Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
voorstad schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:59:
Het lijkt wel alsof er iets aan de hand is met de Fossil Hybrid HR. Online in de Duitse store is geen enkel model meer te bestellen. Op mijn tripje Leipzig is het model ook nergens te verkrijgen.

Ik zie ook veel negatieve reviews over vochtproblemen met de Hybrid HR. Zou er iets aan de hand zijn?
hmm bijzonder. Viel mij inderdaad bij het bestellen al op dat lang niet alle varianten meer beschikbaar waren.

Waar heb je al die negatieve reviews gelezen? Zelf in ieder geval (nog) geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:40
mrnn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:49:
[...]

hmm bijzonder. Viel mij inderdaad bij het bestellen al op dat lang niet alle varianten meer beschikbaar waren.

Waar heb je al die negatieve reviews gelezen? Zelf in ieder geval (nog) geen problemen.
Ik geloof dat het vooral een issue is met de webshop. Op Reddit een hoop klachten dat orders via de webshop geannuleerd zijn. In de Fossil Stores lijkt er voldoende voorraad te zijn. Ik heb contact gehad met Fossile Store Amsterdam en daar is voldoende voorraad en krijgen ze elke week nieuwe aanvoer. Er ligt er eentje klaar voor me.
Een aantal negatieve reviews over de vochtproblemem staan op de Fossil site zelf (bij de reviews).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
@voorstad ah nu zie ik de reviews inderdaad, hoop dat ik daar geen last van ga krijgen want dat is niet echt netjes nee.

Ook ben ik een beetje verbaasd dat hij blijkbaar toch in NL te koop is. Toen ik half september met Fossil hoofdkantoor NL belde hoopten ze op februari. Maar veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetje20
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-07-2020
Weet iemand hoe ik Outlook erop krijg op mijn fossil gen 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Peetje20 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:17:
Gewoon, zoals iedere mail app?
Wat werkt er niet als je de eerste Google hit volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Peetje20 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:17:
Er vanuit gaande dat je de app op je telefoon hebt en het net zo werkt als op de Gen5...

Ga naar: Play Store -> Apps op je telefoon -> Outlook
Dan installeer je de companion app en werkt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 09-01-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetje20
dragon2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:23:
[...]

Gewoon, zoals iedere mail app?
Wat werkt er niet als je de eerste Google hit volgt?
Ik heb een account op mijn tel van Outlook maar die koppelt de watch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetje20
Mau_Maus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:36:
[...]

Er vanuit gaande dat je de app op je telefoon hebt en het net zo werkt als op de Gen5...

Ga naar: Play Store -> Apps op je telefoon -> Outlook
Dan installeer je de companion app en werkt het.
En hoe werkt het dan kan nergens aanmelden ofzo, wordt dat automatisch gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Peetje20 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:06:
[...]
En hoe werkt het dan kan nergens aanmelden ofzo, wordt dat automatisch gedaan?
Zodra er een bericht of melding binnenkomt kan je er iets mee doen. Anders helaas niet.
(nogmaals gebaseerd op mijn Gen5)

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 10-01-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Oops dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door Mau_Maus op 10-01-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een Gen5 maar heb sinds kort (enkele weken) een probleem met met name de notificatie van een gemiste oproep.
Wanneer ik op mijn telefoon een gemiste oproep heb, dan verdwijnt de notificatie hiervan op mijn telefoon. Op mijn Gen5 is deze nog wel zichtbaar.
Wanneer ik de Gen5 loskoppel of uitzet, dan blijft de notificatie van de miste oproep wel zichtbaar op mijn telefoon.
Ik zou graag, zoals voorheen, de notificatie zowel op mijn telefoon als Gen5 zichtbaar hebben (eigenlijk zoals dat met alle andere notificaties ook het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers met een Fossil Hybrid HR: ik ben erg geïnteresseerd in het het horloge en heb een paar vraagjes:

- Op reddit las ik verhalen dat de de temperatuur en de kans op regen vaak niet accuraat zijn én dat die niet goed synchroniseren. De ochtend temperatuur staat er dan nog in de middag etc. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

- Iemand ervaring met een iPhone? Kan je inmiddels, net als via android, notificaties van alle apps ontvangen?

- Hoe is jullie ervaring verder met het horloge? Zouden jullie het horloge aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
AP3X schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:27:
Ik heb al een tijdje een Gen5 maar heb sinds kort (enkele weken) een probleem met met name de notificatie van een gemiste oproep.
Wanneer ik op mijn telefoon een gemiste oproep heb, dan verdwijnt de notificatie hiervan op mijn telefoon. Op mijn Gen5 is deze nog wel zichtbaar.
Wanneer ik de Gen5 loskoppel of uitzet, dan blijft de notificatie van de miste oproep wel zichtbaar op mijn telefoon.
Ik zou graag, zoals voorheen, de notificatie zowel op mijn telefoon als Gen5 zichtbaar hebben (eigenlijk zoals dat met alle andere notificaties ook het geval is)
Ik had precies hetzelfde. Dacht dat ik de enige was.
Ik heb in de Wear-app de meldingen van 'Telefoon' uitgezet.
Dan blijft ie op je telefoon zichtbaar, maar ook op je horloge... Ieder geval dat was het effect bij mij.

Lijkt me een bug die de volgende keer wel opgelost wordt. Iets lijkt ervoor te zorgen dat je telefoon denkt dat je de melding hebt 'verwerkt' op je horloge...
En ondanks dat je de melding in Wear-app uitzet zal er van je horloge een eigen notificatie staan van de gemiste oproep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

Vandaag een Fossiel hybrid HR opgehaald in Amsterdam.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tNWtJFI.jpg
Dankzij de wow actie voor 100 euro. Thanks @Geckoo voor de tip.

[ Voor 18% gewijzigd door J-P op 23-01-2020 14:55 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag mijn fossil sport opgehaald (voor 88 euro op Amazon een week terug i.c.m. Prime een week geleden kon ik hem niet laten liggen, nu is 'ie 99). Prettig apparaat om eens kennis te maken met de smartwatch (heb in het verleden een Moto 360 gehad maar vond die toen niet geweldig).

Na een beetje houterig begin met updates en het niet snappen van Wear OS ben ik er nu redelijk in thuis. Batterijduur is als verwacht niet geweldig. Zijn er hier mensen met tips om te verlengen? Always on display vind ik wel fijn en zie dat die ook slechts een paar procent van de totale accucapaciteit gebruikt, maar zaken als wifi en notificaties leken mij vrij overbodig.

