Even hier mijn positieve contact met de customer service van Fossil NL melden....
Mijn hybrid hr smartwatch was er een paar maanden geleden ineens mee gestopt. Reageerde nergens meer op, ook niet op de oplader. Op Reddit wat tips gelezen dat je hem soms weer aan de praat kan krijgen door hem een week of langer aan de oplader te laten zitten. Dit werkte bij mij niet. Toen toch maar even gekeken of ik nog garantie had. Je raadt het al, die garantie was dus twee dagen nadat hij kapot ging afgelopen,
De verkoper (Coolblue) kon (helaas meneer!) niets voor mij betekenen, behalve voorstellen dat ik met het horloge naar een Coolblue winkel zou gaan en dat zij hem misschien weer aan de praat konden krijgen.
Heb het zo gelaten en een paar weken later toch maar eens met Fossil gebeld. Kreeg een aardige dame aan de lijn die zei dat er vaak wel uit coulance gerepareerd werd en dat ik in ieder geval vooraf een prijsopgave zou krijgen en bij niet overgaan tot reparatie zou het horloge kosteloos retour gestuurd worden (dus geen onderzoekskosten betalen).
Na een paar weken een mail met een prijsopgave. Verschillende onderdelen moesten vervangen worden, waaronder de kast. Kosten €160. Ik heb hierop gebeld en aangegeven dat ik dat een beetje uit verhouding vond voor een horloge waar ik twee jaar geleden €209 voor had betaald. De dame van de customer service schrok zelf ook van het bedrag en ging kijken wat ze voor me kon doen. Ze kon het waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen om de onderdelen onder garantie te laten vervangen en dat ik alleen de nieuwe kast + band zou moeten betalen (kleine €40). Daar kon ik wel mee leven, leek me een prima bedrag.
Paar uur later een bericht dat ze toch de gehele reparatie onder garantie zouden doen
Nog een paar weken later een zo goed als nieuw horloge op de deurmat en weer een blije gebruiker. Ik merkte namelijk in de paar maanden met een normaal horloge om mijn pols dat ik toch best wel vaak naar de meldingen van berichten keek op het horloge en daarvoor nu elke keer mijn telefoon uit mijn broekzak moest halen. Ook het tracken van de hartslage en stappen is toch wel leuk voor de statistieken. Voor mij hoeft een smartwatch ook niet veel meer te kunnen, zeker niet als dat ten koste gaat van de batterijduur.
TLDR: kosteloze reparatie van een Hybrid HR en een hele blije gebruiker!