Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 11:24
Hi @meesje,

Goed dat ik je heb kunnen helpen en inspireren met mijn verhaal over de perfecte wifi. :)

Ik denk zeker dat je met een TP-Link set veel meer tevreden zult zijn dan een extra wifi accesspoint. Volgens mij erger jij je ook, net zoals ik, aan het feit dat er dan niet automatisch omgeschakeld wordt naar het beste, sterkste WiFi punt. De OC200 zorgt inderdaad voor het overschakelen, deze heb je dus echt nodig om dit doel te behalen.

Als je goedkoop wilt starten kun je inderdaad de PoE switch achterwege laten als er al PoE insterters bij het accesspoint zitten. Bij de EAP225 v3 zitten ze er in ieder geval bij. Omdat de OC200 zonder voeding wordt geleverd heb ik voor een PoE switch gekozen, de installatie in de meterkast ziet er dan direct netter uit zonder extra Power Inserters. Je kunt de OC200 overigens ook gewoon via een micro-USB voeden, als je nog een oude smartphone lader met micro-USB stekker hebt, dan is dat al voldoende.

Je kunt het zendvermogen op maximaal zetten via de optie custom. Op de 2.4 GHz zend ik nu met 20 dBm uit en op 5 GHz met 27 dBm. Dat is vrij ruim en je behaalt hiermee een flinke oppervlakte. Maar of dat voldoende is om door een etage te gaan of naar de tuin uit te stralen is sterk afhankelijk van de materialen in je huis. Ik woon zelf in een nieuwbouwhuis en gewapend betonnen vloeren met ook nog metaalfolie op de vloer zorgt er bij mij voor dat er nauwelijks nog signaal doorheen komt. De ramen zijn voorzien van HR++ glas, ook hier gaat weinig signaal doorheen. Maar als je het nu haalt met een standaard router, dan haalt de EAP het ook wel. Ik heb echter op iedere etage een eigen accesspoint hangen en van de zomer ga ik een EAP225 outdoor versie in de tuin hangen. We zien hier graag "volle bak" signaal. :)

Accesspoints halen het beste bereik als je ze aan het plafond hangt. Als dat niet mogelijk is dan zou ik ze aan de muur hangen, minimaal op 2 meter hoogte zodat ze overal goed bovenuit zenden. Als je ze op de vensterbank legt haal je er niet het maximum uit.

Met mesh heb ik geen ervaring, daar kan ik dus niet mee vergelijken.

Ik heb overigens toch een minpuntje gevonden aan de TP-Link set. Vooral oude Android toestellen en bepaalde apparatuur met goedkope WiFi hardware hebben soms problemen om te communiceren. Ze hebben dan wel verbinding met vol signaal maar er lijkt geen bit doorheen te komen. Uit- en aanschakelen lost het weer een tijdje op. In dit topic lijken meerdere tweakers hier last van te hebben. Sommigen lossen het op door band steering en of fast roaming uit te schakelen. Hier thuis is het opgelost door de oude meuk te vervangen voor nieuwere spullen die wel fast roaming ondersteunen. Op een Wifi printer na werkt alles nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-05 16:24
DjAntoon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:13:
@Peule_P Zo hoopte ik het ook te doen, maar mijn ip adres word meteen veranderd naar:
https://192.168.0.21/logi...c4-4280-8e10-90df20fa5b68

En dan kom ik niet verder meer.
Ik heb mijn netwerk al eens helemaal opnieuw opgestart maar het helpt niet.
Toch heb ik het idee dat er door het veranderen naar het hier bovenstaande, dat er wel contact is met de OC200...
Hmmm, op een andere computer lukt me het wel weer, lukt me niet met cache legen. 8)7

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 08:16
Peule_P schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:08:
Ik heb ook een soortgelijk issue met meerdere iPhones in huis, SE, 6S en 7.
Vol wifi maar geen internet, dus ik vermoedde dat dit met fast roaming en het switchen van 2.4 -> 5 te maken had, 10-20 seconden wachten en het probleem was weg.

Zodoende heb ik de SSID’s voor beide bands weer apart gemaakt en connect ik mijn phones enkel op de 5GHz SSID, probleem opgelost!
Fast roaming klinkt leuk, maar in praktijk is het maar matig...
Vreemde is dat ik iets soortgelijks meemaak met mijn Unifi AP's. 3 iphone SE's en 2 ipad 2018 in huis, maar alleen de iphone van mijn dochter heeft last van fast roaming. Speciaal voor haar een 2.4 GHz netwerk aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Geim schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:21:
[...]

Vreemde is dat ik iets soortgelijks meemaak met mijn Unifi AP's. 3 iphone SE's en 2 ipad 2018 in huis, maar alleen de iphone van mijn dochter heeft last van fast roaming. Speciaal voor haar een 2.4 GHz netwerk aangemaakt.
Even mijn eigen tekst nagelezen en heb de termen door elkaar gegooid... 8)7
Band Steering is het geen wat bij mij niet lekker werkt, zodoende een 2.4GHz SSID gemaakt enkel voor wat spul welk niet op 5GHz werkt (babyfoon, thermostaat etc,)
En op alle iPhone's gebruik ik enkel nog het 5GHz SSID, werkt vlekkeloos nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 08:16
En op alle iPhone's gebruik ik enkel nog het 5GHz SSID, werkt vlekkeloos nu >:)
Heb je daar wel voldoende bereik mee? Mijn ervaring is dat na een meter of 5 er al snel naar 2,4GHz overgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Ik heb nu met 3x de EAP225 vol bereik in het hele huis op 5GHz
1 AP in de woonkamer, 1 boven op de gang en 1 in de kelder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjAntoon
Aanbieding EAP245 V3 op kommago.nl Maar €55,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:22
DjAntoon schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:47:
BEDANKT VOOR UW BESTELLING >:) .

Stond op het punt de unify ap-ac-lite te bestellen maar voor deze prijs heb je toch een stukje betere specs. Direct maar 3 besteld en hopen dat het geen prijsfout is :7 . Aan de andere kant is 30% vrij normaal voor black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:27
Jan-man schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:10:
[...]

BEDANKT VOOR UW BESTELLING >:) .

Stond op het punt de unify ap-ac-lite te bestellen maar voor deze prijs heb je toch een stukje betere specs. Direct maar 3 besteld en hopen dat het geen prijsfout is :7 . Aan de andere kant is 30% vrij normaal voor black Friday.
Ik heb er ook 2 besteld. Koopje! Bedrag betaald en begin van de middag een bevestiging gehad dat ze verzonden zijn. Prijs klopt dus gewoon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

Tacoos

i am i

DjAntoon schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:47:
Nou nog zo'n aanbieding van de OC200 😋

Edit: toch maar gelijk een EAP245 besteld. Die stond evengoed al op 't verlanglijstje

[ Voor 17% gewijzigd door Tacoos op 23-11-2018 21:32 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Zo ze zijn binnen en hangen al :) 1 op zolder 1 in de woonkamer en 1 in de schuur. Nu nog spelen met de instellingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Net via de pricewatch 3x een eap 245 gekocht voor 54.99 per stuk met black friday korting. Van de week de controller bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Vraagje over de EAP245 v3:
Zodra ik de 2e LAN kabel erin steek, loopt het hele netwerk vast. Beide zitten in de TL-SG1016PE switch.
Ik dacht dat link aggregation automatisch ingesteld zou worden maar dat blijkt toch niet het geval. Ik vind geen instellingen hiervoor in de EAP245 en ook niet in de TL-SG1016PE. Wat zie ik over het hoofd? :?

