Ik heb zojuist een
pricewatch: Fossil Gen 5 The Carlyle HR Smoke Stainless Steel Zilver (Zilver) gekocht en verbaasde over de volgende bug.
Software update beschikbaar, yey! Tap, foutmelding, verbinding niet beschikbaar. Huh, oke.
Van alles lopen debuggen, blijkt dat de watch zelf WiFi uitzet op het moment dat hij een download gaat starten.
WiFi is bij ander gebruik on-demand ingeschakeld zo te zien (geen always-on functie zo te zien). Heb van alles geprobeerd, verschillende APs, firewall logs en dergelijke, maar lijkt er gewoon echt op dat de watch dit doet:
- WiFi aan
- Update check...
- WiFi uit
- Notificatie, update beschikbaar!
- (OK) Update downloaden...
- (na ~ 20s) Fout, geen verbinding!
Hoe is dit door QA gekomen echt? Ik kan alleen niemand vinden die dit probleem ook heeft gek genoeg.
Nou heb ik maar Bluetooth tethering aangezet op de telefoon en komt de update binnengedruppeld met 50 kilobyte per seconde ofzo.
Update: na een tijdje downloaden via Bluetooth is eindelijk de update geïnstalleerd. Nieuw probleem: Google Play Store heeft hetzelfde en werkt niet via Bluetooth tethering. Krijg nu altijd dit bij gebruik van de Play Store:
en dan:
Heeft iemand anders dit ook? Hoe los je het op?
Update 2: Restart van de watch lostte het op. Maar hij was net opnieuw gestart na system update. Wat is dit voor brakke software joh.
Update 3: WEER hetzelfde probleem. Kan geen enklele app downloaden, blijft hangen op "pending download...". Maar de watch schakelt zelf telkens WIFi uit. Hoe moet dat on-demand WiFi dan werken?
Nog iets raars: als je geluid op UIT zet verwacht je toch dat een timer alleen trilt of visueel waarschuwt. Maar nee; gaat gewoon met geluid waarschuwen.
[
Voor 27% gewijzigd door
gertvdijk op 05-02-2020 19:55
]