• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:14
Rohit schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:15:
Ik ga er binnenkort waarschijnlijk ook 1 krijgen 😍 een Gen 4 Q Explorist! Mijn vraag is hebben jullie een screenprotector erop? Ik hou echt niet van krasjes enz... En vooral zo een horloge die al snel ergens tegenaan komt...
En ik dacht dat ING al betalen via NFC had op de smartwatch maar kan er nergens iets over lezen..
Via The Insiders?

Volgens kun je op een smartwatch alleen je saldo checken. Wel erg jammer, want juist met een telefoon betalen zou voor mij een reden zijn om zo'n horloge te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
barrymossel schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:59:
[...]

Via The Insiders?

Volgens kun je op een smartwatch alleen je saldo checken. Wel erg jammer, want juist met een telefoon betalen zou voor mij een reden zijn om zo'n horloge te dragen.
Haha yes, stalk jij mij? :P

Maar waar haal ik een screenprotector? Of is dat niet nodig?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:00
barrymossel schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:59:
[...]

Via The Insiders?

Dan heb je nog even geduld nodig, want als het goed is ondersteunt nog geen enkele Android Wear horloge deze functie. Het ligt aan de banken om een (nieuwere) app uit te brengen voor Android Wear waar NFC ondersteund zou worden, indien dit beschikbaar is kan je ook met de 4e generatie van Fossil betalen met NFC. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Rohit schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:17:
[...]

Haha yes, stalk jij mij? :P

Maar waar haal ik een screenprotector? Of is dat niet nodig?
Haha nee, maar ik mag hem zelf ook testen ;) Screen protector heb je op AliExpress. Moet je wel even wachten...
RubenWwijk schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:24:
[...]

Dan heb je nog even geduld nodig, want als het goed is ondersteunt nog geen enkele Android Wear horloge deze functie. Het ligt aan de banken om een (nieuwere) app uit te brengen voor Android Wear waar NFC ondersteund zou worden, indien dit beschikbaar is kan je ook met de 4e generatie van Fossil betalen met NFC. ;)
Daar was ik al bang voor. Jammer dat die ondersteuning er nog niet is vanuit de banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
barrymossel schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:29:
[...]

Haha nee, maar ik mag hem zelf ook testen ;) Screen protector heb je op AliExpress. Moet je wel even wachten...

[...]

Daar was ik al bang voor. Jammer dat die ondersteuning er nog niet is vanuit de banken.
Even snel 1 op Ebay besteld, als het goed is eind van deze week binnen!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:31

Muggie

8 pm

Zijn er al mensen met ervaringen met de activity tracker van de Explorist Gen4? Ik heb nu een TomTom runner om en die is echt belachelijk inaccuraat als je hem voor iets anders gebruikt dan voor hardlopen (ja ok, het is een runner :) ). De TomTom vind dat ik met een paar keer thuis de trap op en neer en wat rondwandelen op de overloop al bijna een kilometer heb gelopen, en zo groot woon ik echt niet ... is dat met de Explorist Gen4 beter?

PSN: mug_8pm

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 11:43
Iemand de update naar Wear OS 2.1 al ontvangen? Wordt sinds gisteren uitgerold.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

agoNITE schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 07:48:
Iemand de update naar Wear OS 2.1 al ontvangen? Wordt sinds gisteren uitgerold.
Gisteren toevallig voor mijn 2 weken oude Gen 3 Q.

Zijn er noemenswaardige updates waar ik nasr zou kunnen kijken?

Edit: niet echt dus

https://www.theverge.com/...rtwatches-software-update

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 29-09-2018 08:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46
2.1? Ik had zojuist een update van de WearOS app op de watch zelf, maar als ik kijk in de instellingen bij Systeem - Versies dan staat er WearOS 1.6, Android 8.0.0. en veiligheidsupdate Juni.

Als ik in de store hij de app kijk staat er 2.16. Zit ik dan dus op de nieuwste versie of niet? Ik zie namelijk ook dat 'vernieuwde interface' niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:53
Muggie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:54:
Zijn er al mensen met ervaringen met de activity tracker van de Explorist Gen4? Ik heb nu een TomTom runner om en die is echt belachelijk inaccuraat als je hem voor iets anders gebruikt dan voor hardlopen (ja ok, het is een runner :) ). De TomTom vind dat ik met een paar keer thuis de trap op en neer en wat rondwandelen op de overloop al bijna een kilometer heb gelopen, en zo groot woon ik echt niet ... is dat met de Explorist Gen4 beter?
Ik heb de Explorist nu vanaf zaterdag om :9 en heb ook nog steeds (om te vergelijken) een Garmin Vivovit 3 aan m'n andere pols zitten. Het zijn natuurlijk nog maar een paar dagen, maar ze wijken niet echt veel af, circa 500 stappen op een gemiddelde van rond de 6k.

Hierbij moet gezegd worden dat ik de Garmin 24h draag en de Fossil 's nachts aan de lader heb hangen.

Maar ik zal van de week eens een test doen tijdens de lunchwandeling waarbij ik de stappen op beide apparaten vergelijk.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
michaelw1998 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:46:
2.1? Ik had zojuist een update van de WearOS app op de watch zelf, maar als ik kijk in de instellingen bij Systeem - Versies dan staat er WearOS 1.6, Android 8.0.0. en veiligheidsupdate Juni.

Als ik in de store hij de app kijk staat er 2.16. Zit ik dan dus op de nieuwste versie of niet? Ik zie namelijk ook dat 'vernieuwde interface' niet.
Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

Patrick89

PSN : Gamesource

Hier stond vanmorgen de wear os 2.1 klaar! Fossil q4

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:31

Muggie

8 pm

Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:14:
[...]

Ik heb de Explorist nu vanaf zaterdag om :9 en heb ook nog steeds (om te vergelijken) een Garmin Vivovit 3 aan m'n andere pols zitten. Het zijn natuurlijk nog maar een paar dagen, maar ze wijken niet echt veel af, circa 500 stappen op een gemiddelde van rond de 6k.

Hierbij moet gezegd worden dat ik de Garmin 24h draag en de Fossil 's nachts aan de lader heb hangen.

Maar ik zal van de week eens een test doen tijdens de lunchwandeling waarbij ik de stappen op beide apparaten vergelijk.
Dank voor je reactie. 500 stappen afwijken op de ongeveer 6000 lijkt redelijk veel, welke van de twee zit dichter bij de werkelijkheid voor je gevoel?

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik ben niet overtuigd van de meerwaarde van een smartwatch voor mij. Telefoon heb ik doorgaans toch naast me liggen. Daarnaast vind ik het oplichtende scherm ook wel echt een (mooi) scherm, maar geen horloge. In het donker zit je dus met een lichtje op je arm. Ook gaat het scherm vaak van standby/ambient naar vol scherm. Bij een niet-zwarte watchface vind ik dat best irritant.
Batterij van de Explorist HR gaat me ook veel te snel leeg. Om zes/zeven uur stond ie op nog maar 13% en ging het scherm dus helemaal uit bij standby. En dat bij beperkt gebruik. Als de accu wat ouder wordt is het dus helemaal niks meer.
De apps vind ik echt tegenvallen: Spotify kun je niet eens mee zoeken, Weer-app laat geen weer voor de komende uren zien (alleen dagen), veel apps bestaan niet eens of kon ik niet vinden (Buienradar, Instagram, dat soort dingen). En antwoorden van apps/mails via je telefoon is gewoonweg niet te doen zonder te praten (toetsenbord is echt te klein).

