[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 103 Laatste
Acties:
  • 920.323 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:00:
[...]

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Krijg je nu zelfs een derde accu bij (aanvragen bij Makita na aankoop).
Dan zou ik voor de SMJ versie gaan met 2x 4ah accu ipv 2x2ah. Kost een tientje meer maar erg prettig als je wil uitbreiden.

https://www.toolnation.nl...qr=Makita%20DF332DSAJ%20&

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2018 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

De K2160 TST: https://www.toolnation.nl...ukreiniger-vuilfrees.html

In Duitsland zijn ze ook wel iets goedkoper te krijgen overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jantje112 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:58:
Ik wil voor het schroefwerk een 10.8 machine kopen met 2 accu's. Voorkeur een Makita, maar een ander merk is ook prima. Is er een " setje " wat de ideale prijs/kwaliteit geeft?
Niets ten nadele van Makita, maar deze 10.8V Metabo's zijn op prijs/kwaliteit amper te kloppen:
elektrowerkzeuge-bender.de/bohrwerkzeuge/akku-schrauber

Heb zelf de nodige 18V machines van Makita maar omdat 10.8V toch andere laders/accu's vereisen voor twee BS-Basic's gekozen.
Met het boorkopje er af komt het binnenzeskant in de booras tevoorschijn waar alle standaard schroefbits netjes in passen, het maakt het machientje nóg compacter en lichter.
Echt een topding voor die €86,99 en het koppel is voor dit voltage met 34Nm dik in orde. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:50
* Raymond vandaag jarig en meettooltjes gevraagd en gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/idx6p1KiX4VHisFUpLb3kslk/full.jpg

Zo'n bmi meter, omdat die hier eens voorbij zag komen. Voor mn gevoel zit de knop verkeerd om, maar dat zal de praktijk uitwijzen.

En een talmeter. Eindelijk een rolmaat om makkelijk mee interne maten te meten. Lijkt me ideaal!

Wel irritant dat het pinnetje om cirkels mee te maken in de weg zit voor de "haak" aan het einde van de band. Is dat nog weg te vouwen/klikken oid? Anders zet ik daar de zijkniptang op, want dit iriteert nu al :)

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 13-01-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

Raymond schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:42:

[afbeelding]

Zo'n bmi meter, omdat die hier eens voorbij zag komen. Voor mn gevoel zit de knop verkeerd om, maar dat zal de praktijk uitwijzen.

En een talmeter. Eindelijk een rolmaat om makkelijk mee interne maten te meten. Lijkt me ideaal!

Wel irritant dat het pinnetje om cirkels mee te maken in de weg zit voor de "haak" aan het einde van de band. Is dat nog weg te vouwen/klikken oid? Anders zet ik daar de zijkniptang op, want dit iriteert nu al :)
Dat scherpe pinnetje vind ik ook niet altijd even handig.
Ik prik me er geregeld in 8)7

En die BMI meter is echt super handig. Gebruik 'm bijna wekelijks 8) (ligt meer in huis dan in de werkplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:42:
Van harte kerel!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Niets ten nadele van Makita, maar deze 10.8V Metabo's zijn op prijs/kwaliteit amper te kloppen:
elektrowerkzeuge-bender.de/bohrwerkzeuge/akku-schrauber

Heb zelf de nodige 18V machines van Makita maar omdat 10.8V toch andere laders/accu's vereisen voor twee BS-Basic's gekozen.
Met het boorkopje er af komt het binnenzeskant in de booras tevoorschijn waar alle standaard schroefbits netjes in passen, het maakt het machientje nóg compacter en lichter.
Echt een topding voor die €86,99 en het koppel is voor dit voltage met 34Nm dik in orde. _/-\o_
Dat is wel een hele goeie tip een erg interessant. :) Vanwege mijn liefde voor Makita was ik eigenlijk aan het wachten op hun nieuwe serie, of omdat ik het van de zomer nodig ga hebben dan maar een Parkside setje te halen bij de Lidl... Gaat het stuk heb je garantie en als het t overleefd is het prima. Zware werk heb ik toch mijn Makita voor. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Atmoz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Dat scherpe pinnetje vind ik ook niet altijd even handig.
Ik prik me er geregeld in 8)7

En die BMI meter is echt super handig. Gebruik 'm bijna wekelijks 8) (ligt meer in huis dan in de werkplaats)
Wat is het verschil tussen die BMI en een willekeurige rolmaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
MikeyMan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:46:
[...]

http://www.bmi.de/de/prod...andmasse-429-bmimeter.php
Hier staat een filmpje.

Voornaamste verschil vind ik dat je er beter een lijn langs kan trekken. We gaan het zien in de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

MikeyMan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:46:
Onder andere dit:
Raymond schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:59:

http://www.bmi.de/de/prod...andmasse-429-bmimeter.php
Hier staat een filmpje.

Voornaamste verschil vind ik dat je er beter een lijn langs kan trekken. We gaan het zien in de praktijk :)
En dat is echt wel een zéér handige/slimme functie!
Verder dat hij erg licht is en daardoor "blijft hangen" zonder dat de hele kast + lint naar beneden buigt.
Dus zegmaar volledig horizontaal om heel makkelijk en snel af te lezen/tekenen.

En dat hij "zelf" uitrolt is soms ook wel makkelijk.

Ik kan 'm echt aanraden! Voor naast je "gewone" rolmaat dan he ;)

[edit]

Oh, en nog proficiat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Eusebius schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:49:
[...]

[...]

Maar .. benieuwd naar foto's / video's. Werkt het? En hoe stuur je dat aan?
https://www.facebook.com/...ermalink/588419644831008/

Ik heb uiteindelijk een freesje op maat laten maken. Kosten vielen me alles mee; 45 euro ex BTW.
Naja, niet bepaald goedkoop ofzo, maar als het dan ook gewoon doet wat je verwacht, dan vind ik het minder erg :)
Ben vooral erg benieuwd hoe lang zo'n freesje meegaat voordat het weer vervangen moet worden. Pas dan zal duidelijk worden hoe 'duur' het eigenlijk is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 08:13

miekol

erm

Kan iemand mij vertellen wat het Nederlands woord is voor een "clamping lever?" En waar ik die in Nederland/Europa in een imperial maat (3/8" exact zoals deze) zou kunnen kopen?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51iqNUkuicL._SL1194_.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door miekol op 14-01-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Baptist.nl?

Anders duitsland bij fine-tools.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:32
miekol schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:10:
Kan iemand mij vertellen wat het Nederlands woord is voor een "clamping lever?" En waar ik die in Nederland/Europa in een imperial maat (3/8" exact zoals deze) zou kunnen kopen?

[afbeelding]
Die worden hier volgens mij “spangrepen” genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Heeft er iemand toevallig ervaring met de hbm afkortzagen? Hoe bevalt deze?
Heb nu een Einhell die wel echt aan vervanging toe is

https://www.hbm-machines....ort-en-verstekzaagmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tijsje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:52:

Als je een goed antwoord krijgt, wil ik t ook wel horen! Ik zoek nl nog een verstekzaag.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Als je een voordelige afkortzaak wil, kun je imo het beste gewoon een metabo kgs216 of kgs254 halen.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-10 09:52
Ik heb al een en ander aan reparaties van die Metabo afkortzagen voorbij zien komen. Laser die niet werkt, motor die niet aan gaat, gammel ontgrendel systeem, enzovoorts. Meestal kleine problemen maar wel opvallend. Desalniettemin staat de kgs254 nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje, de prijs is goed en de garantie blijkbaar ook :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Is dit hem niet??
drabbe.nl/default.aspx?wsmt=wsitemdetail&itemcode=100407455

Het hele assortiment verstelbare handgrepen vind je hier.
Eat your heart out. :P

Als zij het niet hebben, dan weet ik het ook niet meer. ;)
Toen zij nog in Voorburg zaten kwam ik er regelmatig, leuke en unieke "winkel" in een uitpuilend herenhuis was het toen nog, met behulpzaam en kundig personeel.
Tijsje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:52:
Het zijn beide leuke machines die weinig kosten.
Lastig om iets van de kwaliteit te zeggen omdat de modellen elkaar snel lijken op te volgen, er is weinig mis mee en met name de afkortcapaciteit is riant.

De bovengenoemde Metabo's zijn ook niet 100% heilig en ik denk dat ik als ik een goedkope machine zoek met een leuke capaciteit dat deze HBM's op m'n shortlist zouden komen.
In deze prijsklasse maakt het allemaal niet zoveel uit.
Er is uiteraard beter zoals de grotere afkortzagen van Bosch of Festool, maar daar betaal je wel meteen de hoofdprijs voor.
Check 'als dat kan' de zijdelingse beweging eens van zo'n machine, die speling hebben zij nagenoeg allemaal.

Ik gebruik als het even kan een stationaire DeWalt radiaalzaag met een veel zwaardere geleiding en zelfs daar kun je met het nodige duw en trekwerk een millimetertje afwijking mee forceren.
Dat is amper te voorkomen, wil je met dit soort machines enigszins zuiver/exact zagen, dan moet je dat met een fluwelen handje doen zonder zijdelingse druk uit te oefenen.

Maar goed, als je al een Einhell hebt versleten dan weet je dat al. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:02

[afbeelding]
De Hornbach heeft dit soort grepen wel, maar weet niet of ze die ook in 3/8" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Hebben het hier onlangs al wel over gehad maar ik wil graag mijn beitels scherp kunnen houden, en dan met de name hoek in kunnen stellen, een zgn honing guide

Ik heb een goedkope slijpertje van ferm waar ik een nieuwe steen op wil en dan zou ik verder met de hand willen. maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet wat voor mij het meest makkelijke is. Nu hoop ik woensdag jarig te zijn en vrouwlief wil me graag wat geven, maar ik ben net vorige week vader geworden en heb dus heel weinig tijd om online van alles uit te zoeken en haar een lijstje te geven en vind het jammer om overhaast zomaar wat te kopen, vandaar mijn beroep op jullie _/-\o_

TLDR, ik ben dus opzoek naar:

Nieuwe steen voor op de machine,
Setje (wet)stenen
Honing guide (met een wat bredere opening geschikt voor de schaaf)
evt een leren strop voor de finishing touch

Budget is rond de 125-150 euro

Offtopic:
Heb ooit eens zo'n honing setje van Stanley de kans gegevens maar dat wieltje was niet eens vlak en waggelde over de steen... dus meteen gedeponeerd naar de prullenbak,

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Jelte,89 een vergelijkbare vraag is een week of wat geleden nog ter sprake geweest hier. Zie Pelle in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3" en verder.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26
Ik ben net verhuisd en nu wil ik graag een kapstok ophangen. Het plan was om 5mm gaten te boren in de muur, plug erin en vastschroeven. Helaas is dit een betonnen muur en komt mijn huidige boor daar niet doorheen (logisch, want geen klopboor functie) Dit is een oude (10 jaar) deWalt boormachine. Nu zat ik te denken omdat van deze deWalt de accu's op zijn en de motor ook minder kracht heeft om een upgrade te doen en deze te kopen: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

De grote vraag is of jullie denken dat ik het hier wel mee red om 5mm gaten te boren in een betonnen muur? Of dat ik dan beter kan kijken naar een echte klopboor machine en nog even aankijken hoe lang ik met de huidige deWalt kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Voor beton wil je een boorhamer, niet een klopboor. Wellicht dat 5mm gaatjes met een zware (18V / 230V) klopboor, een goed boortje en wat doorzettingsvermogen ook nog wel lukken, maar in principe is een klopboor niet gemaakt om in beton te boren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Orion84 beat me to it.

Maar ik heb een link:

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

hiermee kan het wel

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Waarbij ik persoonlijk de meerwaarde van snoerloos niet zo zie voor dit soort wat zwaardere machines die je sporadisch een keer gebruikt. Voor de helft heb je een 230V machine van makita, die nog dubbel zo krachtig is ook: https://www.toolnation.nl...garantie.html?sqr=hr2230&

Moet je er alleen zelf even een stofzuiger bijhouden. Maar ook dat is voor een incidenteel klusje om iets op te hangen in een appartementje niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Duidelijk. Maar als ik deze link bekijk:
Klopboormachine?

Als u wilt boren in de muur van steen of beton dan is het handig als uw boormachine een klopfunctie heeft. Dus voor het boren van kleine gaten in steen kunt u beter een klopboormachine gebruiken. In een wand van gips of in steen gebruikt u juist weer niet een klopboormachine. In gips wordt het gat al snel te groot en bij gebruik op een tegel is de kans groot dat de tegel breekt of scheurt. U moet eerst door de tegel boren zonder klopfunctie. Wanneer u door de tegel bent, dan pas schakelt u de klopfunctie in.
https://www.gyzs.nl/blog/...oormachine-hoe-werkt-dat/

Dan geven ze aan dat een machine met klopboor functie ook door beton heen gaat. Nu is dat afhankelijk van de kracht van de boormachine natuurlijk en het boortje. Maar zou ik met de eerder genoemde Makita daar niet al voldoende kracht voor hebben? Want ik heb meer aan een goede boormachine dan aan een boorhamer. (in ieder geval voor de komende jaren)

Edit:
+ ik ben gaan zoeken in dit topic (natuurlijk :) )
en kwam deze reactie tegen:
Sjoerdfoto schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:22:
[...]

Ik heb z'n timmerende broertje, de HP332DSAJ met 2x 2ah accu. Het apparaat is echt super, kloppen in beton en steen, boren in hout en metaal (gatenzaag 75mm hoppa).
Enig nadeel vind ik de 2AH accu's, ze zijn mij net te snel leeg naar m'n zin.
Vandaar mijn keuze voor dit product.

[ Voor 19% gewijzigd door walletje-w op 15-01-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Met een goede boor moet het wel lukken, je kunt @Sjoerdfoto een persoonlijk berichtje sturen of het nog steeds bevalt.

Stadia was beter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

walletje-w schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Dan geven ze aan dat een machine met klopboor functie ook door beton heen gaat. Nu is dat afhankelijk van de kracht van de boormachine natuurlijk en het boortje. Maar zou ik met de eerder genoemde Makita daar niet al voldoende kracht voor hebben? Want ik heb meer aan een goede boormachine dan aan een boorhamer. (in ieder geval voor de komende jaren)
Nogal een versimpeld (en slordig) geschreven artikel.
voor het boren van kleine gaten in steen kunt u beter een klopboormachine gebruiken. In een wand van gips of in steen gebruikt u juist weer niet een klopboormachine...
Om het vervolgens over tegels te gaan hebben...

In beton zitten kiezels en daar kom je gewoon niet goed doorheen zonder de slagkracht van een boorhamer. Ik heb de afgelopen paar jaar het nodige in beton geboord en dat schiet gewoon echt niet op met klopboormachines (en dat waren dan zwaardere 14,4V en 18V machines). Je doet je buren ook geen plezier met minutenlang gejank van een klopboormachine, terwijl je met een boorhamer in enkele seconden klaar bent.

En als je ~100 euro voor een boorhamer te veel vindt omdat je hem zelden gebruikt: Lidl heeft ook een boorhamer in het assortiment voor nog een stuk minder. Dat voldoet ongetwijfeld voor die paar gaten die je zult boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beton is boorhamer (of combihamer of multihamer, iig iets met hamer). Geen klopboor.
Doesnt get any simpler then that.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
L.N. schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:00:
Mijn Beta C24S 7/G is binnen:

[afbeelding]

Op de achtergrond mijn extra werkbank die ik afgelopen dagen heb gemaakt en de 2 karretjes met de lintzaag en kolomboor.
Erg mooie inrichting van je schuur, mag ik vragen waar je de grepen vandaan hebt die op je 2 karretjes zitten?
Zien er mooi strak uit en loop je niet zo makkelijk tegen aan of je blijft er achter haken, dus ben wel benieuwd.

Edit: Heb vergelijkbare gevonden op aliexpress :)

[ Voor 4% gewijzigd door Andyk125 op 15-01-2018 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 18:29
Met @The Eagle en @Orion84

Klopboor = baksteen
Boorhamer = beton

Zeker als je aan het kijken bent naar een 10,8V Klopboortje ga je vies teleurgesteld worden in de capaciteit om in beton te boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Heb zelf de nodige 18V machines van Makita maar omdat 10.8V toch andere laders/accu's vereisen ...
Zag net deze lader voorbijkomen in de Makita nieuwsbrief, doet zowel 18V als 10,8V. ;) :
Makita DC18RE

Laad ze niet tegelijk overigens maar achter elkaar, maar je kan ook niet alles wensen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vliegvlug op 15-01-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26
The Eagle schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:42:
Beton is boorhamer (of combihamer of multihamer, iig iets met hamer). Geen klopboor.
Doesnt get any simpler then that.
Toch moet je bij baksteen met een klopboor wel oppassen, ik zie regelmatig te grote gaten omdat de klopboor er rustig gruis van maakt.

