Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:40

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter

;( 27-01-2024
Fossil stopt met het maken van smartwatches

Fossil stopt met de productie van smartwatches. Het bedrijf gaat na de Gen 6-lijn geen nieuwe slimme horloges meer uitbrengen, en wil zich gaan richten op andere producten, zoals reguliere horloges en juwelen.
(Lees verder in het Tweakers nieuwsbericht)

Fossil (hybrid) smartwatches 2017

Fossil Smartwatches

• TS Update september 2021: Oude commercial-video, onderaan deze startpost, vervangen door Gen. 6 promo video.
• TS Update juli 2021: Vergelijking tussen Gen.5 smartwatches van verschillende merken.
• TS Update maart 2021: Oude commercial-video, onderaan deze startpost, vervangen door Gen. 5E promo video.

TOUCHSCREEN SMART WATCHES ARE GAME-CHANGING ACCESSORIES
Interested in accessorizing a little smarter? Meet Fossil touchscreen smart watches, which are here to change the way you think about your wristwatch. And with a wide variety of options for customization and personalization — think interchangeable straps and the power of choice when it comes to the color and design of your touchscreen smart watch face — Fossil smart watches will keep you connected while making your life a little easier and more organized. Plus, thanks to its always-on display, you'll never miss a notification again.

Fossil touchscreen smart watches have a sleek and streamlined aesthetic that packs a mean technological punch, too. They can receive smartphone notifications, serve as an alarm clock, track your daily activity and fitness goals as well as remotely control your music with the click of a button. And because they're compatible with both iOS and Android devices, your touchscreen smart watch will be ready to help you start syncing as soon as you take it out of the box.

⌚ Modellen (Gen. 5)

SMARTWATCHES (Android Wear)
Afbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW4026-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW6036-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW4019-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW4011-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW4001-alt
Gen.5 Carlyle HRGen.5 Julianna HRFossil SportGen.4 Explorist HRGen.3 Explorist

https://www.fossil.com/en-us/smartwatches/

HYBRID SMARTWATCHES (zonder scherm)
Afbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW5050-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW1188-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW1172-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW5028-altAfbeeldingslocatie: https://fossil.scene7.com/is/image/FossilPartners/FTW1206-alt
CameronBarstowQ GoodwinQ HarperQ Activist

https://www.fossil.com/en...tches/learn-more/hybrids/

Vergelijking gen.5 modellen (bron: superwatches)

Diesel On AxialMichael Kors MKGOPuma SmartwatchFossil Gen 5
DisplayAMOLEDAMOLEDAMOLEDAMOLED
Resolution328 x 328 pixels390 x 390 pixels328 x 328 pixels
Size44 x 44 x 12 mm43 x 43 x 17 mm44 x 44 x 11 mm44 x 44 x 12 mm
Weight28 g
Band materialLeather / Fabric / MetalSilicone SiliconeSilicone / Stainless steel
Water resistance3 ATM3 ATM 3 ATM3 ATM
ConnectivityBluetoothBluetooth Bluetooth, Wi-FiBluetooth
GPSYesYesYesYes

continued:
 Diesel On AxialMichael Kors MKGOPuma SmartwatchFossil Gen 5
Heart rate monitoringYesYesYesYes
Smart notificationsYesYesYesYes
Sleep trackingNoNoNoNo
NFC Payments YesYesYesYes
Calorie countNoNoNoNo
Multi-sport profilesYesNoYesYes
Battery life (Smart mode)Up to 24 hoursUp to 36 hoursUp to 24 hours Up to 24 hours

Fossil reclame campagne video

Afbeeldingslocatie: https://www.fossil.com/on/demandware.static/Sites-fossil-uk-Site/-/default/dw97929c21/images/svg-icons/logo-xl.svg

[ Voor 179% gewijzigd door NetAmp op 27-01-2024 20:34 . Reden: "Introducing Fossil Gen 6 Smartwatches" ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mooi Topic! Ik heb even de titel aangepast, zodat het gelijk is met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb al even met verschillende nieuwe modellen kunnen spelen, zag er allemaal goed uit hoor:
Fossil Q

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 07:10
De hybride smartwatches spreken mij ook wel aan.
Heb nu een Apple Watch maar wil graag meer een 'normale' horloge.
Kwamen er nou eind van het jaar ook niet weer nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
Hee leuk, een Fossil topic :)
Ik heb sinds kort een Fossil Q Founder als opvolger voor mijn Moto 360 (v1) die geen update naar Wear 2.0 meer kreeg. Tot nu toe hartstikke tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Welkom in dit topic :) leuk de enthousiaste reacties. Suggesties voor de topicstart zijn uiteraard welkom!

Eigenlijk twijfel ik zelf een beetje tussen een Fossil Q of de Asus ZenWatch 3 - maar ik las ergens dat de ZenWatch ook geen Android Wear 2 update krijgt(?). Wel zou die een stuk sneller opgeladen zijn (in 15 min. tot 60% ?) dan de Fossils. Maar ik vind het niet erg om 's-nachts aan de lader te leggen.

Het fijne van de Hybrid modellen is, zoals RiCk aangeeft, dat het eruit ziet als een 'normaal' horloge. Plus dat de batterij niet telkens opgeladen hoeft te worden (er zit gewoon een knoopcel-batterij in geloof ik).

Voordeel van de Touchscreen klokjes is dat je notificatie-details ziet zonder je telefoon te hoeven pakken. Natuurlijk is de 'trade-off' dat het stroom van de accu vreet.

@RiCk is dat laatste ook jouw belangrijkste 'nadeel' van de Apple Watch, de batterij-tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Mooi dat er een topic is. Ik denk ook aan een Fossil als opvolger van mijn Pebble, maar begin nu te twijfelen tussen de Marshall of de nieuwe Explorist. Ik ben benieuwd of die de 100e prijsverschil waard is. De Explorist heeft sowieso een rond klokje en geen lekke band wat wel een voordeel is. Maar ik kan er nog maar weinig reviews van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Knoopcelletje ja:

En ZenWatch 3 krijgt echt wel een Android Wear 2.0-update, ze lopen alleen wat te hannessen :)
Ik heb de originele ZenWatch gehad, loopt nu met een Huawei Watch 2 4G en verschillende wearables.
Fossil is wel een mooi merk, alleen de 'flat tire' bij de eerste generatie vond ik niks, even in de gaten houden.
Wel wil ik eigenlijk een GPS-sensor in mijn smartwatch en dat is bij deze generatie dan ook weer niet aanwezig

Die hybrids zijn ook tof, maar dan had ik toch nog graag een éénregelig display gezien, maar that's me.

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 08-09-2017 11:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:27:
Die hybrids zijn ook tof, maar dan had ik toch nog graag een éénregelig display gezien, maar that's me.
Precies ook mijn gedachte. Leuk bedacht van die wijzer-posities, maar dan moet ik steeds onthouden wie bij welk cijfer hoort (natuurlijk staat m'n vrouw onder nummer 1 wanneer een berichtje/notificatie van haar binnenkomt :P maar verder...). Om details te zien moet je dan alsnog je telefoon pakken.

