[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 103 Laatste
Acties:
  • 919.516 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09
Bij Bosch moet je dat zelf kopen :|

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hDqVwd/IMG_0039.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afleggers!!
Bij mijn 2x18V Makita DHR264ZJ zat gewoon standaard een cartouche vet en zo hoort het ook. O-)

Het maakt overigens weinig tot niets uit wat voor vet je hiervoor gebruikt, alles wat enigszins smeert voor "heen en weer gaande bewegingen" is al snel goed genoeg en over kruisbestuivingen zou ik mij geen zorgen maken.
Desnoods plunder je het nachtkastje. :X

Ben zelf geen groot fan de hamerboren overdadig te smeren als dat niet strikt noodzakelijk is, er blijft alleen maar hinderlijk schurend boorgruis aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Fraggert schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Bedoel je hiermee vet voor in de draaiende delen van de boormachine ivm onderhoud of een likje vet op je boortje?

Dat eerste nooit, dat laatste doe ik soms bij metaalboortjes in hardhout (als ik moet voorboren), dat werkt erg goed d:)b
Orion84 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:19:
Nee, bij een boorhamer met SDS kop moet je de schacht van de boor (het deel wat in de SDS kop klikt) invetten, omdat die bij het hameren beweegt in de kop.
Ik bedoel dus inderdaad het vet om de schacht van een SDS boor in te vetten. Maar goed, laat ik de levering van mijn boor nog maar even afwachten om te zien of er vet bij zit of niet, voordat ik het vet van die Einhell weg doe.
Over het hoe vaak invetten zijn de meningen dus verdeeld begrijp ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
L201 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:30:
[...]

[...]

Ik bedoel dus inderdaad het vet om de schacht van een SDS boor in te vetten. Maar goed, laat ik de levering van mijn boor nog maar even afwachten om te zien of er vet bij zit of niet, voordat ik het vet van die Einhell weg doe.
Het is sowieso wel handig om het om een bepaald tijd te doen. Elke keer is onnodig. Dan blijft er inderdaad gruis hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

L201 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:30:

ah juist, klein detail, bij een boor is de schacht het deel waarmee je de boor in de boorkop klemt, die zou ik dus niet invetten :+

Het is de bedoeling dat je iets vet op de kont van de boor smeert zodat je boorkop een beetje vet blijft.

ik denk dat 99% van de klussers zijn boor niet in vet.

Zoals gezegd doe ik dat alleen met een metaal- of houtboortje in hardhout en gebruik snijolie bij metalen. Maar dat betreft dus het snijdende gedeelte en heeft niks met machine smering te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 02-07-2018 08:23 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Fraggert schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:20:
Het is de bedoeling dat je iets vet op de kont van de boor smeert zodat je boorkop een beetje vet blijft.
Ah, dat is wel een verschil met hoe ik het altijd deed. Ik smeerde altijd wat op de schacht, in de holtes wat de boorkop in gaat zeg maar.
Als ik kijk naar de afbeelding op de tube borenvet van Makita zelf, dan zie ik daarop ook dat het een dotje vet op 'het kontje' is, zie bijv: https://www.toolnation.nl/makita-borenvet-100-gram.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Goof2000 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:09:
[...]

Ja: https://www.bosch-profess...ducts/gbh-2-26-06112A3000

[...]

Ik ben al een tijdje voor een aanbieding van de FSN140 aan het kijken. Ik had een aanbieding bij Amazon.de gemist toen die 76,51 euro was. 8)7 Op Marktplaats liggen de prijzen nog daarboven. (en dan heb ik ook nog rubber rand 2 601 010 044 nodig)
FSN70 kon ik nog niet, maar dat is inderdaad handig icm de FSN140 dan zit je al op 2 meter, alleen de prijs vind ik nog te hoog. (Ik wil max. 150 euro betalen voor 2 meter lengte, met de klemmen en verbindingsstukken, want zoveel gebruik ik hem niet.)

Ik heb een Bosch cirkelzaag PKS 66 AF en wil hem gaan gebruiken omdat die kunststof geleidingsrail niet bevallen bij lange lengtes zagen.
Ik zat inderdaad ook steeds te kijken, maar voor de handigheid wil ik nog 1x 140cm en 1x70cm bijkopen, en naast dat het lastig te verkrijgen is, is het in mijn ogen belachelijk duur waar je het nog kan kopen.
Mijn rail wordt ook met de pks66a gebruikt, maar ik denk er nu over na om deze te verkopen(even kijken wat hij oplevert) en vervolgens een gks65 gce te kopen met de nieuwe rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:13:
[...]
Het maakt overigens weinig tot niets uit wat voor vet je hiervoor gebruikt, alles wat enigszins smeert voor "heen en weer gaande bewegingen" is al snel goed genoeg en over kruisbestuivingen zou ik mij geen zorgen maken.
Desnoods plunder je het nachtkastje. :X

Ben zelf geen groot fan de hamerboren overdadig te smeren als dat niet strikt noodzakelijk is, er blijft alleen maar hinderlijk schurend boorgruis aan hangen.
Het viel mij op dat de olie/vet die standaard uit mijn bosch (groen) hamerboor kwam veel dunner was dan het spul dat ik daarna in een tube kocht.

Overigens heb ik liever wat gruis dat plakt aan mijn boor (en dan er zo vanaf veeg) dan dat het gruis in het SDS mechaniek terecht komt en daar gaat rotzooien.

Ik merk dat het plaatsen van boren een stukje soepeler gaat als je af en toe een beetje erop doet. Vooral bij een verse boor is het wel handig, die is schoon en droog.
Op een gegeven moment zijn de meeste boren wel een beetje vettig aan de achterkant en hoef je het tijden niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Orion84 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:19:
Nee, bij een boorhamer met SDS kop moet je de schacht van de boor (het deel wat in de SDS kop klikt) invetten, omdat die bij het hameren beweegt in de kop.
hhmm...daar zeg je wat ja, daar ga ik wel in mee. Beetje insmeren voor het behoud van het spul maar ik zou echt een druppie per kant uitsmeren en er vooral geen dikke vette klodderzooi er van maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik heb al meerdere 3mm houtboortjes kapot gedraaid in hardhout (boortje breekt af door de warmte). Enige alternatief wat ik toen voor handen had was een 3mm metaalboortje, die gebruik ik nu al 2 jaar in allerhande soorten hout en geeft geen kick.
Orion84 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:27:
Dergelijke HSS boortjes werken prima in hout hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvtk
Ter info: 10% korting op DeWalt producten op 13 juli bij de nieuwe toolstation vestiging in Zoetermeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jichem schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:56:
[...]
Hopelijk kan ik straks de zaag wat uitgebreider testen als ik thuis ben, daar ben ik tot nog toe niet aan toe gekomen
Wij zijn nu bijna een maand verder en ik hoop dat je intussen veilig thuis bent aangekomen?? :z

Ben namelijk nog steeds benieuwd naar de speling van het "precision control" van jouw GST160CE decoupeerzaag.
Die voor mij enigszins verontrustende speling liet ik hier in dit YouTube filmpje al eerder zien, deze Bosch is intussen retour.

Als jouw machine die speling niet heeft, dan ben ik waarschijnlijk tegen een maandagochtend model aangelopen en is het voor mij misschien de moeite waard alsnog een nieuwe te bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:38
rvtk schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:04:
Ter info: 10% korting op DeWalt producten op 13 juli bij de nieuwe toolstation vestiging in Zoetermeer.
Wel alleen tijdens happy hour toch! (iets van tussen 7 en 10 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Dat is niet 100% duidelijk uit de mail, maar de DeWalt demo's zijn tussen 14:00 - 18:00, dus dan heb je zeker weten de korting.
Goof2000 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:09:
[...]

Wel alleen tijdens happy hour toch! (iets van tussen 7 en 10 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:02:
[...]