E: dagelijks opladen vind ik overigens niet zo'n probleem, maar wil wel comfortabel een lange dag door kunnen komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 27-01-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-P schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:19:
Vandaag een Fossiel hybrid HR opgehaald in Amsterdam.
[Afbeelding]
Dankzij de wow actie voor 100 euro. Thanks @Geckoo voor de tip.
Ziet er mooi uit! Paar vraagjes:

- Op reddit las ik verhalen dat de de temperatuur en de kans op regen vaak niet accuraat zijn én dat die niet goed synchroniseren. De ochtend temperatuur staat er dan nog in de middag etc. Wat is jouw ervaring hiermee?

- Hoe is jouw ervaring verder met het horloge? Zou je het horloge aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:29
Vraagje, de fossil Sport gen4 is nu voor 99 euro te koop op Amazon.

Hoe bevalt deze? Heb zelf een amazfit BIP en ooit eens een ticwatch Android wear gehad. Na paar dagen al terug gestuurd omdat veel dingen omslachtig waren en batterij duur echt slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Batterijduur is niet geweldig, maar je kan er een dag prima mee doorkomen. Sporten met GPS houdt hij niet langer dan 2.5 uur vol.

Ik had een Fossil Q Explorist maar de laadringen kwamen los, via de webwinkel retourgestuurd maar niet meer te repareren. Omdat ze daar geen smartwatches meer hadden, krijg ik het geld terug. Gelukkig met de MediaMarkt een Garmin Venu met BTW korting op de kop kunnen tikken.

Mis wel apps als Stocard, maar ben enorm blij met de veel betere accuduur. Dat vond ik bij de Fossil echt een nadeel, was gewoon heel kort en een lange dag van 6 tot 24 trok hij vaak niet tot einde dag. Huidige horloge doet zonder problemen 5 dagen inclusief 1.5 uur hardlopen met GPS. Hopelijk komen er goede chips en wordt Wear OS doorontwikkeld en geoptimaliseerd zodat het batterijverbruik veel minder wordt. De Fossils blijven als horloge en qua design wat mij betreft echt ongeëvenaard!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Arjan90 tnx voor de info.

Tja batterij duur van een dag,nog steeds erg jammer. Zoek iets wat langer meegaat maar wil niet de hoofdprijs betalen voor een smartwatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:12:
@Arjan90 tnx voor de info.

Tja batterij duur van een dag,nog steeds erg jammer. Zoek iets wat langer meegaat maar wil niet de hoofdprijs betalen voor een smartwatch.
Als je (bijna) alleen maar gebruik wilt maken van notificaties, zoals ik, dan heb je misschien al genoeg aan een goedkope smartwatch zonder Wear OS. Momenteel draag ik een Denver SW-160. (Die ik voor EUR 25,- kocht bij de lokale Trekpleister winkel, of all places, haha :o ).
Ik maak vrijwel geen gebruik van andere functies (vooral niet sport-gerelateerd).

Hij is natuurlijk niet 'perfect'. Zo is het "touchscreen" —genoemd op de verpakking— slechts een aanraakgevoelig (capacitief) vlakje onder het scherm. }:| Dat enkel bediend kan worden door kort aanraken of even vasthouden. Plus dat-ie lang niet zo mooi is als een klokje van de Fossil-group. Maar voor mij werkt dit doorgaans goed genoeg (zelfs de "Chinese" app, Denver Smart Life). :) Heb 't gevoel dat de batterij wat langer meegaat dan een Fossil Explorist die ik eerder uitprobeerde (ik denk zo'n 1,5 - 2dgn, echt niet de 5 dagen van bovengenoemde Garmin).

Soms mis ik de fancy Wear OS apps wel een beetje. Of dat ik niet kan reageren op een berichtje/notificatie, rechtstreeks vanaf m'n smartwatch. Maar vond diverse dingen ook omslachtig werken op de Fossil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@NetAmp Wil wel meer gebruik maken dan alleen notificaties. Heb nu de amazfit BIP, maar wil toch een stapje hoger en die gene wat jij aangaf is helaas niet wat ik zoek maar toch bedankt voor je inbreng!

Ik zoek dus zo iets als een amazfit BIP baterij duur en alle functies die de bip heeft maar iets meer interactief en mogelijkheid muziek te controleren (pauze en muziek slippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:46:
[...] Ik zoek dus zo iets als een amazfit BIP baterij duur en alle functies die de bip heeft maar iets meer interactief en mogelijkheid muziek te controleren (pauze en muziek slippen).
Aha, de amazfit BIP kende ik nog niet. Ik zie dat die beschikt over GPS. Dat heeft m'n Denver apparaatje niet. Muziekbediening kan wel, in beperkte mate, met de Denver SW-160. Maar dit is een heel gedoe... :F

Om in de "Muziek controle" modus te komen:
8x tikken, vasthouden, 1x tikken, vasthouden.
Dan verschijnen de controls:
⏮ en ⏯ en ⏭
Waar je tussen wisselt door het zgn. "touchscreen" kort aan te tikken. En bevestigt door vast te houden.

Vervolgens, als je het even niet gebruikt, is de smartwatch reeds terug gesprongen naar "Home" (tijdweergave, op zich logisch voor een 'watch' :9). Dan moet je helemaal opnieuw door het menu heen navigeren. |:(

Kortom, inderdaad niets voor jou, als je deze functie serieus wilt gebruiken.

Edit: Ook het aantal weergegeven tekens, van een notificatie, op het scherm is beperkt (en géén emoji).
Op mijn vraag of dit zou worden verbeterd in een update, kreeg ik zowaar antwoord van support@oplayer.com.cn ;)
Hello, I am very sorry, I think that because of the watch's own font, we can't have more space to display more characters or even icons, thank you!!!

Could you please give us 5 star rating on comments? Thanks a lot.

Best Regards

Jacky Shen
Synergy Technologies Limited

[ Voor 17% gewijzigd door NetAmp op 31-01-2020 14:17 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Ik heb zojuist een pricewatch: Fossil Gen 5 The Carlyle HR Smoke Stainless Steel Zilver (Zilver) gekocht en verbaasde over de volgende bug.

Software update beschikbaar, yey! Tap, foutmelding, verbinding niet beschikbaar. Huh, oke.

Van alles lopen debuggen, blijkt dat de watch zelf WiFi uitzet op het moment dat hij een download gaat starten. 8)7

WiFi is bij ander gebruik on-demand ingeschakeld zo te zien (geen always-on functie zo te zien). Heb van alles geprobeerd, verschillende APs, firewall logs en dergelijke, maar lijkt er gewoon echt op dat de watch dit doet:
  1. WiFi aan
  2. Update check...
  3. WiFi uit
  4. Notificatie, update beschikbaar!
  5. (OK) Update downloaden...
  6. (na ~ 20s) Fout, geen verbinding!
Hoe is dit door QA gekomen echt? Ik kan alleen niemand vinden die dit probleem ook heeft gek genoeg.

