[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 103 Laatste
Acties:
  • 914.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:03
@L.N. Ziet er heel mooi uit.
Zijn de kastjes wel stabiel? Het zwaartepunt zal wel hoog liggen namelijk, ben je niet bang dat ze omvallen met die machines erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:03
Clifdon schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:41:
@L.N. Heel gaaf gemaakt. Erg praktisch om het zo op te lossen. Als ik ooit nog tijd heb om een werkplaatsinrichting te maken moeten een aantal van deze kasjes niet ontbreken.
Thanx. Tot nu toe stond te veel op stapels in hoekjes en dat hoop ik zo wat op te lossen. En ik denk dat ik nog wel een paar kastjes ga maken. Ik denk 2 fliptop kastjes voor de elektrische figuur en de afkortzaag. Ik moet alleen kijken of het lukt. Het idee is dat de afkortzaag omhooggeklapt even hoog staat als de werkbank, maar ingeklapt onder de werkbank past.
CappieL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:46:
@L.N. Ziet er heel mooi uit.
Zijn de kastjes wel stabiel? Het zwaartepunt zal wel hoog liggen namelijk, ben je niet bang dat ze omvallen met die machines erop?
Ja, die zijn stabiel. Door de gebruikte materialen (corpus 18mm MDF, fronts van eiken, lades van 12mm MDF) hebben de kastjes uit zichzelf al heel wat gewicht. Daardoor staan ze heel stabiel. De wielen staan zo ver mogelijk uit elkaar om stabieler te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 23:45
Voor wie deze maand nog een Makita 14,4v of 18v machine wilt aanschaffen, is het misschien handig om nog even te wachten. Van Januari t/m Maart 2018 heeft Makita weer de jaarlijkse gratis accu actie. Bij aanschaf van een ZJ (body + systainer) of een complete set krijg je na registratie een 3Ah accu thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
L.N. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:51:
[...]
Thanx. Tot nu toe stond te veel op stapels in hoekjes en dat hoop ik zo wat op te lossen. En ik denk dat ik nog wel een paar kastjes ga maken. Ik denk 2 fliptop kastjes voor de elektrische figuur en de afkortzaag. Ik moet alleen kijken of het lukt. Het idee is dat de afkortzaag omhooggeklapt even hoog staat als de werkbank, maar ingeklapt onder de werkbank past.
Zoals hier bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Autonoesis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:03:
Voor wie deze maand nog een Makita 14,4v of 18v machine wilt aanschaffen, is het misschien handig om nog even te wachten. Van Januari t/m Maart 2018 heeft Makita weer de jaarlijkse gratis accu actie. Bij aanschaf van een ZJ (body + systainer) of een complete set krijg je na registratie een 3Ah accu thuisgestuurd.
Dat is altijd mooi te lezen. Dat ga ik even in de gaten houden.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Yes, maar dan met 1 machine aan 1 kant (in jouw voorbeeld staan 2 machines op 1 karretje). Op die manier kan ik de machine naar beneden klappen en dan onder de werkbank rijden. Maar dan heb ik er dus 2 nodig: 1 voor de afkortzaag en 1 voor de elektrische figuurzaag. En dan per kar 1 of 2 lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
L.N. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:13:
[...]

Yes, maar dan met 1 machine aan 1 kant (in jouw voorbeeld staan 2 machines op 1 karretje). Op die manier kan ik de machine naar beneden klappen en dan onder de werkbank rijden. Maar dan heb ik er dus 2 nodig: 1 voor de afkortzaag en 1 voor de elektrische figuurzaag. En dan per kar 1 of 2 lades.
Dat is ook een oplossing natuurlijk. Ik zoek zelf nog een manier om mijn afkortzaag weg te werken.
Ik wil nog steeds een werkbank gaan maken en ik moet nu mijn zaag elke keer weer terug in de doos doen wanneer ik hem opberg. Zo'n klapkastje op wielen is dan wel een mooie oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
CappieL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:26:
[...]

Dat is ook een oplossing natuurlijk. Ik zoek zelf nog een manier om mijn afkortzaag weg te werken.
Ik wil nog steeds een werkbank gaan maken en ik moet nu mijn zaag elke keer weer terug in de doos doen wanneer ik hem opberg. Zo'n klapkastje op wielen is dan wel een mooie oplossing.
Dan moet je deze maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46
Vliegvlug schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:34:
Vandaag de Bosch GSR 12V-15 FC binnengekregen van de aanbieding van Toolstation en ondanks het feit dat...
Lijkt mij een toptool!

Is die nieuwe L-Boxx compatible met de oude? Als in, zijn ze stackable?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
storeman schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:02:
[...]

Is die nieuwe L-Boxx compatible met de oude? Als in, zijn ze stackable?
Jahoor, gaat prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
L.N. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:40:
Mijn kastjes voor mijn lintzaag en kolomboor zijn bijna af. De kolomboor en lintzaag staan nog niet vast. De bovenkant moet nog geverfd worden en het hout moet nog geolied worden.:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is gelijk een opslag voor 3 systainers:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi zeg, wat voor hout heb je voor het front gebruikt? Eiken staat hierboven. Ehm andere vraag dan maar .. stabiel genoeg? Nee ook al beantwoord. Wieltjes? Zitten eronder .. ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 15-12-2017 13:43 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:42:
[...]

Mooi zeg, wat voor hout heb je voor het front gebruikt? Eiken staat hierboven. Ehm andere vraag dan maar .. stabiel genoeg? Nee ook al beantwoord. Wieltjes? Zitten eronder .. ;-)
Hahahaha, eerst lezen en dan pas reageren ;)

Heb jij jouw Inca zaagtafel al werkend? Ik heb nog een tweede Inca lintzaag gekocht. Die moet ik nog opknappen en dan gaat deze waarschijnlijk naar mijn vader.

Zie je de platenopslag op 2e foto links? Dat heb ik een tijdje geleden ook aangepakt, dus nu heb ik pas echt ruimte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
L.N. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:54:
[...]

Hahahaha, eerst lezen en dan pas reageren ;)

Heb jij jouw Inca zaagtafel al werkend? Ik heb nog een tweede Inca lintzaag gekocht. Die moet ik nog opknappen en dan gaat deze waarschijnlijk naar mijn vader.

Zie je de platenopslag op 2e foto links? Dat heb ik een tijdje geleden ook aangepakt, dus nu heb ik pas echt ruimte.....
Nee, de 380 zit er nog op .. had eerst een flinke klus met platen die ik voorin de schuur had gelegd. Dat was niet zo handig, had ik beter over moeten nadenken :P Heb afgelopen tijd achter in de schuur een schuin stuk ongeïsoleerd dak aangepakt door er isolatie en platen tegenaan te zetten. De platen heb ik verzaagd met mijn Bosch invalzaag. Daar is de Inca te klein voor. Vervolgens alle platen daaronder naar achteren verplaatst en gelijk uitgezocht. Dat was meer werk dan ik dacht .. Met Kerst in het vooruitzicht zal ik niet zo veel vrije tijd hebben ;-)

Hoe werk jij eigenlijk met platen? Eerst grof zagen met de cirkelzaag en dan met de tafelzaag fijner?

Voor een dwarsgeleider heb ik nog interesse hoor!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eusebius schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:10:
[...]

Nee, de 380 zit er nog op .. had eerst een flinke klus met platen die ik voorin de schuur had gelegd. Dat was niet zo handig, had ik beter over moeten nadenken :P Heb afgelopen tijd achter in de schuur een schuin stuk ongeïsoleerd dak aangepakt door er isolatie en platen tegenaan te zetten. De platen heb ik verzaagd met mijn Bosch invalzaag. Daar is de Inca te klein voor. Vervolgens alle platen daaronder naar achteren verplaatst en gelijk uitgezocht. Dat was meer werk dan ik dacht .. Met Kerst in het vooruitzicht zal ik niet zo veel vrije tijd hebben ;-)

Hoe werk jij eigenlijk met platen? Eerst grof zagen met de cirkelzaag en dan met de tafelzaag fijner?

