neolite schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:11:
@
sdk1985 Verplichte saaie grind?, misschien. Je kunt wel kiezen uit enorm veel activiteiten die je kunt spelen. Gambit/Crucible/Strikes/Daily Missions/Nightfall/Public Events en uiteraard verschillende Raids om je powerfulls te krijgen. Kijk, als je het spelen van de game een saaie grind gaat vinden dan is dit spel misschien niet voor jou.
De content waar je om je eigen woorden te gebruiken, "onwijs onderuit kan gaan" is de natuurlijk de raids. Deze kun je met 6 man spelen en is absoluut end-game activiteit. Je moet vaak verschillende elementen combineren, achter elkaar doen en perfect volbrengen. Een foutje kan het hele team wipen.
@
Steefanus Die eerste forge was natuurlijk een bijzondere situatie. De intentie was wel te begrijpen, maar ze hadden de eerste forge uiteraard direct toegankelijk moeten maken. Het ontbreken van een storyline met de daarbij horende lightlevel increase ontbrak en dus moest je eerst bestaande activiteiten spelen voor toegang. De daaropvolgende forges waren qua lightlevel totaal geen probleem meer.
Mijn statement was, net als die van jou, meer algemeen. In de regel heb ik liever een game met moeilijke content waarmee ik redelijk snel aan de slag kan dan een game met veel content die allemaal niet zo uitdagend is. Wellicht een cultuur verschilletje, ga eens aan de slag met een klassieker als prince of persia. In die tijd hoefde je niet raar op te kijken als je niet voorbij het eerste level kwam in een game zonder 100x opnieuw te moeten starten.
In geval van destiny heb ik tijdens het levelen mijn specifieke beklag hier al gedaan. Ik vond eigenlijk alle activiteiten leuk en wisselde de story af met bijvoorbeeld de public events en de side missies. Ik liep daardoor enorm voor op het geadviseerde light level. Hierdoor werd alles nog makkelijker dan het al was. Neemt niet weg dat bijvoorbeeld de Osiris content onwijs tof was en er super uit zag, maar uitdagend kan ik het niet noemen. Het was eerder gezellig (co-op).
Vervolgens kom je op endgame en dan kom je erachter dat bepaalde content waarvan je hoopt dat die dan wel uitdagend is achter een grind wall zit. Wil je met een beetje vaart daar doorheen dan heb je weinig te kiezen en dan zal je de eerder genoemde dailies allemaal moeten doen (strikes, 3 heroic missies, gambit, crucible).
Extra zuur is dat het geen echte dailies zijn. Als jij vandaag de gambit daily doet dan is hij morgen niet beschikbaar. Als je eenmaal al die 'dailies' hebt gedaan dan reset er elke dag 1tje. Dat is natuurlijk geen daily… Daaruit blijkt wat mij betreft de game een speler die wat sneller wil gaan gewoon actief aan het tegenwerken is. Dat bleek ook toen ik op level 520, 513 en 511 een nightmare strike ging doen. Na 1.5 uur zweten had ik geen enkel nuttig item. Een shortcut is dus letterlijk onmogelijk. Ik zie de toegevoegde waarde niet van iedereen door hetzelfde pad heen forceren zodat het voor iedereen even makkelijk is.
Dat de raids uitdagend zijn neem ik zo van je aan. Alleen een groep daarvoor gaan maken is nog lastiger dan voor een nightmare strike omdat er geen looking for group in de game zit verwerkt.
Guided game lijkt stiekem looking for group te zijn, vreemd genoeg krijg je dan echter geen score.
TLDR; wat mij betreft zetten ze de nightmare strikes, raids, forge, enz gewoon open voor iedereen van level 50 en geven ze wie de moeilijkere content vervolgens haalt gewoon een flink beter item (dus niet die +1,+5). Een strike zal dan een minder grote boost moeten geven dan een nightmare strike dan een raid, enz. Natuurlijk krijg je dan het risico dat spelers geboost worden. Echter als je in een 6 man raid 2 man kan boosten dan moet je de moeilijkheidsgraad gewoon verhogen.
neolite schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:08:
Maar goed, raids/lairs/nightfall met dikke modifiers en de shattered throne zijn end-game content die altijd pittig blijven. Dus er is voldoende uitdagende gameplay, strikes/heroic missies/PE's etc zijn bewust niet uitdagend.
Maar hoeveel uur en weken (ivm de rem op 'powerfull gear') moeten wij investeren in de game voordat wij bij die uitdagende content kunnen?
Beantwoord die vraag ook eens voor een maat van me die een hekel heeft aan pvp en dus de gambit/crucible 'dailies' en weeklies niet kan mee pakken (4 items per week verschil).
Ik vermoed dat ik nog wel 4 weken 3 dagen in de week moet spelen om bij de 600 in de buurt te komen incl pvp dailies, maar ik ben echt een noob daarom vraag ik het aan jouw.
[
Voor 10% gewijzigd door
sdk1985 op 17-01-2019 13:20
]