De Sequent is ook zo'n hybrid, mét een notificatie-LED (en is 'kinetic' dus laadt automatisch zijn batterij op).

In dit TechRadar artikel staat geschreven over de Zenwatch 3:
And although it has been slow to adopt Android Wear 2.0, the long-awaited update is finally available.
Dus dat is inderdaad al in orde :)

Op de Fossils kun je wel standaard horloge-bandjes gebruiken, wat ik ook een pluspunt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 04-07 07:10
NetAmp schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:57:

@RiCk is dat laatste ook jouw belangrijkste 'nadeel' van de Apple Watch, de batterij-tijd?
Nee, zie het niet als nadeel. Telefoon moet nu ook elke nacht, dus ach.

Voordeel is dat het meer een echt horloge is, en dat vind ik gewoon mooier. Daarnaast vind ik notificaties en de tijd gewoon het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
@RiCk Aha, in het kader van "minder = méér" wil je dus weer een beetje 'back to basic' ;) Zonder apps e.d. die je in de praktijk niet/amper gebruikt(?).

Overigens zijn hier handige FAQ-lijstjes van de verschillende 'Q' modellen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
na 2 jaar een apple watch 1 te hebben gehad heb ik sinds vandaag een Q Marshal.
Had mijn iphone weggedaan en miste al direct notificaties en agenda inzage op mijn pols :)

Hartslagmeter en andere apps heb ik niet veel gebruikt in die 2 jaar met de apple watch.
ik gebruik
- klok
- alarm / timer
- agenda
- notificaties
- call reject met bericht
- incidenteel music controls

volgens mij gaat dat allemaal prima lukken met de marshal i.c.m. een S8 :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
ny-hardcore schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:15:
na 2 jaar een apple watch 1 te hebben gehad heb ik sinds vandaag een Q Marshal.
Had mijn iphone weggedaan en miste al direct notificaties en agenda inzage op mijn pols :)

Hartslagmeter en andere apps heb ik niet veel gebruikt in die 2 jaar met de apple watch.
ik gebruik
- klok
- alarm / timer
- agenda
- notificaties
- call reject met bericht
- incidenteel music controls

volgens mij gaat dat allemaal prima lukken met de marshal i.c.m. een S8 :)
Ik ben even nieuwsgierig, heb je de nieuwe Explorist ook overwogen? En zo ja, waarom ben je toch voor de Marshall gegaan? Mijn voorkeur ging uit naar de Marshall,ga twijfelen door het ronde scherm van de Explorist maar vraag me af of ik daar 100€ meer waard vind. En nu heb ik gisteren de gunmetal Founder om mijn pols gehad en de Explorist maar vind de Founder eigenlijk wel het mooist. Keuzes,keuzes. Ik ben iig benieuwd hoe hij jou bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 13:01
Sinds een week in het bezit van een Q Explorist (FTW4004). Hiervoor had ik een ZenWatch 2 van Asus. Ik vind de oplader nog niet zo'n succes. De Asus had een sterkere magneet: nu heb ik één keer gehad dat het horloge niet opgeladen was.

Verder ben ik wel tevreden, het scherm is een stuk scherper en het aanpassen van het horloge is veel makkelijker dan de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
BRO-JWE schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:30:
Sinds een week in het bezit van een Q Explorist (FTW4004). Hiervoor had ik een ZenWatch 2 van Asus. (...) het aanpassen van het horloge is veel makkelijker dan de Asus.
Ligt dat aan de bijbehorende app, op je smartphone? Of geldt dit ook voor aanpassings-mogelijkheden op het horloge zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
Nou, de Fossil-app werkt bij mij niet. Maar je kunt via Android Wear en op het horloge zelf veel sneller aanpassen dan bij de Asus, die was alleen aan te passen via een aparte Asus-app op de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ilfamo schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:04:
[...]

Ik ben even nieuwsgierig, heb je de nieuwe Explorist ook overwogen? En zo ja, waarom ben je toch voor de Marshall gegaan? Mijn voorkeur ging uit naar de Marshall,ga twijfelen door het ronde scherm van de Explorist maar vraag me af of ik daar 100€ meer waard vind. En nu heb ik gisteren de gunmetal Founder om mijn pols gehad en de Explorist maar vind de Founder eigenlijk wel het mooist. Keuzes,keuzes. Ik ben iig benieuwd hoe hij jou bevalt.
puur kosten. vond die extra 100 het niet waard, plus heb ook net een S8 gekocht...
Na 2 jaar iWatch wilde ik iets waar notificaties op getoond worden en er netjes uitziet. de Marshall is voor mij goed genoeg.
Flat tire irriteert toch meer dan gedacht. Los ik nu op door analog watchface in te stellen of een watchface die een litle world laat zien onderin...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xxndCkw.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k6fSJCF.png

lcd vs oled valt toch in minder licht situaties op. Minder licht zie je toch die backlight gloed die je bij oled volgens mij niet echt heb...

[ Voor 8% gewijzigd door ny-hardcore op 11-09-2017 22:41 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
ny-hardcore schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:18:
[...]

puur kosten. vond die extra 100 het niet waard, plus heb ook net een S8 gekocht...
Na 2 jaar iWatch wilde ik iets waar notificaties op getoond worden en er netjes uitziet. de Marshall is voor mij goed genoeg.
Flat tire irriteert toch meer dan gedacht. Los ik nu op door analog watchface in te stellen of een watchface die een litle world laat zien onderin...
[afbeelding]
[afbeelding]

lcd vs oled valt toch in minder licht situaties op. Minder licht zie je toch die backlight gloed die je bij oled volgens mij niet echt heb...
Ok, dank je. Ik twijfel nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Bij de lokale juwelierswinkels in mijn woonplaats wordt hier nog weinig mee gedaan. Eentje wist mij te vertellen dat "over een paar maanden" er Fossil Q klokjes binnen komen. Een andere gaf aan dat ik echt bij een Fossil Store (of shop-in-shop?) in de grote stad moet zijn.

Jammer, ik dacht daar eens zo'n Fossil Q te passen of zelfs verschillende modellen "hands on" te vergelijken.

Blijft toch een kleine doelgroep voor 'slimme' horloges. Totdat een toekomstvisie zoals deze werkelijkheid wordt:

https://www.bright.nl/com...-het-was-niet-de-iphone-x
De man in de commercial draagt niets anders dan een Apple Watch en AirPods, de draadloze oordopjes van Apple. Dít is onze uitrusting in de toekomst. Vergeet de smartphone.