Edit: Hmmm, was in de war met de EAP330, deze ondersteunt wel link aggregatie, de EAP245v3 niet, deze heeft alleen een bridge aansluiting.

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik zie link aggregation alleen staan bij de EAP330 ? Voor de EAP245 zie ik dit "De tweede gigabit ethernetpoort voor bridging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0kki
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-04 22:30
Hier ook gebruik gemaakt van de EAP245 v3 Black Friday aanbieding.

Mijn Apple Time Capsule en Airport Extreme die al een tijdje niet meer het gewenste resultaat gaven vervangen voor 3x EAP245 v3 & OC200 * TL-SG108PE v2 (Laatste via Amazon).
Doorslaggevend was de PoE-af mogelijkheid van de EAP245 v3. Dit scheelt in kosten toch weer ten opzichte van een PoE+ oplossing.

Op dit moment tijdelijk 1x EAP245 + OC200 + TL-SG108PE op zolder op het bureau liggen en 1x EAP245 met POE splitter in de woonkamer op het tv meubel liggen. Gebruik nog wel de router functie van de Apple Time Capsule maar heb beide Wifi netwerken uitgeschakeld,
Oftewel op dit moment de opstelling verre van ideaal maar resultaat is door het hele huis super. Haal wel meteen maximale snelheid van mijn Ziggo Max abbo.

Uiteraard pas een week alles draaien maar iPhones/iPads/laptops verbinden sneller, veel snellere response en tot nu toe geen plotselinge ondefinieerbare wifi onderbrekingen ervaren.

De vernieuwde versie van de EAP245 kwam voor mij precies op tijd. Over 2 weken nl. verhuizen naar nieuw huis waar ik met nieuwe Cat6 bekabeling op elke verdieping in het trappenhuis een EAP245 ga ophangen. Kijk er nu al naar uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
@st0kki Als je een Ziggo ConnectBox hebt kun je deze ook prima als router gebruiken. In de instellingen zet je alle WiFi uit en dan is het een prima router. Aangezien die dan niets anders meer dan routeren, heeft die daar ruim voldoende capaciteit voor. In het geval je nog een ouder model modem/router hebt, bel dan de Ziggo klantenservice en meldt dat je “geen plezier” meer ervaart aan de oude Ziggo router. Vooral voor de hoogste snelheden heb je het meest aan de ConnectBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb nu 3x een eap245 v3 in huis hangen met 1x een ssid voor de telefoons en laptops, 1x een ssid voor de wifi schakelaars en 1x een ssid voor het gastnetwerk. en een oc200 in mijn patchkast staan. Ik had met 1 ap dat ie steeds uitviel en soms op pending bleef staan. Bleek dat ie zat te vechten met een ip adres dat vast in een ip camera stond. De camera maar een ander adres gegeven en nu draait de boel goed. Nu aankijken of alles stabiel blijft draaien en dan de boel defenitief aan de muur ophangen. Kids ook weer blij dat de wifi goed werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door vincedd op 03-12-2018 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
@robertwebbe Bedankt voor je uitvoerige reactie op mijn post in dit topic. Ik heb toch eerst een poging ondernomen met een Ziggo AP. Voor het resultaat zie: meesje in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Behalve de genoemde test, heb ik er verder nog geen intensief gebruik van gemaakt. Maar voor nu ben ik zeer positief verrast en is het nog niet nodig om over te stappen naar mesh of managed AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ik ben dit draadje aan het volgen. Ik ga op korte termijn 2 x eap245v3 in het netwerk plaatsen. Ik ben echter nog niet overtuigd van de controller software (24/7 een pc laten draaien) of de OC200. Beide kosten geld qua aanschaf en verbruik. Maar brengt het ook écht iets? Bandsteering heb ik niet nodig ivm dekking. Wat is dan eigenlijk een (goede) reden om niet de webinterface te gebruiken maar de software/oc200?

Wie overtuigd mij? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:52:
[...]

Zou je mij misschien kunnen voorzien van de exacte typenummers van de apparaten waar je problemen mee hebt? Ik heb het probleem aangekaart bij ons hoofdkantoor met de suggestie die @robertwebbe gaf, wellicht dat ze er iets mee kunnen.
Hoi TP-Link, heb je hier misschien een update over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Edje040 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:56:
Ik ben dit draadje aan het volgen. Ik ga op korte termijn 2 x eap245v3 in het netwerk plaatsen. Ik ben echter nog niet overtuigd van de controller software (24/7 een pc laten draaien) of de OC200. Beide kosten geld qua aanschaf en verbruik. Maar brengt het ook écht iets? Bandsteering heb ik niet nodig ivm dekking. Wat is dan eigenlijk een (goede) reden om niet de webinterface te gebruiken maar de software/oc200?

Wie overtuigd mij? 😉
Is eigenlijk alleen nodig voor de gasten portal. Ik draai ook niet 24/7 de pc en werkt prima. Heb alles geconfigureerd met de controller software op mijn eigen pc en die staat 5 x per week maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ok thnx. Er zijn er genoeg die een OC200 hebben lees ik hier. Die zullen dan wel veel gasten over de vloer krijgen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Belangrijkste voordelen van de OC200 zijn voor mij dat die continu fast roaming doet. Volgens mij regelt het accesspoint zelf de band steering en optimale kanaalkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Edje040 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:39:
Ok thnx. Er zijn er genoeg die een OC200 hebben lees ik hier. Die zullen dan wel veel gasten over de vloer krijgen 😉
Ik heb weinig gaaten over de vloer en de oc200 staat duimen te draaien. Maar het benaderen gaat wel beter dan op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Tacoos schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:38:
[...]

Hoi TP-Link, heb je hier misschien een update over?
Ik heb er een mail achteraan gestuurd, ons HQ wil het zelf gaan testen. Kan je mij laten weten welk versienummer van de EAP 225 je gebruikt en welke firmware versies je hebt getest?

Heb je het probleem ook als je de controllersoftware op bijvoorbeeld een computer draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:31:
[...]

Ik heb er een mail achteraan gestuurd, ons HQ wil het zelf gaan testen. Kan je mij laten weten welk versienummer van de EAP 225 je gebruikt en welke firmware versies je hebt getest?

Heb je het probleem ook als je de controllersoftware op bijvoorbeeld een computer draait?
Ten tijde van de melding waren dat 2x eap v3 met fw versie 2.3.0 Build 20180628.
Nu is er een EAP245 v3 bijgekomen die draait op fw versie 2.1.0 Build 20181107 Rel. 39421 en draaien de eap225 op fw 2.4.0 Build 20181121 Rel. 55897
Omada Controller versie steeds 3.0.2 linux op rpi uit een built van R1D2 op tp-link forum.
Ik merk geen verschil met de nieuwere fw.

Toevoeging:
Afgelopen weekend heeft de Omada software 3.0.2 gedraaid op een win10 pc ipv op de pi. Dat leidt niet tot een merkbaar ander gedrag of verbetering, helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Tacoos op 17-12-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Laatst online: 21:43
Zelf al een jaar 2x een EAP 245 v1 en met de laatste actie ook een EAP 245 v3 opgehangen, werkt allemaal prima samen. Zelf heb ik gekozen voor de ZyXEL GS1900-10HP, omdat die met goede resultaten uit de test bij de buren kwam tov. andere switches met PoE+, ook alle 8 de poorten van PoE+ kan bieden en simpelweg momenteel een goede prijs.

Collega's van mij zijn helemaal enthousiast over Ubiquiti en maakte mij bekend met de Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG). Is de OC200 daar een tegenhanger van of dit dat apparaat meer? Voor mogelijkheden voor security ben ik nog wel benieuwd, zeker in het geval ik zou kiezen om mijn Ziggo router in bridge te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
mailis schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:34:
Zelf al een jaar 2x een EAP 245 v1 en met de laatste actie ook een EAP 245 v3 opgehangen, werkt allemaal prima samen. Zelf heb ik gekozen voor de ZyXEL GS1900-10HP, omdat die met goede resultaten uit de test bij de buren kwam tov. andere switches met PoE+, ook alle 8 de poorten van PoE+ kan bieden en simpelweg momenteel een goede prijs.

Collega's van mij zijn helemaal enthousiast over Ubiquiti en maakte mij bekend met de Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG). Is de OC200 daar een tegenhanger van of dit dat apparaat meer? Voor mogelijkheden voor security ben ik nog wel benieuwd, zeker in het geval ik zou kiezen om mijn Ziggo router in bridge te zetten.
De 245 heeft geen poe+ nodig.

De usg is een router/firewall de oc200 is de cloud controller voor de omeda software.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-man op 19-12-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Laatst online: 21:43
Jan-man schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:29:
[...]
De 245 heeft geen poe+ nodig.

De usg is een router/firewall de oc200 is de cloud controller voor de omeda software.
Klopt dat de 245 geen PoE+ nodig heeft, ik maakte de keuze voor de switch van Zyxel ook voor het geval ik andere apparaten wil aansluiten die wel PoE+ nodig hebben (IP camera bijvoorbeeld).

Als ik het goed begrijp biedt TP-Link dus niet een volledig vergelijkend product waarin een firewall is opgenomen?

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Tacoos schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:52:
[...]

Ten tijde van de melding waren dat 2x eap v3 met fw versie 2.3.0 Build 20180628.
Nu is er een EAP245 v3 bijgekomen die draait op fw versie 2.1.0 Build 20181107 Rel. 39421 en draaien de eap225 op fw 2.4.0 Build 20181121 Rel. 55897
Omada Controller versie steeds 3.0.2 linux op rpi uit een built van R1D2 op tp-link forum.
Ik merk geen verschil met de nieuwere fw.

Toevoeging:
Afgelopen weekend heeft de Omada software 3.0.2 gedraaid op een win10 pc ipv op de pi. Dat leidt niet tot een merkbaar ander gedrag of verbetering, helaas.
Ons HQ heeft jouw problemen nog niet na kunnen bootsten, heb je de mogelijkheid om speedtest te draaien op de samsung apparaten met en zonder fast roaming en hier screenshots van te maken?
En zitten de controller en de AP's in het zelfde subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:00
Even een vraag: De EAP245 heeft een tweede ethernetpoort. Kan ik daarachter nog een ander apparaat hangen? Dan kan ik bijvoorbeeld de TV op een slaapkamer erachter hangen, en dan wel bedraad.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
koppie schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:31:
Even een vraag: De EAP245 heeft een tweede ethernetpoort. Kan ik daarachter nog een ander apparaat hangen? Dan kan ik bijvoorbeeld de TV op een slaapkamer erachter hangen, en dan wel bedraad.
Ja voor gewoon internet is het geen probleem maar bijvoorbeeld itv kastje kan wel gaan storen.
mailis schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:44:
[...]

Klopt dat de 245 geen PoE+ nodig heeft, ik maakte de keuze voor de switch van Zyxel ook voor het geval ik andere apparaten wil aansluiten die wel PoE+ nodig hebben (IP camera bijvoorbeeld).

Als ik het goed begrijp biedt TP-Link dus niet een volledig vergelijkend product waarin een firewall is opgenomen?
Je tplink heeft ook routers. Maar niet in de omeda lijn zover ik weet

[ Voor 38% gewijzigd door Jan-man op 22-12-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik ben aan het stoeien met het blokkeren van bepaalde content. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Het lukt mij om bij bepaalde apparaten te zorgen dat ze geen 18+ materiaal mogen tonen. Maar dan moet het apparaat al bekend zijn. Ik wil gewoon kunnen aangeven dat geen enkel apparaat deze content laat zien. Hoe doe ik dat in de TP-link router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
Jan-man schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:47:
[...]
Ja voor gewoon internet is het geen probleem maar bijvoorbeeld itv kastje kan wel gaan storen.
[...]
Bedankt en besteld. Ik was niet helemaal duidelijk, het is niet voor internet-tv, maar voor het 'smart' -gedeelte.
--
Inderdaad zit er een klein mini-switch in, en kan je er een bedraad apparaat achteraan hangen. Daarnaast is de doorvoersnelheid enorm! :)

[ Voor 18% gewijzigd door koppie op 24-12-2018 20:50 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:05:
[...]

Ons HQ heeft jouw problemen nog niet na kunnen bootsten, heb je de mogelijkheid om speedtest te draaien op de samsung apparaten met en zonder fast roaming en hier screenshots van te maken?
En zitten de controller en de AP's in het zelfde subnet?
Ja, alle AP's zitten in hetzelfde subnet (192.168.4.x). De topologie is als volgt:
KPN router --> ASUS RT-AC66 (DHCP server, wifi disabled) --> unmanaged switch --> AP's

Ik heb 5x een speedtest gedaan met fast roaming aan en 5x met fast roaming uit op de SM-T113.
Met fast roaming:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/j7690j.png

Zonder fast roaming:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20uv9tg.png

De ping varieert steeds tussen 8 en 12 ms, de jitter ook ongeveer. Up en download snelheid zijn ook steeds ongeveer hetzelfde. Blijkbaar maakt fast roaming toch niet zoveel uit. Behalve bij aantal disconnects misschien; Met en zonder fast roaming raak de tablet grofweg elk kwartier wel een keer verbinding met internet kwijt, hier zie je het gebeuren:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/66jij9.png

En dit is dan de melding die ik zie:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/243ght1.png
Vanaf daar helpt wifi uit en weer aanzetten op de tablet het best.

Bij dezelfde speedtest krijg ik dit resultaat op mijn Sony XZ2c:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2v9q3i9.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Tacoos schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:55:
[...]

Ja, alle AP's zitten in hetzelfde subnet (192.168.4.x). De topologie is als volgt:
KPN router --> ASUS RT-AC66 (DHCP server, wifi disabled) --> unmanaged switch --> AP's

Ik heb 5x een speedtest gedaan met fast roaming aan en 5x met fast roaming uit op de SM-T113.

[Afbeelding]
Ziggo hier, dan TP link archer C7, 3xEAP225V3 met OC200.

Speedtest bedraad: 12ms 201,9Mbps 20,5Mbps
Sony ZX2c: 12ms 189,7Mbps 20,4Mbps

Ik geloof dat mijn wifi het wel doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb de eap225 en eap245 (beide laatste versie) op een ziggo connectbox. Er draait geen omada controller. Is het mogelijk om hier een gastnetwerk in aan te maken waar de gebruikers andere aangesloten apparatuur niet kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Supersurfer schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:04:
Ik heb de eap225 en eap245 (beide laatste versie) op een ziggo connectbox. Er draait geen omada controller. Is het mogelijk om hier een gastnetwerk in aan te maken waar de gebruikers andere aangesloten apparatuur niet kan zien?
Nee heb je een router met vlan voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
Jan-man schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:45:
[...]

Nee heb je een router met vlan voor nodig.
We zitten vast aan de ziggo router met wifisports; de kinderen gebruiken deze regelmatig. De ziggo router is heel beperkt in mogelijkheden en levert ook andere problemen op in mijn netwerk zoals het niet communiceren met een managed router.

Is het mogelijk om een 2e router achter de ziggo te zetten? Ik heb bnog een r7000 staan die hiervoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Dat kan zeker, zolang je maar bij 1 router DHCP uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
Peule_P schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:20:
Dat kan zeker, zolang je maar bij 1 router DHCP uit zet
Als ik nu bij de ziggo router de dhcp server uit zet en bij de netgear aan, werkt dat? Hoe vindt de ziggo router dan de netgear router?
En hoe werkt dat met port forwarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Supersurfer Ik heb van Ziggo een Ubee UBC1318ZG modem, deze heeft de mogelijkheid om de interne router geheel uit te zetten. Mogelijk kun je deze ook krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 26-12-2018 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Supersurfer schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:54:
Als ik nu bij de ziggo router de dhcp server uit zet en bij de netgear aan, werkt dat? Hoe vindt de ziggo router dan de netgear router?
En hoe werkt dat met port forwarding?
Je hebt twee opties :
1. NAT achter NAT.
2. De R7000 inzetten als een switch/accesspoint/DHCP server.

Optie 1 is gewoon aansluiten en gaan met die banaan!
Optie 2 kan je misschien beter eerst eens hier doorlezen : [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Supersurfer schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:04:
Ubiquiti accesspoint kunnen dit wel, maar persoonlijk vind ik het geen fijne oplossing : Je accesspoint wordt ermee belast (Firewall!) en op MAC niveau kan je nog steeds het een en ander doen als je kwaad in de zin zou hebben...

Kortom : Ga eens prutsen met die R7000 en als dat niet het gewenste resultaat geeft overweeg dan een router met VLAN support!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Supersurfer schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:29:
[...]

We zitten vast aan de ziggo router met wifisports; de kinderen gebruiken deze regelmatig. De ziggo router is heel beperkt in mogelijkheden en levert ook andere problemen op in mijn netwerk zoals het niet communiceren met een managed router.

Is het mogelijk om een 2e router achter de ziggo te zetten? Ik heb bnog een r7000 staan die hiervoor geschikt is.
Als je er aparte vlans met aparte subnetten op kan zetten dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
robertwebbe schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:30:
@Supersurfer Ik heb van Ziggo een Ubee UBC1318ZG modem, deze heeft de mogelijkheid om de interne router geheel uit te zetten. Mogelijk kun je deze ook krijgen.
Het nadeel van deze optie is dat we dan ook geen gebruik meer kunnen maken van wifispots, daar zullen mijn twee pubers helaas heel ongelukkig van worden. Dit is voor ons geen optie.

Ik gebruik nu de r7000 als access point, hierdoor worden alle routerfuncties zoals dhcp en vlan uitgeschakeld. Om vlan te gebruiken zal ik hem dan ook als volwaardige router moeten inzetten. In het verleden heb ik dit ook gedaan maar met 2 dhcp servers draaiend op beide routers en dat leverde veel problemen op (ik herinner me alleen niet of de dhcp servers op hetzelfde subnet draaiden)

Ik vraag me af of dit op een andere wijze wel goed uit te voeren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
Volgens mij moet je die r7000 erachter plaatsen en de UBEE aansluiten op de WAN-poort van de netgear r7000, en de rest via de R7000 laten lopen. Dan krijg je NAT achter NAT. Zet voor voorkoming van chaos de wifi uit op de UBEE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:57
Ik heb een blog post geschreven over hoe ik vrij simpel de TP-Link EAP Controller v3.0.5 op de Raspberry Pi aan de gang gekregen heb. Ik had wat methodes gevonden die aangepaste bestanden aanleverden of na de installatie de foutmeldingen gingen wegwerken, maar dat voelde toch niet lekker. Ik gebruik liever geen software van een onbekende op het internet en foutmeldingen tijdens de installatie heb ik ook liever niet.

Het is gelukkig erg simpel. Deze methode gebruikt de officiële software van TP-Link. Verder staat er precies welke aanpassingen we maken aan de control.sh en install.sh bestanden, zodat je precies weet wat je installeert:

https://dreambyte.nl/2018...ntroller-on-raspberry-pi/

Kort samengevat: Installeer Java en MongoDB (Raspbian Lite heeft die niet standaard), maak een symlink naar de juiste MongoDB installatie en pas control.sh aan om de software voor de x64 architectuur, die TP-Link mee levert, niet te gebruiken. Daarna voegen we nog een user toe zodat de EAP Controller niet als root draait en dan kunnen we zonder problemen de installatie starten :)

Scheelt toch weer een paar tientjes vergeleken met de OC200 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door job_h op 29-12-2018 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
job_h schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:26:
Ik heb een blog post geschreven over hoe ik vrij simpel de TP-Link EAP Controller v3.0.5 op de Raspberry Pi aan de gang gekregen heb.
Misschien een vraag een beetje off-topic, maar kan jij vanuit de EAP controller software wel andere banden dan tot 48 in de 5 GHZ gebruiken op bijvoorbeeld de EAP245?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
koppie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:07:
[...]

Misschien een vraag een beetje off-topic, maar kan jij vanuit de EAP controller software wel andere banden dan tot 48 in de 5 GHZ gebruiken op bijvoorbeeld de EAP245?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@koppie @Edje040
Nu jullie het zeggen valt het mij nu pas op dat het in combinatie met EAP245v3's niet kan en bij EAP225v3's wel.

EAP225v3: (klier hier voor een groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4851/31585783397_1e8efc357b_b.jpg

EAP245v3: (klik hier voor groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4830/31585783487_1bab2becd1_b.jpg
@TP-Link Is dit nog een bug in de EAP245v3 firmware?

[ Voor 246% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
@robertwebbe Ik heb de laatste versie gedownload, en nu ik nog een keertje kijk, zie ik dat alhoewel er EU in de link staat, er uiteindelijk een US aanduiding in het zip-bestandsnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@koppie In de UK is versie 2.0.0 voor de EAP245v3 nog beschikbaar:
https://www.tp-link.com/uk/download/EAP245.html#Firmware

Ik kan hem momenteel alleen even nog niet installeren want er wordt nog druk geWifFt. Waarschijnlijk vannacht kan ik hem installeren en zien of dit het kanaaldingetje oplost.

[ Voor 75% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2018 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
@robertwebbe Thx! Geprobeerd en helaas werkt ook niet! Daarbij zit in deze oude ook niet de band steering naar 5Ghz voor clients. Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job_h
koppie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:07:
[...]

Bij mijn EAP225-Outdoor(EU) kan ik channels 36 t/m 64 en 100 t/m 112 selecteren. Als ik robertwebbe's reactie lees lijkt het inderdaad een bug in de EAP245 firmware. Hopelijk kan de TP-Link gebruiker op GoT je verder helpen.

Edit:
Misschien een domme vraag, maar je hebt de regio wel op Nederland staan?

[ Voor 23% gewijzigd door job_h op 30-12-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@job_h Waar vind je deze instelling dan? Volgens mij is de tijdzone de enige optie om een lokatie op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
robertwebbe schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:47:
@job_h Waar vind je deze instelling dan? Volgens mij is de tijdzone de enige optie om een lokatie op te slaan.
Hmmm, die optie zat eerder onder System - Country/Region, maar die optie kan ik niet meer vinden.

Ik denk dat het alleen voor frequenties limiteren gebruikt werd en vervangen is door deze optie per access point bij de 5ghz settings:
Channel Limit [enable/disable]
Note : In EU member states and EFTA countries, the operation in the frequency range 5150MHz - 5350MHz is not allowed outdoors.

[ Voor 12% gewijzigd door job_h op 31-12-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
En die optie zit er bij de EAP245v3 dus weer niet bij. Misschien heeft @TP-Link nog iets meer te melden...

Even een update vanuit TP-link support, op mijn volgende vraag:
In my EAP245 only the first four 5 GHZ bands are available. 36 - 48. In my Country more are available, and necessary as al ISP-provided routers use these bands. Problem is I think the provided newest firmware https://www.tp-link.com/nl-be/download/EAP245.html which after download turns te be an US version. Can you deliver a EU version for the latest?
Antwoord:
Thank you for your support request. The US firmware is simular to the EU firmware and have nothing to do with the 5Ghz bands. Now channel 32 to 48 are standard channels for the 5Ghz, and there are no firmwares that provide the DFS channels 52 to 64. Here are four Bands in 5G channel, and only Band1-Ban3 is avalible in EU due to the restriction in law. (Band 4 is abalible in US).
(Band 1: 36-48 / Band 2: 52-64 (DFS channel) / Band 3: 100-140 (DFS channel) / Band 4: 149-165 ). So it could be that in the past Band 2 was available, but by European law giving we can not provide Band 2 anymore, and had to take it out of the firmware sinds 2016.
Helaas kan ik daar dus weinig mee. DFS channels niet legaal? Dat lijkt me heel stug. Maar ik moet nog even verder zoeken.

[ Voor 85% gewijzigd door koppie op 02-01-2019 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zal ook eens een ticket inschieten maar dan met de vraag waarom de EAP225v3 het wel kan en de EAP245v3 niet.

Edit: ook even gebeld en daar werd mij door Michel verteld dat het te maken heeft met EU regulatie. Volgens hem zou je niet meer op alle DFS kanalen mogen zenden. Ik heb even zitten googlen maar volgens mij mag dat nog wel mits je dynamic frequency selection (DFS) en transmit power control (TPC) correct toepast.

Edit 2: Ik heb nog even zitten zoeken naar de genoemde EU regulatie.
Op https://wetten.overheid.nl/BWBR0036378/2016-12-28 kun je in ‘subcategorie 2.: radioapparaten bestemd voor breedbanddata transmissieapparatuur’ precies vinden wat er in Nederland is toegestaan voor WiFi op 5 GHz.

5150 MHz – 5250 MHz (U-NII-1 band):
kanaal 36: 5170 - 5190 MHz
kanaal 40: 5190 - 5210 MHz
kanaal 44: 5210 - 5230 MHz
kanaal 48: 5230 - 5250 MHz
200 mWatt e.i.r.p.
10 mW/MHz vermogensdichtheid
Alleen binnenshuis
Dit is het maximum gemiddelde e.i.r.p., hiermee wordt het e.i.r.p. bedoeld van een burst uitzending met de hoogste instelling van het uitgangsvermogen van de zender indien een vorm van Transmitter Power Control is geïmplementeerd.

5250 MHz – 5350 MHz (U-NII-2 band):
kanaal 52: 5250 - 5270 MHz
kanaal 56: 5270 - 5290 MHz
kanaal 60: 5290 - 5310 MHz
kanaal 64: 5310 - 5350 MHz
200 mWatt e.i.r.p.
10 mW/MHz vermogensdichtheid
Alleen binnenshuis
Dit is het maximum gemiddelde e.i.r.p., hiermee wordt het e.i.r.p. bedoeld van een burst uitzending met de hoogste instelling van het uitgangsvermogen van de zender indien een vorm van Transmitter Power Control is geïmplementeerd.

Het zendvermogen wordt met Transmitter Power Control geregeld, waardoor er gemiddeld een mitigatiefactor wordt verkregen van ten minste 3 dB op het maximale toegestane outputvermogen van een systeem. Indien er geen gebruik van TPC wordt gemaakt, wordt de maximaal toegestane gemiddelde e.i.r.p. en de corresponderende maximale dichtheid van de gemiddelde e.i.r.p. met 3 dB gereduceerd.

Er dienen mitigatietechnieken te worden gehanteerd die ten minste dezelfde mate van bescherming geven als de detectie-, operationele- en responsvereisten zoals beschreven in de norm EN 301 893, ten einde een werking te verzekeren die met radiodeterminatie-systemen verenigbaar is.

5470 MHz – 5725 MHz (U-NII-2-Ext band);
kanaal 100: 5490 - 5510 MHz
kanaal 104: 5510 - 5530 MHz
kanaal 108: 5530 - 5550 MHz
kanaal 112: 5550 - 5570 MHz
kanaal 116: 5570 - 5590 MHz
kanaal 120: 5590 - 5610 MHz
kanaal 124: 5610 - 5630 MHz
kanaal 128: 5630 - 5650 MHz
kanaal 132: 5650 - 5670 MHz
kanaal 136: 5670 - 5690 MHz
kanaal 140: 5690 - 5710 MHz
1 Watt e.i.r.p.
50 mW/MHz vermogensdichtheid
Zowel binnenshuis als buitenshuis

Het zendvermogen wordt met Transmitter Power Control geregeld, waardoor er gemiddeld een mitigatiefactor wordt verkregen van ten minste 3 dB op het maximale toegestane outputvermogen van een systeem. Indien er geen gebruik van TPC wordt gemaakt, wordt de maximaal toegestane gemiddelde e.i.r.p. en de corresponderende maximale dichtheid van de gemiddelde e.i.r.p. met 3 dB gereduceerd.

Er dienen mitigatietechnieken te worden gehanteerd die ten minste dezelfde mate van bescherming geven als de detectie-, operationele- en responsvereisten zoals beschreven in de norm EN 301 893, ten einde een werking te verzekeren die met radiodeterminatie-systemen verenigbaar is.

Wat ik nog niet eerder begrepen had was het feit dat als je 2 kanalen gebundeld gebruikt (2x 20 MHz) dat dan ook het ingestelde uitgangsvermogen verdeeld wordt over 2 kanalen. En bij 4 kanalen (80 MHz) nog een keer zodat je maar een vierde van het vermogen overhoudt. De throughput wordt veel groter maar het bereik een stuk kleiner. Eigenlijk wel zo eerlijk anders gaat iedereen weer alle kanalen met hoog vermogen lopen dicht drukken.

[ Voor 230% gewijzigd door robertwebbe op 02-01-2019 21:30 . Reden: onderbouwing toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Antwoord van TP-Link:

"Now EAP225 v3 supports DFS, according to the law of EU, the devices which work at band2 and band3 need to support DFS feature, that means when the devices detect the radar signal, they have to change to other channels.

Because only EAP225 v3 and EAP225-outdoor support DFS, other EAP products don't support DFS channel, it needn't to mention it in the product page."

Alleen de EAP225 v3 en EAP225-Outdoor hebben dus ondersteuning voor DFS. -O-

Ik heb nog gevraagd of de beperking van DFS support in de EAP245v3 in de hardware of in de software zit. Want als dit laatste het geval is, dan zou dit nog een wens voor de toekomst kunnen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 03-01-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Weet iemand misschien of de EAP225-Wall met Passive Power over Ethernet werkt of alleen met 802.3af/802.3at?
https://www.tp-link.com/n...cat-5694_EAP225-Wall.html

Als het kan wil ik de EAP225-Wall op de Passive POE adapter aansluiten (die met de EAP225-Outdoor geleverd werd) en de POE-out van de EAP225-Wall gebruiken om de EAP225-Outdoor van stroom te voorzien.

Ik betwijfel het zelf een beetje. Als dat niet kan moet ik een 802.3af/802.3at switch aanschaffen voor alleen deze aansluiting, wat een beetje zonde is. Maarjah, dat is dan maar niet anders.

Edit:
@TP-Link

[ Voor 13% gewijzigd door job_h op 07-01-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

[...]

Met fast roaming:
[Afbeelding]

Zonder fast roaming:
[Afbeelding]

De ping varieert steeds tussen 8 en 12 ms, de jitter ook ongeveer. Up en download snelheid zijn ook steeds ongeveer hetzelfde. Blijkbaar maakt fast roaming toch niet zoveel uit. Behalve bij aantal disconnects misschien; Met en zonder fast roaming raak de tablet grofweg elk kwartier wel een keer verbinding met internet kwijt, hier zie je het gebeuren:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Tacoos Bedankt voor de uitgebreide info. Helaas ivm. de feestdagen was er niemand aanwezig, ik heb alle info doorgezet naar het hoofdkantoor zodat ze het kunnen nabootsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

robertwebbe schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:20:
Antwoord van TP-Link:

"Now EAP225 v3 supports DFS, according to the law of EU, the devices which work at band2 and band3 need to support DFS feature, that means when the devices detect the radar signal, they have to change to other channels.

Because only EAP225 v3 and EAP225-outdoor support DFS, other EAP products don't support DFS channel, it needn't to mention it in the product page."

Alleen de EAP225 v3 en EAP225-Outdoor hebben dus ondersteuning voor DFS. -O-

Ik heb nog gevraagd of de beperking van DFS support in de EAP245v3 in de hardware of in de software zit. Want als dit laatste het geval is, dan zou dit nog een wens voor de toekomst kunnen zijn.
We kunnen niet met zekerheid zeggen of de beperking op hardware of software gebaseerd is, ik zal de vraag doorzetten, maar de kans bestaat dat ik er geen duidelijk antwoord op ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

job_h schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:27:
Weet iemand misschien of de EAP225-Wall met Passive Power over Ethernet werkt of alleen met 802.3af/802.3at?
https://www.tp-link.com/n...cat-5694_EAP225-Wall.html

Als het kan wil ik de EAP225-Wall op de Passive POE adapter aansluiten (die met de EAP225-Outdoor geleverd werd) en de POE-out van de EAP225-Wall gebruiken om de EAP225-Outdoor van stroom te voorzien.

Ik betwijfel het zelf een beetje. Als dat niet kan moet ik een 802.3af/802.3at switch aanschaffen voor alleen deze aansluiting, wat een beetje zonde is. Maarjah, dat is dan maar niet anders.

Edit:
@TP-Link
De EAP225 Wall werkt enkel met 802.3af/802.3at.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

[...]

Met fast roaming:
[Afbeelding]

Zonder fast roaming:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb terugkoppeling van ons hoofdkantoor ontvangen. Bepaalde nieuwere technieken als Band Steering, Airtime fairness, Load Balance, RSSI Threshold en Rogue AP detection kunnen mogelijk voor het probleem zorgen. Je kan deze functies stuk voor stuk uitschakelen en kijken of dit invloed heeft. Ons hq vroeg of het mogelijk is om je configuratiebestand naar ons te mailen, dan kunnen ze de situatie zo exact mogelijk nabootsen. Dit kan naar support.nl@tp-link.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Ik heb terugkoppeling van ons hoofdkantoor ontvangen. Bepaalde nieuwere technieken als Band Steering, Airtime fairness, Load Balance, RSSI Threshold en Rogue AP detection kunnen mogelijk voor het probleem zorgen. Je kan deze functies stuk voor stuk uitschakelen en kijken of dit invloed heeft. Ons hq vroeg of het mogelijk is om je configuratiebestand naar ons te mailen, dan kunnen ze de situatie zo exact mogelijk nabootsen. Dit kan naar support.nl@tp-link.com
Waar staat dat config bestand en hoe heet dat of kan ik gewoon een back-up draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Tacoos schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Waar staat dat config bestand en hoe heet dat of kan ik gewoon een back-up draaien?
Ga naar System -> Backup&Restore en klik op backup

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4uU73ip.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TP-Link op 11-01-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 10:03
Ik draai 2x een EAP330 met OC200.
Deze draaide op SW v1.2
Als ik op check for update klikte zag ik dat ze up2date waren.

Op de website staat echter dat v1.4 beschikbaar is en bij handmatig installeren werkte dat wel.

Hebben meer mensen dit 'issue'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:43:
[...]

Ga naar System -> Backup&Restore en klik op backup

[Afbeelding]
Ik heb de settingsfile gestuurd met wat info die ik ook al in het topic heb gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Tacoos schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Ik heb de settingsfile gestuurd met wat info die ik ook al in het topic heb gedeeld
De settings file is binnen, nog 2 vragen;

Wanneer je het probleem ervaart, zitten de apparaten dan op 2.4 of op 5Ghz en is het mogelijk dat de apparaten van accesspoint proberen te wisselen omdat je ze verplaatst en ze daarom hun verbinding verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Wanneer je het probleem ervaart, zitten de apparaten dan op 2.4 of op 5Ghz en is het mogelijk dat de apparaten van accesspoint proberen te wisselen omdat je ze verplaatst en ze daarom hun verbinding verliezen?
De SM-T113 tablets doen vlgs mij alleen 2.4GHz. Ook als ik gedurende langere tijd niet verplaats en wifi al eens heb uitgezet en weer aan, ondervind ik nog steeds problemen.
De 2.4 en 5 GHz band hebben hetzelfde ssid, ik weet ff niet of de problemen op een specifieke band spelen voor apparaten die beide kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb ook een paar apparaten die wel verbinding hadden maar er kwam geen data meer van en naar. Na wat spelen lijkt dat met band steering te maken te hebben. Het zijn bij mij ook apparaten die alleen 2,4 GHz doen. Mijn oplossing is een extra 2,4 GHz netwerk maken genaamd Oude meuk en daar dan die aparaten op aan te melden. Omdat er geen 5 GHz netwerk is met die naam, kan er niet gebandsteert worden en nu gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saied_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-02 06:37
Ik sta op het punt om een nieuwe AP aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de Omada software te installeren op een Synology DS 218+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Saied_ Ik heb nog geen Omada Controller package gezien voor de Synology DiskStation.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

robertwebbe schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:56:
Ik heb ook een paar apparaten die wel verbinding hadden maar er kwam geen data meer van en naar. Na wat spelen lijkt dat met band steering te maken te hebben. Het zijn bij mij ook apparaten die alleen 2,4 GHz doen. Mijn oplossing is een extra 2,4 GHz netwerk maken genaamd Oude meuk en daar dan die aparaten op aan te melden. Omdat er geen 5 GHz netwerk is met die naam, kan er niet gebandsteert worden en nu gaat het wel goed.
Hmm, ik heb nu een netwerk 'oudemeuk' gemaakt en daar de tablets mee verbonden, maar de verbindingsproblemen blijven?
Alleen 2.4 GHz en alleen oudere apparaten.
Saied_ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:36:
Ik sta op het punt om een nieuwe AP aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de Omada software te installeren op een Synology DS 218+?
Er is geen Synology packet voor Omada, maar omdat je NAS op een Intel soc draait, zou je met behulp van Docker iets moeten kunnen inrichten. Daar is wel eea over te vinden.
(ik heb een Synology met arm soc, daar ging 't niet mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-05 14:13
Heeft iemand ervaring / links voor het installeren van Omada controller op een Synology DS918+, bijvoorbeeld onder docker?

Ik vind wel veel of het draaien van de Unify controller als docker container onder Synology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
TP-Link schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:42:
[...]

We kunnen niet met zekerheid zeggen of de beperking op hardware of software gebaseerd is, ik zal de vraag doorzetten, maar de kans bestaat dat ik er geen duidelijk antwoord op ga krijgen.
@TP-Link Hier nog iets van vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Zijn er hier al Tweakers met ervaringen met de Outdoor versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@job_h heeft een EAP225 Outdoor. Ik ga er van het voorjaar eentje buiten ophangen.

[ Voor 42% gewijzigd door robertwebbe op 02-02-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
BlackWhizz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:52:
Hier heb ik een EAP225 Outdoor hangen. Deze doet het prima, momenteel nog geen last gehad. Bereik is super, tot 150m heb ik nog goed bereik (om te internetten). Is een prima product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
BlackWhizz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:52:
De 225-Outdoor doet het prima. Bereik is ook goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door job_h op 02-02-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 18:57
Prijsalert voor de EAP245 bij Bol: € 30,71!!! Dat is toch te mooi om waar te zijn?
De link naar Bol even gevolgd en ja hoor.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Er schiet wel vaker een foutje in de prijs tracker. Vaak binnen een paar minuten opgelost. Tegen de tijd dat je het ziet en er op klikt is het vaak al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:25:
[...]

In afwachting van een antwoord heb ik de cpu en mem loads van mijn Rpi eens gelogd
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rs4x2p.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2u9n02d.png

Ik heb niet t idee dat mijn Rpi het erg zwaar heeft.
Verder heb ik een tijdje gedraaid met band steering en airtime fairness uit, maar die staan nu weer aan.
Load balance staat uit, rogue AP detection staat uit. RSSI threshold op default settings.

Wat doet fallback IP in accespoint eigenschappen?
Heeft HQ nog wat teruggemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Stukje feedback voor TP-Link (bedrijf, niet persoonlijk):
Ik vind het persoonlijk nogal jammer dat de snelheid van de EAP225-Wall in tegenstelling tot de andere EAP225's beperkt is tot 100 Mbps (Fast Ethernet) in plaats van 1.000 Mbps (Gigabit), de wireless verbindingen kunnen sneller en dan zitten er nog drie netwerkpoorten op om kabels in te pluggen. Als die ook vol zitten, dan zou daar theoretisch nog drie keer 100 Mbps over kunnen, maar dat botst nogal met de achterliggende aansluiting.
Afgezien daarvan vind ik het een aanrader.

Is dit mogelijk met een toekomstige firmware-update op te lossen of is dit hard-wired?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
Freee!! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:58:
Stukje feedback voor TP-Link (bedrijf, niet persoonlijk):
Ik vind het persoonlijk nogal jammer dat de snelheid van de EAP225-Wall in tegenstelling tot de andere EAP225's beperkt is tot 100 Mbps (Fast Ethernet) in plaats van 1.000 Mbps (Gigabit), de wireless verbindingen kunnen sneller en dan zitten er nog drie netwerkpoorten op om kabels in te pluggen. Als die ook vol zitten, dan zou daar theoretisch nog drie keer 100 Mbps over kunnen, maar dat botst nogal met de achterliggende aansluiting.
Afgezien daarvan vind ik het een aanrader.

Is dit mogelijk met een toekomstige firmware-update op te lossen of is dit hard-wired?
Zelf heb ik sinds kort (1 week) ook een EAP225-Wall in huis. Het bereik is goed, maar hij heeft niet dezelfde specificaties zoals de EAP225 en EAP225 Outdoor waaronder Beamforming.

Thuis heb ik niet meer dan 100 down en 5 up, dus voor mij is dit (op dit moment) nog voldoende (max. van Belgische provider waar ik bij zit). Het is inderdaad een jammere zaak dat die ingebouwde switch Fast Ethernet is (hardware!). Misschien hebben ze het gedaan om de prijs laag te kunnen houden 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Arthurky op 07-02-2019 20:56 . Reden: toevoeging vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Tja, voor € 30 meer heb je een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall maar weer 1 LAN poort minder voor je Clients...

Het is maar net waar je prioriteiten liggen :)

Overigens kloppen de specificaties in de Pricewatch dan niet : pricewatch: TP-Link EAP225-Wall
Wordt 1 Gbps als uplink genoemd :?

@TP-Link Is het nou echt 100 Mbps of niet ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nero355 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:16:
Tja, voor € 30 meer heb je een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall maar weer 1 LAN poort minder voor je Clients...

Het is maar net waar je prioriteiten liggen :)

Overigens kloppen de specificaties in de Pricewatch dan niet : pricewatch: TP-Link EAP225-Wall
Wordt 1 Gbps als uplink genoemd :?

@TP-Link Is het nou echt 100 Mbps of niet ?!
Klik maar op de link in mijn post, specs rechtstreeks op de TP-Link website:
AC1200 wireless with 100Mbps Ethernet backhaul
EDIT:
Net even rechtstreeks op de switch aangesloten, 100 Mbps, terwijl een ander apparaat met dezelfde kabel en poort op 1.000 Mbps komt.

EDIT2:
De andere EAP225-modellen hebben wel Gigabit, maar een minder gunstige vormfactor (die ethernetpoorten boeien me niet echt).

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 08-02-2019 21:50 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsberg
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05-2024
HI, heeft er iemand een TP-Link EAP225-Wall die iets kan checken voor me? Kan je meerdere VLAN's in laten gaan, en op de ingebouwde switchpoorten die vlans er weer uit laten gaan (1 per poort / switch port mode access) zou mooi zijn.

Kan ik 1 kabel met vlans naar de TP-Link EAP225-Wall gebruiken, wifi in room en kabel met TV VLAN naar tv ontvanger out.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

matthijsberg schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:58:
HI, heeft er iemand een TP-Link EAP225-Wall die iets kan checken voor me? Kan je meerdere VLAN's in laten gaan, en op de ingebouwde switchpoorten die vlans er weer uit laten gaan (1 per poort / switch port mode access) zou mooi zijn.

Kan ik 1 kabel met vlans naar de TP-Link EAP225-Wall gebruiken, wifi in room en kabel met TV VLAN naar tv ontvanger out.

Dank!
Het zou mogelijk moeten zijn, afgaande op de mogelijke instellingen. Ik heb dat ding aangeschaft voor een betere WiFi-dekking boven en bij het instellen die VLAN-settings gezien. Helaas hebben we die tweede TV boven nog niet, dus ik kan het nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Het lijkt wel of overal de prijs voor de EAP245v3 omhoog gegaan is, de prijs bij de meeste aanbieders is nu rond de 100 euro. De EAP225v3 is gelijk gebeleven, rond de 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:36:
[...]

@TP-Link Is er wellicht al iets te melden? Het is al een tijdje stil rond dit issue

• Arthurky
[...]

Met fast roaming:
[Afbeelding]

Zonder fast roaming:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb Fast Roaming bij mij ook moeten uitzetten, omdat de verbinding met het internet ook uitviel met mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Tacoos schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:01:
[...]

@TP-Link Is er wellicht al iets te melden? Het is al een tijdje stil rond dit issue
Excuses voor de vertraging, de vraag is ondertussen doorgezet naar een andere afdeling op ons hoofdkantoor en zij hebben geprobeerd de situatie na te bootsen maar konden het niet reproduceren. Ik ben nog niet tevreden met de reactie van ons hoofdkantoor en heb om meer details gevraagd, ik weet namelijk niet of ze exact de zelfde samsung apparaten hebben kunnen gebruiken voor de test. Hopelijk kan ik komende week meer duidelijkheid geven, al ben ik bang dat het probleem aan de kant van de telefoon/tablets ligt en dat het enkel op te lossen is met een update van de netwerkdrivers van die apparaten. Ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Arthurky schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Heb Fast Roaming bij mij ook moeten uitzetten, omdat de verbinding met het internet ook uitviel met mijn laptop.
Hi Arthurky, kan je misschien meer informatie geven over je laptop? Merk, model en het typenummer van de draadloosnetwerkkaart?

Heb je dit probleem als je de laptop verplaatst? Of ook als je de laptop op de zelfde plek laat staan? En hoe vaak per dag/per uur ervaar je het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

TP-Link schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Excuses voor de vertraging, de vraag is ondertussen doorgezet naar een andere afdeling op ons hoofdkantoor en zij hebben geprobeerd de situatie na te bootsen maar konden het niet reproduceren. Ik ben nog niet tevreden met de reactie van ons hoofdkantoor en heb om meer details gevraagd, ik weet namelijk niet of ze exact de zelfde samsung apparaten hebben kunnen gebruiken voor de test. Hopelijk kan ik komende week meer duidelijkheid geven, al ben ik bang dat het probleem aan de kant van de telefoon/tablets ligt en dat het enkel op te lossen is met een update van de netwerkdrivers van die apparaten. Ik houd je op de hoogte.
Lastig dat reproduceren niet lukt.
Toch lijk ik niet de enige te zijn, ook @robertwebbe en @Arthurky hierboven hebben vlgs mij vergelijkbare problemen?
Toevallig had ik een van de SM-T113's mee op vakantie afgelopen week en op de Fritz!box daar werk ie feilloss en heb ik geen verbindingsproblemen, dus het ligt mijns insziens niet (alleen) aan de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
TP-Link schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Hi Arthurky, kan je misschien meer informatie geven over je laptop? Merk, model en het typenummer van de draadloosnetwerkkaart?

Heb je dit probleem als je de laptop verplaatst? Of ook als je de laptop op de zelfde plek laat staan? En hoe vaak per dag/per uur ervaar je het probleem?
Ik heb de Intel Dual Band Wireless-AC 7265 draadloosnetwerkkaart in mijn HP Omen 2016 laptop.
Ik heb het maar 2 keer voorgehad omdat ik nadien Fast Roaming direct heb uitgeschakeld. Er zat ongeveer 3 uur tussen. Ik had dit probleem als mijn laptop op dezelfde plaats stond.

Wil ook even melden (zoals @Freee!! al deed) dat het jammer is dat jullie de snelheid van de EAP225-Wall beperken tot 100 Mbps, terwijl de WiFi snelheden veel hoger liggen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Arthurky schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:58:
[...]
Wil ook even melden (zoals @Freee!! al deed) dat het jammer is dat jullie de snelheid van de EAP225-Wall beperken tot 100 Mbps, terwijl de WiFi snelheden veel hoger liggen :/.
Via het eigen forum van TP-Link heb ik al vernomen, dat ze daar iets aan gaan doen met een volgend model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
Freee!! schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Via het eigen forum van TP-Link heb ik al vernomen, dat ze daar iets aan gaan doen met een volgend model.
Had ik idd net na het posten ook even opgezocht en op hun forum en gelezen. Wel jammer dat ik hierover gekeken heb bij het aanschaffen en dat ze het op die manier gedaan hebben 8)7 .
Staat trouwens nog verkeerd vermeld op de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Arthurky Als je het even mailt naar Glenn@tweakers.net dan corrigeert hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Arthurky schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:10:
[...]
Had ik idd net na het posten ook even opgezocht en op hun forum en gelezen. Wel jammer dat ik hierover gekeken heb bij het aanschaffen en dat ze het op die manier gedaan hebben 8)7 .
Yup, dat ben ik.
Staat trouwens nog verkeerd vermeld op de pricewatch.
Dat is ook jammer.

Pagina: 1 ... 4 ... 59 Laatste