[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste
Acties:
  • 916.165 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
M4uSzi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:11:
Www.gereedschapcentrum.nl heeft vanaf morgen ook black Friday aanbiedingen.
Bestellingen vanaf 25 euro gratis verzending. En tot 70%.

Ik ga zeker even in de gaten houden. Nog het een en andere op verlanglijstje staan.
De aanbiedingen bij Gereedschapcentrum zijn vaak zogenaamde korting. Dan halen ze iets uit een set en betaal je minder. Of ze claimen dat de normale prijs veel hoger is dan hij eigenlijk is.

Zie nu ook twee "aanbiedingen":

Wiha adventskalender voor €48 MET EEN WAARDE VAN €129!!! OMG!
- Bij Amazon.de normaal €48 en nu €38. Die waarde noemen is gewoon een beetje de boel mooier maken dan het is.

Gedore koffer van zogenaamd normaal gesproken €149 voor maar €59.
- Bij werkzeugstore24.de te krijgen voor €35 (geen black Friday, maar gewoon hun prijs)

De rest van die aanbiedingen zijn veelal ergens anders al heel lang in de aanbieding (koopjeshoek) of praktisch de reguliere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Verstekbakker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 01:58:
Vandaag weer een assortiment van Bosch in de aanbieding bij Amazon. Deze keer de groene. Voor de laserboys staan er toevallig ook verschillende lasermeters tussen. Niet te lang mee wachten, vorige keer was het ook maar tijdelijk...

-edit- En ik heb een Bosch PBD40 kolomboormachine voor 150 euro op de kop getikt. Prijs staat op 180, maar je krijgt nog eens 15% kassakorting! Net mijn oude kolomboormachine begraven, komt goed uit!

-edit2- @Raymond kwam er ook al mee zie ik. Maar geen 180 dus, maar 150.
Kolomboor is inmiddels 130 (50 eu kassakorting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:02

Stoffel

Engineering the impossible

Uncle Mel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:37:
[...]

Die krijg je vanzelf? Ik heb er tot de laatste stap doorheen geklikt maar hij blijft EUR 183,01 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
Stoffel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:52:
[...]

Die krijg je vanzelf? Ik heb er tot de laatste stap doorheen geklikt maar hij blijft EUR 183,01 bij mij.
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Uncle Mel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:37:
[...]

Ah ja, bij de andere aanbieders heb ik hem nu ook weer zien staan. Ik zie alleen die 50 euro nergens staan helaas. Wel 15% zou hij moeten pakken. Ik zie de 15% kassakorting nu ook niet meer staan. Misschien dat het een beetje te gortig begon te worden?

Anyway, de site is soms een beetje moeilijk wat dat betreft...

[ Voor 12% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:24
Ik kan niet checken, want Amazon vindt dat ik er maar eentje mag kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Stoffel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:52:
[...]

Ja, ik kieperde hem in mijn mandje en er stond -50 euro

Ok, ik moet mijn Duits oppoetsen, was een welkomstkorting die je alleen bij eerste bezoek krijgt, excuses :X

[ Voor 17% gewijzigd door Uncle Mel op 24-11-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ik heb maar gekocht voor die 180, nog steeds geen verkeerde deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
Uncle Mel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:08:
[...]

Ja, ik kieperde hem in mijn mandje en er stond -50 euro

Ok, ik moet mijn Duits oppoetsen, was een welkomstkorting die je alleen bij eerste bezoek krijgt, excuses :X
Ehm.. Just checking, maar is dat dan die 50 euro die je krijgt als je hun visa card afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Stoffel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:13:
Ik heb maar gekocht voor die 180, nog steeds geen verkeerde deal :)
Maar zelfs voor 180,- kan ik m niet (meer) vinden :-/ Welke link / aanbieder heb je gebruikt?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01
Eusebius schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:26:
[...]

Maar zelfs voor 180,- kan ik m niet (meer) vinden :-/ Welke link / aanbieder heb je gebruikt?
Volgens mij heeft iedereen hier amazon leeggekocht krijg hem ook niet meer gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is nu weer weg, gewoon ff in de gaten houden. Grote kans dat hij later vandaag terugkomt (hij is al een keer weggeweest :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eusebius schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat Stoffel de laatste heeft gepakt. Hier is hij nu ook weer weg. Ik denk dat hij iedere keer terug komt als iemand hem annuleert ofzo? Of ze doen nu even pauze omdat anders vanavond niks meer te "marketeeren" valt. Is natuurlijk wel een trekpleister waar veel volk op af komt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2017 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-06 10:51
Ook de Parkside invalzaag online besteld, voor drie euro aan verzendkosten niet de moeite gedaan naar de winkel te gaan.

Zal vast van pas komen aangezien ik nu enkel over een Metabo decoupeerzaag beschik welke niet altijd lekker werkt voor het zagen van plaatmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01
Verstekbakker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat Stoffel de laatste heeft gepakt. Hier is hij nu ook weer weg. Ik denk dat hij iedere keer terug komt als iemand hem annuleert ofzo? Of ze doen nu even pauze omdat anders vanavond niks meer te "marketeeren" valt. Is natuurlijk wel een trekpleister waar veel volk op af komt.
had hem wel nog voor 180 maar was die 50 euro korting aan zoeken en toen was hij weg.
Die 50 euro korting is volgens mij voor zo'n amazon creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:29:
[...]

WIE WEET WAAR STOFFEL WOONT ;-)

Nou ja, ik heb al een kolomboor. Twee eigenlijk, omdat ik de tweede wil gaan verkopen :-) Maar 150,- is voor een PBD 40 niet veel ..

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:04

jeka

Support your local club.

Ik heb ook meteen bij de lidl de werk overall besteld. https://www.lidl-shop.nl/...en-werkoverall/p100217084

7 euro 8)7

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 22:19
Heb dat ding ooit gekocht, en direct weer teruggebracht. Zelfs 7 euro is teveel geld voor een dunne lap stof zonder pasvorm. Vond het 3x niks.

Hopelijk bevalt ie jouw beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Eusebius schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:41:
[...]

