Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:46
Ik ben nog steeds zoekende...
Zijn er mensen met een Gen3 die mij kunnen vertellen hoe de batterij zich houd, nu ze die langere tijd gebruiken?
Alles natuurlijk afhankelijk van wat je er mee doet...

De matige accu duur, volgens een hoop reviews dan, maakt me aan het twijfelen over deze smartwatch.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik haal 2 dagen als ik geen sport activiteiten doe (dan wordt er meer energie verbruikt voor locatie en hartslag).

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-10 15:48
Hmmbob schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:11:
Ik haal 2 dagen als ik geen sport activiteiten doe (dan wordt er meer energie verbruikt voor locatie en hartslag).
Met een soort Seiko Kinetic mechanisme, zou je smartwatch juist méér energie moeten overhouden door (sportieve) bewegingen ;)

Helaas zou het dan wel een érg dik apparaat worden, als er nog zo'n mechanisme bij moet. Daarnaast slurpt een mini-computer met Android, een stuk meer energie dan een quartz-uurwerkje... maar ik droom verder! :D

NetAmp wijzigde deze reactie 26-06-2019 09:23 (0%)
Reden: verbetering

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NetAmp
Bij BOL.com vond ik deze korting op diverse wearables (o.a. Fossil Q Explorist Gen 4 v.a. €195,30. Misfit Vapor 2 Gen 4 v.a. €152,99)

https://www.bol.com/nl/ra...4/?sort=price_l&view=list

Edit: Interessant? Of wachten we allemaal op Qualcomm's Wear 3100 chip ? ;)

NetAmp wijzigde deze reactie 03-07-2019 08:35 (23%)
Reden: Toevoeging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik heb vrij lang op een slimmer horloge lopen twijfelen, maar ik ben overstag gegaan. Ik ben een Apple-gebruiker maar de iWatch vind ik simpelweg niet mooi. Dan dus maar wat functioneel ongemak.

Goed, hij is in huis. Mijn eerste indruk is dat het als apparaat een mooi ding is met een prachtig scherm. Ik was even bang dat mijn pols niet breed genoeg zou zijn, maar het geheel oogt prima. Ik heb de zilveren versie met schakels, maar ik sluit niet uit daar later nog een verwisselbare lederen band bij te nemen.

Dit is mijn eerste smartwatch, en bovendien ook mijn eerste Android-ervaring. Tot nu toe is het mooie spielerij. Wat ik wel een serieuze domper vind is dat blijkbaar Google Maps niet aan navigeren doet als je met Apple iPhones rondloopt. Ergens diep verstopt in een review ben ik dat achteraf inderdaad tegengekomen en had ik wellicht beter moeten zoeken, maar ik verwachtte dit gewoon niet. Misschien had dat mijn keuze nog wel beïnvloed als ik het vantevoren geweten had...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:33

red bull

Keeps me awake !

Eindelijk alternatieve laders... zie vb ali

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-10 16:32

SambalBij

We're all MAD here

Ik hoop dat iemand me even kan helpen;
Ik heb een Q Explorist Gen3. Weet iemand een manier om in de bootloader van dat ding te komen via een of andere knoppencombinatie, touch of voor mijn part een dansje tijdens het herstarten?

Ik wil/moet het apparaat resetten, omdat hij binnen het OS niet veel meer doet, en ik niet bij de unpair/reset via de settings kan komen :(

Enige tijd geleden kreeg ik de handige tiles er op bij een swipe naar links, die die (voor mij) zinloze health app vervingen voor wat bruikbaarders als het weerbericht. Recent een nieuw GSM toestel gekregen, en daarom de watch moeten resetten om deze aan het nieuwe toestel te koppelen.
Echter na de reset die tiles weer weg en alleen maar een scherm of ik in de google fit app wil inloggen. Nee liever niet.

Via internet wat gezocht of die tiles nog terug te krijgen waren, en een van de tips om te proberen was het resetten (wissen van de data) van de Wear OS system app. Zou geen kwaad moeten kunnen, anders was die erase data knop wel greyed out geweest, toch?
Helaas, na dat gedaan te hebben, is de watch volledig onbruikbaar geworden. Hij start nog wel op, maar enige wat hij toont is een wijzerplaat (waar de tijd wel op door loopt) zonder de reguliere complications, die constant flitst/knippert. Ik vermoed dat de system app blijft crashen en herstarten of zoiets. Watch wordt ook erg warm en trekt de accu in no time leeg. Als ik de crown even ingedrukt hou krijg ik wel en menu voor uitzetten of herstarten, en langer ingedrukt houden reset hem helemaal en krijg ik het Fossil logo weer te zien.

Enige optie om hier uit te komen lijkt me een harde wipe te doen, maar daarvoor moet ik wel in de bootloader zien te komen. Op internet vind ik diverse opties hiervoor Bij reset op het scherm het op het Fossil logo drukken met of zonder de powerknop ingedrukt gehouden; bij het Fossil logo van linksboven naar rechtsonder swipen... werkt allemaal niet. Ook wat reguliere manieren die op een Android telefoon gebruikelijk zijn als herstarten met de bovenste en/of onderste knop ingedrukt... Het werkt allemaal niet :(

Dus; wie weet hoe je wel in de bootloader komt. Het zou moeten kunnen, ergens op Reddit vond ik een post van iemand die wel een keer met taps of weet ik wat in het menu gekomen is, maar die wist het ook niet meer te reproduceren...

Edit:
Natuurlijk, het zal weer niet... Al een halve dag op zoek naar een oplossing. Uiteindelijk bovenstaande post geschreven. Nog geen 5 minuten later vind ik een manier om er uit te komen en de watch te resetten:

Voor de volledigheid mijn gevonden oplossing, misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Ik schreef al dat bij het ingedrukt houden van de crown, nog wel het menu voor afsluiten/herstarten verscheen. Blijkt dat als je daar de herstartoptie even ingedrukt houdt, hij vraag om opstarten in safe mode.
Dat gedaan. Nog steeds zelfde soort issue, maar in plaats dat de wijzerplaat bleef knipperen, deed de safe mode tekst onderaan dat. Swipen of de applijst openen werkte nog steeds niet

Dit zorgde er echter wel voor dat de app die ik er op had om de Google Assistant bij het indrukken van de crown uit te schakelen niet geladen werd. Bij de crown indrukken verscheen dus de assistant. Na het stemcommando 'open settings' kwam ik vervolgens wel in het settingsmenu terecht, waar ik een unpair en reset kon doen!! 8)
Hij is vervolgens gereset, en staat nu vooralsnog zonder problemen weer te installeren.

SambalBij wijzigde deze reactie 30-07-2019 16:44 (19%)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• NetAmp
SambalBij schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:24:

Ik schreef al dat bij het ingedrukt houden van de crown, nog wel het menu voor afsluiten/herstarten verscheen. Blijkt dat als je daar de herstartoptie even ingedrukt houdt, hij vraag om opstarten in safe mode.

Dat gedaan. Nog steeds zelfde soort issue, maar in plaats dat de wijzerplaat bleef knipperen, deed de safe mode tekst onderaan dat. Swipen of de applijst openen werkte nog steeds niet

Dit zorgde er echter wel voor dat de app die ik er op had, om de Google Assistant bij het indrukken van de crown uit te schakelen, niet geladen werd. Bij de crown indrukken verscheen dus de assistant. Na het stemcommando 'open settings' kwam ik vervolgens wel in het settingsmenu terecht, waar ik een unpair en reset kon doen!! 8)
Hij is vervolgens gereset, en staat nu vooralsnog zonder problemen weer te installeren.
Echte life-saver, die Google Assistant :*)

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Langzaam druppelt meer info binnen:

https://www.fossil.com/au...ches/gen5-learn-more.html
https://www.reddit.com/r/...5_smart_watches_dropping/

8GB geheugen
Speaker/Microfoon
Naar verluid een betere batterijtijd

DUX wijzigde deze reactie 05-08-2019 13:39 (7%)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
nieuws: Fossil brengt Gen 5-smartwatches uit met WearOS en Snapdragon 3100-soc

Ik vind het toffe devices. Androidworld rept over €299, maar Europrijzen zie ik nog nergens.
Ook hands-ons zijn nog nergens te vinden, dus ik vanavond nog even verder op zoek. Stond op het punt afgelopen weekend een smartwatch aan te schaffen, maar met de Snapdragon 3100-chipset in het achterhoofd toch maar niet gedaan. Vervolgens verscheen er een gerucht over de Gen 5's en nu zijn ze er...

Mja welke materiaal-/kleurstelling ik nou het mooiste vind, lastig!

CLB wijzigde deze reactie 05-08-2019 17:20 (83%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 14:03
DUX schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

Langzaam druppelt meer info binnen:

https://www.fossil.com/au...ches/gen5-learn-more.html
https://www.reddit.com/r/...5_smart_watches_dropping/

8GB geheugen
Speaker/Microfoon
Naar verluid een betere batterijtijd
De Gen5 krijgen wel een kleiner scherm: 1,2 inplaats van 1,4"

who put a "stop payment" on my reality check

• NetAmp
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:13:
[...]
De Gen5 krijgen wel een kleiner scherm: 1,2 inplaats van 1,4"
Aha, voor mij liever een iets groter scherm en bijv. géén hartslagsensor / sportfuncties ingebouwd.
Maar dat is een persoonlijke voorkeur. :)

offtopic:
Hoewel ik momenteel rondloop met een Denver SW-160. }:O Puur voor de notificaties.

NetAmp wijzigde deze reactie 06-08-2019 13:12 (20%)

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:38:
Ook hands-ons zijn nog nergens te vinden, dus ik vanavond nog even verder op zoek.
Zwarte rand om het display is wel echt groot ja. Alleen hier weer (even) niet...

CLB wijzigde deze reactie 06-08-2019 17:31 (7%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Blijkbaar verkopen ze de Gen5 al 2 weken in de Fossil Store in Amsterdam. Die krijgen er blijkbaar altijd een paar binnen met de release en soms ervoor al. Gister 1 opgehaald.

Mau_Maus wijzigde deze reactie 17-08-2019 03:18 (20%)

• CLB
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:48:
Blijkbaar verkopen ze Gen5 al 2 weken in de Fossil Store in Amsterdam. [...] Gister 1 opgehaald.
Ah nice, dit weekend even langs! Welke variant heb je opgepikt?

• Mau_Maus
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Ah nice, dit weekend even langs! Welke variant heb je opgepikt?
The Carlyle HR Smoke Stainless Steel

• CLB
  • Niet online
Sjeempie wat mooi, daar neig ik denk ook naar.
Wel met het idee van verwisselbare bandjes in het achterhoofd.

• Mau_Maus
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:37:
Sjeempie wat mooi, daar neig ik denk ook naar.
Wel met het idee van verwisselbare bandjes in het achterhoofd.
Na mij hadden ze daar nog 4 van ;)
Volgens mij hadden ze zo'n beetje van elke variant 5.

• CLB
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:57:
Na mij hadden ze daar nog 4 van ;)
Volgens mij hadden ze zo'n beetje van elke variant 5.
Liggen ze er trouwens ook als showmodel? Wil ze gewoon even bekijken :)
Gaat mij vooral om de kleur van de horlogekast, die moet wat universeel zijn en zo matchen met allerlei bandjes.

• Mau_Maus
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Liggen ze er trouwens ook als showmodel? Wil ze gewoon even bekijken :)
Gaat mij vooral om de kleur van de horlogekast, die moet wat universeel zijn en zo matchen met allerlei bandjes.
Ja dat is het eerste wat ie pakte. Meteen bij de ingang... wel achter een glasplaatje, maar je mag gewoon passen.

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16:00
Een heel mooi horloge zeg. Ik ben mij ook aan het oriënteren op dit model. Ik zou wel liever een zwart stalen bandje hebben, maar die kan je natuurlijk gewoon kopen.

Hoe is de batterij duur? Dat is voor mij de belangrijkste reden om voor de Gen 5 te gaan ipv de Gen 4.

• Mau_Maus
  • Niet online
Goelan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Een heel mooi horloge zeg. Ik ben mij ook aan het oriënteren op dit model. Ik zou wel liever een zwart stalen bandje hebben, maar die kan je natuurlijk gewoon kopen.

Hoe is de batterij duur? Dat is voor mij de belangrijkste reden om voor de Gen 5 te gaan ipv de Gen 4.
Ik heb hem nog geen 24uur dus kan dat lastig zeggen. Laad wel snel op.
Maar met alle functies aan zou ik nog steeds uitgaan van een dag, maar ze hebben 3 standaard modus voor de batterij en dan zou je er langer mee moeten kunnen doen.

• Magure
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:46

Magure

Bla....

Zojuist voor de Gen4 variant een systeem update gekregen met o.a beveiligingsupdate van augustus, kon verder zo geen fixes vonden

• Magure

Magure

Bla....

Goelan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Ik kan met de Gen4 makkelijk een dag volhouden, als ik rustig aan doe zelfs twee dagen. Heb google fit aanstaan samen met alle berichten van WA, Outlook en andere overige apps. Snap niet dat sommige mensen hem binnen een dag leeg hebben want ik krijg best veel berichten/meldingen op een dag binnen.

• Goelan
Magure schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:22:
[...]

Ik kan met de Gen4 makkelijk een dag volhouden, als ik rustig aan doe zelfs twee dagen. Heb google fit aanstaan samen met alle berichten van WA, Outlook en andere overige apps. Snap niet dat sommige mensen hem binnen een dag leeg hebben want ik krijg best veel berichten/meldingen op een dag binnen.
Ook als je je horloge actief gebruikt voor sporten? Kan je inschatten hoeveel procent je ongeveer over hebt aan het eind van de dag?

Ik nijg nog steeds naar de Gen5. Ik ben alleen niet in de gelegenheid om naar de Fossil winkel te gaan. Dus maar even wachten tot oktober :)

• Magure

Magure

Bla....

Goelan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

Ook als je je horloge actief gebruikt voor sporten? Kan je inschatten hoeveel procent je ongeveer over hebt aan het eind van de dag?

Ik nijg nog steeds naar de Gen5. Ik ben alleen niet in de gelegenheid om naar de Fossil winkel te gaan. Dus maar even wachten tot oktober :)
Sporten..? :) Ik sport er helaas niet mee, iets met te druk op werk en twee kleine kinderen waarvan eentje 2,5 maand oud dus dat is een sport anzich :) wel ben ik met de kleine al meerdere keren aan het ravotten geweest in pretparken/speeltuinen en dan overal in/op/af geweest dus kan je dat wel een beetje als sporten zien dan heb ik s avonds als ik hem af doe (22:00) nog zeker 35/45% over. Als ik een normale werkdag heb zit ik op 50/55% wel moet ik zeggen dat ik de kantel functie heb uitgezet want deze trok de batterij leeg. Dus stel dat je toch voor een gen5 gaat dan zou het sowieso beter/langer mee moeten gaan.

Magure wijzigde deze reactie 21-08-2019 09:52 (4%)

• Goelan
Bedankt voor je info @Magure. Kleine kinderen is sowieso een sport op zich, haha ;)

• Wessee
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:07
Magure schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

Sporten..? :) Ik sport er helaas niet mee, iets met te druk op werk en twee kleine kinderen waarvan eentje 2,5 maand oud dus dat is een sport anzich :) wel ben ik met de kleine al meerdere keren aan het ravotten geweest in pretparken/speeltuinen en dan overal in/op/af geweest dus kan je dat wel een beetje als sporten zien dan heb ik s avonds als ik hem af doe (22:00) nog zeker 35/45% over. Als ik een normale werkdag heb zit ik op 50/55% wel moet ik zeggen dat ik de kantel functie heb uitgezet want deze trok de batterij leeg. Dus stel dat je toch voor een gen5 gaat dan zou het sowieso beter/langer mee moeten gaan.
Dit is zo ongeveer precies mijn situatie, behalve dat ik er 1 heb rondlopen van 2,5 jaar. 8)
Sporten doe ik er ook niet mee, wel tussen de middag een uurtje wandelen onder begeleiding van Fit.

Ik wissel soms ook nog van horloge, dus ik had op maandagavond mijn Q vergeten aan de lader te hangen. Ik had hem afgedaan met nog 35% over. Vanochtend besloot ik om de Q om te doen. Zag tot mijn verbazing dat ik nog 21% over had. Aan de lader gelegd en binnen 45 min was hij weer vol. Niks te klagen dus.

As we speak staat ie op 70% en heb weer tussen de middag een uurtje gelopen met Fit.

OnePlus 6 Red

• Mauritsvdb
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-10 15:14
Inmiddels een jaar in het bezit van een Gen4, en inmiddels is ie voor de derde keer ter reparatie opgestuurd naar Coolblue (achterkant laat los). De medewerker zei dat ik ervan uit kon gaan dat ik 'shop tegoed' zou krijgen, aangezien dit de derde keer is voor hetzelfde euvel. Vandaar deze vraag; iemand enig idee wanneer de Nederlandse webshops/coolblue de Gen5 gaat leveren?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wist niet dat er een topic was voor deze horloges, ik zag ze ooit (een paar jaar geleden) in een vitrine en vond ze ook erg mooi. Het gaat mij er vooral om dat je kan zien hoe laat het is en de stappenteller gebruik ik omdat ik snel veel te weinig beweeg.

Alleen zijn die laatste nieuwe horloges waar jullie naar linken geen hybrid meer (misschien moet de topictitel dan aangepast worden?). Gewoon Android Wear heeft me te weinig batterijtijd, dan zou ik eerder voor de Xiaomi GTR gaan. 'makkelijk een dag', als ik elke dag mijn horloge zou moeten opladen zou ik dat zo beu zijn.

Marzman wijzigde deze reactie 22-08-2019 12:26 (10%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Goelan
Mauritsvdb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:14:
Vandaar deze vraag; iemand enig idee wanneer de Nederlandse webshops/coolblue de Gen5 gaat leveren?
Ik heb tot dusver 1 online winkel kunnen vinden waar je hem kan pre-orderen. Daar staat 'Levering v.a. oktober'. Indien wenselijk kan ik de url wel posten.

• Mau_Maus
  • Niet online
Mauritsvdb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:14:
[...]
Vandaar deze vraag; iemand enig idee wanneer de Nederlandse webshops/coolblue de Gen5 gaat leveren?
Goelan schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:05:
[...]
Ik heb tot dusver 1 online winkel kunnen vinden waar je hem kan pre-orderen. Daar staat 'Levering v.a. oktober'. Indien wenselijk kan ik de url wel posten.
Bol.com heeft ook al een dag of twee de pre-order staan:
https://www.bol.com/nl/p/...ijs-rvs/9200000118085444/

"We verwachten deze Fossil smartwatch 6 september uit te leveren."

Mau_Maus wijzigde deze reactie 22-08-2019 19:31 (32%)

• Goelan
Mau_Maus schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

[...]

Bol.com heeft ook al een dag of twee de pre-order staan:
https://www.bol.com/nl/p/...ijs-rvs/9200000118085444/

"We verwachten deze Fossil smartwatch 6 september uit te leveren."
Die had ik nog niet gezien. Dan ga ik hem daar pre-orderen! Dat is toch een stuk eerder dan Oktober ;)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-10 13:45
Hmmm nu begint het me toch weer te kriebelen. Ik heb de Gen4 getest maar was op meerdere punten niet overtuigd. Maar het was wel een erg mooi horloge en dat vind ik van de Gen5 ook enorm. Ben heel benieuwd naar accuduur vooral.

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-10 16:26
barrymossel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:50:
Hmmm nu begint het me toch weer te kriebelen. Ik heb de Gen4 getest maar was op meerdere punten niet overtuigd. Maar het was wel een erg mooi horloge en dat vind ik van de Gen5 ook enorm. Ben heel benieuwd naar accuduur vooral.
Accuduur is niks bijzonders, maar zeker niet slecht. Ik had de eerste dagen gemerkt dat ie snel leeggaat en zeker ook je er waarschijnlijk veel mee aan het klooien bent. Maar heb hem nu ruim 1,5 week en hij gaat echt ruim de hele dag mee. Gister rond uurtje of 08:30 van de oplader gehaald en nu zit ik op 33% batterij. Heb kantelen om wakker te worden aan, met AOD. Maar ik denk waar je het meeste accuvoordeel uit haalt is kiezen welke melding je krijgt. Ik heb hem nu namelijk alleen maar aanstaan voor Whatsapp, en Bellen en SMSen en agenda.

• barrymossel
svenerator schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Accuduur is niks bijzonders, maar zeker niet slecht. Ik had de eerste dagen gemerkt dat ie snel leeggaat en zeker ook je er waarschijnlijk veel mee aan het klooien bent. Maar heb hem nu ruim 1,5 week en hij gaat echt ruim de hele dag mee. Gister rond uurtje of 08:30 van de oplader gehaald en nu zit ik op 33% batterij. Heb kantelen om wakker te worden aan, met AOD. Maar ik denk waar je het meeste accuvoordeel uit haalt is kiezen welke melding je krijgt. Ik heb hem nu namelijk alleen maar aanstaan voor Whatsapp, en Bellen en SMSen en agenda.
Klinkt op zich niet slecht, maar de vraag is altijd wel een beetje hoe dat blijft. En als ik een dergelijk horloge koop wil ik er bijvoorbeeld ook mee sporten. En tsja, hoe gaat ie daar mee om qua accu?

• Goelan
Goelan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:23:
[...]

Die had ik nog niet gezien. Dan ga ik hem daar pre-orderen! Dat is toch een stuk eerder dan Oktober ;)
Mijn zusje is zo lief geweest om hem in Amsterdam op te halen in de Fossil winkel. Ik zal na dit weekend, als ik het horloge wat getest heb, ook mijn bevindingen posten. Ik heb overigens gekozen voor het zwarte bandje gekozen. In de toekomst wil ik nog een zwart stainless steel bandje bij kopen.

• damogwai
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 09:27
Hallo allemaal! Ben in het bezit van een Fossil Q Hybrid Machine. Nadat mij 1e batterij leeg was (na een jaar) heb ik de batterij met een nieuwe vervangen. Hij gaf echter aan dat de batterij slechts 5% vol was. Andere batterij gekocht: weer 5%. Nu weer een andere, ander merk: alweer 5%. Denk dat het aan de firmware ligt. Iemand een idee hoe dit op te lossen???

• Goelan
Goelan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Mijn zusje is zo lief geweest om hem in Amsterdam op te halen in de Fossil winkel. Ik zal na dit weekend, als ik het horloge wat getest heb, ook mijn bevindingen posten. Ik heb overigens gekozen voor het zwarte bandje gekozen. In de toekomst wil ik nog een zwart stainless steel bandje bij kopen.
Ik heb dit weekend het horloge vluchtig getest. Ik ben met name positief. De batterij duur kan je zelf inregelen. Je kan er voor kiezen dat hij 'gewoon' werkt als een horloge en dan zou je een week met de batterij kunnen. Dit heb ik niet getest, maar wel even de functie bekeken. Je doet inderdaad aanmerkelijk langer met de batterij. Hoe ik hem nu heb ingesteld (display staat uit en gaat aan wanneer ik er op tik en 'on' met je pols draaien staat uit) dan kan ik er makkelijk anderhalve dag mee. Ik ben nog wel zoekende wat ik wel en wat ik niet wil qua notificaties.

• mbaan76
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:37
damogwai schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:28:
Hallo allemaal! Ben in het bezit van een Fossil Q Hybrid Machine. Nadat mij 1e batterij leeg was (na een jaar) heb ik de batterij met een nieuwe vervangen. Hij gaf echter aan dat de batterij slechts 5% vol was. Andere batterij gekocht: weer 5%. Nu weer een andere, ander merk: alweer 5%. Denk dat het aan de firmware ligt. Iemand een idee hoe dit op te lossen???
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zelf met een nieuwe Duracel blijft hij 5% aangeven. Mijn Q Hybrid viel zelfs af en toe uit. Hij ligt nu ter reparatie bij Coolblue. Als ik hem terug heb zal ik eens kijken of het probleem ook echt opgelost is.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-10 19:18
Sinds gisteren ook in bezit van de Gen5

Dit is mijn eerste smartwatch die ik heb.
Ik heb enorm zitten twijfelen tussen de Galaxy Watch en deze.

Uiteindelijk voor de Gen5 gekozen omdat deze niet zo dik is en Wear OS heeft.
Tot nu toe verbaas ik me van de functies die ik zie en ontdek. Alleen nog een leuke watchface ergens zien te zoeken.
Moet zeggen het laden gaat ontzettend snel. Maar als je er ook mee speelt gaat de accu ook in razend tempo achteruit.
Ik ben benieuwd hoeveel accu er over is na een werkdag. ben begonnen op 92%

PSN: McMillan0984

• Mau_Maus
  • Niet online
Paar ervaringen met de gen5:

- GPS gaat bij mij niet zo lekker lijkt het. Volgens mij pakt ie het alleen vanaf de telefoon af en toe.
- Shazam herkent niks. Wellicht de microfoon te slecht? Of er moet nog een update komen...
- Ingesteld dat ie op 'Do not disturb' gaat wanneer je hem af doet, maar soms pakt ie dat niet ofzo.

Wellicht dat syteemupdates nog het 1 en ander fixen, maar voor de rest erg tevreden.

Ben wel benieuwd naar tip & tricks of 'must have' apps van andere. En dan bedoel ik minder de fitness mogelijkheden.

Ps: Het horloge komt inmiddels steeds vaker beschikbaar bij aantal juweliers bijvoorbeeld:
https://www.brandfield.nl...isplay-smartwatch-ftw4024 (ook via Bol.com Plaza)

Of hier: https://www.treasurejuwel...-carlyle-gen-5-smartwatch

Hier alleen nog de zwarte op voorraad:
https://www.juwelierkreme...tch-carlyle-gen-5-ftw4025
https://m.kish.nl/nl/1391...r-black-gen-5-smartwatch/

Mau_Maus wijzigde deze reactie 30-08-2019 10:02 (31%)

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:50
Ik kan Watchmaker aanraden, makkelijk zelf een watchface te maken en er staan genoeg gratis. Als je premium neemt heb je nog eens net zoveel watchfaces erbij. Daarnaast kunnen creators ook geld voor hun watchface vragen.

Inventaris

• sanderdw
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:53
Vandaag de Fossil Gen 5 The Carlyle HR Black ontvangen en even geprobeerd maar helaas is het kastje niet mijn smaak.

Vind de software overigens wel mooi en snel, hopelijk komen er meer horloges uit met deze processor.

*knip*. Refereren aan V&A ads is niet de bedoeling.

rens-br wijzigde deze reactie 30-08-2019 09:37 (33%)

• Clavat
Ik vraag me alleen af hoe ik het geluid van Spotify op het horloge kan afspelen.
Nu bedient deze automatisch de telefoon.

Ik dacht dat het ook te beluisteren was op het horloge.
Ik was wel eens benieuwd naar de kwaliteit.

• mrpisthebest
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-10 20:17
Ik heb een probleem met mijn FossilQ Grant hybrid (FTW1147). Ik heb onderstaande mail naar Fossil support gestuurd,maar na 9 dagen, nog geen reactie. Horloge en batterijen gekocht bij Amazon.de. 1e set batterijen zijn goedkope merkloze, 2e set, zijn precies dezelfde als erin zat. Iemand een idee?

Begin augustus, net nadat de FossilQ app naar het nieuwe uiterlijk was gegaan, was de batterij op, in mijn FossilQ Grant, dit was nog steeds de 1e batterij. Na het plaatsen van de nieuwe batterij, geeft de app aan, dat daar maar 5%kracht inzit. Omdat ik twijfelde aan de batterij, nog een 2e uit hetzelfde nieuwe pak geprobeerd. Weer 5%. 1 week later nog een exact dezelfde type en merk (renata), zoals er af fabriek in zat geprobeerd, wederom, 5%. Ik heb de app, opnieuw geïnstalleerd, ander account gebrobeerd, bluetooth opnieuw connectie gemaakt, maar die 5%,blijft maar staan. De tril notifications werken dan niet en dat vind ik, juist zo fijn aan dit horloge.
Enig idee, hoe dit op te lossen is?

• svenerator
mrpisthebest schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:21:
Ik heb een probleem met mijn FossilQ Grant hybrid (FTW1147). Ik heb onderstaande mail naar Fossil support gestuurd,maar na 9 dagen, nog geen reactie. Horloge en batterijen gekocht bij Amazon.de. 1e set batterijen zijn goedkope merkloze, 2e set, zijn precies dezelfde als erin zat. Iemand een idee?

Begin augustus, net nadat de FossilQ app naar het nieuwe uiterlijk was gegaan, was de batterij op, in mijn FossilQ Grant, dit was nog steeds de 1e batterij. Na het plaatsen van de nieuwe batterij, geeft de app aan, dat daar maar 5%kracht inzit. Omdat ik twijfelde aan de batterij, nog een 2e uit hetzelfde nieuwe pak geprobeerd. Weer 5%. 1 week later nog een exact dezelfde type en merk (renata), zoals er af fabriek in zat geprobeerd, wederom, 5%. Ik heb de app, opnieuw geïnstalleerd, ander account gebrobeerd, bluetooth opnieuw connectie gemaakt, maar die 5%,blijft maar staan. De tril notifications werken dan niet en dat vind ik, juist zo fijn aan dit horloge.
Enig idee, hoe dit op te lossen is?
Hun twitter support is altijd best snel, misschien dat maar eens proberen?

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
Clavat schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:54:
Ik vraag me alleen af hoe ik het geluid van Spotify op het horloge kan afspelen.
Nu bedient deze automatisch de telefoon.

Ik dacht dat het ook te beluisteren was op het horloge.
Ik was wel eens benieuwd naar de kwaliteit.
Dat zou wel vet zijn, niet echt praktisch, maar wel leuk voor het idee :D

Sinds vandaag de Gen 5 "Rook Grijs" binnen, nadat er bij bol.com het een en ander misliep. Had 'm bij hun gereserveerd, toen gaven ze bij de bruine ineens 12 september aan :? dus ik gevraagd of dat bij de grijze ook zo was, blijkt ineens dat bol.com deze zelf niet gaat leveren 8)7 maar gelukkig had Brandfield (wel via Bol.com) hem op voorraad, dus geannuleerd en opnieuw besteld.

Na enig geklooi met de schakels, ben ik een gelukkig mens 8) morgen eens checken hoe hij een werkdag volhoudt.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• mrpisthebest
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-10 20:17
svenerator schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:01:
[...]

Hun twitter support is altijd best snel, misschien dat maar eens proberen?
thanks. Inderdaad, op Twitter reageerden ze snel. Na wat heen en weer gepraat, is het nu in behandeling bij hun tech support

• Goelan
Wat ik overigens niet zo prettig vind aan de Gen 5 is dat het bedieningswieltje aan de zijkant regelmatig tegen mijn hand aan komt. Hierdoor activeer ik de 'zoek' functionaliteit. Dit zorgt er regelmatig voor dat mijn horloge begint te praten. Mijn zoontje is helemaal geïntegreerd door mijn horloge, haha.

• Mau_Maus
  • Niet online
Goelan schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:29:
Wat ik overigens niet zo prettig vind aan de Gen 5 is dat het bedieningswieltje aan de zijkant regelmatig tegen mijn hand aan komt. Hierdoor activeer ik de 'zoek' functionaliteit. Dit zorgt er regelmatig voor dat mijn horloge begint te praten. Mijn zoontje is helemaal geïntegreerd door mijn horloge, haha.
Het activeren van de Google Assistent vind ik niet zo'n ramp af en toe, maar als je het te lang ingedrukt houdt start ie opnieuw op.
Ik heb wel eens dat ik aan iemand bureau sta en dat ik dan te lang mijn hand gevouwen tegen het wieltje aan zit... Irritant.

• Goelan
Heeft iemand een tip voor een app voor andere watch faces? Het liefst een gratis app waar je meerdere kunt kiezen Ik zie de bomen door het bos niet meer met alle bestaande apps.

• DaRk PoIsOn
Goelan schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:41:
Heeft iemand een tip voor een app voor andere watch faces? Het liefst een gratis app waar je meerdere kunt kiezen Ik zie de bomen door het bos niet meer met alle bestaande apps.
Zit hier iets voor je tussen?
https://www.wareable.com/...roid-wear-watch-faces-622

Offtopic: verbastering van het spreekwoord had ik nog niet eerder gezien, +1 :p

• Goelan
DaRk PoIsOn schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:25:
[...]

Zit hier iets voor je tussen?
https://www.wareable.com/...roid-wear-watch-faces-622

Offtopic: verbastering van het spreekwoord had ik nog niet eerder gezien, +1 :p
Thanks voor de link!

Haha, ik zie het zelf nu ook. Sommige spreekwoorden zijn toe aan een hedendaagse twist ;)

• DaRk PoIsOn
Goelan schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:14:
[...]

Thanks voor de link!

Haha, ik zie het zelf nu ook. Sommige spreekwoorden zijn toe aan een hedendaagse twist ;)
Ik gebruik nu trouwens minimal & elegant watch face.
Staan leuke watchfaces tussen.
Is nu in de aanbieding voor 0,99.
Ik spaar toch iedere keer via google opinion awards dus het kost geen drol ;)

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Ik heb op mijn Gen 5 bij battery modes geen 'custom'. Meerdere mensen hier last van?

• vuurtjih
  • Nu online
new_guy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:19:
Ik heb op mijn Gen 5 bij battery modes geen 'custom'. Meerdere mensen hier last van?
Als je het geluid aan of uit zet, staat het er dan wel tussen?

• new_guy
  • Nu online
vuurtjih schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:22:
[...]

Als je het geluid aan of uit zet, staat het er dan wel tussen?
Het bleek nog eenvoudiger. Ik heb de Gen 5 nieuw sinds gisteren en heb blijkbaar een melding over een update weg geswiped. Na handmatige controle en installatie van de update heb ik de optie wel namelijk!

• Tazmanian79
  • Laatst online: 18-10 16:20
Heb sinds gisteren ook de gen 5 versie (lange tijd op gewacht).

Nu heb ik 2 gmail accounts. Van 1 mail wil ik wel meldingen krijgen op mijn watch, van de andere niet.
Weet er iemand een optie waar dit kan worden ingesteld of is dat niet mogelijk?

• hikasho888
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 15:24
Even een tip: Als je een oude kapotte (uit garantie) Fossil watch ergens heb liggen, dan kan je die inwisselen voor 50% korting op de Gen 5.

Dat heb ik namelijk gisteren gedaan. Ik ging naar de Fossil store in Amsterdam. Om de Gen 5 te kijken en mijn oude Fossil watch te repareren. Deze horloge heb ik al meer dan 5 jaar in bezit. De glas was kapot gegaan, en die wou ik toch nog of kijken of het mogelijk is om te repareren. De dame achter kassa zei dat het waarschijnlijk niet zal lukken, aangezien de horloge best oud is. Maar als jij deze nu inlevert, dan krijg je 50% korting op de Gen 5 waar jij met een glimlach op zet te spelen =)

Ik was meteen verkocht.

Edit: Misschien dat je ergens een kapotte kan vinden op marktplaats voor een lage prijsje? :*)

hikasho888 wijzigde deze reactie 12-09-2019 11:31 (6%)

• svenerator
Tazmanian79 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:38:
Heb sinds gisteren ook de gen 5 versie (lange tijd op gewacht).

Nu heb ik 2 gmail accounts. Van 1 mail wil ik wel meldingen krijgen op mijn watch, van de andere niet.
Weet er iemand een optie waar dit kan worden ingesteld of is dat niet mogelijk?
Ik neem aan dat je wel dus netjes meldingen krijgt op je telefoon voor beide accounts? (heb je de andere account via Gmail toegevoegd of via accounts van instellingen?)

Misschien werkt dat niet zo goed voor het doorsturen naar de watch.

Wellicht een alternatief zou zijn om je beide Gmails te beheren vanuit 1 van de accounts. Ik doe dat ook vanuit 1 Gmail account voor mijn Outlook, hotmail en studie email.

• Tazmanian79
Ik krijg wel degelijk meldingen voor beide accounts. Maar wil dus eigenlijk slechts van 1 account melding krijgen, de andere niet.

• CLB
  • Niet online
De mensen die nu al wat weekjes met een Gen 5 lopen, wat zijn de overall meningen?
Hoe lang gaat de accu mee, hoe fijn is het display af te lezen, hoe zitten de horloges om de pols, wat zijn de negatieve ervaringen met deze horloges en natuurlijk de positieve, overall nog steeds blij mee en waarom enz?

• DaRk PoIsOn
Tazmanian79 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:59:
Ik krijg wel degelijk meldingen voor beide accounts. Maar wil dus eigenlijk slechts van 1 account melding krijgen, de andere niet.
Dit zet je toch uit in de wear os app op je telefoon?

• Tazmanian79
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:15:
[...]

Dit zet je toch uit in de wear os app op je telefoon?
Dat kan enkel per app (Gmail dus) en niet per acocunt.
CLB schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:26:
De mensen die nu al wat weekjes met een Gen 5 lopen, wat zijn de overall meningen?
Hoe lang gaat de accu mee, hoe fijn is het display af te lezen, hoe zitten de horloges om de pols, wat zijn de negatieve ervaringen met deze horloges en natuurlijk de positieve, overall nog steeds blij mee en waarom enz?
Heb de watch nu bijna een week.
Overall redelijk goed, batterij duur valt me eerder tegen. Geraak niet aan 24h.

Heb batterijmodus 'Aangepast'
- scherm altijd aan
- Speaker aan
- Wifi uit
- Locatie uit
- Scherm aanraken om te ontwaken aan
- Kantelene om te ontwaken aan
- NFC uit
- Ok Google uit
- knop om te ontwaken aan
- meldingen aan
- trillen aan

• DaRk PoIsOn
Tazmanian79 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:02:
[...]

Dat kan enkel per app (Gmail dus) en niet per acocunt.

[...]
Je hebt gelijk, heb je verder iets nodig uit dat account?
Anders zet je dat andere account uit via geavanceerde instellingen en accounts.
Stom dat het met agenda-items wel werkt en met gmail niet

• Clavat
CLB schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:26:
Ik merk dat de watch wel fijn is.
Loop er een maand mee.
De Accu kan ik bijna 2 dagen mee vooruit. En zit lekker om de pols
Ook het laden is ontzettend snel.

Echter ben ik wel aan het wachten op de update zodat het geluid niet meer kraakt met bellen.
En het tik geluid dat er nog uitkomt af en toe.
Maar verder snel en prettig!

• CLB
  • Niet online
Thanks allen voor de ervaringen, vandeweek toch maar weer naar de Fossil Store in Amsterdam :)

• Goelan
Ik heb hem nu denk ik ook een maand ongeveer. Ik ben er zeker tevreden mee.

Het horloge zit zeer comfortabel. Ik laad hem iedere avond op net als mijn telefoon. Aan het einde van de dag heb ik nog zeker de helft van de batterij over (als ik er mee sport gaat de batterij sneller leeg). Ik heb het scherm van het horloge standaard uit staan en ook kantelen om te ontwaken staat uit. Ik tik even op het scherm om te kijken hoe laat het is.

Het wisselen van de watch faces vind ik erg leuk. Van modern, naar meer klassiek naar digitaal. Enige wat ik niet prettig vind, heb ik hier eerder ook al aangegeven, is dat ik regelmatig Google activeer doordat mijn hand te lang tegen de knop van het horloge aankomt.

• bloblub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:54
Ik zit ook te denken om een Gen 5 aan te schaffen. De zwarte vind ik toch wel een van de mooiste smartwatches op dit moment.

De twijfels die ik nog heb zijn ontstaan door het negatieve beeld wat op het internet rondzwerft over WearOS. Ook de meeste Amerikaanse techsites zijn niet te spreken over WearOS en adviseren vaak een Fitbit of een Samsung Tizen watch (of zelfs Amazfit). Elk WearOS toestel moet vooral erg traag zijn, de batterijduur moet ruk zijn en Google zou hier niks om geven.

Toch is de Gen 5 de eerste met een 3100 chip en 1GB ram en zijn de (video)reviews goed.

Zijn er gebruikers die van een ouder WearOS toestel komen en sterke verbetering zien ten opzichte van de Gen 5?

• barrymossel
bloblub schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:59:
Ik zit ook te denken om een Gen 5 aan te schaffen. De zwarte vind ik toch wel een van de mooiste smartwatches op dit moment.

De twijfels die ik nog heb zijn ontstaan door het negatieve beeld wat op het internet rondzwerft over WearOS. Ook de meeste Amerikaanse techsites zijn niet te spreken over WearOS en adviseren vaak een Fitbit of een Samsung Tizen watch (of zelfs Amazfit). Elk WearOS toestel moet vooral erg traag zijn, de batterijduur moet ruk zijn en Google zou hier niks om geven.

Toch is de Gen 5 de eerste met een 3100 chip en 1GB ram en zijn de (video)reviews goed.

Zijn er gebruikers die van een ouder WearOS toestel komen en sterke verbetering zien ten opzichte van de Gen 5?
Ik heb een tijdje de Gen 4 gehad en die was niet zozeer langzaam. Ik vond alleen de batterijduur alarmerend (als hij in het begin al net een dag mee gaat, hoe is dat over een half jaar?). En de functie van een smart watch kon me niet overtuigen (maar dat is een ander verhaal)...

• bloblub
barrymossel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:08:
[...]

Ik heb een tijdje de Gen 4 gehad en die was niet zozeer langzaam. Ik vond alleen de batterijduur alarmerend (als hij in het begin al net een dag mee gaat, hoe is dat over een half jaar?). En de functie van een smart watch kon me niet overtuigen (maar dat is een ander verhaal)...
De batterij maak ik mij niet zoveel zorgen over. Ik zal hem elke nacht opladen. Maar minimaal 16 uur zou hij wel mee moeten gaan met normaal gebruik. Ook heb ik vernomen dat je de vraag krijgt om naar "Time only" te gaan wanneer het batterijniveau laag is.

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 12:07

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Vanmiddag bij Pansite Nederland de Gen 5 met de bruine lederen band besteld.
Twijfelde enorm over deze en de zilveren met stalen band. Vindt het bruine leer denk ik toch mooier, maar ga het morgen zien.

Pansite was wel een van de weinige online shops die deze versie op voorraad had, Brandfield bijv. had deze niet meer.

Wordt mijj eerste smartwatch, dus zal een hoop uitvogelen worden :)

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• svenerator
freddyathlon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:43:
Vanmiddag bij Pansite Nederland de Gen 5 met de bruine lederen band besteld.
Twijfelde enorm over deze en de zilveren met stalen band. Vindt het bruine leer denk ik toch mooier, maar ga het morgen zien.

Pansite was wel een van de weinige online shops die deze versie op voorraad had, Brandfield bijv. had deze niet meer.

Wordt mijj eerste smartwatch, dus zal een hoop uitvogelen worden :)
Had persoonlijk voor de stalen band gekozen omdat een leren bandje makkelijker te verkrijgen is met bijv. AliExpress, terwijl een matching stalen bandje niet echt een optie is behalve van Fossil self voor een flink bedrag meer.

svenerator wijzigde deze reactie 27-09-2019 11:44 (10%)

• CLB
  • Niet online
Dan heb je natuurlijk ook een heel andere kleur kast om je pols...

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

CLB schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:48:
Dan heb je natuurlijk ook een heel andere kleur kast om je pols...
Precies, Fossil had gewoon de kast los moeten verkopen en je het bandje zelf moeten laten kiezen. Pick & match :)

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Viper_4111
  • Laatst online: 18:28
Voor de mensen die de Gen 5 al hebben, ik heb een redelijk liefelijk polsje :) is het een beetje te doen? Op dit moment heb ik de Samsung galaxy watch 2 en die is net iets kleiner dan de Gen5. Foto of ervaring zou zeer op prijs gesteld zijn!

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-10 01:10
svenerator schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:42:

Had persoonlijk voor de stalen band gekozen omdat een leren bandje makkelijker te verkrijgen is met bijv. AliExpress, terwijl een matching stalen bandje niet echt een optie is behalve van Fossil self voor een flink bedrag meer.
Alleen is het op AliExpress jammer genoeg geen echt leer...
Op andere sites kan je vast wel gepaste bandjes vinden.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Weet iemand nu hoe het precies zit met de combi waterdicht, zwemmen enzo?

Ik heb pas de Gen 5 gekocht, mijn vrouw de 4s Sport. Beiden swimproof.

De meeste zwembaden hebben zout water bij mij in de buurt. Ik zwem elke week een uur in zo'n wedstrijdbad. Kan dat nu wel of niet met deze smartwatches?

Volgens Fossil kan het dus, maar zelf lijken ze soms ook te twijfelen. En hoe zit dat in een zwembad met 'ouderwets' chloorwater?

• Viper_4111
Voor de liefhebbers kwam deze website tegen misschien een mooie aanbieding.

In ieder geval een flinke korting op de gen5.

En ik heb er ook maar een gekocht :) hoop dat ie maandag binnenkomt! Jammer dat ze niet de variant met het lederen bandje hadden maar alles is makkelijk om te zetten.

Viper_4111 wijzigde deze reactie 28-09-2019 15:38 (40%)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Viper_4111 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:52:

En ik heb er ook maar een gekocht :) hoop dat ie maandag binnenkomt! Jammer dat ze niet de variant met het lederen bandje hadden maar alles is makkelijk om te zetten.
Meen je niet! Ik heb afgelopen donderdag daar de mijne besteld... € 299,-
Gelukkig dan met Afterpay. Morgen eens even bellen of ze de prijs voor mij willen aanpassen, anders stuur ik 'm terug en bestel 'm opnieuw voor deze prijs ;).

• CLB
  • Niet online
Korting geldt alleen in glamourweekend ;)

• Aesculapius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-10 22:08
freddyathlon schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:07:
[...]

Meen je niet! Ik heb afgelopen donderdag daar de mijne besteld... € 299,-
Gelukkig dan met Afterpay. Morgen eens even bellen of ze de prijs voor mij willen aanpassen, anders stuur ik 'm terug en bestel 'm opnieuw voor deze prijs ;).
Volgens mij inmiddels al niet meer op voorraad :-(

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• Viper_4111
Nou het horloge is gisteren (een dagje te laat maar je hoort me niet klagen) binnen gekomen! Ben positief verrast, was bang dat hij te groot zou zijn maar dit valt helemaal mee.

Het update process duurde even maar daarna reageert het horlogo vlot en soepel. Nu uitzoeken hoe alles werkt en een paar mooie watchfaces vinden.

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:04

Geckoo

Good news everyone

Viper_4111 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:52:

Hoeveel heb je daarvoor betaald dan?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Viper_4111
Geckoo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:12:
[...]

Hoeveel heb je daarvoor betaald dan?
De aanbieding was toen 239 euro. En dat had ik er op dat moment voor over. Ik zal de horloge uiteindelijk toch wel gekocht hebben maar waarschijnlijk over een aantal maanden pas.

• Meller
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:35

Meller

Much to learn, you still have

Dit had ik eerder moeten weten. Vorige week mijn Gen2 ter reparatie afgegeven bij Bijenkorf. Wacht op de prijsopgaaf, maar nu wil ik hem asap terug en dan ga ik wel naar de fossil store.
hikasho888 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:26:
Even een tip: Als je een oude kapotte (uit garantie) Fossil watch ergens heb liggen, dan kan je die inwisselen voor 50% korting op de Gen 5.

Dat heb ik namelijk gisteren gedaan. Ik ging naar de Fossil store in Amsterdam. Om de Gen 5 te kijken en mijn oude Fossil watch te repareren. Deze horloge heb ik al meer dan 5 jaar in bezit. De glas was kapot gegaan, en die wou ik toch nog of kijken of het mogelijk is om te repareren. De dame achter kassa zei dat het waarschijnlijk niet zal lukken, aangezien de horloge best oud is. Maar als jij deze nu inlevert, dan krijg je 50% korting op de Gen 5 waar jij met een glimlach op zet te spelen =)

Ik was meteen verkocht.

Edit: Misschien dat je ergens een kapotte kan vinden op marktplaats voor een lage prijsje? :*)

Core i5-4570, 8GB, 120 GB SSD, GT730 2GB, Samsung Tab 8.9, 7,S5, Sony Smartwatch 3

• new_guy
  • Nu online
Iemand een idee waar het originele zwarte silicone bandje te kopen is? Ik zie er heel veel die er op lijken, ook vanuit Fossil, maar niet het zelfde bandje...

• notorious_roy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-10 21:19

notorious_roy

It's-a-meeee

Betalen met de Gen 4 als je bij ING zit gaat niet toch? Voor zover ik zie kun je alleen saldo en betaalverzoek doen. Of doe ik iets verkeerd?

Roy-O-Rama

• Mau_Maus
  • Niet online
Is het iemand al gelukt Shazam werkend te krijgen op de Gen5?
Inmiddels paar updates gehad, maar herkent nog steeds 0,0

• Viper_4111
Mau_Maus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:30:
Is het iemand al gelukt Shazam werkend te krijgen op de Gen5?
Inmiddels paar updates gehad, maar herkent nog steeds 0,0
Heb exact hetzelfde probleem, werkt voor geen meter :)

Na wat lezen is het misschien een optie om de shazam app ook op je telefoon te installeren, misschien werkt het dan wel.

• Mau_Maus
  • Niet online
Viper_4111 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:15:
[...]
Heb exact hetzelfde probleem, werkt voor geen meter :)

Na wat lezen is het misschien een optie om de shazam app ook op je telefoon te installeren, misschien werkt het dan wel.
Oh dat is jammer. Ik heb het ook op mijn telefoon.
Wellicht is de kwaliteit van de microfoon te slecht?
Hopelijk lukt het Shazam na een paar updates :)

• Viper_4111
Mau_Maus schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Oh dat is jammer. Ik heb het ook op mijn telefoon.
Wellicht is de kwaliteit van de microfoon te slecht?
Hopelijk lukt het Shazam na een paar updates :)
Factory reset van je horloge schijnt ook te helpen :)

• Mau_Maus
  • Niet online
Viper_4111 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:18:
[...]
Factory reset van je horloge schijnt ook te helpen :)
Dat lijkt me nogal sterk en extreem. Waar lees je dat? Was dat voor een Gen5?
Dit was zowat de eerste app die ik installeerde. Verder nergens problemen mee.
Eerst maar eens iemand vinden waar het überhaupt werkt op de Gen5.

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-10 06:27
Mijn Carlyle Gen 5 heeft gisteren een update gehad van Wear OS 2.8 naar 2.9. Bij het opstarten kreeg ik de vraag of ik een Android 9 of oudere telefoon heb, ivm. audio via het horloge. Hmmm.... helaas geen foto of screenshot van gemaakt. Wellicht dat iemand dat kan als hij (zij) die update krijgt?

Verder wel tevreden met m'n horloge (nu een kleine maand oud). Helaas werkt de NFC-chip niet met betalen van ABN AMRO. Maar dat is op te lossen door een horlogebandje van Laks Pay. En ik had wat echo met bellen via m'n horloge, iets waar ik met mijn Huawei Watch geen last van had. (ik gebruik het in de auto als 'carkit' ... sssst!) Misschien is dat met bovenstaande update opgelost?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Fossil Carlyle HR Gen.5 | Wear OS 2.9
Philips 55PUS6412 | 8.0.0
Sony Xperia 5 | 9.0

• bloblub
Ik begrijp eigenlijk niet waarom we niet kunnen betalen met WearOs.

Ik begrijp dat we geen Google Pay hebben in Nederland. Maar betalen met Android gaat via de NFC chip en de app van de bank zelf. Wat houd banken tegen om een WearOS app uit te brengen die de NFC chip van het horloge gebruikt om te betalen?

Of is de NFC chip in het horloge minder toegankelijk dan op je telefoon?

• vuurtjih
  • Nu online
barchettanl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:37:
Mijn Carlyle Gen 5 heeft gisteren een update gehad van Wear OS 2.8 naar 2.9. Bij het opstarten kreeg ik de vraag of ik een Android 9 of oudere telefoon heb, ivm. audio via het horloge. Hmmm.... helaas geen foto of screenshot van gemaakt. Wellicht dat iemand dat kan als hij (zij) die update krijgt?
Ah, daar kwam die melding dus vandaan. Snel tijdens het werk gezien en doorgeklikt, vond het al een rare melding :+

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-10 06:27
bloblub schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:13:
Ik begrijp dat we geen Google Pay hebben in Nederland. Maar betalen met Android gaat via de NFC chip en de app van de bank zelf. Wat houd banken tegen om een WearOS app uit te brengen die de NFC chip van het horloge gebruikt om te betalen?
Precies dat! Ik hoopte dat het horloge op dezelfde manier zou werken als de telefoon, maar in de instellingen van de bank-app en op de website van de bank kon ik niets vinden. Zou er een mailtje over kunnen sturen, maar ik denk dat ik een roepende in de woestijn ben.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Fossil Carlyle HR Gen.5 | Wear OS 2.9
Philips 55PUS6412 | 8.0.0
Sony Xperia 5 | 9.0

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:58
barchettanl schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

Precies dat! Ik hoopte dat het horloge op dezelfde manier zou werken als de telefoon, maar in de instellingen van de bank-app en op de website van de bank kon ik niets vinden. Zou er een mailtje over kunnen sturen, maar ik denk dat ik een roepende in de woestijn ben.
Ik had contact opgenomen met een van de banken waar ik bij zit. Ze gaven aan momenteel nog niets op de planning te hebben staan, maar ze gaven wel aan dat er verschillende klanten interesse in hadden... dus ik ben benieuwd.
Heb het hier over ASN.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True