Het enige dat nog ontbreekt, is een groot scherm. Maar het is niet voor niets dat Apple-topman Tim Cook zo enthousiast is over augmented reality (AR). Dat is niet vanwege de mooie nieuwe AR-toepassingen op de iPhone 8 en iPhone X. Die kregen eigenlijk maar weinig aandacht in de presentatie. Nee, Tim Cook is zo enthousiast omdat hij al weet wat de volgende stap wordt. Over een paar jaar komt Apple met een augmentedreality-bril. Dat wordt het nieuwe scherm, vermoed ik.
Al zie ik niet zo gauw iedereen met een (AR) bril 👓 rondlopen. Wie weet...

Beetje off-topic. Maar in mijn verdediging: een bril is ook een wearable :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
NetAmp schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:12:
Bij de lokale juwelierswinkels wordt hier nog weinig mee gedaan.
Eentje wist mij te vertellen dat "over een paar maanden" er Fossil Q klokjes binnen komen. Een andere gaf aan dat ik echt bij een Fossil Store (of shop-in-shop?) in de grote stad moet zijn.

Jammer, ik dacht daar eens zo'n ding te passen of zelfs verschillende modellen "hands on" te vergelijken.

Blijft toch een kleine doelgroep voor 'slimme' horloges. Althans totdat een toekomstvisie zoals deze, werkelijkheid wordt:

https://www.bright.nl/com...-het-was-niet-de-iphone-x

[...]

Al zie ik niet zo gauw iedereen met een (AR) bril 👓 rondlopen. Wie weet...

Beetje off-topic maar in mijn verdediging: een bril is ook een wearable :+
Gelukkig heeft onze lokale juwelier wel de collectie, ook de nieuwste, gewoon in de winkel liggen. Ik kon ze mooi vergelijken, ik dacht eerst dat ik voor de bruin leren band zou gaan, maar de gunmetal founder stond veel mooier aan de pols. Das toch wel het grote voordeel van een winkel ten op zichte van een webshop.

• ilfamo
ny-hardcore schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:18:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Even een vraag, hoe ging de update naar android wear 2.0 bij jou? Ik heb de Founder nu, maar het downloaden duurt heel lang en als hij binnen is geeft hij een fout en begint opnieuw.

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
ilfamo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:29:
[...]
Even een vraag, hoe ging de update naar android wear 2.0 bij jou? Ik heb de Founder nu, maar het downloaden duurt heel lang en als hij binnen is geeft hij een fout en begint opnieuw.
@ilfamo Daar had ik toevallig iets over gelezen. Had je de (Bluetooth) verbinding met jouw smartphone aan of uit staan?
Schijnt dat je die koppeling moet uitzetten, zodat de smartwatch zelfstandig verbindt met het WiFi netwerk.(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
NetAmp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:48:
[...]

@ilfamo Daar had ik toevallig iets over gelezen. Had je de (Bluetooth) verbinding met jouw smartphone aan of uit staan?
Schijnt dat je die koppeling moet uitzetten, zodat de smartwatch zelfstandig verbindt met het WiFi netwerk.(?)
Ga het proberen, dank je

Edit: gelukt, dat was inderdaad de manier!

[ Voor 5% gewijzigd door ilfamo op 20-09-2017 18:48 ]

• ilfamo
Ik heb iets raars met whatsapp, ik kan geen berichten meer beantwoorden, wat ik wel kon. Nu krijg ik alleen het bericht te zien. Krijg ook niet altijd een notificatie bij whatsapp

Opgelost: krijg ik twee kort achter elkaar binnen staat antwoorden er gelijk onder, krijg ik maar eentje dan moet ik ver naar beneden scrollen

[ Voor 28% gewijzigd door ilfamo op 28-09-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 14:30
Na een periode van ongeveer 22 maanden was ik mijn Apple Watch 0 edition beu. Ik was en ben nog steeds meer fan van klassieke horloges. Daarnaast vond ik het meeslepen van toch weer een extra oplader op vakanties een gedoe. En de batterij was regelmatig niet voldoende bij hele lange dagen die ik regelmatig in het weekend maak als 'hobby' danser. Een voordeel van smartwachtes was voor mij voornamelijk dat het uurwerk zich automatisch synchroniseert met de telefoon. Daarnaast begon ik een datum weergave te missen op het analoge horloge waar ik naar terug ging na de Apple Watch.

Na wat rondkijken kwam ik terecht bij de Hybrid Smartwatches van Fossil en sub-merk Skagen. Inmiddels een Skagen Hybrid (model Jorn) aangeschaft. Tot nu toe bevalt het klokje prima. De notificaties zijn natuurlijk wat beperkt tov een echte smartwatch maar ook bij mijn Apple Watch greep ik al regelmatig terug naar mijn telefoon om berichten te lezen en het beantwoorden van berichten deed ik al helemaal niet via de watch.

Een hybrid lijkt to nu toe voor mij persoonlijk een mooie tussenweg tussen een analoog klokje en een volledige smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
ilfamo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:46:
Ik heb iets raars met whatsapp, ik kan geen berichten meer beantwoorden, wat ik wel kon. Nu krijg ik alleen het bericht te zien. Krijg ook niet altijd een notificatie bij whatsapp

Opgelost: krijg ik twee kort achter elkaar binnen staat antwoorden er gelijk onder, krijg ik maar eentje dan moet ik ver naar beneden scrollen
Zelfde issue ook al opgemerkt. Had in eerste instantie ook niet gelijk door dat je helemaal naar beneden moet scrollen om te beantwoorden.
WhatsApp notificaties zijn sowieso niet echt betrouwbaar bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
InZane schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Zelfde issue ook al opgemerkt. Had in eerste instantie ook niet gelijk door dat je helemaal naar beneden moet scrollen om te beantwoorden.
WhatsApp notificaties zijn sowieso niet echt betrouwbaar bij mij.
Sinds ik Feel the wear gebruik mis ik geen whatsapp meer. Daarvoor kreeg ik ze wel maar trilde het horloge niet altijd. Moest er ook aan wennen dat je eerst die nieuwste ziet en dan de berichtjes van oud naar nieuw te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Hadden ze het beter helemaal kunnen omdraaien(?) zodat het nieuwste berichtje bovenaan staat en verder van nieuw naar oud. En dat je bovenaan kunt antwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
NetAmp schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:11:
Hadden ze het beter helemaal kunnen omdraaien(?) zodat het nieuwste berichtje bovenaan staat en verder van nieuw naar oud. En dat je bovenaan kunt antwoorden :P
Vind ik ook logisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaverBoer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-06 21:50
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de Fossil Explorist. Na eerst een paar jaar de LG Watch R naar volle tevredenheid gebruikt te hebben wilde ik nu graag een smartwatch die er ook echt mooi uit zag. Dat de Fossil geen hartslagmeter en gps heeft is voor mij totaal geen issue.

T.o.v. de LG is het scherm van de Fossil iets groter en scherper. De bediening gaat lekker soepel. Nog geen hapering gespot. De interne speaker ook al goed getest. Mijn vrouw haar auto heeft geen carkit dus ik kon de watch mooi als carkit gebruiken.

De twee extra knoppen aan de zijkant zijn ook erg handig. Je kan aan beide een app naar keuze hangen.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de nieuwe aanwinst. Mochten jullie nog vragen hebben over de Explorist dan hoor ik het wel.

Tip: Ik heb mijn watch bij Zalando besteld. Je kan namelijk, nog tot 8 oktober meen ik, Zalando cadeaubonnen aanschaffen bij Kruidvat met 15% korting. Met nog een kortingscode van 10% heb ik de Explorist nu voor € 213,- Doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KlaverBoer op 07-10-2017 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-06 00:05
KlaverBoer schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:54:

Tip: Ik heb mijn watch bij Zalando besteld. Je kan namelijk, nog tot 8 oktober meen ik, Zalando cadeaubonnen aanschaffen bij Kruidvat met 15% korting. Met nog een kortingscode van 10% heb ik de Explorist nu voor € 213,- Doe er je voordeel mee ;)
Goede tip, dank hiervoor! Kom net bij Kruidvat vandaan en heb nu voor dit bedrag de blauwe Explorist besteld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Channelmaster schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Goede tip, dank hiervoor! Kom net bij Kruidvat vandaan en heb nu voor dit bedrag de blauwe Explorist besteld d:)b
No problem. Ikzelf heb de zilveren met bruin bandje. Ik had zelf nog een mooier bruin bandje die heb ik meteen weer bevestigd. Ik ben tot nu zeer tevreden. Het uiterlijk van de watch vind ik zeer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnioD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb sinds kort de Armani ART 3012, dit is een hybrid smartwatch net als de hybrid Fossils hier (ook van Fossil company als ik me niet vergis).
Heb nu al één keer het horloge omgewisseld in een week. Heb namelijk continu dat de verbinding wegvalt tussen de app en het horloge, dan kan die niet meer synchroniseren. Komt dit toevallig ook voor bij de Fossil hybrid smartwatches en zo ja is er wat aan te doen. Anders moet ik het horloge omruilen en iets anders nemen, maar vind deze helemaal mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
VinnioD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:13:
Heb sinds kort de Armani ART 3012, dit is een hybrid smartwatch net als de hybrid Fossils hier (ook van Fossil company als ik me niet vergis).
Heb nu al één keer het horloge omgewisseld in een week. Heb namelijk continu dat de verbinding wegvalt tussen de app en het horloge, dan kan die niet meer synchroniseren. Komt dit toevallig ook voor bij de Fossil hybrid smartwatches en zo ja is er wat aan te doen. Anders moet ik het horloge omruilen en iets anders nemen, maar vind deze helemaal mijn smaak.
Ik heb zelf een Skagen Hybrid (ook onderdeel van Fossil). Heb nog geen problemen gehad met de connectie tussen horloge en iPhone. Synchroniseren van aantal stappen en slaapuren word alleen gedaan bij het openen van de app maar dat is de bedoeling. Zo af en toe lijkt het starten/stoppen van muziek mbv het horloge niet te werken maar dat kan soms ook liggen aan mijn ongeduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
Had met mijn Galaxy S7 en de nieuwe Fossil Q Explorist ook last van een wegvallende Bluetooth connectie. Kunnen verschillende oorzaken zijn. Wat ik heb gedaan:

Op horloge:
1) Settings -> System -> About -> System Updates ->Update (checkt beschikbaarheid)
2) Settings -> System -> Disconnect & reset (factory reset, dus alles wordt gewist!)

Op telefoon:
3) Wear 2.0 -> Disconnect Q Explorist (onder meest rechter optie button)
4) Wear 2.0 -> Settings -> Device Settings -> Q Explorist -> Unpair watch
5) De-installeer Wear 2.0
6) Restart telefoon (!)
7) Installeer Wear 2.0

Op horloge:
8 ) Begin setup en maak bluetooth connectie

Op telefoon:
9) Volg setup instructies nauwlettend, met name moet powersafe worden uitgezet

Daarna is bluetooth hier stabiel gaan werken. Wel merk ik zodra de telefoon even buiten bereik is geweest niet alle apps direct daarna weer online via bluetooth willen gaan. Bijvoorbeeld Google Maps. Door Google Assistant streng aan te spreken komt na wat gemor Maps ook weer terug online.

Nog een andere feature is dat regio instellingen van de telefoon worden geforceerd op de Weather app. Dus als je 'm op English (US) hebt staan krijg je de temperatuur in Fahrenheit. Ookal is het horloge en de Wear 2.0 app op Celcius ingesteld. Wil je dat niet? Doe bovenstaande procedure opnieuw met een Europese landinstelling 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Channelmaster op 18-10-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
Toch vandaag op de zaak weer een bluetooth disconnect gehad tussen m'n Q Explorist en Galaxy S7. Wear app kon daarna ook geen contact meer maken, na een watch restart was er direct verbinding. Weer een Android-net-niet geval.

Ben verder wel tevreden, ook omdat het gewoon een mooi horloge is. Dan vergeet je dit soort ongemak sneller O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Ik heb tussen mijn Explorist en Samsung S6 gelukkig helemaal geen last van bluetooth connectie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moxegy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:11
Heb nu enkele dagen de Explorist en gelukkig geen wegvallende connecties met mijn S7.
Heb wel enkele onnodige services uitgezet en staat de always on functie ook uit. Het viel me op dat de batterij langer mee gaat dan verwacht zeker wanneer hij in idle stand staat wanneer ik overdag ben werken. (laat het horloge dan thuis).

Heb hem bijvoorbeeld de 23e om 22:00 opgeladen en nu, 25e 21:30 is hij nog steeds 56%.
Natuurlijk gebruik ik hem na het werk wel aangezien ik vaak meldingen krijg e.d.
Afgelopen weekeind hield hij het ook twee dagen vol terwijl ik hem tijdens die twee dagen toch regelmatig had gebruikt.

Wat zijn jullie ervaringen qua batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Ik heb de Founder en met Always on en de hele dag gebruik heb ik rond een uur of elf nog zo'n 30% over. Hij gaat bij mij dus wel elke nacht aan de lader, maar kom er makkelijk de dag mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 20:11
Ik heb vrijdag met Black Friday ook de knoop doorgehakt en een Q Explorist besteld via Amazon, komt hopelijk woensdag binnen.
Heb er ook direct via Amazon een screenprotector bij besteld, wil natuurlijk niet dat er iets met het scherm gebeurd.

Vraagje: aangezien het horloge geen GPS heeft, kun je dan toch Maps gebruiken via GPS op je telefoon?
En in welke taal is Google Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:07
Gisteren toch maar de knoop ☋ doorgehakt en een Explorist v3 besteld voor 208 euro. Hopen dat hij goed bevalt. Ik heb hem al in het echt gezien en hij ziet er echt mooi uit.

En @michaelw1998 ja je kan de gps van de telefoon gebruiken voor Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ruudox schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 07:54:
Gisteren toch maar de knoop ☋ doorgehakt en een Explorist v3 besteld voor 208 euro. Hopen dat hij goed bevalt. Ik heb hem al in het echt gezien en hij ziet er echt mooi uit.