WIE WEET WAAR STOFFEL WOONT ;-)
Altijd gezellig, maar voor 11-12 december staat er hier volgens Amazon nog niks :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Stoffel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:39:
[...]

Altijd gezellig, maar voor 11-12 december staat er hier volgens Amazon nog niks :Y)
Zo'n levertijd voor jou? Ik heb "Zustellung 29. Nov. - 30. Nov." gelukkig. Maar heb dan wel vannacht ergens besteld, dus zal wel een van de eerste zijn.

-edit- Verzonden zegt hij nu. Levering zelfs de 28e. Anyway, dit wordt een levertijden topic op deze manier, niet de bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2017 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:04

jeka

Support your local club.

B-lex schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:37:
[...]

Heb dat ding ooit gekocht, en direct weer teruggebracht. Zelfs 7 euro is teveel geld voor een dunne lap stof zonder pasvorm. Vond het 3x niks.

Hopelijk bevalt ie jouw beter.
Dat zal dan wel niet :|

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Was net even op Amazon.de en zag toen dat de tacklife afstandsmeter nu €21 was ipv €28. Toch maar besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Volgens mij is die afstandsmeter gewone Chinese brol die standaard voor nog €5 minder thuis wordt bezorgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Behalve dat je voor die 28 euro (en nu dus 21) ook garantie koopt. Nu is china niet altijd even moeilijk maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
leecher schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:40:
Volgens mij is die afstandsmeter gewone Chinese brol die standaard voor nog €5 minder thuis wordt bezorgt
Ach, nu is het binnen een dag of twee binnen en bij garantie ook snel en gratis weer in Duitsland. Dan vind ik die €5 geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 19:27
leecher schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:40:
Ik heb hem uitgebreid getest en alles werkt prima en zeer accuraat ( , en de bouwkwaliteit is ook prima zo te zien.
Trouwens, ik heb een vermoeden dat bv. een Bosch groen uit dezelfde chinese fabriek komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Iemand een goede tip met betrekking tot cirkelzaagbladen? Of waar je goede info kunt vinden? Bv één zaag die ik op het oog heb, heeft onderaan combi-aanbiedingen. De Bosch-bladen zijn gelijk 80,- (ex btw), maar er staan ook CMT-bladen bij.

Maar wat is wijs? Is er een merk wat goede bladen levert? Waar kan ik terecht voor info, hoeveel tanden en wat voor hoeken wijs is voor welke klus?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Cmt bladen via amazon.de, altijd goede keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eusebius schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:15:
Iemand een goede tip met betrekking tot cirkelzaagbladen? Of waar je goede info kunt vinden? Bv één zaag die ik op het oog heb, heeft onderaan combi-aanbiedingen. De Bosch-bladen zijn gelijk 80,- (ex btw), maar er staan ook CMT-bladen bij.

Maar wat is wijs? Is er een merk wat goede bladen levert? Waar kan ik terecht voor info, hoeveel tanden en wat voor hoeken wijs is voor welke klus?
CMT oder Bosch kreissägeblatt.

Het apparaat zelf is ook bij de Duitser te krijgen voor flink minder... Mooi ding hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:43:
[...]

CMT oder Bosch kreissägeblatt.

Het apparaat zelf is ook bij de Duitser te krijgen voor flink minder... Mooi ding hoor!
Tnx, maar CMT is een goed merk? En waar kan ik wat vinden over welk blad voor welke gelegenheid? Info via de fabrikant neem ik altijd met een korreltje zout ..

Waar ik naartoe link, is een combi-aanbieding met rails en L-Boxx. Amazon.DE is dan niet goedkoper. Met één geleiderail zonder verbindingsstuk (zie combi onder Amazon-artikel) kom ik uit op 431,98 inclusief. Dat is 7,- duurder dan bij Toolnation.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eusebius schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:13:
[...]

Tnx, maar CMT is een goed merk? En waar kan ik wat vinden over welk blad voor welke gelegenheid? Info via de fabrikant neem ik altijd met een korreltje zout ..

Waar ik naartoe link, is een combi-aanbieding met rails en L-Boxx. Amazon.DE is dan niet goedkoper. Met één geleiderail zonder verbindingsstuk (zie combi onder Amazon-artikel) kom ik uit op 431,98 inclusief. Dat is 7,- duurder dan bij Toolnation.
Ik kan niet zo goed zoeken voor je via mijn telefoon, maar zonder rail is het niet zo'n handige machine natuurlijk, dus dan beter Toolnation.

Wat betreft zaagbladen denk ik toch dat je de info van de fabrikant moet bekijken. Ik ben niet thuis in de merken die daar goed in zijn, maar ik denk dat de gewone consument het verschil niet zal merken; "If you pay peanuts, you get monkeys" geldt bij personeel, dat is ook bij gereedschap zo. Vaak is het een kwestie van proberen en de professionele zagerij komt er dan gaandeweg achter dat ze op het ene merk 3x per jaar moeten laten slijpen en het andere merk 6x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

[...]
Waarom denk je dat een zaagbladenfabrikant zelf niet weet welk blad voor welke situatie het meest geschikt is?? :P

Maar CMT is een absoluut topmerk dat perfecte zaagbladen levert tegen aangenamer prijzen dan die van Festool.
Ik gebruik de CMT bladen ook zelf alweer enkele jaren en ben er dik tevreden over.

Info vind je op de homepage van CMT waar je ook de catalogus kunt downloaden.
Een catalogus die op het eerste gezicht overweldigend lijkt, maar zodra je de flow doorkrijgt zoekt het best handig.
Eenmaal het juiste zaagbladnummer gevonden zoek je op Amazon.de naar het blad dat je bijna zeker naar een van de Italiaanse aanbieders zal leiden.
De kans is groot dat je dan bij Mobiltecnica uitkomt, een aardige kerel die stipt en correct levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
[...]

http://www.werkzeugschade...s/0601675002&Locale=de_DE

€375,- ex verzenden. Ik dacht al: het kan niet zo zijn dat Toolnation ergens de goedkoopste in is.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 25-11-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Framoes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:24:
[...]

