[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste
Acties:
  • 920.250 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
loewie1984 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:19:
Anyhow. Als het goed is vandaag mijn ellendige Bosch PTS10 tafelcirkelzaag verkocht via Marktplaats.
Dus ik ben in de markt voor iets nieuws.
Net een tafelcirkelzaag op Marktplaats gekocht.
Hij werd als nieuw aangeboden, denk dat ik toch maar van de koop afzie :+ ;w

nee, was ik niet

[ Voor 4% gewijzigd door CappieL op 20-11-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@L.N. @Rob-T6

Dank voor de input. Mooi dat we eruit zijn ;)

Hoe makkelijk/moeilijk zijn die apparaten uit de tafel te halen? Dacht er juist aan om een ts te kopen en voorlopig met rail aan de slag te gaan. Tafel kan er dan later bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:43
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
@L.N. @Rob-T6

Dank voor de input. Mooi dat we eruit zijn ;)

Hoe makkelijk/moeilijk zijn die apparaten uit de tafel te halen? Dacht er juist aan om een ts te kopen en voorlopig met rail aan de slag te gaan. Tafel kan er dan later bij.
Geen idee, ik had zelf een tafel gebouwd waarin ik mijn TS55 installeerde. Daar vond ik het onhandig dat ik die er steeds in en uit moest halen. Zou zag mijn tafel er uit:

Afbeeldingslocatie: http://luuknouwen.nl/wp-content/uploads/2017/07/IMG_2494_zpsmsjms0pg.jpg

Die tafel zag ik als een test om te zien wat ik in een frees/zaagtafel wilde en is ondertussen vervangen door een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
Ik heb zelf geen ruimte voor een zaagtafel, en ben nu voor de stroken een paralelgeleider aan het overwegen.....

Korte strookjes met een PA-TS 55

Bredere stukken met een parallelaanslag

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
Rob-T6 schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:43:
Ik heb zelf geen ruimte voor een zaagtafel, en ben nu voor de stroken een paralelgeleider aan het overwegen.....

Korte strookjes met een PA-TS 55

Bredere stukken met een parallelaanslag

:+
De parallel Guides van Seneca zijn beter dan die van Festool:

[YouTube: https://m.youtube.com/watch?v=_f6kbeK1zZQ]

Die parallelaanslag kun je ook zelf maken. Bv zo:

Of zo:

Of simpeler:

[ Voor 8% gewijzigd door L.N. op 20-11-2017 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Dit weekeinde maar eens geboden op een serieuze figuurzaagmachine. De Hegner MC 2 SE is het geworden en inmiddels voor mij gereserveerd. Sta te popelen om het op te halen, nadat het eerst getest wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 20:49

sjirafje

No inspirational quotes here

Framoes schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:46:
@Uncle Mel, @Verstekbakker, @bonzz.netninja, thanks voor de tips. Zitten een paar gegadigden bij. Nu even kijken of ze ergens binnen budget te vinden zijn.

Iets anders: kwam vandaag thuis en vond bij de de post mijn bestelling van Banggood (of Gearbest):

Enjoy work!

[afbeelding]

Ziet er prima uit. Bitjes aan de zijkanten zitten iets hoger in het vakje door de ronding. Net niet lekker afgewerkt.

[afbeelding]

Sluitsysteem is prima. Klikt ook echt vast en zal dus niet zomaar losgaan.

[afbeelding]

Het bakje is magnetisch. Dat vind ik persoonlijk wel een mooie toevoeging.

[afbeelding]
Heb je het setje al even kunnen uitproberen? Zo ja, hoe bevalt het?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een setje kleine/mini schroevendraaiertjes en wil er graag wat langer mee kunnen doen en liever niet meer dan 20 euro moeten uitgeven

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
sjirafje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 01:48:
[...]

Ik ben namelijk nog op zoek naar een setje kleine/mini schroevendraaiertjes en wil er graag wat langer mee kunnen doen en liever niet meer dan 20 euro moeten uitgeven
Nog niet echt. Alleen twee schroefjes om een lampje in een Ikea nachtlampje te vervangen. De pasvorm van het bitje was daarbij goed en ik vind de bithouder sowieso prima in de hand liggen.

Het voelt aan als kwalitatief goed spul. Nou is mijn ervaring met Xiaomi goed. De kwaliteit van hun producten is vrij hoog. Wiha heeft volgens mij ook een hoge kwaliteitsstandaard, dus denk dat je je geen buil kan vallen aan deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
@L.N. Klopt, die ben ik ook al tegen gekomen, maar twijfel heel erg wee van de zoveel ik wil.
Vandaar in eerste instantie maar naar de officiële van Festool gelinkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met houtsnijsetjes? Ik wil naast een goede beitelset voor het grove werk, ook een houtsnijset (met het oog op speelgoed maken) maar heb 0.0 ervaring met wat en beetje OK kwaliteit is maar niet meteen extreem duur is voor een semi beginner.

Ik kwan wel voor bokkie wokkie kwaliteit gaan, maar dat is waarschijnlijk zo bot of krom en daar zit ik ook niet op te wachten. Ik weet bijv. ook niet of het handig is ze los te kopen of te starten met een set (zoals bij HBM ) etc.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:37
Even een vraagje over schroeven voor pocket holes. Moet ik daarvoor zelfborende schroeven gebruiken?

En kan voldraad ook? Kreg schroeven zijn deeldraad volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Artbij op 21-11-2017 21:42 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
Niet zelfborend, want je boort voor.

Deeldraad lijkt me beter om de panelen tegen elkaar te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
artbij schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:19:
Even een vraagje over schroeven voor pocket holes. Moet ik daarvoor zelfborende schroeven gebruiken?

En kan voldraad ook? Kreg schroeven zijn deeldraad volgens mij.
Wat @Raymond zegt. Bovenste deel van de schroef zonder draad, want moet zich aantrekken.
De ONDERkant van de schroefkop moet ook plat zijn (bolkop dus), anders trek ie zichzelf het hout in.

Helaas, geen bochten afsnijden met pocket holes :+

Vind persoonlijk schroefloze ontwerpen altijd wel bijzonder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Raymond schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:48:
Niet zelfborend, want je boort voor.

Deeldraad lijkt me beter om de panelen tegen elkaar te trekken.
Je boort maar 1 kant voor, de kreg schroeven zijn ook borend. Vandaar eigenlijk ook de vraag hier, is er iemand die hier ervaring mee heeft. In het vorige deel van dit topic worden voldraad schroeven aanbevolen bijvoorbeeld.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
In de aanloop naar Black Friday:

Bosch aktie bij Amazon

En aankondigingen op de site van Axminster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sjirafje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 01:48:
[...]
Het setje wordt op Amazon maar 'zozo' beoordeeld.
De handgreep is briljant maar de bitjes zijn toch niet je-van-het.
Daar had ik meer van verwacht. :P

Mijn eigen Gearbest Xiaomi Wiha setje moet nog binnenkomen, wat gaat dat traag zeg en de track & trace is weinig meer dan een globale indicatie. :+
Nadeel van dit Xiaomi Wiha setje is de onvolledigheid.
Zo zitten er geen PZ bitjes in, beetje storend imho.

Voor jouw budget kun je ook voor een van de vele Mannesmann setjes kijken.
Zo'n setje valt binnen je budget, heeft veel meer bits en is voor de beoogde handbediening al snel meer dan goed genoeg.

Heb zelf enkele superhandige setjes van oa Wera, PB en Wiha maar die zijn alle veel duurder en uiteindelijk kun je er net zoveel mee als met een goedkope Mannesmann set. _/-\o_
Notna schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:03:
Heeft er iemand ervaring met houtsnijsetjes? Ik wil naast een goede beitelset voor het grove werk, ook een houtsnijset (met het oog op speelgoed maken) maar heb 0.0 ervaring met wat en beetje OK kwaliteit is maar niet meteen extreem duur is voor een semi beginner.

Ik kan wel voor bokkie wokkie kwaliteit gaan, maar dat is waarschijnlijk zo bot of krom en daar zit ik ook niet op te wachten. Ik weet bijv. ook niet of het handig is ze los te kopen of te starten met een set (zoals bij HBM ) etc.
Ik weet niet goed wat je bedoeling is, voor eenvoudig reliëfwerk zal deze HBM set al snel redelijk voldoen.
Maar ik heb geen idee van de kwaliteit van het staal en de helft van deze set bestaat uit vlakke beitels. :?

Is het betere 3D werk je ding, zeg maar "beeldhouwwerk" dan zul je gutsen nodig hebben in diverse formaten en vormen.
'Eat your heart out' in de Beeldhouwwinkel. O-)
beeldhouwwinkel.nl/houtbeeldhouwen/handgereedschap
baptist.nl/houtbewerkers/gutsen

Erg leuke maar verslavende hobby. :F
Heb in de loop der jaren een aardig arsenaal verzameld.
Waaronder meer boomstammen dan ik in een leven kan wegwerken. :+

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 06:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 06:19:
[...]

Zo'n setje valt binnen je budget, heeft veel meer bits en is voor de beoogde handbediening al snel meer dan goed genoeg.
Ik zou dan zelf eerder voor deze gaan, https://eustore.ifixit.co...=modal&utm_content=145299

Gebruik het setje nu al een klein half jaar naar volle tevredenheid. Bits blijven heel, handgreep is prima en ik heb nog nooit mis gegrepen qua type bit. Ik heb destijds nog even zitten twijfelen om niet gewoon een set van Wiha, Wera (waar ik praktisch alle normale schroevendraaiers van heb) of Facom aan te schaffen maar de iFixit 64 bit set bevalt uiteindelijk prima.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En Wiha en Wera hebben zo'n driehoeks bit niet in het assortiment zitten, bij mijn weten. Behoorlijk complete set van iFixit als ik dat zo zie, als de passing ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10
Ook in aanloop naar black friday,

De inval zaag heb ik al, daar ben ik wel over te spreken, ik zaag niet zo heel veel, maar hij doet prima zijn werk! nu voor 60,- dat is echt geen geld.

Ik denk dat ik de boorhamer maar ga halen om mijn oude parkside te vervangen, 4 tientjes is ook geen geld!
Over het algemeen ben ik redelijk te spreken over de kwaliteit, de rest is aangevuld met Makita.

https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?id=89

[ Voor 12% gewijzigd door gekke-gerrit op 22-11-2017 08:40 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
gekke-gerrit schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:29:
Ook in aanloop naar black friday,

De inval zaag heb ik al, daar ben ik wel over te spreken, ik zaag niet zo heel veel, maar hij doet prima zijn werk! nu voor 60,- dat is echt geen geld.

Ik denk dat ik de boorhamer maar ga halen om mijn oude parkside te vervangen, 4 tientjes is ook geen geld!
Over het algemeen ben ik redelijk te spreken over de kwaliteit, de rest is aangevuld met Makita.

https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?id=89
60,- voor een invalzaag is geen geld inderdaad, daar voor kan ik niet eens bij de kringloop terecht? Weet jij ook hoe lang de geleiderail is toevallig? En kun je er eventueel nog losse rails bijkopen. Want voor het zagen van hele platen en deuren wil ik toch wel minimaal 250cm aan rail kunnen hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Davidshadow13 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:52:
[...]

60,- voor een invalzaag is geen geld inderdaad, daar voor kan ik niet eens bij de kringloop terecht? Weet jij ook hoe lang de geleiderail is toevallig? En kun je er eventueel nog losse rails bijkopen. Want voor het zagen van hele platen en deuren wil ik toch wel minimaal 250cm aan rail kunnen hebben.
140cm
Losse platen zou ik niet weten, je kan er natuurlijk ook 3 kopen, dan kan je gewoon doorwerken als er 1 kapot gaat :P 8)7 :X

hij staat ook gewoon op de site, dan heb je meer info (even op "Bestel Nu" drukken)

[ Voor 10% gewijzigd door gekke-gerrit op 22-11-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:08
gekke-gerrit schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:57:
[...]

140cm
Losse platen zou ik niet weten, je kan er natuurlijk ook 3 kopen, dan kan je gewoon doorwerken als er 1 kapot gaat :P 8)7 :X

hij staat ook gewoon op de site, dan heb je meer info (even op "Bestel Nu" drukken)
2 delen van 70cm.. Ik zou een geleiderails van 140cm zeggen.

Edit.
Je had het zelf ook al naar 140cm aangepast ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bleufred1 op 22-11-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op die lidl site staat ook de 5J boorhamer in de aanbieding van 60 voor 40. Da's misschien wel interessant voor diegene die eerder deze week ernaar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Raymond schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:09:
Op die lidl site staat ook de 5J boorhamer in de aanbieding van 60 voor 40. Da's misschien wel interessant voor diegene die eerder deze week ernaar vroeg.
Ja, die wilde ik ook maar halen :)
Ik heb nu deze maar die heeft geen variable toerental meer (kapot), opsturen voor garantie? of gewoon een nieuwe kopen en dan opsturen voor garantie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 22:47
Hmm €25 voor een circkelzaag, ik heb nog wel iets nodig om plaatmateriaal te zagen, en voor dat geld... (zit helaas geen geleiderail bij :+ ).

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
gekke-gerrit schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:57:
[...]

140cm

Top. Ik zag ook op Woodworking dat rails van youtool.de of Festool ook werken dus dan kan ik altijd die nog erbij kopen voor de lengte. Nu nog even thuis ervan overtuigen dat 60 euro echt geen geld is voor een invalzaag! :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:58:
[...]

Je boort maar 1 kant voor, de kreg schroeven zijn ook borend. Vandaar eigenlijk ook de vraag hier, is er iemand die hier ervaring mee heeft. In het vorige deel van dit topic worden voldraad schroeven aanbevolen bijvoorbeeld.
Ik gebruik gewoon dresselhaus schroeven van de Hornbach. 4*30 of 4,5*30 dacht ik. Ongeveer €4 per doos van 200. Heb er al meerdere kasten en bedden mee gebouwd en het staat allemaal nog.

https://www.hornbach.nl/s...tml?varCat=S4672#v7818038
Die Bosch acties zijn best prima. Weet niet of die adviesprijzen erbij realistisch zijn, maar sommige dingen zijn 50% goedkoper. Jammer dat er net geen Bluetooth afstandsmeter bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Heb van die bosch aanbieding op amazon.de maar meteen de haakse slijper (GWS-750) + excenter schuurmachine (GEX 125-150 AVE) gekocht. Voor die prijs zal het niet tegenvallen denk ik.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Remy!!!! schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:17:
Hmm €25 voor een circkelzaag, ik heb nog wel iets nodig om plaatmateriaal te zagen, en voor dat geld... (zit helaas geen geleiderail bij :+ ).
Ja echt idioot, dat is goedkoper dan een zaagblad (136mm) voor mijn makita accu cirkelzaag. Als ik meer plaats had in de garage had ik hem gehaald om pallets te zagen voor ik de houtkachel.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
artificial_sun schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:58:
[...]

Ja echt idioot, dat is goedkoper dan een zaagblad (136mm) voor mijn makita accu cirkelzaag. Als ik meer plaats had in de garage had ik hem gehaald om pallets te zagen voor ik de houtkachel.
Ja ik ga hem ook gewoon halen voor het grovere werk. Ik heb al een zaagtafel, maar daarop kan ik geen platen van +150cm zagen. Dus even wat platen op maat maken, dan met de zaagtafel het andere werk doen. En voor dat geld... Mocht het niets zijn, dan ga ik hem wel voor pallets e.d. gebruiken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
gekke-gerrit schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:14:
[...]

Ja, die wilde ik ook maar halen :)
Ik heb nu deze maar die heeft geen variable toerental meer (kapot), opsturen voor garantie? of gewoon een nieuwe kopen en dan opsturen voor garantie? :+
Lidl is heel coulant met garantie. Grote kans dat je je geld terugkrijgt (als je binnen de termijn valt).

Krijg je een nieuwe machine+een tientje toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ligt het nu aan mij, of is de collectie aanbiedingen nu alweer kleiner dan vanochtend? Ik zie bijvoorbeeld de schuurmachine er al niet meer bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:03:
[...]

Ligt het nu aan mij, of is de collectie aanbiedingen nu alweer kleiner dan vanochtend? Ik zie bijvoorbeeld de schuurmachine er al niet meer bij staan?
Ja er zijn wat machines verdwenen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
mooi, scheelt weer pijn in de portemonnee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dat heb ik al een paar keer gedacht deze week!

-edit- Maar toch een setje spanbanden voor 14 euro niet kunnen laten liggen. Toen maar iets van de verlanglijst erbij gedaan om verzendkosten te drukken. En dan heb je besteld en dan zie je voor 40 euro een krimptang van Facom die normaal overal zeker het dubbele kost... Gelukkig ook gratis verzenden, dus die komt er dan maar achteraan. Godsamme... 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Verstekbakker op 22-11-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Die tang is nu ook weer 80 euro, ipv 40.

pff, je moet er wel snel bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:38:
Die tang is nu ook weer 80 euro, ipv 40.

pff, je moet er wel snel bij zijn!
Hij was flink afgeprijsd omdat de verpakking beschadigd zou zijn.

-edit- Deze automatische griptang van Hazet was gisteren 36 ipv. 46, maar toen vond ik dus zo'n zelfde automatische griptang van Facom en die kost standaard al 36 euro... Die staat dus nu op de verlanglijst om een keer te bestellen als ik niet aan de verzendkostendrempel kom. Je kunt niet genoeg klemmen/griptangen hebben maak ik mezelf altijd wijs.

[ Voor 44% gewijzigd door Verstekbakker op 22-11-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Van de week zien hangen in de gamma, dus ook makkelijk te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik ben van plan om binnenkort in mijn garage een werkbank te bouwen 220 x 70 en was al even op zoek naar een (inval-)cirkelzaag. Nu ik die aanbieding van de Lidl voorbij zie komen, denk ik dat mijn project binnenkort dus van start kan gaan. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
CappieL schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:32:
Ik ben van plan om binnenkort in mijn garage een werkbank te bouwen 220 x 70 en was al even op zoek naar een (inval-)cirkelzaag. Nu ik die aanbieding van de Lidl voorbij zie komen, denk ik dat mijn project binnenkort dus van start kan gaan. :9~
Doe jezelf een plezier en zet er wielen onder. 4 stuks met 93kg per stuk. Als je met staal gaat werken misschien wat zwaardere kiezen. Ik heb wielen onder mijn lastafel gezet, dat is echt goud waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Verstekbakker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:13:
[...]

Doe jezelf een plezier en zet er wielen onder. 4 stuks met 93kg per stuk. Als je met staal gaat werken misschien wat zwaardere kiezen. Ik heb wielen onder mijn lastafel gezet, dat is echt goud waard...
Ik wilde het eigenlijk een vaste opstelling geven, met mijn vriezer eronder (aan de korte zijde) en 1 of 2 ladeblokken (wel op wielen).
Voorstel werkbank garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Kunnen natuurlijk nog steeds wielen onder, maar als je geen plaats hebt om ergens naartoe te rollen, dan wordt het een beetje jammer natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:44
@CappieL je kunt evt. je tafel ook nog "modulair" maken natuurlijk en dan het idee van @Verstekbakker uitvoeren door er iets van wielen onder te plaatsen.

Dus geen vaste L vorm, maar 2x een I vorm ofzo ;) Kan in mijn ogen ook makkelijk zijn als je met wat grotere dingen bezig bent die niet op je L passen maar wel kunnen werken als je de tafels naast elkaar/tegenover elkaar kunt zetten.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nu sta ik op het punt om eindelijk een invalcirkelzaag te kopen. Liefst een Bosch GKT 55. Een Black-Friday actie van Bosch zou natuurlijk welkom zijn. Amazon.de heeft nu nog 2 artikelen. Axminster maakt nog niet alles bekend.
Zijn er nog andere Black Friday-acties bekend? Op https://www.blackfridaynederland.nl/ staat een aardig lijstje, maar volgens mij geen specifieke gereedschapswinkels.

- edit: de Lidl Parkside (hierboven vermeld) en Güde lijken me hetzelfde model, hoewel het wattage anders is. Vergelijk de grondplaat maar. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Eusebius op 22-11-2017 19:39 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dihagie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik kreeg vandaag een mail van klium, die gooien vrijdag ook een hoop machines in de black friday deals.
Waaronder een Festool TS55 REBQ-Plus Actiepakket, en veel makita machines.

Ben zelf ook nog ook wel benieuwd of er nog meer leuke deals komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
In het kader van blij worden van goedkope meuk goedkoop maar zeer bruikbaar spul:

laatst bij de action: twee snelspan-lijmklemmen voor 1,99€ p/st. Moest echt ff bij de kassa navragen of de prijs wel klopte. Wel ff de schroefjes van de behuizing aangedraaid, want daarvoor begon het plastic een beetje te vervormen. Nu doen ze het perfect 8)

Ook twee 0.7mm vulpotloden met bijvulstiften voor volgens mij minder dan een euro. Dat had ik dus veel eerder moeten doen in plaats van het klassieke timmermanspotlood. Veel preciezer aftekenen en nooit meer punten'slijpen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Laatst online: 02-02-2021
Dihagie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:55:
Ik kreeg vandaag een mail van klium, die gooien vrijdag ook een hoop machines in de black friday deals.
Waaronder een Festool TS55 REBQ-Plus Actiepakket, en veel makita machines.

Ben zelf ook nog ook wel benieuwd of er nog meer leuke deals komen.
Ik ga klium eens in de gaten houden. Kijken of ze nog leuke machines in de aanbieding hebben. Dank u voor het meld. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 20:49

sjirafje

No inspirational quotes here

Framoes schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 06:05:
[...]
Nog niet echt. Alleen twee schroefjes om een lampje in een Ikea nachtlampje te vervangen. De pasvorm van het bitje was daarbij goed en ik vind de bithouder sowieso prima in de hand liggen.

Het voelt aan als kwalitatief goed spul. Nou is mijn ervaring met Xiaomi goed. De kwaliteit van hun producten is vrij hoog. Wiha heeft volgens mij ook een hoge kwaliteitsstandaard, dus denk dat je je geen buil kan vallen aan deze set.
Dank voor je reactie.
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 06:19:
[...]

Het setje wordt op Amazon maar 'zozo' beoordeeld.
De handgreep is briljant maar de bitjes zijn toch niet je-van-het.
Daar had ik meer van verwacht. :P

Mijn eigen Gearbest Xiaomi Wiha setje moet nog binnenkomen, wat gaat dat traag zeg en de track & trace is weinig meer dan een globale indicatie. :+

[...]

Nadeel van dit Xiaomi Wiha setje is de onvolledigheid.
Zo zitten er geen PZ bitjes in, beetje storend imho.

Heb zelf enkele superhandige setjes van oa Wera, PB en Wiha maar die zijn alle veel duurder en uiteindelijk kun je er net zoveel mee als met een goedkope Mannesmann set. _/-\o_

[...]
R2D2 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:10:
[...]

Ik zou dan zelf eerder voor deze gaan, https://eustore.ifixit.co...=modal&utm_content=145299

Gebruik het setje nu al een klein half jaar naar volle tevredenheid. Bits blijven heel, handgreep is prima en ik heb nog nooit mis gegrepen qua type bit. Ik heb destijds nog even zitten twijfelen om niet gewoon een set van Wiha, Wera (waar ik praktisch alle normale schroevendraaiers van heb) of Facom aan te schaffen maar de iFixit 64 bit set bevalt uiteindelijk prima.
henkie196 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:28:
En Wiha en Wera hebben zo'n driehoeks bit niet in het assortiment zitten, bij mijn weten. Behoorlijk complete set van iFixit als ik dat zo zie, als de passing ook goed is.
Pfff lastig hoor. Ik gebruik nu een vellemann torx setje en daarvan zie je gewoon dat de tandjes van de kleinere maten beginnen te verbuigen, verder heb ik nog een paar van die merkloze mini-schroevendraaier setjes waarbij van bij de kleine sleufschroevendraaiers de hoekjes afbreken en natuurlijk PZ ontbreekt...
Voor de grotere maten heb ik een Facom protwist setje die me prima bevalt.

Die Wera set vind ik wel erg duur, die Wiha set zijn vooral grote/standaard maten.

Dat iFixit setje ziet er wel geschikt uit, en de meeste reviews zijn positief, zeker over de bithouder, maar je leest ook in een paar reviews dat de bitjes toch niet helemaal lekker zijn.

Bedankt voor de imput, ik vrees dat ik nog even verder blijf zoeken en twijfelen :+

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Annuk schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:54:
@CappieL je kunt evt. je tafel ook nog "modulair" maken natuurlijk en dan het idee van @Verstekbakker uitvoeren door er iets van wielen onder te plaatsen.

Dus geen vaste L vorm, maar 2x een I vorm ofzo ;) Kan in mijn ogen ook makkelijk zijn als je met wat grotere dingen bezig bent die niet op je L passen maar wel kunnen werken als je de tafels naast elkaar/tegenover elkaar kunt zetten.
Op de tekening heb ik ook 2 losse elementen staan die ik dan wilde verbinden. Aan de muurzijde zou ik het frame met blad dan aan de muur bevestigen. Ik kan hier natuurlijk ook gewoon poten met wielen van kunnen maken.
Laten we daar verder over discussiëren in het Klussende Tweaker topic.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 22:03
Framoes schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:55:
Wat is nou hét merk voor een goeie en betaalbare afstandsmeter? Zit er een beetje over te denken er een aan de sint te vragen. Bij voorkeur natuurlijk met bt connectie om informatie naar m'n telefoon te sturen.

Ken ze eigenlijk vooral van Bosch en DeWalt en weet dat Makita ze ook verkoopt.
Ik heb net via Amazon.de deze meter binnen, reviews ok, en alles werkt prima,28 euro en als je gratis prime probeert geen verzendkosten.
EDIT, link hersteld

[ Voor 2% gewijzigd door linp op 23-11-2017 10:12 . Reden: link hersteld ]

Verwijderd

linp schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:23:
[...]
Ik heb net via Amazon.de [url="https://https://www.amazon.de/Klassischer-Laser-Entfernungsmesser-Distanzmessger%C3%A4t-Messeinheit-Hintergrundbeleuchtung/dp/B01MUBX4ZU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1511389161&sr=8-1&keywords=Tacklife+HD+40"]deze[/url] binnen
error: "Hmm. We’re having trouble finding that site."
henkie196 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:28:
En Wiha en Wera hebben zo'n driehoeks bit niet in het assortiment zitten, bij mijn weten.
Het is inderdaad een gemiste kans van Wiha dat er in hun System 4 en System 6 zo'n geringe variëteit is terug te vinden.
Het iets dikkere System 6 biedt een ruimere variatie, al zou je ook daar meer tamperproof passingen willen terugzien.

wechselklingen-set-system-6-gemischt-11-tlg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1z36yyt.jpg

Mijn eigen favoriete System 4 setje komt nog uit de tijd van vóór de smartphone en tablets en toen had je die 'exotische' passingen nog niet nodig, maar het lijkt er op dat bij Wiha de klok sinds die tijd heeft stilgestaan. :+

Tot nu toe ben ik trouwens nog nergens een tamperproof triwingbit (mét boorgat) tegen gekomen, terwijl ik de schroefjes wel met enige regelmaat in apparaten terugzie.
Heb er op de draaibank een paar uit standaard triwingbitjes geboord en dat viel gezien de hardheid van de bits niet echt mee. :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2017 03:32 ]

• henkie196
  • Niet online
Hey, in ieder geval hebben die Wiha system 4 setjes ook de kleinere maten torx en PH, ik zit nog steeds te wachten tot PB Swiss eens met een TX5 en PH000 komt voor mijn favoriete Teleskop set. Laat staan dat daar tamperproofs bij zitten ;)

Maar van die speciale bitjes (driehoek, spanner, triwing) zijn al lastig genoeg om te vinden, met gaatjes er in zijn nog weer een stuk lastiger te vinden (inbus en torx niet, maar PH met gat, of iets anders exotisch is bijna niet te vinden).

• Raymond
Ik heb een proxxon setje daarvoor:
https://www.proxxon.com/en/industrial/23107.php

Maar daar zit ook geen triwing met gat in, alleen zonder

• Framoes
linp schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:23:
[...]

Ik heb net via Amazon.de [url="https://https://www.amazon.de/Klassischer-Laser-Entfernungsmesser-Distanzmessger%C3%A4t-Messeinheit-Hintergrundbeleuchtung/dp/B01MUBX4ZU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1511389161&sr=8-1&keywords=Tacklife+HD+40"]deze[/url] binnen, reviews ok, en alles werkt prima,28 euro en als je gratis prime probeert geen verzendkosten.
Daar zat ik ook al naar te kijken als alternatief voor de duurdere modellen van Leica en Bosch.

Je kan er ook oppervlaktes mee berekenen. Werkt dat een beetje? En zit er nou Bluetooth op? De plaatjes doen overkomen alsof je er hele plattegronden mee kan optekenen.

• linp
error: "Hmm. We’re having trouble finding that site."
Verzuimd de link te checken, werkt nu.

• linp
Framoes schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:10:
[...]

Daar zat ik ook al naar te kijken als alternatief voor de duurdere modellen van Leica en Bosch.

Je kan er ook oppervlaktes mee berekenen. Werkt dat een beetje? En zit er nou Bluetooth op? De plaatjes doen overkomen alsof je er hele plattegronden mee kan optekenen.
Nee, geen bluetooth.
oppervlakte en kubieke inhoud berekenen is een fluitje van een cent, als je wat meer wilt weten over de mogelijkheden in de praktijk kun je dit filmpje bekijken, ik heb deze uitleg zelf gebruikt omdat ik de Pythagoras metingen niet helemaal snapte, maar eenmaal uitgelegd is het simpel te gebruiken.
Wel was het noodzakelijk eerst het apparaat te kalibreren, nu meet ik tot op de millimeter nauwkeurig.

• Verstekbakker
  • Niet online
Heeft iemand zo'n (blauwe) Bosch meter met BT? Gebruik je het vaak? Werkt het ook echt fijn? Misschien ook wel een goede afweging als je zo'n ding wil kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verstekbakker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:40:
Heeft iemand zo'n (blauwe) Bosch meter met BT? Gebruik je het vaak? Werkt het ook echt fijn? Misschien ook wel een goede afweging als je zo'n ding wil kopen...
Ik heb de (blauwe) GLM 50 C inmiddels een jaar in gebruik en dat is meestal standalone, zonder de Bluetooth functionaliteit. Bluetooth is met name handig bij het optekenen van plattegronden van ruimtes in combinatie met de Bosch app (gebruik hier zelf een iPad voor). Hierdoor hoef je niet alles handmatig over te tikken, maar kun je de meetresultaten gewoon selecteren in de app.

Buiten de Bluetooth functionaliteit kan ik de meter in ieder geval ook gewoon aanraden. Zeer nauwkeurig en door het kleine formaat goed in de hand liggend en makkelijk bij je te steken. Mijn vorige meter was net te groot hiervoor en dus altijd buiten handbereik als je 'm nodig had :P Verder een goed verlicht kleurenscherm, schroefdraad voor een statief en bijzonder handige functies die je op een eenvoudigere meter niet vindt, zoals een uitzetfunctie, hellingmeter of indirecte hoogtemeting.

• Framoes
Verstekbakker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:40:
Ben ik wel €50 meer (of meer) kwijt. Als die van €28 ook voldoet en bt geen echt grote voordelen biedt, is dat de beste optie.

• Verstekbakker
  • Niet online
Framoes schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:56:
[...]

Ben ik wel €50 meer (of meer) kwijt. Als die van €28 ook voldoet en bt geen echt grote voordelen biedt, is dat de beste optie.
Nou bekijk de reactie hierboven en bekijk die app eens. Als dat fijn werkt dan is het misschien wel 50 euro waard. Kunnen wij natuurlijk niet voor jou beslissen. En waarschijnlijk kun je dat ook pas zelf beslissen na aankoop en dan is het te laat want dan heb je al geinvesteerd 8)7

Anyway, het is nog geen pakjesavond, dus je hebt nog even de tijd om wakker te liggen.

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:01:
[...]

Nou bekijk de reactie hierboven en bekijk die app eens. Als dat fijn werkt dan is het misschien wel 50 euro waard. Kunnen wij natuurlijk niet voor jou beslissen. En waarschijnlijk kun je dat ook pas zelf beslissen na aankoop en dan is het te laat want dan heb je al geinvesteerd 8)7

Anyway, het is nog geen pakjesavond, dus je hebt nog even de tijd om wakker te liggen.
En de vraag hoe vaak je 'm gaat gebruiken .. voor het aanleggen van een vloertje is het misschien overkill. Ga je een huis grondig verbouwen, is het weer wat anders. Leg je een complete woonwijk aan, dan lijkt het me zeker geen overbodige luxe.
Nu zijn er ook verschillende apps waar je maten kunt invoeren (volgens mij zelfs van Bosch), dus voor één kamertje / project zou ik niet gelijk eentje met BT nemen. Ik zou eerder investeren in een paar goede boren, daar heb je volgens mij meer aan :)

==
hoi

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Uiteraard houden we elkaar morgen op de hoogte van alle goeie online (black friday) deals?

*Jelte heeft al 2 maandjes geen gereedschap meer gekocht :)

Revive the guild!

• linp
Eusebius schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:34:
En de vraag hoe vaak je 'm gaat gebruiken
In mijn geval had ik eigenlijk nooit de behoefte gevoeld om zo'n digitale afstandmeter aan te schaffen, de rolband of de duimstok is toch voldoende?
Maar toen ik laatst wat stormschade had aan het dak van de schuur, en op een steiger staand de afstand naar de volgende nokgording moest meten, Was dat knap lastig, uiteindelijk een lange lat gepakt en die afgetekend.
Toen zag ik dit apparaatje staan op Amazon, en dacht, toch wel handig....
Dus ik heb het nog niet veel daadwerkelijk met klussen gebruikt, maar ik zie, in mijn geval, dat het best in sommige situaties heel erg handig kan zijn, er zitten ook genoeg geheugen plaatsen in, dus als je een aantal dingen achter elkaar meet hoef je niet alles direct op te schrijven.
Inderdaad ik werk gewoon met een opschrijfboekje in mijn borstzak, geen bluetooth nodig >:)
Dus of je meer of minder mogelijkheden nodig hebt, dat is natuurlijk een keuze; de bouwkwaliteit van het apparaat zelf en de accuraatheid vind ik uitstekend. Over de levensduur kan ik uiteraard niets zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Jelte,89 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:01:
Uiteraard houden we elkaar morgen op de hoogte van alle goeie online (black friday) deals?

*Jelte heeft al 2 maandjes geen gereedschap meer gekocht :)
Ach, arme jongen, wat is het leven toch hard. Al 2 maanden geen gereedschap gekocht..... :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

L.N. schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:16:
[...]

Ach, arme jongen, wat is het leven toch hard. Al 2 maanden geen gereedschap gekocht..... :P
Je moet toch een excuus hebben, >:)

Revive the guild!

• Framoes
Verstekbakker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:01:
[...]

Door die reactie leek de BT toevoeging me nou juist niet het extra geld waard. Het kwam over alsof het wel handig was, maar dat het op een apparaat zelf bereken van oppervlakte en inhoud net zo goed werkt.
Eusebius schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:34:
[...]

En de vraag hoe vaak je 'm gaat gebruiken .. voor het aanleggen van een vloertje is het misschien overkill. Ga je een huis grondig verbouwen, is het weer wat anders. Leg je een complete woonwijk aan, dan lijkt het me zeker geen overbodige luxe.
Nu zijn er ook verschillende apps waar je maten kunt invoeren (volgens mij zelfs van Bosch), dus voor één kamertje / project zou ik niet gelijk eentje met BT nemen. Ik zou eerder investeren in een paar goede boren, daar heb je volgens mij meer aan :)
Voor van alles. Wil uiteindelijk als timmerman voor mezelf beginnen. Een laser helpt bij efficiënt werken en dat levert weer geld op.

Daarnaast hoor ik van timmermannen en aannemers uit m'n omgeving dat ze zelf ook zijn begonnen met goedkopere lasers e.d.

Die laser van €28 heeft bijvoorbeeld een even grote afwijking als die groene Bosch van €70+ dus daar moet ik het niet voor doen. En die met BT (dus echt extra mogelijkheden) is gelijk €107. Als ik uiteindelijk toch meer wil, is die €28 geen gigantische investering en kan ik altijd nog een duurdere kopen.

• L.N.
Framoes schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:14:
[...]

Door die reactie leek de BT toevoeging me nou juist niet het extra geld waard. Het kwam over alsof het wel handig was, maar dat het op een apparaat zelf bereken van oppervlakte en inhoud net zo goed werkt.

[...]

Voor van alles. Wil uiteindelijk als timmerman voor mezelf beginnen. Een laser helpt bij efficiënt werken en dat levert weer geld op.

Daarnaast hoor ik van timmermannen en aannemers uit m'n omgeving dat ze zelf ook zijn begonnen met goedkopere lasers e.d.

Die laser van €28 heeft bijvoorbeeld een even grote afwijking als die groene Bosch van €70+ dus daar moet ik het niet voor doen. En die met BT (dus echt extra mogelijkheden) is gelijk €107. Als ik uiteindelijk toch meer wil, is die €28 geen gigantische investering en kan ik altijd nog een duurdere kopen.
Op AliExpress zijn ze nog wat goedkoper. Daar zijn er genoeg te vinden onder de €20.

• Verstekbakker
  • Niet online
Framoes schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:14:
[...]

[...]

We hebben het over deze van 40M toch? Bij mij staat dat hij in NL niet geleverd wordt, weet niet of ik de verkeerde heb natuurlijk. De 60M is een paar euro duurder maar wordt op mijn scherm wel in NL geleverd.

Anyway, 110 uitgeven in een keer voor iets wat je misschien nooit gebruikt is onzin. Kijk of je dat ding van +/- 30 uberhaupt zo nu en dan gebruikt. De timmermannen in mijn buurt kennen eigenlijk alleen yellow popler, weten niet wat Bluetooth is. Ze gebruiken zo'n ding eigenlijk echt zelden, alleen wanneer ze de hoogte van een hoog plafond moeten hebben ofzo. Ergens waar ze met de rolmaat niet bij kunnen.

Ik zelf heb zo'n ding niet en vroeg me af wat zo'n app eigenlijk toevoegt, maar als ik het zo lees dan valt dat eigenlijk ook allemaal wel mee. Opp. berekenen etc. lijkt me dan wel weer een uitkomst, want daar moet ik altijd een rekenapp(araat) voor erbij pakken. Voor mij zou alleen dat een reden zijn om zo'n ding te hebben.

• Framoes
Verstekbakker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:59:
[...]

We hebben het over deze van 40M toch? Bij mij staat dat hij in NL niet geleverd wordt, weet niet of ik de verkeerde heb natuurlijk. De 60M is een paar euro duurder maar wordt op mijn scherm wel in NL geleverd.
Bij mij worden ze allebei door Amazon zelf en ook in NL geleverd. Heb een prime abo, misschien is dat het?
Anyway, 110 uitgeven in een keer voor iets wat je misschien nooit gebruikt is onzin. Kijk of je dat ding van +/- 30 uberhaupt zo nu en dan gebruikt. De timmermannen in mijn buurt kennen eigenlijk alleen yellow popler, weten niet wat Bluetooth is. Ze gebruiken zo'n ding eigenlijk echt zelden, alleen wanneer ze de hoogte van een hoog plafond moeten hebben ofzo. Ergens waar ze met de rolmaat niet bij kunnen.

Ik zelf heb zo'n ding niet en vroeg me af wat zo'n app eigenlijk toevoegt, maar als ik het zo lees dan valt dat eigenlijk ook allemaal wel mee. Opp. berekenen etc. lijkt me dan wel weer een uitkomst, want daar moet ik altijd een rekenapp(araat) voor erbij pakken. Voor mij zou alleen dat een reden zijn om zo'n ding te hebben.
Het is vooral handig om snel afstanden/oppervlakten te kunnen pakken. Afstandsmeter pakken, knopje drukken en je hebt de afstand. Zelfde met plafonds. Het is een aanvulling op een duimstok en rolmaat.

Die 40m of 60m van Tacklife zijn dus gewoon prima. Doen wat ze moeten doen en zijn goedkoop.

• linp
Verstekbakker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:59:
[...]
We hebben het over deze van 40M toch? Bij mij staat dat hij in NL niet geleverd wordt,
Ik had idd Prime genomen voor deze aankoop, maar dit was geen vereiste.
Heb net amazon.de in een private window geopend en ik kan alle modellen kopen.
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.org/g66hbz6q7/x2scrap16.png

• Verstekbakker
  • Niet online
Bij mij wordt hij nu ook gewoon geleverd. Ik heb ook Prime, dus dat is het niet geweest. Het zal wel weer in orde zijn!

• M4uSzi
  • Laatst online: 02-02-2021
Www.gereedschapcentrum.nl heeft vanaf morgen ook black Friday aanbiedingen.
Bestellingen vanaf 25 euro gratis verzending. En tot 70%.

Ik ga zeker even in de gaten houden. Nog het een en andere op verlanglijstje staan.

PSN - M4uSzi // -

• Artbij
M4uSzi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:11:

Ik ga zeker even in de gaten houden. Nog het een en andere op verlanglijstje staan.
Aanbiedingen staan al online.
Twijfel over de DF031. Moet 29,- kosten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
https://www.klium.nl/fest...-fs-actiepakket-ii-371881

mooie prijs en je krijgt er twee klemmen bij (Die ook stervensduur zijn)

https://www.amazon.de/Bos...TF8&qid=1511480371&sr=1-9

Bosch kolomboormachine voor 180

[ Voor 36% gewijzigd door Raymond op 24-11-2017 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
M4uSzi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:11:

Nette aanbiedingen, alleen is Gereedschapcentrum wel het laatste waar ik nog iets koop. Ik heb ooit problemen met een, bij deze toko gekochte, Makita lader gehad. Naar de lokale dealer/bouwgroothandel gebracht voor reparatie. Een dag later krijg ik bericht dat op de lader eigenlijk geen garantie zit omdat eraan is gerommeld. Kreeg toen te horen dan gereedschapscentrum over de hele wereld zijn spullen haalt en stickers veranderen of omsolderen. Makita wil dan ook absoluut geen zaken doen met Gereedschapcentrum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Vandaag weer een assortiment van Bosch in de aanbieding bij Amazon. Deze keer de groene. Voor de laserboys staan er toevallig ook verschillende lasermeters tussen. Niet te lang mee wachten, vorige keer was het ook maar tijdelijk...

-edit- En ik heb een Bosch PBD40 kolomboormachine voor 150 euro op de kop getikt. Prijs staat op 180, maar je krijgt nog eens 15% kassakorting! Net mijn oude kolomboormachine begraven, komt goed uit!

-edit2- @Raymond kwam er ook al mee zie ik. Maar geen 180 dus, maar 150.

[ Voor 39% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2017 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Verstekbakker Hoe kom je aan die kassakorting?

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond op 24-11-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

PoweRoy

funky!

Ik heb zelf deze afstandmeter van alieexpress:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Sl4rSpXXXXc4XFXXq6xXFXXXD/SNDWAY-laser-afstandsmeter-40-M-60-M-80-M-100-M-afstandsmeter-trena-laser-tape-afstandsmeter.jpg

https://nl.aliexpress.com/item/SNDWAY-40M-60M-80M-laser-distance-meter-rangefinder-trena-laser-tape-range-finder-build-measure-device/32658527758.html

Heb hem al een tijdje binnen maar nog niet gebruikt of getest :/

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Hmm die zogenaamd goedkope cirkelzaag van €25 bij de Lidl is nog steeds online uitverkocht...
Dat is hij al sinds deze week, dus misschien dat ze het zijn vergeten te wijzigen/aan te vullen of hij was met 2 seconden uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 10-10 10:25
Verstekbakker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 01:58:
Vandaag weer een assortiment van Bosch in de aanbieding bij Amazon. Deze keer de groene. Voor de laserboys staan er toevallig ook verschillende lasermeters tussen. Niet te lang mee wachten, vorige keer was het ook maar tijdelijk...

Thnx! Nieuwe bovenfrees :) :)

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
Remy!!!! schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:01:
Hmm die zogenaamd goedkope cirkelzaag van €25 bij de Lidl is nog steeds online uitverkocht...
Dat is hij al sinds deze week, dus misschien dat ze het zijn vergeten te wijzigen/aan te vullen of hij was met 2 seconden uitverkocht.
Ik heb net in de (fysieke) winkel de invalcirkelzaag met geleiderails (€60,-) gehaald.
In deze winkel hadden ze de cirkelzaag wel liggen (stuk of 10). Mijn advies is daarom ook, ga even informeren bij je plaatselijke winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door CappieL op 24-11-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar Black Friday deals maar ik kom weinig tegen eigenlijk.

Mocht je zin hebben in grasduinen dan zijn de warehouse deals nu wel extra aantrekkelijk (open box spullen) extra 20% korting.

FFX uit de UK doet ook mee, maar daar valt weinig op moet ik zeggen: https://www.ffx.co.uk/tools/BlackFriday/~/1/5

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Dzine schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:32:
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar Black Friday deals maar ik kom weinig tegen eigenlijk.

Mocht je zin hebben in grasduinen dan zijn de warehouse deals nu wel extra aantrekkelijk (open box spullen) extra 20% korting.

FFX uit de UK doet ook mee, maar daar valt weinig op moet ik zeggen: https://www.ffx.co.uk/tools/BlackFriday/~/1/5
https://www.klium.nl/black-friday-gereedschap-c74211

Niet spectaculair nee

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie het, wanneer je hem in de mand stopt, krijg je die korting.

Ik kon me niet inhouden en heb hem ook besteld. Al vaker naar dat ding gekeken en hij stond op mn verlanglijstje om "ooit" te kopen als ik hem nodig had voor een specifiek klusje.

Maar als je er 100 euro korting op krijgt, dan kan ik niet van de bestelknop afblijven :+ Ook al past het me nu niet en is het overbodig.

Eerste echt goede passende aanbieding die ik gezien heb in black friday :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Raymond schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:37:
[...]

Ik zie het, wanneer je hem in de mand stopt, krijg je die korting.

Ik kon me niet inhouden en heb hem ook besteld. Al vaker naar dat ding gekeken en hij stond op mn verlanglijstje om "ooit" te kopen als ik hem nodig had voor een specifiek klusje.

Maar als je er 100 euro korting op krijgt, dan kan ik niet van de bestelknop afblijven :+ Ook al past het me nu niet en is het overbodig.

Eerste echt goede passende aanbieding die ik gezien heb in black friday :)
Ook ik kon me niet inhouden. Wilde nog ooit een kolomboor kopen en dit is natuurlijk een mooi moment 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik ben nog wel in de markt voor een Japanse beitel, vind ik gewoon een gaaf ding

Zoiets en dan voor 20-30 euro met een breedte van 35mm+ ofzo

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Korting krijg je bij de kassa als het goed is ja. Die kolomboormachine staat overal voor rond de 290 euro. Die 150 is een feestje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:11
Behalve het prijsverschil en misschien het formaat, wat zijn de voordelen van de Bosch kolomboor?

Kan iemand me overtuigen dat ik toch beter die Bosch kan kopen ipv bv een HBM 16? Ben al een tijdje aan het zoeken en had eigenlijk bedacht dat die HBM16 meer functionaliteit zou hebben, maar 100+ euro verschil is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:22

Vliegvlug

Flight Simple

-edit- En ik heb een Bosch PBD40 kolomboormachine voor 150 euro op de kop getikt. Prijs staat op 180, maar je krijgt nog eens 15% kassakorting! Net mijn oude kolomboormachine begraven, komt goed uit!

Bedankt voor de tip d:)b

Wilde al een tijdje een kolomboor maar had me er nog niet in verdiept.
Maar voor deze prijs en het feit dat andere hier 'm ook aangeschaft hebben heb ik niet moeilijk gedaan en gewoon op de 'koop'-knop gedrukt! :P

Aangezien de kleur groen is gaat het hier dan om de consumentenversie?
(niet dat dat een probleem is, vroeg me 't gewoon af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
pimlie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:09:
Behalve het prijsverschil en misschien het formaat, wat zijn de voordelen van de Bosch kolomboor?

Kan iemand me overtuigen dat ik toch beter die Bosch kan kopen ipv bv een HBM 16? Ben al een tijdje aan het zoeken en had eigenlijk bedacht dat die HBM16 meer functionaliteit zou hebben, maar 100+ euro verschil is best veel.
Kijk eens op YouTube voor wat gebruikersvideos van het ding. Ik wilde hem voor het traploos toerental instellen met een knop in plaats van een riem moeten omleggen.
Vliegvlug schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:10:
[...]

Bedankt voor de tip d:)b

Wilde al een tijdje een kolomboor maar had me er nog niet in verdiept.
Maar voor deze prijs en het feit dat andere hier 'm ook aangeschaft hebben heb ik niet moeilijk gedaan en gewoon op de 'koop'-knop gedrukt! :P

Aangezien de kleur groen is gaat het hier dan om de consumentenversie?
(niet dat dat een probleem is, vroeg me 't gewoon af)
Groen is niet zo zeer bedoeld voor de professionele gebruiker die hem 8 uur per dag, 5 dagen in de week, 10 jaar lang aan één stuk wil laten draaien. Voor iemand die hem alleen in het weekend gebruikt is groen nog steeds 100x beter dan een Chinees. Het is Bosch, dus dat zit wel goed.

En nu moet ik toch even van de bestelknop gaan afkicken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:20:
[...]
Kijk eens op YouTube voor wat gebruikersvideos van het ding. Ik wilde hem voor het traploos toerental instellen met een knop in plaats van een riem moeten omleggen.
Zolang de toerentalregeling nog werkt is het handig ja. ;)

Aan de andere kant doet mijn eigen HBM lookalike 'avant-la-lettre' (alleen een groter formaat uit een andere tijd) het na 30 jaar nog net zo goed als toen ik hem kocht. _/-\o_
Er zit niet bijster veel op dat megablok graniet, maar zoiets raakt dus ook niet defect en precies boren doet het ding nog als geen ander en als het moet past er een motorblok onder.

Het omleggen van de riemen heeft trouwens weinig om het lijf, ik kies eigenlijk alleen een laag toerental als er subtiel getapt moet worden. :+
Je moet voor zo'n kolos alleen wel "een plekje" hebben en dat is meteen het grote voordeel van zo'n compacte Bosch.

Ook zo'n compacte Bosch werkt sowieso beter dan een losse 230V boormachine in een wankele standaard/kolomboor.
Voor iemand die hem alleen in het weekend gebruikt is groen nog steeds 100x beter dan een Chinees. Het is Bosch, dus dat zit wel goed.
Duhh, je bedoelt Bosch "made in Taiwan". _O-

Ik vermoed dat het Bosch plaatje op deze machine vooral bedoeld is als een herinnering/verkoopargument naar een donkerblauw verleden, maar dat dit groene ding in kwestie een lange zeereis in een container achter de rug heeft.
Maar dat hoeft tegenwoordig geen doorslaggevende disclaimer te zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Euh wil ik die Bosch gaan bestellen en kijken of ik m voor 150,- kan krijgen, staat'ie weer voor 262 op Amazon.de :-/

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:07:
[...]

Half woodworking.nl heeft er eentje en is er volgens mij wel tevreden mee, dus ik durf de gok wel te wagen.

Bovendien vroeg mn vriendin me: Waarvoor ga je hem gebruiken.

eehh. . . gaten boren? In dingen?

* Raymond denkt niet dat die machine een zwaar leven tegemoet gaat :+
dr was een reden waarom ik nog geen kolomboormachine had, die reden is dat ik mij altijd zonder heb kunnen redden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:07:
[...]

Aan de andere kant doet mijn eigen HBM lookalike 'avant-la-lettre' (alleen een groter formaat uit een andere tijd) het na 30 jaar nog net zo goed als toen ik hem kocht. _/-\o_
Er zit niet bijster veel op dat megablok graniet, maar zoiets raakt dus ook niet defect en precies boren doet het ding nog als geen ander en als het moet past er een motorblok onder.

Het omleggen van de riemen heeft trouwens weinig om het lijf, ik kies eigenlijk alleen een laag toerental als er subtiel getapt moet worden. :+
Je moet voor zo'n kolos alleen wel "een plekje" hebben en dat is meteen het grote voordeel van zo'n compacte Bosch.

Ook zo'n compacte Bosch werkt sowieso beter dan een losse 230V boormachine in een wankele standaard/kolomboor.

[...]

Duhh, je bedoelt Bosch "made in Taiwan". _O-

Ik vermoed dat het Bosch plaatje op deze machine vooral bedoeld is als een herinnering/verkoopargument naar een donkerblauw verleden, maar dat dit groene ding in kwestie een lange zeereis in een container achter de rug heeft.
Maar dat hoeft tegenwoordig geen doorslaggevende disclaimer te zijn. O-)
Oh jee we hebben er eentje met merk-issues... Ik maak me er niet zo'n zorgen om, ik gebruik het niet professioneel en ik ben niet gelovig.
Eusebius schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:10:
Euh wil ik die Bosch gaan bestellen en kijken of ik m voor 150,- kan krijgen, staat'ie weer voor 262 op Amazon.de :-/
Dan is hij waarschijnlijk uitverkocht helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:29:
[...]
Oh jee we hebben er eentje met merk-issues... Ik maak me er niet zo'n zorgen om, ik gebruik het niet professioneel en ik ben niet gelovig.
Dan ben ik net zo heiden als jij. _O-

Echte "merk issues" heb ik geloof ik niet, ik begin pas een beetje allergisch te worden als "groen" in beeld komt en als er dan ook nog een Chinese kerstboom aan knopjes/lampjes op zit dan vrees ik al snel het ergste.

Ik had het ding 'voor in de garage' al in m'n Amazon basket gestopt, maar blijkbaar net een paar seconden te lang gewacht.
Nu hoeft het niet meer, dus ga ik maar iets liefs voor het bazinnetje uitzoeken. *;

Misschien krijg ik dan vanavond ook weer vast voedsel.
Win-win :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
Mijn Optimum (https://www.vdhbv.nl/meta...boormachine-mk2-230-volt/) heeft volgens mij ook een lange reis uit het land van de electronische snoep vandaan (al staat er veel 'germany' op de machine), maar het is een erg fijne machine.

De Bosch PBD had ik wat moeite mee, om dat hij niet op de conventionele manier werkt. Je laat de boorkop naar het werkstuk zakken, ipv het werkstuk naar de machine toe te brengen. Totaal niet aan gewend, paar keer geprobeerd, maar kon er niet aan wennen. Ook het geluid van de boor, ben blijkbaar toch ouderwets.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Hier in Apeldoorn waren de €25,- cirkelzagen helaas overal uitverkocht...

Maaaar hij is nu wel online te bestellen :o Dus besteld! :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Remy!!!! op 24-11-2017 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
Remy!!!! schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:08:
Hier in Apeldoorn waren de €25,- cirkelzagen helaas overal uitverkocht...

Maaaar hij is nu wel online te bestellen :o Dus besteld! :*)
Online kan ik 'm wel in de winkelwagen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Had hem ondertussen al besteld, als het goed is is ie donderdag binnen.

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.