[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste
Acties:
  • 920.057 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:58
TheJVH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

Nee hoor, het is beide de DBO180Z zonder laders, accu's of MBox ;) . Jouw link is ook zonder MBox.
CryptoNL schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Product A zonder MBox
Product B met

Worden dus gezien als aparte producten. Ik snap wel dat het hetzelfde is, maar dat is in werkelijkheid dus niet zo ;) Daarom hebben ze ook aparte artikelnummers zoals je ziet.
Ander product, zelfde apparaat is het dus.
Beetje muggenzifterij op de definitie van product, maar technisch gezien heb je gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 17:54
CryptoNL schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Product A zonder MBox
Product B met

Worden dus gezien als aparte producten. Ik snap wel dat het hetzelfde is, maar dat is in werkelijkheid dus niet zo ;) Daarom hebben ze ook aparte artikelnummers zoals je ziet.
Die link heeft toch ook geen Mbox? Dan is het toch 99% hetzelfde product behalve de EAN code die door de distributeur anders kan zijn?

Je kan aan het typenummer zien wat er allemaal bij zit. Zo heb je de DBO180Z (kale machine), DBO180ZJ (alleen MBox), DBO180RTJ (2x accu, lader en mbox):
Annuk schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:19:
[...]

Credits voor @Uncle Mel voor onderstaande
Heb dit ff van hem "gejat" uit het vorige deel van dit topic

Verduidelijking van de Makita types

Model: 122333456

1 D = 4Ah accu compatibel
1 B = Max 3Ah accu compatibel
1 niets =10,8V OF met snoer)

4 Z = kale machine
4 R = met accus en lader

5 Y = met 2x 1.5ah accu's
5 F = met 2x 3ah accu's
5 M = met 2x 4ah accu's
5 T = met 2x 5ah accu's

6 J = met mbox
6 E = met koffer
6 K = met koffer Groot

2: Machines:

LX Comboset
LS Afkortzaag
TM Multitool
GA Haakse Slijper
GD rechte slijper
JR Reciprozaag
BO Excenterschuurmachine
HR Combihamer (hamerboor)
HP Klopboor
DA Haakse Boormachine
DF Boor-/Schroefmachine
TD Slagschroevendraaier
TW Slagmoersleutel
TL Haakse slagmoersleutel
FR Schroefautomaat
JV Decoupeerzaag
CS Cirkelzaagmetaal
SS Cirkelzaag
HS Cirkelzaag
PB Bandzaag
KP Schaafmachine
BN Brad Tacker
PT Pin Tacker
ST Nietmachine
CM Koffiezetapparaat
ML Lamp

Op de 333 staat het typenummer van het product, dit verschilt per product wat het inhoud. Soms de maat van de zaag, soms de slagkracht, soms snap ik er ook geen moer van :P

Anyway, een product wat bijvoorbeeld eindigt op RTJ heeft een oplader, 2x 5AH accu en een Mbox waar het product in past. Een product wat eindigt op ZK heeft geen accu's en lader maar wel een koffer.

De producten beginnend met B zie je nog maar weinig en als er een zelfde productnummer begint met D, dan kun je er zeker van zijn dat hij gewoon compatible is met 4AH en hoger.

-----
Als je een Makita machine zoekt die je interessant lijkt, let dan op de volgende 2 dingen:
1: als er een witte rand aan de bovenkant om de accu zit is het de DHZ lijn van Makita, en de accus dus niet uitwisselbaar e.d. zoals al eerder gezegt.
2: Als er LXT op de accu's en/of machine staat is deze dus uit de WEL uitwisselbare lijn van Makita.
Edit: De EAN kan overigens ook anders zijn door de verpakking (Duitse vs Nederlandse teksten) :) . Het EAN nummer van supermarktwaren veranderd soms wel elke week, zegt dus niet zo veel.

[ Voor 9% gewijzigd door TheJVH op 18-10-2018 10:31 . Reden: Qoute toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 11:33
wheel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:02:
Oh en bij pakketpunt ligt nieuwe bankschroef nog klaar:

[Afbeelding]

In combinatie met draaiplateau zodat ik 'm op workmate kan bevestigen zonder bouten.

[Afbeelding]
Welke breedte heeft deze? Hoeveel was je kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Vier klauw is naar mijn mening beter Dan de iets duurdere zes klauw versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:03:
Zo'n wankel maar handig draaiplateau heeft mij eens een paar gebroken tenen opgeleverd toen de bankschroef loswrikte en het geheel onverwacht naar beneden donderde. :Y
Man wat doet dat zeer. :(
Ik geloof meteen dat 't zeer doet. Het plateau De draaiklem en de bankschroef zelf wegen nogal wat bij elkaar... Eens zien hoe dat in de praktijk gaat, anders bedenk ik iets om 'm te zekeren zodat 'ie bij losraken niet de grond (schoen) raakt. Al draag ik veiligheidsschoenen bij elke klus.

Verwacht je dat de niet-draaibare stabieler is?

Afbeeldingslocatie: https://www.heuer.de/uploads/tx_wzproducts/Heuer_Tischklammer_4010898119919_04.jpg
Raymond schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:02:
Ik heb er ook een draaiplateau onder. Leek zo handig, maar nog nooit gebruikt om bankschroef te draaien :P

Zo'n heuer is wel een fijne! Ook in bankschroeven zit veel kwaliteitsverschil :)
Kost wat, heb je ook wat :-) Ik verwacht dat deze mij ruimschoots gaan overleven in elk geval. Ik heb 'm meer zodat ik 'm op een workmate kan bevestigen (geen werkplaats) en het draaien - de meerprijs t.o.v. een vaste was te overzien.
Brutalsranan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Welke breedte heeft deze? Hoeveel was je kwijt?
Hij is 12 cm, de smalste met uitwisselbare bekken. Kosten: €193 + €90 (draaiklem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zocht ik gisteren voor een schakelaartje op Ali, zie ik opeens de suggestie voor Push Blocks voorbijkomen. Inderdaad, een kloon van de Grrr ripper, maar veel goedkoper. Als ik naar de foto's kijk, lopen zelfs de naden exact hetzelfde. Hebben er weer een paar Chinezen malen lopen hergebruiken 8)7

Leuke tip voor als je de originele grr ripper te duur vind (maar wat is duur? Een set vingers is duurder)
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-push-block.html

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:03:

[...]

"Moetmoet" daar ben ik als anti-dogma niet zo van, ik laat liever de specifieke situatie leidend zijn voor de aanpak die volgt. ;)

Heb al eerder testjes gedaan met wél of juist niet getwiste aders, maar de klemming blijft onveranderd supersterk.
Met een goede krimptang en correct passende huls trek je nog eerder je vingers uit elkaar dan de draad van de adereindhuls. _/-\o_

Knipex-97-53-04-Selbsteinstellende/knipex (vierkant)
Knipex-97-53-14-Selbsteinstellende/dp/knipex (zeshoek)

Voor de niet-pro's krimpen de veel goedkopere lookalikes op Amazon overigens net zo puik als deze peperdure Knipex-en. :P
Ligt ook aan welke diameter je gebruikt, als je wat dikkere diameters draad/kabel gebruikt wil het nog wel aardig hoor als je de draden hebt getwist.

Maar heb zelf inderdaad ook beide Knipex'en en zijn hele fijne tangen (en op het werk ligt er nog een heel assortiment ook voor grotere maten).
Heb trouwens ook nog zo'n Aliexpress/Ebay/Amazon tangetje maar die doet het ook heel erg aardig (ook een zeskant).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
wheel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Ik geloof meteen dat 't zeer doet. Het plateau en de bankschroef zelf wegen nogal wat bij elkaar... Eens zien hoe dat in de praktijk gaat, anders bedenk ik iets om 'm te zekeren zodat 'ie bij losraken niet de grond (schoen) raakt. Al draag ik veiligheidsschoenen bij elke klus.

Verwacht je dat de niet-draaibare stabieler is?
De niet draaibare zit vastgeschroefd op de werkbank. De draaiplateau zit van onder ingedraaid middels een bankschroefachtige (ken de naam niet) klem. Dat is inderdaad minder stabiel ja. Maar als je er voor zorgt dat die goed aangedraaid is maakt het niks uit. Je merkt vanzelf wel wanneer die losser is. En je hebt het hier over topkwaliteit. Ongelukken zullen meestal een usererror zijn.

Hoe dan ook. Een zeer mooie aankoop. Deze overleeft jou en je kinderen. Ook mooi dat je de bekken kan vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Brutalsranan op 18-10-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:31
Eusebius schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:10:
Zocht ik gisteren voor een schakelaartje op Ali, zie ik opeens de suggestie voor Push Blocks voorbijkomen. Inderdaad, een kloon van de Grrr ripper, maar veel goedkoper. Als ik naar de foto's kijk, lopen zelfs de naden exact hetzelfde. Hebben er weer een paar Chinezen malen lopen hergebruiken 8)7

Leuke tip voor als je de originele grr ripper te duur vind (maar wat is duur? Een set vingers is duurder)
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-push-block.html
Hij lijkt inderdaad erg, maar in hun filmpje zie je dat het schuim veel minder grip heeft. Hierdoor moet je aan de achterkant iets naar beneden schuiven om het hout naar voren te duwen. Bij zagen gaat dat wel, maar bij schaven kun je dat niet gebruiken.De originele Grr Ripper heeft ook zo’n duw stukje, maar dat heb je normaal niet eens nodig door de grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Brutalsranan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:24:
[...]

