Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zo extreem is het bij mij niet. Maar het batterijgebruik van die Fossil app valt mij ook wel tegen.davy_online schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:34:
De fossil app verbruikt tot 40% batterij van mijn smartphone. Zowel bij de pixel 6a en 4a.
/f/image/cOMkFrccqWacco4hcpcafjzw.png?f=fotoalbum_large)
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Mijn 4th gen heeft deze app niet nodig om te werken, vandaar de vraag
Sometimes you need to plan for coincidence
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik in eerste instantie om de 6 te upgraden naar Wear OS 3. Maar dat kan zo te lezen ook zonder die fossil app: https://support.google.com/wearos/answer/6321140?hl=enHmmbob schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:49:
Waarom zou je die app installeren eigenlijk?
Mijn 4th gen heeft deze app niet nodig om te werken, vandaar de vraag
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Da's een aanname; die app is in ieder geval voor mijn uitvoering: Fossil Q Explorist HR Zilver, Blauw (Bruin leder) niet nodig (maar de Google Wear app op de telefoon wel)Julian schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:59:
Anders krijg je geen berichten binnen van je telefoon toch? En werken met compagnon-apps (op telefoon en horloge tegelijk) zoals Google Maps zal dan ook niet werken?
https://www.fossil.com/en-nl/shop/black-friday/smartwatches/
Mijn hybrid hr smartwatch was er een paar maanden geleden ineens mee gestopt. Reageerde nergens meer op, ook niet op de oplader. Op Reddit wat tips gelezen dat je hem soms weer aan de praat kan krijgen door hem een week of langer aan de oplader te laten zitten. Dit werkte bij mij niet. Toen toch maar even gekeken of ik nog garantie had. Je raadt het al, die garantie was dus twee dagen nadat hij kapot ging afgelopen,
De verkoper (Coolblue) kon (helaas meneer!) niets voor mij betekenen, behalve voorstellen dat ik met het horloge naar een Coolblue winkel zou gaan en dat zij hem misschien weer aan de praat konden krijgen.
Heb het zo gelaten en een paar weken later toch maar eens met Fossil gebeld. Kreeg een aardige dame aan de lijn die zei dat er vaak wel uit coulance gerepareerd werd en dat ik in ieder geval vooraf een prijsopgave zou krijgen en bij niet overgaan tot reparatie zou het horloge kosteloos retour gestuurd worden (dus geen onderzoekskosten betalen).
Na een paar weken een mail met een prijsopgave. Verschillende onderdelen moesten vervangen worden, waaronder de kast. Kosten €160. Ik heb hierop gebeld en aangegeven dat ik dat een beetje uit verhouding vond voor een horloge waar ik twee jaar geleden €209 voor had betaald. De dame van de customer service schrok zelf ook van het bedrag en ging kijken wat ze voor me kon doen. Ze kon het waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen om de onderdelen onder garantie te laten vervangen en dat ik alleen de nieuwe kast + band zou moeten betalen (kleine €40). Daar kon ik wel mee leven, leek me een prima bedrag.
Paar uur later een bericht dat ze toch de gehele reparatie onder garantie zouden doen
Nog een paar weken later een zo goed als nieuw horloge op de deurmat en weer een blije gebruiker. Ik merkte namelijk in de paar maanden met een normaal horloge om mijn pols dat ik toch best wel vaak naar de meldingen van berichten keek op het horloge en daarvoor nu elke keer mijn telefoon uit mijn broekzak moest halen. Ook het tracken van de hartslage en stappen is toch wel leuk voor de statistieken. Voor mij hoeft een smartwatch ook niet veel meer te kunnen, zeker niet als dat ten koste gaat van de batterijduur.
TLDR: kosteloze reparatie van een Hybrid HR en een hele blije gebruiker!
Aanpassen van het bandje kun je zelf doen met wat juist gereedschap. Deze video kan je misschien helpen.Exorcist schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:58:
Ik heb een Fossil Gen 6 horloge gekregen van mijn vriendin. Erg mooi/fijn ding, bandje is alleen te groot/moet schakels verwijderen. Op het bandje staan pijltje die van elkaar afwijzen. Houdt dat in dat er twee pinnen in de schakels zitten? Is dit echt iets waarvoor je bij Fossil langsmoet of een juwelier?
https://www.youtube.com/w...46s&ab_channel=GTechFixIt
Dank je wel, ik ga 's goed kijken!!ikloon schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:30:
[...]
Aanpassen van het bandje kun je zelf doen met wat juist gereedschap. Deze video kan je misschien helpen.
Handige tip!ikloon schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:30:
[...]
Aanpassen van het bandje kun je zelf doen met wat juist gereedschap. Deze video kan je misschien helpen.