Voor een dwarsgeleider heb ik nog interesse hoor!
Dat klinkt als veel werk. Maar dan heb je dadelijk ook weer plaats. Niets is zo vervelend als te weinig plaats. Nou ja, slecht gereedschap is ook erg...

Voor deze karretjes en wat andere dingen heb ik de platen op maat laten zagen door de leverancier. Dat kost niet veel. Het ging daardoor ook in de auto en hoefde ik geen aanhangwagen te huren, waardoor die huurkosten kon wegstrepen tegen de zaagkosten.

Maar in de meeste gevallen doe ik hetzelfde als jij: grote platen op maat zagen met de invalzaag en de kleinere stukken op mijn zaagtafel. Die is wel wat groter dan jouw Inca.

Sorry, een dwarsgeleider voor een Inca heb ik niet en denk ook niet dat ik daar snel aan zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Autonoesis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:03:
Mooi! Dat blijft toch de beste actie.

Waar heb je dit trouwens gelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 15-12-2017 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 23:45
Framoes schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:30:
[...]

Mooi! Dat blijft toch de beste actie.

Waar heb je dit trouwens gelezen?
Magazine van Makita, die vanmiddag bij mij in de analoge postbus lag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q6FfgDb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Autonoesis op 15-12-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Autonoesis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:37:
[...]

Magazine van Makita, die vanmiddag bij mij in de analoge postbus lag.

[afbeelding]
Aha. Die ontvang ik niet analoog en had 'm nog niet online zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Doordat ik oerslecht ben in kitten, zoek ik eigenlijk een electisch kitpistool. Ik heb namelijk heel veel kitwerl te doen in mijn nieuwe huis. Heeft iemand aanraders? De enige die ik vind van Makita is iets duurder dan ik gehoopt had (210 euro)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-05 18:37
BCC schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:56:
Doordat ik oerslecht ben in kitten, zoek ik eigenlijk een electisch kitpistool. Ik heb namelijk heel veel kitwerl te doen in mijn nieuwe huis. Heeft iemand aanraders? De enige die ik vind van Makita is iets duurder dan ik gehoopt had (210 euro)
Omdat je slecht bent in kitten, ga je op zoek naar een elektrische?

Helaas zijn die apparaten relatief prijzig, ook van Metabo, Dewalt en consorten. Een tijdje terug is hier in dit topic wat behandeld omtrent kitspuiten. Volgens mij stond er ook dat enkel professionals die tientallen meters per dag kitten een accupistool gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik lees regelmatig met dit topic mee en zie dat het ook over kleinere CNCs gaat.

Nu heb ik recentelijk een Workbee CNC gekocht:
http://ooznest.co.uk/3D-P...hine/WorkBee-CNC-Full-Kit

Heb ook een filmpje gemaakt:
YouTube: Ooznest Workbee CNC in action

Wel een kit, dus alles zelf in elkaar zetten. Hele goede handleiding en supergoede support (binnen 1 dag een missend onderdeel toegestuurd gekregen).
Tot nu toe doet hij het erg goed met bestaande rechte freesjes. Gelijk maar wat up/down cut freesjes (van CMT) besteld via amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

BCC schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:56:
Veel pro's zie je nog steeds met de hand kitten hoor. Ik denk dat je beter gewoon kunt oefenen en de kunst afkijken van wat youtube filmpjes, je wordt er vanzelf beter in.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

L.N. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:40:
Mijn kastjes voor mijn lintzaag en kolomboor zijn bijna af. De kolomboor en lintzaag staan nog niet vast. De bovenkant moet nog geverfd worden en het hout moet nog geolied worden.:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is gelijk een opslag voor 3 systainers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn gruwelijk mooie kastjes geworden en eigenlijk veel te mooi.
Met mijn eigen aanleg voor organisatorische chaos vraag ik mij af waarom je de lades niet lekker gebruikt voor de standaard junk die bij de machine hoort die er op staat?? :?

Onderdelen die bij een kolomboor horen moet ik echt zo dicht mogelijk bij de machine houden anders zijn ze default pleite en hoe handig is zo'n onderliggende lade dan niet??
Je kunt er mooi je boren, gatzagen, frezen, ruimers, machinetappen, snij- en boorolie, morse conus uitdrijver(s), adapters, boorkoppen, tapapparaat, sleutels, opspanners en de rest van de zooi in kwijt.
Zooi die anders hopeloos gaat zwerven. :+

Koffers en systainers zet ik lekker overzichtelijk weg (zoals boeken in een kast) in een rek met planken zoals je ook zelf al hebt.
Ik heb het idee dat ik dan de ruimte iets logischer benut en dat ik dan ook 'af en toe' nog iets kan terugvinden in de potentiële chaos. O-)

Heb er vorige week nog twee gereedschapswagens bijgezet om een beetje orde in dit bekende "zwerfafval" te krijgen.
Ze staan intussen op hun plek, nu het organiseren nog. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:04:
[...]

Het zijn gruwelijk mooie kastjes geworden en eigenlijk veel te mooi.
Met mijn eigen aanleg voor organisatorische chaos vraag ik mij af waarom je de lades niet lekker gebruikt voor de standaard junk die bij de machine hoort die er op staat?? :?

Onderdelen die bij een kolomboor horen moet ik echt zo dicht mogelijk bij de machine houden anders zijn ze default pleite en hoe handig is zo'n onderliggende lade dan niet??
Je kunt er mooi je boren, gatzagen, frezen, ruimers, machinetappen, snij- en boorolie, morse conus uitdrijver(s), adapters, boorkoppen, tapapparaat, sleutels, opspanners en de rest van de zooi in kwijt.
Zooi die anders hopeloos gaat zwerven. :+

Koffers en systainers zet ik lekker overzichtelijk weg (zoals boeken in een kast) in een rek met planken zoals je ook zelf al hebt.
Ik heb het idee dat ik dan de ruimte iets logischer benut en dat ik dan ook 'af en toe' nog iets kan terugvinden in de potentiële chaos. O-)

Heb er vorige week nog twee gereedschapswagens bijgezet om een beetje orde in dit bekende "zwerfafval" te krijgen.
Ze staan intussen op hun plek, nu het organiseren nog. :z
Tot nu toe had ik mijn Systainers in de lades van mijn werkbank staan. De werkbank heeft 2 hoge lades en 2 lage lades. Ik wilde meer ruimte hebben in mijn werkbank voor (kleine) zaken die ik veel gebruik en daarom moesten de Systainers naar een andere plek. De 2 grote lades worden vervangen door 2 of 4 minder hoge lades. Mijn garage is niet breed, waardoor ik weinig vaste kasten tegen de wand wil. Die staan in de weg als ik bv wil zagen. Dan zijn kasten op wielen, zoals ik ze heb gemaakt een oplossing.

Natuurlijk heb je gelijk dat je zo veel mogelijk toebehoren bij de machine wilt hebben staan. Maar juist een aantal van de zaken die je noemt worden gebruikt door meerdere machines. Mijn boren liggen in de bovensta lade van mijn werkbank, zodat ik er snel bij kan. Die gebruik ik ook in mijn accuboormachine, dus dan is mijn werkbank een logischere plek. Mijn gatenboren zitten in een koffer die onhandig in een lade past, dus die staat in een rek boven de kolomboor en naast mijn boormachine. Veel van de andere zaken die je noemt heb ik niet ;) . Maar goed, bij mij wisselen mijn ideeen nogal eens en daarom heb ik de lades zo gemaakt dat ik er ook iets anders in kan doen dan Systainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

geekeep schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:14:
[...]

Omdat je slecht bent in kitten, ga je op zoek naar een elektrische?
Ja, dan kan ik veel beter doseren, starten en stoppen vermoed ik dan met de hand en kan ik ne focussen op het neerleggen van de rups? Goed gereedschap is het halve werk toch?
Helaas zijn die apparaten relatief prijzig, ook van Metabo, Dewalt en consorten. Een tijdje terug is hier in dit topic wat behandeld omtrent kitspuiten. Volgens mij stond er ook dat enkel professionals die tientallen meters per dag kitten een accupistool gebruiken.
En ik straks :) op marktplaats staan wel wat tweedehandse.. 150 voor een gebruikte de walt is nog wel te doen.. hmmm

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet niet wat jij wilt doen met kitten, maar als je de tube op druk hebt hoef je eigenlijk niks meer te doen... Ja de aanvoer is iets minder constant en loopt wat terug, dan kun je bijna even pauzeren en een keer bijdrukken en kun je weer verder. Dat eventuele kleine rimpeltje dat trek je zo wel schoon.

Ik vind een lepeltje trouwens wel fijn met kitten, scheelt zooi als je toch onverhoopt wat veel op een punt hebt zitten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Er komt altijd teveel of te weinig uit bij mij 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

BCC schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:53:
[...]

Ja, dan kan ik veel beter doseren, starten en stoppen vermoed ik dan met de hand en kan ik ne focussen op het neerleggen van de rups? Goed gereedschap is het halve werk toch?

[...]

En ik straks :) op marktplaats staan wel wat tweedehandse.. 150 voor een gebruikte de walt is nog wel te doen.. hmmm
Gewoon met de hand oefenen en koop een kitmaatje _/-\o_

Kitmaatje

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
BCC schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:45:
Er komt altijd teveel of te weinig uit bij mij 😀
Oefenen en als je last hebt van kit die te lang doorloopt een kitspuit met anti-lek kopen. Bison heeft er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 23:41
Paar weekjes terug nog discussie hier geweest over kitten.

Met een elektrische ga je echt niet beter kitten. Koop gewoon een goede handkitpistool. Beetje soppie erbij, kitmaatje of kitlepeltje erbij en je hebt zo een goed naadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
Zijn er hier mensen met ervaring over Rotopino? Ben der daar wel benieuwd naar. Voordat ik verder ga met bestellen.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 03-05 06:35
Heb zelf de elektrische kitspuit van Makita. Ideaal ding ook al gebruik ik hem niet iedere dag. Lange randen kitten ben je zo mee klaar en ook de dikke, hardere kitten/lijmen komen met gemak uit de spuit. Beter er van kitten ga je niet maar je krijgt geen lamme hand meer van in die spuit knijpen.

Het is even aanwennen hoe snel je de spuit moet voortbewegen i.c.m. de snelheid waarop de kit er uit komt maar daar ben je zo achter.

Volgens mij heb ik er iets van 160 euro voor betaald. De accu kreeg ik gratis van Makita en over twee weken is die actie er weer. Kan je de versie zonder accu aanschaffen en dat scheelt nogal in de prijs. De opladers zijn los te koop mocht je die nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zijn hier ook mensen die iets van (die gifgroene) Ryobi hebben? Je ziet ze nogal eens bij Amerikaanse video-tutorials langskomen. @simon zei al eerder dat het met AEG en Milwaukee onder TTI valt. Volgens mij ook geen verkeerde merken. Mijn oog valt bijvoorbeeld op deze brushless accuboor voor erbij, of om gewoon te testen. Maar ja, hoe doet'ie het?

@BCC een kitspuit van Ryobi

*verplicht plaatje
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/8/5/1/9200000070331580.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Eusebius op 16-12-2017 19:54 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je vergeet https://www.ridgid.com/pr/en/power-tools :Y * Damic heeft spijt dat ie voor de 14V AEG is gegaan en niet voor de 18V dan had ie gewoon een extra machines kunnen kopen :(

Ryobi is zeker niet slecht zolang je maar niet verwacht dat het beter is dan een Makita/Bosch blauw/... ik heb hier in België ook al aan't zoeken geweest naar een verdeler maar de meeste doen alleen de tuin gereedschappen :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Een verdeler? Oh een dealer ..

Belgen .. :P

#teampatat

[ Voor 23% gewijzigd door Eusebius op 16-12-2017 20:28 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Eusebius schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:51:
Zijn hier ook mensen die iets van (die gifgroene) Ryobi hebben? Je ziet ze nogal eens bij Amerikaanse video-tutorials langskomen. @simon zei al eerder dat het met AEG en Milwaukee onder TTI valt. Volgens mij ook geen verkeerde merken. Mijn oog valt bijvoorbeeld op deze brushless accuboor voor erbij, of om gewoon te testen. Maar ja, hoe doet'ie het?

@BCC een kitspuit van Ryobi

*verplicht plaatje
[afbeelding]
Het is het budgetmerk van TTI:

1. Milwaukee
2. AEG/Ridgid
3. Ryobi

Lees er weinig negatieve verhalen over. Het is volgens mij vooral heel basic. Goedkoop B-merk zonder fratsen. Wat mij persoonlijk tegenstaat zijn de accu's die ouderwets ogen omdat het geen schuifaccu's zijn, ondanks dat het wel li-ion is. Zo'n bloksteekaccu (bij gebrek aan een beter woord) neemt ook ruimte in de machine in.

Ik vind €135 voor een B-merk accuboor body trouwens niet echt goedkoop. Alle A-merken hebben vergelijkbare machines voor evenveel of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Framoes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:36:
[...]

Het is het budgetmerk van TTI:

1. Milwaukee
2. AEG/Ridgid
3. Ryobi

Ik vind €135 voor een B-merk accuboor body trouwens niet echt goedkoop. Alle A-merken hebben vergelijkbare machines voor evenveel of minder.
Ja maar als 'ie duurder is dan issie ook beter toch :P

Aangezien ik fan van Bosch ben, hier een vergelijking van de 12V van Bosch en Ryobi YouTube: RYOBI VS BOSCH 12V Power Drills 2017! Battery Test Speed and Perform... (test stelt niet veel voor, Bosch is winnaar maar ook meer dan 2x zo duur)
En eentje tussen Ryobi en Makita YouTube: Ryobi 18v drill vs Makita 18v LXT drill

En een serieuze test (maar geen Ryobi) van brushless accuboren YouTube: Brushless 18V Hammer Drill Fight - Milwaukee, Makita, Dewalt, Bosch,...

[ Voor 27% gewijzigd door Eusebius op 16-12-2017 21:57 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Na 3 hitachi's besloot mijn vader een aeg te kopen im het voor hem tot nu toe gangbare 14,4. De aeg heeft de 2 jaar niet gered bij hem, voldeed toen al niet meer.
Ikheb hem vervolgens gekregen naast de hitachi dit ik al had van toen hij de aeg kocht. Van die zelfde hitachi werkt de 1e versnelling welliswaar niet meer, hij is nog altijd in gebruik als 2 machine om mee te boren. De aeg ben ik al bijna weer vergeten zolang is hij alweer weg.

Als we de weergegeven volgorde aanhouden en ryobi ligt onder aeg dan zeg ik op accutol gebied overslaan.
Ik heb overigens niets tegen aeg, mijn vader heeft een hoog koppel boormachine al sinds 2000 in gebruik.doordat hij lange tijd gebruikt is voor mengen in de speciekuip is hij nu een jaar geleden ongeveer overleden en vervangen door exact het zelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

YouTube: BOLTR: Ryobi Nail Gun 18V cordless

Begint met de merk uitleg.

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 17-12-2017 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ryobi en Ridgid kom ik altijd tegen in US bouwmarkten. Die hebben daar vaak meer machines staan van die merken dan van Dewalt/Makita/Milwaukee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Hij geeft ook aan dat Milwaukee sinds de overname door TTI kwalitatief minder is geworden. Laat het Amerikanen niet horen...dan heb je de poppen aan het dansen.
Sethro schreef op zondag 17 december 2017 @ 07:26:
Ryobi en Ridgid kom ik altijd tegen in US bouwmarkten. Die hebben daar vaak meer machines staan van die merken dan van Dewalt/Makita/Milwaukee.
Ryobi en Ridgid zijn ook gericht op het diy-segment. De Gamma heeft ook vooral instapmodellen van de grote merken en wat naamloos/huismerk. AvE vertelt in dat filmpje trouwens dat Home Depot Ryobi niet in hoeft te kopen, maar gewoon een percentage krijgt van elk verkocht product. Dan is het natuurlijk heel voordelig om zo'n merk veel in je winkel te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

mfmonkey schreef op zondag 17 december 2017 @ 00:28:
Na 3 hitachi's besloot mijn vader een aeg te kopen im het voor hem tot nu toe gangbare 14,4. De aeg heeft de 2 jaar niet gered bij hem, voldeed toen al niet meer.
Ikheb hem vervolgens gekregen naast de hitachi dit ik al had van toen hij de aeg kocht. Van die zelfde hitachi werkt de 1e versnelling welliswaar niet meer, hij is nog altijd in gebruik als 2 machine om mee te boren. De aeg ben ik al bijna weer vergeten zolang is hij alweer weg.

Als we de weergegeven volgorde aanhouden en ryobi ligt onder aeg dan zeg ik op accutol gebied overslaan.
Ik heb overigens niets tegen aeg, mijn vader heeft een hoog koppel boormachine al sinds 2000 in gebruik.doordat hij lange tijd gebruikt is voor mengen in de speciekuip is hij nu een jaar geleden ongeveer overleden en vervangen door exact het zelfde apparaat.
AEG powertools is ook pas in 2009 overgenomen door TTI, vroeger waren ze volgensmij beter.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

AvE is de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
meddle schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:45:
[...]

AEG powertools is ook pas in 2009 overgenomen door TTI, vroeger waren ze volgensmij beter.
De accutol kw van na 2009 inderdaad, de boormachine die we nu hebben gekocht is geloof ik nog altijd het zelfde apparaat als 15 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eusebius schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:27:
Een verdeler? Oh een dealer ..

Belgen .. :P

#teampatat
Zoek je dat dan een drugs dealer of zoek je een apotheek :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
mfmonkey schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:55:
[...]

De accutol kw van na 2009 inderdaad, de boormachine die we nu hebben gekocht is geloof ik nog altijd het zelfde apparaat als 15 jaar geleden.
Als je de oude nog hebt is het misschien wel interessant om ze eens uit elkaar te halen en te kijken of dat ook echt zo is. Merken itereren vaker hetzelfde model meerdere keren, steeds nèt wat goedkoper gefabriceerd en daardoor vaak minder duurzaam. Value engineering. Ook dat stipt AvE recent nog aan in zijn BOLTR van een oude en een nieuwe skilsaw :)

Dat wil niet per se zeggen dat het altijd alleen maar slechter wordt. Wat hier bijvoorbeeld ook meespeelt is dat ten tijde van de eerste skilsaws Skil nog een gerespecteerd merk is, waar ze zich tegenwoordig wmb niet meer boven Ryobi of Groene Bosch horen te profileren. Dat is hetzelfde als je echt oude vs nieuwe Black&decker meuk vergelijkt. Als je een oude en nieuwe Dewalt of Bosch Blauw machine naast elkaar legt? Dan is er nog steeds een verschil, maar is er op drastisch minder plekken significant verzwakking in het design opgetreden dan wanneer je kijkt naar merken die van "degelijk op de bouwplaats" zijn afgegleden naar "huisvader special".

Wat ik over pakweg de afgelopen 15 jaar als grootste factor zie bij accugereedschap is dat de motoren wel steeds sterker en kleiner worden, maar de versnellingsbakken e.d. daarmee geen gelijke tred houden. Waar vroeger met een oude 18V NiCd machine de motor en/of accu het vaak eerder opgaven dan de versnellingsbak of boorkop, bijvoorbeeld, is dat tegenwoordig een stuk minder het geval. Omdat een versnellingsbak die ooit is ontworpen op 40Nm, is herontworpen voor 50Nm, maar nu 80Nm voor zijn kiezen krijgt domweg minder lang mee zal gaan. Zelfde zie je bv. ook bij de aandrijving van het zaagblad in de Milwaukee Fuel M18 reciprozagen, de eerste series daarvan braken bij bosjes na 6-12 maanden gebruik op de bouw.

Maar goed; vroeger had je een 18V NiCd machine van bijna 3 kg met misschien 40Nm als je een echt dure had, tegenwoordig fladder ik rond met een machine van anderhalve kilo met 70Nm koppel. Als ik daarvoor wàt aan duurzaamheid inboet vind ik dat een prima tradeoff.

De fabrikanten vinden dat ook niet erg; ze bieden een enorm sterk en licht pakketje aan, wat klanten trekt; en als het dan kapotgaat, dan gaan ze geen genoegen nemen met iets dat de helft zwaarder is. Dus dan kopen ze er nog maar zo een. En nog een en nog een. Planned obsolescence en value engineering gaan mooi hand in hand, en hoewel de pro-merken er een stuk minder ver in gaan dan Skil/B&D/Ryobi doen ze er bijna allemaal toch vrolijk aan mee. Zelfs Hilti, Fein en Metabo zijn niet immuun daarvoor, hoewel die in de sectoren waar ze als top worden gezien die positie ook eerlijk verdiend hebben. Ik ben vooral erg benieuwd of de acquisitie van Metabo door Hitachi hier verandering in gaat brengen. Ze zijn niet meer Duits, maar Japanners zijn dan wel weer de Duitsers van Azië als het om gründlichkeit gaat, dus we'll see.

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 17-12-2017 13:08 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
McGryphon schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:06:
[...]

Als je de oude nog hebt is het misschien wel interessant om ze eens uit elkaar te halen en te kijken of dat ook echt zo is. Merken itereren vaker hetzelfde model meerdere keren, steeds nèt wat goedkoper gefabriceerd en daardoor vaak minder duurzaam. Value engineering. Ook dat stipt AvE recent nog aan in zijn BOLTR van een oude en een nieuwe skilsaw :)
de oude tol heb ik niet maar ik denk dat je het over de 220 boor hebt. Ik heb de oude in hoofdgroepen uiteengenomen op de werkbank maar de nieuwe mag ik denk ik niet uit elkaar halen :+
Dat wil niet per se zeggen dat het altijd alleen maar slechter wordt. Wat hier bijvoorbeeld ook meespeelt is dat ten tijde van de eerste skilsaws Skil nog een gerespecteerd merk is, waar ze zich tegenwoordig wmb niet meer boven Ryobi of Groene Bosch horen te profileren. Dat is hetzelfde als je echt oude vs nieuwe Black&decker meuk vergelijkt. Als je een oude en nieuwe Dewalt of Bosch Blauw machine naast elkaar legt? Dan is er nog steeds een verschil, maar is er op drastisch minder plekken significant verzwakking in het design opgetreden dan wanneer je kijkt naar merken die van "degelijk op de bouwplaats" zijn afgegleden naar "huisvader special".

Wat ik over pakweg de afgelopen 15 jaar als grootste factor zie bij accugereedschap is dat de motoren wel steeds sterker en kleiner worden, maar de versnellingsbakken e.d. daarmee geen gelijke tred houden. Waar vroeger met een oude 18V NiCd machine de motor en/of accu het vaak eerder opgaven dan de versnellingsbak of boorkop, bijvoorbeeld, is dat tegenwoordig een stuk minder het geval. Omdat een versnellingsbak die ooit is ontworpen op 40Nm, is herontworpen voor 50Nm, maar nu 80Nm voor zijn kiezen krijgt domweg minder lang mee zal gaan. Zelfde zie je bv. ook bij de aandrijving van het zaagblad in de Milwaukee Fuel M18 reciprozagen, de eerste series daarvan braken bij bosjes na 6-12 maanden gebruik op de bouw.

Maar goed; vroeger had je een 18V NiCd machine van bijna 3 kg met misschien 40Nm als je een echt dure had, tegenwoordig fladder ik rond met een machine van anderhalve kilo met 70Nm koppel. Als ik daarvoor wàt aan duurzaamheid inboet vind ik dat een prima tradeoff.

De fabrikanten vinden dat ook niet erg; ze bieden een enorm sterk en licht pakketje aan, wat klanten trekt; en als het dan kapotgaat, dan gaan ze geen genoegen nemen met iets dat de helft zwaarder is. Dus dan kopen ze er nog maar zo een. En nog een en nog een. Planned obsolescence en value engineering gaan mooi hand in hand, en hoewel de pro-merken er een stuk minder ver in gaan dan Skil/B&D/Ryobi doen ze er bijna allemaal toch vrolijk aan mee. Zelfs Hilti, Fein en Metabo zijn niet immuun daarvoor, hoewel die in de sectoren waar ze als top worden gezien die positie ook eerlijk verdiend hebben. Ik ben vooral erg benieuwd of de acquisitie van Metabo door Hitachi hier verandering in gaat brengen. Ze zijn niet meer Duits, maar Japanners zijn dan wel weer de Duitsers van Azië als het om gründlichkeit gaat, dus we'll see.
Het gaat ook goed mee in de cultuur welke bij vele bedrijven aanwezig is. Het stoere praat over hoe lang (kort) gereedschap bij hun in de handen maar mee gaat word gebracht met een grote lach op hun gezicht...
Gereedschap zo snel mogelijk slopen lijkt een doel opich geworden. Als een fabrikant dan iets maakt wat nog weer iets sneller stuk gaat maar dus wel lekker licht is dan speelt dat dubbel in op de verwachtingen van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
mfmonkey schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:39:
[...]
de oude tol heb ik niet maar ik denk dat je het over de 220 boor hebt. Ik heb de oude in hoofdgroepen uiteengenomen op de werkbank maar de nieuwe mag ik denk ik niet uit elkaar halen :+
Ik had het over de bedrade boormachine idd. Ook daarin zit steeds vaker toch redelijk verschil tov visueel identieke voorgangers bij bepaalde merken, en ik ben eigenlijk wel benieuwd of AEG een van die merken is :P
[...]

Het gaat ook goed mee in de cultuur welke bij vele bedrijven aanwezig is. Het stoere praat over hoe lang (kort) gereedschap bij hun in de handen maar mee gaat word gebracht met een grote lach op hun gezicht...
Gereedschap zo snel mogelijk slopen lijkt een doel opich geworden. Als een fabrikant dan iets maakt wat nog weer iets sneller stuk gaat maar dus wel lekker licht is dan speelt dat dubbel in op de verwachtingen van de klant.
Mwoah, dat verschilt wel per bedrijf hoor. Ik ken ook genoeg bouwvakkers die bijvoorbeeld enorm hoog blijven opgeven over die Hilti boorhamer die al 15 jaar door blijft ploegen, en het maar kut vinden dat ze om de paar maanden weer bij de baas een nieuwe schroeftol mogen gaan vragen met (per bedrijf verschillend) al het bijbehorende gedoe omdat de oude aan gort is.

Hoe veel gedoe het is om nieuw gereedschap te krijgen maakt redelijk uit voor hoe zuinig mensen ermee omgaan. Zo heb ik in een werkplaats gestaan waar er draadloze tools van Hitachi en van Bosch blauw werden gebruikt; de Hitachi's gingen er in noodtempo doorheen, maar iedereen was voorzichtiger met het spul van Bosch. Voor Hitachi was er gewoon vlootonderhoud/garantie; daar leverde je een kapotte tool in, kreeg je een nieuwe mee en werd op het einde van de week al wat kapot was naar de leverancier teruggestuurd. Bosch moest je meerdere formulieren voor invullen om het gedaan te krijgen en bleef er een aantekening bij je naam staan als je het sloopte.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:06:
[...]

Voor zover ik het kan inschatten is Metabo overgenomen om beide merken te verbeteren. Hitachi was met hun gereedschap al bezig met een inhaalslag met onder andere een flagship boormachine, de triple hammer slagschroevendraaier en een hele serie accu-tackers die zeer goed zijn ontvangen. Binnenkort komt er ook een Metabo triple hammer uit.

Mogelijk bedienen beide merken een andere markt/regio en zitten ze weinig in elkaars vaarwater. Dan kan je door innovaties van beide fabrikanten uit te ruilen beide merken sterker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:31:
[...]

Voor zover ik het kan inschatten is Metabo overgenomen om beide merken te verbeteren. Hitachi was met hun gereedschap al bezig met een inhaalslag met onder andere een flagship boormachine, de triple hammer slagschroevendraaier en een hele serie accu-tackers die zeer goed zijn ontvangen. Binnenkort komt er ook een Metabo triple hammer uit.

Mogelijk bedienen beide merken een andere markt/regio en zitten ze weinig in elkaars vaarwater. Dan kan je door innovaties van beide fabrikanten uit te ruilen beide merken sterker maken.
Dat is inderdaad grofweg waar ik op hoop. Of het ook gaat gebeuren is de vraag, maar gezien de recente koers van Hitachi lijkt het me idd niet onaannemelijk.

Ondanks wat je net noemt, namelijk, zitten ook de tools die je noemt voor zover ik heb gehoord nog niet zodanig degelijk en Duits in elkaar dat ze in een zelfde classe aparte vallen als Hilti; wat ze wèl doen is de gevestigde groep A-merken daaronder flink onder druk zetten.

Waar Hilti, en bv ook Metabo met bepaalde producten, apart staan van de rest is de duurzaamheid. De bereidheid om een euro meer uit te geven aan een onderdeel waardoor het niet een ingecalculeerde failure mode meer is. En of dat minder gaat worden bij Metabo's high-end of dat Hitachi het meer gaat overnemen, dat zullen we zien.

Dat Hitachi dat ook kan is aan hun industriële machinerie te zien, dus dat ze de mentaliteit kennen stelt me al licht gerust.

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 17-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
McGryphon schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:54:
[...]
Ik had het over de bedrade boormachine idd. Ook daarin zit steeds vaker toch redelijk verschil tov visueel identieke voorgangers bij bepaalde merken, en ik ben eigenlijk wel benieuwd of AEG een van die merken is :P
Ik zou niet eens weten waar ik op zou moeten letten eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
mfmonkey schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:44:
[...]

Ik zou niet eens weten waar ik op zou moeten letten eigenlijk...
Mocht je zulke dingen wel interessant vinden, dan is er dus de BOLTR serie van AvE, waar hij spul uit elkaar haalt en op bouwkwaliteit beoordeelt.
YouTube: BOLTR: Skillsaw 77 | Made in USA vs. CHINA
Hier een voorbeeld waar hij een oude en nieuwe Skil cirkelzaag naast elkaar heeft :)

Nou zullen bij twee visueel identieke machines de internals niet net zo verschillen als hier, maar het laat wel zien waarop te letten; als bijv. de oude rotorwikkelingen strak vast zitten met epoxy en de nieuwe met tie-wraps, dan weet je dat daar op kosten bezuinigd is ten koste van duurzaamheid. Vuistregel bij elektromotor-failure is niet voor niets: een goedkope knalt de draad van de rotor alles naar de ziekte, bij een dure wordt je op withete naar buiten schietende koolborstels getrakteerd.
Niet alleen kost dat laatste veel meer moeite om te doen, het is ook veel vaker een niet volledige afschrijving van de motor. Koolborstels die naar buiten schieten en verder niks raken zijn te vervangen. Een rotor die knalt neemt ook de halve stator mee.

En zelfs dan zal bij normaal gebruik de koolborstel eerder gewoon stoppen met fatsoenlijk contact maken dan dat er echt wat catastrofaals gebeurt, zo lang je niet gigantisch buiten spec gaat op de motor. Wanneer de stator knapt als je een bepaalde beweegruimte te tolereren vindt is het altijd direct einde verhaal, en is de grens waar dat gebeurt een stuk lastiger te trekken.

Het is niet alleen hoe veel je bespaart, maar ook waar. Een hoogwaardige motor met koolborstels kan stuk, maar is dan waarschijnlijk nog te repareren. Een goedkope die knalt is meteen EOL. Motor opnieuw laten winden is in die categorie zelden het geld waard.

[ Voor 60% gewijzigd door McGryphon op 17-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Framoes schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:20:
[...]

Hij geeft ook aan dat Milwaukee sinds de overname door TTI kwalitatief minder is geworden. Laat het Amerikanen niet horen...dan heb je de poppen aan het dansen.

[...]

Ryobi en Ridgid zijn ook gericht op het diy-segment. De Gamma heeft ook vooral instapmodellen van de grote merken en wat naamloos/huismerk. AvE vertelt in dat filmpje trouwens dat Home Depot Ryobi niet in hoeft te kopen, maar gewoon een percentage krijgt van elk verkocht product. Dan is het natuurlijk heel voordelig om zo'n merk veel in je winkel te leggen.
daar zijn anders veel Amerikanen het wel mee eens hoor,,,,,niet eens door handson experience maar door het feit dat veel spul niet eens meer in "muuuuuricaaaaaaaaaaaaa" gemaakt wordt, en dan zijn er al een hoop mensen meteen klaar met dat merk.

"Cryobi" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Fraggert schreef op maandag 18 december 2017 @ 07:38:
[...]

daar zijn anders veel Amerikanen het wel mee eens hoor,,,,,niet eens door handson experience maar door het feit dat veel spul niet eens meer in "muuuuuricaaaaaaaaaaaaa" gemaakt wordt, en dan zijn er al een hoop mensen meteen klaar met dat merk.

"Cryobi" :P
Als ik één ding heb geleerd van mijn omgang met Amerikaanse engineers is het dat "made in Murica" ineens geen waarde meer heeft als ze hele rekken met "made in Germany" spullen voor hun neus hebben :+

Met uitzondering van degenen met een volle Snap-On kar. Maar die hebben waarschijnlijk te veel hypotheken daarvoor moeten afsluiten om er nog negatief over te zijn :+

[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 18-12-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

McGryphon schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:10:
[...]

Als ik één ding heb geleerd van mijn omgang met Amerikaanse engineers is het dat "made in Murica" ineens geen waarde meer heeft als ze hele rekken met "made in Germany" spullen voor hun neus hebben :+

Met uitzondering van degenen met een volle Snap-On kar. Maar die hebben waarschijnlijk te veel hypotheken daarvoor moeten afsluiten om er nog negatief over te zijn :+
ja, dat is de andere kant weer op he :) ......zodra je het wit en blauw uit Beieren of de ster uit Mannheim op de voorkant prijkt dan heb je het gemaakt :+ .

6 creditcards over de zeik maar wat een glimmende dop #10 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 12:54

artificial_sun

Mazda Rx7

M4uSzi schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:40:
Zijn er hier mensen met ervaring over Rotopino? Ben der daar wel benieuwd naar. Voordat ik verder ga met bestellen.
Een vriend van me besteld er wel eens en heeft nog geen problemen gehad. Het is wel wat grijze import achtig, maar dat hoeft verder niets af te doen aan de spullen zelf. Maar voor garantie kan het wat lastiger zijn.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

M4uSzi schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:40:
ik niet maar een paar mede-houtwurmen wel

https://www.woodworking.n...php?22413-internet-winkel

een van hun is @Atmoz

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 18-12-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-04 00:14

Jelte,89

Woodworking

Mijn 'meter' van 2.5 jaar heeft mijn andere meter (duimstok) door midden gebroken, En nu gebruik ik mijn duimstok toch wel dagelijks dus moet er een nieuwe komen...

En nu denk ik daar nooit over na, maar zitten hier nog haken of ogen aan of zijn ze allemaal hetzelfde?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
artificial_sun schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:34:
[...]

Een vriend van me besteld er wel eens en heeft nog geen problemen gehad. Het is wel wat grijze import achtig, maar dat hoeft verder niets af te doen aan de spullen zelf. Maar voor garantie kan het wat lastiger zijn.
Fijn om te lezen. Hoop dat mijn bestelling snel aankomt. Zaterdag bouwstofzuigertje besteld voor in de schuur. Als dat zaagsel werd ik wel een beetje flauw van. :+

In eerste instantie bleek er iets fout te zijn gegaan bij mijn bestelling volgens hun. Maar Volgens mijn administratie was alles volgens goede gangen gegaan, naar dat ik vanmorgen terug gemaild had kreeg ik net mail terug dat mijn bestelling vanmiddag wordt verzonden. En dat mijn bestelling was blijven hangen in hun systeem. Gelukkig eind goed al goed. Zo als het nu lijkt. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

M4uSzi schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:47:
Gelukkig eind goed al goed. Zo als het nu lijkt. :)
Goed dat je het ff neerzet hier, wel zo handig want Rotopino komt om de zoveel tijd wel eens voorbij hier namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:10:
[...]

Helaas is Made in Germany iets duurder. Dewalt heeft niet voor niks dat assembled in ***THE USA*** programma. Alle onderdelen zijn nog steeds Chinees en ik vraag me af of die machines per se beter zijn dan wat er uit China komt. De arbeid is duurder dus zal het wel sneller in elkaar moeten zitten.
Jelte,89 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:24:
Mijn 'meter' van 2.5 jaar heeft mijn andere meter (duimstok) door midden gebroken, En nu gebruik ik mijn duimstok toch wel dagelijks dus moet er een nieuwe komen...

En nu denk ik daar nooit over na, maar zitten hier nog haken of ogen aan of zijn ze allemaal hetzelfde?
Ik heb laatst toen ik er snel een nodig had eentje onderweg bij een Gamma gekocht. Te duur (€8,99), dunner, smaller en slappere scharnieren dan eentje die ik ooit bij GereedschapPro had meebesteld voor praktisch de helft van de prijs (€4,95). Die was van Hultafors dacht ik.

Heb nu al een tijdje plastic duimstokken van Schuil en die bevallen ook wel. Weet alleen niet waar ze ze verkopen, want ik krijg ze van werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 11:03
Framoes schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:20:
[...]
Heb nu al een tijdje plastic duimstokken van Schuil en die bevallen ook wel. Weet alleen niet waar ze ze verkopen, want ik krijg ze van werk.
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

michiel_ schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:41:
Ik lees regelmatig met dit topic mee en zie dat het ook over kleinere CNCs gaat.

Nu heb ik recentelijk een Workbee CNC gekocht:
http://ooznest.co.uk/3D-P...hine/WorkBee-CNC-Full-Kit

Heb ook een filmpje gemaakt:
YouTube: Ooznest Workbee CNC in action

Wel een kit, dus alles zelf in elkaar zetten. Hele goede handleiding en supergoede support (binnen 1 dag een missend onderdeel toegestuurd gekregen).
Tot nu toe doet hij het erg goed met bestaande rechte freesjes. Gelijk maar wat up/down cut freesjes (van CMT) besteld via amazon.
Ook over deze is nog niet zoveel praktijkervaring te vinden. Sterker nog, alleen jouw filmpje zo ongeveer :Y)

Hoe is je beeld bij de rigiditeit van het frame en het mechanisme van de assen? Heb je de versie met riem of met lead screw? Volgens mij is de precisie bij vrijwel ieder apparaat - op wellicht de allergoedkoopste troep uit China na - wel goed of goed te krijgen. Het komt er vooral op aan of je die precisie kunt vasthouden als je wat dieper gaat frezen en er laterale krachten op de spindel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 10:12
Jelte,89 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:24:

Die van mij heeft er al 2 gemold. Dat ding scharniert 2 kanten op en dat snapt ze nog niet :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

artbij schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:37:
[...]

Die van mij heeft er al 2 gemold. Dat ding scharniert 2 kanten op en dat snapt ze nog niet :).
Moeders zei nog wel... maar ach, nee dat doet ie nie.... knak :)

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Stoffel schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:38:
[...]

Ook over deze is nog niet zoveel praktijkervaring te vinden. Sterker nog, alleen jouw filmpje zo ongeveer :Y)

Hoe is je beeld bij de rigiditeit van het frame en het mechanisme van de assen? Heb je de versie met riem of met lead screw? Volgens mij is de precisie bij vrijwel ieder apparaat - op wellicht de allergoedkoopste troep uit China na - wel goed of goed te krijgen. Het komt er vooral op aan of je die precisie kunt vasthouden als je wat dieper gaat frezen en er laterale krachten op de spindel komen.
Y-as is riem (1500mm is niet in screw te krijgen in deze kit), X- en Z-as is screw.

Rigiditeit voelt voor mij goed. Als er teveel krachten op de spindle komt te staan moet je volgens mij gewoon een lagere feedrate aanhouden. In MDF valt de snelheid mij alleszins mee. Aluminium zou nog moeten kunnen (nog niet geprobeerd) maar dan houdt het ook wel op.

Ik heb nog geen ervaring met CNC routers dus ik ben lekker mijn tijd aan het nemen om alles te leren kennen. Als ik wat meer praktijkervaring heb zal ik wellicht nog een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:37:
[...]

M'n zoontje begrijpt hoe een duimstok werkt, maar hij heeft al gauw de neiging het als uitvouwbaar zwaard te gebruiken (dat doet Ninjago Lego met een kind :P ). Krijg ik dat ding vlak langs me gezwaaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
Framoes schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:20:

Ik heb laatst toen ik er snel een nodig had eentje onderweg bij een Gamma gekocht. Te duur (€8,99), dunner, smaller en slappere scharnieren dan eentje die ik ooit bij GereedschapPro had meebesteld voor praktisch de helft van de prijs (€4,95). Die was van Hultafors dacht ik.

Schuil "gewoon" bij ecotools, https://www.ecotools.nl/duimstok-kunststof-1-meter-wit/
Die van Hultafors kreeg ik bij m'n winkelhaak en is inderdaad ook prima, voelt misschien zelfs iets steviger dan de Schuil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De laatste accu die ik nog voor mijn Bosch blauw 10.8v schroevendraaier (dus met hex kop) had heeft vandaag het loodje gelegd, dus das een goed excuus om een vergelijkbaar exemplaar van Milwaukee te kopen. Ik heb al wat M12 spullen, dus das alleen maar handig leek me.

Nu lijkt de M12-CD202 nogal slecht leverbaar, net als de CD0 (body).
Iemand nog tips waar ik die vandaan kan halen op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Timmert schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:27:
De laatste accu die ik nog voor mijn Bosch blauw 10.8v schroevendraaier (dus met hex kop) had heeft vandaag het loodje gelegd,
Hoelang zijn jou accu's meegegaan en hoe vaak gebruikte je ze?
Geeft me enig idee wat ik van de mijne kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-05 18:37
Jackbq schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:43:
[...]

Hoelang zijn jou accu's meegegaan en hoe vaak gebruikte je ze?
Geeft me enig idee wat ik van de mijne kan verwachten.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en hoe hij ze behandeld/opgeborgen heeft (omgeving, temperatuur, percentage vol).
Normaal gesproken moeten Li-ion's toch wel een flink aantal cycli mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmert schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:27:
De laatste accu die ik nog voor mijn Bosch blauw 10.8v schroevendraaier (dus met hex kop) had heeft vandaag het loodje gelegd, dus das een goed excuus om een vergelijkbaar exemplaar van Milwaukee te kopen. Ik heb al wat M12 spullen, dus das alleen maar handig leek me.

Nu lijkt de M12-CD202 nogal slecht leverbaar, net als de CD0 (body).
Iemand nog tips waar ik die vandaan kan halen op korte termijn?
https://www.kruis.nl/elec...oevendraaier-m12-cd-basic

Is dat hem niet gewoon? Anders kunnen zij hem wel bestellen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

geekeep schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:54:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en hoe hij ze behandeld/opgeborgen heeft (omgeving, temperatuur, percentage vol).
Normaal gesproken moeten Li-ion's toch wel een flink aantal cycli mee gaan.
Ongeveer 3 jaar. Gemiddelde elke 2 weken een keer opgeladen (ik doe er geen zwaar werk mee).
De doodsteek is denk ik geweest dat ik ze altijd in mijn auto bewaar, ook bij temperaturen onder 0.
MikeyMan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:32:
[...]

https://www.kruis.nl/elec...oevendraaier-m12-cd-basic

Is dat hem niet gewoon? Anders kunnen zij hem wel bestellen voor je.
Verrek, thanks! Die had ik via Google gek genoeg niet gevonden. Heb 'm besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bewaren bij lage temperatuur zou juist goed moeten zijn voor Li-ion. Juist langdurige blootstelling aan hogere temperaturen (e.g. in een laptop) versnelt het verouderingsproces heb ik altijd begrepen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 20:48
Orion84 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:45:
Bewaren bij lage temperatuur zou juist goed moeten zijn voor Li-ion. Juist langdurige blootstelling aan hogere temperaturen (e.g. in een laptop) versnelt het verouderingsproces heb ik altijd begrepen.
Klopt, en dat geld eigenlijk voor alle typen batterijen. De levensduur is omgekeerd evenredig met de temperatuur. Hoe kouder, hoe langer hij meegaat.
De reden dat mensen denken dat kou slecht is voor een batterij is dat de capaciteit van een batterij juist evenredig is met de temperatuur. Daarom valt een bijna versleten auto accu in de winter ineens door de mand, terwijl die zelfde accu het in de zomer nog prima deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:07:
[...]

Klopt, en dat geld eigenlijk voor alle typen batterijen. De levensduur is omgekeerd evenredig met de temperatuur. Hoe kouder, hoe langer hij meegaat.
De reden dat mensen denken dat kou slecht is voor een batterij is dat de capaciteit van een batterij juist evenredig is met de temperatuur. Daarom valt een bijna versleten auto accu in de winter ineens door de mand, terwijl die zelfde accu het in de zomer nog prima deed.
Ja daar ben ik achter gekomen een week geleden toen ik ergens in the middle of nowhere op een parkeerplaats stond, terwijl het sneeuwde :P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik weet wel dat NiMH niet goed tegen vrieskou kan. Jaren geleden een keer een accu in de schuur laten liggen. De volgende dag was 'ie compleet dood... (Hij was niet nieuw meer, maar zat nog wel wat capaciteit in).

[ Voor 17% gewijzigd door 712641 op 19-12-2017 09:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 12:42
Vandaag één van mijn hardwerkende mannen deze gegeven (ja beetje laat voor een adventkalender):

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.bigcommerce.com/s-9t4wk8/images/stencil/original/products/21924/44786/Advent_Two3__49490.1506009368.jpg?c=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 11:03
Uncle Mel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:02:
Vandaag één van mijn hardwerkende mannen deze gegeven (ja beetje laat voor een adventkalender):
Ik werk ook hard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Anders ik wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Ik niet maar ik vind het wel mooi!

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfmonkey
Nivado schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:07:
Daarom valt een bijna versleten auto accu in de winter ineens door de mand, terwijl die zelfde accu het in de zomer nog prima deed.
Dit verschil kent 2 verklaringen, de eerste heb je al gegeven.de 2e is dat de olie ook kouder wordt waardoor deze moeilijker verpompbaar is en dus voor meer interne weerstand zorgt. De oliepomp draait namelijk altijd mee, ook tijdens het starten.
Een kleine 3e geld enkel voor de diesels, in de wintwr moet er veel langer gegloeid worden, kost ook stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Voor de houtzagers/klovers onder ons. Zijn jullie bekend met een "sappie"? Ik zie die veel te koop, maar ken het zelf helemaal niet :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tZw3Yi6E1xDBVFv1G49fmQh3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Uncle Mel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:02:

[afbeelding]
Had ik een maandje geleden op de korrel, toen kon ik em onder de 40 euro kopen, dat is niet meer zo :'(

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 12:42
Jelte,89 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:21:
[...]

Had ik een maandje geleden op de korrel, toen kon ik em onder de 40 euro kopen, dat is niet meer zo :'(
Nee ik zag prijzen van €100 inmiddels, wel een heel leuk kerstpakket voor nerds 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Raymond schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:55:
Voor de houtzagers/klovers onder ons. Zijn jullie bekend met een "sappie"? Ik zie die veel te koop, maar ken het zelf helemaal niet :o

[afbeelding]
http://www.fiskars.eu/pro...xpert-sappie-xa22-1003623
Om hout te versjouwen dus, soort van pik om ze mee te sleuren en bossen hout mee te arrangeren. Denk eerlijk gezegd dat het gebruik daarvan beperkt is tot de mannen van Staatsbosbeheer en de groenvoorziening. Of je moet zelf een bos in je achtertuin hebben :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:42
Zo.... van de week een mooie zaagtafel op de kop getikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg2ODM=/z/TbIAAOSw7z1aImQj/$_72.JPG

een KGT 500

Ik heb alleen niet zoveel ruimte in de garage, dus de De Walt afkorter moet maar weg....

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Een Elektra Beckum, uit de tijd dat alles nog netjes in Duitsland werd gemaakt ;)

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:55:

[afbeelding]
ja, ikke d:)b

zelfs les voor gekregen op de bosbouwopleiding.......hoe je voorkomt dat je hem in je knieschijf krijgt :+

ik stook zelf een kuubje of 6 gedurende het stookseizoen, ik koop veelal gekloofd hout van een zagerij nog geen 900 meter bij me vandaan maar ik heb ook wel boomstammen thuis gezaagd en gekloofd.

en nee, ik heb daar geen sappie voor in mijn gereedschaprepertoire thuis ;) wel een zwik kloofbijlen een een 10 tons kloofmachine.

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:42
bluemoon23 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:33:
Een Elektra Beckum, uit de tijd dat alles nog netjes in Duitsland werd gemaakt ;)
Klopt, :)B (<----- Duitsland zit er niet tussen, deze lijkt erop)

Van iemand uit de bouw die hem ooit privé heeft gekocht omdat hij het zo'n handig apparaat vond.
Niet intensief gebruikt, en de laatste 5 jaar Meer verplaatst omdat deze in de weg stond dan dat deze gebruikt is.

Ben heel blij dat ik een combi heb nu, de ruimte in de garage door de kinderfietsen / steppen / traptrekkers ed. is niet zo groot dat ik alles apart kan hebben en een zaag om te schulpen is wel heel handig. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Nou, uitge-fusion-360-d :)
Dat 2-zijdig CNC-en was nog wel een pain in the ass trouwens.
Ik ga vandaag proberen een houten positief mal te frezen, zodat bij het frezen van de onderzijde alles perfect op zijn plek blijft liggen. Het wordt anders een behoorlijk slappe stock, met alle gevolgen van dien.

happy camper met de Stepcraft 2 iig *D *O*
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34ig085.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ibjaxh.jpg

Het resultaat is strakker dan waar ik tot noch toe liet maken 8)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Cool, gaaf spul!

Ik zou het bijna als speelgoed kopen, maar dan realiseer ik me weer dat ik er echt compleet geen nut voor heb :+ Net als een 3D printer.

• paQ
  • Nu online

paQ

Raymond schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:58:
Cool, gaaf spul!

Ik zou het bijna als speelgoed kopen, maar dan realiseer ik me weer dat ik er echt compleet geen nut voor heb :+ Net als een 3D printer.
:D

herkenbaar.
Ik heb dat met drones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Fraggert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:00:
[...]
en nee, ik heb daar geen sappie voor in mijn gereedschaprepertoire thuis ;)
Heb een 'sappie' achter de voordeur onder een Tony Soprano poster, maar gelukkig nog niet nodig gehad.
Nooit gerealiseerd dat die dingen eigenlijk voor boomstammetjes waren bedoeld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

potverdriedubbeltjes, dat is mooi werk _/-\o_

wat een gave technieken binnen handbereik tegenwoordig, 3D-printen, frezen, you name it d:)b
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:04:
[...]

Heb een 'sappie' achter de voordeur onder een Tony Soprano poster, maar gelukkig nog niet nodig gehad.
Nooit gerealiseerd dat die dingen eigenlijk voor boomstammetjes waren bedoeld. :+
_O-

* Fraggert slaapt met een 4 D-cell maglite onder handbereik :P

[ Voor 46% gewijzigd door Fraggert op 21-12-2017 11:06 ]

• paQ
  • Nu online

paQ

thanks.

Nog even zoeken naar 'het juiste freesje'.
Ondertussen al 120 euro op weg, maar ik ben er bijna! :+. (hoop ik)

Dit is 3 mm spiraal scherp vertand. En dat gaat werkelijk perfect. Ik zou wel graag in 1 keer diep kunnen frezen, en liefst een mm dikker. Dus de dealer van stepcraft gaat nu voor me op zoek naar dat freesje.

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 20:25
Rob-T6 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:43:

Ik heb alleen niet zoveel ruimte in de garage, dus de De Walt afkorter moet maar weg....

:)
Welke precies en... hoeveel moneys? :P

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik had gisteren een pakket binnen gekregen met een bosch gop multitool, helaas bleek de verzegeling al verbroken te zijn, het zaagje zelf zag er nog goed uit. Nu wilde ik deze terugsturen en bij een andere webshop een nieuwe bestellen echter gaven ze daar ook aan dat de verzegeling als verbroken (de witte sticker op de L-boxx) was om de inhoud te controleren. Is dit een normale gang van zaken of krijg je normaal wel degelijk een verzegelde koffer?

• paQ
  • Nu online

paQ

Geen krassen, deuken, zaagsel oid?
boeie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blueone schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:17:
Ik had gisteren een pakket binnen gekregen met een bosch gop multitool, helaas bleek de verzegeling al verbroken te zijn, het zaagje zelf zag er nog goed uit. Nu wilde ik deze terugsturen en bij een andere webshop een nieuwe bestellen echter gaven ze daar ook aan dat de verzegeling als verbroken (de witte sticker op de L-boxx) was om de inhoud te controleren. Is dit een normale gang van zaken of krijg je normaal wel degelijk een verzegelde koffer?
Al mijn bosch blauw....en ook ander gereedschap.....kreeg ik verzegeld binnen.

Dat controleren van de inhoud vind ik een vreemd verhaal 8)7
paQ schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:19:
Geen krassen, deuken, zaagsel oid?
boeie.
mjaa...daar denk ik iets anders genuanceerder over na. Ik werk hard voor mijn centjes. Als ik iets nieuws koop wil ik iets nieuws krijgen.

Zonder even contact vanuit een leverancier vindt ik dit geen fraaie gang van zaken. Al vragen ze het even vriendelijk of je die wilt hebben tegen een paar euro korting of gratis verzendig in combinatie met een plausibel verhaal waarom dat zegel los is dan is kan het voor sommigen onder ons nog een meevallertje zijn van een paar euro. We zijn niet allemaal "DINKY's" hier.

[ Voor 35% gewijzigd door Fraggert op 21-12-2017 13:34 ]

• Raymond
kweenie, als ik zie hoeveel mijn vriendin besteld bij bol.com en na even bekijken weer retour stuurt, verbaast het me dat er uberhaupt nog verzegelde spullen zijn :P

Dus ik lig daar ook niet wakker van, als het maar compleet en onbeschadigd is :)
Pagina: 1 ... 22 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.