€375,- ex verzenden. Ik dacht al: het kan niet zo zijn dat Toolnation ergens de goedkoopste in is.
Ex verzend inderdaad net geen 50,- goedkoper. Is Toolnation duur dan? Naar wat ik gezocht heb de laatste tijd, kwam Toolnation er steeds als één van de goedkoopste uit.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-06 15:43
Framoes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:24:
[...]

Hij is leuk. Nu je het zegt.. ik heb daar nooit iets besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Brutalsranan op 25-11-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Eusebius schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:46:
[...]

Ex verzend inderdaad net geen 50,- goedkoper. Is Toolnation duur dan? Naar wat ik gezocht heb de laatste tijd, kwam Toolnation er steeds als één van de goedkoopste uit.
Dat zou goed kunnen. Ik kijk zelf eigenlijk nooit meer bij Toolnation, Toolmax en Gereedschappelijk vanwege de prijzen. Gereedschapcentrum is goedkoop, maar doet aan grijze import, sets opdelen en in stukken verkopen en schijnbaar ook aan laders omstekkeren (UK-EU).

Sowieso is vrijwel alles goedkoper te vinden in Duitsland. Gereedschap is om een of andere reden erg prijzig in Nederland. En dat komt niet door de belastingdruk (dat verklaart zoiets soms), want die is volgens mij hoger in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Framoes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:11:
[...]

Dat zou goed kunnen. Ik kijk zelf eigenlijk nooit meer bij Toolnation, Toolmax en Gereedschappelijk vanwege de prijzen. Gereedschapcentrum is goedkoop, maar doet aan grijze import, sets opdelen en in stukken verkopen en schijnbaar ook aan laders omstekkeren (UK-EU).
Gereedschapscentrum is met de set 0601675002 (Bosch GKT, rail en L-boxx) inderdaad 3 euro goedkoper dan Toolnation ;). En als we dan toch al bezig zijn: 18,- goedkoper dan Toolmax en 101,- (!) goedkoper dan Gereedschappelijk. Die laatste vind ik dan wel erg veel verschil ..
Sowieso is vrijwel alles goedkoper te vinden in Duitsland. Gereedschap is om een of andere reden erg prijzig in Nederland. En dat komt niet door de belastingdruk (dat verklaart zoiets soms), want die is volgens mij hoger in Duitsland.
Ooit gehoord dat men in Duitsland meerder importeurs kent, omdat het land groot is. Voor Bosch zou dat niet opgaan, maar voor andere merken heb je dan meer concurrentie tussen importeurs.

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 19:50

mutsje

Certified Prutser

Vandaag mijn aankoop van MP opgehaald. Een Hegner SE met variabel toerental van 400 tot 1800 slagen per minuut. De extra 'poot' zit er ook bij. Nu nog wat zaagjes en de sleutel kopen en kan ik uren zagen. Plaatje schaamteloos van internet gevist

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/pennyfarthingtools.co.uk/wp-content/uploads/2015/08/P1040396.jpg?w=670&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Eusebius schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:30:
[...]

Gereedschapscentrum is met de set 0601675002 (Bosch GKT, rail en L-boxx) inderdaad 3 euro goedkoper dan Toolnation ;). En als we dan toch al bezig zijn: 18,- goedkoper dan Toolmax en 101,- (!) goedkoper dan Gereedschappelijk. Die laatste vind ik dan wel erg veel verschil ..

[...]

Ooit gehoord dat men in Duitsland meerder importeurs kent, omdat het land groot is. Voor Bosch zou dat niet opgaan, maar voor andere merken heb je dan meer concurrentie tussen importeurs.
Bosch is een multinational die zijn machines in o.a. China en Maleisië laat maken. Er zullen dus waarschijnlijk nog steeds importeurs/distributeurs aan te pas komen die onderling concurreren.

Maar dat het goedkoper is in een groot land verklaart gelijk waarom elke 1,5x modaal in de VS even veel gereedschap kan hebben als de gemiddelde aannemer. Het is soms incl verzenden en import fees goedkoper dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Laatste half uurtje voor een setje torx draaiers van Gedore voor 37 euro.
Laatste uurtje voor een setje tangen van Gedore voor 30 euro.
Laatste uurtje voor een Jokari automatische striptang voor 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Torx setje komt bij mij op 47,05

Waarom wel een Gedore tangenset in de aanbieding en niet het Knipex setje wat ik op mijn verlanglijstje heb staan :'(

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
sjirafje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:25:
[...]

Torx setje komt bij mij op 47,05

Waarom wel een Gedore tangenset in de aanbieding en niet het Knipex setje wat ik op mijn verlanglijstje heb staan :'(
Tja ik schreef een half uurtje... Was dan vast nét voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
*piep* te laat voor die gedore tangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
En vandaag een paar Makita aanbiedingen op de rol. Ik vind het lang niet zo spectaculair als die stunt met de kolomboormachine van gisteren, maar voor de liefhebbers vast interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verstekbakker schreef op zondag 26 november 2017 @ 02:21:
En vandaag een paar Makita aanbiedingen op de rol. Ik vind het lang niet zo spectaculair als die stunt met de kolomboormachine van gisteren, maar voor de liefhebbers vast interessant...
Twee aanbiedingen...lekker dan. Ik ben een liefhebber van Makita, maar ik word er niet warm of koud van.

Het enige dat interessant is, is die twee 4Ah accu's die je bij die 10.8V machine krijgt. Die zijn los €30/stuk, dus dan zou je die machine +lader + mbox voor €52 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:43
Iemand die mij hierin advies kan geven? Ik ben opzoek naar een klopboormachine die ik iemand cadeau wil doen. Al een tijdje aan het zoeken en eigenlijk gehoopt dat er met black friday een mooie aanbieding voorbij zou komen, dat was helaas niet het geval. Het budget is +- €70, nu koop je hier natuurlijk niet een topmodel voor, maar een beetje fatsoenlijke moet wel lukken dacht ik. Klopboormachine wordt ook niet extreem intensief gebruikt en voor zwaardere taken is er wel een boorhamer.