Laatst heb ik een compleet horloge-reparatie setje aangeschaft, om het mezelf gemakkelijker te maken. Hierin zit o.a. zo'n handig draai-gereedschap, om pinnen uit schakels te verwijderen:
:strip_exif()/f/image/1wph7e1bX50tgIkTVwyLBdqD.jpg?f=fotoalbum_medium)
Omdat ik regelmatig zelf een batterijtje wil vervangen (waarvoor ook een speciaal stuk gereedschap in 't setje zit). Of inderdaad zo'n polsband met schakels wil aanpassen.
Maar de paperclip-manier is natuurlijk goedkoper.
[ Voor 2% gewijzigd door NetAmp op 02-01-2023 14:53 . Reden: aanvulling ]
Ik krijg het niet voor elkaar hem te verbinden met bluetooth. De fossil app vind gewoon mijn horloge, krijg ook een melding op mijn horloge dat er een telefoon wil verbinden, de koppelcode klopt, ik druk op mijn telefoon op pair, en op mijn horloge de middelste knop en elke keer krijg ik authorization failed.
app gedeinstalleerd, horloge gereset, app cache en data verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, horloge opnieuw opgestart.. allemaal geen effect.
Ben nu al een uur bezig... Iemand een idee, anders gaat ie morgen nog terug..
Ik neem aan dan dat je horloge al op WearOS 3.0 draait, dat je de Fossil app gebruikt? Anders zou je misschien eerst via de Google WearOS app moeten koppelen, en dan je horloge moeten updaten naar WearOS 3.0?
Het is een hybrid, dus kan alleen de fossil app zelf gebruiken.Julian schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:02:
Oe kut man. Normaal zou horloge resetten het moeten zijn als het koppelen mislukt.
Ik neem aan dan dat je horloge al op WearOS 3.0 draait, dat je de Fossil app gebruikt? Anders zou je misschien eerst via de Google WearOS app moeten koppelen, en dan je horloge moeten updaten naar WearOS 3.0?
Maar.. Na 20x (als het niet 30 is) exact hetzelfde gedaan te hebben, verbond hij opeens wel.. Heel dubieus. Ik ga het even een week aankijken, want als hij om welke reden dan ook opnieuw moet pairen zit ik waarschijnlijk met het zelfde geneuzel.
Wel een supermooi toestel verder, precies wat ik zocht (wilde enkel wat nuttige informatie zien zoals hartslag en stappen)
Is daarnaast de Wear OS app op je telefoon overbodig geworden? Alles lijkt nu via de Fossil app te gaan, de Wear OS app kan geen verbinding meer maken met het horloge. Daarnaast mis ik ook de Google Fit apps op m'n horloge sinds de update.
WearOS is idd overbodig geworden op je telefoon.
Google Fit kan je vinden via de Play-store-app op je horloge. Heb hem zelf niet geïnstalleerd staan maar zie hem daar wel staan, dus ik neem aan dat dat gewoon werkt....?
Top, bedankt voor je reactie!Julian schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:56:
Volume kan je nu regelen met de instellinge "Volume ringtone en meldingen" onder instellingen -> geluid. Heb de mijne op stil staan, mijn telefoon maakt al een geluidje en trillen werk afdoende.
WearOS is idd overbodig geworden op je telefoon.
Google Fit kan je vinden via de Play-store-app op je horloge. Heb hem zelf niet geïnstalleerd staan maar zie hem daar wel staan, dus ik neem aan dat dat gewoon werkt....?
Vandaag een nieuwe systeemupdate gekregen en de google assistent zit er op
Eindelijk. Jippie
Nice!Johnti schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:34:
... de google assistent zit er op![]()
![]()
Eindelijk. Jippie
Beetje off-topic, maar ik bedacht opeens dat ik zoiets als dit concept-ontwerp ook wel tof zou hebben gevonden. Met het ronde logo (animatie) van Microsoft's Cortana op een rond smartwatch-display.

https://www.windowscentra...oncept-windows-smartwatch
Helaas gaat dat nooit meer gebeuren.
Hoewel de gekleurde bolletjes van Google Assistant ook best OK zijn (helemaal op een AMOLED display, met donkere achtergrond).
[ Voor 6% gewijzigd door NetAmp op 23-06-2023 12:31 . Reden: Linkje toegevoegd naar bron (artikel) van het concept-plaatje. ]
Bij mij, op een Gen6, lijkt deze wel wat achteruit gegaan te zijn, haal de 24 uur niet meer, wat wel jammer is...
Hmm, misschien dan toch eens proberen met WiFi uit...Johnti schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:31:
Batterijduur is bij mij weer hetzelfde als voor de update. Volgens mij heeft WearOs weer even de tijd nodig, net als bij je telefoon. Wifi aan is killing voor de batterijduur. Als je de telefoon bij je hebt is wifi eigenlijk overbodig.
Dank!