Al met al supermooi als accessoire, maar verder voor geen meerwaarde. Ik twijfel nog of ik hem terugstuur. €155 voor een horloge is natuurlijk een leuke prijs, maar dan heb je wel een horloge dat je elke dag moet opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
@barrymossel Dat soort overwegingen daar zat ik dus ook mee. Plus dat de Explorist (gen.3) niet lekker om mijn pols zat. :/ Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 09:30
Ik heb wel het idee dat de batterij langer mee gaat sinds wear os 2.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:53
Muggie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:56:
[...]

Dank voor je reactie. 500 stappen afwijken op de ongeveer 6000 lijkt redelijk veel, welke van de twee zit dichter bij de werkelijkheid voor je gevoel?
Die 500 afwijking was de totale afwijking waarin de stappen dat ik het horloge niet om had wel bij de Garmin er bij zitten, dus dan kan wel kloppen. :)
Maar ik heb nu een paar keer een lunch testje gedaan waarbij ik circa 3300 stappen zet in een halfuur. Het verschil tussen beide apparaten varieert uiteraard, waarbij de Garmin telkens iets hoger zit. Maar dit verschil is gemiddeld circa 50 stappen. Dus zo'n 1.5% afwijking. :+
De Garmin is nauwkeurig met lopen, dat heb ik inmiddels vaak genoeg getest, maar registreert ook andere bewegingen als stappen. Ik heb vaak genoeg gezien dat een autoritje ook als een wandeling gezien wordt! 8)7

Kortom, voor mij is de stappenteller op de Fossil nauwkeurig genoeg; al is dit niet het primaire doel waarom ik deze heb aangeschaft. :P

Wat ik wel een nadeel vindt is dat het bijwerken van de stappen op het horloge zelf een behoorlijke vertraging heeft! De Garmin is na een paar seconden bijgewerkt. De Fossil doet er zeker enkele minuten over. :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Richard89 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:56:
Ik heb wel het idee dat de batterij langer mee gaat sinds wear os 2.1?
Klopt, waar ik eerst met moeite 7:00 tot 22:00 haalde heb ik nu rond 22:00 nog zo'n 30 tot 40% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovermeer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-04 21:51
CLB schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

Yes, was dus gewoon al bekend :p Wel een berg centen, maar wel erg interessant. Ooit begonnen met de ZenWatch 2 van Asus, gelopen met verschillende wearables (Xiaomi Mi Band, Mi Band 2, Mi Band 3, Huawei Pro Band 2) en een hele tijd met de Watch 2 van Huawei. Die laatste is nu nog 'maar' € 200,00, maarja.
Heb je nu een Fossil Q Explorist 4e gen? Ik twijfel zelf tussen de Huawei Watch 2 en de Fossil Q Explorist 4e gen. Het uiterlijk achterwege gelaten, wat zijn volgens jou de verschillen tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

sovermeer schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:44:
Heb je nu een Fossil Q Explorist 4e gen? Ik twijfel zelf tussen de Huawei Watch 2 en de Fossil Q Explorist 4e gen. Het uiterlijk achterwege gelaten, wat zijn volgens jou de verschillen tussen die twee?
Hi, nee helaas niet... Krijg wel binnenkort de nieuwe Watch GT van Huawei te leen, maar geen Wear OS.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
CLB schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:17:
...Watch GT van Huawei ... geen Wear OS.
Voornamelijk op de foto's bij dit HW.info artikel, lijkt de launcher wel erg op Wear OS:
https://nl.hardware.info/...ert-watch-gt-smartwatches
(Zou dat bewust gedaan zijn? Of zijn het toch afbeeldingen van de vorige generatie Huawei Watch 1/2 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat klopt inderdaad, heb de Watch GT ook al gezien, lijkt veel op Android Wear, alleen de hele Play Store en dergelijke zit er natuurlijk niet achter. Dus hoe dat werkt, hoe groot het app-aanbod is / wordt, dat is spannend.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47

red bull

Keeps me awake !

Ik heb de screenprotector besteld 40mm voor mijn Explorist HR Gen4.. past perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik vraag mij af hoe bij de hybrid modellen de knoppen werken op het moment dat je muziek aan hebt staan. Krijgen ze dan automatisch een andere functie toegewezen?

MAW, als ik normaal de middelste knop als shutter of "find my phone" gebruik. En ik start spotify, kan ik dan zorgen dat die knop dan werkt als play/pause, zonder dat ik via de app een nieuwe config moet maken?)
In wat video reviews werd het mij niet helemaal duidelijk, dus wellicht zijn er hier gebruikers die er wat meer over kunnen vertellen?
Hoop eerdaags een model te kiezen, misschien met black friday. IIG voor kerst.

[ Voor 148% gewijzigd door _ferry_ op 14-11-2018 15:07 ]

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46
Ben heel erg benieuwd naar deze aankomende update, beloofd wat goeds voor batterijverbruik! Staat alleen nergens welke horloges deze krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
michaelw1998 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:03:
Ben heel erg benieuwd naar deze aankomende update, beloofd wat goeds voor batterijverbruik! Staat alleen nergens welke horloges deze krijgen...
Zou ik niet teveel van verwachten...
Battery Saver Mode Updates:
This update extends your battery life even further by turning on Battery Saver to only display the time once your battery falls below 10%.
Dan is het al te laat lijkt me...
Improved Off Body Efficiency:
After 30 minutes of inactivity your watch will go into deep sleep mode to conserve battery.
Een horloge heb je toch om je arm en is dus actief lijkt me aangezien je beweegt.
Smart App Resume for all Apps:
You can now easily pick up where you left off across all apps on your watch.
Verbetert de batterijduur niet.
Two Step Power Off:
You can now turn off your watch in two easy steps. To turn off your watch, simply hold the power button until you see the power off screen and then select 'power off' or 'restart'
Verbetert de batterijduur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

Felyrion

goodgoan!

Ik heb de fossil Q Explorist gen3 en nu loop ik tegen het volgende aan:

Als ik 's avonds het horloge op de lader leg dan springt het schermpje naar de laad-stand, maar vaak springt hij na een paar seconde terug naar de wijzerplaat en blijkt dan niet te laden. Als ik niet goed oplet dan heb ik dus 's ochtends een zowel leeg horloge.
Het horloge optillen en opnieuw op de lader leggen helpt vaak, maar soms moet ik het ook twee of drie keer herhalen om hem echt aan het laden te krijgen. Herkent iemand dat? Of zou er iets defect kunnen zijn?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

michaelw1998 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:03:
Voor de Gen 3 is deze update nu uit. Als hij deze nog niet zelf vindt; bij Settings, About, System Update. Die steeds blijven drukken, wegswipen, weer op drukken etc. Net zo lang tot hij niet meet aangeeft dat het Systeem up-to-date is.