En @michaelw1998 ja je kan de gps van de telefoon gebruiken voor Google maps.
Hoe kom je aan dat bedrag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Oeehhh verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Damn, dat is een heel mooi bedrag! Ik heb hem met Black Friday gehaald voor €223 bij Amazon DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-07 09:47
Ik heb nu de Gen 2 Q Marshal maar heb wellicht de mogelijkheid om een Gen 3 Q Explorist te gaan testen en als deze bevalt tegen gereduceerd tarief te houden.

Iemand ervaring met beide en is het scherm veel beter? aangezien er een amoled in zit tov lcd bij de Gen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Richard89 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:14:
Ik heb nu de Gen 2 Q Marshal maar heb wellicht de mogelijkheid om een Gen 3 Q Explorist te gaan testen en als deze bevalt tegen gereduceerd tarief te houden.

Iemand ervaring met beide en is het scherm veel beter? aangezien er een amoled in zit tov lcd bij de Gen 2.
Ah, The Insiders... ;) Tegenwoordig bij dit soort dingen een erg kleine kans dat je mag testen. Was "vroeger" wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-07 09:47
barrymossel schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:27:
[...]

Ah, The Insiders... ;) Tegenwoordig bij dit soort dingen een erg kleine kans dat je mag testen. Was "vroeger" wel anders...
Ha, ja klopt.. acht de kans ook klein, maar stel dat, zou het leuk zijn!
Maar zie dat het scherm wel kleiner is, dus of de andere pluspunten daar tegen kunnen is nog even de vraag.

Hoop dat de prijs die je moet betalen hoop testers afschrikken zodat ik toch mag testen :-) scheelt toch 50% op de nieuwprijs als ik de webshops zo bekijk

[ Voor 15% gewijzigd door Richard89 op 06-12-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:33
Ik heb sinds kort de Q Commuter en ben er erg blij mee. Had altijd een fitness tracker (Garmin vivofit) om m’n pols en heb van allerlei alternatieven geprobeerd, maar weinig beviel.
Kan ook met m’n smartphone te maken hebben gehad, had toen een Lumia 950 en nu een iPhone SE.

Gebruik de wekker, notificaties, datum en tijd het meest.
Mis wel dat de Q app bepaalt van welke apps ik notificaties kan ontvangen, mis er nu wel een aantal.
Daarnaast had ik graag een slim alarm (wakker worden tussen 6 en 7 in lichte slaap) gehad en deze kunnen instellen of op zn minst aan en uit kunnen zetten op het horloge zelf.

[ Voor 2% gewijzigd door 53645714n op 08-12-2017 20:20 . Reden: Leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 13:31

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Sinds gisteravond in het bezit van de Fossil Q Explorist (FTW4003) O+

Tot nu toe valt me op dat de accu wel erg snel gaat, maar dat kan ook zijn omdat ik nog wat dingen moet finetunen enzo...

Tot nu toe is het in elk geval een erg leuk horloge(/gadget) :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
Net de update naar Android 8.0 binnengekregen op mijn FTW4004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
BRO-JWE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:43:
Net de update naar Android 8.0 binnengekregen op mijn FTW4004.
Wat verschilt er zoal? Veel functies zoals scherm uitschakelen tot je op het knopje drukt zaten er in Wear 2.0 al in bij mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
Ik zie en merk eigenlijk geen verschillen. Die zouden vooral onder de motorkap zitten.

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 23:24
Raar geval op mijn Q Marshall.

Mijn microfoon werkt prima icm hey google,maar zodra ik de achterkant dus de backplate (die dus altijd aangeraakt wordt als ik hem draag) dan werkt helemaal niks meer.

Dus zodra de achterkant niet aangeraakt wordt werkt het als een speer.

Iemand anders ook dit probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door nemmiesis29 op 21-12-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Is er ergens een duidelijk overzicht met de verschillen tussen de toestellen van Fossil? De Q Explorist en Q Venture zijn even duur waarbij de Venture nieuwer is, maar kan nergens duidelijk verschil vinden.

Edit:

Ah...
The Q Explorist comes equipped with a speaker and rotating crown whereas the Q Venture does not come with a speaker nor a rotating crown. The reason behind this is because the Q Venture is our smallest design that is targeted at our customers who would prefer a smaller display.
Nog een edit:

Heb de Q Explorist gekocht. Laat mijn bevindingen nog wel even weten. :7

[ Voor 51% gewijzigd door chaoscontrol op 22-12-2017 15:31 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik heb sinds gisteren de Nate Q hybrid. Ik wilde iets van 'smart' maar dan beslist niet elke dag opladen!
Dit is een mooi horloge dat er stijlvol uitziet maar toch wat intelligentie heeft.
Alleen .... die donkergrijze tekst op die zwarte plaat is onmogelijk te lezen zelfs voor iemand met goede ogen.
Erger nog, het blijkt zelfs met een vergrootglas niet te lezen wat er staat! Dat maakt enkele functies van deze horloge onbruikbaar.
En als je dan uiteindelijk al weet wat er staat (door een highres youtube video) dan is nog de vraag wat betekenen de verschillende modi. Eentje heb ik tot nu nog niet kunnen achterhalen en dat is de 24HR mode? Dat kun je dus ook nergens terugvinden :'( waar is de tijd dat je een uitgebreide handleiding bij je product kreeg waar elke functie van elk knopje in beschreven staat?? Mag zelfs digitaal of online.
Maar wat dit horloge betreft niks van dat alles te vinden. Wat sumiere uitleg over dat je met een knop door de verschillende modi kunt switchen maar verder niks... Ook de app helpt wat dat betreft niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
TaranQQ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:04:
... dan is nog de vraag wat betekenen de verschillende modi. Eentje heb ik tot nu nog niet kunnen achterhalen en dat is de 24HR mode?
Misschien geeft die modus expliciet het verschil aan tussen AM/PM? (met een aparte wijzer).
Aangezien de meeste analoge klokken een 12-uurs weergave hebben.

Ik vond iets (m.b.t. verschillende tijdzones) in dit document over oudere Fossil horloges:
https://www.fossil.com/co...Watch_Instructions_NL.pdf (pag. 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
NetAmp schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Misschien geeft die modus expliciet het verschil aan tussen AM/PM? (met een aparte wijzer).
Aangezien de meeste analoge klokken een 12-uurs weergave hebben.