Inderdaad. De ⌚ ingebouwde WiFi is vooral (thuis) handig voor installeren van apps/updates. Doe dit niet (per ongeluk) via de Bluetooth-verbinding naar je smartphone, want dan gaat het een stuk langzamer.Johnti schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:31:
... Als je de telefoon bij je hebt is wifi eigenlijk overbodig.

Had om 09:15 nog minder dan 20% over...
Misschien maar eens kijken naar een Xiaomi Watch 2 Pro want ook 2 side buttons en een rotating crown.
Dan gelijk de LTE versie nemen zodat zodra Vodafone Duo Sim ondersteunt, ik er mee kan bellen.
[ Voor 35% gewijzigd door barchettanl op 11-10-2023 13:47 ]
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Hij is nu weer de update opnieuw aan het downloaden. Hopelijk blijft hij niet in een loop hangen ...WEAR OS 3.5 (RFHC.231016.001) Update is failed.
Update: opnieuw mislukt, maar krijg gelukkig de vraag of ik hem opnieuw wil downloaden.
[ Voor 15% gewijzigd door Zidane007nl op 21-11-2023 15:43 ]
Ik wilde voor mijn fossil collider hybrid hr uit 2019 een nieuw lederen bandje kopen. Doe zijn 50 Euro en ik zie dat de hybrid gen 6 nu met black friday voor 119 in de aanbieding is.
Op het oog ziet hij er bijna hetzelfde uit als de 2019 versie die ik heb.
Ben vooral benieuwd of de verbindingsproblemen verholpen zijn. Ik heb sinds 2019 diverse Android smartphones gehad, maar altijd is verbonden zijn en blijven met het horloge een probleem geweest.
(Lees verder in het Tweakers nieuwsbericht)Fossil stopt met de productie van smartwatches. Het bedrijf gaat na de Gen 6-lijn geen nieuwe slimme horloges meer uitbrengen, en wil zich gaan richten op andere producten, zoals reguliere horloges en juwelen.
[ Voor 52% gewijzigd door NetAmp op 28-01-2024 09:30 ]
Een dag haal ik al niet meer, helaas...
Zijn er nog mensen die de Gen6 gebruiken? Wat is jullie batterij ervaring?
Ook steeds vaker dat instellingen "vergeten" zijn door het horloge. Als ik via Fit de steps wil bekijken, bijvoorbeeld, dan moet ik alle instellingen van Fit weer door...
Misschien toch maar op zoek naar een alternatief....
Idem als ervaring. Instellingen ogenschijnlijk random kwijt/gereset. Batterij binnen een dag leeg. Opladen vind ik niet heel prettig met dit ding en ook niet dat dit zo vaak moet gebeuren.Ben.Hahlen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:44:
Wat een stilte hier
Ook steeds vaker dat instellingen "vergeten" zijn door het horloge. Als ik via Fit de steps wil bekijken, bijvoorbeeld, dan moet ik alle instellingen van Fit weer door...
Ik test redelijk veel smartwatches en als je bij Wear OS wil blijven is de Watch 2 van OnePlus een heel fijne aanrader.Ben.Hahlen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:44:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daar zit ik naar te kijken inderdaad, evenals de Pixel Watch 2 (heb ook een Pixel telefoon).CLB schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:47:
[...]
Ik test redelijk veel smartwatches en als je bij Wear OS wil blijven is de Watch 2 van OnePlus een heel fijne aanrader.
De GPS van de OnePlus lijkt alleen niet zo goed te zijn, net als de stappenteller? Of is dat opgelost?
(Heb net de reviews van de FP nog even door zitten lezen)
Ik heb eigenlijk geen issues gehad met stappenteller / GPS van de OnePlus Watch 2, ik vind het design fijn, de hardware is erg krachtig en de accuduur (met de juiste watchface) is fenomenaal. Natuurlijk is het persoonlijk.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Top! Dank, dan gaan we eens kijken wat de OnePlus qua prijs gaat doen de aankomende tijdCLB schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:43:
Oeh koop alsjeblieft geen Pixel Watch 2, dat is echt een veel te duur, klein, snel leeglopend horloge...
Ik heb eigenlijk geen issues gehad met stappenteller / GPS van de OnePlus Watch 2, ik vind het design fijn, de hardware is erg krachtig en de accuduur (met de juiste watchface) is fenomenaal. Natuurlijk is het persoonlijk.
Had ik na 1-1,5 jaar ook met mijn Gen5. Mocht hem kosteloos terugsturen naar Amazon. Ik treur niet dat Fossil geen smartwatches meer op de markt zal brengen...Ben.Hahlen schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:57:
Mijn Fossil Gen 6 werkt nog steeds, maar ik merk dat de batterij steeds sneller leeg gaat, terwijl ik er niet per sé andere dingen mee doe.
Een dag haal ik al niet meer, helaas...
Zijn er nog mensen die de Gen6 gebruiken? Wat is jullie batterij ervaring?