Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-10 15:48

⌚ Fossil Q topic
Update oktober 2019: Generation 5 Smartwatches toegevoegd in het rijtje. Officiële commercial-video vervangen door de nieuwste, voor Gen 5.(TS).

TOUCHSCREEN SMART WATCHES ARE GAME-CHANGING ACCESSORIES
Interested in accessorizing a little smarter? Meet Fossil Q touchscreen smart watches, which are here to change the way you think about your wristwatch. And with a wide variety of options for customization and personalization — think interchangeable straps and the power of choice when it comes to the color and design of your touchscreen smart watch face — Fossil Q watches will keep you connected while making your life a little easier and more organized. Plus, thanks to its always-on display, you'll never miss a notification again.

Fossil Q touchscreen smart watches have a sleek and streamlined aesthetic that packs a mean technological punch, too. They can receive smartphone notifications, serve as an alarm clock, track your daily activity and fitness goals as well as remotely control your music with the click of a button. And because they're compatible with both iOS and Android devices, your touchscreen smart watch will be ready to help you start syncing as soon as you take it out of the box.

⌚ Modellen

SMARTWATCHES (Android Wear)
Gen.5 Carlyle HRGen.5 Julianna HRFossil SportGen.4 Explorist HRGen.3 Explorist

https://www.fossil.com/us...rtwatches-learn-more.html

HYBRID SMARTWATCHES (zonder scherm)
CameronBarstowQ GoodwinQ HarperQ Activist

https://www.fossil.com/us...s/hybrids-learn-more.html

Fossil Q reclame campagne video

https://www.fossil.com/content/dam/FossilPartners/fossildotcom/fossil-hp-images/logo-footer.svg

NetAmp wijzigde deze reactie 15-10-2019 09:39 (147%)
Reden: Gen. 5 smartwatches toegevoegd

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• NetAmp
Recentelijk heb ik ook een ⌚ Fossil Q Explorist geprobeerd.

Twijfelde tussen de Michael Kors Access Grayson (zelfde hardware/specs) en deze Explorist. Maar de MK valt (nog) groter uit dan de Fossil op mijn bescheiden pols-omvang.

Vooral leuk "speelgoed" :) Lekker gespeeld met watch faces en Wear OS apps.

Met dat spelen, loopt de batterij natuurlijk wel snel leeg... ;( Die vervolgens drie uur lang moet worden opgeladen. (Hopelijk volgt er in de nabije toekomst een nieuwe doorbraak in batterij-technologie!)

Ander nadeel: display slecht afleesbaar buiten (in fel zonlicht).

Iets wat Casio probeert op te lossen met een dubbele display:
quote:
Feitelijk hebben de ontwerpers twee displays over elkaar geplakt. Een ouderwets monochrome display dat extreem energiezuinig is en goed afleesbaar is in de zon. Daaronder een volledig kleurendisplay. Dit LCD display kan in een kleur naar keuze worden verlicht, al heb ik hem gewoon op de standaard kleur, wit, laten staan.
bron: https://www.gadgetgear.nl...-horloge-outdoor-gebruik/
Maar die Casio Pro Trek is meteen een stuk duurder (eerlijk is eerlijk: hij beschikt dan ook over meerdere sensoren, is wat meer "ruggedized" e.d.)

De persoonlijke Google Feed lijkt te zijn verdwenen met de update van 'Android Wear' naar 'Wear OS'.

En dan een stel voordelen:
  • Fijn om de telefoon gewoon in m'n tas te kunnen laten zitten. En toch notificaties te kunnen lezen; zelfs in beperkte mate beantwoorden via het kleine schermpje.
  • Handige apps zijn beschikbaar op Wear OS zoals Google Keep, Yatse (Kodi/XBMC Remote), Bring! boodschappenlijst, Buienradar, Google Maps, Play Muziek, Spotify, Shazam, Stocard, etc.
    Hier mis ik nog een NS Reisplanner appje om vertragingen en storingen te melden op het horloge. Oh, en een Tweakers.net appje met de notificaties die ook op de website verschijnen.
  • Hele leuke watch faces voor verschillende stemmingen/gelegenheden.
  • De middelste knop / kroon van deze derde generatie Fossil smartwatches, vind ik prettig werken om door menu's en berichten te scrollen. Ook de twee extra (app shortcut) knoppen zijn fijn om te hebben.
    Je handpalm op het scherm leggen om het scherm te 'dimmen' (standby) vind ik een intuïtieve functie in Wear OS.
Wear-specifieke apps kon ik eerst maar moeilijk terugvinden in de Play Store... totdat ik deze aparte categorie ontdekte:

https://play.google.com/store/apps/category/ANDROID_WEAR (deze categorie bestaat eveneens binnen de Play Store app voor smartphones).

Ook de third-party app Android Wear Store helpt hierbij.
quote:
Rasmalluin schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:30:
Iemand in het algemeen nog tips en tricks voor de Fossil qua instellingen, apps of watchfaces?
Watch faces? Ik zeg: Facer ! _/-\o_

Je kan ook relatief eenvoudig eigen watch faces maken dankzij Facer Creator, zowel op 't Web als met een MacOS of Windows applicatie (zie de linkjes onderaan dat artikel). Er zit een hele community achter.

offtopic:
update: Helaas heb ik, ondanks de genoemde voordelen (en het gadget-gehalte waarvan mijn tweaker/nerd hart wel degelijk sneller gaat kloppen B) ), moeten besluiten om de smartwatch niet te houden.

Om te zorgen dat het horloge, door het gewicht van de kast, niet zou verschuiven - en om de bediening via gebaren goed te kunnen gebruiken - moest de band echt stevig om m'n pols zitten. Helaas merk ik dat ik (mede door de warme dagen?) de afgelopen weken weer last heb van RSI-klachten (armen & vingers). Waardoor ik de horlogeband niet strakker kan/wil doen.

Zo eindigt mijn korte smartwatch-avontuur. 8)7

NetAmp wijzigde deze reactie 03-07-2018 09:14 (17%)
Reden: update

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:33

red bull

Keeps me awake !

Ik heb de screenprotector besteld 40mm voor mijn Explorist HR Gen4.. past perfect!

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

michaelw1998 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:03:
Ben heel erg benieuwd naar deze aankomende update, beloofd wat goeds voor batterijverbruik! Staat alleen nergens welke horloges deze krijgen...
Voor de Gen 3 is deze update nu uit. Als hij deze nog niet zelf vindt; bij Settings, About, System Update. Die steeds blijven drukken, wegswipen, weer op drukken etc. Net zo lang tot hij niet meet aangeeft dat het Systeem up-to-date is.

Ik deed dat een keer of 7 en toen ging hij de update downloaden.
Felyrion schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:29:
Ik heb de fossil Q Explorist gen3 en nu loop ik tegen het volgende aan:

Als ik 's avonds het horloge op de lader leg dan springt het schermpje naar de laad-stand, maar vaak springt hij na een paar seconde terug naar de wijzerplaat en blijkt dan niet te laden. Als ik niet goed oplet dan heb ik dus 's ochtends een zowel leeg horloge.
Het horloge optillen en opnieuw op de lader leggen helpt vaak, maar soms moet ik het ook twee of drie keer herhalen om hem echt aan het laden te krijgen. Herkent iemand dat? Of zou er iets defect kunnen zijn?
Ik heb dit zelf niet. Klinkt ook als een defect. Ik zou Fossil een mailtje sturen. Ze zijn bijzonder goed met hun Customer Care

Notna wijzigde deze reactie 19-11-2018 19:28 (38%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:33

red bull

Keeps me awake !

Eindelijk alternatieve laders... zie vb ali

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• NetAmp
SambalBij schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:24:

Ik schreef al dat bij het ingedrukt houden van de crown, nog wel het menu voor afsluiten/herstarten verscheen. Blijkt dat als je daar de herstartoptie even ingedrukt houdt, hij vraag om opstarten in safe mode.

Dat gedaan. Nog steeds zelfde soort issue, maar in plaats dat de wijzerplaat bleef knipperen, deed de safe mode tekst onderaan dat. Swipen of de applijst openen werkte nog steeds niet

Dit zorgde er echter wel voor dat de app die ik er op had, om de Google Assistant bij het indrukken van de crown uit te schakelen, niet geladen werd. Bij de crown indrukken verscheen dus de assistant. Na het stemcommando 'open settings' kwam ik vervolgens wel in het settingsmenu terecht, waar ik een unpair en reset kon doen!! 8)
Hij is vervolgens gereset, en staat nu vooralsnog zonder problemen weer te installeren.
Echte life-saver, die Google Assistant :*)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True