De niet draaibare zit vastgeschroefd op de werkbank. De draaiplateau zit van onder ingedraaid middels een bankschroefachtige (ken de naam niet) klem. Dat is inderdaad minder stabiel ja. Maar als je er voor zorgt dat die goed aangedraaid is maakt het niks uit. Je merkt vanzelf wel wanneer die losser is. En je hebt het hier over topkwaliteit. Ongelukken zullen meestal een usererror zijn.

Hoe dan ook. Een zeer mooie aankoop. Deze overleeft jou en je kinderen. Ook mooi dat je de bekken kan vervangen.
Ze hebben een draaiplateau (https://www.heuer.de/nl/toebehoren/draaiplateau/) welke met bouten aan het werkblad vastzit is en een draaiklem (https://www.heuer.de/nl/toebehoren/draaiklem/) welke dus klemt. Van de klem-versie is ook een niet-draaibare variant, de tafelklem (https://www.heuer.de/nl/toebehoren/tafelklem/).

Ook aan @Bhagavad; omdat permanente montage op een werkblad niet mogelijk is, is de keuze voor mij tussen de laatste twee. Komt de instabiliteit (alleen) door het draaimechanisme (voor het draaien van de bankschroef) of door het klemmechanisme (voor het monteren). Indien het door het draaien komt, ruil ik 'm namelijk graag om voor de niet-draaibare tafelklem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
wheel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Ze hebben een draaiplateau (https://www.heuer.de/nl/toebehoren/draaiplateau/) welke met bouten aan het werkblad vastzit is en een draaiklem (https://www.heuer.de/nl/toebehoren/draaiklem/) welke dus klemt. Van de klem-versie is ook een niet-draaibare variant, de tafelklem (https://www.heuer.de/nl/toebehoren/tafelklem/).

Ook aan @Bhagavad; omdat permanente montage op een werkblad niet mogelijk is, is de keuze voor mij tussen de laatste twee. Komt de instabiliteit (alleen) door het draaimechanisme (voor het draaien van de bankschroef) of door het klemmechanisme (voor het monteren). Indien het door het draaien komt, ruil ik 'm namelijk graag om voor de niet-draaibare tafelklem.
Het gaat mijn inziens puur om het klemgedeelte. Zou niet weten waarom de draaigedeelte extra instabiliteit zou moeten opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wheel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Aan de mogelijkheid de bankschroef te kunnen draaien ben ik erg gehecht geraakt, dat kan in veel gevallen een uitkomst zijn.
Als je bijv. een lange buis of pijp moet klemmen en je daarvoor alleen de ruimte krijgt als de bankschroef kan draaien.
Soms moet ik ook dingen snel en bruut buigen in de bankschroef en door de bankschroef daarbij te draaien verschaf ik mijzelf precies de werkruimte die dan nodig is.

Dat laatste is trouwens waar het bij mij een keer verkeerd afliep, want door het met grote kracht buigen van dik platstaf kwam de bankschroef (die geklemd zat) een keer los zetten en keilde met al zijn gewicht van een meter+ op mijn voet.
Kun je dat dan niet zien aankomen?? Ja en nee. :+

Het gaat vaak lang goed zodat je er in de praktijk niet meer genoeg op let en dan is het ineens toch pijnlijk te laat.

In jouw geval zou ik voor het draaiplateau kiezen dat met 4 bouten solide kan worden vastgezet op een werkbankblad.
Veel veiliger. _/-\o_

Maar dat kan, of wil je niet en daarom zou ik als compromis dat draaiende gedeelte op een dik stuk multiplex schroeven (dat uiteraard breder is dan het draaiplateau) en dat vervolgens met stevige lijmklemmen oid (meervoud) op het werkblad klemmen (als dat tenminste kan).
Dat zit betrouwbaarder dan die ene Heuer tafelklem, die onvermijdelijk een keer komt loszetten. ;)
Prutzertje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:15:
[...]
Vier klauw is naar mijn mening beter Dan de iets duurdere zes klauw versie.
Die vraag is eigenlijk niet van belang. ;)
Het is het insteekgat plus de klemming die de uiteindelijke vorm van de adereindhuls (die in een gat of klemming moet passen) zal dicteren.

Voor een optimaal eindresultaat kan dat in het ene geval een vierkant zijn en in het andere geval een hex.
Zij hebben beiden bestaansrecht. :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:54:
[...]
Ik zweer bij Knipex. Dit is voor mij toch het kwaliteitsmerk.
Dan maar iets duurder uit en een paar biertjes minder in de maand. 8)
Yep, maar ik heb dat bedrijf intussen al welvarend genoeg gemaakt. :X

Ik had al eerder zowel met zo'n echte Knipex als met een lookalike versie gewerkt en ik vond deze prijzige aankoop niet verantwoord voor de paar keer dat ik de tool nodig heb in een maand. _/-\o_
De veel goedkopere lookalike krimptangen waren eigenlijk al zo goed dat ik het verschil in resultaat er niet van zag.

Was dat wel zo geweest, dan was ik nu ook €300,- armer geweest. :+
Reinier schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:53:
Heeft iemand nog een tip voor een setje houtfrezen voor mijn Bosch kantenfrees? Ik gebruik nu freesjes van Kreator o.i.d. (random goedkope set bij Toolstation gehaald). Het hoeft geen überkwaliteit te zijn, beetje "onderin de middenmoot", want ik denk niet dat ik er verschrikkelijk veel gebruik van ga maken.
Ik had gisteren zo'n Kreator freesje na tien minuten al stuk; lagertje vastgeslagen.
Kan aan mijn techniek liggen, maar de matige kwaliteit van het spul heeft ongetwijfeld een rol gespeeld.
Is zo'n set bij bijvoorbeeld HBM dan niet precies wat je zoekt??
Heb naast een bak veel te dure freesjes ooit zo'n aanvullende set gekocht en daar heb ik nog steeds veel plezier van. ;)

HBM 35 Delige Houtfrezenset
HBM 66 Delige Houtfrezenset

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cilpf.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Bedankt @Bhagavad. Die sets had ik gezien. Ik vroeg me af wat de kwaliteit was, want ze zijn erg betaalbaar. Maar blijkbaar is het zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:47:
[...]

Aan de mogelijkheid de bankschroef te kunnen draaien ben ik erg gehecht geraakt, dat kan in veel gevallen een uitkomst zijn.
Als je bijv. een lange buis of pijp moet klemmen en je daarvoor alleen de ruimte krijgt als de bankschroef kan draaien.
Soms moet ik ook dingen snel en bruut buigen in de bankschroef en door de bankschroef daarbij te draaien verschaf ik mijzelf precies de werkruimte die dan nodig is.

Dat laatste is trouwens waar het bij mij een keer verkeerd afliep, want door het met grote kracht buigen van dik platstaf kwam de bankschroef (die geklemd zat) een keer los zetten en keilde met al zijn gewicht van een meter+ op mijn voet.
Kun je dat dan niet zien aankomen?? Ja en nee. :+

Het gaat vaak lang goed zodat je er in de praktijk niet meer genoeg op let en dan is het ineens toch pijnlijk te laat.

In jouw geval zou ik voor het draaiplateau kiezen dat met 4 bouten solide kan worden vastgezet op een werkbankblad.
Veel veiliger. _/-\o_

Maar dat kan, of wil je niet en daarom zou ik als compromis dat draaiende gedeelte op een dik stuk multiplex schroeven (dat uiteraard breder is dan het draaiplateau) en dat vervolgens met stevige lijmklemmen oid (meervoud) op het werkblad klemmen (als dat tenminste kan).
Dat zit betrouwbaarder dan die ene Heuer tafelklem, die onvermijdelijk een keer komt loszetten. ;)

[...]

Die vraag is eigenlijk niet van belang. ;)
Het is het insteekgat plus de klemming die de uiteindelijke vorm van de adereindhuls (die in een gat of klemming moet passen) zal dicteren.

Voor een optimaal eindresultaat kan dat in het ene geval een vierkant zijn en in het andere geval een hex.
Zij hebben beiden bestaansrecht. :)

[...]

Yep, maar ik heb dat bedrijf intussen al welvarend genoeg gemaakt. :X

Ik had al eerder zowel met zo'n echte Knipex als met een lookalike versie gewerkt en ik vond deze prijzige aankoop niet verantwoord voor de paar keer dat ik de tool nodig heb in een maand. _/-\o_
De veel goedkopere lookalike krimptangen waren eigenlijk al zo goed dat ik het verschil in resultaat er niet van zag.

Was dat wel zo geweest, dan was ik nu ook €300,- armer geweest. :+

[...]

Is zo'n set bij bijvoorbeeld HBM dan niet precies wat je zoekt??
Heb naast een bak veel te dure freesjes ooit zo'n aanvullende set gekocht en daar heb ik nog steeds veel plezier van. ;)

HBM 35 Delige Houtfrezenset
HBM 66 Delige Houtfrezenset

[Afbeelding]
Dank voor je uitgebreide reactie!

Het draaien houd ik erin. Ik (amateurklusser) voorzie geen grof werk. Reden dat ik 'm niet kan schroeven is omdat ik geen vast werkblad heb, maar een workmate (en dus geen ruimte voor permanente plaatsing). Ik frees misschien een randje van een paar mm aan de onderkant van de workmate, zodat de schroef daarin verzinkt. Op die manier hoop ik dat ik eventuele speling merk voordat hij helemaal van het blad kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
L.N. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:09:
[...]

Hij lijkt inderdaad erg, maar in hun filmpje zie je dat het schuim veel minder grip heeft. Hierdoor moet je aan de achterkant iets naar beneden schuiven om het hout naar voren te duwen. Bij zagen gaat dat wel, maar bij schaven kun je dat niet gebruiken.De originele Grr Ripper heeft ook zo’n duw stukje, maar dat heb je normaal niet eens nodig door de grip.
Misschien mis ik dan iets (en zit naar het verkeerde filmpje te kijken), maar waar zie je dat het schuim minder grip heeft?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

Misschien mis ik dan iets (en zit naar het verkeerde filmpje te kijken), maar waar zie je dat het schuim minder grip heeft?
Bij het filmpje bij deze aanbieder en dan rond 1:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
wheel schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie!

Het draaien houd ik erin. Ik (amateurklusser) voorzie geen grof werk. Reden dat ik 'm niet kan schroeven is omdat ik geen vast werkblad heb, maar een workmate (en dus geen ruimte voor permanente plaatsing). Ik frees misschien een randje van een paar mm aan de onderkant van de workmate, zodat de schroef daarin verzinkt. Op die manier hoop ik dat ik eventuele speling merk voordat hij helemaal van het blad kan schuiven.
In jouw geval zal er niet zo snel een speling ontstaan. Bhagavad gebruikte het zo te lezen om ijzeren platen te buigen. Dan gaat het inderdaad sneller los zitten ja. Ik zie je dat niet zo snel op een workmate doen. Dus geen zorgen. Controleer het eens in de 2 maanden op speling (merk je overigens al gauw genoeg) En veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Brutalsranan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

In jouw geval zal er niet zo snel een speling ontstaan. Bhagavad gebruikte het zo te lezen om ijzeren platen te buigen. Dan gaat het inderdaad sneller los zitten ja. Ik zie je dat niet zo snel op een workmate doen. Dus geen zorgen. Controleer het eens in de 2 maanden op speling (merk je overigens al gauw genoeg) En veel plezier ermee!
Ik gebruik 'm incidenteel, dus bij elke klus zal ik 'm opnieuw aandraaien. Komt dus helemaal goed! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
L.N. schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Bij het filmpje bij deze aanbieder en dan rond 1:41
Ja maar dat is puur om te kijken of'ie goed is ingesteld en staat het zaagblad ook uit. Dat het push block het stuk hout meeneemt was ook de bedoeling :)
Of doe jij nooit een testrun ;-)?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

Ja maar dat is puur om te kijken of'ie goed is ingesteld en staat het zaagblad ook uit. Dat het push block het stuk hout meeneemt was ook de bedoeling :)
Of doe jij nooit een testrun ;-)?
Kijk eens 3 seconden verder ;) Dan glijdt de namaak Gripper over het hout, zonder dat het hout beweegt. En daarna laten ze de functie van het uitschuifbare deel aan de achterzijde zien. Die is gemaakt zodat je niet over het hout glijdt maar het hout meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tijd voor een vergelijkend warenonderzoek zou ik zeggen @L.N. ;-) Heb jij de originele?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:06:
Tijd voor een vergelijkend warenonderzoek zou ik zeggen @L.N. ;-) Heb jij de originele?
Nee, sorry. Die heb ik wel lang willen kopen. Maar die Gripper werkt niet als je een spaanderkap hebt. Het voelt wat dubbel om die weg te halen (is minder veilig), zodat je een veiligere push block kunt gebruiken. En voor het schaven van hout heb je niet al die features nodig en kun je ook een goedkopere gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brutalsranan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:30:
[...]
Bhagavad gebruikte het zo te lezen om ijzeren platen te buigen.
Aluminium platstaf, iets in de buurt van 6x50mm.
Dat valt nog wel mee dus voor zo'n bankschroef. ;)

De bankschroef moet dan alleen wel goed vastzitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

Aluminium platstaf, iets in de buurt van 6x50mm.
Dat valt nog wel mee dus voor zo'n bankschroef. ;)

De bankschroef moet dan alleen wel goed vastzitten. :+
Dat valt mee idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 12:27
https://www.amazon.de/Bos...r=8-2&keywords=gsr+18v-60
GSR 18V-60C met 2x 5 Ah accu's voor maar €176. Prijs is normaal €300 en in nederland nog duurder, lijkt haast een prijsfoutje, maar bij mij is de bestelling doorgegaan. Nog twee op voorraad dus misschien dat iemand hier ook geluk kan hebben! :)
Enig nadeel: leverdatum is 30 oktober tot 19 november, maar dat heb ik er voor over.

[ Voor 9% gewijzigd door Twijfels op 20-10-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:09
Twijfels schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:56:
GSR 18V-60C met 2x 5 Ah accu's voor maar €176. Prijs is normaal €300 en in nederland nog duurder, lijkt haast een prijsfoutje, maar bij mij is de bestelling doorgegaan. Nog twee op voorraad dus misschien dat iemand hier ook geluk kan hebben! :)
Enig nadeel: leverdatum is 30 oktober tot 19 november, maar dat heb ik er voor over.
Dan had je een mooie deal, nu staat ie op 274 excl 20 verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Twijfels schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:56:
Ik heb ook een KGS 254 M zien staan voor 158 (normaal 249) verzending uit China. Het zou mij verbazen als dat niet dezelfde verkoper is. Ik heb het iig niet gedaan. Voor mijn gevoel klopte het niet. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo. Bij Amazon zit je dan meestal wel goed, als het inderdaad Chinese rommel blijkt te zijn, maar ik heb geen zin in het gedoe. Ik hoop voor jouw dat ik ongelijk heb. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Edit: Angelkiss was het inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Nivado schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Ik heb ook een KGS 254 M zien staan voor 158 (normaal 249) verzending uit China. Het zou mij verbazen als dat niet dezelfde verkoper is. Ik heb het iig niet gedaan. Voor mijn gevoel klopte het niet. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo. Bij Amazon zit je dan meestal wel goed, als het inderdaad Chinese rommel blijkt te zijn, maar ik heb geen zin in het gedoe. Ik hoop voor jouw dat ik ongelijk heb. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Had nog niet naar de verkoper gekeken verder, maar zag later inderdaad dat het uit China word verzonden (Angelkiss als leverancier). Heb vandaag wel mail gehad dat het al verzonden is gelijk, dus ben benieuwd

Was mijn gedachten verder ook; het is bij Amazon en met creditcard betaald dus bij problemen zit ik denk ik wel goed. Zal het hier laten weten als hij netjes binnen is gekomen, hoop alleen wel dat er een nieuwe L-boxx bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zag laatst ook Bosch tafelzagen voor €400, aangeboden door Chinese verkopers met bizarre namen. Ik heb de gok niet gewaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Reinier schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:20:
Ik zag laatst ook Bosch tafelzagen voor €400, aangeboden door Chinese verkopers met bizarre namen. Ik heb de gok niet gewaagd.
Zat net nog eens te kijken naar die Angelkiss verkoper, ze krijgen 99% positieve beoordeling uit 155 beoordeling de afgelopen 90 dagen. Ik zal het vanzelf ondervinden of het echt een goede deal is of dat ik genept wordt. Voor de zekerheid om gezeik te voorkomen het uitpakken maar even op film zetten straks :+ Maar mocht het legitiem zijn dan zijn dit natuurlijk wel prachtige koopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Vandaag liep ik in de Lidl tegen een elektrische combi-tacker aan. Ik lees overwegend positieve reacties op Parkside-spullen qua prijs/kwaliteitsverhouding. Iemand ervaring met de tacker ook?

Gisteren toevallig al een Bostitch SB-2IN1 besteld, een pneumatische combi-tacker.

Heb er nu dus 2. Het prijsverschil is aanzienlijk. Eerste indruk is dat de kwaliteit (met name van het navulmechanisme) daarmee samenhangt.

Hebben jullie tips en adviezen over elektrische vs pneumatische tackers? Heb nog geen compressor, oriënteer op een 2-6 liter-unit. Enige gebruik zou de tacker en schoonblazen van apparaten zijn (en oppompen van fietsbanden, zwembad e.d.).

[ Voor 11% gewijzigd door wheel op 21-10-2018 13:56 . Reden: autocorrect-correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

@wheel ik heb die tacker geretourneerd, kreeg geen van de Parkside spijkertjes netjes in (vuren)hout. Maandagmorgenmodel wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 22:11
@wheel
Ik heb hem een aantal malen gebruikt, oa. hardboardplaten op een houten vloer geniet als voorbereiding op nieuw linoleum.
dat ging prima, maar het is wel nodig even te testen welke lengte brad/niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:57
Ik heb dat Parkside ding ook en in vurenhout gaan zowel nagels en nieten volledig erin, maar je moet wel opletten hoe je hem houdt, want als je hem niet goed op het hout zet blijft er 1-2 mm uitsteken, ongeacht de lengte van de niet/nagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
Twijfels schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:33:
[...]

Zat net nog eens te kijken naar die Angelkiss verkoper, ze krijgen 99% positieve beoordeling uit 155 beoordeling de afgelopen 90 dagen. Ik zal het vanzelf ondervinden of het echt een goede deal is of dat ik genept wordt. Voor de zekerheid om gezeik te voorkomen het uitpakken maar even op film zetten straks :+ Maar mocht het legitiem zijn dan zijn dit natuurlijk wel prachtige koopjes!
Als je via amazon hebt betaald, is er niks aan de hand: dan krijg je bij niet-levering gewoon je geld terug.
Er worden best vaak verkoper-accounts op Amazon ge-hijacked. Dan staan spullen er regelmatig spotgoedkoop op. Maar dan moet je buiten amazon om bestellen en betalen. Als je dan toch via Amazon besteld en betaald, krijg je daarna de melding dat het out-of-stock is en krijg je je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Raymond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 07:57:
[...]

Als je via amazon hebt betaald, is er niks aan de hand: dan krijg je bij niet-levering gewoon je geld terug.
Er worden best vaak verkoper-accounts op Amazon ge-hijacked. Dan staan spullen er regelmatig spotgoedkoop op. Maar dan moet je buiten amazon om bestellen en betalen. Als je dan toch via Amazon besteld en betaald, krijg je daarna de melding dat het out-of-stock is en krijg je je geld terug.
Geen levering ben ik nog geen eens bang voor, zou me eerder zorgen maken over gebruikte / imitatie spullen. We’ll see.

Edit: nou, mensen doe geen moeite om voor zo’n spotprijs iets te kopen, creditfactuur is al binnen, dat terwijl ik gister al wel mail van verzending kreeg, jammer, maar de prijs was ook wel te goed eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Twijfels op 21-10-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ok, mijn simpele bosch schroefmachine is na 7 jaar en een aardige renovatie op aan het raken. Bij het draaien hoor je de slijtage. Ook is hij niet krachtig genoeg voor het boren van simpele gaatjes in hout etc.
Voor het klopboren heb ik een hele fijne CHP boorhamer.

Dus nu wil ik een accuboormachine kopen. Omdat Makita veel 18V machines heeft wil ik in die lijn wat kopen. Krachtig genoeg lijkt me. Maar welke moet ik hebben? 2 accu's en een lader zijn wel een must (heeft dat Bosch ding ook, heel fijn), maar ik klus niet zoveel dat 2 keer 5ah echt nodig is denk ik. En minder gewicht is ook wel fijn. Dus ben eigenlijk op zoek naar 3ah.

Ik heb wat zitten zoeken, maar ben het overzicht kwijt. De DDF484 lijkt degene die ik moet hebben. Maar ik zie die alleen zonder accu's, met een ander apparaat (slagschroefmachine?) of 2 5ah accu's.
Er zijn ook DF457 en DDF483. Maar wat het verschil is?
Kunnen jullie me in de goede richting wijzen? Van de DDF483 is wel een versie met 2 3ah accu's.

(Goede deals mogen natuurlijk ook).

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 21-10-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:06:
Misschien heb ik die binnenkort toch wel. Meer dan een half jaar geleden was de Grr Ripper heel goedkoop op Amazon.de en heb ik die besteld. Maar deze was niet op voorraad en was tot nu ook niet op voorraad. Gisteren heb ik een mailtje gestuurd naar Amazon.de of ze niet vanuit Amazon.com een Grr Ripper konden sturen. Dat was niet mogelijk, maar de klantenservice gaf aan dat het pakket klaargemaakt wordt voor verzending. Dus moeten ze nu wel op voorraad zijn. Ik hou je op de hoogte!

Heb jij een Chinese kloon besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Twijfels schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 07:59:
[...]

Geen levering ben ik nog geen eens bang voor, zou me eerder zorgen maken over gebruikte / imitatie spullen. We’ll see.

Edit: nou, mensen doe geen moeite om voor zo’n spotprijs iets te kopen, creditfactuur is al binnen, dat terwijl ik gister al wel mail van verzending kreeg, jammer, maar de prijs was ook wel te goed eigenlijk.
Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Jelte schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:56:
Ok, mijn simpele bosch schroefmachine is na 7 jaar en een aardige renovatie op aan het raken. Bij het draaien hoor je de slijtage. Ook is hij niet krachtig genoeg voor het boren van simpele gaatjes in hout etc.
Voor het klopboren heb ik een hele fijne CHP boorhamer.

Dus nu wil ik een accuboormachine kopen. Omdat Makita veel 18V machines heeft wil ik in die lijn wat kopen. Krachtig genoeg lijkt me. Maar welke moet ik hebben? 2 accu's en een lader zijn wel een must (heeft dat Bosch ding ook, heel fijn), maar ik klus niet zoveel dat 2 keer 5ah echt nodig is denk ik. En minder gewicht is ook wel fijn. Dus ben eigenlijk op zoek naar 3ah.

Ik heb wat zitten zoeken, maar ben het overzicht kwijt. De DDF484 lijkt degene die ik moet hebben. Maar ik zie die alleen zonder accu's, met een ander apparaat (slagschroefmachine?) of 2 5ah accu's.
Er zijn ook DF457 en DDF483. Maar wat het verschil is?
Kunnen jullie me in de goede richting wijzen? Van de DDF483 is wel een versie met 2 3ah accu's.

(Goede deals mogen natuurlijk ook).
De DDF483 is in principe sterk genoeg voor de meeste klussen. Omdat hij ook voor lichter werk in de markt is gezet, verkopen ze die ook met 3ah accu's. Maar je kan ook makkelijk met grote speedboren of bijvoorbeeld forstnerboren (voor scharnieren keukenkastjes) werken met de 483. Ik heb zowel een 483 als 484 en gebruik de 483 verreweg het meest.

De 457 zou ik laten staan. Prima ding, maar wel log en zwaar voor wat je er mee kan. Dat is een ouder model dat nu als budget wordt verkocht. En als je hem met die accu's met een witte rand koopt, heb je accu's die niet met andere accumachines van Makita werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Framoes schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:39:
[...]

De DDF483 is in principe sterk genoeg voor de meeste klussen. Omdat hij ook voor lichter werk in de markt is gezet, verkopen ze die ook met 3ah accu's. Maar je kan ook makkelijk met grote speedboren of bijvoorbeeld forstnerboren (voor scharnieren keukenkastjes) werken met de 483. Ik heb zowel een 483 als 484 en gebruik de 483 verreweg het meest.

De 457 zou ik laten staan. Prima ding, maar wel log en zwaar voor wat je er mee kan. Dat is een ouder model dat nu als budget wordt verkocht. En als je hem met die accu's met een witte rand koopt, heb je accu's die niet met andere accumachines van Makita werken.
ok, de 483 is dus wat minder krachtig en lichter dan de 484. En 3ah accu's zijn lichter dan de 5ah exemplaren.
Maar als ik ga zoeken is de 484 met 2x5ah niet of nauwelijks duurder dan de 483 met 2x3ah.

Nu zie ik wel een 484 met 2x3ah voor €225 op eBay.de. Is dat een verstandige combi?

Edit: owh, de 3ah en 5ah accu's zijn even zwaar. Lichter gewicht zit dus alleen in de machine zelf. Nu moet ik afwegen of ik ongeveer even veel (of zelfs meer) wil betalen voor een lichter apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 21-10-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
L.N. schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Misschien heb ik die binnenkort toch wel. Meer dan een half jaar geleden was de Grr Ripper heel goedkoop op Amazon.de en heb ik die besteld. Maar deze was niet op voorraad en was tot nu ook niet op voorraad. Gisteren heb ik een mailtje gestuurd naar Amazon.de of ze niet vanuit Amazon.com een Grr Ripper konden sturen. Dat was niet mogelijk, maar de klantenservice gaf aan dat het pakket klaargemaakt wordt voor verzending. Dus moeten ze nu wel op voorraad zijn. Ik hou je op de hoogte!
ha, hij zat al in de pijplijn bij je :-)
Heb jij een Chinese kloon besteld?
Nee, nog niet. Goedkoopste is boven invoervrije € 22,- en ik was nog aan t rondzoeken hoeveel extra ik dan zou moeten betalen.
Als een product net boven deze prijs ligt, wacht ik soms even. Ali heeft vaak zat acties waarbij je korting of kortingsbonnen krijgt (bedoel niet die 'standaard' korting die je altijd krijgt).

[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 21-10-2018 13:41 ]

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Jelte schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:01:
[...]
ok, de 483 is dus wat minder krachtig en lichter dan de 484. En 3ah accu's zijn lichter dan de 5ah exemplaren.
Maar als ik ga zoeken is de 484 met 2x5ah niet of nauwelijks duurder dan de 483 met 2x3ah.

Nu zie ik wel een 484 met 2x3ah voor €225 op eBay.de. Is dat een verstandige combi?

Edit: owh, de 3ah en 5ah accu's zijn even zwaar. Lichter gewicht zit dus alleen in de machine zelf. Nu moet ik afwegen of ik ongeveer even veel (of zelfs meer) wil betalen voor een lichter apparaat.
Je kan ook op Amazon.de kijken naar de DDF483RAJ. Die leveren ze met 2x 2ah accu's. Dat zijn compacte accu's. Die is €235. Met 5ah zit je op €315.

Maar het gewicht zit hem idd in de machine bij accu's vanaf 3ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
@Reinier , @linp en @Gebanned Dank voor jullie reacties. Ik ga de Lidl-tacker dus even proberen, voor ik uberhaupt overweeg die te houden.

Nog iemand tips over 230V vs. pneumatische tacker? En of een 2-6 liter-tank voldoende is om sporadisch iets te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Jelte schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:01:

Als je lichter wil dan moet je accu's van 2Ah of minder nemen. Die hebben 5 cellen per accu. Vanaf 3Ah en groter zitten er 2x5 cellen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Framoes @Gebanned goede tip. Dan is de vraag of 2ah niet erg weinig is.
Die versleten Bosch heeft 1.3 ah bij 14.4V. Dat is de helft van 2ah bij 18V. Maar vermoed dat de Makita meer vermogen pakt en dus sneller door de ah'tjes heengaat.

Kun je die 2ah later gewoon in alle andere van de Makita 18V lijn stoppen? Of zijn er andere nadelen aan de 2ah accu's tov de zwaardere? Hoe snel ga je door zo'n accu heen?

Lastig dat kiezen als er zoveel opties zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 21-10-2018 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Jelte schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:01:
@Framoes @Gebanned goede tip. Dan is de vraag of 2ah niet erg weinig is.
Die versleten Bosch heeft 1.3 ah bij 14.4V. Dat is de helft van 2ah bij 18V. Maar vermoed dat de Makita meer vermogen pakt en dus sneller door de ah'tjes heengaat.

Kun je die 2ah later gewoon in alle andere van de Makita 18V lijn stoppen? Of zijn er andere nadelen aan de 2ah accu's tov de zwaardere? Hoe snel ga je door zo'n accu heen?

Lastig dat kiezen als er zoveel opties zijn!
Die Bosch heeft waarschijnlijk geen koolborstelloze motor en is ouder, dus verbruikt vermoedelijk meer dan de Makita. Daarnaast "verslijten" accu's ook, dus gaan die oude accu's minder lang mee.

En die 2Ah werken in alle machines, maar in bijvoorbeeld een cirkelzaag zal het vrij snel gaan en dus zinloos zijn. Het enige nadeel is dat ze minder lading hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Framoes top, dank voor de reactie. Dan wordt het de 483 met 2ah accu's.
Bij een volgend apparaat wil ik toch een accu erbij. Want n+1 accu's, waarbij n het aantal 18V Makita apparaten zijn, lijkt me sowieso handig. Koop ik dan wel een 5ah erbij. Of wacht een mooie actie af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
Het nadeel van 2Ah accu's is ook dat de cellen in de accu wat zwaarder belast worden, doordat bij grotere accu's de stroomvraag uit twee cellen kan koken. Bij grote stroomvraag krijgt zo'n accu het dan wat zwaarder. Heb ooit eens met een 14.1v/1.3Ah Bosch machientje wat grote gaten in hout geboord waarbij de boor het net trok. Na afloop had de accu een kwartier nodig voor hij zover was afgekoeld dat de lader hem wilde opladen.

Ik weet overigens niet hoe accuut je de machine nodig hebt, maar in Q1 is er normaal gesproken weer de gratis accu actie.

[ Voor 12% gewijzigd door Gebanned op 21-10-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Gebanned dan heb je ongeveer dezelfde vast gehad als ik hier heb liggen. Maar nog nooit last van jouw probleem gehad. Vooral gebruikt om gips vast te schroeven hier in huis.

En ik zal hem waarschijnlijk niet zo zwaar belasten als je omschrijft.

En het ding is al besteld ;). Gratis accu komt wel bij een volgend apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Gebanned schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:35:
Het nadeel van 2Ah accu's is ook dat de cellen in de accu wat zwaarder belast worden, doordat bij grotere accu's de stroomvraag uit twee cellen kan koken. Bij grote stroomvraag krijgt zo'n accu het dan wat zwaarder. Heb ooit eens met een 14.1v/1.3Ah Bosch machientje wat grote gaten in hout geboord waarbij de boor het net trok. Na afloop had de accu een kwartier nodig voor hij zover was afgekoeld dat de lader hem wilde opladen.

Ik weet overigens niet hoe accuut je de machine nodig hebt, maar in Q1 is er normaal gesproken weer de gratis accu actie.
De accu's van Makita lopen niet snel warm. Heeft te maken met een goeie controlechip die voorkomt dat je de accu en machine tot over het randje pusht. Dat betekent misschien een klein percentage minder maximale kracht (merk je niet eens), maar wel een redelijke failsafe.

Dit is mij ooit zo verteld in ieder geval.

En die accu-actie is niet elk jaar in Q1. Afgelopen jaar was het Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Framoes schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

De accu's van Makita lopen niet snel warm. Heeft te maken met een goeie controlechip die voorkomt dat je de accu en machine tot over het randje pusht. Dat betekent misschien een klein percentage minder maximale kracht (merk je niet eens), maar wel een redelijke failsafe.

Dit kan ik alleen maar beamen!
Zowel dit jaar, vorig jaar, 2015 (allen gebruikt) en 2014 (net te laat) was het Q1.
Vaak weegt het prijsverschil tussen de NL en DE prijzen op tegen het niet krijgen van een gratis accu in DE. Oftewel de korting is groter dan wat een 3Ah accu kost. Als je een 5Ah accu gratis krijgt is het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Nivado schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Dit kan ik alleen maar beamen!

[...]

Zowel dit jaar, vorig jaar, 2015 (allen gebruikt) en 2014 (net te laat) was het Q1.
Vaak weegt het prijsverschil tussen de NL en DE prijzen op tegen het niet krijgen van een gratis accu in DE. Oftewel de korting is groter dan wat een 3Ah accu kost. Als je een 5Ah accu gratis krijgt is het een ander verhaal.
Misschien dat er dan een keer twee accu-acties in een jaar waren. Meen me echt te herinneren dat er ook een in Q2 of Q3 was.

Maar het prijsverschil met Duitsland is idd zo groot dat een gratis 3Ah accu eigenlijk zinloos is. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:02
kluim heeft een actie waar je een 5AH accu gratis krijgt van Makita.be. Werkt ook als je Nederlander bent. Ik heb een DTD154 besteld in mbox en kreeg een 5AH accu thuis gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
@Framoes Dat was inderdaad zoals @The Fatal zegt Klium via de Belgische Makita. Makita NL houdt in Q2 meestal win acties, in Q3 koelbox actie en in Q4 accessoire acties, als ik me niet vergis. Maar de Accu's altijd in Q1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Het zal m'n geheugen wel zijn, maar ik herinner me een gesprek hier over deze actie en dat het niet altijd Q1 was. Maar als ik een beetje zoek, zie ik idd dat het wel zo is. Vanaf 30 takel je af he ;)

Die actie van Klium was het overigens niet. Kijk daar eigenlijk nooit (of in België) voor gereedschap, dus ben ook niet op de hoogte van de acties bij onze Zuiderburen.

Zie ook dat de prijzen daar dermate hoog zijn dat je meer dan €70 goedkoper uit bent in Duitsland. Een 5Ah is tegenwoordig €70.

[ Voor 14% gewijzigd door Framoes op 22-10-2018 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

uiteindelijk de knoop gehakt en een boor gekocht mét een snoertje. Ik wil, als ik met de 'gewone' accu-klopboor niet genoeg punch heb, zeker weten dat ik er dan met de bedrade versie wél doorheen kom.
Deze boor dient als vervanging van mn groene boschhammer, en daarmee heb ik inmiddels de belangrijkste spullen vervangen door Dewalt beestjes :) (DCD796D2/DCG405/D25144K/DCS355/DCM561) een mooie invalzaag en/of een zaagtafel staat nog wel op mn verlanglijstje, maar dan is het wel even klaar met het kopen van nieuw speelgoed. Verbouwen is leuk, maar het kost ook het nodige en het einde van de verbouwing en de spaarpot is in zicht :-(

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1938/45460110662_3bd35cc694_z.jpg

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Framoes schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

De Sony VTC cellen die Makita gebruikt staan er ook om bekend dat ze belachelijk veel stroom kunnen leveren.
En inderdaad, in een grotere accu waar 2 of 3 sets accus parallel staan, word de stroom per accu natuurlijk evenredig lager.

Maar kan het wel beamen, de DGA506 slijptol is het meest dorstige apparaat dat ik heb, maar als ik de accu in 1 ruk leeg trek met flink doorslijpen van stalen profielen, dan nog is de accu amper handwarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
bbbrumbrum schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:28:
[...]

De Sony VTC cellen die Makita gebruikt staan er ook om bekend dat ze belachelijk veel stroom kunnen leveren.
En inderdaad, in een grotere accu waar 2 of 3 sets accus parallel staan, word de stroom per accu natuurlijk evenredig lager.

Maar kan het wel beamen, de DGA506 slijptol is het meest dorstige apparaat dat ik heb, maar als ik de accu in 1 ruk leeg trek met flink doorslijpen van stalen profielen, dan nog is de accu amper handwarm.
Ik heb laatst met de recipro wat kalkzandsteenblokken gezaagd; dan vliegen de accu's er ook wel doorheen; maar daar heb ik ook geen hele warme accu's gevoeld. Maar aan de andere kant: een accu die van buiten handwarm is; is vanbinnen een heel stuk warmer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 01:24
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een haakse slijper. De Bosch Gws-7-125 is in de aanbieding op Amazon.

https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_apa_Z2a0Bb3PXXP6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:43

Galois

1811 - 1832

Ik ben toe aan een setje inbussleutels. Ik heb nu alleen van die 'goedkope' L-vormige sleutels en ik wil graag een mooie set T-greep inbussleutels.

Ik wil ze graag met een kogelkop, om zo ook onder een (kleine) hoek ook bij de schroef te kunnen.

Nu kom ik één en ander tegen in verschillende maten.

Een leuk setje voor een leuke prijs maar met alleen de maten: 2,5, 3, 4, 5, 6, 8 en 10mm.

Volgens mij zitten hier alle gangbare maten tussen die je ooit bij gewoon gebruik nodig zal hebben toch?

Een ander setje (stuk duurder) heeft dan ook de maten 2, 4.5 en 5.5 erbij. Maar dit zijn volgens mij maten die nauwelijks voorkomen toch?

Iemand advies of ervaring hiermee?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
_Piv0 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:18:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een haakse slijper. De Bosch Gws-7-125 is in de aanbieding op Amazon.

https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_apa_Z2a0Bb3PXXP6A
Het is niet alleen de haakse slijper. Het is weer een Bosch blauwe (en groene) dag vandaag bij Amazon:
https://www.amazon.de/adl...rd_r=JNKD59QAPKFK37S980J6
https://www.amazon.de/b/r...rd_r=JYYW281VEH0RTPA91GB2

Sommige artikelen staan er echter helemaal niet voor een lagere prijs dan normaal tussen 8)7 Wat dan wel leuk is, is dat de 15% kortings coupon ook geldig is met de verlaagde prijzen hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Twijfels op 24-10-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
nevermind.

[ Voor 96% gewijzigd door omnom op 24-10-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galois schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:14:
Ik ben toe aan een setje inbussleutels. Ik heb nu alleen van die 'goedkope' L-vormige sleutels en ik wil graag een mooie set T-greep inbussleutels.

Ik wil ze graag met een kogelkop, om zo ook onder een (kleine) hoek ook bij de schroef te kunnen.

Een leuk setje voor een leuke prijs maar met alleen de maten: 2,5, 3, 4, 5, 6, 8 en 10mm.

Volgens mij zitten hier alle gangbare maten tussen die je ooit bij gewoon gebruik nodig zal hebben toch?

Een ander setje (stuk duurder) heeft dan ook de maten 2, 4.5 en 5.5 erbij. Maar dit zijn volgens mij maten die nauwelijks voorkomen toch?

Ik heb deze van Wera.

https://www.amazon.de/Wer...fRID=4MMMMGBKMDYQN4QPSJ33

Geen t-greep en dat mis ik ook niet. Kan er genoeg kracht mee zetten. Deze set is 2, 3, 4, 5, 6, 8 maat. Heb hetzelfde model ook gekocht voor torx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Twijfels schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:28:
[...] dat de 15% kortings coupon ook geldig is met de verlaagde prijzen hier.
Welke kortingsbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:07
Twijfels schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Het is niet alleen de haakse slijper. Het is weer een Bosch blauwe (en groene) dag vandaag bij Amazon:
https://www.amazon.de/adl...rd_r=JNKD59QAPKFK37S980J6
https://www.amazon.de/b/r...rd_r=JYYW281VEH0RTPA91GB2

Sommige artikelen staan er echter helemaal niet voor een lagere prijs dan normaal tussen 8)7 Wat dan wel leuk is, is dat de 15% kortings coupon ook geldig is met de verlaagde prijzen hier.
Verdorie, net afgelopen zaterdag een blauwe boorhamer gekocht :(

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/v41owi.jpg

Er zijn meerdere producten waarbij je een vinkje kan zetten bij de 15% kortingscoupon gebruiken, net onder de prijs. Ging er in ieder geval van uit dat dit bij iedereen zo is, en niet klant specifiek... Anders excuses!

Vinkje zit er in ieder geval bij de GSB 18V-85 C, GKS 12V-26 en GKF 12V-8. Daarnaast zullen er nog wel een stuk meer zijn, maar deze weet ik uit mijn hoofd niet.
Vitamine schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Verdorie, net afgelopen zaterdag een blauwe boorhamer gekocht :(
Retourneren en opnieuw kopen }) Maar dat is natuurlijk niet netjes, had je waarschijnlijk een paar tientjes kunnen besparen..

[ Voor 21% gewijzigd door Twijfels op 24-10-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09

De maten die je aangeeft zijn inderdaad de meest gangbare maten die men gebruikt. Al moet ik toegeven dat ik er persoonlijk nooit op let welke maat ik pak, maar ben nog nooit een maat tegengekomen die ik niet heb :P

Misschien handig als je het setje wat je gevonden hebt ook post of een link ervan geeft.

T-greep is handig wanneer je veel kracht moet zetten. Een kogelkop kan handig zijn maar dit zou ik niet in combinatie doen met een T-greep want je draait zo'n kop zo kapot. En meestal wordt de kogelkop gebruikt aan de kant waar men niet veel kracht kan zetten.

Zelf heb ik niet de gekleurde versie, maar ik zou eerder voor een volgend setje gaan:

https://www.alternate.nl/...0d5gWUEAQYAiABEgJVyPD_BwE

[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 24-10-2018 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:07
Twijfels schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:45:
[...]

[Afbeelding]

Er zijn meerdere producten waarbij je een vinkje kan zetten bij de 15% kortingscoupon gebruiken, net onder de prijs. Ging er in ieder geval van uit dat dit bij iedereen zo is, en niet klant specifiek... Anders excuses!

Vinkje zit er in ieder geval bij de GSB 18V-85 C, GKS 12V-26 en GKF 12V-8. Daarnaast zullen er nog wel een stuk meer zijn, maar deze weet ik uit mijn hoofd niet.

[...]

Retourneren en opnieuw kopen }) Maar dat is natuurlijk niet netjes, had je waarschijnlijk een paar tientjes kunnen besparen..
Ethisch minder verantwoord idd, maar hij heeft van het weekend al voldoende gaten geboord dus de nieuwigheid is er wel af :9

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 13:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb pas ook een eerste T-sleutelset gekocht na jarenlang L-sleutels gebruikt te hebben. Ik heb nooit de tussenmaten nodig gehad en daarom ook een set zonder tussenmaten gekocht. Ik heb wel losse bitjes die in een set zaten in deze tussenmaten maar die heb ik ook nog nooit nodig gehad.

Ik heb een Mannesmann set bij HBM gekocht die ook Torx-sleutels er bij had aangezien ik die ook nodig had. Ik ben er tevreden mee. Er zit geen standaard bij zoals bij veel andere sets maat wel een plastic opbergdoos met handvat. Een standaard maken kan je zelf doen door simpelweg ergens wat gaten in boren. Het zou fijn zijn als de handvatten verschillende kleuren hadden om ze makkelijker uit elkaar te houden. Later zag ik dat Lidl een vrijwel soortgelijke set voor nog minder verkoopt, die zou achteraf ook voldoende zijn geweest.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Ik heb 3 sets van Wera (Hex Plus, Torx en Torx TR). De inbus-variant mét kogelkop: http://products.wera.de/n...lus_multicolour_hf_1.html. Is voorzien van kleurcodering (heel fijn). Voor zover ik weet heeft Wera geen T-greep inbus als set beschikbaar. Alternatief kan zijn de 489 R T-Greep Rapidaptor met aantal bits naar wens: http://products.wera.de/n...ocket_screws_842_1_z.html

[ Voor 48% gewijzigd door wheel op 24-10-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Als je ze vaak gebruikt zijn de 951 serie van Beta echt de fijnste inbussleutels met een T-greep. Ze bestaan geloof ik niet in ball-end, maar als je geregeld onder een hoek moet werken kun je de 953 serie pakken.
Die hebben een universeel koppeling op het lange eind en 2x vaste hex op het korte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:43

Galois

1811 - 1832

Johnny schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:08:
[...]

Ik heb pas ook een eerste T-sleutelset gekocht na jarenlang L-sleutels gebruikt te hebben. Ik heb nooit de tussenmaten nodig gehad en daarom ook een set zonder tussenmaten gekocht. Ik heb wel losse bitjes die in een set zaten in deze tussenmaten maar die heb ik ook nog nooit nodig gehad.

Ik heb een Mannesmann set bij HBM gekocht die ook Torx-sleutels er bij had aangezien ik die ook nodig had. Ik ben er tevreden mee. Er zit geen standaard bij zoals bij veel andere sets maat wel een plastic opbergdoos met handvat. Een standaard maken kan je zelf doen door simpelweg ergens wat gaten in boren. Het zou fijn zijn als de handvatten verschillende kleuren hadden om ze makkelijker uit elkaar te houden. Later zag ik dat Lidl een vrijwel soortgelijke set voor nog minder verkoopt, die zou achteraf ook voldoende zijn geweest.
Die Lidl-set is inderdaad exact waar ik naar op zoek ben! :)

Wellicht is de kwaliteit minder dan bij de 'betere' merken?

Maar goed, voor 13 euro is het de gok wel waard... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Op Instagram kwam een advertentie voorbij van https://magnetdriver.nl/ - je kon er eentje gratis bestellen om te testen. Heb er eentje besteld, maar bij het afrekenen bleek je verzendkosten (a 3,80) te moeten betalen.
Winkelwagen laten zitten. Dag later kreeg ik een mail met een kortingscode voor .. 2 gratis exemplaren (ex verzend nog steeds).

Nou heb ik er dus 2 voor alleen verzendkosten 8)

(ja, ik ben Nederlander ;-) )
(nee, ik wordt niet gesponsoord)

Verplicht productplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0041/5861/9761/products/kofferwit_3_720x.png?v=1536831773

[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 24-10-2018 13:14 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Eusebius schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:13:
Op Instagram kwam een advertentie voorbij van https://magnetdriver.nl/ - je kon er eentje gratis bestellen om te testen. Heb er eentje besteld, maar bij het afrekenen bleek je verzendkosten (a 3,80) te moeten betalen.
Winkelwagen laten zitten. Dag later kreeg ik een mail met een kortingscode voor .. 2 gratis exemplaren (ex verzend nog steeds).

[Afbeelding]
Dank voor de tip. Al ontvangen en getest? Welk probleem lost het op? Wat is er anders/beter dan bestaande magnetische bithouders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:40
wheel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Dank voor de tip. Al ontvangen en getest? Welk probleem lost het op? Wat is er anders/beter dan bestaande magnetische bithouders?
Ik heb de hele set ooit via kickstarter gekocht en gebruik het inmiddels eigenlijk niet meer, voordeel is dat de schroef voor een deel in de houder kan en daardoor beter blijft hangen. Tevens hebben ze een soort van houder voor spijkers wat ideaal klinkt alleen in de praktijk te omslachtig is om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:12
Eusebius schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:13:

[Afbeelding]
Zoiets heeft Wera ook al tijden bij de Bit-Check Impaktor sets zitten :+
De bithouder heeft een "verschuifbare" kop waarvan de ring magnetisch is..

Gebruik het soms, maar dan is het vaak op plekken waarbij ik m'n andere hand niet goed kan gebruiken om de schroef even vast te houden/te begeleiden.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CappieL
als je de couponcode PROMOTIEVOOR2 gebruikt, hoef je inderdaad alleen de verzendkosten te betalen voor 2 van die dingen.
@wheel Het is niet alleen een bithouder, het trekt ook de schroef zelf aan alsof de bit zelf magnetisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Annuk schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

En ook los; 897/4
CappieL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:03:
[...]

als je de couponcode PROMOTIEVOOR2 gebruikt, hoef je inderdaad alleen de verzendkosten te betalen voor 2 van die dingen.
@wheel Het is niet alleen een bithouder, het trekt ook de schroef zelf aan alsof de bit zelf magnetisch is.
Je bent me voor; ik wilde ook de directe code delen :-)

[ Voor 65% gewijzigd door wheel op 24-10-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Wat @Annuk zegt... dat je de schroef niet meer vast hoeft te houden ter ondersteuning/begeleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Ja, dat geldt toch voor alle magnetische bithouders bithouders met ringmagneet? Wat maakt dat deze beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Annuk schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Gebruik het soms, maar dan is het vaak op plekken waarbij ik m'n andere hand niet goed kan gebruiken om de schroef even vast te houden/te begeleiden.
Die heb ik ook, vind ik niet fijn werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Makita heeft ook zo'n ding bij hun gold bitset. Werkt wel oke, maar was me ook vaak tot last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:19:
@Gebanned dan heb je ongeveer dezelfde vast gehad als ik hier heb liggen. Maar nog nooit last van jouw probleem gehad. Vooral gebruikt om gips vast te schroeven hier in huis.

En ik zal hem waarschijnlijk niet zo zwaar belasten als je omschrijft.

En het ding is al besteld ;). Gratis accu komt wel bij een volgend apparaat.
Daar is die al. Mooi ding, net iets zwaarder, maar korter. Lekker praktisch ding en accu's zijn zo vol. Kan me niet voorstellen dat ik in 30min die 2ah leegtrek bij normaal gebruik.

Bedankt voor de tips nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
CappieL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:03:
[...]

Het werkt! :D dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
wheel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Geprobeerd, maar het lost voor mij geen problemen op. Het ouderwetsch schroeven zonder magneethoudertje gaat me goed af. Het geeft wel een extra probleem: ik heb een balk met gaten om mijn schroevendraaiers in te doen. Die gaten zijn afgestemd op de schacht, niet met een extra bitje :+

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:29
Framoes schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:51:
Makita heeft ook zo'n ding bij hun gold bitset. Werkt wel oke, maar was me ook vaak tot last.
Ik raak die impaktor set niet eens meer aan, voor 2 euro haal je bij de bouwmaat die milwaukee torx bitjes per setjes van 2. Dan ga ik niet moeilijk doen op de slagschroevendraaier, mijn hele schroefcollectie is toch tx20.

De impaktor bit zit op mijn 12v Bosch machine voor de verdwaalde PZ of PH schroef :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:38
Nu werd ik afgelopen weekend door de Gamma verleid om een accuschroefboormachine te kopen. Uiteindelijk dus de Makita DF457DWE 18V voor € 125,- gekocht. Met de witte rand accu's. Nu las ik hier op het forum dat ik dat beter niet kan doen.

Nu heb ik ooit voor een klus een paar dagen de Festool C 18 mogen gebruiken, en dat was echt heerlijk werken. Dat zou uitkomen op een kale machine à € 217 + snellader à € 90. Accu krijg je gratis via Festool zelf.

Nu lees ik ook velen hier positief zijn over de blauwe Bosch GSR 1800-Li 2. Deze zie ik op amazon.de staan voor € 109,99 incl. koffer en 2x 1.5Ah accu's. Zijn die dingen echt zo goedkoop in Duitsland?

En is zo'n blauwe Bosch een machine waar je je rest van je leven mee kan klussen (excl. accu's natuurlijk)? Nu ben ik geen professionele klusser, maar koop wel graag spul waar ik lekker lang mee kan werken. Eventueel later bij eventuele de kinderen.

Hij moet een aanvulling worden op mijn groene Bosch boorhamer, schuurmachine en decopeerzaag.

De accuschroefboormachine moet deze vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/7/5/9/9200000010729575.jpg
:p

Edit:
Een misschien nog een betere optie zou deze GSB-18-V-Li zijn voor € 175,- incl. koffer en 2x 2Ah accu's

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 25-10-2018 21:31 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Dat accuspul gaat allemaal echt geen leven mee. Als je twee accu's hebt die niet jofel meer zijn kun je vaak beter een hele nieuwe machine halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
ASW1 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:33:
Dat accuspul gaat allemaal echt geen leven mee. Als je twee accu's hebt die niet jofel meer zijn kun je vaak beter een hele nieuwe machine halen.
Ik neem toch wel aan dat professionele apparatuur lang met dezelfde (serie) accu's doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:23:
Nu werd ik afgelopen weekend door de Gamma verleid om een accuschroefboormachine te kopen. Uiteindelijk dus de Makita DF457DWE 18V voor € 125,- gekocht. Met de witte rand accu's. Nu las ik hier op het forum dat ik dat beter niet kan doen.

Nu heb ik ooit voor een klus een paar dagen de Festool C 18 mogen gebruiken, en dat was echt heerlijk werken. Dat zou uitkomen op een kale machine à € 217 + snellader à € 90. Accu krijg je gratis via Festool zelf.

Nu lees ik ook velen hier positief zijn over de blauwe Bosch GSR 1800-Li 2. Deze zie ik op amazon.de staan voor € 109,99 incl. koffer en 2x 1.5Ah accu's. Zijn die dingen echt zo goedkoop in Duitsland?

En is zo'n blauwe Bosch een machine waar je je rest van je leven mee kan klussen (excl. accu's natuurlijk)? Nu ben ik geen professionele klusser, maar koop wel graag spul waar ik lekker lang mee kan werken. Eventueel later bij eventuele de kinderen.

Hij moet een aanvulling worden op mijn groene Bosch boorhamer, schuurmachine en decopeerzaag.

De accuschroefboormachine moet deze vervangen:
[Afbeelding]
:p

Edit:
Een misschien nog een betere optie zou deze GSB-18-V-Li zijn voor € 175,- incl. koffer en 2x 2Ah accu's
Het zijn allemaal mooie opties. Zeker als ik zie waarmee je nu werkt. Kan je die makita nog terugbrengen? Zo ja, gelijk terugbrengen.

Duitsland is inderdaad veel goedkoper als nederland.

En de van 18 v li is het iets hogere segment van Bosch blauw. De Bosch blauw 1800 zou ik laten gaan. Daar heb je een mooie compacte model Bosch blauw van: https://www.amazon.de/Bos...uschrauber-GSR-Schrauben-Ø/dp/B015WGDX6E/ref=mp_s_a_1_1?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1540499170&sr=8-1-spons&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=bosch+professional+akkuschrauber&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
De accutechniek ontwikkeld zich te snel om erg lang mee te gaan. 10 jaar geleden was het meeste nog Ni-mh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Brutalsranan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:27:
[...]
Het zijn allemaal mooie opties. Zeker als ik zie waarmee je nu werkt.
Best leuk mee kunnen klussen hoor :) Hij zat in een kerstpakket.
Kan je die makita nog terugbrengen? Zo ja, gelijk terugbrengen.
Jazeker. Die gaat terug.
En de van 18 v li is het iets hogere segment van Bosch blauw. De Bosch blauw 1800 zou ik laten gaan. Daar heb je een mooie compacte model Bosch blauw van: https://www.amazon.de/Bos...uschrauber-GSR-Schrauben-Ø/dp/B015WGDX6E/ref=mp_s_a_1_1?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1540499170&sr=8-1-spons&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=bosch+professional+akkuschrauber&psc=1
Ik zat inderdaad ook nog te kijken naar de GSR 12V-15 FC. De afweging is een beetje of ik vooral een handzame accuschroevendraaier wil. De beste tool is degene die je gebruikt. Voor het zware werk pak ik denk ik sneller mijn (PBH 2100 RE) boorhamer. Die compacte + 5 delige set is hier te vinden voor € 164,-. Zal die een 15cm torx schroef in hardhout kunnen draaien? Verder denk ik dat die opzetstukken wel handig zijn voor bijv. meubelklusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:35:
[...]

Best leuk mee kunnen klussen hoor :) Hij zat in een kerstpakket.

[...]

Jazeker. Die gaat terug.

[...]

Ik zat inderdaad ook nog te kijken naar de GSR 12V-15 FC. De afweging is een beetje of ik vooral een handzame accuschroevendraaier wil. De beste tool is degene die je gebruikt. Voor het zware werk pak ik denk ik sneller mijn (PBH 2100 RE) boorhamer. Die compacte + 5 delige set is hier te vinden voor € 164,-. Zal die een 15cm torx schroef in hardhout kunnen draaien? Verder denk ik dat die opzetstukken wel handig zijn voor bijv. meubelklusjes.
Haha dat geloof ik best als je hem in een kerstpakket heb gekregen.

Ik denk dat 15 cm in hardhout iets te veel is voor deze machine. Ga je de opzetstukjes echt gebruiken en is het de meerprijs waard? Je kan ook een langere bitje gebruiken voor moeilijk bereikbare plekken en dan is die van 109 van 12v wel voldoende voor 109 euro.

Een ander goede middenklasser maar wel met een veel hogere prijs is deze: https://www.amazon.de/18V-28-Ladegerät-L-BOXX-Vollmetallspannfutter-Bohr-∅/dp/B078W684Y2/ref=mp_s_a_1_11?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1540500076&sr=8-11&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=bosch+gsb&dpPl=1&dpID=414Ydw4dCRL&ref=plSrch

Een krachtig en redelijk compact apparaat. Maar Ik denk niet dat je in die klasse aan het zoeken ben.

Het ligt aan jouw werkzaamheden en voorkeuren eigenlijk. Of de 12v, of voor een meerprijs met hulpstukken of iets zwaarder en duurder. Je kan het zo duur of goedkoop maken Als je wilt. De machines zullen wel blijven draaien. De accu's zou je heel goed moeten verzorgen. Niet bij te koude tempratuur opbergen, de accu's halfvol opbergen, niet doorgaan als de accu bijna leeg is e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Brutalsranan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:45:
[...]
Ga je de opzetstukjes echt gebruiken en is het de meerprijs waard? Je kan ook een langere bitje gebruiken voor moeilijk bereikbare plekken en dan is die van 12v wel voldoende voor 109 euro.
Als je het me nu vraagt, dan had ik hem graag gehad. Maar die grote klus (vliering maken) is al klaar :p. Daar had ik wel wat vervelende hoeken.
Een krachtig en redelijk compact apparaat. Maar Ik denk niet dat je in die klasse aan het zoeken ben.
Zoals ik eerder al aangaf vind ik het belangrijk om sommige apparaten gewoon van goede kwaliteit te hebben zodat je er idealiter je leven mee kan doen. Er is niks zo vervelend dan goedkope meuk te hebben gekocht, waar je uiteindelijk toch niet helemaal blij mee bent. En dan meuk, na meuk, na meuk in huis haalt. Dat is ook de reden dat ik zelfs een Festool heb overwogen.
Het ligt aan jouw werkzaamheden en voorkeuren eigenlijk.
Ik ben iemand die nu lekker in huis dingen aan het verbouwen is. Geen hak en breekwerk, maar vooral toevoegingen, en verder niet als professioneel klusser. Klussen die nu nog staan zijn elektra leidingen door een houten vloer leggen. Dat ging op zich ook best goed met mijn boorhamer. Daarnaast nog een plat dak isolatie klus met veel houten afwerking.

Als dat allemaal klaar is, dan zullen het hoofdzakelijk kleinere klussen zijn zoals meubels, dingen ophangen, fiets, enz. En dat ook bij anderen.
Of de 12v, of voor een meerprijs met hulpstukken of iets zwaarder en duurder. Je kan het zo duur of goedkoop maken Als je wilt.
Daarbij kan ik me niet zo snel bedenken wat ik aan (accu) apparatuur nog nodig heb. Eventueel een multitool en afkortzaag, dat zijn echter apparaten die ik eerder gewoon op 220v zie werken. Net als een schuurmachine voor een buiten schilder klus.

Dat is ook waarom ik zit te dubben over zo'n 18 volt systeem. Dan kan je de accu's op andere apparaten gebruiken. Waar welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:58:
[...]

Als je het me nu vraagt, dan had ik hem graag gehad. Maar die grote klus (vliering maken) is al klaar :p. Daar had ik wel wat vervelende hoeken.

[...]

Zoals ik eerder al aangaf vind ik het belangrijk om sommige apparaten gewoon van goede kwaliteit te hebben zodat je er idealiter je leven mee kan doen. Er is niks zo vervelend dan goedkope meuk te hebben gekocht, waar je uiteindelijk toch niet helemaal blij mee bent. En dan meuk, na meuk, na meuk in huis haalt. Dat is ook de reden dat ik zelfs een Festool heb overwogen.

[...]

Ik ben iemand die nu lekker in huis dingen aan het verbouwen is. Geen hak en breekwerk, maar vooral toevoegingen, en verder niet als professioneel klusser. Klussen die nu nog staan zijn elektra leidingen door een houten vloer leggen. Dat ging op zich ook best goed met mijn boorhamer. Daarnaast nog een plat dak isolatie klus met veel houten afwerking.

Als dat allemaal klaar is, dan zullen het hoofdzakelijk kleinere klussen zijn zoals meubels, dingen ophangen, fiets, enz. En dat ook bij anderen.

[...]

Daarbij kan ik me niet zo snel bedenken wat ik aan (accu) apparatuur nog nodig heb. Eventueel een multitool en afkortzaag, dat zijn echter apparaten die ik eerder gewoon op 220v zie werken. Net als een schuurmachine voor een buiten schilder klus.

Dat is ook waarom ik zit te dubben over zo'n 18 volt systeem. Dan kan je de accu's op andere apparaten gebruiken. Waar welke? :)
Als ik het zo lees dan zou ik gaan voor de GSB 18V-28. Het kan zijn dat de 12V iets te licht zal zijn voor al je werkzaamheden. Hij is ook best licht. Maar dat zou mijn voorkeur zijn. Als je licht en compact wil hebben is de 12v een optie. Maar je kan soms wel kracht te kort komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 04-10 21:26
Ik zou niet meer zonder mijn gsr 12V-15 fc willen. Erg veel gebruikt tijdens de complete renovatie van ons huis. Geen schroef dat ie niet aankon. Daarnaast lekker licht werken tov 18v.

De hulpstukken zijn niet dagelijks in gebruik, maar als je ze nodig hebt verrekte handig.

OK, 15cm in hardhout is te veel gevraagd waarschijnlijk, maar dat is meer iets voor een slagschroevendraaier.

BTW ik heb er een 18v Hitachi bij naast, maar die raak ik bijna niet meer aan. Alleen om boren en schroeven snel af te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
kipfel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:20:
OK, 15cm in hardhout is te veel gevraagd waarschijnlijk, maar dat is meer iets voor een slagschroevendraaier.
Als ik ruimte heb dan zet ik mijn boorhamer op normale boorstand, bitje erin en gaan. Wel de brandblusser in de buurt houden :+

Maar zonder gein, voor die sporadische moeilijk te bereiken 15cm schroeven gebruikte ik nu gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/medlay/image/cache/full/702db93ff2482ae73f7c28167ec590706f881f9e.jpg
Bitje erop en gaan. Mijn oude Black&Dekker kwam best een eind, laatste stukje deed ik met de hand met de ratel :)

Ik heb ooit zelfs een gat met een kapotte gatenboor afgemaakt met de hand, maar dat was echt waanzin. Toen had ik ook een blaar :P

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 25-10-2018 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 23:09

Fontainemelon

Zuiderbuur

Ben in de markt voor een multifrees en was via 2dehands op een advertentie van Alternate.be gebotst, een Makita RT0700CX3J set voor pakweg 180 euro inclusief verzending. Doorgeklikt naar de website, mooi besteld en orderbevestiging gekregen. Ding werd verzonden, maar pakket leek me nogal weinig te wegen op de PostNL Tracking. Via de Facebookpagina van Alternate maar even voor de zekerheid gevraagd of ik wel degelijk de MAKPAK doos ging krijgen met frees en toebehoren, werd gecontroleerd door middel van de EAN en bevestigd.

Thuis lag een belachelijk klein doosje voor de deur, jammer genoeg wel degelijk met enkel de frees zonder iets van toebehoren. Verkeerde stickertje op de doos, RT0700C met sticker van RT0700CX3J gekregen in plaats van RT0700CX3J zelf. Contact opgenomen, retourlabel gekregen en vermeld dat ik alsnog graag het juiste product ontving en niet terugbetaling, ook als het even zou duren voor ik het product ontving. Kreeg ik een berichtje 'dit is een eindereeks product dat niet meer in voorraad komt, terugstorting is enige optie'. Leek me raar, want is geen oud product ofzo, maar was wel degelijk van alle Alternate websites verdwenen. Nog geen week later staat dezelfde freesset met identieke EAN code weer op de website als 'direct leverbaar'. Alleen voor een hogere prijs.

Met andere woorden, vierkant voorgelogen door de klantenservice. Morgen maar eens bellen, want vind dit niet bepaald kunnen. Ik word door een advertentie op externe site naar hun site gelokt, en koop bijgevolg hun product want mooie aanbieding. Krijg verkeerd product geleverd, waarna oorspronkelijke bestelling zogezegd "nooit meer leverbaar" zal zijn. Paar dagen later terug te verkrijgen op de website aan hogere prijs, dus flagrant gelogen.

Als men van in den beginne zou zeggen dat het om een prijsfout gaat dan zou ik dat aanvaarden en m'n schouders ophalen, maar dit? Meh. Nu mogen ze me zo'n set leveren aan de prijs waarvoor ik 'm vorige week besteld heb, anders ga ik denk ik eens uittesten wat consumentenorganisaties als Test Aankoop en Consumenten Ombudsdienst doen met zo'n klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:58:
[...]

.....

Ik ben ook al tijden aan het dubben over die Bosch GSR 12V-15 FC. Ben ook geen die-hard klusser, maar kom regelmatig een klusje tegen waarbij een haakse- of excentrische boorkop erg handig is. Ook het lichte gewicht, de compacte bouw en de relatieve lage prijs t.o.v. 18V spreken me erg aan.

Er zijn wel wat andere apparaten die met het 12V ecosysteem van Bosch werken, al zijn dat er een heel stuk minder dan de 18V lijn. Een voor mij nuttige aanvulling is de decoupeerzaag (GST 12V-70).

elaas hebben de 12V Reprico zagen alleen zo'n kort zaagje :(
Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.