Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Arthurky schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:10:
Had ik idd net na het posten ook even opgezocht en op hun forum en gelezen. Wel jammer dat ik hierover gekeken heb bij het aanschaffen en dat ze het op die manier gedaan hebben 8)7 .
Staat trouwens nog verkeerd vermeld op de pricewatch.
Je kan zelf correcties insturen hé! :P

Heb ik al gedaan voor een aantal andere produkten, waaronder de 108PE switch van TP-Link en de T.net Crew pikt het heel snel op! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Heeft iemand hier ervaring met de Omada Controller software op Linux? Ik heb namelijk een paar problemen met het opstarten van de software na het opnieuw opstarten van mijn server. Ik heb hem al geprobeerd opnieuw te installeren, maar telkens krijg ik de melding "Start failed".
Heb nog niet zoveel ervaring met programma's installeren op Linux (Ubuntu 18.04).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DDgXQS1/2.png
nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:30:
Je kan zelf correcties insturen hé! :P
Heb ik net gedaan ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Arthurky schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:47:
Heeft iemand hier ervaring met de Omada Controller software op Linux? Ik heb namelijk een paar problemen met het opstarten van de software na het opnieuw opstarten van mijn server. Ik heb hem al geprobeerd opnieuw te installeren, maar telkens krijg ik de melding "Start failed".
Heb nog niet zoveel ervaring met programma's installeren op Linux (Ubuntu 18.04).

[Afbeelding]
Klein beetje als Raspbian onder Linux valt, ik heb die Omada Controller software in een Docker container draaien op de Raspberry Pi. Helaas voor jou zonder problemen, dus ook geen ervaring met problemen oplossen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Dit voegt niet echt heel veel toe. Als je een oplossing wilt voor je probleem raad ik je aan om even: Het algemeen beleid #quickstart te lezen en een nieuw topic te starten.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 13-03-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
aangezien tplink hier zelf ook mee leest post ik mijn vraag eerst even hier.

Ik draai sinds een klein jaartje 2 eap 330's en sinds de release van de OC200 ook de controller.

Ik loop echter tegen 2 vervelende dingetjes aan.

1: als ik naar de web interface wil krijg ik de melding dat de webpagina niet secure is.

2: als ik een backup wil maken en deze download krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/29auoad.jpg

Is hier wat aan te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
@darklord007 Beide meldingen kan je gerust negeren :)

- Certificaat is Self Signed dus daarom krijg je die melding.
- .cfg als extensie van een bestand komt niet vaak voor dus zit je browser wederom te zeuren...

Kortom : Niks aan de hand! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
nero355 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:19:
@darklord007 Beide meldingen kan je gerust negeren :)

- Certificaat is Self Signed dus daarom krijg je die melding.
- .cfg als extensie van een bestand komt niet vaak voor dus zit je browser wederom te zeuren...

Kortom : Niks aan de hand! :)
ik maakte me ook al geen zorgen, vind het alleen niet zo netjes over komen |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
darklord007 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:20:
ik maakte me ook al geen zorgen, vind het alleen niet zo netjes over komen |:( :P
Bij welk produkt ben je wat anders gewend dan :?

- Alle routers/switches/accesspoints die je in de winkel koopt en via https benadert geven dezelfde melding.
- Je browser zeurt over de .cfg extensie, maar het enige wat je daaraan kan doen is .txt/.xml ervan maken of eerst in een zip of tar.gz file inpakken en dan als download aanbieden wat je weer na het downloaden extra handelingen oplevert...

Dus... zeg jij het maar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
nero355 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:24:
[...]

Bij welk produkt ben je wat anders gewend dan :?

- Alle routers/switches/accesspoints die je in de winkel koopt en via https benadert geven dezelfde melding.
- Je browser zeurt over de .cfg extensie, maar het enige wat je daaraan kan doen is .txt/.xml ervan maken of eerst in een zip of tar.gz file inpakken en dan als download aanbieden wat je weer na het downloaden extra handelingen oplevert...

Dus... zeg jij het maar! :P
mijn router heeft nooit deze melding gegeven ;) Het valt me alleen bij deze op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthurky
darklord007 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:47:
[...]

mijn router heeft nooit deze melding gegeven ;) Het valt me alleen bij deze op
Bereik je je router dan via https? Volgens mij gewoon via http.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50
Er zijn weer updates beschikbaar:

Omada Controller Software: v3.1.4 Bron
TP-LINK OC200 Cloud Controller: v1.1.0 Build 20190220 Rel.41433 Bron

New Feature/Enhancement:
1. Merge 2.4GHz and 5GHz SSID.
2. Add Guest Network function.
3. Add SSID Radius accounting to WPA-Enterprise security mode.
4. Optimize the site list which allows us to inquire the specific site based on the site name and add new entrance for the hotspot.
5. Add SSL encryption in Log Server, and Log setting/Mail Server can be only accessed by administrator account.
6. Add Layer-3 Accessibility in SSH.
7. Add CHAP encryption and NAS ID in Radius portal authentication and the Radius Client role is transferred from EAP to Omada Controller.

Notes:
1. For OC200 (UN) v1.
2. To use new features of OC200, you need to upgrade your EAP's firmware to the corresponding version.
3. Your device's configuration won't be lost after upgrading.
4. If you use External Radius Server with External Web Portal in old version controller, pay attention that the API has been changed in this version, thus you have to modify your External Web Portal, refer to FAQ-2390 for more details.
5. When you upgrade your controller or backup files from lower version, the 2.4GHz and 5GHz SSID entries with the same name will be merged and it will inherit the parameters of the original 2.4GHz SSID.
6. The log generated by EAP will be managed and storaged by Controller if you manage EAPs by Omada Controller.

[ Voor 39% gewijzigd door robertwebbe op 30-03-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

robertwebbe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:09:
Er zijn weer updates beschikbaar:

Omada Controller Software: v3.1.4 Bron
TP-LINK OC200 Cloud Controller: v1.1.0 Build 20190220 Rel.41433 Bron

New Feature/Enhancement:
1. Merge 2.4GHz and 5GHz SSID.
2. Add Guest Network function.
4. Optimize the site list which allows us to inquire the specific site based on the site name and add new entrance for the hotspot.
5. Add SSL encryption in Log Server, and Log setting/Mail Server can be only accessed by administrator account.
6. Add Layer-3 Accessibility in SSH.
7. Add CHAP encryption and NAS ID in Radius portal authentication and the Radius Client role is transferred from EAP to Omada Controller.