De praxis heeft volgende week de Bosch UniversalImpact 800 in de aanbieding voor €62 (incl. €20 cashback van Bosch). Is dit iets fatsoenlijks of zijn er in deze prijsklasse betere alternatieven te koop? Heb eerst ook gekeken naar de Bosch blauw GSB 13 RE, maar na hier gelezen te hebben over wiebelende boorkoppen lijkt me dat niet zo'n goed idee. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:49

orf

sven5010 schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:02:
Iemand die mij hierin advies kan geven? Ik ben opzoek naar een klopboormachine die ik iemand cadeau wil doen. Al een tijdje aan het zoeken en eigenlijk gehoopt dat er met black friday een mooie aanbieding voorbij zou komen, dat was helaas niet het geval. Het budget is +- €70, nu koop je hier natuurlijk niet een topmodel voor, maar een beetje fatsoenlijke moet wel lukken dacht ik. Klopboormachine wordt ook niet extreem intensief gebruikt en voor zwaardere taken is er wel een boorhamer.

De praxis heeft volgende week de Bosch UniversalImpact 800 in de aanbieding voor €62 (incl. €20 cashback van Bosch). Is dit iets fatsoenlijks of zijn er in deze prijsklasse betere alternatieven te koop? Heb eerst ook gekeken naar de Bosch blauw GSB 13 RE, maar na hier gelezen te hebben over wiebelende boorkoppen lijkt me dat niet zo'n goed idee. :?
De GSB 13 RE is €65 bij de buren. Mocht de kop krom zijn, dan kun je 'm ruilen/terugsturen. Volgens mij is dit gewoon een goede koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
https://www.toolmax.nl/bo...0w-multiconstruction.html

Daar heb je een prima bormachientje aan.

Vanuit duitsland ook beschikbaar, nu ff niet op voorraad, maar wel goedkoper en inc verzenden
https://www.amazon.de/BOS...21&sr=8-2&keywords=gsb-13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Deze misschien?

Verder vind ik die Praxis aanbieding niet zo heel slecht. Het is dan wel groen, maar die zijn prima als je het niet als een loonslaaf gaat mishandelen of 3x per dag vanaf de steiger in je bus gooit. Misschien is iets van de Lidl ook wel acceptabel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond
Ik zou wel op zoek gaan naar een snelspanboorkop. Van zo'n tandkransding zou ik heel snel chagrijnig worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Raymond schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:07:
Ik zou wel op zoek gaan naar een snelspanboorkop. Van zo'n tandkransding zou ik heel snel chagrijnig worden
^ Dat :+

Maar waar ik nóg sneller saggo van zou worden is de enkele!! versnelling zonder enig fut van deze klasse machines.
Het enige waar ik zo'n enkeltoerderig ding nog voor gebruik, is voor het snel polijsten of afbramen op het hoogste en uiteraard ook enige toerental.
Ok hout of speedboren gaan ook nog net, maar zodra je maar een beetje power nodig hebt pak je al snel een elektrische tandenborstel. :F

Probeer met dat hoge toerental eens een emmer latex door te roeren en je kunt de kwasten/roller in de verpakking laten. :Y
Het enige dat ik zo snel tegenkom tot €80 is een "Black&Decker" die op Amazon logisch enkel 1 sterren vangt, waardeloos dus.

De eerste leuke en betaalbare 2-gangen machine waar je echt iets aan zou kunnen hebben is zo te zien de Metabo SBE 780-2, maar helaas buiten budget.

De vraag leek op het eerste gezicht nog zo eenvoudig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben aan het lonken naar deze Makita 14,4V DHR162ZJ Boorhamer
Ik heb accu's en laders maar met de deal erbij is een extra accu nooit weg.
Gebruik: af en toe een gat boren in steen waar een gewone boormachine het net niet haalt.
Ik doe er niks zwaars mee, dan heb ik een machine tot mijn beschikking die dat prima aankan.
Deze zou echt voor tussen-model zijn.

Iemand zinnige opmerkingen?
Voor deze prijs lijkt het me geen hele slechte deal.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Als'ie 18V was geweest, had ik hem zelf gekocht.

Voor dat geld ideaal!. Geen gekloot met snoeren als je een keer 6 of 8mm gaat boren in beton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 12:12

meddle

:o

Anoniem: 639074 schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:45:
[...]

^ Dat :+

Maar waar ik nóg sneller saggo van zou worden is de enkele!! versnelling zonder enig fut van deze klasse machines.
Het enige waar ik zo'n enkeltoerderig ding nog voor gebruik, is voor het snel polijsten of afbramen op het hoogste en uiteraard ook enige toerental.
Ok hout of speedboren gaan ook nog net, maar zodra je maar een beetje power nodig hebt pak je al snel een elektrische tandenborstel. :F

Probeer met dat hoge toerental eens een emmer latex door te roeren en je kunt de kwasten/roller in de verpakking laten. :Y
Het enige dat ik zo snel tegenkom tot €80 is een "Black&Decker" die op Amazon logisch enkel 1 sterren vangt, waardeloos dus.

De eerste leuke en betaalbare 2-gangen machine waar je echt iets aan zou kunnen hebben is zo te zien de Metabo SBE 780-2, maar helaas buiten budget.

De vraag leek op het eerste gezicht nog zo eenvoudig. :+
Je bent imo beter af met een beetje accuboor met twee versnellingen tegenwoordig of zoiets als die metabo. Gebruik mijn oude 1 versnelling makita 230v eigenlijk bijna nooit meer omdat die gewoon 0 koppel heeft (letterlijk 1 of 2 Nm volgensmij). Heb hem alleen nog voor in het plafond boren, omdat ik niet wil dat mijn mooie accumachine vol loopt met stof 8)7. Voor het hoogtoerige werk heb ik liever een haakse slijper indien mogelijk.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RZor schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:05:
.........
Als je al goedwerkende en voldoende 14.4V accu's hebt dan is het een prima deal.

