De hamvraag is wat je er nu, of in de toekomst mee wilt gaan doen??
Voor fijn steensstof/slijpstof etc. is een
automatisch zelfreinigend filter bijna noodzaak, voor het uitzuigen van je auto is dat niet zo nodig.
De regelbare zuigkracht gebruik ik eigenlijk alleen als ik mijn zuigers (Bosch/Festool/Protool) gebruik icm (vlak)schuurmachines.
Te weinig zuigkracht levert alsnog stofwolken op en een te hoge zuigkracht laat de schuurzool aan het materiaal vastkleven.
In die gevallen is een regelaar wel handig ja.
Je kunt met wat fantasie ook een regelschuif in de slang openemen, maar dat is weinig efficiënt omdat je dan constant op volle toeren draait maar een drukverlies creërt door een gereguleerde hoevelheid valse lucht toe te laten.
Net als op een modale huishoudelijke stofzuigerstang zit zeg maar, het werkt, maar mooi is het niet.
Het aanwezige stopcontact is reuze handig, eenmaal gewend wil je nooit meer zonder.
Dus afhankelijk van het gebruiksdoel moet je je afvragen of je niet beter meteen voor een hoger model gaat, van Starmix bijvoorbeeld.
Toch wel de top op dit gebied.
Ja, die zijn duur, maar je doet er minstens een jaar of 15 (of meer) mee.
Dan valt zelfs zo'n prijs nog wel mee en je spaart je gezondheid.
Dat is het laatste waar je op wilt besparen.
Moest ik nu nogmaals kiezen, dan werd het ongetwijfeld zoiets als een
Starmix iPulse M-1635 oid.
Zeker en daarom schreef ik ook bewust van "
een merk" en niet van "
dát merk".
Ik heb niet zo'n last van merkspecifieke voorkeuren, van mij mag een 230V Bosch, DeWalt, Metabo, Hitachi, Makita etc. gewoon naast elkaar op dezelfde plank staan.
Alleen is dat voor accumachines niet zo handig met al die dure en verschillende accu's.
Voor 18V gebruik ik nu hoofdzakelijk Makita en de 18V Hitachi's zal ik daarom niet verder uitbreiden, tenzij alleen Hitachi met die ene zo specifieke machine op de markt komt die ik zo nodig moet hebben.
Ik zie dat echter niet gebeuren.
Van Metabo gebruiken wij daarnaast met veel plezier 10.8V machientjes, maar ook bij de lookalikes van Makita had ik daarvoor extra accu's moeten aanschaffen en Metabo had precies wat ik zocht.
Tis echt allemaal multiculti hier en je moet zeker geen ocd hebben als je langs de bont gekleurde voorraad loopt.
Maar er is wel over nagedacht.
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 17-12-2018 01:29
]