Notes:
1. For OC200 (UN) v1.
2. To use new features of OC200, you need to upgrade your EAP's firmware to the corresponding version.
3. Your device's configuration won't be lost after upgrading.
4. If you use External Radius Server with External Web Portal in old version controller, pay attention that the API has been changed in this version, thus you have to modify your External Web Portal, refer to FAQ-2390 for more details.
5. When you upgrade your controller or backup files from lower version, the 2.4GHz and 5GHz SSID entries with the same name will be merged and it will inherit the parameters of the original 2.4GHz SSID.
6. The log generated by EAP will be managed and storaged by Controller if you manage EAPs by Omada Controller.
Dan zal binnenkort ook de Docker-image wel bijgewerkt zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Tacoos schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Lastig dat reproduceren niet lukt.
Toch lijk ik niet de enige te zijn, ook @robertwebbe en @Arthurky hierboven hebben vlgs mij vergelijkbare problemen?
Toevallig had ik een van de SM-T113's mee op vakantie afgelopen week en op de Fritz!box daar werk ie feilloss en heb ik geen verbindingsproblemen, dus het ligt mijns insziens niet (alleen) aan de tablet.
Ons HQ heeft de opstelling nagebouwd en langere tijd getest met een Galaxy S4 met Android 5.0.1 en hebben geen problemen kunnen vinden. De tablets hadden ze helaas niet tot hun beschikking. Mocht je willen dan is er een mogelijkheid dat een engineer meekijkt via teamviewer om te kijken of ze op die manier een oorzaak kunnen vinden, het alternatief is het uitschakelen van fast roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Ons HQ heeft de opstelling nagebouwd en langere tijd getest met een Galaxy S4 met Android 5.0.1 en hebben geen problemen kunnen vinden. De tablets hadden ze helaas niet tot hun beschikking. Mocht je willen dan is er een mogelijkheid dat een engineer meekijkt via teamviewer om te kijken of ze op die manier een oorzaak kunnen vinden, het alternatief is het uitschakelen van fast roaming.
Ik zou het fijn vinden als een engineer een keer meekijkt, hoe zetten we dat in gang?
Fast roaming staat al uit, dat lost het niet op.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Tacoos schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Ik zou het fijn vinden als een engineer een keer meekijkt, hoe zetten we dat in gang?
Kan je ons een email adres sturen via PB? Dan kan onze support afdeling contact met je opnemen om een moment in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 11:25
Ik heb momenteel een Archer C8 router met een Asus AP. Helaas werkt deze setup alles behalve optimaal, want ze lopen elkaar steeds in de weg. Het beste alternatief is de AP uitschakelen, zodat de verbinding niet meer wegvalt. Echter, is de snelheid en het bereik dan niet toereikend.

Nu viel mijn oog op de EAP reeks, en had ik het volgende plan:
  • wifi op de router uitschakelen
  • SG108PE switch voor PoE
  • 2x EAP245 (een onder, een boven, beide bekabeld)
  • eventueel een OC200 voor gemakkelijk beheer
Zie ik dan iets over het hoofd, of zou dit gewoon moeten gaan werken? Is het ook aan te raden om de C8 inderdaad geen wifi meer te laten doen, of zou deze gewoon als 3de punt moeten kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zou dan de WiFi van de router uitzetten. Als je een 3e punt nodig hebt, neem dan een extra accesspoint erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
Iv00w schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:30:
Ik heb momenteel een Archer C8 router met een Asus AP. Helaas werkt deze setup alles behalve optimaal, want ze lopen elkaar steeds in de weg. Het beste alternatief is de AP uitschakelen, zodat de verbinding niet meer wegvalt. Echter, is de snelheid en het bereik dan niet toereikend.

Zie ik dan iets over het hoofd, of zou dit gewoon moeten gaan werken? Is het ook aan te raden om de C8 inderdaad geen wifi meer te laten doen, of zou deze gewoon als 3de punt moeten kunnen werken?
Jouw plan zou in principe perfect moeten werken ;) WiFi van de router idd uitschakelen voor optimaal gebruiksgemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BehindCorner
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:22

BehindCorner

Battlcruiser operational!

..
Niet alleen voor het beheer heb je de Oc200 nodig, om seamless wifi roaming mogelijk te maken heb je deze volgens mij ook nodig (tenzij je de software ergens anders in het netwerk kunt hosten).

18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

BehindCorner schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:49:
[...]
Niet alleen voor het beheer heb je de Oc200 nodig, om seamless wifi roaming mogelijk te maken heb je deze volgens mij ook nodig (tenzij je de software ergens anders in het netwerk kunt hosten).
Die software kan desgewenst ook in een Docker container op een Raspberry Pi (naast je Pi-Hole) gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
Thanks voor de reacties! Ik heb een server draaien met een aantal VMs voor dingen zoals media en homebridge. Ik zal eerst eens kijken of ik daar de controller op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
Ik zou je graag gelijk geven, maar helaas moeten we twee maanden later wederom constateren dat de prijsvergelijker, en daarmee ook de prijsalert, foutieve informatie doorgeeft. En het is (in dit geval) ook niet binnen enkele minuten opgelost. Bij Bol.com zou de EAP245 sinds vanochtend 62,86 euro zijn...Tweakers alert ontvangen...Bol geeft zelf 99,00 euro aan.

Ik weet niet bij wie het mis gaat, vervelend is het wel. Dat moet toch beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Ik heb toevallig precies dezelfde TP-link HW op het oog. Heb je ze wellicht al aangeschaft en geinstalleerd? Zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
tollo71 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:36:
[...]

Ik heb toevallig precies dezelfde TP-link HW op het oog. Heb je ze wellicht al aangeschaft en geinstalleerd? Zo ja, hoe bevalt het?
Ik heb inderdaad 2x de AP aangeschaft. De router wifi uitgeschakeld, en controller software draaien op een Windows machine. De controller op Linux kreeg ik zo gauw niet aan de praat, maar daar heb ik eigenlijk niet veel tijd meer ingestoken.

Verder waar het voor dient, doet het kei goed. Weinig configuratie nodig, bijna plug & play. Wifi dekking lijkt prima, ik heb nu overal 5ghz, voorheen amper dekking op de slaapkamer en sporadisch op zolder.

Dekking is natuurlijk afhankelijk van je huis, maar voor de rest kan ik ze alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:17
Hoe zit het precies met een Mesh netwerk op de TP Links?

Mijn setup bestaat uit 3x EAP225v3 en de OC200, maar ik zie bij het Mesh Network status scherm niks terwijl Mesh wel aangevinkt staat in de settings?

Mis is iets of klopt het gewoon?
Ik heb een SSID welke gedeeld wordt door alle AP's

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CmNJfzb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Peule_P op 17-04-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Peule_P Hoe heb jij je EAP225’s verbonden dan? Allemaal bedraad? Of 1 of 2 draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
robertwebbe schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:14:
@Peule_P Hoe heb jij je EAP225’s verbonden dan? Allemaal bedraad? Of 1 of 2 draadloos?
Alles bedraad op een TP Link PoE switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
@Peule_P Dan is er toch niets te meshen?
Zover ik begrepen heb kun ook EAP’s draadloos aan een andere connecten als er geen kabelverbinding mogelijk is. Maar eigenlijk is het dan een managed repeater. Ik ben er zelf geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Ah ok, ja dat is duidelijk nu je het zo zegt ;)

Was even in de veronderstelling dat een mesh netwerk een groot draadloos netwerk is, maar klopt inderdaad nu je het zo zegt dat dit gebaseerd is op draadloze repeaters...

My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik overweeg om in ons nieuwe huis drie AP's en een oc200 controller van Tp-Link te plaatsen. Beneden wou ik een Eap245 v3 plaatsen en op de verdieping en zolder een Eap225 v3.

De belangrijkste redenen voor de 245 beneden zijn de hogere ac snelheid en de aanwezigheid van een tweede gigabit aansluiting. Op die plaats ga ik namelijk snel een aansluiting te kort hebben.

Nu lees ik echter dat de 245 geen dfs kanalen zou ondersteunen? Is dit nog steeds actueel? De website van de fabrikant maakt het niet duidelijk en in de firmware release notes zie ik ook niets staan dus ik vrees er een beetje voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja, is nog steeds het geval, helaas.
En let wel dat die 2e aansluiting op de EAP245 geen link aggregatie ondersteunt maar bedoeld is om door te lussen naar een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Weet niet hoeveel je aan de hogere AC snelheid in de praktijk hebt t.o.v. de EAP225?
Ik haal hier gewoon de max. 500mbit van mijn ISP op mijn iPhone via 5GHz met de 225, maar dan sta ik wel direct naast het AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Dan zal ook zo zijn met de EAP’s. Maar omdat je dan meerdere accesspoints in je huis hebt, houd je overal hogere snelheden. En aangezien je een hoger technisch maximum hebt, behoud je bij de 245 een iets hogere snelheid bij wat meer afstand.

[ Voor 88% gewijzigd door robertwebbe op 21-04-2019 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@Peule_P het is vooral om de snelheid naar mijn nas te optimaliseren voor een laptop met een 3x3 AC kaart maar met slechts een 100mbit bedrade aansluiting. De laptop zou in vrij zicht van het access point staan. Verder is de functie om een extra apparaat aan te sluiten zeer interessant.

@robertwebbe ik denk niet dat je een hogere snelheid haalt bij grotere afstand aangezien de truukjes om een hogere snelheid te halen enorm gehinderd worden door een slechter signaal. Het is dus vooral voor één apparaat in de woonkamer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
svandijk.nl schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:15:
Heeft iemand ervaring / links voor het installeren van Omada controller op een Synology DS918+, bijvoorbeeld onder docker?

Ik vind wel veel of het draaien van de Unify controller als docker container onder Synology.
Inmiddels zelf de mbentley/docker-omada-controller aan het draaien onder docker op de Synology DS918+.
Met de instructie op github kreeg ik geen communicatie met de access points (EAP225). Na wat uitzoekwerk bleken er wat port forwards te ontbreken. Het werkt nu bij mij met het volgende commando:

docker run -d --name omada-controller --restart unless-stopped -p 8088:8088 -p 8043:8043 -p 29810:29810/udp -p 29811:29811 -p 29812:29812 -p 29813:29813 -v omada-data:/opt/tplink/EAPController/data -v omada-work:/opt/tplink/EAPController/work -v omada-logs:/opt/tplink/EAPController/logs mbentley/omada-controller

en zo ongeveer de volgende migratiestappen:
- install docker op de synology
- open een ssh terminal, log in als admin en sudo su - naar root
- docker run commando (zie hierboven)
- ga naar je oude EAP controller (in mijn geval op windows 10) en backup de configuratie
- stop de oude EAP controller
- open de nieuwe EAP controller via de webinterface, klik door de schermen heen
- restore de configuratie backup naar de nieuwe controller

Je krijgt vermoedelijk wel een hikje op de EAP's (reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn eap115 walt moet installeren en moet connecten met elkaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:04:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn eap115 walt moet installeren en moet connecten met elkaar!!
Gewoon de Omada controller software downloaden en installeren op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Ik heb een C2300. Je kunt daar op device niveau sites blokkeren. Ik ben daar een beetje mee aan stoeien en wil eigenlijk niet op device niveau blokkeren maar gewoon voor iedereen op mijn netwerk. Hoe doe ik dat? Is dat überhaupt mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

chippie777 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:49:
Ik heb een C2300. Je kunt daar op device niveau sites blokkeren. Ik ben daar een beetje mee aan stoeien en wil eigenlijk niet op device niveau blokkeren maar gewoon voor iedereen op mijn netwerk. Hoe doe ik dat? Is dat überhaupt mogelijk?
Dat doe je het gemakkelijkste met een Pi-Hole.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:04:
Begin eens met de handleiding te lezen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@TP-Link
Gisteren heb ik een EAP225-Outdoor geïnstalleerd. Wat mij opviel in de configuratie is dat er een site review getoond wordt:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47949256432_b9abdefc8a_z.jpg

De EAP245v3's doen dat helaas niet. Enig idee of dit nog op de roadmap staat?

En er zijn weer updates beschikbaar :)

Omada Controller
Windows en Ubuntu: versie 3.1.13
OC200: versie 1.1.1

New Feature/Enhancement:
1. Add RADIUS Accounting.
2. Add Controller migrate and Site migrate.
3. Add log for some of portal authentication results.
4. Support POST request for External Web Portal.
5. Optimize Site Management to allow you to import site.
6. Optimize the performance when batch importing MAC address in MAC Filter.
7. Discovery Utility won't be installed in Controller software installation.

Notes:
1. The log will be cleared when you upgrade the software from version 3.0.x to version 3.1.13.
2. To use Omada Controller 3.1.13 new features, you need to upgrade your EAP's firmware to the corresponding version.
3. Once upgraded to this version of Omada Controller, you will NOT able to downgrade to an earlier version.
4. Portal configuration will be lost after upgraded to Omada Controller 3.1.13 from 2.4.X or earlier version.

EAP225v3
Versie 2.5.0

New Feature/Enhancement:
1. Add Mesh function.
2. Add Radius Accounting to External Radius Server in standalone mode.
4. Add SSL encryption in Auto Mail of Log Settings.
5. Support the feature of merging 2.4GHz and 5GHz SSID with Controller 3.1.4.
6. Support SSID MAC Authentication to none security mode with Controller 3.1.4.
7. Support channel utilization function with Controller 3.1.4.
8. Support Layer-3 Accessibility in SSH with Controller 3.1.4.
9. Change the rule of the LED when resetting/rebooting EAP.
10. Support UTF8 in SSID character.
11. Optimize Band Steering feature.

Bug Fixed:
1. Fixed the bug that the client rate limit doesn't take effect under batch configuration.
2. Fixed the bug that clients cannot access tplinkeap.net in a mixed network of IPv4 and IPv6.
3. Fixed the bug that clients maybe disconnected when enabling Airtime Fairness in 2.4G frequency.
4. Fixed the bug that some SSIDs cannot broadcast when restoring the configuration on the Controller.

Notes:
1. For EAP225 v3 only.
2. Your device's configuration won't be lost after upgrading.
3. This version of firmware is applied to Omada APP of version 2.1.X or above.

EAP225-Outdoor v1
Versie 2.5.0

New Feature/Enhancement:
1. Add Radius Accounting to External Radius Server in standalone mode.
2. Add SSID Radius accounting to WPA-Enterprise security mode.
3. Add SSL encryption in Auto Mail of Log Settings.
4. Support the feature of merging 2.4GHz and 5GHz SSID with Controller 3.1.4.
5. Support SSID MAC Authentication to none security mode with Controller 3.1.4.
6. Support channel utilization function with Controller 3.1.4.
7. Support Layer-3 Accessibility in SSH with Controller 3.1.4.
8. Change the rule of the LED when resetting/rebooting EAP.
9. Support UTF8 in SSID character.
10. Optimize Band Steering feature.

Bug Fixed:
1. Fixed the bug that the client rate limit doesn't take effect under batch configuration.
2. Fixed the bug that clients cannot access tplinkeap.net in a mixed network of IPv4 and IPv6.
3. Fixed the bug that clients maybe disconnected when enabling Airtime Fairness in 2.4G frequency.
4. Fixed the bug that some SSIDs cannot broadcast when restoring the configuration on the Controller.

Notes:
1. For EAP225-outdoor v1 only.

[ Voor 116% gewijzigd door robertwebbe op 28-05-2019 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthurky
robertwebbe schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:16:
@TP-Link
Gisteren heb ik een EAP225-Outdoor geïnstalleerd. Wat mij opviel in de configuratie is dat er een site review getoond wordt:

[Afbeelding]

Omada Controller

New Feature/Enhancement:
1. Add RADIUS Accounting.
2. Add Controller migrate and Site migrate.
3. Add log for some of portal authentication results.
4. Support POST request for External Web Portal.
5. Optimize Site Management to allow you to import site.
6. Optimize the performance when batch importing MAC address in MAC Filter.
7. Discovery Utility won't be installed in Controller software installation.

Notes:
1. The log will be cleared when you upgrade the software from version 3.0.x to version 3.1.13.
2. To use Omada Controller 3.1.13 new features, you need to upgrade your EAP's firmware to the corresponding version.
3. Once upgraded to this version of Omada Controller, you will NOT able to downgrade to an earlier version.
4. Portal configuration will be lost after upgraded to Omada Controller 3.1.13 from 2.4.X or earlier version.

EAP225v3
Versie 2.5.0

New Feature/Enhancement:
1. Add Mesh function.
2. Add Radius Accounting to External Radius Server in standalone mode.
4. Add SSL encryption in Auto Mail of Log Settings.
5. Support the feature of merging 2.4GHz and 5GHz SSID with Controller 3.1.4.
6. Support SSID MAC Authentication to none security mode with Controller 3.1.4.
7. Support channel utilization function with Controller 3.1.4.
8. Support Layer-3 Accessibility in SSH with Controller 3.1.4.
9. Change the rule of the LED when resetting/rebooting EAP.
10. Support UTF8 in SSID character.
11. Optimize Band Steering feature.

Bug Fixed:

Notes:
1. For EAP225 v3 only.

EAP225-Outdoor v1
Versie 2.5.0

New Feature/Enhancement:
1. Add Radius Accounting to External Radius Server in standalone mode.
2. Add SSID Radius accounting to WPA-Enterprise security mode.
3. Add SSL encryption in Auto Mail of Log Settings.
4. Support the feature of merging 2.4GHz and 5GHz SSID with Controller 3.1.4.
5. Support SSID MAC Authentication to none security mode with Controller 3.1.4.
6. Support channel utilization function with Controller 3.1.4.
7. Support Layer-3 Accessibility in SSH with Controller 3.1.4.
8. Change the rule of the LED when resetting/rebooting EAP.
9. Support UTF8 in SSID character.
10. Optimize Band Steering feature.

Bug Fixed:

Notes:
1. For EAP225-outdoor v1 only.
Hier heb ik de EAP225-Outdoor, EAP225-In-Wall en de gewone EAP255. Die tonen allemaal een site review na de recentste firmware upgrade. Handig dat ze dit er bij hebben gevoegd, hopelijk komt dit ook naar de EAP245.

Ik ben blij om telkens (kleine) UI verbeteringen en nieuwe features te zien van TP-Link. Al vind ik de Unifi controller net iets fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb ondertussen een oc200, eap225 v3, eap245 v3 en poe switch aangeschaft voor in onze nieuwe woning :9

Installatie zal pas over een paar weken zijn maar ik kijk er erg naar uit. Jammer dat de eap245 geen dfs kanalen ondersteunt maar de extra ethernet poort en 3x3 ondersteuning hebben mij overhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Arthurky schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:35:
[...]
Al vind ik de Unifi controller net iets fijner.
Wat ik nog mis is een API voor wifi contoller welke via Home Assistant (hass.io) te beïnvloeden is. Het liefst zou ik voor mijn kinderen een eigen wifi netwerk (SSID) willen aanmaken en hier regels op toe willen passen, bijvoorbeeld geoorloofde gebruikstijden en maximum gebruiksduur. Is zoiets wel mogelijk met Unifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
robertwebbe schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:29:
Wat ik nog mis is een API voor wifi contoller welke via Home Assistant (hass.io) te beïnvloeden is. Het liefst zou ik voor mijn kinderen een eigen wifi netwerk (SSID) willen aanmaken en hier regels op toe willen passen, bijvoorbeeld geoorloofde gebruikstijden en maximum gebruiksduur. Is zoiets wel mogelijk met Unifi?
Prx in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Zoiets :?

De maximum gebruiksduur weet ik effe niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik denk dat ik al een oplossing heb gevonden: ik ga mijn kinderen vouchers geven, deze zijn aan tijd te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Sinds de laatste update van de Omada controller merk ik dat het clients overzicht veel slechter bijgewerkt wordt. Ik zie nu vaak toestellen in het overzicht staan die al uren weg zijn. Of toestellen staan vermeld als verbonden op 2,4GHz terwijl ze daadwerkelijk al naar de 5 GHz geduwd zijn.
Hebben anderen dit misschien ook al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

robertwebbe schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:01:
Sinds de laatste update van de Omada controller merk ik dat het clients overzicht veel slechter bijgewerkt wordt. Ik zie nu vaak toestellen in het overzicht staan die al uren weg zijn. Of toestellen staan vermeld als verbonden op 2,4GHz terwijl ze daadwerkelijk al naar de 5 GHz geduwd zijn.
Hebben anderen dit misschien ook al gemerkt?
Ik heb het nog niet gemerkt, maar de laatste update is dan ook al even geleden, ik draai die controller als een Docker container op mijn Raspberry Pi (naast o.a. een Pi-Hole).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

@TP-Link

[Afbeelding]

Hi @robertwebbe, deze functie komt op korte termijn ook naar de andere modellen, ik durf niet te zeggen hoe @Arthurky deze al heeft, volgens onze informatie is de update voor die modellen nog niet uit. Ik heb dit echter nog niet zelf kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TP-Link schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:23:
[...]
ik durf niet te zeggen hoe @Arthurky deze al heeft, volgens onze informatie is de update voor die modellen nog niet uit.
Waarschijnlijk via de Engelse versie van de site, ik heb al vaker gemerkt, dat updates vrij laat pas op de Nederlandse versie van de site te vinden zijn (hoewel ze wel Engelstalig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:42

parpes

I know things

Freee!! schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:09:
[...]

Ik heb het nog niet gemerkt, maar de laatste update is dan ook al even geleden, ik draai die controller als een Docker container op mijn Raspberry Pi (naast o.a. een Pi-Hole).
@Freee!! Welke docker container gebruik je? Heb jij een link voor me?
Ik kan er maar weinig vinden die voor de raspberry PI bedoelt zijn en ook actueel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

parpes schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:13:
[...]
@Freee!! Welke docker container gebruik je? Heb jij een link voor me?
Ik kan er maar weinig vinden die voor de raspberry PI bedoelt zijn en ook actueel zijn.
Ik gebruik de Docker plug-in van Armbian (OpenMediaVault) en dan gewoon pihole/pihole.
Daarop draai ik deze container.
NB: wel de juiste versie (tag) kiezen, "latest" werkt bij mij (is niet de nieuwste, vijf maanden oud).

[ Voor 21% gewijzigd door Freee!! op 04-06-2019 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthurky
Freee!! schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Waarschijnlijk via de Engelse versie van de site, ik heb al vaker gemerkt, dat updates vrij laat pas op de Nederlandse versie van de site te vinden zijn (hoewel ze wel Engelstalig zijn).
@TP-Link @Freee!! , Ik doe mijn firmware updates via de Nederlandstalige Omada Controller op een linux server. Die functie heb ik momenteel al een klein maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
@TP-Link ik krijg nu elke dag een mailtje van de controller met de logs. Maar als er geen logs zijn de afgelopen 24 uur, krijg ik nog steeds die mail zonder nuttige info. Zou fijn zijn als je aan kunt geven die mail niet te sturen als er geen logs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

kipusoep schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:49:
@TP-Link ik krijg nu elke dag een mailtje van de controller met de logs. Maar als er geen logs zijn de afgelopen 24 uur, krijg ik nog steeds die mail zonder nuttige info. Zou fijn zijn als je aan kunt geven die mail niet te sturen als er geen logs zijn.
Ik krijg geen mailtje met de logs, dus ik kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Freee!! schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:58:
[...]

Dat doe je het gemakkelijkste met een Pi-Hole.
Hmm daar zal ik mijzelf dan even in moeten verdiepen. Het kan dus niet in de TP-Link zelf? Het lukt mij nl wel om het voor een specifiek device te doen op mijn netwerk maar ik zou zoiets dan voor alle devices willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

chippie777 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:42:
[...]
Hmm daar zal ik mijzelf dan even in moeten verdiepen. Het kan dus niet in de TP-Link zelf? Het lukt mij nl wel om het voor een specifiek device te doen op mijn netwerk maar ik zou zoiets dan voor alle devices willen doen.
Het kan mogelijk met een T-Link, maar met een Pi-Hole kan het zeker en gemakkelijker, die zijn daar gewoon voor gemaakt.

EDIT:
Even een paar linkjes:
[Pi-Hole] Ervaringen & discussie
Raspberry Pi - deel 2

[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 08-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Ik heb sinds kort de EAP225. Aan de muur gemonteerd. Doet het prima. Vind het wel een beetje lullig dat het kabeltje er aan de bovenkant uitkomt. Of ik moet hem op zn kop hangen, maar dan staat dus het merkje op ondersteboven. De controller software ga ik vant weekeinde uitproberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nickname55 op 08-06-2019 17:13 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nickname55 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:12:
Ik heb sinds kort de EAP225. Aan de muur gemonteerd. Doet het prima. Vind het wel een beetje lullig dat het kabeltje er aan de bovenkant uitkomt. Of ik moet hem op zn kop hangen, maar dan staat dus het merkje op ondersteboven.
Die is dan ook voor aan het plafond bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:23:
[...]

Die is dan ook voor aan het plafond bedoeld.
In de handleiding staat plafond of muurmontage. Ik ga hem namelijk ook aan de muur hangen. De eap225 Wall moet dan weer in een soort inbouwdoos hangen wat ik niet praktisch vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
Staat idd plafond of wandmontage. Ik heb het bij een switch ook wel eens gehad, kon je aan de muur hangen, zaten de poorten aan de bovenkant. Wie verzint zoiets? 8)7

Maar goed. Een oplossing natuurlijk niet zo moeilijk. Als eerste schroef je een kuntstof rekje tegen de muur. Als je daar bij de schroeven iets achter doet, een dun stukje hout ofzo van een halve cm dik, dan kun je de kabel gewoon aan de onderkant onder het rekje door laten lopen.

Maar waarom ik het Wall type niet genomen heb weet ik eigenlijk niet ...

[ Voor 53% gewijzigd door Nickname55 op 08-06-2019 19:45 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nickname55 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:39:
Staat idd plafond of wandmontage. Ik heb het bij een switch ook wel eens gehad, kon je aan de muur hangen, zaten de poorten aan de bovenkant. Wie verzint zoiets? 8)7
TP-Link. En de voedingskabel zit aan de onderkant en valt er door de zwaartekracht uit (TL-SG108PE).
Maar waarom ik het Wall type niet genomen heb weet ik eigenlijk niet ...
EAP225-Wall heeft alleen maar een Fast Ethernet aansluiting, geen Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
Dan zal dat het wel geweest zijn. Als ik netwerkapparatuur aanschaf, dan heeft gigabit toch wel mijn voorkeur.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

kipusoep schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:49:
Hi Kipusoep, Bedankt voor de suggestie, ik zal het doorsturen naar ons hoofdkantoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
TP-Link schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Hi Kipusoep, Bedankt voor de suggestie, ik zal het doorsturen naar ons hoofdkantoor.
Top. Ondertussen heb ik het voor mijzelf op kunnen lossen met een filter in gmail:
code:
1
from:(afzender@adres.nl) subject:(Omada Controller Log) -AP

Dan als acties:
  • Inbox overslaan
  • Markeren als gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb iets ontdekt. Als je in een voormalig Ziggo gebied woont waar IP v6 beschikbaar is, kan dit problemen geven met oudere apparatuur. Nu de klantenservice dit uit heeft gezet lijken de problemen die ik had verdwenen te zijn.
Wellicht heeft iemand anders ook iets aan deze tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:40:
[...]

De support afdeling heeft uitgebreid meegekeken, op sommige momenten live via teamviewer.
Daarnaast heb ik eea aan data gedeeld met ze mbv custom firmware die we op de eap225 hebben geïnstalleerd.
Boosdoener zou de airtime fairness moeten zijn en voor de 225 is dit met de laatste firmware aangepakt. De overall performance is nu stukken beter; het heeft ff geduurd, maar ik ben blij met de oplossing!

Ik wacht nu nog op nieuwe fw met dezelfde oplossing voor de 245, hoewel het daarop voor mijn gevoel altijd al minder erg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

@TP-Link
[... Snip... ]

Omada Controller
[... Snip.. ]
Ik draai nu v3.1.13 op mijn Raspberry, maar heb wel een issue:
Ik kan nl niet meer inloggen, ik krijg een melding request timed out als ik via de webinterface wil inloggen.
Via cloud acces en app op mijn telefoon kan ik wel verbinding krijgen

Na installatie kon ik gewoon inloggen, heb ik de settings vanuit een back-up ingeladen etc.
Na een reboot van de pi lukt inloggen ineens niet meer vanwege 'request timed out' melding

Nog eens rebooten van de pi of stoppen en weer starten van de tpeap service lijkt niet te helpen.
Ik heb dit issue vanaf een bedraad aangesloten win10 pc en vanaf mijn android telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door Tacoos op 15-06-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Tacoos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:41:
Ik draai nu v3.1.13 op mijn Raspberry, maar heb wel een issue:
Ik kan nl niet meer inloggen, ik krijg een melding request timed out als ik via de webinterface wil inloggen.
Via cloud acces en app op mijn telefoon kan ik wel verbinding krijgen

Na installatie kon ik gewoon inloggen, heb ik de settings vanuit een back-up ingeladen etc.
Na een reboot van de pi lukt inloggen ineens niet meer vanwege 'request timed out' melding

Nog eens rebooten van de pi of stoppen en weer starten van de tpeap service lijkt niet te helpen.
Ik heb dit issue vanaf een bedraad aangesloten win10 pc en vanaf mijn android telefoon
Installeer eens voor de zekerheid Haveged : https://wiki.archlinux.org/index.php/Haveged

Als je veel SSL achtige services op je Raspberry Pi draait dan kan het voorkomen dat je te weinig entropy hebt en bepaalde zaken (HTTPS/SSH/enz. toegang) ineens niet meer werken!

Ik was het per ongeluk vergeten op mijn Pi en zat laatst ineens met een wel/niet werkende SSH toegang geheel willekeurig per reboot... oops! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Helaas: zonder haveged was de entropy al ~3600, met wordt 't niet beter.

Eerlijk gezegd vermoed ik dat 't met de traagheid van Omada op de pi te maken heeft en dat er een of andere time out op inloggen zit die te snel afgaat voor de pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjigr
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
Vraagje:
Wij hebben thuis een x aantal EAP245_v1 en wat EAP225-outdoor hangen. Het roamen (van de ene naar de andere AP) gaat naar mijn mening nog niet helemaal lekker. Met wat tweaken van de signaalsterktes van de AP's is het al een stuk beter geworden, maar nog niet optimaal. Zou een TP-Link OC200 dit (deels) kunnen oplossen? Las dat de nieuwe versie van de EAP245 fast roaming ondersteund, dit geldt zeker niet toevallig ook voor de v1? Op dit moment manage ik alle AP's apart van elkaar (dus gewoon via de webserver van de AP's), is volgens mij ook niet ideaal.

Heb dit topic een beetje doorgelezen maar kwam nog niet echt een antwoord op mijn vraag tegen... :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
sjigr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:48:
Wij hebben thuis een x aantal EAP245_v1 en wat EAP225-outdoor hangen. Het roamen (van de ene naar de andere AP) gaat naar mijn mening nog niet helemaal lekker. Met wat tweaken van de signaalsterktes van de AP's is het al een stuk beter geworden, maar nog niet optimaal. Zou een TP-Link OC200 dit (deels) kunnen oplossen? Las dat de nieuwe versie van de EAP245 fast roaming ondersteund, dit geldt zeker niet toevallig ook voor de v1?
De Client beslist nog altijd wanneer hij roamt dus hou er rekening mee dat het ook aan het specifieke apparaat kan liggen! ;)
Op dit moment manage ik alle AP's apart van elkaar (dus gewoon via de webserver van de AP's), is volgens mij ook niet ideaal.
IMHO geen ramp en heeft ook wel zo zijn voordelen :)

Verder zou ik zeggen speel eens met noodoplossingen, zoals minRSSI en dergelijke en kijk eens hoe ver je daarmee komt!
Voor sommige apparaten zijn er ook online guides te vinden omtrent het roaming gedrag ervan : Bij welke signaalsterkte ze naar een ander accesspoint gaan zoeken en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjigr
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:34:
[...]

De Client beslist nog altijd wanneer hij roamt dus hou er rekening mee dat het ook aan het specifieke apparaat kan liggen! ;)
Klopt, maar wil in ieder geval mijn best doen om de client zoveel mogelijk te helpen 8)
[...]

IMHO geen ramp en heeft ook wel zo zijn voordelen :)

Verder zou ik zeggen speel eens met noodoplossingen, zoals minRSSI en dergelijke en kijk eens hoe ver je daarmee komt!
Voor sommige apparaten zijn er ook online guides te vinden omtrent het roaming gedrag ervan : Bij welke signaalsterkte ze naar een ander accesspoint gaan zoeken en dergelijke...
Zat wat op de site van TP Link rond te spitten en je hebt via de controller software een groot aantal instelmogelijkheden die je via de web interface niet hebt, waaronder instellen van minimum RSSI en band steering (wat beide eigenlijk wel aardige features zijn). Denk dat ik daar toch nog even verder naar ga kijken naar de OC200 (goedkoper alternatief voor een server continue laten draaien).

In ieder geval bedankt voor de reactie! Ik ga weer lekker verder aanklooien :P

[ Voor 8% gewijzigd door sjigr op 24-06-2019 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

sjigr schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:11:
[...]
Denk dat ik daar toch nog even verder naar ga kijken naar de OC200 (goedkoper alternatief voor een server continue laten draaien).
Je kunt die software ook op je Raspberry Pi draaien, is zelfs een Docker container voor.

Ik zou er niet speciaal een RPi voor aanschaffen, maar als je er toch al één (of meer) hebt draaien, kan dit er waarschijnlijk gemakkelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:00:
...
Eerlijk gezegd vermoed ik dat 't met de traagheid van Omada op de pi te maken heeft en dat er een of andere time out op inloggen zit die te snel afgaat voor de pi
Het heeft idd te maken met de traagheid van ofwel de pi ofwel de software; als ik direct na laden van de login pagina probeer in te loggen, krijg ik de time-out. Als ik echter bewust een tijde wacht, dan lukt inloggen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Quick question; weet iemand hoe ik een bepaalde extra SSID aan één enkele AP koppel? Ik wil een dedicated SSID hebben om op die manier bepaalde vaste apparaten te forceren naar het dichtstbijzijnde AP (begane grond).

@TP-Link wellicht? ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door plofkip op 27-06-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjigr
  • Niet online
kipusoep schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:53:
Quick question; weet iemand hoe ik een bepaalde extra SSID aan één enkele AP koppel? Ik wil een dedicated SSID hebben om op die manier bepaalde vaste apparaten te forceren naar het dichtstbijzijnde AP (begane grond).

@TP-Link wellicht? ;-)
Omweg die ik kan bedenken;
SSID aanmaken in de algemene wireless settings en vervolgens bij alle AP's (behalve de gene waar je hem wél wilt hebben) de SSID uitzetten...

Overigens zou ik eerder aanraden om wat te spelen met de tx power en RSSI threshold om zo de clients naar de juiste AP te sturen. Is wel even een dik uurtje werk, maar dan heb je ook wat 8)

[ Voor 15% gewijzigd door sjigr op 02-07-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
sjigr schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:00:
[...]

Omweg die ik kan bedenken;
SSID aanmaken in de algemene wireless settings en vervolgens bij alle AP's (behalve de gene waar je hem wél wilt hebben) de SSID uitzetten...
Dat heb ik geprobeerd maar uitzetten op bepaalde AP’s lukt me niet. Hoe zou ik dat kunnen bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Laatst online: 06:29
Vraagje, ik heb van iemand de vraag gekregen om een de wifi te verbeteren tegen niet teveel kosten
Gedeeltelijk buiten en in betonnen gebouwen.

Nu heeft TPlink 2 serie die me wel aanspreken
Omada EAP Series
Auranet CAP Series
is de 1 oud of bestaan ze gewoon naast elkaar.

Het in eerste instantie om 5 outdoor units 300Mbps Draadloos N Outdoor Access Point CAP300-Outdoor ~€50,- echter ex POE
of AC1200 Draadloos MU-MIMO Gigabit Indoor/Outdoor Access Point EAP225-Outdoor ~€80,-

en 3 indoor units

Nu worden de outdoor units waarschijnlijk op een POE switch aangesloten.

Na flink wat doorlezen en door iemand op het verkeerde been gezet denk ik dat het volgende voldoende is

1 x Software EAP controller
5 x outdoor unit 2,4 Ghz rijkt verder
3 x indoor unit

Nog een vraagje de antenne kan eraf, ik heb een zeer natte ruimte en zou dan liever alleen de verlengde antenne kabel + antenne naar binnen zetten. ( Lees 100% rv dag en nacht)

[ Voor 23% gewijzigd door habbekrats op 09-07-2019 22:06 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:44
Ik heb een vraagje over de Omada EAP245. Deze heeft twee ethernetpoorten; betekent dat, dat ik de tweede poort kan gebruiken om een ander apparaat bedraad aan te sluiten met deze AP ertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
habbekrats schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:07:
Vraagje, ik heb van iemand de vraag gekregen om een de wifi te verbeteren tegen niet teveel kosten
Gedeeltelijk buiten en in betonnen gebouwen.

Nu heeft TPlink 2 serie die me wel aanspreken
Omada EAP Series
Auranet CAP Series
is de 1 oud of bestaan ze gewoon naast elkaar.

Het in eerste instantie om 5 outdoor units 300Mbps Draadloos N Outdoor Access Point CAP300-Outdoor ~€50,- echter ex POE
of AC1200 Draadloos MU-MIMO Gigabit Indoor/Outdoor Access Point EAP225-Outdoor ~€80,-

en 3 indoor units

Nu worden de outdoor units waarschijnlijk op een POE switch aangesloten.

Na flink wat doorlezen en door iemand op het verkeerde been gezet denk ik dat het volgende voldoende is

1 x Software EAP controller
5 x outdoor unit 2,4 Ghz rijkt verder
3 x indoor unit

Nog een vraagje de antenne kan eraf, ik heb een zeer natte ruimte en zou dan liever alleen de verlengde antenne kabel + antenne naar binnen zetten. ( Lees 100% rv dag en nacht)
Auranet is volgens mij end of life, Omada is nog actueel.

Omada Controller kan op een PC of Linux draaien. Maar is een hardeware controller niet veel makkelijker? Ze kosten maar rond de €70 incl BTW.

En je kunt inderdaad de antennes erachter schroeven zodat je er een kabel tussen kunt hangen. Ga je het Tubhuis van WiFi voorzien?

BRETOR schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:41:
Ik heb een vraagje over de Omada EAP245. Deze heeft twee ethernetpoorten; betekent dat, dat ik de tweede poort kan gebruiken om een ander apparaat bedraad aan te sluiten met deze AP ertussen?
Ja, klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2019 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:44
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Laatst online: 06:29
@robertwebbe
Dank voor de antwoorden, ik heb me de afgelopen dagen maar eens flink ingelezen. Ik denk dat ik een OC200,ik heb daar niet een PC of server staan welke 24/7 beschikbaar is.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 14:03
DjAntoon schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:14:
Ik heb nu ook een aantal maanden 2x een EAP225 draaien, en ik ben er erg tevreden over. Ik wil er nog wel 1 toevoegen en mijn router vervangen, in ieder geval de wifi daarop uitzetten.

Zijn er goede / betere routers beschikbaar zonder wifi?

Ik vraag me af of een OC200 voor mij iets toevoegt, als het simpel werkt vind ik het geld nog niet het probleem.
Inmiddels zijn het er 3. En de OC200 draait ook al een tijdje.

Ik heb een ziggo connectbox in bridge met een TP link router archer C7 V2 daarachter. Een 2 tal POE switchen verzorgt de voeding van de EAP's.

Nu heb ik ik sinds een paar weken dat 's avonds rond 10:20 mijn internet toegang plat ligt. Een reset van de C7 helpt het dan weer opgang.

Nu heb ik al vanalles getest en gecontroleerd maar ik krijg de oorzaak niet gevonden. Sinds een paar dagen heb ik in de router, in de advanced security alle opties aangezet, omdat ik het gevoel had dat de oorzaak van buitenaf kwam. Helaas geen verbetering.

Het rare is dat het altijd op hetzelfde tijdstip is...

Iemand een hint waar te zoeken, ik ben nu eigenlijk zover dat ik een andere router wil gaan kopen. Ik lees veel goeds over edge routers (geen wifi nodig) maar ik zou graag achter de oorzaak willen komen.

Er hangt wel nogal wat op de wifi / router.
3x EAP225
1x OC200
2x Axis camera
2x LG airco
1x pelletkachel Wircu
1x lyric T6
1x NAS
1x Xiaomi gateway
1x Harmony hub
3x Harman omni speakers
1x RPI met domoticz
1x growatt omvormer

1x PC bedraad
2x laptop

Ook heb ik een mediabox xl, deze zit niet meer aangesloten met een LAN kabel, en de wifi staat hiervan ook uit. Maar de harmony hub kan hem wel bedienen, dus dat gaat dan via de coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
DjAntoon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:38:
Nu heb ik ik sinds een paar weken dat 's avonds rond 10:20 mijn internet toegang plat ligt. Een reset van de C7 helpt het dan weer opgang.

Het rare is dat het altijd op hetzelfde tijdstip is...

Iemand een hint waar te zoeken, ik ben nu eigenlijk zover dat ik een andere router wil gaan kopen. Ik lees veel goeds over edge routers (geen wifi nodig) maar ik zou graag achter de oorzaak willen komen.
Je zou ook eens alternatieve firmware kunnen proberen op die router, maar als het altijd op hetzelfde tijdstip is dan zou ik denken aan taken/acties die op een bepaald moment kunnen/moeten worden uitgevoerd door de router of één van je andere apparaten op het netwerk :
Er hangt wel nogal wat op de wifi / router.
3x EAP225
1x OC200
2x Axis camera
2x LG airco
1x pelletkachel Wircu
1x lyric T6
1x NAS
1x Xiaomi gateway
1x Harmony hub
3x Harman omni speakers
1x RPI met domoticz
1x growatt omvormer

1x PC bedraad
2x laptop
Één van die dus! :)

Al geprobeerd om ze allemaal uit te zetten en dan te kijken wat er gebeurt :?
Ook heb ik een mediabox xl, deze zit niet meer aangesloten met een LAN kabel, en de wifi staat hiervan ook uit. Maar de harmony hub kan hem wel bedienen, dus dat gaat dan via de coax?
Is dat zo'n Ziggo ding ?! Die willen nog weleens de baas over het netwerk spelen, maar dat was vooral bij de oude Horizonbox zo...

De Harmony Hub bedient apparaten via Infrarood, Bluetooth, Netwerk, en nog wat andere protocollen geloof ik dus absoluut geen Coax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

Ik heb sinds een week een EAP-245 ter vervanging van mij oude Fritzbox. Op zich werkt het geheel goed maar heb wat eigenwijze ESP modules die af en toe de verbinding kwijt raken.