Nou heb ik maar Bluetooth tethering aangezet op de telefoon en komt de update binnengedruppeld met 50 kilobyte per seconde ofzo.

Update: na een tijdje downloaden via Bluetooth is eindelijk de update geïnstalleerd. Nieuw probleem: Google Play Store heeft hetzelfde en werkt niet via Bluetooth tethering. Krijg nu altijd dit bij gebruik van de Play Store:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j47bSFQLHFO8E7dVrbsTOcjT/full.png

en dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3GMHVlNLmpsCjxdgWNKRBQFK/full.png

Heeft iemand anders dit ook? Hoe los je het op?

Update 2: Restart van de watch lostte het op. Maar hij was net opnieuw gestart na system update. Wat is dit voor brakke software joh. :X

Update 3: WEER hetzelfde probleem. Kan geen enklele app downloaden, blijft hangen op "pending download...". Maar de watch schakelt zelf telkens WIFi uit. Hoe moet dat on-demand WiFi dan werken? 8)7

Nog iets raars: als je geluid op UIT zet verwacht je toch dat een timer alleen trilt of visueel waarschuwt. Maar nee; gaat gewoon met geluid waarschuwen. :?

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 05-02-2020 19:55 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

DUX schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:52:
[...]

Nog even een terugkoppeling hierop. Helaas, ook de winkel wil het horloge terugsturen naar Fossil. Onderliggend probleem was misschien dat er bij hen nog niemand was geweest met eenzelfde euvel. Helaas, dan maar een paar weken kwijt.
Horloge inmiddels terug. Is niet mijn eigen horloge; weer een vers-bestickerd exemplaar van de Gen4 en moest opnieuw pairen. Met goede moed gaan we kijken of deze het wel langer uithoudt dan een half jaar :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
gertvdijk schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:24:
Ik heb zojuist een pricewatch: Fossil Gen 5 The Carlyle HR Smoke Stainless Steel Zilver (Zilver) gekocht en verbaasde over de volgende bug.

Software update beschikbaar, yey! Tap, foutmelding, verbinding niet beschikbaar. Huh, oke.

Van alles lopen debuggen, blijkt dat de watch zelf WiFi uitzet op het moment dat hij een download gaat starten. 8)7

WiFi is bij ander gebruik on-demand ingeschakeld zo te zien (geen always-on functie zo te zien). Heb van alles geprobeerd, verschillende APs, firewall logs en dergelijke, maar lijkt er gewoon echt op dat de watch dit doet:
  1. WiFi aan
  2. Update check...
  3. WiFi uit
  4. Notificatie, update beschikbaar!
  5. (OK) Update downloaden...
  6. (na ~ 20s) Fout, geen verbinding!
Hoe is dit door QA gekomen echt? Ik kan alleen niemand vinden die dit probleem ook heeft gek genoeg.

Nou heb ik maar Bluetooth tethering aangezet op de telefoon en komt de update binnengedruppeld met 50 kilobyte per seconde ofzo.

Update: na een tijdje downloaden via Bluetooth is eindelijk de update geïnstalleerd. Nieuw probleem: Google Play Store heeft hetzelfde en werkt niet via Bluetooth tethering. Krijg nu altijd dit bij gebruik van de Play Store:

[Afbeelding]

en dan:

[Afbeelding]

Heeft iemand anders dit ook? Hoe los je het op?

Update 2: Restart van de watch lostte het op. Maar hij was net opnieuw gestart na system update. Wat is dit voor brakke software joh. :X

Update 3: WEER hetzelfde probleem. Kan geen enklele app downloaden, blijft hangen op "pending download...". Maar de watch schakelt zelf telkens WIFi uit. Hoe moet dat on-demand WiFi dan werken? 8)7

Nog iets raars: als je geluid op UIT zet verwacht je toch dat een timer alleen trilt of visueel waarschuwt. Maar nee; gaat gewoon met geluid waarschuwen. :?
Het is natuurlijk vervelend als je nieuwe horloge meteen zoveel problemen geeft, maar je zegt zelf al je kan niemand vinden met het probleem. Wellicht is jouwe gewoon hardwarematig niet goed. Dan zit er niks anders op dan te ruilen/terugsturen.

Probeer eens is een andere externe 'normale' wifi... Van een buur, vriend, werk etc...
Je draait geen pi-hole ofzo of andere dingen op je netwerk die de verbindingen kan beïnvloeden?

Wellicht ziet ie wel de update, maar wordt de locatie van het bestand geblokt in een firewall o.i.d.
Dit is het misschien allemaal niet, maar zo klinkt het een klein beetje.

Wifi gaat trouwens bij mij altijd uit/stand-by als die niks te doen heeft om waarschijnlijk stroom te besparen. Wordt alleen actief als die iets te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Is er ergens een overzicht te vinden van de apps die werken op een Fossil.
Ik ben met name benieuw naar de ondersteuning van citymapper en Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:03
Jovink538 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:45:
Is er ergens een overzicht te vinden van de apps die werken op een Fossil.
Ik ben met name benieuw naar de ondersteuning van citymapper en Google maps.
Beide apps zijn werkende op mijn Fossil Gen 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Weet iemand of het nog zin heeft om naar Amsterdam te rijden voor die WoW-actie?
Of ben ik daar nu te laat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
@49euro Thnx heb een gen 5 model besteld. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
update verhaal
Mocht je idd pihole draaien, zou ik eens kijken naar: ssl.google-analytics.com

Dit was bij mij ook het probleem waardoor ik niet kon updaten!

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IM4N
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 10:48
RobertLikesTwea schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:51:
Weet iemand of het nog zin heeft om naar Amsterdam te rijden voor die WoW-actie?
Of ben ik daar nu te laat voor?
Heeft geen zin meer ;( . Ik was daar 2 februari langs geweest. En de actie was volgens de medewerker inmiddels twee weken voorbij. Dus @J-P hierboven is waarschijnlijk één van de laatste geweest die er gebruik van heeft kunnen maken. De medewerker zei nog wel dat ze een korting van 15% geven als je een oude Fossil horloge inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

IM4N schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:26:
[...]

Heeft geen zin meer ;( . Ik was daar 2 februari langs geweest. En de actie was volgens de medewerker inmiddels twee weken voorbij. Dus @J-P hierboven is waarschijnlijk één van de laatste geweest die er gebruik van heeft kunnen maken. De medewerker zei nog wel dat ze een korting van 15% geven als je een oude Fossil horloge inlevert.
Wow, dat had ik niet verwacht aangezien ze tegen me vertelde dat de actie dit jaar nog wel even zou doorgaan. Wellicht dat te veel mensen er gebruik van maakten.

Ben wel blij dat ik toch niet op een ander bandje heb gewacht.