Ik vond iets (m.b.t. verschillende tijdzones) in dit document over oudere Fossil horloges:
https://www.fossil.com/co...Watch_Instructions_NL.pdf (pag. 3)
Inderdaad heb het al gevonden de uren wijzer wijst dan richting het absoluut onleesbare cijfer dat overeenkomt met de 24 uurs aanduiding. Al bij al vrij zinloos als je het mij vraagt om de tijd die we van de kleuterschool geleerd hebben af te lezen nog eens om te zetten naar 24 uur. Ik heb het zo ook wel al begrepen ;)
Kortom moet ik zeggen dat er een aantal zaken voor mij althans zinloos zijn (op de Q Nate) :

- 2de tijdszone gebruik ik weinig tot nooit (evnt vakantie)
- alarm omdat het trilsignaal veel te zwak is
- datum omdat het absoluut onleesbaar is!
- 24 hr waarom makkelijk als het ook moeilijk kan

Daarnaast vind ik het jammer dat het bij muziekbediening niet mogelijk is naar het vorige nummer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
TaranQQ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Inderdaad heb het al gevonden de uren wijzer wijst dan richting het absoluut onleesbare cijfer dat overeenkomt met de 24 uurs aanduiding. Al bij al vrij zinloos als je het mij vraagt om de tijd die we van de kleuterschool geleerd hebben af te lezen nog eens om te zetten naar 24 uur. Ik heb het zo ook wel al begrepen ;)
Kortom moet ik zeggen dat er een aantal zaken voor mij althans zinloos zijn (op de Q Nate) :

- 2de tijdszone gebruik ik weinig tot nooit (evnt vakantie)
- alarm omdat het trilsignaal veel te zwak is
- datum omdat het absoluut onleesbaar is!
- 24 hr waarom makkelijk als het ook moeilijk kan

Daarnaast vind ik het jammer dat het bij muziekbediening niet mogelijk is naar het vorige nummer te gaan.
Ik heb een Skagen Hybrid welke (volgens mij) ook gemaakt worden door Fossil. Bij mijn horloge kan ik naar het vorige nummer gaan door een langere druk op het knopje. Start/stop is een korte druk, volgende twee keer kort drukken en vorig is dus een langere. Ik verwacht dat dit hetzelfde is bij de Fossil klokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
robbertvw schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Ik heb een Skagen Hybrid welke (volgens mij) ook gemaakt worden door Fossil. Bij mijn horloge kan ik naar het vorige nummer gaan door een langere druk op het knopje. Start/stop is een korte druk, volgende twee keer kort drukken en vorig is dus een langere. Ik verwacht dat dit hetzelfde is bij de Fossil klokjes?
Haha super, klopt inderdaad, bedankt. Staat niet specifiek in de manual vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:05

ralpje

Deugpopje

Zijn er hier mensen die een Fossil gebruiken in combinatie met een iPhone? Ik ben in de markt voor een smartwatch en de Q Explorist spreekt me erg aan door het design.
Het is mogelijk om Android Wear te gebruiken in combinatie met iOS, maar de functies kunnen wat beperkt zijn, begrijp ik. Is dat iets wat in het dagelijks gebruik storend is?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper757
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05-2018
Hi guys,

Ik was benieuwd of jullie ook het volgende probleem hebben met de Fossil Q Explorer 3rd generation, dus geen Hybrid. Als mijn middelste knopje aan de zijkant van het horloge iets te veel is ingedrukt dan start het horloge opnieuw op. Dit middelste knopje is helaas heel veel te veel ingedrukt en daardoor herstart het steeds op en blijft het in de een (vervelende) loop. Heeft iemand hier misschien een tip voor? Het lijkt mij een foutje tijdens de fabricatie, maar ik kan mij vergissen en iets over het hoofd zien! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Hier een eigenaar van een Fossil Eplorist Gen3, gebruik het ding te weinig omdat ik de oplader echt een partij onhandig vind.

Ik heb de metalen uitvoering met metalen band, en de lader blijft nooit echt lekker zitten, hoe ik mijn horloge ook neerzet. Dat brengt mij op het volgende, wie heeft er hier een mooie dock gevonden voor deze klok? Wellicht dat dat gaat helpen. De Gear S2 die ik heb kwam standaard met een prima dock. Voor de Apple Smartwatch zie ik veel fancy aftermarket docks, maar voor de Fossil kan ik bijzonder weinig vinden.

Overigens is de klok verder helemaal top. Maar ik kan me voorstellen dat als laden makkelijker zou zijn, de Fossil mijn go to smartwatch is, ipv de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Ja zoiets moet toch ook in een mooi aluminium uitvoering te koop zijn.

Anders inderdaad maar even een 3dcopyshop opzoeken. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 11:57
Sinds dit weekend ben ik ook in het bezit van de Fossil Explorist. Ik heb hiervoor de Moto 360 v1 gehad en sinds vorig jaar heb ik ook de Gear S3 in mijn bezit. De Fossil bevalt tot nu toe prima; vooral Android Wear vind ik een stuk prettiger dan Tizen. Maar inderdaad, het opladen is niet echt ideaal... Zodra je iets vindt qua docking, dan hoor ik het graag!

Iemand in het algemeen nog tips en tricks voor de Fossil qua instellingen, apps of watchfaces?

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Recentelijk heb ik ook een ⌚ Fossil Q Explorist (Gen. 3) geprobeerd.

Twijfelde tussen de Michael Kors Access Grayson (zelfde hardware/specs) en deze Explorist. Maar de MK valt (nog) groter uit dan de Fossil op mijn bescheiden pols-omvang.

Vooral leuk "speelgoed" :)
Lekker gespeeld met watch faces en Wear OS apps.

• Door dat spelen, loopt de batterij natuurlijk wel snel leeg... ;( Die vervolgens drie uur lang moet worden opgeladen. (Hopelijk volgt er in de nabije toekomst een nieuwe doorbraak in batterij-technologie!)

• Ander nadeel: display slecht afleesbaar buiten (in fel zonlicht).

Iets wat Casio probeert op te lossen met een dubbele display:
Feitelijk hebben de ontwerpers twee displays over elkaar geplakt. Een ouderwets monochrome display dat extreem energiezuinig is en goed afleesbaar is in de zon. Daaronder een volledig kleurendisplay. Dit LCD display kan in een kleur naar keuze worden verlicht, al heb ik hem gewoon op de standaard kleur, wit, laten staan.
bron: https://www.gadgetgear.nl...-horloge-outdoor-gebruik/
Maar die Casio Pro Trek is meteen een stuk duurder (eerlijk is eerlijk: hij beschikt dan ook over meerdere sensoren, is wat meer "ruggedized" e.d.)

• De persoonlijke Google Feed lijkt te zijn verdwenen met de update van 'Android Wear' naar 'Wear OS'.

En dan een stel voordelen:
  • Fijn om de telefoon gewoon in m'n tas te kunnen laten zitten. En toch notificaties te kunnen lezen; zelfs in beperkte mate beantwoorden via het kleine schermpje.
  • Handige apps zijn beschikbaar op Wear OS zoals Google Keep, Yatse (Kodi/XBMC Remote), Bring! boodschappenlijst, Buienradar, Google Maps, Play Muziek, Spotify, Shazam, Stocard, etc.
    Hier mis ik nog een NS Reisplanner appje om vertragingen en storingen te melden op het horloge. Oh, en een Tweakers.net appje met de notificaties die ook op de website verschijnen.
  • Hele leuke watch faces voor verschillende stemmingen/gelegenheden.
  • De middelste knop / kroon van deze derde generatie Fossil smartwatches, vind ik prettig werken om door menu's en berichten te scrollen. Ook de twee extra (app shortcut) knoppen zijn fijn om te hebben.
    Je handpalm op het scherm leggen om het scherm te 'dimmen' (standby) vind ik een intuïtieve functie in Wear OS.
Wear-specifieke apps kon ik eerst maar moeilijk terugvinden in de Play Store... totdat ik deze aparte categorie ontdekte:

https://play.google.com/store/apps/category/ANDROID_WEAR (deze categorie bestaat eveneens binnen de Play Store app voor smartphones).

Ook de third-party app Android Wear Store helpt hierbij.
Rasmalluin schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:30:
Iemand in het algemeen nog tips en tricks voor de Fossil qua instellingen, apps of watchfaces?
Watch faces? Ik zeg: Facer ! _/-\o_

Je kan ook relatief eenvoudig eigen watch faces maken dankzij Facer Creator, zowel op 't Web als met een MacOS of Windows applicatie (zie de linkjes onderaan dat artikel). Er zit een hele community achter.

offtopic:
update: Helaas heb ik, ondanks de genoemde voordelen (en het gadget-gehalte waarvan mijn tweaker/nerd hart wel degelijk sneller gaat kloppen B) ), moeten besluiten om de smartwatch niet te houden.

Om te zorgen dat het horloge, door het gewicht van de kast, niet zou verschuiven - en om de bediening via gebaren goed te kunnen gebruiken - moest de band echt stevig om m'n pols zitten. Helaas merk ik dat ik (mede door de warme dagen?) de afgelopen weken weer last heb van RSI-klachten (armen & vingers). Waardoor ik de horlogeband niet strakker kan/wil doen.

Zo eindigt mijn korte Fossil smartwatch-avontuur. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door NetAmp op 07-04-2021 11:34 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:41
Ik heb sinds eergisteren de Fossil Q Founder gekocht. Is natuurlijk een wat ouder model, maar voldoet voor mij prima.

Mijn verwachting van een Wear OS horloge is dat je de feed van Google ook op je horloge zag, dus reistijd en andere interessante zaken. Het enige wat ik nu kan zien is het weer..

Iemand hier tips voor? Of een manier om wel zaken uit de feed inzichtelijk te krijgen op de Fossil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Sinds kort zijn al mijn notificatie icoontjes en achtergronden rood gekleurd. Waar dit vroeger een kleur was die bij de app paste, is dit nu helaas niet meer zo en heb ik een lelijke rode kleur. Ik heb alle menu's doorzocht en kan niets vinden om dit aan te passen.

Heeft iemand een oplossing? Het gaat om een Q Explorist 3rd gen.

Edit: voorbeeld toegevoegd. De donkerrode kleur was eerder het standaard lichtblauw van Telegram.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OQH0ndq.png

[ Voor 18% gewijzigd door Uffeltje op 17-07-2018 23:10 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
mooie horloges alleen de batterijduur is echt aan de Lage Kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-07 13:33
Uffeltje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:03:
Sinds kort zijn al mijn notificatie icoontjes en achtergronden rood gekleurd. Waar dit vroeger een kleur was die bij de app paste, is dit nu helaas niet meer zo en heb ik een lelijke rode kleur. Ik heb alle menu's doorzocht en kan niets vinden om dit aan te passen.

Heeft iemand een oplossing? Het gaat om een Q Explorist 3rd gen.

Edit: voorbeeld toegevoegd. De donkerrode kleur was eerder het standaard lichtblauw van Telegram.

[afbeelding]
Inderdaad, ik zit met hetzelfde probleem! Ik hoop dat dit in een volgende software update opgelost zal zijn, want ik vind deze instelling ook nergens terug.

*Edit
Blijkbaar nog mensen met hetzelfde probleem:
https://www.reddit.com/r/...roon_notification_colors/

[ Voor 8% gewijzigd door briecht op 22-07-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Ik van de week ook een firmware update gehad en zit nu ook met de rode balkjes. Het is dus een adrois wear feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-07 13:33
ilfamo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:52:
Ik van de week ook een firmware update gehad en zit nu ook met de rode balkjes. Het is dus een adrois wear feature?
Volgens mij wel ja, jammer genoeg, het lijkt echt nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

De 4de generatie is aangekondigd.
Erg interessant en heb zeker interesse!
Er zit alles in wat je maar zou willen volgens mij.

https://www.phonearena.co...twatches-Wear-OS_id107489

https://www.fossil.com/de...ches/neue-generation.html

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 07-08-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ben er erg van gecharmeerd ja, ben benieuwd naar EU-pricing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Ziet er inderdaad goed uit! Toen ik dit las dacht ik wel dat ik beter een jaartje had kunnen wachten, want om nu m'n nog geen jaar oude Explorist te vervangen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 19:24
Hallo,

Mijn vrouw heeft de Fossil Q Venture. Zeer tevreden mee maar de laatste tijd is het horloge vreselijk traag en loopt regelmatig helemaal vast. Ze gebruikt Facer voor een wijzerplaat. Die slurpt regelmatig de batterij leeg maar verder gaf het nooit problemen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:53:
Ben er erg van gecharmeerd ja, ben benieuwd naar EU-pricing :)
Tussen de 279 en 299 euro in de, fr en it. :P

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 328026 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:25:
Tussen de 279 en 299 euro in de, fr en it. :P
Yes, was dus gewoon al bekend :p Wel een berg centen, maar wel erg interessant. Ooit begonnen met de ZenWatch 2 van Asus, gelopen met verschillende wearables (Xiaomi Mi Band, Mi Band 2, Mi Band 3, Huawei Pro Band 2) en een hele tijd met de Watch 2 van Huawei. Die laatste is nu nog 'maar' € 200,00, maarja.

Ik twijfel alleen om deze te kopen. Of 3 maanden tr wachten op de nieuwe processors en eventuele Pixel Watch.

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Hoi smart-watchers, even dit berichtje om te melden dat ik de topicstart post heb bijgewerkt met Generatie 4 modellen in de Fossil Q reeks.

offtopic:
En voor de fans is er zelfs een nieuwe campagne-video met actrice/zangeres Mandy Moore... (We want Mo(o)re! *LOL* sorry ik heb vroeger teveel Leisure Suit Larry games gespeeld :D met van die flauwe naamgrappen).
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Wat is er nu nieuw aan? Alleen een hartslagmeter? Ben benieuwd naar de kwaliteit daarvan, dat wisselt enorm tussen de smartwatches en is meestal alleen echt goed op de sportwatches.