Had laatst geen boorhamer bij de hand, en met mijn makita dhp481 in kanaalplaat vond ik nog verrassend makkelijk gaan.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

walletje-w schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Edit:
+ ik ben gaan zoeken in dit topic (natuurlijk :) )
en kwam deze reactie tegen:

[...]

Vandaar mijn keuze voor dit product.
5mm boren in beton met een klopboor kan opzich wel voor een keertje als je een beetje fatsoenlijke boortjes gebruikt (Heller proconcrete zijn best goed). Waar je wel rekening mee moet houden is dat een klopboor, zoals gezegd, een wat groter kiezeltje in het beton niet kan verbrijzelen. Het kan dus zijn dat je uiteindelijk een paar mm afwijking hebt, daar moet je wel rekening mee houden.

Bij het boren zelf moet je zorgen dat je veel druk blijft uitoefenen en het boortje niet te heet laten worden. Verder vooral geduld hebben en gehoorbescherming dragen. Mocht het echt niet lukken dan kun je natuurlijk altijd nog een goedkope boorhamer erbij kopen.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Kortom het zou kunnen met een klopboor, maar met de nodige mitsen en maren. Wil je het als een beunhaas doen dan kan het. Beter is het om een goedkope boorhamer aan te schaffen, hiermee doe je je buren en jezelf een groot plezier. Thanks voor de input en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

simon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Toch moet je bij baksteen met een klopboor wel oppassen, ik zie regelmatig te grote gaten omdat de klopboor er rustig gruis van maakt.
In zachtere types baksteen kom je ook prima weg zonder klopfunctie inderdaad (zeker met een goed boortje).
Had laatst geen boorhamer bij de hand, en met mijn makita dhp481 in kanaalplaat vond ik nog verrassend makkelijk gaan.
Dat is natuurlijk dan wel ook weer een iets andere klasse machine dan de HP332 waar deze discussie mee begon. En ik heb hier in mijn appartement, voordat ik zelf een boorhamer kocht, ook wel een paar gaatjes geboord met een oude AEG 230V klopboormachine van mijn pa. Dat ging alles behalve van harte, maar uiteindelijk lukte het wel.

Desondanks zou ik niet snel een klopboormachine aanraden als er expliciet wordt aangegeven dat er in beton geboord gaat worden en zeker geen lichte 10,8V klopboormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:39
Voor een paar 5mm gaatjes in beton kun je gewoon zo'n budget machine kopen.
Die verslijt je als hobbyist je leven niet meer als je hem alleen maar gebruikt om gaatjes in beton te boren.
(moet je er geen betonvloer mee willen uitbikken!)

https://www.lidl-shop.nl/...ion&scenario=also_clicked

Sloop je ook je accu-boormachine niet door een oververhitte motor.

[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 15-01-2018 14:58 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 12:10

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

FragDaddy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:52:
Voor een paar 5mm gaatjes in beton kun je gewoon zo'n budget machine kopen.
Die verslijt je als hobbyist je leven niet meer als je hem alleen maar gebruikt om gaatjes in beton te boren.
(moet je er geen betonvloer mee willen uitbikken!)

https://www.lidl-shop.nl/...ion&scenario=also_clicked

Sloop je ook je accu-boormachine niet door een oververhitte motor.
Ik heb een boorhamer gekocht van "Powerplus" toen ik aan mijn verbouwing bezig was:

https://www.bol.com/nl/p/...0000020091704/?country=BE

Koste iets van een 90€ ofzo. Verwachte er niet erg veel van eigenlijk. Maar hij boorde door beton zoals door boter. Heb er zelfs beton mee staan mixen (met de bijgeleverde kop, vaste kop is een sds kop)

Ding leeft nog altijd. En je hebt tenslotte 2 jaar garantie.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Andyk125 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:45:
[...]

Erg mooie inrichting van je schuur, mag ik vragen waar je de grepen vandaan hebt die op je 2 karretjes zitten?
Zien er mooi strak uit en loop je niet zo makkelijk tegen aan of je blijft er achter haken, dus ben wel benieuwd.

Edit: Heb vergelijkbare gevonden op Aliexpress :)
Ze zijn inderdaad van Aliexpress en ik heb ze ook om die redenen gekocht: strak en ik blijf er niet achter haken. Het zijn deze: klik.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1y8SrRXXXXXa7aXXXq6xXFXXXa/5-stks-Keukenkast-Handgrepen-en-Knoppen-Zwart-Wit-zilver-Meubels-Handvat-voor-Keukenkast-Lade-Pull-96.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 17:59
walletje-w schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:22:
Ik ben net verhuisd en nu wil ik graag een kapstok ophangen. Het plan was om 5mm gaten te boren in de muur, plug erin en vastschroeven. Helaas is dit een betonnen muur en komt mijn huidige boor daar niet doorheen (logisch, want geen klopboor functie) Dit is een oude (10 jaar) deWalt boormachine. Nu zat ik te denken omdat van deze deWalt de accu's op zijn en de motor ook minder kracht heeft om een upgrade te doen en deze te kopen: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

De grote vraag is of jullie denken dat ik het hier wel mee red om 5mm gaten te boren in een betonnen muur? Of dat ik dan beter kan kijken naar een echte klopboor machine en nog even aankijken hoe lang ik met de huidige deWalt kan spelen?
Erg leuke machine voor weinig geld en goede specs:
https://www.lidl-shop.nl/...bihamer-1050-W/p100216442

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een klopboor de beton in kan idd wel. Moet je er achterop slaan met een vuisthamer. Is niet goed voor de machine of voor je boortjes though :P

:+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij mij viel na twee keer boren de kop al uit elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-10 13:33

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

voor iedereen die denkt dat ik alleen een HP332 heb voor het boren, zodra het groter als een mm of 5/6 in steen is pak ik de HR2631 boorhamer erbij :+

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Bij mij viel na twee keer boren de kop al uit elkaar....
Verwacht ook niet heel veel anders van dat spul van de LIDL. Je kunt nog beter een twintig jaar oude Bosch bij de kringloop scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Verwacht ook niet heel veel anders van dat spul van de LIDL. Je kunt nog beter een twintig jaar oude Bosch bij de kringloop scoren.
Ik had er dan ook geen hoge verwachtingen bij, soms heb je geluk, de andere keer is het echt rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:29:
[...]

de 5 joule machine voldoet mij anders prima. Tot nu toe ongeveer 20 stuks 10mm gaten gemaakt ermee, stelt niets voor.
Daarnaast ook ongeveer 1 vierkante meter asfalt mee aan puin geslagen, iets zwaarder werk dus. Hij doet het nog steeds.
En voor de duidelijkheid, ik ben opgegroeid met een zzp bus vol beter gereedschap van makita, atlas copco enz. Voor thuis gebruik is de lidl dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mfmonkey Dat spul doet mij erg aan als wegwerpgereedschap en daar hou ik persoonlijk niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
Tsja, voor het gebruik wat ik ervoor heb kan een makita of metabo niet uit, zo simpel is het nu eenmaal. Daarbij heb ik er niet het budget voor over op dit moment.

[ Voor 72% gewijzigd door mfmonkey op 15-01-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:51
Goedenavond,
ik heb voor de verbouwing van mijn recent gekochte huis op black friday een Parkside boorhamer bij de Lidl gekocht (€40,-).
De machine heeft al heel wat muurtjes gesloopt, had eigenlijk verwacht dat ie het allang begeven zou hebben gezien de hoeveelheid werk en stof (en dan voor die prijs).
Nu doet zich het probleem voor dat de bijtel er af en toe gewoon uitvliegt, dit wordt steeds erger. Valt hier nog iets aan te repareren of is het gewoon klaar? (boren wil uiteraard nog prima)
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:43
spNk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:35:
Goedenavond,
ik heb voor de verbouwing van mijn recent gekochte huis op black friday een Parkside boorhamer bij de Lidl gekocht (€40,-).
De machine heeft al heel wat muurtjes gesloopt, had eigenlijk verwacht dat ie het allang begeven zou hebben gezien de hoeveelheid werk en stof (en dan voor die prijs).
Nu doet zich het probleem voor dat de bijtel er af en toe gewoon uitvliegt, dit wordt steeds erger. Valt hier nog iets aan te repareren of is het gewoon klaar? (boren wil uiteraard nog prima)
Alvast bedankt.
Ligt aan de boorkop. Gevalletje garantie. Je krijgt direct een nieuwe mee bij lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Brutalsranan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:01:
[...]

Ligt aan de boorkop. Gevalletje garantie. Je krijgt direct een nieuwe mee bij lidl.
Ook als ie er zo "gebruikt" uit ziet als de mijne? :p (die overigens online besteld is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 02:51:
[...]
Ook als ie er zo "gebruikt" uit ziet als de mijne? :p (die overigens online besteld is)
Nee, in dat geval heb je natuurlijk geen garantie.
Garantie is slechts voor nieuwe machines vers uit de doos. :+

Uiteraard heb je minstens 2 jaar garantie, het is nu aan jou het ook te claimen. ;)

Het kan goed zijn dat er "enkel" hardnekkig steen/betonstof in het vergrendelmechanisme van de boorkop is gekomen, waardoor die nu niet meer wil locken.
Heb je de boorkop wel eens met een luchtcompressor uitgeblazen en vervolgens gesmeerd??
Jelte,89 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:19:
.....
TLDR, ik ben dus opzoek naar:
Nieuwe steen voor op de machine,
Setje (wet)stenen
Honing guide (met een wat bredere opening geschikt voor de schaaf)
evt een leren strop voor de finishing touch
Budget is rond de 125-150 euro
Bij deze dubbel gefeliciteerd. _/-\o_

Als ik zo eens op knivesandtools rondkijk, dan moet het van dit budget wel lukken daar een enkel wetsteentje van te kopen. :P
Voor de rest van het lijstje moet je dan nóg een paar keer jarig worden. :)
Het is allemaal reteduur spul als je een beetje kwaliteit zoekt.

Voor je een nieuwe steen voor je Ferm machine koopt, wat voor steendiameter heeft die??
Als dat minder is dan 150mm dan zou ik voor iets serieuzer slijpwerk óf meteen een grotere machine aanschaffen, óf een goedkope natslijper met een grotere watersteen.
Als je echt met geld wilt smijten dan is Tormek je-van-het, uiteraard ook te koop bij Baptist.

Bij Baptist en Knivesandtools.nl is trouwens erg veel praktische info mbt het slijpen/wetten/stroppen terug te vinden.
Voor zo'n slijphulpje moet je even op Veritas zoeken bij Baptist.
Zoals deze, check dan ook de bijbehorende YouTube video.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
Ook ik raad knives and tools aan, kwaliteit voor vaak een een nette prijs.
Voor specifiek steenadvies moet je dit even lezen.
En mocht apeldoorn niet te ver weg zijn voor je, ga er eens heen en neem je te slijpen gereedschap mee. Je zult niet alleen met aankooptips maar ook met slijptips thuis komen.

Voor 150 euro echter krijg je inderdaad niet deze hele set bij elkaar.
Ik ben nog steeds voor het uit de hand slijpen/wetten dus qua slijphulp kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 06:30:
[...]