Overigens heb ik wel het volgende geconstateerd op wintersport:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FDlOzZFqWqvcy6DdNHDkfj4T/full.jpg

Heb het horloge nooit in water gehad of gehouden. Dit was puur door het temperatuur verschil. :/

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:09:
[...]Mocht je idd pihole draaien, zou ik eens kijken naar: ssl.google-analytics.com

Dit was bij mij ook het probleem waardoor ik niet kon updaten!
Weet je zeker dat je daarnaast niet meer gewhitelist hebt? Die specifieke url staat bij namelijk gewoon geblokkeerd in de Pihole en de updates werken prima.
Ik heb wel veel andere Google dingen gewhitelist (clients, apis, android, play achtig domeinen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Mau_Maus schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Weet je zeker dat je daarnaast niet meer gewhitelist hebt? Die specifieke url staat bij namelijk gewoon geblokkeerd in de Pihole en de updates werken prima.
Ik heb wel veel andere Google dingen gewhitelist (clients, apis, android, play achtig domeinen).
Nee, het was echt die specifieke url. Heb er toen nog vragen over gesteld in het pihole topic.
In de blacklist heb ik alleen:
digitalassetlinks.googleapis.com
suggestqueries.google.com
people-pa.googleapis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:23:
[...]
Nee, het was echt die specifieke url. Heb er toen nog vragen over gesteld in het pihole topic.
In de blacklist heb ik alleen:
digitalassetlinks.googleapis.com
suggestqueries.google.com
people-pa.googleapis.com
Oké dat kan. Bij mij is die ieder geval geblokt en krijg het gewoon binnen gelukkig.

Wellicht gebruiken ze ergens in het proces een aantal fallback urls die ik niet blok waarover het wel lukt.
Al lijkt het in mij ogen vreemd als ze daadwerkelijk files serveren over dat domein en niet alleen gebruiken voor de statistieken

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 11-02-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Iemand Google pay werkend op zijn Fossil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Weet niet of het wordt gewaardeerd om hier te melden, maar Gen5 bij Amazon zo nu :€226,72
https://www.amazon.de/gp/product/B07WQ4529G?psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Mau_Maus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:56:
Probeer eens is een andere externe 'normale' wifi... Van een buur, vriend, werk etc...
Je draait geen pi-hole ofzo of andere dingen op je netwerk die de verbindingen kan beïnvloeden?
Heb naast mijn standaard netwerk met firewall ook twee netwerken zonder restrictie geprobeerd: Ziggo Connectbox WiFi, 4g-tethering. Beide zelfde probleem. Is echt de watch zelf die besluit WiFi uit te zetten, beweren alle access points.
Wellicht ziet ie wel de update, maar wordt de locatie van het bestand geblokt in een firewall o.i.d.
Dit is het misschien allemaal niet, maar zo klinkt het een klein beetje.
Nee, de access points geven aan dat de watch zelf disassociate. Lokaal netwerk al verbroken, dus niets met firewall van doen ook.
Wifi gaat trouwens bij mij altijd uit/stand-by als die niks te doen heeft om waarschijnlijk stroom te besparen. Wordt alleen actief als die iets te doen heeft.
Precies. En dat is echt veel te agressief. Zelfs als je na 10x proberen eindelijk de Google Play app gevonden hebt gaat het downloaden weer niet want WiFi is weer uitgegaan. 8)7 8)7

Anyways, korte update. Na eerste nachtje aan de lader had ik opeens onverwachts een nieuwe WearOs versie (2.9 -> 2.13), geheel buiten de systeemupdates om dus via Play Services ofzo? Voelt al een stuk beter sindsdien. Jammer dat ik dat niet gelijk had gekregen die update, had een hoop gezeik bespaard die eerste dag zeg.

Inmiddels echt paar grote nadelen in de dagelijkse praktijk die me wel echt mateloos blijven irriteren:
  • Geluid kan niet uit. Met "sound off" blijft hij geluid maken, alleen de eenvoudige notificaties gaan naar trilmodus, maar timer en andere apps gaan gewoon keihard af.
  • De alarm/timer van je telefoon synct met de watch, dus mijn wekker in de ochtend gaat op beide apparaten. Oke, beetje raar dat je dat niet kan instellen want dit was aardige verrassing voor me. Veel erger is dat soms de watch niet doorheeft dat het alarm al uit is gezet en blijft maar biepen. en biepen. en biepen. Er staat niks in het scherm, gaat gewoon in sleep maar blijjjjjfftt maar gaan. Enige dat helpt is force reboot. wat de hell.
  • Bluetooth valt regelmatig uit en met geen mogelijkheid meer te pairen totdat je het opgeeft en na paar minuten is hij opeens weer verbonden. Mijn telefoon OnePlus 6 met Android 10 beweert dat de Fossil niet binnen bereik is op die momenten dat het hapert. Het bluetooth menu op de Fossil hapert en de koppeling valt niet te selecteren/managen, dus opnieuw vermoed ik softwarebug in de Fossil.
  • OCD'ers kunnen deze watch beter laten liggen in de winkel. De watch faces staan nooit echt mooi in het midden in de always-on stand, maar dansen van boven naar onder van links naar rechts om inbranden tegen tegaan. Erger is dat de afbeelding dan aan de andere kant doorgaat dus de rechter paar pixels staan dan links op het scherm bijv. Als je dan op het scherm tikt dan centreert hij weer eventjes. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B2fwty8QlyETWiOeZEB8ym5h/thumb.jpg
  • Heb nu paar keer gehad dat ik de watch aantrof in het fastboot menu. Blijkbaar is er een makkelijke combinatie van knopjes die de telefoon in de ontwikkelaarsstand zet. Gevolg: geen tijd beschikbaar totdat hij weer geboot is, als je batterij nog niet dood is inmiddels want je merkt er niks van verder als dat gebeurt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gDnWbSQloABY85WwmIHwB4uN/full.jpg
    En hoezo secure boot uit? :?

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 12-02-2020 13:16 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
gertvdijk schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:10:
[...]
Precies. En dat is echt veel te agressief. Zelfs als je na 10x proberen eindelijk de Google Play app gevonden hebt gaat het downloaden weer niet want WiFi is weer uitgegaan.
Bedoelde het in mijn geval wel zo dat ie dan dus niet uitblijft als die moet downloaden bij mij. Dan pakt ie dat signaal gewoon weer en door.
Maar zo te horen heeft de update ieder geval de meeste wifi-problemen voor je opgelost dus dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Jovink538 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:11:
Iemand Google pay werkend op zijn Fossil?
Google Pay is toch nog niet beschikbaar in NL?

*empty*

• Jovink538
MR_VIPER schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:46:
[...]
Google Pay is toch nog niet beschikbaar in NL?
Daarom :)
Maar via een omweg is het wel mogelijk om het op je mobiel werkend te krijgen.

