[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste
Acties:
  • 920.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluemoon23 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:53:
.......
Chroom-6 heeft wel degelijk een grenswaarde.
Ik ben geen toxicoloog laat staan patholoog-anatoom, maar dít zegt wiki er over:
nl.wikipedia.org/wiki/Chroom-6#Toxicologie_en_veiligheid

Ook in geval van gerechtigde twijfel zou ik dit ongeluk-in-wording toch maar liever niet vrijwillig opzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik geef zeker toe dat Chroom-6 smerig spul is.
Maar bij toxicologische stoffen slaat de (publieke) hysterie al snel toe.
Om dan mensen af te gaan raden om in hun schuurtje RVS te gaan lassen (zo vat ik deze zin van jou tenminste op: ) zou ik dit ongeluk-in-wording toch maar liever niet vrijwillig opzoeken, dat vind ik wel wat overdreven.

OPS (schildersziekte) is ook erg, professionele schilders lijden daar onder, vooral omdat men vroeger de gevaren niet erkende.
Maar hoeveel particulieren ken jij die daar aan lijden omdat ze thuis wel eens wat schilderden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
L.N. schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:31:
[...]

Pica Deep Hole Marker?

[video]

FORMcard?

[video]

Bench Cookies?

[video]

Hultafors TALMETER ?

[video]

Ganzo G201 multitool?

[afbeelding]

Roze mini Systainer (voor jezelf, vrouw/vriendin, dochters, zus, moeder, etc.) ?

[afbeelding]

Bessey XC - klemmen?

[afbeelding]
Erg leuke post, weer mooie ideeën opgedaan, meeste al wel eens gezien maar je vergeet het ook allemaal weer zo snel. Al staat een mooie bitset hoog op het lijste, die ALDI en verzamelrommel is leuk voor het simpele werk, maar uiteindelijk maak je er meer mee kapot dan je lief is. (vooral bij het uit elkaar halen van oud spul)

Heb in ieder geval weer wat om op een lijstje te zetten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Andyk125 op 07-11-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Deze is een beetje ongepast. ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 08-11-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluemoon23 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:29:
Ik geef zeker toe dat Chroom-6 smerig spul is.
Maar bij toxicologische stoffen slaat de (publieke) hysterie al snel toe.
Dat geldt inderdaad voor de eerste dagen na zo'n landelijke mededeling, het is juist daarna dat de gehele industrie plus maatschappij die toch vaak nuttige kennisgeving onderaan een stapel propt om vooral "vergeten" te worden.
Dat is met Chroom-6 niet anders, de gevaren waren al in de jaren '70 gevoeglijk bekend. :+
Om dan mensen af te gaan raden om in hun schuurtje RVS te gaan lassen (zo vat ik deze zin van jou tenminste op: ) zou ik dit ongeluk-in-wording toch maar liever niet vrijwillig opzoeken, dat vind ik wel wat overdreven.
Er zijn ook mensen die de gekende gevaren van het roken blijven ontkennen, dwars tegen alle wereldwijde rumoer in.
Over 10-20 jaar melden die zich alsnog verontwaardigd met kanker in een rechtbank om "de schande van deze verwerpelijke industrie" aan de kaak te stellen, want men was zich al die tijd van geen gevaar bewust geweest.
Right. :P

Ik las overigens af en toe nog wel rvs, maar dat doe ik zeker niet meer in een afgesloten en tochtvrij schuurtje zonder dampafzuiging of persoonlijk luchtfilter.
Wie dat wel doet moet het uiteraard zelf weten, maar zou intussen wel gewaarschuwd moeten zijn. :z
OPS (schildersziekte) is ook erg, professionele schilders lijden daar onder, vooral omdat men vroeger de gevaren niet erkende.
Maar hoeveel particulieren ken jij die daar aan lijden omdat ze thuis wel eens wat schilderden ?
Ik ken wel wat particulieren waar een stevig steekje aan los is, maar of dat van het schilderen met alkydverf komt?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Zo, na het lezen van de ervaringen hier ook een Metabo KGS216M gekocht bij Toolnation...

Ik heb bij de eerste ronde van mijn verbouwingen de plinten in verstek gezaagd met een of ander geleend Ferm ding, wat afweek van alle kanten... was niet optimaal... nu ik zo ver ben dat de rest van de plinten gezaagd moeten worden, wil ik dat graag met iets beter materiaal doen... Ik kan niet wachten :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 14:02
Het is weer bijna Black Friday. Aangezien ik wat gereedschap aan wil schaffen, is het de moeite om te wachten tot Black Friday?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Wanneer heb je het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Nodig vanaf 1-3. Nice to have vanaf morgen :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Freggel_United schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:31:
Zo, na het lezen van de ervaringen hier ook een Metabo KGS216M gekocht bij Toolnation...

Ik heb bij de eerste ronde van mijn verbouwingen de plinten in verstek gezaagd met een of ander geleend Ferm ding, wat afweek van alle kanten... was niet optimaal... nu ik zo ver ben dat de rest van de plinten gezaagd moeten worden, wil ik dat graag met iets beter materiaal doen... Ik kan niet wachten :)
Jammer dat je niet eerst op Amazon hebt gekeken...

Dan is Toolnation met 210 ex btw toch net iets te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@artbij Dan kan je wel even wachten idd tot de feestdagen. Amazon biedt nu ook prima aan in NL, dus lekker goedkoop verzenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 08-11-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:35:
@artbij Dan kan je wel even wachten idd tot de feestdagen. Amazon biedt nu ook prima aan in NL, dus lekker goedkoop verzenden.
Amazon.de verstuurt toch al tijden alles gratis vanaf 30 euro orderwaarde :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:09:
[...]
Amazon.de verstuurt toch al tijden alles gratis vanaf 30 euro orderwaarde :|
Nee helaas niet "alles", was het maar waar. :+
Amazon.de verstuurt afaik alleen gratis vanaf €29 als dat duidelijk wordt vermeld, of als het expliciet "Prime" is.

Een hele reut aan aanbieders op Amazon rekent de verzending apart en tegen tarieven die flink uiteen kunnen lopen.
Zo er al überhaupt naar NL wordt verscheept. ;)

Je komt er meestal pas achter als je daadwerkelijk probeert af te rekenen en de deur voor je neus dichtvalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27

Vliegvlug

Flight Simple

Kwam deze vandaag tegen in mijn mailbox, 2x Makita BL1850 voor €150:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/3499wlx.jpg

Heb er zelf geen twee nodig hoewel één wel handig zou zijn voor mijn recipro, die 2Ah accu’s die ik heb gaan er wel erg snel doorheen. :P
Maar zo vaak gebruik ik dat ding niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 08-11-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 21:18
Vliegvlug schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:33:

[afbeelding]

Heb er zelf geen twee nodig hoewel één wel handig zou zijn voor mijn recipro, die 2Ah accu’s die ik heb gaan er wel erg snel doorheen. :P
Dan koop je er één bij Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 20:56

talin

ES-MA

Vliegvlug schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:33:

[afbeelding]

Maar zo vaak gebruik ik dat ding niet.
das geen geld!
ik heb dan Bosch en via Ebay 2 voor 40,- per stuk 18v 6A op de kop kunnen tikken in een veiling, 1 gebruik ik voor de Pendelzaag en de ander voor de schroeftol.
daarvoor had ik de standaard 2A accu's erbij, die liggen nu niks te doen in de hoek.
daar had ik er 3 van waarvan er altijd 1 op de lader lag.
ik gebruik die 6A een hele dag en dan zit ik op eind van de dag op 20%
( nieuw dak op boerderij uit 1880)

dus als dit goede accu's zijn heb je hier voor de komende 10 jaar profijt van.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze BL1850B accu heeft zelfs het 'voordeel' dat het de duurdere "B" versie is met standaard led aanduiding voor de conditie van de lading.
Omdat dit een artikel is voor Prime abonnees was het hier (als test!!) even goochelen om de accu's correct in het mandje te krijgen.

Voor twee accu's krijg ik dan dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NAxeKQa.jpg

------------------------

Werkzeugstore24 heeft ook een aardig prijsje maar daar komen nog wel verzendkosten bij, waardoor het even calculeren is vanaf welke hoeveelheid accu's dat de moeite waard wordt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

mag ik dan ook nog even deze Ebay verkoper als tip geven: Nigeldon
daar heb ik al heel wat koopjes bij kunnen doen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

talin schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:48:
mag ik dan ook nog even deze Ebay verkoper als tip geven: Nigeldon
daar heb ik al heel wat koopjes bij kunnen doen.
Altijd fijn om een goede referentie van een betrouwbare verkoper te horen, maar in dit geval is de verkoper met €99,- voor een enkele BL1850B aan de dure kant en dan komt er nog €15 per accu(!!) aan verzendkosten bij.

Het kan aan mij liggen, maar op eBay is het een heel gehannes om (in een geval als dit) meerdere accu's tegelijk te bestellen en de verzendkosten niet evenveel keer te zien doortikken. :P
Ik had het vorige week nog toen ik meerdere magnetische bar's bestelde om tools aan op te hangen en er net zoveel keer aan verzendkosten werd opgeteld.
Voor je het weet betaal je meer aan verzendkosten dan aan de artikelen zelf. :+

Nu kun je wel een "gecombineerde verzending" aanvragen bij de verkoper die de verzendkosten in potentie drukt, maar in het standaard bestelproces van eBay zie ik deze genoemde optie nergens terug.
In mijn geval moest ik dus eerst een belachelijke hoeveelheid aan verzendkosten afrekenen, om pas ná PayPal betaling de kosten terug te claimen en maar af te wachten of dat goed ging aflopen.

Het druist in tegen het economische principe dat het niet slim is een nieuwe auto te kopen (ongeacht de vraagprijs) en pas achteraf naar de korting te vragen.
Op de een of andere manier is dat slecht geregeld op eBay en een potentiële bron voor oeverloze discussie en "misverstanden". :X

Hoe pak jij dat aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 00:41:
[...]

Altijd fijn om een goede referentie van een betrouwbare verkoper te horen, maar in dit geval is de verkoper met €99,- voor een enkele BL1850B aan de dure kant en dan komt er nog €15 per accu(!!) aan verzendkosten bij.

Het kan aan mij liggen, maar op eBay is het een heel gehannes om (in een geval als dit) meerdere accu's tegelijk te bestellen en de verzendkosten niet evenveel keer te zien doortikken. :P
Ik had het vorige week nog toen ik meerdere magnetische bar's bestelde om tools aan op te hangen en er net zoveel keer aan verzendkosten werd opgeteld.
Voor je het weet betaal je meer aan verzendkosten dan aan de artikelen zelf. :+

Nu kun je wel een "gecombineerde verzending" aanvragen bij de verkoper die de verzendkosten in potentie drukt, maar in het standaard bestelproces van eBay zie ik deze genoemde optie nergens terug.
In mijn geval moest ik dus eerst een belachelijke hoeveelheid aan verzendkosten afrekenen, om pas ná PayPal betaling de kosten terug te claimen en maar af te wachten of dat goed ging aflopen.

Het druist in tegen het economische principe dat het niet slim is een nieuwe auto te kopen (ongeacht de vraagprijs) en pas achteraf naar de korting te vragen.
Op de een of andere manier is dat slecht geregeld op eBay en een potentiële bron voor oeverloze discussie en "misverstanden". :X

Hoe pak jij dat aan??
Dat is overigens heel de reden dat ik niet bestel bij eBay. De verzendkosten zijn soms belachelijk en het bestelproces en de moeilijke communicatie erbij maakt het nog minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

ik gebruik Ebay al zeker een jaar of 20 en mijn ervaring is, even een mailtje richting verkoper en alles word geregeld.
het zijn meestal ook particulieren die ook geen zin hebben om 2 dezelfde artikelen in 2 dozen te doen en naar hetzelfde adres te sturen.
die zijn er ook mee geholpen dat ze 1 doos kunnen zoeken, daar alles in 1x adres erop te schrijven en naar de post te brengen.
een mail in de taal waar de verkoper vandaan komt helpt ook wel, ik hoor wel eens dat mensen Engelse mails naar een Fransman of Duitser gaan sturen en dat er dan moeilijk gedaan word.
als ik in mijn beste Duits een mail naar verkoper stuur ( ook wellicht vooraf ) word er goed gereageerd.

ik zie soms iets op Ebay.de staan waar dan alleen binnen DE verstuurd word, ff een mailtje dat ik de extra kosten op me wil nemen als diegene ook naar NL wil sturen is nog nooit een probleem geweest.
daarnaast heb ik nog familie net over de grens waar ik nog wel eens kom waar ik spullen naar toe zou mogen laten sturen maar nog nooit nodig gehad.

