Het is geen spel waar je jaren mee gaat doen inderdaad; op itemization zit er te weinig in om te verzamelen en aangezien er geen stat-variatie op items zit (zoals in WoW, Diablo, PoE, etc.) is een 2e drop van hetzelfde item direct salvage, zeker omdat je items met je power level meegroeien.
Wat ook mist (t.o.v. bv. Diablo 3) zijn achievements; gewoon wat dingen om te doen die leuk zijn en niet direct gear-grinding zijn. Ik ben bv. voor de gein / als afwisseling per planeet alle regional chests + alle lost sectors aan het aftikken (alle adventures / quests al gedaan...behalve de required-multiplayer quest steps). Het zou leuk zijn als er aan dat soort achievements wat cosmetics gehangen worden...een emblem voor alle lost sectors op een planeet, eentje voor alle regional chests, een aura voor alle sectors op alle planeten...dat soort werk.
Wat ook niet helpt is dat er maar 3 classes zijn en dat er per class weinig variatie zit in gear-per-subclass...je wisselt hooguit 1 item, als je al tussen subclasses wisselt (want laten we wel wezen, de speelstijl verandert daar niet heel veel door). Vergelijk ik dat met Diablo 3, dan zie je tegenwoordig door de sets 3-4 verschillende speelstijlen per class waarbij bepaalde sets / speelstijlen duidelijk andere doelen hebben, waardoor het nuttig is meerdere volledige gear-sets te hebben met in zo'n gear-set compleet andere items. En natuurlijk meer dan het dubbele aan item slots.
Dat gezegd hebbende, heeft het Diablo ook jaren gekost om op dat punt te komen en aan Destiny 2 wordt nog druk ontwikkeld...de 2e content van de seasonal pass moet nog komen. Maar toch, gezien de opzet / basis is Destiny 2 een 'paar honderd uur' spel waar Diablo / PoE / WoW 'een paar duizend uur' spellen zijn. Dat zie ik eigenlijk niet veranderen...maar dat maakt van Destiny 2 geen slecht spel; een paar honderd uur voor €60-100 is geen slechte deal. Als je richting Action-RPG als Tomb Raider gaat, is het 20-30 uur voor dezelfde prijs.
Waar ik zelf het meest op zit te wachten is in-game chat, zodat je binnen je clan een groepje kan zoeken zodat ik ook de Raid / Nightfall eens kan doen...gewoon met semi-casuals die wel eens AFK moeten vanwege vrouw / kind. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat dat er niet bij release in zat...een multi-player game zonder in-game channels, dat verzin je toch niet?
Wat betreft de clan, de afgelopen avonden (en een stukje woensdagochtend) was ik altijd de enige van de clan online. Als dat bij de andere tweakers clan(s) anders is, wil ik wel overstappen.