Ik deed dat een keer of 7 en toen ging hij de update downloaden.
Felyrion schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:29:
Ik heb de fossil Q Explorist gen3 en nu loop ik tegen het volgende aan:

Als ik 's avonds het horloge op de lader leg dan springt het schermpje naar de laad-stand, maar vaak springt hij na een paar seconde terug naar de wijzerplaat en blijkt dan niet te laden. Als ik niet goed oplet dan heb ik dus 's ochtends een zowel leeg horloge.
Het horloge optillen en opnieuw op de lader leggen helpt vaak, maar soms moet ik het ook twee of drie keer herhalen om hem echt aan het laden te krijgen. Herkent iemand dat? Of zou er iets defect kunnen zijn?
Ik heb dit zelf niet. Klinkt ook als een defect. Ik zou Fossil een mailtje sturen. Ze zijn bijzonder goed met hun Customer Care

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 19-11-2018 19:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
* Anoniem: 37297 laat een speld vallen...

Het is stil hier! Heeft niemand hier een Fossil Q (in z'n schoen) gekregen, van die goede oude Sint? <+:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-02 10:29
Fossil Gen 4

Bevalt goed de eerste twee dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Deze app ziet er handig uit, zeker op slimme horloges:

https://play.google.com/s...ails?id=prox.lab.calclock

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vkjDVxWndn18CpEgz5Vhz2oOE3SPNeNJjg_AaPxOyKGJWGTrmAbcRSA0bo3_rkVUVnw=w1920-h938-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik heb sinds kort erg veel last van haperingen en crashes op de Fossil gen 4 explorist.. Heb paar weken geleden ook al een hard reset gedaan en alle updates van het systeem en wear os update vanuit de playstore maar niks lijkt te helpen.. Ook het elke dag opladen begint me te irriteren.. Iemand anders er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:31:
Ook het elke dag opladen begint me te irriteren.. Iemand anders er ook last van?
Had je dat in het begin niet dan? Vanaf het begin irriteerde ik me al mateloos aan de batterijduur. En het vooruitzicht dat een accu alleen maar slechter wordt is ook niet echt fijn. (Mede daarom dus het horloge verkocht.)
Wat vind je verder van het horloge? Ook met name qua nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
barrymossel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Had je dat in het begin niet dan? Vanaf het begin irriteerde ik me al mateloos aan de batterijduur. En het vooruitzicht dat een accu alleen maar slechter wordt is ook niet echt fijn. (Mede daarom dus het horloge verkocht.)
Wat vind je verder van het horloge? Ook met name qua nut?
Verder dan dat hij soms op een dag even niet reageert en vastloop en de accu gaar is vind ik hem wel handig en heb ik hem sinds ik hem heb bijna elke dag gedragen. Ik miste hem ook echt als ik hem een dag was vergeten ofzo.. Alleen mogen er wel meer nuttigere apps komen en een gratis app voor watchfaces te maken.. Ik heb momenteel alleen Stocard en Nest erop als apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Verder dan dat hij soms op een dag even niet reageert en vastloop en de accu gaar is vind ik hem wel handig en heb ik hem sinds ik hem heb bijna elke dag gedragen. Ik miste hem ook echt als ik hem een dag was vergeten ofzo.. Alleen mogen er wel meer nuttigere apps komen en een gratis app voor watchfaces te maken.. Ik heb momenteel alleen Stocard en Nest erop als apps..
Ik merkte vooral dat ik toch meestal m'n telefoon pakte omdat een horlogescherm gewoon te klein is om fatsoenlijk te reageren op berichten (bij mij met name (zakelijke) e-mails en whatsapp). Spotify kan ik op de fiets bedienen met afstandsbediening in m'n oordopjes. En verder zag ik weinig potentiële voordelen, buiten navigatie, waarvan ik lees dat hij op de Explorist ook niet goed werkt (GPS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
barrymossel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Ik merkte vooral dat ik toch meestal m'n telefoon pakte omdat een horlogescherm gewoon te klein is om fatsoenlijk te reageren op berichten (bij mij met name (zakelijke) e-mails en whatsapp). Spotify kan ik op de fiets bedienen met afstandsbediening in m'n oordopjes. En verder zag ik weinig potentiële voordelen, buiten navigatie, waarvan ik lees dat hij op de Explorist ook niet goed werkt (GPS).
ik vind het handig dat ik niet telkens op mijn telefoon hoef te kijken voor elk berichtje, soms zijn ze aardig nutteloos haha..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:01:
... Alleen mogen er wel meer nuttigere apps komen...
Met de Wear app van Yatse, voor het bedienen van Kodi, heb ik wel even lol gehad.

Overigens noemde ik in deze reactie nog een paar handige Wear-apps: Google Keep, Bring! boodschappenlijst, Buienradar, Google Maps, Play Muziek, Spotify, Shazam. (De nuttigheid per app, kan natuurlijk door een ieder verschillend beoordeeld worden ;) ).

Maar miste ik ook diverse dingen, zoals NS Reisplanner meldingen. En een Tweakers.net appje (met de notificaties die ook op de website verschijnen) was leuk geweest :+
NetAmp schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:43:
...
Wear-specifieke apps kon ik eerst maar moeilijk terugvinden in de Play Store... totdat ik deze aparte categorie ontdekte:

https://play.google.com/store/apps/category/ANDROID_WEAR (deze categorie bestaat eveneens binnen de Play Store app voor smartphones).

Ook de third-party app Android Wear Store helpt hierbij.
...
Hoe dan ook, enkel de 'fun factor' rechtvaardigde -voor mij persoonlijk- niet de aanschafprijs van het slimme klokje. :F #FirstWorldProblems

[ Voor 3% gewijzigd door NetAmp op 07-01-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
NetAmp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Met de Wear app van Yatse, voor het bedienen van Kodi, heb ik wel even lol gehad.

Overigens noemde ik in deze reactie nog een paar handige Wear-apps: Google Keep, Bring! boodschappenlijst, Buienradar, Google Maps, Play Muziek, Spotify, Shazam. (De nuttigheid per app, kan natuurlijk door een ieder verschillend beoordeeld worden ;) ).

Maar miste ik ook diverse dingen, zoals NS Reisplanner meldingen. En een Tweakers.net appje (met de notificaties die ook op de website verschijnen) was leuk geweest :+

[...]