Had stiekem gehoopt dat ze hadden gewacht tot de nieuwe SoC van Qualcomm uit was. Maar dat zal dan wel gen5 worden. :Y

Dat campagne filmpje is trouwens wel mega slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:38
Er zit nu toch ook GPS en NFC bij wat er voorheen niet bij zat? Volgens mij heb ik ook veel klachten gelezen over het opladen, dat is volgens de persberichten ook flink verbeterd. Afwachten op de eerste reviews dus :-)

Ik heb nog even getwijfeld om nu een Gen3 te kopen, maar wacht nog maar even op de Gen4. Scheelt wel 100 euro momenteel, dus als de nieuwe features niet heel interessant voor je zijn kan dit een mooi moment zijn :-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik heb inmiddels al 2 weken een gen4 explorist. Als iemand iets wil weten er over, help ik graag.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
afterburn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:01:
Ik heb inmiddels al 2 weken een gen4 explorist. Als iemand iets wil weten er over, help ik graag.
Ben wel benieuwd naar de batterijduur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

pjlgt schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Ben wel benieuwd naar de batterijduur?
De eerste keer was het met 8 uur wel op, maar dan zit je er ook veel op te spelen en in te stellen. Laatste paar dagen ging ie savonds met nog 40-45% charge op de lader. Een en ander hangt sterk af van de gebruikte watch face. En natuurlijk het gebruik.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:41
Ik had gisteren opeens op mijn Marshall Gen2 een app "Google Feed" erbij. Hier stond dan alleen weerinformatie, maar dit is wel wat ik mis.

Hebben anderen deze app wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 01-07 06:51
Wat is jouw indruk van het horloge? Is de hartslag en GPS enigszins nauwkeurig of kan ik voor het hardlopen beter een ander horloge zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

maniak schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Wat is jouw indruk van het horloge? Is de hartslag en GPS enigszins nauwkeurig of kan ik voor het hardlopen beter een ander horloge zoeken?
Het lijkt mij redelijk goed, maar ik heb weinig referentie. Vrouw die voorheen een fitbit had hoor ik ook niet klagen.
GPS is prima, net als op de telefoon.

Ben voorlopig erg tevreden. Horloge is iets sierlijker als de vorige generatie met de smallere bezel. Accu is redelijk en voldoende voor mij. Bouwkwaliteit is als de gewone fossil horloges, dus prima. Niet echt zwaar en doordat het horloge 2mm kleiner is als de vorige, net iets makkelijker draagbaar.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Heb je dit horloge zelf gekocht? Zo ja, wat vind je van het nieuws van Qualcomm dat binnenkort met de 3100 komt terwijl de 4e gen nog op de 2100 chipset zit? Zelf neig ik enorm naar dit horloge, het heeft alle features wat ik zoek. Het zou het wel enorm jammer vinden als de 3100 een gamechanger is qua batterij en dat die horloges ineens een week mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ja zelf gekocht. Dat er binnenkort een andere chipset komt boeit me niet zoveel. Deze had alles wat ik wil en ik ging niet wachten op de 5de generatie. Verwacht ook geen wonderen van de 3100 eerlijk gezegd.

Computer specs

• red bull
  • Laatst online: 08:32

red bull

Keeps me awake !

Ik heb mezelf de Explorist Gen 4 Display Smartwatch FTW4016 kado gedaan...

Er stonden nogal wat waarschuwingen op over alleen opladen met USB poort of eentje die USB low power ondersteund. Ik heb nu getest op een Blitwolf QC 3,0 powerbank, een standaard IKEA 3 poorts lader en een laptop en hij pakt overal 300-350 mAh...

Misschien dat er een probleem was, na alle updates die ik gisteren na aankoop ontvangen heb, bestaat dit probleem in ieder geval niet meer en kun je hem gewoon met elke (goede) usb lader opladen.

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Beetje 'off-topic' (want niet van Fossil), maar dit... :9~

nieuws: Casio presenteert smartwatch met oledscherm en lcd

en

https://www.mobvoi.com/ticwatchpro/

Is toch een mooie oplossing met zo'n "dubbel" scherm B)
Helaas wel meteen (een stuk) duurder dan de Fossil Q serie; althans die Casio dan.

[ Voor 25% gewijzigd door NetAmp op 30-08-2018 11:12 ]

• red bull

red bull

Keeps me awake !

red bull schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:52:
Ik heb mezelf de Explorist Gen 4 Display Smartwatch FTW4016 kado gedaan...

Er stonden nogal wat waarschuwingen op over alleen opladen met USB poort of eentje die USB low power ondersteund. Ik heb nu getest op een Blitwolf QC 3,0 powerbank, een standaard IKEA 3 poorts lader en een laptop en hij pakt overal 300-350 mAh...

Misschien dat er een probleem was, na alle updates die ik gisteren na aankoop ontvangen heb, bestaat dit probleem in ieder geval niet meer en kun je hem gewoon met elke (goede) usb lader opladen.
Met 300 mah accu is hij dus in uurtje vol als ik goed reken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Waar gekocht? en is die default watchface in het echt ook zo strak als in het promo materiaal? Kun je op het 'hart' drukken om je hart slag te meten of wat doet dat?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

ny-hardcore schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:38:
[...]

Waar gekocht? en is die default watchface in het echt ook zo strak als in het promo materiaal? Kun je op het 'hart' drukken om je hart slag te meten of wat doet dat?
Oberhausen in de Fossil store, dichtbij aangezien ik in Twente woon. Die faces als in de promos die ik gezien heb zijn zoals ze echt zijn. En ja, als je op het hartje tikt leest hij je hartslag en geeft deze weer ipv het hartje. Deze wordt standaard elke 10m oid geüpdatet en er op tikken doet een handmatige update.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Ik heb hem bij de Bijenkorf besteld... Nog wel wat ruzie met de batterij tijd... Haalde de dag net.. nu heb ik automatisch aan bij draaien van je pols uitgezet, locatie bepaling en doorlopende hartslag meting... Dit gaat zeer goed.. voorzichtig weer eens wat aan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Vandaag de Qualcomm presentatie over de nieuwe 3100 chip. Ben nieuwsgierig hoeveel vooruitgang er in de chip zit tov de 2100 maar ook wanneer partijen, zoals Fossil, de nieuwe chip zullen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
Sinds een aantal dagen ben ik ook in het bezit van Q Explorist HR (zwart silicone) met de laatste update.

Ik kan alleen muziek zoeken via Shazam. Krijg elke keer een melding dat er geen tags gevonden zijn en bij telegram blijft hij hangen bij het inloggen. Ook kan ik geen achtergrond toevoegen aan mijn watchfacevanuit Facebook. Hier krijg ik een authenticatie foutmelding. Via insta lukt het wel.

Hebben jullie hier ook last van en/of weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 18:43
Ik ga er binnenkort waarschijnlijk ook 1 krijgen 😍 een Gen 4 Q Explorist! Mijn vraag is hebben jullie een screenprotector erop? Ik hou echt niet van krasjes enz... En vooral zo een horloge die al snel ergens tegenaan komt...
En ik dacht dat ING al betalen via NFC had op de smartwatch maar kan er nergens iets over lezen..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste