Stoffel schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:52:
Hmm, iemand toevallig een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van een compressor die na een tijdje vocht begint mee te spugen? Ik heb een water/olieafscheider erop zitten, en dat werkt prima voor ongeveer 30 minuten. Daarna komt er toch vocht mee. Voor zover ik kan zien zit er vrijwel niets in het reservoir van de waterafscheider. Na 30 min gebruik is de tank van de compressor gevoelsmatig zo'n 35 graden. Ik vraag me af of die waterafscheider nu gewoon niet goed werkt of dat het normaal is dat deze niet alles tegenhoudt als de luchttemperatuur begint te stijgen?
Ik denk ook teveel water in de ketel.
Heb je die al eens afgetapt? Onderop hoort op het diepste punt een schroef te zitten die je open kan draaien zodat water weggeblazen wordt. (ketel onder druk zetten)
Wel iets er onder of op een plek waar een vlek geen kwaad kan, meestal komt er een bruine drab mee(olie+water)
MikeyMan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:17:
[...]
Moet zeggen dat mijn CTL MIDI zich ook prima houdt de afgelopen tijd. Koop wel expres de originele stoffen stofzakken van Festool. Deze kosten een lieve duit, maar beter zo dan dat de stofzuiger ermee ophoudt.
Heb echt heel veel fijnstof erin gehad, maar het filter loopt nieteens heel hard vol. De zak logischerwijs wel, denk dat ik er de afgelopen drie maanden een stuk of 15 heb vol gezogen.
Een keer in de week filter uitkloppen gaat best nog, zonder zuigkrachtvermindering.
Kan vast beter met een zelfreinigend apparaat, maar dat was me even te gortig.
Gebruik je
deze?
Waarom geen
longlife? Dan had je vanaf nu gratis zakken "gehad".
Ik gebruik longlife`s in een CT22 en CT33 liter, al vanaf aanschaf stofzuigers, die gaan dus al een jaar of tig mee.
Goed uitkloppen (buiten ivm fijnstof, in een grijze vuilniszak van 5 ct) en gaan. Filters klop ik meestal ook gelijk schoon als de zak vol is.
Kocht er toen ook gelijk een
vuilcontainer bij, erg handig zo`n emmer die je, als hij vol is bij waterzuigen, er uit kan tillen zonder met de machine te slepen om te legen.
Die mogelijkheid heeft de kleinere midi niet zover ik weet.
Blomminator schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:05:
Hoe bewaren jullie het gereedschap? Ik ben gewoon thuisklusser, af een toe vriend helpen en heb geen specifiek gereedschap.
Nu heb ik zelf alles veelal los in de kast of verdeelt of timmerkisten liggen. En kan dus nooit gemakkelijk wat pakken.
Ik vind zo'n foedraal voor steeksleutels wel handig (ken ik vn m'n pa). Dan neem je altijd alle maten mee, en je ziet wat er ontbreekt. Maar voor alle losse dingen waterpomptang, nijptang.. honderdduizend losse bouten en moeren... Ik zou wel graag beginnen met een "ecosysteem".
Iemand voordelen? Nadelen? Alternatieven?
Thnx!!
Ik heb vrijwel alles in systainers, dwz de machines. Lekker stapelbaar, overzichtelijk en schakelbaar zodat bv 5 systainers in één keer gedragen kunnen.
Ik heb maar een aantal systainers met los spul, denk aan éen met alle soorten lasklemmen, één met klein loodgietspul zoals ringen, afdichtingen en knelringen/setjes. En met Elektraspul.
Mits een machine in een systainer past koop ik een grotere maat systainer zodat alles in die kist past. En dan gaat de originele stalen koffer bij het vuil. Die zijn niet lekker stapelbaar, zijn allemaal een andere maat en die kan je niet schakelen.
Bv bij de slijptol zitten de stofkap, gleuvenslijpkap, alle soorten schuur- en slijpschijven, een brilletje, een paar handschoenen, de originele moer en sleutel (zijn vervangen door snelsluitmoeren) en wat klein grut, in één systainer.
Dat geldt voor alles, machine, accessoires en klein gereedschap zit bij elkaar.
Dat is makkelijk uitzoeken/opruimen...….systainers open en alles wat bij een machine hoort in de juiste bak mikken.
Grijp je nooit mis omdat je alles bij de hand hebt als je een machine meeneemt/sstainer pakt.
Inmiddels een systainer of 50 bij elkaar gespaard.
Voor klein gereedschap is een gereedschapkoffer handig, hoeft niet gelijk een Parat te zijn, maar die kant op moet je denken. Je kan sleutels, schroevendraaiers, tangen, meetapparatuur, etc, allemaal een eigen plek geven in de bodem en op de bladen.
Zie je ook gelijk als er iets mist en in die koffer zit ook alles wat je nodig hebt in één greep.
Op een gegeven moment weet je blind waar het zit, vooral makkelijk als iemand even wat moet aangeven.
Boutjes, moertjes, ringen, schroeven ed zitten per groep in doorzichtige containers met vakjes zodat je zonder openen kan zien wat je zoekt.
Goedkope van de Hornbach. De bakken zijn stapelbaar en er gaan 4
assortibakken in een draaghouder. Gaat zo`n doosje stuk dan koop je voor weinig een nieuwe. (of breid je uit)
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.