Duidelijke parallel met EP inderdaad, helaas wel een 'must have' reward erachter...EP wapens (en armor helemaal) zijn prima alternatieven voor, de 2e en 3e seed niet echt.
Wat Bungie nou precies voor ogen heeft met Competitive in Crucible ontgaat me wel volledig. Vorig season was daar het wapen dat door nog geen 1% van de player-base bemachtigd is. Dus nu hebben we een non-Competitve quest die in essentie hetzelfde wapen geeft omdat Bungie meer mensen met de combinatie van perks wil laten kennismaken.
Daar lijkt dan een soort van les geleerd te zijn door Bungie...maar dan zien we de 2e quest. Eentje voor een Exotic Hand Cannon waarbij de requirements vele malen moeilijker zijn dan voor de Redrix's van vorig season

Welke doel heeft Bungie hiermee? Een Exotic voor minder dan 1‰ van de spelers? En dan volgend season / year een clone voor de gewone man?
Persoonlijk heb ik die quest al opgegeven. Na 10 (verloren) Competitive matches is de eeste quest step gedaan, maar toen ik zag dat de volgende Hand Cannon kills in Competitive is, ben ik toch eens gaan zoeken op de hele quest line. Right. De 250 precision kills met een Hand Cannon van de ornament van vorig season is in deze quest dus 200 precision kills met Hand Cannon in Competitive matches geworden. Toen ik zag dat daar nog een rank 3 Competitive bij kwam was het mij duidelijk dat die Exotic niet voor mij bedoeld is.
Het lijkt erop dat Bungie moeite heeft met de toegankelijkheid van de Crucible. Het afwezig zijn van Trials of the Nine lijkt me een goede indicatie daarvan. De laatste changes maakt de skill-cap weer groter maar match-making doet nog weinig om spelers van gelijk niveau bij elkaar te krijgen, wat het voor de niet-zo-hardcore-PvP-spelers een stuk minder leuk maakt om nog aan Crucible te beginnen (laat staan Competitive). Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Persoonlijk (als iemand die niet goed is in PvP) vind ik de modes in Competitive leuker dan non-Competitive, maar door de skill-gap heb ik er gewoon niets te zoeken...niet zolang ik als solo-queue met soortgelijke spelers gematcht wordt tegen 4-man clan teams die in no-time op een niet meer goed te maken voorsprong staan...op de laagste ranks Competitive. Ik hoop echt dat ze die matching kunnen fixen zodat Competitive toegankelijker wordt. Het is gewoon zonde als een hele modus voor een fractie van de player base toegankelijk / leuk is, puur vanwege de match-making.
Maar goed, Crucible is maar een klein stukje van het geheel...er is momenteel zoveel te doen dat ik mezelf er toe moet dwingen een keuze te maken als ik een sessie begin (en dat is een goed iets)...quest-line op de Shores, quest-line in Gambit, quest-line in Crucible...choices, choices.