Wij zijn nu bijna een maand verder en ik hoop dat je intussen veilig thuis bent aangekomen?? :z

Ben namelijk nog steeds benieuwd naar de speling van het "precision control" van jouw GST160CE decoupeerzaag.
Die voor mij enigszins verontrustende speling liet ik hier in dit YouTube filmpje al eerder zien, deze Bosch is intussen retour.

Als jouw machine die speling niet heeft, dan ben ik waarschijnlijk tegen een maandagochtend model aangelopen en is het voor mij misschien de moeite waard alsnog een nieuwe te bestellen. :P
Ik ben inmiddels wel thuis geweest, maar nog niet bezig geweest met het filmpje.
Helaas is het momenteel heel druk waardoor ik thuis vrijwel niet aan dingen toe kom. Maar ik ga proberen er deze week eens mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jichem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Ik ben inmiddels wel thuis geweest
_/-\o_
....maar nog niet bezig geweest met het filmpje.
:'(
Helaas is het momenteel heel druk waardoor ik thuis vrijwel niet aan dingen toe kom. Maar ik ga proberen er deze week eens mee aan de slag te gaan.
Wat mij betreft maak je het ook allemaal iets te moeilijk, waardoor een uiterst simpele handeling een veel te hoge berg wordt.
Bekend probleem sprak hij uit eigen ondervinding. :P
  • pak de Bosch
  • verwijder het zaagblad, kwestie van eject en poeff
  • voel "net als in het YouTube fimpje" met een van je vingers hoeveel speling er in het precision control zit
  • deel als je even een paar seconden tijd hebt je bevindingen met ons, filmpje is niet eens nodig
Hooguit 1 minuutje werk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:49:
[...]
_/-\o_

[...]
:'(

[...]

Wat mij betreft maak je het ook allemaal iets te moeilijk, waardoor een uiterst simpele handeling een veel te hoge berg wordt.
Bekend probleem sprak hij uit eigen ondervinding. :P
  • pak de Bosch
  • verwijder het zaagblad, kwestie van eject en poeff
  • voel "net als in het YouTube fimpje" met een van je vingers hoeveel speling er in het precision control zit
  • deel als je even een paar seconden tijd hebt je bevindingen met ons, filmpje is niet eens nodig
Hooguit 1 minuutje werk. O-)
Zojuist even geprobeerd. Zonder zaagje idd bijna 1mm uitslag. Met een zaagje gaat dat terug naar ongeveer de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jichem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:39:
[...]
Zojuist even geprobeerd. Zonder zaagje idd bijna 1mm uitslag. Met een zaagje gaat dat terug naar ongeveer de helft.
Super!! _/-\o_

Ik kreeg er zelf nog drie(!!) extra zaagbladen tussen en dat zal iets van 5mm zijn?? :P
Zo jammer voor zo'n mooie decoupeerzaag.

Het kan best zijn dat je er met zagen niet superveel last van hebt, maar netjes is toch anders.
Onnodig is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
detonated schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:21:
Ik heb dezelfde onlangs gekocht bij de Hornbach en daar zat een bus vet bij om de SDS kant van de boor af en toe in te vetten. Er zat zelfs een mooie poetsdoek bij d:)b
Er zat dus inderdaad een mooie bus bij:
Boorvet
(en een poetsdoek ja..)
mark-k schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:44:
Ik gebruik überhaupt geen vet bij het boren in muren, klinkt voor mij als iets dat een prutmerk toch nog wat flair probeert te geven.
Met een prutmerk en flair heeft het dus kennelijk niks te maken :+
Fraggert schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:20:
ah juist, klein detail, bij een boor is de schacht het deel waarmee je de boor in de boorkop klemt, die zou ik dus niet invetten :+

Verrassend genoeg staat er op de bus dan weer wat anders qua afbeelding:
Gebruik boorvet
en lijkt het erop dat je hiermee zo te zien juist de schacht insmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik moet een gaatje door de spouwmuur boren, voor een beldraadje. Dus ik zoek een steenboor van max 5mm dik en liefst 350mm lang.

Suggesties? Of zoek ik weer iets onmogelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dat zal dan wel 6.0X400mm of 6.0x600mm worden want dat zijn meer standaard maten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sethro op 03-07-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
400mm is ook prima :)
300 is te kort.

Maar dunner dan 6 zal wel problematisch worden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
L201 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Er zat dus inderdaad een mooie bus bij:
[afbeelding]
(en een poetsdoek ja..)

[...]

Met een prutmerk en flair heeft het dus kennelijk niks te maken :+

[...]

Verrassend genoeg staat er op de bus dan weer wat anders qua afbeelding:
[afbeelding]
en lijkt het erop dat je hiermee zo te zien juist de schacht insmeren.
Een normale boor moet je niet invetten aangezien je die vast klemt in de snelspankop. Een SDS boor zit vast door twee kogels en kan bewegen voor het kloppen. Die in vetten is nog niet zo gek.

Als je het vet aan de zijkant aanbrengt dan schraap je het meeste er weer af als je de boor in de kop plaats. Aan de onderkant levert dan minder troep op en het vet verplaatst zich toch wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Christiaan676 op 03-07-2018 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Illusion

(the art of)

Raymond schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:33:
Ik moet een gaatje door de spouwmuur boren, voor een beldraadje. Dus ik zoek een steenboor van max 5mm dik en liefst 350mm lang.

Hij bestaat wel: https://www.rotec.tools/n...06/groups/g+c+m+a+nr+view

of

https://www.bol.com/nl/p/...-465-mm/9200000010649137/

Maar om nou te zeggen dat dat een fijne prijs is.

De meeste boren van 5mm gaan niet zo lang. Dat heeft niet alleen met de behoefte's van de gebruiker te maken, maar ook met de kniklengte denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Illusion op 04-07-2018 01:30 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:36:
400mm is ook prima :)
300 is te kort.
Maar dunner dan 6 zal wel problematisch worden denk ik?
Voor een hamerboor wordt die dikte bij die lengte snel twijfelachtig, maar voor de oldschool klopboor heb ik hier nog enkele lange (overjarige) steenboren liggen van een centimeter of 40 staat mij bij.

Wat prima werkt "als de muur niet al te hard is", is een standaard steen/betonboor te verlengen met rondstaf van die diameter.
Slijp zowel boor als rondstaf af onder een hoek van 45o en hardsoldeer die met wat flux en zilversoldeer en een propaanbrander.
Die verbinding is sterk genoeg voor een sporadisch boorgat.

De sds+ aansluiting ben je op die manier kwijt, tenzij je dat deel ook nog aan het uiteinde wilt solderen.
Boren doe je dan met de bekende boormachine, al dan niet 'kloppend'.

Voorboren met een kortere lengte is voor een goede afloop wel aan te raden. O-)

Heb op die manier meerdere boren en frezen met zilversoldeer verlengd en die zitten nog steeds netjes aan elkaar. :P
Rol het gesoldeerde geheel over een strak vlak en je ziet meteen of zij correct in elkaars verlengde liggen.

Kopen kan ook (5 x 465mm), maar is minder leuk. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:43
Raymond schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:33:

nog een variant, ongeveer even duur is de Alpen 73000500100 (een multiboor, maar ook te gebruiken voor steen). Maar om eerlijk te zijn, 6mm bied wel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Voorbeeld van een 6mm variant:
https://www.borenshop.com...onboor-lengte-400-mm.html

Dat scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
6mm had ik ook gevonden, scheelt inderdaad flink wat geld voor een mm kleiner gaatje!
Wel goed dat er keuze is. Ik denk er nog even over. Dit wordt de eerste keer dat ik behoefte heb aan zo'n dunne lange boor en ik verwacht hem ook niet snel vaker nodig te hebben.
Aan de andere kant: 15-20 euro is ook nog prima te overzien, dus zo'n rib uit het lijf is het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:14:
6mm had ik ook gevonden, scheelt inderdaad flink wat geld voor een mm kleiner gaatje!
Wel goed dat er keuze is. Ik denk er nog even over. Dit wordt de eerste keer dat ik behoefte heb aan zo'n dunne lange boor en ik verwacht hem ook niet snel vaker nodig te hebben.
Aan de andere kant: 15-20 euro is ook nog prima te overzien, dus zo'n rib uit het lijf is het ook niet :)
Wij hebben een draadloze bel, maar daar heb je na een jaar al 20 euro aan penlites kwijt :+

Helaas kunststofkozijnen en geen makkelijke mogelijkheid voor een snoertje anders had ik ook de bedraadde mogelijkheid gepakt.