Hoe dan ook, enkel de 'fun factor' rechtvaardigde -voor mij persoonlijk- niet de aanschafprijs van het slimme klokje. :F #FirstWorldProblems
Thanks ik ga je posts eens even bekijken, maar toen ik de playstore aan t doorzoeken was vond ik voor mij persoonlijk niks nuttigs.. Tweakers app ontwikkelen? :P

Ik vind het een van de mooiste horloges die er is ( ik heb de Fossil Q Explorist Gen 4 FTW4012 ). En voor de prijs (insider test prijs 155 euro) vind ik het best prima. Had ik er 299 voor betaald dan was hij allang retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:10:
[...]
Ik vind het een van de mooiste horloges die er is ( ik heb de Fossil Q Explorist Gen 4 FTW4012 ).
Ja, prachtige smartwatch... Duidelijk dat het een horlogemaker betreft, die het smart-element heeft toegevoegd, waarbij de vormgeving belangrijk is. In plaats van een elektronica/gadget-fabrikant die wearables gaat maken, waarbij "de armband" voornamelijk functioneel is.
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:10:
[...]
En voor de prijs (insider test prijs 155 euro) vind ik het best prima. Had ik er 299 voor betaald dan was hij allang retour.
Mooie korting :*)

[ Voor 3% gewijzigd door NetAmp op 07-01-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Wat ik trouwens ook heb is als ik gebeld word hij echt laat pas reageert en laat zien wie er belt, en als ik opgenomen heb blijft hij gewoon lekker door trillen.. Gister zelfs gesproken en opgehangen en hij trilde nog door... Dat deed hij in het begin nog gewoon lekker met de oude versie van Wear OS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
De watchface als je de Outlook app installeert heeft hier wel wat van weg. Die laat ook het verloop van je hele dag zien en is wat minder druk dan de app waar jij aan refereert.
Afbeeldingslocatie: https://9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2016/06/outlook_androidwear_11.jpg?resize=1024,576

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Als extra laadkabel voor de GEN 4 heb ik deze besteld bij coolblue.. goedkoopste welke ik heb kunnen vinden.. Armani horloges zijn van hetzelfde bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 14:44
Zit erg te twijfelen of ik deze smartwatch ga aanschaffen, vind hem erg mooi namelijk. Ik vraag me echter af of ik beter niet kan wachten op de volgende generatie, maar daar kan ik nog weinig informatie over vinden.

Daarnaast heb ik de vraag hoe goed zo'n smartwatch werkt icm een iPhone 7. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
Eerste hit op Google gaf me deze link, misschien heb je daar wat aan? https://fitnessfoodie.nl/...ch-vs-fossil-q-explorist/

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Brainscrewer schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:11:
Ik vraag me echter af of ik beter niet kan wachten op de volgende generatie...
En dan misschien wéér op de volgende wachten? ;)

Hoewel, je kunt om verschillende redenen wachten op een nieuwe generatie:
  • Op het moment dat een nieuwe versie verschijnt, wordt het huidige/voorlaatste model goedkoper in de aanschaf. Neem je genoegen met die features & prestaties, dan is dit mooi meegenomen.
OF
  • Je wilt juist de allernieuwste kopen, in de hoop dat de batterijduur eindelijk flink is verbeterd (naar mijn idee het grootste 'manco' van slimme wearables in het algemeen, met name de apparaatjes die een volledige mini-computer om de pols moeten zijn - hetzij met ondersteuning van een gekoppelde smartphone natuurlijk). Maar zolang er geen (r)evolutie in batterijtechnologie plaatsvindt, vrees ik dat enkel het energie-efficiënter maken van componenten en/of software tegen een grens aan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

red bull schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:34:
Als extra laadkabel voor de GEN 4 heb ik deze besteld bij coolblue.. goedkoopste welke ik heb kunnen vinden.. Armani horloges zijn van hetzelfde bedrijf.
Deze kabel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 09:43
Ik heb een Fossil Nate Q Hybrid horloge en tot nu toe gebruikte ik de smart functies eigenlijk niet. Nu ik er achter was hoe je inkomende oproepen kunt doorgeven heb ik een probleem. Elke keer als ik een notificatie/oproep ontvang springen de wijzers naar het ingestelde getal. De urenwijzer gaat netjes terug, maar de wijzer van de minuten springt niet naar de correcte waarde. Ik moet steeds via de app mijn minutenwijzer kalibreren. Iemand bekend met dit issue en beter nog, heeft iemand een oplossing hiervoor? Alvast dank!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksembaard
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 23:02
Hoi allen,

ik zit in dubio en wellicht kunnen jullie mij (emotioneel) ondersteunen.
Ik wil erg graag een smartwatch aanschaffen en na alles bekeken te hebben kom ik in het huidige aanbod uit op de Fossil Q gen 4 Explorist. Mooi horloge en WearOS (laatste is voor mij een must, anders had ik voor Samsung gekozen).

Nu twijfel ik om de volgende redenen om dit horloge nu aan te schaffen:

- Eind mei komt er een nieuw sporthorloge van Fossil op de markt die 2 processoren heeft, één voor idle gebruik en 1 voor intensief gebruik. Dit verhoogt de duur van de batterij enorm (zo men beweert).
Nadeel is wel dat het volgens mij niet zo'n uitgebreid horloge is als de Fossil Q Explorist.

- Volgens alle geruchten schijnt de Pixel Watch dit jaar op de markt te komen. Als dit waar is (het zijn allemaal geruchten en alle sites posten dezelfde recycled content) vind ik het te overwegen om hier op te wachten (al zou dit best pas in oktober kunnen zijn :-( ).

Dus:
Zou het de moeite zijn om op de sportvariant van Fossil te wachten? Of is de batterij efficientie te marginaal?
Wat weten jullie van de geruchten van de Pixel Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:21

Gast1981

room with a moose!

NetAmp schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:19:
[...]

En dan misschien wéér op de volgende wachten? ;)

Hoewel, je kunt om verschillende redenen wachten op een nieuwe generatie:
  • Op het moment dat een nieuwe versie verschijnt, wordt het huidige/voorlaatste model goedkoper in de aanschaf. Neem je genoegen met die features & prestaties, dan is dit mooi meegenomen.
OF
  • Je wilt juist de allernieuwste kopen, in de hoop dat de batterijduur eindelijk flink is verbeterd (naar mijn idee het grootste 'manco' van slimme wearables in het algemeen, met name de apparaatjes die een volledige mini-computer om de pols moeten zijn - hetzij met ondersteuning van een gekoppelde smartphone natuurlijk). Maar zolang er geen (r)evolutie in batterijtechnologie plaatsvindt, vrees ik dat enkel het energie-efficiënter maken van componenten en/of software tegen een grens aan loopt?
Nou, zit ongeveer in het zelfde schuitje. Wil graag een smartwatch met de looks van een analoge en de Fossil Q gen 4 Explorist springt er voor mij wel uit. Mooi ding, leuke features. Draag op dit moment ook een "classic" Fossil.

