Dat geldt inderdaad voor de eerste dagen na zo'n landelijke mededeling, het is juist
daarna dat de gehele industrie plus maatschappij die toch vaak nuttige kennisgeving onderaan een stapel propt om vooral "vergeten" te worden.
Dat is met Chroom-6 niet anders, de gevaren waren al in de jaren '70 gevoeglijk bekend.

Om dan mensen af te gaan raden om in hun schuurtje RVS te gaan lassen (zo vat ik deze zin van jou tenminste op: ) zou ik dit ongeluk-in-wording toch maar liever niet vrijwillig opzoeken, dat vind ik wel wat overdreven.
Er zijn ook mensen die de gekende gevaren van het roken blijven ontkennen, dwars tegen alle wereldwijde rumoer in.
Over 10-20 jaar melden die zich alsnog verontwaardigd met kanker in een rechtbank om "de schande van deze verwerpelijke industrie" aan de kaak te stellen, want men was zich al die tijd van geen gevaar bewust geweest.
Right.
Ik las overigens af en toe nog wel rvs, maar dat doe ik zeker niet meer in een afgesloten en tochtvrij schuurtje zonder dampafzuiging of persoonlijk luchtfilter.
Wie dat wel doet moet het uiteraard zelf weten, maar zou intussen wel gewaarschuwd moeten zijn.

OPS (schildersziekte) is ook erg, professionele schilders lijden daar onder, vooral omdat men vroeger de gevaren niet erkende.
Maar hoeveel particulieren ken jij die daar aan lijden omdat ze thuis wel eens wat schilderden ?
Ik ken wel wat particulieren waar een stevig steekje aan los is, maar of dat van het schilderen met alkydverf komt??