Ik hoop dat iemand me even kan helpen;
Ik heb een Q Explorist Gen3. Weet iemand een manier om in de bootloader van dat ding te komen via een of andere knoppencombinatie, touch of voor mijn part een dansje tijdens het herstarten?
Ik wil/moet het apparaat resetten, omdat hij binnen het OS niet veel meer doet, en ik niet bij de unpair/reset via de settings kan komen
Enige tijd geleden kreeg ik de handige tiles er op bij een swipe naar links, die die (voor mij) zinloze health app vervingen voor wat bruikbaarders als het weerbericht. Recent een nieuw GSM toestel gekregen, en daarom de watch moeten resetten om deze aan het nieuwe toestel te koppelen.
Echter na de reset die tiles weer weg en alleen maar een scherm of ik in de google fit app wil inloggen. Nee liever niet.
Via internet wat gezocht of die tiles nog terug te krijgen waren, en een van de tips om te proberen was het resetten (wissen van de data) van de Wear OS system app. Zou geen kwaad moeten kunnen, anders was die erase data knop wel greyed out geweest, toch?
Helaas, na dat gedaan te hebben, is de watch volledig onbruikbaar geworden. Hij start nog wel op, maar enige wat hij toont is een wijzerplaat (waar de tijd wel op door loopt) zonder de reguliere complications, die constant flitst/knippert. Ik vermoed dat de system app blijft crashen en herstarten of zoiets. Watch wordt ook erg warm en trekt de accu in no time leeg. Als ik de crown even ingedrukt hou krijg ik wel en menu voor uitzetten of herstarten, en langer ingedrukt houden reset hem helemaal en krijg ik het Fossil logo weer te zien.
Enige optie om hier uit te komen lijkt me een harde wipe te doen, maar daarvoor moet ik wel in de bootloader zien te komen. Op internet vind ik diverse opties hiervoor Bij reset op het scherm het op het Fossil logo drukken met of zonder de powerknop ingedrukt gehouden; bij het Fossil logo van linksboven naar rechtsonder swipen... werkt allemaal niet. Ook wat reguliere manieren die op een Android telefoon gebruikelijk zijn als herstarten met de bovenste en/of onderste knop ingedrukt... Het werkt allemaal niet
Dus; wie weet hoe je wel in de bootloader komt. Het zou moeten kunnen, ergens op Reddit vond ik een post van iemand die wel een keer met taps of weet ik wat in het menu gekomen is, maar die wist het ook niet meer te reproduceren...
Edit:
Natuurlijk, het zal weer niet... Al een halve dag op zoek naar een oplossing. Uiteindelijk bovenstaande post geschreven. Nog geen 5 minuten later vind ik een manier om er uit te komen en de watch te resetten:
Voor de volledigheid mijn gevonden oplossing, misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Ik schreef al dat bij het ingedrukt houden van de crown, nog wel het menu voor afsluiten/herstarten verscheen. Blijkt dat als je daar de herstartoptie even ingedrukt houdt, hij vraag om opstarten in safe mode.
Dat gedaan. Nog steeds zelfde soort issue, maar in plaats dat de wijzerplaat bleef knipperen, deed de safe mode tekst onderaan dat. Swipen of de applijst openen werkte nog steeds niet
Dit zorgde er echter wel voor dat de app die ik er op had om de Google Assistant bij het indrukken van de crown uit te schakelen niet geladen werd. Bij de crown indrukken verscheen dus de assistant. Na het stemcommando 'open settings' kwam ik vervolgens wel in het settingsmenu terecht, waar ik een unpair en reset kon doen!!
Hij is vervolgens gereset, en staat nu vooralsnog zonder problemen weer te installeren.
[
Voor 19% gewijzigd door
SambalBij op 30-07-2019 16:44
]