nee de aanbiedingen die deze verkoper nu heeft zijn niet spectaculair maar hij staat bij mij in mijn favo's en 1x per week kijk ik even en dan zit er soms wat leuks tussen wat ik zoek.

ik zorg dat ik dan altijd een maximum bedrag voor iets in mn hoofd hou dat het nog rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick|A
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Iemand ervaring met Beckermann keukens?

wrong topic |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Pickle__Rick|A op 09-11-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Misschien een rare vraag.Maar maakt iemand hier gebruik van een afstrijkrubber bij het kitten. En welke kunnen jullie me aanraden? Ik ben het vingertruc aardig zat aan het worden nu ik een heel wat moet kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb 2x een kitter laten langskomen en die strijken alles na met de vinger. Dus volgens mij mag dat geen issue zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Brutalsranan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:34:
Misschien een rare vraag.Maar maakt iemand hier gebruik van een afstrijkrubber bij het kitten. En welke kunnen jullie me aanraden? Ik ben het vingertruc aardig zat aan het worden nu ik een heel wat moet kitten.
Beste video: YouTube: Problemen bij afkitten? zie hoe je netjes kan afkitten

Muziek is misschien niet je smaak (ook niet de mijne), maar de video is duidelijk qua uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

talin schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:49:
[...]
ik gebruik Ebay al zeker een jaar of 20 en mijn ervaring is, even een mailtje richting verkoper en alles word geregeld.
Ja dat klopt, maar krijg jij dan een nieuwe betaal/bestellink van de verkoper, of moet je bij een gecombineerde verzending achteraf het teveel aan verzendkosten terugclaimen nadat je het veel te hoge bedrag reeds hebt voldaan??
Echt handig is dat laatste namelijk niet en het zou fijn zijn als je dit in de eBay bestelfase al kon dichttimmeren.

Op Amazon kun je trouwens hetzelfde gedoe tegenkomen en kan ook daar de verzendkostenteller lekker doortikken bij ieder item dat je aan je mandje toevoegt.
Dit geldt niet voor Prime artikelen, dat is op Amazon wel goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Dennis schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:45:
[...]

Beste video: YouTube: Problemen bij afkitten? zie hoe je netjes kan afkitten

Muziek is misschien niet je smaak (ook niet de mijne), maar de video is duidelijk qua uitleg.
Dank je. Maar kitten lukt me wel. Ik zoek gewoon een snellere manier en hoop dat die rubbertje het kan versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Brutalsranan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:29:
[...]

Dank je. Maar kitten lukt me wel. Ik zoek gewoon een snellere manier en hoop dat die rubbertje het kan versnellen.
Mijn favoriet is een bakje met afwasmiddel en water, gewoon iets verdund, en een latex handschoen van de action _/-\o_ glijd heerlijk,

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
gekke-gerrit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:28:
[...]

Mijn favoriet is een bakje met afwasmiddel en water, gewoon iets verdund, en een latex handschoen van de action _/-\o_ glijd heerlijk,
Joh? Zou je niet verwachten. Nu ben ik in ieder geval een stap verder. Haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08
Timoty (Benchworks) heeft weer een nieuw ontwerp. Dit keer is het de MFSC (multi-function shop cart):

Mechanisme voor de hoogteverstelling:

Zie voor meer info deze link.

De plannen van deze sympathieke Belg kun je op zijn website bestellen. Kijk dan ook een naar zijn andere ontwerpen. Met name zijn MFTC is zeer goed. Het ontwerp voor de MFSC kost €9,00 en een set van 4 plannen kost €18. De plannen zijn hier te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 03:01:
[...]

Ja dat klopt, maar krijg jij dan een nieuwe betaal/bestellink van de verkoper, of moet je bij een gecombineerde verzending achteraf het teveel aan verzendkosten terugclaimen nadat je het veel te hoge bedrag reeds hebt voldaan??
Echt handig is dat laatste namelijk niet en het zou fijn zijn als je dit in de eBay bestelfase al kon dichttimmeren.

Op Amazon kun je trouwens hetzelfde gedoe tegenkomen en kan ook daar de verzendkostenteller lekker doortikken bij ieder item dat je aan je mandje toevoegt.
Dit geldt niet voor Prime artikelen, dat is op Amazon wel goed geregeld.
Yep, nieuwe rekening ( want 99,9% via Paypal ) mocht ik iets "winnen" en ik weet dat ik nog wat in de lijst heb staan bij diegene wacht ik altijd even tot dat ook afgelopen is en stuur ik een mailtje: heey ik heb product x en y bij je in bestelling staan kan je me even een totaal prijs maken.
is voor de verkoper wellicht 1 minuut werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Brutalsranan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:29:
[...]

Kan het volgende aanraden:
https://www.novisell.nl/h...schap/star-tool-voegenset

Echt super handig om je kit aftestrijken. Blijft niet hangen en nette afwerking.

Met de vinger ging bij mij nooit zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
flitjes schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:57:
[...]

Kan het volgende aanraden:
https://www.novisell.nl/h...schap/star-tool-voegenset

Echt super handig om je kit aftestrijken. Blijft niet hangen en nette afwerking.

Met de vinger ging bij mij nooit zo netjes.
Zoiets zocht ik. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

gekke-gerrit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:28:
[...]

Afwasmiddel + water i.c.m. siliconenkit gaat idd best aardig. Bij mij werkt dat alleen niet zodra ik langere stukken moet afkitten. Daarom ben ik ook overgegaan op van die kitspaantjes. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

-Venom- schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:37:
[...]

Ligt er ook aan waar jij je schroeven indraait, ik heb al heel wat 'normale' bitjes totaal kapot gedraaid met eikenhout, met vuren/grenen of plaatmateriaal is het geen probleem ;)
Normale bitjes i.c.m. hardhouten vlonderplanken op hardhouten liggers is ook uitkijken geblazen, inderdaad.

Ik heb nog niemand over de Ecotools bitjes gehoord, waar ik zelf best over te spreken ben.

Die hebben zowel PH, PZ en T in langere uitvoering, zodat je geen bithouder meer nodig hebt en je machine iets compacter blijft. Ik liep tegen het probleem aan dat mijn Festool bitjes te goed in de schroef vielen, met als gevolg dat mijn bitje om de haverklap in de vastgedraaide schroef bleef hangen en loskwamen uit de bithouder :+ .

I.c.m. mijn Makita 14,4 slagschroevendraaier heb ik nog geen enkel bitje stukgedraaid op de combi douglashout + hardhouten paal/ligger (geen verrassing kortom).

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
De kitters die bij mij kwamen, sproeiden het "afstrijkmiddel" eerst over de voeg heen en gingen er daarna met een vochtige vinger overheen.
Wel nadat ze eerst de voeg met een tooltje al in vorm hadden gebracht. één kitter had gewoon een scheef afgezaagd pvc buisje. Alle overtollige kit verdween keurig in dat buisje en dat klopte hij elke paar meter even uit in een emmer met water. Dan was de voeg al 90% in vorm. Even met vingertje erover en klaar.

Ikzelf heb een soort van lepeltje van bison, ik denk een eerdere uitvoering van dit ding:
https://www.bison.nl/nl/product.828

werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Goudvis schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:05:
Ik heb nog niemand over de Ecotools bitjes gehoord, waar ik zelf best over te spreken ben.
Ik heb deze recent gekocht, idd in de wat langere uitvoeringen. Ik had last van schroeven die ergens verdiept ingedraaid moesten worden (ergens in een profiel oid), waardoor een standaard bitje in dikke bithouder er niet bij kon. Nu bitjes van 75 en 150mm en probleem opgelost.
Kwaliteit is voorlopig prima (is allemaal licht werk waarvoor ze worden gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben op zoek naar een niet te dure (eigenlijk <200 euro) zaagtafel.
Puur voor incidenteel gebruik dus geen hoge eisen, maar wel iets wat een klein beetje degelijk is.
Onlangs een Scheppach afkortzaag gekocht. Daar ben ik eigenlijk best tevreden over. Iemand ervaring met de zaagtafels van Scheppach? Of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb exact hetzelfde setje. Een goede finisher spray doet ook wonderen:
https://www.denbraven.com...logies/t15/finisher_7281/

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005

orf

Timmert schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:16:
Puur voor incidenteel gebruik dus geen hoge eisen, maar wel iets wat een klein beetje degelijk is.
Onlangs een Scheppach afkortzaag gekocht. Daar ben ik eigenlijk best tevreden over. Iemand ervaring met de zaagtafels van Scheppach? Of andere tips?
Matthias Wandel heeft een goede review van een (slechte) zaagtafel. Hij laat goed zien waar je op moet letten als je zelf gaat kijken voor een zaagtafel.

Ikzelf zou eerder kijken naar tweedehands met dit budget.

[ Voor 10% gewijzigd door orf op 10-11-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Scheppach is van een producent van prima middenklasse apparatuur (ik ben tevreden gebruiker van een ts2000) helaas naar een importeur van chinese meuk gegaan.

Tip van hierboven is idd een goede, kijk naar een kleine tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:40
Timmert schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:16:
Ik gebruik zelf inmiddels alweer een jaar de Scheppach TS105 naar alle tevredenheid. Gekocht in DLD voor rond de €200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Een goede nieuwe zaagtafel voor €200 kun je vergeten. Voor die prijs is er niets degelijks en vind je alleen maar Chinese rommel.

Ga dan eerder voor een oudere tweedehands. Maar ook dan in jouw budget beperkt. Ga je vooral kleinere dingen maken, kijk dat naar een Inca of Kity zaagtafel. Die kun je binnen budget vinden en bij een upgrade verkoop je die weer voor hetzelfde geld. Voor groter werk zou ik alle bouwzagen achterwegen laten en doorsparen voor bv een tweedehands Bosch GTS 10 J of Dewalt DW745.

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 10-11-2017 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Verstekbakker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:35:
[...]

Jammer dat je niet eerst op Amazon hebt gekeken...

Dan is Toolnation met 210 ex btw toch net iets te duur...
€184,- als dag aanbieding vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999

vanDaal

-ismeereentje

The Fatal schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:38:
[...]

€184,- als dag aanbieding vandaag
Besteld! Bij mij 179,79 incl verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:05:
De kitters die bij mij kwamen, sproeiden het "afstrijkmiddel" eerst over de voeg heen en gingen er daarna met een vochtige vinger overheen.
Wel nadat ze eerst de voeg met een tooltje al in vorm hadden gebracht. één kitter had gewoon een scheef afgezaagd pvc buisje. Alle overtollige kit verdween keurig in dat buisje en dat klopte hij elke paar meter even uit in een emmer met water. Dan was de voeg al 90% in vorm. Even met vingertje erover en klaar.
Jaren geleden zag ik een stel pro's aan het werk die dagelijks een paar dozen kit moesten wegsmeren en die deden dat 'ongeveer net zo' met de achterkant van een lege kitspuit.
Die waren daar zo bedreven in geraakt dat er geen vingergedoe meer aan te pas kwam en met een minimale energie alle overbodige kit in de holle ruimte van de spuit lepelden.
Voordeel van een lege spuit is dat je de achterkant handig in de gewenste vorm kunt knijpen.

Als ik veel moet kitten dan gebruik ik deze truc ook en anders knip/zaag ik net als jij een afvalstukje elektrabuis in de hoek die ik nodig heb.
Moet het echt netjes worden dan tape ik de kitlijn eerst netjes af, strakker dan dat wordt moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik ben op zoek naar goede houtboortjes. Iemand nog tips waar ik het best naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat wil je precies boren in hout?

Normale metaalspiraalboren werken prima.

Als je snel grote gaten in zacht hout wilt boren, koop je speedboren (in dit topic komt regelmatig een bosch setje voorbij dat je online bij de juiste winkel voor 3 tientjes kan vinden).

Als je een gat met een keurig scherpe/gave rand wilt hebben, zoek je spiraalboren met van die vleugeltjes eraan. De budgetversie daarvan vind ik net zo goed/slecht boren als gewone spiraalboren. Je moet op zoek naar goeie:
https://www.fine-tools.com/first-clean-exit-drills.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ben op zoek naar spiraalboren. Dus kijken naar een setje van fine tools. Nog alternatieven? Of is dit HET spul waar je voor moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
dangerpaki schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:31:
ben op zoek naar spiraalboren. Dus kijken naar een setje van fine tools. Nog alternatieven? Of is dit HET spul waar je voor moet gaan.
Afhankelijk van hoe net je wil boren. Deze zijn schijnbaar speciaal, maar ook prijzig (€3,90 voor een enkele 3mm).

In principe kan je ook zo'n koffer met 170 boortjes (meestal metaalboortjes) voor €50 kopen. Daarmee kan je prima in hout voorboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Een setje boren voor de hobby met hout hoeft niet zo duur te zijn toch?

Voor ijzer zal het wel niet zo lang volhouden, maar wat klooien met hout moet kunnen. Enfin, ik ben geen expert op het gebied van boortjes, men mag mij natuurlijk altijd corrigeren. Voor dat geld hoef je ook niet te beginnen huilen als het afbreekt. En je hebt 60 stuks, 10 per maat, dus als er een afbreekt kun je gewoon verder werken.

-edit- Deze set is nog uitgebreider, 99 boortjes voor 16 euro.

[ Voor 60% gewijzigd door Verstekbakker op 12-11-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Verstekbakker schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:03:
Een setje boren voor de hobby met hout hoeft niet zo duur te zijn toch?

Voor ijzer zal het wel niet zo lang volhouden, maar wat klooien met hout moet kunnen. Enfin, ik ben geen expert op het gebied van boortjes, men mag mij natuurlijk altijd corrigeren. Voor dat geld hoef je ook niet te beginnen huilen als het afbreekt. En je hebt 60 stuks, 10 per maat, dus als er een afbreekt kun je gewoon verder werken.

-edit- Deze set is nog uitgebreider, 99 boortjes voor 16 euro.
Ehm, je hebt het over boren in hout en je linkt in beide gevallen naar metaalboren?

Juist voor hout is een goede boor belangrijk! Over het algemeen is het gat dat je in hout maakt groter dan in metaal, waardoor de afvoer van het restmateriaal belangrijk is. Zeker ook omdat dit vezels zijn en daarmee grotere stukken dan bij metaal. Als het restmateriaal niet afgevoerd wordt, dan verstopt de boor en zal deze minder goed boren. Daarnaast is er veel verschil in houtboren hoe ze de houtvezel doorsnijden. Daaardoor maakt heel veel uit hoeveel kracht de machine moet leveren (slechte boor betekent dat er meer vermogen nodig is), maar ook hoe schoon de kant is waar de boor uit komt. Bij een slechte boor heb je veer uitgebroken vezels. Daarnaast zijn slechte boren van een minder materiaal en moet je meer kracht zetten, waardoor ze eerder iets krom worden. Dat betekent dat jouw 6 mm boor een gaat maakt dat 6,5 mm of 7 mm groot is. Vaak maak dit niet uit maar soms wel.

Om het wel wat te nuanceren: als je enkel met naaldhout (vuren, grenen, etc.), MDF en multiplex werkt en steigerhouten meubelenmaakt, dan maakt de boor minder uit. Maar boor maar eens 100 gaten in eiken of een tropisch hardhout en dan loop je te vloeken op jouw goedkope boortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
L.N. schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:32:
[...]

Ehm, je hebt het over boren in hout en je linkt in beide gevallen naar metaalboren?

Juist voor hout is een goede boor belangrijk! Over het algemeen is het gat dat je in hout maakt groter dan in metaal, waardoor de afvoer van het restmateriaal belangrijk is. Zeker ook omdat dit vezels zijn en daarmee grotere stukken dan bij metaal. Als het restmateriaal niet afgevoerd wordt, dan verstopt de boor en zal deze minder goed boren. Daarnaast is er veel verschil in houtboren hoe ze de houtvezel doorsnijden. Daaardoor maakt heel veel uit hoeveel kracht de machine moet leveren (slechte boor betekent dat er meer vermogen nodig is), maar ook hoe schoon de kant is waar de boor uit komt. Bij een slechte boor heb je veer uitgebroken vezels. Daarnaast zijn slechte boren van een minder materiaal en moet je meer kracht zetten, waardoor ze eerder iets krom worden. Dat betekent dat jouw 6 mm boor een gaat maakt dat 6,5 mm of 7 mm groot is. Vaak maak dit niet uit maar soms wel.

Om het wel wat te nuanceren: als je enkel met naaldhout (vuren, grenen, etc.), MDF en multiplex werkt en steigerhouten meubelenmaakt, dan maakt de boor minder uit. Maar boor maar eens 100 gaten in eiken of een tropisch hardhout en dan loop je te vloeken op jouw goedkope boortjes.
Ik moet jou daar wel gelijk in geven. Een setje goede boren is net zo belangrijk als je machine. Ik bespaar daar niet op. Sterker nog ik werk met boren die het jaren uithouden. Zo is het uiteindelijk goedkoper dan veel goedkope boren kopen die snel slijten of kapot gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
L.N. schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:32:
[...]

Om het wel wat te nuanceren: als je enkel met naaldhout (vuren, grenen, etc.), MDF en multiplex werkt en steigerhouten meubelenmaakt, dan maakt de boor minder uit.
En ik begon mijn verhaal nog met "voor de hobby met hout"...

Conclusie, prima boortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Dank allemaal voor de reacties.

@L.N. en @Brutalsranan nog bepaalde set houtboren die jullie zouden aanraden dan? Overwegend zacht hout hier met af en toe hardhout. Maar investeer graag in goed spul wat langer mee gaat. Met name omdat ik tijdens het klussen niet steeds met het gezeik wil zitten dat het suboptimaal werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 12-11-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
dangerpaki schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:11:

@L.N. en @Brutalsranan nog bepaalde set houtboren die jullie zouden aanraden dan? Overwegend zacht hout hier met af en toe hardhout. Maar investeer graag in goed spul wat langer mee gaat. Met name omdat ik tijdens het klussen niet steeds met het gezeik wil zitten dat het suboptimaal werkt.
Als je dan perse meer geld eraan wil uitgeven dan zou ik voor deze gaan

-edit- Dit zou ik ook nog wel aandurven, is per boor iets goedkoper, maar weet niet of de kwaliteit zo goed is als die van Bosch. Maar zinloos als je alleen hout nodig hebt trouwens. Bij nader inzien, die zou ik ook laten liggen. Die van Bosch hierboven zijn denk ik wat je zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verstekbakker op 12-11-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan

Heller is bijvoorbeeld aardig qua prijs/kwaliteit.

Edit: Bosch robustline is altijd goed. Speedboren zou ik bij alternate.nl halen van Bosch.

[ Voor 8% gewijzigd door Brutalsranan op 12-11-2017 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Brutalsranan schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:59:
[...]

Edit: Bosch robustline is altijd goed. Speedboten zou ik bij alternatief.nl halen van Bosch.
Ja, of hier: https://www.marktplaats.n...boten.html?categoryId=994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 20:23
Iemand ervaring met deze faithful schaven set

https://www.gereedschapce...lbWVuc2V0aEBnbWFpbC5jb20=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Wat voor gaten (voor welk doel?) ga je boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik ken het merk niet, maar reviews op Amazon zijn niet heel enthousiast. Is niet dezelfde set, ik weet het, maar volgens mij wel hetzelfde merk. Ik kon zo snel niet nog meer Faithful schaven vinden met reviews, maar het is beter dan geen enkele review natuurlijk.

Ik heb ook geen idee wat het normaal zou kosten, misschien dat het voor die prijs eigenlijk wel heel goed is en dat de hobbyist er heel goed mee uit de voeten kan. Misschien dat een houtworm er meer verstand van heeft en je beter advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Chinees spul dat onder verschillende namen wordt verkocht. Kan prima zijn voor de hobbyist, maar je kan ook een kromme schaaf hebben en dan baal je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:50

Ik raad de boren van Heller aan. Zijn goed verkrijgbaar op Amazon. De prijs is vergelijkbaar met die van goedkope bouwmarktsetjes, en de kwaliteit is véél beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 20:23
Framoes schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:27:
[...]

Chinees spul dat onder verschillende namen wordt verkocht. Kan prima zijn voor de hobbyist, maar je kan ook een kromme schaaf hebben en dan baal je.
Hmm klinkt dan minder mooi. Welk merk is wel aan te raden voor de hobbyist? Goede prijs/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
sjnelle schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:28:
[...]

Hmm klinkt dan minder mooi. Welk merk is wel aan te raden voor de hobbyist? Goede prijs/kwaliteit?
Als je een kromme schaaf hebt stuur je hem toch gewoon terug?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
sjnelle schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:28:
[...]

Zo'n Stanley bailey is volgens mij prima. Staan regelmatig op Marktplaats.
artbij schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:37:
[...]

Als je een kromme schaaf hebt stuur je hem toch gewoon terug?
Met een beetje pech op eigen kosten. En sowieso liever direct een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Geen ervaring maar ik zou het niet doen tenzij je ze in het echt kan vasthouden. Het ziet er op de foto wel leuk uit, maar voor die prijs zou ik iets wat meer basic en functioneel is verwachten ipv houten handvatten e.d.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
meddle schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:35:
[...]

Geen ervaring maar ik zou het niet doen tenzij je ze in het echt kan vasthouden. Het ziet er op de foto wel leuk uit, maar voor die prijs zou ik iets wat meer basic en functioneel is verwachten ipv houten handvatten e.d.
Hoe bedoel je functioneel? De zogenaamde no. 4 die er bij zit is een redelijke standaard kloon van de Stanley Bailey No. 4.

Het probleem met goedkope schaven is dat de zool vaak niet vlak is en de standtijd van de beitel kort is. Dat kun je overkomen door de zool te vlakken, iets wat je bijv. bij de Stanley ook zal moeten doen (maar minder), en de beitel kan je eventueel vervangen.

Ik denk dat het geen goede schaaf is, maar met veel werk een redelijke schaaf kan worden. Je moet je zelf afvragen hoeveel werk je er in wil steken.

Ik zou op marktplaats/ebay een oude bailey halen, alle vlakken, en daarna de beitel whetten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

simon schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:39:
[...]

Hoe bedoel je functioneel? De zogenaamde no. 4 die er bij zit is een redelijke standaard kloon van de Stanley Bailey No. 4.
Precies, maar normaal kost zelfs de stanley al bijna even veel als deze hele set bij elkaar. Nu zou je zoiets voordeliger kunnen produceren door bijvoorbeeld kunststof handgrepen te gebruiken in plaats van hout, geen messing te gebruiken voor de moertjes maar gewoon ijzer, oppervlakken die niet het werkstuk raken niet af te ronden etc. Maar dat hebben ze niet gedaan, dus ik heb het idee dat ze hebben geprobeerd iets te maken wat er op de foto leuk uitziet, ipv. een goed stuk gereedschap te maken voor een lagere prijs. Want op zo'n plaatje zie je toch niet of de onderkant recht is of niet, of hoe hard de beitel is.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Heb afgelopen weekend dit besteld bij Amazon:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61deNAAOzoL._SL1181_.jpg
en
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/003863/files/065415492/makita-xtt-slagschroefbitset-11-delig.jpg

De Talmeter was een warehousedeal en de bits zijn echt veel goedkoper dan hier. Twee goede deals gemaakt :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
crap, die talmeter had mij ook wel gepast :+

Wat heb je daar nu voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
artbij schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:15:

[afbeelding]
en
[afbeelding]

De Talmeter was een warehousedeal en de bits zijn echt veel goedkoper dan hier. Twee goede deals gemaakt :).
Die talmeter is reuzehandig. Hoeveel was die als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Brutalsranan schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:19:
[...]

Die talmeter is reuzehandig. Hoeveel was die als ik vragen mag?
€15,- voor de 3m variant.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 00:56
artbij schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:15:
[afbeelding]

Dat is echt de meest vreemde schaaf die ik ooit heb gezien :D

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Remy!!!! schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:23:
[...]

Dat is echt de meest vreemde schaaf die ik ooit heb gezien :D
Schaaf? Ik zie een rolmaat en een bithouder 8)7

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:46:
[...]
Schaaf? Ik zie een rolmaat en een bithouder 8)7
Dat had ik dus ook, maar een klein beetje drank bleek meteen te helpen. :Y

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1zbrpqu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Van het weekend weer druk bezig geweest met de elektra in mijn nieuwe huis, maar elke keer ben ik van die dingetjes kwijt die ik dan een uur eerder nog in mijn hand had. Wat dus niet helpt is dat ik een tiental bestellingen heb gedaan de afgelopen maand waarin al die onderdelen verspreid binnen kwamen.

Kortom: we hadden opbergboxen nodig dus gisteravond nog even bij Auer langsgeweest op de website :P. Nu maar wachten tot alles binnenkomt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:40:
Van het weekend weer druk bezig geweest met de elektra in mijn nieuwe huis, maar elke keer ben ik van die dingetjes kwijt die ik dan een uur eerder nog in mijn hand had. Wat dus niet helpt is dat ik een tiental bestellingen heb gedaan de afgelopen maand waarin al die onderdelen verspreid binnen kwamen.

Kortom: we hadden opbergboxen nodig dus gisteravond nog even bij Auer langsgeweest op de website :P. Nu maar wachten tot alles binnenkomt :).
Een manier om het niet meer kwijt te raken in allerlei soorten en maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Het ging hier toch over Amazon Prime en snelle verzending? Heb gisteren (maandag) gebruik gemaakt van de prime proefperiode en iets besteld. Dat viel onder lange-afstandsverzending en wordt uiterlijk donderdag geleverd. Intussen nog niet verzonden.

Kortom: die gratis levering in 1 dag is niet per se 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 16:18
Iemand hier nog op zoek naar een accuboor? De GSB 18-2-LI plus met 2x 2.0Ah accu kost nu €116 bij screwfix.eu. Gratis verzending, helaas geen Lboxx maar een gewone koffer. Hebbum zelf ook alleen heb ik er meer voor betaald bij Axminster.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Framoes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:24:
Het ging hier toch over Amazon Prime en snelle verzending? Heb gisteren (maandag) gebruik gemaakt van de prime proefperiode en iets besteld. Dat viel onder lange-afstandsverzending en wordt uiterlijk donderdag geleverd. Intussen nog niet verzonden.

Bestelling hierboven heb ik zaterdag gedaan, is nu ook nog niet verzonden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Thanks, maar ik ben niet zozeer gereedschap kwijt, als wel kroonsteentjes, adereindhulzen, verdeelklemmen, etc. :). Daarom dus Auer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Dennis schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:40:
[...]

Thanks, maar ik ben niet zozeer gereedschap kwijt, als wel kroonsteentjes, adereindhulzen, verdeelklemmen, etc. :). Daarom dus Auer.
Ik heb me net getrakteerd op stanley dozen:

Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/Stanley/Large/Stanley_handgereedschap_FMST1-75779_Organizer_FMST1-75779_ext_6.jpg

Lekker stapelen!

En handig: de inzetbakjes til je er zo uit

en je kan eindeloos combineren:

Afbeeldingslocatie: https://d2rormqr1qwzpz.cloudfront.net/photos/2014/01/04/56957-photo-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.engelbert-strauss.be/assets/images/DetailPageGallery/product/7.Release.7142900/STANLEY_FatMax_Organizer-6690-1-634947693251785245.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Uncle Mel op 14-11-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 05:47:

Dat had ik dus ook, maar een klein beetje drank bleek meteen te helpen. :Y
ah, daar heb je het al, ik drink niet* geen alcohol :P

*voor mensen gaan vragen of ik dan niet inmiddels dorst heb 8)7

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 12:02
Uncle Mel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:46:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik gebruik dergelijke koffers om Lego te sorteren, dus altijd op zoek naar een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
Uncle Mel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:46:
[...]

en je kan eindeloos combineren:
Ik heb de stapel/klikbare "grote" doos nog niet gevonden met kleine bakjes helaas, voor deze serie. Dus zelf maar iets gedaan met mdf schotjes; Afgezien daarvan ook erg tevreden met die units :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
loeberce schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:22:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik gebruik dergelijke koffers om Lego te sorteren, dus altijd op zoek naar een koopje.
Ik heb veel teveel betaald in de bouwmarkt, maar de link van @PtPazuzu is wel goed geprijsd. Ik heb een dikke doos voor schroeven en pluggen en zo, en een dunne voor lasklemmen, lodgieter spul zoals knelkoppelingen en boutjes. Ik wil nog een dunne er bij om het wat beter te sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Framoes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:24:

Ik heb er toevallig gisteren gebruik van gemaakt. Levering in Nederland was niet gratis ook al was het artikel Prime (had voor 27 euro 4 stuks Stanley C-klemmen nodig en ook echt vanavond nodig). Nog geen 7 euro per klem... Zijn wel kleintjes, maar precies wat ik nodig had.

Maar ik woon gelukkig vlak naast de grens met Duitsland, dus heb het laten bezorgen bij een pakketshop/winkeltje daar. Hij zou vanmiddag af te halen zijn, dus ik ben benieuwd. Wel raar hoe ze die Prime levering nou bedoelen binnen NL, kan er nog niet echt een touw aan vast knopen. Misschien dat er in de loop van de maanden nog wat meer informatie over komt ofzo. Ik heb het niet voor de verzendkosten gelukkig, maar voor het video gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
artbij schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:39:
[...]

Bestelling hierboven heb ik zaterdag gedaan, is nu ook nog niet verzonden.
Krijg net de melding dat alles verzonden is. ETA donderdag.

Volgens mij doen ze het expres zo langzaam, dan wordt Prime aanlokkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Artbij op 14-11-2017 13:14 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verstekbakker schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:56:
[...]

Ik heb er toevallig gisteren gebruik van gemaakt. Levering in Nederland was niet gratis ook al was het artikel Prime (had voor 27 euro 4 stuks Stanley C-klemmen nodig en ook echt vanavond nodig). Nog geen 7 euro per klem... Zijn wel kleintjes, maar precies wat ik nodig had.
Dat is vreemd. Ik had wel iets besteld voor €36 (de laatste Blåkläder 1530-1370 op voorraad, normaal €70 of meer d:)b ), maar daarna nog een keer getest met een product van een tientje of dat ook gratis verzenden was. Niet besteld, maar bij de pagina van het verzenden stond gratis verzending.
Maar ik woon gelukkig vlak naast de grens met Duitsland, dus heb het laten bezorgen bij een pakketshop/winkeltje daar. Hij zou vanmiddag af te halen zijn, dus ik ben benieuwd. Wel raar hoe ze die Prime levering nou bedoelen binnen NL, kan er nog niet echt een touw aan vast knopen. Misschien dat er in de loop van de maanden nog wat meer informatie over komt ofzo. Ik heb het niet voor de verzendkosten gelukkig, maar voor het video gedeelte.
Ik weet wel dat je Prime abonnement maar geldig is in één land. Een NL prime abonnement betekent dus gratis verzenden naar NL, maar niet naar Dui.

En dat binnen een dag is waarschijnlijk alleen als je het vanuit een magazijn in een bepaald land naar datzelfde land laat verzenden. Amazon levert vanuit heel Europa. Soms zelfs twee landen in dezelfde bestelling. De kans is denk ik klein dat het vanuit Nederland wordt geleverd en dus dat je het binnen een dag hebt.

Maarja, misschien maar eens die series uitproberen. Hebben ze in Nederland ook The Tick?
artbij schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:07:
[...]

Krijg net de melding dat alles verzonden is. ETA donderdag.

Volgens mij doen ze het expres zo langzaam, dan wordt Prime aanlokkelijker.
Mijn bestelling net ook verzonden, maar dat is niet sneller dan normaal. Duurt altijd twee a drie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja ik heb nog tot het einde van de maand proefperiode. Daarna zeg ik het op en pak ik een NL abo voor Prime. Heel toevallig had ik een abo aangenomen op 1 december via de .de website voor 70 p/j, en nog geen 2 weken later melden ze dat NL ook verzending voordelen gaat hebben, maar dan voor 50 p/j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Uncle Mel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:39:
[...]
Ik heb veel teveel betaald in de bouwmarkt, maar de link van @PtPazuzu is wel goed geprijsd. Ik heb een dikke doos voor schroeven en pluggen en zo, en een dunne voor lasklemmen, lodgieter spul zoals knelkoppelingen en boutjes. Ik wil nog een dunne er bij om het wat beter te sorteren.
Mooie dingen zeg, word ik hebberig van ;) Zijn de deksels een beetje stevig? Normaal gesproken is dat transparante kunststof niet beresterk. Ik zie er zeker voordelen in omdat ik nu een allegaartje heb van allerlei verschillende maten. Verder lijken die losse bakjes me ook handig omdat je dan kan pakken wat je nodig hebt en dan de rest weer kan afsluiten. Iets met omstoten of op de deksel gaan staan als de doos open op de grond staat.

Had je gezien dat de Gamma ze nu in de 'aanbieding' heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
10Cage schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:34:
[...]

Mooie dingen zeg, word ik hebberig van ;) Zijn de deksels een beetje stevig? Normaal gesproken is dat transparante kunststof niet beresterk. Ik zie er zeker voordelen in omdat ik nu een allegaartje heb van allerlei verschillende maten. Verder lijken die losse bakjes me ook handig omdat je dan kan pakken wat je nodig hebt en dan de rest weer kan afsluiten. Iets met omstoten of op de deksel gaan staan als de doos open op de grond staat.

Dat is nagenoeg dezelfde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
[...]

CappieL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:54:
[...]

Dat is nagenoeg dezelfde prijs...
En een andere variant volgens mij. Die van de toolstation heeft metalen sluitclips en een rubber seal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
[...]

De losse bakjes zijn heerlijk, ik had eerder al een praxis huismerk variant maar ben nu overgestapt op het echte werk. Het is gewoon heel makkelijk om een bakje 5x40 schroeven te pakken en bijbehorende pluggenbak in plaats van je hele assortimentsdoos te moeten meezeulen. De deksels zijn erg goed en hebben profiel waardoor de inzetbakken op hun plek blijven, ook hebben ze een rubber waardoor er geen klein grut doorheenvalt/stof in komt.

Zoals gezegd, ik heb ze way overpriced gekocht, gewoon om,dat ik ze wilde en op dat moment zag staan. mijn keukenverbouwing is bijna ten einde dus ik wilde mezelf een eindtraktatie doen die voor vrouwlief op de keukenkostenpost komt })
PtPazuzu schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:31:
En een andere variant volgens mij. Die van de toolstation heeft metalen sluitclips en een rubber seal.
Ik heb idd de pro variant met rubbers en metalen sluitingen

[ Voor 9% gewijzigd door Uncle Mel op 14-11-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
PtPazuzu schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:31:
Heel scherp :) 'aanbieding' stond al tussen aanhalingstekens, maar het verschil is zo wel heel groot.

@Uncle Mel thanks voor de info! Deze komen op mijn lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
Hey allemaal.

Wie kan me nu een goed advies geven mbt. een schuurmachine? 

Ik ben op het moment bezig met een zolder verbouwing, en verwacht daar nog wel even mee bezig te zijn. 
Hier komt straks het nodige houtwerk in aan kozijnen en knieschotbetimmering wat ik zal moeten afwerken / schuren. 

Ook verwacht ik dat ik nog wel wat gipswanden / stucpleister zal moeten afschuren voor vlakke wanden.

Mijn budget is ca. € 150,- (met kleine bandbreedte)

Voor de verbouwing heb ik al het nodige aangeschaft, en ik kan ook niet alles uitleggen dat het nodig is om er € 200+ aan uit te geven. 

Voor mij is een stofzuigeraansluiting wel een vereiste. ik heb juist voor de verbouwing ook een goede stofzuiger gekocht (Makita - VC3012M) omdat ik het stof tot een minimum wil beperken.
Planning is dat na de zolder nog het nodige kleinere werk wordt gemaakt, variërend van een lade-inzet tot een bed.  ;-) 

Ik twijfel of ik niet een delta en een vlak variant zou moeten zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollewops
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 20:29
Mijn Bosch boven-frees machine is stuk gegaan en nu wil ik een nieuwe kopen. Echter welke??? Ik wil wel wat goeds kopen en wilde eigenlijk gaan voor de Festool OF1010 met geleiderail (eur445).

Iemand ervaring of beter kiezen voor Bosch, Makita, De Walt, of enig ander merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 16:18
Tja frezen doen ze allemaal inclusief de apparaten van 2 tientjes. Ik heb zelf een Triton mof001 waar ik zeer tevreden mee ben. Ik zou kijken wat je er mee van plan bent, of de machine dat kan en of de juiste accesoires te krijgen zijn. Een paar deftige messing kopieerringen zijn bijv voor mijn frees niet zomaar te vinden. Een andere voetplaat maken is geen probleem maar daar moet je dan wel zin in hebben. Vasthouden in een winkel is ook wel een goed idee want ik heb pasgeleden begrepen hier dat sommigen zweren bij een T greep. Ik ben dan weer erg blij met de bediening van mijn triton.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.