Daarnaast vond ik het met de Fritzbox altijd handig om in het menu te kunnen zien welke apparaten er verbonden zijn, vooral de hostname is prettig en snel te herkennen.
Nu heb ik een flink aantal devices waarvan ik zelf de hostname helaas niet kan zetten op het device, waardoor er iets vreemds of niet komt te staan. Is er een manier om dit alsnog te regelen ?

Ik heb een Pi-hole draaien en gebruik daar de DHCP server van met reserveringen én hostnames maar die worden niet 100% overgenomen. Ik heb de remote Omada controller nog niet in gebruik dus configureer met de webinterface van de EAP.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Het was heel leuk om met het TP-Link Omada spul te spelen maar ik stap over. Afgelopen week bij mijn zwager geweest en die heeft Ubiquiti Unifi speledingetje, eigenlijk vind ik die nog interessanter. Kost wel wat meer maar mijn hobby mag wel wat kosten. Mocht iemand nog op zoek zijn, in de loop van volgende week zet ik het volgende op de Vraag & Aanbod:

3x EAP245v3 access point (klein jaar oud)
1x EAP225-OUTDOOR access point (enkele maanden oud)
1x OC200 cloud controller (klein jaar oud)

En als ik een mooie prijs voor mijn TL-SG1016PE managend PoE switch kan krijgen, ga ik die ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

robertwebbe schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:24:
Het was heel leuk om met het TP-Link Omada spul te spelen maar ik stap over. Afgelopen week bij mijn zwager geweest en die heeft Ubiquiti Unifi speledingetje, eigenlijk vind ik die nog interessanter. Kost wel wat meer maar mijn hobby mag wel wat kosten. Mocht iemand nog op zoek zijn, in de loop van volgende week zet ik het volgende op de Vraag & Aanbod:

3x EAP245v3 access point (klein jaar oud)
1x EAP225-OUTDOOR access point (enkele maanden oud)
1x OC200 cloud controller (klein jaar oud)

En als ik een mooie prijs voor mijn TL-SG1016PE managend PoE switch kan krijgen, ga ik die ook vervangen.
Ik ben erg benieuwd naar de reden...

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 14:03
nero355 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Je zou ook eens alternatieve firmware kunnen proberen op die router, maar als het altijd op hetzelfde tijdstip is dan zou ik denken aan taken/acties die op een bepaald moment kunnen/moeten worden uitgevoerd door de router of één van je andere apparaten op het netwerk :

Is dat zo'n Ziggo ding ?! Die willen nog weleens de baas over het netwerk spelen, maar dat was vooral bij de oude Horizonbox zo...

De Harmony Hub bedient apparaten via Infrarood, Bluetooth, Netwerk, en nog wat andere protocollen geloof ik dus absoluut geen Coax ;)
Ja die ziggo, trekt trouwens ook nog veel stroom...
Die is via coax verbonden met het ziggo netwerk.Misschien via die route terug op mijn netwerk.
Ik was ook verbaasd dat de harmony nog werkte toen ik de LAN kabel verwijderde.

Die ziggo is zeker geen infrarood, indien bluetooth dan zou ik toch verwachten dat ik hem op mijn telefoon ook kan zien.

Ja mijn volgende stap is om een hoop los te halen en dan verder testen. De airco's zijn er het laatste bij gekomen, dus die zijn verdacht, als snap ik niet wat een airco zou kunnen doen om een router plat te leggen.

Jammer is dat ik uit de logging van de router weinig kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Pixelmagic schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:45:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar de reden...
Ubiquiti Unifi is blijkbaar het voorbeeld geweest voor de TP-Link Omada reeks. Ubiquiti is echter al 10 stappen verder qua mogelijkheden en ontwikkelingen. Door alle extra mogelijkheden wordt het wel meer een expert product, vooral als je de advanced features aanzet.

Een "nadeel" is wel dat de controller software zo ontwikkeld is dat je voor het beste resultaat alles van de Unifi lijn moet hebben. Alle mogelijke opties staan vermeld maar bij een aantal staan deze op grijs met een labeltje dat dit alleen werkt als je bijvoorbeeld ook de Unify router of switch hebt. En in het overzicht op het hoofdscherm mist er dan duidelijk een deel als je niet alles hebt. Als je dan een beetje OCD gevoelig ben (en volgens mij hebben de meeste tweakers hier wel een beetje last van) dan wil je gewoon alles op groen hebben staan. ;) En zo kost een router rond de €105 en een kleine 8 poort PoE switch €119 en 16 poort €299. De controller kun je natuurlijk draaien op een Pi maar ze hebben, net als de OC200, ook een "CloudKey" maar dan in 3 varianten en prijsklassen. Al met al een stuk duurder dan TP-Link.

Maar ik vind het superleuk speelgoed dus heb besloten om hiermee verder te gaan. De TP-Link werkt absoluut goed maar de Unifi is meer tweakable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
Meerdere mensen problemen met uitval van wifi sinds de laatste firmware update van de eap245? Sinds ik gisterenavond de firmware heb bijgewerkt valt bij alle 3 de eap 245 stations de wifi steeds weg. Het gaat hierbij om versie 2.2.0 build 20190530 rel.56122. Misschien dat @TP-Link meeleest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukassss
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:42
Hoi @TP-Link , zijn er plannen om de mesh-functie aan de EAP245 V1 toe te voegen? Ik wil mijn EAP225 Outdoor op deze manier verbinden ipv met een powerline-adapter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
*knip*. Linken van V&A aanbiedingen is niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 17-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
vincedd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:21:
Meerdere mensen problemen met uitval van wifi sinds de laatste firmware update van de eap245? Sinds ik gisterenavond de firmware heb bijgewerkt valt bij alle 3 de eap 245 stations de wifi steeds weg. Het gaat hierbij om versie 2.2.0 build 20190530 rel.56122. Misschien dat @TP-Link meeleest .
Wat versta je onder wifi uitval? Is het SSID weg? Of dat je verbonden bent en dat je ineens even geen internet meer hebt? Het laatste ervaar ik nu ook namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:40
DjAntoon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:38:
[...]
Ik heb een ziggo connectbox in bridge met een TP link router archer C7 V2 daarachter. Een 2 tal POE switchen verzorgt de voeding van de EAP's.

Ik heb veel problemen gehad met mn C5 en C7 routers van TP-LINK totdat ik er openwrt opgezet heb. Super eenvoudig is het niet; je moet je er wel in verdiepen.
Maar super stabiel en enorm te tweaken. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
kipusoep schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Wat versta je onder wifi uitval? Is het SSID weg? Of dat je verbonden bent en dat je ineens even geen internet meer hebt? Het laatste ervaar ik nu ook namelijk.
We ervaren dat er ineens geen internet meer is. Ik zie dat de verbinding even wegvalt en gelijk weer opkomt.
Kan jij zien welke firmware jij hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door vincedd op 18-07-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
@vincedd 2.1.0 build 20181107 rel. 39421

[ Voor 51% gewijzigd door plofkip op 18-07-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Jij hebt een andere firmware dan ik. Heb jij ook de eap245?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Zekers, moet alleen nog updaten blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
@TP-Link waarom is de Linux Controller software niet beschikbaar (laatste versie)? Op Windows is Omada Controller v3.2.1 beschikbaar, die zou toch gewoon ook voor Linux beschikbaar moeten zijn??
Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste