien van Guidion monteurs voor Odido.
Zolang op de overstappagina uitdrukkelijk wordt geadverteerd dat een glasvezelinstallatie door een monteur altijd kosteloos is (er staat zelfs "normaal €60" bij), kun je je daar op beroepen. En anders wordt het tijd dat de ACM en Reclame Code Commissie meekijken.Askjeeves schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:16:
Als de glasvezelverbinding is opgeleverd en je wilt alsnog een monteur dan moet je betalen. De monteur is gratis als deze voor op de aansluitdatum is aangevraagd,
https://www.youfone.nl/kl...-vraag-ik-een-monteur-aan
[ Voor 10% gewijzigd door crunchytail op 11-02-2026 23:30 ]
Volgens mij is er nog helemaal geen probleem dat er betaald moet worden voor een monteur toch?crunchytail schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 23:07:
[...]
Zolang op de overstappagina uitdrukkelijk wordt geadverteerd dat een glasvezelinstallatie door een monteur altijd kosteloos is (er staat zelfs "normaal €60" bij), kun je je daar op beroepen. En anders wordt het tijd dat de ACM en Reclame Code Commissie meekijken.
(En dacht je dat de acm en reclame code commissie voor jouw als individuele consument in actie kwamen. Die heb ik weleens gemaild met ergere zaken maar die komen echt niet voor je in actie. Daar is een rechtsbijstand voor)
Abbo ging 24 dec in en is dus gisteren goedgekeurd.
Ik reageerde op Askjeeves, die stelde dat er betaald zou moeten worden.jongetje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:23:
[...]
Volgens mij is er nog helemaal geen probleem dat er betaald moet worden voor een monteur toch?
(En dacht je dat de acm en reclame code commissie voor jouw als individuele consument in actie kwamen. Die heb ik weleens gemaild met ergere zaken maar die komen echt niet voor je in actie. Daar is een rechtsbijstand voor)
(En ik weet prima hoe de genoemde organisaties werken. Áls Youfone deze praktijk erop na zou houden, kan worden uitgegaan van een groter aantal klachten).
Zappen gaat iets langzamer maar is prima.
Wat irritant is is dat als je iets kijkt en je gaat naar de guide dan stopt wat je kijkt. Bij kpn kon je altijd naar de guide en dan liep het geluid door en kon je zo weer terug.
Bij youfone moet je weer naar het kanaal en het programma selecteren.
Wat heel handig is is dat als een programma loopt en je gaat vanaf het begin kijken dat je de reclames kan doorspoelen. Dat kon bij kpn niet en ik vind dat super. Bij een opname wist ik maar dus ook als je een lopend programma vanaf het begin wil kijken.
De kinderen missen disney channel maar die is niet te krijgen bij Youfone.
Al met al erg tevreden over tv bij Youfone
Als ik dit zo lees is het administratief behoorlijk stukgelopen met de "geannuleerde" orders (die dus mogelijk wel bleven lopen). De overstapservice is juist bedoelt om afsluiting langer dan 1 werkdag te voorkomen. De oude provider geeft aan de nieuwe door wanneer je lijn overgenomen kan worden (bij operator wissel). Blijf je binnen dezelfde operator (KPN WBA) als je bijvoorbeeld van KPN naar YouFone gaat, dan wordt de lijn fysiek niet omgepatched en wordt alleen je poort profiel aangepast. Dat doen ze meestal in de nacht al (zo rond 00.00 uur). Als je overstapt zonder de overstapservice is de kans heel groot dat je wel langer dan 1 werkdag zonder diensten komt te zitten. Dit komt omdat er dan wel orders door elkaar heen gaan lopen qua operator (belichter). De lijn wordt opgeheven (opheforder). Voor een nieuwe aansluiting moet dan weer aansluitorder uitgevoerd worden. Dat kan niet 1 dag na elkaar liggen. Dus zonder overstap service moet je de oude provider pas opzeggen als de nieuwe is aangesloten.NullRoute schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:00:
Hierbij mijn (niet al te positieve) ervaring met een Youfone glasvezel aansluiting. Als er Youfone medewerkers actief zijn in dit topic, ik kan mijn gegevens PB'en indien gewenst.
Eind november 2025 heb ik meerdere keren geprobeerd een bestelling te plaatsen met de overstapservice. In eerste instantie ging dat goed (e-mail ontvangen van KPN met bericht dat ze het jammer vonden dat ik weg ging etc.) maar na 20 minuten kwam er van KPN een bericht "Wat fijn dat je toch bij ons blijft" en leek de overstap geannuleerd te zijn. Contact opgenomen met Youfone klantenservice die mij vertelden dat KPN de overstap had geannuleerd (KPN lijn was al geruime tijd contractvrij). Met KPN klantenservice contact opgenomen en die vertelden dat de annulering vanuit Youfone kwam, niet bij KPN werd veroorzaakt. Ze wijzen dus naar elkaar. Klantenservice Youfone moest mijn bestelling annuleren zodat ik na 48 uur opnieuw kon bestellen. Dit hele proces heb ik ongeveer 3x geprobeerd, en elke keer hetzelfde resultaat. Toen heb ik besloten zónder overstapservice te bestellen. KPN zelf opgezegd, einddatum 29-01-2026 en ingangsdatum Youfone 30-01-2026 gekozen.
Op 29-01-2026 ging mijn KPN glasvezel verbinding in de ochtend offline. Voor de zekerheid contact opgenomen met Youfone om te checken of 30-01-2026 geactiveerd zou gaan worden. Installatiepakket had ik de week ervoor al ontvangen. Youfone WhatsApp klantenservice vertelde mij dat de activatiedatum 02-02-2026 zou zijn, maar dat ik op 30-01-2026 de apparatuur kon aansluiten en de klantenservice telefonisch moest benaderen om te kijken wat er mogelijk was. Dat gedaan, en toen kwam de klantenservice er niet helemaal uit, en werd een interne case gemaakt, ik zou per e-mail meer horen over de activatiedatum. Vervolgens krijg ik dit bericht per mail:
"Heel erg bedankt voor je geduld.
Ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen van onze interne afdeling. Er is uitgekomen dat je bestelling niet verder is verwerkt, omdat er veel bestellingen waren met hetzelfde IBAN-rekeningnummer. Ik begrijp dat dit ontzettend vervelend voor je is, zeker omdat er hierover geen bericht is gegeven. Mijn oprechte excuses hiervoor. Het is ook vreemd dat je het installatiepakket al hebt ontvangen terwijl de bestelling zelf niet is doorgegaan. Om dit goed op te lossen, wordt geadviseerd om een nieuwe bestelling te plaatsen. Ik begrijp dat dit extra gedoe voor je is en dat het frustrerend moet zijn. Ik zou precies hetzelfde voelen als ik in jouw situatie zat. Als je wilt, kan ik je huidige bestelling annuleren, zodat je over 48 uur een nieuwe bestelling kunt plaatsen met een ander iban nummer zonder problemen. Laat me weten of ik dit voor je in orde mag maken. Ik hoor graag van je als ik de bestelling kan doorzetten voor annulering."
Conclusie: mijn bestelling is nooit volledig doorgezet door een issue met meerdere bestellingen op hetzelfde IBAN nummer (no shit, dat kwam door een onmogelijk bestelproces) maar ik ben daar nooit over geïnformeerd. Ik heb een installatiepakket ontvangen waar zij niets van weten, en de oplossing is de bestelling annuleren zodat ik na 48 uur weer kan aanmelden (note: wel met een ander IBAN nummer) maar dan als ik opnieuw ga bestellen is de eerst mogelijke activatiedatum pas over ca. 2 weken.
Afgelopen week zijn wel 3 mobiele nummers correct geporteerd van KPN naar Youfone, maar ik overweeg serieus om die binnen 14 dagen na activatie te annuleren en het hele pakket elders onder te brengen, het niveau van de Youfone klantenservice is echt bedroevend en ik zit voorlopig zonder internet door het totale gebrek aan communicatie van Youfone, en geen enkele poging om dit voor mij correct op te lossen.
@Barre73 verbeter mij als ik dit fout heb
Vaak blijft ie aan staan.
Wat gebruikt zon box aan stroom überhaupt?
Bij Apparaatvoorkeuren > Energiebesparing kun je de tijd instellen waarna het apparaat in standby gaat. Helemaal uit gaat hij nooit, of je moet dat via een slimme stekker binnen je huisautomatisering regelen.kadooosh schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:29:
Wij hebben een animo x7 v2 media box bij ons youfone abbo gekregen. Weet iemand of je deze zo kan instellen dat ie automatisch uit gaat na een uur ofzo als er geen input wordt gegeven.
Vaak blijft ie aan staan.
Wat gebruikt zon box aan stroom überhaupt?
Het verbruik valt wel mee: als hij aanstaat (blauwe lampjes) verbruikt hij ±3 Watt of 30 kWh per jaar. In standby (rode lampje) is het verbruik ±2 Watt of 13 kWh per jaar.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.