Ik denk dat het beter is als je antwoord geeft op de vervolgvraag die ik je stel en nu niet de hoeveelheid misplaatste aannames verder uit te bouwen.
Dat werkt jammer genoeg enigszins storend.
Het klopt dat ik het over 1 instelring had, maar jouw antwoord daarop is op z'n minst verwarrend te noemen.
Ik doe mijn best een misverstand de wereld uit te helpen, zodat de lezertjes het verhaal ook nog kunnen volgen, maar it takes two to tango.
Ik haal jouw aversie aan omdat het A. een van de redenen is waarom je iets tegen accu klopboormachines hebt.
Ja, ik probeer hier mijn aanvankelijke scepsis duidelijk te maken, die scepsis is intussen al jaren een gepasseerd station, maar ik wilde daar wel graag eerlijk over zijn.
Ik probeerde het voor een goed begrip een "historische context" te geven, het was en is zeker niet bedoeld om daar een nieuwe achterhaalde discussie over te genereren.

Daarnaast wilde ik B. aangeven dat jij je mening geeft over een aspect van klopboormachines
Nee, dat is nu het punt, het waren geen willekeurige "meningen" maar verfieerbare
feiten die intussen ook door de betrokken support als gegeven is onderkend.
Wie graag tegen de stroom inroeit mag daar uiteraard best een discussiestuk van maken, maar waarom zou je dat doen??
Wat wel kan zijn (en dat is ook al enkele keren genoemd) is dat je de evident structurele nadelen van een klopboor op een (accu)machine negeert, om in plaats daarvan een mogelijk voordeel te omarmen, dat moet iedereen zelf weten.
Op de paar goedkopere machines waar ik (helaas) die klopboorfunctie wel heb, blijk ik die functie echt nooit te gebruiken, gewoon omdat een klein hamerboortje dat vele keren beter doet.
Het kleinste boorhamertje dat ik af en toe gebruik is een 18V Hitachi en dat is zelfs met accu gewoon een beschaafd klein ding en geschikt voor een vrouwenhand en zeker niet het lompe geval dat Sjon hier eerder noemde.
Je kunt hem desnoods op papier-maché inzetten.
De klopkracht in Joule is naar mijn mening zelfs zo bescheiden dat ik vaak maar meteen een grote machine pak, accu of bedraad.
En ja, die zijn wel aan de lompe kant.