Hangt nu een briefje met verzoek te kloppen, maar voor iemand bij de deur is gaan mijn honden al af :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 04-07-2018 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zygapophysis
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:26:
[...]

Wij hebben een draadloze bel, maar daar heb je na een jaar al 20 euro aan penlites kwijt :+

Helaas kunststofkozijnen en geen makkelijke mogelijkheid voor een snoertje anders had ik ook de bedraadde mogelijkheid gepakt.

Hangt nu een briefje met verzoek te kloppen, maar voor iemand bij de deur is gaan mijn honden al af :P
Oplossing :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
jichem schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:16:
Om heel eerlijk te zijn een kleine gok. Ik las dat er bij de kgs216 toch wel een aantal mensen gefrustreerd waren over de preciesheid van de gradeninstelling. Met name over het vast zetten. Nou is het natuurlijk wel zo dat er bij elk model minder tevreden mensen zijn. De bosch heb ik eigenlijk geen negatieve dingen gelezen, alleen het ontbreken van een laser. (mis ik niet)
Gezien mijn tevredenheid over andere bosch machines in bezit durfde ik de gok wel te nemen met deze machine, ik heb overigens wel meteen een 48 tands prof blad mee besteld.

Als ik de machine binnen heb en heb getest kan ik er meer over zeggen. (ik kwam van een einhell overigens, die deed het goed maar niet precies)
Gisteren de Bosch binnen gekregen, meteen maar even het nieuwe zaagblad er op. dat is de volgende geworden:
https://www.amazon.de/gp/...age_o06_s00?ie=UTF8&psc=1
Alleen kon ik hem voor net geen 30 euro kopen :P
Omdat ik mij enorm ergerde aan het feit dat haak niet haaks is heb ik ook een digitale hoekmeter mee besteld.
Gisteravond maar meteen de zaaghoek op de schaalverdeling ingesteld, zo accuraat mogelijk op de 0 en vervolgens nagemeten.
Van de 8 pogingen waren er 4 tot 2 cijfers achter de komma precies 90 graden, de overige 4 weken tussen de 0.01 en 0.07 graden af.
Dat is voor mij precies waar ik naar opzoek was! Ook de 45 graden getest en hier vergelijkbare resultaten.
Aan de hand van de hoekmeter overigens 100% op 90 en 45 graden af te stellen binnen een minuut.

Uiteraard ook meteen even gezaagd met juiste instellingen, voor mij perfect! ik mis de laser nog geen moment. Zaagblad levert ook een goede snede, het standaard blad bewaar ik voor grove klussen.

Er zullen ongetwijfeld veel betere zagen zijn, maar voor mij is deze zaag 100% zijn geld waard!
(overigens gebruik ik hem op een werkblad waarbij ik geleiding ga bouwen voor lange materialen, want de standaard geleiding is natuurlijk ****)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

d:)b

nachtje laden en weer gaan, natuurlijk wat stom van me |:(

nog stommer is dat ik in de melkopschuimer ook gewoon oplaadbare heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:51

TNW

Vandaag een Worx Hydroshot gekocht. Ik had een hogedrukspuit nodig voor mijn balkon en had een oude van een collega gekocht. Enorm zwaar en helaas niet meer werkend en bij het troubleshooten ook een onderdeel verkloot.

Via wat gewandel op youtube kwam ik dus dit ding tegen. Dit apparaat is dus een waterspuit welke op een lithiumaccu werkt en water uit elke mogelijke bron kan halen, dus de sloot, een emmer of gewoon een tuinslang. Je hoeft geen slangen en stroomkabels uit te rollen. Daarvoor lever je wel kracht en werktijd in, maar voor kleinere klussen zoals mijn balkon werkt het prima. Ik vul gewoon een gieter met water, slang erin en gaan.

Minpunten die ik heb ervaren is de lange initiële laadtijd van de batterij en dat de slang in het begin wat minder goed aanzuigt, even "handmatig" aanzuigen helpt. Verder is de "dodemansknop" irritant bij langer gebruik, je krijgt er een verkrampte hand van.

Op youtube zijn er veel demofilmpjes en (veelal) positieve recensies te vinden

Weblog | Straling!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 07:40
TNW schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:56:
Vandaag een Worx Hydroshot gekocht. Ik had een hogedrukspuit nodig voor mijn balkon en had een oude van een collega gekocht. Enorm zwaar en helaas niet meer werkend en bij het troubleshooten ook een onderdeel verkloot.

Via wat gewandel op youtube kwam ik dus dit ding tegen. Dit apparaat is dus een waterspuit welke op een lithiumaccu werkt en water uit elke mogelijke bron kan halen, dus de sloot, een emmer of gewoon een tuinslang. Je hoeft geen slangen en stroomkabels uit te rollen. Daarvoor lever je wel kracht en werktijd in, maar voor kleinere klussen zoals mijn balkon werkt het prima. Ik vul gewoon een gieter met water, slang erin en gaan.

Minpunten die ik heb ervaren is de lange initiële laadtijd van de batterij en dat de slang in het begin wat minder goed aanzuigt, even "handmatig" aanzuigen helpt. Verder is de "dodemansknop" irritant bij langer gebruik, je krijgt er een verkrampte hand van.

Op youtube zijn er veel demofilmpjes en (veelal) positieve recensies te vinden
Geen idee wat je er mee wil doen maar met 320 psi / 22 bar krijg je de groene aanslag amper van je tegels. Beetje consumenten hoge druk reiniger zit op minimaal 120 bar. Dus die batterij ipv 230V kost je zo'n 100 -120 bar aan waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Leuk om de auto een keer mee af te spuiten, maar voor een 50 euro meer heb je een goede Nilfisk HDR en kun je de Karcher meuk links laten liggen. Weet niet of je hem nog terug kunt brengen, maar dat zou ik serieus overwegen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond
Balkon

Die jongen heeft een balkon

Wtf moet hij met een fullsize hd-reiniger?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW

TNW

s_schimmel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:46:
[...]
Geen idee wat je er mee wil doen maar met 320 psi / 22 bar krijg je de groene aanslag amper van je tegels.
Zoals ik zei, kijk eens naar de youtube video's. Ook alg gaat er gewoon af. Je wil echter niet met zo'n klein apparaat een heel terras reinigen. Maar daarvoor is het ding ook niet gemaakt.
Prima gast hoor, die AvE, ik vind zijn kanaal dolkomisch en informatief. Maar de bruikbaarheid van een apparaat wordt niet 100% gedefinieerd door de bouwkwaliteit.

Met een huismerk accuboormachine van een bouwmarkt kun je bijvoorbeeld heel wat schroeven indraaien en gaten boren voordat deze er mee kapt. Electronici zullen waarschijnlijk ook mijn vaag merk multimeter, Velleman soldeerstation en labvoedinkje uitlachen, maar ze functioneren al jaren naar wens.

[ Voor 42% gewijzigd door TNW op 07-07-2018 15:33 ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Raymond schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:33:
Balkon

Die jongen heeft een balkon

Wtf moet hij met een fullsize hd-reiniger?!?
Het ding schoonspuiten :Y)
En in weze was een full size ook zijn eerste keuze, maar die ging dus stuk.

En verder glad overheen gelezen :+

Laat onverlet dat ie vermoedelijk niet zijn leven lang in dat appartement met balkon zal blijven wonen en dan is het met het oog op de toekomst wellicht alsnog handig om maar 1x te hoeven investeren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygapophysis
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
TNW schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Prima gast hoor, die AvE, ik vind zijn kanaal dolkomisch en informatief. Maar de bruikbaarheid van een apparaat wordt niet 100% gedefinieerd door de bouwkwaliteit.
Je hebt de video niet helemaal gekeken? Hij is, voor zijn doen, behoorlijk positief erover. Zowel qua bouwkwaliteit als functioneren :)

Lijkt mij trouwens een prima apparaat voor een balkon. Ik heb naar iets gelijkaardigs zitten kijken om fietsen schoon te maken op een balkon :) . De accu maakt t waarschijnlijk wel iets dat niet 10 jaar mee gaat, maar als dat geen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW

TNW

Zygapophysis schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:53:
[...]
Je hebt de video niet helemaal gekeken? Hij is, voor zijn doen, behoorlijk positief erover. Zowel qua bouwkwaliteit als functioneren :)

Lijkt mij trouwens een prima apparaat voor een balkon. Ik heb naar iets gelijkaardigs zitten kijken om fietsen schoon te maken op een balkon :) . De accu maakt t waarschijnlijk wel iets dat niet 10 jaar mee gaat, maar als dat geen probleem is.
Ik heb de hele video gisteren bekeken. Hij was er inderdaad redelijk positief over, maar zei wel dat je het apparaat zo veel mogelijk moest gebruiken omdat het water uiteindelijk dingen gaat aantasten. Ik maak hem trouwens na gebruik leeg door al het resterende water eruit te pompen.

Gisteren het hele balkon er mee schoongemaakt en nog een aantal plantenbakken en potten die ik leeg had gemaakt en schoon moesten. Daarna was de batterij wel op het laatste lampje maar er zat voldoende kracht in. Voor uitgebreidere klussen kan de accu dus ontoereikend zijn. Ik zie trouwens dat er ook merkloze accu's voor niet al te veel centen zijn. Een grote, 4 Ah originele accu is namelijk richting de 70-80 euro.

Je kan trouwens de spuit ook op een watersproeistand zetten, dus ook nog de plantjes water gegeven :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
TNW schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:48:
[...]

Ik heb de hele video gisteren bekeken. Hij was er inderdaad redelijk positief over, maar zei wel dat je het apparaat zo veel mogelijk moest gebruiken omdat het water uiteindelijk dingen gaat aantasten. Ik maak hem trouwens na gebruik leeg door al het resterende water eruit te pompen.

Gisteren het hele balkon er mee schoongemaakt en nog een aantal plantenbakken en potten die ik leeg had gemaakt en schoon moesten. Daarna was de batterij wel op het laatste lampje maar er zat voldoende kracht in. Voor uitgebreidere klussen kan de accu dus ontoereikend zijn. Ik zie trouwens dat er ook merkloze accu's voor niet al te veel centen zijn. Een grote, 4 Ah originele accu is namelijk richting de 70-80 euro.

Je kan trouwens de spuit ook op een watersproeistand zetten, dus ook nog de plantjes water gegeven :)
Daar zit dan een goeie marge op. Een beetje A-merk 5Ah accu kan je voor minder dan €80 vinden. Ze zullen wel veel machines met een enkele accu verkopen en op de accu's goed geld pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:47:
[...]

Daar zit dan een goeie marge op. Een beetje A-merk 5Ah accu kan je voor minder dan €80 vinden. Ze zullen wel veel machines met een enkele accu verkopen en op de accu's goed geld pakken.
Bij de Hornbach kost de Worx accu 4,0 Ah € 61,95 (of daaromtrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
klusn00b: ik wil een doppenset voor mijn boormachine kopen om IKEA meubels in elkaar te zetten. Hoe heten die "IKEA schroeven", is dat inbus?

En zo ja, past elke doppenset op elke boormachine, op moet je hetzelfde merk als de boormachine nemen?

[ Voor 27% gewijzigd door DutchAddick op 09-07-2018 12:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Wat jij nodig hebt is geen doppenset maar een bitjesset. Voor 'in' een schroef en niet 'over' een bout.
Elke bouwmarkt heeft zulke setjes, pak er één met verschillende bitjes en een magnetische bithouder, dat is makkelijk wisselen. Is allemaal universeel en past op alles. (Speciale uitzonderingen daargelaten, Ikea is zeker standaard. Inbus inderdaad.)

Zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8892134555678-424-424.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DutchAddick schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:21:
klusn00b: ik wil een doppenset voor mijn boormachine kopen om IKEA meubels in elkaar te zetten. Hoe heten die "IKEA schroeven", is dat inbus?

En zo ja, past elke doppenset op elke boormachine, op moet je hetzelfde merk als de boormachine nemen?
gezien de gemiddelde bouwkwaliteit zou ik dat met de hand doen en niet met een accutol :)

doe je dat wel, zet dan ff de slipkoppeling op standje 1 ofzo ;)

Als je veel moet draaien kun je nog overwegen zo'n T-handle greep te kopen voor je bitjes, dat draait al een stuk beter dan zo'n inbus sleuteltje.

Bithouder T greep

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/819264_LB_00_FB/image.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Inbus van Ikea kan je prima met een accuschroefmachine doen. Dat doe ik al jaren, mits je het aandraaimoment niet te hoog zet. Laatste slagje even met de hand en je bent klaar.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
s_schimmel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:23:
[...]

Dan ben ik ook benieuwd. Artikel 498899 is inderdaad die met frezen. Ik zie ook een heel andere titel. Als ze er wel in zitten stuur ik m'n Klium setje terug en bestel ik deze alsnog.
Uiteindelijk net opgehaald. Had wat lever problemen. Maar de frezen zitten er bij. Uiteindelijk iets minder dan €162,- voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
loeberce schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:34:
Inbus van Ikea kan je prima met een accuschroefmachine doen. Dat doe ik al jaren, mits je het aandraaimoment niet te hoog zet. Laatste slagje even met de hand en je bent klaar.....
Dit, maar dat aandraaimoment maakt imo niet uit, staat bij mij elke klus op maximaal.

Bij mij is dat altijd op gevoel, je voelt/hoort toch wanneer de schroef vastzit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rakward schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Dit, maar dat aandraaimoment maakt imo niet uit, staat bij mij elke klus op maximaal.

Bij mij is dat altijd op gevoel, je voelt/hoort toch wanneer de schroef vastzit?
Met de materialen die gebruikt worden in Ikea meubels moet je (zeker met wat krachtigere schroefmachines) toch wel serieus opletten dat je niet doorschiet. Dan is het veel makkelijker om gewoon de slipkoppeling op een lage stand te zetten, zodat je het niet te ver door kan draaien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond
Makita lamello machine nu lekker kunnen proberen en testen. Werkt goed. Ik heb het wel opgegeven om in 10mm dik materiaal op random hoeken (21° en 11°) te proberen om platen met elkaar met lamellos te verbinden. Dat wil gewoon niet lekker.

Ik heb ook geleerd dat het makkelijker is om platen waar je de lamello op de plaatkant (en dus niet kopse kant) in wilt frezen, om de plaat verticaal te plaatsen. Dan kan ik de sleuf beter plaatsen dan wanneer ik de plaat vlak leg en de machine rechtop moet houden. Bij dat laatste komt de sleuf steevast te dicht op de rand, waardoor de andere plaat ietsjes uitsteekt bij montage. Door de plaat verticaal te houden en machine horizontaal, liggen de platen na montage volledig vlak met elkaar.

Het is me ook gelukt om platen haaks op elkaar te monteren, waarbij de ene plaat halverwege de andere wordt geplaatst ( denk T ). Mooi werk :)

Die lamellos zijn erg handig met monteren.

Dus * Raymond happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Was die Makita nou dat ding die je voor een bepaalde leeftijd op moest pikken? ik overweeg ook de aanschaf van zo'n ding tzt namelijk

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De festool domino heeft een upgrade gehad. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja, er was 1 machine waarvan de aanslag was gewijzigd, maar weet even niet meer of dat de Makita of Festool was...

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jelte,89 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:55:
Was die Makita nou dat ding die je voor een bepaalde leeftijd op moest pikken? ik overweeg ook de aanschaf van zo'n ding tzt namelijk
wat @Raymond zegt, wat bedoel je precies?

als je het over tweedehands hebt dan zou het kunnen zijn dat je de Domino DF500 bedoelt, de eerdere versies waren uitgerust met metalen tandjes positienokken.

ik begreep dat vanwege een copyright dingetje die nu van plastic zijn met iets meer speling.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 11-07-2018 13:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:20
Wat is het schaven van fijngezaagd tropisch hout toch fijn. Zulke mooie tekeningen komen er dan te voorschijn.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/918/42436764385_7c195d9290_k.jpg
Sorry moest het even kwijt en mijn vriendin interesseerde het niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Iemand recent nog bij Auer besteld? De gemiddelde score op Trustpilot is goed, maar er zitten ook recente (niet-Nederlandstalige) die 1/5 geven. Het spul ziet er mooi uit, maar heb geen zin om weken te moeten wachten en bij annulering (wegens onacceptabel lang wachten) het geld kwijt te zijn/gedoe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Fraggert schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:22:
[...]

als je het over tweedehands hebt dan zou het kunnen zijn dat je de Domino DF500 bedoelt, de eerdere versies waren uitgerust met metalen tandjes positienokken.

ik begreep dat vanwege een copyright dingetje die nu van plastic zijn met iets meer speling.
Kan zeggen dat ik daar in de praktijk met mijn domino niets van merk, geen speling. Ik zou er niet specifiek een oudere variant voor opzoeken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wie van jullie heeft ervaring met afstellen van tafelzagen? Met name het uitlijnen ervan (zorgen dat alles haaks is enzo)?

Ik heb een scheppach TS2000 staan en die is intussen 15j oud. Die kan wel een tune-up gebruiken. Ik merk dat alles net een beetje uit het lood staat. Zaagblad dat niet helemaal recht staat, geleider die niet helemaal haaks is. Afkortgeleider die niet helemaal parallel langs het zaagblad loopt enzo.

Ik wil er dus een dagje aandacht aan schenken om hem weer helemaal goed te krijgen. Als ik hem namelijk gebruik, dan is dat 9 vd 10 keer om plaatmateriaal voor kasten/luidsprekers te zagen. En dan is de kleinste afwijking meteen al heel erg zichtbaar.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en is enthousiast genoeg om mij daar een handje bij te helpen (in Wezep, klein stukje onder Zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

wheel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:26:
Iemand recent nog bij Auer besteld? De gemiddelde score op Trustpilot is goed, maar er zitten ook recente (niet-Nederlandstalige) die 1/5 geven. Het spul ziet er mooi uit, maar heb geen zin om weken te moeten wachten en bij annulering (wegens onacceptabel lang wachten) het geld kwijt te zijn/gedoe te krijgen.
Er was hier iemand die onlangs een partij van deze boxen heeft gekocht, die was er zeer positief over maar de levertijd was wel een beetje lang... even de zoekfunctie gebruiken, dan kom je er wel!

Dacht het inderdaad al, Het was L.N. in deeltje 2

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte,89 op 11-07-2018 14:49 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

simon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Kan zeggen dat ik daar in de praktijk met mijn domino niets van merk, geen speling. Ik zou er niet specifiek een oudere variant voor opzoeken.
ik heb de DF700 ipv de 500 dus kan er ook niet over oordelen maar ik weet dat er genoeg over te vinden is geweest op internet/fora/youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 14-09 19:34
Jelte,89 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Er was hier iemand die onlangs een partij van deze boxen heeft gekocht, die was er zeer positief over maar de levertijd was wel een beetje lang... even de zoekfunctie gebruiken, dan kom je er wel!

Dank, ik had deel 3 en deel 2 gezocht en ben bekend met de ervaring qua spul, maar ben benieuwd naar recente ervaring met de levertijd. De info uit deel 2 is qua levertijd hopelijk achterhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Geen probleem,

Ik wil eerst de schuur klaar hebben en dan wil ik hier ook eens naar kijken, beetje jammer ook dat inkoopacties niet meer zijn toegestaan anders hadden we de verzendkosten nog wat kunnen drukken.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Ik weet niet of ik goed zit in dit topic maar ik heb een vraag over een hogedrukreiniger.

Ik had vorige week een Eurom Force 1400 hogedrukreiniger gekocht maar deze bleef op stand-by steeds uit en aan gaan om de paar seconden. Na contact met de leverancier gaf deze aan dat dit niet hoort en hij ergens druk verliest. Deze heb ik terug gestuurd.

Vervolgens heb ik er gisteren voor gekozen om bij de Aldi een Duro Pro Q1W-SP10-1450 aan te schaffen.
Deze doet ditzelfde heel af en toe maar het komt wel voor.

Heb ik nu gewoon pech of is dit gedrag af en toe normaal?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
De klantenservice zei (in het geval van de eerste) dat het niet normaal is dat hij dat steeds opnieuw doet. Nu is het bij de 2de een enkele keer dat hij dat doet (en blijft vervolgens een hele tijd stil). De 1ste deed het om de paar seconde en deze dus heel af en toe.

Vanaf wanneer is het wel normaal en vanaf wanneer klopt het niet, op internet vind ik topics over dat de klep dan niet goed sluit maar is dat ook zo als dit een enkele keer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 18-09 20:51
Ik wil een afkortzaag kopen en ga waarschijnlijk voor een Dewalt DWS 774. Deze schijnt vrij accuraat te zagen en is compact op te bergen. Iemand ervaringen met deze zaag? Loopt er toevallig nog ergens een mooie actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

peligro2k schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:49:
Ik wil een afkortzaag kopen en ga waarschijnlijk voor een Dewalt DWS 774. Deze schijnt vrij accuraat te zagen en is compact op te bergen. Iemand ervaringen met deze zaag? Loopt er toevallig nog ergens een mooie actie?
@Rob Z en @M4uSzi hebben deze zaag :) ik heb ze getagd, wie weet kunnen ze wat meer vertellen.

No offence verder, maar tweakers is een goed werkend forum met een uitstekende zoekfunctie, bovenaan kun je zelfs kuezen om in alleen dit topic op "774" te zoeken.

Probeer het maar even, dan vind je veel nuttige info mbt deze zaag en ook eventueel alernatieven voorgeschoteld.

Veel leesplezier d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
peligro2k schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:49:
Zoals Fraggert al zei. Ik ben in bezit van de Dewalt DWS774. Ben er erg tevreden mee. Voor mij meer als genoeg zaag hoogte en zaag diepte. Kwa compact opbergen, echt super dat was voor mij ook een van de redenen dat ik bij deze zaag kwam. En tevens de schaduwlijn is heerlijk zagen. Altijd precies op juiste plekje.

1 klein minpuntje. Kunt maar 1 kant verstek op zagen. In hoogte. Maar dat is alles en voor mij ook geen probleem .

https://www.mastertools.nl/dewalt-dws774-afkortzaag Mastertools heeft altijd wel scherpe prijzen.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:40
knorde schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:35:
De klantenservice zei (in het geval van de eerste) dat het niet normaal is dat hij dat steeds opnieuw doet. Nu is het bij de 2de een enkele keer dat hij dat doet (en blijft vervolgens een hele tijd stil). De 1ste deed het om de paar seconde en deze dus heel af en toe.

Vanaf wanneer is het wel normaal en vanaf wanneer klopt het niet, op internet vind ik topics over dat de klep dan niet goed sluit maar is dat ook zo als dit een enkele keer gebeurd?
Geen idee wat normaal is, maar mijn (goedkope) Kärcher doet het nooit.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik twijfel nu wel of ik ermee terug moet of niet. Iemand enig idee wat wel of niet normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

knorde schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:50:
Ik twijfel nu wel of ik ermee terug moet of niet. Iemand enig idee wat wel of niet normaal is?
Misschien denk ik te simpel maar klopt het dat je dat ding nu niet kan gebruiken?

Zo ja, dan gaattie toch lekker terug? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
knorde schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:50:
Als hij af en toe aanslaat, dat hoort zo. Doet onze Eurom ook. Als je hem een poosje niet gebruikt dan zet je de schakelaar gewoon ff om.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

knorde schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:35:

Je laat die "Hogedruk Spuit" hopelijk toch níet continue aangesloten staan op 't lichtnet én op de waterleiding, hé?

Zo'n apparaat sluit je alleen aan als je 't apparaat nodig hebt om wat te reinigen, niet om als stationair apparaat te gebruiken ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Fraggert schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:28:
Misschien denk ik te simpel maar klopt het dat je dat ding nu niet kan gebruiken?

Zo ja, dan gaattie toch lekker terug? :?
Hij doet het verder uitstekend, echter gaat hij in stand-by stand een enkele keer aan (en gelijk weer uit).
decipherer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:08:
Geen idee wat normaal is, maar mijn (goedkope) Kärcher doet het nooit.
Puch-Maxi schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:34:
Als hij af en toe aanslaat, dat hoort zo. Doet onze Eurom ook. Als je hem een poosje niet gebruikt dan zet je de schakelaar gewoon ff om.
De ene doet het dus nooit en de andere doet het ook, en wat is nu normaal haha.
Hoe vaak doet hij het bij jou?
wimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:41:
Je laat die "Hogedruk Spuit" hopelijk toch níet continue aangesloten staan op 't lichtnet én op de waterleiding, hé?

Zo'n apparaat sluit je alleen aan als je 't apparaat nodig hebt om wat te reinigen, niet om als stationair apparaat te gebruiken ;)
Nee zeker niet hoor, het is puur dat je soms even een paar dingetjes moet doen waardoor je hem heel even neer moet leggen (wat spullen omdraaien of iets in die richting).

----------

Ik heb alleen maar op internet kunnen vinden dat het niet hoort en dat er waarschijnlijk een klep niet goed sluit. Maar dat zou wel erg toevallig zijn (dit is mijn 2de die het aanslaan overigens een heel stuk minder doet dan de vorige). Ik ben dus erg benieuwd wat wel en wat niet normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:09:
Ik had vorige week een Eurom Force 1400 hogedrukreiniger gekocht maar deze bleef op stand-by steeds uit en aan gaan om de paar seconden. Na contact met de leverancier gaf deze aan dat dit niet hoort en hij ergens druk verliest. Deze heb ik terug gestuurd.

Vervolgens heb ik er gisteren voor gekozen om bij de Aldi een Duro Pro Q1W-SP10-1450 aan te schaffen.
Deze doet ditzelfde heel af en toe maar het komt wel voor.
Wat je nu beschrijft krijg je ook als er nog 'ergens' lucht in de toevoerleiding zit.

Begin eens (voor zover je dit nog niet hebt gedaan) met alle ingesloten lucht uit de toevoerende waterslang te jagen, door die een minuutje voluit te laten stromen en de waterstraal regelmatig blijft.
Wel handig als je op het uiteinde van de tuinslang een (gardena) koppeling hebt die je kunt afsluiten, zodat er nu geen lucht meer in de slang kan komen. :P

Sluit nu de "gevulde" waterslang aan op de hogedrukspuit en houd de pistoolgreep een minuut of langer ingeknepen, zonder dat de motor loopt.
De lucht in de leidingen van het apparaat moet er immers ook uit.

Net zolang tot er een regelmatige stroom water uit de reeds aangesloten drukslang met nozzle blijft komen en draai nu pas de powerknop van de motor om.
Als het goed is blijft de waterstraal nu regelmatig en zal de machine ook op stand-by niet meer gaan stotteren.

Dat kan bij elkaar best even duren net zolang tot alle ingesloten lucht ook echt foetsie is. :)
Doe je dit niet dan blijft de hogedruk compressor veel te lang een hoogst irritante hik houden die maar niet weg lijkt te gaan

Heb vanwege de actieradius regelmatig twee gekoppelde drukslangen aan elkaar en dan steekt dit gedoe nog nauwer. :Y

Zorg er wel voor dat er méér water beschikbaar blijft dan de hogedrukspuit kan verwerken, anders blijft dit probleem zich eindeloos herhalen. :+
Zet de waterkraan (die voldoende druk moet kunnen leveren) dus helemaal open en laat het apparaat de toevoer zelf doseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 05:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@knorde krijg idd het idee dat ie druk verliest en dan denkt dat je 'm gebruikt en dus aanslaat ofzo.

Ik bracht hem terug, mijn Karchertje (oud beestje al) heeft zoiets nog nooit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09
M4uSzi schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:07:
[...]

Zoals Fraggert al zei. Ik ben in bezit van de Dewalt DWS774. Ben er erg tevreden mee. Voor mij meer als genoeg zaag hoogte en zaag diepte. Kwa compact opbergen, echt super dat was voor mij ook een van de redenen dat ik bij deze zaag kwam. En tevens de schaduwlijn is heerlijk zagen. Altijd precies op juiste plekje.

1 klein minpuntje. Kunt maar 1 kant verstek op zagen. In hoogte. Maar dat is alles en voor mij ook geen probleem .

https://www.mastertools.nl/dewalt-dws774-afkortzaag Mastertools heeft altijd wel scherpe prijzen.
@Fraggert goed onthouden hoor! ;)
Hier ook een tevreden gebruiker inderdaad van de DWS774, en ook het compacte formaat gaf de doorslag.
Het ding is echt mooi klein, en is met één hand te dragen als het moet.
Qua features kan deze niet meekomen met een Bosch 8 SJL bijvoorbeeld, maar dat neem ik graag voor lief.
Over de schaduwlijn: die is bij daglicht (geen zonlicht) goed zichtbaar, en het mooie is dat je ook de contouren van de tanden kunt zien.
Hoewel het nergens staat is deze ook voorzien van een (snelle) soft start. Een rem heeft ie echter niet dus hij loopt relatief lang na.
De 45graden hoek (neigen naar links) is na te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie hier weinig ervaringen met kruislijnlasers langskomen helaas. Moet je Daar daadwerkelijk >200 euro aan uitgeven voor een fatsoenlijke? Zijn er nog merken aan/af te raden?
Chineess spul heb ik niet zoveel mee...

Twee lijnen lijkt me wel minimaal overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb toen ik de inrichting van de zolder ging maken (wandjes plaatsen) deze gekocht bij de Hornbach:
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/703/146/513/DV_8_7895885_01_4c_DE_20120703131450.jpg
https://www.hornbach.nl/s...-set/7895885/artikel.html

Voldoet wat mij betreft perfect. Ik gebruik 'm regelmatig voor andere klusjes (tegelen, ophangen van lijstjes, wandplanken, etc) Buiten heb je er niet veel aan, de laserlijn is dan niet of nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 05:30:
[...]

Wat je nu beschrijft krijg je ook als er nog 'ergens' lucht in de toevoerleiding zit.

Begin eens (voor zover je dit nog niet hebt gedaan) met alle ingesloten lucht uit de toevoerende waterslang te jagen, door die een minuutje voluit te laten stromen en de waterstraal regelmatig blijft.
Wel handig als je op het uiteinde van de tuinslang een (gardena) koppeling hebt die je kunt afsluiten, zodat er nu geen lucht meer in de slang kan komen. :P

Sluit nu de "gevulde" waterslang aan op de hogedrukspuit en houd de pistoolgreep een minuut of langer ingeknepen, zonder dat de motor loopt.
De lucht in de leidingen van het apparaat moet er immers ook uit.

Net zolang tot er een regelmatige stroom water uit de reeds aangesloten drukslang met nozzle blijft komen en draai nu pas de powerknop van de motor om.
Als het goed is blijft de waterstraal nu regelmatig en zal de machine ook op stand-by niet meer gaan stotteren.

Dat kan bij elkaar best even duren net zolang tot alle ingesloten lucht ook echt foetsie is. :)
Doe je dit niet dan blijft de hogedruk compressor veel te lang een hoogst irritante hik houden die maar niet weg lijkt te gaan

Heb vanwege de actieradius regelmatig twee gekoppelde drukslangen aan elkaar en dan steekt dit gedoe nog nauwer. :Y

Zorg er wel voor dat er méér water beschikbaar blijft dan de hogedrukspuit kan verwerken, anders blijft dit probleem zich eindeloos herhalen. :+
Zet de waterkraan (die voldoende druk moet kunnen leveren) dus helemaal open en laat het apparaat de toevoer zelf doseren.
De leverancier (van de eerste) had me deze tips ook gegeven. Ik heb dat ook geprobeerd maar het "probleem" bleef. Hij bleef tijdens het spuiten wel gewoon op druk (zonder onderbrekingen en zonder dat de druk even zachter werd).

Ook bij de nieuwe blijft hij tijdens het spuiten keurig op druk.
Het is tot nu toe 3x voorgekomen dat hij een paar seconden na het spuiten aansloeg (en meteen weer uit). In tegenstelling tot de eerste blijft hij daarna uit en gaat dan niet de hele tijd aan en uit. Mijn gevoel is dat er dus een enkele keer een klep niet goed sluit (of wat anders niet helemaal goed gaat). Het is lastig testen omdat het de meeste keren wel gewoon goed gaat.
Fraggert schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:07:
@knorde krijg idd het idee dat ie druk verliest en dan denkt dat je 'm gebruikt en dus aanslaat ofzo.

Ik bracht hem terug, mijn Karchertje (oud beestje al) heeft zoiets nog nooit gedaan.
Dat is nu ook het dilemma waar ik mee zit, ga ik hem terug brengen of niet. Ik begrijp dus dat hij bij jou nog nooit eenmalig aan en uit is gegaan (motor aanslaan) na het spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

miekol

erm

Fraggert schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Niet meer speling, de plastic aanslagen werken ook prima. Maar met de metalen ronde pinnetjes als aanslag kan je ook een domino gat als referentie gebruiken i.p.v. alleen de zijkanten van je werkstuk. Ook waren er in Amerika opzet pinnetjes te krijgen waardoor het pinnetje dikker werd en je zo de afstand tussen aanslag en frees kon verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Heeft iemand ervaring met Hyundai cirkelzaag vd Dirk vd Broek?

Waar kan ik het mee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KDL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:40:
Heeft iemand ervaring met Hyundai cirkelzaag vd Dirk vd Broek?

Waar kan ik het mee vergelijken?
Ik ken het ding niet, maar vermoedelijk vergelijkbaar met elk ander gereedschap wat je bij een supermarkt koopt.. Het is de onderkant van de markt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
Jelte,89 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Dat was ik inderdaad. Ondertussen heb ik de tool boxen verkocht. Niet omdat ze slecht waren, maar omdat ze niet handig voor mij waren. Ik zocht een manier om mijn hand- en kleiner gereedschap goed op te bergen, handig mee te kunnen nemen en toch goed bereikbaar. Met name dat laatste ontbrak mij. Elke keer een een box pakken en open maken was niet handig voor mij (om die reden vullen ook systainers af). Uiteindelijk heb ik voor oplossing gekozen, waarbij ik dit probleem niet heb. Mijn kleiner gereedschap zit in een Beta gereedschapswagen, waarin de Asuer bakjes perfect passen. Als ik ergens anders ga klussen, dan neem ik de relevante bakjes mee in een Auer assortimentsbox.

Wat al eerder geplaatste plaatjes om het te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4596/38826598544_bb89f71041_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4733/39510628222_09679b9369_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/b011df227acba5d3342c455a93e48ff8e59b061e/?url=http%3A%2F%2Fluuknouwen.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fauer%2FIMG%255F%2531%2534%2531%2538%252Ejpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/041f3601393114562e7c9549ef5c2697dde1a2f1/?url=http%3A%2F%2Fluuknouwen.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fauer%2FIMG%255F%2531%2534%2532%2538%252Ejpg

Die Auer assortimentsboxen en toolboxen zijn van een harder plastic dan mijn Festool/tanos systainers. Hoewel dat een voordeel lijkt, is dat het niet. Ze krassen namelijk eerder en ze buigen wat minder mee, waardoor ze eerder zullen breken. Nu heb ik nog geen grote problemen gehad, dus dit is relatief. Het enige is dat het transparante plastic van de assortimentsboxen snel bekrast raken en daardoor minder fraai uit zien.
Raymond schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:33:
Wie van jullie heeft ervaring met afstellen van tafelzagen? Met name het uitlijnen ervan (zorgen dat alles haaks is enzo)?

Ik heb een scheppach TS2000 staan en die is intussen 15j oud. Die kan wel een tune-up gebruiken. Ik merk dat alles net een beetje uit het lood staat. Zaagblad dat niet helemaal recht staat, geleider die niet helemaal haaks is. Afkortgeleider die niet helemaal parallel langs het zaagblad loopt enzo.

Ik wil er dus een dagje aandacht aan schenken om hem weer helemaal goed te krijgen. Als ik hem namelijk gebruik, dan is dat 9 vd 10 keer om plaatmateriaal voor kasten/luidsprekers te zagen. En dan is de kleinste afwijking meteen al heel erg zichtbaar.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en is enthousiast genoeg om mij daar een handje bij te helpen (in Wezep, klein stukje onder Zwolle)
Ik heb er wel ervaring mee, maar woon niet in de buurt. Maar moeilijk is het niet. Het is vooral een kwestie van goed uitlijnen. Daarvoor heb je een meetklok nodig, bv deze dure van Woodpeckers:

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappro.nl/img/9b2a0769-4603-4ff8-b120-6efe80e62881/saw-gauge-voor-afstellen-van-zaagtafels-en-freestafels.jpg

Of deze:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.axminster.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/920x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/0/508297_xl.jpg

Misschien kan het ook wel met deze als jouw blad van een magnetisch metaal is:

Afbeeldingslocatie: https://www.hbm-machines.com/images/cache/2hbm-119.jpg-1920x1080-076fd37c8d.jpg

Natuurlijk kun je het ook zelf maken met een meetklok die je op een geleider bevestigd.

Daarnaast heb je een grote en precieze haakse hoek nodig, bv een lange winkelhaak (hoe langer hoe beter). Deze gebruik je om de dwarsgeleider haaks op het zaagblad te zetten. Gebruik ook de 5-snedes-methode:

[ Voor 34% gewijzigd door L.N. op 12-07-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
MikeyMan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:31:
Zie hier weinig ervaringen met kruislijnlasers langskomen helaas. Moet je Daar daadwerkelijk >200 euro aan uitgeven voor een fatsoenlijke? Zijn er nog merken aan/af te raden?
Chineess spul heb ik niet zoveel mee...

Twee lijnen lijkt me wel minimaal overigens.
Martijn02 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:52:
Ik heb toen ik de inrichting van de zolder ging maken (wandjes plaatsen) deze gekocht bij de Hornbach:
[afbeelding]

Voldoet wat mij betreft perfect. Ik gebruik 'm regelmatig voor andere klusjes (tegelen, ophangen van lijstjes, wandplanken, etc) Buiten heb je er niet veel aan, de laserlijn is dan niet of nauwelijks zichtbaar.
Ik heb deze ook, en voldoet prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Martijn02 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:52:
[afbeelding]

Op korte afstand werkt het buiten wel. Voor grotere afstanden doe ik dat met schemer of in het donker.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
wheel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:26:
Je moet sowieso even bij de boxen naar verschillende kleuren kijken. Sommige zijn sneller leverbaar dan andere.

Ben zelf ook al een tijdje nieuwsgierig. Vooral zo'n grotere kist wil ik binnenkort eigenlijk wel eens testen.
Jelte,89 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:27:
Geen probleem,

Ik wil eerst de schuur klaar hebben en dan wil ik hier ook eens naar kijken, beetje jammer ook dat inkoopacties niet meer zijn toegestaan anders hadden we de verzendkosten nog wat kunnen drukken.
Je mag wel samen iets bestellen, maar je mag dit niet via het forum in het openbaar regelen. Omdat Tweakers de actie dan faciliteert?Misschien dat ze dan deels verantwoordelijk zijn ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 12-07-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
knorde schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:51:
[...]
De ene doet het dus nooit en de andere doet het ook, en wat is nu normaal haha.
Hoe vaak doet hij het bij jou?
Eurom is natuurlijk geen Kärcher, onze oude Kärcher deed dat nooit. Onze nieuwe Eurom slaat af en toe aan, misschien één keer per 2-3 minuten en dan direct weer uit. Heb niet het idee dat het een defect is, hij heeft dat altijd al gedaan en doet het nog steeds :P.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nah.....deze fora-veteraan weet zijn weg via de zoekfunctie wel te vinden ;)
miekol schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Niet meer speling, de plastic aanslagen werken ook prima. Maar met de metalen ronde pinnetjes als aanslag kan je ook een domino gat als referentie gebruiken i.p.v. alleen de zijkanten van je werkstuk. Ook waren er in Amerika opzet pinnetjes te krijgen waardoor het pinnetje dikker werd en je zo de afstand tussen aanslag en frees kon verkleinen.
100 punten d:)b

Dat is het verhaal van de pinnen, bedankt miekol :)
knorde schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:59:
Ik begrijp dus dat hij bij jou nog nooit eenmalig aan en uit is gegaan (motor aanslaan) na het spuiten?
Nog nooit, zojuis ff mijn buurman gevraagd nog, die heeft dezelfde als mij, maar ook zijn Karcher heeft dat nog nooit gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:35
Mijn oude vertrouwde Makita 6271d is helaas overleden. Accu doet het nog ca 5 minuten. Nieuwe accu is te duur, dus maar een DF332 besteld :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Breedte is 19mm. Je had toch een INCA (en die is 18mm)? Gebruik je die in je INCA of heb je een andere zaagmachine?

==
hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Breedte is 19mm. Je had toch een INCA (en die is 18mm)? Gebruik je die in je INCA of heb je een andere zaagmachine?
Ik knap zelf wel eens Inca's op, maar ik heb geen Inca zaagtafel. Mijn frees/zaagtafel is een aangepaste Festool CS70 met Incra spullen en ingebouwde freeslift:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/836/42456784075_5df7bac4c5_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1783/42456784375_8bf6835d10_z.jpg

(Het witte vlak links is een opklapbare tafelverbreding die ook als tafelverlenging kan dienen)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1783/42456784485_bdbf4d2767_z.jpg

Met Incra LS Positioner en Jessem Clear-Cut Stock Guides

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/835/42456784805_11d5c44a0f_z.jpg

Met ingebouwde frees. Door het gat in de witte HPL kan ik van bovenaf de freeslift bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1767/42456784625_6f57443d93_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/918/42456783605_278abeb7d6_z.jpg

Zelfbouwfreeslift gemaakt van een CNC-spindel en Festool OF1010 bovenfrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@L.N. is een 600mm blokhaak van de hornbach nauwkeurig genoeg denkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
Raymond schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:41:
Dat is lastig te zeggen. Een goedkope blokhaak die valt kan krom zijn, net als een dure. Het is niet moeilijk om te checken of jouw blokhaak recht is:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:41:
Loop met de blokhaak naar de houtafdeling en zet daar twee 90o streepjes op iets van plaatmateriaal.
Hout genoeg daar. :P

Kantel de haak 180o voor het tweede streepje en je hebt je antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Fraggert schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:17:
Nog nooit, zojuis ff mijn buurman gevraagd nog, die heeft dezelfde als mij, maar ook zijn Karcher heeft dat nog nooit gedaan.
Ik heb van mijn schoonzus een hogedrukreiniger geleend om te testen (een Eurom).
Deze heeft het tot nu toe nog niet 1x gedaan (en ik heb toch echt uitgebreid getest). Ik test deze ochtend nog even door en anders breng ik die van mij toch maar terug want het lijkt toch niet te horen (al is het bij deze een stuk minder dan bij de eerste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
knorde schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Ik heb van mijn schoonzus een hogedrukreiniger geleend om te testen (een Eurom).
Deze heeft het tot nu toe nog niet 1x gedaan (en ik heb toch echt uitgebreid getest). Ik test deze ochtend nog even door en anders breng ik die van mij toch maar terug want het lijkt toch niet te horen (al is het bij deze een stuk minder dan bij de eerste).
Breng m nou maar terug. Want dat de 1e het veel vaker deed dan de 2e betekent dat er in ieder geval iets niet goed is. Misschien ben ik ook een zeur in dat soort dingen hoor. Maar anders blijf je met een twijfelachtig apparaat zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Brutalsranan op 14-07-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brutalsranan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:07:
[...]
Breng m nou maar terug. Want dat de 1e het veel vaker deed dan de 2e betekent dat er in ieder geval iets niet goed is. Misschien ben ik ook een zeur in dat soort dingen hoor. Maar anders blijf je met een twijfelachtig apparaat zitten.
Misschien ben ik ook "een zeur", maar ik vind het wel verdacht dat meerdere apparaten dit probleem lijken te hebben, terwijl het ook kan komen door 'lucht pockets' in het circuit.

Dat laatste komt mij in ieder geval erg bekend voor en daar is zoals aangegeven een eenvoudige oplossing voor.
In dat geval mankeert er niets aan de machine, maar wel aan de workflow van een ongeduldige gebruiker. ;)

Zo en nu eerst alle binnengekomen dozen uitpakken.
Update volgt. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Brutalsranan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:07:
Ik heb hem gisteren terug gebracht. Bij uitgebreid testen bleef die van mijn schoonzus gewoon stil en die van mij bleef om de zoveel tijd aan/uit gaan (wel een stuk minder dan de eerste maar hij bleef dat doen). Het zit me dan idd gewoon niet lekker.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:37:
Misschien ben ik ook "een zeur", maar ik vind het wel verdacht dat meerdere apparaten dit probleem lijken te hebben, terwijl het ook kan komen door 'lucht pockets' in het circuit.

Dat laatste komt mij in ieder geval erg bekend voor en daar is zoals aangegeven een eenvoudige oplossing voor.
In dat geval mankeert er niets aan de machine, maar wel aan de workflow van een ongeduldige gebruiker. ;)
Meerdere apparaten? Het zijn er totaal 2 waarvan de ene het heel vaak (om de paar seconden) doet en de andere met een paar minuten tussentijd. Die van mijn schoonzus doet het helemaal niet (zoals het hoort).

Ik vind het overigens jammer dat je mij een ongeduldige gebruiker noemt want ik heb juist heel uitgebreid getest. Ik heb alle tips opgevolgd en alles getest wat ik kon. Ik zie een duidelijk verschil tussen de machines dus wat mij betreft is het een helder verhaal. Beetje jammer dat je het dan gooit op een ongeduldige gebruiker terwijl diezelfde gebruiker juist heel veel geduld heeft gehad met het vele testen.

Pagina: 1 ... 53 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.