Ik heb me nu een beetje verdiept en het moet mogelijk zijn om het op een wear os device werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Jovink538 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:44:
[...]

Daarom :)
Maar via een omweg is het wel mogelijk om het op je mobiel werkend te krijgen.

Ik heb me nu een beetje verdiept en het moet mogelijk zijn om het op een wear os device werkend te krijgen.
ohh omweg ;) care to share?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:03
Voor je telefoon is dat niet zo heel moeilijk. Zoek op 'Google pay apk' en je kunt de app dan buiten de play store om alsnog downloaden in Nederland. Let wel even op dat je een veilige bron uitkiest. Hey moet schijnbaar ook te installeren zijn op Wear OS maar dat is een stuk ingewikkelder heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Inderdaad gewoon google op de Google Pay APK.
Maar voor bunq moest ik een Italiaanse bunq pas aanvragen. Dit door Italie te kiezen bij de de adres gegevens en een 0 voor het postcode te zetten en de twee letters weg te halen.
Dan de kaart bestellen en bevestigen. Daarna je adres weer terug aan passen.
En krijg je je nieuwe pas thuis gestuurd.

Voor Google pay op je Wear os moet je een app installeren die verbinding maakt met een proxy server.
Daarna schijnt de Google pay te verschijnen op je smartwatch.
Maar zo ver ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Google Pay schakelt zich op Wear OS ook weer uit adhv je locatie. Zo staat ie bij mij in Spanje weer ineens bij de Apps op mijn Wear OS , en terug in Nederland werkt het niet meer.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Een vriend van me ziet geen 'aangepaste modus' op z'n Fossil Gen 5 bij de accumogelijkheden...
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2019/12/android-wear-2019-13-300x300.jpg

Ik heb alles nagelopen en gecheckt, maar vind 't ook niet. Iemand een idee?

EDIT: Bleek toch nog een update klaar te staan, problem solved

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 15-02-2020 08:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
degroot schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:41:
Google Pay schakelt zich op Wear OS ook weer uit adhv je locatie. Zo staat ie bij mij in Spanje weer ineens bij de Apps op mijn Wear OS , en terug in Nederland werkt het niet meer.
En als je je locatie uit zet in Spanje, zou die dan weg zijn?
Of als die in Spanje beschikbaar is dan je locatie uit zetten en naar Nederland vliegen. Kijken of die dan nog beschikbaar is.

Denk eigenlijk dat het niet met de locatie (GPS) te maken heeft maar met de verbinding met internet.

Maar goed ik zit maar wat te gissen.
Misschien eens kijken wat er gebeurt als ik een VPN op zet naar Frankrijk of Engeland bijvoorbeeld. Kijken of de app dan te voorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
j-phone schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:58:
Van de week een Diesel gen 4 gehaald. Mooi horloge!

Gehaald in Batavia stad. Alle gen 4 en gen 5 Fossils kosten (bij de Fossil outlet) 139 euro. Er is ook een andere outlet (Watchstation) en die verkoopt de andere Fossil merken (MK, Diesel, EA etc). Hier krijg je 30% korting op 1 horloge en als je er nog 1 koopt krijg je 50% korting op de tweede smartwatch. Dit zijn echter allemaal gen4 horloges. Maar, ze zijn wel goedkoop.

Mijn vrouw had een Michael Kors aangeschaft (keramisch), in totaal waren we 272 euro kwijt voor de beide horloges :)
Oók de gen 5 voor €139,-? Is dat niet uitzonderlijk laag voor een product wat net uit is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het is een outlet heh, dat is de verklaring :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
rgras schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Oók de gen 5 voor €139,-? Is dat niet uitzonderlijk laag voor een product wat net uit is gekomen?
Jup, de gen 5 was ook 139 euro. En inderdaad het is een outlet, kan ontzettend druk zijn daar en de horloges vliegen dan de deur uit.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
j-phone schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Jup, de gen 5 was ook 139 euro. En inderdaad het is een outlet, kan ontzettend druk zijn daar en de horloges vliegen dan de deur uit.
Thanks!
CLB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:03:
Het is een outlet heh, dat is de verklaring :)
Ik dacht dat in dergelijke zaken voornamelijk 'oudere' goederen worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
rgras schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:17:
[...]

Thanks!

[...]

Ik dacht dat in dergelijke zaken voornamelijk 'oudere' goederen worden aangeboden.
offtopic:
Voor de kleding geldt vaak dat er een oude collectie, of b-keuze, wordt verkocht. Bij de horlogezaken wordt ook vaak oudere voorraad verkocht, of zaken die niet heel hard lopen in de 'normale' winkel. Er is ook geen online verkoop vanuit die locaties overigens.

Edit: ik heb ze wel gekocht in de 'aanbiedingen periode' tijdens de kerstvakantie. Het is helaas niet het hele jaar feest daar.

[ Voor 11% gewijzigd door j-phone op 16-02-2020 21:05 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zojuist op een System Update gehad op mijn Gen5. Zo jammer dat nergens release notes staan.Of weet iemand waar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mploeger946
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 23:29
Ik heb een zilveren Gen 4, gekocht in augustus bij Wehkamp, maar afentoe begint de oplaadring een beetje omlaag te komen. Ik druk hem dan terug.
Dit is niet het grootste probleem. Ik maak me zorgen om de achterkant die mogelijk los gaat raken, want wanneer ik kracht op de achterkant zet kan ik voelen en horen dat hij beweegt.
Weet iemand of ze bij Fossil Amsterdam (Niet echt dichtbij, maar wel de dichtsbijzijnde) je horloge in ontvangst nemen en reparen/een andere geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:09
Geen idee of ze bij Fossil moeilijk doen, maar de Gen4 Michael Kors van mijn vrouw is met die klacht onder garantie wel gefixt.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heeft er iemand ervaring met de Fossil Carlyle Gen 5 FTW4024 Grijs? Ik vind hem erg duur maar wel ontzettend gaaf!

Ben op zoek naar een stijlvolle smartwatch waarbij je de bandjes makkelijk kan verwisselen en mijn voorkeur gaat uit naar stalen bandjes.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

G_Dragon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:48:
Heeft er iemand ervaring met de Fossil Carlyle Gen 5 FTW4024 Grijs? Ik vind hem erg duur maar wel ontzettend gaaf!

Ben op zoek naar een stijlvolle smartwatch waarbij je de bandjes makkelijk kan verwisselen en mijn voorkeur gaat uit naar stalen bandjes.
wat voor ervaring ben je op zoek naar? en het is gewoon dezelfde als alle andere Gen 5's alleen een andere kleur. (FYI ik heb hem om gehad maar ben uiteindelijk voor de zwarte gegaan)
en ze hebben super makkelijke sluitingen waardoor je ze zo kan wisselen.

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Geckoo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:38:
[...]

wat voor ervaring ben je op zoek naar? en het is gewoon dezelfde als alle andere Gen 5's alleen een andere kleur. (FYI ik heb hem om gehad maar ben uiteindelijk voor de zwarte gegaan)
en ze hebben super makkelijke sluitingen waardoor je ze zo kan wisselen.
Ik wil voor zo'n bedrag geen miskoop doen, vind het belangrijk dat het horloge bij normaal dragen en stappen bijhouden minimaal 1 dag meegaat. Waarom bent u uiteindelijk voor de zwarte gegaan?

Al mijn horloges hadden altijd al een stalenbandje, hou niet zo van een stoffen bandje.
Vind de look en uitstraling ook erg belangrijk, ben ondertussen wel al verder aan het rondkijken of er een goedkoper alternatief te vinden is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

@G_Dragon doet ie prima, 's ochtends eraf en 's avonds erop. Hij laat ook vrij snel op dus je kan het ook uitzingen door tussendoor te laden.
Ik ben geswitched omdat ik voor €30,- meer 3 bandjes ipv 1 bandje kreeg. en ik de zwarte uiteindelijk mooier vond. (en niet online te kopen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Iemand nog een adres waar de bandjes te bestellen zijn?
Ik heb een stalenbandje maar wil iets anders. Dit omdat die vaak te los om mijn pols zit.
Kan niet veel vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
G_Dragon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:48:

Ja, ik heb hem. Was aanbieding bij bol ~230 en toen maar gedaan. 299 vond ik ook wat te veel.

Zie mijn ervaringen eerder in dit topic en de productreview die ik geplaatst heb.

Specifiek voor stalen bandje: prepare voor zeer moeilijk los te halen pennetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:40
V&A linkjes zijn niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 26-02-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
voorstad schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:37:
Helaas heb ik mijn Fossil Hybrid HR in de verkoop gedaan. Ik vond en het vind het nog steeds een mooi hybride horologe, maar de notificaties zijn met mijn leesbril ogen niet meer te lezen zonder. En dan heeft het "smart" van de watch nog maar weinig zin.
Jammer is dat...
Zou je bijna een rond glas "op sterkte" op het horloge zelf aanbrengen (of een 'gewone' vergrotende lens). B)

Maar dan zal hetzelfde probleem spelen met een 'full-screen' (Wear OS) smartwatch. Daar vond ik zelf de lettertjes al vrij klein mèt mijn bril op (al is het enigszins instelbaar in dat geval).

Op de goedkope (en dus ook wel wat goedkoop uitziende, "Apple watch"-look-a-like model) Denver smartwatch die ik momenteel draag, zijn de notificatie teksten groot zat. :o Maar dit is dus duidelijk géén stijlvol hybride klokje.

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 26-02-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
Pricewatch alerts zijn zeker aan te raden voor de Fossils. Kreeg net weer een notificatie voor aardige dip. pricewatch: Fossil The Carlyle HR Gen 5 Smoke Stainless Steel Zilver (Zilver) 227,17 bij Bol momenteel.

[ Voor 43% gewijzigd door gertvdijk op 03-03-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronhui
  • Laatst online: 21-02 17:03
Blijft appart dat er zo een groot prijsverschil zit tussen de Stainless steel en zwarte Gen 5 (FTW4025). Toch wil ik die zwarte hebben. Dus ben blij met de tip over Batavia Stad, ik ga daar van het weekend wel even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het is niet echt een Fossil Gen 5-vraag, maar er wel aan gerelateerd, dus ik probeer het hier toch maar. Standaard kun je je slaap niet meten met deze smartwatch, wat ik eigenaardig vind, maar okee, dan niet. Kwestie van een third party-app installeren om dat te regelen, zoals Sleep as Android, maar dat vind ik echt een gedrocht van een app. Ziet eruit alsof een kleuter het ontworpen heeft, de slaapanalyse is lastig om uit te lezen.

Iemand hier wel goede ervaringen met de app die me wat op weg kan helpen? Ik begrijp dat je altijd moet 'aanzetten' dat je gaat slapen, maar dat wil ik juist niet, want dat is niet iets wat ik nou op de minuut weet. Ik wil met het horloge om m'n pols gewoon naar bed gaan filmpje kijken, en in slaap vallen op een onbepaalde tijd, waarna ik dat in de ochtend goed kan bekijken via Google Fit. Iemand wel blij met Sleep as Android?

Andere alternatieven van third party apps en slaapmeting hoor ik ook graag, want ik vind ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Kan Google Fit dat zelf niet dan?

Ik slaap nooit met m'n horloge om, maar volgens mij zag ik dat in de instellingen staan.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ronhui schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:49:
Blijft appart dat er zo een groot prijsverschil zit tussen de Stainless steel en zwarte Gen 5 (FTW4025). Toch wil ik die zwarte hebben. Dus ben blij met de tip over Batavia Stad, ik ga daar van het weekend wel even kijken!
Heb telefonisch contact met ze gezocht en ze geven aan dat ze nooit de laatste generatie verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronhui
rgras schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:30:
[...]

Heb telefonisch contact met ze gezocht en ze geven aan dat ze nooit de laatste generatie verkopen.
Dankjewel. Dat scheelt mij weer een ritje.
Heb de zwarte versie ook bij Coolblue gevonden (stond niet in de pricewatch) en daar is die goedkoper dan bij Bol (al is die daar ook gezakt). Dus ik ga nog even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo allemaal,

Vraagje. Ik sta op het punt om een Gen 4 HR aan te schaffen.
De informatie die ik tot nu toe heb ingewonnen (reviews, zowel geschreven als video) omschrijven de volgende issues:
- Hele slechte batterijduur
- Onnauwkeurige GPS
- Onnauwkeurig hartslag sensor

Wat ik mij afvraag is hoe deze punten vandaag de dag zijn. Hebben OS updates geholpen in de batterijduur verbetering bijvoorbeeld?

Ik hoor het graag!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Laatst online: 07:21
Ik heb sinds april 2019 een Fossil Gen 4. Nu is het horloge voor de 2e keer onder garantie teruggestuurd naar Fossil voor het loslaten van een laadring. Dit is een veel voorkomende klacht. Ik heb in dit draadje ook wat klachten gelezen hierover. Ik vind het verder een prachtig horloge, maar de bouwkwaliteit is erg slecht.

Is de Gen 5 wat dat betreft beter qua bouwkwaliteit? Ik kom hier minder klachten over tegen, maar het horloge is natuurlijk ook minder lang op de markt dan de Gen 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:43
Qua bouwkwaliteit hier in elk geval geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallohallo,

Even een vraag, misschien mensen die mij kunnen helpen. Ik ben in het bezit van een Fossil Gen 5. Echter is a het beeldscherm gisteren opeens op zwart gegaan. De horloge reageert nergens meer op. Gaat niet meer aan en reageert ook niet als ik deze aan de lader doe.

Iemand die mij hier mee kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Laatst online: 19:43
Ook niet als je hem echt lang lang op de lader laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ppassie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:02:
Ik heb sinds april 2019 een Fossil Gen 4. Nu is het horloge voor de 2e keer onder garantie teruggestuurd naar Fossil voor het loslaten van een laadring. Dit is een veel voorkomende klacht. Ik heb in dit draadje ook wat klachten gelezen hierover. Ik vind het verder een prachtig horloge, maar de bouwkwaliteit is erg slecht.

Is de Gen 5 wat dat betreft beter qua bouwkwaliteit? Ik kom hier minder klachten over tegen, maar het horloge is natuurlijk ook minder lang op de markt dan de Gen 4.
Nog niks mis met mijn gen 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 17:21
Ik heb een week geleden de Gen 5 aangeschaft. Mooi ding en opzich ook wel tevreden over, maar ik merk wel dat ik zonder een telefoon koppeling simpelweg geen GPS lock krijg. Meerdere keren geprobeerd een locatie te krijgen met Google Maps open nadat ik bluetooth uit heb gezet, maar zelfs na een halfuur heb ik nogsteeds niks. (En ja, locatie staat aan.)

Een beetje vervelend want één van de hoofdredenen dat ik hem gekocht heb is om m'n route en fitness te kunnen tracken tijdens het sporten zodat ik juist geen telefoon meer mee hoef te nemen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronhui
thescorpi0n schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:53:
... maar ik merk wel dat ik zonder een telefoon koppeling simpelweg geen GPS lock krijg. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben in Nederland?...
Welke batterij instellingen gebruik je op dat moment?
Denk dat je alles aan moet hebben daarvoor.

[ Voor 39% gewijzigd door Ronhui op 06-05-2020 15:07 . Reden: onnodige tekst uit qoute gehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thescorpi0n
Ronhui schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Welke batterij instellingen gebruik je op dat moment?
Denk dat je alles aan moet hebben daarvoor.
Custom stand, maar alles wat aan zou moeten staan staat aan denk ik. Ben er inmiddels achter gekomen dat het met locatie te maken heeft. Als ik een stuk wegloop van mijn huis lukt het vaak wel om een lock te krijgen, en vanaf dat moment werkt het zonder problemen (behalve dat het de accu in 3 uur leeg trekt, maar dat wist ik van tevoren 8)7 ). Snap nogsteeds niet waarom hij het rondom het huis gewoon pertinent weigert, maar als ik 50 meter verderop wel kan beginnen kan ik daar wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:09
thescorpi0n schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Custom stand, maar alles wat aan zou moeten staan staat aan denk ik. Ben er inmiddels achter gekomen dat het met locatie te maken heeft. Als ik een stuk wegloop van mijn huis lukt het vaak wel om een lock te krijgen, en vanaf dat moment werkt het zonder problemen (behalve dat het de accu in 3 uur leeg trekt, maar dat wist ik van tevoren 8)7 ). Snap nogsteeds niet waarom hij het rondom het huis gewoon pertinent weigert, maar als ik 50 meter verderop wel kan beginnen kan ik daar wel mee leven.
Komt dat niet door je wifi of omdat je dan bij je telefoon in de buurt bent zodat hij automatisch de locatie van je telefoon overneemt?

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
Wessee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Komt dat niet door je wifi of omdat je dan bij je telefoon in de buurt bent zodat hij automatisch de locatie van je telefoon overneemt?
Nee, dat denk ik niet. Het gebeurt ook als wifi uit staat, en ik zet Bluetooth ook uit wanneer ik het wil testen. Bij Google Fit staat ook 'Acquiring GPS' terwijl er bij een telefoon connectie 'Acquiring GPS from phone' staat. Snap het niet, maar heb op internationale fora wel meer mensen met klachten over de GPS gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Even een vraagje over de gen 4/5 en de hartslagmeter.

Zijn er hier mensen met een donkere huidskleur die dit gebruiken. Bij mij wordt er meestal niets gemeten, alleen als ik hem in mijn handpalm leg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
Misschien zijn er met mij meerderen die met smart wachten op de pricewatch: Fossil Hybrid Smartwatch HR Collider Bruin (Bruin)

Sinds vandaag staan ze bij Coolblue op de website en op voorraad. Ik heb er gelijk een besteld.
https://www.coolblue.nl/e...-ftw7008-black-brown.html

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbieV
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:12
Verdorie, nu heb ik net bij de outlet een Fossil sports gekocht voor 99 euro. Je kunt er wel veel meer mee, behalve een dag met een batterij... En hij is minder mooi natuurlijk.

Misschien doe ik deze er nog bij, vakantiegeld is net binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik heb die van mij inmiddels binnen, wel gelijk twee dingen die wel even wennen zijn.

Het scrollen door het menu is niet instant, maar hier wen je naar een paar keer wel aan gewend. Gewoon rusitg aan!
En poeh, analoog de tijd aflezen is weer even andere koek, toch grappig hoe gewend je geraakt bent aan een digitale klok!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb sinds een week of 2 dat mijn authenticator niet op mijn Gen 5 horloge werkt. is dat bij jullie ook het geval?
[edit]
Oh verwijder hem niet want hij staat niet meer in de playstore (op wear os)
ik lees dat het komt door een update van authenticator op android waardoor de verbinding met Wear OS is verwijderd. downgraden zou misshcien helpen (als ik de app nog op mijn horloge had staan).

[ Voor 56% gewijzigd door Geckoo op 05-06-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:28
Iemand die hierover al iets gehoord heeft: https://focalpointpositioning.com/use-cases/running
Technologie die GPS accuraatheid bij hardlopen veel beter zou moeten maken dan wat we gewend zijn bij de huidige generatie sporthorloges (Garmin, Polar, ...). De Gen 5 zou blijkbaar het eerste horloge zijn met deze technologie, maar ik denk dat dit nog moet worden uitgerold via een software update?
Ik volg Fossil niet omdat ik meer in pure sporthorloges geïnteresseerd ben. Maar als dit inderdaad zo'n grote impact heeft op de GPS accuraatheid als ze beweren, dan zou dat wel eens snel kunnen veranderen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Mijn gen3 is overleden na ik hem 2 weken niet gebruikt heb. Blijft in een bootloop hangen. Ik vermoed dat de batterij te leeg is en omdat het horloge direct aangaat bij het aan de lader hangen, deze ook niet genoeg kan opladen om genoeg energie te hebben voor de bootcyclus.

Fossil wil hem wel repareren, voor money, omdat de garantie is verlopen maar eigenlijk vind ik dat onzin, de batterij was nog in goede staat en dit zou m.i. niet moeten mogen voorkomen, maarja ga die battle maar eens aan. :+

Hoewel ik hem 3 jaar met plezier elke dag heb gedragen heb ik toch een beetje vieze nasmaak. Mijn verwachting van horloges is nou eenmaal anders dan van hardware/gadgets en kan dit nog niet helemaal rijmen in mijn hoofd.

T.z.t. kijken voor iets nieuws.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:44
chaoscontrol schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:58:
Mijn gen3 is overleden na ik hem 2 weken niet gebruikt heb. Blijft in een bootloop hangen. Ik vermoed dat de batterij te leeg is en omdat het horloge direct aangaat bij het aan de lader hangen, deze ook niet genoeg kan opladen om genoeg energie te hebben voor de bootcyclus.
Als dat het probleem is dan is hij vrij simpel tot leven te wekken met een lader die meer stroom kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
robertzijm schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Als dat het probleem is dan is hij vrij simpel tot leven te wekken met een lader die meer stroom kan leveren.
De gen3 laadt op via inductie en dat laad-mechanisme heeft maar een beperkte laadcapaciteit (360 mA) ongeacht welke voeding je gebruikt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:44
Oh stom van me; dat maakt het inderdaad een stuk ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb al een tijdje een Fossil Sport, en na de laatste paar updates is de performance van dat ding wel een stuk verbeterd, maar met enige regelmaat moet ik hem opnieuw pairen met mijn telefoon. Ik heb de Sport al een paar keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan is het probleem wel een tijdje weg, maar het komt altijd weer terug. Voor de eerste reset gebeurde het ook terwijl ik het horloge om had, maar nu komt het eigenlijk alleen voor als het horloge weer aan gaat als hij op de lader ligt. Bij andere bluetooth apparaten heb ik dit niet

Over laden gesproken: ik moet altijd goed kijken of het horloge aan het opladen is als ik hem op de lader leg, want soms ligt ie wel op de lader maar is hij niet aan het laden en dan moet je weer wat heen en weer wiebelen voordat hij begint met laden. De ringen op het horloge en de pinnetjes op de lader maak ik met enige regelmaat schoon, maar dat lijkt niet veel uit te maken. Als ik een paar uur voordat ik het horloge op de lader leg alles heb schoongemaakt wil het horloge ook wel eens niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Laatst online: 07:21
_Eend_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:27:
Ik heb al een tijdje een Fossil Sport, en na de laatste paar updates is de performance van dat ding wel een stuk verbeterd, maar met enige regelmaat moet ik hem opnieuw pairen met mijn telefoon. Ik heb de Sport al een paar keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan is het probleem wel een tijdje weg, maar het komt altijd weer terug. Voor de eerste reset gebeurde het ook terwijl ik het horloge om had, maar nu komt het eigenlijk alleen voor als het horloge weer aan gaat als hij op de lader ligt. Bij andere bluetooth apparaten heb ik dit niet

Over laden gesproken: ik moet altijd goed kijken of het horloge aan het opladen is als ik hem op de lader leg, want soms ligt ie wel op de lader maar is hij niet aan het laden en dan moet je weer wat heen en weer wiebelen voordat hij begint met laden. De ringen op het horloge en de pinnetjes op de lader maak ik met enige regelmaat schoon, maar dat lijkt niet veel uit te maken. Als ik een paar uur voordat ik het horloge op de lader leg alles heb schoongemaakt wil het horloge ook wel eens niet laden.
Niet om je bang te maken, maar dat zijn precies de klachten die ik inmiddels al 2 keer heb gehad voordat 1 van de 2 laadringen losliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44

Roy

Hobbies?

Vandaag voor de tweede keer in 1,5 jaar mijn Fossil Gen 4 opgestuurd omdat de achterkant van het horloge er zomaar afgevallen is. Hopelijk fixen ze het deze keer goed...
Verder bevalt het horloge me prima! Nu tijdelijk maar weer mijn oude Moto 360 gebruiken (doet het nog steeds!) Zit stiekem wel te kijken naar de Oppo Watch, die ziet er best goed uit.

Inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

ppassie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Niet om je bang te maken, maar dat zijn precies de klachten die ik inmiddels al 2 keer heb gehad voordat 1 van de 2 laadringen losliet...
Dat is ook waar ik bang voor ben, en ik hou die ringen ook in de gaten maar tot nu toe (lijken) ze nog niet los te zitten. Als ik dat had geweten had ik deze nooit gekocht (Ik had stom genoeg alleen reviews gelezen, niet gezocht op bekende problemen)
Roy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:01:
Vandaag voor de tweede keer in 1,5 jaar mijn Fossil Gen 4 opgestuurd omdat de achterkant van het horloge er zomaar afgevallen is. Hopelijk fixen ze het deze keer goed...
Verder bevalt het horloge me prima! Nu tijdelijk maar weer mijn oude Moto 360 gebruiken (doet het nog steeds!) Zit stiekem wel te kijken naar de Oppo Watch, die ziet er best goed uit.
Hoe lang ben je het horloge kwijt als je hem moet opsturen?

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 04-08-2020 13:00 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44

Roy

Hobbies?

_Eend_ schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Hoe lang ben je het horloge kwijt als je hem moet opsturen?
De vorige keer kon ik hem in de winkel omruilen, nu moest ik hem zelf opsturen. Ze geven aan 3 tot 5 weken nodig te hebben. Best lang dus...

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Roy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:48:
[...]

De vorige keer kon ik hem in de winkel omruilen, nu moest ik hem zelf opsturen. Ze geven aan 3 tot 5 weken nodig te hebben. Best lang dus...
Pff.. En ik krijg steeds meer kleine issues, nu is voor de tweede keer in een week tijd de accu binnen 4 uur leeg. Om 09:00 van de lader gehaald: 100% accu. Nu om 13:00: 5%. En vanochtend had ik hem niet eens om gedaan, hij heeft de hele ochtend naast de lader gelegen. Stom genoeg heb ik hem bij Bol.com gekocht, niet bij een coolblue oid, want dat scheelde me een paar euro. Ik ga maar eens kijken wat ze voor me kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Fossil Gen 5-update incoming:
Afbeeldingslocatie: https://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2020/08/Fossil-Gen-5-Sleep-Tracking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als ze nou eens de muziek fixen, dat lijkt me een stuk belangrijker... En dan ook graag voor gen4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ieder zo z'n ding. Ik vind slaapgedrag meten wel erg nice persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Is dat niet alleen een app update? Of ook een os-update?
dragon2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:07:
[...]
Als ze nou eens de muziek fixen, dat lijkt me een stuk belangrijker... En dan ook graag voor gen4!
Wat is er precies met muziek?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste