Dit maakt bijna niets uit, ze zijn bijna identiek.
Heb zelf een Kity 636 die ik aan het restaureren ben. En het is allemaal erg veel werk, vooral het schoonmaken en uit elkaar halen is een drama. Al aardig wat uurtjes ingegaan. De behuizing wordt nu gestraald en deze spuit ik straks zelf.
https://www.woodworking.nl/forum.php Hier zijn aardig wat restauraties te vinden, waaronder mijn eigen.
Ik ben zelf op zoek naar een goede excentrische schuurmachine, iemand goede suggesties? Hij wordt voornamelijk gebruikt voor middelgrote werkstukken te schuren, maar wil in de toekomst wel een tafel gaan maken. Het liefste een all in one machine, zoals de Festool Rotex maar ben bang dat dat iets te veel van goede is. Heb een hekel aan schuren dus het moet wel iets krachtig zijn, die zowel grof als fijn kan schuren.
Dacht zelf aan een Bosch GEX 125-150 AVE, maar heb gelezen dat de zoolbevestiging nog wel eens de wensen overlaat en het werkstuk beschadigd. Iemand ervaring met de Bosch of een andere goede suggestie?
Eusebius schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:15:
[...]
Iemand tips om verroest gereedschap te herstellen? Een mengsel van azijn en zout kwam ik tegen, maar zout vreet toch in metaal? Misschien iemand hier een goede tip?
En hoe smeer je 't in om goed te houden? Ik lees WD40, (zuurvrije) vaseline, kaarsvet ..
In een bad met schoonmaakazijn, misschien iets verdunnen met water. Dit werkt perfect en je hoeft helemaal geen zout te gebruiken. Let wel op dat je het goed afspoelt en insmeert met WD40 of een andere olie want oppervlakteroest komt erg snel na het schoonmaken. Je kunt het ook na het azijn goed schoonmaken met remreiniger (Action) om alles te verwijderen. En daarna insmeren met olie.
Heb zelf afgelopen week veel delen op deze manier schoongemaakt.
Als het echt heel erg is kun je nog staalwol gebruiken om het beter te reinigen.
[
Voor 27% gewijzigd door
Andyk125 op 04-10-2017 11:57
]