Nee, in dat geval heb je natuurlijk geen garantie.
Garantie is slechts voor nieuwe machines vers uit de doos. :+

Uiteraard heb je minstens 2 jaar garantie, het is nu aan jou het ook te claimen. ;)
Nja, ik doelde meer dat op slijtage onderdelen geen garantie zit. :p
Het kan goed zijn dat er "enkel" hardnekkig steen/betonstof in het vergrendelmechanisme van de boorkop is gekomen, waardoor die nu niet meer wil locken.
Heb je de boorkop wel eens met een luchtcompressor uitgeblazen en vervolgens gesmeerd??
[...]
Nope, enkel met een doek en schroevendraaier. Het is goed vet dus er zou genoeg stof in kunnen zitten idd. Enig idee of ik die kop iets verder uit elkaar kan halen zodat ik er beter bij kan?

Thanks voor al je antwoorden so far. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
spNk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:57:
[...]

[...]

Nope, enkel met een doek en schroevendraaier. Het is goed vet dus er zou genoeg stof in kunnen zitten idd. Enig idee of ik die kop iets verder uit elkaar kan halen zodat ik er beter bij kan?

Je hebt gewoon garantie. Die vervalt uiteraard als je zelf dingen uit elkaar gaan halen. Iedereen hier die een vieze klus heeft haalt zon machine. De reden ervan is dat je gelijk een nieuwe meekrijgt als die kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
[...]

[...]

Garantie is goed geregeld bij de lidl. Eerste drie maanden of half jaar, weet het niet meer precies, krijg je direct een nieuwe machine opgestuurd.

Deze combihamer heb ik ook en doet het nog altijd prima.

Ik heb ook onderstaande machine:
https://www.lidl-shop.nl/...hamer-PAH-1300/p100220296

Inmiddels bezig met de vierde machine. Twee keer de as gebroken en een keer de motor doorgebrand. Service was elke keer prima. Op zich een prima machine maar hij is eigenlijk te licht, qua gewicht, voor de kracht die hij heeft. Of misschien is het probleem dat ik er meer dan 70 vierkante meter dekvloer en betonvloer mee heb gesloopt ;) . Grote sloopwerk is nu voorbij dus hij komt nu alleen nog tevoorschijn voor kleine klusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
L.N. schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:28:
[...]

Ze zijn inderdaad van Aliexpress en ik heb ze ook om die redenen gekocht: strak en ik blijf er niet achter haken. Het zijn deze: klik.

[afbeelding]
Ja dat waren dezelfde die ik gevonden had, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
[...]

[...]

Binnen de 2 jaar garantie moet de verkopende partij aantonen dat de machine door verkeerd gebruik kapot is, om de garantie te mogen afwijzen. En omdat de meeste Lidl-medewerkers geen tijd heeft om z'n machine te controleren en/of hebben de kennis daar niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Roobje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:40:
[...]

Binnen de 2 jaar garantie moet de verkopende partij aantonen dat de machine door verkeerd gebruik kapot is, om de garantie te mogen afwijzen. En omdat de meeste Lidl-medewerkers geen tijd heeft om z'n machine te controleren en/of hebben de kennis daar niet voor.
In Nederland ligt die grens van de bewijslast bij 6 maanden. Daarna moet de klant aantonen dat het een productiefout is (en dus een ondeugdelijk product dat kostenloos moet worden hersteld/vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Laatst online: 25-08 14:13
Orion84 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:07:
[...]
In Nederland ligt die grens van de bewijslast bij 6 maanden. Daarna moet de klant aantonen dat het een productiefout is (en dus een ondeugdelijk product dat kostenloos moet worden hersteld/vervangen).
Ah, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat het binnen de 2 jaar wettelijke garantie lag. Mmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ach, dat boeit ook niet, black Friday is nog geen 6 maanden geleden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Roobje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Ah, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat het binnen de 2 jaar wettelijke garantie lag. Mmm.
De bewijslast dat het defect veroorzaakt is door verkeerd gebruik e.d. ligt de eerste 6 maanden bij de producent/verkoper, en niet bij de consument. Daarna heeft de (Nederlandse) consument nog garantie gedurende de economische levensduur van het product. Een wettelijke garantietermijn van 2 jaar bestaat niet in Nederland, die termijn komt uit een Europese richtlijn. De Nederlandse wet is echter ruimer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als de boorkop in z'n geheel los van de machine kan, dan is het een optie om die helemaal vol te spuiten met een sterke ontvetter als Dasty, Muscle, oid.
Tijdje laten intrekken en stevig naspoelen en vervolgens het geheel goed laten drogen.
Hierna zou het steen/betonstof voor het grootste deel moeten loskomen als je er een krachtige luchtstraal op loslaat.
Zo niet, de procedure herhalen. :)

De kunststof huls die de boorkop enigszins beschermt zit misschien met een simpele borgring op z'n plek??

Als de boorkop niet los kan worden gehaald, dan kun je de machine omgekeerd in een bakje/kopje/glas zetten, gevuld met zo'n sterke ontvetter, etc.
Het is wel zo dat hoe meer stof je in deze fase kunt verwijderen (bijvoorbeeld met ragers), hoe minder stof je met een luchtcompressor nog dieper gaat blazen.
Dat laatste kan dus ook. :+

Heb je daar allemaal geen zin in, dan gewoon met de machine naar de Lidl voor je garantie.
Wel zo makkelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

In other news, weet iemand waar die long life zakken van zijn gemaakt van Festool?
Afbeeldingslocatie: https://www.toolnation.nl/media/catalog/product/cache/1/image/a0824637e2368af458c3e90fa0badade/7/2/7288.jpg
Ik zou er graag een willen voor mijn afzuiginstallatie, en de fabrikant heeft ze zelf niet helaas.
Wellicht is het zelf te fabrieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

paQ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:18:
In other news, weet iemand waar die long life zakken van zijn gemaakt van Festool?
[afbeelding]
Ik zou er graag een willen voor mijn afzuiginstallatie, en de fabrikant heeft ze zelf niet helaas.
Wellicht is het zelf te fabrieken :)
slim idee d:)b

je kunt eens wat zaken benaderen die filterdoek verkopen:

genoeg shops te vinden

:)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Heb je daar allemaal geen zin in, dan gewoon met de machine naar de Lidl voor je garantie.
Wel zo makkelijk. :P
Ga eerst je bovenstaande procedure proberen, ik heb hem immers nog even nodig voor anderhalve muur, zolang ik de puincontainer nog heb staan. :p
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 23:13
Ik ben op zoek naar een led bouwlamp op accu, liefst onder de €50,-. iemand tips? Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik gebruik hem om 's avonds op de bouw nog wat kleine dingetjes te kunnen doen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Logisch :)

Overdag heb je em niet nodig ;)

Ontopic... Heb je al accu's van een bepaald merk? dat werkt het meest efficient naar mijn idee

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Fraggert schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:30:
[...]

slim idee d:)b

je kunt eens wat zaken benaderen die filterdoek verkopen:

genoeg shops te vinden

:)
Ik dacht eerst: ik fabriek wel een passende adapter op die van Festool. 156 euro 8)7 :')
idioten.... (De L-classificatie vervalt dan bij hen ook; echte cashcow...)
Zal vast een mooie zak zijn hoor, maar dit gaat natuurlijk nergens over.

Dit zou zo maar eens kunnen werken
https://www.ts24.nl/produ...Uitwasbare-Stofzuigerzak/
Alleen voor een rond reservoir, maar goed, voor een test is 9,25 goed te doen :+

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 16-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 23:13
Jelte,89 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:45:
Logisch :)

Overdag heb je em niet nodig ;)

Ontopic... Heb je al accu's van een bepaald merk? dat werkt het meest efficient naar mijn idee
Bouwlampen van de bekende merken vind je niet voor 50,- helaas.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

paQ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Ik dacht eerst: ik fabriek wel een passende adapter op die van Festool. 156 euro 8)7 :')
idioten.... (De L-classificatie vervalt dan bij hen ook; echte cashcow...)
Zal vast een mooie zak zijn hoor, maar dit gaat natuurlijk nergens over.

Dit zou zo maar eens kunnen werken
https://www.ts24.nl/produ...Uitwasbare-Stofzuigerzak/
Alleen voor een rond reservoir, maar goed, voor een test is 9,25 goed te doen :+
ja, dat hoef je Festool niet te leren :+

hoppa, das een prima goedkope Proof of Concept d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 13-10 18:52

Kraz

Saving the world

Voor degene die er wellicht wat aan heeft;

iBood heeft een Makita deal; 6 Makita powertools (18V) voor 799,-
http://www.ibood.com/nl/n...-powertools-draagtas.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Artbij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Bouwlampen van de bekende merken vind je niet voor 50,- helaas.
Die kosten inderdaad rond de 100 euro. Zonder accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 18:29
Kraz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:03:
Voor degene die er wellicht wat aan heeft;

iBood heeft een Makita deal; 6 Makita powertools (18V) voor 799,-
http://www.ibood.com/nl/n...-powertools-draagtas.html
Leuke deal, goedkoopste los kopen ligt rond de €900-€950 even snel opgeteld. Is wel een kit uit de UK dus kan gezeik met garantie opleveren.

Als je echter de lader, zaklamp en tas wegdenkt zal het verschil maar €50 zijn, als je ook al één van de apparaten hebt maakt het la helemaal niet meer uit en kun je het net zo goed in NL kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Fraggert schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:55:
[...]

ja, dat hoef je Festool niet te leren :+

hoppa, das een prima goedkope Proof of Concept d:)b
Ik heb er eens een besteld. Kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
Orion84 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:07:
[...]
Volgens mij is het Europees 1 jaar bewijslast fabrikant en 1 jaar klant. Zijn we in Nederland dus slechter af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Dat kan niet, europees recht is ondergrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
Framoes schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Volgens mij is het Europees 1 jaar bewijslast fabrikant en 1 jaar klant. Zijn we in Nederland dus slechter af.
Nope, 6 maanden volgens de Richtlijn. Zie art. 5.3:

http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A31999L0044

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Artbij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:43:
Ik ben op zoek naar een led bouwlamp op accu, liefst onder de €50,-. iemand tips? Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Als je toevallig al Dewalt 18V spul gebruikt kan je kijken of de DCL050 ergens in de aanbieding is. Heb er zelf eens voor 40 euro eentje opgepikt, en wil niet meer zonder. Een echte bouwlamp is het niet, maar het is goed genoeg om zeg maar een enkele werkplek 's avonds mee te verlichten. De DCL040 is de "standaard 18V lamp" zoals je in elke X tools-set tegenkomt om het X+1 te maken voor weinig onkosten; leuk voor erbij, maar te duur als je hem los wil hebben, zoals de concurrerende merken bij hetzelfde model lamp ook hebben. De DCL060 vind ik zelf een onhandige formfactor hebben.

50 euro inclusief accu wordt een taaie.

[ Voor 19% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2018 15:45 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
Raymond schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:36:
Dat kan niet, europees recht is ondergrens
Grappig, veel winkels geven je volgens mij binnen het jaar vaak gewoon garantie zonder gezeik. Of ik heb toevallig allemaal gevallen gehad waarbij het echt bij de fabrikant lag.

Ik ga ook zo netjes met al m'n spullen om.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 16-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
Framoes schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:45:
[...]

[...]

Grappig, veel winkels geven je volgens mij binnen het jaar vaak gewoon garantie zonder gezeik. Of ik heb toevallig allemaal gevallen gehad waarbij het echt bij de fabrikant lag.

Ik ga ook zo netjes met al m'n spullen om.
De wet/richtlijn bepaalt de minimale garantie. Een fabrikant of winkelier kan daar natuurlijk prima van afwijken. En als ze daarmee adverteren (of het is onderdeel van de koopovereenkomst) kan je die garantie nog afdwingen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Artbij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:43:

https://www.powertools.nl...32SwuSEAQYDCABEgJ6yvD_BwE

https://ledloket.nl/shop/...32SwuSEAQYFyABEgLiOfD_BwE

https://ledloket.nl/shop/...32SwuSEAQYAiABEgIdGPD_BwE

Zoiets heeft mijn schoonvader. En de schilders waar wij nu op de bouw zitten ook. En moet zeggen zijn leuke lampjes.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:17
Zooo.. vandaag nog even nieuw speelgoed opgehaald :)
Gelijk maar even in m'n registratie gezet bij makita i.v.m. garantie, en natuurlijk direct ff aangemeld voor de gratis accu actie :)

DTD154ZJ

DTD154ZJ

Het is de DTD154ZJ geworden, nu een dezer dagen nog ff setje Wera BC 30 Impaktor 1 op de kop tikken :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

*O* *O* *O* it's my birthdaayyyyy *O* *O* *O*

Kadotje gehad van mijn lieftallige vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MStKsfeIWukCwzvcl4tM7YiV/full.jpg

Echt superblij mee en nooit verwacht, hartstikke gaaf d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Fraggert schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:02:

[afbeelding]

Gefeliciteerd. Mooi kado. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand ervaring met deze boorkop van Makita?

https://www.gereedschap.n...10mm-makita-192282-9.html

Heeft een 3/8 aansluiting, dus zou op m'n 343 moeten passen. Mooie upgrade? De huidige laat de boortjes snel los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

[afbeelding]

Kijk! Dat zijn de mooie berichten, Gefeliciteerd!
Gedeelde vreugd is dubbele vreugd!

Ik mag straks in mijn pauze e.e.a bestellen :9

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:40:
Iemand ervaring met deze boorkop van Makita?
https://www.gereedschap.n...10mm-makita-192282-9.html
Heeft een 3/8 aansluiting, dus zou op m'n 343 moeten passen. Mooie upgrade? De huidige laat de boortjes snel los.
Veel geld voor zo'n plastic geval, daar koop je bijna een nieuwe body voor. :P
Check dan deze eens.

Ik zal straks eens voor je checken of ik nog iets voor je heb liggen dat toch niet meer wordt gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Laatst online: 23-05-2022
Heb voor het huis nog een groot kozijn in stukken staan, te groot en teveel om met handzaag te doen. Zou deze voldoen? https://www.lidl-shop.nl/...0V-zonder-accu/p100215023

Zal waarschijnlijk niet meer weer gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Veel geld voor zo'n plastic geval, daar koop je bijna een nieuwe body voor. :P
Check dan deze eens.

Ik zal straks eens voor je checken of ik nog iets voor je heb liggen dat toch niet meer wordt gebruikt. ;)
Het gaat me meer om het type. Nieuwe body is zonde zolang deze het nog doet. Hoewel ik waarschijnlijk wel binnenkort een Milwaukee M12 machine erbij ga kopen.

Die van ebay is natuurlijk een stuk beter geprijsd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

wildcardxl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:27:
Heb voor het huis nog een groot kozijn in stukken staan, te groot en teveel om met handzaag te doen. Zou deze voldoen? https://www.lidl-shop.nl/...0V-zonder-accu/p100215023

In principe wil dat klusje wel met elke zaag... maar die uit je link bevat geen accu's en zou je dat ook afraden gezien je het waarschijnlijk toch niet meer gebruikt,

Koop dan die Parkside met een snoertje...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Jelte,89 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:30:
[...]

In principe wil dat klusje wel met elke zaag... maar die uit je link bevat geen accu's en zou je dat ook afraden gezien je het waarschijnlijk toch niet meer gebruikt,

Koop dan die Parkside met een snoertje...
Ik meende dat hier een snoertje op zat, maar dat hij ook met accu kon. Zo kan ik er dus helemaal niks mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

wildcardxl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:27:

Wat moet er met dat kozijn gebeuren? Uit elkaar slopen, zodat het af te voeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Orion84 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Wat moet er met dat kozijn gebeuren? Uit elkaar slopen, zodat het af te voeren is?
Yup, past niet achter in de station zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als dat het is zou ik gewoon een wat lomper zaagje voor de decoupeerzaag kopen en hem daarme kortmaken. Of gewoon iemand met een bijl langs laten komen. Is hardhout, fikt goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
The Eagle schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:36:
Als dat het is zou ik gewoon een wat lomper zaagje voor de decoupeerzaag kopen en hem daarme kortmaken. Of gewoon iemand met een bijl langs laten komen. Is hardhout, fikt goed :Y)
Oh kijk, ik heb een prima decoupeerzaag, maar meende dat een kozijn daar net wat te groot, hard voor was. Danr ij ik even langs de speciaalzaak en vraag ik ze om de meest lomp beschikbaar zaagje wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The Eagle schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:36:
Precies, dat moet vast op te lossen zijn zonder er speciaal een cirkelzaag voor te kopen.

Then again, elk excuus om gereedschap te kopen is een goed excuus natuurlijk :P

Maar ik zou ook eens kijken of je niet iemand kent met een geschikt stuk gereedschap (degelijke decoupeerzaag, reciprozaag, cirkelzaag, voorhamer, bijl...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.

[afbeelding]

Gefeliciteerd met jouw verjaardag! (En natuurlijk met de mooie tool).
Pagina: 1 ... 27 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.