Maar bij de losse accu vraag ik mij al af of de accu aanbieding wel de moeite waard is.
De getoonde DC18RC lader is in ieder geval ronduit duur, die is veel goedkoper te verkrijgen.

Zoals hierboven al is aangegeven zou het voor 18V een koopje zijn, voor 14.4V zou ik mij nog even achter de oren krabbelen of ik dan niet alsnog in een uitgefaseerd eco-systeem zou moeten gaan investeren wat accu's betreft. :P
Dat zou voor mij met dit specifieke voltage een deal-breaker kunnen zijn.

De vraag is dus wat heb je al en in welke staat verkeren de accu's?? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Even een ervaringsverhaaltje over inkopen.

Van het weekend goed rondgekeken in Nederlandse en Duitse webshops. Had een aardig verlanglijstje opgebouwd en geld apart gezet en bewust gewacht tot Black Friday. Dat slaat dus helemaal nergens op, want ik kwam nergens goede aanbiedingen tegen ;-) Heb dus één en ander besteld in Duitsland.

Tnx to @Framoes die me wees op Werkzeug Schade (what's in a name). Daar heb ik de Bosch GKT 55 besteld. Hij was bij andere webshops goedkoper, maar of die leveren niet naar Nederland of er komen te veel verzendkosten bij. Bij Rubart heb ik een aantal accessoires ingekocht, de GKT was daar 35,- duurder.
In Nederland was ik voor de totale bestelling 702.92 kwijt geweest, nu heb ik 591.28 betaald (incl 10+7.95 verzend). Dat is 16% goedkoper.

Ergo, Duitsland is goedkoper, maar vanwege de verzendkosten is het slim even je verlanglijstje op te sparen en in één keer veel te bestellen.
Tip om te vergelijken in Duitsland is idealo.de

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Anoniem: 639074 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:34:
[...]
De vraag is dus wat heb je al en in welke staat verkeren de accu's?? O-)
Heb een 14V schroefmachine, en zo goed als nieuwe accu's en snellader.
Daarom twijfel. Ja 18V is wel chiller, en meer spul voor maar voor 100 euro voor die af en toe 6/8 mm gaten denk ik dat dit best leuk beestje is.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eusebius schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:54:
Even een ervaringsverhaaltje over inkopen.
De clou zit er in of je heel specifiek iets zoekt (een gkt55), of juist globaal iets.

Ik heb die bisch kolomboormachine met 110 euro korting (van 260 voor 150) gekocht, een hoofdtelefoon van 300 voor 50 en een bordspelletje van 15 voor 4inc verzenden).

Dus ze zijn er wel, die goede aanbiedingen, als je de ruimte hebt wat breder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 17:01
Als ambitieuze beginner zoek ik een bovenfrees. Voor klein meubels als kastjes en boxen, misschien ooit iets groots als een bed, maar vooral wat kleinere spul.
Het valt me op dat de prijzen nogal uiteen lopen en zo ver ik kan beoordelen zit hem dit in de kracht van de motor en het formaat/gewicht (lees moeilijker voor kleinere zaken?) icm diverse uitbreidingen en features.

Ik heb de Makita RT0700CX2J op het oog. Aardig prijspunt en een Makita dus ja.. zeker niet slecht.

Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie of moet weten?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 22:51
Dzine schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:57:
Als ambitieuze beginner zoek ik een bovenfrees. Voor klein meubels als kastjes en boxen, misschien ooit iets groots als een bed, maar vooral wat kleinere spul.
Het valt me op dat de prijzen nogal uiteen lopen en zo ver ik kan beoordelen zit hem dit in de kracht van de motor en het formaat/gewicht (lees moeilijker voor kleinere zaken?) icm diverse uitbreidingen en features.

Ik heb de Makita RT0700CX2J op het oog. Aardig prijspunt en een Makita dus ja.. zeker niet slecht.

Dat is toch een kantenvrees en geen bovenfrees?

Al heb ik er zelf niet echt veel verstand van.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's idd een lichte kantenfrees, met beperkte bovenfreesmogelijkheden.

Mooi apparaat, voor als je al een bovenfrees hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
Goede kantenfrees, redelijke bovenfrees. Motor is niet krachtig genoeg voor de zware afname, je moet er geen zwaluwstaart sleuven mee gaan maken (die moeten namelijk in 1 keer ivm vorm van het freesje), maar een sleuf met een kleiner freesje kan best.

Gewicht is fijn, voet is goed. Maar voor wat zwaarder werk komt hij al snel zo'n 400w te kort. Voor vuren is dat geen punt, maar hardhout zal die minder vinden.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
artbij schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:07:
[...]

Dat is toch een kantenvrees en geen bovenfrees?

Al heb ik er zelf niet echt veel verstand van.
Nu heeft onze vriend Ike een heleboel nuttige filmpjes ;-)
YouTube: Nieuwe Makita frees via YouTube #unboxing RT0700CX3

==
hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Spreek voor jezelf, ik moet die vent niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20

Pelle

🚴‍♂️

RZor schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:05:
Ik heb accu's en laders maar met de deal erbij is een extra accu nooit weg.
Gebruik: af en toe een gat boren in steen waar een gewone boormachine het net niet haalt.
Ik doe er niks zwaars mee, dan heb ik een machine tot mijn beschikking die dat prima aankan.
Deze zou echt voor tussen-model zijn.

Oe... ik zoek nog een vervanger voor mijn veel te zware elcheapo boorhamert van 4 tientjes.
En ik heb al 3 Makita 14,4V apparaten. Klinkt als een logische stap dit... dat goedkope lompe ding houd ik dan nog wel even voor als die Makita het echt niet aankan.
Raymond schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:14:
Ik heb die bisch kolomboormachine met 110 euro korting (van 260 voor 150) gekocht
Welke is dat? En waar? Ik zoek nog een kolomboor voor ongeveer dat budget, dus voor goede aanbiedingen houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:27:
[...]

Spreek voor jezelf, ik moet die vent niet.
Wil je erover praten? Stel je voor dat hij meeleest hier, ligt hij vanavond huilend in bed :P
Pelle schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:37:
[...]

Oe... ik zoek nog een vervanger voor mijn veel te zware elcheapo boorhamert van 4 tientjes.
En ik heb al 3 Makita 14,4V apparaten. Klinkt als een logische stap dit... dat goedkope lompe ding houd ik dan nog wel even voor als die Makita het echt niet aankan.

[...]

Welke is dat? En waar? Ik zoek nog een kolomboor voor ongeveer dat budget, dus voor goede aanbiedingen houd ik me aanbevolen :)
De PSB stond als Black Friday aanbieding op Amazon.de, maar die is inmiddels over :/ Had m ook willen kopen en op Marktplaats willen zetten zelf willen gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 27-11-2017 14:53 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pelle schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:37:
[...]

Ik vraag me wel af hoe nuttig zo'n 1,3J boorhamer nu echt is. Dat is maar net iets meer dan de helft van de slagkracht van mijn Metabo 230V multihamer en dat is dan het 'instapmodel' van Metabo...

Maar wellicht dat het voor kleine diameters wel voldoet of voor boren in wat hardere steensoorten als je geen klopboor hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 27-11-2017 14:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Orion84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:54:
[...]

Ik vraag me wel af hoe nuttig zo'n 1,3J boorhamer nu echt is. Dat is maar net iets meer dan de helft van de slagkracht van mijn Metabo 230V multihamer en dat is dan het 'instapmodel' van Metabo...

Maar wellicht dat het voor kleine diameters wel voldoet of voor boren in wat hardere steensoorten als je geen klopboor hebt.
Aan de andere kant: ik gebruik het ding alleen maar om af en toe iets in m'n plafond te boren. Niet dat ik er dagelijks mee in m'n handen sta dus. Het zal hooguit wat langer duren voor je zo'n gat geboord hebt.

Nou zie ik dat de RMJ ook in de aanbieding is.
Dan heb je voor 199 het apparaat + twee 4Ah accu's + lader.
Alleen die accu's zijn al 6 tientjes per stuk. En als het nou de snellader is, dan is dat voor mij ook een vooruitgang. Maakt het nog interessanter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Pelle schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:05:
[...]

Aan de andere kant: ik gebruik het ding alleen maar om af en toe iets in m'n plafond te boren. Niet dat ik er dagelijks mee in m'n handen sta dus. Het zal hooguit wat langer duren voor je zo'n gat geboord hebt.

Alleen die accu's zijn al 6 tientjes per stuk. En als het nou de snellader is, dan is dat voor mij ook een vooruitgang. Maakt het nog interessanter. 8)7
Alternate presenteert die aanbieding wel een stuk mooier dan dat ie is. Als ik toolnation mag geloven kost die RMJ normaalgesproken ook maar iets meer dan 200 en bij toolnation is die nu zelfs nog iets goedkoper dan bij Alternate:
https://www.toolnation.nl...antie.html?sqr=DHR162RMJ&

Dat is de ZJ, ik zit te slapen :X

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 17:01
simon schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:59:
Goede kantenfrees, redelijke bovenfrees. Motor is niet krachtig genoeg voor de zware afname, je moet er geen zwaluwstaart sleuven mee gaan maken (die moeten namelijk in 1 keer ivm vorm van het freesje), maar een sleuf met een kleiner freesje kan best.

Gewicht is fijn, voet is goed. Maar voor wat zwaarder werk komt hij al snel zo'n 400w te kort. Voor vuren is dat geen punt, maar hardhout zal die minder vinden.
Dank voor deze en andere reacties. Welke apparaten zou ik moeten overwegen? Of gewoon net even iets sterker dan deze? Budget is rond de 200,-

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dzine schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:22:
[...]

Dank voor deze en andere reacties. Welke apparaten zou ik moeten overwegen? Of gewoon net even iets sterker dan deze? Budget is rond de 200,-
Wat moet er binnen die 200 euro allemaal bij zitten? Alleen de machine met tenminste een bovenfreesvoet (of dus gewoon een niet uitwisselbare bovenfrees machine)? Want overall ga je voor 200 euro niet makkelijk klaar zijn. Naast te machine zal je op zijn minst ook nog bitjes moeten aanschaffen en bijvoorbeeld accessoires als een degelijke parallelgeleider.

Anyway, mij bevalt de RT0700 tot nu toe prima. Inderdaad een wat lichtere machine, dus zwaar werk moet je in meerdere etappes doen (als dat kan, anders zal je alsnog een zwaardere bovenfrees moeten gebruiken). Heb er nog niet heel uitgebreid mee gewerkt, maar volgens mij moeten de dingen die jij noemt (kleinere meubels) er best mee lukken? Voordeel van die set is dan dat je meteen ook een kantenfrees hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:52:
[...]

Wil je erover praten? Stel je voor dat hij meeleest hier, ligt hij vanavond huilend in bed :P
Eigenlijk wel, ik heb mailcontact met hem bewaard, maar heb nu geen zin om dat allemaal te gaan omzetten in een leesbaar geheel. Het zijn bij Makita in elk geval echt debielen, een reden voor mij om geen Makita meer aan te schaffen. Hun spul komt tegenwoordig toch allemaal uit China, dus zie ook de meerwaarde niet meer van dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:39:
[...]

Eigenlijk wel, ik heb mailcontact met hem bewaard, maar heb nu geen zin om dat allemaal te gaan omzetten in een leesbaar geheel. Het zijn bij Makita in elk geval echt debielen, een reden voor mij om geen Makita meer aan te schaffen. Hun spul komt tegenwoordig toch allemaal uit China, dus zie ook de meerwaarde niet meer van dat merk.
Waar moeten we aan denken? Slecht advies of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06 14:46

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dzine schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:57:

Deze twee weken geleden gekocht. Werkt heel prima! 18mm freesje door MDF gaat als een mes door de boter. Echt een mooi ding!

Via Amazon in DE gekocht. 183 euro

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
zo dit topic ook ontdekt. Heb zelf heel veel metabo spul. Bijna alles van Wera. Ik ga vandaag deze https://www.zamro.nl/prod...zaagmachine-ssep-1400-mvt Reciprozaag kopen van Metabo. Lijkt me wel een mooie zaag. Helaas niet in metaloc koffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Brutalsranan schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:46:
[...]

Waar moeten we aan denken? Slecht advies of...?
Vaag verhaal over hun registratiebeleid. De service is gewoon waardeloos bleek eruit, ze hebben het liefste ZZP'ers die geen vragen stellen, geen garantieclaims doen, maar gewoon een nieuw apparaat kopen als het stuk gaat.

-edit- Nog een leuke deal bij Amazon voor de autorijders trouwens. Net onder de 50 euro voor zo'n ding is echt goedkoop (let op 500A startstroom, bis zu 3,0L Benzinmotoren oder 2,5L Dieselmotoren, als je een kleinere auto hebt kan het waarschijnlijk goedkoper). Heb er ook een en heeft me (en anderen) al een paar keer gered.

[ Voor 31% gewijzigd door Verstekbakker op 27-11-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Wel een interessant contrast dan met de ervaring van @Pelle die een machine die doormidden was na val van een ladder keurig gereviseerd terugkreeg zonder rekening (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:51:
[...]

Vaag verhaal over hun registratiebeleid. De service is gewoon waardeloos bleek eruit, ze hebben het liefste ZZP'ers die geen vragen stellen, geen garantieclaims doen, maar gewoon een nieuw apparaat kopen als het stuk gaat.
Aha. Het bekende 'maar je kan je apparaat afschrijven'-verhaal. Niet verwacht van Makita. Ben er eerder namelijk wel echt goed geholpen. Heb je er een klacht van gemaakt of de zaak laten escaleren? Ik zou ook niet blij worden van vage verhalen als je apparaat kapot is. Want dan ben je al pissig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Brutalsranan schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:53:
[...]

Aha. Het bekende 'maar je kan je apparaat afschrijven'-verhaal. Niet verwacht van Makita. Ben er eerder namelijk wel echt goed geholpen. Heb je er een klacht van gemaakt of de zaak laten escaleren? Ik zou ook niet blij worden van vage verhalen als je apparaat kapot is. Want dan ben je al pissig.
Nee ik heb mijn account laten verwijderen en besloten dat het spul er gewoon niet meer komt. Ik hoop dat ik geen gezeik meer krijg met de machines die ik al heb, maar het wordt hier toch niet zo zwaar belast dus dat zal wel loslopen. Misschien dat ik het uiteindelijk zo beu ben dat het op Marktplaats gaat.

-edit- Blauwe Bosch GKS 190 cirkelzaag voor 90 euro, gaat hard...

-edit2- Oh natuurlijk eerst voor Prime klanten te bestellen...

-edit3- En niet naar NL staat er bij mij. Gelukkig heb ik zoiets niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verstekbakker op 27-11-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:57:
[...]

Nee ik heb mijn account laten verwijderen en besloten dat het spul er gewoon niet meer komt. Ik hoop dat ik geen gezeik meer krijg met de machines die ik al heb, maar het wordt hier toch niet zo zwaar belast dus dat zal wel loslopen. Misschien dat ik het uiteindelijk zo beu ben dat het op Marktplaats gaat.

-edit- Blauwe Bosch GKS 190 cirkelzaag voor 90 euro, gaat hard...

-edit2- Oh natuurlijk eerst voor Prime klanten te bestellen...

-edit3- En niet naar NL staat er bij mij. Gelukkig heb ik zoiets niet nodig.
Ahja, die heb ik, dat is volgens mij degene waar geen rail op past omdat die voet om een of andere obscure reden dat die heeft

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Orion84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:53:
Wel een interessant contrast dan met de ervaring van @Pelle die een machine die doormidden was na val van een ladder keurig gereviseerd terugkreeg zonder rekening (als ik het me goed herinner).
Klopt: Pelle in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:31:
[...]

Hebben ze toen gevraagd waar je hem gekocht hebt?
Dat zat in de correspondentie erbij. Eerst met dealer contact gezocht, en die stuurde mij door naar Makita zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:34:
[...]

Dat zat in de correspondentie erbij. Eerst met dealer contact gezocht, en die stuurde mij door naar Makita zelf.
Maar als je hem bij een Duitse dealer had gekocht dan zijn ze in elk geval minder geïnteresseerd. Iets waar andere merken geen probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:36:
[...]

Maar als je hem bij een Duitse dealer had gekocht dan zijn ze in elk geval minder geïnteresseerd. Iets waar andere merken geen probleem van maken.
Oh . Daar heb je overigens gelijk in. Makita is daar best vervelend in. Bij Bosch word er namelijk nooit moielijk gedaan over een apparaat wat gekocht is in Duitsland. Ik weet overigens niet wat de achterliggende gedachte van Makita daarbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Misschien verschillende regio's, andere prijzen en dat soort dingen.
Misschien is Makita als bedrijf versplinterd, dat de Duitste afdeling een ander bedrijf is dan de Nederlandse.

Dat zou kunnen, ik weet niet of dat de reden is maar dit kan ik me erbij voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Allemaal gezeik om maar onder garantieclaims uit te kunnen komen, nergens voor nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:08:
Allemaal gezeik om maar onder garantieclaims uit te kunnen komen, nergens voor nodig...
"In deze video legt Ike uit hoe je je winst optimaliseert en onder klanten uitkomt ..." :Y)

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:05:
[...]

Knoop doorgehakt en besteld. Voor de slagkracht hoef ik het niet te doen, maar het gemak van draadloos, de 2 extra 4Ah accu's en de extra lader maken het voor mij wel erg interessant.
Ook meteen die mini DeWalt laserafstandsmeter meebesteld #impulsaankopenftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Pelle schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:46:
[...]

Knoop doorgehakt en besteld. Voor de slagkracht hoef ik het niet te doen, maar het gemak van draadloos, de 2 extra 4Ah accu's en de extra lader maken het voor mij wel erg interessant.
Ook meteen die mini DeWalt laserafstandsmeter meebesteld #impulsaankopenftw \o/
Ik heb het niet gedaan, ik heb een besnoerde, en meer dingen waar ik geld aan wil uitgeven. Ik laat m ff liggen. Blij jou er mee te hebben kunnen helpen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:39:
[...]

Er zijn nog maar weinig fabrikanten die geen fabrieken in China hebben. Mafell, Festool en de duurdere Metabo's worden volgens mij in Duitsland gemaakt. En van sommige Makita's weet ik dat ze in de VS, het VK of Japan worden gemaakt. Verder is het bij alle A-merken vrijwel allemaal PRC, Maleisië, Vietnam, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De lidl heeft deze week perslucht gereedschap in de aanbieding. Handig, want dan kan je gereedschap gebruiken die je niet hoeft op te laden.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Compressor-24-l/p100223041

kan je met zo'n DIY-compressor ook autobanden oppompen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:43
Dank voor alle reacties! Komt toch wel wat meer bij kijken dan gedacht...

Het moet in ieder geval zeker één worden met een snelspanboorkop. Vanmiddag even wezen kijken bij de Bosch van de aanbieding, maar vond hem niet echt super aanvoelen. Dus neig toch meer naar de Bosch blauw, alleen na het zien van die Metabo (en de voordelen ervan) begin ik toch wel heel erg te twijfelen.
Je betaalt daarvoor iets meer, maar daar krijg je ook een hoop voor terug, nog maar even overna denken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:54

sjirafje

No inspirational quotes here

kmf schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:13:
De lidl heeft deze week perslucht gereedschap in de aanbieding. Handig, want dan kan je gereedschap gebruiken die je niet hoeft op te laden.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Compressor-24-l/p100223041

kan je met zo'n DIY-compressor ook autobanden oppompen?
Ik heb een parkside compressor (denk de voorloper van deze), prima geschikt om een bandje mee op te pompen, stof weg te blazen etc. Ik heb er een soort dremel bij die werkt ook prima. Ik heb er ook een luchtsleutel(slagschroevendraaier) en een ratel bij en daar is die compressor niet krachtig genoeg voor en/of is de ketel te klein.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Voor de mensen die er nog geen gebruik van hebben gemaakt: Erhalten Sie einen 5-EUR-Aktionsgutschein beim Kauf eines Amazon-Gutscheins im Wert von 30 EUR.

Ik moet zelf eigenlijk ook nog even meedoen, maar heb alles al uitgegeven de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
sjirafje schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:54:
[...]

Ik heb een parkside compressor (denk de voorloper van deze), prima geschikt om een bandje mee op te pompen, stof weg te blazen etc. Ik heb er een soort dremel bij die werkt ook prima. Ik heb er ook een luchtsleutel(slagschroevendraaier) en een ratel bij en daar is die compressor niet krachtig genoeg voor en/of is de ketel te klein.
Hoe dik is de slang waarop je de luchttol aansluit?
Want ook met 24 liter op 10 bar kun je prima een luchttol gebruiken. Voorwaarde is (altijd, ook bij 100L compressor) dat de binnendiameter van de slang en de koppelingen groot genoeg is. Vaak word bij die budget compressoren ook een budget slang geleverd met een binnendiameter van maar 5 of 6mm, dat is niet voldoende. De koppelingen zijn bij voorkeur van het type euro, niet orion.

Mocht je toch te weinig oemph uit je luchttol halen kun je voor ieder gebruik een paar druppen olie erin doen.
Mocht ook dat niet helpen, koop dan een luchttol waarvan het luchtgebruik niet 350+ liter oer minuut is, ze zijn er ook met maar 120 l/m, dan kun je best een boutje of 2 losrammen met je 24 liter voor je even pauze moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:57:
Bro, jij bent serieus boos op Makita.... :(:)
Verstekbakker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:51:
Het kan nog erger zo bleek toen ik een paar jaar geleden contact opnam met Epson support.
Ik wilde weten hoe ik de top van m'n €800plus flatbedscanner veilig kon openmaken om de binnenkant van de glasplaat schoon te maken.
Kreeg ik het advies "een nieuwe scanner te kopen en verder nog een prettige dag meneer". :r :r

Is zoiets brutaal or what??
Gelukkig bleek het scannerforum constructiever.
Verstekbakker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:12:
Voor de mensen die er nog geen gebruik van hebben gemaakt: Erhalten Sie einen 5-EUR-Aktionsgutschein beim Kauf eines Amazon-Gutscheins im Wert von 30 EUR.
Ik moet zelf eigenlijk ook nog even meedoen, maar heb alles al uitgegeven de afgelopen week.
Ik vond gisteren een blanco cheque in m'n schoen "vrij te besteden".
Moeilijkmoeilijkmoeilijk hoor, totaal geen idee wat ik nog zou moeten kopen. oOo

Denk dat ik er maar een vriendelijk DM-metje richting Atmoz aan waag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:58:
[...]

[...]

Het kan nog erger zo bleek toen ik een paar jaar geleden contact opnam met Epson support.
Ik wilde weten hoe ik de top van m'n €800plus flatbedscanner veilig kon openmaken om de binnenkant van de glasplaat schoon te maken.
Kreeg ik het advies "een nieuwe scanner te kopen en verder nog een prettige dag meneer". :r :r

[...]

Moeilijkmoeilijkmoeilijk hoor, totaal geen idee wat ik nog zou moeten kopen. oOo

Dat is wel een tikkeltje erger ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:58:
[...]

[...]

[...]

Ik help wel met je blanco cheque.

-edit- Of deze geile knoepert.

-edit2- Ook een potenbreker.

-edit3- Deze is mijn natte droom! Maar alleen als ik een blanco cheque had gekregen van de emir van Qatar ofzo...

[ Voor 12% gewijzigd door Verstekbakker op 28-11-2017 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

welkom. hoe meer zielen hoe meer vreugd d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.