Maarrrr het is toch echt de accuduur die mij belemmert. Een klokje dat met moeite de dag vol kan maken... het idee alleen al staat me tegen. Helaas kan ik weinig vinden over een vermeende Gen5 opvolger met betere accuduur.. of een mooi alternatief (zijn er überhaupt smart klokkies met een fatsoenlijke accuduur?).
Dus ja... wachten? Of verder zoeken? Keuzes keuzes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovermeer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-04 21:51
Deze week de Fossil (Q) Sport aangeschaft (FTW4019). Ik zie deze niet in de Topic modellen staan. Kan die er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-04 23:54
Heeft er hier iemand de Fossil Q Commuter (hybride)? Ik heb een vrij specifieke vraag die ik graag aan een eigenaar zou willen vragen, maar volgens mij worden de hybride horloges vrij weinig gedragen in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
sovermeer schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:23:
Deze week de Fossil (Q) Sport aangeschaft (FTW4019). Ik zie deze niet in de Topic modellen staan. Kan die er ook bij?
Bedoel je in de topic start-post?
Bij deze toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 13:22
Sinds gisteren de Fossil Q Explorist HR (FTW4012) in bezit. Cadeautje van m'n vrouw vanwege m'n naderende verjaardag waar ik overigens keer op keer aan herinnerd lijk te worden... Mooie horloge die solide aanvoelt en wat mij betreft een premium look heeft. Leuke reacties vandaag gekregen over de look.

Tot nu toe snap ik wel dat de batterij snel gaat en dat is jammer, maar was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Robin198 schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:29:
Heeft er hier iemand de Fossil Q Commuter (hybride)? Ik heb een vrij specifieke vraag die ik graag aan een eigenaar zou willen vragen, maar volgens mij worden de hybride horloges vrij weinig gedragen in Nederland.
Check.

Stuur maar een DM, of in dit topic als het voor iedereen relevant kan zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Draicon schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:38:
Sinds gisteren de Fossil Q Explorist HR (FTW4012) in bezit. Cadeautje van m'n vrouw vanwege m'n naderende verjaardag waar ik overigens keer op keer aan herinnerd lijk te worden... Mooie horloge die solide aanvoelt en wat mij betreft een premium look heeft. Leuke reacties vandaag gekregen over de look.

Tot nu toe snap ik wel dat de batterij snel gaat en dat is jammer, maar was te verwachten.
De eerste paar dagen ging de batterij bij mij ook heel snel leeg. Maar hij lijkt zichzelf te leren. Na een paar dagen word het beter. Op reddit vond ik ook deze tips , die lijken bij mij ook te werken:

* Always on aanzetten ( klinkt raar , maar er word een 2e wijzerplaat geactiveerd die minder batterij kost)
* Kantel om het scherm te activeren uitzetten. Dit vreet batterij.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
  • Laatst online: 07-05 13:22
degroot schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:52:
[...]

De eerste paar dagen ging de batterij bij mij ook heel snel leeg. Maar hij lijkt zichzelf te leren. Na een paar dagen word het beter. Op reddit vond ik ook deze tips , die lijken bij mij ook te werken:

* Always on aanzetten ( klinkt raar , maar er word een 2e wijzerplaat geactiveerd die minder batterij kost)
* Kantel om het scherm te activeren uitzetten. Dit vreet batterij.
Goed om te lezen dat de batterij beter gaat worden. Zou wenselijk zijn.

Tweede heb ik vanmorgen al uitgezet en always on ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tips!

Overigens vond ik dat de app Facer leuke skins heeft. Kon zelfs eentje van DBZ zetten. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik heb sinds vandaag een Fossil Q Commuter! Super, ben er erg blij mee!
Heb 3 jaar een moto360v2 gedragen, en ondanks dat die het nog perfect doet, wilde ik toch een keer wat anders, iets stijlvollers. (De moto ga ik verkopen)

Tot nu toe bevalt hij erg goed, maar ik heb een vraagje wat mogelijk iemand hier weet. Voordat ik het horloge koppelde aan mijn telefoon, deed 1 van de 3 knoppen een soort demo rondje, alle wijzers draaiden tegen elkaar in een rondje. Dit is wel grappig om te laten zien aan mensen.
Is die demo functie nog beschikbaar, nu hij gekoppeld is? Zoja, hoe?

Ook lukt het mij niet een 2e telefoon te pairen met het horloge, zelfs niet als ik hem verwijder uit de 1e telefoon. Hij kan wel weer opnieuw gekoppeld worden met telefoon 1, maar bij het pairen op telefoon 2 is het horloge niet 1x te vinden. Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag. (Het horloge gaat wel in pairing mode met de ronddraaiende wijzers enz)

[ Voor 32% gewijzigd door Robin198 op 11-04-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Is het mogelijk om met deze smartwatch iets van slaappatronen bij te houden? Ik kan het niet vinden op de website van Fossil.

https://www.fossil.com/us...leather-sku-ftw4015p.html

GEN 4 SMARTWATCH - EXPLORIST HR BROWN LEATHER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Navuri schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:35:
Is het mogelijk om met deze smartwatch iets van slaappatronen bij te houden? Ik kan het niet vinden op de website van Fossil.

https://www.fossil.com/us...leather-sku-ftw4015p.html

GEN 4 SMARTWATCH - EXPLORIST HR BROWN LEATHER
Er draait gewoon Wear OS op, dus deze link moet je verder kunnen helpen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 22:36

Magure

Bla....

Mhmm smartwatch staat zo opeens uit het niets op Fahrenheit, google forum staat er vol mee. Meer mensen met dit probleem of eventueel een fix? Want google assistent opnieuw instellen etc helpt niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17
Magure schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:15:
Mhmm smartwatch staat zo opeens uit het niets op Fahrenheit, google forum staat er vol mee. Meer mensen met dit probleem of eventueel een fix? Want google assistent opnieuw instellen etc helpt niet.. :(
Zie het hier toevallig nu ook in de Weather app, wat stom!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:00
Magure schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:15:
Heb het net bij mij getest en hier zie ik het wel in graden staan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RubenWwijk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:48:
[...]

Heb het net bij mij getest en hier zie ik het wel in graden staan. :/
Ja, toch wel in graden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Uiteindelijk gelukt om 2 telefoons te koppelen aan het ene horloge! Super fijn!
Fossil support is wel bagger zeg, ze snappen er helemaal niks van en denken continue dat ik een wearos horloge heb terwijl ik toch meerdere keren het typenummer aan heb gegeven (wat een hybride is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 20:25
De Q Explorist FTW4016 (blauwe kast, bruin bandje) is bij Amazon flink in de aanbieding op dit moment (159, zo goedkoop heb ik ze nergens gezien):
https://www.amazon.de/dp/B07FFKTZ8K

Ook geen shady verkoper, gewoon Amazon zelf. Heb zelf nu de stap vanaf mijn Asus Zenwatch 2 maar eens gemaakt voor dat bedrag :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:28
Gast1981 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Nou, zit ongeveer in het zelfde schuitje. Wil graag een smartwatch met de looks van een analoge en de Fossil Q gen 4 Explorist springt er voor mij wel uit. Mooi ding, leuke features. Draag op dit moment ook een "classic" Fossil.

Maarrrr het is toch echt de accuduur die mij belemmert. Een klokje dat met moeite de dag vol kan maken... het idee alleen al staat me tegen. Helaas kan ik weinig vinden over een vermeende Gen5 opvolger met betere accuduur.. of een mooi alternatief (zijn er überhaupt smart klokkies met een fatsoenlijke accuduur?).
Dus ja... wachten? Of verder zoeken? Keuzes keuzes... :P
Ik heb de G3, en van die batterij kan ik zeggen dat deze bij normaal gebruik (schermhelderheid niet op automatisch en wifi af) gemakkelijk een dag mee kan. Als ik 's avonds ga slapen rond 23u, heeft die nog minimum 20% batterij over. Wel iedere nacht aan de kabel, maar dat je er geen dag mee door kan, is volgens mij niet zo, mits wat tweaken van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Niets mis met de batterij. Ik heb de Fossil Q gen 4 Explorist en batterij heeft nog +/- 40 procent elke avond over. Wanneer ik een Facerepo met vele mogelijke watchface gebruikt dan heb ik nog +20% elke avond over :) Best buy!

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Hmmbob schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:19:
De Q Explorist FTW4016 (blauwe kast, bruin bandje) is bij Amazon flink in de aanbieding op dit moment (159, zo goedkoop heb ik ze nergens gezien):
https://www.amazon.de/dp/B07FFKTZ8K

Ook geen shady verkoper, gewoon Amazon zelf. Heb zelf nu de stap vanaf mijn Asus Zenwatch 2 maar eens gemaakt voor dat bedrag :)
Dat is zonde dat ik dat nu pas zie, nu is hij 219,95. Was een mooie aanbieding, had ik hem zeker voor gekocht

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
De Misfit Vapor 2 is toch ook een gen 4 Fossil horloge? Dan was je met deze nog goedkoper uit!

Weet iemand toevallig een mooie en vooral handige stand voor een Explorist HR?

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Bij amazon.de zijn diverse Explorist modellen nu 159. Zojuist de RVS (FTW4012) besteld voor 159

https://www.amazon.de/dp/B07FFMFNBP

[ Voor 17% gewijzigd door CyPh op 28-04-2019 08:38 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Laatst online: 13-05 20:40

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Ik heb ook de Fossil Men's Gen 4 Explorist HR Stainless Steel besteld, maar ik was benieuwd, gebruiken jullie de app van fossil of alleen de Wear os app?

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik gebruik alleen Wear OS. Heb de toegevoegde waarde van die fossil app nog niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wessee
De Fossil app is ook niet voor Wear OS devices, maar voor Hybrids van Fossil. Voor je Wear OS device gebruik je gewoon de Wear OS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:28
Mijn Q Explorist is teruggestuurd naar Coolblue, het toestel bleef zichzelf constant rebooten. Ik ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04 13:46
Ik ben ook aan het uitkijken naar een (fossil) smarthwatch , en dan vooral naar de fossil sport omdat die al de 3100 heeft.

Nu lees ik daarover echter zeer uiteenlopende reviews. Vooral issues met reboots/vasthangen en zeer slechte batterij duur.

Mijn andere keuze zou een fossil q explorist hr of tcwatch c2/s2 zijn

Iemand hier meer ervaring mee die een fossil sport heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
peverix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:38:
Nu lees ik daarover echter zeer uiteenlopende reviews. Vooral issues met reboots/vasthangen en zeer slechte batterij duur.
Ik heb een Fossil sport, de reboots of het vasthangen herken ik niet.
Batterijduur is inderdaad beperkt (maar dat is met alle smartwatches in deze categorie).
Ik heb er zelf voor gekozen in de Wear OS app om "Scherm altijd aan" uit te zetten (deze staat standaard aan, en is er dus altijd een wijzerplaat zichtbaar). Ik ergerde me aan het schermlicht als ik sliep met het horloge (voor sleeptracking) en van mij hoeft er geen wijzerplaat zichtbaar te zijn als ik niet kijk. Want met "Kantel om het scherm te activeren" ingeschakeld staat het scherm altijd aan als ik mijn pols naar me toe draai (en op het scherm tikken kan ook altijd).
Met die instellingen houdt ik nu wel vrij goed de hele dag vol met het de batterij (tenzij ik veel GPS tracking doe tijdens het sporten, dan gaat het hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
da_Mastah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Met die instellingen houdt ik nu wel vrij goed de hele dag vol met het de batterij (tenzij ik veel GPS tracking doe tijdens het sporten, dan gaat het hard)
Alvast bedankt voor je reactie. We zullen er aan moeten wennen dat onze smartwatch maar een dag meegaat.
Hopelijk komen er bij de volgende versies van wear os meer optimalisaties in voor de 3100 chipset.

Hebt u de nieuwste update al gekregen. Las paar weken terug dat er een soort van widget gingen bijkomen zoals bij de galaxy watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
peverix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:27:
[...]

Hebt u de nieuwste update al gekregen. Las paar weken terug dat er een soort van widget gingen bijkomen zoals bij de galaxy watch.
Nee, deze update nog niet ontvangen. Ook van andere Fossil Sport gebruikers nog van niemand gehoord dat ze hem hebben (de enige "Sport" die hem ontvangen heeft is de LG Watch Sport).
Bovendien een ergernis is dat de zogenaamde "H"-update (gebaseerd op Android Pie) hoewel deze was toegezegd voor de Fossil Sport, nog steeds niet uitgerold is. Fossil claimt dat het niet nodig is, omdat ze relevante features al gebackport zouden hebben, maar het stemt niet echt hoopvol voor toekomstige updates.

Overigens, ik ben wel heel bij met de Fossil Sport hoor. Want het is echt een mooi klokje dat ook geschikt is om te dragen tijdens inspanning, de bouw is echt degelijk (geen krasvorming ondanks stoten) en WiFi, GPS, Hartslag, waterdicht etc is echt feature compleet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
da_Mastah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Overigens, ik ben wel heel bij met de Fossil Sport hoor. Want het is echt een mooi klokje dat ook geschikt is om te dragen tijdens inspanning, de bouw is echt degelijk (geen krasvorming ondanks stoten) en WiFi, GPS, Hartslag, waterdicht etc is echt feature compleet imho.
Fijn om te horen dat u tevreden bent, persoonlijk vind ik het gewoon een mooi ding.
Gisteren eens in het echt zien liggen bij de juwelier. Heb zelf kleine polsen en hou niet van die grote/dikke uurwerken aan mijn pols.

En het helpt dat er de naam fossil opstaat, kan ik mijn vrouw beter overtuigen dat het past bij haar handtas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 19:53
Gezien mijn Huawei Watch 2 een 8baan in Disney niet had overleefd (ophanging losgebroken/eraf gescheurd) heb ik net de fossil sport gehaald. Raar dat hij zich meldt als Fossil Sport 2014. Dacht eerst dat ik de verkeerde besteld had, maar dat kan bijna niet lijkt me.

Hij is wel een stuk reactieve dan de huawei. Alles wat die moet doen reageert die een stuk beter op. Ben benieuwd naar de accuduur. De huawei overleefde 2 dagen als het mee zat.

Ben wel wat apps kwijt en mis ook de wijzerplaten van de huawei op het moment. De huawei had een hartslag app die direct de hartslag kan laten zien, is die ook voor de fossil beschikbaar? Dacht eigenlijk dat dat een standaard wearos app was :( ondertussen gevonden dat Google Fit ook een hartslag meting kan doen op commando. Niet zo’n mooie animatie als Huawei had, maar voldoet. Blijft over dat ik het wel tof zou vinden als ik de wijzerplaten over kan zetten van de Huawei.
Ander puntje wat ik had gemist, de Fossil Sport bepaald de hoogte via GPS. Die is een stuk minder accuraat dan de hoogtemeter die Huawei had. Maar ook daar valt mee te leven :)

[ Voor 44% gewijzigd door SunnieNL op 18-05-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik ben geïnteresseerd in de Fossil Sport, wil er vooral ook mee gaan sporten (hardlopen). Iemand al hier ervaring mee? En dan voornamelijk GPS Fix, hartslag, etc.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissStiegl77
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-11-2020
Hoi, ik heb nu ongeveer 1,5 jaar de Fossil Q Venture. Sinds een tijdje gaat het scherm regelmatig (dagelijks) in een soort diepe slaapstand (zwart beeld) waardoor ik niet gelijk berichten binnen krijg. Ik heb in de instellingen het scherm op always on staan dus dat moet het probleem niet zijn.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ben er niet blij mee dus hoop op een oplossing!

Het is volgens mij begonnen toen ik ineens ook steeds bovenin het scherm het wolkje met een streepje erdoor zie staan. Je zou denken dat de connectie weg is maar als het scherm gewoon aan is, krijg ik ondanks dat wolkje toch mijn berichten binnen op het horloge. :? :?

Ik kan verder geen forum vinden voor Fossil dus hopelijk is dit een juiste plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
Vandaag een update ontvangen welke mij de nieuwe "Tiles" functie brengt. Moet zeggen dat het me wel bevalt. Net even sneller info, zonder een app te hoeven starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik vind ze heel mooi maar de functionaliteit icm een Iphone doe ik er te weinig mee. Ik heb zelf de gen 4 explorist met schakels. Ik ga er nog maar eens een nachtje over nadenken of ik hen houd of verkoop een apple watch koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrThompson
  • Laatst online: 08:05
cv8x schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:20:
Ik ben geïnteresseerd in de Fossil Sport, wil er vooral ook mee gaan sporten (hardlopen). Iemand al hier ervaring mee? En dan voornamelijk GPS Fix, hartslag, etc.
Misschien een beetje late reactie, ik hoop nog relevant.
Ik heb sinds kort de Fossil Sport en heb er een aantal keer mee hard gelopen (note: ik heb geen ervaring met andere smartwaches tijdens het hardlopen). GPS fix is prima en de hartslag monitor heb ik ook niets op aan te merken. De enige keer dat ik merk dat de GPS niet helemaal lekker gaat is wanneer ik op google fit de automatische trips bekijk. Zoals stukjes fietsen etc, dan wil er nog wel eens een rechte lijn op de kaart staan.

Mocht je muziek willen luisteren tijdens het hardlopen kun je via Play Music muziek erop zetten, maar de BT verbinding met mijn oordopjes (Galaxy Buds) was zodanig zwak dat wanneer ik wandelde met mijn handen naast mijn lichaam de verbinding al stotterde, dus ik neem alsnog mijn telefoon mij maar puur voor de muziek.

Zijn er hier ook mensen die zich bezig houden met het maken van watch faces? Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld aan de hand van de tutorial die Google biedt voor Wear OS, maar zou er graag een 'schone' en standalone app/watch face van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik heb de laatste paar dagen dat mijn batterij echt ontzettend snel leeg is.
Rond 14:00 is de batterij al leeg, terwijl ik daarvoor hem savonds nog met genoeg batterij aan de oplader kon leggen. Is er een update geweest ofzo wat de battery drain veroorzaakt?

in de Wear OS app zie ik geen gekke zaken.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessee
degroot schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:11:
Ik heb de laatste paar dagen dat mijn batterij echt ontzettend snel leeg is.
Rond 14:00 is de batterij al leeg, terwijl ik daarvoor hem savonds nog met genoeg batterij aan de oplader kon leggen. Is er een update geweest ofzo wat de battery drain veroorzaakt?

in de Wear OS app zie ik geen gekke zaken.
Ik kwam hier even kijken of ik de enige was, maar niet dus.😁 Moet bijna wel een update geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hmm , zal reddit eens gaan raadplegen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Op reddit blijkt dat er ook meerdere last van hebben. Sinds de Tiles update van vorige week. Geen oplossing nog.

Het verwijderen van je Tiles verbeterd de batterij aanzienlijk

[ Voor 24% gewijzigd door degroot op 06-06-2019 07:45 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
Ik heb wat tiles verwijderd, heb er nu 4 staan: HR, Fit, Timer en afspraken. Batterij verbruik lijkt over de laatste paar dagen wel wat gestabiliseerd.

Edit: Tiles instellen gaat nu wel erg makkelijk met de laatste Wear OS-app update. 👍🏼

[ Voor 23% gewijzigd door Wessee op 12-06-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

MrThompson schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Misschien een beetje late reactie, ik hoop nog relevant.
Ik heb sinds kort de Fossil Sport en heb er een aantal keer mee hard gelopen (note: ik heb geen ervaring met andere smartwaches tijdens het hardlopen). GPS fix is prima en de hartslag monitor heb ik ook niets op aan te merken. De enige keer dat ik merk dat de GPS niet helemaal lekker gaat is wanneer ik op google fit de automatische trips bekijk. Zoals stukjes fietsen etc, dan wil er nog wel eens een rechte lijn op de kaart staan.

Mocht je muziek willen luisteren tijdens het hardlopen kun je via Play Music muziek erop zetten, maar de BT verbinding met mijn oordopjes (Galaxy Buds) was zodanig zwak dat wanneer ik wandelde met mijn handen naast mijn lichaam de verbinding al stotterde, dus ik neem alsnog mijn telefoon mij maar puur voor de muziek.

Zijn er hier ook mensen die zich bezig houden met het maken van watch faces? Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld aan de hand van de tutorial die Google biedt voor Wear OS, maar zou er graag een 'schone' en standalone app/watch face van maken.
Dank alsnog voor je reactie.
Vraagje: kan jij zo 1,2,3 zien of de app "Runtastic" te installeren is op de Fossil Sport?

Bedankt!

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrThompson
  • Laatst online: 08:05
@cv8x Ik zie de app de play store staan op mijn horloge, dus die moet het doen. Een snelle google zegt mij ook dat de app als standalone te gebruiken is en als second screen voor de app op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
Ik ben nog steeds zoekende...
Zijn er mensen met een Gen3 die mij kunnen vertellen hoe de batterij zich houd, nu ze die langere tijd gebruiken?
Alles natuurlijk afhankelijk van wat je er mee doet...

De matige accu duur, volgens een hoop reviews dan, maakt me aan het twijfelen over deze smartwatch.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik haal 2 dagen als ik geen sport activiteiten doe (dan wordt er meer energie verbruikt voor locatie en hartslag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Hmmbob schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:11:
Ik haal 2 dagen als ik geen sport activiteiten doe (dan wordt er meer energie verbruikt voor locatie en hartslag).
Met een soort Seiko Kinetic mechanisme, zou je smartwatch juist méér energie moeten overhouden door (sportieve) bewegingen ;)

Helaas zou het dan wel een érg dik apparaat worden, als er nog zo'n mechanisme bij moet. Daarnaast slurpt een mini-computer met Android, een stuk meer energie dan een quartz-uurwerkje... maar ik droom verder! :D

[ Voor 0% gewijzigd door NetAmp op 26-06-2019 09:23 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Bij BOL.com vond ik deze korting op diverse wearables (o.a. Fossil Q Explorist Gen 4 v.a. €195,30. Misfit Vapor 2 Gen 4 v.a. €152,99)

https://www.bol.com/nl/ra...4/?sort=price_l&view=list

Edit: Interessant? Of wachten we allemaal op Qualcomm's Wear 3100 chip ? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door NetAmp op 03-07-2019 08:35 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik heb vrij lang op een slimmer horloge lopen twijfelen, maar ik ben overstag gegaan. Ik ben een Apple-gebruiker maar de iWatch vind ik simpelweg niet mooi. Dan dus maar wat functioneel ongemak.

Goed, hij is in huis. Mijn eerste indruk is dat het als apparaat een mooi ding is met een prachtig scherm. Ik was even bang dat mijn pols niet breed genoeg zou zijn, maar het geheel oogt prima. Ik heb de zilveren versie met schakels, maar ik sluit niet uit daar later nog een verwisselbare lederen band bij te nemen.

Dit is mijn eerste smartwatch, en bovendien ook mijn eerste Android-ervaring. Tot nu toe is het mooie spielerij. Wat ik wel een serieuze domper vind is dat blijkbaar Google Maps niet aan navigeren doet als je met Apple iPhones rondloopt. Ergens diep verstopt in een review ben ik dat achteraf inderdaad tegengekomen en had ik wellicht beter moeten zoeken, maar ik verwachtte dit gewoon niet. Misschien had dat mijn keuze nog wel beïnvloed als ik het vantevoren geweten had...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Eindelijk alternatieve laders... zie vb ali

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07

SambalBij

We're all MAD here

Ik hoop dat iemand me even kan helpen;
Ik heb een Q Explorist Gen3. Weet iemand een manier om in de bootloader van dat ding te komen via een of andere knoppencombinatie, touch of voor mijn part een dansje tijdens het herstarten?

Ik wil/moet het apparaat resetten, omdat hij binnen het OS niet veel meer doet, en ik niet bij de unpair/reset via de settings kan komen :(

Enige tijd geleden kreeg ik de handige tiles er op bij een swipe naar links, die die (voor mij) zinloze health app vervingen voor wat bruikbaarders als het weerbericht. Recent een nieuw GSM toestel gekregen, en daarom de watch moeten resetten om deze aan het nieuwe toestel te koppelen.
Echter na de reset die tiles weer weg en alleen maar een scherm of ik in de google fit app wil inloggen. Nee liever niet.

Via internet wat gezocht of die tiles nog terug te krijgen waren, en een van de tips om te proberen was het resetten (wissen van de data) van de Wear OS system app. Zou geen kwaad moeten kunnen, anders was die erase data knop wel greyed out geweest, toch?
Helaas, na dat gedaan te hebben, is de watch volledig onbruikbaar geworden. Hij start nog wel op, maar enige wat hij toont is een wijzerplaat (waar de tijd wel op door loopt) zonder de reguliere complications, die constant flitst/knippert. Ik vermoed dat de system app blijft crashen en herstarten of zoiets. Watch wordt ook erg warm en trekt de accu in no time leeg. Als ik de crown even ingedrukt hou krijg ik wel en menu voor uitzetten of herstarten, en langer ingedrukt houden reset hem helemaal en krijg ik het Fossil logo weer te zien.

Enige optie om hier uit te komen lijkt me een harde wipe te doen, maar daarvoor moet ik wel in de bootloader zien te komen. Op internet vind ik diverse opties hiervoor Bij reset op het scherm het op het Fossil logo drukken met of zonder de powerknop ingedrukt gehouden; bij het Fossil logo van linksboven naar rechtsonder swipen... werkt allemaal niet. Ook wat reguliere manieren die op een Android telefoon gebruikelijk zijn als herstarten met de bovenste en/of onderste knop ingedrukt... Het werkt allemaal niet :(

Dus; wie weet hoe je wel in de bootloader komt. Het zou moeten kunnen, ergens op Reddit vond ik een post van iemand die wel een keer met taps of weet ik wat in het menu gekomen is, maar die wist het ook niet meer te reproduceren...

Edit:
Natuurlijk, het zal weer niet... Al een halve dag op zoek naar een oplossing. Uiteindelijk bovenstaande post geschreven. Nog geen 5 minuten later vind ik een manier om er uit te komen en de watch te resetten:

Voor de volledigheid mijn gevonden oplossing, misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Ik schreef al dat bij het ingedrukt houden van de crown, nog wel het menu voor afsluiten/herstarten verscheen. Blijkt dat als je daar de herstartoptie even ingedrukt houdt, hij vraag om opstarten in safe mode.
Dat gedaan. Nog steeds zelfde soort issue, maar in plaats dat de wijzerplaat bleef knipperen, deed de safe mode tekst onderaan dat. Swipen of de applijst openen werkte nog steeds niet

Dit zorgde er echter wel voor dat de app die ik er op had om de Google Assistant bij het indrukken van de crown uit te schakelen niet geladen werd. Bij de crown indrukken verscheen dus de assistant. Na het stemcommando 'open settings' kwam ik vervolgens wel in het settingsmenu terecht, waar ik een unpair en reset kon doen!! 8)
Hij is vervolgens gereset, en staat nu vooralsnog zonder problemen weer te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door SambalBij op 30-07-2019 16:44 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
SambalBij schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:24:

Ik schreef al dat bij het ingedrukt houden van de crown, nog wel het menu voor afsluiten/herstarten verscheen. Blijkt dat als je daar de herstartoptie even ingedrukt houdt, hij vraag om opstarten in safe mode.

Dat gedaan. Nog steeds zelfde soort issue, maar in plaats dat de wijzerplaat bleef knipperen, deed de safe mode tekst onderaan dat. Swipen of de applijst openen werkte nog steeds niet

Dit zorgde er echter wel voor dat de app die ik er op had, om de Google Assistant bij het indrukken van de crown uit te schakelen, niet geladen werd. Bij de crown indrukken verscheen dus de assistant. Na het stemcommando 'open settings' kwam ik vervolgens wel in het settingsmenu terecht, waar ik een unpair en reset kon doen!! 8)
Hij is vervolgens gereset, en staat nu vooralsnog zonder problemen weer te installeren.
Echte life-saver, die Google Assistant :*)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste